#ၾကားလုိက္ရေသာေၾကာင့္
#မစႏၵာ
“ဘုရားစူး”
“စူး”
“မိုးႀကိဳးပစ္”
“ပစ္”
“က်ားကိုက္ေသ”
“ေသ”
အဘြားေရႊက သူ မယံုၾကည္ေသာ ကိစၥဆိုလွ်င္ တစ္ဖက္သားကို ထိုသို႔ပင္ အားမနာ ပါးမနာ က်ိန္တြယ္ခိုင္းေလ့ ရွိသည္။
အဘြားေရႊက ကုသိုလ္ အင္မတန္ ေကာင္းသည္။ အသက္ရွစ္ဆယ္ ေက်ာ္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ခါးမကုန္းေပ။ ထို႔ျပင္ ဆံပင္လည္း သိပ္မျဖဴ။ သူ၏ သမက္ျဖစ္သူ ညိဳညိဳတို႔ဖခင္ ဦးေအးေဆာင္က တစ္ေခါင္းလံုးနီးပါး ျဖဴေနေသာ္လည္း ဘြားေရႊ၏ ေခါင္းတြင္ ဆံပင္အမည္းေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနေသးသည္။ ထို႔ျပင္ မ်က္စိလည္း သိပ္မမႈန္ေပ။ သတင္းစာကို ေကာင္းေကာင္းၾကည့္ ႏိုင္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဖတ္ေတာ့ မဖတ္ႏိုင္။ စာလံုးမ်ားကို သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရ ေသာေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္။ စာမဖတ္တတ္ ေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အဘြားေရႊက သူ စာမဖတ္ တတ္သည္ကို မည္သူမွ် မသိေစရ။ လူထူလွ်င္ သတင္းစာကို ေကာက္ကိုင္ကာ ဟိုလွန္သည္လွန္ လွန္ေလွာၿပီး ဓာတ္ပံုေတြကို ၾကည့္ျမဲျဖစ္သည္။
ဘြားေရႊ ကုသိုလ္ ေကာင္းပံုမွာ ခါးမကုန္း႐ံု ဆံပင္မျဖဴ႐ံု မ်က္စိမမႈန္႐ံု သာမကေသးပါ။ သတိကလည္း အင္မတန္ ေကာင္းေနပါေသးသည္။ ႀကီးမွျဖစ္ေသာ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို သာမက ငယ္စဥ္က အေၾကာင္းေတြကိုပါ မွတ္မိသည္။ သူ၏ေမြးေန႔၊ ကြယ္လြန္သူ ညိဳညိဳတို႔အဘိုး သူ႔ခင္ပြန္း၏ ေမြးေန႔၊ သူ႔သားသမီး ငါးဦးလံုး၏ ေမြးေန႔၊ အတူေန အေထြးဆံုးသမီး ျဖစ္သူ (?) ညိဳညိဳတို႔ ညီအစ္မ သံုးဦး၏ ေမြးေန႔ စသည္တို႔ကိုပါ အလြတ္ရသည္။ ဒိုးခနဲ ေဒါက္ခနဲ လက္တန္း ေျပာႏိုင္သည္။
“ငါသာ အဘြားေလာက္ မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းရင္ သိပ္ဟန္က်မွာ”
သမိုင္းဆရာမ ျဖစ္သူ ညိဳညိဳက မၾကာခဏ ေျပာမိတတ္သည္။ သူ႔ခမ်ာ ကမၻာ႔သမိုင္း ျမန္မာ့သမိုင္းထဲမွ သကၠရာဇ္မ်ားျဖင့္ လံုးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ေနတတ္သျဖင့္ သူ၏ေမြးေန႔ကိုပင္ သူ႔ဟာသူ သတိမရဘဲ မၾကာခဏ ေမ့ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
“ဒါကေတာ့ အဘြားက မွတ္စရာ ဒါပဲ ရွိတာကိုး။ ပိုပိုတို႔ မိုမိုတို႔လို အီေကြးရွင္းေတြ သီအိုရီေတြ ဒသမကိန္းေတြ စာရင္းဇယားေတြ ႐ႈပ္လာရင္ မွတ္မိခ်င္မွ မွတ္မိမွာပါ”
သိပံၸသမားမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ပိုပိုႏွင့္ မိုမိုကေတာ့ သူတို႔တစ္ေတြထက္ အဘြားက ပိုၿပီ းမွတ္ဥာဏ္ ေကာင္းသည္ဟု တထစ္ခ် လက္မခံခ်င္ေပ။ အဘြား၏ ဦးေႏွာက္တြင္ အကန္႔ေပါင္း မ်ားစြာသည္ ရွင္းေနသည္။ ဒီေတာ့လည္း သူမွတ္ခ်င္ေသာ အရာကို စနစ္တက် မွတ္ထားႏိုင္သည္ဟု ယူဆခ်င္ၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ဟူေသာ အသက္ႏွင့္ တိုင္းတာလွ်င္ အဘြား၏ မွတ္ဥာဏ္သည္ ရွာမွရွားေအာင္ ေကာင္းလွသည္ကိုေတာ့ ဝိဇၨာသမားေရာ သိပံၸသမားပါ ႁခြင္းခ်က္မရွိ လက္ခံရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ကုသိုလ္ကံက သူ႔ဘက္တြင္ အစအဆံုး ေဖးကူသည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ သူ႔ခမ်ာ သူမ်ားေျပာေသာ စကားကိုေတာ့ ေတာ္႐ံုႏွင့္ မၾကားႏိုင္။ အေတာ္ႀကီးကို နားေလးရွာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ နားေလးသူမ်ား စကားေျပာလွ်င္ အက်ယ္ႀကီးေသာ္လည္း ျဖစ္တတ္သည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ အလြန္လွ်င္လည္း တိုးတတ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ အဘြားေရႊက ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားတြင္ ပါသည္။ သူက တိုးတိတ္ညင္သာစြာ ေရြ႕လ်ား သြားတတ္ေသာ သူ၏ခႏၶာကိုယ္ ပိန္ပိန္ပါးပါးႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ စကားကိုလည္း တိုးတိုးေလးပင္ ေျပာတတ္သည္။
သူ႔ကို နားေလးသည္ဟု အက်ယ္ႀကီး ေအာ္ေျပာလွ်င္လည္း မႀကိဳက္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ နားေလးသူမ်ားလိုလည္း အကင္းမပါးေခ်။ အခ်ိဳ႕သူမ်ားက ႏႈတ္ခမ္းလႈပ္သည္ကို ၾကည့္ၿပီး ဘာေျပာသနည္း မွန္းဆ၍ ၾကည့္တတ္ၾကသည္။ ဘြားေရႊကေတာ့ ထိုသို႔မဟုတ္။ သူက ေမးခ်င္ရာေမးၿပီး ေျဖသူက ေျဖခ်င္သလိုေျဖ၊ ၾကားခ်င္သလို ျပန္ၾကားပစ္ လိုက္သည္သာ ျဖစ္သည္။
ဥပမာ-ညိဳညိဳတို႔အေမ ေဒၚေအးခင္ မနက္ေဈးမွ ျပန္လာတိုင္း အဘြားေရႊႏွင့္ အခ်ီအခ် ေျပာၾကသည္ကို တစ္ခါေလာက္ နားေထာင္ၾကည့္လွ်င္ သိႏိုင္သည္။
“ေဈးထဲမွာ ငါးျမင္းေလးမ်ား မေတြ႕ခဲ့ဘူးလားေအ”
“မေတြ႕ဘူး အေမ၊ ငါးတန္ေတြခ်ည္းပဲ”
“ဗိုက္သား မရရင္ မဝယ္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ငါးျမင္းဆိုရင္ ေခါင္းနဲ႔ ဗိုက္သားပဲ ေကာင္းတာ”
“အေမ ငါးျမင္းႀကိဳက္မွန္း သိပါတယ္ အေမရယ္၊ ဒါေပမဲ့ ေဈးထဲမွာက ငါးျမင္းအစစ္ မရွိဘူး၊ ငါးတန္ကို ငါးျမင္းလုပ္ၿပီး ေရာင္းၾကတာ”
“အို- ငါးၾကင္းေတာ့ သိပ္မႀကိဳက္ပါဘူး”
“အင္း- ငါးၾကင္းႀကိဳက္ရင္ အေကာင္းသား။ ငါးၾကင္း အေကာင္ႀကီးေတြေတာ့ ေတြ႕တယ္”
“ဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ ငါးရံ႕ေျခာက္က ဆားေပါ့မွ ေကာင္းတာ”
“ဆားေပါ့တဲ့ ငါးရံ႕ေျခာက္ကေတာ့ ေရႊထက္ေတာင္ ရွားဦးမယ္ အေမေရ႕၊ ေရႊကမွ ပိုက္ဆံရွိရင္ ဝယ္လို႔ရေသးတယ္”
“ငါးေရႊေတြေတာ့ ဝယ္မလာနဲ႔ေနာ္။ ငါးေရႊနံ႔က သိပ္ညႇီတာပဲ”
“ငါးေရႊက ငါးဆုပ္လုပ္ရင္ေတာ့ မဆိုးပါဘူး အေမရယ္၊ ငါးဖယ္ဆုပ္ထက္ တြက္ေျခကိုက္တယ္”
“ဘာရယ္ ... ပုစြန္ေျခာက္ တစ္ပိႆာ ငါးဆယ္ေတာင္ ေပးရတယ္ ဟုတ္လား”
