Tuesday, 27 November 2018

ကိုကို႔ွႏွမျမနႏၵာ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ) 📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒 အပိုင္း-၁၁ ၾကည္ေအး

ကိုကို႔ွႏွမျမနႏၵာ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ)


📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒📒


အပိုင္း-၁၁


ၾကည္ေအး


သို႕ေသာ္နႏၵာသည္ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ေသာ၊ အိပ္မက္ မက္တတ္ေသာ၊  ေလာကအေၾကာင္း နားမလည္ေသာ မိန္းမငယ္သာျဖစ္၏။ ေခါင္းမာသူ ဆိုေတာ့ အသက္ဘယ္လိုရလာသလဲ။ သားသမီးဘယ္ေလာက္ရလာလဲ။ စိတ္ကူးယဥ္ျမဲ။ အိပ္မက္မက္ျမဲ ႐ွိသည္။ သူ႕ဒုကၡသူ႐ွာျမဲ႐ွိမည္။ ကိုကိုညာသမွ်ကို ယုံၾကည္ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနတာကိုလည္း မဖ်က္ဆီးလိုလွ။ တစ္ေန႕မွာ သူသိတတ္နားလည္လာမည္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္သည္။ ညာေနဖို႕မလိုေသာ ကိုကို၊ မိန္းကေလးမ်ားကို ထည္လဲျဖင့္ တြဲခ်င္သည္ကိုကို၊ ျပက္လုံးအျဖစ္ ရယ္ေမာကာ ေျပာဆိုႏိုင္ေသာ ဘ၀ကို ရလိုသည္။ လိင္စိတ္ဆိုတာ သည့္လူ႕ဘ၀၌ အေရးၾကီး၍ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္အဖို႕ အလို႐ွိလွ်င္ လြတ္လပ္စြာ အဓိပၸါယ္ေဖာ္နိုင္ခြင့္ ႐ွိတယ္ဆိုတာ ျမနႏၵာ သိေစခ်င္သည္။ အဖိုဆိုသည္က သတၱေဗဒ သေဘာအရ  ကိုယ္၀န္ေဆာင္ျခင္းမ႐ွိ။ သားသမီးေမြးျမဴ ၾကီးျပင္းေစရျခင္းမ႐ွိ။ အမဆိုသည္ကို တပ္မက္ခ်င္သေလာက္ တပ္မက္ႏိုင္၏။ လိုက္စားႏိုင္၏။ အခ်စ္ဆိုသည္မွာ လင္ႏွင့္မယား မွာသာ႐ွိ၍ ကိုကို႕အခ်စ္သည္ ျမနႏၵာ၌သာ ႐ွိသည္ဆိုတာကို နားလည္ေက်နပ္ေစခ်င္သည္။ ျပီးေတာ့ အိမ္မွထြက္ခြာသြားသည့္ တဒဂၤ၌ သူသည္ တေယာက္တည္း ေမြးဖြားလာျပီး  တစ္ေယာက္တည္း ေသရမည္ျဖစ္ေသာ၊ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ပိုင္ဆိုင္ေသာ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္ဆိုတဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ေပးေစခ်င္၏။

ဒါႏွင့္ အိမ္နီးနားခ်င္း မစၥမာတင္ႏွင့္ နႏၵာကို မိတ္ဆက္ေပးရ၏။ မစၥမာတင္လို နႏၵာ ေတြးေခၚတတ္လွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိမ့္မလဲ။

သို႕ေသာ္ နႏၵာသည္ ကိုကို ‘ မ်က္ႏွာ ’  မ်ားတတ္ဟန္ကို ရိပ္မိသိ႐ွိလာရျပီးကတည္းက ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေတာ့။ ကိုကို ေဆး႐ုံမွ အိမ္သို႕ အေျပးျပန္လာလည္း ႐ွိခ်င္မွ ႐ွိမည္။ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ သားကေလးကို လက္တြဲကာ ေျခဦးတည့္ရာ ေလွ်ာက္ေနသည္တဲ့။ တစ္ညေနလုံး တရပ္ပဲလဂါးပန္းျခံမွာ ထိုင္ေနသည္တဲ့။ ေရပန္းႏွင့္ မီးေရာင္ကို ၾကည့္ေနသည္တဲ့။ သားေလး အေအးမိမွာ ကိုကိုစိုးလွ၏။ သားေလး အိပ္ေပ်ာ္ေနလွ်င္ တကၠစီျဖင့္ျပန္လာသည္ကို လွမ္းယူေပြ႕ခ်ီရ၏။ နႏၵာစိတ္ပင္ပန္းလွသည္ကိုလည္း သနား၏။ သေဘာထားမမွန္သည္မို႕ ကိုကို႕တာ၀န္ မဟုတ္ဘူးထင္၏။

ျမနႏၵာသည္ ကိုကို႕ကို ေစ့ေစ့ငွငွ မၾကည့္ေတာ့ျပန္ေခ်။ နႏၵာ ေငးေမာေနသည့္ အခါမ်ဳိးမွာသာ ညိဳညိဳေအးေအး မ်က္လုံးမ်ားကို တိတ္တခိုး ျမင္ရ၏။ သို႕မဟုတ္ မ်က္လႊာခ်သျဖင့္ မို႕တင္း တုန္ရီေသာ မ်က္ခြံျပာလဲ့ကိုသာ ျမင္ရ၏။ ဆံုး႐ႈံးသြားရေသာ သူကေလးက ကိုကို႕အေပၚ ရင္းႏွီး ပိုင္စိုးခ်င္ေသာ အမူအရာေလးကိုလည္း ႏွေျမာ တသ ေနရ၏။

ျပီးေတာ့ေျပာရက္သည္မွာ “ ကိုကိုဟာ မိန္းမလိုက္စားသူသာ ျဖစ္ပါတယ္ေနာ္” တဲ့။ “မုဒိမ္းေကာင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္” တဲ့။ ႐ုပ္ရည္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ ရက္စက္ဆိုး႐ြားလွသည့္ ျမနႏၵာ။ ကိုယ့္မယားကိုယ္ ခ်စ္ခ်င္တာေတာင္ မုဒိမ္းေကာင္ ျဖစ္ရမည္တဲ့။ ကိုကိုက ရန္ျဖစ္ခ်င္၏။ ျမနႏၵာက တခြန္းေကာင္း အႏိုင္ယူ ေျပာကာ လြတ္ကင္းေ၀းလံရာမွာ တိတ္ဆိတ္စြာ ေနတတ္သည္။ ျပသနာကို သည္လိုရင္မဆိုင္၀ံ့လို႕ ျဖစ္မည္လား။ ေျပးေ႐ွာင္လို႕ လြယ္မည္လား။ ကိုကို ႐ွင္းလင္းေျပာျပခ်င္လွ၏။ အခ်စ္ဆိုတာ အိမ္ေထာင္မွာ၊ လင္မယားမွာ သားသမီးမွာသာ ႐ွိသည္ ဆိုတာ။ အဲဒါရဲ့ အျပင္ပက ကိစၥေတြမွန္သမွ်ဟာ တံတားေအာက္၌ ျဖတ္စီးသြားေသာ ေရပမာသာ ျဖစ္သည္ဆိုတာ။  တစ္ေန႕ေတာ့ ျမနႏၵာ စိတ္ထားမွန္လာလိမ့္မည္။ နားလည္လာလိမ့္မည္။ စင္စစ္ေတာ့လည္း ခြင့္လႊတ္စရာမ႐ွိတာက္ု သိလာလိမ့္မည္။

“ နႏၵာ နည္းနည္း ပိန္သြားပါလား” ဟု တယုတယ ေမးရ၏။

“ထင္လို႕ပါ” ဟု မ်က္လႊာခ်ျမဲ ေျဖတတ္သည္။

“ကိုကို ေဆးထိုးေပးဦးမယ္ေလ၊ စားမေကာင္းဘူးလား၊ အိပ္မက္ေတြ မက္ေသးလား၊ နႏၵာက သိပ္အစြဲ အလန္းၾကီးတာကိုး”

