Wednesday, 26 June 2019

#ေဖေဖ အပိုင္း ( ၂)

#ေဖေဖ 


အပိုင္း ( ၂) 


#ခင္ႏွင္းယု 


 

''ေမေမ....ေဖေဖေမာင္း ဟိုမွာ ဟိုမွာ... ၾကည့္ပါအံုး၊ သစ္ပင္ေအာက္မွာ မနက္ကလာတဲ့ ဘဘႀကီး တို႔....''


က်မတို႔ ႏွစ္ေယာက္သည္ မိညႊန္ျပေသာ ေနရာဆီသို႔ ၾကည့္လုိက္ေသာအခါ ဘႀကီး ဦးဘုိးဥာဏ္တို႔လင္ မယား မွာ သစ္ပင္ေလးတပင္ေအာက္တြင္ ငုတ္တုတ္ေလးထုိင္ေနၾကသည္ကို ျမင္ရေတာ့သည္၊ ေဖေဖ့ ကိုေတာ့ မေတြ႕မိပါ။


က်မသည္ ကမန္းကတန္းပင္ သူတို႔ရွိရာသို႔ ေျပးသြားရ၏။


''ဘဘတုိ႔ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ၊ ေဖေဖေကာ....''


အဘိုးႀကီးလင္မယားမွာ အေတာ္ႏြမ္းနယ္ေနပံုရ၏။ က်မကိုျမင္မွ အားတက္သြားပံုရ၏။ ရင္ဖတ္ ကုိ လက္ ႏွင့္ ဖိကာ ဘဘႀကီးက အေတာ္ကို ေမာပမ္းေသာအသံႏွင့္ေျပာပါသည္။


''အမေလး... မခင္ယုေရ၊ ေျခာက္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ျပည့္လုိ႔ မေသ၊ နင့္အေဖ ေမာင္ဘ - တို႔ကို သတ္လို႔ ေသလိမ့္မယ္၊ မနက္က နင္လဲ႐ံုးထြက္သြားေရာ တုိ႔ကုိ ထမင္းေကၽြးၿပီး သူ႔ကားကို ေစာင့္မေနနဲ႔တဲ့၊ ခင္ဗ်ား တို႔ကို အစံု က်ဳပ္လိုက္ပို႔မယ္ ဆိုၿပီး ဆြဲေခၚလာတာဘဲ၊ ဘုရားေတြေတာ့ စံုပါရဲ႕၊ ဘတ္စ္ကား ေတြက တေျဖးေျဖး ၾကပ္လာေတာ့ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ကုန္းေၾကာင္းေလွ်ာက္လာရတာ ငါေသေတာ့မယ္၊ ဒီ ကမာၻေအး ေရာက္ေတာ့ ဘုရားကုန္းေပၚ အႏွံ႔ ေလွ်ာက္အံုးမယ္တဲ့ေလ၊ မင္းဖာသာ သြားေတာ့ တို႔ ေတာ့ မလုိက္ႏုိင္ ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ဒီမွာ ေနရစ္ခဲ့ရေတာ့တယ္၊ မင္းအေဖေတာ့ သြားေလရဲ႕.... ''


က်မ မွာ အေတာ္စိတ္ထိခိုက္သြားပါသည္။


''ဒါေၾကာင့္ က်မသိတ္စိတ္ညစ္တာ အဘရဲ႕.... သူက သူထင္ရာသူ စြတ္လုပ္တာဘဲ၊ တျခားလူ လုပ္ ႏုိင္လား မလုပ္ႏုိင္လား လဲ မသိဘူး၊ ခုလဲ ဘယ္ထြက္သြားလဲမသိ၊ သူ ဘယ္သြားသြား၊ ဘဘတို႔ ေအး ေအး အေဖ်ာ္ရည္ တခြက္စီ ေလာက္ေတာ့ ေသာက္ၾကပါအံုး.... ကားနဲ႔ တခါထဲျပန္ပို႔မယ္.... ''

ဘဘ မွာ ပန္းနာရွိသူျဖစ္၍ က်မက ပိုသနား၏။


''မေသာက္ပါရေစနဲ႔ေတာ့ကြယ္.... အိမ္ကုိသာ ျပန္ပို႔ပါေတာ့၊ သူနဲ႔သာဆိုရင္ ငါေသလိမ့္မယ္....''


အေတာ္ပင္တည္း၊ ဦးစံေငြျပန္ေရာက္လာ၍ ဘႀကီးဦးဘိုးဥာဏ္တို႔လင္မယားကို တေခါက္သတ္သတ္ ျပန္ပို႔ခုိင္း ရ၏။ က်မတို႔မွာ အဘ ဦးဘိုးဥာဏ္တို႔ နားေနခဲ့ရာ သစ္ပင္ေအာက္တြင္ ေဖေဖ့ကို ေစာင့္ေခၚ ခါ ေနာက္တေခါက္ ကားႏွင့္ မွ ျပန္လာရပါေတာ့သည္။ေဖေဖ ကေတာ့ ဟန္ပင္မပ်က္ပါေပ။


ဘႀကီး ဦးဘိုးဥာဏ္သည္လည္း ေဖေဖေျပာေသာ အသက္ ေျခာက္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္တြင္မေသခဲ့၊ တႏွစ္ ကမွ ဆံုး၍ သြားပါသည္။


******


#ဦးအခ်ိန္မွန္


ဆူးေလဘုရားလမ္းတိုက္တြင္ေနစဥ္က ေျခတဖက္ဆြဲ႐ံုသာဆြဲေနေသး၍ လမ္းေကာင္းေကာင္း ေလွ်ာက္ႏုိင္ ေနေသး ရာ တခါတရံ သူစိတ္ပါလက္ပါရွိေသာေန႔တြင္ ေရေႏြးဘူးထဲ ေကာ္ဖီထည့္ၿပီး စားစရာေသာက္စရာ အစံုအလင္ ႏွင့္ ေက်ာက္ေျမာင္းၾသဘာလမ္း ရွိ သမီးအလက္အိမ္သို႔၎၊ ေရႊတိဂံု ဘုရားေျမာက္ဖက္ အာဇာနည္ကုန္း နားရွိ ျခံတြင္ေနေသာ သားအႀကီးဆံုး ဗိုလ္မွဴးသီဟ အိမ္သို႔၎ ကုန္းေၾကာင္း ေလွ်ာက္တတ္ ပါသည္။