အေမႏွင့္ အဘြားသည္ မနက္တိုင္း ေဈးမွျပန္လာတိုင္း ထိုသို႔ပင္ အခ်ီအခ် ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။ ထိုသို႔ ေျပာၾကတိုင္းလည္း ညိဳညိဳတို႔ ညီအစ္မတစ္ေတြ က်ိတ္ၿပီး ျပံဳးၾက ရယ္ၾကရသည္။ ဘြားေရႊက အမွတ္သညာ ေကာင္းလွေသာေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္က ေဈးႏႈန္းကို စြဲစြဲျမဲျမဲ မွတ္မိေနသည္။ နားကလည္း မၾကား၊ ေအာ္ေျပာလွ်င္လည္း မႀကိဳက္။ မႀကိဳက္မွန္းသိေတာ့ အဘြား ၾကားေလာက္ေအာင္ မည္သူကမွ်လည္း အၿငိဳအျငင္ခံၿပီး မေအာ္။ ဒီေတာ့လည္း အဘြားေရႊသည္ သူ႔စိတ္ကူးကမၻာထဲတြင္ သူ႔ကုန္ေဈးႏႈန္းႏွင့္ သူ႔ဟာသူ တလိမ့္လိမ့္ႏွင့္ လိမ့္ေနတတ္ေလသည္။
“ၾကက္တစ္ပိႆာ ေလးဆယ့္ေျခာက္က်ပ္တဲ့၊ ႀကီးလိုက္တဲ့ ေဈး၊ ဝယ္စားရတဲ့သူေတြ မြဲေရာေပါ့”
တစ္ခါတစ္ရံလည္း ကြမ္းယာထဲထည့္ရန္ ကြမ္းသီးစိတ္ကေလးမ်ားကို သံဆံုထဲ ထည့္ေထာင္းရင္း တစ္ဦးတည္း ညည္းညဴ ေနတတ္၏။
“ဝက္ကေရာ တစ္ပိႆာ သံုးဆယ္ဆိုတာ နည္းတဲ့ေဈးလား။ ဒီလို ေငြခဲကိုက္ၿပီး စားေနရရင္ ဒုကၡပါပဲ။ လူလုပ္ရတာလဲ မလြယ္ပါဘူးေအ။ စိတ္ညစ္စရာ”
အဘြားသည္ အဂၤလိပ္ ကြ်န္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္၊ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးစ ေရာင္စံု ေသာင္းက်န္းသူေခတ္၊ ဖဆပလေခတ္၊ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီေခတ္ စသည့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားခဲ့ရေသာ လူသားတစ္ဦး ျဖစ္ေသာ္လည္း သူသည္ ျမန္မာျပည္၏ အေျခအေနမ်ားကို လံုးဝ စိတ္ဝင္စားျခင္း မရွိေပ။ စာကလည္း မတတ္ေတာ့ ဘာစာကိုမွလည္း မဖတ္။ သူစိတ္ဝင္စားသည္မွာ ဆန္ ဆီ ဆား င႐ုတ္ ၾကက္သြန္ႏွင့္ ၾကက္သား ဝက္သား ငါး ပုစြန္ ေဈးသာ ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီး သဘာဝမို႔ စိန္ေတြ ေရႊေတြကို အတန္အသင့္ မက္ေမာေသာ္လည္း သူက စိန္အေၾကာင္း ေရႊအေၾကာင္း သိပ္မေျပာတတ္ေပ။
“အဘြားက တကယ့္ကို မိန္းမအစစ္၊ မီးဖိုေခ်ာင္မွာေန မီးဖိုေခ်ာင္မွာေပ်ာ္ မီးဖိုေခ်ာင္ကို တကယ္ စိတ္ဝင္စားတဲ့ တကယ့္ မိန္းမပီသတဲ့ မိန္းမအစစ္”
ညိဳညိဳက သူ၏အဘြားကို ခ်ီးမြမ္းသလိုလို ႐ႈတ္ခ်သလိုလို ေျပာတတ္သည္။
“မမညိဳ ေျပာပံုက ပိုပိုတို႔က မိန္းမအတုေတြ က်ေနတာပဲ”
“အတုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဘြားေလာက္ မစစ္တာေတာ့ အမွန္ပဲ”
ညိဳညိဳတို႔ ညီအစ္မတစ္ေတြက ထမင္းဟင္းခ်က္ရန္ထက္ ဘြဲ႕လြန္သင္တန္း တက္ရန္ ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားၾကသည္။ ႏိုင္ငံျခားဘာသာ သင္သူက သင္၊ ဘြဲ႕လြန္တက္သူက တက္၊ ကြန္ပ်ဴတာ တြက္သူက တြက္ႏွင့္ မဆံုးႏိုင္ေသာ ပညာမ်ားကို မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ ႀကိဳးစားၿပီး သင္ယူ ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။
ပညာတတ္ေသာ ပညာေတာ္ေသာ မိန္းမတို႔၏ သဘာဝအတိုင္း မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အထင္ေသးသည္ဟု မဆိုသာေသာ္လည္း အထင္အျမင္ မႀကီးလွသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္။ သို႔ေသာ္ အဘြားကို သူတို႔အားလံုး ခ်စ္ၾကသည္။ ဆီဘယ္ေဈး ဆန္ဘယ္ေဈး ၾကက္ဘယ္ေဈး ဝက္ဘယ္ေဈးႏွင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္က ေဈးေတြကို တတြတ္တြတ္ ေရရြတ္ၿပီး ညည္းညဴေနလွ်င္ သူတို႔အားလံုး အဘြားကို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ ၾကည့္ၿပီး ရယ္ၾကရသည္။
