Saturday, 24 November 2018

ေမာင့္ႏွမျမနႏၵာ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ) 📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕 ( အပိုင္း-၄)

ေမာင့္ႏွမျမနႏၵာ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ)


📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕


( အပိုင္း-၄)


ၾကည္ေအး


“နႏၵာ့ကို ခ်စ္တဲ့သူ၊ လိုခ်င္တဲ့သူေတြေတာ့ သိပ္ေပါတာပဲေနာ္” ဟု မရဲတရဲ စမိလွ်င္ “ဒါေတြ ေျပာမေနစမ္းပါနဲ႔ကြယ္”ဟု တားတတ္သည္။

          “ဘာျဖစ္လို႔လဲ”

          “မေျပာပါနဲ႔ဆို”

          “စိတ္ေတာ့မဆိုးပါနဲ႔ နႏၵာရယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ခ်စ္တဲ့သူေတြ ေပါေတာ့ ေရြးစရာမ်ားတာေပါ့၊ မေကာင္းဘူးလား။ နႏၵာ တကယ္သေဘာက်ႏိုင္မယ့္လူ ရွာႏိုင္တာေပါ့”

          ျမနႏၵာက စိတ္ညစ္ညဴးဟန္ျဖင့္ ေခါင္းယမ္းကာ ေနခဲ့သည္။ ၿပီးမွ “နႏၵာ့မွာ ေစ့စပ္ၿပီးသား၊ အစ္ကိုႏွစ္ဝမ္းကြဲပဲ။ ပါပါ မာမာတို႔ ထံုးစံပဲ။ ခ်စ္တဲ့သူေတြေပါတာက ပင္လယ္ေရလိုပဲ၊ သံုးလို႔ မရဘူး။ သက္သက္မဲ့ ျဖဳန္းတီးပစ္တာပဲ၊ ႏွေျမာစရာႀကီး” ဟု အစီအစဥ္မရွိ ေျပာေသးသည္။

          “မခ်စ္ဘဲယူရမွာ မေၾကာက္ဘူးလား”

          “ေၾကာက္တယ္”

          “ခ်စ္မွယူေပါ့ နႏၵာရဲ႕”

          “ခ်စ္တဲ့သူလည္း မေတြ႔ေသးပါဘူး”

          “တကယ္လား” ဆိုကာ သူ ဝမ္းနည္းသြားခဲ့သည္။

          သူတို႔သည္ တိတ္ဆိတ္ေနၾကၿပီး လင္းထင္က မေက်မနပ္ ေျပာမိေသးသည္မွာ...

          “အခ်စ္ခံရတာ မ်ားေတာ့လည္း မဆန္းလွဘူးေပါ့ေနာ္။ ဘယ္သူ႔ အခ်စ္မွ ထူးၿပီး အဖိုးတန္မယ္ မဟုတ္ဘူးေပါ့”

          ျမနႏၵာသည္ လင္းထင္ကို ဖ်တ္ခနဲ ၾကည့္သည္။ ခါတိုင္း ေအးေဆး ၿငိမ္သက္ေသာ အမူအယာ ေပ်ာက္သြားၿပီး ဖ်တ္လတ္သြက္လက္လာကာ အပ်ိဳဖ်န္းကေလးလို မ်က္ႏွာမ်ားပင္ နီလာသည္။ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းတစ္ခ်က္ ငဲ့လိုက္ရာ တစ္ပတ္လွ်ိဳထံုးထားသျဖင့္ ဆံၿမိတ္ညိဳသည္ ပခံုးေပၚသို႔ ပ်ံဝဲ ျဖာသြန္းက်လာေလသည္။

          “ဘယ္သူ႔ အခ်စ္လဲ”