နႏၵာ့မ်က္ေတာင္မ်ား၌ တြဲဥလာေသာ မ်က္ရည္မ်ားကို လက္ကိုင္ပု၀ါျဖင့္ အသာသုတ္ရင္း ‘ဒါလင္က ကေလးလိုပါပဲလား’ ဟု သနားရျပန္၏။ ျပီးေတာ့ ညစဥ္မွန္မွန္ျပန္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္၏။ ျပန္လာသည့္အခါ နႏၵာ မ႐ွိလည္း စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ ေစာင့္၏။ နႏၵာ စည္သြတ္ဘူးမ်ားႏွင့္သာ ျပီးစလြယ္ စားေနသည္ကို သိျပီး လမ္းထိပ္မွ ၾကက္ေၾကာ္မ်ား၊ ငါးေၾကာ္ႏွင့္ အာလူးေၾကာ္မ်ား ၀ယ္လာဖို႕ သတိရတတ္ျပန္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ နႏၵာ အျပင္သို႕ မထြက္မီ မွီေအာင္ျပန္လာျပီး ကေလးႏွင့္ မီးရထားတြဲဆင္ကာ ကစားေနၾကလွ်င္ေတာ့ နႏၵာသည္ အိပ္ခန္းတြင္းမွာသာ ၀င္ေနကာ ထိုညေနအဖို႕ လမ္းမထြက္ေတာ့ေခ်။ သားႏွင့္ အိမ္ေဆာက္တမ္းကစားရ၏။ စက္ဘီး ၀က္အူေခ်ာင္သည္ကို  ၾကပ္ေပးရ၏။ နႏၵာ့မ်က္ႏွာ ၾကည္လင္လာတတ္၏။

သည္လိုျဖင့္ လန္ဒန္၌ စာသင္အလုုပ္၀င္လုပ္သည့္စခန္း ျပီးဆုံးသြားေသာ္ ပါပါက ပါရီသို႕ ေျပာင္း၍ ပလတ္စတစ္ခြဲစိတ္ ကုသျခင္းကို သင္ေစခ်င္ျပန္သည္။ သမီးျမနႏၵာလည္း ျပင္သစ္စကားကို ျပင္သစ္သံျဖင့္ ေျပာႏိုင္ေအာင္ထင္ပါရဲ႕။

‘နႏၵာ လန္ဒန္မွာ ေနခဲ့ႏိုင္သားပဲ’ လို႕ ကိုကို႕ႏွမက ေအးစက္စက္ေျပာေလ၏။

‘ဒါေပမဲ့ ကိုကိုက မထားခဲ့ႏိုင္ဘူး ဒါလင္’ ရဲ႕လို႕ဆိုေတာ့ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာမည္ ထင္သလား။ သူေျပာလိုရာ ကိုသာ  ေျပာတတ္သည္။

‘တစ္လ ေပါင္ ၄၀ ေလာက္နဲ႕ ေနလို႕ရပါတယ္။ နႏၵာ အေရာင္းစာေရးမ လုပ္မွာပါ။ စာၾကည့္တိုက္မႈး သင္တန္းပဲ တက္ရင္ေကာင္းမလား။ လက္ႏွိပ္စက္ လက္ေရးတို သင္ရင္ေကာင္းမလား’

‘ဒါလင္ ဘာေတြေျပာေနတာလဲ’

‘ကိုကိုခ်စ္တဲ့သူတစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႕သာ  ယူလိုက္ပါေတာ့’ တဲ့။

ကိုကိုခ်စ္တာ ျမနႏၵာပဲ။

ဒါကို သူမသိဘူးလား။ ကိုကို နႏၵာ့ကို ခ်စ္တာအျပင္ ဘာေတြသတိရစရာ လိုေသးလို႕လဲ။ နႏၵာဟာ ဆန္းျပားသူ တစ္ေယာက္လားမသိ။ သူဖတ္ေသာ စာမ်ားကလည္း ကိုကိုႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာ စာမ်ားပင္။ ကိုကို မတတ္ေသာ ျပင္သစ္စာအုပ္၊ ဂ်ာမန္ စာအုပ္ေတြကလည္း ဘီ႐ုိျဖင့္အျပည့္။ ကိုကို နားေထာင္ဖို႕ ပ်င္းရိေသာ ေ႐ွးသီခ်င္းၾကီးမ်ားကို တီးမႈတ္နားေထာင္ တတ္ျပန္သည္။ နႏၵာ ၾကိဳက္ေသာ ျပဇာတ္၊ ႐ုပ္႐ွင္ကအစ ေလးေလးပင္ပင္ၾကီးမ်ားျဖစ္သည္လို႕ ဆိုရမလား။ လူ႕ဘ၀ကို အေလးအနက္ ထားလြန္းသည္။ အစြဲအလန္း ျပင္းထန္လြန္းသည္။

တကယ္ေတာ့ လူ႕ဘ၀ဆိုတာ ခြဲစိတ္ခုံေပၚ၌သာ  ႐ွိသည္ဆိုတာကို နႏၵာသိမည္မဟုတ္။ ခြဲစိတ္ခန္းတြင္းသို႕ ကိုယ္လုံးတီး၀င္ေရာက္လာၾကကာ အၾကိဳေမ့ေဆး၊ ထုံေဆးတို႕ျဖင့္ သတိလစ္လ်က္ ဘာမွ်အဖိုးမတန္ေသာ မိေမြးတိုင္း ကိုယ္စိတ္တို႕ ျဖင့္ အျဖဴ၀တ္ပိုင္း ခဏဖုံးလႊမ္း ၀င္ေရာက္လာၾကေသာ ေသလြယ္သေလာက္ ေသခဲ၍ ႐ွင္လြယ္သေလာက္ ႐ွင္ခဲေသာ၊ သို႕မဟုတ္ ေသသည္ ႐ွင္သည္ ဟူေသာ ကိစၥသည္ ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနေသာ လူသတၱ၀ါအဖို႕ တကယ္အေရးၾကေတာ့ ပီယာႏိုႏွင့္ ဓာတ္ျပားတီးလုံးသည္ ႐ုိမီယိုႏွင့္ ဂ်ဴလီယက္ျပဇာတ္သည္ ရယ္စရာ အပရိက ပစၥည္းမွ်သာဆိုတာ ျမနႏၵာရိပ္မိမည္ မဟုတ္။ ရိပ္မိေအာင္လည္း မၾကံ႐ြယ္။ ေရခဲေသတၱာထဲ၌ ထည့္ထားမွ တန္ဖိုးအာနိသင္ တည္ျမဲေသာ ၀ိုင္ယိုပင္ေပၚ ပင္နီစလင္အဖိုးတန္ တမ်ဳိးကို ေဆး႐ုံက ပစၥည္းမို႕ ႐ြံသည္ဆိုျပီး ဘီ႐ုိထဲ ထည့္ထားသတဲ့။ အားလုံးပစ္ရကုန္သည္။ ေဆး႐ုံကိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ် မလာခ်င္ မ၀င္ခ်င္။ ေဆး႐ုံတြင္းက ေလကို ႐ႈရတာ ႐ြံသည္တဲ့။ ေဆး႐ုံက ျပန္လာေသာ ကိုကို႕အနံ႕ကအစ နံသည္----တဲ့။

