#သည္ေညာင္ပင္ ( လွလိုက္တာေနာ္ ႏွင့္ ရသစာတမ္းငယ္မ်ား)
ေအာင္သင္း
သည္ေညာင္ပင္
ဘာမပို တာေ၀ငွလိုက္ေတာ့
ရာဇၿဂိဳလ္ သာေကတငယ္ႏွင့္
ဗာရာဏ တကၠသိုလ္။
အညီေတြးလိုက္ျပန္ေတာ့
ဤေလးျပည္ ဗဟိုအလယ္ထင့္
ခိုစဖြယ္ ထို၀ယ္ခရီးမွာေတာ့
ေမွာင္စိုစို ေညာင္ညိုႀကီးရယ္
ထီးျဖန္႔သလို။
တည္းလႈံမွီ အသြားအလာေထာက္လိုက္ေတာ့
လွည္းကုန္သည္ ငါးရာေရာက္ကေရာ့ထင့္
ႏြားစာေျခာက္ကိုတဲ့ ျမင္သကို
ခြင္စားဖို႔ရယ္တဲ့ တည္ရာစခန္း။
ေတာဟိမ၀ါ
ေပါရိသာ အယူမွားစဥ္က
လူသားကို ခင္မင္လို႔
ရွင္ဘုရင္ အရာက်ရယ္က
မဆင္ျခင္ လာသမွ်ကိုတဲ့
ေဟာ အမိအရ ဖမ္းတာေၾကာင့္
ေတာအထိကရ ၾကမ္းလိုက္ပါဘိ
ေပါရိသလမ္း။
ျမန္မာဇာတ္ပြဲ၊ စာေပတို႔ကို စိတ္၀င္စားသူတိုင္း ဤေလးခ်ိဳးကို ၾကားဖူး၊ ဖတ္ဖူးပါသည္။ စာဆို၏အမည္ကို တိတိက်က် မသိရေသာ္လည္း စာဆို၏ ကဗ်ာဥာဏ္ကိုကား မခ်ီးက်ဴးဘဲ မေနႏုိင္ပါ။ စိတ္ကူးေကာင္းျခင္း၊ စကားသံုးပံု က်စ္လစ္ျခင္း၊ ကာရန္နေဘ ခ်ိဳေျပျခင္းတို႔ကို ႏွစ္သက္ျခင္း ျဖစ္ၾကရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က ဤေလးခ်ိဳးကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ၿမိန္ၿမိန္ယွက္ယွက္ သီိဆိုခဲ့ဖူးသည္ကို သတိရေနမိပါေသးသည္။
ယခု ျပန္လည္ဆင္ျခင္ၾကည့္ေသာအခါ ဤေလးခ်ိဳးတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးႏွင့္ ေညာင္ပင္တို႔ ၿငိတြယ္ေနေသာ ထူးဆန္းသည့္ တြယ္တာစြဲလန္းမႈကို သတိျပဳမိလာပါသည္။
ဤေလးခ်ိဳးကို ဖတ္ၾကည့္၊ ရြတ္ၾကည့္ၿပီးလွ်င္ စာဆို၏ စိတ္ကူး၀င္စားရာ ကာလေဒသကို ရွာေဖြၾကည့္မိပါသည္။ စာဆိုသည္ ေပါရိသာဒ စသည့္ နိပါတ္ေတာ္ေအာက္တြင္ ၀င္စားရပ္တည္ေနသေလာ၊ နိပါတ္ေတာ္ေခတ္ကို လွမ္းၿပီး ေမွ်ာ္မွန္းတမ္းတျခင္းေလာ ဟူသည့္ ကိစၥကို စစ္ေဆးၾကည့္မိပါသည္။ နိပါတ္ေတာ္ေခတ္က ေညာင္ပင္ေလာ၊ စာဆို၏ ပစၥကၡေညာင္ပင္ေလာဟု စူးစမ္းၾကည့္သာအခါ ပစၥကၡေညာင္ပင္ကိုသာ ဖြဲ႕ဆိုျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။
စာဆိုသည္ အုပ္ဆိုင္းညိႈ႕မႈိုင္း၍ ခန္႔ထည္လွေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ကို ေတြ႔ဟန္ရွိပါသည္။ ထိုေညာင္ပင္ႀကီးကို ေတြ႔ရာမွ ကဗ်ာလိပ္ျပာ ႏိုးၾကားလာဟန္ရွိပါသည္။ ထိုႏိုးၾကားလာေသာ စိတ္ကူးစိတ္သန္း အေတြးစဥ္မွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔တြင္ ေညာင္ပင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မသိမသာ ကိန္းေအာင္းေနေသာ အေတြးစဥ္ပင္ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ထင္မိပါသည္။ ေနေျပာက္မထိုး မိုးေပါက္မယိုဟုပင္ ထင္ရေလာက္ေအာင္ အရြက္စိပ္စိပ္ အရိပ္ေမွာင္ေမွာင္ ပေညာင္ပင္ႀကီးမ်ားကို ေတြ႔လွ်င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႕သည္ မည္သို႔ ခံစားမိတတ္ၾကသနည္း။
ေညာင္ပင္သည္ အျခားသစ္ပင္မ်ားႏွင့္ မတူပါ။ ႀကီးမိပလားဆိုလွ်င္ ေၾကာက္ခမန္း လန္႔ခမန္း ႀကီးသည္။ ေတာစိုးသစ္ပင္ဟု ေခၚေသာ သစ္ႀကီးမ်ိဳးတြင္ ေညာင္ပင္သည္ အႀကီးမားတတ္ဆံုး ျဖစ္သည္။ အပင္ႀကီးသေလာက္ အသက္လည္းရွည္တတ္သည္။ ေရွးလူႀကီးဟု ေခၚထိုက္ေသာ သက္ႀကီးရြယ္အို ဘိုးဘြားတို႔ကပင္လွ်င္ ‘ဒီေညာင္ပင္ႀကီးက တို႔ငယ္ငယ္တုန္းကတည္းက ဒီေလာက္ပဲ ႀကီးေနတာပဲ’ ဟု ေျပာရေလာက္ေအာင္ တေမ့တေမာ အသက္ႀကီးတတ္သည္။
အသက္ရွည္သေလာက္ အသက္ကလည္း ျပင္းသည္။ ေညာင္ေစ့ကေလး ဘ၀ကစၿပီး အသက္ျပင္းသည္။ ေညာင္ေစ့ကေလး တစ္ေစ့၏အရြယ္မွာ မေျပာပေလာက္ေအာင္ပင္ ေသးငယ္သည္။ ျမန္မာတို႔အဖို႔ ေသးဖြဲျခင္းအရာကို ႏွမ္းေစ့ျဖင့္ စံႏႈန္းျပဳၿပီး ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။ ထိုႏွမ္းေစ့ထက္ပင္ ေသးငယ္သည္။ ႀကီးမွားလွေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးႏွင့္ ဆက္စပ္၍ မရေလာက္ေအာင္ ေသးငယ္သည္။ သို႔ေသာ္ အသက္ျပင္းလိုက္ပံုမွာ ယံုႏိုင္စရာပင္မရွိ။ သာမန္မ်ိဳးေစ့ျပန္႔ပြားျခင္းမ်ိဳးသာမက ေက်းငွက္တို႔၏ အစာအိမ္မွ တစ္ဆင့္ပင္ ျပန္႔ပြားလိုက္ေသးသည္။ ငွက္တို႔ အစာအိမ္၏ ပါစကေတေဇာ မီးဓာတ္သည္ ေညာင္ေစ့ကို မဖ်က္စီးႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငွက္ေခ်းက်ရာ ေနရာတြင္ ထၿပီး အပင္ေပါက္ႏိုင္သည္။
အုတ္နံရံေပၚက်လွ်င္လည္း ေပါက္သည္။ ဘုရားေပၚက်လွ်င္လည္း ေပါက္သည္။ အျခားသစ္ပင္ေပၚ ၌ က်ခဲ့ဦးေတာ့ ထိုသစ္ပင္ေပၚ၌ပင္ အေညွာက္ေပါက္ ႀကီးထြားလာႏိုင္သည္။ သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးမ်ား ေအာက္တြင္ ေပါက္ရေသာေၾကာင့္ ေလာင္းရိပ္မိၿပီး ေသေလအံ့ဟု မထင္ႏွင့္၊ ေနေရာင္ရွိရာ ထိုးထြက္သည္။ သူ႔အားေလာင္းရိပ္မိုးထားေသာ သစ္ပင္ကို ရစ္ပတ္မ်ိဳပစ္လိုက္သည္။ ႏြယ္ပင္ကဲ့သို႔လည္း က်င့္သည္။