          လင္းထင္သည္ ဆံၿမိတ္ညိဳကိုသာ ေငးၾကည့္ကာ ခပ္ေလးေလးပင္ “မသိဘူးေလ” ဟု ေျဖမိေလသည္။

          ကဲ... ဘယ္ေလာက္မ်ား ႐ူးမိုက္တဲ့ သူငယ္ပါလိမ့္မယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ အခ်စ္ေပါ့လို႔ ဘာျဖစ္လို႔ မေျပာမိပါလိမ့္။ ေမာင့္အခ်စ္ေပါ့... ေမာင့္ႏွမ ျမနႏၵာရဲ႕လို႔ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား မေျပာမိပါလိမ့္။ သူသည္ အင္မတန္ ငယ္ရြယ္ ႏံုအသည္။ အဲဒီတုန္းက သူ ၁၇ ႏွစ္မွ်သာပဲ ရွိေသးသည္။ မုဆိုးမအေမ ႏွင့္ ေနလာလို႔မ်ား မႀကီးရင့္ေလသလား။ အေဖကို မျမင္ဖူးလိုက္သည့္ သားမို႔ ႏံုအေလသလား။ သူ စိတ္အားငယ္ရေအာင္ သူတို႔သည္ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးလွတာလည္း မဟုတ္။ အေမ့လုပ္ငန္းက ႏွစ္စဥ္ရေငြသည္ သူ ျဖဳန္းတတ္၊ သံုးတတ္၊ လည္ပတ္တတ္လွ်င္ သူေဌးသားကေလးနီးပါးမွ် ေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ေတာ့ လံုေလာက္မည္။           ဒါမွမဟုတ္ အေမ့တစ္ဦးတည္းေသာ သားပီပီ အိမ္မွာေနသည္ မ်ားကာ စာအုပ္ႏွင့္၊ ပတၱလားႏွင့္၊ ေစာင္းေကာက္ႏွင့္ ဆိုကာ၊ တီးကာ၊ ကဗ်ာစပ္ကာ၊ ဝတၳဳေရးကာ ေနခဲ့ရလို႔ လက္ေတြ႔မွာ မသြက္လက္တာ ျဖစ္မည္။ ၿပီးေတာ့ ျမနႏၵာႏွင့္ ေတြ႕သည္အထိ ဆယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေနခဲ့ရာမွာ တစ္ခါမွ် ရည္းစား မထားဖူးခဲ့ေခ်။ သူ႔ အေပါင္းအသင္းမ်ားသည္ ဘႀကီးကေမြးေသာ လိမၼာလွသည့္ အစ္ကိုဝမ္းကြဲ ႏွင့္ အစ္မဝမ္းကြဲမ်ားသာ ျဖစ္ေလသည္။ အေမက “သားသားေလး” ဟု ေခၚလွ်င္ သူတို႔က “လင္းထင္ေလး” လို႔၊ “ေမာင္ေမာင္ေလး” လို႔၊ “ညီညီေလး” လို႔ ေခၚၾကတယ္။ သူကလည္း အေမ့တြင္မက အစ္ကို အစ္မႏွင့္ ဘႀကီးတို႔ကို ေခါင္းေခြ႔ကာ ေနခဲ့တတ္သည္မွာ ယခုထိပင္။

          တစ္ေန႔ေတာ့ ျမနႏၵာ “ေဟ့... သူက ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ ဆို” လို႔ ေမးေလသည္။ သူတို႔ ခင္မင္လာၿပီး သံုးေလးလ အၾကာေလာက္မွာ ထင္သည္။

          “ဘယ္သူ ေျပာလဲ” ဟုသာ ေျဖလိုက္ရာ...

          “ၾကည့္စမ္း၊ နႏၵာကိုေတာ့ မေျပာဘူး။ သည္ေလာက္ ေန႔တိုင္းေတြ႔ေနၿပီး”

          “ဘာေျပာရမွာလဲ နႏၵာရဲ႕၊ နႏၵာ မဖတ္မိဘူးလား”

          “ဟင့္အင္း၊ ျမန္မာလို ေရးတာလား”

          “ဒါေပါ့”

          “အို”

          “ဘာအိုလဲ”

          “နႏၵာက ျမန္မာစာမွ မဖတ္တာ”

          “ေဟာဗ်” ဟု လင္းထင္က ဆိုခဲ့သည္။

          “သူကလည္း” ဟုသာ ဆိုျမဲဆိုသည္။ ျမနႏၵာသည္ ေဝခြဲမရဟန္ႏွင့္ ၾကည့္ေနေလသည္။

          “႐ႈမဝတို႔၊ ျမဝတီတို႔၊ တာရာတို႔ မဖတ္ဖူးဘူးလား”

          “တစ္ခါမွ မဖတ္ဖူးဘူး။ မဂၢဇင္းလား၊ ဂ်ာနယ္လား”

          “ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ ျမန္မာစကား တတ္လို႔” ဟုသာ သူက ေျပာလိုက္လွ်င္ ျမနႏၵာက အ႐ိုးခံျဖင့္ “ဟုတ္တယ္၊ သူ မသိဘူးလား၊ ေက်ာင္းမွာကလြဲလို႔ အိမ္မွာ ျမန္မာလိုလည္း ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘူး”

          ျမနႏၵာက ထိုအယူအဆကို ခုမွၾကားရသည့္သဖြယ္ မ်က္လံုးႀကီးမ်ား ျပဴးကာ နားေထာင္ေနၿပီး “နႏၵာတို႔က ဗုဒၶဘာသာပါပဲ” ဟု ေျပာသည္။

          “အစ္ကိုဝမ္းကြဲေတြ ရွင္ျပဳတုန္းက နႏၵာလည္း နားထြင္းရတယ္၊ နားသရတယ္၊ နားေပါက္ မေဖာက္ဘူးေလ။ ထိုင္မသိမ္း ထဘီ အလွ ဝတ္ၿပီး ညႇပ္ပန္ရတဲ့ နားကပ္ကေလး ပန္ေပးတာေပါ့။ ပါပါ ဂ်ပန္က ဝယ္လာတဲ့ ပုလဲႀကိဳး အရွည္ႀကီးလည္း ရတယ္။ သိပ္လွတာပဲ။ ဒါနဲ႔ ထေတာင္ ကေသးတယ္”

          “ငယ္ငယ္တုန္းကလား”

          “နႏၵာ ငါးႏွစ္အရြယ္ေလာက္ကေပါ့။ အို... အဲ့ဒီတုန္းက သူေတာင္ မေမြးေသးဘူးေနာ္”

          သူက ဘာမွ် မေျပာဘဲ ေနႏိုင္သည္။

          “သူ ဘယ္လို ကဗ်ာေတြေရးလဲ ေျပာျပစမ္းပါဦး။ နႏၵာလည္း မဖတ္ရဘူးလား”