“ငါ့အေမက သိပ္ကုသိုလ္ ေကာင္းတာ။ နားေလးတာလဲ သူ႔အတြက္ေတာ့ ကုသိုလ္ တစ္မ်ိဳးပဲ”
ညိဳညိဳတို႔ မိခင္က ထိုသို႔ ေျပာတတ္သည္။
“သဘာဝတရားႀကီးက အင္မတန္ကို သဘာဝက်တာ အေမရဲ႕။ လူေတြဟာ ငယ္ငယ္တုန္းက လႈပ္ႏိုင္ရွားႏိုင္ သြားႏိုင္လာႏိုင္ ရွာႏိုင္ေဖြႏိုင္ စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္ ၾကတယ္။ သူတို႔အတြက္ ေျခေထာက္ေတြ လက္ေတြ သန္ဖို႔ နားေကာင္းဖို႔ သြားေကာင္းဖို႔ လိုတယ္။ ဒါေပမဲ့လဲ အသက္ေတြႀကီးလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အစာအိမ္က ေတာ္႐ံုတန္႐ံုကို ေၾကေအာင္ မေျခႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အစာမာမာေတြ ဝမ္းထဲ သိပ္မေရာက္ေအာင္ အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးေတြကို သြားက်ိဳးေပးတာတဲ့။ ေနာက္ၿပီး လူႀကီးဆိုေတာ့ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္တာေတြကိုလည္း မခံႏိုင္ေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခုလို မၾကားသင့္တာ မၾကားရေအာင္ ေတာ္႐ံုဆိုလဲ မျမင္ရေအာင္ နားေလးတာ မ်က္စိမႈန္တာေတြကို ဖန္တီးေပးထားတာတဲ့”
ပိုပိုက ရယ္ရယ္ေမာေမာႏွင့္ ေျပာသည္။
“ဒီေတာ့ အဘြား အသက္ရွည္ေအာင္ နင့္ထဘီကို နည္းနည္း ရွည္ရွည္ ျပင္ဝတ္လိုက္ပါ မိပိုပိုရယ္။ ငါတို႔အဘြားက နားေလးေပမယ့္ မ်က္စိက သိပ္ေကာင္းတာ။ နင့္ထဘီ ဒူးဆစ္ေလာက္ကို ျမင္ရင္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္မွာ ဧကန္ပဲ”
“ဟာ ... မမညိဳကလည္း ထဘီတိုတာမ်ား ဘာဆန္းလို႔လဲ။ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး ေလာကမွာ ဖက္ရွင္ထြင္စရာ ဆိုလို႔ ထဘီတိုလိုက္ ရွည္လိုက္ပဲ လုပ္စရာရွိတာ။ အေမကေျပာတယ္ ခင္ယုေမ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ထဘီတိုတိုေခတ္ တစ္ခါထခဲ့ဘူးတယ္တဲ့၊ အဲဒီတုန္းက ပိုပိုတို႔ထက္ေတာင္ တိုခ်င္တိုခဲ့ဦးမွာ”
ပိုပိုက စကားႏိုင္လု၍ ေျပာေသာ္လည္း ထဘီကိုေတာ့ ျပန္ျပင္ဝတ္သည္။ အဘြားမႀကိဳက္မွာ စိုးေသာေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္။ ထဘီတိုက အတန္ငယ္ ေခတ္ကုန္သြားၿပီဟု ယူဆေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
“အဘြား မ်က္စိေနာက္လို႔လား၊ မွားေခၚတာလား မသိဘူး၊ တစ္ေန႔တုန္းက ပိုပို႔ကို ‘ဟဲ့ မိတိုတဲ့၊ ငါ့ကြမ္းအစ္ ယူေပးစမ္း’ တဲ့”
ပိုပို၏စကားကို ၾကားေတာ့ တစ္အိမ္သားလံုး ဝါးခနဲ ရယ္မိၾကသည္။
“အဘြား ဘယ္ေတာ့မွ မွားမေခၚဘူး၊ မ်က္စိေနာက္တာပဲ ျဖစ္ရမယ္” ညိဳညိဳက မွတ္ခ်က္ခ်သည္။
