Tuesday, 4 June 2019

#တိုက္ေရယာဥ္ ( ၁၀၃ ) ( ဇာတ္သိမ္းပိုင္း)

#တိုက္ေရယာဥ္ ( ၁၀၃ )


 ( ဇာတ္သိမ္းပိုင္း) 


#ေမာင္ေသာ္က


( ၇) 


 #အီစန္မာ႐ူး။


( ရန္ကုန္-စင္ကာပူ ခရီးစဥ္ )။


အီစန္မာ႐ူး သေဘၤာသည္ အေ႐ွ႔ဖ်ား ခရီးစဥ္တြင္ ကာလကတၱားမွ ရန္ကုန္သို႔အလာ၌ လမ္းခရီးတြင္ ေၾကးနန္းသတင္း တခု ဖမ္းမိ ရ႐ွိသည္။ ယင္းမွာ တပ္မေတာ္ေရတပ္မွ ကင္းလွည့္ ေရယာဥ္တစင္း ျမန္မာ့ပင္လယ္ျပင္တြင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္အတြက္ ယင္းပင္လယ္ျပင္ တဝိုက္တြင္ သြားလာေနၾကသည့္ ကုန္ သေဘၤာမ်ားက သတိျပဳ ႐ွာေဖြေပးရန္ ျဖစ္သည္။


ထိုသတင္းကို ရသည္တြင္ သူတို႔သည္ ျမန္မာ့ ေရျပင္ပိုင္နက္ ဝင္သည္ႏွင့္ သတိျပဳ ၾကည့္႐ႈခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ေရာက္သည္အထိ ဘာမွ် မေတြ႔။ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းဝင္ၿပီး ဆန္တင္ၾကသည္။ဆန္တင္ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္မွ စင္ကာပူသို႔ ခရီးဆက္ခဲ့ၾက၏။ အီစန္မာ႐ူး သေဘၤာၾကီးမွာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္းက တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည့္ သေဘၤာအိုၾကီးသာ ျဖစ္သည္။ ေရမိုင္ႏႈန္း ၆ မိုင္သာလွ်င္ ရ႐ွိသည္။ ရန္ကုန္ စင္ကာပူခရီးတြင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ တိုက္ေရယာဥ္

အေၾကာင္းကို လံုးဝ သတိ မရေတာ့။ ေမ့ေလ်ာ့ ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ စင္ကာပူသို႔သာ တအိအိ ခုတ္ေမာင္းေနသည္။ ညေန ေလးနာရီမွ ႐ွစ္နာရီတိုင္ထိ အခ်ိန္သည္ ပင္လယ္ျပင္သြား သေဘၤာမ်ားတြင္ (Chief Officer ) ပထမ အရာ႐ွိ၏ တာဝန္ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သူ႔ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရန္ ပဲ့စင္ထက္ တက္လာခဲ့သည္။ 


ပင္လယ္ေရျပင္ တခုလံုးမွာ လိႈင္းေလၿငိမ္သက္ေနလ်က္ ရာသီဥတုမွာ သာယာ ၾကည္လင္လွသည္။ သူသည္ ေဆးလိပ္ကိုသာ တလိပ္ၿပီး တလိပ္ ဖြာရင္း သူ႔အတြက္ မထူးျခားလွသည့္ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရင္း ဟိုဟိုသည္သည္ မွန္ေျပာင္းျဖင့္ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ ေနမိ၏။ ေနလံုးၾကီးသည္ အေနာက္ဘက္ ေကာင္းကင္ျပင္တြင္ ျမင္သာေသာမိုးကုန္စက္ဝိုင္းအထက္ ၁၅ ဒီဂရီ အျမင့္ေလာက္၌ ႐ွိေနသည္။ အေနာက္ဘက္ ေနေစာင္းသည္ေၾကာင့္ အေ႐ွ႔ဘက္ မိုးကုပ္ စက္ဝိုင္းကို မီးေမာင္း ထိုးျပသကဲ့သို႔ ႐ွိသည္။သူသည္ အေ႐ွ႔ဘက္ဆီသို႔ ၾကည့္ရင္း မိုးကုပ္ စက္ဝိုင္း တေနရာ ပင္လယ္ျပာထက္တြင္ နီၾကန္႔ၾကန္႔ အစက္အေျပာက္တခုကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။


သူ႔ လည္တြင္ ဆြဲထားသည့္ ၈ _၅၁ ပါဝါ ႐ွိ မွန္ဘီလူးႏွင့္ ၾကည့္လိုက္ရာ ႐ြက္ေလွတစင္းလိုလို အနီေရာင္ တစံုတရာလိုလို မသဲမကြဲ အရာဝတၳဳ တခုကို ေတြ႔ရ၏။ သေဘၤာ ဝဲဘက္ဦးဆီ ဒီဂရီ ေလးဆယ္ေလာက္တြင္ ျဖစ္သည္။ သူသည္ မေက်နပ္ျခင္းေၾကာင့္ သေဘၤာ ပဲ့စင္ထက္႐ွိ သံုးေခ်ာင္းေထာက္စင္ျဖင့္ တင္ကာထားသည့္ မွန္ဘီလူးၾကီးဆီသို႔ ေလွ်ာက္သြားေကာ ေသခ်ာစြာ ၾကည့္လိုက္သည္။ သူ၏ အားေကာင္းလွသည့္ မွန္ဘီလူးၾကီး၏ ျမင္ကြင္းတြင္ ေပၚလာသည္မွာ လိေမၼာ္ရင့္ေရာင္ အသက္ကယ္ ေဖာင္ကေလး တခုႏွင့္ ေဖာင္အထက္မွ အလံ တစကို ေဝွ႔ယမ္း ျပေနၾကသူ တစုကို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေတြ႔ရေတာ့သည္။ သူသည္ ကပၸီတန္ ထံ ခ်က္ခ်င္း သတင္းပို႔လိုက္သည္။ 


ကပၸီတန္ ယို႐ွိဒါးမွာ အသက္ ၇၀ မွ် ႐ွိေပၿပီ။ အသက္ ၾကီးလွၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း တသက္ပတ္လံုး လိုလို ပင္လယ္ျပင္သာ အေနမ်ားခဲ့သည္ေၾကာင့္ က်န္းမာ သန္စြမ္းလွသည္။ ကပၸီတန္ ယို႐ွိဒါး သည္ မွန္ေျပာင္းျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ မူလဦးတည္လမ္းေၾကာင္းမွ ေျပာင္းကာ သေဘၤာတက္မကို ဝဲဘက္သို႔ လွည့္ေစၿပီး အသက္ကယ္ ေဖာင္ဆီသို႔ ဦးတည္ ခုတ္ေမာင္းလာေတာ့သည္။ အခ်ိန္မွာ ညေန ၅ နာရီ ၄၀ မိနစ္ခန္႔တြင္ ျဖစ္၏။ ဤတြင္မွ သူတို႔ အားလံုးသည္ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ ျမန္မာ့ ေရတပ္မွ တိုက္ေရယာဥ္၏ သတင္းကို သတိရၾကေတာ့သည္။


ကြ်န္ေတာ့္အားထမင္းစားခန္းတြင္း ေခၚသြားၾကၿပီးေနာက္ ပထမ အရာ႐ွိသည္ သတင္းပို႔ခ်က္ေရးသားရန္ စာ႐ြက္မ်ား ယူလာကာ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ အသက္႐ွင္ေနၾကသည့္လူဦးေရႏွင့္ အမည္ စာရင္းတို႔ကို ေရးေစသည္။ ကြ်န္ေတာ့္လက္မွာေဖာင္တိန္ကို ၾကိဳးစား ကိုင္ဆုပ္ထားရသည္။လက္ေခ်ာင္းမ်ားမွာထံုက်ဥ္ေနသည္။

