Monday, 26 November 2018

မနႏၵာေျပာခ်င္ေသးသည္ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ) 📒 (အပိုင္း-၈)

ျမနႏၵာေျပာခ်င္ေသးသည္ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ)


📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒


(အပိုင္း-၈)


ၾကည္ေအး 


“ကိုကိုဟာ မိန္းမ လိုက္စားသူသာ ျဖစ္ပါတယ္ေနာ္။ မုဒိမ္းေကာင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္”လို႔ ေျပာေတာ့ ျမနႏၵာဟာ ႐ုပ္ကေလးနဲ႔ မလိုက္ေအာင္ ရက္စက္ဆိုးရြားလွသည္တဲ့။ 

ျမနႏၵာသည္ သားကေလးကို လက္တြဲ၍ ရာသီဥတု သာယာသည့္ ေႏြရာသီမွာ လန္ဒန္ၿမိဳ႕လယ္က ပန္းျခံမွာ သြားထိုင္ေနတတ္၏။ ေရသူမေက်ာက္႐ုပ္မ်ားမွ ေရပန္း ျဖာက်သည့္ သက္တံ သာယာလွသည္ကို ကေလးကို ျပၿပီး အျပံဳးမပ်က္ ေနခဲ့၏။ ခိုမ်ား ေခါင္းႏွင့္ ပခုံးေပၚပ်ံ၀ဲက်လာသည္ကို ကေလးႏွင့္ အတူ မ်က္ႏွာ၊ ႏွာေခါင္း လက္၀ါးျဖင့္ အုပ္၍ ခံယူခဲ့၏။


ပစ္ကယ္ဒီလီဘက္ နီယြန္းမီးေခ်ာင္းေရာင္စုံေတြ လင္းလိုက္မွိန္လိုက္ ေအာက္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ၾက၏။ သားေလး၏ မ်က္ႏွာ နီလိုက္စိမ္းလိုက္ ရွိသည္ကို ၾကည့္မ၀ရွိ၏။ ဆိုဟိုဘက္သြား၍ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ၾက၏။ “ဆြပ္ျပဳတ္ ၀ယ္စားၾက၏။ သားေလးက လူႀကီးပမာ အေဖာ္ရလွသည္။

“သားနဲ႔ ေမေမ ႏွစ္ေယာက္တည္းလည္း ေနလို႔ရတာပဲေနာ္ သား”ဟု ေျပာမိ၏။

“ဘယ္သူမွ ပိုက္ဆံမေပးလည္း ေမေမက အလုပ္ လုပ္ေကၽြးမွာေပါ့။ ေမေမ လက္ႏွိပ္စက္ သင္မွာေပါ့။ ေက်ာင္းဆရာမ ၀င္လုပ္မွာေပါ့။ အေရာင္းစာေရး ၀င္လုပ္မွာေပါ့”ဟု ေျပာမိ၏။ 

တစ္ပတ္ကို ၁၀ ေပါင္ေလာက္ရရင္ ေနလို႔ရတာပဲ။ အခန္းက်ဥ္းကေလး ငွားႏိုင္မွာပဲ။ ၾကက္ဥနဲ႔ ေထာပတ္၊ ႏို႔ သည္ေလာက္ေပါတဲ့ ျပည္မွာ စားစရာ မခက္လွပါဘူး။ ကေလးေက်ာင္းေနတဲ့အရြယ္ ျမန္ျမန္ေရာက္ပါေတာ့ကြယ္။ ဒါေပမယ့္ အခမဲ့ အစိုးရေက်ာင္းမွာ လမ္းေပၚက ကေလးေတြနဲ႔ ေရာေနရေတာ့မွာေနာ္။ ေကာ့ကနီကေလး ျဖစ္သြားမလား။ ခုလို လန္ဒန္ တစ္ၿမိဳ႕လုံး ဆိုင္ရွိသမွ် အႏွံ႔ ရွာ၀ယ္မွ ရလာတဲ့ ႏြားကေလးသားေရႏု ဖိနပ္ျပာကေလးမ်ိဳး စီးႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ရွက္တလင္း သိုးေမႊးဆြယ္တာ ၁၃ ေပါင္တန္ ၀ယ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။

ျမနႏၵာသည္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ အလုပ္ လုပ္စားဖို႔ သတိရမိ၏။ အလုပ္ လုပ္စားၿပီး ေနထိုင္လို႔ ျဖစ္သည္။ အလုပ္ လုပ္စားႏိုင္လွ်င္ လြတ္လပ္သည္လို႔ သူ သိလာ၏။ ငယ္ငယ္က ပညာေတြ ခင္ခဲ့ၿပီး သည္အၾကံ ဘာျဖစ္လို႔ မရပါလိမ့္။ ရန္ကုန္မွာကတည္းက ေက်ာင္းဆရာမလုပ္ၿပီး အခန္းကေလး တစ္ခန္းငွားလို႔ ဘတ္စကားျဖင့္ အလုပ္သြားေနႏိုင္သားပဲ။ အမ်ားတကာ သည္လို ေနၾကသည္ပင္။ ဘယ္ေလာက္ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းတဲ့ ဘ၀လဲ။ ေလာက၌ ဘာမွ အေရးမႀကီးေသာ ၀န္ပိုလို႔ပင္ေနေသာ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္းဆိုတာကို သူေနေနက်ေနၿပီး အတၱစြဲမ်ားလွသည့္ မိဘလက္မွ ႐ုန္းထြက္ရမွန္း မသိခဲ့။ မတတ္ခဲ့။ ကံဆိုးလွသည့္ ျမနႏၵာပါတကား။ မရွိတာထက္ မသိတာ ခက္လွသည္မွာ အမွန္ပါတကား။ ယခုေတာ့ ဘ၀၌ အေနတတ္ၿပီ ထင္သည္။ သားကေလး အေဖာ္ရေနေတာ့ ပိုၿပီး လူ႔ျပည္မွာ ေနလို႔ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းလာသည္။ ျမနႏၵာ သတၱိရွိဖို႔ေတာ့လိုသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ တစ္လ ေပါင္ ၄၀ ျဖင့္ ေလာက္ေအာင္ သူ ေနၾကည့္သည္။ စရိတ္ေလွ်ာ့ၾကည့္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ လုံး၀ မၾကည့္ဘဲ ေနသည္။ ဂီတပြဲမ်ားကိုေတာ့ အစားအေသာက္လိုပင္ သူ႔ဘ၀၌ အေရးႀကီးသည္ျဖစ္၍ ေစ်းေပါေသာ ခုံလက္မွတ္မ်ား ၀ယ္၍သြားသည္။ အဲလဘတ္ေဟာမွာဆိုလွ်င္ အလယ္ေကာင္၌ ခုံမရွိဘဲ မတ္ရပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေကာ္ေဇာေပၚ၌ ထိုင္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဂီတနားေထာင္ႏိုင္သည္။ အဲသည္မွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား လာၾကသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ အ၀တ္အစား ေတာက္ေတာက္ပပ ၀တ္စရာ မလိုျပန္သည္မို႔ လြတ္လပ္လွျပန္၏။ တီးမႈတ္ျခင္း ခဏနားသည့္ၾကားမွာ ႐ုံ၏ အလယ္ ေရပန္းကေလး၌ သက္တံေရာင္မ်ား မီးေမာင္း ထိုးေပးသည္ကို သားကေလးႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေငးၾကည့္ရေသး၏။ ၿပီးေတာ့ ဂီတကို ႏွစ္သက္၍သာ လာသူမ်ားကို ခ်စ္အားပိုကာ အလိုလို ၀မ္းသာေနတတ္၏။ 

