Tuesday, 27 November 2018

ကို႔ကို႔ႏွမျမနႏၵာ ( ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ) 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 ဇာတ္သိမ္းပိုင္း

ကို႔ကို႔ႏွမျမနႏၵာ ( ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ)


📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚


ဇာတ္သိမ္းပိုင္း


ၾကည္ေအး


ဒီမွာ လူေတြနဲ႔ ေ၀းေ၀းမွာ ေအးေအးပဲ ေနခ်င္ပါၿပီ ဟု ညည္းတတ္၏။

ကုိကုိ အၿငိမ္းစား ယူဖုိ႔ကလည္း အေ၀းၾကီး လုိေသးတယ္ေနာ္။ အလုပ္ကထြက္လုိက္ပါလား ကုိကုိရဲ ႔ ဟု ေျပာလုိက္ေတာ႔ မသိတတ္ နားမလည္လွပါကလားလုိ႔ သနားရျပန္၏။

‘နႏၵာကလည္း မာရီအင္တြိဳင္းနက္လုိ ေျပာေနျပန္ၿပ’ီ လုိ႔ စကား စ မိေတာ႔….

‘ဘာလဲ ကုိကုိ’ လုိ႔ ႏွမ နႏၵာက ပထမ သတိမရ။

‘ ျပင္သစ္တုိင္းသူျပည္သားေတြ ဆင္းရဲလြန္းလုိ႔ ဆူပူေၾကြးေၾကာ္ၾကေတာ႔ ဘုရင္႔ မိဖုရား မာရီအင္တြိဳင္းနက္က ေမးတယ္တဲ႔။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆူၾကတာလဲဆုိေတာ႔ ေပါင္မုန္႔ စားစရာမရွိလုိ႔ ငတ္လုိ႔ပါဘုရားလုိ႔ ေျဖေတာ႔ ေအာ္ မုိက္လုိက္တဲ႔လူေတြ ေပါင္မုန္႔စားစရာမရွိရင္ ကိတ္မုန္႔ စားပါလားတဲ႔’

နႏၵာက တခ်က္ရယ္ၿပီး ‘အုိ တက္ႏုိင္ေတာ႔ တက္ႏုိင္သလုိ ေနတာေပါ႔။ ၿပီးေတာ႔ နႏၵာ တကယ္ စုံမက္တာ မမ်ားလွပါဘူး ကုိကုိရဲ႔။ ရွိၿပီးသား ပီယာႏုိရယ္၊ ဓာတ္စက္ ဓာတ္ျပားေတြရယ္၊ စာအုပ္ရယ္၊ သားဖုိ႔ ပန္းခ်ီပစၥည္းရယ္၊ဒါပါပဲ။ ဒီေလာက္ေတာ႔လည္း နႏၵာ ေက်ာင္းဆရာမ လုပ္စားေနေတာင္ ရပါတယ္’

‘ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကုိကုိကလည္း ပုိက္ဆံလုိခ်င္လုိ႔ သက္သက္ အလုပ္လုပ္ေနတာမွ မဟုတ္တာ။ ကုိကုိ တသက္လုံး သင္ခဲ႔ရတဲ႔ ပညာကုိ အသုံးခ်ေနတာဘဲ ဒါလင္ရဲ ႔။ ကုိကုိ႔လက္ေတြ ဓားမကုိင္ရဘဲ အခ်ည္းအႏွီး ျဖစ္ေနမွာ စဥ္းစားလုိ႔မရဘူး’

သည္ေတာ႔ နႏၵာက ကုိကုိရဲ ႔ လက္ကုိ ေတာင္း၍ နီၾကမ္းေနေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကုိ ကုိင္ၾကည္႔ၿပီး ေမြးညွင္း ႏုစိမ္းတဲ႔ ပါးျပင္ကေလးမ်ားမွာ ကပ္သည္။ ၿပီးေတာ႔ ပိရိေသသပ္လြန္းလွတဲ႔ အနည္းငယ္ ပါးလႊာလြန္းေသာ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားျဖင္႔ ထိသည္။ မ်က္ေတာင္မ်ား ေကာ့ ျဖဴးလာျပီး မ်က္လုံးညိဳ႕ညိဳ႕ ၀င္းလက္လာသည္။

ခြဲစိတ္ရာမွာ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ လက္ေခ်ာင္းမ်ားမို႕ နႏၵာ နမ္းခ်င္တာေတာ့ ဟုတ္မယ္မထင္။ ခြဲစိတ္ရာမွာ ကၽြမ္းက်င္တာကို ခြင့္လႊတ္တဲ့ သေဘာမွ်သာ ျဖစ္သည္ ထင္ရဲ႕။

နႏၵာသာ လွ႐ုံျဖစ္၍၊ ပီယာႏိုကို ဂုဏ္႐ွိ႐ုံတီးသည္ ျဖစ္၍၊ ဆရာ၀န္ၾကီး သာဦးေဂ်ာ္၏ ပြဲလယ္မွာ တင့္တယ္ေသာ မယားသာ ျဖစ္လွ်င္ အားလုံးေသာ ျပႆနာ ႐ွင္းသြားလိမ့္မည္။ မိန္းမ ၀ါသနာ ပါေသာ ဆရာ၀န္ၾကီး၏ ဂုဏ္႐ွိစြာေနရလွ်င္ ေက်နပ္တတ္ေသာ မိန္းမမွ်သာ ျဖစ္လွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုကိုကပဲ နႏၵာ႕လို စာအုပ္ကဗ်ာ ဖတ္ကာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို လူ႕အသက္ျဖင့္ မကစားဘဲ ပီယာႏိုခုံ၌သာ ကစားတတ္လွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ။

‘ဒါေပမယ့္ ကိုကိုက ဘာေၾကာင့္ နႏၵာကို တစ္ေယာက္တည္း အၾကာၾကီး ထားရသလဲ။ နႏၵာ စာအုပ္ေတြ အမ်ားၾကီးဖတ္ဖို႕ အခ်ိန္ေပးခဲ့သလဲ။ ညညမွာ အထီးတည္း အိပ္မေပ်ာ္ဘဲ ေတြးေတာေနဖို႕ ဖန္တီးခဲ့သလဲ။ ပါပါကေတာ့ နႏၵာ႕ကို ဘာေၾကာင့္စာတတ္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့သလဲ။ ‘သည္ေလာက္တတ္ျပီ၊ ဒီေနရာမွာ ရပ္ေတာ့’ လို႕တားထားလို႕ မရဘူး။ လူကိုသာ ေသာ့ခတ္လို႕ရမယ္။ စိတ္ကို တားဆီးလို႕ မရႏိုင္ေကာင္းဘူး’ လို႕ နႏၵာ ျပန္ေျပာလိမ့္မည္။

ကိုကိုသည္ စကားနည္း ရန္စဲေနဖို႕ ေတြးေတာလာ၏။ အနည္းဆုံး ေမျမိဳ႕တြင္ တစ္လေနၾကေသာ အခ်ိန္မွာ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနၾကဖို႕သာ စိတ္ကူးသည္။

‘ကိုကိုကေတာ့ နႏၵာ့ကိုခ်စ္တယ္၊ နႏၵာနဲ႕ အိမ္ေတာင္ေဆာက္ျပီး ေနၾကတယ္။ သားသမီး ျဖစ္ရတယ္။ ျပီးေတာ့ နႏၵာ့ကို ေငြအကုန္အပ္တယ္။ ပြဲထုတ္တဲ့မယားလည္းျဖစ္တယ္။ နႏၵာ႐ွိရာသာ ကိုကို႕အိမ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုေနေနျပီဟာ။ ေယာက်္ားမို႕ ေလလြင့္တယ္ပဲထားပါ။ ကိုကိုလုပ္တာေတြဟာ အရက္ထြက္ေသာက္သလို ဘာမွမေျပာေလာက္တဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူးလို႕ ထင္တာပဲ’ ဟု ႐ွင္းလင္းမိလွ်င္ေတာ့---