          “ကြ်န္ေတာ္ေရးတာက သိပ္မဆန္းပါဘူး။ စိတ္ကူးယဥ္ပါပဲ”ဟု သူက အနည္းငယ္ ရွက္ရွက္ျဖင့္ အခ်ိန္ဆြဲေနလိုက္ေသး၏။

          “ေနေပါင္း ရာေထာင္ ဝင္လို႔ လေပါင္း ရာေထာင္ ထြက္ခဲ့တာတို႔၊ လိပ္ျပာကေလး နႏၵာ့ပခံုးေပၚ လာနားတဲ့အခါ၊ နႏၵာ့ဆံပင္ထဲ သစ္ရြက္ေတြ ေႂကြၿပီး ၿငိလာတဲ့အခါ ေမာင္က လႊတ္လိုက္တယ္ဆိုတာ သိေစခ်င္တာေပါ့”

          သည္တစ္ခါပဲ သူသည္ လႊတ္ခနဲ “ေမာင္”လို႔ သူ႔ဘာသာ ေျပာခဲ့မိသည္။ သူ မ်က္ႏွာနီလာဆဲ။ ျမနႏၵာက သတိပင္ မထားမိေလသလားမသိ။ အမႈမဲ့လိုပင္။

          “ကဗ်ာေလးေတြက လွမွာေပါ့ေနာ္” ဟုသာ ေျပာသည္။

          “မသိဘူးေလ၊ ဖတ္ၾကည့္ေပါ့။ ဖတ္တတ္ရဲ႕လား ျမန္မာလို”

          “ေအာင္မာ... မကဲစမ္းပါနဲ႔။ သည္ေလာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ပါပါက သိပ္ဗိုလ္ဆန္လို႔သာ။ ၿပီးေတာ့ အဂၤလန္မွာ ၁၂ ႏွစ္ေလာက္ ေနလာခဲ့တာ။ မာမာဘက္ကလည္း အဘိုးက ဂ်ာမန္စပ္ဆိုေတာ့ ဂ်ာမန္လို တစ္သက္လံုး သင္ေနရတာနဲ႔ ျမန္မာစာ မဖတ္ရေတာ့ဘူး။ ခုလည္း ျပင္သစ္စာ သင္ေန ရၿပီ၊ ပါပါက ငယ္ငယ္ကတည္းက အဂၤလန္မွာ ေက်ာင္းထားေပးခ်င္တာ။ စစ္ျဖစ္သြားလို႔တဲ့” ဟု ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ေျပာသည္။

          “အဂၤလန္သြားေနရင္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ေတြ႔ရသိရမွာ မဟုတ္ဘူးေနာ္”

          “ဒါေပါ့၊ မေကာင္းဘူးလား”

          “သိပ္ေကာင္းမွာပဲ” ဟု သူက စိတ္ပါလက္ပါ ေျပာလိုက္ရာ ျမနႏၵာသည္ စိတ္ေတာ္ေတာ္ဆိုးကာ ေက်ာင္းေဆာင္ဘက္သို႔ ထျပန္သည္ကို ကမန္းကတန္း လိုက္ခဲ့ရေသး၏။ အဲသည္တုန္းက သူတို႔သည္ စကား တစ္လံုးမွေတာ့ မေျပာႏိုင္ၾက။ လင္းထင္သည္ ရင္မ်ားလည္း ဒိတ္ဒိတ္ ခုန္သည္။ ရင္ထဲမွာ ဟာသည္။ ရယ္လည္း ရယ္ခ်င္သည္။ ျမနႏၵာ ခု တေလာ စိတ္ခဏခဏ ဆိုးသည္လို႔ သူ သတိရသည္။ သူကသာ ႏြဲ႔ခ်င္ တာပဲဟု စဥ္းစားသည္။ လင္းထင္သည္ ေခါင္းႏွင့္ ေခြ႔ရဖို႔ လမ္းမျမင္။

          ျမနႏၵာသည္ မိန္းကေလးမ်ား နားရာအခန္းသို႔ ဝင္သြားလွ်င္ေတာ့ သူ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ စိတ္ညစ္လာၿပီး အိမ္သို႔သာ ျပန္လာခဲ့ေလသည္။ အေမကေတာင္ ေမးေသးသည္။ “သား၊ သား ေနမေကာင္းဘူးလား”ဟု ပူပင္လာသည္။ တကယ္ေတာ့ သူသည္ ကိုယ္မပူေခ်။ ျမနႏၵာႏွင့္ အင္းလ်ားကန္ သစ္ပင္ေျခရင္းတြင္ ထိုင္ၾကစဥ္က ေနပူထဲ သူေရာက္ေနသည္။ ျမနႏၵာက ေရႊ႕ခိုင္းၿပီး ေနာက္ေတာ့ ေမ့သြားၾကသည္။

          သူတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ သီခ်င္း၊ ဂီတကိုလည္း အတူခ်စ္ၾကသည္။ ကာလေပၚ ေက်ာ္ၾကားေသာ သီခ်င္းမ်ားကို တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ဆိုခိုင္းၾက၏။ လင္းထင္က ဆိုရတာ မ်ားသည္။ ျမနႏၵာက ရွက္တတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္သည့္အတိုင္းပင္ ျမနႏၵာ ရေသာ သီခ်င္းမ်ားမွာ အဂၤလိပ္သီခ်င္းမ်ားျဖစ္၍ ပီယာႏိုတီးလွ်င္ ေရွးသီခ်င္း တီးသည္ဆိုသည္မွာ အဂၤလိပ္ ေရွးသီခ်င္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဆိုတာ သိရေပ၏။