သစ္ပင္ေအာက္မွာေတာင္ ေနထိုင္လို႔ ျဖစ္သည္လို႔ ေဟာေျပာေသာ ေသာ္႐ို၏ အဘိဓမၼာကို သက္၀င္လ်က္ေနျပန္၏။ အဂၤလိပ္ စာအုပ္မ်ားစြာ ဖတ္မိ၏။ လူ႔ဘ၀မွာ ပစၥည္းဥစၥာ ဆင္းရဲျခင္းဆိုတာ ေၾကာက္စရာ မရွိဟု သူ သေဘာေပါက္လာ၏။ လူ႔ဘ၀၌ ေနနည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသည့္အနက္ ကိုယ္ႀကိဳက္ရာ ေရြးခ်ယ္၍ ေနႏိုင္သည္ ဆိုတာလည္း သိျမင္လာ၏။ ေအးခ်မ္းျခင္းကို လိုလားလာ၏။ စုံမက္ျခင္းနည္းပါးလွ်င္ ေအးခ်မ္းမည္ပင္။

တျဖည္းျဖည္း ခင္မင္လာေသာ အိမ္နီးခ်င္း မစၥမာတင္ႏွင့္လည္း စကားေျပာလို႔ ေကာင္းလွ၏။ မစၥမာတင္သည္ အသား မစား။ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း မသြား။ ခ်စ္သူႏွင့္ လက္မထပ္ဘဲ အတူေန၏။ သားသမီးကို တားဆီးထား၏။ ၿပီးေတာ့ ခ်စ္သူကို လင္သည္လို႔ မေျပာ။ အတူေနသူေယာက်္ား၏ နာမည္ကို မယူ။ အပ်ိဳႀကီး နာမည္ခံၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရာရွိတစ္ေယာက္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္စားကာ ေတာဘက္မွာ အိမ္ပိုင္ျဖင့္ ေန၏။ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ေပၚမွာ အခန္းငွားၿပီး တစ္ပတ္မွာ ငါးရက္မွ်သာ ေနေလသည္။

ထိမ္းျမားလက္ထပ္တယ္ဆိုတာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မယုံၾကည္တဲ့ သေဘာပါတယ္။ ခ်ဳပ္ခ်ယ္စိုးမိုးလိုတဲ့ သေဘာပါတယ္။ တျခားသူေတာ့ မသိဘူး။ ကၽြန္မေတာ့ သည္းညည္း မခံႏိုင္ပါဘူး”ဟု မစၥမာတင္က ေျပာ၏။ “သည္ေယာက်္ား သည္မိန္းမ တစ္ေယာက္ကို တစ္သက္လုံး ခ်စ္ႀကိဳက္ေနမယ္ဆိုတာလည္း အင္မတန္ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ပဲ။ လင္မယားတိုင္းဟာ သားသမီးကို ငဲ့ေနၾကလို႔ ဒါမွမဟုတ္ စီးပြားေရး၊ ဂုဏ္သေရ ဆိုတာေတြ ငဲ့ေနၾကလို႔သာ လင္နဲ႔မယားအျဖစ္ ျမဲေနၾကတယ္ ထင္တာပဲ။ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ေလး၊ ငါး ႏွစ္ထက္ ပိုၿပီး ခ်စ္ခင္ေနၾကမယ္ မထင္ပါဘူး”ဟု ေျပာ၏။ 

“ဒါေပမယ့္ စိတ္မရွိပါနဲ႔။ ရွင္တို႔ကေတာ့ အတူေနတာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီဆို”ဟု  ျမနႏၵာက အားနာေသာ္လည္း သိခ်င္သည္တစ္ေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးခ်င္သည္ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ေမးလိုက္လွ်င္...

“ကၽြန္မတို႔က လင္မယားမွ မဟုတ္တာ။ သူ လာခ်င္တဲ့အခါ လာႏိုင္တယ္။ သြားခ်င္တဲ့အခါ သြားႏိုင္တယ္။ သူ လာတဲ့အခါတိုင္းမွာ ကၽြန္မ ရွိခ်င္လည္း ရွိမယ္။ ကၽြန္မ သူ႔ကို ခ်စ္ေနေသးသမွ်ေတာ့ ရွိေနမွာေပါ့။ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ခ်စ္တဲ့စိတ္ တစ္ခုပဲ အရင္းခံထားၿပီး ဆက္ဆံၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကို ကၽြန္မ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခြင့္ မရွိေတာ့ သူဟာ ဓာတ္ပုံ သတင္းေထာက္ပီပီ သူ ၀ါသနာပါရာ တစ္ကမၻာလုံး လွည့္ၿပီး သတင္းယူေနတာပဲ။ စစ္ပြဲေတြ ေရွ႕ဆုံးက ပါသြားတယ္။ သူ ျပန္လာမွ မေသေသးဘူးလို႔ သိရတယ္။ ကၽြန္မ သိပ္ပူတတ္တာ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ရွင့္ကေလးေတြကို လုပ္ကိုင္ေကၽြးဖို႔ လိုေသးတယ္။ မေသပါနဲ႔ဦးလို႔ ကၽြန္မ စာမေရးဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ကေလး မရေအာင္ တားထားတာကိုး။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္မေၾကာင့္ပါ။ ကၽြန္မတို႔ ဂုဏ္တို႔၊ စီးပြားေရးတို႔ ဆိုတာကို ဂ႐ုမစိုက္ေပမယ့္ ကေလးေတာ့ ခ်စ္တတ္တယ္။ ကေလး ရလာရင္ ကၽြန္မဟာ သူ႔အေပၚ ခုေလာက္ ေကာင္းႏိုင္လိမ့္မယ္ မထင္ဘူး။ ကၽြန္မဟာ ကေလးအတြက္ သူ႔ကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်င္လာေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို ခ်စ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္မ ခ်စ္ခ်င္တဲ့ ကေလးကိုေတာင္ မယူေတာ့ဘူး”

ျမနႏၵာကေတာ့ ေခါင္းယမ္းမိသည္။ သဘာ၀မက်ဘူးဟု ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ လူတိုင္းသည္ ကိုယ္ႀကိဳက္သည့္ ဘ၀ကို ေရြးခ်ယ္ေနထိုင္ရမည္လို႔ သူ ယုံၾကည္ခဲ့ၿပီ။ မစြက္ဖက္လိုပါ။ 

“လက္မထပ္ဘဲ ေနတဲ့ဘ၀မွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ သစၥာရွိဖို႔ေရာ လိုေသးတယ္ ထင္လား”ဟု နႏၵာ ေမးမိေသး၏။