‘ေျပာမွ ေျပာရက္တယ္ ကိုကိုရယ္။ ခ်စ္တတ္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ လင္ အလုပ္သြားေနတဲ့ တစ္ေန႕လုံး ညေန ျပန္လာမွာကိုပဲ ေမွ်ာ္ေနတယ္။ လင္ ေန႕လယ္ပိုင္း အလုပ္မ႐ွိလို႕ လုံးတီး က်န္ေနရတယ္ဆိုတာ မသိဘူလား။ ကိုကိုမ႐ွိတဲ႕ ညမ်ားမွာ နႏၵာ ပူေလာင္ရတယ္။ မနာလိုစိတ္နဲ႕ ႐ူးမတတ္ ျဖစ္ရတယ္။ မာန က်ဳိးပဲ့ရတယ္။ ကိုကိုကေတာ့ မဆီမဆိုင္လို႕ ေျပာဦးမွာေပါ့။ ဆီဆိုင္တယ္ ကိုကိုရဲ႕။ ကိုကိုလုပ္ပုံက နႏၵာ႕ကို မစုံမက္ရာ ေရာက္တယ္။ အဖိုးမထားရာ ေရာက္တယ္။ နႏၵာ ဘယ္ေလာက္႐ွက္ရတယ္ ထင္လဲ။ ေယာက်္ားပဲ ဆိုျပီး ကိုကို႕အဖို႕ အေရးမၾကီးတဲ့ ကိစၥဟာ နႏၵာ႕အဖို႕ မိန္းမမို႕လားမသိ အေရးၾကီးတယ္။’

‘ေလာကမွာ ဒီလိုပဲ ျဖစ္ေနမွာပဲ ထင္ပါရဲ႕။ ျပီးေတာ့နႏၵာ စိတ္ထင္လို႕လားေတာ့မသိဘူး။ နႏၵာ႕ကို ျမင္ရင္ မိန္းမေတြက သနားသလို ၾကည့္ၾကတယ္။ ရယ္ခ်င္သလို ၾကည့္ၾကတယ္။ စိတ္ထားညံ့သူေတြက ၀မ္းသာအားရ ႐ွိၾကတယ္။ ေယာက်္ားေတြက ေရာ အ႐ိုအေသနည္းခ်င္တယ္။ နႏၵာ႕ကို အျပစ္႐ွာလာၾကတယ္။ လင္ပစ္မလို႕ သေဘာထားျပီး စ,ခ်င္ၾကဦးမယ္။ နႏၵာ စိတ္ကူးယဥ္တာလား။ ေျပာပါဦးကိုကို’

‘နႏၵာက ဒီလိုလူစားေတြနဲ႕ ေတြ႕တဲ့ေနရာ သြားခ်င္တာကိုး’

‘ဖဲလည္႐ုိက္တာကိုးလို႕ ေျပာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကိုကို။ ဒီေလာက္ ပီယာႏိုတီး၊ ဓာတ္ျပားဖြင့္၊ စာဖတ္၊ အိမ္ကိုျပဳျပင္လုပ္ေနေပမယ့္လည္း စိတ္ဟာ အားကြက္ရေသးတယ္။ စိတ္ထဲက စကားမျပတ္ ေျပာေနေသးတယ္။ ရွန္ပိန္ေသာက္ျပီး ခပ္မူးမူး ျဖစ္ေနတာမ်ဳိးလည္း မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႐ွွက္တယ္။ ဖဲ႐ုိက္ရတာ စိတ္ေတာ္ေတာ္ျငိမ္တယ္။ ကိုကိုေတာင္ ႐ုိက္ၾကည့္ပါလား။’

‘သတၱေဗဒသေဘာအရ အဖိုဆိုသည္မွာ အမမ်ားစြာကို  မီွ၀ဲႏိုင္သည့္ သဘာ၀သာ ျဖစ္သည္ဆိုတာကို သိပၸံပညာ႐ွင္မို႕ လားမသိ။ ကိုကိုက ယုံၾကည္က်င့္ၾကံ ေနျပီး သူတကာထက္ အိပ္မက္မက္တတ္ေသာ၊ အိပ္မက္ျဖင့္ ငိုတတ္ေသာ ျမနႏၵာ လက္မခံႏိုင္သည္မွာေတာ့ သူတို႕ဘ၀ကို မေျပလည္ေစႏိုင္္ သည့္ ကိစၥပဲဟု ကိုကိုထင္သည္။ ဘယ္သူ႕အျပစ္ရယ္လို႕ မ႐ွာေဖြခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္႕ကိုယ္ကို မွားသည္ဟုပင္ မထင္ႏိုင္ေလေတာ့ ကိုကိုသည္ နႏၵာကသာ အေလွ်ာ့ေပးေစခ်င္သည္။

အမွန္ျမင္ေစခ်င္သည္။ တစ္ေန႕သိျမင္လာရမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္သည္။

ျပီးေတာ့ နႏၵာကို ပစ္ထားမိတာလည္း မ်ားသည္ထင္သည္။ လက္ထပ္ခါစက အခ်ိန္မ်ားကို မိန္းမဆိုတာေတြက သတိရေနတတ္ၾကသည္ ထင္သည္။ လက္ထပ္ခါစက ကိုကိုသည္ နႏၵာ႕ကို လူၾကည့္ေတာင္ မခံႏိုင္တာလည္း သတိရ၏။ သူတို႕ကပြဲသြားလွ်င္ ခင္မင္ေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြႏွင့္ေတာင္ က, ဖို႕ ခြင့္မေပးႏုိင္။  ကိုကိုခ်ည္းသာ နႏၵာႏွင့္ ကခ်င္သည္။ သြက္လက္ေသာ တီးလုံးဓာတ္ျပားမ်ားကို ဖြင့္ကာ အနည္းငယ္ က,ၾကေသး၏။ ‘ဟုတ္တယ္။ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ရင္ ကိုကိုနဲ႕ ဒါလင္နဲ႕ ညပိုင္းထြက္က, ၾကဦးစို႕’ ဟု အၾကံရလွ်င္ ‘သိပ္မကခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ နႏၵာက ကိုယ့္ကို ဘယ္သူလာထိတာမွ မၾကိဳက္ေတာ့ဘူး။’ ဟုေျပာတတ္သည္။သို႕ေပမယ့္ နႏၵာသည္ သားကို အကသင္ေပသည္။ သားႏွင့္အေမ က, ေနၾကလွ်င္ ကိုကိုသည္ ေ၀ဆိုင္းေသာ မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ ေငးေမာ၍  ၾကည့္ကာ ‘ေမာင္ႏွမလိုပဲ။ သားကလည္း ထြားလာတယ္။ နႏၵာကလည္း ႏုနယ္လိုက္တာ။ ေလာကမွာ စုံမက္ၾကတဲ့ ပိုက္ဆံတို႕၊ ဂုဏ္သေရတို႕ ဆိုတာေတြအတြက္ မပူပင္ရလို႕လား။ သူႏွစ္လိုတတ္တဲ့ ပန္းပြင့္၊ ေက်းငွက္၊ ကဗ်ာ၊ ဂီတတို႕နဲ႕ စိတ္ႏူးညံ့ရလို႕ပဲလား’ ေတြးမိ၏။ ကိုကိုကေတာ့ ဆံပင္မ်ားအသက္ျဖင့္မလိုက္ ျဖဴသည္မို႕ ေန႕စဥ္ ေဆးဆိုးေနရသည္။ ျပီးေတာ့ ဆရာ၀န္မ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ခြဲစိတ္ကုသရသည့္ ဆရာ၀န္မ်ားသည္ သူမ်ားထက္ ပို၍ အိုလြယ္ က်လြယ္သည္မွာ ထုံးစံျဖစ္ေလသည္။