ကြ်န္ေတာ္ကသတင္း ေရးေပးသည္။ သူတို႔ကလည္း ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း အရာ႐ွိ႐ံုးသို႔သတင္းေရးပို႔လ်က္ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ေရတပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္ဌာနသို႔အစီရင္ခံ ေၾကးနန္း တေစာင္ကို ေရးသားကာ အီစန္မာ႐ူးသေဘၤာမွ တဆင့္ေပးပို႔ကာ ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲ ႐ွိေသးသည့္ ေဖာင္တခုအေၾကာင္းကို အစီရင္ခံလိုက္သည္။ သတင္းပို႔ခ်က္ကို ထိုေန႔ည ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔ ည၇ နာရီခြဲခန္႔တြင္ ေရတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္ဌာနမွ ရ႐ွိခဲ့သည္တြင္တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ၏ ကံၾကမၼာကို သိ႐ွိသြားၾကေတာ့သည္။


“မင္းသိပ္ကံေကာင္းတယ္ ကပၸီတန္၊ ေနာက္ထပ္ နာရီဝက္ေလာက္ ေနာက္က်သြားရင္မင္းေဖာင္ကို တို႔ ျမင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု ပထမ အရာ႐ွိက ေျပာသည္။


“ဟုတ္ပါတယ္၊ခင္ဗ်ားလဲ ပင္လယ္သြား အရာ႐ွိေကာင္း တေယာက္ပါ၊ ခင္ဗ်ား တာဝန္သာတိတိက်က် မထမ္းေဆာင္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ေတြ႔ျမင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟုကြ်န္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ သေဘၤာ ထမင္းစားခန္းတြင္းသို႔ မဝင္မီတြင္တစံုတဦးက ေဘာင္းဘီတို တထည္ေပးသည္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အ႐ွက္ လံုေနပါၿပီ။ ယူလာေသာ ေဘာင္းဘီမွာ သိမ္လွီ က်ဆင္းသြားသည့္ ကြ်န္ေတာ္၏ ခါးႏွင့္အတန္ၾကီးေန သည္ေၾကာင့္ ခါးတြင္ၾကိဳးတေခ်ာင္းျဖင့္ ပတ္ကာ ဝတ္ဆင္ထားရသည္။သို႔ေသာ္ ကိစၥ မ႐ွိပါ။ မျမင္အပ္သည့္ အရာကို မျမင္သင့္သည့္အခ်ိန္တြင္မျမင္ဝံ့သူမ်ား မျမင္ၾကျခင္းကိုပင္ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္သက္သာရာ ရပါေပၿပီ။


ေခတၱမွ်ၾကာေသာအခါ မ်က္မွန္ႏွင့္ လူငယ္တေယာက္ ေရာက္လာ၏။ သေဘၤာမွဂ်ပန္ဆရာဝန္ ျဖစ္သည္။ ဆရာဝန္သည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဗိုလ္သန္းလြင္ကိုၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးသည္။ ဗိုလ္သန္းလြင္မွာ က်န္းမာေရး ေကာင္းလွသည္။ကြ်န္ေတာ့္တြင္မူ ပင္လယ္တြင္း ၈ ရက္ ၉ ရက္ေျမာက္ ကတည္းက ဒူးဆစ္တြင္အလိုလို ေရာင္လာျခင္းမွအပ အျခား က်န္းမာေရး ေကာင္းပါသည္။ ပင္လယ္တြင္းတြင္ ရက္သတၱပတ္ထက္ေက်ာ္လြန္ခဲ့သည္တြင္ အမ်ားအျပားမွာဒူးေခါင္း တံေတာင္ဆစ္မ်ား ေရာင္လာသည္။ တပ္ၾကပ္ၾကီး ကိုကိုၾကီးမွာအဆိုးဆံုး ေရာင္ရမ္းေနသည္။

ဆရာဝန္က ဒူးဆစ္ေရာင္ျခင္းကိုၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးၿပီး ...


“အာဟာရခ်ိဳ႔တဲ့လို႔ ျဖစ္တာပါ၊ အစားအေသာက္ ျပန္စားေသာက္လိုက္ရင္ေကာင္းသြားမွာပါ” ဟု ေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အား ႏြားႏို႔ ပူပူကိုတိုက္ေကြ်းသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ ရဲေဘာ္မ်ား အားလံုးကုန္းပတ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ယာယီအမိုးအကာ တခုျပဳကာ ေနရာေပးသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ဗိုလ္သန္းလြင္ကိုမူ အရာ႐ွိ အခန္းတခု အတြင္း၌ အိပ္စင္ တခုစီျဖင့္ အိပ္ေစသည္။ ည ၉နာရီေလာက္တြင္ ကပၸီတန္ ယို႐ွိဒါး ကြ်န္ေတာ္တို႔အား လာၾကည့္ကာဆရာဝန္ညြန္ၾကားခ်က္အရ ဆန္ျပဳတ္ က်ဲက်ဲ တခြက္စီ ေပးသည္။ကြ်န္ေတာ့္လူမ်ားမွာ အစား စားေသာက္ရန္ အေျခအေနတြင္ မ႐ွိေသးျခင္းေၾကာင့္ႏြားႏို႔ ပူပူကိုပင္ တိုက္ထားရသည္။ အထူးသျဖင့္ တေယာက္သာ လူနာမွာ လံုးဝသတိျပန္လည္ မလာေသးေၾကာင္း ဆို၏။

တပ္ၾကပ္ၾကီး ခင္ေမာင္ဝင္းပင္ ျဖစ္မည္ဟုကြ်န္ေတာ္ တြက္မိသည္။

ခင္ေမာင္ဝင္းကို သေဘၤာေပၚေပြ႔ေခၚလာစဥ္က သူ႔ ေက်ာျပင္ တင္ပါး ႏွင့္ ေပါင္တို႔မွာ အသားနီလန္ကာအေရျပားမ်ား ကြာေနသည္မွာ ျမင္ဝံ့စရာ မ႐ွိ။ သူ႔ကို သယ္ယူသည့္ဂ်ပန္မ်ားမွာ စုတ္တသပ္သပ္ ျဖစ္ေနသည္။


ထို႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဗိုလ္သန္းလြင္တို႔အား အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္ၾကရန္ေျပာၿပီး ျပန္ထြက္သြားသည္။ သူက အိပ္ေရးဝေအာင္ အိပ္ၾကရန္ေျပာေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ အိပ္၍ အလ်င္း မေပ်ာ္ၾက။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ပင္လယ္တြင္း ႐ွိစဥ္ကာလ ရက္မ်ားတြင္ တညမွ် ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္ေရးဝေအာင္ မအိပ္ခဲ့ရ။ တခဏမွ် မွိန္းေနသလို ႐ွိေသာ္လည္း အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့။ ၁၃ရက္ ၁၃ ညတိုင္ အိပ္ျခင္း မျပဳခဲ့သည္ ကြ်န္ေတာ့္ မ်က္လံုးမ်ားသည္ အိပ္သည္ဆိုသည့္ အက်င့္ကို ေမေနေပၿပီ။ အိပ္လို႔ မရ။ မ်က္လံုး ေၾကာင္ေန၏။ 


ဗိုလ္သန္းလြင္သည္လည္း ထိုနည္း အတူပင္ ႐ွိ၏။ ၁၃ ရက္ ၁၃ ည လံုးလံုးမအိပ္႐ံုမွ်သာ မဟုတ္ေသး။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ဝမ္း လံုးဝ မသြားခဲ့ပါ။ ဆီးသာလွ်င္အနည္း အက်ဥ္း သြားခဲ့သည္။ ဝမ္းသြားစရာ အစာကလည္း မ႐ွိ။ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၈ရက္ေန႔ညက တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ေပၚတြင္ စားခဲ့သည့္ ညစာသည္ေနာက္ဆံုးေသာညစာတနပ္ ျဖစ္သည္။


ည ၁၁ နာရီခန္႔တြင္ ဂ်ပန္ ဆရာဝန္သည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခန္းတြင္းသို႔ ဝင္လာကာ


