#ငယ္နာမည္ဆယ္ျပား (လွလိုက္တာေနာ္ နွင့္ ရသ စာတမ္းငယ္မ်ား )
#ေအာင္သင္း
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္က တကၠသိုလ္မွာ ဆရာ ျဖစ္စ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဇာတိ ေတာင္တြင္းၾကီးၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ရန္ နံနက္ေ၀လီေ၀လင္း အခ်ိန္ ကားေပၚေရာက္ေနပါၿပီ။ ကားက ထြက္ခါနီးၿပီ။ ကားေပၚက ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ကားေဘးက ရပ္ေနသူမ်ားမွာ မွာၾက၊ ၾကားၾက၊ ေျပာၾက၊ ဆိုၾက။ ထိုအခိုက္ ‘ ျပန္ေတာ့မလားဆရာ ’ ဟု ႏႈတ္ဆက္သံၾကား၍ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ခန္႔ မည္းပိန္ပိန္ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္။ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ မမွတ္မိ။ ေသခ်ာ ၾကည့္ၿပီးမွ –
“ဟဲ့ေကာင္ မင္း ‘ဆယ္ျပား’ မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာ”
“ဘယ္ႏွယ့္လဲကြ၊ ဆယ္ျပားထဲလား၊ ဆယ့္ငါးျပား မျဖစ္ေသးဘူးလား”
သည္ေတာ့ သူႏွင့္အေဖာ္ပါလာသူ ေကာင္ေလးက-
“ဆယ့္ငါးျပား မျဖစ္တဲ့အျပင္ ငါးျပားျဖစ္ေနလို႔ ဆရာေရ႕”
ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ရယ္ေမာမိၾကပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ကားလည္း ထြက္လာပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္ ၁၀ တန္းေအာင္ၿပီး တကၠသိုလ္မတက္မီ ေတာင္တြင္းၾကီးၿမိဳ႕မိုးထိအလယ္တန္းေက်ာင္း တြင္ အလယ္တန္းျပဆရာ လုပ္ခဲ့ပါေသးသည္။ ဆရာတို႔မည္သည္ တပည့္ေပါင္းမ်ားစြာအနက္ အခ်ိဳ႕တပည့္မ်ားကို ႏွစ္္ေပါင္းမ်ားစြာ မွတ္မိေနတတ္ပါသည္။ အလြန္ေတာ္ေသာ တပည့္၊ အလြန္ည့ံေသာ တပည့္၊ အလြန္လိမၼာေသာ တပည့္၊ အလြန္ေပေသာ တပည္၊့ ျဖစ္ရပ္ ထူးထူးဆန္းဆန္းၾကံဳရေသာ တပည့္တို႔ကို စြဲေနေအာင္ မွတ္မိတတ္ပါသည္။
သည္အေကာင္ ဆယ္ျပားကို မွတ္မိပံုကေတာ့ သူ႕နာမည္ေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း၊ ေပစုတ္စုတ္ႏိုင္၍ တစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕တပည့္မ်ားမွာ စာတြင္ ေပစုပ္စုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ဆရာကို အလြန္႐ိုေသ ပါသည္။ ဆရာက