Monday, 26 November 2018

မနႏၵာေျပာခ်င္ေသးသည္( ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ ) 📔 အပိုင္း-၉

ျမနႏၵာေျပာခ်င္ေသးသည္( ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ )


📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔📔


အပိုင္း-၉


ၾကည္ေအး


ကိုကိုႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္း သားေလးေတာင္ မပါဘဲ ပြဲသြားၾကမည္။ လက္မွတ္ ႏွစ္ေစာင္ ၀ယ္ၿပီးၿပီ။ ၿပီးေတာ့ အဆင္သင့္ရွိလွ်င္ ဟိုတုန္းကလို ကပြဲ႐ုံ တစ္ခုမွာ သြားကၾကမည္။ 

ကိုကိုက အန္းနာ ရွိရာ ေဆး႐ုံမွ လာခဲ့မည္။ ျမနႏၵာက ညေနစာ စားဖို႔ ၇ နာရီတိတိမွာ ဇာတ္႐ုံႏွင့္ တြဲထားေသာ စားေသာက္ခန္းကေစာင့္မည္။ ကိုကိုသည္ ၇ နာရီ ထိုးလည္း မလာ။ ၇ နာရီခြဲလို႔လည္း မလာ။ ျမနႏၵာသည္ မွာထားေသာ အစားအစာမ်ားကို ဟန္လုပ္၍ စား၏။ မၾကာခဏ နင္သည္ကို ဆိုဒါေမွ်ာခ်ရ၏။ တစ္ေယာက္တည္း ညစာ စားေနေသာ အေဖာ္ေစာင့္ဟန္၊ အေဖာ္မလာဟန္ သိသာလွေသာ ျမနႏၵာ ျဖစ္ပုံကို မ်က္ေစာင္းထိုး စားပြဲမွ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္က ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ဂ်ာမန္ပဲ ထင္ပါရဲ႕။ အသားအေရ ေျပျပစ္ၿပီး ဆံပင္နက္တယ္။ မိန္းမ နည္းနည္းဆန္တယ္။ လည္ပင္းမွာ တပ္တဲ့ နက္တိုင္ကလည္း အေရာင္လြင္လြင္ပဲ။ ျပင္သစ္မ်ားလား။ ျမနႏၵာ သူ႔ကို ေနာက္ တစ္ခါ ၾကည့္မိရင္ေတာ့ သူ ထလာေတာ့မွာပဲ။ မိတ္ဖြဲ႕ေတာ့မွာပဲ။ ပ်က္စီးဖို႔ ဘယ္ေလာက္ လြယ္ပါလိမ့္။ ျမနႏၵာက စိတ္နည္းနည္း ေလွ်ာ့လိုက္ရင္ တစ္ခါ ထပ္ၾကည့္႐ုံမက ျပံဳးလို႔ေတာင္ ျပလိုက္ႏိုင္သည္။ ၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ ႏွစ္ေစာင္ႏွင့္ ပြဲအတူ ၾကည့္လိုက္မည္။ ၿပီးေတာ့ သူက ေကာ္ဖီေသာက္ဖို႔ ျဖစ္ေစ ဖိတ္ၾကားလိမ့္မည္။ ၿပီးေတာ့... 

ျမနႏၵာသည္ မ်က္ေတာင္မ်ားကို လ်င္ျမန္စြာ ခတ္လိုက္ရာ မ်က္ရည္မ်ား မ်က္ေတာင္၌ ခိုကပ္ကုန္သျဖင့္ စီးမက်ေတာ့။ ပိုက္ဆံအိတ္ကို ႏႈိက္ၿပီး ေနာက္ ပြဲလက္မွတ္ႏွစ္ေစာင္ကို ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွာပင္ ဆုတ္ေခ်ပစ္လိုက္၏။ စားေသာက္ စာရင္း ရွင္းရန္ ေငြစကၠဴ ထုတ္ေပးလိုက္ၿပီး ျပန္မအမ္းခင္ ခပ္သုတ္သုတ္ ထလာခဲ့သည္။ လိုက္ေခၚ၍ ေငြအမ္းမည္ကို ေၾကာက္သျဖင့္ သူခိုးပမာ ေျပးထြက္ခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ လမ္းမႀကီးအတိုင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေလွ်ာက္ေနမိပါလိမ့္။ ငါ ဘာလုပ္ရမလဲ။ ငါ ဘာလုပ္ရမလဲ။ ငါ ဘာမွလဲ မလုပ္တတ္ပါလား။ ဘယ္သူမွလည္း ငါ့ဘက္မွာ မရွိပါကလား။ အားငယ္လွသည့္ အဆုံး၌ ေကာလိပ္ေရာက္မည့္ ႏွစ္က နႏၵာ့ကို စြဲမက္လွသည့္ အိမ္ျခံကပ္လ်က္က လူပ်ိဳေပါက္စ ကေလးကို သြားသတိရ၏။ ျမနႏၵာ ကားေနာက္က စက္ဘီးႏွင့္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္တတ္၏။ နားရြက္ကားကား၊ မ်က္လုံး ျပဴးျပဴးကေလးဆိုတာပဲ မွတ္မိသည္။ အဲ့သည္ ေကာင္ေလးပျဲဖစ္ျဖစ္ ခုေန ေတြ႕ရရင္ ရင္ခြင္ထဲ မ်က္ႏွာအပ္ၿပီး အားရေအာင္ ငိုမိမည္။ အဲသည္ ႐ုပ္ရည္ေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိေတာ့ၿပီ ျဖစ္ေသာလည္း ျမနႏၵာကိုေတာ့ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာမယ္လို႔ ထင္ရသူကေလးကိုပဲ အားကိုးခ်င္လွၿပီ။ ျမနႏၵာ၌ သတၱိကုန္ၿပီ ထင္သည္။ တစ္ေယာက္တည္း အင္အားႏွင့္ ဆက္ေနလို႔ မရေတာ့ဘူး ထင္သည္။ 

ျမနႏၵာသည္ လမ္းမႀကီးအတိုင္း ေလွ်ာက္ေနရာက ဘယ္လို ေတြ႔ၿပီး ေခါက္တုံ႔ခဲ့သည္ မသိ။ ဇာတ္႐ုံ ေလွကားထစ္မ်ားသို႔ ျပန္ေရာက္မွ သတိရလာသည္။ ဇာတ္႐ုံတြင္း၌ တီးမႈတ္ေနၿပီ။ သူ ၀င္ခြင့္ရေတာ့မည္ မဟုတ္။ ၀င္လိုစိတ္လည္း မရွိ။ ေလျပင္းတိုက္လာၿပီး အေပၚ႐ုံ သားေမြးကုတ္အက်ႌ ပြင့္ထြက္လြင့္ပါးသည္ကို မနည္း ျပန္ၿပီး ၾကယ္သီးတပ္ရ၏။ ေခါင္းစည္းက်ပ္က်ပ္ ျပန္စည္းရျပန္၏။ အလွဆုံး ေရြးခ်ယ္ကိုင္လာေသာ ေငြေရာင္ဖိနပ္ႏွင့္ ဆင္တူ ေငြေရာင္ ပိုက္ဆံအိတ္ကေလးကို အဓိပၸာယ္မရွိ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေနမိျပန္၏။