“သစၥာဆိုတာ အလကား စကားလုံးပါ။ ကၽြန္မ ယုံတာက ေယာက်္ားနဲ႔ မိန္းမဟာ အနည္းနဲ႔ အမ်ား ေတြ႔တိုင္း ျမင္တိုင္း တပ္မက္ၾကတယ္လို႔ ထင္တယ္။ အဲဒီ လိင္စိတ္ကို တခ်ိဳ႕က ခ်ဳပ္တည္းတယ္။ တခ်ိဳ႕က မခ်ဳပ္တည္းဘူး။ ဒါပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ေယာက်္ားဆိုတာက အဖိုဆိုတာက သတၱေဗဒအရ ကိုယ္၀န္မေဆာင္ရဘူး။ မိခင္စိတ္ ဆိုတာမ်ိဳး ကိုယ့္သားေျမးကို တြယ္တာျခင္း မရွိ။ သူ႔အဖို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္သာ ဘ၀မွာ အေရးႀကီးတယ္။ အဖို တစ္ေယာက္တည္းက အမ မ်ားစြာကို  တပ္မက္ႏိုင္တယ္။ လိုက္စားႏိုင္တယ္။ အမကေတာ့ ကိုယ့္ကေလးကို ခ်စ္ရတယ္။ ေစာင့္ေရွာက္ရတယ္။ ႀကီးျပင္းေအာင္ ေမြးျမဴရတယ္”

ျမနႏၵာက ရယ္ေမာကာ “ကဲ၊ ဒါျဖင့္ သူက တစ္ႏိုင္ငံၿပီး တစ္ႏိုင္ငံ လွည့္လည္ေနတုန္း၊ အလွအေခ်ာေတြနဲ႔ ေတြ႔ေနတုန္း ရွင္ကေတာ့ ကေလးကိုေတာင္ မယူဘဲ ေနတယ္။ ဘယ္လို ေနႏိုင္သလဲ။ ကၽြန္မေတာ့ သားေလးသာ မရွိရင္ ႐ူးလိမ့္မယ္လို႔ ထင္တယ္”ဟု ေျပာေလ၏။

“ကၽြန္မလား”ဟု မစၥမာတင္က အျပံဳးမပ်က္ေျပာ၏။ “ကၽြန္မ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း ဖတ္ေနတယ္”ဟု ေျပာေလ၏။

မစၥမာတင္ႏွင့္ စကားေျပာရင္း ျမနႏၵာသည္ ကိုကို႔ကို မၾကည့္ခ်င္စိတ္ ခြဲခြာေနလိုစိတ္မ်ား ေပ်ာက္သြား၏။ ရွက္တာ၊ နာၾကည္းတာေတြလည္း ေပ်ာက္သြား၏။ ကိုကိုသည္ ဘယ္လိုပင္ မိန္းမ ၀ါသနာပါ၍ လိုက္စားေနလည္း အိမ္ႏွင့္ယာႏွင့္ သားႏွင့္ မယားႏွင့္ ေနခ်င္စိတ္ ရွိျပန္သည္ ဆိုတာကိုလည္း ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေတာင္ သေဘာေပါက္လာ၏။ ခြဲခြာၾကစို႔ဆိုလွ်င္ ျမနႏၵာက စတင္ ခြဲခြာရမည္ျဖစ္၏။ ျမနႏၵာက စြန္႔ပစ္ခဲ့ရမည္ျဖစ္၏။ ငယ္ငယ္ကတည္းက စတင္ လႈပ္ရွားတတ္သည္ မဟုတ္ေသာ၊ သူမ်ား စီမံရာ ဘ၀၌ အလိုက္သင့္ ေနခဲ့ေသာ ျမနႏၵာအဖို႔ ဘယ္လိုက စၿပီး လုပ္ကိုင္ရမယ္ဆိုတာကို မသိ။ ကိုကိုက စၿပီး စြန္႔ခြာပါေစဟု ဆုေတာင္းျပန္၏။ သူ တကယ္ ခ်စ္တဲ့ မိန္းမနဲ႔ ေတြ႕ပါေစဟု ဆုေတာင္းျပန္၏။

သို႔ေသာ္ ကိုကို၌ မဂၤလာဦးဘ၀က အယုအယမ်ိဳးသာ ေပ်ာက္ကြယ္သည္။ နႏၵာ့ကို ခ်စ္ျမဲ ႏွစ္လိုျမဲ ရွိသည္ဆိုတာ မျငင္းႏိုင္။ နႏၵာကပဲ ေလာကီမႈ နားေ၀းတာ ျဖစ္ေလသလား မသိ။ ကိုကိုသည္ သားေလးကိုလည္း ေပြ႕ခ်ီထိန္းေက်ာင္းေနတတ္ျပန္၏။

“သားသား၊ ေမေမနဲ႔ ေဖေဖ ဘယ္သူ႔ ခ်စ္သလဲ”ဟု ေမးတတ္၏။

“ေမေမ့ ခ်စ္တယ္”

“ဘာျဖစ္လို႔”

“ေမေမက အျပင္သြားတိုင္း ေခၚတယ္။ ေဖေဖက ေခၚဘူး” 

ကိုကိုက သေဘာက်ကာ သူ႔သားကို ဖ်စ္ညႇစ္ နမ္းလွ်င္ ကေလးက အတင္း ႐ုန္းထြက္တတ္၏။ ထို႔ေနာက္ ႏွစ္ေယာက္သား မီးရထားတြဲႏွင့္ ကစားၾကျပန္၏။ အိမ္ေဆာက္ၾကျပန္၏။ ျမနႏၵာသည္ မ်က္ရည္ မဆည္ႏိုင္ျဖစ္ရ၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္လင္ကိုသာ အိုေအာင္မင္းေအာင္ ေပါင္းေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးမိျပန္၏။

“ေဖေဖက အိမ္လည္း ျပန္ဘူး”ဟု သူ႔သားက စြပ္စြဲျပန္၏။

“ျပန္ပါတယ္ကြ၊ အျမဲ ျပန္လာတာပဲ”

“ဟင့္အင္း။ ျပန္ဘူး”ဟု ျငင္းျပန္၏။ ကိုကို ညတိုင္း မျပန္တာေတာ့ ကေလးေတာင္ သိတယ္။ သူ ျပန္လာလည္း အိမ္မွာ ဆီးႀကိဳေသာ မယားသည္ မရွိ။ ျမနႏၵာသည္ ညေနတိုင္းလိုလိုပင္ သားကို လက္တြဲ၍ တစ္ေနလုံး လမ္းထြက္ေနတတ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္လိုလွ်င္ ကိုကိုက သူ႔ေသာ့ျဖင့္ ဖြင့္၀င္ကာ ေစာင့္ေနတတ္သည္။ ၾကည္ၾကည္သာသာ ဆီးႀကိဳသည္။ 

“ကိုကို စားေသာက္ၿပီးေရာေပါ့”ဟုသာ ျမနႏၵာက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုကို႔ မ်က္ႏွာကို သူ ၾကည့္မည္ မဟုတ္။

ၿပီးၿပီဟု ေျပာၿပီး၊ ေမးေဖာ္ရသည္ကို ေက်းဇူးစကား ဆိုတတ္သည္။ 

“မစားရေသးဘူး” ဆိုလွ်င္ေတာ့ ျမနႏၵာသည္ စည္သြတ္ဘူးကို ေဖာက္မည္။ ျမနႏၵာသည္ ေကာင္းမြန္စြာ ခ်က္ျပဳတ္ မစားသည္မွာ ၾကာၿပီ။ ေစ်းမသြားသည္မွာ ၾကာၿပီ။ သစ္သီး၊ ၾကက္ဥ၊ ႏို႔၊ ေထာပတ္ႏွင့္ ေခ်ာကလက္သာ စားေနရသည္။ ျမနႏၵာ ေတာ္ေတာ္လည္း ပိန္သြားသည္။