“ကပၸီတန္၊ခင္ဗ်ား လူတေယာက္ အေျခအေန သိပ္ဆိုးေနလို႔ လာၾကည့္ေစခ်င္တယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔အစြမ္းကုန္ ၾကိဳးစားတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔ အေျခအေန အေတာ္လြန္ေနၿပီ” ဟုေျပာသည္။


ကြ်န္ေတာ္ပဲ့ပိုင္းဘက္ဆီသို႔ လိုက္ခဲ့သည္။ ယခု တကိုယ္လံုး၏ အေလးခ်ိန္သည္ဒူးဆစ္ေပၚတြင္ က်ေတာ့မွ ကြ်န္ေတာ့္ဒူးေခါင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ထင္သည္ထက္ ပို၍နာက်င္သည္ကို ခံစားရသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ေထာ့နဲ႔ ေထာ့နဲ႔ျဖင့္ဂ်ပန္ဆရာဝန္ေနာက္မွ လိုက္ပါသြားသည္။


ပဲ့ပိုင္းကုန္းပတ္ (Poop Deck) ေအာက္နားဆီတြင္ရဲေဘာ္မ်ား လဲေလ်ာင္းေနၾကသည္။ သူတို႔ ကိုယ္ေပၚတြင္ ေစာင္မ်ားၿခံဳထားၾက၏။တပ္ၾကပ္ၾကီး ခင္ေမာင္ဝင္းမွာ နံရံအနီးတြင္ ႐ွိေနကာကြ်န္ေတာ္ ေရာက္ခိုက္မွာပင္ ဝူးဝူးဝါးဝါး ေအာ္ေနသည္။ ဂ်ပန္ တဦးက သူ႔ႏႈတ္ခမ္းတြင္ ေတ့ေပးလ်က္ ႏြားႏို႔တိုက္ရန္ ၾကိဳးစားေနသည္ကို သူကအတင္း႐ုန္းေန၏။ ကေယာင္ကတမ္း ငန္းဖမ္းသူ တဦး၏ ေနာက္ဆံုးအင္အားသည္ မည္မွ်ၾကီးသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သူက ဖန္ခြက္ကို ဖမ္း၍ ဆုပ္မိဆုပ္ရာ တအားဆုပ္ညွစ္လိုက္ရာ ဖန္ခြက္မွာ သူ႔ လက္တြင္းပင္ကြဲသြားကာဖန္ခြက္ကြဲစမ်ားႏွင့္ ႏြားႏို႔ပူမ်ားသည္ သူ႔ ရင္ဘတ္ေပၚ က်သြားသည္။သူ၏လက္တြင္ ေသြးစမ်ား စြန္းသြား၏။ သူကေတာ့ အနာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊အပူကိုေသာ္လည္းေကာင္း မပူေတာ့ၿပီ။ ေဝဒနာ၏ လမ္းဆံုးသို႔ ေရာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။


ဂ်ပန္ဆရာဝန္ကေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ သူ လုပ္ရန္ ႐ွိသမွ် လုပ္ပါရေစ၊ မရလွ်င္ေတာ့မတတ္ႏိုင္ပါဟု ခြင့္ေတာင္းသည္။ ကြ်န္ေတာ္က လုပ္ရန္ ႐ွိသမွ်ကိုသာအစြမ္းကုန္လုပ္ပါဟု ေျပာ၏။ ဤတြင္ သူသည္ ေဆးထိုးအပ္တေခ်ာင္းျဖင့္ လူနာ၏ႏွလံုးေနရာဆီသို႔ စိုက္ကာ ေဆးထိုးသည္။


ေဆးထိုးၿပီး အတန္ၾကာတြင္လူနာၿငိမ္သြားသည္။ ဆရာဝန္က နားၾကပ္ျဖင့္ နားေထာင္သည္။ အတန္ၾကာမွ သူသည္ကြ်န္ေတာ့္ကလို လက္ဆြဲကာ ရဲေဘာ္မ်ားႏွင့္ ေဝးရာဆီသို႔ ေခၚသြားၿပီး...


“ကပၸီတန္၊ ခင္ဗ်ား လူ ဆံုးသြားၿပီ” ဟု ေျပာပါသည္။


ပင္လယ္ျပင္တြင္၁၃ ရက္မွ်ေသာ ကာလအတြင္း ကိုးရက္ေျမာက္တြင္ ဗိုလ္ၾကီးေစာဦးေသဆံုးသည္ကို ကြ်န္ေတာ္ အလြန္ စိတ္ထိခိုက္ခဲ့သည္။ထို႔ေနာက္ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ေသဆံုးၾကရာတတြင္ စိတ္ထိခိုက္ နာၾကဥ္းမႈမွာ ထံုသြားခဲ့ၿပီဟုထင္ရ၏။

ယခု ဂ်ပန္ သေဘၤာေပၚေရာက္ကာကယ္သူ ေတြ႔ပါမွ ေရတိမ္တြင္ နစ္ခဲ့ရေသာ ခင္ေမာင္ဝင္း အလွည့္တြင္ကြ်န္ေတာ့္မွာ မ်က္ရည္မ်ားပင္ က်ခဲ့ရသည္။


“ျဖစ္ရေလခင္ေမာင္ဝင္းရယ္၊ မင္းကို ငါ ေရ ထဲဆင္းေနပါလို႔ တဖြဖြေျပာရဲ႔သားနဲ႔” ဟု စိတ္တြင္းမွ ေရ႐ြတ္မိသည္။


ေသ႐ြာျပန္လာၿပီးမွ လူ႔ေဘာင္ေလာက၏ တံခါးဝတြင္ က်ဆံုးခဲ့ရသူ ျဖစ္ေတာ့သည္။ဘယ္အခ်ိန္က ေရာက္လာသည္ မသိ။ ကပၸီတန္ ယို႐ွိဒါး ကြ်န္ေတာ့္ အနီးသို႔ ေရာက္လာၿပီး ပခံုးပုတ္ ႏွိမ့္သိမ့္ေစကာ ...


“ငါ စိတ္မေကာင္းပါဘူး ကပၸီတန္ (Very Sorry )” ဟု ေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ ပထမ အရာ႐ွိမွတဆင့္ ဘာသာျပန္ေစလ်က္ သူတို႔တြင္အေလာင္း သယ္ယူရန္ရန္လည္း မျဖစ္ႏိုင္သည့္အျပင္ စင္ကာပူမွာ လည္းခရီးေဝးေသးျခင္းေၾကာင့္ အေလာင္းကို နက္ျဖန္ခါ နံနက္တြင္ေရခ်သၿဂႋဳလ္လိုေၾကာင္း ခြင့္ေတာင္းသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း ကပၸီတန္သေဘာက်သာ စီစဥ္ပါဟု ခြင့္ျပဳလိုက္ရ၏။


 ကြယ္လြန္သူ၏ဘာသာေရးကိုေမးရာ ဗုဒၶဘာသာပင္ ျဖစ္မည္ထင္ေၾကာင္း ေျပာသည္တြင္ သူတို႔က ဂ်ပန္ဗုဒၶဘာသာ ထံုးစံႏွင့္ ပင္လယ္ျပင္ထံုးနည္း စဥ္လာအရ သၿဂႋဳလ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာ၏။ ကြ်န္ေတာ္ အိပ္ခန္းသို႔ ျပန္လာခဲ့သည္။