ထိုခဏ၌ ၁၂ ႏွစ္ရြယ္ ရွိမွာေပါ့။ ကေလးတစ္ေယာက္က အဂၤလိပ္စကား မတတ္တတတ္ႏွင့္ ပိုက္ဆံ လာေတာင္းသည္။ ပထမ အဓိပၸာယ္ မေပါက္။ အိမ္မျပန္တတ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ပိုက္ဆံ လိုခ်င္တာေတာ့ မွန္ပါလိမ့္မည္။ “သားရယ္ ဘာမွ လိမ္ၿပီး မေျပာပါနဲ႔ကြယ္”ဟု ျမနႏၵာက စတင္ လိုက္၏။ “မင္းကို မုန္႔ဖိုး ေပးမွာေပါ့။ အိမ္ျမန္ျမန္ေတာ့ ျပန္ေပါ့ေနာ္”ဟု ဘယ္ေလာက္မွန္း မသိ ပိုက္ဆံ အိတ္ထဲက ပါလာေသာ ေငြစကၠဴ သုံးေလးရြက္ကို ေပးလိုက္၏။ “ ဒါေပမယ့္ မုန္႔ဖိုးေပးလိုက္တဲ့ မိန္းမ တစ္ေယာက္ ကံေကာင္းပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးပါေနာ္”ဟု ေျပာလိုက္၏။ ကေလးက ခပ္အမ္းအမ္းႏွင့္ ကံေကာင္းပါေစဟု ခ်က္ခ်င္း ဆုေတာင္း၏။ ၿပီးေတာ့ မိမိကစ၍ ထိုသူငယ္ကေလးအဆုံး တစ္ေလာကလုံး၌ ရွိသမွ် အားလုံးဟာ အထီးတည္းပဲ။ အကူအညီ မဲ့ၾကတယ္။ မိုက္မဲေတြေ၀ၾကတယ္။ လူလာျဖစ္ၾကတာ မွားတယ္ဟု ေတြး၏။ ၿပီးေတာ့ ကံေကာင္းပါေစဟု အားလုံးကို ရည္ရြယ္၍ အ႐ူးပမာ ႏႈတ္မွ ေရရြတ္ၿပီး ေလွ်ာက္လာျပန္၏။ အိမ္ေရာက္လို႔ ေရာက္မွန္း မသိ။ သားကေလးကို ေစာင့္သူကို ဘာေျပာလိုက္၍ ဘယ္ေလာက္ ေပးလိုက္မွန္းလည္း မသိ။ သားကေလး အိပ္ရာေဘး၌ ဒူးေထာက္၍ ကေလးလက္ကို နမ္း၍ ကေလးလက္၀ါး၌ မ်က္ရည္ျပည့္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ငိုမိသည္ မသိ။ ကိုကို ျပန္လာမွ သတိရ၏။


ၿပီးေတာ့ သူတို႔ ရန္ျဖစ္ၾက၏။ အဲသည္ညမွာပဲ ကိုကို သူ႔ကို ႐ိုက္ႏွက္ထိုးႀကိတ္သည္။ အရက္မူးသမား မယားလိုပဲ လင္႐ိုက္တာ ခံရတာ။ ငါးစိမ္းသည္မလိုပဲ လင္႐ိုက္တာ။ ကိုကိုက ေျပာ၏။ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ေျပာ၏။ “မင္းဟာ ဘ၀တစ္ခုတည္းအေၾကာင္းပဲ စဥ္းစားတယ္။ ငါ့ဘ၀ကို စိတ္၀င္စားတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့ဘ၀ကို သာယာကြက္ကေလး တစ္ကြက္ေတာင္ မေပးဘူး။ ငါ အျမဲ အေပ်ာ္ရွာ ေနတယ္လို႔သာ မင္း ထင္တယ္။ ငါ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စိတ္ညစ္ေနတယ္။ ဒုကၡေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ မသိဘူး။ ခြဲစိတ္ခန္းထဲက ေသြးသံရဲရဲနဲ႔၊ ေခၽြးတလုံးလုံးနဲ႔ ထြက္လာတာလည္း မင္းမျမင္ဖူးဘူး။ မရည္ရြယ္ေပမယ့္လည္း ငါ့ အျပစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ ငါ့ အျပစ္လုံး၀မပါဘဲ ျဖစ္ေစ ခြဲစိတ္ခန္းမွာ ငါ လူသတ္မိတဲ့အခါမ်ိဳးကို၊ မျဖစ္သင့္တာ ျဖစ္မိတဲ့အခါမ်ိဳး မင္းသိေတာင္ မသိလိုက္ဘူး။ ငါ ေဆာက္တည္ရာ မရလို႔ ေျခဦးတည့္ရာ ေလွ်ာက္ေနတဲ့ အခါမွာ ငါ အေလလိုက္ေနတယ္လို႔သာ မင္း ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲလို႔ တစ္ခြန္း ေမးဖူးလား”

ျမနႏၵာသည္ အံ့အားသင့္မိ၏ ဟုတ္သည္။ ကိုကိုႏွင့္ ရွစ္ႏွစ္မွ် ေပါင္းလာသည့္ အခ်ိန္အတြင္း ကိုကိုရဲ႕ ဆရာ၀န္ အျဖစ္ကို သူ သတိမရခဲ့။ သူနဲ႔ မတူေသာ၊ ပတ္စပ္ႏိုင္ေသာ လင္ကို ယူခဲ့သည္လို႔ သတိမရခဲ့။ ခြဲစိတ္ခန္းဆိုတာ ေခ်ာင္းေျမာင္းလို႔ပင္ မၾကည့္ခဲ့။ ေသြးျမင္လွ်င္ မူးခ်င္သည္။ ေဆး႐ုံ၏ အနံ႔ကို ရွဴရလွ်င္ မူးခ်င္သည္။ ေဆး႐ုံထဲက ေလကို ရွဴရမွာ ရြံသည္။ ေဆး႐ုံ၏ အနံ႔ကို ျဖဴေဖြးစင္ၾကယ္ ေတာင့္တင္းျခင္းကို မခံမရပ္ႏိုင္။ အိမ္မွာလည္း ေရခဲေသတၱာထဲ ကိုကို ထိုးေဆးမ်ား လာထည့္လွ်င္ ရြံရွာ၍ ရန္ေထာင္ျမဲ။ 