ထုိစဥ္ကတည္းက ဦးႏုမွာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရာထူးမွ ခဏခဏ ထြက္ဖုိ႔အေၾကာင္း စီစဥ္၏။ သူစီစဥ္တုိင္း က်မ မွာလည္း အတြင္းေရး အတြင္း၀န္အျဖစ္မွ ႏႈတ္ထြက္ဖုိ႔ျပင္ရ၏။ ဘာေၾကာင့္ျပင္ရသနည္းဆိုေသာ္ အဓိက အေၾကာင္းရင္း မွာ ေဖေဖပါပင္တည္း။ အစိုးရအလုပ္မွ ထြက္္လွ်င္ အစိုးရအိမ္ကို ျပန္အပ္ရမည္၊ ေဖေဖႏွင့္ ရပ္ကြက္ထဲ ရွိ အိမ္မ်ားကို ငွားေန၍ျဖစ္မျဖစ္၊ ထုိအခ်က္မွာ အဓိကထား၍ စဥ္းစားရေသာ အခ်က္ျဖစ္၏။ 


ယခု ဆူးေလဘုရားလမ္းပင္ ကုလားမ်ားၾကားထဲတြင္ေနရ၍ ရပ္ကြက္ကုိ အားမနာရျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ ဆို၍ ဦးေလးခ်စ္ (ေကာက္ပဲသီးႏွံ)ႏွင့္ ေဒၚႏုႏုတို႔ အိမ္ေထာင္စုတစုသာရွိသည္။

ဒါေတာင္ ေျပာင္းစက ၀ါးခယ္မမွ မိတ္ေဆြတေယာက္ ဆူးေလဘုရားဖူးၿပီး  ပလက္ေဖာင္း ေပၚေလွ်ာက္ ၍ က်မတို႔အိမ္ရွိရာဘက္သို႔ ကူးလာရာ ေဖေဖက တုိက္ေပၚက လွမ္းျမင္လုိက္ပါသည္။ ဘယ္ေလာက္ ၀မ္းသာအားရစိတ္ ႏွင့္ ဘယ္ေလာက္ေအာ္ဟစ္္ေခၚလုိက္သည္မသိပါ။ အိမ္ခန္းနားနီးခ်င္း ကုလား မ်ားေရာ လမ္းေဘးကပ္ရပ္ထားၾကသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားမွာ ဒ႐ုိင္ဘာမ်ားပါ ဓားျမတိုက္ သည္္ ထင္ၿပီး အိမ္ေပၚေျပးတက္လာေသာေၾကာင့္ မနည္း အက်ဳိးအေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာျပ၍ ေတာင္း ပန္လႊတ္ ရေတာ့သည္။


''သမီးတို႔ေဖေဖ ေျပာပံု၊ ဆိုပံု၊ ေနပံုနဲ႔ေတာ့ ေမာင္ႏု ရာထူး က ထြက္ယင္ သမီးတို႔ေနဘို႔ အိမ္လိုတယ္၊ ရပ္ကြက္ ထဲေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး... လူေ၀းေ၀းတေနရာမွာ ျခံေလးတျခံေတာ့ ၀ယ္ပါသမီး၊ ျခံထဲမွာေတာ့ တဲေလးဘဲ ထိုးေနရ ေနရေပါ့၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေဖေဖ့အတြက္ ေဘးလူေတြ စိတ္ဆင္းရဲစရာႀကီး...''


က်မတုိ႔သည္ ေမေမေပးေသာ အႀကံဥာဏ္အတုိင္းပင္ ယခုဂြတၱလစ္ရပ္ကြက္ရွိ ဧက၀က္ မျပည့္တျပည့္ ေလာက္ ကို သံုးေထာင္ေပး၍ ၀ယ္ယူထားရပါသည္။

ေျမ၀ယ္ၿပီးျပန္ေတာ့လည္း တဒုကၡ၊ ေဖေဖသည္ ထမင္းစားေသာက္ၿပီးလွ်င္ ဓါတ္ဘူးထဲ လဘက္ရည္ အခ်ဳိ ေဖ်ာ္ထည့္ၿပီး မံု႔မ်ဳိးစံုထည့္ယူသြားခါ သူစိုက္ခ်င္သည့္ သစ္ပင္မ်ဳိးစံု မ်ဳိးေစ့မ်ဳိးစံုႏွင့္ ထြက္သြားလုိက္ သည္မွာ မိုးစုတ္စုတ္ခ်ဳပ္ မွ ျပန္လာေတာ့သည္။


တခါတရံ က်မ႐ံုးမွျပန္လာခ်ိန္အထ္ိ ေဖေဖက ျပန္မေရာက္ေသးေပ။

''ႏုႏုေရ.... ေဖေဖ မိုးခ်ဳပ္လုိက္တာကြယ္'' က်မကား ပူပင္ေသာကမ်ားသူတည္း။


''ပူမေန နဲ႔ ကားတိုက္ခံထိလဲ ေဆး႐ံုႀကီးက လာအေၾကာင္းၾကာလိမ့္မေပါ့၊ အဲဒီေတာ့မွ လိုက္သြားလုိက္ ၾကတာေပါ့''


ႏုႏုကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မဆို စိတ္သက္သာေသာလမ္းကို ၾကံဖန္ေတြးသူတည္း၊ တေန႔တြင္ေတာ့ က်မတို႔ အကို ၀မ္းကြဲေတာ္သူ ကုိခ်စ္ထြန္းသည္ ညေနေျခာက္နာရီေလာက္ သူ႔ကားႏွင့္ ေပါက္လာ၏။ သူ႔ကားထဲ တြင္ ေဖေဖပါလာသည္။ ကိုခ်စ္ထြန္းသည္လည္း က်မတို႔ျခံေရွ႕ရွိ ေျမကြက္ကို ၀ယ္ထားသူ ျဖစ္၏။


သူက အိမ္ေပၚေရာက္ေရာက္ျခင္း ထုိင္ပင္မထုိင္။


''မယုရယ္... ဦးေလးတေယာက္ ဒီလိုဘဲ ေလွ်ာက္သြားေနတာဘဲလား၊ ကိုယ္ျခံထဲကအျပန္ ဂြတၱလစ္ လမ္းမႀကီးေပၚ ကားေမာင္းလာေတာ့ ဦးေလးကုိ လမ္းေထာင့္နားမွာေတြ႕လုိ႔ ေခၚလာခဲ့တယ္၊ ေမွာင္စ လဲ ပ်ဳိးေနဘီ၊ ကားတိုက္မိမွျဖင့္ ဒုကၡပါဘဲ'' 


သူက ဂ႐ုဏာေဒါသႏွင့္ က်မကိုေျပာပါသည္။ က်မက ဘာမွ ျပန္မေျဖေသးဘဲ ကိုခ်စ္ထြန္းကို ထုိင္ဖို႔ေနရာ ေပးလုိက္၏။ ၿပီးေတာ့ ကိုခ်စ္ထြန္းေျပာသည္ကုိ ေဖေဖ့အား စာေရး ျပလုိက္၏။ သူသည္ ကင္းဘတ္႐ူးဖိနပ္ျဖဴကိုခၽြတ္ရင္း က်မေရးေသာစာကို ဖတ္ၾကည့္က ခုႏွစ္သံ ႏွင့္ေအာ္ပါေတာ့သည္။


''ေအာင္မယ္... သူ႔ကားကို ငါကစီးခ်င္လြန္းလို႔ ေ၀းပါေသး၊ ငါ့ကိုလဲ သူက ကားေပၚအတင္းတက္ပါဆို လို႔ ေခၚလို႔လဲတက္ရေသး၊ ေနာက္ကုိမေခၚေစနဲ႔ ငါ့ဖာသာ လမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္တယ္လုိ႔ေျပာလိုက္....'' 