အိပ္ခန္းတြင္ကြ်န္ေတာ္ေရာ ဗိုလ္သန္းလြင္ပါ အိပ္မေပ်ာ္ၾက။ ခင္ေမာင္ဝင္းအတြက္ရင္နာ မိၾကသည္။ ထိုမွအစ ေသဆံုးခဲ့ၾကရသည့္ ရဲေဘာ္အားလံုးကိုသတိရေအာက္ေမ့ကာ စကားတေျပာေျပာႏွင့္ မိုးစင္စင္ လင္းၾကသည္။ နံနက္လင္းမွေခတၱ အိပ္ေပ်ာ္သြားရာ ၈နာရီခန္႔တြင္ စားပြဲထိုး သေဘၤာသားတဦးမွ လာ၍ အစားအေသာက္ ပို႔ေတာ့မွအိပ္ရာမွ ႏိုးၾကသည္။ အစားအေသာက္မွာ ဆန္ျပဳတ္ႏွင့္ ေကာ္ဖီသာ ျဖစ္၏။ဆန္ျပဳတ္မွာ ယမန္ေန႔ညကထက္ အေတာ္အတန္ ပ်စ္လာသည္ေၾကာင့္စားေကာင္းေကာင္းႏွင့္ စားလိုက္ရာ တခဏခ်င္းပင္ေျပာင္သြားသည္။


“မဝေသးဘူး စီအို” ဟု ဗိုလ္သန္းလြင္က ေျပာသည္။


“ဟုတ္တယ္၊ ကိုယ္လဲ မဝေသးဘူး”


“ဒီတခါ ပန္းကန္ေတြ သိမ္းဖို႔ ျပန္လာရင္ ထပ္ေတာင္းၾကရေအာင္”


“ေကာင္းတာေပါ့၊ သူတို႔က ကိုယ္တို႔ကို ဝေအာင္ ေကြ်းမွာပါပဲ”


ခဏၾကာေသာ္ဂ်ပန္ စားပြဲထိုး ဝင္လာသည္။ ကြ်န္ေတာ္က လက္ဟန္ေျခဟနျဖင့္ ဗိုက္ကိုပြတ္သပ္ျပ၊ ပန္းကန္ကို လက္ညွိး ထိုးျပႏွင့္ မေမ့ေသးသည့္ ဂ်ပန္စကားအၾကြင္းအက်န္ျဖင့္ ...


'More , More ကူဒါဆိုက္ (ထပ္ေပးပါဦး ) ေျပာရာ ဂ်ပန္စားပြဲထိုးက ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ညိတ္ၿပီး “ဟိုက္ဟိုက္” ဟု ဆိုကာ ပန္းကန္မ်ား သိမ္းၿပီး ထြက္သြားသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ဗိုလ္သန္းလြင္သည္ လည္တဆန္႔ဆန္႔ျဖင့္ သူ႔ကို ေမွ်ာ္ၾကေသာ္လည္း သူျပန္ေပၚမလာေတာ့ပါ။


နံနက္၉ နာရီခန္႔တြင္ ကပၸီတန္ ယို႐ွိဒါး ေရာက္လာၿပီး ကြ်န္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္ႏိုင္လွ်င္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဗိုလ္သန္းလြင္တို႔ တပ္ၾကပ္ၾကီးခင္ေမာင္ဝင္း ၏ အေလာင္း ေရခ် သၿဂႋလ္သည့္ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေစလိုေၾကာင္း ေျပာသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဗိုလ္သန္းလြင္တို႔ပဲ့ပိုင္းဘက္ဆီသို႔ လိုက္ပါေလွ်ာက္သြားၾက၏။ ဗိုလ္သန္းလြင္က ကြ်န္ေတာ့္ကိုတြဲသည္။ ပဲ့ပိုင္း ကုန္းပတ္တြင္ ဂ်ပန္သေဘၤာသားတစုသည္ ဦးထုပ္ကိုယ္စီခြ်တ္ကာ ဝိုင္းရပ္ေနၾက၏။ သေဘၤာသားမ်ား ဝိုင္းရပ္ေနၾကရာအလယ္တြင္ တပ္ၾကပ္ၾကီးခင္ေမာင္ဝင္း၏ အေလာင္းကို ပတၱဴအိတ္ျဖင့္ခ်ဳပ္ထားၿပီး အေလာင္းတင္စင္ကို သေဘၤာ လက္ရန္းရင္တားႏွင့္တေျပးတည္း အညီမွ်ေသာအျမင့္၌ တင္ထားသည္။


သေဘၤာ ဝဲဘက္ပဲ့ပိုင္းနားတြင္ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရဲေဘာ္မ်ားအနက္မွ မတ္တပ္ရပ္ႏိုင္ၾကသူမ်ားလည္း ဂ်ပန္ သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္အတူ ဝိုင္းရပ္ေနၾကသည္။ တပ္ၾကပ္ၾကီး ခင္ေမာင္ဝင္း၏ ႐ုပ္ကလာပ္ေခါင္းရင္း၌ ပန္းကန္လံုးႏွင့္ ထည့္ထားသည့္ ထမင္းပန္ကန္လံုး တခုတြင္ အေမြးတိုင္မ်ား ထြန္းညွိထားသည္။


ကပၸီတန္ ယို႐ွိဒါးက သူ႔ ဦးထုပ္ကို ခြ်တ္ကာ စာအုပ္တအုပ္ကို ဖြင့္လ်က္ ဂ်ပန္ဘာသာျဖင့္ တစံုတရာကို ဖတ္႐ြတ္သည္။ဂ်ပန္သေဘၤာသားမ်ားက ၿငိမ္သက္စြာ ေျခစံုရပ္လ်က္ ေခါင္းငံုေနၾက၏။

ထို႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ့္ဘက္သို႔ သူက လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္တြင္ ကြ်န္ေတာ္က ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ...


“တပ္ၾကပ္ၾကီး ခင္ေမာင္ဝင္း ကိုယ္ပိုင္အမွတ္ ၁၁၁၁။ သင္သည္ တပ္မေတာ္ ( ေရတပ္ ) တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ တြင္ တိုင္းျပည္တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရန္အတြက္ ပင္လယ္ျပင္သို႔ ထြက္ခဲ့ရာမွ ၁၉၅၆ ခု၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔ညတြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္အတြက္ သင့္အားတာဝန္ထမ္းေဆာင္ျခင္းမွ ၿပီးဆံုးျခင္းသို႔ ေရာက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္ သြားလိုရာ သြားႏိုင္ေၾကာင္း ခြင့္ျပဳလိုက္သည္။


ပံု ( ဘေသာ္ )

ဦးစီးမႉး၊ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃။

တပ္မေတာ္ ( ေရတပ္ )။”


ဟု ပါးစပ္မွ အလြတ္႐ႊတ္ အမိန္႔ျပန္တမ္း ထုတ္လိုက္သည္။ ကပၸီတန္ ယို႐ွိဒါးက ကြ်န္ေတာ့္ဘက္သို႔ လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္တြင္ ကြ်န္ေတာ္က ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ရာ အသင့္ ေစာင့္ေနၾကသည့္ ဂ်ပန္ သေဘၤာသား ႏွစ္ဦးက ထမ္းစင္ေပၚ႐ွိ အေလာင္းကို ေခါင္းရင္းဘက္မွ ဒီဂရီ ၃၀ မွ် မတင္လိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ေျခရင္းဘက္တြင္ အေလးဆြဲထားသည့္ ႐ုပ္အေလာင္းသည္ ပင္လယ္ျပင္တြင္းသို႔ ေလွ်ာက်သြားေတာ့သည္။


ကပၸီတန္ ယို႐ွိဒါး အပါအဝင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရဲေဘာ္မ်ားပါ ေနာက္ဆံုး အေလးျပဳျခင္းျဖင့္ အေလးျပဳ က်န္ရစ္ခဲ့ၾက၏။ ပင္လယ္ေရတြင္ ဆင္းလ်က္ စိမ္ေနရန္ မလိုလားသည့္ တပ္ၾကပ္ၾကီး ခင္ေမာင္ဝင္းသည္ ပင္လယ္ျပာ ေအာက္တြင္ ထာဝရ လဲေလ်ာင္း စိမ္ေနရန္ ဆင္းသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေတာ့၏။


*******


( ၈)