ေမျမိဳ႕မွာ ျမနႏၵာႏွင့္ သားႏွင့္ အနားယူျပီး နႏၵာ အလိုက် တစ္ဘ၀ေနလိုက္သည္မွာ ေပ်ာ္စရာ မွန္ေပမည့္ ခြင့္ရသည့္လကုန္၍ ေဆး႐ုံ႐ွိရာ၊ အလုပ္ခြင္႐ွိရာ ျပန္ရမည္ဆိုေတာ့ ကိုကိုသည္ လက္မ်ားတုန္ရီေအာင္၀မ္းသာသည္ အားလပ္ ပ်င္းရိေနေသာ သူ႕လက္ေခ်ာင္းမ်ားသည္ အလုပ္လုပ္ခ်င္ျခင္းအားျဖင့္ ယားလွျပီ။ သူ႕ဘ၀မွာ ႏွာေခါင္းယဥ္၍ ေမႊးသည္ဟုပင္ထင္ေသာ၊ ေဆး႐ုံကစင္ၾကယ္ေသာ၊ ပိုးမႊားကင္းေသာ အနံ႕တို႕ကို ေမႊးေယာင္လာသည္။ ဘာမွ် စဥ္းစား ေတြးေတာေနခ်ိန္မရေအာင္ တဒဂၤမွ ေနာက္တဒဂၤသို႕ လ်င္ျမန္စြာကူးေျပာင္း၍ အေၾကာင္းျခင္းတမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ခြဲစိတ္ခန္းသို႕ သူျပန္ခ်င္ျပီ။ အီမလ္ဒါကို သူပစ္ပစ္ခါခါ လုပ္ခဲ့တာလည္း အားနာသည္။ ျပန္ေတာင္းပန္ရဦးမည္။ အတြယ္အျငိေတာ့ မခံႏိုင္။ ဆရာ ဆရာျဖင့္ သူ႕ကို ခရာၾကကုန္ေသာ နာ့စ္မမ်ား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားရဲ႕ အသံတို႕ကို လည္း သတိရတာ အမွန္ပင္။

ရန္ကုန္မွာ သူတို႕ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေနၾကေသး၏။ နႏၵာက ပီယာႏိုတီး၊ ဓာတ္ျပားဖြင့္ျပီးေနျမဲေနသည္။ အိမ္ထြက္မလည္ေတာ့ေခ်။ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမန္စာ၊ စကားေတြ ေမ့မည္စိုး၍ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို မၾကာခဏ ဖိတ္ၾကားေကၽြးေမြးေလ့႐ွိ၏။ ကိုကိုေဆး႐ုံက ျပန္လာလွ်င္ အသက္၀င္လႈပ္႐ွားေနေသာ အိမ္႐ွင္မျဖင့္ သာယာေသာ အိမ္၏ အသံဗလံကို ၾကားရ၏။


ကိုကို႕ဧည္သည္ႏွင့္ ျမနႏၵာ၏ ဧည့္သည္မ်ားသည္ ဖက္စပ္လို႕မရ။  စကားစ႐ွာမရေအာင္ ျခားနားၾကျပန္သျဖင့္ ကိုကို႕ဧည္သည္သည္ တစ္ေန႕၊ နႏၵာ့ ဧည္သည္ တစ္ေန႕ ဖိတ္ၾကားရ၏။ နႏၵာ့ ဧည္သည္မ်ားၾကားမွာ ကိုကိုပ်င္းရိကာ အိပ္ေပ်ာ္သလို၊ ကိုကို႕ဧည့္သည္မ်ားၾကားမွာ နႏၵာ ငိုက္မ်ဥ္းကာ မသမ္းေ၀မိေအာင္ အံၾကိတ္လို႕ ေနရသည္။

ျပီးေတာ့ ‘ နႏၵာ တစ္ေန႕လုံး တစ္ခါမွ မအားလိုက္ဘူး’ လို႕ ေျပာတတ္ေခ်ေသး၏။ ပီယာႏိုတီးရတာ၊ စာအုပ္ဖတ္ရတာ၊ ဓာတ္ျပားဖြင့္ရတာကို နႏၵာက အလုပ္လုပ္သလို ၾကည္ၾကည္ညိဳညိဳ လုပ္ေပသည္ကိုး။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုကို႕ အျပစ္ပဲထားပါ။ ကိုကိုက တံတားေအာက္၌ ေရေမ်ာစီးသြားသည္ကို ၾကိဳက္သည္။ ကိုကို႕ကို ခ်စ္ခ်င္လွေသာ မိန္းမတို႕ကလည္း ကုန္ခမ္းမသြားႏိုင္။ ႐ုပ္ေခ်ာ၊ ပညာၾကီး၍ တန္ခိုး႐ွိသည့္ ဆရာ၀န္ၾကီး သာဦးေဂ်ာ္၊ အေနာက္ႏိုင္ငံသားတို႕၏ မိန္းမကို အေရးေပး ေခ်ာ့ျမဴတတ္ေသာ အက်င့္ပါသည့္ သာဦးေဂ်ာ္၊ မိန္းကေလးကို ရမည္ဆိုလွ်င္ ထမင္းစားဖိတ္တတ္၊ ကားစီးေခၚတတ္ေသာ သာဦးေဂ်ာ္အဖို႕ လက္ေဆာင္လိုခ်င္၍၊ ဂုဏ္႐ွိသည္ထင္၍၊ တကယ္ခ်စ္မည္ထင္၍ အမ်ဳိးစုံေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္တို႕ျဖင့္ ေခၚလွ်င္ လိုက္လာသည့္ မိန္းကေလးတို႕ကို သိပ္ျပီး ႐ွာစရာလို။ ေပါမ်ားလွသည္။

လီလီႏွင့္ ေတြ႕ပုံကေတာ့ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ တ႐ုတ္ကျပား ေက်ာင္းဆရာမေလး လီလီ၏အေမမွာ ကိုကို၏လူနာျဖစ္သည္။ ဆရာ၀န္သာဦးေဂ်ာ္ကို တစ္အိမ္လုံး ၾကည္ညိဳ ႐ုိက်ဳိးလို႕ မဆုံး။ လက္ေဆာင္ ပူေဇာ္လို႕ မဆုံး။

ေနာက္ဆုံး လီလီႏွင့္ ကိုကိုတုိ႕ ထုံးစံအတိုင္း ခ်စ္ၾကသည့္အခါေတာင္ လီလီတို႕ တအိမ္လုံး မျငဳစူ။ သာဦးေဂ်ာ္ကို တ႐ုတ္နာမည္ပင္ေပးကာ တ႐ုတ္လို အိမ္မွာ မဂၤလာေဆာင္သတဲ့။ တ႐ုတ္၊ ျမန္မာ၊ အဂၤလိပ္ သတင္း စာထဲ ထည့္ေၾကာ္ျငာသတဲ့။

ကိုကိုသည္ အိမ္မျပန္၀ံ့ပဲ တစ္လေလာက္ လီလီတို႕အိမ္မွာ ေသာင္တင္ေနသည္။ လီလီတို႕ကလည္း တသက္လုံး တင္ထားမည္မွာ အမွန္။ ေက်နပ္မွာအမွန္။ သို႕ေပမည့္ ျမနႏၵာကိုသာ ခ်စ္ခ်င္ေသာ ကိုကိုသည္၊ သည္တခါေတာ့ကိုယ့္ကိုယ္သာ အျပစ္ျမင္မိသည္ ျဖစ္ေသာကိုကိုသည္ ျမနႏၵာႏွင့္ သားဆီကိုသာ ျပန္လိုသည္မို႕ မ်က္ႏွာေအာက္ခ်ျခင္းျဖင့္ တစ္ညျပန္လာသည္။

ခါတိုင္းလိုပင္ ပီယာႏိုခုံ၌ ထိုင္၍ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ရာ ဂီတသံကို တီးေခါက္လ်က္႐ွိသည့္ ျမနႏၵာကိုေတြ႕ရျပီး၊ နႏၵာရဲ႕ ေပၚင္ေပၚ မ်က္ႏွာ၀ွက္၍ ငိုေၾကြးလိုက္ခ်င္၏။ ကိုကို႕အားနည္းလွတဲ့ ဒီတခ်က္ကို နႏၵာလက္ျဖင့္ပဲ ကုေပးပါဦးဟု ေျပာခ်င္၏။

သို႕ေပမည့္ နႏၵာသည္ လွည့္မၾကည့္ဘဲ မ်က္လုံးညိဳ႕ညိဳ႕မ်ားကို ေကာ့ျဖဴးေသာ မ်က္ေတာင္မ်ားျဖင့္သာ ဖုံးကြယ္ပစ္ပီး ပီယာႏို ဆက္လက္တီးေနေသး၏။ ျပီးေတာ့မွ တိုးတိတ္စြာပင္ ‘ကိုကို ထမင္းစားျပီးျပီလား’ ဟုသာ ေမးေလသည္။