ဤသည္တို႔မွာ ေညာင္ပင္၏ ပင္ကိုသတၱိပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုစြမ္းရည္ကို သတိျပဳမိလွ်င္ ထိုသစ္ပင္ကို ေလးစားေလာက္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ကလည္း ေလးစားခဲ့ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ကား ႀကီးမားျခင္းကို မေလးစားဘဲမေနႏိုင္။ ႀကီးမားသည္ဟူေသာ စကားလံုးသည္ ေညာင္ပင္အတြက္ အလြန္သင့္ေလ်ာ္သည္။ ႀကီးလည္းႀကီးသည္။ မားလည္းမားသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လူသားကပင္လွ်င္ မခံ့ညားဘဲ မေနႏိုင္။ အလြန္ႀကီးမားေသာ ဗိမာန္ႀကီးမ်ားေရွ႕တြင္ မတ္တပ္ရပ္လိုက္မိေသာအခါ မိမိ၏ ပမာဏမွာ သိသိသာသာႀကီး ေသးငယ္သြားသည္ဟု ခံစားမိတတ္သည္။ ေသးငယ္သည္ဟု ခံစားမိျခင္းသည္ သိမ္ငယ္ျခင္း၏ အစပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ သိမ္ငယ္လာမိျခင္းေၾကာင့္ ႀကီးမားေသာပစၥည္းကို ခံ့ညားျခင္း ျဖစ္ရသည္။
ဤသို႔ ခံ့ညားျခင္း ျဖစ္ရေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားခန္႔ထည္သည့္ ေညာင္ပင္ႀကီးမွာ ႀကီးမားခန္႔ထည္ေသာ သမိုင္းေၾကာင္းလည္း ရွိေနခဲ့ပါေသးသည္။
ငါးရာ့ငါးဆယ္ နိပါတ္ေတာ္တြင္ ေညာင္ပင္သည္ ဇာတ္ေဆာင္အျဖစ္ မၾကာခဏ ပါ၀င္ေနတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အေရးပါ အရာေရာက္ေသာ ဇာတ္ေဆာင္ႀကီးပင္ ျဖစ္ေနတတ္ေသးသည္။ ‘ငါတို႔ ဘုရားအေလာင္းသည္ တစ္ခုေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးကို အမွီျပဳလ်က္’ ဟူေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးကို မၾကာခဏေတြ႕ရတတ္သည္။
သိဒၶတၳမင္းသား ဘုရားအျဖစ္ ေရာက္ေသာအခါတြင္လည္း ေညာင္ပင္ကို အမွီတကဲ ျပဳခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေညာင္ပင္ကို ေဗာဓိပင္ဟု သတ္မွတ္ရသည္။ ေညာင္ရြက္ကို အျမတ္တႏိုး ကိုးကြယ္ၾကရသည္။ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို မ်ိဳးပြားစိုက္ပ်ိဳး ကိုးကြယ္ၾကရသည္။ ေႏြရာသီ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႔လြန္းေသာ အခါမ်ားတြင္ ေရသြန္းေလာင္းပူေဇာ္၍ ရွင္သန္ေစၾကရသည္။ ေဗာဓိေညာင္ပင္၏ ေတာင္ဘက္ကိုင္းမွ ေညာင္သားကို ဒကၡိဏသာခါ ဆင္းထုေတာ္ျပဳ၍ ကိုးကြယ္ၾကသည္။ ဤမွ်ထိေအာင္ ေညာင္ပင္ကို ရိုေသမိၾကသည္။