          “အီတာလွ်ံ ဘုန္းႀကီးဆီက သင္တာ” ဟု ေျပာျပေသးသည္။

          “ေနာက္ နႏၵာ ၁၅ ႏွစ္ သမီးေလာက္ေရာက္ေတာ့ ဖာသာဂ်ီအို ဗာနီက ရန္ကုန္ေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္ၿပီး ေျပာင္းရတယ္။ ပါပါက ပီယာႏိုတီး သင္တာ ပ်က္မွာစိုးလို႔ဆိုၿပီး အဲဒီႏွစ္ပဲ နႏၵာတို႔အိမ္ကို ေဆာက္တာေပါ့။ မက္ထရစ္လည္း ေျဖရေတာ့မယ္ဆိုၿပီးေပါ့”

          ႀကီးက်ယ္ခန္းနားပါေပသည္။

          သိပါသည္။  အဲသည္ကတည္းက  သိလိုက္သည္။  ျမနႏၵာႏွင့္ လင္းထင္တို႔သည္ တစ္ကမၻာဆီက လာသည္။ တစ္ကမၻာဆီမွာ ေနၾကသည္ဆိုတာ။ ျမနႏၵာလို သူ အဂၤလိပ္စကား သြက္သြက္ မေျပာတတ္။ ျမနႏၵာလို ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ မေနတတ္။ မေနခ်င္။ ျမနႏၵာ ႀကိဳက္တတ္ေသာ ေဘာင္းဘီရွည္ႏွင့္ နက္ကတိုင္လည္း သူတစ္ခါမွ မဝတ္ဆင္ခဲ့စဖူး။

          “အေပၚက ရွပ္ဝတ္ၿပီး ေအာက္က လံုခ်ည္ဝတ္ေတာ့ ၾကည့္ရဆိုးတာေပါ့။ အေပၚက က်က်နန ဝတ္ၿပီး အဖ်ားရွဴးသြားတာနဲ႔ သိပ္တူတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ လံုခ်ည္ဝတ္ေတာ့ မိန္းမနဲ႔ တူေနတယ္။ မတူဘူးလား။ ၾကည့္ေန က်ေနလို႔သာ သတိမရၾကတာ။ မဟုတ္ဘူးလား။ ပါပါဆို ဘယ္ေတာ့မွ လံုခ်ည္မဝတ္ဘူး။ လက္ေဆာင္ရတဲ့ ဘန္ေကာက္ပုဆိုးေတြဆို မာမာကလည္း ဘန္ေကာက္မႀကိဳက္ေတာ့ ကူရွင္အစြပ္ပဲ ခ်ဳပ္ပစ္လိုက္ေရာ” ဟု ျမနႏၵာက ေျပာဖူး၏။

          “နႏၵာနဲ႔ ေပးစားမယ့္ အစ္ကိုဝမ္းကြဲကလည္း ေဘာင္းဘီနဲ႔ နက္ကတိုင္နဲ႔ေပါ့ေနာ္”

          “သူကလည္း” ဟုသာ ေျပာကာ ျမနႏၵာသည္ မရႊင္မလန္း ရယ္သည္။

          “သူက ခု ရန္ကုန္မွာလား၊ ေက်ာင္းသားလား၊ အလုပ္လုပ္ေနၿပီလား”

          “အေမရိကမွာ၊ ဆရာဝန္ပဲ”

          ျမနႏၵာႏွင့္ မဆံုစည္းခဲ့ရလွ်င္ ေကာင္းမွာဟု သူ မၾကာခဏ ေတြးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ျမနႏၵာကို နာမည္ၾကားစက နာမည္ကို ခ်စ္ခ်င္သည္။ လွပံု၊ ခ်မ္းသာပံု၊ ဗိုလ္ဆန္ပံု၊ ေဆြမ်ိဳးႀကီးက်ယ္ခမ္းနားပံု ၾကားရျပန္ေတာ့လည္း ခ်စ္ခ်င္တုန္းပဲ။ မျမင္ဖူးခင္က ခ်စ္တယ္ဆိုတုာ ၁၇ ႏွစ္သား ဘဝမွာေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေနတာပဲ။ တစ္ညမွာ ည မာရ္နတ္ ေသြးေဆာင္ရာသို႔ လိုက္မိမွားသည္ထင့္။ ကရင္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဖိတ္သည့္ ပုဂံေဆာင္ ညစာစားပြဲသို႔ ေရာက္ခဲ့ရာမွ ျမနႏၵာႏွင့္ တစ္စားပြဲတည္း ထိုင္မိလ်က္သား ရွိရ၏။ နာမည္ႀကီးလွသည့္ အရွိန္အဝါ ခံ့ညားလွသည့္ ျမနႏၵာကို ေဘးပတ္လည္မွ စားပြဲမ်ားက ေငးေမာရစ္သီဆဲ။ သူက အမွတ္တမဲ့ ျမနႏၵာ ေဘးစားပြဲတြင္ ျမနႏၵာႏွင့္ ကပ္လို႔ထိုင္မိသည္။ ျမနႏၵာ စားပြဲတြင္ ပါေမာကၡ တစ္ဦးႏွင့္ ေက်ာင္းသားႀကီးတစ္ဦးသာ ထိုင္သည္ကို သူ မသိခဲ့။ ေက်ာင္းသားသစ္ ပြဲခင္း မဝင္ဖူးသူဆိုေတာ့ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ျဖင့္ ကုလားထိုင္လြတ္သည္ကိုသာျမင္၍ ဝင္ထိုင္မိျခင္းပင္။