ဒါကေတာ့ ကိုကို ဘာလုပ္လာသည္ျဖစ္ေစ၊ နႏၵာ၌ ေျပာစရာ စကားတခြန္းမ႐ွိပါလို႕ ဆိုလိုျမဲ ျဖစ္ေသာ အမူအရာ ျဖစ္၏။ ‘ေက်းဇူးပဲနႏၵာ၊ ကိုကို စားျပီးျပီ’ လို႕ ေျပာလိုက္ျပီး၊ တကယ္ေတာ့ သူညစာတြင္ မက ေန႕လယ္စာပါ စားခဲ့သည္မဟုတ္။ တစ္ညေနလုံး နႏၵာ႕ထံ ျပန္လာခ်င္သျဖင့္ လီလီႏွင့္ စိတ္ဆိုးရ၏။ လီလီ့မိဘမ်ားကို ေၾကရာေၾကေၾကာင္း ေျပာရ၏။ တ႐ုတ္ စိတ္ေပါာက္လွေသာ လီလီ့ေမာင္ေလး ေယာက္ဖကေလးက ေဒါႏွင့္ေမာျဖင့္၊ ေမာင္းခ်ဓားျဖင့္ စားပြဲကို ပစ္ေန စိုက္ေနသည္ကို မျမင္ဟန္ ျပဳေနခဲ့ရ၏။ တစ္ေန႕မွာ အေသဆိုးျဖင့္ ေသမည္လားလို႕ စိတ္တြင္းက ခ်ဥ္ခ်ဥ္ျဖင့္ ရယ္ေမာပစ္လိုက္၏။

အိမ္ခန္းတြင္း၌ လိုက္လံ ႐ွာေဖြေသာ္ နႏၵာ့ စာအုပ္ဗီ႐ုိထဲမွာ ႐ွန္ပိန္ပုလင္းကို ေတြ႕ျပန္သည္။ ‘နႏၵာေကာ’ လို႕ ေမးေတာ့ ‘မေသာက္ခ်င္ပါဘူး၊ ေက်းဇူး’ လို႕ ေအးေအး ေျဖျပန္သည္။ ႐ွန္ပိန္ကို ေသာက္ရင္း တစ္ေန႕ခင္းလုံးလည္း ေဆး႐ုံ၌ ေမာလာသည္မို႕၊ ခြဲစိတ္ရေသာ ေန႕မို႕ အိပ္ရာေပၚ၌ ကန္႕လန္႕ျဖတ္လွဲ၍ အိပ္ေပ်ာ္သြား၏။

အိပ္မက္ မမက္တတ္ပါပဲလ်က္ အိပ္မက္မက္၏။ ပီသလွသည္ေတာ့ မဟုတ္။ နႏၵာ႕ကို ကိုယ္တိုင္ ခြဲစိတ္ကုသရ၏။ နႏၵာ၏ အသည္းႏွင့္ ေက်ာက္ကပ္မ်ား အကုန္ထုတ္ပစ္လိုက္ရ၏။ သို႕ေသာ္ နႏၵာ၏  ႏွလုံးခုန္သံကို နႏၵာ႕ရင္ခြင္္၌ နားတစ္ဘက္အပ္၍ သူနားေထာင္ေနျပီး ‘မေသပါဘူး၊ ေကာင္းသြားမွာပ’ဲဟု ေၾကညာေနသည္။ အိပ္မက္ထဲတြင္လား၊ တကယ္ပဲ နႏၵၵာဆက္လက္ တီးေခါက္ေနသည္လားမသိ။ ေၾကကြဲစရာ ဂီတသံသည္ေတာ့ တစ္ခန္းလုံး ေ၀ေနသည္။

တစ္ေရးႏိုးလာေတာ့ သူသည္ အနည္းငယ္ လန္ဆန္းေနျပီး၊ ဖ်ပ္ခနဲ ထရပ္ကာ ၾကည့္လိုက္ရာ အိမ္ခန္း၌ မီးလင္းျမဲ လင္းေနျပီး၊ နႏၵာသည္ ပီယာႏိုခလုတ္မ်ားေပၚတြင္ ေခါင္းခ်ျပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္။ အသာကေလးသြား၍ ေပြ႕ယူ လွ်င္ေတာ့ ပီယာႏိုက အသံေၾကာင္မ်ား ထြက္လာဆဲ။ နႏၵၵာက ‘မထိနဲ႕၊ နႏၵာ့ကိုမထိနဲ႕’ ဟု ျငင္းဆိုသံၾကားရေလ၏။

‘ဒါလင္ ေညာင္းေနမွာစိုးလို႕၊ လိမ့္က်မွာ စိုးလို႕ လာေခၚတာ။ အိပ္ရာထဲမွာ လာအိပ္ပါ’ ဆိုေပမည့္မရ။

‘နႏၵာ့ကို မထိပါနဲ႕၊ ကိုကိုက သြားပါ၊သြားပါ’ လို႕သာဆိုသည္။

နႏၵာေဘးမွာ မတ္တပ္ရပ္ေနမိ၏။ သည္မွ် နီးစပ္ေနသည္ကိုပင္ သည္းမခံႏိုင္ဟန္ျဖင့္ နႏၵာ ထသြားျပီး ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ ဆိုဖာ႐ွည္၌ ေခြအိပ္သည္။ သိုးေမြေစာင္ျဖင့္ ျခဳံေပးလွ်င္ေတာ့ မျငင္းဆန္ေတာ့ေခ်။ထိုေၾကာင့္ရဲတင္းလာျပီး ပါးခ်င္းအပ္၍ ‘နႏၵာ’ ဟု ေခၚလွ်င္ ‘ကိုကို မုဒိမ္းေကာင္လား’ ဟု ျပန္ေမးလိမ့္မည္။ နႏၵာကလည္း တစ္မ်ဳိးရက္စက္တတ္သည္ပင္။

‘အားလုံး ကိုကို႕ေၾကာင့္’ တဲ့။ ထားပါ။ ကိုကို႕အျပစ္ပါလို႕ ဆိုလွ်င္ေတာ့ နႏၵာသည္ မ်က္လုံးမ်ားျပဴးက်ယ္ လွန္ၾကည့္ျပီး ေမာပန္းဟန္ျဖင့္ မ်က္လႊာျပန္သိမ္းကာ အိပ္ေပ်ာ္သလို ဆိတ္ျငိမ္ေနသည္။ ကိုကိုသည္ ဘာမွ် မလုပ္တတ္ေတာ့ပဲ မနက္က်မွ နႏၵာဖဲ႐ုိက္ ပိုက္ဆံမ်ားေပးလိုက္မည္ ေတာင္စဥ္ေရမရ ေတြး၏။ ခုတေလာ နႏၵာ ဖဲလည္႐ုိက္ေနျပန္ျပီဟု ၾကားရ၏။

သားကို ေကာလိပ္ပို႕သည့္ႏွစ္မွာ သမီးေလးကို ျမနႏၵာ ေမြးဖြားခဲ့၏။ လိုိလိုခ်င္ခ်င္ပင္ ေမြးဖြားခဲ့၏။ သားကေလး ၾကီးသြားသျဖင့္ ဟာေနေသာ ရင္ခြင္မွာ ကေလးတစ္ေယာက္ ထည့္ထားခ်င္သည္ဟု နႏၵာ ကဆိုသည္။ ဒါကိုပဲ ကိုကိုက မ႐ႊင္မလန္း ရယ္ေမာလိုက္၏။ ပါပါ မာမာက သေဘာမက်။

‘တကယ္ေတာ့ နႏၵာက ဒါဇင္၀က္ေလာက္ လိုခ်င္တာ။ ခု အသက္ၾကီးသြားလို႕၊ မေမြး၀့ံေတာ့လို႕။ ေသြးတိုးလည္း နည္းနည္းျဖစ္ခ်င္ျပီ မာမာရဲ႕။’ ဟု ေျပာကာ ရယ္ေမာလိုက္ျပန္၏။

