#အိမ္ကေလး ( ၆ )
#ေနဝင္းျမင့္
ေရွးအခါက တစ္ဘက္ရန္သူတို႕၏ အေျခအေနကို သိရွိၾကားနာနိုင္ရန္လည္းေကာင္း ၊ လံုျခံဳမႈအရ လည္းေကာင္း ‘ ကင္း ‘ မ်ားခ်ထားရာ၌ ကင္းတို ကင္းရွည္ စနစ္ကို သံုးခဲ့ၾကသည္။အနီးအပါး ဝန္းက်င္ လွည့္လည္ ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးျခင္းသည္ ကင္းတို၊ ျမစ္ကုူး ေခ်ာင္းျခား ေဝးလံေသာ အရပ္အထိ အေထာက္အလွမ္းျပဳသည္က ကင္းရွည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနထိုင္ရာ ျမစ္ကမ္းပါးထိပ္က ကင္းစင္ၾကီးကေတာ့ ဘာကင္း အမ်ိဳးစားထဲပါသည္မသိ။ရပ္ကြက္ကေတာာ့ မယုတ္မလြန္ ကင္းေျခတံရွည္လို႕ ေခၚၾကေလသည္။ကင္းရွည္လည္းမဟုတ္ ၊ ကင္းတိုလည္းမမည္၊ ကင္းလက္စကလည္း မဆိုနိုင္ရကား ကင္းရွည္တံရွည္ ဟူေသာ အမည္ကသာ သည္ကငး္ေမွ်ာ္စင္ၾကီး၏ ပကတိအသြင္႑ာန္နွင့္ ကိုက္ညီေလသည္။
ျပီးေတာ့ သည္ျမစ္ဆိပ္ေစာင့္ ကင္းရွည္တံရွည္ၾကီးက အထင္ကရ ကင္း မဟုတ္ေလေတာ့ ကင္းစစ္ ၊ ကင္းစာေရး ။ ကင္းတိုက္ ၊ ကင္းၾကပ္ ၊ ကင္းအုပ္ ၊ ကင္းဝန္ ဟူ၍ ကင္းရာထူူး ဖဲြ႕စည္းပံုမရွိ။ေရကင္း ၊ ၾကည္းကင္းကို ေစာင့္ၾကပ္ကြပ္ကဲရသူတို႕က အမႈထမ္း ေပါ့မေပါ့ ၊ေလ်ာ့မေလ်ာ့ စစ္ေဆးရန္လည္း အေၾကာင္းမရွိ။အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သည္ကင္းေျခတံရွည္၏ အတၳဳပၸတၱိကို မည္သူမွ က်က်နန မသိတာလည္း ပါပါသည္။ေခတ္သမိုင္းကို ဆစ္ပိုင္း၍ ေျခရာေကာက္နိုင္သူတို႕ပင္ သည္ကင္းေျခတံရွည္၏ ဇာစ္ျမစ္ကို ကုပ္မိဖို႕မလြယ္။
“ မေျပာတက္ေပါင္ကြာ ငါတို႕ ငယ္ငယ္ကတည္းက ျမစ္ထိပ္ သည္လို ငုတ္တုတ္ၾကီး ရွိေနသာပါပဲ။ဟိုတုန္းက သည္ေနရာမယ္ အိမ္ရယ္ဘာရယ္ မရွိေတာ့ ကင္းစင္ေဘး အခင္းသြားၾကသာပဲ။မေကာင္းသူ မေကာင္းသား မခိုကပ္နိုင္ေအာင္ ေဘးကျခံဳေတြ တို႕ပဲ ရွင္းခဲ့ရသာ။ခုေတာ့ လူေနရပ္ကြက္နဲ႕ ဘာနဲ႕ဆိုေတာ့ သန္႕သန္႕ရွင္းရွင္း ျဖစ္ျပီေပါ့ကြာ”
အသက္ခုနွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ဘိုးမွန္သည္ပင္ ခပ္ဝါးဝါးသာ ရွင္းျပနိုင္ပါသည္။ေရကင္းလား မီးကင္းလားဆိုတာကလည္း မေသခ်ာ။ေအာက္ေျခကားကား ထိပ္ရွဴးရွဴး ကင္းေျခတံရွည္ၾကီးေပၚက တစ္ေနရာမွာ သေဘၤာေဆးျဖင့္ မီးကင္းဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ ထံုးျဖဴျဖင့္ ေရကင္းဟူ၍လည္းေကာင္း ဝိေရာဓိသေဘာေဆာင္ေသာ ပဋိပကၡ အဓိပၸာယ္ နွစ္ရပ္ျဖင့္ စာနွစ္တန္းထီးထီးၾကီး ရွိေလေတာာ့ တိတိက်က် ေျပာဖို႕ ခက္ေလသည္။တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ရပ္ကြက္ကို မီးေဘးက ကာကြယ္နိုင္ရန္ အလို႕ငွာ တည္ေဆာက္ထားဟန္ တူသျဖင့္ မီးကင္း ကို အတည္ယူၾကသလို တခ်ိဳ႕ကလည္း ျမစ္ဆိပ္ကမ္းပါးထိပ္မွာ ရွိေနသျဖင့္ ေရကင္း ဘက္ကို မဲတင္းေလသည္။