သူတို႔ ပါရီသို႔ ေျပာင္းခါနီး ကိုကိုလည္း ညစဥ္ မွန္မွန္ ျပန္လာသည္။ ေဆး႐ုံတာ၀န္ပဲ ေလ်ာ့ပါးေလသလားဟု ျမနႏၵာက ရယ္ေမာလိုက္၏။ သူ႔သားက ျပန္လာမည္ဆိုေတာ့ ေမွ်ာ္သည္။ ေမွ်ာ္သည့္သံ သူ႔ေဖေဖကလည္း ျပန္သည္။ ျမနႏၵာသည္ ကေလးအိပ္ခန္းကို သူ႔အိပ္ခန္း လုပ္ခဲ့ၿပီး၊ ထိုအခန္းထဲက ကိုကို႔ ေသာ့ဖြင့္သံ၊ ျပန္ပိတ္သံ၊ ေျခသံမ်ားကို နားေထာင္ေနသည္။ ရင္ထဲမွာ ပူေလာင္လ်က္ရွိကာ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ျမဲ။ ၿပီးေတာ့ ဖေအႏွင့္သား ႏႈတ္ဆက္ရယ္ေမာၾကလွ်င္ သူ စိတ္အနည္းငယ္ ေအးခ်မ္းသြားၿပီး သိုးေမြးထိုင္ထိုးျမဲ။ လက္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖင့္ ထိုးႏိုင္လာေလ၏။

 သားေလးရဲ႕ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ရင္ေတာ့ သူ႔အေဖဟာ ခင္မင္ေနစရာေကာင္းမွာပဲ။ အားကိုးစရာ ေကာင္းေနမွာပဲ။ အျပင္ဘက္က ႀကီးက်ယ္တဲ့ ကမၻာႀကီးက ျပန္ျပန္လာတဲ့ သူရဲေကာင္းေတာင္ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ မီးရထားတြဲပ်က္ရင္ ျပင္ေပးတတ္တယ္။ ဘုိင္စကယ္ဘီးက ၀က္အူေခ်ာင္ေနတာကို က်ပ္ေပးတတ္တယ္။ သားရဲ႕ ဘ၀မွာ ကိုကိုဟာ အေရးႀကီးလာၿပီ။ သူတို႔ကို ခြဲပစ္လို႔ သင့္ေတာ္ပါ့မလားဟုလည္း ျမနႏၵာ ေတြးျပန္၏။

သည္လိုပဲ ေတြးေတာရင္း၊ တစ္ေယာက္တည္း စကားေျပာရင္း သူတို႔ ပါရီသို႔ ေျပာင္းဖို႔ ျဖစ္လာ၏။ ပါပါက သူ႔တူသမက္ ႀကီးပြားေစလိုျပန္၏။ ပါရီ၌ ပလပ္စတစ္ ခြဲစိတ္ကုသျခင္းကို သင္ေစလိုျပန္၏။  ေငြအျပင္ ေရာင္းခ်သုံးစားရန္ မာမာ၏ ပတၱျမား ဘယက္ႏွင့္ လက္ေကာက္မ်ား ပို႔လိုက္၏။ ၿပီးေတာ့ ျမနႏၵာလည္း ပိုၿပီး တတ္သိနားလည္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္၏။ ျပင္သစ္ စာ၊ စကားကို ပို၍ ကၽြမ္းက်င္ခြင့္လည္း ရလိမ့္မည္တဲ့။


ျပင္သစ္ျပည္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ရျပန္ေတာ့ ဟန္းနီးမြန္း ထြက္ရသလို အသစ္ျပန္ျဖစ္သည္။ ကိုကိုက ျမနႏၵာ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေနမည္လို႔ တာ၀န္ခံသည္။ ျမနႏၵာက ယုံလိုက္သည္။ လူ႔ဘ၀၌ လူတစ္စုံတစ္ေယာက္ကိုမွ် မယုံရဘဲ ေနလို႔မျဖစ္။ အထိန္းမခံရဘဲ ေနလို႔ မျဖစ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာေျပာေျပာ ကိုကို႔ကို ခ်စ္တယ္။ ျမနႏၵာမွာ ခ်စ္စရာ ကိုကိုသာ ရွိပါသည္။ ကိုကိုကလည္း မခ်စ္ရတာ မဟုတ္။ ဒါျဖင့္ရင္ လင္မယား ဘ၀မွာ ဘာလိုေသးသလဲ။ မစၥမာတင္၏ အဘိဓမၼာသည္ ဒါပါပဲ။ အားလုံး အားလုံးကို ေမ့ၿပီး ကိုကိုဟာ ျမနႏၵာကို ခ်စ္သလား။ ျမနႏၵာက ကိုကို႔ကို ခ်စ္ေသးသလား ဆိုတာ သတိရ ရမည္။ ကိုကိုက ျမနႏၵာအျပင္ ခ်စ္တတ္ေသးသလား ဆိုတာကို ေမးရမည္။

သို႔ေသာ္ မေရးတစ္ခ်က္၊ ေရးတစ္ခ်က္ျဖင့္ ေစ်းစာရင္းလည္းပါေသာ၊ တစ္၀က္တစ္ပ်က္ မွတ္မိသည့္ ဂ်ာမန္၊ ျပင္သစ္ ကဗ်ာမ်ားလည္း ေရးခ်ထားတတ္ေသာ သားေလးအတြက္ ကာကြယ္ေရးေဆးထိုးရမည့္ အခ်ိန္ဇယားကြက္လည္း ပါေသာ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္၌ “မုန္တိုင္းထန္ေသာေန႔မ်ား”လို႔သာ စာလုံးႀကီးႀကီးႏွင့္ တစ္မ်က္ႏွာလုံး မၾကာခဏ ျဖတ္ေရး မွတ္သားထား၏။


တစ္ညေနကို မွတ္မိသည္။ လုဒ္ပန္းခ်ီျပတိုက္မွ သားကေလးႏွင့္ ျပန္သည္။ (ျမနႏၵာသားက ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္မည္ ထင္သည္။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ အ႐ုပ္ဆြဲၿပီးသာ ေနတတ္သည္။ ေရေဆးေရာင္စုံ ျခယ္ေနတတ္သည္။ ျပတိုက္ထဲမွ ပန္းခ်ီကားမ်ား မပ်င္းမရိ ၾကည့္တတ္သည္။ ကူးဆြဲခ်င္သည္ဟု ဆိုေလသည္။)

