#လိမ္ဖည္ဖည္တီးတဲ့ေမာင္ရယ္ ( လွလိုက္တာေနာ္ႏွင့္ရသစာတမ္းငယ္မ်ား)
#ေအာင္သင္း
“ေတာ္တီး ေတာ္တီး ေတာ္”
“ဂ်မ္း တုတ္တုတ္ ဂ်မ္းတုတ္တုတ္”
“ေတာ္တီး ေတာ္တီး ေတာ္”
“ဂ်မ္း တုတ္တုတ္ ဂ်မ္းတုတ္တုတ္”
ေကာင္ေလးႏွစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ အခ်ီအခ် ေအာ္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ရုတ္တရက္ဆိုလွ်င္ စစ္ခ်ီဘင္ခရာသံ ေအာ္ဟစ္ကစားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ထင္စရာရွိသည္။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ နီးနီးနားနား မဟုတ္။ သြားရင္းလာရင္း ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ရန္ေစာင္ၿပီး ေအာ္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလးခ်င္းကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းသိလိုက္ၾကသည္။ ေစာမင္းႏွင့္ ျမေဆာင္။ ဒီေကာင္ႏွစ္ေကာင္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ‘မေအေခၚ’ ‘ဆဲ’ ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ျမေဆာင္က ‘ေတာ္တီး ေတာ္တီး ေတာ္’ ဟု ဆဲလွ်င္ ေစာမင္းက ‘ဂ်မ္းတုတ္တုတ္ ဂ်မ္းတုတ္တုတ္’ ဟု ျပန္ဆဲသည္။
ဒီလို ေအာ္ၾကတာနဲ႔ မေအေခၚဆဲတာ ဘာဆိုင္လို႔လဲ။ ဒါဆဲတာလားဟု ေမးစရာရွိသည္။ ဆဲတာမွ ဆဲတာ အစစ္ပါခင္ဗ်ာ။ တကယ့္ကို ‘မေအ’ ေခၚ ၿပီး ဆဲေနၾကတာပါ။
ေစာမင္းအေမရဲ႕နာမည္က ‘ေဒၚခရာ’ တဲ့။ ဒီေတာ့ ‘ေတာ္တီးေတာ္’ ။ ခရာတြတ္တယ္ေပါ့။ ေစာမင္းကလည္း အားက်မခံပါပဲ၊ ျမေဆာင္ရဲ႕ အေမ့နာမည္က ‘ေဒၚဂ်မ္း’ တဲ့။ မိန္းမၾကီးက ဧရာမ ၀၀တုတ္တုတ္ၾကီး။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေမကို ဘင္တီးပစ္လိုက္တယ္။ ‘ဂ်မ္းတုတ္တုတ္ – ဂ်မ္းတုတ္တုတ္’ ။ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းၿပီး အခ်ီအခ် ဆဲလိုက္ေတာ့ စစ္ခ်ီ ဘင္ခရာသံ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
ေနာက္ေတာ့ ဒီသေကၤတနိမိတ္ပံု ဆဲမႈႀကီးကို နွစ္ဖက္ေသာမိခင္မ်ားနားသို႔ ေပါက္ၾကားသြားသျဖင့္ သူတို႔ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဤသေကၤတနိမိတ္ပံုကို ဆက္လက္သံုးစြဲျခင္း မျပဳရဟု ႏွစ္ဖက္ေသာမိဘမ်ား ညွိႏႈိင္းၿပီး သေဘာတူ ထုတ္ျပန္ေၾကညာလိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ ဘင္ခရာတီး၀ိုင္းမွာ တရား၀င္တီးမႈတ္ခြင့္ ရပ္ဆိုင္းသြားၿပီး လူႀကီးေတြ မျမင္ကြယ္ရာတြင္သာ တစ္ခါတစ္ရံ တီးမႈတ္ခြင့္ရေသာ ေမွာင္ခို ဘင္ခရာတီး၀ိုင္း အျဖစ္သို႔ ေလွ်ာက်သြားေလေတာ့သည္။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ကေလးမ်ားေလာကတြင္ေတာ့ ဤဘင္ခရာေတးသံမွာ ၀ဲပ်ံလြင့္ပါးၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ေစာမင္းႏွင့္ ျမေဆာင္တို႔မွာလည္း ဘြဲ႔ထူးဂုဏ္ထူးေတြ အသီးသီးရသြားၾကသည္။ ေစာမင္းနာမည္က ‘ေတာ္တီး’ ၊ ျမေဆာင္နာမည္က ‘ ဂ်မ္းတုတ္’ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေစာမင္းႏွင့္ တြဲဖက္။ ေန႔စဥ္ ကစားဖက္။
ပထမေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ‘ေတာ္တီး’ ဟုေခၚလွ်င္ ‘ငါ့ကို ဒီလို မေခၚနဲ႔ကြာ၊ ငါမႀကိဳက္ဘူး’ ဘာညာႏွင့္ ခပ္မႈန္မႈန္ ျပန္ေျပာတတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ကေလးေလာကတြင္ သည္လိုႏွင့္ရရိုးလား။ ေဘာလံုးကန္ေနရင္း ‘ေဟ့ ေတာ္တီး၊ ဒီကို ဒီကို ’ ဟုလည္း ေဘာလံုးေတာင္းသည္။ ‘ေတာ္တီးေရ လာၿပီေဟ့’ ဟုလည္း နာမည္ေခၚၿပီး ေဘာလံုးပို႔တတ္သည္။ သည္အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ သည္အေကာင္ႀကီး စိတ္ေကာက္ေနဖို႔ အခ်ိန္ မရွိေတာ့။ ေျပးဖို႔လႊားဖို႔သာ စဥ္းစားေနရခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သူက ဂိုးသြင္းလိုက္လွ်င္ လည္း ‘ေတာ္တီးကြ’ ဟု ေျပးၿပီး သူ႔ကို ဖက္လိုက္ၾကျပန္ေတာ့ သည္ေကာင္ႀကီးကလည္း ခုန္လားေပါက္လားျမဴးေနရာ ဘာမွ စဥ္းစားမေနႏိုင္။ သည္လိုႏွင့္ပဲ နားက်င့္သားရၿပီး ‘ေတာ္တီး’ ဟူေသာ အမည္ကို သည္ေကာင္ႀကီး တရား၀င္ လက္ခံခဲ့ရေလေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း သူ႔ကို ဆဲလိုသည့္ ေစတနာ တစ္ဆံျခည္မွ် မရွိေတာ့။ ဤသို႔ ခ်စ္လို႔ ခင္လို႔ စရင္းေျပာင္ရင္းကပင္ နားက်င့္သား ရသြားၾကသည့္ ကိစၥေတြ တစ္ပံုႀကီးဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္မိပါသည္။
ကေလးတစ္ေယာက္မွာ ဘ၀အက်ိဳးေပး မေကာင္းရွာလို႔ ကိုယ္လက္အဂၤါ ခၽြတ္ယြင္းေနရွာသည္ ဆိုပါစို႔။ ၾကင္နာရမည္ မဟုတ္ပါလား။ ညွာရမည္ မဟုတ္ပါလား။ ေဖးေဖးမမ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ၾကရမည္ မဟုတ္ပါလား။ ယခု ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ သည္လို သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚ လူအားကိုး ျဖင့္ေတာ့ ညွာတာခဲ့ၾကပါ၏။ ၾကင္နာခဲ့ၾကပါ၏။ ေဖးေဖးမမတြဲေခၚတန္လွ်င္ တြဲေခၚခဲ့ၾကပါ၏။ သို႔ေသာ္ ပါးစပ္ကျဖင့္ ဘယ္ေတာ့မွ မညွာခဲ့ပါ။ စိတ္မထင္လွ်င္ မထင္ခဲ့သလို သူ႕ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ အနာအဆာကို ေဖာ္ၿပီး မခံခ်င္ေအာင္ ေခၚပစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားမိသေလာက္ အေနာက္တိုင္းသားတို႔ က်င့္သံုးပံုအရ ဆိုလွ်င္ ဤသို႔ေသာ ေနာက္ေျပာင္မႈမ်ိဳးမွာ အလြန္ရိုင္းစိုင္းသည္။ ၾကင္နာမႈ ကင္းမဲ့ရာ၊ ရက္စက္ရာလည္းေရာက္သည္။ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္လည္း တကယ္ေတာ့ ရက္စက္ရာေရာက္သည္ အမွန္ပင္။ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဟိန္းစြန္း တစ္ခါက ေရးဖူးသည္ကို သတိရမိသည္။ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးမွာ လက္တစ္ဖက္မရွိ။ သူ႕ႏိုင္ငံေရးကို သေရာ္ခ်င္ေတာ့ ကာတြန္းေရးၿပီး ေလွာင္သည္။ သို႕ေသာ္ လက္တစ္ဖက္ကို ျဖည့္ၿပီး ေရးဆြဲသည္။ သူ႕ႏိုင္ငံေရးကို ေလွာင္ေသာ္လည္း ဘ၀အက်ိဳးေပး မေကာင္း၍ ကိုယ္လက္အဂၤါ ခ်ိဳ႕တဲ့ရရွာသည္ကိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ် မေလွာင္ၾက။ အဘယ္မွ် ယဥ္ေက်းပါသနည္း။ အဘယ္မွ် ျဗဟၼစိုရ္ ကိန္းပါသနည္း။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေရာတဲ့။ လူႀကီးေတြကေတာ့ ဒါမ်ိဳးက္ို မေလွာင္ေစခ်င္။ မေျပာင္ေစခ်င္။ အျမဲတားျမစ္ၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ တားျမစ္ပံုကလည္း ေၾကာက္ပဲေၾကာက္စရာ။ ‘ဟဲ့ေကာင္ေလးေတြ မေျပာင္ေကာင္းဘူး၊ နင္တို႔ ၀ဋ္လိုက္လိမ့္မယ္ေနာ္’ တဲ့။ ေျခဆြံ႕သူ ေျခက်ိဳးသူကို ေျပာင္လွ်င္ ဘ၀သံသရာ၌ ေျခဆြံ႕ေျခက်ိဳး ျဖစ္တတ္သည္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မယံုဘူးလား ဆိုေတာ့လည္း ယံုၾကသည္။ မေၾကာက္ဘူးလားဆိုေတာ့လည္း ေၾကာက္သည္။ စကားထစ္သူကို ေျပာင္ရာက တကယ္စကားထစ္သြား သူေတြကိုလည္း ေတြ႔ဖူးသည္။ မ်က္ေၾကာဆြဲသူကို ေျပာင္ရာက တကယ္မ်က္ေၾကာဆြဲသူေတြကိုလည္း ေတြ႔ဖူးသည္။ ေၾကာက္စရာေပပဲ။ သို႕ေပမယ့္ ေၾကာက္တာက တျခား၊ ေျပာင္ခ်င္ စခ်င္တာက တျခား ျဖစ္သည္။