ခိုင္းလိုက္သမွ် (ေက်ာင္းစာမွအပ) က်ိဳးႏြံစြာ လုပ္ေဆာင္ေလ့ ရွိပါသည္။ ဆယ္ျပားက ထိုတပည့္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္၏ အလယ္တန္းျပဆရာဘ၀ကို ျပန္လည္၍ ေတြးျမင္ေယာင္ျဖစ္ရင္း ေမာ္ေတာ္ ကားေပၚ ပါလာခဲ့ပါသည္။ ဆယ္ျပား၏ ငယ္႐ုပ္ကေလးကိုလည္း ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ ေနပါသည္။ သည္ေကာင့္ နာမည္ႏွယ္ ‘ဆယ္ျပား’ လို႔ပဲ၊ ဆန္းဆန္းျပားျပား နာမည္မွည့္စရာ ရွားသမို႔လား၊ ရယ္စရာပဲ ေကာင္းေသးေတာ့ဟု ေတြးေနမိပါသည္။
ေနပါဦး၊ ဆယ္ျပားလို႔ ဘာေၾကာင့္မွည့္ရတာလဲ။ ဘာအဓိပၸာယ္လဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာလူမ်ိဳး တို႔သည္ ငယ္နာမည္မွည့္လွ်င္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုကို အေျခခံၿပီး မွည့္ေလ့ရွိသည္။ ‘ဆယ္ျပား’ ဆိုတာလည္း အေၾကာင္းတစ္ခုေတာ့ ရွိရမည္။ တေ၀ါေ၀ါေျပးေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားေပၚတြင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အလုပ္မရွိ အလုပ္ရွာၿပီး ဆယ္ျပားကိစၥကို ေတြးေနမိပါသည္။
ဆယ္ျပား ဆယ္ျပား ဘာလုပ္တဲ့ ဆယ္ျပားလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ ျဖဳန္းခနဲ သတိရလိုက္သည္။ ျမန္မာ့ထံုးစံ။ တန္ေတာ့သည္အေကာင္ကို သူ႔မိဘမ်ားက ဆယ္ျပားႏွင့္ ေရာင္းလိုက္တာျဖစ္လိမ့္မည္။ အမႈတစ္ခုကို ေဖာ္လိုက္ႏိုင္သည့္ စံုေထာက္လို ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းသာသြားပါသည္။ သူ႔မိဘမ်ားတြင္ သူ႔အရင္က ကေလးမ်ား အဖတ္တင္ခဲ့ဟန္မတူ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔မိဘမ်ားက သူ႔ကို ဆယ္ျပားႏွင့္ ေရာင္းခဲ့ေပလိမ့္မည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔တြင္ သားသမီး အဖတ္မတင္လွ်င္ ဖိတ္စဥ္သြားေသာ ကေလးမ်ား စီးခဲ့သည့္ ပုခက္ကိုပင္ မသံုးေတာ့ဘဲ သားသမီး အဖိတ္အစဥ္ မရွိသည့္အိမ္က ပုခက္ေဟာင္းကို ေတာင္းၿပီး ဆင္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သားသမီး အဖိတ္အစဥ္ တစ္ေယာက္မွ်မရွိေသာ မိဘမ်ား၊ သို႔မဟုတ္ သီလသမာဓိ ျပည့္စံုေသာ အဖိုးအဖြားမ်ားထံသြားၿပီး ကေလးကို ေရာင္းၾကသည္။ ၀ယ္ေသာမိဘမ်ားက ပိုက္ဆံေပး၊ ကေလးကို ယူလိုက္သည္။ ေရာင္းသူက ‘ကဲ နင့္ကေလးကို ေရာင္းလိုက္ၿပီ။ ငါ့သား မဟုတ္ေတာ့ဘူး’ ဟု ေရရြတ္သည္။ ၀ယ္သူက ‘ကဲ သားကို ၀ယ္လိုက္ၿပီ၊ တို႔သားျဖစ္ၿပီ။ တို႔ဆီမွာေန၊ ဘယ္မွမသြားနဲ႔၊ ဘယ္မွမျပန္နဲ႔’ ဟု ေျပာဆိုၿပီး ပိုက္ပိုက္ေပြ႔ေပြ႔ လုပ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္ေန႔လံုး ‘၀ယ္မိဘ’ မ်ားထံမွာပဲ ေကၽြးေမြးသိပ္ထားသည္။ ေနာက္မွ ေမြးမိဘထံ ‘ ေရာ့ ငါတို႔သားကို ညည္းတို႔ ၾကည့္ၿပီး ထိန္းေပးစမ္း၊ ညည္းတို႔သား မဟုတ္ဘူး၊ ငါတို႔သားကို အထိန္းအပ္တာ’ ဟု ေရရြတ္ၿပီးျပန္ေပးသည္။ ေၾသာ္…. သည္အေကာင္ကိုလည္း ဤသို႔လွ်င္ ဆယ္ျပားႏွင့္ေရာင္းခဲ့ေပလိမ့္မည္။ မိခင္က ဆယ္ျပားေစ့ေလးကို တရိုတေသ သိမ္းထားေပလိမ့္မည္။ သည္အေကာင္ကိုလည္း ဆယ္ျပားႏွင့္ ေရာင္းခဲ့ရသည္မို႔ သူ႔နာမည္ ‘ဆယ္ျပား’ ။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ‘ဆယ္ျပား’ ဆိုေသာ နာမည္သည္ ရယ္စရာမဟုတ္၊ ခ်စ္စရာ သနားစရာ နာမည္ပါလား။ မိဘတို႔၏ ခ်စ္ျခင္း၊ စိုးရိမ္ျခင္း၊ ပူပန္ျခင္းတို႔ကို ေဖာ္ျပေနေသာ နာမည္ပါလား။
ဆယ္ျပားႏွင့္ ေရာင္းသည္ပဲထားပါေတာ့။ ဘာေၾကာင့္ ဆယ္ျပားတည္းႏွင့္ ေရာင္းရသလဲ။ ငါးက်ပ္ တစ္ဆယ္ ႏွင့္ ေရာင္းပါလား။ ဤသို႔ဆက္ၿပီးေတြးမိျပန္ေတာ့လည္း ၀ယ္သူကို အားနာစရာ။ ဒါျဖင့္လည္း တစ္က်ပ္ေလာက္ေတာ့ ထားေပါ့။ တစ္က်ပ္ေလာက္ဆို လူၾကားလို႔ေကာင္းပါေသးတယ္။ ဟယ္…..ဘယ္မွာ ၾကားလို႔ ေကာင္းရမွာလဲ။ က်ပ္ဆိုတာၾကီးက ဘယ္မွာ ၾကားေကာင္းလို႔လဲ၊ ဆယ္ျပားဆိုတာ့ ‘ဆယ္’ ဆိုတာေလးက ၾကားမေကာင္းဘူးလား။ စကားသံေလးကိုက နိမိတ္ေကာင္းၿပီးသား။ ဒီကေလးကို ဆယ္ယူလိုက္ၿပီေပါ့။ ဘယ္ေလာက္မ်ားၾကားလို႔ ေကာင္းသလဲ။ အတိတ္ေကာင္း နိမိတ္ေကာင္း၊ မဂၤလာရွိ၊ အားတက္စရာ စကားသံ။ ဒီကေလးေတာ့ျဖင့္ ဆယ္ျပားနဲ႔ေရာင္းလိုက္တာ ဆယ္မိၿပီေပါ့။ အမယ္….ဆယ္မိဆိုမွ သတိရတယ္။ ဒါျဖင့္ ‘မဆယ္မိ’ ဆိုတဲ့နာမည္ေကာ-
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေတြးေနရင္း ခ်စ္စရာ၊ သနားစရာ၊ ၾကည္ညိုစရာ မိဘေမတၱာ ကိန္းေအာင္းေနသည့္ နာမည္ေလးမ်ားကို ေတြးေနမိပါသည္။ မဆယ္မိ၊ ေမာင္ဆယ္တင္၊ မဆြဲမိ ဟုဆိုလွ်င္ သူတို႔ အထက္က သားသမီးမ်ား ဖိတ္စဥ္ခဲ့သည္ကို သိသာေနပါေတာ့သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္လည္း တံငါအိမ္က ပိုက္ကြန္ကို ခဏငွားၿပီး ေမြးၿပီးစကေလးကို ပိုက္ထုပ္၍ ဖမ္းယူသည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ မိၿပီေပါ့။ ထို႔ေၾကာင့္ မပိုက္မိ၊ မပိုက္တင္၊ ေမာင္ပိုက္ေထြး စသည္ျဖင့္ ျဖစ္လာရသည္။