ေနရာတကာတြင္ အစအေနာက္ သန္ခ်င္ေသာ ပိုပိုကမူ “ေနဦး၊ အဘြားကို မ်က္စိတင္မကဘူး၊ နားပါေနာက္သြားေအာင္လို႔ ေလာကႀကီးနဲ႔ ဆက္သြယ္ေပး လိုက္ဦးမယ္။ အဟမ္း ...အဘြား မၾကား ၾကားေအာင္ တအားေအာ္ႏိုင္ေသာ အသံစြမ္းအားကို ေပးသနားေတာ္မူပါဘုရား” ဟူ၍လည္း လက္အုပ္ခ်ီကာ ဆုေတာင္းလိုက္ေသးသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔က်ေတာ့ သူ၏ေရႊဘီးႀကီးကို သံေသတၱာထဲမွ ထုတ္ၾကည့္ေနေသာ အဘြားနားသို႔ ပိုပို ေရာက္သြားသည္။ အဘြားေရွ႕တြင္ လက္ျဖန္႔ခံရင္း ေရႊဘီးႀကီးကို ေတာင္းသည္။
“ေပးႏိုင္ပါဘူးေအ၊ က်ဳပ္မွာ ဒီေရႊဘီး တစ္ေခ်ာင္းပဲ ရွိေတာ့တာ”
အဘြားက ေလေအးေအးႏွင့္ ေျပာသည္။
“ဒီေရႊဘီးက ညည္းတို႔ အဘိုး လက္ေဆာင္ေပးတာ၊ တစ္က်ပ္ခြဲသားေတာင္ ရွိတာ ေအရဲ႕၊ အခုေလာက္ဆိုရင္ သံုးေထာင္ေလာက္ တန္ေနၿပီ”
“သံုးေထာင္ မဟုတ္ဘူး၊ သံုးေသာင္း သံုးေသာင္း”
“ေအးေလ။ သံုးေထာင္ဆိုပါမွ ငါသိပါတယ္၊ ေရႊေဈးေတြက တက္လာလိုက္တာ တစ္က်ပ္သားကို ႏွစ္ေထာင္ေလ”
အဘြားကို စခ်င္ေနေသာ မိပိုပိုက အဘြား နားအနားသို႔ ပါးစပ္ေတ့ကာ တအားေအာ္သည္။
“တစ္က်ပ္သားကို ႏွစ္ေသာင္း ႏွစ္ေသာင္း”
“ဘာရယ္ေအ”
“ႏွစ္ေသာင္း”
“ဘုရား ... ဘုရား နင္ဘာေျပာတယ္”
“တစ္က်ပ္သားကို ႏွစ္ေသာင္း”
“ႏွစ္ေသာင္း ဟုတ္လား”
အဘြားက မဝံ့မရဲ ေမးသည္။ ပိုပိုက ေခါင္းကို တအားညိတ္ျပသည္။
“အဘြားဘီးက သံုးေသာင္းတန္တယ္၊ သံုးေသာင္း”
“ဘုရား ... ဘုရား သံုးေသာင္း”
“ဟုတ္တယ္။ သံုးေသာင္း၊ သံုးေသာင္း”
“ဘုရားေရ၊ ငါ့ေရႊဘီးက သံုးေသာင္းေတာင္ တန္တယ္တဲ့၊ ဘာေျပာတယ္ မိပိုပို၊ ေရႊတစ္က်ပ္သားကို ႏွစ္ေသာင္း ဟုတ္လား”
မ်က္လံုးမ်က္ဆန္ ျပဴးေနေသာ အဘြားကိုၾကည့္ကာ တစ္အိမ္သားလံုုး ပြဲက်ေနၾကသည္။ အဘြားၾကားေအာင္ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ဝိုင္းေအာ္ၾကသည္။
“တစ္က်ပ္သားကို ႏွစ္ေသာင္း”
“အဘြားဘီးက သံုးေသာင္း”
အဘြားက သူ႔ေရႊဘီးကိုတစ္လွည့္ ပိုပိုကိုတစ္လွည့္ ၾကည့္ရင္း မယံုႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနရွာသည္။
“နင္ က်ားကိုက္ေသ”
“ေသ ေသ တကယ္ေသ”
အဘြားက အားမနာပါးမနာ က်ိန္တြယ္ခိုင္းေတာ့ ပိုပိုသည္ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္ စိတ္ပါလက္ပါ လိုက္လံက်ိန္တြယ္ရင္း ရယ္မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနသည္။
အဘြားခမ်ာမွာေတာ့ ထိုေန႔တစ္ေန႔လံုး ဂနာမၿငိမ္ႏိုင္ ရွာေတာ့ေခ်။ သူ႔ေရႊဘီးကို ထုတ္ၾကည့္လိုက္ ေသတၱာထဲ ျပန္ထည့္လိုက္ႏွင့္ ျဖစ္ေနသည္။
“မိေအးခင္- ညည္းကလဲ ေရႊေတြ ဒီေလာက္ ေဈးတက္ေနတာ ငါ့ကို မေျပာဘူး၊ ဒီလိုမွန္းသိရင္ ငါ့ဆြဲႀကိဳးေတြ လက္ေကာက္ေတြ ေရာင္းမပစ္ဘဲ သိမ္းထားခဲ့ရရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမလဲ”
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေလာက္က ေရာင္းခဲ့ရေသာ ဆြဲႀကိဳးေတြ လက္ေကာက္ေတြကိုပင္ ျပန္ေတြးၿပီး ႏွေျမာေနေသာ အဘြားကို ၾကည့္ရင္း ညိဳညိဳတို႔အေဖပင္ တဟားဟား ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ‘ေခတ္ေဟာင္းက အဘြားကို ေခတ္သစ္ေရာက္ေအာင္ ေရႊႀကိဳးနဲ႔ ဆက္ေပးလိုက္တာလား သမီးရဲ႕’ ဟု ပိုပို႔ကို ေျပာသည္။