‘ကိုတိုင္းေမာင္’ မွာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႕တည္းသား၊ တစ္ရပ္တည္းျဖစ္သည္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ ထက္ ေျခာက္ႏွစ္ခန္႔ ႀကီးပါသည္။ သူ႔ညာာဘက္ေျခေထာက္မွာ ေျခေခ်ာင္းကေလးေတြ မရွိ။ ငယ္ငယ္ကေလးဘ၀က ထန္းလ်က္ဖို မီးက်ီခဲထဲ က်လို႔ဆိုလား။ ေျခေခ်ာင္းကေလးမ်ား ေနရာတြင္ ဖုဖုလံုးလံုးႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ ေျခညွပ္ဖိနပ္ စီးလို႔မရ။ ကင္းဗတ္႐ွဴးလို ဖိနပ္မ်ိဳးကို စီးရသည္။ အဲဒါ သူ႕ကို ရြယ္တူသူငယ္ခ်င္းေတြက ‘ေအတီအို’ တဲ့ ခင္ဗ်ာ။ အဲဒီေခတ္က A.T.O ဆိုတာ ၿမိဳ႕ပိုင္ႀကီး။ A.T.O ဆိုတာ Assistant Township Officer လက္ေထာက္ၿမိဳ႕ပိုင္၊ သို႔မဟုတ္ ၿမိဳ႕ပိုင္ကေလးေပါ့။ ကိုတိုင္းေမာင္ကို A.T.O တိုင္းေမာင္တဲ့။ ရုတ္တရက္ေတာ့ ၿမိဳ႕ပိုင္ကေလး တိုင္းေမာင္လိုလို ဘာလိုလို။ ဘာဟုတ္လိမ့္မလဲ။ သူတို႕ဆိုလိုတာက ေအတီအို ‘အတို’ ပါတဲ့ ခင္ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ့္္မိတ္ေဆြႀကီး ကိုတိုင္းေမာင္မွာ ဒီေျခေထာက္ကေလးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စၾကေနာက္ၾက သည္ကို အၿမဲခံရရွာသည္။ စမယ့္ သာစၾကသည္။ သူတို႔တေတြ ကိုတိုင္းေမာင္ကို တကယ္ ခ်စ္ခင္ၾကသည္မွာေတာ့ အမွန္ျဖစ္သည္။ သူ႔နာမည္ကို ေခၚၾကလွ်င္ပင္ ‘တိုင္းေမာင္’ ဟု မေခၚၾက။ ‘ကိုတိုင္းေမာင္’ ‘ဗိုလ္တိုင္း’ စသည္ျဖင့္ ခ်စ္စႏိုး ေခၚၾကသည္။ ကိုတိုင္းေမာင္လည္း နားက်င့္သား ရသြား၍လားမသိ။ ဤကိစၥကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ သေဘာထားဟန္မရွိေတာ့ပါ။
တစ္ခုမွတ္မိေနပါေသးသည္။ ‘၀တၱရား’ အသံထြက္ဇာတ္ကား။ ထိုဇာတ္ကားထဲတြင္ ဒါရိုက္တာ ဦးေမာင္ႀကီးက ရာဇ၀တ္၀န္၊ သားျဖစ္သူ ခင္ေမာင္ရင္က ရာဇ၀တ္အုပ္ကေလး။ ဦးေမာင္ႀကီးက ၀တၱရားကို အလြန္ရိုေသေလးစားေသာ အရာရွိႀကီး။ သားအဖသည္ သားအဖ။ ၀တၱရားသည္ ၀တၱရားဟု သေဘာထားသူ။ တစ္ခန္းတြင္ ခင္ေမာင္ရင္က သူ႔အေဖထံ အမႈကိစၥတစ္ခုႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အစီရင္ခံေနရာ သားအဖခ်င္းရယ္လို႔ ဦးထုပ္ကေလးကို လက္မွာပိုက္ၿပီး ေလ်ာ့ရဲရဲ မတ္တတ္ရပ္ရင္း ေျပာေနမိသည္။ ဦးေမာင္ႀကီးက ခပ္တည္တည္ႀကီး ျဖည္းျဖည္းေဆးေဆး ထလာ၍ ခင္ေမာင္ရင့္ အနားသို႔ ေလွ်ာက္လာၿပီးေနာက္ ‘ဘာလဲကြ ဒီေျခေထာက္’ ဟု ဆိုၿပီး ခင္ေမာင္ရင္၏ ေျခေထာက္ကို ကန္ထည့္လိုက္ပါသည္။ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေမာင္ႀကီး၏ အမူအရာကလည္း အလြန္ေကာင္း၍ ထည္ထည္၀ါ၀ါ ရွိလွပါသည္။ ပရိသတ္ စြဲက်န္ေလာက္ေသာ အမူအရာမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။