ကိုကို႔ကို ျပင္သစ္သူ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တြဲ၍ လမ္းျဖတ္ကူးတာ ျမင္လိုက္၏။ ကိုကိုက ညပ္ေနေအာင္ ဖက္ထားကာ သူငယ္မႏွင့္တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္လို႔။ ျမနႏၵာ၏ ရင္တြင္းမွာ မနာလိုစိတ္မ်ား ေအာ္ဟစ္ ဆူညံကာ တစ္ေလာကလုံး မုန္တိုင္းထန္ေနတယ္ ထင္ရ၏။ နႏၵာသည္ သားေလးကို လက္ဆြဲ၍ အိမ္သို႔ အေျပးျပန္လာ၏။ လမ္းမွာ လူမ်ားက လွည့္ၾကည့္ၾက၏။ သားေလးက “ေမေမ.... ေမေမ”ဟု ေအာ္ေနသည္ကို မၾကား။ ကေလးသည္ လဲၿပိဳလုလု အမီ ေျပးလိုက္ရရွာ၏။ အိမ္ခန္းသို႔ ေျပးတက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး မွန္ေရွ႕၌ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ၾကည့္မိလွ်င္ မ်က္ကြင္းမ်ား ညိဳ၍ ဆံပင္မ်ား ဖ႐ိုဖရဲ ျဖစ္ေနသည္။ အ႐ုပ္ဆိုးလိုက္တဲ့ ျမနႏၵာ ကိုကို႔ကို ျမင္လိုက္စဥ္က သူသည္ ေခါင္းစည္းပ၀ါကို ေခါင္း၌စတင္ စည္းစျဖစ္၍ ကိုကို႔ကို ျမင္လိုက္ရာ၌ ေမ့ၿပီး လႊတ္ခ်ခဲ့သည္ ထင္သည္။ သူ႔၌ ေခါင္းစည္းပ၀ါ မပါလာေတာ့။ ေလျပင္း၌ သူ႔ဆံပင္မ်ားသည္ ေလ်ာ့ေျပကာ ဖ႐ုိဖရဲ ပြကုန္တာ ျဖစ္မည္။ လမ္းမမွာ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္လူေတြက ဘာထင္မလဲ။ ဆံပင္ကို တိုတို ျဖတ္ပစ္လိုက္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္လား။ ဆံပင္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ ဥေရာပတိုက္သူလို ၀တ္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္လား။ ကိုကိုက သည္လိုျမင္လွ်င္ အသစ္အဆန္းထင္ၿပီး တစ္မ်ိဳး စုံမက္လို႔လာမည္လား။


ကိုကို႔ကို သတ္ပစ္ရရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ပါရီသူ တခ်ိဳ႕ ထုံးကို လိုက္ၿပီး အက္ဖယ္ေမွ်ာ္စင္ေပၚကပဲ ခုန္ခ်ရမည္လား။ လွ်ပ္စစ္ရထားလမ္းေပၚ ခုန္ခ်ရမည္လား။ ထိုခဏ၌ တစ္ကိုယ္လုံး သြက္သြက္ခါေအာင္ ယိမ္းထိုး တုန္လႈပ္မိ၏။ သူ႔ဘ၀သည္ ၾကမ္းတမ္းလွသည္။ လိုေလေသးမရွိ ျပည့္စုံတယ္လို႔ ၀ိုင္း၀န္းခ်ီးမြမ္းၾကသည့္ ျမနႏၵာဟာ ဆင္းရဲမြဲေတလွပါတကား။ သားေလးက “ေမေမ... ေမေမ”ဟု ေခၚသည္။ ျမနႏၵာသည္ မ်က္ရည္မ်ားကို သုတ္၏။ ေခါင္းကို သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္စြာ ၿဖီး၏။ မ်က္ႏွာကို ေပါင္ဒါတို႔၏။ သူ ျပန္လည္ လွပလာသည္။ ေမေမ့သားကို စိတ္ညစ္ေအာင္၊ ေၾကာက္လန္႔ေအာင္ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ခြင့္လႊတ္ပါ သားရယ္၊ သားေလးကို ညင္သာယုယစြာ နမ္းလိုက္၏။ ၿပီးေတာ့ ျပံဳးရယ္ကာ “အလကားပါ ေမေမ့ကို သရဲေျခာက္တယ္ ထင္လို႔”ဟု ေျပာလိုက္၏။ “တကယ္ေတာ့ သရဲဆိုတာ မရွိပါဘူး၊ မေၾကာက္တတ္ရင္ မရွိပါဘူး။ ေမေမက အရင္တုန္းက ေၾကာက္တတ္တယ္။ ခု မေၾကာက္တတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ေဟာ... သရဲလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ သားက ေမေမ့သူရဲေကာင္းႀကီး မဟုတ္လား။ သားက ရန္သူကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္မွာ မဟုတ္လား။ က်ည္ဆန္အိမ္ကေလး မႊတ္လည္ေနေအာင္ လွည့္လို႔ရတဲ့ ေသနတ္ကေလး သြားယူပါဦးကြာ။ ကစားရေအာင္ပါ”

ပါရီ၌ ေနၾကေသာ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္မွာ ျမနႏၵာသည္ အ႐ူးပမာ ျဖစ္ေန၏။ သူ႔ ဘ၀ေရျပင္၌ ဂယက္မ်ား ဆူပြက္လႈပ္ရွားကာ နားရသည္သို႔ မရွိ။ ၾကည္လင္သည္လို႔ မရွိ။ ခ်စ္စဖြယ္ သားငယ္ကေလး၏ အရိပ္ပင္ ၾကာရွည္ ထင္လာႏိုင္ျခင္း မရွိ။ ကိုကို႔ကို အိပ္ရာထဲ၌ ေမ့ေလ်ာ့၍ မ်က္ႏွာခ်င္းဟပ္ေနရာက ျဖဳန္းခနဲ ထထိုင္ကာ ဖ်န္းခနဲ ပါး႐ိုက္မိ၏။ ကိုကိုက သူ႔ကို တြန္းထိုးလိုက္သည္ကို နာက်င္ရမွန္း မသိဘဲ ရယ္ေမာသည့္အခါ ရယ္ေမာ၍ ငိုယိုသည့္အခါ ငိုယိုေနလိုက္၏။ ႏွစ္ေယာက္သား အလြန္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေသာ ရန္ျဖစ္သည့္အမႈ ျပဳဆဲမွာလည္း ျမနႏၵာသည္ စိတ္မခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ဘဲ ကိုကိုႏွင့္ အေ၀းႏိုင္ဆုံး အခန္းေထာင့္၌ ေနရာမွ ထလာကာ လင္သည္၏ မာၾကမ္း၍ ေကြ႔လိမ္ေသာ၊ ဆံပင္ထူထဲ နက္ေမွာင္ေသာ ေခါင္းကို ရင္ခြင္ထဲ ဆြဲယူသြင္းကာ စတင္ ေခ်ာ့ေမာ့မိျပန္၏။

“နႏၵာ ႐ူးသြားရင္ သည္တိုင္းေတာ့ ၾကည့္မေနနဲ႔ေနာ္။ နႏၵာ ရွက္တယ္။ ေမာဖီးယား အမ်ားႀကီး ထိုးၿပီး အိပ္ခိုင္းလိုက္ပါ”ဟု ရယ္ဟဟႏွင့္ အတည္ ေတာင္းပန္ ျပန္၏။ “ခု မ႐ူးခင္ေကာ မလုပ္ေပးႏိုင္ဘူးလား”