“အရင္တုန္းက ဆြဲႀကိဳးေရာ လက္ေကာက္ေရာ ၾကယ္သီးႏွစ္စံုေရာ ေရာင္းတာေတာင္ ဒီေလာက္မရဘူး။ အခုေတာ့ ဒီဘီးတစ္ေခ်ာင္းတည္းေတာင္ သံုးေသာင္းတန္ေနသတဲ့၊ အံ့ေရာ”
အဘြားက ေလေအးေအးႏွင့္ တျပံဳးျပံဳး ေျပာေနသည္။ သူ႔လက္ထဲရွိ ပစၥည္းက တန္ဖိုးတက္ေနသည္ ဆိုေတာ့လည္း မိန္းမတို႔ ဓမၼတာအတိုင္း စိတ္ခ်မ္းသာေနပံု ရေလသည္။
ထို႔ေနာက္ သူ စြဲစြဲျမဲျမဲ မွတ္မိေနေသာ ကုန္ေဈးႏႈန္းမ်ားကို သတိရသြားသည္။ ေရႊေတြ ေဈးတက္ေနသည္ ဆိုေတာ့ က်န္ပစၥည္းမ်ားလည္း သူမွတ္မိေသာ ေဈးႏႈန္းတြင္ တည္ၿငိမ္စြာ ရပ္တန္႔ေနလိမ့္မည္ မဟုတ္ ဆိုသည္ကို သူ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ အေနႏွင့္ စဥ္းစားမိခဲ့ဟန္ တူေလသည္။
နံနက္ေစာေစာစီးစီး ပထမဆံုးေမးသည္က ပဲျပဳတ္ေဈးျဖစ္သည္။ ပဲျပဳတ္သည္ဆီမွ ပဲဝယ္ၿပီး ပန္းကန္ေလးကိုင္ကာ အိမ္ထဲလွည့္ဝင္လာေသာ ညိဳညိဳတို႔မိခင္အား ခပ္စူးစူး လွမ္းၾကည့္ေနရင္း ေကာက္ကာငင္ကာ ေမးသည္။
“မိေအးခင္၊ အခု ပဲျပဳတ္ဘယ္ေဈးလဲ”
“ငါးက်ပ္ အေမ”
“ဘာရယ္ ...”
“ငါးက်ပ္ ငါးက်ပ္”
ေဒၚေအးခင္က သူ႔မိခင္၏ နားအနားသို႔ကပ္ကာ တအားေအာ္သည္။
“တစ္ပိႆာလား”
“မဟုတ္ဘူး။ တစ္ဆယ္သား”
“ဘုရား ... ဘုရား”
အဘြားသည္ ထိုေန႔အတြက္ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ဘုရားတ သြားေလသည္။ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ဟု ေျပာရသည္မွာ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဘုရားတရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။
“ၾကက္ဥကေရာ ဘယ္ေလာက္ေပးရလဲ”
“ေလးက်ပ္ခြဲ”
“ဆယ္လံုးလား”
“မဟုတ္ဘူး။ တစ္လံုး၊ တစ္လံုး၊ တစ္လံုုးကို ေလးက်ပ္ခြဲ”
“ဘုရား ... ဘုရား”
အဘြားသည္ သူ႔အတြက္ မက်က္တက်က္ ျပဳတ္ေပးထားေသာ ၾကက္ဥျပဳတ္ေလးကို မစားရက္ေတာ့သလို ေငးၾကည့္ေနသည္။
“ပဲဆီက တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္”
“တစ္ပံုးလား”
“မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ပိႆာ”
“တစ္ပိႆာကို တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္၊ ဟုတ္လား သမီး”
“ဟုတ္တယ္ အေမ၊ တစ္ပိႆာကို တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္၊ တစ္ပံုးကို ေထာင့္ေျခာက္ရာ ေပးရတယ္”
“ဘုရား ... ဘုရား၊ ဆီမထည့္ဘဲ ျပဳတ္စားလဲ ျဖစ္ပါတယ္ကြယ္”
အဘြားက သူ႔ေရွ႕မွ ၾကက္သားျပဳတ္ေၾကာ္ ပန္းကန္ေလးကို ေငးၾကည့္ရင္း သက္ျပင္းခ်သည္။
ထို႔ေနာက္ မရဲတရဲ ဆက္ေမးသည္။
“ၾကက္သားကေရာ”
“ဆယ့္ခုနစ္က်ပ္ အေမ”
“တစ္ပိႆာလား”
“မဟုတ္ဘူး အေမ”
“အစိတ္သားလား”
“ဟင့္အင္း၊ တစ္ဆယ္သား”
“တစ္ဆယ္သားကို ဆယ့္ခုနစ္က်ပ္ ဟုတ္လား၊ ဒီလိုဆို တစ္ပိႆာကို တစ္ရာ့ခုနစ္ဆယ္ေပါ့”
အဘြားက အသံတုန္တုန္ေလးႏွင့္ တြက္ခ်က္ေနသည္။