“ ေရကင္းဆိုရင္ ဆယ့္နွစ္မွဴးမင္းတိုင္း ကုန္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ရမွာေပါ့ဗ် ။ ျမစ္ဆိပ္က တက္လာသမွ် တမာေစး ၊ ေကာ္ (သားေရ) ၊ ေလွ်ာ္ ၊ အံုတံု ၊ တင္လဲ ၊ လဲမိႈ႕ ။ ဥသွ်စ္ ၊ မရိုးစစ္၊ မီးေသြး ၊ ထန္းဖူးစည္း ၊ မန္က်ည္းမွည့္ ၊ ေရနံ ၊ ပြဲ႕လ်က္ ၊ ကင္းခြန္ ရွိရမွာေပါ့ ။ဒါေတြ မရွိဘူးဆိုကတည္းက ေရကင္း မဟုတ္လို႕ပဲ”
‘ မီးကင္းပထမ’ သမားေတြက ေရွးစာ အကိုးအကားျဖင့္ သက္ေသထူေလေတာ့ ေရကင္းဆရာတို႕ကလည္း အားက်မခံ။ “ ေရနံေတာ့ ထြက္ေနတာပါပဲကြာ” တဲ့။တကယ္ေတာ့ သည္ကင္းေျခတံရွည္ ကိုယ္တိုင္က ဟုတ္ဟုတ္ျငားျငား မျဖစ္ေလာက္ေသာ္လည္း သူ႕ကိုတည္မွီ၍ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြက ေရႊဘံုနိဒါန္းနွင့္ ခ်ိီေလသည္။
“ ဆိပ္ ၊ တည္ ၊ ပြဲ ၊ ကင္း ၊ ကူးတို႕ ခြန္တဲ့ ခင္ဗ် ၊ ေလွဆိပ္ လွည္းဆိပ္က ရတဲ့အခြန္ ၊ ကင္းဆိပ္မ်ားက ရတဲ့အခြန္ ၊ ဆိုင္ကနားနဲ႕ အတည္ေရာင္းဝယ္တဲ့ အခြန္ ၊ ပဲြစား ပြဲျပတ္မ်ားထံက ရတဲ့အခြန္ ၊ ကင္းဆိပ္မ်ားက ရတဲ့ အခြန္၊ ကူးတို႕ ေလွမ်ားက ရတဲ့အခြန္ရယ္လို႕ မဟာမုနိဘုရားသမိုင္းေက်ာက္စာ ၊ ေတာ္စိန္ခိုရဲ႕ လႊတ္ေတာ္မွတ္တမ္းမ်ားမွာ ဆိုေလေတာ့ သည္ကင္းေျခတံရွည္ဟာ”
ထားပါေတာ့။မည္သည့္ကင္းျဖစ္ျဖစ္ အေရးမၾကီးပါ။ရပ္ကြက္ထဲ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲ တခါတေလ စိတ္ေရာက္လွ်င္လည္း ျငင္းၾက၊ခံုၾကတာမ်ိဳး ၊ သူနိုင္ကိုယ္နိုင္ ေျပာၾကတာမ်ိဳးရွိတုန္းက ရွိခဲ့ေသာ္ျငား အခုေတာ့ သည္ကငး္နွင့္ ပတ္သက္လို႕ စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းၾကျပီ။
ကင္းေျခတံရွည္ၾကီးကလည္း ေဟာင္းျမင္းလွျပီ။သည္ကင္းေျခတံရွည္ၾကီးနွင့္ မလွမ္းမကမ္းမွာ ေျမစိုက္ကင္းတဲကေလးတစ္တဲ ရပ္ကြက္က တာဝန္ယူေဆာက္လုပ္လိုက္ၾကတာ မၾကာေသးပါ။ေႏြအခါ မီးကင္းနွင့္ ညေရးညတာ လံုျခံဳေရးကို သည္ေျမစိုက္ ကင္းတဲကေလးက တာဝန္ယူေနျပီ။ျမစ္ေရၾကီးသည့္အခါ သဲအိတ္အလံုးနွစ္ဆယ္ေလာက္ ခ်ထားျပီး ေရကင္းျဖစ္ရသည္လညး္ ရွိသည္။မီးကပ္မီးခ်ိတ္ ေလးစံု ၊ ေရအိုး ၊ သဲက်င္း ၊ သံေခ်ာင္းေခါက္ရန္ ေမာ္ေတာ္ကား ဒစ္ဝီွးေဟာင္းတစ္လံုး ခ်ိတ္လိုက္သည္နွင့္ မီးကင္း၏ အေဆာင္ေယာင္ ျပည့္စံုသြားသည္။နို႕ျဖင့္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္ ကင္းေျခတံရွည္ၾကီးက အပိုျဖစ္သြားျပီေပါ့။
