ျမနႏၵာ ေျပာခ်င္ေသးသည္။ (ေမာင္ ကိုကို ႏွင့္ ျမနႏၵာ ၂)
📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰
( အပိုင္း-၆)
ၾကည္ေအး
၂
ျမနႏၵာသည္ ကားတံခါးကို ေသာ့ခတ္ၿပီး ႐ုတ္တရက္ မလႈပ္ရွားေသးဘဲ အျဖဴႏွင့္ လိေမၼာ္ စပ္ထားေသာ စကၠဴပန္း႐ုံ ၀င္းထိန္ေနသည္ကို ႏွစ္လိုစြာ ေငးေမာေနလိုက္ေသး၏။ သိပ္လွတာပဲ၊ သိပ္လွတာပဲ၊ ေလာကမွာ လူ နည္းနည္းကေလးနဲ႔ ပန္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ၊ သိပ္ေအးခ်မ္းမွာပဲဟု ေတြးလိုက္မိေသး၏။ ေရာက္ႏွင့္ေနေသာ ကားမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ ဖဲ၀ိုင္းမွာ လူစုံၿပီဆိုတာကို သိရသည္။ လူစုံေလၿပီ။ ျမနႏၵာကို ေစာင့္ရင္း ကစားႏွင့္ၾကမည္။ ကိစၥမရွိ ျမနႏၵာက ေျခာက္နာရီမွာလာ၍ ကိုးနာရီမွာ ျပန္သူျဖစ္သည္။ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားမွာ ဖဲ၀ိုင္းကို မွန္မွန္လာေသာ္လည္း အားထားရေသာ ၀ိုင္းသားမဟုတ္။ ဖဲ၀ိုင္းကို လာ ေသာ္လည္း ဖဲ႐ိုက္ခ်င္သည္မဟုတ္။
ဖဲမ႐ိုက္ခ်င္ဘဲ ဘာေၾကာင့္ လာရသည္ဆိုတာကို ေျပာရလွ်င္ အရွည္ႀကီး ေျပာရမည္။ တနဂၤေႏြေန႔ ၆ နာရီႏွင့္ ၉ နာရီ ၾကားမွာ အိမ္မွာ မေနခ်င္လို႔ ဆို႐ုံႏွင့္ ၿပီးမည္ မဟုတ္။ ၿပီးေတာ့ ျမနႏၵာကို အျပစ္တင္ၾကလိမ့္ဦးမည္။ ကိစၥမရွိ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမနႏၵာသည္ စြပ္စြဲသမွ်ကို ရွင္းလင္းရန္ လူ႔ဘ၀သို႔ လာေရာက္ခဲ့သည္ မဟုတ္။ မနာလိုေသာ စိတ္ထားမ်ားကို ေခ်ာ့ေမာ့ ေဖ်ာင္းဖ်ရန္ လာေရာက္ခဲ့သည္ မဟုတ္။ ၿပီးေတာ့ စြပ္စြဲစကားႏွင့္ ေခ်ာ့ေမာ့ ေဖ်ာင္းဖ်ရန္ဆိုတာကိုလည္း ျမနႏၵာက သတိတရ ရွိလွသည္မဟုတ္။ ညအိပ္ရာ၀င္ ေျခမွန္မွန္ ေဆးရသည္က အရသာ ရွိေသးသည္ပင္။ ထိုသို႔ မာန ထားခဲ့ဖူးသည္။ ယခုလို အသက္ႀကီးရင့္ လာလွ်င္ေတာ့ ထိုမာနသည္ ေလ်ာ့ပါးသြားၿပီး မာနကင္းေသာ အမွတ္တမဲ့ ေနလိုက္ျခင္းက ပိုလို႔ပင္ စိတ္လက္ေပါ့ပါးေစေသးသည္။ မထိခိုက္ႏိုင္ေသးသည္။ လြတ္လပ္ခဲ့သည္။
ဒါေၾကာင့္ပဲ “ဆန္းေဒးညေနဆို အိမ္မွာမေနခ်င္လို႔ ဖဲလာ႐ိုက္ရတာ။ ၀ါသနာပါလို႔ မဟုတ္ပါဘူး”ဟု သူ ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာတတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ မ်က္ခုံးပင့္၍ ၾကည့္ၾကသူတို႔ကို ျမနႏၵာ၏ ေက်ာ္ၾကားေသာ အျပံဳးျဖင့္သာ အေျဖ ဆက္လက္ေပးလိုက္သည္။
တနဂၤေႏြေန႔ ညေနမ်ားမွာ မာမာ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပါးပါ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေသာ္လည္းေကာင္း အိမ္သို႔ ထမင္းလာစားသည္။ သူတို႔ရဲ႕ တူသမက္ ျမနႏၵာရဲ႕ အစ္ကိုလင္ကို ေကာင္းခ်ီးေပးဖို႔ ထင္သည္။ လာၾကျမဲျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔လုံး ျမနႏၵာက ညေနထမင္းပြဲအတြက္ စီမံျပင္ဆင္ရသည္။ ႏိုင္ငံျခားသား သံအမတ္ႀကီးမ်ားကို ဖိတ္ၾကား ေကၽြးေမြးခဲ့ရသည္ႏွင့္ မျခား။ တစ္အိမ္လုံး တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း မြမ္းမံျပင္ဆင္သည္။ ႏွင္းဆီပန္း ရနံ႔မ်ား ႀကိဳင္လႈိင္ေစသည္။ ရာသီအလိုက္ သစ္ခြ၊ သဇင္၊ ႏွင္းပန္း၊ သစၥာပန္း တို႔ျဖင့္ အလွျဖည့္ဦးမည္။ ဧည့္ခန္း ပန္းအိုး ေကာင္းစြာ စိုက္ႏိုင္ဖို႔ ေနာက္ခံ သစ္ရြက္ကို ေတာျဖစ္ေအာင္ စိုက္ခဲ့သည္။ ၾကမ္းျပင္၊ ေကာ္ေဇာ၊ ခန္းဆီးရွိ လိုက္ကာကို သရသည္။ အိမ္ရွိ အိမ္ေဖာ္ ဒါဇင္၀က္သည္ စေနေန႔ညကတည္းက ႀကိဳတင္ လုပ္ကိုင္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ျမနႏၵာကမူ မနက္မိုးလင္းမွ အလုပ္ စခ်င္သည္။ မာမာ၊ ပါပါ ႏွင့္ ကိုကို တို႔ရဲ႕ ဇာတ္ရည္ ၀ေနေအာင္ တိုက္ထားေသာ တနဂၤေႏြေန႔ည ထမင္းစားပြဲ ဇာတ္ထုပ္၌ ပါ၀င္ ကျပဖို႔ရာ သူ အိပ္ရာက ထခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွ ထမည္လို႔ေတာ့ ျမနႏၵာက ဆုံးျဖတ္ထားေလသည္။
ၾကည့္ပါဦး။ အိမ္ေထာင္သက္ အႏွစ္ ၂၀ အတြင္းမွာ လန္ဒန္၊ ပါရီ ႏွင့္ ျမဴးနစ္တို႔မွာ လွည့္လည္ခဲ့သည့္ အိမ္ေထာင္ဦး ရွစ္ႏွစ္မွအပ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္သည့္ ၁၂ ႏွစ္မွ် ကာလပတ္လုံး မာမာ ႏွင့္ ပါပါသည္ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း အိမ္မွာ ထမင္းလာစားၾကသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ သုံးလမွာေတာ့ ျမနႏၵာသည္ သားႏွင့္ သမီးကို ေခၚကာ ရွမ္းျပည္နယ္သို႔ တက္ျမဲ၊ လြတ္ကင္းျမဲေပါ့။
တနဂၤေႏြေန႔ ည ၈ နာရီမွာ ထမင္းပြဲ စ ျမဲ။
“ဒါေပမယ့္ ပါပါ”လို႔ ျမနႏၵာ သူ႔ဖခင္ႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ ႏြဲ႕ျမဲ အက်င့္ပါကာ ေခါင္းကို ငဲ့ၿပီး ႏြဲ႕၍ “နႏၵာက တနဂၤေႏြေန႔ညဆို ၀ေအာင္ မစားဘူး။ ဟင္းရည္နဲ႔ ေပါင္မုန္႔ပဲ စားမွာ”
ပါပါ သိပါသည္။ မာမာ သိပါသည္။ ကိုကိုက အသိဆုံးေပါ့။ သူတို႔ ထုံးစံအတိုင္း မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၾကၿပီး...
“ေကာင္းသားပဲ သမီး”
“ေကာင္းတာေပါ့ သမီး”
“ေကာင္းတာေပါ့ ဒါလင္”
... လို႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း ေထာက္ခံၾကမည္။ ၿပီးေတာ့ ျမနႏၵာက ထမင္းစားပြဲၿပီးမွာ ကိုးနာရီ ဆယ္မိနစ္မွာ ေကာ္ဖီ၀ိုင္းသို႔ ၀င္ပါရေစလို႔ ေတာင္းပန္မည္။ သူစိမ္းေတြ မဟုတ္ေလေတာ့ ေခါင္းညိတ္ၾကျပန္သည္။ ျမနႏၵာသည္ ဦးသန္းတင့္ အိမ္ဖဲ၀ိုင္းမွ ကိုးနာရီ တိတိ ထျပန္လာလွ်င္ အိမ္သို႔ ကိုးနာရီ ဆယ္မိနစ္တိတိမွာ ေရာက္သည္။ ဧည့္ခန္း၌ လင္သည္ႏွင့္ ဧည့္သည္အျဖစ္ေရာက္ေနေသာ မိဘတို႔၏ ေကာ္ဖီ၀ိုင္းကို သူ ၀င္မည္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ မႀကိဳက္ေသာ ဖဲ၀ိုင္းအေၾကာင္းကို ရယ္ေမာကာ ေျပာျပမည္။ ယခုတစ္ေလာ ငယ္ငယ္က ခင္ခဲ့ဖူးေသာ၊ နႏၵာကို ခ်စ္ခဲ့ဖူးေသာ လင္းဆိုတဲ့ ေကာင္ေလးနဲ႔ ဖဲ၀ိုင္းမွာ အံ့ၾသစရာ ျပန္ေတြ႕ရတာေတာင္ ေျပာေနရျပန္သည္။ သိပ္ေျပာလို႔ ေကာင္းတာပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယခုမွ အျပင္က ျပန္ေရာက္လာသည့္ အိမ္ရွင္မ ၀င္လာေသာ ေကာ္ဖီ၀ိုင္းသည္ စိုျပည္လာမည္ပင္။ ေကာလိပ္ေရာက္ၿပီျဖစ္သည့္ သားပင္ ေဘာ္ဒါေဆာင္မွ ျပန္ေရာက္ေနလွ်င္ ထမင္းစားပြဲသို႔ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ၀င္ေလၿပီ။ သမီးငယ္ေလးလည္း တစ္ညတေလ ႏိုးလို႔ ႏိုင္လြန္ဇာ ည၀တ္အက်ႌေလး ဖားလ်ားနဲ႔ အထိန္း လက္ထဲက ႐ုန္းကန္ေျပးဆင္းလာမည္။
ထိုအခါမ်ိဳးမွာ ျမနႏၵာသည္ မ်က္ရည္မ်ား ေ၀့လည္ကာ သူတကာ မျမင္ေအာင္ သမီးေလး ဆံပင္ရွည္ထဲ မ်က္ႏွာ၀ွက္ၿပီး နမ္း႐ႈပ္ရင္း၊ နမ္း႐ႈပ္ဟန္လည္း ေဆာင္ရင္း ပူေႏြးေသာ သမီးေလးေခါင္း၌ မ်က္ရည္စမ်ား သုတ္ရတတ္သည္။