“ဘုရား ... ဘုရား၊ ဒီလိုဆို ၾကက္သား မခ်က္ပါနဲ႔ေတာ့ သမီးရယ္၊ ဝက္သားေလး ဘာေလးပဲ ခ်က္ပါေတာ့။ ဒါနဲ႔ ဝက္ကေရာ”
“တစ္ရာ့သံုးဆယ္”
“ဘုရားေရ ... ဝက္ေတာင္ တစ္ရာေက်ာ္တယ္”
အဘြားက ဘုရားတလိုက္ ညိဳညိဳတို႔က ဝါးခနဲ ရယ္လိုက္ၾကႏွင့္ တစ္အိမ္လံုး ဆူညံစိုျပည္ေနသည္။ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္စီ ေအာ္ေနၾကရသျဖင့္ လည္ေခ်ာင္းေတြပင္ နာေနေသာ္လည္း မ်က္လံုးျပဴး မ်က္ဆန္ျပဴး ျဖစ္ေနေသာ အဘြားကိုၾကည့္ကာ သူတို႔အားလံုး အူျမဴး ေနၾကရေလသည္။
“ေဟ့ ... အဘြားကို မ်က္ျဖဴ ဆိုက္သြားေအာင္ ဆန္ေဈး ေျပာျပလိုက္ ၾကရေအာင္”
ပိုပိုက မိုမို႔အား လက္တို႔သည္။
“အဘြားေရ- ေဟာဒီဆန္ ဘယ္ေဈးလဲ သိခ်င္လား”
အဘြား၏ ထမင္းပန္းကန္ထဲမွ ပုသိမ္ေပၚဆန္းေမႊး ထမင္း ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး ကေလးမ်ားကို ျပၿပီး ပိုပိုက ေျပာသည္။ အဘြားက သူ႔ကို ေမာ့ၾကည့္ကာ ေျပာပါဦးဟူေသာ အမူအရာႏွင့္ ေမးေငါ့သည္။
“တစ္ျပည္ကို တစ္ျပည္ကို ေနာ္”
“ေအး တစ္ျပည္ကို ဘယ္ေလာက္လဲ”
“ခုနစ္ဆယ္နဲ႔ ႏွစ္က်ပ္”
“ဘာေျပာတယ္၊ ဆန္တစ္ျပည္ကို ခုနစ္ဆယ့္ႏွစ္က်ပ္ ဟုတ္လား၊ မိပိုပို နင္႐ူးေနသလား”
“မ႐ူးဘူး အဘြား၊ အေကာင္း အေကာင္း”
“ဟုတ္ရဲ႕လား မိေအးခင္၊ ဆန္တစ္ျပည္ ခုနစ္ဆယ့္ႏွစ္က်ပ္တဲ့”
ေဒၚေအးခင္က ေခါင္းညိတ္ေသာ္လည္း ဒီတစ္ခါေတာ့ အဘြားက ယံုၾကည္ဟန္ မတူေတာ့ေပ။ ထံုးစံအတိုင္း နင္ ဘုရားစူးေတြ မိုးႀကိဳးပစ္ေတြ က်ားကိုက္ေသေတြႏွင့္ လံုးလည္ခ်ာလည္ လိုက္ကုန္ေလသည္။
“ေတာ္ၾကပါေတာ့ဟယ္၊ ေအာ္ရလြန္းလို႔ လည္ေခ်ာင္းေတြလဲ နာေနၿပီ၊ ရယ္ရလြန္းလို႔ အာေတြလဲ နာေနၿပီ”
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ညိဳညိဳတို႔အေဖက တားယူရသည္။
“ငါ့အေမ ထမင္းစားေနတာ ေအးေအးေဆးေဆး စားပါေစ၊ ဘာေဈး ညာေဈးေတြ ဘယ္သူမွ လာမေျပာၾကနဲ႔ေတာ့၊ သြားၾက”
သို႔ေသာ္လည္း အဘြားကေတာ့ ထမင္းကို ေကာင္းစြာ မစားႏိုင္ရွာေတာ့ေပ။ ဆန္ၾကည့္လိုက္ ဆီၾကည့္လိုက္ အသားလံုးေလး ကိုင္ၾကည့္လိုက္ႏွင့္ သက္ျပင္းတခ်ခ် ျဖစ္ေနရွာသည္။
ထမင္းစားအၿပီး ဖီးၾကမ္းငွက္ေပ်ာသီးေဈး ေမးေတာ့ “တစ္ဖီးကို ငါးက်ပ္” ဟု ေအာ္ေျပာသည္။
“ဟင္- အေမကလဲ တစ္ဖီးကို အစိတ္ေတာင္ ေပးခဲ့ရတာ၊ လက္ရင္းဖီးႀကီး ေလ”
“ေအး- ဒါေပမဲ့ အေမ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ငါးက်ပ္လို႔ ေျပာတာေဟ့၊ ေနာက္ကို ငါ့အေမေမးရင္ ေဈးအမွန္ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာၾကနဲ႔ေတာ့၊ ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ပဲေျပာ၊ ၾကားၾကလား”
မ်က္ႏွာ မသာမယာ ျဖစ္ေနေသာ သူ႔မိခင္ကို ၾကည့္ရင္း ေဒၚေအးခင္ သနားေနသည္။
“ေတာ္ၾကာ ငါတို႔လုပ္တာနဲ႔ အေမလဲ ႏွလံုးေရာဂါ ျဖစ္ေနဦးမယ္”
အဘြားက အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏွလံုးေရာဂါတို႔ ေသြးတိုးေရာဂါတို႔ မရွိခဲ့ဖူးေပ။ သူ၏သမီးျဖစ္သူ ေဒၚေအးခင္က ဆီးခ်ိဳေရာဂါ ရွိေနေသာ္လည္း၊ သမက္ျဖစ္သူ ဦးေအးေဆာင္က ေသြးေတြ တရိပ္ရိပ ္တက္ေနေသာ္လည္း အဘြားက ဘာဆိုဘာမွ် မျဖစ္ဖူးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထမင္းလည္း ေလ်ာ့ရန္မလို အခ်ိဳတို႔ အငန္တို႔ကိုလည္း ေရွာင္ရန္မလိုခဲ့ေပ။