#စင္ကာပူသို႔။


အီစန္မာ႐ူး သေဘၤာၾကီးသည္ တေ႐ြ႔ေ႐ြ႕ တအိအိျဖင့္သာ ေရမိုင္ ေျခာက္မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ စင္ကာပူသို႔ ဦးတည္ ခုတ္ေမာင္းေနသည္။ ျမန္မာေရျပင္ ပိုင္နက္ကို ေက်ာ္ထြက္လာသည္ႏွင့္ ဝဲဘက္ဆီတြင္ မာလာယု ကြ်န္းဆြယ္မွ ေတာင္တန္းမ်ားကို အစဥ္ ျမင္ေနရသည္။ နံနက္ ၁၁ နာရီခန္႔တြင္ ေန႔လည္စာ၊ ညေန ေလးနာရီခန္႔တြင္ ညစာဟူ၍ နံနက္စာ ေကာ္ဖီအျပင္ တေန႔ ႏွစ္နပ္ မွန္မွန္ေကြ်းသည္။ ပထမေသာ္ ေပးထားေသာဆန္ျပဳတ္သည္ က်ဲေနရာမွ ပ်စ္လာ၏။ ထို႔ေနာက္တြင္မူ အသားကေလးမ်ား ပါလာသည္။ ဂ်ပန္သေဘၤာေပၚတြင္ ေလးရက္နာလန္ထေနသည္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္ရက္က်မွသာ ထမင္းႏွင့္ ဟင္း ဆိုသည္ကို စားရေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ အစာအိမ္သည္ မာေသာ အစာကို ႐ုတ္တရက္ ေျခႏိုင္ဦးမည္ မဟုတ္သည္ေၾကာင့္ စနစ္တက် ကုသ ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ဆရာဝန္က ေန႔စဥ္လာၾကည့္သည္။ ကပၸီတန္ႏွင့္ အျခား အရာ႐ွိမ်ားက တလွည့္စီ အားလပ္သည့္အခါမ်ားတြင္ လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈၾကသည္။


အစားအေသာက္ ဆန္ျပဳတ္ပ်စ္ပ်စ္ ႏွစ္ရက္မွ် ဝင္ၿပီးေနာက္ တေန႔တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ဝမ္းသြားခ်င္သလို ခံစားရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္ခန္းႏွင့္ ကပ္လ်က္ ႐ွိေနေသာ အိမ္သာတြင္ပင္ ဝမ္းသြားရန္ ဝင္ခဲ့သည္။ ဗိုလ္သန္းလြင္က ကြ်န္ေတာ္ အိမ္သာ ဝင္သြားသည္ကို ၾကည့္ေန၏။အိမ္သာမွာ အေနာက္တိုင္း အိမ္သာပံုစံ ဖင္ထိုင္လ်က္ သြားရေသာ အိမ္သာျဖစ္၏။


ဝမ္းသြားရန္ ၾကိဳးစားသည္။ ၾကိဳးစားသည္။ ၾကိဳးစားသည္။ သို႔ေသာ္ မရ။ ဝမ္းဗိုက္တြင္ အစာေဟာင္း အိမ္အတြင္းမွ အစာေဟာင္းကို စြန္႔ထုတ္ပစ္ရန္ သဘာဝတရားက ေတာင္းဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္၏ အစာေဟာင္းစြန္႔လမ္းေၾကာင္းက အလုပ္ မလုပ္တတ္ေတာ့။

ညွစ္အားမ်ား မ႐ွိ။ ညွစ္ရန္ ၾကိဳးစားလိုက္ အားကုန္လိုက္၊ အနားယူလိုက္၊ ျပန္ညွစ္လိုက္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ စအိုဝႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ တိုက္ပြဲ ဝင္ေနရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ အစာအိမ္ေဟာင္း လမ္းေၾကာင္း႐ွိ အာ႐ံုေၾကာမ်ားသည္ ညွစ္ထုတ္ရန္ ေမ့ေလ်ာ့ေနၿပီ ျဖစ္ဟန္တူ၏။ အလုပ္ မလုပ္တတ္ၾကေတာ့။ေခြ်းစီးမ်ား ျပန္ကာ ေခြ်းသီးၾကီးမ်ား ဆီးကင္းေလာက္ နဖူးတြင္ စို႔လာသည္။ ေခြ်းတဒီးဒီး က်ကာ မိမိကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ မိမိနပန္းလံုးၾကရသည္။ မိန္းမသားမ်ား မီးဖြားရာတြင္ မည္မွ်ေလာက္ ညွစ္အား စိုက္ရမည္ကို ကိုယ္ခ်င္းစာ မိပါသည္။

နာရီဝက္ သာသာခန္႔ ၾကိဳးစားမွ အလြန္ မာေက်ာလ်က္ ေလာက္စာလံုး ေဂၚလီလံုးသာသာမွ် ႐ွိေသာ စျမင္းတံုးသည္ “ေဒါက္” ခနဲ ျမည္ကာတလံုးတည္း ထြက္က်လာပါသည္။ ေနာက္ထပ္လည္း ဘာမွ် ထြက္မလာေတာ့ပါ။


စျမင္းတံုး ထြက္သြားသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ကြ်န္ေတာ္ အားျပတ္ကာ အိမ္သာ ထိုင္ခံုေပၚမွ ေ႐ွ႔သို႔ စိုက္လ်က္ အိမ္သာ ၾကမ္းျပင္ထက္တြင္ ဝပ္စင္း လဲက်သြားေတာ့၏။ သန္႔႐ွင္းေရးလည္း မလုပ္ႏိုင္၊ မိမိဘာသာ ျပန္၍လည္း မထႏိုင္၊ ေအာ္လည္ မေအာ္ႏိုင္ႏွင့္ အိမ္သာတံခါးကိုသာ လက္ႏွင့္ ထု၍ အခ်က္ေပးရသည္။ အိမ္သာ ဝင္စဥ္က အိမ္သာ တံခါးကို အတြင္းမွ ကန္႔လန္႔ထိုးမထားခဲ့သည္မွာ ေတာ္ပါေသး၏။


အိမ္သာ ဝင္သြားသည္လည္း ၾကာၿပီ။ ဝမ္းသြားသံလည္း မၾကားရ၊ လူသံလည္း မၾကားရ၊ တံခါး ထုေနသံလိုလိုသာ ၾကားရသည့္ ဗိုလ္သန္းလြင္သည္ အိမ္သာ တံခါးကို ဖြင့္ၾကည့္သည္တြင္ အိမ္သာတြင္း ၾကမ္းျပင္ေပၚ၌ လဲက်ေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္အား မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေတြ႔ရေတာ့၏။ သူသည္ ကြ်န္ေတာ့္ကို တြဲထူ ထေစကာ အိပ္ရာဆီသို႔ ျပန္လည္ တြဲယူလာသည္။ အိပ္ရာေပၚတြင္ နာရီဝက္ခန္႔ မိန္းေမာေနၿပီးမွစကားေျပာႏိုင္ေတာ့သည္။


“အမယ္ေလးဗ်၊ ေမာလိုက္တဲ့ အီးအီးတတံုး၊ လူကို ေသပါေရာလား ေအာက္ေမ့ရတယ္”


ထို ေနာက္ရက္မ်ားတြင္ စားေကာင္း ေသာက္ေကာင္း ယိုေကာင္း ပါေကာင္းႏွင့္ ပံုမွန္ ျပန္ျဖစ္လာပါသည္။ ဂ်ပန္ စားပြဲထိုးကမူ အစာထပ္ေတာင္းလွ်င္ ပုတ္သင္ညိုလို တဆတ္ဆတ္ ေခါင္းညိတ္ကာ


 “ဟိုက္ ... ဟိုက္” ႏွင့္ တဟိုက္တည္း ဟိုက္႐ံုမွ တပါး တပန္းကန္ တေလမွ် အပို မေပးပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လာဘ္ထိုးရန္ ၾကိဳးစားၾကည့္ေသးသည္။ လာဘ္တံစိုးကိုသာ လက္ေဆာင္အျဖစ္ လက္ခံသည္။ထမင္းကိုေတာ့ တပန္းကန္မွ် အပိုေဆာင္းကာ ယူမလာခဲ့။