သူ စကားေျပာေသာ ေနရာႏွင့္ ကိုခ်စ္ထြန္းထိုင္ေသာေနရာမွာ ခန္းဆီးတခုသာျခား၍ ကိုခ်စ္ထြန္းက အားလံုး ၾကားရပါသည္။


''ကဲ.... ၾကားၿပီလား ကိုခ်စ္ထြန္းေရ၊ သူ႔အေပၚ က်မတို႔က ျမင္ေနတာကတမ်ဳိး၊ သူ႔ကိုယ္သူ ထင္ေနတာက တမ်ဳိး...''

က်မ က ဆက္လက္ရွင္းျပမွ ကိုခ်စ္ထြန္းမွာ သေဘာေပါက္ ရယ္ေမာကာ ျပန္သြားပါေတာ့သည္။


စစ္ႀကီးျဖစ္ေနစဥ္ အေတာအတြင္းကပင္ ၀ါးခယ္မၿမဳိ႕သည္ စစ္လမ္းမက်၍ ၿငိမ္းေအးေနသည္ေတာ့ မွန္၏။ တခါတရံ ေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံ၀ဲကာ စက္ေသနတ္ႏွင့္ လာ၍ ျပစ္တတ္၏။

အိမ္ရွိလူအိုမ်ားကို ေလေၾကာင္းရန္လံုၿခံဳရာသို႔ ပို႔ၿပီးသည့္ေနာက္ ေဖေဖ့ကို လိုက္ရွာလွ်င္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ၿခံထဲ ရွိ အံုးပင္ေအာက္တြင္ အံုးလက္မ်ားကုိ အံုးတံမ်က္စီးတန္ လုပ္ရန္ သင္၍ေနတတ္သည္။

ေမေမ့မွာ ''လင္''ဟူေသာ သံေယာဇဥ္ ဗ်ာပါဒျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္လည္း ေျပး၍သြားေခၚပါသည္။ က်မတို႔ ကိုလည္း...။


''ဟဲ့... သမီးတို႔ေဖေဖကို ဆြဲေခၚပါအံုး၊ ေလယာဥ္ပ်ံသံ သူၾကားမွာမဟုတ္ဘူး''ဟု ေအာ္တတ္၏။ ေလယာဥ္ပ်ံ သာပ်ံ၍ သြားသည္ ေဖေဖကေတာ့ ထုိင္ရာမွမထ။


''တင္တင္ ဘာျဖစ္တာလဲ....''


ေမေမက ေလယာဥ္ပ်ံလာ၍ စက္ေသနတ္ျပစ္ေၾကာင္း ေျပာျပ၏။

''အလကားဘဲ စိတ္ပူေန၊ စစ္ျဖစ္သေလး ဘာေလးနဲ႔ အ႐ူးထေနၾကတာသိလား၊ ဘာမွေၾကာက္စရာ မရွိဘူး''


သူက ဘာမွမတံုမလႈပ္ ေရာဂါရ၍ နားသာေလးသြားသည္ ဟိုစဥ္ကတည္းက ေန႔စဥ္အဂၤလိပ္ျမန္မာ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္မ်ား ကို ဖတ္သည္၊ ရီးဒါးဒိုင္ဂ်က္၊ လုိက္ဖ္တိုင္းမ္၊ နယူး(စ္)၀ိခ္ စသည္မ်ားကိုလည္း ဖတ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူက စစ္ျဖစ္ျခင္းကို မယံု၊ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အ႐ူးထၾကသည္ဟူ၍ပင္ စြတ္စြဲလိုက္ ေသးသည္။ ယခုလည္း သူ႔အိပ္ခန္းတြင္ စာအုပ္ပံုမွာ အျပည့္။


က်မပင္ အဂၤလိပ္စာ တတ္စက ေဖေဖ့ေခါင္းရင္း ဘုရားစင္မွ အဂၤလိပ္စာအုပ္ လြယ္လြယ္ကေလးမ်ား ကို စ၍ ဖတ္ခဲ့ရ၏။ အမွန္ေတာ့ နတ္သမီးပံုျပင္ကေလးမ်ားကုိသာ အဖတ္မ်ား၍ ၀တၳဳကိုေတာ့ ထုိစဥ္က ပထမဆံုး ဖတ္ဘူးသည္မွာ (EASTERN LOVER) ဟုေခၚေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ ထုိ၀တၳဳေလးကို စြဲလမ္းခဲ့ သည္ ကလည္း ၀တၳဳေၾကာင္းကုိ လည္လည္ပတ္ပတ္ ဖတ္တတ္၍ မဟုတ္ပါ။ ထုိ၀တၳဳထဲတြင္ပါ ေသာ ကဗ်ာေလး ကို ႀကဳိက္၍ျဖစ္ပါသည္။ ကဗ်ာေလးပင္ျဖစ္သည္ ကဗ်ာပိုဒ္ႀကီးတခုလံုးကို မဟုတ္။


(မွတ္ခ်က္)။    ။၀တၳဳစာအုပ္သည္ အဂၤလိပ္လိုေရးထားေသာ စာအုပ္ျဖစ္သျဖင့္ သူ႔အတိုင္း ေရးထည့္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာလိုေတာ့ (အေရွ႕တုိင္းက ခ်စ္သူ)ေခၚမလားမသိ။


    You are a man and Strong,

    I am a Woman and Weak.

    You are The World to me,

    I am nothing to you.


