Thursday, 13 June 2019

အိမ္ကေလး ၅

#အိမ္ကေလး ( ၅ )


#ေနဝင္းျမင့္ 


 သည္အိမ္ကို လုူေတြက အိမ္ၾကီးမာယာလို႕ ေခၚၾကသည္။တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း ဆရာမနိုင္ နွစ္ေဆာင္ျပိဳင္လို႕ ေခၚၾကသည္လည္း ရိွသည္။တကယ္ေတာ့ အိမ္ၾကီးလည္းမဟုတ္ ၊ နွစ္ေဆာင္ျပိဳင္လည္းမဟုတ္။သာမန္ဓနိမိုး ထရံကာအိမ္ကေလးသာျဖစ္သည္။ေလွကားထစ္ သံုးေလးထစ္ လွမ္းတက္ရသည့္ လူ႕ခါးေစာင္းေလာက္ အျမင့္မွာ ဖိနပ္ခၽြတ္ေနရာ က်ယ္က်ယ္ကေလးရွိ၍ ေနာက္ထပ္ ေျခာက္လက္မေလာက္ တက္လိုက္ေတာ့မွ အိမ္မထဲေရာက္သည္။အေရွ႕မ်က္နွာျပဳ အိမ္ကေလးဆိုေတာ့ ဘုရားစင္က ေတာင္ဘက္ထရံမွာ ။ အတြင္းခန္းကို အိမ္ခန္းဟု ေခၚၾကသည့္ အိမ္ခန္းက နွစ္ခန္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးေျပာင္းလာသည့္ အိမ္ေထာင္စုမွာ လူဦးေရမ်ားလြန္းလွသည္ျဖစ္ရာ အိမ္ေရွ႕ခန္းသည္လညး္ အိမ္ခန္းက်ယ္ၾကီး ျဖစ္ရေတာ့သည္။


 “ အမေလး လူေတြမွ နည္းေပါင္”


 သည္မိသားစု ေျပာင္းလာခါစက ပစၥည္းပစၥယရယ္လို႕ မ်ားမ်ားမပါၾကဘဲ ၾကီးမားေသာ အဝတ္ထုပ္ၾကီးမ်ား ၊ ညစ္ေပေပ ေစာင္ ေခါင္းအံုးမ်ား ၊ ေဆးေၾကာတိ္ုက္ခၽြတ္ျခင္း ကင္းကြာေသာ အိုးခြက္ ပန္းကန္မ်ားနွင့္ ဒီဇိုင္းမတူေသာ တံခါးရြက္နွစ္ခ်ပ္ လႈပ္တုပ္လႈပ္တုပ္ တပ္ထားသည့္ ေၾကာင္အိမ္မည္းမည္းၾကီး တစ္လံုးသာ ပါၾကသည္။


သည္အိမ္သည္ ေနစရာျဖစ္ကာ ေလေဘးထည္မ်ားသည္ ဝတ္စရာျဖစ္၍ သည္အိုးခြက္မ်ားနွင့္ ခ်က္ျပဳတ္ၾကမည္ျဖစ္ေသာ ထမင္းဟင္းသည္ စားစရာျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ စားဝတ္ေနေရး အေၾကာင္းသံုးပါးသည္ ဤအိမ္၌ မ်က္နွာမလွစရာ ျဖစ္ေနေလသည္။ေရွ႕ဆံုးအိမ္ငွားက စိတ္လိုလက္ရ ထိုးထားခဲ့သည့္ ဘုရားပန္းသည္ ေနာက္အိမ္ငွား အဆက္ဆက္က ယဥ္ေက်းမႈသဖြယ္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားျခင္းသည္လည ္း ဤအိမ္ကေလး၏ ထူးျခားမႈျဖစ္သည္။


 ကေလးေတြမ်ားလြန္းလွသည္။နားသယ္စပ္ကို ေျပာင္ေအာင္ စက္ကတ္ေၾကးထိုးထားသည့္ ကေလး ၊ ဆံပင္ ဖုတ္သိုက္ ကေလး၊ေခါင္းတံုး ဆံေတာက္ကေလး၊ ခရူးကတ္ေခၚ သင္းဖဲြ႕ပံုစံ ညွပ္ထားသည့္ကေလး၊ ရာဇာေနဝင္းပံု ညွပ္ထားေသာ ကေလး စသည္ျဖင့္ ဆံပင္ကို ကေလးနွင့္ ခြဲသလား ၊ ဒါမွ မဟုတ္ ကေလးကို ဆံပင္နွင့္ ခြဲၾကသလား မေသခ်ာေသာ္လည္း တူညီသည့္ အခ်က္မွာ အားလံုးလိုလို ငါးေမာင္းမမ်ားနွင့္ တူေနျခင္းျဖစ္သည္။