တစ္ဖန္ သုဇာတသတို႔သမီး သားေယာက်္ားဖြားစဥ္က ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္ထံမွ သားဆုရသည္ဟု ယံုၾကည္သျဖင့္ ထိုေညာင္ပင္ေအာက္တြင္ ဘုရားအေလာင္းကို ေတြ႔ေသာအခါ ေညာင္ေစာင့္နတ္ဟု ယူမွတ္ၿပီး ဃနာႏို႔ဆြမ္းကို ဆက္ကပ္လွူဒါန္းခဲ့သည္။ ယင္းသို႔ သားဆုပန္လွ်င္လည္း ေညာင္ပင္မွာပန္ၾကရသည္။ သားသမီး စြဲကပ္ပါလွ်င္ သေႏၶမခိုင္ျခင္း၊ သားပ်က္ျခင္း၊ အဖတ္မတင္ျခင္းတို႔ ျဖစ္လွ်င္လည္း ကိုယ္ေလးလက္၀န္ရွိသည့္အခါ ေညာင္ကိုင္းေထာက္ ေညာင္တံခါးေအာက္သို႔ လွ်ိဳ၀င္လ်က္ ဆုေတာင္းဆုယူ ျပဳၾကရျပန္သည္။
နာဖ်ားမက်န္းရွိလွ်င္လည္း ေညာင္ေထာက္ၾကရသည္။ အိုးအိမ္တိုက္တာ အစီးအပြား ျဖစ္ႏို္င္စိမ့္ေသာငွာ ေညာင္ပင္၌ နတ္ကြန္းဗိမာန္ငယ္ ေဆာက္ေပးၾကရသည္။ ေညာင္ပင္ကို ေရႊခ်ၾကရသည္။
ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္စရာရွိလွ်င္လည္း ေညာင္ပင္ကို ဦးတိုက္ၿပီး ပန္ၾကားတိုင္တည္ၾကရသည္။ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါမည့္အေၾကာင္း ေတာင္းပန္တိုးလွ်ိဳးၾကရသည္။ ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေညာင္ပင္ႀကီးႀကီးေအာက္မွ လွည္းျဖတ္ေမာင္းရလွ်င္လည္း ခြင့္ျပဳပါမည့္အေၾကာင္း ေတာင္းပန္ရြတ္ဆိုၾကသည္။
“မမေလးကိုကြယ္ ေမာင္က ခိုးမယ္လို႔
လူဆိုးေတြနဲ႔ ေမာင္တိုင္ပင္၊ ရြာေရွ႕ဆို ေညာင္ပင္ႀကီးမွာကြယ္
ျမင္းကိုယ္စီျပင္
လ ထြက္ကေလးမွာတဲ့ ျမင္းေပၚတင္
လ ၀င္ရင္ မန္းေတာင္ေရာက္ေအာင္ကြယ္
ျမင္းေငါက္လို႔ႏွင္။”
လူငယ္လူရြယ္တို႔ဘာ၀ မိန္းမခိုးလွ်င္လည္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္တြင္ တိုင္ပင္စီစဥ္ၾကဘိသကဲ့သို႔ ရွိေနတတ္ျပန္သည္။ လွ်ိဳ႕၀ွက္ကိစၥမ်ားကို ေဆြးေႏြးရန္ လံုျခံဳေသာ ေနရာအျဖစ္ ေအာက္ေမ့ၾကရျပန္သည္။
ဓားျပတိုက္ရန္၊ အႏုၾကမ္းစီးရန္ ၾကံစည္ၾကေသာ လူဆိုး သူဆိုးမ်ားကလည္း ကြမ္း၊ ေဆး၊ လက္ဖက္၊ ၾကက္ဥျပဳတ္တို႔ကို တန္ခိုးႀကီးေညာင္ပင္တြင္ တင္ေျမွာက္ပသလ်က္ ဓား၊ လွံ၊ လက္နက္မ်ားကို ေညာင္ပင္ေျခရင္းတြင္ ေထာင္ၿပီး မစ ေစာင့္ေရွာက္ပါမည့္အေၾကာင္း ေတာင္းပန္ၾကသည္။ ဤသို႔လွ်င္ လူဆိုး၊ သူဆိုး တို႕၏ အားကိုးရာ ျဖစ္လာသည္။ (ထို႔ေၾကာင့္ လူေကာင္းသူေကာင္းတို႔အဖို႔ စိုးထိတ္စရာ ျဖစ္လာျပန္သည္။)