ထုိကဗ်ာအပိုဒ္ကေလးကို စြဲရင္းမွ အဂၤလိပ္၀တၳဳလြယ္လြယ္ေလးမ်ားကို စြဲလမ္းလာရျခင္းျဖစ္၏။


(မွတ္ခ်က္) သူ႔နဂိုရ္ အဂၤလိပ္စာပိုဒ္အတုိင္း ေရးျပရသည္ကုိ ခြင့္လႊတ္ပါ။ သူဆိုလိုခ်င္သည္ကုိေတာ့ တတ္ႏုိင္ သမွ် ေဖၚျပပါမည္။

    ''သင့္မွာ ေယာက်္ားျဖစ္၍ စြမ္းအားႏွင့္သူျဖစ္ပါသည္။ က်မမွာ မိန္းမသားျဖစ္၍ အားႏြဲ႕သူျဖစ္ပါသည္ က်မ အားထားရာ ကမာၻတခု ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပါေသာ္လည္း က်မသည္ သင့္အတြက္ ဘာမွ် ထည့္သြင္း စဥ္းစား စရာ သတၱ၀ါတေယာက္ မဟုတ္ပါ'' ဟုမ်ား ဆိုလုိျခင္း ျဖစ္ပါေလသလားမသိ၊ အမွန္ေတာ့ က်မ ဘာသာျပန ္မတတ္ ၍ သူ႔ကဗ်ာအရသာမွာ ေပါ့သြားေကာင္း ေပါ့သြားပါမည္၊ အနီး ကပ္ဆံုး ရွင္းရွင္းေရးရလွ်င္ေတာ့ မင္းသု၀ဏ ္၏ ကဗ်ာတပုဒ္ကုိ ဖတ္ဘူးေကာင္းဖတ္ဘူးေပလိမ့္မည္။


    ''သင့္မွာ ကၽြန္႔တြက္၊ တဆံရြက္မွ်၊

      ခ်စ္သက္ ခ်စ္ေငြ႕မက်န္၍'' ဟူေသာ ကဗ်ာပိုဒ္ျဖစ္ပါသည္။


သူကမည္မွ်ပင္ခ်စ္ပါေသာ္လဲ သူ႔ခ်စ္သူကမူ ဆံခ်ည္းျမွင္ေလး တျမႇင္စာေလာက္မွ ခ်စ္သက္ခ်စ္ေငြ႕ သူ႔အေပၚတြင္ မရွိပါေသးဟု ဆိုလုိေကာင္း ဆိုလိုေပလိမ့္မည္။ စာဖတ္ပရိသတ္အေနႏွင့္ ''ကဗ်ာက ဘာမွလဲမဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူက ဘာကိုမ်ား စြဲလမ္းပါလိမ့္''ဟု ထင္ေကာင္းထင္ေပလိမ့္မည္၊ ခက္ေပသား၊ စာေရးဆရာ ညာဥ္ပါလာသူသည္ ငယ္ငယ္ကတည္းကပင္ သူမ်ားမစြဲလမ္းခ်င္သည့္အရာမ်ား၊ သူမ်ားမ ခံစား တတ္သည္ မ်ားကို ေတြ႕သိခံစားတတ္သူမ်ားဟု ထင္ပါသည္။


သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္ က်မသည္ ကေလာင္တန္ကုိ ကုိင္၍ ''ခင္ႏွင္းယု''ဟူေသာ ကေလာင္အမည္တခု ကို ပိုင္လာေသာအခါ ခ်စ္သူလည္းရွိ၏။ မုန္းသူလည္းရွိ၏။ စာေပလာေမးတိုင္း က်မကေတာ့ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ေျဖမွာဘဲ။ ဒီလိုေျပာေတာ့လဲ ေမးသူမ်ားမွာ ဘာမွမေျပာျပန္ေတာ့ေပ။


ေဖေဖ့ အေၾကာင္း ေရးရာမွ ေမေမ့အေၾကာင္းေရာက္၊ ေမေမ့အေၾကာင္းေရးရာမွ စာေပအေၾကာင္း ေရာက္သြား ျပန္သည္။ စာေရးသည္ဆုိသည္မွာ ဆြယ္တာထိုးသည္ကို ဖ်က္သည္ႏွင့္တူေပသား၊ အစ တစဆြဲ႐ံု ႏွင့္ တၿပံဳႀကီး ပါလာတတ္ေပသည္။ 


က်မ ၏ စိတ္ကူးသည္ ဆူးေလဘုရားလမ္းတုိက္ႀကီးမွသည္၊ ေမေမႏွင့္ ၀ါးခယ္မအိမ္အိုႀကီးသို႔ စိတ္ ေရာက္ သြား၏။ ေရွ႕ဘက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သလို ေမေမသည္ သူ႔ဆုေတာင္းအတိုင္း အကယ္၍မ်ား ''ေဖေဖသာ ငါးမိနစ္ ခန္႔ ျပန္လည္နားၾကားပါခဲ့လွ်င္ သူေျပာလိုေသာ စကားမ်ားသည္ ဘာေတြမ်ားျဖစ္ပါ မည္နည္း...'' တႏံု႔ႏံု႔ ေတြးကာ က်မတို႔ ဂြတၱလစ္အိမ္ကုိ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။ ေပါင္ရင္းအနာခြဲစိတ္ ၿပီးမွ တျခား အနာျဖင့္ ေဒါက္တာႀကီးေပါ ထံ သို႔ ေဖေဖဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္လည္သြားရျခင္းျဖစ္၏။


******


#ဆရာခိုင္


သန္႔ရွင္းႏွင့္တည္ၿမဲကြဲၿပီးေနာက္ ဦးႏုသည္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏုိင္ရကာ ဒုတိယအႀကိမ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ လာ၏။ သူသည္ ၀င္ဒါမီယာတြင္္မေန က်မတို႔ျခံႏွင့္ကပ္လ်က္ ဂြတၳလစ္ျပည္ေထာင္စုလမ္းသြယ္ရွိ အိမ္သို႔ ေျပာင္း လာသည္။


တနံနက္တြင္ သူ႔သက္ေတာ္ေစာင့္ ဗိုလ္လွျမင့္ ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ေရာက္လာသည္။


“ဘဘႀကီးေကာ ဘဘႀကီး ဘယ္သြားလဲ...” သူသည္ ေဖေဖ့ကို ေမးရင္းမွ အိမ္ထဲသို႔ ၀င္လာ၏။


“ဘာလုပ္မလို႔လဲ ဗိုလ္လွျမင့္...”


“ဘဘႀကီးရဲ႕ ေျခေထာက္တဖက္နဲနဲဆြဲေနတာ ဆရာခိုင္ နဲ႔ ျပဘုိ႔ လာေခၚတာ...”