မျဖစ္ပါ။သည္ကင္းေျခတံရွည္ေဟာင္းၾကီးက အိမ္ကေလး သံုးလံုးျဖစ္သြားခဲ့ျပီ။သည့္ထက္ အေသးစိတ္ဆိုရလွ်င္ မိသားစု သံုးစုတို႕ အသီးသီး အသက အသက ေနရာဝင္ယူကာ ကင္းေျခတံရွည္ အျဖစ္မွ သံုးထပ္အိမ္ အျဖစ္သို႕ ေရာက္ခဲ့ျပီ ျဖစ္၏။
ကင္းေျခတံရွည္၏ ပံုပန္းကို ကၽြန္ေတာ္အရင္ ေျပာခ်င္ပါသည္။ငါးပတ္လည္ သစ္တိုင္ေလးတိုင္က ပွ်မ္းမွ်ေအာက္ေျခ ရွစ္ေပပတ္လည္မွာ ေျမခ်ကာ အေပၚသို႕ ခပ္ရွဴးရွဴးကားသြားေလ၏။အျမင့္က စိတ္အထင္ ေပႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ျမင့္လိမ့္မည္။
အလယ္ေလာက္မွာေတာ့ တိုင္ေလးတိုင္ကို တန္းပစ္ကာ ၾကမ္းခင္းတစ္ထပ္ခင္းသည္။တိုင္ဖ်ားမွာေတာ့ ကင္းသားတို႕ ေနခဲ့ဖူးဟန္ရွိသည့္ အခန္းက်ဥ္းကေလးရွိ၍ ေလးဖက္ေလးတန္မွာေတာ့ တစ္ေတာင္ေလာက္ျမင့္သည့္ အပိတ္ပတ္လည္ ရွိသည္။အနီးစပ္ဆံုးဆိုလွ်င္ စစ္ကားေတြထဲမွာ ပါတက္သည့္ တပ္စခန္းေထာင့္က မီးေမာင္းဆလုိက္ထိုး ေမွ်ာ္စင္မ်ိဳးျဖစ္သည္။
သစ္ေတြက အရင္းအဖ်ားညီေသာ သစ္ေယာက်ာ္းလား ၊ အဖ်ားသြယ္ေသာ သစ္မိန္းမလား ဆိုတာေတာ့ ဘုရားရွင္မွ သိေတာ္မႈလိမ့္မည္။ဆြဲခ်သစ္လား ၊ သစ္ဘီလူးလား ၊ လမ္းေခ်ာင္းကူးလား ၊ သူေကာင္တင္လား ၊ သစ္ေမ်ာက္လား ၊ နပံုးသသစ္လား ၊ သစ္နဂါးလား ၊ တံစို႕သစ္လား ။ဒါလည္း မေသခ်ာ။တဲြလြဲက်လား ၊ ထက္ၾကီးေအာက္ရွဴးလား ၊ ေခ်ာင္းကူးလမ္းကူးလား ၊ အလယ္ပူလား ၊ သစ္ၾကိတ္လား ၊ ႏြယ္ပတ္လား ၊ ပ်ားတို႕လား။ပိုလို႕ေတာင္ေဝးေသး။သည္ေမွ်ာ္စင္ေျခတံရွည္ၾကီး စေဆာက္တုန္းက ၾကက္သြန္နီ ၊ ဆိတ္ေခ်း ၊ ေဆးဒန္း ၊ လင္းေန ၊ ရွိန္းခို ၊ ကန္႕၊ ျမင္းေခ်း စေသာ ေဆးခုနွစ္ပါးကို ဆန္ပုန္းရည္ျဖင့္ ေဖ်ာ္ျပီး ေျမကိုလည္းေကာင္း တိုင္ကိုလည္းေကာင္း ၊ သုတ္ခဲ့လိမ္းခဲ့ရဲ႕လား ။သည္လို ေလာကီ အစီအရင္ေတြ ရွိသလားဆိုတာေတာင္ သိၾကသူေတြ မဟုတ္။
ဤသို႕အားျဖင့္ ေအာက္ဆံုး ေျမညီေနရာက်ယ္က်ယ္မွာ တစ္အိမ္ေထာင္ ။ အလယ္ထပ္ မက်ဥ္းမက်ယ္မွာ တစ္အိမ္ေထာင္ ၊ အေပၚဆံုးထပ္ က်ဥ္းက်ဥ္းမွာ တစ္အိမ္ေထာင္၊ သူ႕ဘံုနွင့္ သူ႕ေနရာ စံျမန္းၾကကုန္၏။
ေျမညီထပ္ အဲေလ ့ ့ ့ ေအာက္ဆံုးေျမကမၺလာေပၚမွာ ေနၾကသည့္ အိမ္ေထာင္စုက သဲေလွသမားေတြ ျဖစ္သည္။သဲေလွသမားဆိုတာကလည္း နူတ္က်ိဳးေနသည့္ ေဒသအေခၚသာ ျဖစ္သည္။သဲကို ေလွနဲ႕သြားက်ံဴးတာလည္းမဟုတ္ ၊ ေလွေပၚက ထမ္းခ်တာလည္းမဟုတ္။သဲေမာ္ေတာ္ ေခၚၾကသည့္ လံုးေတာ္ေနေတာ္ ေမာ္ေတာ္ၾကီးက အလုပ္သမားေလးငါးေယာက္ျဖင့္ ျမစ္လယ္ကို သဲသြားစုပ္ ၊ ျမစ္ဆိပ္ေရာက္ေတာ့ သဲကန္ထဲကို ေရေတြသဲေတြပါ မႈတ္တင္ ၊ သဲကန္ၾကီးေတြ ေရေတြစစ္သြားေတာ့ သဲသန္႕သန္႕ က်န္ေလသည္။ဒါကိုမွ ျမစ္ဆိပ္ကို သဲလာဝယ္ၾကသည့္ ကားေတြကို သဲေမာ္ေတာ္ပိုင္က