ထူူးျခားခ်က္မွာ အသက္ငါးဆယ္နီးပါး အမ်ိဳးသမီးၾကီးနွစ္ေယာက္ ပါလာျခင္းျဖစ္၍ သည့္ထက္ ထူးျခားခ်က္မွာ အသက္ေျခာက္ဆယ္နီးပါး အမ်ိဳးသားၾကီး တစ္ဦးတည္း ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။


 မိန္းမၾကီးနွစ္ေယာက္က ညီအစ္မလား ၊ ဘယ္သူ အစ္မလဲ ၊ ဘယ္သူက ညီမလဲ ၊ လူၾကီးကေရာ ဘယ္မိန္းမၾကီးရဲ႕ ေယာက်ာ္းလဲ၊ ကေလးေတြက ဘယ္သူနဲ႕ ေမြးတာလဲ၊ လူၾကီးက မယားနွစ္ေယာက္ ရွိတာလား ၊ ရွိတယ္ဆို သူတို႕ခ်င္းတည့္ၾကလား ။သည္ေလာက္ ကေလး တစ္ျပံဳေတာင္ၾကီးကို ဘာလုပ္ေကၽြးၾကလဲ၊ ေနပါဦး သူတို႕က အရင္က ဘယ္မွာ ေနၾကတာလဲ။


ဒါျဖင့္ရင္ သူတို႕အရင္က သည္အိမ္မွာ ေနခဲ့ၾကတဲ့ ေမာင္ေရႊလင္မယားက ခ်က္ခ်င္းၾကီး ဘယ္ေရာက္သြားတာလဲ၊ ေမာင္ေရႊနဲ႕ သူတို႕ကေရာ ဘယ္လိုေတာ္တာလဲ။ေမာင္ေရႊတုန္းက အိမ္ငွား ၊ အခုေျပာင္းလာၾကတာကလည္း အိမ္ငွားဆိုရင္ အိမ္ပိုင္ရွင္ ကိုက်င္တိတ္ကေကာ သည္လူေျပာင္းလူလႊဲကို သိရဲ႕လား  ့ ့ ့ ့စေသာ ေမးခြန္းေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္က ရပ္ကြက္အတြင္း၌ ေတာမိီးၾကီးသဖြယ္ ကူးေလသည္။


သည္အိမ္ကို ရပ္ကြက္က လွည္းဦးတိုက္ ေလွဦးတိုက္ဟု ဆိုသည္။တကယ္လည္း လမ္းတိုကေလး၏ အဆံုးမွာ သည္အိမ္ကေလးရွိ၍ အိမ္ေရွ႕တည့္တည့္မွာ လမ္းတိုကေလးဆံုးသည္။ထိုအခါ ဘယ္ဘက္သို႕လည္းေကာင္း ၊ ညာဘက္သို႕ လည္းေကာင္း တစ္ဖက္ဖက္သို႕ ေကြ႕ခ်ိိဳးနိုင္သည္။စာကေလး ေပကေလး တက္သူတုိ႕ကေတာ့ တစ္မိ်ဳးေျပာသည္။


 “ ထုပ္မစြပ္ ယက္မလွ်ိဳလ်င္ က်မ္းဆိုခ်င္ အေလ်ာက္ ၊ ဥစၥာေရႊေငြ ေပ်ာက္မယ္၊ဝမ္းေပါက္ေအာင္ ေလွ်ာက္ကိုးကြ ၊ ဘယ္နိိမ့္လိိမ့္မလဲ ၾကည့္ပါလား ၊စေရြးခံက ထုပ္ထက္ၾကီးေနတာ ၊ အဲ့တာ ထီးေဆာင္းေခၚတာေပါ့၊ သည္ၾကားထဲ ထုပ္စြန္းထက္ စေရြးရွည္ေနေတာ့ သြားေရာေပ့ါကြာ”


 တစ္ခ်က္ကေလးမွ မေကာင္းေသာ္ျငား အိမ္ငွားျပတ္သည္မရွိ။တရုတ္ၾကီး ကိုက်င္တိတ္ကပင္ လာၾကည့္တာမ်ိဳးမရွိ။တစ္နွစ္စာ အိိမ္လစာေတာင္း ၊ လက္မွက္ကေလးထိုးျပီးလ်င္ စာခ်ဳပ္ကိစၥျပီးျပီ။


သည္အိမ္ကေလးကို ပထမဆံုးေရာက္လာသူမွာ ( ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္ ) နူတ္ခမ္းေမြး လင္မယားဟု အမ်ားက ေခၚၾကသည့္ လင္မယားျဖစ္သည္။ေယာက်ာ္းျဖစ္သူက နူတ္ခမ္းေမြး ထူထူၾကီးထားကာ ကတ္ေၾကးေသးေသးေလး တစ္လက္နွင့္ မနက္တိုင္း ဖိနပ္ခၽြတ္မွာ ထိုင္ရင္းတိေနတက္သည္။နူတ္ခမ္းေမြးထက္ သူ႕ဇနီးနူတ္ခမ္းေမြး ကေတာ္က အေတာ့္ကို ငယ္သည္။ဘာလုပ္စားမွန္းလည္းမသိ။