‘ပါရီကို နႏၵာနဲ႕ သားမပါပဲ ကိုကို ဘယ့္ႏွယ္လုပ္  သြားမွာလဲ။ ကိုကို ေသရင္ေတာ့ ထားခဲ့ရမွာေပါ့’ ဟု ေျပာမိ၏။ ျပီးေတာ့ သနားၾကင္နာျခင္းမ်ားျဖင့္ ‘ကိုကို မွားတယ္လို႕ေတာ့ မထင္ပါဘူး။  ဒါေပမဲ့ ကိုကိုကပဲ အျပစ္တင္ခံပါ့မယ္။ ဒါလင္ စိတ္မခ်မ္းမသာ မျဖစ္ေစရပါဘူး’ ။ သို႕ေပမည့္ စိတ္တြင္းက ဆက္ေျပာသည္မွာေတာ့ ‘နႏၵာ ဘာမွ မရိပ္မိေစရပါဘူး၊ မသိေစရပါဘူး’

ကိုကိ္ု ႏွမျမနႏၵာသည္ ကိုကိုသိသည္ေပါ့။ အင္မတန္ အေတြ႕အၾကဳံနည္းပါး၍ စာအုပ္က ဆိုသမွ် အဟုတ္မွတ္သည့္ ျမနႏၵာသည္ ျဖဳန္းခနဲထလာျပီး ကိုကို႕ရင္ခြင္သို႕ တိုး၀င္သည္။ နႏၵာရဲ႕ ေမႊးၾကိဳင္ညိဳေမာင္း ဆံပင္မ်ားထဲ မ်က္ႏွာအပ္ရင္း၊ ပန္းႏုေရာင္ဆိုးျပီး ေျပာင္လက္ေခ်ာမြတ္သည့္ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို ဆုပ္ကိုင္ရင္း၊ ႐ွားနဲလ္ ေရေမႊးသင္းျမသည့္ နား႐ြက္ နားထင္စ ကေလးမ်ားကို ႏႈတ္ခမ္းျဖင့္ ပြတ္တိုက္ရင္း တစ္လ ေပါင္ ၄၀ ျဖင့္ ေနမည္ဆိုတာ သတိရကာ ျပဳံးရယ္ျပီး နမ္းရျပန္၏။ ‘နႏၵာ ႐ွန္ပိန္လိုေသးလား’ လို႕ သူက နားလည္ခြင့္လႊတ္ျခင္းျဖင့္ ေမးလိုက္လွ်င္ေတာ့ ကိုကို႕ႏွမသည္ မ်က္ေတာင္မ်ား ေကာ့ျဖဴးကာ မ်က္လုံးေအးေအးညိဳ႕ညိဳ႕ျဖင့္ ျပဴးက်ယ္ၾကည့္ျပီး အားနာဟန္ႏွင့္ ‘သူကလဲ’ ဟု ဆိုေလသည္။

ျပင္သစ္ျပည္သို႕ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေနထိုင္ၾကသည့္အခါ ဟန္းနီးမြန္းထြက္သလို ေအာက္ေမ့ရသည္။ ကိုကိုသည္ သူေျပာခဲ့သည့္အတိုင္းပင္ သူမွားသည္လို႕ ေတာ့ထင္သည္မဟုတ္။ ျမနႏၵာ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေတာ့ သူတတ္ႏိုင္သမွ် ျပဳမည္လို႕ ရည္စူး၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ညေနတိုင္း အိမ္ျပန္လာသည္။ ညတာ၀န္ က်ျပီးေနာက္ တစ္ေန႕အားေသာ ေန႕မ်ားကေတာ့ ကိုကို၏ ကိုယ္ပိုင္ေန႕မ်ား ျဖစ္သည္။ ျမနႏၵာကို ဘာမွ်ေျပာျပေနစရာ မလိုပဲ သူေပ်ာ္႐ႊင္သလို ေနႏိုင္ေသာ ေန႕မ်ားျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ႏႈတ္သီးကေလး တစူစူျဖင့္ ညဳတုတုေျပာတတ္ေသာ ပါရီသူကေလးမ်ားႏွင့္ ခ်စ္ခ်င္သည့္အခါ ခ်စ္ခြင့္ကို ရသည္။

တစ္ညေနမွာ လုဗ္ျပတိုက္ဘက္ကို သတိမထားမိပဲ ေရာက္မိ၏။ သည္လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ျမနႏၵာ သြားတတ္တာကို ေမ့သြားသည္။ နႏၵာက သားကို ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္ေစခ်င္သည္မို႕ ထင္ရဲ႕ ပန္းခ်ီျပတိုက္သို႕ မၾကာခဏ သြားျပတတ္၏။ ကိုကိုက ေဆး႐ုံဧည့္ခံေရးဘက္မွ ျပင္သစ္သူတစ္ေယာက္ႏွင့္ ထြက္လာမိတုန္းကေပါ့။ ေစာေစာ လွမ္းလွမ္းကပင္  နႏၵာ႕ကို သူျမင္လိုက္၏။ နႏၵာ လမ္းမအလယ္မွာ က႖ေျႏၵမရ ျဖစ္မည္ကို သူစိုးလွ၏။ ႐ွက္စရာေတြျဖစ္မွာကို စိုးလွ၏။  မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕ၾကေတာ့မည္ကို ေ႐ွာင္ဖယ္လို႕လည္းမရ။ ရက္စက္ခ်င္လို႕ေတာ့ မဟုတ္။ နႏၵာမ်က္ႏွာမွ လဲႊ၍ ရေအာင္ လုပ္မိလုပ္ရာ ေပြ႕ဖက္ထားသည့္ ျပင္သစ္သူကိုလည္း မ်က္ႏွာခ်င္း အပ္မတတ္ ငုံ့ၾကည့္တာ ရယ္ေမာ စကားေျပာေနလိုက္၏။ နႏၵာ သူ႕ကို ျမင္မွာပါပဲ။ လြန္သြားမွ ျပန္လွည့္ၾကည့္ေသာ္  နႏၵာသည္ သားငယ္ကို လက္ဆြဲ၍ လမ္းတေလွ်ာက္လုံး ေျပးသြားသည္ကို ျမင္လိုက္၏။ နႏၵာရဲ႕ ဆံပင္သည္ ေလ်ာေျပ၍ လြင့္ပါး၏။ နႏၵာ့ ေခါင္းစီးပု၀ါ စိမ္းျပာႏုကေလးသည္ လြင့္ပါးကာ လမ္းမ၌ ေလ်ာတိုက္ ေျပးေနေသး၏။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးျဖဴျဖဴႏွင့္ အဖိုးၾကီးတစ္ေယာက္က ေကာက္ျပီး ဘယ္သူ႕ေပးရမည္ မသိျဖစ္ကာ ပိုင္႐ွင္ကို ဟို႐ွာသည္႐ွာ ႐ွာေနသည္။ ကိုကို သြားေတာင္းလိုက္မည္ စိတ္ကူး၏။ သို႕ေသာ္ လမ္းမတေလွ်ာက္၌ ေျပးထြက္သြားေသာ ျမနႏၵာဟာ ကိုကို႕မိန္းမပါဆိုတာ ယုံမည္လား။ကိုကို႕ရင္ခြင္ထဲက ျပင္သစ္သူကေလးကိုလည္း နားမလည္သလို ၾကည့္ဦးမည္။ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ အေျခအေနသည္ ရယ္စရာၾကီးပင္။ ခုလမ္းေပၚမွာေတာ့ နႏၵာႏွင့္ ကိုကိုသည္ တစိမ္းျပင္ျပင္မွ်ပင္။ သားကေလးကေကာ ေဖ့ေဖ့ ျမင္သည္လား။

သားကေလးကပါ ျမင္သည္ဆိုလွ်င္ တစ္သက္လုံး မေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္ေသာ ပုံလႊာအျဖစ္ သား၏ကေလး ဘ၀မွာ စြန္းထင္း ေနရစ္မည္လား။ သားဟာ ေဖေဖ့ကို ၾကည္ညိဳပါေတာ့မည္လား။ နႏၵာကေကာ သားႏွင့္ ဖေအကို ရန္လိုေစမည္လား။