က်မ ကေတာ့ ခ်က္ျခင္းေတြးလုိက္မိျပန္သည္။ ေဖေဖတေယာက္ ေျခေထာက္တဖက္ ဆြဲေနသည္ကို ဦးႏု အားသြား၍ အပူကပ္ျပန္သည္ ထင္သည္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိကုိႀကီး ကဘဲ ေဖေဖ၏ေျခေထာက္တဖက္ ဆိုင္းတြတြ ျဖစ္ေနသည္ ကုိ ျမင္၍ဘဲလား၊ ဆရာခိုင္ႏွင့္ကုရန္ စီမံၾကျပန္သည္၊ က်မကေတာ့ ကိုယ့္အေဖ ဓာတ္ ကို ကိုယ္ေကာင္းေကာင္းသိထားသည္မုိ႔ ေဖေဖ့ေျခေထာက္သည္ ဆရာခုိင္ႏွင့္ကု၍ မေပ်ာက္ဆို သည္ မွာ တတ္အပ္ သိထားပါသည္။


သမားေတာ္ႀကီး ေနလ၀ိဇၨာ ဆရာခုိင္ အစြမ္းမထက္၍ကား မဟုတ္ပါ၊ ဆရာခုိင္၏သတင္းကုိ ၾကား လည္း ၾကားဖူးပါ၏။ ျမန္မာေဆးပညာ၏ အစြမ္းကိုလည္း မေလးစား၍မဟုတ္ပါ၊ ဆရာခုိင္၏ ဆရာႀကီး ဆရာလႈိင္ ၏ တပည့္ရင္း ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ေဒၚမမေလး ႏွင့္ က်မအမျဖစ္သူ မတင္ဦး အား ေလးလလံုးလံုး ကုဘူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဖေဖ့ေရာဂါသည္ ဆရာခိုင္ႏွင့္ကုမရဆိုသည္ကုိေတာ့ က်မသိ၏။ အဘယ့္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္....


ကုသေပးလိုသူ ဦးႏုကလည္း ေစတနာႏွင့္ အေခၚလႊတ္သည္ဆိုေတာ့ က်မမွာ စာေရးရျပန္ပါသည္။ ကို ကုိႀကီး က အေခၚလႊတ္လုိက္၍ ဗိုလ္လွျမင့္ အေခၚေရာက္လာပါေၾကာင္း... အစခ်ီၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္း ေဖၚျပရ၏။ ႏုႏုကုိလည္း ဆရာခုိင္ ႏွင့္ စကားေျပာစဥ္ ဘာသာျပန္ရေအာင္ ထည့္လိုက္ရပါသည္။


“ႏုႏုေရ... ကိုကိုႀကီး စိတ္ေၾကနပ္ေအာင္သာ ထည့္လုိက္ရတယ္ ေဖေဖ့စိတ္ နဲ႔ ဒီဆရာခိုင္ ကုလုိ႔ေရာဂါ က မေပ်ာက္ပါဘူးဟယ္...”


“ေပ်ာက္ေပ်ာက္ မေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေခၚတဲ့လူက ေခၚယင္ထည့္လုိက္၊ တေန႔ သူ႔ဦးေလးအေၾကာင္း သူ သိလိမ့္မယ္” ကားေပၚတက္ယင္း ႏုႏုကေျပာသြားကာ ဆရာခုိင္ထံသို႔ ထြက္သြားၾကပါသည္။


ျပန္လာလွ်င္ ထံုးစံအတိုင္း တဲ့ေသာအစာ မတဲ့ေသာအစာ စာရြက္ႏွစ္ရြက္ပါလာ၏။ စာရြက္မ်ားကုိ ထမင္းစားခန္း တြင္ ကပ္ထား၏။ ထမင္းခ်က္သည့္ ခေလးမကို က်မစာရြက္မ်ားျပသထားလုိက္ပါသည္။ ခေလးမေလး သည္ သင့္ေလ်ာ္ေသာဟင္းမ်ားကုိ အဆင္ေျပသလုိ စာရြက္ကုိၾကည့္၍ ခ်က္ရန္ျဖစ္ပါ သည္။ ေဖေဖ့ကိုလည္း ဆရာခုိင္ႏွင့္ကုသလွ်င္ လုိက္နာရန္စည္းကမ္းမ်ားကုိ စာေရးျပ၏။

က်မ ထင္သည့္ အတိုင္းပင္ တေန႔တြင္ က်မစာေရးေနေသာ စာဖတ္ခန္းသုိ႔ ခေလးမေလး ေျပး၍လာျပန္ ပါသည္။


“မမယု...  ဘဘႀကီးရယ္ သူ႔ဟင္းသူမစားဘူး၊ မမယု တို႔ဘို႔ ခ်က္ထားတဲ့ဟင္းကုိ စားတယ္”


က်မစာေရးျပရန္ စာရြက္စာတမ္း အစံုအလင္ႏွင့္ ထမင္းစားခန္းသို႔ ေျပးရျပန္သည္။ ေရာက္ေရာက္ျခင္း ပင္ ေဖေဖ က ဦးေအာင္တုိင္၏။


“ငါးခူဟင္းခ်င္း အတူတူ ေဖေဖ့အတြက္က်ေတာ့ ဒီေကာင္မေလးက ခရမ္းခ်ဥ္သီးထည့္မေပးဘူး”


က်မ ကလည္း စာေရးျပရျပန္သည္။


“ေဖေဖ အစတည္းက ဆရာခုိင္စကား နားေထာင္ပါမယ္ဆို၊ သူတို႔ေနလ၀ိဇၨာဓာတ္က မတည့္ဘူးဆိုရင္ အရွင္း မစားရဘူး၊ စားရင္အဆိပ္ လုိ႔ ေဖေဖ့ကို သမီးအစကတည္းက ေျပာျပထားတယ္၊ အခုလဲ ငါးခူဆီ ေမႊ က ေဖေဖနဲ႔တဲ့တယ္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီးက မတဲ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ေဖေဖစားတဲ့ဟင္းထဲ ခရမ္းခ်ဥ္သီးထည့္ မ ခ်က္တာ မေကၽြးခ်င္ လုိ႔ မဟုတ္ဘူး”


က်မက ေရးၿပီးစာရြက္ၾကမ္းေလးကုိ ထိုးျပလုိက္၏။


“အို... ငါခရမ္းခ်ဥ္သီး ႀကဳိက္တာဘဲဟာ စားမွာဘဲ” 


သူသည္ စာဖတ္ၿပီး စာရြက္ကုိ ဆုတ္ေခ်ျပစ္ယင္း အျပင္ ထြက္ သြားေတာ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဆရာခိုင္ေဆးႏွင့္ကုသ၍ ေဖေဖ့ေရာဂါမေပ်ာက္ပါဟု က်မဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ရွိသေရြ႕ေတာ့ လႊတ္ေပးထားလုိက္ပါဦးမည္။


