#ကဗ်ာလမ္း ( လွလိုက္တာေနာ္ႏွင့္ရသစာတမ္းငယ္မ်ား)
#ေအာင္သင္း
ဆရာေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ ဆရာမင္းသု၀ဏ္တို႔ ေရြးခ်ယ္စိစစ္ေသာ ‘ေခတ္သစ္ကဗ်ာ’ စာအုပ္ကို တကၠသိုလ္ တြင္ ျပဌာန္းခဲ့ဖူးရာ မွတ္သားစရာဟူ၍ တဆံခ်ည္မွ် မပါေသာစာအုပ္ဟု အခ်ိဳ႕ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက စကားတင္းဆိုၾကပါသည္။ ထိုစကားတင္းဆိုသံ၊ ေမးေငါ့ဟန္တို႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို တႏု႔ံႏုံ႔ ေတြးေစပါသည္။ ကဗ်ာသည္ ‘မွတ္သားစရာ’ ကိုေပးရန္ တာ၀န္ရွိသေလာ၊ ဗဟုသုတေပးရန္ တာ၀န္ရွိသေလာ စသည့္ ေမးခြန္းမ်ားကိုလည္း ေမးမိပါသည္။ ထိုေမးခြန္းေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အျမင္တစ္ခု ေပါက္လာပါသည္။ ထိုအျမင္ကို ေျပာျပရန္ ဤစာတမ္းကို ေရးပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ အသိႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။ တစ္မ်ိဳးမွာ ‘ ၾကံဆသိ’ ျဖစ္၍ တစ္မ်ိဳးမွာ ‘ခံစားသိ’ ျဖစ္ပါသည္။ (ၾကံဆသိ၊ ခံစားသိ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမ်ားကို လြယ္လြယ္ဆြဲသံုးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေ၀ါဟာရကို မၾကိဳက္လွ်င္ ႀကိဳက္ရာ၊ သင့္ႏိုးရာကို အစားထိုးဖတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေ၀ါဟာရ၊ သတ္ပံု အစြဲအလန္း မရွိပါ။)
ၾကံဆသိႏွင့္ ခံစားသိ ႏွစ္မ်ိဳးမွာ အသိခ်င္းတူေသာ္လည္း အလြန္ကြာျခားလွပါသည္။ ဥပမာႏွင့္ေျပာလွ်င္ ပို၍ရွင္းမည္ထင္ပါသည္။ အဇာတသတ္မင္း၏ အသိကို ဥပမာျပခ်င္ပါသည္။ အဇာတသတ္မင္းသားသည္ ဧကရာဇ္ မင္းေသြးျဖစ္သည္။ တစ္ဦးတည္းေသာသားလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိဘမ်ားက မေရာင့္ရဲႏိုင္ေအာင္ ခ်စ္ေသာ သားလည္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိပ္ထိပ္ၾကဲ ဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ ပညာသင္ၾကားခဲ့ရပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ‘သားတို႔ရုပ္ရည္ သီတာမည္သား’ ဟူေသာ လကၤာမ်ိဳးေလာက္ကိုေတာ့ ရြတ္္ဆိုဖူးပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိဘတို႔သည္ သားသမီးကို လြန္စြာခ်စ္သည္ ဟူေသာ အသိကို သိပါလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္ သူကိုယ္တိုင္ သားေယာက္်ားတစ္ေယာက္ရခါမွ မိဘေမတၱာ သိေသာေၾကာင့္ ေနာင္တႀကီးစြာ ရခဲ့ပါသည္။
ပထမ အသိမ်ိဳးကား က်ိဳးေၾကာင္းဆင္ျခင္လ်က္ ဤသို႔ျဖစ္တန္ရာ၏ဟု ၾကံဆျခင္းျဖင့္ သိရေသာေၾကာင့္ ‘ ၾကံဆသိ’ ဟု ကၽြန္ေတာ္ဆိုခ်င္ပါသည္။ ဒုတိယအသိကား ၾကံဆျခင္းမဟုတ္ဘဲ ခံစားမႈေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာေသာေၾကာင့္ ခံစားသိဟုဆိုခ်င္ပါသည္။
ပထမအသိသည္ အဇာတသတ္မင္း၏ စိတ္ကို လႈပ္ရွားျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ပါ။ ဒုတိယအသိကမူ ထိုမင္းသား၏ စိတ္ကို ေျပာင္းလဲသြားေစပါသည္။
ေနာက္ ဥပမာတစ္ခု တင္ခ်င္ပါေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေန႔တြင္ ေသၾကရမည္ကို လူတိုင္းသိပါသည္။ စာဖတ္သူလည္း သိပါသည္။ သို႔ေသာ္ သည္းဆုပ္မွ် ေသျခင္းတရားကို ေၾကာက္လန္႔ဖူးပါသလား။ သိဒၶတၱမင္းသား သူ႔ေသနိမိတ္ကို ျမင္စဥ္က သိပံုမ်ိဳးႏွင့္ တူမည္ထင္ပါသလား။