သို႕ေသာ္ သမီးေလးေမြးျပီးသည္ကစ၍ ေလးႏွစ္႐ွိျပီ။ နႏၵာသည္ သူအၾကိဳက္ေဆာက္ခဲ့ေသာ အိမ္၏ သူ႕အၾကိဳက္ဖြဲ႕ခဲ့ေသာ အိမ္ခန္းမွ ထြက္ခြာသြားသည္။ ေဘာ္ဒါေဆာင္၌ သြားေနေသာ သား၏အိမ္ခန္းႏွင့္ကပ္လ်က္ စာၾကည့္ခန္းသို႕ ေျပာင္းသြားသည္။ စာအုပ္မ်ားကို ေအာက္ထပ္သို႕ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းလိုက္သည္။ သမီးေလးကမူ ကိုကိုႏွင့္နႏၵာတို႕ရဲ႕ အရင္က အတူေနခဲ့သည့္ အခန္းႏွင့္ ကပ္လ်က္ ကေလးခန္း၌ ေနသည္မို႕ ေမေမ ေဖေဖၾကားမွာ ကူးသန္းလ်က္ ႐ွိသည္။နႏၵာႏွင့္ ကိုကိုသည္ ယဥ္ေက်းသူမ်ားမို႕ ပါပါ မာမာႏွင့္ သားသမီးမ်ားေ႐ွ႕မွာ ရန္ျဖစ္ေလ့မ႐ွိ။

ျမန္မာျပည္ျပန္ေရာက္ျပီး ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္မွ်ကာလပတ္လုံး မာမာႏွင့္ ပါပါတို႕ တနဂၤေႏြေန႕တိုင္း အိမ္မွာ ထမင္း လာစားျမဲ က်င့္၀တ္သည္ဘယ္ေတာ့မွ် မပ်က္။

ကိုကိုသည္ ဘယ္မိန္းကေလး၏ အိမ္ခန္း၌ စံျမန္းေနလည္း တနဂၤေႏြည၌ေတာ့ အိမ္မွာအိမ္ျမဲ။ (အရင္တေလာက လီလီတို႕အိမ္မွာ တစ္လမွ် ေသာင္တင္လို႕ ကိုကို ထို၀တၱရား ပ်က္ကြက္ခဲ့သည္။) ပါပါႏွင့္မာမာတို႕သည္ ျမနႏၵာကို ကိုကို႕လက္ အျပီးအပိုင္ လႊဲျပီးသည့္ ေနာက္၌ ဘာမွ် အိမ္တြင္းေရးမွာ စြက္ဖက္ၾကသည္မဟုတ္။ နႏၵာကို စကားတစ္ခြန္း တိုးတိုးေမးေလ့မ႐ွိ။ ကိုကို႕ကိုလည္း အျပစ္တင္လိုေသာ သေဘာမျပ။

နႏၵာကေတာ့ ထို၀တၱရားပ်က္စျပဳလာ၏။ တစ္ေန႕လုံး ညေနစာ စားပြဲအတြက္ေတာ့ စီမံ ျပင္ဆင္ေလသည္။ ျခံထဲမွာ ရာသီမျပတ္ ပြင့္ေသာ ႏွင္းဆီပန္းရနံ႕ျဖင့္ ဧည့္ခန္းကို ၾကိဳင္လိႈင္ ေစသည္။ ရာသီအလိုက္ သစ္ခြ၊ သဇင္၊ ႏွင္းပန္း၊ သစၥာပန္း တို႕ျဖင့္ အလွျဖည့္ဦးမည္။ ျမနႏၵာသည္ ဧည့္ခန္း ပန္းအိုး ေကာင္းစြာ စိုက္ႏိုင္ဖို႕ ေနာက္ခံသစ္႐ြက္ကို ေတာျဖစ္ေအာင္ စိုက္ခဲ့၏။ ျပီးေတာ့ ၾကမ္းျပင္၊ ေကာ္ေဇာ၊ ခန္းဆီး၊ လိုက္ကာကို သ, သည္။ အိမ္ေဖာ္ ဒါဇင္၀က္ကမူ စေနေန႕ညကတည္းက ၾကိဳတင္၍ လုပ္ကိုင္ၾကျပီ။

တနဂၤေႏြညေန ဂနာရီမွာ ထမင္းပြဲ စျပီ။

‘ဒါေပမယ့္ ပါပါလို႕’ ‘ျမနႏၵာကေခါင္းကို ငဲ့၍ ႏြဲ႕၍ နႏၵာက တနဂၤေႏြညဆို ၀ေအာင္ မစားဘူး ဟင္းရည္နဲ႕ ေပါင္မုန္ပဲ စားမွာ’

ပါပါ မာမာႏွင့္ကိုိကုိတို႕က---

‘ေကာင္းသားပဲ သမီး’

‘ေကာင္းတာေပါ့ သမီး’

‘ေကာင္းတာေပါ့ ဒါလင’္ လို႕ တစ္ျပိဳင္တည္း ေထာက္ခံၾကသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ နႏၵာသည္ ထမင္းပြဲ၌ ပါ၀င္သည္မဟုတ္။ အိမ္ခန္းတြင္းသို႕ ဟင္းရည္ႏွင့္ ေပါင္မုန္႕သာ ပို႕ခိုင္းျပီးစားသည္။ သစ္သီးစားခ်င္ စားဦးမည္။ ႏို႕ေသာက္သည့္အခါ ေသာက္သည္။ ျပီးေတာ့ ခပ္သုတ္သုတ္ ၀တ္စားျပင္ဆင္၍ ၆နာရီ မထိုးမီ အိမ္မွ ထြက္သည္။ ကိုကို႕ကို ႏႈတ္ဆက္တတ္ေသး၏။

‘ကိုကို တနဂၤေႏြညေနဆိုရင္ နႏၵာက ဖဲမ႐ုိက္ရ မေနႏိုင္ဘူး။ မစၥစ္ သန္းတင့္အိမ္မွာ လူစုထားျပီးျပီ။ နႏၵာမလာရင္ ေစာင့္ေနၾကမွာ။ ၉နာရီထိုးမွ ျပန္လာမွာ။ ေကာ္ဖီ၀ိုင္းက်မွ နႏၵာ၀င္မွာ’

‘ခုတေလာ  သည္လိုခ်ည္း နႏၵာ လုပ္ေနတာပဲ။ နႏၵာ့ပါပါတို႕ကို ကိုကို သိပ္အားနာတာပဲ။’

‘အားနာစရာ ဘာအေၾကာင္း႐ွိလို႕လဲ ကိုိကုိရဲ႕။ သူစိမ္းမွ မဟုတ္တာ။ ေဆြမ်ဳိးပဲ  ဟု နႏၵာက ရယ္႐ႊန္းလိုက္ေသး၏။ ဧည့္ခံမယ့္သူ ကိုကို တစ္ေယာက္လုံး ႐ွိတာပဲ။ ကိုကိုနဲ႕ သူတို႕နဲ႕က စကားေျပာလို႕ သိပ္ျမိန္တာ မဟုတ္လား။ နႏၵာနဲ႕က ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္စရာ ဘာမွလည္းမ႐ွိ။ ျပီးေတာ့ တစ္သက္လုံး နႏၵာ့ကြယ္ရာမွာ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ေနက်မဟုတ္လား။’

‘နႏၵာ ငယ္ေတာ့တာလည္းမဟုတ္ဘဲနဲ႕။ ဒီလိုေျပာတုန္းပ’ဲ ဟု စိတ္ပ်က္လွ်င္

‘ဘယ္ငယ္မွာလဲ။ အသက္ေလးဆယ္ပဲ ျပည့္ခဲ့ျပီ။ သူမ်ားေတြကေတာ့ သုံးဆယ္ေတာင္ ျပည့္မယ္မထင္ဘူးတဲ့။ ဟား ---ဟား၊ လူ႕ျပည္ အၾကာၾကီးေနဦးမွာထင္ပါရဲ႕။ ေလးဆယ္ျပည့္တုန္းက ကိုကိုေတာင္ မသိလိုက္ဘူး မဟုတ္လား။ အဲဒီေန႕ညကေတာ့ ကိုကို ျပန္လာပါတယ္။’

‘နႏၵာ့အေၾကာင္း ကိုကို႕ကို ဘာအသိေပးလို႕လဲ’

‘နႏၵာ၏မ်က္လုံးမ်ား ခက္ထန္သြားျပီးမွ စိတ္ကို ဆုံးမလိုက္သည့္သဖြယ္ ျပန္လည္ေအးျငိမ္းသြားကာ အဲဒီေန႕က သားေရာ သမီးပါ ေခၚျပီး ေ႐ႊတိဂုံဘုရားသြားတယ္ေလ။ နႏၵာ ဖေယာင္းတိုင္ေရာင္စုံေတြ ၾကိဳက္တယ္ေလ။ မမွတ္မိဘူးလား’

ဟုတ္သားပဲ။ ကိုကိုသည္ နႏၵာ့ေမြးေန႕မ်ားကို ႏွင္းဆီမ၀ယ္ေပးခဲ့တာၾကာျပီ။ ျပီးေတာ့ ေယာက်္ားအမ်ားတို႕ထုံးစံအတိုင္း ေမြးေန႕ဆိုတာ တယ္ဂ႐ုစိုက္တာ၊ သတိရတာမဟုတ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေပါင္းလာျပီးေသာ မယားအတြက္ ပိုျပီးေမ့တတ္သည္။

‘ေ႐ႊတိဂုံဘုရားလည္း မေရာက္တာၾကာျပီ။ ဘုရားမ႐ွိခိုးတာလည္း ဘယ္ေလာက္ၾကာမွန္းမသိလို႕ ကေလးေတြေခၚျပီး သြားတာ။ စေနဆိုေတာ့ ကိုကိုခြဲစိတ္ေန႕ မဟုတ္လား။ ကိုကိုလည္း လိုက္ႏိုင္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။’

‘ေနာင္ဘ၀မွာ လည္းမေတြ႕ခ်င္ဘူးေပါ့’

ကိုကို႕ႏွမက အားနာဟန္ျဖင့္ တစ္ခ်က္ရယ္ျပီး---

‘ဖေယာင္းတိုင္ေတြျဖင့္ ျမနႏၵာလို႕ နာမည္ေဖာ္ျပီး ပူေဇာ္ခဲ့တယ္။ ဘုရားမ႐ွိခိုးဘဲ ဆုေတာင္းခဲ့တယ္။ဒီအတြက္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ခြင့္လႊတ္မွာပါေနာ္။ ျမနႏၵာ ေလာင္ျမဳိက္ျခင္းဟာ ဒါေနာက္ဆုံးျဖစ္ပါေစလို႕’

သည္လို ဖြဲ႕ႏြဲ႕ေျပာျပန္ေတာ့ ကိုကို႕မွာ ေျပာစရာမ႐ွိ ျဖစ္ရသည္။ သို႕ေသာ္ နႏၵာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္မိ၏။ ဆံပင္တစ္ေခ်ာင္း မျဖဴေသး။ အသားအေရမ်ား ျပည့္တင္းစိုေျပျမဲ။ ေရကူးသြားျမဲ။ ပြဲလမ္း႐ွိရာ အတူသြားၾကလွ်င္ ေဘးမွာ ကိုကို႐ွိလ်က္ျဖင့္ ျမနႏၵာကို ငယ္႐ြယ္ေသာ ေမာင္အ႐ြယ္၊ တူအ႐ြယ္မ်ားက စုံစုံမက္မက္ ေငးေမာၾကေသး၏။

‘မွတ္ခ်က္ေတာ့ အေထြအထူးမ႐ွိပါဘူးကိုကိုရဲ႕။ ၄၀ ျပည့္ေပမယ့္လည္း ဒီလိုပါပဲ။ ထူးျပီးေျပာစရာ ဘာမွမ႐ွိတာ ၾကာျပီပဲ။’

နႏၵာ တစ္မ်ဳိးေျပာင္းသြားျပန္ျပီဟု ကိုကို ထင္သည္။အခန္းေျပာင္း အိပ္ကတည္းကပဲလား။ သားေဘာ္ဒါ ပို႕ကတည္းကလား။ သမီးေလး စကားေျပာစကလား။

သမီးႏွင့္ စကား ေျပာေနၾကျပန္ေတာ့ နႏၵာေျပာင္းလဲသည္လို႕ ထင္မွတ္ႏိုင္ဖြယ္မ႐ွိ။

ဆရာ၀န္လုပ္မယ္လို႕ ေၾကြးေၾကာ္ေလ့႐ွိေသာ ျမသီတာေလးကို ႐ႊင္ျပဳးံေနသာ နႏၵာက ကဗ်ာ႐ြတ္ခိုင္းတတ္၏။

‘မင္းကုသရဲ႕ ႏွမ ပဘာ

ဖေယာင္းတိုင္ တစ္တိုင္ေတာင္မလိုပါ။

ျမဇာၾကာျခည္ ခုႏွစ္ခန္း

ပဘာ ကိုယ္ေရာင္နဲ႕ လင္းစတမ္း။

အူ၀ဲကေလးႏွမ ပဘာ

ႏို႕စို႕ရင္းလည္း သူလင္းမွာ။

အေမခမ်ာ အေနခက္

မ်က္စိက်ိန္း အိပ္ပ်က္

ၾကိမ္းလည္း မၾကိမ္းရက္။’

ျပီးေတာ့ ျမသီတာက နႏၵာေပးထားေသာ ပုလဲကုံး႐ွည္ၾကီးကို ဆြဲကာ လက္ညိႈး၌ ခ်ိတ္ကာ ေမးထိုးလို႕ က,တတ္ေသးသည္။

‘ကဲဆိုပါဦး သမီးရယ္။ ေမေမနားၾကပ္ကေလး ၀ယ္ေပးမယ’္ ဆိုေတာ့ ကိုကိုရင္ထဲထိတ္ ျပီးမွ စိတ္ေအးခ်မ္းရသည္။ နႏၵာ မဆိုးလွပါဘူး ဟု ေတြးထင္လာသည္။

သူငယ္ခ်င္းေရ ထထ

သူငယ္ခ်င္းေရ ထထ

မနက္လင္းစ ႏွင္းစီစီ

ငွက္က်ားပလီႏႈိးတတ္ျပီ။

တအီအီ လိွမ့္မဆုံး၊

စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ အိပ္မက္တုန္း။

သူငယ္ခ်င္းေရ ထထ

သူငယ္ခ်င္းေရ ထထ။

သစ္ခြထင္း႐ႈး ႐ြက္သစ္မႈန္

ႏႈတ္သီးနက္ခ်ိတ္ ကိုက္ဆိတ္ငုံ။

ေစာင္ျခံဳၾကားမွာ မ်က္ႏွာ၀ွက္၊

သားအိပ္သိုးမွ သူႏိႈးရက္။

သူငယ္ခ်င္းေရ ထထ

သူငယ္ခ်င္းေရ ထထ။

ညေမွာင္ေသးတယ္ ငွက္ေထြးငယ္၊

ပခုံးသိုင္းခ်ိတ္ သပိိတ္လြယ္။

ျမိဳ႕လယ္လမ္းျဖဴး ဆြမ္းခံဦး၊

ထခ်င္ေသးဘူး သားဂူးဂူး၊

ေနထန္းခ်ိတ္ေတာင္ အိပ္ခ်င္မူး။

သမီးျမသီတာသည္ မေအလို ပီယာႏို တီးခ်င္ေသာ္လည္း ေဖေဖ့ နားက်ပ္ျဖင့္ ဆရာ၀န္လုပ္တမ္း ကစားရတာကို ပိုၾကိဳက္၏။ အိမ္သားမ်ားရဲ႕ ႏွလုံးခုန္သံကို လိုက္လံ နားေထာင္တတ္၏။ ေဂါက္ ေခၚ အဆစ္ေရာင္ ေရာဂါျဖင့္ မာမာ့ေျခမ ပူေလာင္ ေယာင္ရမ္းနာက်င္သည္ကို ျဖတ္ေပးလိုလွသတဲ့။ သမီးေလး ျမသီတာေၾကာင့္ ကိုကို႕မွာ တအားတက္ရသည္။ ျမနႏၵာကလည္း ျမသီတာ ဆရာ၀န္ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ေစရမည္ဟု ကတိေပးခဲ့၏။ သို႕ေသာ္ အိမ္မွာ ကိုကိုၾကားေနရေသာ ကဗ်ာတို႕သည္ ငယ္ငယ္က ခင္မင္ခဲ့ဖူးေသာ လင္းထင္၏ ကဗ်ာမ်ားျဖစ္သည္ကို သိရျပန္သည္။