ကိုကိုက ယခုတေလာ နႏၵာ အျမဲေသာက္ေနရေသာ အိပ္ေဆးမ်ားကို အေရအတြက္ အနည္းငယ္မွ်သာ အိမ္မွာ ထားေတာ့သည္။ သူ နႏၵာ့ကိုေတာ့ ႏွေျမာသားပဲ။ နႏၵာ့ကိုလည္း သူ ခ်စ္တာပဲ။ သနားတာပဲ။ နႏၵာနဲ႔သာ သူ႔ဘ၀ျပည့္စုံႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဟန္လည္း ရွိပါတယ္။ သူ႔စိတ္သူ မႏိုင္သူ၊ သူလည္း ဒုကၡပဲ။ တစ္ကုိယ္ေကာင္းစိတ္က အျမစ္တြယ္ေနၿပီး ဂီတသံ ၾကားရင္ နႏၵာက ထမင္းမစားဘဲ ေနႏိုင္သလို မိန္းမျမင္ရင္ သူ အသက္ရွဴဖို႔ ေမ့ေနဟန္တူပါရဲ႕။ ဟား... ဟား။ ကိုယ္ခ်င္းစာရမည္။ ထို႔ေနာက္ ဒိုင္ယာရီ၌ မ်ားမ်ား မေရး၊ “မုန္တိုင္းထန္ေသာေန႔မ်ား”လို႔သာ စာတစ္မ်က္ႏွာလုံး ေစာင္းေစာင္း ျဖတ္၍ စာလုံးႀကီးႀကီးႏွင့္ ေရးလိုက္တတ္၏။

ကိုကိုသည္ ကေလးသူငယ္ ခြဲစိတ္ကုသမႈ ပညာအတြက္ ဂ်ာမန္သို႔ ႏွစ္ႏွစ္ သြားခ်င္ျပန္၏။ ပါပါတို႔က သေဘာတူျမဲ။ ေငြပို႔ျမဲ။ ဂ်ာမနီ၌ေရာက္လွ်င္ ေနနည္းတစ္မ်ိဳး ေျပာင္းေနၾကည့္၏။ ပြဲ၀င္ သုံးေခ်ာင္းေထာက္ ဂရင္းပီယာႏိုႀကီး တစ္လုံး ၀ယ္လိုက္၏။ သီခ်င္းႀကီးမ်ား တက္၏။ 


ေရွးသီခ်င္း ဓာတ္ျပားမ်ားစြာ ၀ယ္၏။ သားကိုလည္း သင္ရ၏။ သားေလး ေက်ာင္းပို႔ရ၏။ သားကေလး တက္ခဲ့ေသာ ျပင္သစ္စကား ေမ့မသြားေစရန္ သားႏွင့္ ျပင္သစ္စကား ေျပာေနရၿပီး ကေလးက ျပင္သစ္ေရာ၊ ဂ်ာမန္ေရာ၊ အဂၤလိပ္ေရာ ေရာေႏွာေျပာသည္ကို ရယ္ေမာရ၏။ ကိုကိုကလည္း ပါခ်င္သည္။ သူလည္း အေဖျဖစ္သည္။ သူလည္း သားကို ပိုင္ဆိုင္ခ်င္သည္။ ျမနႏၵာသည္ အေဖ့ကို ဆန္႔က်င္လိုစိတ္ သားကို မသင္ေပးမိရန္ ႀကိဳးစားေနရ၏။ သားေရွ႕၌ လင္မယား ရန္မျဖစ္ေအာင္ ေနရ၏။ သားေရွ႕ လူသူေရွ႕မွာ ဟန္ေဆာင္ေကာင္းစြာ တတ္လာ၏။ သို႔ေသာ္ ကိုကို မိန္းမလိုက္စားျခင္းကို ဖုံးကြယ္လို႔ ရသည္ မဟုတ္။ ေရာက္ေလရာ ပတ္၀န္းက်င္က မၾကာခင္ပင္ သိၾကေလ၏။

႐ိုးသြားတယ္ ေခၚရမလား။ ျမနႏၵာ၏ ထိခိုက္က်ိဳးပဲ့ခဲ့ေသာ မာနသည္ပင္ အသစ္တစ္ဖုံဆင္၍ ထလာသည္လား မသိ။ ျမနႏၵာသည္ အနည္းငယ္ ၿငိမ္းေအးလာ၏။ မုန္တိုင္းစဲေလၿပီ။ မနက္မိုးလင္းလွ်င္ ကိုကို စားေသာက္ဖို႔ မွန္မွန္ ခ်က္ျပဳတ္လာ၏။ ကိုကို ေဆး႐ုံသြားသည္ကို အေပါက္စအထိ လိုက္ပို႔၏။ သား ေက်ာင္းသြားခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းအထိ လိုက္ပို႔ ျပန္၏။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း က်န္လွ်င္ ပီယာႏို တီး၍ ေန၏။ တစ္ေရးႏိုးလည္း ထတီးခ်င္ တီးသည္ျဖစ္၍ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားက မကန္႔ကြက္သာေအာင္၊ အခန္းကို အသံလုံေအာင္ ျပဳျပင္ရ၏။ ထူးဆန္းစြာ ျမန္မာေရွးသီခ်င္းႀကီးမ်ားကို သေကၤတႏွင့္ ေရးသည့္ သီခ်င္းစာကို ေတြ႕ၾကံဳ တီးခတ္ၾကည့္ရ၏။ ျမန္မာျပည္က ျပန္ေရာက္မွ ျမန္မာ သီခ်င္းႀကီးမ်ားကို တီးဦးမည္။ လင္းကို ဖ်တ္ခနဲ သတိရတတ္၏။ လင္းက ေစာင္း၊ ပတၱလား တီးတတ္တယ္။ တစ္ခါေျပာဖူးတယ္။ ပတၱလားတီး သင္ေပးမယ္တဲ့။

အဲဒီတုန္းက သင္လိုက္ရင္ ဘယ္လို ျဖစ္မလဲေနာ္။ ကိုကိုႏွင့္ အိမ္ေထာင္ ျပဳရသည္မွာ ခုႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ရွစ္ႏွစ္ ရွိလာခဲ့ၿပီ။ ကိုကို တစ္ခါမွ ပီယာႏိုပင္ မေခါက္ၾကည့္ဖူူးသည္ကို သတိရ၏။ သူ သီခ်င္းေတာ့ ေလခၽြန္တတ္သားပဲ ဆိုသည့္အခါ တစ္ပိုင္းတစ္စ ဆိုတတ္သားပဲ။ ကလည္း  ကခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ႏွလုံးသားမွာ ဂီတကို ၀ါသနာပါတာေတာ့ မပါဘူး။ ေဖေဖ့လို ဆရာ၀န္ လုပ္မလားေမးေတာ့ ရြံတယ္တဲ့။ အႏုပညာသမားေပါ့။ ျမနႏၵာ သားေလးေပါ့။ ဟုတ္သည္။ သိၿပီ။ စိတ္ကို သိမ္ေမြ႔ယဥ္ေက်းေစ႐ုံမက အထီးတည္းႏိုင္ေစေသာ၊ သူတကာႏွင့္ မေရာႏိုင္ေစေသာ၊ တစ္ေယာက္တည္း ဖယ္ခြာထြက္လာေစေသာ၊ ထိုအရာသည္ သားကိုလည္း မေအလိုပင္ ေ၀ဒနာ ခံစားရာ၌ ျပင္းျပေစဦးမည္။ အေကာင္းကိုခ်ည္း၊ အလွကိုခ်ည္း၊ ေမွ်ာ္မွန္းေစဦးမည္။ ခြင့္လႊတ္ခက္ခဲေသာ သေဘာထားေစမည္။ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ေစဦးမည္။ ဟုတ္သည္။ သိၿပီ။ ကိုကို႔အျပစ္ မဟုတ္။ ျမနႏၵာ၏ အမွား။ သို႔ေသာ္ ျမနႏၵာ မျပဳလုပ္ခဲ့ရေသာ အမွားသာ ရွိ၍ ထိုအမွားမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အခ်ိန္မလြန္ခင္က ဘယ္သူမွန္း မသိခဲ့။ ဘ၀၌ ဘာလိုခ်င္မွန္း မသိခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ 