‘၀တၱရား’ ဇာတ္ကား ကၽြန္ေတာ္တိ္ု႔ ပါးစပ္ဖ်ား၌ ေခတ္စားေနခ်ိန္၊ တစ္ညေနတြင္ သူငယ္ခ်င္းေတြ စုၿပီး မိုးတိုးမတ္တတ္ စကားေျပာေနခိုက္ ကိုျမတ္စံ ဆိုတဲ့လူက ခပ္တည္တည္ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေမာင္ႀကီး အမူအရာမ်ိဳး ေလွ်ာက္လာၿပီး ကိုတိုင္းေမာင္၏ ညာေျခေထာက္ကို ‘ဘာလဲကြ ဒီေျခေထာက္’ ဟုေျပာရင္း ခပ္သာသာ ကန္ထည့္လိုက္ပါသည္။ ၀တၱရားရုပ္ရွင္ကားေရာ ကိုတိုင္းေမာင္၏ ေျခေထာက္ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ကိုပါ မိသြားေအာင္ က်ီစားလိုက္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္၍ အားလံုးက သေဘာက်ၿပီး တ၀ါး၀ါး ပြဲက်သြားပါသည္။ ကိုတိုင္းေမာင္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဣေျႏၵပင္ မေဆာင္ႏိုင္ဘဲ ေရာေႏွာရယ္ေမာေနပါေတာ့သည္။
ဤကိစၥမွာ သည္မွ်ႏွင့္မၿပီးဘဲ ေနာင္အခါ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ၾကာေသာအခါ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ေလာက္ထိေအာင္ပင္ ပါလာေသးသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အစ္ကို ဦးေအာင္သန္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ေမြးစားဖခင္ ဟုပင္ ဆိုႏိုင္သည္။ သူ႔အိမ္မွာကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္အၾကာႀကီးေနဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ဘ၀၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္အေၾကာင္း ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္က ေျပာျပေလ့ရွိသည္။ သူကလည္း ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ရယ္ေမာနားေထာင္ေလ့ရွိသည္။ သူ႔ကို ေျပာျပသည့္ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ ‘ဘာလဲကြ ဒီေျခေထာက္’ ဇာတ္လမ္းလည္းအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
၁၉၆၄ ခုေလာက္တြင္ ကိုတိုင္းေမာင္တစ္ေယာက္ ရန္ကုန္တြင္ အလုပ္လက္မဲ့ဘ၀ တေယာင္လည္လည္ ဒုကၡေရာက္ေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေပါက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က တကၠသိုလ္က ဆရာတစ္ေယာက္။ ဘာမွ် အစြမ္းအစရွိသူမဟုတ္။ သည္အခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အစ္ကို ဦးေအာင္သန္းက ၾကယ္ငါးပြင့္ ရန္ကုန္ဧဂ်င္စီမွာ အထူးအရာရွိ။ သည္ေတာ့သူ႔ဆီကိုပဲ ေခၚသြားၿပီး အပူကပ္ရသည္။ ‘ေခၚခဲ့ေလကြာ၊ ၾကည့္လုပ္ေပးရတာေပါ့ ’ ဟုေျပာသည္ႏွင့္ ကိုတိုင္းေမာင္ကို