တစ္ခါတစ္ခါ လူေလးငါးေယာက္ သေရဂ်ာကင္ မည္းေျပာင္ေျပာင္ၾကီ းေတြဝတ္ကာ သည္အိမ္ကို ေရာက္လာတက္သည္။သည္လူေတြ ေရာက္လာလွ်င္ နုူတ္ခမ္းေမြးလင္မယား အူစိုပံုေပၚသည္။တစ္ခါမွ မၾကားဖူးေသာ ကက္ဆက္သံ ပြက္ပြက္ညံေအာင္ ၾကားရတက္သည္။ရပ္ကြက္နွင့္ အဆက္အစပ္ မရွိတာေတာ့မဟုတ္။ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ရာ ေတြ႕ၾက ေျပာၾက ဝင္ၾကထြက္ၾကသူေတြရွိသည္။ဝင္သူ ထြက္သူေတြကို စိတ္ဝင္စားၾကသူေတြက ေမးသည္။


 “ ဟဲ့   ့ ့နူတ္ခမ္းေမြက ဘာလုပ္တာတဲ့လဲ”


 “ ဆိုင္ကယ္ပဲြစားလို႕ ေျပာတာပဲ”


 “ဆိုင္ကယ္ဆိုလို႕ ဆီးထုပ္ထဲက ဆိုင္ကယ္ေတာင္ မေတြ႕ပါလားေအ”


 “ ေျပာတာပဲ ၊ မယားကေတာ့ ေတာ္ရွာပါတယ္ ၊ နူတ္ခမ္းေမြးက ေဘာက္တိ ေဘာက္ထိုးရယ္”


 ရပ္ကြက္က သည္အိမ္ကေလးအေၾကာင္း သည္ေလာက္ပဲ သိၾကသည္။ဧည့္သည္ေတြ ျပန္သြားလွ်င္ေတာ့ နူတ္ခမ္းေမြးက ဖိနပ္ခၽြတ္ထြက္ျပီး နူတ္ခမ္းေမြးတိသည့္အလုပ္ ျပန္လုပ္သည္။သည္လင္မယားကလည္း သိပ္ေတာာ့မၾကာပါ။သံုးလေလာက္ပဲ ေနခဲ့ၾကသည္။ထူးဆန္းတာက သူတို႕ ဘယ္အခ်ိန္ေျပာင္းမွန္း မသိလိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။


သူတို႕ျပီးေတာ့ မိန္းခေလး နွစ္ေယာက္ေျပာင္းလာၾကသည္။ဆံပင္ေက်ာဝဲ ေခတ္ဆန္ဆန္ ။ေသတၱာၾကီး တစ္လံုးစီနွင့္ ေရာက္လာၾကသည့္ နွစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ရပ္ကြက္က စိတ္ဝင္စားသည္။မီးစက္ေတြ ေဆာင္းေဘာက္ေတြ ကာရာအိုေကစက္ေတြ မၾကာခင္ေရာက္လာေတာ့ ဓာတ္ျပားက တီးလံုးနွင့္ လူအရွင္လတ္လတ္ အဆိုတို႕ေပါင္းကာ ညတိုင္း သီခ်င္းဟစ္ၾကသည္။


 “ ကိုက်င္တိတ္ ဥစၥာေစာင့္မေတြ ငွားလိုက္ျပန္ျပီ ထင္တယ္ေနာ္”


 ကာလသားမိခင္တို႕က ထိုသီခ်င္းသံေတြကို သရဲမီးျမင္ရသလို လန္႕ၾကသည္။အိမ္ကေလးေရွ႕ လမ္းတိုအဆံုးက ေရခန္းေနသည့္ မီးသတ္ေရကန္ေပၚမွာ ညတိုင္းကာလသားတို႕၏ စပိန္ဂစ္တာကို ၾကားၾကရျပီ.။


