ဘ၀အေဖာ္
♥♥♥♥♥
ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး
ကၽြန္မ မ်က္စိထဲ၌ ဆန္းေနသည္။
အသက္အားျဖင့္ ၁၈ႏွစ္ခန္္႕ရွိ လူပ်ိဳေပါက္ အရြာယ္ကေလး ျဖစ္သည္။ ေနေရာင္ျခည္ထဲတြင္ အက်ီၤမပါဘဲ ဦးထုပ္ကေလး ေဆာင္းကာ အိုးခြက္မ်ားတိုက္ခၽြတ္ေဆးေနေလသည္။ အိုးတိုက္ခြက္တိုက္ အလုပ္ကို မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ မျခားက်င္လည္စြာ တိုက္ခၽြတ္ ေဆးေၾကာေနေလသည္။ အလုပ္ထဲ၌ စိတ္၀င္စား ေနပံုလည္း ေပၚ၏။ အိုးတိုက္ဖြဲျပာမ်းကို က်ံဳး၍ ဧရာမဒန္အိုးၾကီးတစ္လံုးကို ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ ပြတ္တိုက္ျပီး သြားမွ အျခားအိုးအလတ္၊ အိုးအငယ္ အရြယ္အစားစားကုိ တစ္အိုးျပီးတစ္အိုး ဆြဲ၍ဖြဲျပာႏွင့္ ပြတ္တိုက္ ေနျပန္ေလသည္။
ကၽြန္မမွာ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚ၌ ထိုင္ကာ သူလုပ္ပုံကိုင္ပံုကို စိုက္၍ ၾကည့္ေန၏။ သူလုပ္ကိုင္ ေနပံုမွာ အလြန္ေသခ်ာလွသည့္အတြက္ စိတ္၀င္စားရသည္။ ေနေရာင္ျခည္သည္ သူ႔ေက်ာကုန္းေပၚသို႔ ထိုးက် ေနသည္။ သူ႔ကိုယ္တြင္ ေရခ်ိဳးထားသကဲ့သို႔ ေခၽြးမ်ားစိုရြဲလ်က္ ရွိ၏။ ကစားခုန္စားဘက္၌ လူငယ္ လူရြယ္ တစ္ေယာက္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ ကုိယ္လံုးကုိယ္ေပါက္ ေတာင့္တင္းထြားက်ိဳင္းလ်က္ လွပေသာ ကိုယ္ေန အခ်ိဳးအစားမ်ိဳး ျဖစ္၏။
အိုးေတြ ခြက္ေတြ တိုက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာေနေသာ ေနရာသည္ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာစာတြင္ ျဖစသည္။ လူသြားလမ္းႏွင့္ နီးကပ္ေနသည္။ လမ္းေပၚ၌ ရြယ္တူတန္းတူျဖစ္ေသာ အပ်ိဳေလးသံုးေယာက္သည္ ေစ်းျခင္းေတာင္း ကိုယ္စီဆြဲလ်က္ ေလွ်ာက္သြားၾကသည္။
ခရမ္းေရာင္ ႏိုင္လြန္လက္ျပတ္ ၀တ္ထားေသာ အပ်ိဳမေလးက သူ႔ကိုလွည့္ၾကည့္သြားေလသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ သူသည္ ဒန္အိုးအဖံုးမ်ားကို တစ္ခ်က္ျပီး တစ္ခ်ပ္ဖြဲျပာမွဳန္႔ႏွင့္ ပြတ္ေနရင္းမွ လွမ္းၾကည့္ လိုက္သည္။ အပ်ိဳမကေလးက ျပံဳးစိစိၾကည့္သြားသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ ဘာမွ် ထူးျခား၍မသြား။ ကၽြန္ေတာ္ အိုးတိုက္၍ ေနပါသည္ဟူေသာ ရိုးသားေသာ အသြင္မွတစ္ပါး ရွက္ပံုလည္းမရွိ။ ကၽြန္မ သာလွ်င္ ပကတိ မထူးျခားေသာ သူ႔အမူအရာကို ၾကည့္ကာရင္ထဲ၌ လွဳပ္ရွားေနေလသည္။
ကၽြန္မ သားသည္ သူ႔အရြယ္ေလာက္ပင္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္လံုးက္ိုယ္ေပါက္လည္း ဆင္သည္။ သူ႔ေနရာတြင္ ကၽြန္မသားကုိ အစားထိုးကာ အိုးတိုက္ခြက္တိုက္ေနပံုကုိ ျမင္ေယာင္ၾကည့္ေန မိသည္။
အစားထိုးၾကည့္မွ ရုတ္တရက္ ျပႆနာတစ္ခု ေပၚလာသည္။ သူသာကၽြန္မသားျဖစ္ခဲ့လ်ွင္ အိုးတိုက္ ခြက္တိုက္ အလုပ္ကို ခိုင္းႏိုင္ပါ့မလား။ ဤေမးခြန္းမွာ ခ်က္ခ်င္းပဲ အေျဖထြက္သည္။ ကၽြန္မသားဆိုလွ်င္ ဘယ္နည္း ႏွင့္မ်ွ ဤအလုပ္ကို ခိုင္းေစလိမ့္မည္မဟုတ္။ လူပ်ိဳေပါက္ကေလး ျဖစ္လ်က္ သူ႔အေမက ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ မ်ား အိုးေတြ ခြက္ေတြ တိုက္ခိုင္းရသလဲ။ သူ႔တို႔မိသားစုထဲ တြင္ သူသည္ သားအၾကီးဆံုး ျဖစ္သည္။ သမီးမိန္းကေလး မရွိ၍ သူ႔အေမက သူ႔ကုိ တစ္အိမ္ေထာင္ လံုးလုပ္ငန္း တာ၀န္မ်ား လုပ္ကိုင္ရန္ လႊဲအပ္ထားသည့္အတိုင္း အပိုးက်ိဳးေနပါေပ၏။
သူသည္နံနက္ ၃နာနီ၌ ထရသည္။ မ်က္ႏွာသစ္ရန္ပင္ အခ်ိ္န္မရဘဲ မီးဖိုထဲသို႔ တန္းေျပးကာ ကပ်ာပယာ မီးေမႊးေလသည္။ မုန္႔ဟင္းခါးဟင္းရည္အိုးၾကီး တည္ရန္ စိုင္းျပင္ေနသည္။ ခြင္္ေပၚသို႔ ဟင္းအိုးၾကီး ေရာက္သြားျပီး သည္ႏွင့္ ထမင္းလက္သုပ္အတြက္ ထမင္းအိုးၾကီး တစ္အိုးကို ဆန္ေဆး၍ တည္လိုက္ျပန္သည္။ ညဥ့္ဦးယံက ေၾကာ္္ေလွာ္ထားေသာ ငရုတ္ဆီ၊ ဆီခ်က္၊ ညက္ညက္ပါေအာင္ ေထာင္းထား ေသာ ပဲမွဳန္႔၊ ပုဇြန္ေျခာက္စသည္တုိ႔ကို ေၾကြရည္သုတ္ သံခြက္မ်ားထဲတြင္ ေမာက္ေအာင္ ထည့္ျပင္သည္။ ထမင္းအိုးက်သည္ႏွင့္ အာလူး၊ ၾကာဆန္၊ ပဲလိပ္၊ ဘဲဥအစရွိသည္တို႔ကို ဖိုေပၚတင္ျပဳတ္ လိုက္ျပန္သည္။
သူ႔ညီေလး ေမာင္ေအးသည္ အိပ္ရာမွ ထလာသည္။ ေမာင္ေအးမွာ အသက္အားျဖင့္ ၁၂ႏွစ္ခန္႔ပင္ ရွိသည္။ ေ၀လီေ၀လင္းတြင္ အစ္ကိုက ညီကိုေခ်ာ့ေမာ့ ေျပာဆိုေနေလ၏။
''ညီေလး၊ ပန္းကန္ေတြ ေတာင္းထဲ ထည့္ေတာ့။ အိမ္ေရွ႕မွာ တြန္းလွည္းျပင္ထားျပီ''
မီးဖိုထဲ တြင္ သမံတလင္းေပၚ၌ ေဒါက္ေဒါက္ ေျပးေနေသာ သူ႔ဖိနပ္သံျဖင့္ သူ႔အေမ ေဒၚဥသည္ ႏိုးသြား ေလသည္။
''ေမာင္စိုးျမင့္ေရ သေဘၤာသီး ျခစ္ျပီးျပီလား''
ေဒၚဥသည္ ေျပာေျပာဆိုဆုိ အိပ္ရာမွ ထလာသည္။
''အားလံုး အဆင္သင့္ပါ အေမ'' ဟုခ်ိဳေအးသံသာျဖင့္ သူကျပန္ေျပာသည္။
သူ႔အေမေနရာတြင္ အျခားမိခင္တစ္ဦးဆိုလွ်င္ သမီးမိန္းကေလးတစ္ေယာက္လို အားကိုးရသည့္ သားအတြက္ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးသြားၾကမည္သာပင္။ သူ႔အေမေနရာတြင္ ကၽြန္မေနၾကည့္ လိုက္သည္။ ကၽြန္မ မွာ သူ႔အေမဆိုလ်ွင္ပင္ သူလုပ္ကိုင္ေနပံုေတြကုိ ၾကည္ေနဖို႔ မဆိုထားဘိ။ သူ႔အေမနံေဘးက ယွဥ္ၾကည့္ ရမည္ဆိုလ်ွင္ပင္ သူလုပ္ကိုင္ေနပံုေတြကို ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္း ရင္ထဲ၌ ေအာင့္လာ စရာရွိသည္။
နံနက္မိုးေသာက္စ လက္တြန္းလွည္းၾကီးေပၚတြင္ အိုးခြက္ပစၥည္းပစၥယေတြ အကုန္တင္ကာ သားအမိ သံုးေယာက္ အိပ္က ထြက္သြားၾကသည္။ ျပည္ျမိဳ႕ ကင္းဘုရားအနီးရွိ ကြက္လပ္၌ ထမင္းလက္သုပ္ဆိုင္ ဖြင့္ခင္းၾကသည္။ တာလပတ္အျဖဴ ရြက္ထည္ရံုၾကီးမိုးလ်က္ စားပြဲခံုမ်ား ေခြးေျခမ်ားေနရာခ် ခင္းက်င္း ျပင္ဆင္ၾကသည္။ ခံုတန္းရွည္ၾကီးေပၚ၌ လက္သုပ္ေရာင္းရန္အတြက္ အမည္မ်ိဳးစုံတို႔ကို ပတၱလား စီခ် ခင္းသည္။ ဆိုင္ေရွ႕မွ ရပ္ၾကည့္လိုက္လ်ွင္ စားပြဲခံုရွည္ေပၚ၌ ထမင္း၊ အာလူး၊ ၾကာဆံ၊ သေဘၤာသီး၊ ပဲလိပ္၊ ေက်ာက္ပြင့္၊ ပဲျပားစေသာ ပစၥည္းအမည္မ်ားမ်ာ သီးျခားတစ္ခြက္စီ ထည့္ထားသည္။ ယင္မနားေအာင္ လက္ႏွုိက္သာရွံ ဖြင့္လ်က္ အ၀တ္ျဖဴစႏွင့္ ဖံုးအုပ္ထားသည္။ ဆီခ်က္၊ ပဲမွုန္႔၊ ပုဇြန္ေျခာက္၊ ငရုပ္သီး၊ ငံျပာရည္၊ မန္က်ည္းရည္ စေသာအမည္ မ်ားကုိသဇလံု အျဖဴခြက္ကေလးေတြႏွင့္ တန္းစီ ၍ ခ်ထားေလသည္။
သားအမိႏွစ္ေယာက္ ဆိုင္ကိုခင္းက်င္း ျပင္ဆင္ေနသည္။ သားအငယ္ေမာင္ေအးသည္ မီးေမႊးေနသည္။ ေမာင္ေအးသည္ မီးေမႊြးျပီး သူ႔အလုပ္ကို တစ္ခုျပီးတစ္ခု လုပ္ရန္အတြက္ ဟန္ျပင္ေနျပီ။ သူသည္ ပန္းကန္ေဆး ရမည္။ မုန္္႔ပြဲခ်ရမည္။ ပိုက္ဆံသိမ္းရမည္။
'ေဟ့ ေမာင္ေအး၊ ေရေႏြးၾကမ္းေဟ့' ဟုဆိုလ်ွင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ရေအာင္ ေရေႏြးအိုးၾကီး တည္ေနသည္။
နံနက္ ေစာေစာ ရ နာရီခန္႔က ေဒၚဥ လက္သုပ္ဆိုင္သို႔ ကၽြန္မႏွင့္ မမျပံဳးတို႔ ေရာက္သြားၾကသည္။
သန္႔သန္႔ရွင္းရွငး္ ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ထားပံုကို တန္းေတြ႕ရသည္။ စားပြဲ၊ကုလားထိုင္တိုင္းတြင္ လူေတြ ျပည့္က်ပ္ ေနေလ၏။ ရြက္ထည္ရံုၾကီးမိုးလ်က္ စားပြဲကုားထိုင္ႏွင့္ က်က်နန ထည္ထည္၀ါ၀ါ ေရာင္းေသာ ထမင္းလက္သုပ္ဆိုင္ကုိ သည္တစ္ခါသာ ေတြ႕ဖူးေသး၏။ ထမင္းကုိ ငရုပ္ဆီေရာင္ မဆိုးဘဲ အျဖဴထည္ ျပင္ကာ ငရုပ္ဆီဆမ္းေပးသည္။ ေဒၚဥမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရာင္းခဲသျဖင့္ လက္သားက်ေန၏။ ဘာထပ္ ထည့္ပါဦးဟု မေျပာရေအာင္ တစ္ခါျပင္ႏွင့္ လက္မွန္းေကာင္းကာ အစပ္တည့္၏။ ျပည္ျမိဳ႕ တစ္ျမိဳ႕လံုး ေဒၚဥကို စြဲၾကသည္။ ေနထိုင္မေကာင္း၍ ေဒၚဥဆိုင္မထြက္ေသာ္ မနက္မိုးလင္း သူ႔လက္သုပ္ မစားရလ်ွင္ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ ျဖစ္သူတိုင္း ကသိကေအာက္ ျဖစ္ၾကရသည္။
တစ္ေန႔နံနက္ ပ်က္ကြက္သည့္အတြက္ 'ခင္ဗ်ားၾကီး ေသမ်ားေနသလား' ဟု မခ်င့္မရဲ ရန္ေတြ႕ တတ္ၾက သည္။
ေမာင္ေအးသည္ ေခါင္းတံုးဆံေတာက္ကေလးႏွင့္ စြပ္က်ယ္လက္တို ေဘာင္းဘီတို နက္ျပာကေလး ၀တ္ထားသည္။ တစ္ပန္းကန္းျပီး တစ္ပန္းကန္ ေျပးခ်ေပးရသည္။ ဟုိေတာင့္သည္ေတာင့္တို႔မွ 'ေမာင္ေအးေရ' ဟုေအာ္လိုက္လ်ွင္ ပန္းကန္းေဆးေနရာမွ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ကရားအိုးထဲ ေရေႏြးျဖည့္ ေပးရသည္။ မုန္႔တစ္ပြဲကို အေၾကာ္ပါလ်ွင္ ဘယ္ေလာက္၊ အေၾကာ္မပါလ်ွင္ ဘယ္ေလာက္ ၀ိုင္းတစ္၀ိုင္း တြင္ ပန္းကန္ခ်လိုက္တိုင္း စိတ္ထဲက တြက္ခ်က္ျပီးသား ျဖစ္ေအာင္ လည္ေပသည္။
ေဒၚဥမွာ တစ္ခ်ိန္လံုး မတ္တတ္ရပ္လ်က္ လက္မအားေအာင္ ျပင္ေပးေနသည္။ မုန္႔ျပင္ေနရင္း ဆိုင္ထဲ ၀င္လာသူတိုင္းႏွင့္ စကားေျပာလိုက္ေသးသည္။ ကၽြန္မေရွ႕၌ လာခ်လိုက္ေသာ လက္သုပ္ပန္းကန္မွာ အဆင္သင့္ ဇြန္းျဖင့္ခပ္စားႏိုင္ရန္ တစ္ခါတည္း နယ္ေပးလိုက္သည္။ ဟုိဟာသည္ဟာ ထပ္ေတာင္းစရာ မလိ္ုေလာက္ ေအာင္ပင္ အစပ္တည့္ေနသည္။ တစ္ဇြန္းႏွစ္ဇြန္းႏွင့္ပင္ ပါးစပ္ထဲ၌ စဲြသြားသျဖင့္ ဒါေၾကာင့္ လည္း မနက္တိုင္း မစားရမေနႏိုင္ျဖစ္ၾက မွာပဲဟု ေတြးမိသည္။
လက္သုပ္မုန္႔ဟင္းခါး ေရာင္း၍ရေသာ ေဒၚဥ၏ ၀င္ေငြမွာ တစ္လ ၅၀၀၊ ၆၀၀ ရသည္။ နံနက္၆နာရီ မွ ၁၀နာရီ ထိသာ ဆိုင္ဖြင့္သည္။ တစ္ေန႔လံုးမ်ား ဆိုင္ထြက္ႏိုင္ခဲ့လ်ွင္ ၀င္ေငြ ၁၀၀၀ ခန္႕ရွိမည္ဟု အဆိုရွိသည္။
ျပည္ျမိဳ႕သို႔ ကၽြန္မ ႏွစ္ေခါက္သံုးေခါက္ ေရာက္သြားေသာ္လည္း ေဒၚဥတို႔ မိသားစုႏွင့္ အသိမိတ္ေဆြ မျဖစ္ခဲ့ေခ်။ ယခုတစ္ေခါက္မွ မမျပံဳးက ညဘက္ေခၚသြား၍ ေရာက္ဖူးရသည္။ သမံတလင္းခင္း၊ ပ်ဥ္ေထာင္သြပ္မိုးအိပ္သစ္ျဖင့္ မိသားစုတစ္စု ေထာင့္စြန္းခန္းကုိ ငွားေနၾကသည္။ ၀င္၀င္ခ်င္း အိမ္ေရွ႕ ဘုရားခန္း တြင္ စားပြဲခံုႏွစ္ခံု နံရံကပ္ထားသည္။ စားပြဲေပၚ၌ စာအုပ္မ်ားသပ္သပ္ ရပ္ရပ္စီ၍ ထားသည္။ ထိုအခန္း ႏွင့္ ကန္႔လန္႔ကာျခားလ်က္ ေပၚလစ္ေရာင္ေျပာင္ေနေသာ ႏွစ္ေယာက္အိပ္ ခုတင္ၾကီး ခင္းထားသည္။ ခုတင္ေပၚ၌ ေမြ႕ရာခင္း၊ ေခါင္းအံုးစြပ္မ်ားမွာ ဒိုဘီခ်အတိုင္း ေခါက္ရိုးက်က်ႏွင့္ ျဖဴေဖြး ေနသည္။ ခုတင္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း ေျခရင္းဘက္တြင္ ကြပ္ပ်စ္တစ္ခ်ပ္ ခင္းထားသည္။ လူသြား လမ္းေဘးတြင္ အ၀တ္အစားေသတၱာမ်ား ေအာက္က ခုခု၍ အစီအရီ တင္ထားသည္။
ေသတၱာမ်ားေပၚ၌ ၾကိဳးတန္းေတြ႕ရသည္။ မ်က္ႏွာသုပ္ပ၀ါ၊ ပုဆိုး၊ အက်ၤိမ်ားကုိ ေခါက္တင္ထားပံုမွာ စနစ္ရွိေသာ အိမ္ရွင္မေကာင္း တစ္ေယာက္၏ လက္ရာအတိုင္း ျဖစ္သည္။
ဤအခန္းကို ေက်ာ္လွ်င္ မီးဖိုကိုေတြ႕ရသည္။ ေဆးေရာင္စိမ္းသုတ္ထားေသာ သံဇကာ ေၾကာင္အိမ္ၾကီး တစ္လံုးသည္ နံရံ၌ ကပ္ေနသည္။ ေၾကာင္အိမ္ေပၚ၌ ႏို႔ဆီ၊ သၾကား၊ေကာ္ဖီမွုန္႔၊ ေဟာလစ္ စေသာ ဘူးခြက္ တို႔ကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အလ်ွံပယ္ စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္ပံုေပၚသည္။
မီးဖိုထဲ၌ ဆန္ကိုအိတ္လိုက္ ေထာင္ထားသည္။ ဆီကို ပံုးလိုက္ေတြ႔ရသည္။ ငရုတ္၊ ၾကက္သြန္၊ အာလူးစေသာ စားသံုးကုန္မ်ားမွာ လက္လီ၀ယ္သံုး၍ မျဖစ္။ ေန႔စဥ္လက္သုပ္ဆိုင္အတြက္ အိမ့္အတြက္သံုးေနရေသာေၾကာင့္ အိတ္လိုက္၊ ပံုးလိုက္၊ ပိႆလိုက္ အေတာင့္၀ယ္ထားရေသာ ပစၥည္းေတြ ျဖစ္၏။
ဗီရိုထဲတြင္ တိုက္ေခ်ာပန္းကန္မ်ားကို အထပ္လိုက္ စီတင္ထားသည္။ မီးဖိုထဲ၌ ဘယ္ပစၥည္း ၾကည့္ၾကည့္၊ ေျပာင္ေျပာင္ေရာင္ေရာင္ ရွိသည္။ အိမ္ၾကီးအိမ္ေကာင္းမ်ား၌ သံုးေသာ ႏိုင္ငံျခားလုပ္ ခြက္ေယာက္ အသံုးအေဆာင္ မ်ားႏွင့္ မကင္းသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ ေသာက္ေရအုိုးဖံုးေပၚတြင္ တင္ထားေသာ ေၾကးဖလား မွာ အေရာင္တေျပာင္ေျပာင္ လက္ေနေလသည္။
အိမ္ေရွ႕ အိမ္ေနာက္ေဖးအထိ တစ္ခန္းလံုးတြင္ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုေတြ႕ရသည္။ ၄င္းမွာ အိမ္ေရွ႕ရွိ စာေရးစားပဲခံုကေလး ကပ္ထားေသာ နံရံတစ္ခုလံုး၌ မွန္ေပါင္သြင္း၍ ခ်ိတ္ထားေသာ ကားခ်ပ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ေဒၚဥ၌ သားသံုးေယာက္ရွိသည။ သားသံုးေယာက္စလံုး ေက်ာင္းတြင္ အတန္းတိုင္း၌ စာေတာ္ကာ ပထမစြဲၾကသည္။ စာေမးပြဲတိုင္း ပထမခ်ည္းစြဲ၍ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ႏွင့္ ေအာင္ၾကေသာ ေအာင္လက္မွတ္ မ်ားကို နံရံ၌တန္းစီ၍ ဆြဲခ်ိတ္ထားေလသည္။ သားအၾကီး ေမာင္စိုးျမင့္သည္ ၁၀တန္း ေျဖထားသည္။ သားအလတ္ ေမာင္ေအးသည္ ၇တန္းေျဖထားသည္။ အငယ္ဆံုး ေမာင္တင္၀င္းမွာ ၄-၅တန္း ေရာက္ေနေလျပီ။ သားေတြအတြက္ စာေမးပြဲ မေအာင္မွာကုိ လံုး၀မပူရဘဲ ပထမ မစဲြၾကမွာ ကိုသာ ပူရသည္။
''ေဟာဒါက ေမာင္စိုးျမင့္ ပထမစြဲခဲ့တဲ့ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ေအာင္လက္မွတ္္ပဲ။ ေဟာဒါက ေမာင္ေအး ၄တန္း၊ ၅တန္း၊ ၆တန္း၊ ၇တန္း၊ အထိစာေမးပြဲတိုင္းမွာ ပထမခ်ည္း စြဲလာတဲ့ ေအာင္လက္မွတ္ေတြ''
ေဒၚဥသည္ မွန္ေပါင္သြင္း ခ်ိတ္ထားေသာ စာေမးပြဲေအာင္လက္မွတ္မ်ားကို တစ္ခုျပီးတစ္ခု ၾကည့္လ်က္ ေအးတိေအးစက္ဟန္ျဖင့္ မပြင့္တပြင့္ ေျပာျပေနသည္။
အစိုးရတန္းျမင့္ေက်ာင္းတြင္ စာသင္ေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္လ်က္ မနက္တိုင္း လက္သုပ္ဆိုင္ ထြက္ေရာင္းၾကကာ အတန္းတိုင္း ပထမစြဲေအာင္ စာၾကိဳးစားၾကေသာ ကေလးေတြကုိ ခ်ီးက်ဴး စရာေကာင္းသည္။ နံနက္ ၉နာရီေက်ာင္းမတက္ခင္ ဆိုင္အတြက္ ေ၀ယ်ာ၀စၥအကုန္လံုး တစ္ေယာက္ တစ္လက္ သိမ္းက်ံဳး၍ လုပ္ၾကရ၏။ ေက်ာင္းခ်န္နီးမွ ေက်ာင္းေျပးတက္ၾက၏။ ညေန ေက်ာင္းကဆင္းလာျပန္လ်ွင္ ငရုတ္သီးေထာင္းဆီက်က္ခ်က္ႏွင့္ ဗာဟီရအလုပ္ မ်ားလွသည္။ ညဥ့္နက္မိုးခ်ဳပ္မွ စာက်က္ႏိုင္ၾက၏။
သူတို႔သည္ အစိုးရတန္းျမင့္ေက်ာင္း၌လည္း ေနၾကသည္။ ေနပံုထိုင္ပံု ၀တ္ပံုစားပံုမွာလည္း အဆင့္အတန္း ရွိသည္။ ယခုကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနႏွင့္ လူပ်ိဳကာလသားေလးတစ္ေယာက္ အိုးတိုက္ ခြက္တိုက္ အလုပ္တို႔ျဖင့္ အပိုးက်ိဳးေနျခင္းကို စိတ္၀င္စားရင္း သူတို႔ဘ၀ကုိ သူ႔တို႔နားလည္ၾက၍သာ ဟု ေတြးမိ ေတာ့သည္။
ကၽြန္မက 'ေဟ့ ေမာင္စိုးျမင့္' ဟု ေခၚလိုက္သည္။ ေမာင္စိုးျမင့္သည္ အိုးေတြခြက္ေတြကို ေရေလာင္း ေဆးေၾကာ ေနရာမွ 'ခင္ဗ်ာ' ဟုထူးလိုက္ျပီး ျပံဳးေန၏။
''မင္းတုိ႔ အေမ ဘယ္အခ်ိန္ ျပန္မွာလဲကြ''
ကၽြန္မႏွင့္ မမျပံဳးကို ယေန႔နံနက္ ေဒၚဥက ထမင္းစားဖိတ္ထားသည္။ ကၽြန္မမွာ ေန႔လယ္ ၁၂နာရီ ရထားႏွင့္ ရန္ကုန္ျပန္ရမည္ျဖစ္၍ ရထားေနာက္က်မွာ စိုးရိမ္ေနသည္။ ေဒၚဥဆိုင္သိမ္း၍ ျပန္လာမွ ခ်က္ျပဳတ္ ေနလ်ွင္ မီမွမီပါ့မလားဟု စိတ္ပူသြားသည္။
''၁၀ နာရီေလာက္ ျပန္လာလိမ့္မယ္ အန္တီ'']
'မင္းေမေမ ျပန္လာမွ ထမင္းခ်က္မွာလား' ဟု ကၽြန္မက ေမးၾကည့္လိုက္သည္။
''ဘယ္ဟုတ္မလဲ အန္တီ။ မနက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔အေဖ အေစာၾကီးေစ်းထြက္၀ယ္ေပးတယ္။ အားလံုး ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ျပီးပါျပီ''
သူတို႔တြင္ အဖရွိမွန္း မမျပံဳးေျပာ၍ သိသည္။ သူတို႔အေဖႏွင့္ မေတြ႕ရေသးေခ်။ ေကာင္းေကာင္း မက်န္းမာသျဖင့္ အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ရွာဘဲ တစ္အိမ္လံုးကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ကာ မားမားမတ္မတ္ ရပ္ႏိုင္ရံု၊ ပါးစပ္ႏွင့္ စီမံရံုသာ အေျခအေနရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ေမာင္စိုးျမင့္ ေျပာမွ သူတို႔အေဖ အခန္းက႑ သည္ ေခါင္းထဲ၀င္လာသည္။ အကယ္၍သာ သူတို႔သည္ အေဖမရွိဘဲ မုဆိုးမ သားသမီး ျဖစ္ၾကလွ်င္ အခုေလာက္ ေသ၀ပ္အပိုးက်ိဳးၾကပါမလားဟု ေတြးစရာ ျဖစ္လာေလသည္။ သားေယာက်ာ္း ေလးေတြလည္းျဖစ္ျပန္ အစိုးရတန္းျမင့္ေက်ာင္း၌လည္း ေနျပန္ ဘယ္လိုပင္ အေမကုိ ကူေဖာ္ ေလာင္ဖက္ရသည္ ထားဦးေတာ့။
ယခုလိုအိုးတိုက္ အိမ္သိမ္း၊ ထမင္းခ်က္၊ အ၀တ္ေလ်ွာ္ စေသာအိမ္ေထာင့္တာ၀န္ေတြကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အပိုးေသေသႏွင့္ သိမ္းက်ံဳးလုပ္ကိုင္ေပးလိမ့္မည္မထင္။ အေဖဟူေသာရိုေသ ေၾကာက္ရြံ႕ရမည့္သူ တစ္ဦးမားမား မတ္မတ္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ပင္ သူတိုိ႔ကို အပိုးက်ံဳးေအာင္ ဖန္တီးေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ သူလုပ္ကိုင္ေနပံုကို အကဲခတ္ရင္း စည္းစနစ္ကို အေမက ေပးသလား အေဖက ေပးသလား ေတြးစရာရွိေနသည္။ သူ႔အေဖႏွင့္ မျမင္ဘူးခင္ ပံုဖမ္း၍ ၾကည့္မိသည္။ မနက္အိမ္ရွင္မ ဆိုင္ထြက္ေနစဥ္ အိမ္အတြက္ ဟင္းလ်ာခ်က္ရန္ ေစ်းထြက္၀ယ္သည္ ဆိုသည္ႏွင့္ပင္ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မွန္း အကဲခတ္ႏိုင္သည္။ သူ႔အေဖသည္ အလုပ္အကိုင္ မလုပ္ႏို္င္သည့္ အခ်ိ္န္ကာလအတြင္း၌ အိမ္ကုိ တစ္ဖက္ၾကည့္ကာ သားေတြကို ဖိဆံုးမလ်က္ 'မင္းအေမဆိုင္ထြက္ေစ်းေရာင္းေနရတာ မင္းတို႔ ပညာတတ္ ဖို႔အတြက္' ဟု သိေစနားလည္္ ေစေအာင္ ေခါင္းထဲသို႔ ရိုက္သြင္းေပးေနေသာ အေဖ တစ္ဦး ျဖစ္ရမည္ဟု ေတြးထင္ၾကည့္မိသည္။
ေမာင္စိုးျမင့္သည္ နံနက္ ေ၀လီေ၀လင္း၌ ဆိုင္ခင္းေပးျပီး ျပန္လာကာ ထမင္းခ်က္ရေလသည္။ အေဖေစ်းက၀ယ္လာေသာ ဟင္းလ်ာမ်ားကုိ ဘာႏွင့္ ဘာႏွင့္ ခ်က္ရန္ ခို္င္းေစသည့္အတိုင္း ခ်က္ျပီး သြားေခ်ျပီ။ ထမင္းခ်က္ျပီးသြား၍ အိုးေတြခြက္ေတြကို အိမ္ေရွ႕တြင္ တိုက္ခၽြတ္ေဆးေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သည့္ေနာက္ အ၀တ္ေလ်ွာ္၊ အိမ္သိမ္းစေသာ သူ႔အလုပ္ေတြ တစ္ပံုၾကီး ရွိေပဦးမည္။
သူ႔အေဖအေၾကာင္း စဥ္းစားေနခိုက္ သူ႔အေဖအျပန္က ျပန္လာသည္။ အသားညိဳညိဳ၊ ပိ္န္ပိန္ပါးပါး အသက္၅၀ခန္႔ရွိမည္။ အေညာင္းမိထားေသာ မက်န္းမာသည့္ ရုပ္မ်ိဳးလည္း ေပၚသည္။ အထူးသျဖင့္ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ထက္ျမက္လ်က္ ၾသဇာတကၠမႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မ်က္လံုးမ်ား ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မကို ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္ ႏွုတ္ဆက္လိုက္လ်က္ သားဘက္သို႔ လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။
''ျပီးျပီလားေဟ့… ေမာင္စိုးျမင့္၊ ျပီးရင္ ထမင္းပြဲ ျပင္ရေအာင္''
သူသည္ ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ပင္ မီးဖိုထဲသို႔ တန္း၀င္သြားေလသည္။
ထိုအခ်ိန္၌ သားအမိႏွစ္ေယာက္သည္ လက္တြန္းလွည္းၾကီး တြန္းကာေစ်းမွ ဆိုင္သိမ္းျပန္လာ ၾကသည္။ အိမ္ေရွ႕၌ လွည္းဆိုက္သည့္အခါ ေမာင္စိုးျမင့္သည္ ေျပးထြက္သြားသည္။ လွည္းေပၚမွ ပစၥည္းမ်ားကို သယ္ခ်ၾကသည္။ ေမာင္ေအးသည္ သူႏိုင္သေလာက္ ထမ္းရြက္လ်က္ တစ္ေခါက္ျပီး တစ္ေခါက္မီးဖိုထဲသို႔ ပို႔ေပးေနေလသည္။
ေဒၚဥသည္ ေမာေမာပန္းပန္းျဖင့္ ကၽြန္မနားတြင္ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ ပန္းနာသည္ကဲ့သို႔ အသက္ရွဳသံတြင္ ခၽြဲသံ ပါေနသည္။ သူ႕ခင္ပြန္းလုိ သက္လက္ဖ်တ္လတ္ေသာ အမူအရာမရွိဘဲ ခပ္ေအးေအးႏွင့္ ရိုးသားေသာ အသြင္ေဆာင္ေနသည္။ ကၽြန္မက ျပံဳး၍ ေျပာလိုက္သည္။
''ကၽြန္မေစ်းကျပန္လာျပီး ေမာေမာနဲ႔ ဒီပက္လက္ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ေနတယ္။ ေမာင္စိုးျမင့္ အိုးတိုက္ေနတာကို ၾကည့္ျပီး စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးၾကီးပဲ။
ေဒၚဥသည္ မ်က္လံုးကုိပင့္ကာ ျဖည္းေလးစြာ လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။
''သူ႔အေဖကလည္းမမာ၊ ကၽြန္မကလည္း မာတာ မဟုတ္ဘူး၊ လက္သုပ္ေရာင္းတဲ့ အလုပ္ဟာ သိပ္အေညွာ္မိတာ၊ ပင္လည္းပင္ပန္းတယ္။ သူတို႔ကုိသာ ဒီလိုခိုင္းမလာရင္ မိဘႏွစ္ေယာင္စလံုး မမာ ေနပံုနဲ႔ေတာ့ အခက္ေပါ့။ သူတို႔အကူအညီရလို႔သာ ကၽြန္မထြက္ေရာင္းႏိုင္တာေပါ့။ ကၽြန္မတို႔ ပင္ပင္ ပန္းပန္း လုပ္ရသမ်ွ သူတို႔ပညာသင္ႏိုင္ၾကဖို႔ အတြက္ပါပဲ။
ကၽြန္မက 'လိမၼာၾကပါတယ္ေလ' ဟုေျပာလိုက္သည္။ ေဒၚဥသည္ ျပံဳးလိုက္ေလသည္။ သူ႔အျပံဳးသည္ မပြင့္တပြင့္ ျပံဳးဟုန္ျဖစ္သည္။ အျပံဳးေနာက္၌ ပုန္းကြယ္ေနေသာ အားရေက်နပ္ျခင္း သည္ ထြက္ျပဳ ေနသည္။
''သူ႔တို႔ေက်ာင္းက ဆရာ၊ ဆရာမေတြဆိုရင္ သူတို႔အေၾကာင္း သိလို႔သူတို႔ကို သိပ္ခ်စ္ၾကတာပဲ။ ဖေအကလည္း မ်က္ႏွာသာကုိ တစ္ခ်က္မွ မေပးဘူး။ အပိုးက်ိဳးေအာင္ ဖိခိုင္းျပီး ပညာတတ္ ၾကေအာင္ပဲ ေစာင့္ၾကည့္ ေစာင့္ေျပာေနေတာ့တာပဲ။ ေစ်းထဲမွာ တခ်ိုဳ႕ဆိုင္လာစားတဲ့ သူေတြ သူတို႔ေက်ာင္းေနမွန္း မသိၾကဘူး။ 'ခင္ဗ်ားၾကိး သားေလးေတြကို ခိုင္းလိုက္တာဗ်ာ။ ေက်ာင္းေလးဘာေလး အရြယ္ရွိတုန္း ထားပါဦး' လို႔ေျပာၾကတယ္။ ကၽြန္မက ဘာမွမေျပာဘဲ အသာေလး ေနလိုက္တယ္။ ေက်ာင္းခ်ိန္ႏိုးလာရင္ ဆိုင္ကေန ေက်ာင္းကို ေျပးတက္ၾကတာပဲ''
ကၽြန္မမွာ သူေျပာသည္ကုိ နားေထာင္ရင္း တစ္ဖက္၌ ေတြးမိေတြးရာေတြးေနမိသည္။ မ်က္စိေရွ႕ထဲတြင္ ကၽြန္မသားသမီးသံုးေယာက္၏ မ်က္ႏွာမ်ားသည္ ရစ္၀ဲေနေလသည္။ သူတို႔အေဖ ေသဆံုးသြားျပီးသည့္ ေနာက္အဆင့္အတန္းျမင့္ေအာင္ လူ႔ေအာက္သူ႔ေအာင္ မက်ေအာင္ဆိုတာေတြထက္ ပိုလြန္ကဲလ်က္ ၀တ္ခ်င္သလို၀တ္ စားခ်င္သလိုစားၾကေစကာ အဘက္ဘက္ကလိုေလေသးမရွိေအာင္ အလိုလိုက္ ခဲ့သည္။ အိမ္မွဳကစၥ၌ အေမကိုယ္တုိင္က တံျမက္စည္းလွည္း ၾကမ္းတိုက္ခဲ့သည္။ သားသမီးမ်ားကို တံျမတ္စည္း တစ္ေခ်ာင္းမွ မကိုင္ခိုင္းခဲ့ပံု ေတြကိုတေရးေရး ေတြးျမင္ေနမိေလသည္။
ေဒၚဥက ဆက္ေျပာသည္။
''ေဆြမ်ိဳးေတြ သေဘာမက်သူနဲ႔ အိမ္ေထာင္ခ်လာခဲ့ေတာ့ ကၽြန္မဘ၀ဟာ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ အေတာ္ ေ၀းေနတယ္။ ဒီၾကားထဲ လက္သုပ္ကလည္းေရာင္းေတာ့ သူတို႔တစ္ေတြနဲ႔ သာ မေတြ႕ခ်င္ ေသးတယ္''
---------------------
ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး
ု
ဇာတ္သိမ္းပိုင္းဆက္ရန္ ⬇⬇⬇⬇
Posted by SHWE ZIN U at 6:57 AM
( ေရႊဇင္ဦးဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်)
----------------------------------------------
မမေလး၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ (ဝီကီပီးဒီးယား)
🔼🔼🔼🔼🔼🔼🔼🔼🔼🔼🔼
မမေလးကို ဧရာဝတီတိုင္း ဖ်ာပုံခ႐ိုင္ ဘိုကေလးၿမိဳ႕နယ္ ကမာကလူေက်း႐ြာ၌ အဖ ဦးပ်ားခ်ိဳ(ေဒၚဆင္ဘဏ္မန္ေနဂ်ာ)၊ အမိ ေဒၚကြီ တို႔က ၁၉၁၇ ခု ဧၿပီလ ၁၃ ရက္ ေသာၾကာေန႔တြင္ ေမြးဖြားသည္။ ေမြးခ်င္းငါးဦးအနက္ စတုတၳေျမာက္ ျဖစ္သည္။ အမည္ရင္း မတင္လႈိင္ ျဖစ္သည္။ ၁၉၂၂ ခုတြင္ ဖ်ာပုံ ေအဘီအမ္ ေက်ာင္း၌ အစိုးရေက်ာင္းမွ ၁၉၂၇ ခုတြင္ သတၱမတန္းေအာင္သည္။ ထို႔ေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕မ အထက္တန္းေက်ာင္း ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕မ အမ်ိဳးသမီးေက်ာင္း၌ နဝမတန္း (၁၉၃၂) အထိ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ ၁၉၃၈ ခုတြင္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ဦးခ်စ္ေမာင္ ႏွင့္ လက္ထပ္သည္။ ၁၉၄၆ ခု ဧၿပီလ ၃ ရက္တြင္ ခင္ပြန္း ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္ ကြယ္လြန္၍ သားႏွစ္ဦးႏွင့္ သမီးတစ္ဦး က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၉ ခု ေမလ ၁၄ ရက္တြင္ ဦးေအာင္ေဇယ်ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳသည္။
ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး(၁၉၁၇ - ၁၉၈၂)
ေမြးသကၠရာဇ္ -၁၉၁၇ ခု ဧၿပီလ ၁၃ ရက္ ေသာၾကာေန႔အမည္ရင္းမတင္လႈိင္
မိဘအမည္--ဦးပ်ားခ်ိဳ + ေဒၚကြီေမြးဖြားရာေဒသဧရာဝတီတိုင္း၊ ဖ်ာပုံခ႐ိုင္၊ ဘိုကေလးၿမိဳ႕နယ္ ကမာကလူေက်း႐ြာႏိုင္ငံသား
လူမ်ိဳးျမန္မာကိုးကြယ္သည့္ဘာသာ--ဗုဒၶဘာသာ
ပညာအရည္အခ်င္း--နဝမတန္း
အလုပ္အကိုင္--စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာ၊
တိုင္းရင္းေဆးပညာရွင္ၾကင္ေဖာ္ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္၊ ဦးေအာင္ေဇယ်သားသမီးသားႏွစ္ဦး၊ သမီးတစ္ဦးထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈရသစာေပေရးသားေသာ စာေရးဆရာမႀကီးထင္ရွားသည့္လက္ရာမ်ားသူလိုလူ၊ မုန္း၍မဟူရရွိခဲ့သည့္ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ားစာေပဗိမာန္ဆုကြယ္လြန္ရက္၁၉၈၂-ခု ဧၿပီလ ၆ ရက္ကြယ္လြန္ရာေဒသရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္သာယာလမ္း ေဘာက္ေထာ္လက္မွတ္[[Image:|100px]]ကြန္ယက္[၁]
ဘိုကေလးၿမိဳ႕ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ုံးတြင္ အဖြဲ႕ဝင္ႏွင့္ တက္ေခတ္အမ်ိဳးသမီးအဖြဲ႕ ဥကၠ႒ (၁၉၃၆ - ၃၇)၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ထုတ္ေဝသူ၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ဟစ္တိုင္ သတင္းစာ အယ္ဒီတာ (၁၉၃၉)၊ အမ်ိဳးသမီးကေလာင္ရွင္အသင္း ဒုတိယဥကၠ႒ႏွင့္ ကေလာင္ရွင္မဂၢဇင္း တာဝန္ခံအယ္ဒီတာ (၁၉၄၇)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာ အသင္း ဥကၠ႒ႏွင့္ ကမာၻ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကြန္ဂရက္ ျမန္မာႏိုင္ငံဒုတိယ ဥကၠ႒ (၁၉၅၅)၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေရးဆရာ စာေပကလပ္ အတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ (၁၉၆၁ - ၆၂) တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ဆိုဗီယက္သို႔ ယဥ္ေက်းမႈ ေကာ္မတီ အဖြဲ႕ဝင္ (၁၉၅၂)၊ အာရွတိုက္ စာေရး ဆရာမ်ား ကြန္ဖရင့္ နယူးေဒလီ (၁၉၅၅)၊ အဏုျမဴဆန႔္က်င္ေရးကြန္ဖရင့္ [ဂ်ပန္] (၁၉၅၈)၊ ဂ်ပန္ ဘာသာျပန္ "ေသြး" ဝတၳဳ အတြက္ ဂုဏ္ျပဳဖိတ္ၾကားျခင္း ဂ်ပန္ (၁၉၈ဝ) စသည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ သြားခဲ့သည္။
စာေပေရးသားျပဳစုျခင္းျပင္ဆင္
ပုဂၢိဳလ္ေရး 'ပစ္စာ' တစ္ေစာင္ကို တုံ႔ျပန္ ေဆာင္းပါး ေရးရာမွ သတင္း စာတိုက္ ႏွင့္ ဆယ္သြယ္ မိၿပီး စာေပ နယ္ထဲ ေရာက္ခဲ့သည္ ဆို၏။ "အမ်ိဳးသမီးမ်ား 'ဏႀကီးသတ္' ဉာဏ္ ရွိၾကရန္" (ျမန္မာ အလင္း၊ ၁၉၃၆ - ၃၇) သည္ ပထမ ပုံႏွိပ္ ေဆာင္းပါး ျဖစ္သည္။ ပထမ ပုံႏွိပ္ ဝတၳဳမွာ "မသိရေလျခင္း" [ဂ်ာနယ္ေက်ာ္၊ ၃၁ - ၅ - ၁၉၄၁] ျဖစ္သည္။ ထင္ရွားေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ သူမ (၁၉၄၅)၊ သူလိုလူ (၁၉၄၇)၊ သူလိုမိန္းမ (၁၉၄၈)၊ ရႈမၿငီး (၁၉၄၈)၊ စိတ္ (၁၉၅၁)၊ ကမာၻေျမဝယ္ (၁၉၅၂)၊ မုန္း၍မဟူ (၁၉၅၅)၊ ေတြးတစိမ့္စိမ့္ (၁၉၆၃) [လွတမ်က္ႏွာ - ၁၉၆၉]၊ ရင္နင့္ေအာင္ေမႊး (၁၉၆၇)၊ ရင္မွတရႈိက္ (၁၉၇၉)၊ ေသြး (၁၉၇၃)၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး၏ ဘဝ ပုံရိပ္မ်ား (၂ဝဝ၂) တို႔ ျဖစ္ၾက၏။ မုန္း၍မဟူ ျဖင့္ ၁၉၅၅ ခု စာေပဗိမာန္ဆု၊ ေတြးတစိမ့္စိမ့္ ျဖင့္ ၁၉၆၃ ခု အႏုပညာ စာေပဆု ဝတၳဳတို ေပါင္းခ်ဳပ္ တတိယဆု ရရွိ ခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံျခား ဘာသာသို႔ ျပန္ဆို ခဲ့သည္ မ်ားမွာ ျမက္ကေလးတပင္ (ဂ်ာမန္ - ၁၉၆၈)၊ ေတြးတစိမ့္စိမ့္ (႐ုရွ - ၁၉၈၄)၊ ေသြး (ဂ်ပန္ - ၁၉၇၇)၊ မုဆိုးမ (အဂၤလိပ္)၊ မုန္း၍မဟူ (႐ုရွ၊ ဥဇဘက္၊ ျပင္သစ္၊ တ႐ုတ္) တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
ဂ်ာနယ္ ေက်ာ္မမေလး၏ ကေလာင္ခြဲ မ်ားမွာ ရေဝလႈိင္၊ လွတခိုင္၊ ဘိုကေလး မတင္လႈိင္ တို႔ျဖစ္ ၾကသည္။ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာ အျဖစ္ သာမက တိုင္းရင္း ေဆးပညာရွင္ အျဖစ္လည္း ထင္ရွား၏။ ေဆးပညာ ေဆာင္းပါးမ်ား (၁၉၆၂) (ျမန္မာ့ ေဆးပညာ - ၁၉၆၇) ကို ျပဳစု ခဲ့သည္။
ဘဝနိဂုံးျပင္ဆင္
၁၉၈၂ ခု ဧၿပီလ ၆ ရက္ အဂၤါေန႔ နံနက္ ၆:၃ဝ နာရီတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္သာယာလမ္း ေဘာက္ေထာ္ ေနအိမ္၌ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။
No comments:
Post a Comment