“ကိုကို ဘာျဖစ္လို႔ မေျပာသလဲ”ဟုသာ ေမးလိုက္၏။ ကိုကို႔ကိုသာ အျမဲ အျပစ္တင္ခဲ့တာေတာ့ ျမနႏၵာရဲ႕ အမွားပဲ ထင္ပါရဲ႕။ ကိုကိုကလည္း ေဆးပညာအေၾကာင္း တစ္ခါမွ် မေျပာ။ စာအုပ္ယူခိုင္းလွ်င္ေတာင္  “အစိမ္းေရာင္ စာအုပ္ လက္တစ္၀ါးေလာက္ ထူတဲ့ဟာ မဟုတ္ဘူး။ လက္ေလးလုံးေလာက္ ထူတဲ့ဟာ”လို႔ ေျပာျပတတ္၏။ စာအုပ္ေပၚက ရွည္လ်ား၍ မရင္းႏွီးေသာ စာတန္းမ်ားကို ျမနႏၵာ ႀကိဳးစား မဖတ္မိ။ စာအုပ္မ်ား မေတာ္တဆ ပြင့္ဟေနလွ်င္ အျမင္မေတာ္ဘူးလို႔ ျမနႏၵာ ထင္သည္။ မိန္းမ၊ ေယာက်္ား၊ ကေလးမ်ား၏ ပုံကို ျမင္ရတတ္၏။ သားကေလး လွန္ၾကည့္မွာ စိုး၍ အျမဲသိမ္းဆည္းရ၏။ တစ္ခါက လည္ပင္း အက်ိတ္ေရာဂါေၾကာင့္ မ်က္လုံးႀကီးျပဴးထြက္ေနသည့္ မိန္းမ တစ္ေယာက္၏ ပုံသည္ ျမနႏၵာကို အိပ္ရာ၀င္တိုင္း သီတင္းပတ္မ်ားစြာ ေျခာက္လွန္႔ခဲ့ဖူး၏။ သားကုိ ေမြးဖြားရေသာ တိုက္ပြဲ၌ ကိုကို မရွိခဲ့ဘူးဟုဆိုလွ်င္ လူနာ့ အသက္မ်ားစြာကို လုယူရေသာ တိုက္ပြဲ၌ ျမနႏၵာမရွိဘူးဟု ကိုကိုကလည္း ေျပာႏိုင္မည္ပင္။ ကိုကိုႏွင့္ ျမနႏၵာသည္ ေကာင္းေသာ အေဖာ္မ်ား မဟုတ္ၾက။


ျမနႏၵာသည္ ကိုကို၏ ဘ၀၌ အလွထားရေသာ၊ အားမကိုးရေသာ၊ အသုံးမ၀င္လွေသာ ပစၥည္းမွ်သာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သို႔ေပမယ့္ ကိုကိုရယ္၊ ဓေလ့ခ်င္း မတူတဲ့အတြက္၊ သေဘာကြဲျပားတဲ့အတြက္ ႐ိုက္ႏွက္ဖို႔ေတာ့ မလိုပါ။ သည္ေလာက္ ဗိုလ္ဆန္တဲ့၊ ျမန္မာ လုံခ်ည္ မ၀တ္ဖူးတဲ့၊ ျမန္မာစကားတင္ မက ရခိုင္လို ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာတဲ့ ကိုကိုဟာ မယားေတာ့ ႐ိုက္တတ္သားပဲ။ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္နဲ႔မွ လူလူခ်င္း မ႐ိုက္သင့္ပါဘူးဟု ေခါင္းမာစြာ ေတြးျပန္၏။

ရန္ကုန္ကို ျပန္ေရာက္၍ ေလး ငါးရက္ၾကာမွ ေပ်ာက္ျပယ္သည့္ မ်က္လုံး၌ ေသြးျခည္ဥေသာ ဒဏ္ရာကို မာမာတို႔က ေမးတိုင္း လိမ္ေျပာရ၏။ သားကေလး ေခါင္းျဖင့္ ေဆာင့္မိတာပါလို႔။ မာမာက အလိုက္မသိဘဲ ကိုကို႔ကို မ်က္စဥ္း ခတ္ခိုင္းေသး၏။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္သည္ ထိုအခါမ်ိဳးမွာ ဘယ္လိုမွန္း မသိ။ အားနာၿပီး တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ မၾကည့္မိေအာင္ ေရွာင္ေနၾကရသည္။


xxx


ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေသာ္ ျမနႏၵာႏွင့္ ကိုကိုသည္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားေသာ လင္မယားျဖစ္၍ ေငြလင္ပန္း၌ ထပ္ပုံေနေသာ ဖိတ္စာမ်ားကို ေန႔စဥ္ဖတ္ကာ သြားရမည့္ ပြဲကို ေရြးခ်ယ္ၾကရျပန္သည္။ အိမ္ႀကီးကို ေရာင္း၍ အိမ္သစ္ေဆာက္သည္၌ ျမနႏၵာ အလုပ္မ်ားရျပန္သည္။ ပန္းျခံႏွင့္ အိမ္ကို စိတ္တိုင္က် ျပဳျပင္ရ၏။ ခန္းဆီး၊ ေကာ္ေဇာကအစ ျမနႏၵာ စိတ္ႀကိဳက္ခ်ည္းျပင္၏။ ပန္းအိုး၊ ပန္းကန္၊ ဇြန္း၊ ခက္ရင္းက အစ စားပြဲခင္း၊ လက္သုတ္ပ၀ါကအစ ျမနႏၵာပါရသည္။ ဘ၀တစ္ခု အသစ္ေဆာက္သလို သူ႔အိမ္ကို စိတ္တိုင္းက် ေဆာက္သည္။ မာမာ၊ ပါပါတို႔က ခ်မ္းသာသမွ် ေမွာက္သြန္၍ ေပးခဲ့သည့္ ဇာတ္လမ္း ဆုံးခန္းတိုင္ေလၿပီ။

မာမာ၌ လက္၀တ္လက္စားသာ က်န္ေတာ့သည္။ အိမ္သစ္ ေဆာက္ရန္ အိမ္ႀကီးကို ေရာင္းခဲ့သည္။ သူတို႔ဘာသာ ျခံက်ယ္ေသာ္လည္း ပ်ဥ္ေထာင္ျဖင့္ ေဆာက္ေသာ အိမ္ကေလးတစ္ခု ၀ယ္၍ ေနၾက၏။ မာမာတို႔၌ ရွိသမွ် ပစၥည္းကို သမီးႏွင့္ တူသမက္အား ပုံ၍ ေပးၾကသည္။ ေက်းဇူးတင္ဖြယ္ပါပဲ။ သို႔ေပမယ့္ သူတို႔ ခ်စ္ပုံက တစ္မ်ိဳးပဲ။ သူတို႔ ေပးပုံက တစ္မ်ိဳးပဲဟု ေတြးမိ၏။ ေအးေလ သူတို႔လိုခ်င္ပုံက တစ္မ်ိဳးျဖစ္လို႔ ရွိမွာေပါ့ဟု စဥ္းစားမိ၏။ နႏၵာ လိုခ်င္တာနဲ႔မွ မတူဘဲ။ နႏၵာ လိုခ်င္တာ ဘယ္သိတတ္ၾကမလဲ။ ကိုကို၏ ၀င္ေငြ အလြန္ေကာင္းလာ၏။ ကိုကို၌ ေယာကၡမ ေငြကို အားကိုးရျခင္းက လြတ္ကာ မာနျပည့္ၿဖိဳး၍ စိတ္ခ်မ္းသာတိုးဟန္ ေတြ႕ရ၏။ ျမနႏၵာကို လစဥ္ လိုသည္ထက္ ပိုၿပီး ေပးႏိုင္လာ၏။ သားကို ပစၥည္းႏွင့္ ေငြႏွင့္ ပို႔ခ်င္ျပန္၏။ သို႔ေသာ္ ျမနႏၵာ အလိုလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ပဲ ထင္ပါရဲ႕။ ျမနႏၵာ၏သားသည္ ေဘာင္းဘီတို ၀တ္ရမွာ ရွက္သည္။ ၇ ႏွစ္ ေရာက္ကတည္းက ျမန္မာလုံခ်ည္ ၀တ္သည္။ တစ္ခါမွ် ေဘာင္းဘီရွည္ မ၀တ္ဖူးေတာ့ေခ်။ အတန္းထဲမွာ လူတိုင္း လုံခ်ည္၀တ္ၾကသည္လို အေၾကာင္းျပသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔အခန္းထဲမွာ ပန္းခ်ီဆြဲေနသည္။ ၀တၳဳ၊ ကဗ်ာ ဖတ္ေနသည္။ ပန္းခ်ီေက်ာင္း တက္ခ်င္သည္။ ဆယ္တန္းေအာင္ ေအာင္ မေျဖခ်င္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုလာသည္။ ေက်ာင္းစာ မက်က္ခ်င္။ ျမနႏၵာကပင္ ျပန္၍တင္းက်ပ္ လာရသည္။ ဂ်ာမန္ႏွင့္ ျပင္သစ္စာကို မေမ့ေအာင္ ကိုယ္တိုင္ သင္ရသည္။ ပန္းခ်ီဆရာ ေအာင္စိုးထံ ပို႔ေပးမည္လို႔ ၀န္ခံထားရသည္။ ကိုကိုက ဆရာ၀န္ ျဖစ္ေစခ်င္တာ၊ ျဖစ္ပုံမရ၍ စိတ္ပ်က္ေလသည္။