သည့္ေနာက္မွာေတာ့ လမ္းတိုကေလးထဲ ကားအဝင္အထြက္ မ်ားလာသည္။ဆိုင္ကယ္အဝင္မ်ားလာသည္။ဥစၥာေစာင့္ေတြက ခရီးယာယီေတာ့မ်ားသား။တစ္ခါေတာ့ လွည္းဦးတိုက္ ေလွဦးတိုက္ အိမ္ကေလးေရွ႕မွာ ကားတစ္စီးရပ္သည္။ပစၥည္းေတြ အားလံုးတင္ကာ ေမာင္းထြက္သြားသည္။ေၾသာ္ ့ ့ ့ခမ်ာတို႕ ေျပာင္းၾကျပီ ထင္ပါရဲ႕။မဟုတ္ပါ။ပစၥည္းေတြ မရွိေတာ့ေသာ္လည္း မိန္းခေလးနွစ္ေယာက္ကေတာ့ ရွိေနျမဲပါ.။နိုင္ငံျခားျဖစ္ ေဒါက္ဖိနပ္ ၊ ပိုးေပ်ာ့ထဘီ ၊ လက္သည္းရွည္ရွည္ ၊ ဆံပင္ဖားလ်ား ၊ စကက္ထဘီ ၊ တစ္ခါတစ္ခါ စကက္ေဘးခြဲ ၊ ကိုရီယားကားထဲက မင္းသမီးေလးေတြနွင့္ပင္ တူသည္။


 “ လွည္းဦးတိုက္အိမ္က ယငး္ေရႊစင္ေတြ မိုက္တယ္ေနာ္”


 “ ကိုယ္ေတာ္ေနာ္ ေအးေအးေန ၊ ဒါေတြက အပိုင္းေျခာက္ဆယ္ေတြ”


EPISODE 60 မအိမ္သူက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၾကိမ္းသည္။သိပ္မၾကာပါ။ရပ္ကြက္ထဲက လူငယ္တစ္ေယာက္ ဆိုင္ကယ္ပါသြားသည္။တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ယံုၾကည္လာၾကေတာ့ ေကာင္ေလးက ဆိုင္ကယ္ငွားလုိက္သည္။ညအထိ ျပန္မလာ။ဘယ္ေတာ့မွလည္း ျပန္မလာ။ထိုအခါ အပိုင္း ၆၀ မေရာက္ခင္ ဇာတ္သိမ္းသြားခဲ့သည္။


 အိမ္ကေလးက ငွားမည့္သူမရွိဘဲ နွစ္ေပါက္ၾကာသြားေတာ့ လူေတြက အိမ္ကေလးကို ထြက္ခလုတ္ ဝင္ခလုတ္ဆိုသည့္တိုင္ ေခါင္းထဲမရွိၾကေတာ့ ။ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ကိုက်င္တိတ္ ငွားလိုက္သည့္ လင္မယားကေတာ့ မဆိုးပါ။ဒါေပမယ့္ ျမင္ရသေလာက္ သည္လင္မယားသည္လည္း အလုပ္အကိုင္ မည္မည္ရရ မျမင္။လင္ျဖစ္သူက နာရီျပင္သည္။မယားျဖစ္သူက ကေလးေက်ာင္းၾကိဳ

 ေက်ာင္းပို႕ ။ 


နာရီျပင္သည္ဆိုေသာ္လည္း ျမိဳ႕တြင္း ဆိုင္သြားဖြင့္တာမ်ိဳးလည္းမရွိ။အိမ္မွာ လက္ခံျပင္တာမ်ိဳးလည္း မျမင္။သို႕ေသာ္ ကိစၥမရွိ။ရပ္ကြက္ကို သူတို႕ လင္မယားကို ခင္ၾကသည္။မြန္ရည္သည္။ ယဥ္ေက်းသည္။နာရီျပင္ဆရာက စကားပင္ ဟဟမဆို။ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳး။မယားကေတာ့ ေက်ာင္းၾကိဳျပီးလွ်င္ သူ႕ဝတၱရား ေက်ျပီဆိုသည့္႔ပံုျဖင့္ အခ်စ္ဝတၳဳတစ္အုတ္ငွားကာ ပလတ္စတစ္ထိုင္ခံုက မထေတာ့။


နာရီျပင္ဆရာက စကားသာ ဟဟ မဆိုေသာ္ျငား အရက္ကေတာ့ ၾကိဳက္ပံုရသည္။အရက္ေသာက္လွ်င္ မ်က္နွာၾကီးနီကာ ပိုျပီးျပံဳးေတာ့သည္။ဆူျခင္း ညံျခင္းမရွိ။လင္မယားခ်င္း ထသတ္တာမ်ိဳးေတြ ရွိေသာ္လည္း အခ်စ္ဝတၳဳနွင့္ အရက္သည္ အခ်ိန္တန္လွ်င္ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ ျပန္ယူၾကျမဲ။


 “ ကိုကိုတို႕က ျမိဳ႕ထဲမွာ ေနၾကတာေလ။မိဘေတြက ခ်မ္းသာတယ္။ကၽြန္မက နယ္က ။ ဒီမွာေက်ာင္းလာတက္ရင္း ကိုကိုနဲ႕ ေတြ႕တာ။အိမ္ေထာင္ျပဳေတာ့ နွစ္ဘက္မိဘဆင္လိုက္တဲ့ စိန္တစ္ဆင္စာ ကုန္တာပဲ။နာရီျပင္တာက ေနာက္မွပါ။မိဘေတြက အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္မွ ေထာက္ပံ့မယ္ဆိုလို႕ ထသင္တာ”