က်မသည္ စာဖတ္ခန္းထဲမွာလဲ စာေရး၏။ ဘုရားေဆာင္တြင္လည္း စာေရး၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေဖေဖ ႏွင့္ ေ၀းရာမွာ ေရး၏။ ခုတေလာ ေဖေဖက ဘုရားေဆာင္တြင္ အေနမ်ား၍ စာဖတ္ခန္းတြင္သာ စာအေရး မ်ားပါသည္။ စာဖတ္ခန္းမွ ဘုရားေဆာင္သို႔သြားလွ်င္ တုိက္၏အျပင္ဘက္ထြက္ခါ ေလွ်ာက္၍ သြားရ၏။ သို႔ေသာ္... စာဖတ္ခန္းမွ ဘုရားေဆာင္သို႔ လွမ္းၾကည့္လွ်င္ အတိုင္းသားျမင္ေနရသည္။


က်မ သည္ တနံနက္တြင္ ငံု႔၍စာေရးေနဆဲ ဘုရားခန္းဘက္မွ သစ္ကိုင္းက်ဳိးက်သလုိ ၀ံုးဒုိင္းႏွင့္ ျပင္း ထန္ေသာ အသံတစ္ခု ၾကားလုိက္ရပါသည္။ ေခါင္းေမာ္၍ ၾကည့္လိုက္ပါလွ်င္ ျပတင္းမွေန၍ ျဖစ္သမွ်ကို အားလံုး ျမင္ေနရမည္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္... မၾကည့္ပါ။ က်မသည္ စာေရးစားပြဲေပၚ မ်က္ႏွာေမွာက္ခါ ရင္ဘတ္ ကုိ ဖိထားလုိက္၏။ လွမ္း၍မၾကည့္ရဲ တဒိတ္ဒိတ္ခံုေသာ ရင္ကုိသာ ၿငိမ္ေအာင္ဖိထားရ၏။ က်မ၏ ေရာဂါမွာ ထိုစဥ္ကတည္းက စလာၿပီထင္ပါသည္။


“ဘဘႀကီးရယ္...”


ေဖေဖ့ ခေလးမေလး သည္ စာဖတ္ခန္းအ၀သို႔ အေျပးေရာက္လာကာ “ဘဘႀကီးရယ္”ဟု ဆိုကာရွိေသး က်မ ကလည္း ကိုယ့္ရင္ဘတ္ကိုယ္ႏွိပ္ခါ ေခါင္းမေထာင္ေသးဘဲ၊ လက္တဖက္ႏွင့္ကာျပရ၏။


“မသင္ရယ္... ဘဘႀကီး တခုခုျဖစ္တယ္ဆိုတာ နင္မေျပာဘဲနဲ႔ ငါသိၿပီးသားပါ၊ ဂလူးကို႔(စ္)တခြက္သာ ငါ့ဖုိ႔ျမန္ျမန္ သြားေဖ်ာ္စမ္းပါ”


က်မတို႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ဇာတ္လမ္းကို ဦးေဖေမာင္တင္ေရးေသာ စတုတၳတန္း ျမန္မာၾကည့္စာထဲ က ငပြႀကီး ဇာတ္လမ္း အတုိင္းပါပင္တည္း။


“ငပြႀကီးရယ္ ဆိုတာရွိေသး ဘုန္းေတာ္ႀကီးက “ငပြႀကီးပါမွန္းေတာ့ ငါသိၿပီးသားပါ၊ တျခားလူ ဘယ္သူ ပါေသးလဲ ဆိုတာ သိခ်င္လို႔”ဟု ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အမိန္႔ရွိေလ၏”ဟူေသာ စာပိုဒ္လုိပင္ျဖစ္၏။

ယခုလည္း ေဖေဖတခုခုျဖစ္ၿပီဆိုသည္ကိုေတာ့ က်မသိၿပီးျဖစ္၏။ မျမင္၀ံ့မ႐ႈ၀ံ့ တခုခုျဖစ္လွ်င္ ၾကည့္ရဲ ေသာ သတိၱ တျဖည္းျဖည္းနည္းလာ၍ က်မရင္ဘတ္ က်မဖိကာ စာေရးစားပြဲေပၚ အသာေမွာက္ေနရ ေသး၏။ က်မ ထင္သည့္အတုိင္းပင္ ဂလူးကို႔(စ္)မေရာက္လာခင္ ေမာင္ကံညြန္႔ က်မအနား အေျပး ေရာက္လာ၏။


“မမယု... ဘဘႀကီးေလ ဒန္းစီးတာ သစ္ကုိင္းႀကီး က်ဳိးက်သြားလုိ႔”


“အင္း...” က်မလည္း အသက္ကိုမွန္မွန္႐ႈရ၏။ “လူ ဘာျဖစ္ေသးလဲ”ဟု ေျဖးေျဖးေမးရသည္။


“ျဖစ္တယ္ မျဖစ္တယ္ေတာ့ မသိရေသးဘူး၊ အနိမ့္ပိုင္းကို လိမ့္က်သြားတယ္၊ သူ႔အနားကို ဘယ္သူမွ မကပ္ရဘူးတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ မမယုကို လာေခၚတာ”


“အသက္ေတာ့ရွိေနေသးတယ္မုိ႔လား” က်မရင္မ်ားမွာ ခံုေနဆဲပါပင္တည္း၊ မေအးသင္ယူလာေသာ ဂလူးကုိ႔(စ္)ကိုေသာက္၍ ေမာင္ကံညႊန္ကို ေခၚကာ ဘုရားေဆာင္ဘက္သုိ႔ ထြက္လာရျပန္သည္။ ထံုးစံ အတုိင္း တခုခုျဖစ္၍ ပံုလ်က္လဲေနပါလွ်င္လည္း ဘယ္သူမွအနားမကပ္ရ နာလြန္းလွ်င္သာ “ငါ့လေခြးမွ ဘဲ နာလုိက္တာ ဘယ္သူမွမကုိင္နဲ႔”ဟူ၍ ကုန္းေအာ္တတ္သည္။ က်မတို႔အိမ္ေရွ႕ဘက္မွာ ကုန္းျမင့္ ေလးလို နိမ့္ေလ်ာျဖစ္ေန၍ ဒန္းက်ဳိးျပတ္ခါ အနိမ့္ပုိင္းသုိ႔ ဒလိမ့္ေခါက္ေကြး က်သြားဟန္ရွိပါသည္။ ဒန္း လႊဲေပးေသာ ခေလးတအုပ္မွာ လက္ပုိက္၍ၾကည့္ေနရ၏။ 