ေရာင္းခ်သည္။သည္လို သဲေမာ္ေတာ္ေပၚ လိုက္ၾကသူ ၊ ဒါမွမဟုတ္ သဲကန္ထဲက သဲကို ကားေပၚရြက္တင္ၾကသူ မည္သူ႕ကိုမဆို သဲေလွသမား ေခၚၾကတာ မ်ားသည္။အခုလည္း သည္ ကင္းေျခတံရွည္ၾကီးေအာက္မွာ လာေနၾကသူေတြက သဲေလွသမားေတြ။လင္က သဲေမာ္ေတာ္နွင့္ ျမစ္လယ္အထိလိုက္လာ သဲစုပ္ရသူျဖစ္၍ မယားက ျမစ္ဆိပ္သဲကန္ထဲက သဲကို ကားေပၚသဲေတာင္းရြက္တင္ရသူေတြ ျဖစ္သည္။ကေလးေတြခ်ည္း ငါးေယာက္။သည္လင္မယား သဲဆိပ္ဆင္းၾကေတာ့ သည္ကေလးေတြကို အၾကီးမေလးဆိုေသာ္လည္း ရွိလွမွ ရွစ္နွစ္သမီးေလာက္ ရွိဦးမည္။ေျခာက္လံုးပတ္ဆရာက ပတ္လံုးကေလးေျခာက္လံုး အလုိက္သင့္ လိုက္တီးသလို ေမာင္နွမ ဘုစုခရုကေလးေတြကို သူပဲထိန္းသည္။မိုးရြာေတာ့ သစ္ပင္ရ္ိပ္ကို ေျပးခ်င္ေျပး။မနီးမေဝးက ဓမၼာရံုကို ေျပးခ်င္ေျပး။သဲေလွ လင္မယားေရာက္လာေတာ့ ေျမေပၚမွာ အုတ္ခဲသံုးလံုးမီးဖိုမွာ ကမန္းကတန္းခ်က္ ၊ကမန္းကတန္းစား ။Life is beautiful. ေနစရာ ၊ စားစရာ ၊ ဝတ္စရာ ရွိလ်င္ ဘဝသည္ ျပည့္စံုျပီ မဟုတ္ေလာ။
အလယ္ထပ္မွာ ေနသူကေတာ့ လင္မယားနွစ္ေယာက္တည္းသမား ျဖစ္သည္။လင္က ဇာတ္တစ္ဇာတ္က မီးစက္ေမာင္းသူဟု ဆိုသည္။ဇာတ္ထြက္ေတာ့ မယားပဲ က်န္ရစ္သည္။သားသမီးမရွိၾကေတာ့ လင္ဇာတ္ထြက္ေနခ်ိန္မွာ မယားက ေဆးေပါ့လိပ္ ယူလိပ္ေနတက္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ကင္းေျခတံရွည္ေပၚက အထက္ကေလးဆီက ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ မီးခြက္ကေလး မိွတ္တုတ္ ၊ ကတ္ေၾကးသံ တစ္ခ်ပ္ခ်ပ္ ရွိေနတက္သည္။တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ သီခ်င္းသံကေလးပင္ ၾကားရသည္။လင္ျဖစ္သူက ဇာတ္ပဲြကပဲြ လက္ခံျပကၡဒိန္အရ သြားခ်ည္ျပန္ခ်ည္ ။ပဲြခ်ိန္က်ဲေတာ့ မယားနွင့္ မ်ားမ်ားေနရရံု။
အေပၚထပ္ကလူကေတာ့ သူရထားသည့္ ေနရာႏွင့္ သူ႕အေျခအေန အံကိုက္ျဖစ္သည္။တစ္ေယာက္တည္းသမား။သူက သစ္လံုးမသူ ျဖစ္သည္။ျမစ္ကမ္းနားက ဧရာမ သစ္လံုးၾကီးေတြကို ကၽြဲလွည္းေပၚ တင္ေပးရသူ ျဖစ္သည္။ကၽြဲလွည္းကလည္း ျမစ္ဆိပ္ကတက္ ရပ္ကြက္သစ္စက္ေတြဆီ ေမာင္းေတာ့ ေနာက္က လိုက္ၾကရသည္။သစ္စက္ေရာက္ေတာ့ အလိုက္သင့္ ေနရာခ်ေပး။ျမစ္ဆိပ္မွာ သစ္လံုးအေရအတြက္မ်ားလွ်င္ မ်ားသလို အလုပ္လုပ္ရသည္။သူကိုယ္တိုင္က ကၽြဲေပါက္တစ္ေကာင္နွင့္တူေနျပီး အက်ၤ ီရယ္လို႕ ဝတ္ထားတာမ်ိဳး ျမင္ရခဲသူ ျဖစ္သည္။တစ္ကိုယ္ေရတစ္ကာယ သမားဆိုေတာ့ ၾကံဳရာမွာ ေတာ္သလိုစားလိုက္သည္ခ်ည္း။ညေနေစာင္းေတာ့ ပင္ပန္းျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အရက္ဆိုင္ထိုင္ေနတက္သည္။တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ဗီြဒီယိုရံုထဲမွာ မူးမူးနွင့္ သြားအိပ္ေနတက္သည္။ဗီြဒီယို ျပီးသည္အထိ မထေသးလွ်င္ နိုးစရာမလို ၊ ေနာက္တစ္ကားျပီးသည္အထိ သူအိပ္လိမ့္မည္။ပထမ ျမန္မာဇာတ္ကား ဒုတိယ နိုင္ငံျခားကား ျပီးေတာ့မွ နွစ္ကားစာ သူ ရံုခေပးကာ သူကင္းေျခတံရွည္ကို ျပန္တက္သည္။တကယ္ေတာ့ ဗီြဒီယိုၾကည့္ခ်င္တာထက္ ရံုဝင္ခေပးျပီး လာအိပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။တစ္ခါတစ္ေလ ရံုပိုင္ရွင္က ပထမကား လူဝင္မ်ားလို႕ အိပ္ေတာ့ မအိပ္နဲ႕ဗ်ာ ၊ ခင္ဗ်ား အိပ္ေတာ့ ေနရာပုတ္တယ္လို႕ ေငါက္ရင္ေတာ့ “ က်ုဳပ္လည္း ခင္ဗ်ားေဖာက္သည္ပဲဗ်ာ ၊ အိပ္တဲ့ေဖာက္သည္ေလ” လို႕ ျပန္ေျပာတက္သည္။မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ညဥ့္ကေလးနက္လွ်င္ေတာ့ သူ႕ကင္းေျခတံရွည္ေပၚတက္ျမဲ။
ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ေသာ ထို ဆင္ ၊ ေမ်ာက္ ၊ ခါ သံုးဦးတို႕အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိထားသေလာက္ အဲ့သေလာက္သာ ရွိသည္။သြားရင္းလာရင္း ကၽြန္ေတာ္ျမင္သေလာက္ ၊ သူတုိ႕ အလုပ္အကိုင္နွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္ၾကားသေလာက္မွာလည္း အဲ့သေလာက္သာ ျဖစ္သည္။တစ္ရက္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္စင္ကေလးအတြက္ သစ္ကေလး အနည္းအပါး ဝယ္ဖို႕ျဖစ္လာေတာ့ ရပ္ကြက္ကေလးထဲ ကၽြန္ေတာ္သြားရသည္။လက္သမားဆရာနွင့္ ကၽြန္ေတာ္သစ္ေရြးေတာ့ လႊစက္ဆရာ ကိုေမာင္ေမာင္က သစ္မာကေလးေတြ ေရြးေပးသည္။သည္ေနာက္ေတာ့ ကိုေမာင္ေမာင္နွင့္ ကၽြန္ေတာ္ခင္မင္သြားသည္။သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္က လႊဆရာလို႕ေခၚ၍ ကၽြန္ေတာ့္ကို စာေရးဆရာလို႕ ေခၚသည္။ကင္းေျခတံရွည္အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေမးေတာ့ သူအံ့ၾသေနသည္။
“ စာေရးဆရာက သူတို႕ကို စိတ္ဝင္စားလို႕လား ၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ ခင္ပါတယ္။သစ္စက္ထဲ အေလးအပင္ မရင္ သူတို႕ ေဘာက္ေတြ ေျပးေခၚရတာ ဆရာရဲ႕။သဲလင္မယားက နာမည္အရင္းေတြေတာ့ မသိဘူး။ရပ္ကြက္ကေတာ့ ကပၸလိီ ၊ ကပၸလီမလို႕ ေခၚၾကတာပဲ။မီးစက္သမားက သန္းညြန္႕တဲ့။မယားက ပုက်စ္တဲ့။အေပၚထပ္က ေကာင္က ဖိုးေသာင္း ။ သူတုိ႕ သည္လိုေနၾကတာ ၾကာျပီ.။တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြန္ေတာ္အလုပ္လုပ္လို႕ သြားေခၚလွ်င္ အိမ္ေပၚတက္ပါဦး ဆရာရဲ႕ လို႕ ေျပာၾကေသးတာ”