သူ႔ထံေခၚသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုတိုင္းေမာင္ပါပဲ ဟု မိတ္ဆက္ေပးလုိက္ေတာ့ ဦးေအာင္သန္းက ျပံဳးတံု႔တံု႔လုပ္ၿပီး ‘ ဘာလဲကြ ဒီေျခေထာက္ ’ ဟုခပ္ေငါက္ေငါက္ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ရာ ကၽြန္ေတာ္ပါေၾကာင္သြားပါသည္။ ကိုတိုင္းေမာင္ကေတာ့ ေျပာမေနပါႏွင့္ေတာ့။ ဦးေအာင္သန္းက အလြန္မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းပါသည္။ ေျပာသူ ကၽြန္ေတာ္က ေမ့ေနၿပီ။ ကာယကံရွင္ ကိုတိုင္းေမာင္ကလည္း သတိမရေတာ့၊ ‘ေဟ့ေကာင္ ေအာင္သင္း၊ မင္းေမ့ေနၿပီလား၊ ၀တၱရား ဇာတ္ကားထဲကဆို’ အစေဖာ္လိုက္မွ ကၽြန္ေတာ္က သတိရၿပီး အားရပါးရ ရယ္မိပါသည္။ ဒီအခ်ိန္ထိ ကိုတိုင္းေမာင္က သတိမရေသး။ ကၽြန္ေတာ္က အနည္းငယ္ ျပန္ရွင္းျပလိုက္မွ သတိရၿပီး ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာရွာပါသည္။ ေနာက္ေတာ့ သူက ‘ခင္ဗ်ားတို႔မို႔ ကတ္သီးကတ္သတ္ သတိရၾကေပေလဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ေမ့ေတာင္ ေမ့ေနၿပီ’ ဟုေျပာရွာပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ‘ဘာလဲကြ ဒီေျခေထာက္’ ႏွင့္ပင္ ကိုတိုင္းေမာင္တစ္ေယာက္ ၾကယ္ငါးပြင့္ သေဘၤာႀကီး ကုန္တင္ကုန္ခ်တြင္ တာလီစာေရးလား ဘာလားမသိ ရသြားေလသည္။ (ေၾသာ္ ကိုတိုင္းေမာင္သာ တမလြန္ဘ၀က ဤစာကို ေတြ႕မိလွ်င္ တျပံဳးျပံဳး ျဖစ္ေနရွာလိမ့္မည္ထင္သည္။ )
သူ႔လိုလူ ေနာက္တစ္ေယာက္ရွိေသးသည္။ ကိုေအာင္ညြန္႕တဲ့။ သူကေတာ့ လက္ႏွစ္ဖက္လံုးတြင္ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ ႏွစ္ေခ်ာင္းစီ၊ သံုးေခ်ာင္းစီ ပူးတြဲေနၿပီး ခပ္ဖုဖု ခပ္လံုးလံုးျဖစ္ေနသည္။ ဤသို႔ ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ သြားမ်ားအထင္မေသးလိုက္ပါေလႏွင့္။ အကိုင္အတြယ္ အလြန္သန္မာသည္။ ျမင္းအေၾကာင္းကို အလြန္နားလည္၍ ့ျမင္းခ်ဳပ္ျမင္းကိုင္ အလြန္ႏိုင္နင္းသည္။ သူ႔ကိုလည္း သူတို႔ရြယ္တူခ်င္း ေတြက သည္လိုပဲ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေခၚၿပီး ေျပာင္ၾက စၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ရန္ျဖစ္သည့္ အခါလည္းရွိသေပါ့။