          ျမနႏၵာသည္ ေငြျပာႏုေရာင္ ခပ္မႈန္မႈန္လက္ေသာ အဝတ္အစားမ်ား ဝတ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ အဲသည္ေခတ္က ဝတ္စားဟန္အတိုင္း သူ ကေလးရဲ႕ ေခါင္းမွာ ဖဲျပားခ်ည္ေသာ္လည္း ဖဲျပားသည္ ေသးငယ္မွ်င္ႏု၍ ေလလႊင့္သျဖင့္ လြင့္လာေသာ တိမ္တစ္စလို ခ်စ္ဖြယ္ကေလး ရွိသည္။

          ပါေမာကၡႏွင့္ ေက်ာင္းသားႀကီးက သူ႔ကို အဖက္မလုပ္။ ျမနႏၵာကိုပဲ အေရးေပးေနၾကသည္။

          လင္းထင္ကေတာ့ သူ႔ရင္ကို ထိတ္ေစကာ ပြဲလယ္တင့္လွေသာ အလွမယ္ကို အခြင့္ရတိုင္း ခိုးၿပီးၾကည့္ကာ ထေျပးခ်င္လည္း မေျပးတတ္။ သူငယ္ခ်င္း ကရင္ေက်ာင္းသားကလည္း ဘယ္ေရာက္ေနသည္ မသိ။ လာမိတာ မွားၿပီလို႔ နားရြက္မ်ား ထူပူေနဆဲ။

          “ကိုယ့္နာမည္က ျမနႏၵာပါ။ ယူေကာ” လို႔ အလွမယ္က မိတ္ဖြဲ႔သည္။

          ျမနႏၵာက သနားညႇာတာတတ္တာေပါ့။ ပါေမာကၡတို႔က ျငဴစူေနဆဲ၊ လင္းထင္က ရင္ထဲတြင္ ေသနတ္ပစ္သည္ေလာက္ ျမည္မည္ထင္ကာ တစ္ကမၻာလံုးက သူ႔ရင္ခုန္သံကိုၾကားမွာ ေၾကာက္ေနေလ၏။

          “ကြ်န္ေတာ္ လင္းထင္ပါ”

          အနည္းငယ္ စိတ္ဝင္စားလာၿပီး...

          “ဪ... စာေရးတယ္ မဟုတ္လား” ဟု ေျပာသည္။

          အဲဒီတုန္း ျမနႏၵာဟာ သူ႔ကို မညႇာတာလိုက္ရင္ ေကာင္းမွာ။ ခုေတာ့ ေဘးက ပါေမာကၡႏွင့္ ေက်ာင္းသားႀကီးကို ဂ႐ုမစိုက္ေတာ့ဘဲ လင္းထင္ႏွင့္သာ ရယ္ေမာေျပာဆိုေနသည္။ သူမ်ားေတြ တြဲကၾကျပန္ေတာ့ ျမနႏၵာကပင္ စၿပီး “သြားကရေအာင္” လို႔ ေခၚသည္။ ဘုရင္မဆိုေတာ့ အရင္စၿပီး ေခၚရတဲ့ ထံုးစံ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ လင္းထင္က “ကြ်န္ေတာ္ မကတတ္ဘူး” ဆိုပဲ။ သူကေလးက ထႏွင့္ၿပီ။ သူတို႔သည္ တကယ္ေတာ့ မကခဲ့ေပ။ ျမနႏၵာကသာ တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ေျခကစားလိုက္ၿပီး ကသူေတြ ၾကားထဲမွ ျဖတ္လာကာ သူတို႔သည္ လသာေဆာင္ဘက္ ေတာင္ထန္းပင္ ပန္းအိုးမ်ားၾကား ေရာက္ေနၾကသည္။

          “ဘယ္သူနဲ႔မွ မကခ်င္လို႔ သူ႔ကို အတာခ်ၿပီး ေခၚလာတာ” ဟု ကေလးသဖြယ္ ေျပာကာ ရယ္ေသး၏။

          “ကြ်န္ေတာ္ ကတတ္ေနရင္ေကာ” ဟု လင္းထင္က စကားသြက္လိုက္ရာ...