 မယားျဖစ္သူက ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ေဘးက မီးေသြးသည္ဆီမွာ မီးေသြးအေၾကြးဝယ္ရင္း ေျပာေနျခင္း ျဖစ္သည္။မယားျဖစ္သူက ဖတ္သီ ဖတ္သီ ရွာေဖြလာသမွ် ခ်က္ျပဳတ္ကာ ဟန္မပ်က္ ထိန္းထားရေသာ္လည္း နာရီျပင္ဆရာက အရက္ေတြေသာက္တာ မ်ားလာသည္။မနက္တိုင္း အေၾကြးလာေတာင္းသူ ရွိသည္။ေန႕တိုင္း ရန္လာေတြ႕သူေတြ  ရွိသည္။နာရီျပင္ဆရာဆိုလို႕ နာရီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ယံုမွတ္အပ္နွံသူတို႕ ဆံုးေပါင္းမ်ားလွျပီ။မည္သို႕ပင္ ျဖစ္ေစ ။အရက္နွင့္ အခ်စ္ဝတၳဳသည္ ေအးေအးေဆးေဆး။


 “ သည္လင္မယားက ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ငွားေနတာတဲ့လဲ”


 “တစ္နွစ္လို႕ ၾကားတာပဲ”


 သို႕ေသာ္ သည္လင္မယား ဆယ္လနွင့္ ေျပာင္းသြားၾကသည္။ေျမးကေလးေတြ ဒုကၡေရာက္ခ်ည္ရဲ႕ဆိုကာ လူၾကီးမိဘေတြက အားလံုးကို ျမိဳ႕ထဲျပန္ေခၚသြားၾကသည္။ရပ္ကြက္အတြငး္ရွိ စားေၾကြး ေသာက္ေၾကြးေတြ စိုက္ဆပ္ေပးၾကသည္။နွစ္လေနခြင့္ ရွိေသာ္လည္း ကိစၥမရွိ။ထားခဲ့ ။ ဆံုးခ်င္ဆံုးပါေစ။နွစ္ဘက္မိဘမ်ားက သည္မိသားစုကို ျမန္ျမန္ျပန္ေခၚမွ သက္ဆိုးရွည္မွာကို သိၾကေတာ့ ခ်က္ခ်င္း အခုလိုက္ခဲ့ လုပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။


 ထိုအခါ တစ္လလ်င္ က်ပ္ေျခာက္ေထာင္ ေပးထားရေသာ အိမ္ငွားခကို နာရီျပင္ဆရာ ကိုမႈးက နွေျမွာသည္။အိမ္ရွင္ ကိုက်င္တိတ္ဆီက က်ဳပ္နွစ္လခ က်န္တာျပန္ေပးလုပ္လို႕ကလည္း မျဖစ္ေတာ့ စဥ္းစားသည္။တစ္လေျခာက္ေထာင္ ၊ နွစ္လ တစ္ေသာင္းနွစ္ေထာင္ ၊ ဘယ္လို လုပ္ရပါ့။


 နာရီျပင္ဆရာ လင္မယား ေျပာင္းသြားျပီး ေနာက္မနက္မွာပဲ ေစာေစာပိုင္းက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္ ေယာက်ာ္ၾကီးတစ္ေယာက္ မိန္းမၾကီးနွစ္ေယာက္ ။ ကေလးဆိုက္စံု ( အပ်ိဳေပါက္ မိန္းခေလးတစ္ေယာက္ ပါေသးသည္ ) တို႕ ေလွဦးတုက္ လွည္းဦးတုိက္ အိမ္ကုိ မနက္အေစာၾကီး ျမည္ဟီးလွေသာ အသံတို႕ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ျဖစ္ေစလ်က္ ေရာက္လာခဲ့ၾကေတာ့သည္။


 “ ဇမၺဴဒီပါ ၊ သာသည့္အထြတ္ ၊ ဘဒၵကပ္ဟု ၊ မည္မွတ္တြင္ဘိ ၊ တန္ခိုးရွိသည္ ၊ ၾကီးဘိသနင္း ၊ နတ္ရွင္မင္းတို႕ ၊ ေကာင္းျခငး္တူျမတ္ ၊ ပါဒ္ဗီဇနာ ၊ ျပန္စရာနွင့္ ၊ ေကာင္းစြာေခၚမွတ္ ၊ ေျမပံုသတ္၍ ၊ မွတ္သည့္အိမ္ကို”