တစ္ႀကိမ္တြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ျပင္ရပ္က ေမာင္းတိုင္ရပ္္မွာရွိတဲ့ ဆုေတာင္းျပည့္ ဘုရားပြဲသို႔ အတီးအမႈတ္ေတြႏွင့္ ဆြမ္းေတာ္ၾကီးတင္ သြားၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကာလသား ေတြက ျပင္ၾက ဆင္ၾက စီစဥ္ၾကေပါ့။ အဲသည္မွာ ဘယ္ေကာင္ ဆတ္ေဆာ့ၿပီး ေတာထဲက ယူလာသည္ မသိ၊ ျဗက္သံုးေလးေပေလာက္ရွိသည့္ ပ်ားအံုႀကီးတစ္ခု။ ပ်ားေတြစြန္႔သြားေသာ ပ်ားအံုေဟာင္းႀကီးပါ။ လွလို႔ သစ္ကိုင္းပါ ခုတ္လာသတဲ့။ သည္မွာတင္ တစ္ေယာက္က စိတ္ကူးေပါက္သည္။ ေမ်ာက္ျဖဴႀကီး တစ္ေကာင္က ဘုရားကို ပ်ားရည္ဆြမ္းကပ္ရန္ ထမ္းလာပံုမ်ိဳး သရုပ္ေဆာင္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္။ အားလံုး တစ္ခဲနက္ သေဘာတူၾကသည္။ ဘယ္သူေမ်ာက္ျဖဴလုပ္မလဲ။ ေမ်ာက္ျဖဴမင္းသားရွာၿပီး ေရြးလိုက္ေတာ့ ဇာတ္လိုက္ႀကီး ‘ခ်ိဳတကူး’ ။ ခို္င္းပံုကလည္း ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းပါပဲ၊ ‘ေဟ့ ကုလား မင္းေမ်ာက္လုပ္ကြာ’ တဲ့။ခ်ိဳတကူး ကလည္း ကုလားျဖစ္ေနေပမယ့္ သူ႔ကို ကုလားေခၚလွ်င္ မႀကိဳက္။ သို႔ေသာ္ ၾကာေတာ့လည္း နားယဥ္သြားရေတာ့သည္သာ။
သြားမည့္ေန႔ ေန႔လည္ပိုင္းတြင္ တစုရံုးရံုး ျပင္ဆင္ေနၾကေတာ့ ဒိုးႀကီး ဆိုသည့္ေကာင္က ဆရာ၀င္လုပ္သည္။ ‘ေဟ့ မင္းတို႔ ဒိုးပတ္ႏွင့္ သြားမွာလား။ အိုးစည္ႏွင့္ သြားမွာလား။ ဒိုးပတ္ႏွင့္ သြားမွာဆိုရင္ ေထြးေမာင္က ဒိုးပတ္တီး။ ေအာင္ညြန္႔က ပုေလြမႈတ္။ ကိုတိုင္းေမာင္ႀကီးကို ေအာင္ေမာင္းေျခထိုး အကခိုင္း။ အိုးစည္ႏွင့္ သြားမွာဆိုရင္ေတာ့ တင္ေဖႀကီးကို အိုးစည္ အတီးခိုင္း၊ စိန္အိုးစည္ လြယ္သေလ သီခ်င္းကို ဆို၊ ‘လိမ္္ဖယ္ဖယ္ တီးတဲ့ ေမာင္ရယ္’ ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ကို အထပ္ထပ္ ဖိၿပီးဆိုရမယ္’ တဲ့။အားလံုးက ၀ိုင္းဆဲၿပီး ၀ါးလက္ခုပ္ႏွင့္ လိုက္ရိုက္ေတာ့ သည္ေကာင္ ရယ္ေမာၿပီး ထြက္ေျပးသည္။
မရိုက္ဘဲ ေနႏိုင္ပါ့မလား ခင္ဗ်ာ၊ စဥ္းစားပဲ ၾကည့္ပါဦး။ ေထြးေမာင္ ဆိုတာက စစ္ၿပီးစ လက္နက္ခဲယမ္း ဗံုးက်ည္ေတြ ေနရာအႏွံ႔မွာ ရွိေနတုန္း မီးေလာင္ ဗံုးေပါက္လို႔ဆိုလား၊ ညာဘက္ လက္ေကာက္၀တ္ အထက္နားက ျပတ္သြားတယ္။ အဲဒီေကာင္ကို ဒိုးပတ္တီးရမတဲ့။ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ ပူးေနတဲ့ ေအာင္ညြန္႔က်ေတာ့ ပေလြမႈတ္ရမတဲ့။ အင္း….