ေညာင္ပင္ကို မွီခိုေနတတ္ၾကသည္မွာ ရုကၡစိုးမွ်သာမဟုတ္၊ သရဲ၊ သဘက္ တို႔ကလည္း ရွိတတ္ျပန္သည္။ ေညာင္ပင္ႀကီးမွာ သဘက္ႀကီးတစ္ေကာင္ နားရြက္ႀကီးတစ္ဖက္ ဖ်ာခင္း၊ နားရြက္ႀကီးတစ္ဖက္ကို ၿခံဳၿပီး လွ်ာတြဲလဲႀကီးႏွင့္ အိပ္ေနသည္ကို ျမင္ရသည္ဟူေသာ စကားမ်ိဳးကို အသည္းထိတ္စရာ ေညာင္ပင္ ျဖစ္လာရျပန္သည္။ ယံုတမ္းပံုျပင္မ်ား ေပၚလာသည္။
တကယ္ႀကီးမားလွေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးမ်ားေအာက္သို႔ ၀င္လိုက္မိလွ်င္ အရိပ္အာ၀ါသေၾကာင့္ စိမ့္ခနဲ ေအးသြားသည္။ လူသာလွ်င္ မဟုတ္၊ အသည္းကလည္း ေအးသြားတတ္သည္။ ေမာ့ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ကိုင္းမႀကီးမ်ားကပင္လွ်င္ အျခား ေတာစိုး သစ္ပင္ႀကီးမ်ား၏ ပင္စည္ေလာက္ ႀကီးမားေနတတ္သည္။ ထိုကိုင္းမႀကီးမ်ားေပၚ၌ လူတစ္ေယာက္လွဲအိပ္ေနလွ်င္ ေအာက္က လွမ္းမျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကီးမားသည္။ ေညာင္ပင္ေပၚမွာ ဘယ္သူပဲ ပုန္းေနေန ဘယ္သတၱ၀ါပဲ လွ်ိဳေနေန ျမင္ရဖို႔မလြယ္။ ဤမွ်ပင္ ဖံုးကြယ္ လွ်ိဳ႕၀ွက္လြန္းလွသည္။
ဤသို႔ ဤသို႔ေသာေညာင္ပင္၏ အသြင္အျပင္၊ ေညာင္ပင္၏စကားစဥ္ သမိုင္းေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ေညာင္ပင္၏အေပၚတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ ခံစားမိေသာစိတ္မွာ ႐ႈပ္ေထြးဆန္းၾကယ္လာသည္ဟု ထင္မိပါသည္။
ဘုရားအေလာင္း မွီခုိိခဲ့သည္မွာလည္း သည္ေညာင္ပင္၊ ဘုရားအျဖစ္ေရာက္ခဲ့ရသည္မွာလည္း သည္ေညာင္ပင္၊ လွည္းသားငါးရာ စခန္းခ်ခဲ့သည္မွာလည္း သည္ေညာင္ပင္၊ ခိုးသားငါးရာ စုေ၀းခဲ့သည္မွာလည္း သည္ေညာင္ပင္၊ သားဆုပန္ရသည္မွာလည္း သည္ေညာင္ပင္၊ ေပါရိသာဒ လူသားစားခဲ့သည္မွာလည္း သည္ေညာင္ပင္၊ ရုကၡစိုးက ေစာင့္ေရွာက္သည္မွာလည္း သည္ေညာင္ပင္၊ သဘက္ႀကီး အိပ္ေနသည္မွာလည္း သည္ေညာင္ပင္၊ သရဲေျခာက္သည္ဟု အဆိုရွိသည္လည္း သည္ေညာင္ပင္၊ ေကာင္းက်ိဳးေတြပံု၍ ဆိုးမ်ိဳးႀကံဳတတ္သည့္ သည္ေညာင္ပင္။
သည္ေညာင္ပင္ႀကီးမ်ားကို ျမင္လိုက္ရလွ်င္ သည္သို႔ခံစားမႈေတြက အမွတ္မထင္ တစ္စုတစ္ေ၀း ႀကီး၀င္လာတတ္သည္။ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ထိတ္လန္႔ျခင္း တစ္ၿပိဳင္တည္းျဖစ္သည္။ အားကိုးလိုရာမွ စိုးရြံ႕လာတတ္သည္။ မွီခိုတည္းလံႈလိုစိတ္ေပၚရာမွ ခပ္ေ၀းေ၀းက ကြင္းသြားခ်င္ျပန္သည္။ အရိပ္အာ၀ါသ ေၾကာင့္ ေအးခ်မ္းေသာ္လည္း စိတ္က ရြံ႕ထိတ္ပူပန္ေနမိတတ္သည္။ ဤသို႔လွ်င္ ႐ႈပ္ေထြးဆန္းၾကယ္ေသာ ခံစားမႈကို ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ၾကံဳရတတ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တစ္ကိုယ္တည္း ေတာလမ္း ခရီးသြားသူမ်ား ခံစားဖူးၾကလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။