ကိုကိုသည္ လမ္းမလယ္၌ရပ္ကာ က်ပ္က်ပ္ေပြ႕ဖက္ထားေသာ လက္မ်ားကို လႊတ္လိုက္ရာ လက္ေမာင္းမ်ားၾကားက မိန္းကေလးပင္ ယိမ္းယိုင္သြားျပီး ေဒါကေလးျဖင့္ ‘ဘာျဖစ္တာလဲ’ ေမးသည္ကို ခံရ၏။ ကိုကိုသည္ ရင္တြင္း၌ နာက်င္လာျပီး ေစာေစာက ေပ်ာ္႐ႊင္ေနတာေတြ ေပ်ာက္သြားျပီး ကေလးမကိုသာ ေတာင္းပန္ရ၏။ ကေလးမ ဘာျပန္ေျပာသည္၊ ရန္ေတြ႕သည္ကို သူမၾကားေတာ့။ နားမလည္ေတာ့။ ျမနႏၵာကို သူနာက်ည္းေစခဲ့သည္ ဆိုတာသာ ၀မ္းနည္းေနျပီး၊ လမ္းမေပၚတြင္ ကေလးမကို ထားခဲ့ျပီး ျမနႏၵာ ေျပးသြားရာသို႕ လိုက္ခဲ့၏။ သို႕ေသာ္ မီေအာင္လည္း သူေျပးလိုက္သည္မဟုတ္။ နႏၵာ အိမ္ျပန္မွာပဲ ထင္ပါရဲ႕။ လမ္းခ်ဳိးအေကြ႕၌ ျမနႏၵာတို႕သားအမိ ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္ကို ခဏၾကည့္ေနျပီး အိမ္ဘက္သို႕ မလိုက္ေတာ့ဘဲ သန္းေခါင္ေက်ာ္အထိ ေျခဦးတည့္ရာ ေလွ်ာက္ေနခဲ့သည္။

အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ေဆး႐ုံကို ျပန္တာပဲ ျဖစ္သည္။ ေဆး႐ုံသည္သာ သူ႕စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းကို ေပးႏိုင္သည္။ အလုပ္ခြင္၌ တစ္ဘ၀လုံး နစ္ေနရတာသာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္သည္။

ျမနႏၵာႏွင့္ ဘာလို႕ ေတြ႕ရတာပါလိမ့္။ ျမနႏၵာသာ ေလာကမွာ မေမြးဖြားခဲ့ဘူးဆိုလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္မလဲ။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ယူျဖစ္မည္မဟုတ္။ အလုပ္ႏွင့္ ေဆးစာအုပ္သာ သူ႕အဖို႕ အေရးၾကီးကာ အားလပ္ေသာ အခ်ိန္မ်ား၌ အဆင္သင့္သလို အတြယ္အျငိမ႐ွိ အနားယူႏိုင္လိမ့္မည္။

ကိုကိုဟာ သားႏွင့္ မယားႏွင့္ ေနဖို႕ေကာင္းသူမဟုတ္ပါဘူး။ လက္ထပ္ျခင္းဆိုတဲ့ အေႏွာင္အဖြဲ႕နဲ႕ သင့္ျမတ္သူ မဟုတ္ပါဘူး

တစ္ဖန္ စဥ္းစားျပန္ေတာ့ ဘယ္ေယာက်္ားဟာေကာ ထိုအေႏွာင္အဖြဲ႕ကို ၀မ္းသာအားရ သိသိမွတ္မွတ္ လက္ခံမွာလဲ။

သူသည္ ေဆး႐ုံမွ တယ္လီဖုန္းျဖင့္  ျမနႏၵာသို႕ ဆက္လိုက္၏။ ‘ကိုကို ေဆး႐ုံမွာ သုံးေလးရက္ ဆက္ျပီး အလုပ္လုပ္လိုက္ဦးမယ္။ ညပါ မျပန္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါလင္ေန၀ံ့တယ္ မဟုတ္လား။ သားကိုလဲ ေျပာလိုက္ပါဦး ေဖေဖက သတိရေနမွာပါလို႕။ ေဖေဖက အမ်ားၾကီး နမ္းလိုက္တယ္လို႕’

‘ဟုတ္ကဲ့ကိုကို’ ဟု ေအားေဆးတိုးတိတ္စြာ ေျဖသံကို ၾကားရ၏။

‘ျပီးေတာ့ နႏၵာ’

‘ဟုတ္ကဲ့ကိုကို’

‘နႏၵာတစ္ေယာက္တည္း ကိုကိုခ်စ္တာ’

ျမနႏၵာသည္ ဘာမွ်ျပန္မေျပာဘဲ တယ္လီဖုန္းကို ခ်လိုက္သည္။ ပါရီ၌ေနၾကေသာ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္မွာ ျမနႏၵာသည္ အ႐ူးပမာ ျဖစ္ေန၏။ မလိုပါဘဲျဖင့္ စိတ္ဆင္းရဲကို ႐ွာေသာ ျမနႏၵာေလး။ အိပ္ရာထဲ၌ နႏၵာကို ခ်စ္သနားျခင္းျဖင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းအပ္ေနဆဲ  ျဖဳန္းခနဲ မေျပာမဆို ထထိုင္၍ ကိုကို႕ပါးကို ျဖန္းခနဲ ႐ိုက္တတ္သည္။ ႐ုတ္တရက္မို႕ တြန္းလိုက္မိလွ်င္ ရယ္ေမာသည့္အခါ ရယ္ေမာ၍ ငိုယိုသည့္အခါ ငိုယိုေန၏။ သိပ္ေမြ႕ေအးေဆးေသာ န ဂိုအက်င့္ကို သိပ္မျမင္ေတာ့။ ေရျပင္ဂယက္႐ိုက္သလို မနာလိုစိတ္ေတြ၊ နာက်ည္းစိတ္ေတြ နႏၵာ့ဘ၀ကို လႊမ္းမိုးေနျပန္၏။ နႏၵာမသိဘူးလား။ သည္လိုျဖစ္ဖို႕ မလိုဘူးဆိုတာ ကိုကို႕အဖို႕ နႏၵာသာ အေရးၾကီးတယ္ဆိုတာ။ တစ္ခါတရံေတာ့လည္း နႏၵာသည္ အလြန္တိတ္ဆိတ္ေသာ ရန္ျဖစ္ျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ ေနျပန္၏။ ကိုကို၏ မျမင္ကြယ္ရာ၌ ေ႐ွာင္ေနျပန္၏။ နႏၵာ့အသံကို ၾကားခ်င္လို႕မွ မၾကားရျပန္ေခ်။ ေျခသံေတာင္မျမည္ေအာင္ ေလွ်ာက္ေလသလားမသိ။ သားကိုပင္ ကိုကို႐ွိလွ်င္ အေရာ၀င္ျခင္းမျပဳ။ ကိုကိုက သည္လိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ေဆးစာအုပ္မ်ားႏွင့္သာ ေနျပန္လွ်င္ နႏၵာသည္ ျဖဳန္းခနဲ ထလာတတ္ျပီး ကိုကို႕ရဲ႕ ဆံပင္သန္မာ ထူထဲေသာ ေခါင္းကို ရင္ခြင္ထဲ ေပြ႕ယူကာ ‘ကိုကို႕ကို နႏၵာ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္သလဲ’ လို႕ သူ႕ဘာသာ ေမးေလသလား ေျဖေလသလားမသိ ထူးဆန္ေသာ စကားကိုဆိုတတ္သည္။

‘နႏၵာ႐ူးသြားရင္ ဒီတိုင္းေတာ့ ၾကည့္မေနနဲ႕ေနာ္။ နႏၵာ႐ွက္တယ္။ ေမာ္ဖီးယားအမ်ားၾကီးထိုးျပီး အိပ္ခိုင္းလိုက္ပါ’ တဲ့။ ရယ္ဟဟျဖင့္ ေျပာေသး၏။