အိမ္ႏွင့္ သားကိစၥျဖင့္ အလုပ္မ်ားေနရကာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသားပဲဟု ျမနႏၵာေတြး၏။ ပိုၿပီး မအားလပ္ေအာင္ ႏွင္းဆီပင္မ်ား စိုက္ျပန္၏။ သစ္ခြပင္မ်ား စိုက္ျပန္၏။ အိမ္ေရွ႕ျမက္ခင္းကို ဂ်ပန္ျမက္မ်ားျဖင့္ ေကာ္ေဇာလို ညီေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ညႇိ၍စိုက္၏။ အလယ္က ဂ်ာမနီက ၀ယ္လာေသာ ေရျမင္း႐ုပ္ကေလးျဖင့္ ေရပန္း၊ ေရကန္ ေသးေသးသြယ္သြယ္ကေလး တည္၏။ ေက်ာက္ဥယ်ာဥ္ကို တစ္ေထာင့္၌ ျပင္ဆင္ရေသး၏။ အိမ္ေဘး၌ သေဘၤာပင္မ်ား စီစိုက္ၿပီး အိမ္ေနာက္၌ ၀က္မလြတ္ အုန္းပင္၊ မိုးအုပ္ေသာ ေနဇာျမက္ခင္း ျဖစ္ေစကာ သံပန္း ႀကိမ္ခက္ ပက္လက္ကုလားထိုင္မ်ား၊ ခြာညိဳပန္း ေပါင္းမိုးမ်ားျဖင့္ ဒန္းဆင္သည္။ ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြမ်ားကို အုန္းလက္မ်ားေအာက္မွာ ေဆာင္းရာသီ၌ တ႐ုတ္အိုးပူျဖင့္ ဧည့္ခံႏိုင္သည္။ ခရစ္စမတ္က်လွ်င္ေတာ့ အိမ္ေရွ႕ျမက္ခင္း၌ အားးငယ္လွေသာ မီးပြင့္ျပာကေလးမ်ားျဖင့္သာ ထင္းရွဴးပင္မ်ား၌ ခ်ိတ္ဆြဲထြန္းညႇိ၍ ဖေယာင္းတိုင္စုိက္ေသာ စားပြဲမ်ားခင္း၍ ဧည့္ခံမည္။ ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္မ်ားကိုေတာ့ သင္ျဖဴးခန္းလုံးျပည့္ခင္းေသာ ေစာင္းေကာက္၊ ပတၱလား၊ ေငြယြန္းထည္တို႔ျဖင့္ အလွျပင္သည့္ ျမန္မာခန္း၌ ၾကာဆံႀကီးေခါက္ဆြဲျဖင့္ ဧည့္ခံမည္။ (သားက ပတၱလား တီးတတ္ၿပီ၊ ေစာင္းေကာက္ကေတာ့ အလွ၀ယ္ထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။)

ပီယာႏို၊ ဓာတ္ျပားျဖင့္ လူ႔ဘ၀၌ အခ်ိန္မ်ားစြာ ကုန္ဆုံးႏိုင္၏။ ၿပီးေတာ့ စီးကရက္ တစ္လိပ္ၿပီး တစ္လိပ္ ဖြာေနႏိုင္၏။ ျမနႏၵာ လက္ညႇိဳးႏွင့္ လက္ခလယ္မွာ ၀ါညိဳ၍ေနသည္။ ရွန္ပိန္ မလိုေတာ့ေခ်။ သတိမလစ္တလစ္အေနမ်ိဳး အလို မရွိေတာ့။ မလိုေတာ့။ သတိရွိရွိျဖင့္ အျပံဳးမပ်က္ပင္ ျမင္လာသမွ်ကို ၾကည့္တတ္ၿပီ။ ခံယူတတ္ၿပီ။ သားကို ေကာလိပ္သို႔ ပိုရသည့္ ႏွစ္မွာ သမီးေလး ေမြးဖြားခဲ့၏။ လိုလိုခ်င္ခ်င္ပင္ ေမြးဖြားခဲ့၏။ အဲသည္တုန္းက သားကေလး ႀကီးသြားသျဖင့္ ဟာေနေသာ ရင္ခြင္၌ ကေလးတစ္ေယာက္ထည့္ထားခ်င္၏။ မာမာ၊ ပါပါက သေဘာမက်။ သူတို႔၀ါဒီက တစ္ဦးတည္းေသာ သားဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေသးသည္။ ဒါမွ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ဘယ္သူႏွင့္မွ် ခြဲေ၀စရာ မလိုဘဲ ရႏိုင္မည္။ သားသမီး ဆိုတာကအစ သူတို႔အဖို႔ စီမံကိန္းတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

“တကယ္ေတာ့ နႏၵာေလ ဒါဇင္၀က္ေလာက္ လိုခ်င္တာ။ ခု အသက္ႀကီး သြားလို႔၊ မေမြး၀ံ့ေတာ့လို႔။ ခုေသြးတိုးလည္း နည္းနည္း ျဖစ္ခ်င္ၿပီ မာမာရဲ႕”ဟု အျမဲ ေျပာကာ တိတ္ဆိတ္သြားေသာ မိဘတို႔ကို ၾကည့္၍ ရယ္ေမာပစ္လိုက္ျပန္၏။ ၿပီးေတာ့ အေရတြန္႔လာေသာ၊ ဆံပင္ျဖဴေဖြး ပါးက်ဲေသာ မိဘတို႔ကို သနား၏။ ခြင့္လႊတ္ခ်င္၏။ ပါပါ ျမန္မာလုံခ်ည္ ၀တ္စျပဳသည္ကို အံ့ၾသျပန္၏။

ဘာဆိုလို႔ ဘာမွ လုပ္စရာ မရွိေတာ့ဟု သူ ထင္လွ်င္ေတာ့ ျမနႏၵာတစ္ေယာက္တည္းကို သုံးဖုိ႔ ကိုကို၀ယ္ေပးသည့္ ေဗာက္၀က္ဂြန္ကားကေလးကို လမ္းျဖဴးျဖဴး၌ ေမာင္း၏။ ပဲခူးဘက္သို႔ ခဏ ခဏ ေမာင္း၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ျမန္ဆန္စြာ မသိလိုက္ မသိသာ ေမာင္းမိလွ်င္ သတိရကာ အရွိန္ေလွ်ာ့ရ၏။ ျမန္ျမန္ သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ ေႏွးေႏွး သြားသည္ ျဖစ္ေစ သခၤ်ဳိင္းဆိုတာက တစ္ေန႔ ေရာက္မွာပဲဟု ေျပာမိ၏။ ၿပီးေတာ့ သမီးေလး ငယ္ေသးသည္။


ဖဲ႐ိုက္လည္း ေကာင္းစြာ တတ္လာသည္။ ကိုကိုက မႀကိဳက္။ ကိုကိုလည္း တစ္ခ်ပ္ေမွာက္တတ္၏။ သို႔ေသာ္ စိတ္မရွည္။ အားလည္း မအား။ ကိုကိုသည္ မအားလပ္ႏိုင္ေအာင္ ေနထိုင္ အသက္ရွင္ေကာင္းဆဲပင္။ ကိုကို႔၌ တိတိလင္းလင္း ယူထားေသာ မယားႏွစ္ေယာက္ ရွိေသးသည္။ တစ္ေယာက္က အစိမ္း၀တ္ ကရင္ သူနာျပဳ ဆရာမျဖစ္၍ ေနာက္တစ္ေယာက္က တ႐ုတ္ကျပား ေက်ာင္းဆရာမ ငယ္ငယ္ေခ်ာေခ်ာကေလး ျဖစ္သည္။ ႐ုံးတက္ လက္ထပ္ၾကသည္တဲ့။ ျမနႏၵာ အဲဒီတေလာက ဖဲခ်ည္း ႐ိုက္ေနတာ ေတာ္ေတာ္ ႐ႈံးေနသျဖင့္ ကိုကို႔ကို ရန္ေတာင္ မျဖစ္၀ံ့။ ကိုကိုက ဖဲ႐ိုက္ဖို႔ဆိုၿပီး ေငြပိုေပးသည္ကိုပင္ ေက်းဇူးတင္ရေသး၏။ မာမာႏွင့္ ပါပါက ဆူပူသည္။ ျမနႏၵာကို အဖိုးတန္ေအာင္ မေနဘူးလို႔ေတာင္ ဆိုရက္ၾကသည္။ သို႔ေပမယ့္ ေနပါဦး။ ျမနႏၵာက ဘာေတြမ်ား အဖိုးတန္ေနလို႔လဲ။ လွလိုက္တာနဲ႔ ပိုက္ဆံရွိတာက လြဲလို႔ ဘာမွ မႂကြယ္၀တဲ့၊ အဖိုးမတန္တဲ့ နႏၵာပါ။

ျမနႏၵာ စိန္ေရႊ၀တ္လို႔၊ ဥေရာပျဖစ္ ဘ႐ိုကိတ္ႏွင့္ ေရႊျခည္ေငြျခည္ ပုလဲထိုး ၀တ္လို႔၊ ပြဲထိုင္ကို လင္နဲ႔တြဲလို႔ ျဖစ္ေစ၊ အခါမ်ားစြာပင္ ကိုကို မလိုက္၍ တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ေစ၊ သြားသည့္အခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဖိုးတန္လွၿပီ ထင္သလား။ အဲဒီ ပြဲထိုင္မွာ သီခ်င္းဆိုဖို႔ လာေသာ မိန္းကေလးမ်ားကို အားက်ခဲ့သည္။ မနာလိုခဲ့သည္။ ခ်ီးမြမ္းမိသည္။ သူတို႔ဟာ ျမနႏၵာထက္ လိမၼာပါးနပ္ၾကေသာ၊ သိျမင္ၾကေသာ၊ သတၱိရွိၾကေသာ သူမ်ား ျဖစ္သည္လို႔ ထင္သည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေသးလွ်င္ ဘ၀ခ်င္း လဲလိုက္ခ်င္ေသးသည္။


တစ္ခါတုန္းက မွတ္မိေသးတာေပါ့။ ညစာစားပြဲ တစ္ခုမွာ ဂီတဆရာၿငိမ္းကို ဆုံေတြ႔ခဲ့ရတာ သတိရ၏။ ၿငိမ္းရဲ႕ သီခ်င္းေတြ ႀကိဳက္လွ၏။ (ယခု ျမနႏၵာသည္ ျမန္မာသီခ်င္းႀကီးမ်ားကိုလည္း တီးခတ္တတ္ၿပီ။) ႐ိုေသက်ိဳးႏြံစြာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံခ်င္လွ၏။ ထမင္းစားပြဲမွာေတာ့ ၿငိမ္းက သူ႔တစ္၀က္မွ် တန္ဖိုးမရွိဟု နႏၵာ ထင္ေသာ ၀တ္စားေမာ္ႂကြားလာသူေတြ အရက္ေသာက္ၾက၊ ညစာစားၾကသည္ျဖင့္ မလွမ္းမကမ္းက ေခ်ာင္တစ္ေခ်ာင္မွာ တီးမႈတ္ေဖ်ာ္ေျဖေနသည္။ ဘယ္ေလာက္ မခံခ်င္စရာ ေကာင္းလိုက္ပါလိမ့္။ ငယ္ငယ္က ညစာစားပြဲမ်ား အိမ္မွာ လုပ္လွ်င္ ပီယာႏို တီးျပရတာကို သတိရၿပီး အရွက္ႀကီး ရွက္မိ၏။ ဘယ္သူမွလည္း သူ႔ဂီတကို ႐ုိေသမည့္သူ ပါမည္မထင္။ နားေထာင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး အားနာဟန္ျဖင့္သာ စကားတိုးတိုး ေျပာၾက၊ ခပ္က်ယ္က်ယ္ ရယ္လိုက္ၾက လုပ္ေန၏။ ျမနႏၵာ တစ္ေယာက္တည္းပဲ အျပစ္ရွိသည္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ထင္ၿပီး အေနက်ံဳ႕လွ၏။ ရွက္ေမာလွ၏။ ၿငိမ္း၏ အပါးမွာ က်ံဳ႕က်ံဳ႕သြားထိုင္လိုက္ခ်င္၏။ နႏၵာ့ထက္ႀကီးသူမို႔ သူ႔ဂီတကို ၾကည္ညိဳေသာအားျဖင့္ ကန္ေတာ့ေတာင္ ကန္ေတာ့လိုက္ခ်င္၏။ သို႔ေသာ္ လူ႔ဘ၀မွာ လုပ္ခ်င္တာ ဘာရွိသည္ ဆိုတာကို ေတြးေတာခြင့္မရခဲ့။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မလုပ္ခဲ့ရသူမို႔ သည္တိုင္းပင္ အရက္ေသာက္၊ ညစာစားၿပီး စီးကရက္ေသာက္၊ စကားေျပာေနသူမ်ားႏွင့္ ေရာေနလိုက္၏။ ေနာက္ ႏွစ္လ သုံးလၾကာမွ ၿငိမ္း သူ႔ကိုယ္သူ သတ္ေသသည္ဆိုတာ သတင္းစာ၌ ဖတ္ရ၏။ သူ သတ္ေသတာ နႏၵာ အျပစ္လည္း ပါသည္။