ယခုေဖာ္ျပထားေသာ ကဗ်ာသည္ ဤသို႔ေရာေထြးေနေသာ ခံစားမႈကို ေပၚလြင္ေစသည္ဟု ထင္မိပါသည္။ စာဆိုသည္ ႀကီးမားခန္႔ထည္လွေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ခုကို ေတြ႔ပါလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ဤသို႔ေသာ ခံစားမႈမ်ိဳး ေပၚေပါက္လာပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ၏ကဗ်ာတြင္လည္း ဆန္႔က်င္ေသာ ေ၀ဒနာမ်ားကို ေတြ႔ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
“ဘာမပို တာေ၀ငွလိုက္ေတာ့
ရာဇၿဂိဳလ္ သာေကတရယ္နဲ႔
ဗာရဏတကၠသိုလ္။
အညီေတြးလိုက္ျပန္ေတာ့
ဤေလးျပည္ ဗဟိုအလယ္ထင့္
ခိုစဖြယ္ ထို၀ယ္ခရီးမွာေတာ့
ေမွာင္စိုစို ေညာင္ညိဳႀကီးရယ္
ထီးျဖန္႔သလို။”
အရိပ္အာ၀ါသေကာင္းလွသည့္ ေညာင္ပင္ႀကီးသည္ စာဆို၏ စိတ္ကူးကို အတိတ္ဆီသို႔ လြင့္ေမ်ာသြားေစသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ရင္ႏွလံုးတြင္ လြမ္းေမာဖြယ္ရာ ကိန္းေအာင္းလာခဲ့ေသာ တိုင္းၿမိဳ႕ေနျပည္တို႔မွာ ျပန္လည္ႏိုးၾကားလာသည္။ စိတ္ကူးေျမပံုကို ေယာင္ယမ္းဆြဲၾကည့္မိသည္။ ဤမွာဘက္တြင္ ရာဇၿဂိဳလ္၊ ဤမွာဘက္တြင္ တကၠသိုလ္ စသည္ျဖင့္ ေရာ္ရမ္းမွန္းဆၾကည့္မိသည္။ တကၠသိုလ္ျပည္မွအျပန္ ‘ေညာင္ညိဳပင္စခန္းမွ လမ္းခြဲၾကသည္’ ဆိုေသာစကားကိုေထာက္၍ စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်စ္ေသာ၊ လြမ္းေသာ ခံစားမႈကို ေပၚေစသည္။
“တည္းလႈံမွီ အသြားအလာေထာက္လိုက္ေတာ့
လွည္းကုန္သည္ ငါးရာေရာက္ကေရာ့ထင့္
ႏြားစာေျခာက္ကိုတဲ့ ျမင္သကို၊
ခြင္စားဖို႔ရယ္တဲ့ တည္ရာစခန္း။”
ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္တြင္ ႏြားစာေျခာက္ ေကာက္ရိုးမွ်င္ အစအနမ်ား၊ မီးဖိုေဟာင္းမ်ားကိုကား ဒိဌေတြ႔ဟန္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဒိဌမွအတိတ္သို႔ စိတ္ကူးလြင့္ပါးျပန္သည္။ လွည္းသားငါးရာတို႔ေခတ္ကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ ဤအပိုဒ္တြင္ကား ေညာင္ပင္ကို ခ်စ္စိတ္၊ အားကိုးစိတ္တို႔ကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္-
