ငါ့မယား
📗📗📗📗
သုေမာင္
ကိုစံလြင္ဟာ စိတ္ ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား ျဖစ္ေနပါတယ္။ အိမ္ေရွ႕ အိမ္ေနာက္ လမ္းသလား ေနပါတယ္။ တစ္ခါတေလ အိမ္ေပၚက ဆင္းၿပီး အိမ္ေရွ႕ ကခံထဲမွာ ဟိုေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္နဲ႔ သစ္ရြက္ေတြ ခူးလိုခူး၊ ျမက္ပင္ေတြ ဆြဲႏုတ္လိုႏုတ္ လုပ္ေနပါတယ္။ စိတ္ဂနာမၿငိမ္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုပါစို႔။ ဒါဟာ ေမြးရာပါ ဗီဇေၾကာင့္လည္း ပါပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူက ထန္းရည္ ႀကိဳက္ပါတယ္။ ညေနေစာင္းရင္ ထန္းရည္ မေသာက္ရ မေနႏုိင္ပါဘူး။ ထန္းရည္ကိုလည္း ထန္းေတာမွာ ေသာက္ရမွ ေက်နပ္တာပါ။ ဗီဇအျပင္ အက်င့္လိုလည္း ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒါက ထန္းသမား၊ အရက္သမား၊ အခု ေခတ္လိုဆို ေဆးသမားေတြရဲ႕ ဒုကၡ တစ္မ်ိဳးပါ။ ေနာ့ေပမဲ့ ဒီကေန႔ ညေန ကိုစံလြင္ ျဖစ္ေနပုံကေတာ့ အရင္ေန႔ေတြ ကထက္ ဆိုးပါတယ္။ ဂနာမၿငိမ္ သူေတြရဲ႕ ထုံးစံအတိုင္း စိတ္တိုတတ္တာ မွန္ေပမဲ့ သူ စိတ္တိုေနတာက သူ႔မယား မေစာကိုပါ။ ျဖစ္မွျဖစ္ရ ပေလတယ္။ “မေစာ” ဆိုတာက သူ႔အေပၚ အလြန္ နားလည္တဲ့ သေဘာထားႀကီးတဲ့၊ ေျပာရရင္ သူ႔ကို အလြန္ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးရွာတဲ့ ငယ္မယားပါ။ ၿပီးေတာ့ သူ ထန္းေတာ သြားတာကို ဘယ္တုန္းကမွ တားျမစ္တဲ့ မိန္းမ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါတေလ အလုပ္လုပ္ရင္း မေတာ္တဆ ေျခေထာက္ေတြ ဘာေတြ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရလို႔ လမ္းေကာင္းေကာင္း မေလွ်ာက္ႏုိင္ရင္ေတာင္ မိန္းမတန္မဲ့ ထန္းေတာသြားၿပီး ထန္းေရ ဝယ္ေပးရွာတဲ့ မိန္းမပါ။ အဲ … ခုညေနမွာေတာ့ ကိုစံလြင္ ထန္းေတာသြားဖို႔ ခက္ခဲ ေနတာကိုပဲ “မေစာ” ေၾကာင့္လို ျဖစ္ေနပါတယ္။ မေစာဘက္ကေတာ့ ဘယ္လို သေဘာရွိတယ္ ဆိုတာ မသိရေပမဲ့ ကိုစံလြင္ကေတာ့ မေစာေၾကာင့္လို႔ပဲ တစ္ဖက္သတ္ ယူဆေနပါတယ္။ ကိုစံလြင္ကေတာ့ ေကာင္းစရာရွိလည္း မေစာ၊ ဆိုးစရာရွိလည္း မေစာ၊ မေစာေျပာတာ မွန္တယ္ ဆိုတဲ့ လူစားပါ။ ေနာ့ေပတည့္ … ေျပာစရာ ဆူစရာ ရွိျပန္လည္း မေစာကိုပါပဲ။