‘ၾကာျပီ ကိုကိုရဲ႕။ မစၥစ္သန္းတင္တို႕အိမ္က ဖဲ၀ိုင္းကို သူလာလာေနတာ။ ကိုကို အင္မတန္ခ်ီးမြမ္းတဲ့ ေဒါက္တာခင္ေအးရီနဲ႕ ရတယ္ေလ။ ေတာ္ေတာ္ သတၱိေကာင္းတဲ့မိန္းမ။ နႏၵာလည္း ခင္ပါေသးတယ္။ မေတြ႕တာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေပမယ့္ စိမ္းမသြားပါဘူး’ ဟု ေအးစက္စက္ ေျပာျပန္သည္။

ကိုကိုသည္ ဘာမွ် မေျပာဘဲေနဖို႕ ၾကိဳးစားေသာ္လည္း မရ။

‘လူေတြက ဘာေျပာမလဲ ဒါလင္ရယ္’ ဟု ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ေျပာသည့္အခါ

‘မသိဘူးေလ’ ဟု ခပ္ေပါ့ေပါ့ ေျဖေလ၏။

‘စဥ္းစားၾကည့္မွေပါ့ ဒါလင္ရဲ႕။’

‘မစဥ္းစားၾကည့္ခ်င္ပါဘူး။ နႏၵာ လူလာျဖစ္တာ ႐ွင္းလင္းဖို႕ မဟုတ္ဘူး။ သူတကာ ေက်နပ္ေစဖို႕ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအ႐ြယ္ေရာက္လာမွေတာ့  နႏၵာလည္း နားလည္လာပါျပီ။ နႏၵာ့အတြက္လည္း နႏၵာ အသက္႐ွင္ေနဦးမယ္။ ကိုကိုေျပာသလိုပဲ နႏၵာက ေတာ္ေတာ္ေခါင္းမာတာ။ ခဏခဏ ေသပါရက္ျဖင့္ အသစ္ျပန္ျပီး ေမြးေနတာပဲ။ တစ္ဘ၀မွာ အသက္ကိုးခါ ျပန္႐ွင္တတ္တယ္ဆိုတဲ့ ေၾကာင္သတၱ၀ါထက္ ဆိုးေသးတယ္။’

တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း ကိုကို႕ႏွမကိုပဲ ကိုကိုနားမလည္ႏိုင္ျဖစ္ရသည္။ ထူးဆန္းေသာ စိတ္ကူးႏွင့္ ထူးဆန္းေသာ စကားကို ထပ္တလဲလဲဆိုတတ္သည္။ စိတ္မ႐ွည္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ‘ေသတယ္ဆိုတာ ကိုကိုသိသမွ်ေတာ့ ရင္ခြဲ႐ုံက ကိစၥပဲ ဒါလင္ရဲ႕’ ဟုေျပာလိုက္ခ်င္သည္။ နႏၵာ နည္းနည္းမွ မေသပါဘူး။ အ႐ွင္ၾကီး႐ွိေသးတယ္။ ျပီးေတာ့ လင္းထင္ကို ယူၾကည့္စမ္း။ ကိုကို႕လက္ထဲမွာလို လ,ေရာင္မွာ လြမ္းေနႏိုင္မယ္ထင္လား။ ပီယာႏိုတီးျပီး၊ ဓာတ္ျပားဖြင့္ျပီး၊ စိန္၊ ေ႐ႊ၊ ပိုးဖဲ ၀တ္ျပီး ညစာစားပြဲ သြားေနႏိုင္မယ္ ထင္လား။ ေဗာက္စ္၀က္ဂြန္ကားျဖင့္ အလကား ေလွ်ာက္ေမာင္းေနႏိုင္မလား။ ပုဂံ၊ ငပလီ၊ ရခိုင္၊ ႐ွမ္းျပည္၊ ထား၀ယ္ လည္ျပီး ေနႏိုင္မလား။ တကယ္ေတာ့ လြမ္းေရးထက္ ၀မ္းေရးခက္တာ အမွန္ပဲ။ ျပီးေတာ့ ဘယ္ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ဟာေကာ နႏၵာကို ကိုကို႕လို ခ်စ္ႏိုင္မွာလဲ။

မိန္းမတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္လင္က ကိုယ့္ကို ဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ဆိုတာ တစ္ခုသာ စဥ္းစားေနဖို႕ ေကာင္းတာ။ အဲဒါကလြဲလို႕ ဘာမွမေတြးဘဲ ေနဖို႕သင့္တာကို အျမဲတမ္းေတြးေတာ ေငးေမာေနျခင္းျဖင့္ ျပီးရပါတယ္ဆိုတဲ့ ျမနႏၵာဟာ သေဘာမေပါက္မိဘူးလား။

ဒါမွမဟုတ္ နႏၵာ ဟာ ကိုကိုနဲ႕ နႏၵာတို႕ႏွစ္ေယာက္ ဇာတ္လမ္းဟာ ျပီးဆုံးသြားျပီလို႕ ျပည္ဖုံးကား ခ်သြားျပီ ထင္ပါရဲ႕။

ကိုကိုကေတာ့ ျပည္ဖုံးကားကို ျပန္တင္ေနေသးတယ္။ နႏၵာ့ မာမာတို႕  ထမင္းလာစားတဲ့ တနဂၤေႏြညမ်ားမွာမွ တမင္ထြက္ျပီး ဖဲ႐ုိက္လည္း၊ ည ၉ နာရီမွ ျပန္လည္း  ကိုကိုကေတာ့ ေကာ္ဖီ၀ိုင္းမွာ နႏၵာ့ကို ထိုင္ျပီး ဧည့္ခံေစဦးမယ္။

ရက္စက္တယ္ဆိုဆို၊ ျမသီတာေလး ႏိုင္လြန္ဇာ ည၀တ္အက်ီၤေလးဖားလ်ားျဖင့္ အိမ္ေပၚက ေျပးဆင္းလာတဲ့အခါ ၊ သမီးေလးဆံပင္႐ွည္မွာ နႏၵာ မ်က္ရည္သုတ္တာ ျမင္ရရင္ ကိုကို ေက်နပ္တယ္။ နႏၵာ့မွာ မ်က္ရည္ မခန္းေတာ့ဘူး။ နႏၵာ ႏွလုံး ေအးစက္ေသာ္လည္း မခဲေသးဘူး။

နႏၵာေျပာတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုတင္ေမာင္ဆိုတာလည္း အိမ္ဖိတ္ႏိုင္ပါတယ္။ သားကို အပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုကိုကေတာ့ နႏၵာ့အနားကို ကပ္လာတဲ့ ေယာက်္ားမွန္သမွ်ကို မယုံႏိုင္ဘူး။ အကဲခတ္ရမွာပဲ။ ၾကည့္ေနရမွာပဲ။ အႏုပညာသည္ ျဖစ္တာနဲ႕ပဲ ဘုရားအေလာင္းလို မယုံၾကည္ႏိုင္၊ မၾကည္ညိဳႏိုင္ဘူး