ဘယ္သူမွ သူ႔အနားမကပ္ရ က်မကိုျမင္သည့္ တၿပဳိင္နက္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို က်ဳိးစား၍ သူ႔ဖာသာ ထူေနသည့္ၾကားက “ေဖေဖဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး၊ သြား... သြား” ခုႏွစ္သံႏွင့္ ကုန္းေအာ္ျပန္သည္။


က်မ သည္ မ်က္ႏွာထားတင္းတင္း ျပင္လုိက္ရကာ ေမာင္ကံညြန္ႏွင့္ ခေလးမ်ားကုိ ဇြတ္ေခၚ၍ သူ ပံု ရက္လဲေနရာသို႔ သြားရ၏။ ႀကီးမားႀကံ႕ခုိင္ေသာ ကိုယ္ႀကီးကို ဆြဲထူရ၏။ ျပဳတ္က်ေသာအရွိန္ႏွင့္ ဒဏ္ မွာ အေတာ္ျပင္းထန္ပံုရပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ က်မေခၚရာ အိမ္မႀကီးဆီသို႔မလိုက္၊ ဘုရားေဆာင္ ေပၚ သို႔သာ အတင္းတက္၏။ ေျခေထာက္မွာ ေထာ့နင္းေထာ့နင္းျဖစ္ေနသည္။ ဘုရားေဆာင္ေပၚသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ျခင္း ေၾကးစည္ကုိင္ ၍ သူ႔နားနားကပ္ခါ တအားထုပါေတာ့သည္။


ေၾကးစည္ ကုိ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ တီးခတ္ေနျခင္းမဟုတ္၊ တအားထုေနေသာေၾကာင့္ က်မ တို႔ နားေကာင္းသူ မ်ားမွာ သူ႔အနားမေနႏုိင္ဘဲ ဖိနပ္ခၽြတ္မွာ သြား၍ေနရသည္။ ထိုစဥ္က က်မခင္ပြန္း သည္၏ ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္ေဟာင္းႀကီး တေယာက္မွာ ဘုရားေဆာင္တြင္ တည္းခုိလ်က္ရွိ၏။ သူ သည္ က်မတို႔ သားအဖ ဘယ္လိုျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ သိလုိေသာ မ်က္လံုးႏွစ္လံုုးျဖင့္ က်မကုိတလွည့္၊ ေဖေဖ့ကိုတလွည့္ ၾကည့္ေန၏။ အကယ္၍သာ ဤေနရာတြင္ စာေရးဆရာၾကပ္ကေလးသာ ျဖစ္ပါက ၀တၳဳတပုဒ္ ေတာ့ ရေပမည္၊ ေၾကးစည္သံဆံုးမွပင္ က်မသည္ ဧည့္သည္ကုိ ရွင္းျပရ၏။


“ဦးဧရာေရ... ေဖေဖ့ေရာဂါကို ဆရာခုိင္နဲ႔ကုေနတယ္၊ ေနလ၀ိဇၨာ ဆရာခုိင္ဆိုတာ ၾကားဖူးမွာေပါ့... သူတို႔က အာ႐ံုငါးပါးအစံုကုတယ္၊ ဓါတ္စာလဲပါတယ္၊ ဒန္းလဲစီးရမယ္ဆိုလို႔ ခုန ဒန္းစီးတာေလ... ေဖေဖက ၀လြန္းေတာ့ ခုနသစ္ကိုင္းက်ဳိးက်တာ၊ ခုတခါ ေၾကးစည္သံ နားေထာင္ရမယ္ဆိုေတာ့ ေၾကး စည္ ထု တာေလ...”


က်မစကားဆံုးေတာ့မွ ဦးဧရာသည္ ၿပဳံးလုိက္ယင္း...


“ေအာ္... ဒီလိုလား၊ အဲဒီလိုလဲ ရွင္းျပအံုးမွေပါ့ မယုရယ္... ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ခုန ဘာေတြမ်ားျဖစ္ေနၾကပါ လိမ့္ လုိ႔ ေတြးေနတာ...”ဟုေျပာကာ သူ႔ဟာသူ ရယ္ေတာ့သည္။

က်မ ကေတာ့ ခေလးမ်ားႏွင့္ ေမာင္ကံညြန္႔ဘက္သို႔ လွည့္ကာေျပာရျပန္သည္။


“ေနာက္တခါ ဒီဒန္းႏြယ္ လက္ဆက္ပင္မွာ ဒန္းဆင္ေပးပါအံုးလုိ႔ ဘဘႀကီးေျပာယင္ ဘယ္သူမွဆင္မေပး ရဘူးေနာ္...  ငါ့ကုိသာလႊဲခ်၊ မမယုက မဆင္ေပးရဘူးလို႔ေျပာတယ္လုိ႔...”


က်မ သည္ ေဖေဖ့ ကို စိတ္ဆိုးသမွ် ခေလးေတြ ပံုခ်ကာ လက္ၫႈိးေငါက္ေငါက္ထိုးယင္း မ်က္ႏွာထိ မ်က္ ႏွာထား ႏွင့္ လူမုိက္ဂိုက္ႏွင့္ေျပာရသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ မ်က္ႏွာထိ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ေျပာေနလွ်င္ေတာ့ သူ သည္ ေဘးမွၾကည့္ခါ က်မစိတ္ဆိုးၿပီကို ရိပ္မိသိရွိတတ္ပါသည္။

ညေန ႏုႏု ေက်ာင္းဆင္းလာေသာ အခါမွ က်မေဒါသကို ဖြင့္ရ၏။


“မိႏု... သြား နင့္ကိုကိုႀကီး(ဦးႏု)ကို သြားသံေတာ္ဦးတင္အံုး... ေဖေဖ့ကို ဆရာခုိင္နဲ႔ မကုေတာ့ဘူးလို႔၊ ဓာတ္စာလည္း တည့္တဲ့ဟာ ကို ေရြးမစားဘူး၊ သူႀကဳိက္တာဘဲ အတင္းစားတာဘဲ၊ ထမင္းခ်က္ရ၊ ထမင္းေၾကြးရ တဲ့ မိေအးသင္ လဲ ႐ူးေတာ့မယ္... မနက္ကလဲ ဒန္းစီးေကာင္းလုိက္တာ သစ္ကုိင္းက်ဳိးက်လို႔ မျမင္၀ံ့၊ မ႐ႈ၀ံ့၊ ဆရာခုိင္ေဆး နဲ႔ ကုလို႔ ေျခေထာက္ဆြဲတာ မေပ်ာက္ခင္ ဒန္းေပၚကလြင့္က်တဲ့ ဒဏ္ရာနဲ႔ေသေနမွ လွမယ္၊ ဒါေလာက္ ၀ တဲ့ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ခေလးေတြက ေျဖးေျဖးလႊဲေပးယင္လဲမႀကဳိက္၊ တအားလႊဲမွႀကဳိက္ တာ၊ ကံေကာင္း လို႔ေပါ့၊ 