မေစာတစ္ေယာက္ ထုံးစံအတိုင္း ေနာက္ေဖးေပါက္မွာ ပိတ္ၿပီး ထမင္းဟင္း ခ်က္ျပဳတ္ ေနတာကိုပဲ လမ္းပိတ္ ထားတယ္လို႔ ကိုစံလြင္က ထင္ေနပါတယ္။ ထမင္းဟင္း တည္ထားရင္းက ေနာက္ေဖး ေရကျပင္ ဆင္းၿပီး ေလွ်ာ္ဖြတ္ ျပန္ေတာ့လည္း သူ႔ကို ေခ်ာင္းေနတာလို႔ ကိုစံလြင္ ထင္ေနပါတယ္။ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ကိုစံလြင္ကို “ကေလးပုခက္ လႊဲလိုက္ပါဦး” စသည္ျဖင့္ အကူအညီ ေတာင္းတာကိုပဲ ထန္းေတာ မသြားျဖစ္ေအာင္ အခ်ိန္ဆြဲတာလို႔ သေဘာေပါက္ ေနပါတယ္။ “ငါ ထန္းေတာ သြားဦးမယ္” လို႔ တစ္လုံး ေျပာလိုက္ရင္ ၿပီးလ်က္ကယ္နဲ႔လည္း ဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ ကိုစံလြင္ ႏႈတ္မရဲျပန္ဘူး။ ကိုစံလြင္က မေစာကို မဆိုင္တဲ့ေနရာ ႏုိင္တတ္ေပမဲ့ တစ္ခါတေလ က်ျပန္ေတာ့ မဆီမဆိုင္ ေၾကာက္ေနတတ္ ျပန္ပါေရာ။ ဒီတစ္ခါ ထန္းေရ ဆာတာနဲ႔ အခ်ိန္ က်လာတာနဲ႔ ဒီေန႔ ထန္းေတာကို မသြားမျဖစ္ သြားခ်င္ ေနတာနဲ႔ ေပါင္း ၿပီးျဖစ္လာတဲ့ ေဒါသေတြကို ခ်စ္မယား မေစာအေပၚသာ စိတ္ထဲက ႀကိတ္ခဲၿပီး ပုံခ် ေနပါေတာ့တယ္။ ႏႈတ္က ဖြင့္မေျပာရဲတာေၾကာင့္ ဘယ္တုန္းကမွ မရွင္းလင္းဖူးခဲ့တဲ့ ေပါင္းသင္ျမက္ႏုတ္ အလုပ္ေတြကို ကုန္း႐ုန္းၿပီး လုပ္ေနမိ ပါေတာ့တယ္။
တကယ္ဆို မေစာကို ဘာမွမေျပာဘဲ ရြာေရွ႕ကထြက္ ရြာလမ္းမတိုင္း ထြက္ၿပီး ထန္းေတာ သြားရင္လည္း ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရြာကို တစ္ပတ္ႀကီး ပတ္သြားရမွာ။ ၿပီးေတာ့ မေန႔ညေနက ထန္းေတာမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရန္ပြဲကလည္း တစ္ရြာလုံး ဟိုးေလးတေက်ာ္မို႔ ရွက္ေနတာလည္း ပါပါတယ္။ ေနာက္ေဖးေပါက္က သြားရင္ လယ္တစ္ကြက္ ျဖတ္႐ုံ ထန္းေတာ ေရာက္မွာကိုး၊ ခုေတာ့ ေနာက္ေဖးေပါက္မွာ ေသာက္ေကာင္မ မေစာက ပိတ္ၿပီးေနေတာ့ ခက္တာေပါ့။
သြားမယ္ဆိုရင္ တျခား ထန္းေတာေတြလည္း ရြာမွာ ပတ္ခ်ာလည္လို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိုစံလြင္က မေန႔က ထန္းေတာကိုပဲ သြားခ်င္ေနပါတယ္။ အေၾကာင္းက “ကိုေစာလြင္” “ကိုေစာခင္” ညီအစ္ကိုနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ပါ။ ေတြ႕ဖို႔ ဆိုတာထက္ ေက်ေအးဖို႔ပါ။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ မေန႔ ညေနက သူတို႔ ညီအစ္ကိုနဲ႔ ကိုစံလြင္ အႀကီးအက်ယ္ ရန္ျဖစ္ခဲ့ ၾကတာကိုး။ ဓားဆြဲတဲ့ အထိပါပဲ။ ဓားဆြဲတာလည္း ဟိုညီအစ္ကိုက မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုစံလြင္က ဆြဲမိဆြဲရာ ထန္းလွီးဓားကို နီးရာ လွမ္းဆြဲမိတာပါ။