          “ယူ မကတတ္ပါဘူး၊ ၾကည့္ရင္ သိတာေပါ့၊ စိတ္မဆိုးနဲ႔ဦး၊ ကရတဲ့ပြဲေတြမွာ ယူ႔ကိုမွ မေတြ႔ဖူးဘူးလို႔ ေျပာတာ”

          “ကြ်န္ေတာ္က သည္ႏွစ္မွ ေရာက္တာ”

          “ဟုတ္လား၊ နႏၵာက ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းသူႀကီးပဲ။ ယူ႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ရမွာေပါ့ေနာ္”

          “ဒါေပါ့” ဟု စိတ္ေရာမာန္ပါ ေျပာမိသည္။

          “ဘာ ဘာသာ ယူလဲ”

          “မမ ယူတဲ့ ဘာသာပဲ”

          “မမတဲ့၊ မေခၚပါနဲ႔၊ နႏၵာပဲ ေခၚပါ။ ၿပီးေတာ့ နႏၵာ ဘယ္ဘာသာ ယူတယ္ဆိုတာ သိလို႔လား”

          “နာမည္ႀကီးပဲဗ်ာ၊ အတန္းခ်ည္း တက္ေနရလို႔ လိုက္မၾကည့္အားေသးလို႔ မေတြ႕ဖူးတာ။ မမ... အဲ နႏၵာ့အေၾကာင္းေတာ့ အမ်ားႀကီး သိေနတာပဲ”

          “နႏၵာ့အေၾကာင္း ဘယ္သူမွ မသိပါဘူး၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး” ဟု သူကေလးက ျငင္းဆိုသည္။ ၿပီးေတာ့ “ဘာျဖစ္လို႔ အတန္းေတြ တက္ေနတာလဲ၊ နႏၵာဆို မနက္ပိုင္း ဘယ္ေတာ့မွ မတက္ဘူး။ မနက္ပိုင္းက အဂၤလိပ္စာပဲ သင္တာပဲ။ မလိုပါဘူး”

          “ကြ်န္ေတာ္လည္း ရွိတ္စပီးယား ျပဇာတ္သင္တဲ့အတန္းပဲ တက္ခ်င္တယ္။ တျခား ဘယ္အတန္းမွ မတက္ခ်င္ဘူး”

          “ညေနပိုင္းကေတာ့ ကိုယ္ယူတဲ့ ဘာသာေတြ သင္တာဆိုေတာ့ တက္ရမွာေပါ့။ မနက္ပိုင္း မတက္နဲ႔ေပါ့”

          “ဒါျဖင့္ ဘာလုပ္ေနရမွာလဲ”

          ျမနႏၵာ ညင္သာစြာ ရယ္ေမာသည္။ “နႏၵာေတာ့ အင္းလ်ားကန္မွာ သြားထိုင္ေနတာပဲ။ ဝတၳဳ ဖတ္ေနတာပဲ၊ သစ္ရိပ္လည္း ေကာင္းတယ္၊ သူမ်ားေတြ မသိေအာင္ ဘယ္သူမွ မေျပာဘဲနဲ႔ သြားထိုင္ေနတာပဲ”

          “ခု ကြ်န္ေတာ္ သိသြားၿပီဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း ေနလို႔  ဘယ္ရေတာ့မလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ လာမွာေပါ့” သူ အရက္မေသာက္ဘဲ မူးေနသည္။ ရဲတင္းေနသည္။

          “ခါတိုင္းေတာ့ အဲဒီလို လိုက္လာတဲ့သူေတြေတာ့ သိပ္စိတ္ဆိုး ပစ္လိုက္တယ္”

          “ကြ်န္ေတာ့္ကိုေရာ”

          “ေမာင္ေလးပဲ” ဟုသာ ေျပာကာ ညင္သာစြာ ရယ္ျပန္သည္။

          ဟုတ္ပါသည္။ သူ႔ကို အဆိပ္မရွိဘူး ထင္လို႔သာ ေရာေႏွာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေက်းေတာသား နတ္သမီးလွည့္ျဖားသလိုေပါ့။ အို... သည္လိုလည္း မဆိုခ်င္ပါ။ ျမနႏၵာသည္ သူ႔အေပၚမွာ၊ ဘယ္သူ႔အေပၚမွာမဆို ႐ိုးေျဖာင့္ခဲ့သည္။ ျမနႏၵာမွာ ေစ့စပ္သူရွိၿပီး အခ်စ္ကိစၥမ်ား ျမနႏၵာသေဘာျဖင့္ ဘာမွ် မလုပ္ႏိုင္ဆိုတာ လူတိုင္း အသိပင္။ လင္းထင္ကသာ ျမနႏၵာ ႏႈတ္ကထြက္မွ ယံုမည္ၾကံကာ သည္အေၾကာင္းကို စိတ္ထဲ မထည့္ေခ်။

          သို႔ေသာ္ တစ္သက္လံုး အေမ့ “သားသား” အျဖစ္ ႀကီးျပင္းလာၿပီး အဲဒီတုန္းက ၁၇ ႏွစ္သာ ရွိေသးသည့္ လင္းထင္သည္ ဘယ္လို ႀကီးက်ယ္ေသာ စာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ လူေရမလည္သည္မွာေတာ့ အမွန္ပင္။ သူ ျမနႏၵာကို စြဲလမ္းတသ ေနလ်က္က ဘယ္လို စကားျဖင့္ ေသြးေဆာင္မည္။ ဘယ္လို ေပါင္းသင္းရေအာင္ ၾကံမည္လို႔ အစီအစဥ္ မရွိ။ သတိ မရ။ ေမာင့္ႏွမ လွမ်က္ႏွာကိုသာ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္လို႔ ေနခ်င္သည္။ လက္ဖ်ားပခံုးကေလးကိုမွ တို႔ထိဆုပ္ကိုင္ဖို႔ စိတ္မကူး။ သူ စိတ္ အင္မတန္ လႈပ္ရွားရင္ေတာ့ ျမနႏၵာႏွင့္ ပူးကပ္ထိုင္ကာ ျမနႏၵာ၏ ေမႊးသင္းေသာ ဆံႏြယ္မ်ား ေလအေဝွ႔မွာ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚ လြင့္ပါလာသည္ကို ၾကက္သီးခ်မ္းျမ နမ္းရသည္။

          ၿပီးေတာ့ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကဗ်ာစပ္ၿပီးသာ ေနတတ္ေလေတာ့သည္။

          ေမာင့္လြမ္းဖက္သို႔

          နံနက္ေစာသီ၊ ႏွင္းရီညိဳ႕မႈန္

          သစ္ဆံုႏုသစ္၊ ပုရစ္ငံုလဲ့

          ရြက္ႏြဲ႔ၾကားမွ

          စကားတြတ္တီ၊ ငွက္ေတးသီလွ်င္

          ပီျပင္လွေသာ မအံ့ဩႏွင့္

          ေမာင့္ေတာအုပ္က လႊတ္လိုက္သည္။

          လွဝင့္ဝါရြက္

          နႏၵာႏွမ၊ ကိုယ္တည္းညဦး

          ပပေငြရည္၊ ျမျခည္လက္ရႊန္း

          ပက္သြန္းယိုက်၊ ျပတင္းဝ၌

          ႏွင္းထပက္ဖ်န္း၊ မႈန္ခိုးသန္းလွ်င္

          ခ်မ္းျမလြန္းသည္၊ လြမ္းခက္မည္လို႔

          တန္႔ဆည္ခန္းဆီး၊ ဇာၿမီးျဖာခက္

          မကာရက္ႏွင့္

          ပင့္သက္ေငြ႔လြင့္၊ ေမာင့္လႊင့္သည္ပင္။

          ေနရွိန္ဝင္းဝင္း၊ ေန႔ၾကည္လင္းမူ

          ဖန္ဆင္းလိုက္ေသာ၊ ႏွင္းဆီေတာ၌

          မက္ေမာရိပ္သာ

          ေမာင္လာခ်င္လည္း၊ လာခက္ခဲ၏

          လက္တြဲသိမ္းေပြ႕၊ ၾကင္ေမြ႔ေခၚငင္

          မက္ေမာခင္မည္၊ မထင္ဝံ့စား

          စကားမသြက္၊ ဖြင့္ဟခက္ခဲ့

          ေျမအက္ၾကားမွ၊ ျမက္ပြင့္မွ်သာ

          ႏွမတစ္ေန႔ ေမ့ရစ္မည္။

          ... ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့။

          ျမနႏၵာႏွင့္ ဘယ္လိုစ၍ ဘယ္လိုဆံုးေသာ ဇာတ္လမ္းဆိုတာ နာမည္ တပ္ရ ခက္လွပါသည္။ ဘယ္လိုမွ မစဘဲ၊ ဘယ္လိုမွလည္း မဆံုးေသာ ဇာတ္လမ္းဆိုတာကို မရွိထိုက္ပါဘူးလို႔ ေျပာရရင္ ပိုမွန္မလား။

          ျမနႏၵာသည္ ျမန္မာမဂၢဇင္းမ်ားကို ဖတ္လာၿပီး လင္းထင္၏ ကဗ်ာေလးမ်ားကိုပင္ ေနာက္ေျပာင္ ကိုးကားတတ္လာသည္။ ၿပီးေတာ့...

          “သူ ဂ်ာမနီလို တတ္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ ဂ်ာမန္ ကဗ်ာေတြ သိေကာင္းတာပဲ” လို႔ ခပ္ညည္းညည္း ေျပာတတ္၏။

          “နႏၵာ သင္ေပးပါလား”

          “တကယ္လား။ အၾကာႀကီး သင္ရမွာ”

          “တစ္သက္လံုးလား” ဟု သူက ထံုးစံအတိုင္း မထိတထိပဲ စလိုက္သည္။

          “အိမ္ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကို ခဏခဏ ဆိုမိတယ္။ ေဟလဒါလင္းရဲ႕ ကဗ်ာပဲ” ဟု ဂ်ာမန္လို ရြတ္လိုက္ေသးသည္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာလို ျပန္ေျပာသည္။

          “ေလွသမားဟာ

          ဟို႔ အေဝးက ကြ်န္းေတြမွာ

          ေကာက္သိမ္းၿပီးေတာ့

          သူ႔အိမ္...

          ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ သူ႔ျမစ္ေခ်ာင္းထံ

          ျပန္လာခဲ့တယ္။

          ကိုယ္လည္း အိမ္ျပန္ခ်င္ပါရဲ႕

          ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္မွာ

          ဘာမ်ား ရိတ္သိမ္းစရာ ရွိပါသလဲ။

          ဒုကၡခံစားျခင္းသာ ရိတ္သိမ္းစရာ ရွိခဲ့တယ္။

          မိတ္ေဆြ... ျမစ္ကမ္းနဖူးရယ္

          သင္ဟာ

          ကိုယ့္ကို ေမြးျမဴႀကီးျပင္းေစခဲ့တယ္။

          အခ်စ္ရဲ႕ ေဝဒနာကိုေရာ

          သက္သာရာရေအာင္

          သင္ မတတ္ႏိုင္ဘူးလား။

          အို... ကိုယ့္ကေလးဘဝရဲ႕

          ေတာအုပ္မ်ား

          ကိုယ္အိမ္ျပန္လာရင္

          ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကို

          တစ္ဖန္ေပးႏိုင္ပါဦးမလား” တဲ့။

          လင္းထင္ကေတာ့ ရင္ခုန္လာျပန္သည္ကို ထိန္းသိမ္းရင္း...