ခဏၾကာလွ်င္ သတိရလာျပန္ျပီး ‘ခု--- မ႐ူးခင္ေကာ မလုပ္ေပးႏိုင္ဘူးလား’

ျပီးေတာ့ ေန႕စဥ္ သတင္းစာထဲမွာ အက္ဖယ္ေမွ်ာ္စင္ေပၚက ခုန္ခ်ေသသူ။ လွ်ပ္စစ္ရထားေပၚ ခုန္လႊဲပစ္ခ်ျပီး ေသသူတို႕ သတင္းကို ထပ္တလဲလဲ ဖတ္တတ္၏။ ‘႐ုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ၾကီးေနာ္ ကိုကို။ ႐ွက္စရာၾကီး။ လူေတြၾကည့္မွာ’ လို႕ေျပာတတ္၏။ ‘မိုက္လိုက္တာ။ အိပ္ေဆးေသာက္ပါလား’ လို႕ အၾကံေပးခ်င္ျပန္၏။

ကိုကိုသည္ အိပ္ေဆးပုလင္းမ်ား ကုန္သေလာက္ ႐ွိေနသည္ကို အ့ံၾသစြာ ေတြ႕ရ၏။ ‘နႏၵာ ေသာက္ပစ္ေနတာလား’ လွ်င္ ‘အိပ္လို႕မွမေပ်ာ္ဘဲ’ ဟု ေျဖ၏။ အိပ္ေဆးပုလင္းမ်ား သူသိမ္းဆည္းလွ်င္ နႏၵာက ေခါင္းကို ေနာက္ပစ္၍ ခပ္တိုးတိုးပင္ ရယ္ေမာလိုက္ကာ ‘သားေလး ငယ္ေသးတယ္ကိုကိုရဲ႕’ ဟု ေျပာတတ္ေလ၏။

ကိုကိုရဲ႕ ပလပ္စတစ္ ခြဲစိတ္ ကုသျခင္းပညာ ပထမပိုင္း ျပီဆုံးသြားျပီး၊ ေနာက္ထပ္ တစ္ႏွစ္မွ် ဆက္သင္ခ်င္ေသး၏။ သို႕ေသာ္ ပါရီ၌ ဆက္မေနခ်င္ေတာ့။ ျမနႏၵာသည္ အစြဲအလန္းၾကီးသူ ျဖစ္သည္။ လုဗ္ျပတိုက္သို႕ လုံး၀မသြားေတာ့ေခ်။ ‘အဲဒီလမ္းကို မေလွ်ာက္ခ်င္လို႕’ ဟု ေျဖတတ္ေလသည္။ ပါရီမွာ သူေနခ်င္ေတာ့သည္လည္းမဟုတ္။ ပါရီကို နႏၵာမုန္းျပီတဲ့။ မိန္းမေပါေသာ၊ အခ်စ္ေပါေသာျမိဳ႕ဟု ေခၚေသး၏။

‘နႏၵာေကာ ဆံပင္ေတြ ျဖတ္ပစ္ျပီး ဂါ၀န္တိုေလး၀တ္ျပီး စိမ္းျမစ္ကမ္းပါး ေလွ်ာက္ၾကည့္ခ်င္လိုက္တာ။ အဲဒီလိုဆို အခ်စ္မ်ားစြာနဲ႕ ေတြ႕မယ္လားကိုကို။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုကို႕အခ်စ္ကို ရမယ္လား’ လို႕ ရယ္ေမာေနာက္ေျပာင္လိုက္ေသး၏။ သို႕ေသာ္ ႏႈတ္ခမ္းေထာင့္မ်ား မဲ့ကာ တုန္ရီေနသည္။

‘မမိုက္ခ်င္စမ္းပါနဲ႕ နႏၵာရယ္’ လို႕ ဆိုလွ်င္

‘နႏၵာ့ကို မိုက္ခ်င္တယ္ပဲ ေျပာၾကတာပဲေနာ္။ နႏၵာကျဖင့္ ဘာမွမလုပ္ရဘဲနဲ႕။ သူမ်ားလုပ္သမွ်သာ နႏၵာ ခံရျပီးေတာ့’ ဟု ကေလးလို ငိုတတ္သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ပလပ္စတစ္ပညာကို ပထမပိုင္းႏွင့္ပင္ ေက်နပ္ရျပီး သူတို႕ ဂ်ာမဏီသို႕ ေျပာင္းၾက၏။ ကေလးသူငယ္ ခြဲစိတ္မႈအတြက္ ႏွစ္ႏွစ္ သင္ခ်င္ေသး၏။

သေဘာတူျမဲ။ ေငြပို႕ျမဲ ပါပါတို႕က လက္၀တ္ရတနာမ်ားပါ ထုခြဲေရာင္းခ်စားဖို႕ ပို႕ျပန္၏။ ျမနႏၵာႏွင့္ သူ႕မိဘတို႕ စာ႐ွည္မ်ား အျပန္အလွန္ ေရးဟန္လည္း႐ွိသည္။ ကိုကို႕ အေၾကာင္းကို တိုင္ေလသလားမသိ။ သူ႕မိဘကေတာ့ နားလည္လိမ့္မည္။ အထူးသျဖင့္ ပါပါက နားလည္လိမ့္မည္။ လူ႕ဘ၀၌ တစ္ခါမွ်သာ ငယ္႐ြယ္ႏုပ်ဳိရသည္ဆိုတာ။

ဂ်ာမဏီ၌ နႏၵာ လူ႕ဘ၀မွာ ေအးခ်မ္းစြာ ေနတတ္လာသည္ကို ႏွစ္လိုဖြယ္ ေတြ႕ရသည္။

မနက္မိုးလင္းလွ်င္ ကိုကို ေဆး႐ုံသြားသည္ကို အေပါက္၀အထိ လိုက္ပို႕၏။ သားေက်ာင္းသြားခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းအထိ လိုက္ပို႕ျပန္၏။ ျပီးေတာ့ တစ္ေယာက္တည္းက်န္လွ်င္ ပီယာႏို တီး၍ေန၏။ ဂရင္းပီယာႏိုၾကီးတစ္လုံး ၀ယ္ထား၏။ သီခ်င္းၾကီးမ်ားစြာ တက္၏။ ေ႐ွးသီခ်င္း ဓာတ္ျပားမ်ားစြာ ၀ယ္၏။

‘ျမန္မာ သီခ်င္းေတြကို သေကၤတနဲ႕ ေရးထားလို႕ ၀ယ္လာတယ္။ ၾကည့္ပါဦး ကိုကိုရဲ႕’ ဟု လာျပတတ္၏။ ျပီးေတာ့ စမ္းသပ္တီးခတ္ေနတတ္သည္။

ျမန္မာကဗ်ာကို ဖတ္လို႔ေတာ့ မငိုေတာ့ျပီ။ ၾကိဳးၾကားေရာက္လာေသာ ျမန္မာမဂၢဇင္းမ်ားဆို ဖတ္၍ ၾကိဳက္တတ္ေသာကဗ်ာကို ပီယာႏို၌ အသံသြင္းသည္တဲ့။