ကိုစံလြင္က ဒီလိုပါပဲ။ ေကာင္းၿပီ ဆိုရင္လည္း မလိုအပ္ဘဲ သေဘာေတြ ေကာင္းတတ္တယ္။ စကားေတြ ဖြာဆန္ၾကဲတယ္။ မလိုအပ္ဘဲ အကူအညီေတြ ေပးတတ္တယ္။ ခပ္ေပါ့ေပါ့ ေနတတ္တယ္။ လူေပါႀကီး တစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အရပ္က သိပ္ မေလးစားခ်င္ဘူး။ ပညာကလည္း မတတ္ရွာဘူး။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္ ႀကိဳးစားၿပီး ႐ိုးသားေတာ့ စီးပြားေရးေလး ေကာင္းပါတယ္။ ဒီေတာ့ အရပ္က ခ်စ္ခင္တယ္။ ခ်စ္ခင္တယ္ ဆိုတာထက္ သူ႔ဆီက ညာစားၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုစံလြင္က သိသိႀကီးနဲ႔ ေပးကမ္းတာပါပဲ။ အဲဒီလို လူေတြဟာ သိဖန္မ်ားေတာ့ တစ္ခါတေလ ေပါက္ကြဲတတ္တယ္။ ဒီအခါ ထန္းရည္မူး လြန္ရင္ မေက်နပ္တာေတြ ေပါက္ခြဲ တတ္တယ္။ နီးရာလူကို ရန္လုပ္တတ္တယ္။ အမူးလြန္ရင္ ရပ္ထဲရြာထဲ မဆီမဆိုင္ ကေလာ္ ဆဲတယ္။ ဘယ္သူမွေတာ့ အေရးမစိုက္ၾကပါဘူး။ ဒါေပါ့။ ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ သူဘာမွ မလုပ္သလိုပဲကိုး။ ၿပီးေတာ့ ၿပီးခဲ့တာေတြ သတိရျပန္ေတာ့ ျပန္ေတာင္းပန္ ျပန္ေရာကိုး။ ေပးျမဲ၊ ေကၽြးျမဲ၊ ေခ်းငွားျမဲကိုး။ လူေပါႀကီး တစ္ေယာက္လို မသတ္မွတ္ ၾကေပမဲ့ ကိုစံလြင္ကို ရပ္ရြာက သိပ္ၿပီး အေလးမထား ၾကတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ကိုစံလြင္က မူလက “ဦးဘေစာ” ရဲ႕ အလုပ္သမားပါ။ ဦးဘေစာ ဆိုတာက ရြာမ်က္ႏွာဖုံး၊ ပိုက္ဆံ ခ်မ္းသာတယ္။ သားသမီး သုံးေယာက္ရွိတယ္။ ေစာေစာက ေျပာတဲ့ “ကိုေစာခင္” “ကိုေစာလြင္” နဲ႔ “မေစာစိန္” ေမာင္ႏွမသုံးေယာက္။ ပညာတတ္ေတြေပါ့။ ဆိုၾကပါစို႔။ ထုံးစံအတိုင္း ကိုစံလြင္က မေစာကို ေမတၱာ ရွိသြားတယ္။ မေစာကလည္း ကိုစံလြင္ကို ခ်စ္သြားတယ္။ လူ အဆင့္အတန္းခ်င္း ကြာတာမို႔ အလိုလို ေနရင္း အခ်စ္ေရးမွာ စိုးရိမ္ ေနၾကရတယ္။ ဒီကိစၥကို သိသြားတဲ့ “ကိုေစာခင္” “ကိုေစာလြင္” ညီအစ္ကိုက ေျမႇာက္ေပးလို႔ ကိုစံလြင္က မေစာကို ခိုးေျပးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အထင္နဲ႔ အျမင္ လြဲပါတယ္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးဘေစာက နဂိုကတည္းက စီးပြားေရး လာဘ္ျမင္တဲ့ ႐ိုးသား ႀကိဳးစားတဲ့ ကိုစံလြင္ကို ျပန္ၿပီး လက္ခံတယ္။ သားမက္ အျဖစ္သာမက ေမြးစားသားလို သေဘာထား လိုက္တယ္။ အဲဒီကစၿပီး ဦးဘေစာ မိသားစုထဲမွာ ကိုစံလြင္ အရာေရာက္ခဲ့တယ္။ မေစာေတာင္မွ ေနာက္ ေရာက္သြားပါတယ္။ ေနာက္ေရာက္ဆို မေစာက မိန္းမ ပီသတယ္။ လင္သားကို အားကိုးတယ္။ လင္ကို ဘုရားလို သေဘာမထားေပမဲ့ ေရွ႕တန္း တင္တယ္။ အလိုလိုက္တယ္။ သူ႔ဖခင္ ပစၥည္းဟာ သူ႔ပစၥည္းထက္ သူ႔လင္ ကိုစံလြင္ ပစၥည္းလို႔ သေဘာထားၿပီး အရာရာ မ်က္ႏွာလႊဲတယ္။ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္း ကိစၥေတြမွာ ဘာမွဝင္မစြက္ဘဲ အိမ္ေထာင္ရွင္မ လိုပဲ ေနတယ္။ စီးတဲ့ေရ ဆည္တဲ့ကန္သင္းပဲ လုပ္ရွာတယ္။ သူတို႔ အိမ္ေထာင္ေရးက သာယာၿပီး စီးပြားတက္ လာတာ သားအရင္းေတြ ျဖစ္တဲ့ “ကိုေစာခင္” “ကိုေစာလြင္” တို႔ထက္ အေျခအေန ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
သမီး ေယာကၡမေတြ ဆိုတာကလည္း ညီအစ္ကိုေတြလို ေနထိုင္ဆက္ဆံခဲ့ ၾကတာပါ။ ကိုင္း … ဘာမ်ား ေျပာစရာ ရွိပါဦးမလဲ။
အဲ … ဒါေပမဲ့ ေလာကဓံ သဘာ၀တရား ဆိုတာ မလႊဲသာ မေရွာင္သာပါဘူး။ ဖခင္ႀကီး ဦးဘေစာ ကြယ္လြန္ေတာ့လည္း သမီးေယာက္ဖ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြ စည္းစည္းလုံးလုံး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ပါပဲ။ ေနာ့ေပတည့္ ၾကာလာေတာ့လည္း ဟိုဟာေလး ဒီဟာေလးက အစ တစ္စတစ္စ ခိုးလို႔ခုလု ျဖစ္လာေတာ့တာ ဓမၼတာေပါ့ေလ။ ဥစၥာဓန ဆိုတာက ျပႆနာ မဟုတ္လွပါဘူး။ ဦးဘေစာ ထားရစ္ခဲ့တာေတြက မနည္းလွပါဘူး။ လယ္ယာေတြ၊ ဆီစက္၊ ဆန္စက္ေတြက အစေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သားသမီး သားမက္ေတြ ကလည္း ကိုယ့္ဘာသာ ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ ခဲ့ၾကတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ရွိေနၾကၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ လူ႔သဘာဝ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ ဘာမဟုတ္တဲ့ စ႐ိုက္ သဘာဝ မတူတာ၊ စိတ္သေဘာခ်င္း မတိုက္ဆိုင္တာေလးေတြ ရပ္ရြာက ေလးစားမႈ မေလးစားမႈ ကြာျခားတာေလးေတြ၊ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ၊ မေျပမႈ ကြာျခားတာေလးေတြ၊ ပညာတတ္တာ မတတ္တာ ကြာဟမႈေလးေတြက သမီးေယာက္ဖေတြ ၾကားမွာ မသိမသာ အခ်ိဳးမေျပ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ တစ္အုံေႏြးေႏြး ဆိုပါေတာ့။ ရယ္စရာ ေကာင္းတယ္။ ျခံစည္း႐ိုး အလယ္မွာ ေပါက္ေနတဲ့ မရမ္းခ်ိဳပင္က အသီးကို ခူးရာမွာ သူ႔ဘက္ ကိုင္းက်ေနတဲ့ အပိုင္း ကိုယ့္ဘက္ ကိုင္းက်ေနတဲ့ အပိုင္း မသိမသာ လုတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး အထိေပါ့။ လူႀကီးေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကေလးခ်င္း ျဖစ္ၾကတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အိမ္ေရာက္ေတာ့ လူႀကီးေတြ နားေပါက္ရာက “ေနပါ့ေစေလ … အေရးမႀကီးပါ ဘူး … ေဆြမ်ိဳးေတြပဲ” ဆိုတဲ့ ေရႊျပည္ေအး စကားရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ မေက်နပ္မႈေလးေတြ ကပ္ပါ လာတတ္ပါေရာ။ အမွားအမွန္ ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ ရွိၾကစျမဲပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို အေသးအဖြဲကေလး ေတြကေန ဦးဘေစာပိုင္ လယ္ယာေတြနဲ႔ ဆီစက္၊ ဆန္စက္ ကိစၥေတြ အထိမွာ သမီးေယာက္ဖေတြ ဆက္ျဖစ္ ရတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငယ္ႏုိင္လို ျဖစ္ေနတဲ့ ကိုစံလြင္ ကေတာ့ ထစ္ခနဲရွိ အ႐ႈံးဘက္ကပါပဲ။ အရင္ကလည္း ခပ္တင္းတင္း ခပ္မွန္မွန္ ေနတတ္တဲ့ ဦးဘေစာရဲ႕ သားရင္းေတြ ဘက္ကသာ အမွန္ယူတတ္ ၾကပါတယ္။ သူတို႔ လက္ျဖန႔္ ေတာင္းရမ္း သုံးစြဲခဲ့ၾကတဲ့ ကိုစံလြင္ဘက္က မပါၾကပါဘူး။ ဒီလို အႀကိတ္အခဲေတြကို ကိုစံလြင္က မွတ္ေတး ထားေပမယ့္ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕က်ေတာ့ ရင္မဆိုင္ရဲဘူး။ ငယ္ေၾကာက္လို ျဖစ္ေနတာကိုး။
မေစာ ဆိုတာကလည္း ဦးဘေစာရဲ႕ သမီးရင္းသာ ဆိုတယ္ ေစာေစာက ေျပာသလို ကိုစံလြင္ကို အိမ္ဦးနတ္ေနရာ ထားၿပီး ေရွ႕တန္းတင္တာမို႔ ဘယ္လို အေရးအခင္းမွာမွ ေရွ႕တန္းထြက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ကြယ္ကလည္း ေျမႇာက္မေပးဘူး။ ျဖစ္သင့္တာ ကိုေတာ့ မသိမသာ ေျပာရွာပါတယ္။ အဆုံးအျဖတ္ ကေတာ့ ကိုစံလြင္ပါပဲ။ ဆုံးျဖတ္တိုင္းလည္း အ႐ႈံးနဲ႔ခ်ည္း ၾကံဳရေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့ေလ။ မေစာက ခိုးရာလိုက္မိတဲ့ အျဖစ္ကို အျပစ္တစ္ခုလို႔ ယူဆတဲ့ ေတာသူမို႔ သူ႔ကိုယ္သူ ဒဏ္ခတ္ ေနတာလည္း ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ဖခင္ ဦးဘေစာရဲ႕ အေမြထက္ သူ႔လင္ ကိုစံလြင္ရဲ႕ စီးပြားကို အားထားပါတယ္။ ကိုစံလြင္ကလည္း သူ သတၱိေၾကာင္တာ၊ စကားမတတ္တာ၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မမွန္တာေတြကို အားမလို အားမရ ရွိတိုင္း မေစာ အေပၚသာ ပုံခ်တတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတရံ အားကိုးတႀကီး တိုင္ပင္ပါတယ္။ တစ္ခါတရံ မေစာကို ေဒါသတႀကီး အျပစ္ဖို႔ပါတယ္။ ကုလားမႏုိင္ ရခိုင္မဲပါတယ္။ မေစာကေတာ့ လင္ခ်စ္စိတ္နဲ႔ သည္းညည္း ခံပါရဲ႕။ ၿပီးေတာ့ မေစာက စကားနည္းတယ္။ ေအးခ်မ္းတယ္။ သူစိတ္တိုရင္ စကားမေျပာေတာ့ဘဲ ဘုရားရွိခိုးေတာ့တာ။