“အဘြားက သိပ္ကုသိုလ္ေကာင္းတာ။ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးက ေသရင္လဲ ေဝဒနာ မခံရဘူး။ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ကေလး ေသသြားတတ္တယ္”
တစ္အိမ္ေက်ာ္မွ ဘဘႀကီးဦးဘေမာင္က မၾကာခဏ ေျပာတတ္သည္။
“အေမ မေသေသးပါဘူး။ အေမက အသက္ႀကီးေပမယ့္ ဇရာရဲ႕ဖိစီးမႈကို သိပ္မခံရဘူး။ ဘာေရာဂါ ဘာေဝဒနာမွလဲ မရွိဘူး၊ ေသခ်င္းေသရင္ ကြ်န္မကသာ အရင္ေသမွာ”
ေဒၚေအးခင္ကလည္း ေျပာတတ္သည္။ အဘြားကို ႐ုတ္တရက္ ေသဆံုးသြားလိမ့္မည္ဟု သူ လံုးဝမထင္မွတ္ခဲ့ေပ။
သို႔ေသာ္ အဘြားသည္ ႐ုတ္တရက္ ေသဆံုးသြားခဲ့ေလသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္က်ေတာ့ အဘြား အိပ္ရာထ ေနာက္က်ေနသည္။ တစ္အိမ္လံုးတြင္ ေနာက္ဆံုးမွ ထေလ့ရွိေသာ မိုမို ႏိုးလာသည္အထိ အဘြားက
ထမလာေသးေခ်။
“အဘြား ညက အိပ္မေပ်ာ္ဘူး ထင္တယ္ဟ။ ဒီေန႔ေတာ့ ဆန္ေဈး ဆီေဈးေတြ အဘြားကို မေျပာၾကနဲ႔ေတာ့”
ညိဳညိဳက ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာရင္း အဘြားကို သြားႏိႈးသည္။
ခုတင္ေပၚတြင္ ညာဘက္ေစာင္းရင္း ေကြးေကြးေလး အိပ္ေပ်ာ္ေနဟန္ရွိေသာ အဘြားကေတာ့ ႏိုးမလာေတာ့ေခ်။ ညိဳညိဳက ထိတ္လန္႔တၾကားႏွင့္ “အဘြား ... အဘြား ထေတာ့ေလ” ဟု ေျပာရင္း တအားလႈပ္ႏိႈးေတာ့ လက္ထဲမွ စိပ္ပုတီးေလးက လြတ္က်သြားသည္။ ‘အဘြား သတိေမ့ေနတာပါ၊ အသက္ရွဴလာမွာပါ’ ညိဳညိဳက ထင္ေနေသာ္လည္း အဘြားသည္ ဘဘႀကီးဦးဘေမာင္ ေျပာသလို ႐ုတ္တရက္ ေသဆံုးသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေလသည္။
* * *
“အိပ္ေနရင္း ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာ ျပတ္သြားတာ ထင္တယ္”
“ႏွလံုးက ပံုမွန္လည္ပတ္ ေနရာက ႐ုတ္တရက္ ေဖာက္ျပန္ၿပီး အသက္ပါ ပါသြားတာပါ၊ ဒါမ်ိဳးက ျဖစ္တတ္ပါတယ္”
“ေလျဖတ္ သြားတာပါရွင္”
“အသက္က ရွစ္ဆယ္နဲ႔ သံုးႏွစ္တဲ့၊ ဒီအရြယ္ေသတာ ဘာမွ စဥ္းစား မေနနဲ႔၊ အိုလို႔ ေသတာပါ၊ ရွင္းေနတာပဲ”
အဘြားေသရျခင္း အေၾကာင္းကို တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာၾကသည္။ အဘြား၏ ႐ုပ္အေလာင္းကို ခြဲစိတ္ၿပီး မၾကည့္ခဲ့သည့္အတြက္ ဘာေၾကာင့္ ေသဆံုးရသနည္း တပ္အပ္ ေသခ်ာေတာ့ မည္သူမွ် မေျပာႏိုင္။
ပိုပိုကေတာ့ ေအးစက္ေနေသာ အဘြား၏ ခႏၶာကိုယ္ေလးကို တအားဖက္ကာ ငိုသည္။ ထို႔ေနာက္ “ပုိပုိတုိ႔က က်ားကုိက္လုိ႔ မေသေပမယ့္ အဘြားကေတာ့ ၾကားလုိက္လုိ႔ ေသသြားတာလား ေျပာပါဦး အဘြားရဲ႕” ဟု မခ်ိတင္ကဲ ေျပာရွာေလသည္။
-------------
မစႏၵာ
ကလ်ာ၊ ဇန္နဝါရီ၊ ၁၉၉၃၊။
Credit to KyiLinChanMyae @ mmcpcommunity
[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ားေပ့ဂ်္မွကူးယူပါသည္။ေပ့ဂ်္အားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment