ကိုကို႔ွႏွမျမနႏၵာ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ)
📑📑📑📑📑📑📑📑📑📑
အပိုင္း-၁၂
ၾကည္ေအး
အန္းနာ ေဆးရုံတက္သည္႔ တခ်ိန္လုံး သူသည္ အိမ္၌ ၿငိမ္ၿငိမ္ မေနႏုိင္ခဲ႔။ အန္းနာရွိရာ ေဆးရုံးသုိ႔ ေျပးလုိက္၊ ကုိယ္႔ေဆးရုံက လုိရာစာအုပ္၊ စာရြက္စာတမ္း ကိရိယာတန္ဆာပလာမ်ားကုိ သယ္လုိက္၊ ၿမိဳ႔ထဲထြက္၍ ျမန္မာျပည္တြင္ သုံးရမည္႔ ခြဲစိတ္ကိရိယာမ်ား ရွာလုိက္ႏွင္႔ ေတာ္ေတာ္ အလုပ္မ်ားသည္။ မသိတတ္ေသာ ျမနႏၵာက အလ်င္စလုိ ေလယာဥ္ပ်ံလက္မွတ္ကုိ ၀ယ္ၿပီးေလၿပီ။ အထုပ္အပုိး သိမ္းဆည္းၿပီးေလၿပီ။ အန္းနာသာ ေနာက္က်ၿပီး ေမြးလွ်င္ ကုိကုိ႔ ကေလးရဲ ႔ မ်က္ႏွာကုိပင္ ျမင္လုိက္ရေတာ႔မည္ မဟုတ္။ ခုေတာ႔ အန္းနာက ေစာၿပီး ေမြးေအာင္ ေလ႔က်င္႔ခန္းၾကမ္းၾကမ္း လုပ္သည္တဲ႔။ ၀မ္းႏႈတ္ေဆး စားသည္တဲ႔။ အန္းနာသည္ မွန္းေသာရက္မွာ ကုိကုိ႔ ကေလးကုိ ေမြးသည္။ ၿပီးေတာ႔ ေသြးလြန္သည္မုိ႔ ေသြး ေလးပုလင္းပင္ သြင္းရသည္။
ကုိယ္႔အေၾကာင္းသာ ေတြးေသာ ျမနႏၵာက ရန္ကုန္မွာ သုံးဖုိ႔ ႏုိင္လြန္လုိက္ကာ ခန္းဆီးမ်ားသာ ၀ယ္သည္။ ဇြန္း၊ ခက္ရင္း၊ ဓားမ်ား၊ ပန္းကန္မ်ား၊ ၀ုိင္ဖန္ခြက္မ်ား ၀ယ္သည္။ သားဖုိ႔တဲ႔ ပန္းခ်ီေဆးမ်ား၊ စုတ္မ်ား ၀ယ္သည္။ ဓာတ္ျပားမ်ား ၀ယ္သည္။ ပီယာႏုိကုိ သယ္ယူဖုိ႔ စီစဥ္သည္။
‘ၿပီးေတာ႔ ကုိကုိ-နႏၵာ တမ်ိဳး ႏႈတ္ဆက္ခ်င္တယ္။ နႏၵာတုိ႔ ဂ်ာမဏီ ေရာက္စတုန္းကလုိေလ။ ကုိကုိနဲ႔ နႏၵာနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း ညေနစာ အျပင္မွာ စားမယ္။ သားကုိ အိမ္မွာ ကေလးအေစာင္႔နဲ႔ ထားမယ္။ ၇ နာရီတိတိ ေရာက္ေအာင္လာေနာ္။ ၿပီးေတာ႔ ပြဲၾကည္႔မယ္။ လက္မွတ္ႏွစ္ေစာင္ ၀ယ္ၿပီးၿပီ။ ၿပီးေတာ႔ အဆင္သင္႔ ခဏ က ၾကတာေပါ႔’
ကုိကုိသည္ စိတ္ေလးေလးျဖင္႔ ေခါင္းညိတ္လုိက္သည္။ စိတ္ထဲမွာ အန္းနာအေၾကာင္း စဥ္းစားေနသည္။ အန္းနာကုိ ေငြမ်ားလည္း မေပးခဲ႔ႏုိင္။ ေသြးသြန္ထားသျဖင္႔ ႏြမ္းနယ္ ေဖ်ာ႔ေတာ႔ တာကုိလည္း စိတ္မခ်။ ထပ္သြန္တတ္တာလည္း သတိရ၏။
သတိရသည္႔အတုိင္းပင္ ျပန္ၾကရမည္႔ ေနာက္ဆုံးညမွ အန္းနာ ေသြးထပ္သြန္သည္။ ေသြးပုလင္းမ်ား ေလးပုလင္းၿပိဳင္ ေျခႏွစ္ဘက္ လက္ႏွစ္ဘက္မွ သြင္းရသည္။ ေသမင္းႏွင္႔အၿပိဳင္ တုိက္ခုိက္ရျပန္၏။
သုိ႔ေသာ္ ကုိကုိ႔ ႏွမကေတာ႔ ဒီတညအတြက္ ဘယ္ေတာ႔မွ သူ႔ကုိ ခြင္႔မလြတ္ႏုိင္ေတာ႔။
ထုိည အိမ္သုိ႔ တနာရီေက်ာ္မွ ျပန္ေရာက္ရ၏။ နႏၵာႏွင္႔ အျပင္းအထန္ ရန္ျဖစ္ၾက၏။ နႏၵာကုိ ရုိက္ႏွက္ပစ္လုိက္မိ၏။
‘ငါဟာ အန္းနာဆီက ျပန္လာတာတင္မကဘူး။ ေသြးသြန္ေနတဲ႔ လူနာတေယာက္ဆီက ျပန္လာတာကြ။ ဟုတ္တယ္။ ငါ႔ေၾကာင္႔ ေသြးသြန္ရတဲ႔ ဘ၀ေရာက္ရတာဆုိေတာ႔ေကာ ဘယ္ေျပာခ်င္ေသးလဲ’
‘နႏၵာ႔ ကုိရုိက္တယ္’ ဟုသာ မ်က္လုံးတဘက္ကုိ လက္ျဖင္႔ဖုံးၿပီး နႏၵာက ေျပာ၏။ မ်က္စိကုိ ထိမိသြားလားမသိဘူး။ နႏၵာကုိ ကုိကုိ လက္လြန္မိသည္။ ပါးစပ္ကေတာ႔ ဆက္ေျပာမိ၏။
‘မင္းဟာ…. မင္းဘ၀ တခုတည္း အေၾကာင္းပဲ စဥ္းစားတယ္။ ငါ႔ဘ၀ကုိ စိတ္၀င္စားတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ႔ဘ၀ကုိ သာယာကြက္ကေလး တကြက္ေတာင္ မေပးဘူး။ ငါ အၿမဲ အေပ်ာ္ရွာေနတယ္လုိ႔သာ မင္း ထင္တယ္’
ျဗဳန္းကနဲ တခါတုန္းက ဗုိက္ကုိ ေသနတ္ပစ္ခံရေသာ ဒဏ္ရာျဖင္႔ ေရာက္လာသည္႔ လူနာတေယာက္ကုိ သတိရ၏။ ထုိလူနာကုိ ျမနႏၵာလုိ စိတ္ကူးယဥ္တတ္မယ္႔ ခ်စ္သူ မိန္းကေလးက ေသနတ္ျဖင္႔ ပစ္သည္။ သစၥာမဲ႔လုိ႔တဲ႔။ ေသနတ္ျဖင္႔ ပစ္သည္။ ထုိလူနာကုိ ကမန္းကတန္း ခြဲစိတ္ရ၏။
ဗုိက္ထဲ ေၾကမြေနသည္ကုိ ရွာေဖြ ခ်ဳပ္လုပ္ရ၏။ အဲသည္တုန္းက ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည္႔တာပဲ။ ရွာတာပဲ။ ေက်ာက္ကပ္မွာ ဘာဒဏ္ရာမွ မေတြ႔ပါဘူး။ ခ်ဳပ္လုပ္ၿပီး ဗုိက္ခြဲတာ ျပန္ပိတ္ၿပီးေတာ႔လည္း လူနာက ေကာင္းေနတာပဲ။ ေသြးတုိးႏႈန္း ေသြးခ်ိန္မွန္ေနတာပဲ။ သတိရလာၿပီး စကားေတြေျပာလုိ႔ ကုိယ္က ႏုိင္ခဲ႔ၿပီ ထင္တာ၊ ကုိယ္႔ဘက္ပါလာၿပီ ထင္တာ။ ဒါေပမယ္႔ ေနာက္ေန႔က်ေတာ႔ ေသေရာ။ အေလာင္းခြဲၾကည္႔ေတာ႔ ေက်ာက္ကပ္က ေသြးသြန္လုိ႔ ေသရတာကုိ သိရတယ္။ ကုိယ္႔ ကုိ ေပါ႔ေလ်ာ႔မႈနဲ႔ ဆရာၾကီးေတြက ၾကိမ္းတယ္။ ရွင္းလင္းထုေခ်စာကုိ ေရးရတယ္။ ရက္အၾကာၾကီး စိတ္ဆင္းရဲရတယ္။ ရွက္ရတယ္။ ဒါေတြ နႏၵာ သိသလား’
‘ငါ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စိတ္ညစ္ေနတယ္၊ ဒုကၡေရာက္ေနတယ္ ဆုိတာ မသိဘူး။ ခြဲစိတ္ခန္းထဲက ေသြးသံရဲရဲ နဲ႔ ေခၽြးတလုံးလုံးနဲ႔ ထြက္လာတာ မင္း မျမင္ဖူးဘူး’
စိတ္ထဲကေတာ႔ ေျပာလုိက္၏။ ‘အဲသည္အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အန္းနာကသာ ငါ႔ကုိ ယုယတယ္၊ ဂရုစို္က္တယ္၊ အလုိက္သိတယ္၊ ၾကင္နာတယ္’
‘ မရည္ရြယ္ေပမယ္႔ လည္း ငါ႔အျပစ္ေၾကာင္႔ျဖစ္ေစ ငါ႔အျပစ္မပါဘဲျဖစ္ေစ ခြဲစိတ္ခန္းမွာ ငါ လူသတ္မိတဲ႔အခါမ်ိဳးကုိ မျဖတ္သင္႔တာ ျဖတ္မိတဲ႔အခါမ်ိဳး’
ဘယ္ဆရာ၀န္သည္ မမွားဖူး၊ မေသဖူးပါသလဲ။ သုိ႔ေသာ္ မွားဖူး ေသဖူးတာမွန္လည္း စိတ္ေဆာက္တည္ရာမရ တပတ္မွ် ေလလြင္႔ရၿမဲ။
‘မင္း သိေတာင္ မသိလုိက္ဘူး။ ငါ ေဆာက္တည္ရာမရလုိ႔ မင္းဆီ ျပန္လည္ညလး မထူးလုိ႔ ႏွင္းေတာထဲ ေျခဦးတည္႔ရာ ေလွ်ာက္ေနတဲ႔အခါမွာ ငါ အေလလုိက္ေနတယ္လုိ႔သာ မင္းထင္တတ္တယ္။ ဘာျဖစ္လဲလုိ႔ တခြန္းေမးဖူးသလား’
ျမနႏၵာသည္ အံ႔အားသင္႔ကာ ‘ကုိကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ မေျပာသလဲ’ ဟု ျဖည္းညင္းစြာ ေျပာ၏။ ၿပီးေတာ႔ နာသြားရွာမည္႔ မ်က္လုံးတဘက္ကုိ အုပ္ထားသည္႔ လက္ ျဖန္႔ၾကည္႔ျပန္ကာ…..
‘ဘာအေၾကာင္းေၾကာင္႔နဲ႔မွေတာ႔ လူလူခ်င္း မရုိက္သင္႔ပါဘူး’ ဟု ခပ္ေအးေအး ေျပာျပန္သည္။
ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လွ်င္ အသစ္တဖန္ ျပန္စတင္မည္လို႕ ကိုကို ေမွ်ာ္မွန္းထား၏။ သို႕ေသာ္ ရန္ကုန္ေရာက္၍ ၄-၅ရက္ၾကာသည္အထိ နႏၵာ့မ်က္လုံးထဲက ေသြးေခ်အုျခင္း မေပ်ာက္ေပ။
ျပီးေတာ့ နႏၵာသည္ သူ႕စိတ္တံခါးကို ကိုကို မ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ပိတ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ ပါပါ မာမာတို႕ ၀ယ္ေပးေသာ ျခံေျမ၌ ပါပါ မာမာတို႕ ေပးေသာေငြျဖင့္ အိမ္ေဆာက္သည့္ကိစၥကို မအားလပ္ေအာင္ လုပ္ေလ၏။ ကိုကိုကလည္း ၀င္ေငြေကာင္းလာျပီး ေငြကို ေရလို သုံးေနတတ္ေသာ ျမနႏၵာအား ခ်က္လက္မွတ္စာအုပ္ အပ္ရ၏။
‘ဒီလို မအားဘဲေနရတာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသားပဲ’ ေျပာကာ ႏွင္းဆီပင္မ်ား စိုက္၏။ သစ္ခြပင္မ်ား စိုက္၏။ အိမ္ေ႐ွ႕ျမက္ခင္းကို ဂ်ပန္ျမက္မ်ားျဖင့္ ေကာ္ေဇာလို ညီေအာင္ အၾကိမ္ၾကိမ္ညိွ၍ စိုက္၏။
ျမက္ခင္းအလယ္တြင္ ဂ်ာမနီက ဘယ္တုန္းက ႐ွာေဖြ၀ယ္လာမွန္းမသိ။ ၀ယ္လာသည့္ ေရျမင္း႐ုပ္ကေလးျဖင့္ ေက်ာက္ေရကန္ေသးေသးေလး တည္၏။ ျခံေထာင္၌ ေက်ာက္ဥယ်ာဥ္ ပို ျပင္ဆင္သည္။
ျပီးေတာ့ ကိုကို႕ ဧည့္သည္မ်ားကို ဖိတ္ၾကားဧည့္ခံသည္။
က်န္ေသာ အခ်ိန္မွာေတာ့ ႐ွန္ပိန္မေသာက္ေတာ့ဘဲ စီးကရက္ တစ္လိပ္ျပီးတစ္လိပ္ ဖြာကာေနသည္။ ျမနႏၵာ၏ လက္ညိႈး လက္ခလယ္မ်ား ၀ါညိဳေနသည္။
အျပံဳးမပ်က္ေနသည္။
သို႕ေသာ္ ကိုကို႕ကို အမွတ္မထား သူေနသည္။ ကိုကိုအိမ္ျပင္၌ ဘာလုပ္သည္ သူမသိ။ ကိုကိုရဲ႕ ေဆး႐ုံတာ၀န္စာရင္းကို ျမနႏၵာ ဘယ္ေတာ့မွ ၾကည့္သည္မဟုတ္။ ဖတ္သည္မဟုတ္။ မွတ္သားသည္မဟုတ္။ ကိုကို သည္ညအဖို႕ အိမ္မွာ ႐ွိမယ္ မ႐ွိမယ္ကို သူမသိခ်င္းဘူးဟု ေျပာင္ေျပာင္ေျပာသည္။ ကိုကို႕သေဘာက်ေနပါလို႕ ခပ္ေအးေအးပင္ ခြင့္လႊတ္သည္။ ျပီးေတာ့ ေဗာ့စ္၀က္ဂြန္ကားျဖင့္ လည္ပတ္ကာေနသည္။ ဆရာ၀န္ ကေတာ္အခ်င္းခ်င္းအိမ္သို႕ ဖဲလည္႐ုိက္သည္တဲ့။
အိမ္မွာ ေနျပန္လွ်င္ ဂီတခန္းလို႕ သူ႕ဘာသာ နာမည္ေပးထားေသာ ဧည့္ခန္းႏွင့္ ကပ္လ်က္ အခန္း၌ သန္းေခါင္သန္းလြဲ ပီယာႏိုတီးကာ ေနျပန္သည္။ အိပ္ခန္းသို႕ တက္မလာဘဲ ဂီတခန္းက လဲေလ်ာင္းစရာ ခုံ႐ွည္၌ အိပ္ခ်င္အိပ္တတ္ျပန္သည္။ အတူေနထိုင္ေသာ္လည္း တစ္ခါမွာ ကိုကိုႏွင့္ ေရာ၀င္ရင္းႏွီး စကားမေျပာေတာ့။ သူကလည္း ခပ္ခၽြဲခၽြဲ ကေလးသဖြယ္ ေျပာတတ္တာကို မၾကားရတာၾကာျပီ။ ယခုတေလာ ႏိုင္ငံျခားသူမ်ားႏွင့္တြဲကာ ငပလီသို႕၊ ျမစ္ၾကီးနားသို႕၊ ႐ွမ္းျပည္သို႕ ပုဂံသို႕၊ ထား၀ယ္သို႕ လည္ကာ ေနျပန္သည္။
ကိုကိုက ရန္ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္လို႕ မရ။
‘လင္မယားဆိုတာ ရန္ျဖစ္ရမွာပဲ ဒါလင္ရဲ႕’ ဟု သူ အစခ်ီဖူး၏။
‘လူသူစိမ္းႏွစ္ေယာက္ အတူေနတာ တိုက္မိခိုက္မိမွာပဲ။ ရန္ျဖစ္နည္း ကိုကိုဖတ္ဖူးတာတစ္ခု ေျပာျပမယ္။
‘နႏၵာ ရန္မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး’ လို႕ ဆိုဦးမည္။
‘ကိုကိုက ျဖစ္ခ်င္တယ္။ လင္မယားဆိုတာ ရန္ျဖစ္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ နာၾကည္းေအာင္ မေျပာရဘူး။ မတရား အႏိုင္မယူခ်င္ရဘူး။ ႏႈတ္ပိတ္ လက္ပိုက္ျပီး မာနနဲ႕ မေနရဘူး။ ရန္ပြဲက ထြက္ေျပးျပီးလည္း အခန္းတံခါးပိတ္မေနရဘူး’
‘နႏၵာက ကားသြားေမာင္း ေနတာပါ။ တစ္နာရီ မိုင္ေျခာက္ဆယ္တည္းပါ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေန႕ေတာ့ ဒီလမ္းမွာပါပဲ ျမန္ျမန္သြားသြား ေႏွးေႏွး သြားသြား’
‘နႏၵာဟာ ဘာျဖစ္လို႕ ကိုကို႕အတြက္ စိတ္တံခါး ပိတ္ထားရတာလဲ’ ဟု ဖြင့္ဟ၍ အတင္းေမးလွ်င္ေတာ့--
‘ကိုကိုက တံခါးေခါက္လို႕လား’
‘အခု တံခါးေခါက္ေနတယ္’
‘နႏၵာ ေမာေသးတယ္ကိုကိုရယ္ ထ, မဖြင့္ခ်င္ေသးဘူး’ ဆိုျပီး မ်က္ေတာင္မ်ားျဖင့္ သူ႕မ်က္လုံးကို ဖုံးအုပ္ပစ္ဦးမည္။ကိုကိုက ပခုံးကို လွမ္းဖက္လွ်င္ေတာ့ ေတာင့္တင္းျပီး သူအလိုမ႐ွိလွ်င္ ဆိုျမဲ၊ ရက္စက္ေသာ စကားကို ဆိုဦးမည္။
“ ကိုကိုဟာ မိန္းမလိုက္စားသူသာ ျဖစ္ပါတယ္ေနာ္” ။ “မုဒိမ္းေကာင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္”
မာနကို သည္လို မၾကာခဏ ထိခိုက္ျပန္ေတာ့ ကိုကိုသည္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ငယ္ငယ္က တြဲဖူးသည့္၊ ယခု အစိမ္း၀တ္သူနာျပဳ ျဖစ္ေနသည့္ အီမလ္ဒါကို ႐ုံးမွာ လက္ထပ္ယူသည္အထိ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္လိုက္မိ၏။ အီမလ္ဒါကို အိမ္ခန္းငွားေပးထားျပီး ကားေပၚတင္ကာ လည္ပတ္ေနလိုက္သည္။
အဲသည္ႏွစ္မွာ ျမနႏၵာ သည္ ေမျမိဳ႕၌ အိမ္ႏွင့္ျခံ ၀ယ္ျပန္သည္။ မာမာတို႕ ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ သိမ္းဆည္းခဲ့ေသာ အဖိုးတန္ ပတၱျမားလက္စြပ္ကို ေရာင္း၍ ၀ယ္သည္တဲ့။ မာမာကပင္ ဆူပူစိတ္ဆိုးၾက၏။ နႏၵာကေတာ့ အိမ္ျပဳျပင္မည္ဆိုျပီး ႐ွမ္းျပည္တက္သြားသည္မွာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာေလသည္။ သူ႕သားကိုပါ ေခၚသြားျပီး ေမျမိဳ႕ေက်ာင္း၌ ထားသည္။
ႏွစ္လတစ္ခါေလာက္ စာေရးလိုက္၏။ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး ေရးတတ္ျပန္၏။ စိတ္ကူးယဥ္ဆဲပဲ ႐ွိေသး၏။
ကိုကို---
တစ္ခါတုန္းက ကိုိကုိ ေျပာဖူးသလိုပဲ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မွားတယ္မထင္ေပမယ့္ အားလုံးဟာ နႏၵာ့ အျပစ္ပဲလို႕ ထားလိုက္ပါ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ နႏၵာ စိတ္ေအးခ်မ္း လွပါတယ္။ ရာသီကလည္း သာယာတယ္။ ေႏြဦးေပါက္မို႕ ေႏြးလာေပမယ့္ ေနေရာင္ထဲ လမ္းေလွ်ာက္ရင္ေတာင္ ဆြယ္တာ၀တ္ထားရတုန္းပဲ။
ဂ်ာမနီမွာ ေနခဲ့ၾကတာေတြ သတိရတယ္။ အဲဒီမွာ နႏၵာနဲ႕ သားေနခဲ့ရင္ေကာင္းမွာ။ အန္းနာနဲ႕ ကိုကို႕ကေလး ေလးလည္း ဆင္းရဲေနၾကသလား၊ ေကာင္းစားေနၾကသလား ေတြးမိတယ္။ သူတို႕ဆီက စာမရဘူးလား။ နႏၵာနဲ႕ တစ္ေလွတည္းစီးေတြမို႕ ကံေကာင္းပါေစလို႕ ဆုေတာင္းရတယ္ ကိုကိုရဲ႕။
နႏၵာလည္း ပီယာႏိုတစ္လုံး ထပ္၀ယ္ျပီး ဒီမွာထားရင္ ေကာင္းမလား၊ ငယ္ငယ္ကတီးတဲ့ ပီယာႏိုအေဟာင္းပဲ ဒီေ႐ႊ႕ထားရင္ ေကာင္းမလား စဥ္းစားတယ္။ ကိုကို ပိုက္ဆံတတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အသစ္၀ယ္မွာေပါ့။ မတတ္ႏိုင္ေသးရင္ေတာ့ ပီယာႏိုအေဟာင္းပဲ ျပန္ျပင္ရမွာပဲ။ လက္၀တ္လက္စား ထပ္ေရာင္းရင္ ပါပါတို႕ပါ နႏၵာ႕ကို ႐ုိက္မလားမသိဘူး။
ညက လသာတယ္။ ထင္း႐ႈးနံ႕ေတြကလည္း ေမႊးလိုက္တာ။ ထင္း႐ႈး႐ြက္ေတြ ကေတာ့ တလက္လက္နဲ႕။ ဇာပန္းခက္ေတြလိုလွလို႕။
တစ္ခါေလာက္ ကိုကိုလည္း နႏၵာ႕နားလာျပီး ထင္း႐ႈးခက္ေတြ လေရာင္မွာ လွေနၾကတာကို ၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ ပီယာႏိုေခါက္ေစခ်င္တယ္။ ညက ကိုကို႕ကို သိပ္သတိရတယ္။
ကိုကိုကလည္း နႏၵာ႕ကို သူနာျပဳ အ၀တ္အစားနဲ႕ ဆင္ၾကည့္ဖူးမွာေနာ္။ ဒါေပမယ့္ နႏၵာက ေသြးျမင္ရင္ မူးခ်င္တယ္ ကိုကိုရဲ႕။ ေဆး႐ုံၾကီးေ႐ွ႕က ျဖတ္သြားတဲ့အခါ ရတဲ့အနံ႕ေတာင္ သိပ္သည္းခံရတယ္။
ေအာ္--- ကိုကို မယားအသစ္နဲ႕ ဟန္းနီးမြန္းထြက္တုန္း ဒီစာဖတ္ရရင္ ေႏွာင့္ယွက္မိတာ ခြင့္လႊတ္ပါ။ နႏၵာ ရန္မေထာင္ပါဘူး။ တကယ္သေဘာ႐ုိးနဲ႕ ေတာင္းပန္တာပါ။
သားကေတာ့ အေဖ့ကို လြမ္းသားပဲ။ နႏၵာ ေန႕တိုင္း ေက်ာင္းလိုက္ပို႕ လိုက္ၾကိဳတယ္။ သူက အခု ေျခေထာက္ မီျပီမို႕ ကားေမာင္းသင္ခ်င္တယ္တဲ့။ သင္ေပးရမလား။
ဒီမွာ အိမ္လည္းျပင္၊ ျခံလည္းျပင္ေနလို႕ ေတာ္ေတာ္နဲ႕ေတာ့ ျပန္မလာႏိုင္ေသးဘူးထင္တယ္။ သည္မွာ ပန္းစိုက္ရတာ သိပ္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတာပဲ။ ဘာပန္းပင္ျဖစ္ျဖစ္ အရမ္းထ, ပြင့္တာပဲ။ ေရလည္းမေလာင္းရဘူး။ မာလီကလည္း သိပ္အလုပ္နားလည္တာပဲ။
ကိုကိုေျပာလို႕ စီးကရက္ ေလွ်ာ့ေသာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ွန္ပိန္ေသာက္ေနတာထက္ မသက္သာဘူးလား။
ေန႕လယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရကူးမိတာမ်ားတယ္။ ကိုကိုေကာ ေရကူးမသင္ခ်င္ေသးဘူးလား။ ဘယ္ေတာ့မွ ကိုကို ေရကူးတတ္မွာ မဟုတ္ဘးထင္ပါရဲ႕။
ခုတေလာ ဟိုဘက္အိမ္က ဂီတဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕ အသိျဖစ္ေနတယ္။ သူက မႏၱေလးသားပဲ။ ေ႐ွးျမန္မာသီခ်င္းၾကီးေတြ တတ္တယ္။ နႏၵာေတာင္ တစ္ပုဒ္ ႏွစ္ပုဒ္ စ,တက္ေနျပီ။ သားပါသင္တယ္။ သားက ပတၱလား လိုခ်င္တယ္တဲ့။ ဒါနဲ႕ အ႐ြက္ေကာင္း အိမ္ေကာင္း တစ္ခုမွာထားတယ္။ သားက ကိုကို႕လို ဆရာ၀န္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ နႏၵာနဲ႕ တူေနသလား မသိဘူး။ ဒီအတြက္ နႏၵာ႕ကိုေတာ့ အျပစ္ မတင္သင့္ပါဘူး။ ျဖည္းျဖည္းေတာ့ ကိုကို႕လို ဆရာ၀န္ျဖစ္မယ့္ သမီးေလးတစ္ေယာက္ ေမြးေသးတာေပါ့။ တကယ္ေျပာတာ။
စသည္ျဖင့္ စာ႐ွည္ၾကီး ေရးေလ့႐ွိသည္။
ဘယ္ေလာက္ ႏွလုံးေအးစက္တဲ့ နႏၵာပါလိမ့္။ ဘယ္ေလာက္ ရက္စက္ႏိုင္ပါလိမ့္။ နႏၵာဟာ ကိုကို႕ကို ေမတၱာ သည္ေလာက္ ခန္းေျခာက္ေနျပီလား။ သူစိမ္းျပင္ျပင္လို သေဘာထားႏိုင္ျပီလား။ ျပီးေတာ့ မႏၱေလးက ဂီတဆရာနဲ႕ သီခ်င္းတက္သတဲ့။ အႏုပညာသည္ဆိုရင္ ဘုရားေလာင္းခ်ည္း ေအာက္ေမ့ေနတာ။ မယား နႏၵာအလွကို ဘယ္သူခ်မ္းသာေပးပါ့မလဲ။ ေလာကအေၾကာင္း မသိတတ္တဲ့ နႏၵာ။ လူကိုယုံတတ္တဲ့ ျမနႏၵာ။
လင္မယားႏွစ္ေယာက္ စာအျပန္အလွန္ေရးျပီး ရန္ျဖစ္ၾက၏။ ကိုကိုသည္ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ စာေရးလိမ့္ မ႐ွိ။ ေဖာင္တိန္ပင္ ကိုင္ေလ့မ႐ွိ။ တုိက္ပ႐ုိက္တာသာ ႐ုိက္ေလ့႐ွိေသာ္လည္း နႏၵာက လက္ႏွိပ္စက္ျဖင့္ ေရးေသာစာကို ဖတ္မည္မဟုတ္ဆုိသျဖင္႔ ပီသေအာင္ လွေအာင္ ၾကိဳးစား၍ ေရးရျပန္သည္။
နႏၵာ မသိဘူးလား၊ ေလာကမွာ ဘယ္ေယာက်ၤားမဆုိ မိန္းမအမ်ားကုိ တပ္မက္တာ၊ ျပစ္မွားတာ၊ မိန္းမဟူသမွ်ကုိ အေခ်ာင္ရရင္ ၾကံစည္မွာ။ အနည္းဆုံး နီးစပ္ရင္ ျဖစ္တတ္တာ နႏၵာ မသိဘူးလား။
ၿပီးေတာ႔ လူ႔ဘ၀မွာ ဘယ္မွ မည္မည္ရရ အလုပ္ဆုိတာ လက္ညွိဳး ေထာက္ျပစရာ မရွိတဲ႔လူမ်ိဳးကုိ နႏၵာ အထင္ၾကီးတတ္ ေပါင္းသင္းတတ္တာ အံ႔ၾသလုိ႔မဆုံးဘူး။ ကုိကုိျဖင္႔ တေန႔ တေန႔မွာ ၂၄ နာရီနဲ႔ မေလာက္လုိ႔ အိပ္ခ်ိန္ေလွ်ာ႔ၿပီးရင္ ေလွ်ာ႔ေနရလုိ႔ ပိန္ေတာင္ ပိန္ေနၿပီ။ ခုတေလာ ကုိယ္႔ဘာသာ ေဆးေတာင္ ထုိးေနရတယ္။ အိပ္ေရးပ်က္လြန္းေတာ႔လည္း ခြဲတဲ႔စိတ္တဲ႔ အခါ လက္ နည္းနည္း တုန္ခ်င္တယ္။
နႏၵာက ရန္ျဖစ္ရမည္ဆုိလွ်င္ စာသြက္သြက္ ျပန္ေရး၍ ပုိ႔တတ္၏။
ကုိကုိ နႏၵာ အႏုပညာသည္ျဖစ္ဖုိ႔ ေမြးလာလ်က္နဲ႔ အညႊန္႔ခ်ိဳးခံရလုိ႔ ေလာင္းရိပ္မိေနလုိ႔ မဖူးရ မပြင္႔ရတဲ႔ အႏုပညာသည္ မျဖစ္ရတဲ႔သူလုိ႔ ကုိယ္႔ ကုိယ္ ကုိ ထင္ေနတာ။ လူတေထာင္တေသာင္းကုိ စာကုန္းက်က္ရင္ ဆရာေကာင္းနဲ႔သင္ေပးရင္ ဆရာ၀န္ အကုန္ျဖစ္တယ္။ အင္ဂ်င္နီယာ အကုန္ျဖစ္တယ္။ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ဂီတဆရာ ျဖစ္ေအာင္ သင္ေပးလုိ႔ မရဘူး။ စာကုန္းက်က္လုိ႔မရဘူး။ သူ႔ဘာသာ ပါရမီနဲ႔ ေမြးလာတာ။ အႏုပညာသည္ဆုိတာကေတာ႔ အႏုပညာကလြဲရင္ က်န္တာဟူသမွ် ေျမမႈန္မွ်သာ ထင္တာ ကုိကုိရဲ ႔။ မာနၾကီးတယ္ ဆုိခ်င္ဆုိ။
ၿပီးေတာ႔ မိန္းမနဲ႔အိပ္ရာထက္ ေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္းဆုိတာ ေယာက်ၤားတုိင္းအဖုိ႔ အေရးၾကီးလွတဲ႔ကိစၥ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာ။ အနည္းဆုံး ကုိကုိ႔ေလာက္ အေရးၾကီးခ်င္မွ ၾကီးမွာ။
ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ နႏၵာ႔ သား ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္မယ္ဆုိရင္ နႏၵာ ၀မ္းအသာဆုံးေနမွာ။ သားက ခု ၁၂ ႏွစ္ ျပည္႔ေတာ႔မယ္။ အ၀တ္အစားလည္း ဂရုမစုိက္ဘူး။ ဘာမွလည္း စိတ္မ၀င္စားဘူး။ ခဲတံတေခ်ာင္းနဲ႔ လူပုံပဲ ဆြဲေနတာပဲ။ နိမ္႔လုိက္ျမင္႔လုိက္နဲ႔ ေလွ်ာလိမ္႔ေနတဲ႔ ရွမ္းေျမျပင္ကုိပဲ ဆြဲေနတာပဲ။ ဟုိေန႔က နႏၵာ ႏွင္းဆီပန္းေတြ ပန္းအုိးထဲ ျပင္ေနတာကုိ ဘယ္ေလာက္ ျမန္ျမန္ ကူးဆြဲျခစ္လုိက္တယ္ မသိဘူး။ လက္ေခ်ာင္း လႈပ္ရွားတာ၊ ႏွင္းဆီရြက္ကေလးေတြ လႈပ္ခါသြားတာ အရအမိ ဖမ္းလုိက္တယ္။ သားကုိေတာ႔ ဆရာ၀န္ မလုပ္ခုိင္းပါနဲ႔ ေနာ္။ သူ ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ေပါေစ။ မျဖစ္ခ်င္တာ အတင္း မျဖစ္ခုိင္းပါနဲ႔။ သားကုိ ခ်စ္ရင္……
အိပ္မက္ကမာၻက မထြက္ခ်င္တဲ႔ ျမနႏၵာဟာ တကယ္ေတာ႔ ခ်စ္စရာလည္းေကာင္းရဲ ႔၊ သနားစရာလည္းေကာင္းရဲ ႔၊ စိတ္ပ်က္စရာလည္း ေကာင္းရဲ ႔ ။
တႏွစ္ေက်ာ္မွ် ျမနႏၵာ ျပန္မလာေသာအခ်ိန္တြင္းမွာ ကုိကုိ ဘယ္လုိေနရသည္ဆုိတာေတာ႔ သူ မစဥ္းစား။ အီမယ္လ္ဒါကုိ လက္ထပ္ယူလည္း ျမနႏၵာနဲ႔ လုိ သားသမီး မပြားစီးေစဘူး ဆုိတာ ကုိကုိ႔ ႏွမ နားလည္ပါစ။ ဘယ္မိန္းမႏွင္႔မွ သားသမီးဆုိတာ စဥ္းစားလုိ႔ မရတာကုိ ကုိကုိ႔ ႏွမ သိပါစ။ ဘယ္သူမွ ကုိကုိ႔ မယားမဟုတ္ၾကသည္ကုိ နႏၵာ မသိဘူးလား။ ဘယ္မိန္းမမွ ကုိကုိ႔ အေပၚ နႏၵာလုိ မႏုိင္နင္း မဖိစီးႏုိင္ဘူး ဆုိတာ နႏၵာ မသိဘူးလား။ နႏၵာကုိ ကုိကုိ ႏွေျမာသလုိ ဘယ္မိန္းမကုိမွ မႏွေျမာႏုိင္ဘူး ဆုိတာ မသိဘူးလား။ တလုံးတည္းေျပာရလွ်င္ ကုိကုိ႔ ႏွမလုိ ဘယ္သူ႔ကုိမွ မခ်စ္ဘူးဆုိတာ မသိဘူးလား။
ျမနႏၵာ စာေရးလုိက္ျပန္သည္။
ကုိကုိ ခ်စ္တတ္တာလည္း အဆန္းပဲ။ နႏၵာကုိခ်စ္တုန္း ေထြရာေလးပါး စိတ္ကူးႏုိင္ေသးတယ္ေနာ္။ ( သည္တခါပဲ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာလုိက္သည္ကုိ ကုိကုိ သတိထားမိ၏ )။ နႏၵာတု႔ိ ခ်စ္တယ္ဆုိတာကေတာ႔ စိတ္ထဲက ဘာမွ မကူးမိေအာင္ မအားလပ္ေအာင္ ကုိယ္ခ်စ္တဲ႔သူကုိ ေတြးေနတာ။ လန္ဒန္တုန္းက ကုိကုိ ေဆးရုံမွာ သြားလုပ္ေနေပမယ္႔ နႏၵာ စိတ္က လုိက္ၿပီး ကုိကုိ႔ ဆံပင္ကုိ နမ္းမိတယ္။ ကုိကုိ႔ ပခုံးကုိ ဖက္မိတယ္။ ပီယာႏုိတီးလည္း ကုိကုိ႔ ကုိခ်စ္လုိ႔ သတိရလုိ႔ တီးတာ။
ခုလည္း လွမ္းျမင္ေနရတဲ႔ ပန္းေရာင္တုိက္ပန္းပြင္႔ႏြယ္ေတြေပၚ လိပ္ျပာဆင္တူေလးတသုိက္ ရႈပ္ေပြလုံးေထြးၿပီး အေတာင္ေတြ ခတ္ေနေတာ႔ မဆီမဆုိင္ ကုိကုိ႔ ကုိ ခ်စ္ခင္လာျပန္တယ္။ သတိရလာျပန္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကုိကုိ႔ ကုိခ်စ္တာနဲ႔ အမွ် စိတ္ဆင္းရဲရမွာ ေၾကာက္ေတာ႔ ေနာက္ဆုတ္ေနလုိက္တယ္။ ခ်ဳပ္တည္းေနလုိက္တယ္။ အေသလုိ ေနလုိက္တယ္။ ေသပစ္လုိက္တယ္။ ကုိကုိေၾကာင္႔ နႏၵာ ခဏခဏ ေသရတယ္။ သားေလးအနားေရာက္လာရင္ ခဏ ျပန္ရွင္လာျပန္ေရာ။ သီခ်င္းတပုဒ္တက္ရင္ ခဏ ျပန္ရွင္လာေရာ။
ဒါေပမယ္႕ အသစ္တကယ္ျပန္ၿပီး ေမြးဖြားလာဖုိ႔ကေတာ႔ အင္အားလုိတယ္ ကုိကုိရဲ ႔။ ဒီအင္အားကုိ ကုိကိုကေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ မေပးႏုိင္ေတာ႔ပါဘူး ထင္ပါရဲ ႔။
ထုိေနာက္ နႏၵာထံက စာ လုံး၀ မလာသည္မွာ အၾကာၾကီး ျဖစ္သည္။ ကုိကုိက စာႏွစ္ေစာင္ သုံးေစာင္ ထပ္ေရးလည္း မျပန္။ သံၾကိဳးရုိက္လည္း မျပန္။ ဒါႏွင္႔ တယ္လီဖုန္းဆက္ျပန္ေတာ႔ စကားေကာင္းစြာ ေျပာလုိ႔မရ။ တယ္လီဖုန္းကလည္း ျပတ္ ျပတ္ သြားသည္။ တေယာက္ႏွင္႔ တေယာက္ ‘ကုိကုိ’ ‘နႏၵာ’ လုိ႔သာ ေခၚေနၾကၿပီး အခ်ိန္ေစ႔ေတာ႔မည္ျဖစ္ရာ ‘နႏၵာ၊ ဒါလင္…. ကုိကုိ႔ ဆီ ျပန္လာပါ…. ျပန္လာခဲ႔ပါေတာ႔’ ဟုသာ ေနာက္ဆုံး ေျပာလုိက္ရသည္။
သုိ႔ေသာ္ နႏၵာ ျပန္မလာေခ်။
နႏၵာ တကယ္ပင္ ကုိကုိ႔ ကုိ စြန္႔ခြာေတာ႔မည္လားဟု ျပင္းထန္စြာ ပူပင္ရ၏။ ဘယ္နည္းျဖင္႔မွ် သူ နႏၵာကုိ လက္လြတ္ႏုိင္မည္မဟုတ္။ နႏၵာႏွင္႔ ကြဲကြာရလွ်င္ သူ႔ဘ၀၌ လုပ္စရာ ဘာမွ် က်န္ေတာ႔မည္မဟုတ္။ နႏၵာ စိတ္ထားပုံ ျပင္းထန္လွတယ္လုိ႔ တဘက္က စိတ္ဆုိးျပန္၏။
ကုိကုိ႔ ကုိ ခ်ဳပ္ခ်ယ္လြန္းလွတယ္လုိ႔ ထင္ျပန္၏။ နႏၵာကုိ ဘာမွ နစ္နာေစသည္ မဟုတ္ဘဲျဖင္႔ နစ္နာသည္ ထင္ရက္ပါတကား ဟု ေတြးျပန္၏။ နႏၵာႏွင္႔ ကုိကုိတုိ႔၏ အိမ္ေထာင္ကုိ ဘာမွ် မထိခုိက္ႏုိင္ေသာ၊ နႏၵာႏွင္႔စာလွ်င္ ဖြဲမွ်သာျဖစ္ေသာ မိန္းမအေပါင္းအတြက္ ကုိယ္႔ဒုကၡ ကုိယ္ရွာႏုိင္လြန္းလွသည္ ထင္ျပန္၏။
သုိ႔ေသာ္ နႏၵာကုိ ခဏျဖစ္ေစ အေလွ်ာ႔ေပးမွ ျဖစ္ေတာ႔မည္ ထင္သည္။ နႏၵာ ျပန္လာဖုိ႔ သူ အရင္ဆုံး လုပ္ရမည္။
ထုိေၾကာင္႔ ခြင္႔တလ ေတာင္းရသည္။ ခြင္႔မေပးႏုိင္ဟု ဆုိျပန္သည္မုိ႔ စကားမ်ားရျပန္၏။ ဘယ္တုန္းကမွ ခြင္႔မယူခဲ႔ဘဲ သည္တလ အေရးကိစၥအတြက္ ခြင္႔ေတာင္းသည္ကုိ မေပးသည္႔အတြက္ ေဒါသျဖစ္ရျပန္၏။ ယခုတေလာ သူ စိတ္တုိ ေဒါသ ၾကီးသည္မွာ အမွန္။ သူ႔ကုိ မနာလုိေသာ ၿပိဳင္ဘက္ အလုပ္လုပ္ဘက္မ်ားကလည္း မမွန္သတင္း လႊင္႔ၾကေသးသည္။ နႏၵာႏွင္႔ ကြဲၾကသလုိလုိ။ နႏၵာပဲ ေနာက္ လင္ယူေတာ႔မလုိလုိ။
အီမယ္လ္ဒါႏွင္႔ သူ ရန္ျဖစ္၏။ အီမယ္လ္ဒါက ပုိင္စုိးသည္ကုိ လုံး၀ သည္းခံလုိ႔မရ။ ျမနႏၵာႏွင္႔ ဘာတခု ယွဥ္လုိ႔ရသည္မုိ႔လဲ ဟု ရက္စက္စြာ ေတြး၏။ အီမယ္လ္ဒါကုိေတာ႔ ‘မင္းမေက်နပ္ရင္ ၾကိဳက္သလုိလုပ္။ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ကုိ မီးရႈိ႔လုိက္၊ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရအုန္းမလား။ ေျပာ … ဘယ္ေလာက္လဲ’ စသည္ျဖင္႔ ေျပာႏုိင္၏။ စိတ္ထဲကလည္း ပါ၏။ သူတုိ႔ေၾကာင္႔ ကုိကုိ႔ ႏွမေလး စိတ္ဆင္းရဲရသည္လုိ႔ တာ၀န္ခ်လုိက္ခ်င္းေသး၏။ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ခ်င္လုိက္ရတာ။ ခ်ဳပ္ေတာ႔ေကာ ကုိကုိ႔ ကုိ ပုိင္ႏုိင္သည္လား။ ကုိကုိ႔ ကုိ ပုိင္ဆုိင္သူမွာ ျမနႏၵာတေယာက္သာ ျဖစ္သည္။
ဒါေတြကုိ ဘယ္သူမွ သိသည္မဟုတ္။ နႏၵာလည္း မသိ။ သိေအာင္ေျပာလုိ႔လည္း မယုံၾကည္။
အီမယ္လ္ဒါေတာ႔ မေျပာတတ္။ ကုိကုိကေတာ႔ နဂုိကလည္း အဖုိးမထား။ အီမယ္လ္ဒါ နားပူလြန္း၍ လုပ္ရသည္႔ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ကုိ ပြ ေနေသာ စားပြဲ အံဆြဲထဲက ထုတ္ကာ အပုိင္းပုိင္း ဆြဲဆုတ္၍ အမႈိက္ေတာင္းထဲ ပစ္ထည္႔လုိက္ၿပီး ….
ၿပီးေတာ႔ သားထံ စာေရးရ၏။
ေဖေဖ႔သား
သားနဲ႔ ေမေမကုိ ေဖေဖ ေအာက္ေမ႔လုိ႔ လာေခၚမလုိ႔ ခြင္႔တလ ယူလုိက္တယ္။ သားက ေက်ာင္းတ၀က္တပ်က္ ထြက္လာရမွာမုိ႔ စိတ္မေကာင္းဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဒီႏွစ္ အလဟႆ မျဖစ္ရေအာင္ ေဖေဖ ရန္ကုန္ေက်ာင္းမွာ မရ ရေအာင္ ျပန္သြင္းေပးပါ႔မယ္။ ဒီႏွစ္ မရရင္ေတာင္ သား စိတ္ပါတဲ႔ ပန္းခ်ီသင္တန္းျဖစ္ျဖစ္ တက္ႏုိင္တာေပါ႔။ ဒါမွ မဟုတ္ သားေမေမက ဒါမ်ိဳး နားလည္ေတာ႔ သင္႔ေတာ္မယ္႔ ပန္းခ်ီဆရာ တေယာက္ဆီ ေမေမ႔ကုိ အပ္ခိုင္းတာေပါ႔။
သား အခု ေရကူး သိပ္တတ္ေနၿပီဆုိ။ ကားလည္း ေမာင္းတတ္ေနၿပီ ဟုတ္လား။ ေဖေဖ သိပ္သေဘာက်တာေပါ႔။ သားက မၾကာခင္ လူၾကီး ျဖစ္ေတာ႔မွာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ ေဘာင္းဘီရွည္နဲ႔ နက္တုိင္နဲ႔ က်က်နန ၀တ္စားတတ္ဖုိ႔လည္း လုိတယ္သားရဲ ႔။ ပုဆုိးစိမ္းကေလး ၀တ္ၿပီး ေက်ာင္းသြားတာ ေဖေဖ ၾကည္႔လုိ႔မရဘူး။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားေလးနဲ႔ သိပ္တူတာပဲ။ ၿပီးေတာ႔ ေဖေဖ မႏွစ္က အဂၤလန္ ခဏသြားတုန္းက ၀ယ္လာတဲ႔ သားေရဂ်ာကင္တုိ႔၊ ႏုိင္လြန္ဂ်ာကင္တုိ႔လည္း မ၀တ္ဘဲ ပစ္ထားတယ္ဆုိ။ သိပ္မုိက္တဲ႔ သားပဲ။ ဘယ္ေလာက္ အဖုိးတန္တဲ႔ေကာင္းတဲ႔ အက်ီေတြလဲ ေတာ္ၾကာ တုိကုန္ေတာ႔မယ္။
မင္းေမေမ ခုတေလာ အလုပ္မ်ားေနသလား။ ဘာေတြမ်ား လုပ္ေနသလဲ။ ျမန္မာသီခ်င္းၾကီး ဆုိတာေကာ တက္ေနေသးသလား။ သားေကာ တက္ေနေသးသလား။ သားေကာ လုိက္ေသးသလား။ စာ ျပန္ေရးပါဦးကြ။
ေဖေဖ ဘယ္ေန႔ ရန္ကုန္က ထြက္ျဖစ္မယ္ဆုိတာ ေသခ်ာေတာ႔ စာ ထပ္ေရးလုိက္ဦးမယ္။ ခု ခြင္႔ရေတာ႔မယ္။ စာနဲ႔ေပနဲ႔ မက်လာေသးလုိ႔ ေစာင္႔ေနရတာ။
ေမေမ႔ကုိ ေဖေဖက ႏႈတ္ဆက္လုိက္ေၾကာင္း ေျပာပါ။
ေၾသာ္ သား ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္ခ်င္တာ ေဖေဖ မကန္႔ကြက္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဘီေအ ဒီဂရီ ရေအာင္ အရင္ စာက်က္ပါဦး။ ဘီေအ ေအာင္ေတာ႔ အဂၤလန္ ပုိ႔ေပးမယ္။ အဲဒီမွာ အႏုပညာ မ်ိဳးစုံ သင္ေပးတဲ႔ ရြိဳင္ရယ္ေကာလိပ္ ဆုိတာေတြရွိတယ္။ ပုိ႔ေပးမယ္။
ဒါေပမယ္႔ကြာ၊ ဆရာ၀န္သားက ဆရာ၀န္ မျဖစ္ေတာင္ အင္ဂ်င္နီယာေလာက္ေတာ႔ ျဖစ္သင္႔တယ္ထင္တာပဲ။
စသည္ျဖင္႔ သားကုိ ကုိယ္ႏွင္႔ တန္းတူထား၍ စာေရးလုိက္မိ၏။ သားထံက စာျပန္မလာဘဲ တယ္လီဖုန္း ဆက္သည္။ တုန္ရီေသာလက္မ်ားျဖင္႔ ရင္တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ကာ တယ္လီဖုန္းကုိ ေကာက္ကုိင္ရသည္။ နႏၵာမ်ားေလလားလုိ႔။ နႏၵာပဲ ျဖစ္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္း၏။ သားအသံကုိ ၾကားေတာ႔ ၀မ္းသာျပန္လည္း ၀မ္းနည္းရရဲ ႔။ သား ဖုန္းဆက္ေတာ႔ သူ႔ အေမက ေဘးမွာ ရပ္ေနမည္လား။ အၿပဳံးေအးေအးျဖင္႔ ေငးေမာနားေထာင္မည္လား။
‘ေဖေဖ႔ စာကုိ ရတယ္။ ေမေမ႔ကုိေတာင္ ဖတ္ျပေသးတယ္’ ဟု သားက ေျပာေလ၏။
‘ဟုတ္လား ေမေမ ေနေကာင္းလား’
‘ ေကာင္းပါတယ္ ေဖေဖ ဘယ္ေတာ႔ လာမလဲ’
‘ တပတ္အတြင္းပဲ။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဒီစေနေန႔ကုိ နားလည္ေအာင္ေျပာၿပီး ထြက္ခဲ႔မယ္။ ေဖေဖ႔ လက္ေထာက္က ေက်နပ္ရင္ ႏွစ္ရက္ ၾကိဳထြက္လုိ႔ ရမွာေပါ႔။ စေနေန႔ ခြဲရမယ္႔ လူနာေတြ ေလွ်ာ႔ပါ ေျပာရမွာေပါ႔။ ေဖေဖ႔ တာ၀န္ေတာ႔ ပ်က္တာေပါ႕’
သူတုိ႔သားအမိ စကားေျပာေနဟန္ မပီမသ အသံမ်ား ၾကားလုိက္၏။ တစုိးတစိ ၾကားရေသာ နႏၵာ၏ အသံကေလးကုိ အငမ္းမရ နားစြင္႔ရ၏။
‘ဟလုိ … သား ေမေမနဲ႔ ဘာေတြ ေျပာေနတာလဲ’
‘ ေမေမက ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ လာမွာလားလုိ႔ ေမးခုိင္းတယ္။ ေမေမ လာၾကိဳမယ္တဲ႔။ ကားေမာင္းၿပီး…..’
‘ ေက်းဇူးပဲလုိ႔ ေျပာလုိက္ပါ။ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ လာမွာပဲ၊ မင္းေမေမကုိ ေခၚလုိက္ပါဦး၊ စကားေျပာရေအာင္’
အနည္းငယ္ ၀မ္းနည္း၏။ သားေဘးမွာ ရပ္ၿပီး လင္သည္ကုိ စကား တုိက္ရုိက္ေျပာဖုိ႔ သတိမရတာ။
‘ကုိကုိ နႏၵာ ေျပာေနတယ္’ ဟူေသာ ကုိကုိ တမ္းတခဲ႔ၿပီး ျဖစ္ေသာ အၿမဲၾကားခ်င္ေတာ႔ အသံကုိ ခုမွ ၾကားရေလ၏။
‘ ေက်းဇူးပဲ နႏၵာရယ္၊ စကားေျပာေဖာ္ရတယ။ ကုိကုိ စေန႔ေန႔ လာျဖစ္ေအာင္ လာခဲ႔မယ္။ နႏၵာ လာၾကိဳမယ္လား။ ကားေမာင္းရတာ ပင္ပန္းေနမလား။ ေတာင္ၾကီးမွာေတာ႔ ကုိကုိ႔ တပည္႔ ဆရာ၀န္တေယာက္ ရွိတယ္။ သူ႔ကုိ ၾကိဳခုိင္းလုိက္မယ္ေလ’
‘ နႏၵာ လာမွာေပါ႔’
သည္လုိဆုိေတာ႔လည္း နႏၵာ လိမၼာသားပဲ။ သိတတ္သားပဲ။ ကုိကုိသည္ ကိတ္မုန္႔မ်ား သၾကားလုံးမ်ား ေျပး၀ယ္ရျပန္၏။ နႏၵာ၏ ဂ်ာမန္မိတ္ေဆြ တေယာက္ လာပုိ႔ထားေသာ ဓာတ္ျပားထုပ္ ယူသြားဖုိ႔ သတိရျပန္၏။ တီးမည္႔သူ မရွိသျဖင္ပ အသံေလ်ာ႔ကုန္ေသာ ပီယာႏုိကုိ တလလုံး အခ်ိန္ယူ၍ ျပင္ေစဖုိ႔ စီမံခဲ႔ရျပန္၏။ နႏၵာ ေျပာသလုိ ကုိယ္႔လင္ ကုိယ္႔ မယား ကုိယ္႔ သားသမီးအျပင္ ဘယ္သူမွ အ၀င္မခံတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ ဟု ေတြးလုိက္မိေသး၏။
ေမၿမိဳ ႔မွာ တလေလာက္ အနားယူစဥ္ သူတုိ႔ လင္မယားသည္ ေတာ္ေတာ္ သင္႔ျမတ္လ်က္ရွိသည္။ သားကုိ အတူတူ ေက်ာင္းသြားပုိ႔ၾက၏။ အတူ သြားၾကိဳၾက၏။ မုိးလင္းလွ်င္ မုိးရြာပုံမေပၚလွ်င္ လက္တြဲ၍ လမ္းေလွ်ာက္ၾက၏။ ၿမိဳ ႔ျပင္ ကြင္းျပင္မ်ားၾကားသုိ႔ သြားၾက၏။ သစ္ရိပ္ ေရစပ္ေရာက္လွ်င္ နႏၵာက နားခ်င္တတ္၏။ ‘ကုိကုိ ငွက္ကေလးေတြ အသံစုံပဲ ေအာ္ေနတာ ၾကားလား။ နႏၵာ မျမင္ဖူးတဲ႔ ငွက္ကေလးတကေကာင္ရွိတယ္။ ငုံး လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ ဟုတ္လားမသိဘူး။ ကုိကုိသိလား’ စသည္ျဖင္႔ စကားမ်ားစြာ ေျပာတတ္၏။
ဇာတ္သိမ္းဆက္ရန္ ⬇⬇⬇
{ Kyiaye literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }
No comments:
Post a Comment