ဒီလိုနဲ႔ … တစ္အုံေႏြးေႏြး ျပႆနာေတြဟာ စုေပါင္းၿပီး ကိုစံလြင္ဟာ မွတ္ထားမိသမွ် ေတြကို အစီအစဥ္တက် မဟုတ္ဘဲ ဟိုတစ္စ သည္တစ္စ ျပန္ေဖာ္ေတာ့တာ ပါပဲ။ ထန္းရည္မူး ကလည္း လြန္သြားၿပီကိုး။ ဟို … မရမ္းသီး ခူးတဲ့ကိစၥ ေသးေသးေလးေတြလည္း ပါရဲ႕။ အဲဒီကေန ေက်းရြာလယ္ယာ ေကာ္မတီနဲ႔ စကား အေခ်အတင္ ေျပာရတဲ့ ကိစၥဆီ ေရာက္လိုေရာက္။ အဆီအေငၚ မတည့္ပါဘူး။ ဒါဟာ ကိုစံလြင္ရဲ႕ စ႐ိုက္ကိုး။ အဲဒီအခါ ပညာလည္းတတ္၊ အေနလည္းမွန္၊ အေသာက္ အစားလည္း စနစ္က်၊ ခ်က္က် လက္က်လည္း ေျပာတတ္ ဆိုတတ္တဲ့ “ကိုေစာခင္” “ကိုေစာလြင္” ညီအစ္ကိုရဲ႕ ေခ်ပခ်က္၊ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ ေအာက္မွာ ကိုစံလြင္ ျပားျပားဝပ္ ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့။ သူတို႔ စကားဝိုင္းဟာ ရန္ပြဲလို ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဦးဘေစာ ထားရစ္တဲ့ အေမြေတြ အၿပီးအပိုင္ ခြဲဖို႔အထိ ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ ဒီအခါမွာ အျမဲတမ္း အေလွ်ာ့ေပးခဲ့ရတဲ့ ကိုစံလြင္ဟာ စကားနဲ႔ တရားနဲ႔ မႏုိင္ေတာ့တဲ့ အခါ နီးရာ ထန္းလွီးဓား ဆြဲရေတာ့တာပါပဲ။ ပါးစပ္ကလည္း ဖ႐ုႆဝါစာ မဖြယ္မရာ အဆဲအဆိုေတြ ပါလာ ပါေတာ့တယ္။ တကယ္ေတာ့လည္း ဟုတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဇာတ္ထဲက ဘီလူးလိုမွ်သာပါ။
ဒီသတင္း ဘယ္လို ဘယ္လို ပ်ံ႕သြားတယ္ မသိပါဘူး။ မၾကာခင္မွာ ဘယ္တုန္းကမွ မျမင္ရဖူးတဲ့ ပုံသဏၭာန္နဲ႔ “မေစာ” ထန္းတဲ ေရာက္လာ ပါေတာ့တယ္။ ဘယ္တုန္းက မွလည္း မၾကားဖူးတဲ့ ကရားေရလႊတ္ တတြတ္တြတ္နဲ႔ ခ်က္က်လက္က် စကားေတြနဲ႔ သူ႔အစ္ကိုရင္း ျဖစ္ၾကတဲ့ “ကိုေစာခင္” “ကိုေစာလြင္” တို႔ကို ေရပက္မဝင္ ႏွိပ္ကြပ္ ပါေလေရာ။ ျပႆနာ အဝဝကို သိထားသလို တရားဝင္သမီးလည္း ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အစ္ကို ျဖစ္သူေတြေရာ အရပ္ကပါ မေစာကို အတြန႔္ မတက္ႏုိင္ ၾကေတာ့ပါဘူး။ ကိုစံလြင္လည္း ပါးစပ္ အေဟာင္းသားနဲ႔ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဝမ္းထဲက ကလိကလိနဲ႔ ေက်နပ္အားရ ေနပါတယ္။ သူ မလုပ္ႏုိင္တာ သူ႔မယား လုပ္ျပလိုက္ၿပီ။ သူ မႏုိင္တာေတြကို သူ႔မယားက ႏုိင္လိုက္ၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ေမာင္ႏွမခ်င္းကို အႏုိင္ယူလိုက္တာ။ ဒါမွ ငါ့မယားကြလို႔ ကိုစံလြင္ လက္မေထာင္ႏုိင္ၿပီ။ ရင္ေကာ့ႏုိင္ၿပီ။ လက္ထဲက ထန္းလွီးဓားကို အေဝးဆီ လႊင့္ပစ္လိုက္တာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ထန္းပင္ တစ္ပင္မွာ သြားစိုက္ေနလို႔ “မွတ္ပလား” လို႔ေတာ့ ထေအာ္ လိုက္ေသးရဲ႕။