တိရိစာၦန္ အမည္မ်ားကိုလည္း ေပးတတ္သည္။ က်န္းမာေစလုိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တိရိစာၦန္တို႔ ေလာကမွာ ဆရာ၀န္ဟူ၍မရွိ။ သို႔ပါလ်က္ နာမက်န္းျဖစ္မႈ နည္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုေခြး၊ မိၾကြက္၊ ဖိုး၀က္၊ ငႏြား၊ ကၽြဲၾကီး ရယ္လို႔ ျဖစ္လာရျပန္သည္။ နာမည္ကေတာ့ မလွပါ။ မိဘေမတၱာကေတာ့ လွေနသည္။
တစ္ခါတစ္ရံလည္း ကေလး၏ ပံုပန္းသြင္ျပင္ကို ၾကည့္ၿပီး ခ်စ္စႏိုးနာမည္ ေပးခ်င္ေပးလိုက္သည္။ ဂြမ္းပံုတဲ့၊ ျဖဳလို႔ေပါ့။ မည္းၾကီးတဲ့၊ မည္းလို႔ေပါ့။ နီတာတဲ့၊ နီနီရဲရဲေလးမို႔ေပါ့။ ခြက္ေထာ္ (ဂြက္ေထာ္) တဲ့၊ မ်က္ႏွာက္ခြက္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေလးကေထာ္ေနလို႔ ျဖစ္မွာေပါ့။ မ်က္လံုးျပဴးျပဴးေလးဆိုေတာ့ ဇီးကြက္။ မ်က္လံုးေလး ေမွးျပန္ေတာ့ ေပြးမ။ လွီကင္းေနျပန္ေတာ့ မတဆုပ္တဲ့။ ကိုယ့္သားသမီးဆိုေတာ့ ျဖဴျပန္လည္း ျဖဴလို႔ ခ်စ္ရသည္။ မည္းျပန္လည္းမည္းလို႔ ခ်စ္ရသည္။ မ်က္လံုးျပဴးျပဴး၊ ေမွးေမွး ရင္ေသြးဟာ ရင္ေသြးပဲေပါ့။ ဒီၾကားထဲမွာ အဘိုးအဘြားကပါ ေရာၿပီး ခ်စ္ေနျပန္၍ ဘိုးခ်စ္၊ ဘြားခ်စ္ ရျပန္သည္။
အျခားလူမ်ိဳးေတြမွာေကာ ငယ္နာမည္ရွိသလား။ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ဤသို႔ေသာ နာမည္မ်ိဳး ရွိသည္မထင္။ သူတို႔မွာ မ်ိဳးႏြယ္စု နာမည္ေတြသာရွိသည္။ တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားမွာ မ်ိဳးႏြယ္စု နာမည္ရွိရာ ထိုနာမည္ကိုပဲ မွည့္တတ္သည္။ ျမန္မာႏွင့္ နီးစပ္ေနေသာ တရုတ္မိသားစု အခ်ိဳ႕ေတာ့ ငယ္မည္ေပးၾကဟန္တူသည္။ ငယ္မည္ ‘ ေအာ္ကုလား’ တဲ့။ ငယ္ကတည္းက သူကတရုတ္ေပမဲ့ နည္းနည္းမည္းသည္။ ‘ေအာ္’ ဆိုတာ မည္းတာတဲ့။ ဒီေတာ့ ကုလားမည္းေပါ့။ ေနာင္ေတာ့ သူ႔မ်ိဳးႏြယ္စု နာမည္သာ တြင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဘာေၾကာင့္ မရွိသလဲ။ တစ္ခါက ရွိခဲ့ဖူးသလား။ ရွိခဲ့ဖူးရင္ ဘာေၾကာင့္ ေပ်ာက္သြားတာလဲ။ မူရင္းေဒသမွ ေျမျပန္႔ ပုဂံဘက္ ဆင္းလာေတာ့မွ ေဖ်ာက္ပစ္သလား။ ဘယ္မ်ိဳးႏြယ္စုနဲ႔ ဘယ္မ်ိဳးႏြယ္စုက ရန္သူ။ ဒီမ်ိဳးႏြယ္စုက သည္အလုပ္အကိုင္မ်ိဳးကိုပဲလုပ္ စသည့္ သမိုင္းေၾကာင္းေဖ်ာက္ၿပီး အားလံုးတစ္စု တစ္ေပါင္းတည္း ေနၾကမည္။ ဘယ္အမ်ိဳးအႏြယ္ရယ္ မဟုတ္။ လူတစ္ဦးခ်င္းပဲ ေကာင္းရင္ေျမွာက္စား၊ မေကာင္းရင္ ဖယ္ရွား။ လူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္သူ႔သားဆိုတာ အေရးမထား။ သူ ဘယ္လိုလူလဲဆိုတာသာ အေရးၾကီးသည္။ သည္လို သေဘာမ်ိဳးထားခဲ့၍ မ်ိဳးႏြယ္စု နာမည္ ဓေလ့ကို ဖ်က္ပစ္သလား။ ကၽြန္ေတာ္ အေတြးကၽြံလာပါၿပီ။ ဆင္ေခါင္း ေခြးမခ်ီႏိုင္ ဆိုသလိုျဖစ္ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအးေလ ဒါေတြကို ပညာရွင္ေတြ ဆင္ျခင္စူးစမ္းၾကလိမ့္မေပါ့။ ကိုယ့္ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာ ေအးေအးေဆးေဆး လြတ္လြတ္ကင္းကင္း ေတြးတာပဲေကာင္းပါတယ္။ ခုနက ေတြးေနတာေတာင္ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။
ေၾသာ္ – ေၾသာ္ အသြင္အျပင္ကို ၾကည့္ၿပီးလည္း အမည္မွည့္ၾကသည္။ ထိုမွ်မက ျဖစ္ရပ္ေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့လည္း အမည္မွည့္တတ္ၾကေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ နာမည္က ‘စဥ့္ေက်ာ္’ တဲ့။ ခပ္ဆန္းဆန္းမို႔ ကၽြန္ေတာ္က ‘ မင္းနာမည္ကလည္းကြာ၊ စဥ့္ေက်ာ္လို႔ပဲ၊ ဗူးသီးေၾကာ္၊ ငါးေပါင္းေၾကာ္ ဆိုလည္း ထားပါေတာ့။ စဥ့္ေက်ာ္လို႔ပဲ’ ရယ္ေမာၿပီးေမးေတာ့့ ‘ငါငယ္ငယ္က ေမြးစ ၾကမ္းေပၚမွာ သိပ္ထားေတာ့ နံေဘးမွာ စဥ့္အိုးၾကီး လဲက်တာတဲ့ကြ’ ဟုေျပာပါသည္။ ခုျပန္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ မိဘေတြ ဘယ္ေလာက္ ထိတ္လိုက္မည္နည္း။ ဘယ္ေလာက္ အလန္႔တၾကား ေအာ္လိုက္ ဟစ္လိုက္ၾကမည္နည္း။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ၀မ္းသာလိုက္ၾကမည္နည္း။ စဥ့္အိုးၾကီးက ေက်ာ္သြားတဲ့ သားေလးဟဲ့၊ စဥ့္ေက်ာ္ေလးဟဲ့။