ၾကင္သူေ၀း၍

ေတြေးေတာႏြမ္းလ် လြဲခဲ့ရသည္

ပန္းျမနႏၵာ  တစ္ေစာင္စာမွ်

မလာေရာက္ခက္ ေမ့ေလ်ာ့ရက္၏

ေ၀သက္ေျပာင္းညႊတ္  စြဲလမ္းတတ္ေသာ

ဆြတ္ပ်ံ႕႐ြက္သိပ္  အင္းလ်ားရိပ္မွ

စိတ္ေစာရသူ  တစ္ေယာက္ေသာသူကို

ကူလွာပါဘိ ၾကည့္လွည့္္ပါဦး

ၾကည္းႏူးမူးယစ္ အခ်စ္သစ္ျဖင့္

ျမစ္ျပင္လယ္ျပာ ေခ်ာင္းသစ္႐ွာ၍

အိမ္ရာအသစ္ ေျပာင္းျဖစ္သည္လား

က်ီစားျပက္ရယ္ ေျပာလြယ္ျပီထင့္

ေမႊးရီငုံလႊာ ႏွင္းဆီရာေထာင္

စိမ္းျပာလိေမၼာ္ ေ႐ႊေရာ္ညိဳညက္

ေခ်ာကလက္ပြင့္ သက္ပင့္မူးေ၀

ပြင့္ဖူးေထြျပား

ေလလြင့္ေသဆုံး ဆုံး႐ႈံးခဲ့ေသာ

ေခြႏဲြ႕ေပ်ာ့ေပ်ာင္း ႏွမအေလာင္းကို

လက္ေမာင္းၾကားမွာ ေထြးေပြ႕လွာရ

မသာအိပ္မက္ မက္တတ္ေသးသည္။  ။

‘ဘယ္လိုကဗ်ာလဲ သီခ်င္းလဲ ဒါလင္ရဲ႕’ လို႕ မ်က္ေမွာင္ ၾကဳတ္လို႕ ေမးလွ်င္ေတာ့ ျမနႏၵာက ‘အိပ္မက္ပဲ ကိုကိုရဲ႕။ မမက္ရဘူးလားလို႕ ျပန္ေျပာတတ္သည္။ ‘ အိပ္မက္ပဲ’ လို႕ ‘မမက္ဘူးလား’ လို႕ မေက်မနပ္ျဖင့္ ေျပာျပန္သည္။ ကိုကိုက ရယ္ေမာ၍----

‘မက္ရပါတယ္ နႏၵာရယ္’

ဟုတ္သည္။ မက္ရပါသည္ နႏၵာရယ္။ အိပ္မက္ မက္တတ္သူသာ မက္ရသည္ပဲ။ ဒါဟာ နႏၵာရဲ႕ အမွားေတာ့ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ နႏၵာမျပဳလုပ္ခဲ့ရေသာ ေမြးကတည္းက ပါေသာ အမွားျဖစ္သည္။ ထိုိအမွားေၾကာင္႔ စိတ္သိမ္ေမြ႔ရသည္။ အထီးတည္းႏုိင္ရသည္။ သူတကာႏွင္႔ ေရာလုိ႔ မရသည္။ တေယာက္တည္း ဖဲခြာထြက္လာတတ္ေစသည္။ ေ၀ဒနာခံစားရာ၌ ျပင္းျပေစသည္။ ေလာက၌ အေကာင္းဆုံးခ်ည္း၊ အလွကုိခ်ည္းျမင္ေစ၊ ေမွ်ာ္မွန္းေစၿပီး အေကာင္းႏွင္႔အလွဆုိတာခ်ည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္ဟု ယုံမွားေစေသး၏။ စိက္ကူးယဥ္ေစ၏။ စိတ္ဒဏ္ရာ ရလြယ္ေစ၏။ ေမ႔ေပ်ာက္ခဲေစ၏။

ၿပီးေတာ႔ ကုိကုိ႔ ႏွမ ျမနႏၵာအဖုိ႔ ပုိဆုိးသည္မွာ ကုိယ္႔ ကုိယ္ ကုိ ဘာလုိခ်င္မွန္း ဘ၀၌ ဘယ္လုိေနရမွန္း မသိခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

နႏၵာကုိ မရယ္ေမာလုိေတာ႔။ နႏၵာသာ ပါပါ႔ သမီး မျဖစ္ခဲ႔လွ်င္ တစ္လလွ်င္ ေပါင္ ၄၀ ျဖင္႔ ေနကာ လမ္းမေပၚတြင္ ၁၀ ေပါင္မွ်ျဖင္႔ ခ်ေရာင္းေသာ ပီယာႏုိစုတ္ကေလးကုိ တီးၿပီး ဘ၀တေလွ်ာက္လုံး ေက်နပ္ေနႏုိင္မည္ ထင္သည္။ ဥေရာပတစ္၀ွမ္းမွာ ေက်ာ္ၾကားေသာ ယခုတီးသည္႔ ပြဲ၀င္ဂရင္းပီယာႏုိမ်ိဳးကုိ မင္းပရိသတ္အလယ္မွာ တီးေသာ ပညာသည္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ခ်င္လည္းေရာက္မည္။ ယခုေတာ႔ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားကုိ အားနာ၍ အခန္းကုိ အသံလုံေအာင္ ျပဳျပင္ၿပီး တေရးႏုိးတိတ္ဆိတ္ခ်ိန္မွာ ထၿပီး အသာ တုိ႔ေခါက္ရ၏။ မေက်နပ္ျပန္လွ်င္ အခန္းက်ဥ္း၌ ေခါက္တုံ႔ေလွ်ာက္ကာ ဂ်ာမန္စာအုပ္မ်ားကုိ ဖတ္ေနျပန္သည္။

နႏၵာကုိ ကုိကုိ နားလည္ပါသည္။

ကုိကုိ႔ ကုိလည္း နႏၵာ ေခါင္းမာမာျဖင္႔ပင္ အနည္းငယ္ နားလည္ရသည္။ ေအာက္တုိဘာ ျမဴးနစ္ပြဲေတာ္၌ တုိးၾကိတ္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကေသာ လူစည္ကားရာသုိ႔ တစ္ခါမွ်သာ လုိက္လာၿပီး အိမ္မွာ ကေလးႏွင္႔ ေနရစ္သည္။ သည္ပြဲေတာ္မွာ ျမနႏၵာလုိ အလွကေလး အဖုိးတန္ကေလး ကုိကုိ႔ ႏွမကေလး ပါ၀င္သင္႔သည္ မဟုတ္။ နႏၵာကုိ လူတုိးမွာလည္း ကုိကုိ စုိးလွ၏။

ကုိကုိကေတာ႔ အိပ္မက္ မမက္တတ္သူ။ ပန္းပြင္႔ကုိ ျမင္လွ်င္ အလွၾကည္႔မည္႔အစား ခူးဆြတ္ေမႊးနမ္းလုိသူမုိ႔ ပန္းပြင္႔ေတြသာမက ေတးသံ စကားသံ လူသံ လူနံ႔ ေရာေထြး မူးရီေသာ ပြဲေတာ္၌ လုံးေထြးပါ၀င္ရသည္။ နႏၵာက ကုိကုိ႔ ကုိ အျပစ္တင္ဦးမည္လား။ ခြဲစိတ္ကုသျခင္းျဖင္႔သာ ေဆးရုံမွ အ၀တ္မကပ္ေသာ လူ႔ဘ၀ ဖုံးအုပ္ ကြယ္၀ွက္ျခင္းမရွိေသာ အေၾကာအျခင္ အေသြးအသားတုိ႔သာ ျမင္ရသည္႔ ဘ၀၌သာ နစ္မူး၍ ရူးေစခ်င္သည္လား။