အသက္ ၄၀ ျပည့္သည့္ေန႔ကေတာ့ ေရႊတိဂုံသုိ႔ သမီးေရာ သားပါ ေခၚ၍တက္ခဲ့၏။ ပန္းမ်ားစြာ ၀ယ္၍ ပန္းအိုး၌ ထိုး၏။ အိမ္မွာ ပုံသြင္း က်ိဳခ်က္ေသာ ဖေယာင္းတိုင္ ေရာင္စုံမ်ား စီ၍ “ ျမနႏၵာ”ဟု စာလုံး ပုံေဖာ္ကာ ထြန္း၏။ (ဘုရားေတာ့ မကန္ေတာ့မိ)။ သည္တစ္ခါပဲ ကိုယ့္နာမည္ကို အေရးတယူ ျပဳဖူးသည္။ အေရးတယူျပဳတယ္လို႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ရဲ႕ နာမည္ကို ဖတ္သလိုပါပဲ။ ဒိုင္ယာရီ၌ “မွတ္ခ်က္အေထြအထူးမရွိ”ဟုသာ ေရးခဲ့၏။ လူ႔ဘ၀၌ တစ္ဖန္ ေသခဲ့ျပန္ၿပီ။ တစ္ဖန္ ေမြးဖြားဦးမည္လား။ တစ္ေန႔စီ နည္းနည္းခ်င္း ေသသြားဖို႔ရာသာ ရွိေတာ့သည္ ထင္ပါရဲ႕။ သည္ေတာ့မွ ေန႔စဥ္ ဆက္လက္ေနထိုင္လို႔ ေကာင္းသည္။ ႐ုပ္နာမ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသည့္ေန႔၌  ဣေႁႏၵရလိမ့္မည္။ အင္မတန္ ခ်စ္ရေသာ သားႏွင့္ သမီးကို အျပံဳးမပ်က္ ထားခဲ့ရေလမည္။ ကိုကိုႏွင့္ မိဘတို႔ကို ခြင့္လႊတ္ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ရေလမည္။ သို႔ေသာ္ ဆံပင္တစ္ေခ်ာင္းပင္ မျဖဴေသး။ အသားအေရမ်ား ျပည့္တင္း စိုျပည္ျမဲ၊ ေရကူးလို႔ ေမာရမွန္း မသိ။ ကူးလို႔ ေကာင္းျမဲ၊ ျမနႏၵာကို ေယာက်္ားမ်ား တပ္မက္ေမာဆဲ။ ငယ္ရြယ္ေသာ ေမာင္အရြယ္၊ တူအရြယ္မ်ားကပင္ သူ႔ကို စုံမက္ၾကေသး၏။ အသက္ ၃၀ ေအာက္လို႔ ထင္ၾက ေျပာၾက၏။ သားႏွင့္အတူသြားလွ်င္ ေမာင္ႏွမလို႔ ထင္ၾက၏။ ဆံပင္ျဖဴသျဖင့္ ဆိုးေဆးမျပတ္ ဆိုးေနရေသာ ကိုကိုက မနာလို ျဖစ္ေသး၏။ 

မွတ္ခ်က္ အေထြအထူးမရွိတာေတာ့ အမွန္ပင္။ ဘယ္ႏွႏွစ္ ေပါင္းစုမိသည္ျဖစ္ေစ၊ ျမနႏၵာသည္ သည္အရြယ္ သည္စိတ္သာ ရွိျမဲရွိသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကိုေတာ့ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ေတြ႕ရွိလာတာ အမွန္ပင္။ နႏၵာက မိမိရဲ႕ ႏွလုံးေႏြးပူတတ္ျခင္းသည္ ဒုကၡ ရွိသည္လို႔ ေျပာ၏။ ပါပါက “ျမနႏၵာ ငယ္ငယ္က သိပ္စကားမ်ားတာ။ ခု ဘယ္လို တိတ္ဆိတ္မွန္း မသိဘူး”ဟု ေျပာ၏။ သို႔ေသာ္ သမီးေလးႏွင့္ေတာ့ အေတာမသတ္ေအာင္ ေျပာခ်င္သည္။

“သမီး ျမသီတာ၊ ႀကီးလာရင္ ဘာလုပ္မလဲ” ဆိုလွ်င္...

“ဆရာ၀န္ႀကီး လုပ္မယ္”

ျမနႏၵာသည္ ရင္ထဲထိတ္ခနဲ  ျဖစ္၏။ သုိ႔ေပမည့္ သမီး ျမသီတာက သူ႔ကံကို သူ စီမံႏိုင္ရမည္။

“သမီး သီခ်င္း မဆိုခ်င္ဘူးလားကြယ္။ ဟိုတေလာက ရတဲ့ ကဗ်ာကေလး ဆိုျပပါဦး”

သည္လိုဆိုေတာ့လည္း က်က်နန ရြတ္ျပသည္။ အိမ္ေထာင္က်ကာ သားသမီး မ်ားမ်ား ရေနၿပီလုိ႔ သတင္းၾကားရတဲ့ လင္းထင္ရဲ႕ ကေလးကဗ်ာမ်ားကို ျမသီတာ ရတတ္ၿပီ။


မေမႊးထုံ မေမႊးထုံ

ပါးကြက္ၾကားနဲ႔ နပ္ခါးမႈန္။

မေမႊးထုံ ဘာေၾကာင့္ေမႊး

ရွင္ေတာင္နပ္ခါး လိမ္းလို႔ေမႊး။


မေမႊးထုံ မေမႊးထုံ 

စံပယ္ကုံးနဲ႔ ဆံထုံးပုံ၊

မေမႊးထုံ ဘာေၾကာင့္ေမႊး

ေတာစံပယ္ေလး ပန္လို႔ေမႊး။


မေမႊးထုံ မေမႊးထုံ

ႏႈတ္ခမ္းပါးနဲ႔ ကြမ္း၀ါးငုံ၊ 

မေမႊးထုံ ဘာေၾကာင့္ေမႊး

စမုံကြမ္းေအး ၀ါးလို႔ေမႊး။


မေမႊးထုံ မေမႊးထုံ

ႏႈတ္ခ်ိဳေအးတဲ့ မေမႊးထုံ၊

မေမႊးထုံ ဘာေၾကာင့္ေမႊး 

လိမၼာျခားေရး၊ သတင္းေျပး

သမီးျမေက်း၊ ၾကာညိဳေသြး 

စိတ္သည္ၾကည္လို႔ နာမည္ေမႊး... တဲ့။


“ဘာျဖစ္လို႔ ဆရာ၀န္ လုပ္ခ်င္တာလဲ”လို႔ ေမးလွ်င္ေတာ့...