ေနာက္မွ ကြ်န္ေတာ္သိရသည္မွာ သူတို႔ ဂ်ပန္ သေဘၤာသား အားလံုး အရာ႐ွိပါမက်န္ အတိုင္းအျခင္ႏွင့္ စားၾကသည္။ စားမေကာင္းလည္း တပန္းကန္သာ ျဖစ္၏။ ဟင္းမွာ ၾကက္ဥျပဳတ္၊ ငါးဟင္း၊ ငါးေသတၱာ တလွည့္ စီႏွင့္ ဟင္းခ်ိဳအျဖစ္ ပဲပင္ေပါက္ဟင္းခ်ိဳ၊

ခရမ္းသီးေျခာက္ဟင္းခ်ိဳ တို႔သာ တလွည့္စီ ေကြ်းသည္။ တတိယေန႔တြင္ သူတို႔၏ အရာ႐ွိ ရိပ္သာတြင္ ဂ်ပန္ အရာ႐ွိမ်ားႏွင့္ အတူ စားၾကည့္သည္တြင္မွ သူတို႔၏ စားေသာက္ေရး စနစ္ကို သိရေတာ့သည္။ အဲ ... ေရေႏြးၾကမ္းကိုမူ ေသာက္ခ်င္သေလာက္ ေသာက္ႏိုင္ပါသည္။


“အိုၾကာ ဒိုးဇိုးဒိုးဇိုး” ႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္း ေစတနာ ေကာင္းလွသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါသည္။ ကမၻာေပၚ႐ွိ လူမ်ိဳးမ်ားတြင္ အစားအေသာက္ကို စားေကာင္းသည္ႏွင့္အမွ် အတိုင္းအဆမ႐ွိ အဝအၿပဲ ဗိုက္ကားေအာင္ စားသည့္၊ ေကြ်းသည့္ လူမ်ိဳးမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးသာ ႐ွိေပလိမ့္မည္။


ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္ေန႔ ေန႔လယ္တြင္ စင္ကာပူ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆိုက္ကပ္လာသည္။ ထိုေန႔သည္ ကြ်န္ေတာ္ ေရ တပ္မေတာ္သို႔ ဝင္၍ လုပ္သက္ ကိုးႏွစ္ေျမာက္သည့္ေန႔ပင္ ျဖစ္၏။ ခြဲခြါခါနီးတြင္ ဂ်ပန္သေဘၤာ ကပၸီတန္ အဘိုးအိုက ဤသို႔ႏွယ္ ႏႈတ္ဆက္စကားဆိုသည္။


“ပထမ ကမၻာစစ္အတြင္းက ငါက သေဘၤာတစင္းမွာ အရာ႐ွိငယ္ တေယာက္ကြ၊ အဲဒါ ငါ သေဘၤာ နစ္ၿပီး မင္းလိုပဲ သေဘၤာပ်က္ခဲ့ဖူးတယ္၊ မင္းေလာက္ေတာ့ မၾကာဘူးကြ၊ ငါ့ကို ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာ တစင္းက ဆယ္ယူလို႔ အသက္႐ွင္ခဲ့တယ္၊ ငါေတာ့ မင္းကို ဆယ္ရတာ အဲဒီ အေၾကြးေက်သြားၿပီ ေအာက္ေမ့ရတယ္၊ မင္းလဲ ေနာက္မ်ား ပင္လယ္ထြက္ခဲ့ရင္ Look-Out Duty ( ၾကည့္ကင္းတာဝန္ ) ကိုေတာ့ေကာင္းေကာင္း လုပ္ကြာ”


စင္ကာပူတြင္ လြန္းတင္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ စစ္ေရယာဥ္ ေမယု ႐ွိေနသည္။ စစ္ေရယာဥ္ ေမယု မွ အရာ႐ွိႏွင့္ ရဲေဘာ္မ်ားသည္ စင္ကာပူ႐ွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေကာင္စစ္ဝန္ ဦးေက်ာ္ႏွင့္အတူ ကြ်န္ေတာ္တို႔အား ဆိပ္ခံ ေဗာတံတား ေပၚမွ ေစာင့္ၾကိဳလင့္ၾက၏။ သေဘၤာေပၚတြင္ ႐ွိစဥ္က ေထာ့နဲ႔ ေထာ့နဲ႔ေလွ်ာက္ေနေသာ ဒူးဆစ္မွာ ပိုမို ေရာင္ရမ္း၍ ျပည္ပုပ္တည္လာျခင္းေၾကာင့္ ဂ်ပန္ဆရာဝန္က ထံုေဆးျဖင့္ ခြဲကာ ကုသရသည္။


႐ုပ္ပ်က္ခ်င္ေတာ့ စင္ကာပူ ဆင္းမည့္ေန႔တြင္ အနာ႐ွိန္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ အိပ္ရာမွ လံုးဝ မထႏိုင္ေတာ့သည့္အတြက္ ထမ္းစင္ျဖင့္ ထမ္းခ် ယူၾကရေတာ့သည္။


( ၉)


 #စင္ကာပူမွျပည္ေတာ္ျပန္။


စင္ကာပူတြင္ ၿဗိတိသ်ေရတပ္ စစ္ေဆး႐ံု၌ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တက္ေရာက္ကုသခြင့္ရ႐ွိၾကသည္။ ေရာဂါမွာ Exposure and

Malnutrition ) ဟု ေဆးမွတ္တမ္း ေရးသြင္းသည္။ ေနေလာင္ျခင္းႏွင့္ အာဟာရ ခ်ိဳ႔တဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ္၏ ဒူးေခါင္းႏွင့္ တပ္ၾကပ္ၾကီး ကိုကိုၾကီး၏ ဒူးဆစ္ တံေတာင္ဆစ္မ်ားမွာ ေရာင္ကိုင္းေနသည္။ တပ္ၾကပ္ၾကီး ေအာင္ျမင့္၏ လက္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ႐ိုက္ခဲ့သည့္ ဒဏ္ရာေၾကာင့္ ေရာင္ကိုင္းေနကာ စလြယ္သိုင္းထားရသည္။ ေမာင္ေအး၊ ဂြမ္႐ွိန္၊ ေအာင္ျမင့္တို႔မွာ ထူထူေထာင္ေထာင္ပင္ ႐ွိၾကသည္။ က်န္ ရဲေဘာ္မ်ားမွာ ဂ်ပန္ သေဘၤာတြင္ သတိျပန္လည္လာၾကၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏွစ္ဦး သံုးဦးမွ သည္းေျခပ်က္၍ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ား ေနၾကဆဲ ျဖစ္၏။


ဗိုလ္သန္းလြင္မွာ အေျခအေန အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔တြင္ ဘာပစၥည္းမွ် မပါၾက။ အဝတ္တထည္ ကိုယ္တခုစီသာ။ ကြ်န္ေတာ့္တြင္ ဂ်ပန္သေဘၤာမွ ဝတ္ဆင္ ေပးလိုက္သည့္ ေဘာင္းဘီတိုေၾကာင့္သာ ေအာက္ပိုင္း အ႐ွက္လံုရသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လိုသည္မွာ အစား အေသာက္အခ်ိဳ႔ႏွင့္ အဝတ္အထည္ ဝယ္ယူရန္ ေငြေၾကး။ စင္ကာပူေကာင္စစ္ဝန္ ဦးေက်ာ္က သူ႔ ေကာင္စစ္ဝန္႐ံုးတြင္ သေဘၤာပ်က္ တံငါသည္မ်ား အတြက္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္ ေဆာင္ေငြအနည္းငယ္ ႐ွိသည္ဟု ဆိုသည္။ စစ္ေရယာဥ္ ေမယုမွ ဦးစီးမႉးဒုဗိုလ္မႉးၾကီး ဘ႐ိုနီ (Comdr P.W.Baroni ) က ေရတပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္ဌာနသို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔အား လခ တလခ စာစီ စင္ကာပူ ေဒၚလာျဖင့္ ထုတ္ေပးနိုင္ေစရန္ က/န ပို႔ကာ အခြင့္ ေတာင္းခံထားဆဲျဖစ္သည္။