 အသက္ၾကီးၾကီး ေက်ာကုန္းကိုင္းကိုင္းဆရာက သည္အိမ္ကိုေရာက္လာရတာကိုပဲ မဟာဃရ ၊ ေဒဝရိပ္ျငိမ္ ၊ နတ္နန္းအိမ္၌    ့ ့ ့ဆိုသည့္ပံုျဖင့္ အိမ္ကိုလွည့္ပတ္ၾကည့္သည္။ပါလာသည့္ နွစ္ေပတစ္ေပ ေဆးသုတ္ဆိုင္းဘုတ္ကို အိမ္ဦးတံခါးဝတြင္ ျပင္းစြာေသာ တူသံကိုျပဳ၍ ခ်ိတ္သည္။


 ‘ ဦးသာေကာင္း အေထြေထြကိုယ္စားလွယ္ၾကီး’


 “ အမယ္ လူေတြမွ နည္ေပါင္ ၊ လူကိုယ္စားလွယ္နဲ႕ တူတယ္”


 ရပ္ကြက္က အေထြေထြကိုယ္စားလွယ္ၾကီး မိသားစု ပါလာသည့္ အဝတ္တို႕ကို လည္းေကာင္း ၊ အိိုးခြက္တို႕ကိုလည္းေကာင္း ၊ ဒီဇိုင္းမတူေသာ တံခါးနွစ္ခ်ပ္ပါသည့္ ေၾကာင္အိမ္ၾကီ းကိုလည္းေကာင္း အသီးသီး အသက အသက ထင္ျမင္ခ်က္ေပးၾကေလ၏။ငါ ေမာင္းမကေလးေတြကလည္း ရပ္ကြက္လမ္းတိုကေလးကို ေရွာင္ေဇလီေဇး ပါရီလမ္းမၾကီး ထင္ၾကသလားမသိ။ေရာက္မဆိုက္ပင္ တဖုန္းဖုန္းေသာ အသံျပဳ၍ ေဘာလံုးကြဲကို ကန္ၾကေလသည္။အပ်ိဳမကလည္း တင္းက်ပ္ေသာ ေလေဘးေဘာင္းဘီကို မဆ့ံရင္ကန္ ဝတ္ကာ လမ္းသလားေလ၏။


 ေနာက္ရက္မ်ားမွာေတာ့ အိမ္ကေလးေရွ႕ ဝါးလံုးတိုင္နွစ္တိုင္စိုက္ကာ ရွိသမွ် အဝတ္ေတြ အစိုေရာ အေျခာက္ပါ လွန္းၾကသည္၌ ရနံ႕မ်ိဳးစံုတို႕ ေဝ့ေဝ့ဝဲဝဲ ရွိၾကေလသည္။ထူးျခားတာက မိန္းမၾကီးနွစ္ေယာက္၏ အသံမ်ားျဖစ္သည္။တစ္ေယာက္က ေမာင္းကြဲသံျဖစ္၍ တစ္ဦးက လင္းကြင္းထိပ္ပဲ့သံျဖစ္သည္။တစ္ဦးနွင့္ တစ္ဦး လက္ေဝ့ၾကိဳးဝိုင္းေလာက္သာ အဝန္းက်ယ္သည့္ အိမ္ကေလးထဲမွာေပမယ့္ ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္ေခၚျခင္း ၊ ေျပာျခင္း ၊ ေဆြးေႏြးျခင္း ။ ျမည္တြန္ေတာက္တီးျခင္း ၊ ဆဲေရးျခင္း စသည့္အသံတိ္ု႕သည္ ေသာင္းေသာင္းသဲသဲ ရွိေလသည္။


 “ တူးတူးေရ  ့  ့ေဟ ့ တူူးတူး ၊ မသာေလး   ့ ့လာခဲ့    ့ ့လာခဲ့ ၊ ဘယ္မွတုံး ငါ ၾကက္သြန္ဝယ္ခိုင္းတာ ၊ အပင္းက မဆို႕ၾကေတာ့ဘူးလား ေဟ့     ့ ့့ေျပာေနတာ မၾကားဘူးလား”


 ေနာက္ဆံုးအသံ  ' လား  '  သည္ တိုတိုနွင့္ ရပ္သြားသည္ မဟုတ္မူဘဲ အလကၤာေက်ာ္စြာ ေရႊမန္းဦးတင္္ေမာင္၏ ရြဲကုန္သည္ဇာတ္က ‘ ေရႊ ‘  ‘ ေရႊ ‘ ဟူေသာ အသံ ဆင့္ကာဆင့္ကာ ေအာ္သံမ််ိဳးျဖင့္ ထစ္ခ်ဴန္းေလသည္။