“မာမာ့ေျခမႀကီး ေရာင္ေနတာ ျဖတ္ေပးခ်င္လို႔” မာမာ့၌ ေဂါက္ေခၚ အဆစ္ေရာင္ေရာဂါ ရွိေလရာ နာလြန္း၍ ေအာ္ရ၊ ေဆးေသာက္ရ။ ထိုးရ၊ ဖ်ားနာ မဆုံးရသည္ကို ျမသီတာ မေက်နပ္ဘူး ထင္သည္။ 

ျမသီတာကို ဆရာ၀န္ မျဖစ္ေစခ်င္ေပ။ သို႔ေပမယ့္ ျမသီတာသည္ ပီယာႏို တီးရတာ ႀကိဳက္ေသာ္လည္း ေဖေဖ့ နားၾကပ္ျဖင့္ ဆရာ၀န္ လုပ္တမ္း ကစားရတာကို ပိုႀကိဳက္၏။ အိမ္သားမ်ားရဲ႕ ႏွလုံးခုန္သံကို ကေလးမက လိုက္လံ နားေထာင္တတ္၏။ စာလည္း အင္မတန္ေတာ္သည္။ ေက်ာင္းမထားခင္ အိမ္မွာ ဆရာမျဖင့္ သင္ေနဆဲ စာေကာင္းစြာ ဖတ္တတ္သည္။ အတြက္အခ်က္ တတ္သည္။ အဂၤလိပ္စကား အျမဲ ေျပာခ်င္သည္။ ဂ်ာမန္၊ ျပင္သစ္လည္း နားရည္၀ကာ နားလည္ေနသည္။

ေကာင္းၿပီ။ ျမသီတာ ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ေစရမည္ဟု နႏၵာက ကတိေပးလိုက္၏။

လူ႔ဘ၀၌ တစ္ခုေတာ့ မေက်နပ္ေသး။ မာမာ၊ ပါပါတို႔ တနဂၤေႏြတိုင္း ကိုကိုႏွင့္ ညစာ လာစားၾကတာကို မေက်နပ္။ သူတို႔၏ စည္းစိမ္ႏွင့္ သမီးေပး၍ ေျမႇာက္စားလိုက္ေသာ တူသမက္သည္ ဘယ္လိုေနေန၊ ျမနႏၵာ၏ ဘ၀ကို ဘယ္လို ေႏွာက္ေႏွာက္ သူတို႔ အစီအမံသည္ မွန္ကန္ျမဲ မွန္ကန္သည္လို႔ ဆိုခ်င္တဲ့သေဘာလို႔ ျမနႏၵာထင္၏။

ဘာလုပ္ေနေန တင့္တယ္ေသာ အစ္ကိုလင္ကို ေကာင္းခ်ီး ေပးၾကဖို႔ေပါ့။ တနဂၤေႏြေန႔မွာ လာၾကျမဲ။ ဘာမွ် အျပစ္ေျပာစရာ မရွိသလို ခ်ိဳျပံဳး စကားေျပာၾကားဦးမည္။ ျမနႏၵာသည္ အိမ္ရွင္မပီပီ တစ္အိမ္လုံးကို ျပင္ဆင္သည္။ ႏွင္းဆီပန္း ရနံ႔မ်ားျဖင့္ ႀကိဳင္လႈိင္ေစသည္။ မာမာ၊ ပါပါတို႔၏ ဇာတ္ထုပ္ရည္ ၀ေနေအာင္ တိုက္ထားေသာ ထမင္းစားပြဲ ဇာတ္ထုပ္၌ေတာ့ ျမနႏၵာ မပါ၀င္ပါ။ ပါပါ၏ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာအျဖစ္၊ ကိုကို ခြဲစိတ္ကုသသည့္ ပညာအေၾကာင္း၊ အစာအိမ္ အနာေပါက္သည္ကို ဘယ္ေလာက္ ေသးငယ္သည္ မ်ိဳခ်ရေသာ ေရာင္စုံကင္မရာျဖင့္ ႐ိုက္ႏိုင္သည့္အေၾကာင္း ေမးျမန္းေဆြးေႏြးဟန္ကို မနာခံႏိုင္။ ကိုကိုက ပါပါရဲ႕ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ အေၾကာင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဇာတိကို ဘယ္လို ျဖတ္ႏိုင္မည္ ထင္ေၾကာင္း၊ မာမာရဲ႕ ေျခမ ေရာင္ရမ္းျခင္းအေၾကာင္းေသာ္လည္းေကာင္း က်က်နန ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးဦးမည္။ ျမနႏၵာပါလွ်င္လည္း ေျပာစရာ မရွိပါ။ ျမနႏၵာႏွင့္ ဘာသာစကားခ်င္းတူၾကသည္ မဟုတ္။ ပိုၿပီးမွန္တာက ျမနႏၵာ ေျပာခ်င္သည့္ အေၾကာင္းမ်ားစြာကို သူတို႔ နားေထာင္မည္ မဟုတ္ပါ။

ထို႔ေၾကာင့္ ဖဲမ႐ိုက္တာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အိမ္ႏွင့္ နီးေသာ ၀င္ဒါမီယာက ဦးသန္းတင့္ အိမ္သို႔ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း သြားရသည္။ ကိုးနာရီ ထိုးမွ ျပန္ရသည္။ မိဘႏွစ္ပါးက ဆယ့္တစ္နာရီေလာက္မွ ျပန္ေလ့ရွိေတာ့ ႏွစ္နာရီမွ် ေတြ႕ရသည္။ ေတာ္ေရာေပါ့။


xxx


စိတ္မပါဘဲ ေလလြင့္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ေသာ္ ခါတိုင္းလိုပင္ ဖဲ၀ိုင္းစေနၿပီဆိုတာ ေတြ႕ရ၏။ ျမနႏၵာ ျငဴစူျမဲ၊ ေဒၚယုယုခင္၏ ၾကမ္းတမ္းေသာ ႐ုပ္ရည္ စိတ္ထားႏွင့္ စကားသံတို႔ကို သည္းခံရဦးမည္။ မာနကင္းမဲ့ေသာ ဦးသန္းတင့္၏ ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ တပ္မက္ေသာ အၾကည့္ကိုလည္း သည္းခံရဦးမည္။ ကိုကို႔လိုပင္ မိန္းမ လိုက္စားရာ၌ နာမည္ေက်ာ္ၾကားေသာ သူေဌးကေလး ကိုလွဦးကိုမူ ေဒၚယုယုခင္လိုပင္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစေသာ ႐ိုင္းပ်မႈ ရွိသူလို႔ ထင္၏။ ကိုကို႔အတြက္ ၀ဋ္ခံရျခင္းလို႔ ထင္၏။ ႐ိုင္းပ်ျခင္းကို ျမနႏၵာ ဘယ္လို ဆက္ဆံရမည္ မသိခဲ့။ အျပံဳးမပ်က္ သည္းခံျခင္းပင္ မမွားဘူးထင္၏။