ေ႐ွာင္မရသည္မွာ စင္ကာပူ သတင္းစာ အသီးသီးတို႔မွ သတင္းေထာက္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ သေဘၤာဆိပ္မွ ေဆး႐ံုေပၚထိလိုက္ပါလာၾကကာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ျခင္း၊ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ ရဲေဘာ္မ်ားကိုပါ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းျခင္း ျပဳၾကသည္။ ေနာက္တေန႔ သတင္းစာ အသီးသီးတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ သတင္း ပါ႐ွိလာသည္။ ကမၻာ့အေ႐ွိ႔ပိုင္းႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ားထံမွ ကြ်န္ေတာ့္အားခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳၾကသည္။ ေၾကးနန္းႏွင့္ ေပးပို႔ကာ ပန္းစည္းမ်ားကို လူနာတင္လွည္းႏွင့္ပင္ တင္ယူပို႔လာၾကရသည္။


ထိုေန႔ ေန႔လယ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ အနားယူရင္း စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ အိပ္ေနသည္။ ေန႔လယ္ေစာင္းတြင္ ေကာင္စစ္ဝန္ ဦးေက်ာ္ ေရာက္႐ွိလာၿပီး စင္ကာပူ ေဒၚလာေငြ ၂၇၀ဝ ကို လာေပးသည္။ ယမန္ေန႔က ေကာင္စစ္ဝန္႐ံုးတြင္ ေဆာင္ေငြ အပို မ႐ွိေသးျခင္းေၾကာင့္ စီစဥ္ရပါဦးမည္ ဆိုပါလ်က္ႏွင့္ ယခု လာၿပီး ေပးျခင္းကို ကြ်န္ေတာ္ အံ့ဩေနမိသည္။ သူက သံ႐ံုးမွ ေဆာင္ေငြ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာျပည္႐ွိပုဂၢိဳလ္ၾကီး တဦးထံမွ သီးသန္႔ ဘဏ္ ေငြလြဲခ်က္ လက္မွတ္ျဖင့္ ေပးပို႔ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ေပးပို႔လိုက္သည့္ ေက်းဇူး႐ွင္ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမွာ ထိုစဥ္က တပ္မေတာ္၏ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေနဝင္း ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ 


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး၏အိတ္တြင္းမွ ကိုယ္ပိုင္ေငြျဖင့္ ေပးပို႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ဗိုလ္သန္းလြင္ႏွင့္ တကြ ရဲေဘာ္မ်ားအား ခြဲေဝ ေပးခ၏ဲ့ ။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ တကြ ရဲေဘာ္အားလံုးသည္ ယခုထက္တိုင္ ေက်းဇူး႐ွင္ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးအား ေက်းဇူးတင္႐ွိေနဆဲပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ေနာက္တြင္ ေရတပ္မွ လခ တလစာ ၾကိဳတင္ထုတ္ေပးသည္ကို ရ႐ွိခဲ့၏။


ေဆး႐ံုတြင္ ႐ွိစဥ္ စင္ကာပႈ Strait Time မွ ေဆာင္းပါး႐ွင္ ျဖစ္သူ ( Lloyd Morgan ) ၊ ကြ်န္ေတာ္စီးသည့္ ေဖာင္ လုပ္ကိုင္ေရာင္းခ်သည့္ R.F.D ကုမၸဏီမွ ကိုယ္စားလွယ္၊ Royal Clinic မွဆရာဝန္တဦးတို႔ လာေရာက္ ေတြ႔ဆံုၾကလ်က္ အသက္႐ွင္ေနထိုင္ခဲ့ပံုႏွင့္ ေဖာင္၏ ေကာင္းခ်က္၊ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္မ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ေမးျမန္းၾကသည္။ သမားေတာ္ၾကီးက ဤရာသီဥတုတြင္ ဤေဖာင္ျဖင့္ ၁၃ ရက္ေနထိုင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမွာ အလြန္ အံ့ဩခ်ီးက်ဴးဖြယ္ ေကာင္းေၾကာင္း၊ သူတို႔လူျဖဴမ်ားသာဆိုလွ်င္ ေနေလာင္၍ တပတ္ခန္႔အတြင္း ေသဆံုးဖြယ္႐ွိေၾကာင္းေျပာၾကားသည္။ 


၂၃-၁၂-၅၆ ေန႔ထုတ္ စင္ကာပူ စထရိတ္တိုင္း ( တနဂၤေႏြေန႔ထုတ္အထူး ) တြင္ လြိဳက္ေမာ္ဂင္က ကြ်န္ေတာ္၏ ေျပာျပခ်က္ဟု ေဖာ္ျပကာ “Death Wa My Mate” ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ေရေၾကာင္း စြန္႔စားခန္း တပုဒ္ကို အက်ယ္တဝင့္ ခမ္းခမ္းနားနား ေရးသာေဖာ္ျပခဲ့၏။ ေဆး႐ံုေပၚ႐ွိ နာလန္ထစ လူမမာမ်ားကို ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းျခင္းမျပဳရန္ မည္သူကမွ် တားဆီးျခင္းမျပဳခဲ့ၾကေပ။ သတင္း သမားမ်ားသည္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ သတင္းေကာင္း သတင္းမွန္ရ႐ွိေဖာ္ျပေရးဆိုလွ်င္ လက္မေႏွးၾက။


ေဆး႐ု့တြင္တပတ္မွ် အတြင္း ကြ်န္ေတာ္ ေကာင္းစြာ နာလန္ထေပၿပီ။ ထိုအတြင္းဩစေဩးလ်ႏိုင္ငံမွ ကြန္ဖရင့္တခုတက္၍ ျပန္လာသည့္ ထိုစဥ္က ဝန္ၾကီးဦးရာ႐ွစ္သည္လည္း ကြ်န္ေတာ့္အား ေဆး႐ံုေပၚ လာေရာက္ေတြ႔ဆံုကာအားေပးစကား ေျပာၾကားခ၏ဲ့ ။ ရဲေဘာ္ႏွစ္ဦး သံုးဦးသာလွ်င္ ေကာင္းစြာမက်န္းမာေသး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ သူတို႔ အတန္က်န္းမာသည္အထိ ေစာင့္ေနၾကၿပီးမွထို ရဲေဘာ္မ်ားကိုျမန္မာျပည္တြင္ ဆက္လက္ကုသႏိုင္ေၾကာင္းျဖင့္ေဆး႐ံုဆင္းခြင့္ ျပဳလိုက္သည္။


၁၉၅၇ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္ေန႔တြင္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္အတူ တိုက္ေရယာဥ္၁၀၃ မွ မေသက်န္ရစ္သည့္ ေသ႐ြာျပန္ ရဲေဘာ္မ်ား ( စုစုေပါင္း ၁၀) ေယာက္သည္ စင္ကာပူမွ ေလယာဥ္ပ်ံျဖင့္ ရန္ကုန္ မဂၤလာဒံုု ေလဆိပ္သို႔ျပန္လည္ ဆိုက္ေရာက္ ခဲ့ၾကေတာ့သည္။

ပင္လယ္ျပင္သည္၁၃ ရက္ ကာလအတြင္း ကြ်န္ေတာ့္ေဖာင္ေပၚမွ အရာ႐ွိႏွင့္ ရဲေဘာ္႐ွစ္ဦးကို ေသမင္းက ေသ႐ြာသို႔ ေခၚသြားႏိုင္ခဲ႕သည္။


ရဲေဘာ္ကိုးေယာက္ပါေသာ ေဖာင္တစင္းမွာလည္း သေဘၤာနစ္သည့္ နံနက္ခင္းမွ စကာမေတြ႔ရေတာ့ဘဲ ေပ်ာက္ဆံုး သြားသည္ေၾကာင့္ ထိုရဲေဘာ္မ်ားသည္လည္းတိုင္းျပည္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရင္း ပင္လယ္ျပင္တြင္ က်ဆံုးခဲ့သည္ဟုသာမွတ္တမ္းတင္ ရပါေတာ့သည္။