          “ျမန္မာစာ ဂုဏ္ထူးယူရင္ေတာင္ ရတယ္။ လက္ရွိ ပါေမာကၡကို ျဖဳတ္လိုက္ရင္ေျပာတာ။ သူက အသစ္အဆန္းကို မႀကိဳက္ဘူးတဲ့။ စာေရးမတစ္ေယာက္ေတာင္ ေလခြ်န္မိလို႔ အလုပ္ျဖဳတ္ပစ္ဆိုလား” ဟု ေျပာလိုက္ရာ...

          ျမနႏၵာသည္ မရယ္ျပံဳးဘဲ ရွစ္ေၾကာင္းမွ်သာရွိေသာ ဂ်ာမန္ကဗ်ာကို အစအဆံုး ျပန္ရြတ္ျပန္သည္။

          သိပ္ေပ်ာ္မွာပဲ။ သည္လိုသာ တစ္သက္လံုး ေနရရင္ သိပ္ေပ်ာ္မွာပဲ။ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ႏြဲ႔မွီၿပီးေတာ့ေပါ့။ သူကေလးသာ သူ႔ ပါပါ မာမာတို႔အိမ္မွာ မေမြးဘဲ တို႔အိမ္မွာ ေမြးရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္း မလဲ။ ေမာင့္ႏွမ ျမနႏၵာေပါ့။

          အင္းလ်ားတစ္ဝိုက္မွာ ေန႔စဥ္လိုလို ခင္မင္ေတြ႕ဆံုေနၾကဆဲ။ မိုးရာသီ ျပင္းထန္လာသည္။ ကားနဲ႔ ေက်ာင္းတက္သူမို႔ ထင္ရဲ႕။ ျမနႏၵာမွာ ထီး မပါေခ်။ ကားေပၚမွအဆင္း ဒ႐ိုင္ဘာ ကုလားႀကီးက ထီးႏွင့္ လိုက္မိုး ပို႔သည္။ ျမနႏၵာကို သစ္ရြက္ေအာက္က မိုးေပါက္မ်ား စိုကာ နဖူး၊ နားထင္မွာ ဆံယဥ္မ်ား ကပ္ၿငိလ်က္ ေတြ႔ရတတ္သည္။

          “ၿပီးေတာ့ နႏၵာက ထီးလည္း မႀကိဳက္ဘူး” လို႔ ေျပာေခ်ေသး။

          “ထီးပဲ၊ ႀကိဳက္လို႔ေဆာင္းတာ က်ေနတာပဲ။ ကေလးမေလးကလည္း” ဟု သူကဆိုလွ်င္-

          “ငရဲႀကီးမယ္ေနာ္၊ မမက ေျခာက္ႏွစ္ေတာင္ ႀကီးတာ”

          ၿပီးေတာ့ သူတို႔သည္ ေန႔လယ္စာ ၾကံဳရာဝယ္စားလွ်င္စား၊ မစားလွ်င္ ျမနႏၵာ၏ ေပါင္မုန္႔၊ ပန္းသီးမ်ားကို စားကာ လင္းထင္၏ ထီးေကာက္ တစ္လက္တည္းကို ႏွစ္ေယာက္တြဲေဆာင္းကာ ျပန္လာၾက၏။ ကေလး မ်ားသဖြယ္ သူတို႔ အျပစ္ကင္းစင္သည္မို႔ ဘာမွ်လည္း ထူးထူးေထြေထြ မေတြးမိၾက။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္သား အမ်ားကေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို အသိအမွတ္ ျပဳေလၿပီ။

          မိုးရြာလြန္း၍ ေနစရာ မရွိလွ်င္ ယုဒသန္ေကာလိပ္ ဘုရားရွိခိုး ေက်ာင္းမွာ ခိုဝင္ၾကသည္။ အေၾကာ္ဆိုင္မွာ ထိုင္ၾကသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္ၾကသည္။ သူတကာ့ မ်က္စိမွာ ဘယ္လိုျမင္မည္ကို စဥ္းစား မိျခင္းလည္း မရွ၊ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းလည္း မရွိ။

          လင္းထင္ကေတာ့ ထိုတဒဂၤကိုသာ မက္မက္ၿပီး ထိုတဒဂၤရဲ႕ အျပင္ကကိစၥမ်ားကို မစဥ္းစားမိ။ ေန႔ေရာညဥ့္ပါ ျမနႏၵာေနာက္ လိုက္ဖန္မ်ား၍ အေမဆိုေျပာလွ်င္ အေမ့ရင္ခြင္ ေခါင္းႏွင့္ေခြ႔ကာ၊ စာတစ္ဖက္ က်က္ခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ကာ ကဗ်ာမ်ားစြာသာ ေရးခဲ့သည္။ ကဗ်ာကိုေတာ့ သူ အဆံုးသတ္တတ္သားပင္။

xxx


အပိုင္း-၅ ဆက္ရန္ 


{ Kyiaye Literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }



No comments:

Post a Comment