ရာသီပြဲမ်ား ၾကံဳလာလွ်င္ ကိုကိုႏွင့္ သားႏွင့္ ေလွ်ာက္လည္ၾက၏။ (ကားငွားၿပီး ဥေရာပ ေတာင္ပိုင္း တစ္ပိုင္းလုံး လည္ပစ္လိုက္ေသး၏။) ေက်ာ္ၾကားေသာ ေအာက္တိုဘာ ျမဴးနစ္ပြဲေတာ္၌ ေရာေႏွာ ၀င္ေရာက္ကာ စားေသာက္မူး႐ူး ၾကည့္ေသး၏။

အထီးတည္းႏိုင္သည့္စိတ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာမ်ားစြာ၌ ကိုယ္ႏွင့္တူေသာ အေဖာ္ကို ရွာၾကည့္ေသး၏။ ေတြ႔သည့္အခါလည္း ေတြ႔၏။ သို႔ေသာ္ အေဖာ္ မလိုခ်င္ျပန္ၿပီလို႔ ထင္လာသည္။ ဘာသာ ကိုယ္တည္းေနတတ္လာၿပီ။ လူ႔ဘ၀၌ အဖန္ဖန္ေသ၍ ေန႔စဥ္ ျပန္လည္ေမြးဖြားခဲ့ရာ ညည္းညဴးစရာ၊ မေက်နပ္စရာ ရယ္လို႔ ရွိေသးသည္ မထင္ေတာ့။ ဘာမွ် ေျပာပေလာက္သည္ မထင္ေတာ့။ ပြဲေတာ္ လူလယ္ေကာင္၌ တိုးႀကိတ္ေနၾကရင္း ကိုကို၏ တပ္မက္ေသာ လူ႔ဘ၀၌ ေလာဘႀကီးေသာ မ်က္လုံးမ်ားသည္ မိန္းမ ႀကီး ငယ္တို႔၌ ၀ဲပ်ံလွ်င္ နႏၵာသည္ ၀မ္းနည္းလ်က္က အျပံဳးမပ်က္ပင္ တြဲထားေသာ ကိုကို႔လက္ကို လႊတ္လိုက္သည္။ ကိုကိုက “နႏၵာ နႏၵာ” လို႔ ခပ္အုပ္အုပ္ ေခၚရင္း လူခ်င္းကြဲသြားမည္။ ၿပီးေတာ့ ျမနႏၵာသည္ ကေလးကို မထိခိုင္ေအာင္ ကာကြယ္၍ လူအုပ္ပါးရာ ေခၚလာၿပီး ခဏ အေမာေျဖမည္။ သစ္ပင္၊ ေရပန္း၊ ပန္းပြင့္ႏွင့္ မီးေရာင္စုံမ်ားကို ျပမည္။ ပူေဖာင္းေရာင္စုံ ၀ယ္ေပးမည္။ ၿပီးေတာ့ ခပ္သုတ္သုတ္ အိမ္ျပန္ၾကမည္။ ကိုကို ေနာက္တစ္ေန႔မွ ျပန္လာသလား၊ ျပန္ပဲ လာေသးသလား ဆိုတာကို မစံုစမ္းေတာ့ေခ်။

“ကိုကိုရယ္၊ သည္မွာပဲ တစ္သက္လုံး ေနခ်င္ပါၿပီ။ သည္မွာ ျမနႏၵာရဲ႕ အိမ္ကို ေတြ႕ခဲ့ၿပီ”ဟု သူ ညည္းတတ္၏။

ကဖ္ကာကို ဖတ္၏။ ဘရက္ရွ္ကို ဖတ္၏။ ဘိုးလ္ကို ဖတ္၏။  ရီလကီရဲ႕ ကဗ်ာမ်ားကို ပီယာႏိုႏွင့္ အသံသြင္းၾကည့္၏။ ခို႔အက္ခလာကို ႏွစ္သက္၏။ ဂ်ာမန္ မိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း ခင္မင္လွ၏။ သည္မွာမွ စ၍ သူ ဘယ္လို ေနထိုင္မည္လို႔ သိျမင္လာသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္ခ်ိန္တန္ေလၿပီ။ ကိုကို ဘြဲ႕တစ္ခု ရျပန္ၿပီ။ ပါပါ၊ မာမာတို႔က ျပန္လာေစခ်င္ၿပီ။ ကိုကိုကလည္း ျပန္ၿပီး ထိပ္သီးဆရာ၀န္ႀကီးအျဖစ္ ခံယူရဦးမည္။ သို႔ေသာ္ ယခုတေလာ ကိုကိုႏွင့္ “ခ်စ္”ေနၾကသည့္ သူနာျပဳ ဆရာမကေလး အန္းနာ၏ ျပႆနာကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းရမည္လဲတဲ့။ အန္းနာသည္ ကေလး ရွိေလၿပီ။ သားသမီး ခ်စ္တတ္ေသာ ကိုကိုသည္ မျပန္ခင္ ကေလး မ်က္ႏွာကိုေတာ့ ၾကည့္ခ်င္ေသးသည္။ က်န္ရစ္မည့္ အန္းနာသည္ ကေလးကို တစ္ေယာက္တည္း ေမြးရဦးမည္ဆိုလွ်င္ ရက္စက္ရာ က်လြန္းသည္။ 

ကိုကိုက ဘာမွ်မေျပာေသာ္လည္း ျမနႏၵာသည္ ကိုကို႔ေဆး႐ုံ၌ အသိမိတ္ေဆြမ်ား ရွိသည္မို႔ သတင္း စုံေစ့စြာ ရေလသည္။

ပထမဆုံး ေပၚလာေသာ အေတြးမွာ သားကေလးကို နႏၵာ တစ္ေယာက္တည္း ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ေမြးရပုံျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ စိတ္ကို ခ်ဳပ္တည္းလိုက္၏ အတိတ္ႏွင့္ အနာဂတ္အတြက္ ျမနႏၵာ အဆင္းရဲ မခံေတာ့။ ျမနႏၵာအဖို႔ အေရးႀကီးသည္မွာ ေလာေလာဆယ္ အသက္ရွဴေနေသာ၊ မ်က္ေတာင္ခတ္ေနေသာ၊ အသက္ရွင္ေနေရး ကိစၥမွ် ျဖစ္သည္။