ေဒါက္တာ ခင္ေအးရီကို ခင္မင္ႏွစ္လို၏။ ကိုကို အင္မတန္ ခ်ီးမြမ္းေသာ ဆရာ၀န္မ ျဖစ္သည္။ ကိုကို႔ လက္ေအာက္မွာ လုပ္ဖူးေသးသည္ ထင္သည္။ လူ႔ဘ၀၌ အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ေနေသာ၊ ဘာလိုခ်င္ရမွန္း သိ၍ လိုခ်င္တာကို ရေအာင္ ယူတတ္ေသာ မိန္းမေပပဲ။ လင္းကို ရေအာင္ယူတာလည္း သတၱိ ရွိလို႔ေပါ့။ သူ႔လမ္းကို သူထြင္သူ၊ ျမနႏၵာလို ေကာ္ေဇာခင္းထားေသာ လမ္းမွ ေလွ်ာက္၀ံ့သူ မဟုတ္။

လင္းထင္ သူနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြဲသြားၿပီး ျပန္ေတြ႕ေတာ့ စိမ္း မသြားဘဲ ႏွစ္လိုခင္မင္လ်က္ ရွိေသးသည္။

သူကေတာ့ ငယ္ငယ္က ဘယ္လို ျမနႏၵာဆိုတဲ့၊ လူတိုင္း ပိုးပန္းဖူးတဲ့ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ကို ေရာေႏွာေရာင္ရမ္း ပိုးပန္းခဲ့ဖူးတဲ့ အေၾကာင္း သူ႔ မိန္းမကို ေျပာေနမွာပဲ။ 

ရယ္ေမာစရာေတာ့ လုပ္မယ္ မထင္ပါဘူး။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လင္းရဲ႕ ကဗ်ာမ်ားဟာ ရယ္ေမာစရာမွ မဟုတ္တာ။ သူ႔ကဗ်ာမ်ားကို ျမနႏၵာ ရခဲ့ဖူးတာလည္း အမွန္၊ ယခု ျပန္ေတြ႕ေတာ့ ခင္ျမဲ၊ ႏွစ္လိုျမဲ၊ စကားေျပာလို႔ ေကာင္းျမဲ။

သို႔ေပမည့္ ဘ၀မ်ားစြာကို လ်င္ျမန္စြာ ျဖတ္သန္း၀င္စားခဲ့ၿပီလို႔ ခံစားရသည္။

ျမနႏၵာအဖို႔ေတာ့ အင္းလ်ားမွ တစ္မနက္ခင္းလုံး ေန႔စဥ္လိုလို အတူ ထိုင္ခဲ့ၾကတာ၊ စကားေျပာခဲ့ၾကတာ၊ ေလွေလွာ္ခဲ့ၾကတာကို သေဘာေလာက္သာ မွတ္မိေတာ့သည္။

ကုန္ဆုံးသြားေသာ တစ္ဘ၀ပါပဲ။ သတိရသည့္အခါ ရဆဲ။

လြမ္းစရာ အိပ္မက္ပါပဲ လင္းထင္။

ႏွမျမနႏၵာရဲ႕ ေမာင္ေလး လင္းထင္။

ယဥ္ေက်းေလ့ရွိသည့္အတြက္ ေနရာက ထေပးလိုက္သည့္ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုတင္ေမာင္ရဲ႕ ပန္းခ်ီကား မ်ားစြာကို ျမင္ခဲ့ဖူး၏။ အေမရိကန္မႀကီး မစၥအက္ေဗာ့ရဲ႕ အိမ္မွာ ပန္းခ်ီဆရာ၏ တစ္လက္ရာျပပြဲကို ၾကည့္ခဲ့ရ၏။

ေမွာင္မိုက္သည့္ ေတာအုပ္၀က မီးတိုင္ကေလး ထြန္းညႇိထားသည့္ ကားခ်ပ္၀ယ္ဖို႔ ၾကံစည္ခဲ့၏။ သူမ်ား ၀ယ္သြားႏွင့္ၿပီမို႔ ဆုံး႐ႈံးလိုက္ရ၏။ ပုဂံဆိုေသာ ကားခ်ပ္ကို ၀ယ္ခဲ့ရ၏။ သားကို လက္ေဆာင္ေပးလိုက္ရာ သားက ေဘာ္ဒါေဆာင္ အိပ္ရာေခါင္းရင္းမွာ ခ်ိတ္ထားၿပီး အျမဲၾကည့္ေနမိတယ္။ “စိတ္သိပ္ခ်မ္းသာေစတဲ့ ပုဂံပဲ ေမေမ”လို႔ စာေရးလိုက္၏။

ေလွကားထစ္မွာ ထိုင္ေနေသာ ဘဂၤါလီမေလး၏။ ေခါင္းပုံကိုလည္း သေဘာက်ေသး၏။ ပေရာ္ဖက္ဆာ လွေငြ ၀ယ္သြားသည္လို႔ဆိုေတာ့ ခင္မင္သူမို႔ အတင္းလိုက္ေတာင္းဦးမည္ စိတ္ကူး၏။

ေနာက္ေတာ့လည္း ကိုယ့္စိတ္ကို ဆုံးမၿပီး လိုခ်င္တာ မရဘဲ ေနတတ္လိုက္သည္။ ကိုတင္ေမာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံ စကားေျပာဦးမည္။ အိမ္သို႔ လက္ဖက္ရည္ေသာက္က စ၍ ဖိတ္ၾကားဦးမည္။

ကိုတင္ေမာင္၏ မ်က္လုံးမ်ား၌ အရာရာကို မွန္ကန္စြာ သိျမင္တတ္ေသာ သ႑ာန္ကို ေတြ႕၏။ ႐ိုးေျဖာင့္ျခင္း၊ ျဖဴစင္ျခင္းကို ေတြ႕၏။ ၾကင္နာတတ္ျခင္းကို ေတြ႔၏။

ေယာက်္ားတကာ၏ အေပၚယံ အလွသာ စုံမက္တတ္ေသာ မိန္းမျဖစ္သည့္အတြက္ ကာမက်ဴးလြန္လိုေသာ၊ သည္ထက္ပို၍ ျမနႏၵာ၌ စိတ္မ၀င္စားေသာ စိတ္ထားမ်ားကိုသာ မၾကာခဏ ေတြ႕ဆုံရသည့္ ျမနႏၵာကေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာသည္ မိမိကို လူအျဖစ္၊ ဘ၀ျပယုဂ္အျဖစ္ ျမင္လိမ့္မည္ဟု သိရတာ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းလွ၏။

အမွန္တရားကို ျခယ္သျမဲ ျခယ္သခ်င္လိမ့္မည္။ သူတကာကိုေတာ့ ေက်နပ္ေအာင္ ရွင္းလင္းရန္ လာသည္ မဟုတ္။

ပန္းခ်ီဆရာကိုေတာ့ ျမနႏၵာသည္ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေကာင္းစြာ နားလည္သည့္ ဘာသာစကားျဖင့္ ေျပာစရာ ရွိျပန္သည္။ ေျပာျပခ်င္ေသးသည္။

သည္လိုဆိုေတာ့လည္း အသစ္တစ္ဖန္ ေမြးဖြားဖို႔ မပ်င္းရိေတာ့ေခ်။


အပိုင္း-၁၀ ဆက္ရန္


 { Kyiaye literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }


No comments:

Post a Comment