“လာ ကိုစံလြင္ ျပန္စို႔” ဆိုၿပီး မေစာက လက္ဆြဲမွ ေျခလွမ္း အက်ဲႀကီးနဲ႔ ခပ္ႂကြားႂကြားဝံ့ဝံ့ ျပန္ခဲ့ ပါေတာ့တယ္။
မေန႔က အျဖစ္အပ်က္က ဒါပါပဲ။
* * *
ေနာ့ျဖင့္ ဒီကေန႔ ညေန ကိုစံလြင္ ဘာေၾကာင့္ ထန္းေတာကို မျဖစ္မေန သြားခ်င္ ေနပါသလဲ။ မေန႔က ေအာင္ပြဲႀကီးကို ျပန္ၿပီး အရသာခံဖို႔လား။ ေအာင္ပြဲခံဖို႔လား။ ႐ႈံးသူတို႔ မခံခ်ိေအာင္ တမဂၤလာ မ်က္ႏွာျပဖို႔လား။ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုစံလြင္ရဲ႕ စိတ္သဘာဝ အတိုင္း မေန႔က အျဖစ္အပ်က္ အတြက္ ဒီေန႔ ျပန္ၿပီး အားနာ ေနျပန္တာပါ။ ကိုစံလြင္က အႏုိင္ရၿပီးရင္ ႐ႈံးသူကို ျပန္အားနာတတ္ ပါတယ္။ သနားက႐ုဏာ သက္တတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ၾကာမွျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ မနက္ျဖစ္ ညေနၿပီး စိတ္ေျပတတ္တဲ့ သေဘာပါ။ ဒါလည္း သူ႔ဗီဇပါပဲ။ မေစာနဲ႔ေတာ့ ကြာပါတယ္။ မေစာလည္း မနက္ျဖစ္ ညေနၿပီး ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ထားတတ္သူပါ။ ဒါေပမဲ့ မေစာက ေမ့ပစ္လိုက္တာပါ။ ကိုစံလြင္ကေတာ့ တစ္ႏုံ႔ႏုံ႔နဲ႔ ခံစားေနရတာပါ။ ခုလည္း ကိုစံလြင္မွာ ထန္းေတာသြားၿပီး “ကိုေစာခင္” “ကိုေစာလြင္” ညီအစ္ကိုကို ေတြ႕ခ်င္ ေနပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ျပန္ၿပီး ေတာင္းပန္ခ်င္ ေနပါတယ္။ မေစာ စကားေတြ ေဗြမယူဖို႔ ေျပာခ်င္ ေနပါတယ္။ ဒီအတြက္ မေစာကပဲ မွားသလိုလို ျဖစ္သြားမွာကိုေတာင္ သတိမထားမိေအာင္ ပါပဲ။ မေစာေၾကာင့္ သူ ... ခဲ့တာကို ခုေတာ့ မလိုခ်င္ေတာ့ ျပန္ပါဘူး။ ၾကည့္ေလ … သူ ထန္းေတာသြားမယ့္လမ္းမွာ ထမင္းဟင္း ခ်က္ေနတဲ့ “မေစာ” ကိုေတာင္ ေဒါသေတြ ျဖစ္ေန ျပန္ပါၿပီေကာ။ ဪ… လူ႔ စိတ္ ေျပာပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ညေန အေတာ္ေစာင္းေတာ့ “မေစာ” ကို သူ႔အရီး ေခၚတယ္ဆိုလို႔ အေရွ႕အိမ္ဘက္ ထြက္သြားတယ္ ဆိုရင္ပဲ ကိုစံလြင္တစ္ေယာက္ ေနာက္ေဖးေပါက္ ကေန ထန္းေတာရွိရာ သုတ္ေျခတင္ေတာ့တာ ပါပဲ။ ေျပးရင္းကေနပဲ ဟိုေရာက္ရင္ ဘယ္လို မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္မယ္။ မ်က္ႏွာခ်ိဳ ဘယ္လိုေသြးမယ္။ ထန္းရည္ဖိုး ဘယ္လို ရွင္းမယ္။ မေစာရဲ႕ စကားေတြ အတြက္ ဘယ္လို ေတာင္းပန္မယ္။ အို … မေစာကိုေတာင္ အျပစ္ဖို႔ေကာင္း ဖို႔မယ္ေပါ့ေလ။