ထုိ ပြဲေတာ္မွာ အန္းနာႏွင္႔ ခ်စ္ရသည္။

နဂုိကေတာ႔ ကုိယ္႔ ေဆးရုံက ခင္မင္ေနသည္႔ သူနာျပဳမေလးပါပဲ။ စင္စစ္ေတာ႔ နဂုိက ေတာ္ေတာ္ ခင္ခဲ႔သည္အမွန္။ ခြဲစိတ္ခန္း၌ ကူရေသာ သူနာျပဳမကေလး ျဖစ္သည္။ သူနာျပဳပညာကုိ ၇ ႏွစ္ၾကာမွ် သင္ယူၿပီးမုိ႔ ခြဲစိတ္ခုံေပၚ၌ အလုပ္မ်ားစဥ္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ စိတ္ခ်ရေသာ အားကုိးရေသာ အေဖာ္ ျဖစ္သည္။ ေသြးေၾကာမ်ားကုိ ကၽြမ္းက်င္လွေသာ လက္မ်ားျဖင္႔ ၾကိဳးမျမင္ရေအာင္ အလြန္ လ်င္ျမန္စြာခ်ည္စဥ္ သြက္လက္စြာ အမီ ကူညီတတ္၏။ တစ္ခြန္း မေျပာရ။ လုိသမွ် ကိရိယာကုိ အသင္႔ လက္ထဲ ထည္႔တက္၏။ ခြဲစိတ္ေနစဥ္ လူနာ၏ေသြး ျပာလာလွ်င္ ေမ႔ေဆးဆရာကုိ မ်က္လုံးျဖင္႔ ၾကည္႔၍ သတိေပးတတ္သည္။ အန္းနာ အကူအညီျဖင္႔ ခြဲစိတ္ရသည္ကုိ သူ စိတ္တုိင္းအက်ဆုံး။

ခြဲစိတ္ခန္းမွ ထြက္လာလွ်င္ ေမာတာခ်င္း အတူတူ အန္းနာက ေကာ္ဖီက်က် တစ္အုိး လာခ်ျပန္၏။ သူ ၾကိဳက္တတ္သည္႔ စားစရာ မုန္႔မ်ားကုိ မရအရ ရွာေဖြေပးတတ္၏။ ပန္းသီးမ်ား ခြဲစိတ္ေပးတတ္၏။

အေမာေျပာလွ်င္ ခြဲစိတ္ခန္းက ေနာက္ဆက္တြဲကိစၥမ်ားအေၾကာင္း ပူစရာမရွိ။ ေရးမွတ္စရာမ်ား၊ အုိင္ေအာ႔ပစ္လုပ္ရသည္႔ အေသြး၊ အသား၊ အရုိး၊ အၾကိတ္ စစ္ေဆးခန္းသုိ႔ ပုိ႔စရာမ်ား၊ လူနာ ေသြးအား၊ ႏွလုံး အေျခအေန သတိရ မရ အေသးအဖြဲ အားလုံး စစ္ေဆးၿပီးၿပီ။

ခြဲစိတ္ခဲ႔ရာ၌ ေတြ႔ဖူးသမွ်ထဲမွာ အန္းနာသည္ ေက်နပ္စရာအေကာင္းဆုံး အလုပ္ လုပ္ေဖာ္ျဖစ္သည္။

အန္းနာသည္ ျမနႏၵာလုိ မလွပ ေသာ္လည္း အထက္တန္းစားအမူအေလ႔ မရွိေသာ္လည္း စကားေျပာလုိ႔ လြယ္ေသာ မိန္းကေလးျဖစ္သည္ ဆုိတာ ေအာက္တုိဘာပြဲေတာ္မွာ သိရ၏။

မေမွ်ာ္လင္႔ဘဲ အန္းနာကုိ ညစာစားဘုိ႔ ေခၚမိလ်က္သား ရွိ၏။ ခါတုိင္း ေတာင္႔တင္းျဖဴေဖြးထူထဲေသာ ၀တ္စုံျဖင္႔ စင္ၾကယ္ေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ား၊ စင္ၾကယ္ေသာ မ်က္ႏွာျဖင္႔ ေတြ႔ရၿမဲ အန္းနာကုိ ခရမ္းႏုေရာင္ ဂါ၀န္ျဖင္႔ ႏႈတ္ခမ္းဆုိးေဆး ျခယ္သေသာ ေခါင္းစြပ္ဖုံးအုပိျခင္း မရွိသျဖင္႔ ေရႊ၀ါေရာင္ဆံပင္ႏုမ်ား ေ၀ဆုိင္းကာျဖင္႔ ျမင္ရေတာ႔ တစ္မ်ိဳး ေက်နပ္မိ၏။

အန္းနာလုိ မိန္းကေလမ်ိဳးႏွင္႔ရလွ်င္ သူ႔ဘ၀ တစ္မ်ိဳးအဆင္ေျပမွာ အမွန္ပဲ။ ဘာသာစကားခ်င္း တူေသာလူမ်ိဳးျဖစ္၏။ နႏၵာကဆုိလွ်င္ ေဆးစာအုပ္ကအစ နံသည္တဲ႔။ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေျပာတတ္သည္။ ေဆးစာအုပ္အဖုံးမ်ားေပၚက နာမည္ေတာင္ ဖတ္မၾကည္႔။ ကုိကုိ ဖတ္လ်က္တန္းလန္းမုိ႔ စာအုပ္ကုိဖြင္႔လ်က္ထားခဲ႔လွ်င္ အေျပးအလႊား လာပိတ္တတ္သည္။ ရုပ္ပုံေတြကုိ စိတ္ညစ္သည္တဲ႔။ မၾကည္႔ခ်င္တဲ႔။ သားကေလးျမင္မည္စုိးသည္တဲ႔။ သားကေလး ဆရာ၀န္ မျဖစ္ဘူးေပါ႔ေနာ္။ ကုိကုိ႔ ပညာကုိ အထင္ၾကီးဖုိ႔ ေလးစားဖုိ႔ ဆုိသည္ကုိ စိတ္ကူးထဲ ထည္႔မိဟန္မရွိ။ သတိပင္မရ၊ ေတြးပင္မေတြးမိ။ တကယ္ေတာ႔ ကုိကုိ၏ ဘ၀၌ အေရးၾကီးဆုံးေသာ ေဆးပညာကိစၥရပ္မ်ားမွာ ျမနႏၵာသည္ စုိးစဥ္မွ် မပါ၀င္လုိ႔ေခ်။

ေအာက္တုိဘာပြဲေတာ္မွာ ေယာက်ၤား မိန္းမ အပ်ိဳ အအုိ တုိ႔ လမ္းမေပၚမွာ ရူးမူး ေရာေထြးကာ နမ္းၾက ဖက္ၾက သီခ်င္းဆုိၾက ခုန္ေပါက္ၾကတာက စ သည္။ အန္းနာ သာ အန္းနာ မဟုတ္လွ်င္ေတာ႔ ကုိကုိ႔အဖုိ႔ ဘာမွ် ထူး၍ ေျပာစရာ စကား ရွိလာမည္မဟုတ္။ ဘ၀၌ ေတြ႔ၾကဳံခဲ႔ေသာ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ နားလည္သေဘာတူခဲ႔ေသာ အခ်စ္မ်ားစြာတုိ႔လုိပင္ တံတားေအာက္၌ ျဖတ္စီးသြားသည္႔ ေရပမာ ျဖစ္စဥ္တရပ္သာ ျဖစ္လိမ္႔မည္။ ခုေတာ႔ နဂုိက ေလးစားခဲ႔ေသာ အထင္ၾကီးခဲ႔ေသာ ခင္မင္ခဲ႔ေသာ အန္းနာမုိ႔ သူသည္ ပြဲေတာ္တခ်ိန္လုံး အသစ္အသစ္ မရွာေတာ႔ဘဲ အန္းနာႏွင္႔သာ သြားလာေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ႔သည္။ အခန္းတခန္း ငွားၿပီး အန္းနာကုိ ထားလုိက္သည္။ ကုိကုိ႔ ေသာတြဲမွာ တေခ်ာင္း ပုိလာသည္။ အန္းနာ၏အခန္းသည္ ကုိကုိ တခါမွ် မရဖူးေသာ စိတ္သက္သာ ေအးခ်မ္းေသာ ကုိကုိ နားေနရာ အိမ္တအိမ္လည္း ျဖစ္သည္။

အန္းနာသည္ ရဲ ႔ရင္႔ သတၱိ ရွိလွသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရ၏။ ကုိုကုိရဲ ႔ ကေလးကုိ သူ ေမြးခ်င္သည္တဲ႔။