 အဆိုးဆံုးမွာ ေန႕စဥ္ရန္ပြဲက်င္းပျခင္းျဖစ္သည္။တိမ္ညြန္႕ကို တက္စားရာမွ အခ်င္းခ်င္း ရန္သတၲရုျပဳၾကေသာ ျခေသၤ႕ပ်ံနွင့္ ဆင္ပ်ံကဲ့သို႕ ဟုန္းဟုန္းေၾကေၾက ရွိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ေလာက၌ရွိေသာ ဘာသာစကားတို႕အနက္ အရိုင္းစိုင္းဆံုး ၊ အၾကမ္းတမ္းဆံုး ၊ အနင့္သီးဆံုးေဝါဟာရျဖင့္ ဆူၾက ဆဲၾကရင္း နပန္းလံုးၾကျခင္းျဖစ္ရာ ရမၼက္ေဒါသ ၊ အာဃာတနွင့္ ရတက္ဟူးဟူး ရွိၾကရင္းက ေဒါသေဇာေၾကာင့္ ၊ ေကာဓျဖိဳင္ျဖိဳင္ ၊ စိတ္မခုိင္ၾကသည့္အေလ်ာက္ အရပ္ဆယ္မ်က္နွာ၌ ပြက္ပြက္ၾကီး ရိုက္ေလသည္။


ရန္ပြဲကား အမိ်ဳးမ်ိဳးရွိသည္။ သူတို႕အခ်င္းခ်င္းလည္း ရွိသည္။ယခင္ေနရပ္ေဟာင္းက လိုက္ပါလာေသာ ေက်ာင္းေတာ္က ရန္စမ်ားလည္းရွိသည္။ရပ္ကြက္တြင္း အျမင္မေတာ္ အၾကားမေတာ္သူမ်ားနွင့္လည္း မလြတ္။တစ္ေနကုန္ ေပ်ာက္ေနတက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ၾကီးက ညၾကီးမိုးခ်ဳပ္မွ ျပန္လာသည္ျဖစ္ရာ မိန္းမနွစ္ေယာက္ အလုအယက္တုိင္ၾကရာမွ တေငြ႕ေငြ႕သာ က်န္ေသာ မီးၾကြင္းေဟာင္းက ထေတာက္လာျပန္သည္လည္း ရိွသည္။ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ၾကီးခင္မ်ာ ဝတၱရားအရ ၾကားနာရေသာ္ျငား ‘ေတာ္ၾကစမ္းပါဟာ’ ဆိုတာေလာက္နွင့္ စခန္းသိမ္းရျမဲ ျဖစ္သည္။


 တစ္ခါေတာ့ အိမ္ကေလးေရွ႕ ေလွဦးတိုက္ လွည္းဦးတုိက္ေနရာမွ မိန္းမၾကီးနွစ္ေယာက္ အခ်င္းခ်င္း နပန္းလံုးၾကသည္။ငါးေမာင္မေတြက ေဘးမွာ ။တစ္ေယာက္ဆံပင္ တစ္ေယာက္ မလႊတ္တမ္း ဆဲြၾကရင္း ေၾကြးသစ္ေၾကြးေဟာင္း ျပႆနာ ျငင္းေနၾကေသးသည္။


 “ ညည္း အခုဆင္း ၊ မလိုခ်င္ဘူး”


 “ မလိုခ်င္ဘူး ။ပိုက္ဆံျပန္ေပးေလ ၊ ေလးလစာ က််န္ေသးတယ္”


 “ ဘာ ေလးလလဲ သံုးလ”


 ဆံပင္ေတြကို မလႊတ္ၾကေသးဘဲ သံုးလနွင့္ေလးလ ျငင္းေနၾကတာကိုပဲ ၾကာေသးသည္။အျမင္မေတာ္သူေတြက ဖ်န္ေတာ့ စကားထိုးစစ္ၾကီး စျပန္ေလ၏။ေနာင္အခါ ရပ္ကြက္က သည္အိမ္ကေလးထဲက ျပႆနာကို သိလာၾကသည္။


ျပႆနာထားခဲ့သူက နာရီျပင္ဆရာ ။တစ္လေျခာက္ေထာင္နွင့္ ငွားထားရေသာ သည္အိမ္ကေလးက ေျပာင္းခါနီး နွစ္လစာေနဖို႕ က်န္တာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ျပီ။သည္ေတာ့ နာရီျပင္ဆရာက သူအရက္ဝယ္ေသာက္သည့္ တဲကေလးက ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ၾကီးက မယားကို အရက္ေၾကြးနွင့္ နိွမ္ကာ နွစ္လတက္ေနခြင့္ ျပဳလိုက္သည္။