ဒီလိုနဲ႔ ထန္းေတာ ေရာက္ေတာ့ ဟိုညီအစ္ကိုရဲ႕ ဝိုင္းနဲ႔ ကပ္လ်က္ဝိုင္းမွာ မရဲတရဲ ဝင္ထိုင္ လိုက္ပါတယ္။ ႐ုတ္တရက္ မ်က္ႏွာခ်င္း မဆိုင္ရဲဘူးကိုး။ ဒါေပမဲ့ေလ ... သူ ေမာင္းတင္ခဲ့သမွ် အလဟႆ ျဖစ္ကုန္ရ ပါၿပီေကာ။ သူ ဆိုင္ထဲ ဝင္လာကတည္းက ဟိုညီအစ္ကိုက မ်က္ႏွာ လႊဲၿပီးသား ျဖစ္သြား ၾကပါၿပီ။ သူလည္း နီးရာစားပြဲ ဝင္ထိုင္လိုက္ေရာ
“လာကြာ … သြားၾကစို႔” ဆိုၿပီး ေဆာင့္ႀကီး ေအာင့္ႀကီးနဲ႔ အေရာမဝင္ခ်င္ သလို၊ အဖက္မတန္ သလို ဆိုင္ထဲက ထြက္သြား ၾကေတာ့တာ ပါပဲ။ ဒီလို ၾကံဳလိုက္ရ ျပန္ပါေရာ။ ဒါေၾကာင့္ … ဘာမွ အျပစ္မရွိတဲ့ ထန္းရည္ တစ္ျမဴကို ဂြပ္ခနဲ ေမာ့ကာ ေမာ့ကာ ေသာက္ပစ္လိုက္ ပါေတာ့တယ္။
အိမ္ေရာက္ေတာ့ ဘက္ထရီ မီးေရာင္ေအာက္က ထမင္းစား စားပြဲေပၚမွာ ထန္းရည္ တစ္ပုလင္း အဆင္သင့္ ဝယ္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းလည္း သေဘာေပါက္ သြားပါတယ္။ မေစာက ထန္းတဲကို မသြားေစခ်င္ဘူးကိုး။ ကိုစံလြင္ တစ္ေယာက္ စိတ္ႏုသူပီပီ သူ႔ေယာက္ဖ ေတြကို သြားၿပီး မ်က္ႏွာခ်ိဳ ေသြးဦးေတာ့မွာ မေစာက ႀကိဳတင္ သိေနမွာ အမွန္ပါပဲ။ ကိုစံလြင္ဟာ မေစာ ဝယ္ထားတဲ့ ထန္းရည္ ပုလင္းကို ဆက္ၿပီး ေသာက္ပါတယ္။ ထမင္းကို ပလုတ္ပေလာင္း စားၿပီး အိပ္ရာဝင္ပါတယ္။
အရင္ကဆိုရင္ ကေလးကို အလယ္မွာ ထားၿပီး ကိုစံလြင္ဘက္ သနပ္ခါး အေဖြးသားနဲ႔ မ်က္ႏွာလွည့္ၿပီး အိပ္တတ္တဲ့ မေစာဟာ ဒီညေတာ့ ကေလးကို ရင္ခြင္ထဲ ထည့္ၿပီး တစ္ဖက္လွည့္ အိပ္ေနပါတယ္။ ျခင္ေထာင္ထဲ ဝင္လိုက္႐ုံနဲ႔ လႈိက္ခနဲ ထြက္လာတဲ့ ေခၽြးနံ႔ကလည္း ႀကိဳင္ေလွာင္ ေနေလရဲ႕။ ေရခ်ိဳးထားပုံ မရပါဘူး။
ကိုစံလြင္ အဲဒီ ေခၽြးနံ႔ နံေနတဲ့ မေစာရဲ႕ ကိုယ္လုံးေလးကိုပဲ မသိမသာ လွမ္းၿပီး ဖက္လိုက္ပါတယ္။ တြန႔္ခနဲ ျဖစ္သြားရင္း မေစာဆီက အသံထြက္လာပါတယ္။
“ဘာမွ စဥ္းစားမေနနဲ႔ အိပ္ေတာ့။ ကၽြန္မ ပင္ပန္းေနၿပီ” တဲ့။
အင္း … ကၽြန္မ လက္နဲ႔ ေရးတာကို ရွင္က ေျခနဲ႔ဖ်က္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္ မဟုတ္လားလုိ႔ မေျပာတာ ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ ကိုစံလြင္ ေတြးမိပါတယ္။ ခုႏွယ္ခါ က်ေတာ့လည္း ဒါမွ ငါ့မယားလုိ႔ ဆုံးျဖတ္မိေန ျပန္ပါေရာေလ။
---------------------
သုေမာင္
(ကုိစံလြင္ မေစာ ဝတၳဳတုိမ်ား)
{ Burmese Collection ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ }
ျပန္လည္မ်ွေဝပါသည္။
ZawOo.
No comments:
Post a Comment