ထုိေၾကာင္႔ အန္းနာသည္ ကုိကုိ႔ ကေလးေမြးရေလသည္။ ကုိကုိ႔ ကုိ သူ မပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ကုိကုိ႔ကေလးကုိ သူ ပုိင္ဆုိင္ရလွ်င္ ကုိကုိ႔ ရဲ ႔ တစိတ္တေဒသကုိ ပုိင္ဆုိင္ရတာဘဲလုိ႔ ယူဆဟန္ကုိ ေျပာျပေလေတာ႔ ျမနႏၵာမွာ သည္လုိ စြန္႔စားတတ္ေသာ အခ်စ္မရွိပါဘူး။ အနာခံေသာ အခ်စ္ မရွိပါဘူး။ ကုိယ္လုိခ်င္ရာသာ ေတာင္းခံတတ္ေသာ ျမနႏၵာပါပဲ ဟု သူေတြးေတာလာမိတာ အမွန္ပင္တည္း။ ( ျမနႏၵာကေတာ႔ ကုိကုိ႔ ကုိ နႏၵာ႔ တစ္ဘ၀လုံး အဆုံးခံၿပီး ေပးထားၿပီ မဟုတ္လားလုိ႔ ေျပာသည္။ သူေပးပုံကေတာ႔ တမ်ိဳးပဲ။ ကုိကုိ လုိခ်င္တာကုိ ေပးသည္လည္းမဟုတ္ )

အန္းနာ ကုိကုိ႔ ကေလးကုိ ေမြးခါနီးေလာက္မွာ ကုိကုိ႔ ပညာသင္ျခင္း ၿပီးဆုံးသြား၏။ ဘြဲ႔တခုရျပန္ၿပီ။ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ျပန္ခ်ိန္တန္ေလၿပီ။ ပါပါ မာမာတုိ႔က ျပန္လာေစခ်င္ၿပီ။ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ျပန္ၿပီး ထိပ္သီးဆရာ၀န္ၾကီးအျဖစ္ ခံယူဦးမည္။ ကုိကုိ႔ ႏွမ ျမနႏၵာကလည္း ပါရဂူဘြဲ ႔ရ ဆရာ၀န္ၾကီးကေတာ္ ျမနႏၵာေဂ်ာ္ေပါ႔။ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ျပန္၍ တင္႔တယ္စြာ ေနေသာဘ၀။ ကုိကုိ႔အဖုိ႔ေတာ႔ ခြဲစိတ္ခန္း၌ ေသမင္းႏွင္႔ အၿပိဳင္ နပမ္းလုံးေသာ ဘသ။ ( သုိ႔ေသာ္ ထုိဘ၀ ကုိ ေက်နပ္ပါသည္ ) ျပန္လည္ ယူရဦးမည္။

‘ျမန္ျမန္ျပန္ရင္လည္း ျပန္ပါစုိ႔ ကုိကုိရယ္’ ဟု ျမနႏၵာက ေျပာ၏။

‘အစကေတာ႔ ဒီမွာ နႏၵာ႔ အိမ္ကုိ ေတြ႔ၿပီဆုိ။ တသက္လုံးေနခ်င္ပါၿပီဆုိ။ ပီယာႏုိတီးၿပီး၊ စာအုပ္ဖတ္ၿပီး၊ ျပဇာတ္သြားၿပီး ေနမွာေပါ႔ဆုိ။ ဒါေတြရွိရင္ နႏၵာမွာ လုံေလာက္တာပါပဲ။ ကုိကုိကေတာ႔ နႏၵာရဲ ႔ ထမင္းစားလက္မွတ္ပါပဲ။ ေျမာက္ကၽြန္းသူျမခေနာက္ပါပဲ’ ဟု အနည္းငယ္ ၀မ္းနည္းသလုိလုိျဖင္႔ ေျပာမိ၏။

‘ကုိကုိ ဧည္႔ခန္းမွာ နႏၵာကလည္း ဧည္႔သည္ၾကည္႔စရာ ခ်ိတ္ထားတဲ႔ ျပကၡဒိန္ရုပ္ကေလးပဲ မဟုတ္လား’ ဟု ကုိကုိ ႔ ႏွမက ရန္ျဖစ္ဖုိ႔ အသင္႔ျပင္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ကုိကုိသည္ ရန္မျဖစ္အားေသးေခ်။ သူ႔မွာ ေငြလုိေနသည္။ အန္းနာ ကေလးေမြးၿပီးမွ ျပန္ခ်င္သည္။ ပြဲေတာ္မွာ အန္းနာႏွင္႔ သုံးပစ္မိေသာေၾကာင္႔ ေငြျပတ္သြားၿပီ။ ဘဏ္ကေငြေခ်းေနရသည္။ ပါပါ႔ထံမွ ေငြလာဖုိ႔ တပတ္လုိေသး၏။ ေလာေလာဆယ္ အန္းနာကုိ သီးသန္႔ေဆးရုံတခုမွာ နာမည္လိမ္ျဖင္႔ တင္ရဦးမည္။ ( သုိ႔ေပမည္႔ သူ႔ကေလးကုိေတာ႔ ဖေအ႔ နာမည္ အမွန္ေပးခဲ႔မည္ျဖစ္၏။ သာဦးေဂ်ာ္ပင္ တြင္ေစမည္ျဖစ္၏ )

ကုိကုိ ေငြလုိသလား ဟု ျမနႏၵာက ေမးေဖာ္ရသျဖင္႔ အားလည္းနာ ေက်းဇူးလည္း တင္ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဆုိးရြားေသာ ကုိကုိ႔ ႏွမသည္ လက္ထပ္ျခင္းအထိမ္းအမွတ္ လက္စြပ္ကုိ ခၽြတ္၍ ေပးေလသည္။ နႏၵာနဲ႔ ေတာ္လည္းမေတာ္ဘူး ဟု ေျပာရက္တတ္၏။ တကယ္ေတာ႔ ကုိကုိ ေငြစု၍ အစားေလွ်ာ႔၍ အေမရိကမွ ၀ယ္လာေသာ စိန္ျခယ္ ျမလက္စြပ္ျဖစ္သည္။ နႏၵာရဲ ႔ မ်က္လုံး ေအးေအးညိဳညိဳ ျဖင္႔ လုိက္မယ္႔အေရာင္ပဲလုိ႔ သူ ေတြးေတာ တ, သ ၿပီး ၀ယ္လာေသာ လက္စြပ္ ျဖစ္သည္။ ကုိကုိ အဖုိးထားလွေသာ လက္စြပ္ျဖစ္သည္။ ရြဲ႔ေစာင္းရက္ေသာ ျမနႏၵာပင္။

‘ျပန္၀တ္ထားပါ’ ဟုသာ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာမိၿပီး အိမ္မွ ထြက္လာကာ မိတ္ေဆြ ဂ်ဴးဆရာ၀န္ထံမွ ေငြေခ်းရသည္။

ျမန္မာျပည္သုိ႔ အန္းနာ ကေလးေမြးၿပီးမွ ျပန္မည္လုိ႔ သူ တင္းတင္းမာမာပင္ ေၾကျငာလုိက္၏။ ကုိယ္႔ဘက္က ေတြးတယ္ဆုိဆုိ၊ သည္ေလာက္ေတာ႔ ျမနႏၵာ သိတတ္ဘုိ႔ေကာင္းသည္ ထင္၏။ တကယ္ေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ ျပန္ေတြ႔ဖုိ႔ မေမွ်ာ္လင္႔ႏုိင္သည္႔ အန္းနာႏွင္႔ ကုိကုိ႔ ကေလးကုိ သည္တခဏမွာေတာ႔ ၾကင္နာႏုိင္သမွ် ၾကင္နာရမည္ပင္။


အပိုင္း-၁၂ ဆက္ရန္ ⬇⬇⬇


{ Kyiaye literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }


No comments:

Post a Comment