“ေတာဟိမ၀ါ
ေပါရိသာ အယူမွားစဥ္က
လူသားကို ခင္မင္လို႔
ရွင္ဘုရင္ အရာက်ရယ္က
အဆင္ျခင္လာသမွ်ကိုတဲ့
ေဟာ အမိ္အရဖမ္းတာေၾကာင့္
ေတာအထိကရ ၾကမ္းလိုက္ပါဘိ
ေပါရိသလမ္း။”
ဤအပိုဒ္တြင္ ခ်စ္စိတ္၊ လြမ္းစိတ္၊ အားကိုးစိတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ စိုးရြံ႕စိတ္ကို ေဖာ္က်ဴးလာသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
စာဆိုသည္ အကယ္စင္စစ္ပင္ ထိတ္လန္႔ျခင္းေလာ၊ အတိတ္က ထိတ္စရာကို လြမ္းစိတ္ႏွင့္ ေျပာျခင္းေလာ စစ္ေဆးၾကည့္လွ်င္ အတိတ္က ထိတ္စရာကို လြမ္းစိတ္ႏွင့္ေျပာျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔အဖို႔ ေညာင္ပင္သည္ အျခားေသာ သစ္ပင္မ်ားႏွင့္ အတူ အတိတ္အစဥ္အလာ ႀကီးမားေသာ ဇာတ္လမ္းေပါင္းစံုတို႔၏ ေနာက္ခံျဖစ္ေသာ ကူညီျခင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ေကာက္က်စ္ျခင္း၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္ျခင္း စေသာ လူသားတို႔၏ စရိုက္အဖံုဖံု၊ အမႈအစံုစံုကို ႀကံဳခဲ့ ေတြ႔ခဲ့ ဖူးေသာ လူ႔ဘ၀ေနာက္ခံကားခ်ပ္ႀကီးသဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ ဤခံစားမႈကို ဤကဗ်ာတြင္ ေတြ႕ထိႏိုင္သည္ ဟုကား ယူဆမိပါသည္။
စကားအခြင့္ၾကံဳေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္ကေလးတစ္တန္ ကြန္႔လိုက္ခ်င္ပါေသးသည္။
ဤေလးခ်ိဳးမ်ိဳးကို ခြန္းေထာက္ေလးခ်ိဳးဟု ေခၚၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ‘ကြန္းေထာက္’ ဟူေသာစကားကို ပို၍ႏွစ္သက္ၾကပါသည္။
ေရွးေခတ္က ဇာတ္ပြဲမ်ားတြင္ ေနာက္ခံပိတ္ကား မရွိၾကပါ။ ေျမ၀ိုင္းျဖစ္ေစ၊ ဗလာဇာတ္ခံုတြင္ ျဖစ္ေစ ကျပရပါသည္။ ယခုေခတ္ကဲ့သို႔ ေနာက္ခံ ပန္းခ်ီေရးပိတ္ကားမ်ား၊ ဆလိုက္ပန္းခ်ီကားမ်ားကို မသံုးစြဲႏိုင္ၾကပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္ေနရာ၊ မည္သည့္ေဒသ၊ မည္သည့္ပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္းကို ပရိတ္သတ္က သိေအာင္ ေနရာေဒသ (ကြန္း) ကို သီခ်င္းျဖင့္ ေထာက္ညႊန္းျပရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြန္းေထာက္သီခ်င္း၊ ကြႏ္းေထာက္ေလးခ်ိဳး စသည္ျဖင့္ ေခၚၾကေၾကာင္း မွတ္သားရဖူးပါသည္။