နႏၵာ့ သမီးအိမ္ကို ေနာက္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္မွာ ထမင္းသြားစားတဲ့အခါ သမီးေလး ျမသီတာဟာ နႏၵာ့လို ထမင္းပြဲၿပီးမွ ဖဲ၀ိုင္းက ျပန္မလာေစရဘူးဟု သူ႔ကိုယ္သူ ကတိေပးျမဲ ျဖစ္၏။
သူ႔မ်က္ႏွာကို ကေလးေခါင္းမွ ခြာလိုက္သည့္ အခါတြင္မူ အျပံဳးမပ်က္သည္ကို မာမာ၊ ပါပါ ႏွင့္ ကိုကိုတို႔ ေတြ႕ရလိမ့္မည္။ ျမနႏၵာ အျပံဳး မပ်က္သည္မွာ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ျခင္း၏ အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း သူတို႔ သုံးေယာက္ေရွ႕မွာ က်က်နန ငိုလို႔မ်ား ရလွ်င္ ငိုခ်လိုက္ခ်င္ပါရဲ႕။ ဘယ္ေတာ့မွေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ ၾကာခဲ့ၿပီ။ ငိုလို႔ရခဲ့သည့္ တစ္ေန႔မွာ သူ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္လိမ့္မည္လို႔ ထင္ခဲ့ဖူးသည္။ ယခုေတာ့ သိၿပီ။ တစ္ေန႔တျခား သူ႔ အျပံဳးဟာ တည္ျမဲလာၿပီး သမီးေလး ေျပးဆင္းလာတာကိုပင္ အျပံဳးမပ်က္ျဖင့္ “ သမီး အိပ္ခ်ိန္ႀကီးမွာ ဘာလို႔ ဆင္းလာတာလဲ။ ႏိုးရင္လည္း ေမေမ တက္ခဲ့မွာေပါ့။ နာနီ႔ကို ေခၚခိုင္းလိုက္ေရာေပါ့။ သားေကာ စာက်က္ေနဖို႔ မေကာင္းဘူးလား” လို႔ ေျပာႏိုင္လာျပန္သည္။
မာမာက တစ္စုံတစ္ခု ေျပာမည္ျပဳၿပီး မေျပာ။ ပါပါက စည္းကမ္းႀကီးခ်င္ဟန္ႏွင့္ ေခါင္းယမ္းမည္။ ကိုကိုကေတာ့ သူ႔သမီးကို ခ်စ္ျမဲမို႔ လာပါဦး သမီးရဲ႕၊ ေဖေဖ့ဆီလည္း လာပါဦး”လို႔ ေခၚမည္။ လက္ဆန္႔တန္းလိုက္မည္။
စိတ္မခ်ဳပ္တည္းႏိုင္သည့္ အခါမ်ိဳးမွာ ျမနႏၵာသည္ ကေလးကိုေကာက္ခ်ီကာ အိမ္ေပၚတက္လာၿပီး ကေလး သိပ္ေနတတ္ေတာ့သည္။ ျပန္ေတာ့မည့္ မာမာ၊ ပါပါက အိမ္ေပၚတက္ ႏူတ္ဆက္ရသည္။ ကိုကိုက အိပ္ရာ၀င္ခါနီး လာႏႈတ္ဆက္ရသည္။ သူတို႔ လင္မယားသည္ တစ္ေယာက္တစ္ခန္း အိပ္ခဲ့ၾကသည္မွာ သမီးေလး ေမြးၿပီးကတည္းက ျဖစ္သည္။ ၄ ႏွစ္ရွိၿပီ။
“နႏၵာ သိပ္႐ိုင္းတာပဲေနာ္”ဟု ျမနႏၵာ မၾကာခဏ ေတြးတတ္ေပမည့္ ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ။ နႏၵာက ေမ့ေပ်ာက္ဖို႔ ခဲယဥ္း၏။ နာၾကည္းတတ္၏။
သူတို႔ သုံးေယာက္ဟာ ျမနႏၵာကို မသိနားမလည္တဲ့အရြယ္မွာ ညာခ်ၿပီး နႏၵာရဲ႕ ဘ၀ကို ေျခမြပစ္ခဲ့ၾကတယ္ဟု တစ္သက္လုံး ေတြးေတာခဲ့၏။ ဘယ္ခြင့္လႊတ္ႏိုင္မလဲ။ လိမၼာဖို႔ရာသာ သင္ၾကားခဲ့ရသည့္ ျမနႏၵာက ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနလိုက္ခ်င္သည္။ ျမနႏၵာက ျပံဳး႐ုံသာျပံဳးၿပီး အျပံဳးမပ်က္ဘူးဆိုတာကိုသာ တစ္ဆင့္ျပတတ္လာရၿပီး ယခုအထိ မိဘႏွင့္ လင္သည္တို႔က အဖြဲ႕မပ်က္ စည္းလုံးေနၾကသည္ကို ျမင္ရကာ မခံႏိုင္သည့္ အခါမ်ားမွာေတာ့ ႐ိုင္းတတ္လာတာ အမွန္ပဲ။ ဘယ္သူ႔ အျပစ္လဲ။
ပါပါကေတာ့ ေျပာသည္။ သမီးျမနႏၵာကို ဘယ္ေလာက္ျမတ္ႏိုးခဲ့သလဲကြယ္လို႔၊ ဘယ္ေလာက္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့သလဲကြယ္လို႔၊ ဘယ္ေလာက္ အထက္တန္းက်ေစခဲ့သလဲကြယ္လို႔၊ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္တမွ်ပါပဲလို႔။
x x x
ပါပါကေတာ့ သမီးျမနႏၵာ မေမြးခင္ကတည္းက အားလုံးစီစဥ္ခဲ့သည္ပင္။ ပါပါက အစီအစဥ္ႀကီးသူ ျဖစ္သည္။ သူက တစ္ဦးတည္းေသာ ကေလးကိုသာ လိုခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမနႏၵာသည္ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ မရွိ ျဖစ္ခဲ့သည္။
မွတ္မိေသး၏။ (ျမနႏၵာက အင္မတန္ မွတ္မိတတ္သည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႏွစ္ႏွစ္ သုံးႏွစ္ရြယ္ေလာက္ထိ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ျပန္မွတ္မိေနသည္။) ျမနႏၵာက အိမ္လာလည္ေသာ ဧည့္သည္၏ ကေလးကို ခ်စ္ေနၿပီး ေမေမ့ကို ပူဆာသည္။
“မာမာ့ ဗိုက္ထဲမွာ ေမာင္ေမာင္ေလး ေမြးပါဦး၊ ေမာင္ေမာင္ေလး ေမြးပါဦး” ဆိုေတာ့ မာမာက “ညည္း ပါပါကို ေျပာ” တဲ့။
ပါပါ့ကိုပူဆာျပန္ေတာ့ ျပံဳးရယ္ခဲေသာ ပါပါသည္ အနည္းငယ္ျပံဳးၿပီး “ဘာလုပ္ဖို႔လဲ နႏၵာရဲ႕၊ တစ္ေယာက္တည္းဆိုေတာ့ မေကာင္းဘူးလား။ မာမာ၊ ပါပါတို႔လည္း တစ္ေယာက္တည္း အပိုင္ရတာေပါ့။ အ႐ုပ္ေတြလည္း တစ္ေယာက္တည္း အပိုင္ရတာေပါ့။ မဟုတ္ဘူးလား။ ေမာင္ေလးရွိရင္ ေ၀ယူရမွာ။ နႏၵာ့မွာ ေလ်ာ့သြားမွာေပါ့”
“ဟင့္အင္း၊ နႏၵာ တစ္ေယာက္တည္း အပိုင္ မလိုခ်င္ပါဘူး။ ေမာင္ေလးကို ေ၀ေပးမွာေပါ့”ဟု ေျပာခဲ့သည္။
ျမနႏၵာသည္ ေမာင္ေလးကို မရခဲ့ေခ်။ ပါပါ အားႀကီး ႏွေျမာသည္လို႔ သူ ထင္ခဲ့သည္။ ရန္လုပ္ခဲ့သည္။ သူနည္းနည္းႀကီးလာေတာ့ ဧည့္သည္မ်ားေရွ႕မွာ သည္အေၾကာင္း ေျပာၿပီး လူႀကီးေတြ ရယ္ၾကျပန္ေတာ့ ရွက္လည္းရွက္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း မွားတယ္ ထင္ခဲ့ျပန္သည္။
ျမနႏၵာ ငယ္ငယ္က ေမြးဖူးေသာ ေၾကာင္ကေလးကို နမ္းမႈေၾကာင့္ ပါပါက ေၾကာင္ကို လႊတ္ပစ္ခိုင္းတာ မွတ္မိေသး၏။ ေၾကာင္ကေလးကို ခပ္ေ၀းေ၀းသို႔ သြားပစ္လည္း ေန႔စဥ္ ျပန္လာသည္။ ျမနႏၵာ ဆီးႀကိဳ နမ္း႐ႈပ္ျမဲ။
ေနာက္ေတာ့ ျပန္မလာေတာ့ေခ်။ ထမင္းခ်က္ ကုလားႀကီးက ပါပါ ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္သတ္လိုက္သည္လို႔ ေျပာသည္။ မာမာက “ ဟုတ္မယ္ မထင္ပါဘူး” ဟုသာ ေျပာသည္။ ပါပါ့ကို မေမးရဲေခ်။ ျမနႏၵာ တစ္လ ႏွစ္လေလာက္ ငိုရသည္။ အလြယ္တကူျဖင့္ ေမ့ေပ်ာက္လို႔ မရေခ်။ အေစခံ တန္းလ်ားက ကေလး တစ္ေယာက္ႏွင့္ အေဖာ္ျပဳမိလို႔ အဆိုခံရျပန္သည္။ ၿပီးေတာ့ ပါပါက ေသနတ္ႏွင့္ ပစ္သတ္လိုက္မွာ ေၾကာက္၍ အဆက္ျဖတ္လိုက္သည္။ မာမာက ရယ္ေမာေသးသည္။ မာမာက ပါပါရဲ႕ ဘက္ေတာ္သား ျဖစ္သည္။
ျမနႏၵာ အ႐ုပ္ကေလးလို အဖိုးတန္အ၀တ္ျဖင့္ ဆင္ျပင္ၾကတာေတာ့ ေက်းဇူးတင္ရမည္ဆုိပါေတာ့။ ဖိနပ္နဲ႔ ဦးထုပ္က အစ အဂၤလန္က မွာေပးတာေတြ အမွန္ပါပဲ။ ျမနႏၵာ ေမြးေန႔မ်ားဟာ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားလွေသာ အိမ္၏ ပြဲေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဂၤဟမ်ား လာၾကသည္။ ျမနႏၵာကို လွတာတစ္ခုနဲ႔ပဲ ခ်ီးမြမ္းမဆုံးၾက။ ဘာလုပ္လုပ္ တင့္တယ္ေနသည္။ လက္ေဆာင္ မ်ားစြာရ၏။ သို႔ေပမယ့္ ခ်စ္ခင္တတ္ေသာ၊ ႏွလုံးေႏြး ပူေသာ ျမနႏၵာအဖို႔ သက္မဲ့ ပစၥည္းမ်ားစြာသာ ရေလသည္။ ျမနႏၵာက ၾကက္တူေရြးကေလးျဖစ္ေစ၊ ယုန္ေကာင္ကေလးျဖစ္ေစ လိုခ်င္သည္။ မရ။ သက္ရွိ သတၱ၀ါႏွင့္ နီးစပ္တာဆို၍ ျမနႏၵာ ၁၀ ႏွစ္သမီးမွာ ရဖူးသည့္ ဆူးမပါေသာ ဆင္စြယ္ေရာင္ ႏွင္းဆီပြင့္မ်ား ပြင့္သည့္ ပန္းအိုးတစ္အိုးသာ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုပန္းအိုးကို အိမ္ခန္းျပတင္း၀မွာ ထားသည္။ အသန္႔အျပန္႔ ႀကိဳက္သည့္ မာမာ့ေၾကာင့္ ၀ရန္တာသို႔ ေရႊျပန္သည္။ ေရေလာင္းလွ်င္ ေအာက္က ဇလုံခံၿပီး ေလာင္းရသည္။ ခိုင္းေစရာလူေတြ ကိုင္တြယ္မွာကို မခံႏိုင္ေအာင္ တျမတ္တႏိုး ယုယေမြးျမဴခဲ့သည္။ အဲသည္ ပန္းအိုးကို ကိုယ္တိုင္ ေန႔တိုင္ မ ရသည့္အတြက္ လက္ကေလးမ်ား နာတာ၊ ပခုံးမ်ား ေတာင့္တာ မွတ္မိေသး၏။ ႏွင္းဆီပင္သည္ ၃၊ ၄ ႏွစ္ၾကာေတာ့ ေသသြားသည္။ အိုလို႔ ထင္ပါရဲ႕။
ျမနႏၵာ ေက်ာင္းေနလွ်င္ ပီယာႏို သင္ရသည္။ ဂ်ာမန္စာ သင္ရသည္။ လက္တင္ေတာင္ သင္ခိုင္းေသးသည္။ ေရကူး သင္ရသည္။ ဘက္မင္တန္ ႐ိုက္ရသည္။ တင္းနစ္႐ိုက္ေစခ်င္ေသးသည္။ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာမွ လုပ္ႏိုင္ေသာ အလုပ္မွန္သမွ် လုပ္ရပါ၏။ မာမာက မိန္းမပီသဖို႔၊ လင္ယူလွ်င္ အသင့္ျဖစ္ဖို႔ သင္ျပန္၏။ အိမ္ေထာင္ စီမံျခင္းသည္ ျမနႏၵာအဖို႔ အေရးႀကီးေသာ ပညာ ျဖစ္ရျပန္၏။ သို႔ေပမယ့္ ခက္သည္မွာ ျမနႏၵာက လက္ျဖင့္ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ လုပ္ရေသာ အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္ျခင္းပင္။ သိုးေမြးထိုးခ်င္သည္။ ဟင္းအိုးျပင္ခ်င္သည္။ ျခံထဲ ဆင္းၿပီး ပန္းအိုးထဲက ေျမႀကီးကို ခက္ရင္းျဖင့္ ဆြခ်င္သည္။ မာမာက “သမီးလက္ေတြ ၾကမ္းကုန္မွာေပါ့”ဟု ေျပာ၏။ ၁၂ ႏွစ္ သမီးကတည္းက လက္သည္း၊ ေျခသည္း အရွည္ထားရသည္။ နာနီ႔ လက္မွ လြတ္လွ်င္ အပ်ိဳထိန္း ေဒၚဦးသာက ျမနႏၵာ၏ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို လွပသန္႔ရွင္း႐ုံမက ေမႊးႀကိဳင္ေနေအာင္ ကရင္အလွဆီျဖင့္ မၾကာခဏ လိမ္းေပးျမဲ။ ပန္းႏုေရာင္ျဖင့္ အပတ္စဥ္ အေရာင္တင္ရ၏။
ျမနႏၵာကို ပညာသင္ပါ၏။ “သမီး ဘာလုပ္ခ်င္သလဲ၊ ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲ”ဟု တစ္ခါမွ် မေမး။ သမီးေက်ာင္းဆရာမ လုပ္ခ်င္လို႔ မရ။ ဆရာ၀န္ ျဖစ္ခ်င္လို႔ မရ။ ျမနႏၵာသည္ လင္ယူ၍ အိမ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ကာ၊ ပီယာႏို တီးၿပီး ဧည့္သည္ကို ညစာ ေကၽြးတတ္ဖို႔သာ စီမံခဲ့ၾကသည္။ ျမနႏၵာ ယူရမည့္ လင္ကိုလည္း ငယ္ငယ္ကေလးကပင္ ေရြးခဲ့ၾကေလၿပီ။
ျမနႏၵာ ဆယ့္ကိုးႏွစ္အရြယ္မွာ မက္ထရစ္ေအာင္ၿပီးၿပီးခ်င္း လင္ေပးစားဖို႔ ၾကံၾကသည္။ မနည္း ငိုယိုေတာင္းပန္၍ ေကာလိပ္သို႔ ဆက္လာခြင့္ရသည္။ “ေကာလိပ္က နႏၵာ့ကို ဘာမွ ထူးၿပီး သင္ေပးႏိုင္မွာလဲ”ဟု ပါပါက ေျပာ၏။ ဟုတ္ပါသည္၊ ဘြဲ႕ရ႐ုံပဲ။ အလုပ္ လုပ္စားမည့္သူလည္း မဟုတ္ေလေတာ့ မလိုပါေခ်။ အိမ္မွာ ဆရာမႏွင့္ ျပင္သစ္စာ သင္ေနရၿပီ ျဖစ္ေသာ၊ အဂၤလိပ္စကားကို ေမြးကတည္းက မိဘႏွင့္ ေျပာခဲ့ေသာ၊ ဂ်ာမန္စာကို ေက်ာင္းေနကတည္းက ဘုန္းႀကီးႏွင့္ သင္ခဲ့ေသာ ျမနႏၵာအဖို႔ ေကာလိပ္ပညာ မ်ားစြာ မလိုပါေခ်။ (ျမနႏၵာ စာက်က္ရသည္ မရွိဘဲ ေအာင္ျမဲ၊ ေကာလိပ္မွာ သင္သည့္ စာအုပ္မ်ားကို ဆယ့္ေလးႏွစ္ အရြယ္က ေက်ေအာင္ ဖတ္ခဲ့ၿပီး)။ သို႔ေပမယ့္ “ဂုဏ္ရွိတာေပါ့ ပါပါရဲ႕”ဟု သူ ႏြဲ႕လိုက္သည္ကို ယုံၾကည္ကာ ပါပါက ေကာလိပ္ေက်ာင္း တက္ေစခဲ့သည္။
အဲသည္မွာ လင္းနဲ႔ ေတြ႕တာေပါ့။
ေကာလိပ္ေက်ာင္းမွာ ေလးႏွစ္ ေနခဲ့ရစဥ္ ျမနႏၵာသည္ ပါတီ မွန္မွန္တက္ဖို႔ အိမ္က အားေပး၏။ ဖိတ္စာကို မျငင္းရေသာ သေဘာကို မာမာက သင္ေပးခဲ့၏။ ၿဖီးလိမ္း၀တ္စား၍ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာ စကား ေျပာရသည္မွာ ဘ၀၏ အဓိက ကိစၥလို႔ ယူဆေစ၏။ ျမနႏၵာ ေက်ာ္ေစာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ျမနႏၵာႏွင့္ ပါပါဘက္က တူတစ္၀မ္းကြဲကို ေကာလိပ္ေရာက္မည့္ ႏွစ္မွာပဲ ေစ့စပ္ေၾကာင္း ေၾကညာလိုက္သည္။ အႀကီးအက်ယ္ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုကိုလည္း ခဏမွ်သာ ေနႏိုင္ၿပီး အေမရိကသို႔ စာသင္သြားေလသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမနႏၵာသည္ ခုမွေတြ႕ျမင္ဖူးေသာ ရြယ္တူေယာက်္ားမ်ားကို စိတ္ကူးဆန္းၾကယ္ပင္ ကူးႏိုင္ေတာ့သည္ မဟုတ္ေခ်။
လင္းနဲ႔ေတြ႕ေတာ့လည္း တစ္မ်ိဳးပါပဲ။
xxx
တကၠသိုလ္မွာ ေနာက္ဆုံး ေနရမည့္ ႏွစ္ဦးမွာ လင္းနဲ႔ ေတြ႕ၾကသည္။ ပါတီတက္ေလ့ရွိသည့္ ျမနႏၵာႏွင့္ လင္ ေတြ႕ရပုံကေတာ့ ဆန္းဆန္းပဲ။ လင္းက ငယ္ငယ္၊ ရွက္ကိုးရွက္ကန္း။ ပြဲလမ္းသဘင္မွာ အန္းေနတတ္သည့္ လူစားမ်ိဳး။ ျမနႏၵာ တစ္စုံတစ္ေယာက္ႏွင့္ ကေနတုန္း ေယာက်္ားေဖာ္ကို ပခုံးတို႔ၿပီး ၀င္ကခ်င္သည့္ လူစားမ်ိဳး မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားလိုလို လုံခ်ည္တိုတိုႏွင့္ (ဘန္ေကာက္ေတာ့ ၀တ္သားပဲ) တိုက္ပုံ အက်ႌႏွင့္။ ဥေရာပ ၀တ္စုံကို တစ္သက္လုံး ၀တ္တတ္သည့္ လူမ်ိဳးမဟုတ္။ အဂၤလိပ္စကား ေျပာသည့္ လူစားမ်ိဳး မဟုတ္။ ျမနႏၵာအဖို႔ လူဆန္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေလသည္။
ဘယ္လိုမွန္းလဲ မသိ။ ျမန္ဆန္စြာ ရင္းႏွီးသြားၾကသည္။ ျမနႏၵာက အိမ္က မသိေအာင္ လုပ္တတ္ေနေသာ၊ အတန္း မတက္ဘဲ အင္းလ်ားကန္ေဘး သြားထိုင္ေနတတ္ေသာ အက်င့္ကို ေျပာမိသည္။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူမွ ျမနႏၵာသည္လို လုပ္ေနတာ မသိ။ ကားႏွင့္ ကုလားဒ႐ိုင္ဘာသည္ မိန္းကေလးမ်ား နားေနခန္းေရွ႕မွာ ေစာင့္ဆဲ။ ျမနႏၵာက အတန္း တက္မလိုႏွင့္ ေဘးေပါက္မွ သုတ္သုတ္ ထြက္ခြာ၍ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ဘက္ ျခံစည္း႐ိုးေပါက္မွ ငုံ႔လွ်ိဳးကာ အင္းလ်ားလမ္းသို႔ လစ္ထြက္ခဲ့ျမဲ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကိုေတာ့ မုန္႔သြားစားေနသည္လို႔ သူ ေျပာတတ္သည္။ ခုမွပဲ လြတ္လပ္စြာ တစ္ေယာက္တည္း ေနရသည္ကို ႀကိဳက္၍ လုပ္မိျခင္း။ ေလွာင္အိမ္က ခဏ လြတ္လာၿပီး ျမဴးထူးေနသည့္ ငွက္ကေလးလို ေပ်ာ္ရႊင္လွသည္။ အေတာင္ကို ညႇပ္ထားျပန္ေတာ့ အေ၀းသို႔ ပ်ံသန္း မတတ္ႏိုင္ပါ။ ေရစပ္မွာပဲ ထိုင္သည္။ ေလွတစ္ေယာက္တည္း ေလွာ္ကာ လူကင္းေသာ ဟိုတစ္ဖက္ကမ္း၌ ထိုင္ရသည္။ အဲသည္တုန္းက ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း ခုေလာက္ မမ်ားေသး။ အင္းလ်ားကန္၌ လူ မစည္ေသး။ နႏၵာသည္ ေၾကာက္ရလန္႔ရမွန္း မသိ။ အႏၲရာယ္ ရွိသည္၊ မရွိသည္လည္း မေတြးမိဘဲ ခြင့္ရတိုင္း မနက္ပိုင္းမွာ အင္းလ်ားကန္ႏွင့္ မိတ္ျဖစ္လ်က္ေနသည္။
မၾကာခင္ပဲ လင္းက သူ႔ေဘးသို႔ ေရာက္လာသည္။
လင္းကို တျခား ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ မတူဘူးလို႔ သူ ထင္ခဲ့၏။ လင္းက ေငးေမာပါ၏။ သို႔ေပမည့္ ႐ိုင္းစိုင္းေသာ အၾကည့္မ်ိဳး မဟုတ္။ အိပ္မက္ထဲမွာလို ေအးေဆးသည္။ လွပသည္။ မႈန္၀ါးသည္။ ဘာမွ တကယ္ ျဖစ္ေနတယ္ မထင္ရ။ ၿပီးေတာ့ နႏၵာ့ ေမာင္ေလးပဲ ျဖစ္လိုက္ပါေတာ့ဟု သူ မၾကာခဏ ေတြးတတ္ေလ၏။
လင္းႏွင့္ စကား ေျပာရသည္မ်ာ သိပ္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းသည္။ တစ္ခါမွ မျငင္းခုံၾကရ။ ပါးစပ္က မေျပာဘဲနဲ႔ တစ္မ်ိဳးတည္း အတူေတြးက အတူ လုပ္ကိုင္ေနတတ္ၾကသည္။
ဥပမာ...
အဲသည္တုန္းက မိုးကဖြဲဖြဲေလးပဲ။ တကယ္ မႈန္မႈန္သာသာေလး ရြာေနသည္။ ပါးျပင္ကို ထိလို႔ထိမွန္း မသိ။ ဆံပင္ စိုလို႔မွ စိုမွန္းမသိ။ သည္အရြယ္က်မွ (ဘီေအ ေနာက္ဆုံးႏွစ္မွ၊ ေယာက်္ား ယူရမယ့္ႏွစ္မွ) အိမ္က မသိေအာင္ ေရျပင္ႏွင့္ သစ္ပင္သာ ရွိေသာ အင္းလ်ားကန္ေဘးသို႔ တစ္ေယာက္တည္း လြတ္ကၽြတ္လာတတ္ၿပီး၊ မိုးေရထဲ ထြက္ခြင့္ရသည့္ ျမနႏၵာကေတာ့ မိုးမိတာကိုပဲ ေပ်ာ္ေနတယ္။ ထီးမပါတာကိုဘဲ ေပ်ာ္ေနတယ္။ (တကယ္ေတာ့ နႏၵာ့မွာ ထီး မရွိ။ နႏၵာတို႔ သုံးေယာက္လုံးမွာ ထီးမရွိ။) လင္းကလည္း ေပ်ာ္ေနတယ္။ သူကေတာ့ ထီးကိုင္တတ္တယ္။ ထီးက မည္းမည္းႀကီးေပါ့။ ထီးက အ႐ုပ္ဆိုးဆိုး အႀကီးႀကီးပဲ။ ကုပ္လည္း ကုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မိုးလုံတယ္။ သူက ထီးမဖြင့္ဘူး။ နႏၵာ ထီးမေဆာင္းခ်င္မွန္း သိလို႔ေပါ့။
အရြက္သိပ္တဲ့ သရက္ပင္ေအာက္မွာ ထိုင္ေနၾကရင္း နႏၵာရဲ႕ ညာဘက္ နားရြက္ေအာက္က အမာရြတ္ကေလးကို ဘာျဖစ္တာလဲလို႔ ေမးတယ္ ထင္တာပဲ။ လင္းက ေမးလိုက္တယ္ ထင္တာပဲ။ စိတ္ထဲကေတာ့ ၾကားမိတာပဲ။ ဒါနဲ႔ “ အို... နႏၵာ ငယ္ငယ္က ကားေမွာက္တုန္းက ရတဲ့ အနာရြတ္ပါ”လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ လင္းကေတာ့ သနားသလိုနဲ႔ “နာမွာပဲေနာ္”တဲ့။
ေနာက္ သုံးမိနစ္ေလာက္ၾကာမွ လင္းက အလန္႔တၾကား...
“ေနပါဦး။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးတဲ့စကားကို ဘယ္လိုလုပ္ သိတာလဲ။ နႏၵာ့ကို ေမးေတာင္ မေမးရေသးဘူး။ ဘယ္လိုလုပ္ သိတာလဲ”လို႔ ဆိုလိုက္ေတာ့ နႏၵာလည္း လန္႔သြားၿပီး...
“အို... တကယ္ မေမးဘူးလား၊ ေမးပါတယ္။ နႏၵာၾကားလို႔ ေျပာတာေပါ့” ဆိုၿပီး၊ ေနာက္ေတာ့လည္း ႏွစ္ေယာက္လုံး တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ရင္း ခပ္ရွက္ရွက္ျဖင့္ ရယ္ေနၾကရတာပဲ။
လင္းနဲ႔ နႏၵာက တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အဲသည္ေလာက္ ရင္းႏွီးတာ။
အိပ္မက္ေတာင္ ဆင္ဆင္မက္ဖူးတာ။
လင္းက ေျပာတယ္။ အိပ္မက္ထဲမွာ ႏွင္းဆီပန္ေတြ၊ လိေမၼာ္တို႔၊ အျပာတို႔၊ ေခ်ာကလက္ေရာင္တို႔ ေ၀လႈိင္ေအာင္ ပြင့္တယ္တဲ့။ နႏၵာက ႏွင္းဆီပန္းေတြၾကားမွာေမ့ေျမာေနသလို အသက္ မရွိသလိုဘဲတဲ့။ လင္း မေျပာျပခင္တကည္းကပဲ နႏၵာကလည္း ႏွင္းဆီပန္း အေရာင္ဆန္းဆန္းေတြကို မက္ထားတာ။ နႏၵာ့ အိပ္မက္မွာေတာ့ လင္းက ေသခါနီးလို႔တဲ့ ေမ့ေျမာေနတာပါ။ ၿပီးေတာ့ နႏၵာက ငိုေနတယ္။ သူ႔ အိပ္မက္ထဲမွာ သူ ငိုသလားလို႔ ေမးခ်င္ရက္နဲ႔ မေမးထြက္ခဲ့ဘူး။ ေမးခဲ့ရင္ ေကာင္းမွာ။ ေမးခဲ့ရင္ နႏၵာ့ ဘ၀မွာ ပါပါ အစီအစဥ္ထဲ မပါတဲ့ တစ္ခုခုျဖစ္လိုက္ဦးမလား မသိဘူးေနာ္။
ဒါေပမယ့္ လင္းကလည္း မေျပာဘူး။ သူ႔မွာ ေျပာစရာ ရွိေသးတယ္ ဆိုတာ နႏၵာ သိပါတယ္။ သူကေတာ့ မေျပာဘူး။ နႏၵာကလည္း မေမးဘူး။ မာနမဟုတ္ပါဘူး။ မေျပာခ်င္တာကို မေမးသင့္ဘူး ထင္လို႔ပါ။ မေရရာတာကိုလည္း မစုံမက္လို႔ပါ။ ၿပီးေတာ့ ေလွေလွာ္ေနၾကတာပဲ။
လင္းက နႏၵာ့ကိုေတာ့ သိပ္ဆိုးခ်င္တာပဲ။ ကေလးဆိုးႀကီးလိုပဲ။ စိတ္ကူးလည္း သိပ္ယဥ္တာပဲ။ သူက ကဗ်ာဆရာတဲ့။ နႏၵာကလည္း ကဗ်ာႀကိဳက္ေတာ့ သူ႔ ျမန္မာကဗ်ာေတြ လိုက္ဖတ္ရတာေပါ့။ ပထမေတာ့ နားမလည္ပါဘူး။ ျမန္မာစာကို ဖတ္ေလ့ မရွိေတာ့ သိပ္မနားမလည္ပါဘူး။ ဖတ္ဖန္မ်ားေတာ့လည္း သေဘာေပါက္လာတယ္။ ျမန္မာကဗ်ာေလးေတြကို ခ်စ္လာတယ္။ ျမန္မာစာ ယူတဲ့ သူငယ္ခ်င္း မိန္းကေလးေတြကိုေတာင္ ကပ္ရတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ေျပာင္တာေပါ့။ လင္းနဲ႔ နႏၵာ့ကိုပဲ ေပးစားေနၾကေတာ့တာပဲ။
သူ... သူ ကေတာ့ ကဗ်ာပဲ စပ္ၿပီး နႏၵာ့ကို ျပတတ္တယ္။
ေမာင္ႏွင့္ေတြ႕လွ်င္
ခ်မ္းေျမ႕ေပ်ာ္လည္း၊ သူ ၀မ္းနည္းျပန္
မသဲမကြဲ၊ ႏွစ္ေယာက္တည္းပင္
မိုးဖြဲႏုညက္၊ ဆံႏြယ္ခက္ၾကား
တစ္စက္တစ္စက္၊ ေလ်ာသက္တြယ္ခို
ညိဳ႕ညိဳ႕လဲ့ေမွာင္၊ ေကာ့မ်က္ေတာင္မွ
ေ၀့ေယာင္သီ၀ဲ၊ မ်က္ရည္ပဲလား
မသဲမကြဲ၊ မိုးေရပဲလား
ဆိုရဲခက္ခက္၊ မေမးရက္လို႔
ပင့္သက္ပူေႏြး၊ မႈိင္ေမာေငးဆဲ
ႏြဲ႕ေထြးႏွမ၊ ျပံဳးေအးျမေတာ့
ေနာင္တေနာက္က် ရျပန္သည္။
နႏၵာက ဘာေျပာရမည္လဲ၊ နႏၵာက ရင္ခုန္သည္ကို ထိန္း၍၊ အသံလည္း မတုန္ေအာင္ ႀကိဳးစား၍ ႏွစ္သက္ဖူး၊ က်က္ဖူးေသာ ဂ်ာမန္ကဗ်ာမ်ားကို ရြတ္ျပရျပန္သည္။
လင္းက “ကၽြန္ေတာ့္ကို ဂ်ာမန္လို သင္ေပးပါလား”လို႔ ေျပာျပန္ေတာ့ နႏၵာက ရယ္ေမာမိၿပီး...
“အၾကာႀကီး သင္ရမွာ၊ သူကလည္း”
“တစ္သက္လုံးေပါ့”လို႔ သူက မထိတထိ စတတ္ေသးေတာ့ အဲသည္တုန္းက အသက္ ၂၃ ႏွစ္ရြယ္။ ကိုကိုနဲ႔ပဲ ယူရေတာ့မည့္ ျမနႏၵာသည္ တကယ္ေတာ့ ေလာကကိစၥ ဘာမွ နားလည္သည္ မဟုတ္သျဖင့္ မ်က္ႏွာနီနီျဖင့္သာ ျပံဳးေနရျပန္သည္။
“သူ တကယ္ သင္ခ်င္တာလား”လို႔ ေတာင္ မေမးတတ္ပါဘူး။ သူ ... သူကေတာ့ ကဗ်ာစပ္ေနရရင္ ေက်နပ္ေနႏိုင္တဲ့ သူေပါ့ေနာ္။ သူ႔ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ နႏၵာ ရပါေသးတယ္။
ျပတင္း၀မွ
ညေနငွက္ျပာ၊ ေမာင္ႏွံလာၿပီး
ယွက္ျဖာလြန္႔လူး၊ ထင္ရွဴးရြက္ၾကား
စကားတိုးတီး၊ ေျပာမၿပီးဘူး
ႏႈတ္သီးေတ့ဆက္၊ လည္ခ်င္းယွက္ဆဲ
တစ္ရက္ တစ္ရက္၊ လွည့္စားခက္ခဲ့
ခ်စ္သက္ကၽြမ္း၀င္၊ ေနလိုက္ခ်င္လည္း
သခင္ႏွမ၊ ႏွင္းဆီျမပြင့္
အလွပ်က္မည္၊ စိုးေႏွာင့္သည္ေၾကာင့္
ႏႈတ္ျခည္မလြန္၊ ေမာင့္တာ၀န္ပင္
မပန္ဆင္ရက္၊ မတပ္မက္ရဲ
သစ္ရြက္ေႂကြေတာ၊ အင္းလ်ားေၾကာ၌
မေမာပန္းေသာ၊ ေရျပင္ေလ်ာစီး
ေလွေမ်ာတက္မဲ့၊ လည္ခ်င္းႏြဲ႕မွီ
တစ္လွည့္စီေမႊး၊ လက္ခ်င္းေထြးဆုပ္
ငွက္ေတးခ်ိဳပ်ား၊ ပန္းစကားကို
ေျပာၾကားမဆုံး၊ ႏွစ္ေယာက္လုံးပဲ
အျပံဳးလွယ္ၾက၊ ရယ္ေမာၾကျဖင့္
တစ္ဘ၀မွ် ေနခ်င္သည္။
{ Kyiaye Literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္ ။ }
Wednesday, 24 October 2012
အပိုင္း-၇ ဆက္ရန္ ⬇⬇⬇
No comments:
Post a Comment