ပင္လယ္ျပင္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သေဘၤာ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ရျခင္း၌ ကြ်န္ေတာ့္တြင္ လံုးဝတာဝန္႐ွိပါသည္။ သေဘၤာပ်က္စီးနစ္ျမဳပ္ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ပပ္လယ္ျပင္ႏွင့္ ဖက္ၿပိဳင္အန္တု၍ အသက္လုကာ ထြက္လာႏိုင္ျခင္း ဟူသည္မွာကြ်န္ေတာ့္ ရဲေဘာ္မ်ား၏ ဝိုင္းဝန္းကူညီ ၾကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္သာလွ်င္ျဖစ္ပါ၏။ အျပစ္႐ွိခဲ့လွ်င္ အျပစ္ဖို႔ခံသင့္သည္မွာ ကြ်န္ေတာ္ တဦးတည္းသာျဖစ္လ်က္ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳထိုက္သည္မွာတိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ မွ ေသ႐ြာျပန္ကြ်န္ေတာ့္ ရဲေဘာ္ တစု သာလွ်င္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။


တိုက္ေရယာဥ္၁၀၃ မွ ေသ႐ြာျပန္မ်ားတြင္ တပ္သား/စက္ ဂြမ္႐ွိန္ တဦးသာ ယခုအခါ ၉၆ပါးေသာေရာဂါေဝဒနာႏွင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့လ်က္ က်န္လူမ်ားမွာ ယခုစာေရးခ်ိန္ထိ ႐ွိေနပါေသးသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ေလာကတြင္တစ္ရက္ ေနခြင့္ရလွ်င္ တစ္ရက္ အျမတ္ ထြက္သည္ ဆိုရပါမည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္က ေသမင္း၏ ခံတြင္းဝမွ ျပန္ထြက္လာခဲ့ၾကသူမ်ား၊ ေသမင္းကို အန္တုခဲ့ၾကသူမ်ားမဟုတ္တံုေလာ။


----------------

ေမာင္ေသာ္က။

ျမန္မာလူငယ္မ်ား ပင္လယ္ျပင္ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ေစရမည္။


#ေနာက္ဆက္တြဲ။

#အမွာစကား။


တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ၏ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ ပင္လယ္ျပင္ ဇာတ္လမ္းကို ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းတြင္ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ မတ္လထုတ္မွ စ၍ ဇူလိုင္လထုတ္တိုင္ ၅ လမွ် အခန္းဆက္ တင္ျပခဲ့ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ မူလ ရည္႐ြယ္ရင္းမွာ အနည္းဆံုး ၆ လ ၇ လမွ်တိုင္ ဆက္တိုက္ ေရးသြားရန္ ျဖစ္ပါသည္။


ကြ်န္ေတာ္ ဆက္လက္ ေရးသားရန္ ရည္႐ြယ္ရင္း ႐ွိသည့္အပိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေသ႐ြာျပန္မ်ား အသက္ မေသဘဲ ရန္ကုန္ ျပန္ေရာက္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ နစ္ျမဳပ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး အဖြဲ႔တဖြဲ႔ျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အား စစ္ေဆးၾကပံု၊ ယင္းအဖြဲ႔၏ ေထာက္ခံခ်က္အားျဖင့္ စစ္ေရယာဥ္မႉးျဖစ္သူ ကြ်န္ေတာ့္အား စစ္တရားခံု႐ံုးတြင္ စြဲခ်က္ ေလးရပ္ တက္ကာ စစ္ေဆးၾကပံု စသည္ စသည္မ်ားႏွင့္ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ေပ်ာက္ဆံုးေနလ်က္ သတင္းမၾကားရစဥ္ ကာလ အတြင္း တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ကို ႐ွာပံုေတာ္ ဖြင့္ၾကပံု၊ ထိုေခတ္က ထုတ္ေဝသည့္ ျမန္မာ သတင္းစာ ေလာကမွ သတင္းေရးသားပံု၊ ႏိုင္ငံျခားထုတ္ သတင္းစာမ်ားက ကြ်န္ေတာ္တို႔အေၾကာင္းကို ေရးသားပံု စသည့္ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။


သို႔ေသာ္ သက္ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဤသည္တို႔မွာ တပ္မေတာ္ႏွင့္သာလွ်င္ သက္ဆိုင္ေသာ ကိစၥမ်ား၊ သတင္းစာေလာက၏ ထင္ဟပ္ခ်က္မ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖဳတ္ပယ္ထားေသာ္ ေကာင္းအံ့ဟု အၾကံျပဳသည့္ အတြက္ ယင္းပုဂၢိဳလ္တို႔က ေစတနာႏွင့္ ေပးေသာ အၾကံအရ ျဖဳတ္ပယ္ခ်ထားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤတြင္ စာအုပ္သည္လည္း ပိုမို ေသသပ္ကာ ပိုမို လွသြားပါသည္။ ထင္ျမင္ခ်က္ ဟူ၍တစံုတရာ မစြက္သည့္ အခ်က္အလက္တို႔ျဖင့္သာ အတိၿပီးသည့္ သေဘၤာပ်က္ ဒုကၡသည္ တစု၏ ဇာတ္လမ္းတရပ္ ျဖစ္လာပါသည္။


ကြ်န္ေတာ္၏ က်န္းမာေရးသည္ ထိုစဥ္မွစကာ ထိခိုက္ခြ်တ္ယြင္းခဲ့ရပါသည္။ စစ္ဖက္ အမႈထမ္း သက္တမ္းတြင္လည္း စန္းလဂ္ဇာတာ မွိန္ခဲ့ရပါသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ မက်န္းမာမႈ ပင္စင္ လစာျဖင့္ပင္ ဗိုလ္မႉးရာထူးအဆင့္၊ အသက္ (၄၁) ႏွစ္ အ႐ြယ္တြင္ တပ္မွ အနားယူခြင့္ ရခဲ့ပါသည္။ ယခု စာေရးသည့္အခ်ိန္ အသက္ (၆၁) ထိ မေသေသးသည္မွာ အလြန္ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရပါမည္။ ကြ်န္ေတာ္ေက်နပ္ပါသည္။ ေနေပ်ာ္ ေသေပ်ာ္႐ွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ အထူးသျဖင့္ ေက်နပ္သည္မွာ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ မွ ေသ႐ြာျပန္ ရဲေဘာ္မ်ားက


“သေဘၤာနစ္ျမဳပ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ၁၃ ရက္တာ ကာလအတြင္း ေဖာင္ေပၚတြင္ ကြ်န္ေတာ့္ ဦးေဆာင္မႈသာ မရခဲ့လွ်င္ သူတို႔တေတြ အသက္႐ွင္ခြင့္ ရခ်င္မွ ရႏိုင္လိမ့္ ျဖစ္ေၾကာင္း” ကို ယေန႔ထိ ယံုၾကည္ေနၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။


ဤစာအုပ္ ထုတ္ေဝႏိုင္ေရးအတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေပးသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ထုတ္ေဝသူ၊ ပံုႏွိပ္သူႏွင့္ အျခား သက္ဆိုင္သူအားလံုးကို အထူး ေက်းဇူး ဥပကာရ တင္႐ွိပါေၾကာင္း။


------------------


ေမာင္ေသာ္က ( စာေရးဆရာ )။

ဘေသာ္- ဗိုလ္မႉး ( ေရ ) အၿငိမ္းစား။

၁၉၈၇ ခု၊ စက္တင္ဘာလ (၂၅) ရက္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႔။


(PS:Ko Kyaw Thura Facebook မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)


August 31, 2018


[ ႐ွဥ့္ညိဳေလးဘေလာ့ဂ္မွကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္ဂါအားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]


No comments:

Post a Comment