နႏၵာသည္ ကိုတင္ေမာင္၏ ပန္းခ်ီျပပြဲမ်ားကို သည္ႏွစ္တႏွစ္လုံး လိုက္လံၾကည့္႐ႈ ေနခဲ့သည္။ အေမရိကန္မၾကီး မစၥစ္အက္ေဗာ့ရဲ႕ အိမ္မွာ ကိုတင္ေမာင္ရဲ႕ တစ္လက္ရာျပပြဲကို ကိုကိုပါ အတင္းေခၚ သျဖင့္ လိုက္ရေသး၏။ ေမွာင္မိုက္သည့္ ေတာအုပ္၀က မီးတိုင္ကေလး ထြန္းညိွထားေသာ ကားခ်ပ္ကို လိုခ်င္သည္ ဟု ဆို၏။ သူမ်ား၀ယ္သြားျပီမို႕ ဆုံး႐ႈံးလိုက္ရသည္ကို မေက်နပ္ႏိုင္ဘဲ တ, သေနသည္မို႕ ကိုကိုပင္ အံ့ၾသကာ ကိုယ့္ႏွမကိုယ္ ေငးၾကည့္ေနမိေသး၏။

နႏၵာသည္ ပုဂံဆိုေသာ ကားခ်ပ္ကို  ၀ယ္လိုက္၏။ လွပေသာ ပန္းခ်ီပဲဟု ကိုကို အၾကမ္းဖ်င္းေျပာတတ္သည္။ ပန္းခ်ီကား၌ အႏုစိတ္လက္ရာမ်ားပါျပီး စိတ္၀င္စားစရာ၊ ၾကည့္စရာ အေၾကာင္းအရာ အျပည့္အစုံပါသည္လို႕ နႏၵာက ေျပာ၏။

သူမ်ားႏွင့္မတူေသာ အေရာင္စပ္ဟန္ေတြ႕ရသည္လို႕ နႏၵာကေျပာ၏။ ဟုတ္သည္။ မရမ္းႏုေရာင္၊ စိမ္းျပာေရာင္မ်ား မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ မ်ားစြာသုံးထားသည္ကို သတိထားမိ၏။

ပုဂံကို အိမ္မွာ မခ်ိတ္ဘဲ သားကို လက္ေဆာင္ေပးလိုက္၏။ ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္ခ်င္သည္ဆိုေသာ နႏၵာရဲ႕သား။ သာဦးေဂ်ာ္ရဲ႕သားလို႕ ေျပာရမွာေတာင္ ႐ွက္သည္။ သားက ေသြးကိုျမင္လွ်င္ မူးခ်င္သည္တဲ့။ ေဆး႐ုံနံ႕ကို သည္းမခံႏိုင္တဲ့။  သားငါး ၾကက္ဥ အစားနည္းပါးမၾကိဳက္သျဖင့္ ပိန္႐ွည္ၾကီး ျဖစ္ေနေသာ သားကို လက္ေဆာင္ေပးလိုက္၏။ ျပီးေတာ့ သားအမိႏွစ္ေယာက္ ထိုပန္းခ်ီကားကို ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ေနတတ္ၾကျပန္သည္။

ျပပြဲမွာ နႏၵာက သိလိုက္ပုံမရ။ ကိုကိုက ပန္းခ်ီဆရာ ကိုတင္ေမာင္ကို ျမင္ခဲ့သည္။ လူပ်ဳိၾကီးျဖစ္၍ အလြန္ သန္႕႐ွင္းျဖဴစင္စြာ ေနခဲ့သည္လို႕ မစၥအက္ေဗာ့က ရယ္ဟဟျဖင့္ ေျပာျပသည္။ မိတ္ဆက္ေပးဦးမည္ဆိုတာကို ယဥ္ေက်းစြာ ေ႐ွာင္ခဲ့ရသည္။ ႐ုိးပုံေတာ့ရသားပဲ။ လူေကာင္း သူေကာင္းႏွင့္ တူပါတယ္ဟု သူထင္ျမင္ခဲ့၏။

နႏၵာကေတာ့ ပန္းခ်ီကားကို ႏွစ္သက္ ယုံၾကည္တာျဖင့္ပဲ ပန္းခ်ီဆရာကို ယုံၾကည္ျပန္ျပီ။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ဖိတ္ၾကားျပီး  မိတ္ဖြဲ႕ဦးမည္။ ဆန္းၾကယ္ေသာ ဘာသာစကားကို ေျပာၾကဦးမည္။

ကိုကိုကေတာ့ မဖက္စပ္မိသည္ျဖစ္လည္း နႏၵာကို လက္မလႊတ္ႏိုင္ပါဘူး။ နႏၵာကို အဖိုးတန္တုန္း၊ ႏွေျမာတုန္းပဲ။ အသက္ဘယ္လိုရတာလည္း ေလာကအေၾကာင္း နားမလည္တဲ့၊ ကေလးလို ေတြးတတ္တဲ့၊ တကယ္ေတာ့ စုန္းျပဴးသာ ျဖစ္တဲ့ ျမနႏၵာဟာ ကိုကိုရဲ႕ ေနာက္ဆုံးအခ်စ္သာ ျဖစ္တယ္။

နႏၵာ့လိုပဲ တစ္ခါေလာက္ေတာ့ နႏၵာ့စကားမ်ဳိး ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ ႏုနယ္ပ်ဳိမ်စ္ဆဲ၊ အလို႐ွိဖို႕ေကာင္းဆဲ ျမနႏၵာဟာ အခ်ိန္မလြန္ခင္ ကိုကို႕အတြက္ အသစ္ေမြးဖြားရဦးမယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္မေသရေတာ့တဲ့ ေမြးဖြားျခင္းမ်ဳိးျဖင့္ ေမြးဖြားရဦးမယ္။ ေလာကအားလုံးကို ကတိေပးလိုက္တယ္။ နႏၵာဟာ ကိုကိုပိုင္တဲ့ပစၥည္းပဲ ႏွမျမနႏၵာေရ႕။ လို႕ ၾကံဳး၀ါးလိုက္ရင္ေတာ့ နားလည္သ္ိျမင္လာရမယ့္ လွလို႕မဆုံး ေသးတဲ့ နႏၵာဟာ မ်က္ခုံး၊ မ်က္ေတာင္ေကာ့ေတြပင္ လွန္လို႕  ၾကည့္ျပီး၊ မ်က္လုံးေအးေအး ႐ႊန္းလဲ့လာျပီး ဆံျမိတ္ပခုံးေပၚ ေ၀ျဖာက်ေအာင္ ေခါင္းကိုလွည့္လို႕ ႏြဲ႕ျပီး  ‘သူကလည္း’ လို႕ ခပ္ခၽြဲခၽြဲ ေျပာလိမ့္မယ္။

ဒီေတာ့မွ အိမ္တိုင္ အိမ္ထုတ္တန္းေတြကို လက္သမားတေတြျဖင့္ မိုးထိေအာင္ ျမွင့္ရလိမ့္မယ္။ ကိုကိုရဲ႕ သတို႕သမီးကို မဂၤလာခန္းမထဲ မ၀င္ခင္ ေပြ႕ခ်ီ ေျမွာက္ကစားဖို႕ေပါ့နႏၵာရဲ႕။ ။

 


 (ၾကည္ေအး)

မွတ္ခ်က္ - ဒုတိယအၾကိမ္ (ပန္းေရႊျပည္စာအုပ္တုိက္ ) ၊ တတိယအၾကိမ္ (Comet Books) ၊ စတုတၳအၾကိမ္ (စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳစာအုပ္တိုက္) မ်ားမွ ျပန္လည္ပံုႏႈိပ္ထုတ္ေ၀ရာတြင္ စာေပစိစစ္ေရးေၾကာင့့္ျဖတ္ေတာက္ခံရသည့္ စာသားမ်ားကို မူရင္း ပထမအၾကိမ္အတိုင္းျပန္လည္ရွာေဖြထည့္သြင္းထားပါသည္ ။


[ေက်းဇူးစကား X ေမာင္ ကုိကုိ ႏွင္႔ ျမနႏၵာ အတြက္ အလုပ္မ်ားသည္႔ၾကားက အားထုတ္ေပးခဲ႔ၾကေသာ မစႏၵာလႈိင္ ျမတ္သႏၱာ ညိဳ တုိ႔အား အထူး ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။]

Aung Phyoe at 17:16


{ မူရင္းဘေလာ့ဂ္ပိုင္႐ွင္ ကိုေအာင္ၿဖိဳးႏွင့္ ဆံုးခန္းတိုင္အားေပးခဲ့ၾကေသာ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ႀကီးကုိလည္း အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }

No comments:

Post a Comment