“ကိုကို ေငြ လိုသလား”ဟု ေမးလိုက္၏။

ကိုကိုက အေျဖရခက္သလို မ်က္ႏွာလည္း ပ်က္ပ်က္ႏွင့္ ဘာမွ်မေျဖ။ 

“ပါပါ့ဆီကေတာ့ ေနာက္အပတ္လာမွာပဲ။ ဘဏ္မွာလည္း ေခ်းေနရေတာ့ ထပ္ေခ်းလို႔ မေကာင္းဘူး ထင္တယ္။ နႏၵာ့ လက္ထဲမွာေတာ့ သိပ္မရွိဘူး။ ဒါေလး ေရာင္းပစ္လိုက္ပါလား”


ျမနႏၵာက ဘာမွ် မရည္ရြယ္ဘဲ လက္စြပ္ကို ခၽြတ္ေပးလိုက္မိ၏။ ထိုလက္စြပ္မွာ သူႏွင့္ ကိုကိုတို႔ လက္ထပ္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္ ပလက္တီနမ္ ကြင္းေသာ မ်က္ရည္ေပါက္ပုံ စိန္ကြင္း ျမလက္စြပ္ ျဖစ္သည္။ ထိုလက္စြပ္ကို ကိုကို အေမရိကမွ ၀ယ္လာသည္။ ျမနႏၵာႏွင့္ တစ္ခါမွ် မေတာ္ေခ်။ ျမနႏၵာလက္ေခ်ာင္းကိုက အရြယ္ေျပာင္းတတ္လား မသိ။ ပီယာႏိုတီးလွ်င္ က်ပ္ေနတတ္၍ ခၽြတ္ထားရ၏။ အိပ္ရာထလွ်င္ ေခ်ာင္ၿပီးေလွ်ာက်ကာ အိပ္ရာထဲ၌ လိုက္လံ ရွာေဖြရတတ္သည္။ ကိုကိုက သူ႔ကို ရြဲ႕ေစာင္းသည္လို႔ ထင္သည္။ 

ရြဲ႕ေစာင္းသည္ မဟုတ္ပါ။ ျမက အရည္အေသြးလည္း ေကာင္း၊ ဘဲဥပုံေမ်ာေမ်ာႏွင့္ အကြက္လည္း ညီေပမည့္ ေဘးက စိန္မ်ားက ခပ္ျပဴးျပဴး မ်က္ရည္ေပါက္သ႑ာန္ အျပင္သို႔ ခၽြန္ေနၾကၿပီး ကပ္လ်က္ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို ခဏ ခဏ စူးမိသည္။ ကိုကို႔ကို စိတ္ဆိုးတိုင္း လက္စြပ္ကို မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္မိတာလည္း အမွန္။ တစ္ခါက လန္ဒန္ သိမ္းျမစ္ နဖူးေပၚမွာ ရပ္ၿပီး ေရထဲ လႊင့္ပစ္ဖို႔ေတာင္ သူ ၾကံစည္ခဲ့ေသးသည္။ တကယ္ေတာ့ မစုံမက္ေတာ့သည့္ လက္၀တ္လက္စား တစ္ခုအေနႏွင့္ သူ ကိုကို႔ကို ေရာင္းခ်ပစ္ဖို႔ ေပးမိျခင္း ျဖစ္သည္။

ကိုကိုက လက္စြပ္ကို မယူ၊ “ျပန္၀တ္ထားပါ”ဟုသာ ျပတ္ျပတ္ေျပာၿပီး သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြဆီက ေငြေခ်းသည္ ထင္ပါရဲ႕။ ေနာက္အပတ္မွာပဲ ဘဏ္တိုက္၌ ပါပါပို႔ေသာ ေငြမ်ားျပည့္လာၿပီး ထိုေငြ ျပႆနာ(လက္စြပ္ ျပႆနာ) ရွင္းသြားသည္။

ကိုကို႔ အခ်စ္ဆုံး သူငယ္ခ်င္း ေပြေဖာ္ေပြဖက္ ဂ်ဴး ဆရာ၀န္ကေလးကိုေတာ့ ျမနႏၵာက ရယ္စရာ ေျပာမိေသး၏။

“ကိုကိုက အဲ့ဒါ ရွင္တို႔ကို လက္စားေခ်တာသိလား။ ကၽြန္မတို႔ တိုင္းျပည္မွာ ရာဇ၀င္ေႂကြး ဆပ္တယ္ေခၚတယ္။ ကၽြန္မကို ၾကည့္စမ္း။ ျမနႏၵာ အစစ္ မဟုတ္ဘူး။ ဂ်ာမန္ေသြး ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဘိုးေဘးတစ္ေယာက္ဟာ ဂ်ာမန္ အစစ္တဲ့။ အိမ္မွာ ဓာတ္ပုံႀကီး ႐ွိတယ္။ ေသးေသးကေလးကို ပုံႀကီး ခ်ဲ႕ထားလို႔ သိပ္ေတာ့ မပီသလွဘူး။ ကိုင္ဇာ ႏႈတ္ခမ္းေမြးဆိုလား” ကိုကိုႏွင့္ မိန္းမေပြဘက္ ဂ်ဴးဆရာက သေဘာက်ကာ “ တစ္ကမၻာလုံး ေဆြမ်ိဳးခ်ည္းပါပဲ”ဟု ေျပာေသး၏။

ျမန္မာျပည္သို႔ မနက္ျပန္ေတာ့မည္ ျပင္လွ်င္ ညပိုင္းမွာ ျမနႏၵာ တစ္မ်ိဳး ႏႈတ္ဆက္ခ်င္သည္။ မိတ္ေဆြ အားလုံးတို႔ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးၿပီ။ ႏွင္းဆီပန္းမ်ား သြား၀ယ္ရင္း ပန္းေရာင္းေသာ ကေလးမကိုပါ ႏႈတ္ဆက္ လိုက္ေသး၏။ ဂ်ာမန္ ထုံးစံအတိုင္း ေနာက္ ျပန္ေတြ႔သည့္ တိုင္ေအာင္လို႔ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး “ႏွင္းဆီ အျပာပြင့္ေတြ ေပၚတဲ့ ႏွစ္မွာ ကၽြန္မ ျပန္လာမယ္”ဟု ရယ္စရာ ေျပာခဲ့ေသး၏။ (အန္းနာကိုပင္ ေဆး႐ုံမွာ သြားၾကည့္ခဲ့သည္။ အန္းနာကို သူတကာ မသိေအာင္ နာမည္လိမ္ႏွင့္ သီးသန္႔ ေဆး႐ုံတစ္ခုမွာ တင္ထားရသည္။ အန္းနာ ဆိုသည္မွာ အသက္ႏွစ္ဆယ္ပင္ ျပည့္တတ္ေသးပုံ မရ။ ႐ုိးအပုံလည္း ရ၏။ လွလည္း မလွ။ မ်က္လုံး အျပာေရာင္ႏွင့္ ေရႊေရာင္ဆံပင္ႏွင့္ ခ်စ္စရာေတာ့ ေကာင္းသားဆိုရမည္။ အန္းနာ၏ ကေလးကိုေတာ့ ျမနႏၵာ ၾကည့္ႏိုင္စိတ္ မရွိ။ အန္းနာကို ရန္လိုစိတ္ မရွိ။ တစ္ေလွတည္း စီးလို႔ပင္ သေဘာထားကာ သနားၾကင္နာ လိုက္ေသး၏။)


အပိုင္း-၉ ဆက္ရန္ ⬇⬇⬇




{ Kyiaye literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }


No comments:

Post a Comment