ဤေလးခ်ိဳးကို ကြန္းေထာက္အျဖစ္ မၾကာခဏ သံုးစြဲသည္ကို ေတြ႔ရဖူးပါသည္။ သီဆိုသူ ဇာတ္ေဆာင္ အေျပာအဆို အရြတ္အဖတ္ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသေလာက္ ေညာင္ရိပ္သာႀကီးကို စိတ္မ်က္စိတြင္ ျမင္ေယာင္လာေစတတ္သည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ယခုေခတ္တြင္ကား ေနာက္ခံပန္းခ်ီေရးပိတ္ကားမ်ားတြင္ ေရာင္စံု ဆလိုက္မ်ားကို လႈိင္လႈိင္ႀကီး သံုးႏိုင္ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မသီဆိုၾကေတာ့ပါ။ သစ္ပင္ လွ်ိဳေျမာင္ စခန္းတို႔ကို ဆလိုက္ပန္းခ်ီကားျဖင့္ ထိုးျပႏိုင္ၿပီ။ ေရတံခြန္ႀကီးေတြ တသြင္သြင္ စီးေနေအာင္ တိမ္တိုက္ႀကီးေတြ တေရြ႕ေရြ႕လြင့္ေနေအာင္ ခင္းက်င္းျပႏိုင္ၾကၿပီ။
ထို႔ေၾကာင့္ ေညာင္ပင္ေနာက္ခံျပလိုလွ်င္ ေညာင္ပင္ရုပ္ပန္းခ်ီကားကို ေရးၿပီး ျပလိုက္ရံုႏွင့္ ၿပီးပါသည္။ ပါးစပ္က ေျပာဆို သီေၾကြးေနရန္ မလိုေတာ့ပါ။ ပရိတ္သတ္က စိတ္ကူးျမင္ေယာင္ေနစရာ မလိုေတာ့ၿပီ။ မ်က္စိျဖင့္ တပ္အပ္ျမင္ႏိုင္ခြင့္ရပါၿပီ။
သို႔ေသာ္ ပန္းခ်ီေညာင္ပင္ကို မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ကူးနယ္ကို ေဘာင္ခတ္ၿပီး နယ္သတ္လိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္လာသည္။ ပိတ္ကားေပၚက ေညာင္ပင္တြင္ အတိတ္မရွိ၊ ဇာတ္လမ္းမရွိ။ ပိတ္ကားေပၚကထက္ ပိုၿပီးႀကီးခ်င္၍လည္း မရ။
ဤကြန္းေထာက္ေလးခ်ိဳးက တင္ျပလိုက္ေသာ ေညာင္ပင္ကိုကား မ်က္စိျဖင့္မျမင္ရ။ စိတ္ကူးျဖင့္ ျမင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သီဆိုသူေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသေလာက္၊ ဟန္ပန္ႏွင့္ စကားဖန္ ကၽြမ္းက်င္လွ်င္ ကၽြမ္းက်င္သေလာက္ ေညာင္ပင္က ႀကီးလာႏိုင္သည္။ အရြက္က စိတ္လာႏိုင္သည္၊ အရိပ္ကေမွာင္လာႏိုင္၏၊ အတိတ္ကိုလည္း ေဆာင္လာႏိုင္သည္။
ကဗ်ာဆိုသည္မွာ ေရးသူကသာ ဖန္တီးရသည္မဟုတ္။ ဖတ္သူကလည္း ဖန္တီးရသည္။ ႏွစ္ဦးလံုးသည္ ဖန္တီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ဤကြန္းေထာက္ေလးခ်ိဳးထဲက ေညာင္ပင္မွာကား သီဆိုသူႏွင့္ ပရိတ္သတ္ ႏွစ္ဦးလံုးက ဖန္တီးထားေသာ ေညာင္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။
-----------
ေအာင္သင္း
6.jul.2011
#ဆရာဦးေအာင္သင္း_ဘေလာ့ဂ္မွကူးယူပါသည္။
No comments:
Post a Comment