ဟိုဘက္စီး႐ိုး က အုတ္တံတုိင္းနဲ႔ သံဆူးႀကဳိးေပၚသာက်ရင္ၿပီးေရာ၊ ၿပီးေရာ... နင္က ေျပာအံုးမွာမုိ႔လား၊ မမယုကလဲ ပူစရာမရွိပူ၊ ေဆး႐ံုေကာက္တင္လုိက္ၿပီးေရာလုိ႔... နင္တို႔က ပါး စပ္နဲ႔ ေျပာတာလြယ္တယ္၊ ေဆး႐ံုတက္ရေတာ့ သြားရလာရနဲ႔ ငါပဲဒုကၡေရာက္တာ၊ ဒီေဆး႐ံုကို ၿငီးေစာ္ နံလို႔ ၾကည့္ေတာင္ မၾကည့္ခ်င္ဘူး၊ နင္တုိ႔ကေတာ့ ေက်ာင္းေအးေအးတက္ေနလို႔ ေဆး႐ံုဒုကၡကို မသိဘူး... ျဖစ္လုိက္ၾကရင္လည္း သူမ်ားလို တပတ္ႏွစ္ပတ္နဲ႔ ၿပီးၾကတဲ့ေရာဂါေတြမဟုတ္ဘူး၊ အနည္းဆံုး တလ ႏွစ္လ ျဖစ္ၾကေရာ...”


က်မက မိုးမဆံုး ေလမဆံုး ေဖေဖ့ကို ေဒါသျဖစ္သမွ် စုခဲ၍ ႏုႏုကိုေျပာခ်သာေနသည္။

မိေရႊႏုကေတာ့ မွန္ျပတင္းမွ ဒန္းႏြယ္လက္ဆက္ပင္ႀကီးကို ၾကည့္ခါ တဟားဟားရယ္ေတာ့သည္။


“ဒီအကိုင္းေတြက ပြပြနဲ႔ ဆတ္ဆတ္ရယ္... ေဖေဖ့ကိုယ္ႀကီးနဲ႔ က်ဳိးၾကမွာေပါ့၊ ဒန္းမဆင္ဖုိ႔ေျပာေရာေပါ့”


“ေအာင္မယ္... နင့္ေဖေဖက တသက္လံုး က ေျပာရခဲ့ဘူးတဲ့ အေဖကုိး၊ တသက္လံုး သူထင္တာ သူ လုပ္တာ၊ ခေလးေတြလည္း တမနက္လံုး သူမေနရ ငါမေနရ၊ သူမ်ားက ခုိင္ခိုင္မာမာ ဆင္ေပးမယ္ဆိုလို႔ ရတာလဲမဟုတ္၊ တမနက္လံုး ေမာင္ကံညြန္႔ ကို သူက အမိန္႔ေပးေနတာ၊ ငါေတာ့ေမာလြန္းလို႔ ၀င္မေျပာ ေတာ့ဘူး၊ မေျပာတာ နဲ႔ တခ်က္ထဲ က်ဳိးၾကတာနဲ႔ တခ်က္ထဲပဲ... စာေရးေရးျပရတာလဲ လက္တိုေတာ့ မယ္၊ (ခင္ႏွင္းယု) အေနနဲ႔ ကိုယ္၀ါသနာပါတာေလး၊ ကိုယ္စိတ္၀င္စားတာေလး ေရးရတာေတာ္ေတာ္၊ သူ႔အေဖကို တေန႔ တေန႔ ေရးျပေနရတာက တကယ္ဘဲ သမုဒၵရာကို မင္ေရေဖ်ာ္ရေတာ့မယ္... နင္က ေတာ့ ရီ အားတာေပါ့...”

က်မ စကားေျပာယင္း မ်က္ရည္မ်ားလည္လာမွ ႏုႏုသည္ အရယ္ရပ္လုိက္ပါသည္။


“မငိုပါနဲ႔ မမယုရယ္... ႏုႏု ကိုကိုႀကီးကို သြားေျပာပါ့မယ္”ဆိုကာ ထြက္သြားေတာ့သည္။


က်မ ကေတာ့ တကယ္ဘဲငိုခ်င္ပါသည္။ အျဖစ္မ်ားက လူနာတေယာက္ ေဆး႐ံုတင္လွ်င္ ေငြေၾကးေဆး ၀ါး က အစ ဆရာ၀န္၊ ျပဳစုသူ အလံုအေလာက္လုပ္ေပး၍လည္း ကိစၥကမၿပီးျပတ္၊ လူနာမ်ားမွာ တလမွ သည္ ေျခာက္လ တႏွစ္ေလာက္ ကုသရေသာ ေရာဂါမ်ဳိးလည္းျဖစ္ျပန္၊ “မမယု ဒီညေန လာမေတြ႕လို႔ လူနာက မ်က္ႏွာ မေကာင္းဘူး၊ ထမင္းမစားဘူး”ဆိုျပန္ေတာ့ က်မစိတ္ကမေနႏုိင္၊ ဒီေဆး႐ံုႀကီးကုိ အေျပးအလႊား ညေနတုိင္း ေျပးရ၏။ ကားႏွင့္ဘာႏွင့္ စတိုင္ႏွင့္ ဂိုက္ႏွင့္သြားရျခင္းမဟုတ္၊ တခါတေလ မ်ား ေဆး႐ံု ကျပန္္ေရာက္လွ်င္ အိမ္မွာ ဘာမွမလုပ္ခ်င္ဘဲ ေခြလ်က္ပံုလဲေနေတာ့သည္၊ 


သို႔ေသာ္ “ကိုယ့္မ်က္ႏွာ ေငြလ ၀င္းပပ” ကုိ ျမင္ရပါလွ်င္ ေရာဂါသည္တို႔မွာ စိတ္ႏွလံုး သက္သာသည္ ဆုိေတာ့ ညေနတုိင္းသြားရ၏။ ၿပံဳးရ၏။ ႏွစ္သိမ္႔ ရ၏။ ၾကာရွည္ေတာ့လည္း ဤဒဏ္ေတြကို မခံႏုိင္တဲ့ ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ က်မသည္ အားအင္ ကုန္ခန္း အာ႐ံုေၾကာမ်ား အားနည္းေသာ ေရာဂါ စြဲကပ္ လာေလသလား။


အပိုင္း ( ၃ ) ဆက္ရန္


.Wednesday, January 26, 2011


[ ေရႊဇင္ဦးဘေလာ့ဂ္မွကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္ဂါအားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]


No comments:

Post a Comment