ဟုတ္ေပသားပဲ။သူတို႕အတြက္ေတာ့ အိမ္ျဖစ္လိမ့္မည္။သည့္ေနာက္ေတာ့ သည္လူေတြအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိခြင့္ ရလာခဲ့သည္။သည္ ကင္းေျခတံရွည္ၾကီးမွာ စေနၾကစဥ္က တစ္ျပိဳင္တည္းလိုလို ေနၾကျခင္းမဟုတ္ဘဲ ၊ ပထမဆံုးေရာက္သူက လက္ရွိ အေပၚဆံုးအခန္းက်ဥ္းမွာေနသည့္ ကိုဖိုးေသာင္းဟု ဆိုသည္။တစ္ေယာက္တည္းသမားဆိုေတာ့ ကင္းေျခတံရွည္ၾကီး ေအာက္ဆံုးက ေျမက်ယ္က်ယ္မွာ ပုဆိုးပတ္သလိုလို ၊ ေစာင္ပတ္သလိုလို အခန္းဖဲြ႕ ေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ဒုတိယ ေရာက္လာၾကသူေတြက သဲလင္မယား အုပ္စု ။ကေလးေတြက ငါးေယာက္ ။ ငါးေယာက္စလံုးကလည္း ဥမမည္ စာမေျမာက္ေတြ။အေပၚထပ္ ေနဖို႕က မျဖစ္နိုုင္ေလေတာ့ ကိုဖိုးေသာင္းကို အေပၚ ေရႊ႕ခိုင္းရသည္။သည္အတိုင္းမရ ။ေရႊ႕ေျပာင္းခ ငါးရာေပးခဲ့ရသည္ ဆို၏။မီးစက္ လင္မယားေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း ကိုဖိုးေသာင္း အေပၚဆံုးကို ေျပာငး္ရျပန္၏။ေျပာင္းေရႊ႕ခ ငါးရာ။
“ ေနပါဦး ၊ ကိုဖိုးေသာင္းက ဘာျဖစ္လို႕ အေပၚကို ေျပာင္းေျပာင္းေပးေနရတာလဲ”
“ ဆရာနွယ္ ၊ သူက တစ္ကိုယ္ေရသမားေလ၊ ျပီးေတာ့ ေယာက်္ားသားဆိုေတာ့ အေပၚ တက္ရျပဳရ မခက္ဘူး။က်န္တဲ့နွစ္စုက မိန္းမေတြ ပါတယ္၊ ကေလးေတြ ရွိပါတယ္ဆိုေတာ့ အေပၚတက္ဖို႕ မလြယ္ဘူးေလ၊ ေလွကားရွိတာ မဟုတ္ဘူး ဆရာရဲ႕ ၊ ကုပ္ဖက္တက္ၾကရတာ”
သည္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္သည္။ဟုတ္သားပဲ။ေလွကားရယ္လို႕ မရွိ။ကင္းေျခတံရွည္ၾကီးက ေထာက္ေလးေထာက္ကို တက္သြားသည့္ ငါးပတ္လည္ တုိင္ၾကီးေလးတုိင္မွာ တစ္ကန္႕စာ တစ္ကန္႕စာ ခ်ဳပ္တန္း ေခၚသည့္ ၾကက္ေျခခက္တန္းၾကီးေတြ ရိုက္ထားသည္။ပတ္ပတ္လည္ ခ်ဳပ္တန္း ၾကက္ေျခခတ္တန္းၾကီးေတြက တက္ ၊ ဆင္းေတာလည္း ခ်ဳပ္တန္းေတြကပဲ ဆင္း။မိန္းမသားနွင့္ ကေလးေတြ တက္ဖို႕မလြယ္ ။ဒါေတာင္ မီးစက္ဆရာ၏ မယားက အလယ္ဆင့္အထိေတာ့ တက္ရေသးသည္။ခ်က္ေတာ့ျပဳတ္ေတာ့ေကာ သည္သံုးစုမွာ တစ္ကိုယ္ေရတစ္ကာယ ဆရာ ကိုဖိုးေသာင္းကေတာ့ ခ်က္ျခင္း ၊ ျပဳတ္ျခင္း ကင္းသည္။သဲလင္မယားနွင့္ မီးစက္လင္မယားကေတာ့ ေျမျပင္မွာခ်က္ ၊ ေျမျပင္မွာပဲစား။ထင္းရယ္ ဘာရယ္မဟုတ္ဘဲ အိမ္မိုးကပ္စေဟာင္း ၊ ဝါးေယာင္းေျခာက္ေဟာင္း ၊ ေရေမ်ာထင္းကေလး ဘာေလးနွင့္ တစ္နပ္စာကေတာ့ ျပီးသြားတာခ်ည္း။တစ္ခါတစ္ရံ သဲဆရာကေတာ္နွင့္ မီးစက္ဆရာကေတာ္တို႕ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တဲြ ခ်က္ၾကတာလည္း ရွိေလသည္။တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ အေပၚနွင့္ေအာက္ အရင့္သီးဆံုးစကားလံုးမ်ားနွင့္ ပစ္ေပါက္ၾကသည္လည္း ရွိသည္ဆို၏။
“ ငါ့လင္က မီးစက္ေမာင္းတာဟဲ့ ၊ သဲထမ္းမစားရ ျပီးတာပဲ ၊ ညည္းတို႕သာ”
“ သဲထမ္းစားေတာ့ ဘာျဖစ္တုန္း ညည္းလို အေပၚမတက္ ျပီးတာပဲ”
အေပၚမတက္တာက ဘာလဲ။ထိုအခါ မႈးမႈးရူးရူး အိပ္ေနသည့္ အေပၚက ကိုဖိုးေသာင္းက မခံ။
“ ေဟ့ ့ ့ ့မေတြ ၊ ကိုယ့္ျပႆနာကိုယ္ရွင္း ၊ ဘယ္အေပၚလဲ ၊ ေတာ္ၾကာ ငါပါ ပါေနေရာ့မယ္ ့ ့ ့ဂန္းမေတြ”
တစ္ခါတစ္ေလ မတည့္ၾကတုန္း ေအာက္ထပ္က ကေလးငိုသံေတြ နားျငီးတယ္ လုပ္ၾကသလို ၊ ေဆးလိပ္ ကတ္ေၾကးသံ ခ်ပ္ခ်ပ္ကို နားမခံနိုင္ဘူး လုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ၾကသတဲ့။သံုးအိမ္ေထာင္စလံုး၏ တစ္ကိုယ္ေရ သန္႕ရွင္းေရး ဝမ္းမီးဓာတ္စာေဟာင္း ကိစၥကေတာ့ ဧရာဝတီျမစ္ကို စစ္မွ ေပၚလိမ့္မည္။ေရခ်ိဳးေတာ့ ျမစ္ထဲ။တပိုတပါးသြားေတာ့ ျမစ္ထဲ။ကေလးေတြကေတာ့ ေန႕ေန႕ညည မနီးမေဝးမွာ ေျဗာင္ထိုင္ဝံ့ၾကသူေတြ။ေသာက္ေရကေတာ့ တစ္အိုးစီ ရွိၾကသည္ဆို၏။ျမစ္ေရတစ္အိုး ခပ္ထားလွ်င္ ေသာက္ပါေလ့။အလယ္ထပ္က မီးစက္လင္မယားကလည္း ေရတစ္အိုးေတာ့ အလယ္ထပ္ေရာက္ေအာင္ တင္ရသည္။
တစ္ခါတစ္ေလ ခိုက္ရန္မရွိသည့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ကာလမွာေတာ့ ဟင္းခြက္ အကူးအလူးလို ၊ ဟိုဟာေလး လွမ္္းလိုက္ပါဦး ၊ သည္ဟာေလး ကမ္းလိုက္ပါဦးဆိုတာမ်ိဳးလို သံုးအိမ္ေထာင္ စနစ္တစ္ခုနွင့္ ေနၾကသည္လည္း ရွိေလ၏။
“ သူတို႕အခ်င္းခ်င္း ေနထိုင္မေကာင္းရင္ေတာာ့လည္း တစ္လွည့္စီ ကုၾကတာ စာေရးဆရာရဲ႕ ၊ ဗမာေဆး ( ျမန္မာေဆး )ေပါ့ ဆရာရယ္ ၊ ဘယ္ အဂၤလိပ္ေဆးခန္း သြားနိုင္ပါ့မလဲ ၊ ကိုဖိုးေသာင္းက လူကသာ လူၾကမ္း ေအာက္ဆံုးက သဲလင္မယားကေလးေတြ သူကုေနတာ ခင္ဗ်”
ကေလးေတြ ဝမ္းတင္းဝမ္းေတာင့္ေတာ့ သနပ္ခါးျမစ္ ေသြးတုိက္သည္။သူငယ္နာ ထသည့္အခါ ေၾကြေစ့မီးဖုတ္ျပီး ေသြးတုိက္သည္။ဝမ္းက်ေစလိုေတာ့ ပို းဟပ္ေခ်း ေကၽြးသည္။အပူေရငတ္ အတက္ေရငတ္ ျဖစ္ေတာ့ ဇြန္းေခ်း ၊ ေလွကားေပါင္ေခ်း ၊ ထုပ္ေလွ်ာက္စြန္းတြင္ တင္သည့္ေခ်း ၊ ၾကက္သြန္နိီ ၊ နႏြင္းေခါင္းကအစ ၊ ဆိတ္ဖူး ၊ လင္းေန ၊ ခံုညင္းဆံကအစ ရွာေဖြျပီး လက္တစ္ကမ္း ေဆးပညာကို သံုးေလသည္။က်န္တာ အကုန္ရွာလို႕ ရနိုင္ေသာ္လည္း ေလွကားလက္ရန္းေခ်း( ေလွကားလက္ကိုင္တန္းမွာ တင္သည့္ေခ်း) က ရွာဖို႕ခက္သည္။
“ ခက္သဟာ ၊ တို႕ သံုးထပ္စလံုးမွာ ေလွကားလက္ရန္းေခ်းေတာ့ ရွားသား”
ၾကက္ေျခခတ္တန္း တြယ္တက္ရသူတို႕ ေလွကားလက္ရန္းေခ်း ရဖို႕ ခက္သည္ေကာ။ကိုဖိုးေသာင္းဖ်ားေတာ့ သဲဆရာကေတာ္ေရာ မီးစက္ဆရာကေတာ္ပါ ဆရာဝန္ေတြ ျဖစ္ၾကသည္။ဆရာဝန္ကႏွစ္ေယာက္ ၊ ေရာဂါလကၡဏာ ( symptom ) က တစ္မ်ိဳးစီ ၊ ေရာဂါစစ္တမ္း ( diagnosis ) က တစ္မိ်ဳးစီ။