တင္ေဖႀကီးက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျဖင့္ သတိေတာင္ မထားမိပါဘူး။ တင္ေဖႀကီးက အိုးစည္တီး အလြန္ေကာင္းပါသည္။ အိုးစည္တစ္လံုးတည္းကို ႏွစ္လံုးသံ ထြက္ေအာင္ တီးႏိုင္သူ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ သူ႔ ဘယ္ဘက္ ေျခဖ၀ါးေလး နည္းနည္းေစာင္းေနေလေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ရင္ မသိမသာ လိမ္ဖည္ဖည္ေတာ့ ရွိသည္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိုင္းၿပီးဆဲၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈအရဆိုလွ်င္ျဖင့္ အလြန္ရိုင္းစိုင္းေသာ ကိစၥႀကီးဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာေတာ့ ေနာက္ေျပာင္ရယ္ေမာပစ္တတ္ၾကသည္။ ေတာ္ရံုတန္ရံု ဒုကၡကို ရယ္ေမာေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္တတ္ၾကသည္မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ဉာဥ္ပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဤကဲ့သို႔ ခ်စ္ခင္ေနာက္ေျပာင္ ရယ္ေမာရင္းကပဲ ကာယကံရွင္မ်ား ကိုယ္တိုင္ကလည္း သူတို႔ဒုကၡကို ေရာေႏွာရယ္ေမာပစ္လိုက္မိၾကေတာ့သည္။ ကိုယ့္ဒုကၡကို တသသ စုတ္သပ္ေနျခင္း မရွိေတာ့ဘဲ အရွိအတိုင္းကို လက္ခံၿပီးဘ၀ကို ရင္ဆိုင္လႈပ္ရွား သြားၾကသည္သာျဖစ္သည္။ သူတို႔တစ္ေတြတြင္ အားငယ္သည့္ သြင္ျပင္ တစ္ေငြ႕မွ် မေတြ႕ခဲ့ရပါ။ ဤသို႔ဆိူေသာေၾကာင့္ သူတို႔တစ္ေတြကို ေနာက္ေျပာင္ ရယ္ေမာျခင္းသည္ သင့္၏ဟု ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ အထူးေျပာစရာ မလိုေတာ့ဟု ယူဆပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးတင္သြားၾကပါေတာ့မည္။ ခ်ိဳတကူးကို လဲမႈိ႕ေတြ ကပ္ဖို႔ ေကာ္သုတ္ ၾကရပါမည္။ ေကာ္က်ိဳ ၿပီးပါၿပီ။ ေနာက္က်ေနလိမ့္မည္ဟု ေလာေဆာ္ေသာေၾကာင့္ ေကာ္ပူပူေႏြးႀကီးကို ခ်ိဳတကူးအား ဇြတ္သုတ္ေပးၾကသည္။ ယပ္ခတ္သူက ခတ္၊ ေကာ္သုတ္သူက သုတ္၊ ပူပူေလာင္ေလာင္ႏွင့္ပင္ ခ်ိဳတကူးလည္း ေမ်ာက္ျဖဳႀကီး ျဖစ္သြားေတာ့သည္။
ဆြမ္းေတာ္ႀကီး တင္ထြက္လာၾကေတာ့ ေရွ႕ဆံုးက လဲမႈိ႕ေတြ တေဖြးေဖြးႏွင့္ ေမ်ာက္ႀကီး ခ်ိဳတကူးက ပ်ားအံုႀကီးကို ထမ္းလို႔။ ကေလးေတြက ေျပးကာ လႊားကာ သူ႔အနားမွာ တရုန္းရုန္း၊ ခ်ိဳတကူးကလည္း တျပံဳးျပံဳး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိုးစည္၀ိုင္းကလည္း တထံုးထံုး။ လူစံုတက္စံုပါပဲ။ တင္ေဖႀကီးရဲ႕ အိုးစည္လက္သံကလည္း ပိုင္ပါေပ့။ ႏိုင္ပါေပ့။ သီခ်င္းဆိုသံကလည္း ၿမိဳင္ပါေပ့ ဆိုင္ပါေပ့။
‘စိန္အိုးစည္ လြယ္ေလေလ လြယ္ေလေလ၊ လိမ္ဖယ္ဖယ္ တီးတဲ့ ေမာင္ရယ္ လိမ္ဖယ္ဖယ္ တီးတဲ့ ေမာင္ရယ္’ ။
---------------
ေအာင္သင္း
21.Jun.2011
#ဆရာဦးေအာင္သင္းဘေလာ့ဂ္မွ_ကူးယူပါသည္။
No comments:
Post a Comment