စစ္တကၠသိုလ္မွ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ျပန္ေရာက္စတြင္ သတၱေဗဒ ပထမႏွစ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို သင္ခဲ့ရသည္။ သူတို႔အဖို႔ ကၽြန္ေတာ္မွာ လက္ဦးတကၠသိုလ္ဆရာျဖစ္၍ ေက်ာင္းၿပီးသြားသည္အထိ ခင္မင္သြားၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အခန္းသို႔ မၾကာခဏလာၿပီး စားသြားၾကသည္။ ေကၽြးသြားၾကသည္။ ေက်ာင္းသူ ေလးငါးေယာက္အုပ္စုတြင္ တစ္ေယာက္နာမည္က ‘မဟြတ္’ တဲ့။ သူတို႔အားလံုးက ‘မဟြတ္’ ေခၚေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မဟြတ္ ပဲေပါ့။ တရုတ္နာမည္လိုလို ဘာလိုလို။ လူကေတာ့လည္း တရုတ္ပံုစံ တစ္ေငြ႔မွ် မေတြ႔။ အသားကလည္း ခပ္ညိဳညိဳမို႔ ‘ဟဲ့ မဟြတ္၊ ညည္းက တရုတ္လား’
“ဟာ ဆရာကလည္း ဘယ္ကလာ၊ ဗမာပါ ဆရာရဲ့”
“သိပါဘူးဟယ္၊ မဟြတ္ဆိုေတာ့ တရုတ္လားလို႔။ ေနပါဦး၊ နာမည္က ခပ္ဆန္းဆန္းပဲ။ ဘာျပဳလို႔ ဒီနာမည္ေပးတာလဲ”
သည္ေတာ့မွ မဟြတ္က ရယ္ေမာၿပီး-
‘ဒီလို ဆရာရဲ့၊ ကၽြန္မတို႔မွာ ေမာင္ႏွမငါးေယာက္ ရွိတယ္။ ကၽြန္မကအငယ္ဆံုး၊ ကၽြန္မအထက္က အားလံုးေယာက်္ားေလးခ်ည္းပဲ’ ဟု အစခ်ီၿပီး မဟြတ္သမိုင္းကို ခင္းျပပါသည္။
သူတို႔မိဘႏွစ္ပါးတြင္ ပထမဆံုး သားဦးေလးရေတာ့ ၀မ္းသာၾကသည္။ အထြတ္အျမတ္ထားၿပီး ခ်စ္ၾကသည္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို ‘ကိုထြတ္’ ။ ေနာက္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ ေမြးခါနီးဗိုက္နာလာ၍ ဆရာ၀န္ႏွင့္ ဆရာမကို ကားႏွင့္ အေခၚလႊတ္လိုက္သည္။ ဆရာ၀န္ႏွင့္ ဆရာမ မေရာက္မွီ ေမြးႏွင့္ၿပီးျဖစ္သည္။ မိခင္ဗိုက္ထဲက ဇြတ္တိုးၿပီး ထြက္လို႔ ‘ကိုဇြတ္’ ။ သည္သားႏွစ္ေယာက္ရၿပီးေတာ့ သမီးေလးတစ္ေယာက္ လိုခ်င္ျပန္သည္။ ကိုယ္၀န္ရွိကတည္းက သမီးေလး သမီးေလး သမီးေလး ႏွင့္ ျမည္ေၾကြးေတာင့္တေနသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္၀န္ရင့္လာေတာ့ မိခင္မွာ ေသြးတိုးႏွင့္ ကိုယ္၀န္ဆိပ္တက္၍ ေဆး႐ံုေပၚ ေရာက္ေတာ့သည္။ ေဆး႐ံုမွာပဲ ေမြးရသည္။ သမီးမဟုတ္ သားေလးပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း မ်က္ႏွာျမင္ၿပီးသည္ႏွင့္ မိခင္၏ေရာဂါမွာလည္း ယူပစ္လိုက္သလို ေပ်ာက္သြား၍ လွီကင္းေသာ ကေလးငယ္ ကိုလည္း ေကာင္းလာေစလို၍ ‘ကိုဂြတ္’ (Good) ။ ေနာက္တစ္ေယာက္ ကိုယ္၀န္ရွိလာေတာ့ သမီးေလး သမီးေလး လုပ္ျပန္သည္။ ေမြးလာေတာ့ သားေလးပဲ။ အင္း ဒီတစ္ခါလည္း သမီးလြတ္သြားျပန္ၿပီဆိုၿပီး ‘ကိုလြတ္’ ။ ေနာက္ဆံုး အေထြးေလးက်မွ သမီးေလးေမြးလိုက္ေတာ့ ၀မ္းသာၿပီး ‘ဒီတစ္ခါေတာ့ ဟုတ္ၿပီကြ’ ဟု ေအာ္ၿပီး ‘မဟုတ္’ တဲ့။ ဒါေပမဲ့ ေရွ႕က ထြတ္၊ ဇြတ္၊ ဂြတ္၊ လြတ္ ေတြရွိေနေတာ့ သူ႔ ‘ဟုတ္’ က မဟုတ္ႏို္င္ေတာ့ဘဲ ဗမာပီပီ ကာရန္ညီေအာင္ ‘မဟြတ္’ လို႔ ျဖစ္သြားပါသတဲ့ ခင္ဗ်ာ။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဟြတ္လိုက္သလဲဆို သူ႕စာရင္းေပါက္နာမည္ေတာင္ မသိၾကေတာ့ဘူး။ အားလံုးက သည္အတိုင္းပဲ ၀ိုင္းၿပီး ‘ဟြတ္’ ေနၾကသည္ကိုး။ မိဘေမတၱာကလည္း ကိန္းေနေတာ့ ဒီနာမည္ ခပ္ဆန္းဆန္းကိုပဲ သူကလည္း ျမတ္ႏိုးေနရွာေပလိမ့္မည္။
သားသမီးေတြမ်ားလြန္းၿပီး တစ္ေယာက္မက်န္ အဖတ္တင္သည့္ ရွင္ေမြးလြန္းမ်ားၾကေတာ့လည္း မိဘက ညည္းယူရသည္။ ေရွးကေတာ့ သေႏၶထိန္းတာ၊ တားတာေတြလည္းမရွိ။ စိတ္ကူးမထည့္ၾက။ ရလာလွ်င္ေမြးလိုက္ရံုပဲေပါ့။ ပထမကေလးေတာ့ ေမာင္ၾကီး၊ ေနာက္သမီးက မၾကီး၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က မလတ္၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ေမြးေတာ့ မငယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ အေထြးဆံုးေလး ဆိုၿပီးေတာ့ ေမာင္ေထြး၊ မေထြးေသးဘဲ ေနာက္တစ္ေယာက္ ေမြးလာျပန္ေတာ့ မိေႏွာင္း၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္ၿပီးပိုလာျပန္ေတာ့ မိပို၊ မိပိုနဲ႔တင္ အၿပီးမသတ္ဘဲ ေနာက္တစ္ေယာက္တိုးလာျပန္ေတာ့ ေနာက္တိုး၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ထပ္ၿပီးရျပန္ေတာ့ ‘ မိန္းမေရ ေတာ္ေတာ့ဟ၊ ဒီတစ္ေယာက္ၿပီးရင္ နင့္ဗိုက္ကို ပိတ္လိုက္ေတာ့’ ဟု ေျပာၿပီး ငပိတ္၊ ငပိတ္ကိုေမြးၿပီး ရပ္သြားေတာ့ ဟုတ္ပဟဲ့လို႔ ေအာက္ေမ့ေနတုန္း ေနာက္တစ္ေယာက္ေမြးလာေတာ့ ေကာက္ရသလိုပဲ သေဘာထားေဟ့ဆိုၿပီး ေကာက္ရ။ ေနာက္ တစ္ေယာက္ ေမြးလာျပန္ေတာ့ ၀ိညာဥ္ေတြ၊ တေစၦေတြက ၾကံဳတိုင္း ၀င္စားေတာ့တာပဲဆိုၿပီး ၾကံဳတိုင္းတဲ့။ သားသမီးေတြ တစ္ေလွၾကီးျဖစ္ေနလို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ညည္းေနၾကေစဦး နာမည္မွည့္လိုက္ပံုကိုက ေပ်ာ္ေနေၾကာင္း သိသာလွပါသည္။