အရာ၀တၳဳ ဟူသမွ် ပုပုရြရြဟူသမွ်သည္ ရပ္တည္မေန၊ အျမဲတေစ ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္ေနေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိမဟုတ္၊ သိၾကပါသည္။ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ျဖင့္ပင္ သိၾကပါသည္။ သိပၸံပညာေၾကာင့္ ပို၍ပင္သိၾကပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သခၤါရသေဘာတရားကို ဘယ္ႏွစ္ခါမ်ား ဆင္ျခင္ဖူးပါသနည္း။ ေလာဘအဟုန္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေလ်ာ့ပါးပါသနည္း။ ရွာၿမဲ ေဖြၿမဲ စုၿမဲ ေဆာင္းၿမဲ ေလာဘတသဲသဲ လႊမ္းမိုးဆဲပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။ အေၾကာင္းရင္းကား ရွင္းလွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သခါၤရကို သိပံုမွာ ၾကံဆသိ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပါ။ ခံစားသိ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ပါ။
ၾကံဆသိေၾကာင့္ စကားေျပာေကာင္းေသာလူ ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ စာေရးေကာင္းေသာလူ ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ေကာင္းေသာလူ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ၾကံဆသိသည္ စိတ္ကို မေျပာင္းႏိုင္ပါ။ ခံစားသိသာလွ်င္ စိတ္ကိုေျပာင္းႏိုင္ပါသည္။
ကဗ်ာအေၾကာင္းကို ျပန္ေကာက္ခ်င္ပါသည္။ ကဗ်ာသည္ ဗဟုသုတေပးရန္မဟုတ္ပါ။ ခံစားမႈကို ေပးရန္ျဖစ္ပါသည္။ မသိေသးသည္ကို သိေအာင္ ကဗ်ာဆရာမ်ားက အားထုတ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ မခံစားရေသးသည္ကို ခံစားရေအာင္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို မွတ္စရာ သားစရာပါေသာေၾကာင့္ ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္ဟု ခ်ီးက်ဴးလွ်င္ ကဗ်ာဆရာက ၀မ္းသာလိမ့္မည္ မထင္ပါ။ ‘သူမိုက္တို႕သည္ ပညာရွိကို ခ်ီးက်ဴးျခင္းအားျဖင့္ ဒဏ္ေပးသည္’ ဟူေသာ ေလာကနီတိထဲက အဆိုအမိန္႔ကို သတိရေကာင္း ရေနပါလိမ့္ဦးမည္။
ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ဗဟုသုတရလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ကဗ်ာကို မဖတ္ပါ။ ခံစားလိုေသာေၾကာင့္သာ ဖတ္ပါသည္။ ေန၀င္ဆည္းဆာ ျမစ္ကမ္းနဖူးတြင္ထိုင္၍ ရြက္ျဖဴတလြင့္လြင့္ႏွင့္ ေလွငယ္ ေလွၾကီး မ်ားကို ၾကည့္ဖူးပါသည္။ လွပါသည္။ ၾကည္ႏူးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဗဟုသုတလိုခ်င္၍ ျမစ္ကမ္းနဖူးတြင္ ထိုင္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဗဟုသုတ လိုခ်င္ေသာအခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စက္မႈလက္မႈ ျပပြဲမ်ိဳးကို ေလွ်ာက္ၾကည့္ေလ့ရွိပါသည္။ ကဗ်ာသည္ စက္မႈလက္မႈျပပြဲ မဟုတ္ပါ။
ဗဟုသုတရွာျခင္းအလုပ္၊ ေပးျခင္းအလုပ္သည္ အလြန္လြယ္ကူပါသည္။ ခံစားမႈ ရရွိျခင္း၊ ေပးျခင္းသည္ မေရရာပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ အလြန္လြယ္ကူပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အလြန္ခက္ပါသည္။
စကားျဖတ္၍ မဆီမဆိုင္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ေျပာခ်င္ပါေသးသည္။ သည္းခံ၍ ဖတ္ေစခ်င္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ စကားေျပာၾကပါသလဲ။ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ၾကံမႈစည္မႈ၊ ေတြးမႈသိမႈကို ဖလွယ္ႏိုင္ရန္ ေျပာၾကပါသည္။ အကယ္၍ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ျမင္ရသလို တစ္ဦးစိတ္ကို တစ္ဦး သိႏိုင္လွ်င္ ဘာသာစကားပင္ ေပၚလာရန္မရွိပါ။ စကားဟူသည္ သို႔မဟုတ္ စာဟူသည္ စိတ္ခ်င္းဆက္သြယ္ရန္ ေပါင္းကူးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေပါင္းကူးသည္ မည္မွ်ထိေအာင္ ေကာင္းမြန္ပါသနည္း။
လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ကို တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ေၾကးနီႀကိဳးျဖင့္ ပို႔ေလ့ရွိပါသည္။ အျခားေသာ သတၱဳမ်ားျဖင့္လည္း ပို႔ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေၾကးနီေလာက္ ဓာတ္စီးမသြက္ပါ။ ေရႊကို သံုးႏိုင္လွ်င္ ေၾကးနီထက္ပင္ ဓာတ္စီးသြက္ေသးသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ေၾကးနီႀကိဳးႏွင့္ ပို႔သည္ပင္လွ်င္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ ေလလြင့္မႈ ရွိပါေသးသည္။ ဓာတ္အား ဗို႔ ၁၀၀၀ ပို႔ေသာ္လည္း ေလလြင့္မႈေၾကာင့္ ၁၀၀၀ အျပည့္ မေရာက္ပါ။
ထို႔အတူ ကၽြန္ေတာ္သံုးစြဲေသာ ဘာသာစကား ဓာတ္စီးေၾကာင္းမွာ အေကာင္းဆံုးဟု လက္ခံေနရေသာ္လည္း ေက်နပ္ဖြယ္ မရွိေသးပါ။
အဘယ့္ေၾကာင့္္ဆိုေသာ္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ေျပာဆိုၾကလွ်င္ ၾကံဆသိကိုသာ လက္ခံရရွိ၍ ခံစားသိ မပါလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ခံစားသိကိုပါ ကူးစက္ရယူႏိုင္စြမ္း ရွိပါလွ်င္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ စိတ္တြင္းခံစားမႈဟူသမွ်ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သစၥာေလးပါးကိုလည္း ဘုရားျမင္သလို ျမင္ႏိုင္ဖြယ္ရွိပါသည္။
လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ပို႔ရာတြင္မူကား တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ ပို႔သမွ် ဓာတ္ျပည့္ေရာက္ႏိုင္ရန္ Transformer မ်ားကို အကူတြဲဖက္ သံုးစြဲေလ့ရွိပါသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ေလလြင့္ေသာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို ျဖည့္ႏိုင္ပါသည္။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္တြင္ပါ၀င္ေသာ ကာရန္၊ ဥပမာ၊ ဥပမာစသည့္ အတၳလကၤာရ၊ သဒၵါလကၤာရ ဆိုသည္တို႔မွာ Transformer မ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ခံစားသိမ်ား ေလလြင့္က်န္ရစ္မႈ မရွိေအာင္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခု လူတို႔ ေတြ႕ရွိသမွ် ကဗ်ာထက္ လြန္ကဲေသာ သို႔မဟုတ္ ဆံုးခန္းတိုင္ ျပည့္စံုေသာ ကဗ်ာတို႔ကို လူတို႔ေရးသားႏိုင္ၾကလွ်င္ ကမာၻ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုမွ်မက သစၥာေလးပါးကိုလည္း ဓာတ္စီးေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ဓာတ္ကူးေပးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ကဗ်ာသာမက အျခား အျခားေသာ အႏုပညာမ်ားကိုလည္း ထိုနည္းတူ ဆင္ျခင္ေစခ်င္ပါသည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္တြင္ စာဖတ္သူအား သတိေပးခ်င္ေသာ အခ်က္ႏွစ္ခုရွိပါသည္။ ပထမတစ္ခ်က္မွာ ဤစာတန္းသည္ ေခတ္သစ္ကဗ်ာကို ကာကြယ္ရန္ ရည္ရြယ္သည္ မဟုတ္ပါ။ ဒုတိယ အခ်က္မွာ တခ်ိဳ႕မိတ္ေဆြမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို ‘တစ္ခါတစ္ရံ အလြန္အေတြးေခါင္သည္’ ဟု ေျပာေလ့ရွိၾကပါသည္။ ဒုတိယ တစ္ခ်က္ကို ပို၍ သတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။
-----------
ေအာင္သင္း
30.Jun.2011
#ဆရာဦးေအာင္သင္းဘေလာ့ဂ္မွ_ကူးယူပါသည္။
No comments:
Post a Comment