အရက္ေၾကြးက ေလးေထာင္ဆိုေတာ့ သည္အတိုင္းထားပစ္ခဲ့ရမည့္ အတူတူ နွစ္လတက္ေနၾက လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။တစ္လနွစ္ေထာင္နွင့္ ေစ်းတည့္ၾကရာ နွစ္လဆိုေတာ့ ေလးေထာင္။အရက္ေၾကြးကလည္းေၾက။သစ္ပင္ကေလးေအာက္ တဲကေလးထိုးကာ က်ဥ္းက်ဥ္းက်ဳတ္က်ဳတ္ ေနၾကရသည့္ သည္မိသားစုက ႏွစ္လစာ အိမ္ေပၚတက္ေနခြင့္ ရသြားၾကသည္ျဖစ္ရာ သူတို႕ကလည္း ေက်နပ္သည္။တစ္လေျခာက္ေထာင္ ေပးငွားရေသာအိမ္မွာ ( အရက္ေၾကြးနွင့္ ခုနိွမ္သည္ ဆိုေသာ္ျငား ) တစ္လနွစ္ေထာင္နွင့္ ေနခြင့္ရၾကေတာ့ သူတို႕ကလည္း ေက်နပ္သည္။ဤသို႕ျဖင့္ သည္အိမ္ကေလးကို မိသားစုအားလံုး ေရာက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။


 “ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ၾကီးက မိန္းမနွစ္ေယာက္ေပါ့”


 “ မဟုတ္ဘူး ၊ တစ္ေယာက္တည္းပဲ ၊ ေမာင္းကြဲသံနဲ႕မိန္းမက သူ႕မိန္းမ၊ လင္းကြင္းထိပ္ပဲ့သံက အိမ္ငွား”


 “ ဟ  ဘယ္လိုအိမ္ငွားလဲ”


 ကၽြန္ေတာ့္ဇနီး မအိမ္သူက ၾကားထားသမွ် ရွင္းျပျခင္းျဖစ္သည္။


 “ သည္လို ၊ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ၾကီးရယ္ ၊ ေမာင္းကြဲသံရယ္ ၊ အပိ်ဳမရယ္ ၊ ကေလးနွစ္ေယာက္ရယ္က တစ္မိသားစု ၊ သူတို႕က သစ္ပင္ေအာက္တဲထိုးျပီး အရက္ေရာင္းတာ ၊ နာရီျပင္ဆရာက အရက္ေၾကြး မွတ္ မွတ္ ေသာက္ေနရာက ေျပာင္းရမယ္ဆိုေတာ့ သူက်န္တဲ့ ေနခြင့္ နွစ္လကို ေမာင္းကြဲသံတို႕ကို ေနခြင့္ျပဳခဲ့တာ”


 “ ရွင္းျပီ ၊ ဟို မိန္းမတစ္ေယာက္က ဘာလဲ”


 “ ေဟာေတာ္   ့ ့့ ့အိမ္ငွားပါ ဆုိေန ၊ အရက္ေရာင္းတဲ့ ေမာင္းကြဲက သစ္ပင္ေအာက္မွာ တဲထိုးေနတာကို လင္းကြင္း ပဲ့က တဲတစ္ျခမ္းငွားေနတာ ၊ ေမာင္းကြဲက သည္အိမ္ကို လာေနေတာ့ သူကလည္း ေလးလေနခြင့္က်န္လို႕ သူပါ လိုက္လာတာတဲ့၊ အိမ္ငွားရဲ႕ အိမ္ငွားေပါ့”


 “ ေဟာဗ်ာ နဂိုက သူတို႕ေနတဲ့ သစ္ပင္ေအာက္က တဲမွာ ေနခဲ့လို႕ ရတာပဲ”


 “ မရဘူ း ရပ္ကြက္လူၾကီးေတြက ရပ္ကြက္ထိပ္ အရက္ေရာင္းတာေရာ ၊ ပသာဒ မျဖစ္တာေရာ ၊ အရက္ဆိုင္မွာ ရန္ျဖစ္တာေတြေရာ ဆိုေတာ့ ေနခြင့္ မျပဳေတာ့ဘူး”


 ေဒဝေဒဝါ ၊ နတ္တကာတို႕ ။ မွတ္ရာအခ်က္ ၊ ပႏၷက္ခ်လွ်င္း ၊ ဤေျမတြင္း၌ ၊ ခၽြတ္ယြင္းတိမ္းေစာင္း ၊ ေျမမေကာင္းကို ၊ ေထာင္းေထာင္းျဖိဳဖ်က္ ၊ ေဘးရန္ပ်က္ေအာင္    ့ ့ ့အခုေတာ့ သည္အိမ္ကေလးမွာ ေဒၚေမာင္းကဲြေရာ ၊ ေဒၚလင္းကြင္းပဲ့ပါ မရွိိၾကေတာ့။ေလွဦးတိုက္ လွည္းဦးတိုက္ ဆိုေသာ္ျငား ကိုက်င္တိတ္က လူငွားရွာေနသည္ ဆို၏။


------------


ေနဝင္းျမင့္


( အိမ္ကေလး ၁၆ လံုး)


#Typing_Credit_သာထက္ေဇာ္

No comments:

Post a Comment