တစ္ေယာက္က ျမစ္ဆိပ္မွာ ေနပူခံရလြန္းလို႕ အေၾကာင္းျပကာ ေနဇာရြက္ဟင္းခ်က္ေကၽြးဖို႕ စီမံသလို ၊ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေနပူလြန္တာေလာက္ေတာ့ ထန္းလ်က္နွင့္ ၾကက္သြန္နီေရာစားရံုပါဟု ဆိုေလသည္။ေသြးမေတာ္ သားမစပ္ ကိုဖိုးေသာင္းၾကီးကို နွိပ္နွယ္ေပးၾကေသာ္လည္း မီးစက္ဆရာက ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ သဲဆရာက ေသာ္လည္းေကာင္း ျငိဳျငင္တာမ်ိဳးမရွိ။
ဤသို႕အားျဖင့္ ေအာက္ အလယ္ အထက္ သံုးကန္႕ေသာ ကင္းေျခတံရွည္အိမ္၌ ပစိပညတ္ နူတ္ျဖင့္သိေစျခင္း ၊ ဝစီပေယာဂ နူတ္ျဖင့္ လံုလျပဳျခင္းတို႕သည္ အားေကာင္းသည့္အခါ ရွိသလို မရွိသည့္အခါ၌ မီးျပင္းတိုက္ေသာအိုး၌ တည္ေသာေရေပါက္ကဲ့သို႕ ေျခာက္ခန္းၾကသည္လည္း ရွိေလ၏။
ဤအိမ္သံုးကန္႕၌ သုဘာသိတ ၊ အက်ိဳးစီးပြားနွင့္ ယွဥ္သည့္ ေကာင္းျမတ္ေသာစကား ၾကားခဲ၏။ပီယဝါစာ ခ်စ္ခင္နွစ္္သက္ဖြယ္ စကားနာရခဲ၏။ဓမၼဝါစာ တရားေတာ္နွင့္ ညီညြတ္ေသာ စကားကေတာ့ မရွိသေလာက္ရွားေလသည္။သစၥဝါစာ ေျဖာင့္မတ္ေသာ စကားကေတာ့ ရွိခ်င္သည့္အခါ ရွိေလသည္။
“ ဘုရားစင္ရယ္လို႕ မရွိေပမယ့္ ဖိုးေသာင္းအကန္႕မွာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားပံုေတာ္ ခ်ိတ္ထားတာေတာ့ ရွိေလရဲ႕။ဒါေပမဲ့ နတ္စင္က်ေတာ့ သဲလင္မယားမွာေရာ မီးစက္ေမာင္း လင္မယားမွာပါ ရွိျပန္ေရာ။သဲလင္မယားက ယမားျမင္းျဖဴရွင္ ကိုးကြယ္ျပီး ၊ မိီးစက္လင္မယားက အႏၷီျမင္းျဖဴရွင္ ကိုးကြယ္ၾကသည္။ေျမစာေတြ ကညြတ္ေတြနဲ႕ နတ္စင္ကေလးေတြကေတာ့ မညိဳးဘူးဆရာ”
လႊဆရာ ကိုေမာင္ေမာင္က ေျပာျပျခင္း ျဖစ္သည္။
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ေတာင္ေလတိုက္ခတ္္ေသာ ေႏြဦး၌ျဖစ္ေစ ၊ ေျမာက္ေလတိုက္ခတ္ေသာ ေဆာင္းဦး၌ျဖစ္ေစ ၊ မိုးမူန္တိုးပ ေစြတက္ေသာ ျမစ္ေရတို႕ ေဗာင္းလံခ်ိန္၌ျဖစ္ေစ ၊ ကင္းေျခတံရွည္ေပၚက သီခ်င္းသံ ၊ ကတ္ေၾကးညွပ္သံ ၊ အေပၚေအာက္ စကားေတြ ေျပာၾကသံေတြကေတာ့ ျပတ္သည္မရွိ။ဤကင္းေျခတံရွည္၌ ဘာသာတရားနွင့္ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈ ရွိသည္။ခ်စ္ျခင္း ၊မုန္းျခင္း ရွိသည္။အခ်င္းခ်င္း ေစာင့္ေရွာက္ေသာ တရားတို႕လည္း ရွိသည္။ေရပုပ္တက္ ေမ်ာဘဝေတြဆိုျငား ကင္းေျခတံရွည္ကလည္း ဘဝကို ထင္ဟပ္ေသာ ခ်စ္ဖြယ္အိမ္ကေလး ျဖစ္သည္။မေကာင္းမႈသည္ ကင္းေျခတံရွည္ၾကိီးေအာက္မွာ အရူးတစ္္္ေယာက္လိုပဲ လွည့္ေနေသာ္ျငား ကင္းေျခတံရွည္အိမ္ေပၚက လူေတြကေတာ့ ေယာင္လို႕မွ ငံု႕ မၾကည့္ၾကသူေတြ ျဖစ္သည္။
------------
ေနဝင္းျမင့္
#Typing_Credit_သာထက္ေဇာ္
No comments:
Post a Comment