သူမ်ားေတြ၏ ငယ္နာမည္ေတြကို စဥ္းစားေနရင္း ကၽြန္ေတာ့္ငယ္နာမည္ကို သတိရလာပါသည္။ ‘ေက်ာက္ၾကား’ တဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကိုယ္၀န္ရွိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ျပင္ရပ္ထဲတြင္ ေက်ာက္ၾကီး ေရာဂါျဖစ္ရာ လူအေတာ္ပ်က္စီးပါသတဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္မိခင္မွာလည္း ကိုယ္၀န္ေန႔ေစ့လေစ့မွာ ေက်ာက္ၾကီး ေပါက္ပါသည္။ အားလံုးတထိတ္ထိတ္ေပါ့။ မိခင္ ေက်ာက္ေရာဂါ သက္သာ၍ ေရခ်ိဳးလို႔ ေလးရက္အျပည့္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေမြးပါသည္။ ေမြးစက ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္လံုးမ်ားမွာ ေက်ာက္ခိုးသင့္ၿပီး ျဖဴေနသည္။ ဖခင္က မ်က္လံုးကို ျဖဲၿပီး လွ်ာႏွင့္ လ်က္ေပးရသည္။ သံုးရက္ေလာက္ရွိမွ မ်က္နက္၀န္းေပၚလာသည္ဟု ေျပာပါသည္။ ဤသို႔ ေက်ာက္ၾကီးေရာဂါၾကားမွာ ေမြးခဲ့လို႔ ‘ေက်ာက္ၾကား’ ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒုတိယတန္း ေရာက္မွ ေက်ာင္းသားေတြကို ဗယာေၾကာ္ အလံုးၾကီး တစ္လံုးစီ ေပး၍ နာမည္ေျပာင္းရသည္။ ဆရာက တုတ္ကိုင္ၿပီး ‘မင္းတို႔ သူ႔ဗယာေၾကာ္ကို စားၿပီးၿပီ။ ေနာက္ကို ေအာင္သင္းလို႔ ေခၚရမယ္။ ေက်ာက္ၾကားလို႔ ေခၚရင္ ရိုက္မယ္’ ဟု တစ္ခ်က္လႊတ္အမိန္႔ ထုတ္လိုက္မွ ေအာင္သင္းျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။
ယခုေခတ္မွာေတာ့ ကိုမ်ိဳးျမင့္ထြတ္ေခါင္ၿဖိဳး၊ မမိုးမိုးျမင့္သီတာေကသီလြင္ ဘာညာစသည္ျဖင့္ လွ၊ ဆန္း၊ ညြန္႔၊ ယဥ္၊ ခန္႔၊ သန္႔ေပ့ ဆိုေသာ နာမည္ေတြကို မိဘမ်ားက ေပးၾကသည္။ ဒါလည္း ကိုယ့္သားသမီးကို ခ်စ္လို႔ပါပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း ေရွးေခတ္ျမန္မာတို႔၏ ငယ္နာမည္မ်ားကေတာ့ ပိုၿပီး႐ိုးသားသည္ ဟု ထင္မိပါသည္။ ပိုၿပီး ခ်စ္စရာ၊ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္ ဟု ထင္မိပါသည္။ ကိုမ်ိဳးျမင့္ထြတ္ေခါင္ၿဖိဳး ဆိုတာလည္းလွပါသည္။ မမိုးမိုးျမင့္သီတာေကသီလြင္ ဆိုတာလည္းလွပါသည္။ ထို႔အတူ ‘ဆယ္ျပား’ ဆိုေသာ နာမည္မွာလည္း လွေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ ‘ေက်ာက္ၾကား’ ေကာ မလွလား ခင္ဗ်ာ။ မယဥ္လား ခင္ဗ်ာ။ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖို ဇာတ္လမ္းေလးေတာင္ ပါေနမဟုတ္လား ခင္ဗ်ာ။
ငယ္နာမည္ ေက်ာက္ၾကား ( ေခၚ ) ေအာင္သင္း။
---------
ေအာင္သင္း
16.June.2011
#ဆရာဦးေအာင္သင္းဘေလာ့ဂ္မွ_ကူးယူပါသည္။
No comments:
Post a Comment