ေတာင္ဘက္က်ဳံးလမ္း ၀တၳဳ
📕📕📕📕📕📕📕📕
ဆူးငွက္
‘‘ဒီမယ္...ဒီမယ္...’’
‘‘....’’
‘‘ငါေျပာတာကို နားေထာင္ စမ္းပါဦးဟာ...’’
‘‘.....’’
‘‘ငါ...ခင္စန္း၀င္းကိုေရာ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာၿပီး ေတာင္း ပန္ခိုင္းပါတယ္ဟာ’’
‘‘.....’’
‘‘ငါေျပာတာ ၾကားလား ႏြယ္ မြန္’’
‘‘....’’
‘‘ႏြယ္မြန္...နင္ ငါ့ကို မသနားေတာ့ဘူးလား။ ငါေမးတာ ျပန္ေျဖ စမ္းပါဦး....’’
‘‘....’’
‘‘ေအး ငါကေတာ့ နင္ျပန္မ ေျဖမခ်င္း လိုက္ေမးမွာ၊ နင့္အိမ္ထိ လိုက္ေမးမွာသိလား...’’
‘‘....’’
‘‘ေၾသာ္...ႏြယ္မြန္ရယ္...နင္ ေလ’’
ေတာင္ဘက္က်ဳံးလမ္း၏ ဆိုဒီယမ္မီးလံုး၀ါတခ်ဳိ႕က အလင္းမဲ့ေန၏။ က်ဳံးေဘး ကုကၠိဳပင္ရိပ္ ႀကီးတခ်ဳိ႕ေၾကာင့္လည္း လမ္းမ ေပၚမွာ အေမွာင္ရိပ္ကေျပာက္ က်ားေနရာယူထားသည္။ ေျမာက္ ဘက္ ျပအိုးျပာသာဒ္အထက္ဆီ မွာေတာ့ ဆည္းဆာပုစြန္ဆီေသြး တခ်ဳိ႕စြန္းထင္းက်န္ရစ္ေနေသး သည္။ က်ဳံးေရျပင္ထဲမွာေတာ့ အရည္ေပ်ာ္မီး၀ါႏွင့္ ဆည္းဆာ တို႔ ေနရာယူေနၾက၏။
ေတာင္ဘက္က်ဳံးလမ္းအ တိုင္း ေျမာက္ဘက္ပလက္ေဖာင္း မွကပ္ၿပီး ေရာ္ဘင္ဟု မိန္းမစီးစက္ဘီးေလးတစ္စီးက ခပ္မွန္မွန္နင္း ေန၏။ စက္ဘီးေလး၏ ကယ္ရီ ယာမွာ ပလတ္စတစ္ထမင္းဘူး ေလးကို ပခုကၠဴခ်ည္ လက္သုတ္ ပ၀ါေလးႏွင့္ ေသသပ္စြာတုပ္ ေႏွာင္ထားသည္။ စက္ဘီးေပၚမွာ ေတာ့ ေက်ာအလယ္အထိရွည္ ေသာ ဆံပင္ကို ဆံညႇပ္ေလးႏွင့္ စည္းေႏွာင္ထားၿပီး ကုမၸဏီ (သို႔မ ဟုတ္) စတိုးဆိုင္တစ္ဆုိင္၏ ယူနီ ေဖာင္း၀တ္စံုကို ၀တ္ထားသည့္ ကေလးမေလးတစ္ဦးက ခပ္ ေၾကာ့ေၾကာ့ေလး နင္းေနသည္။ တစ္ေနကုန္အလုပ္လုပ္လာရ၍ သူေလး၏ မ်က္ႏွာမွာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈက ဖံုးဖိမရ...။
ခပ္မွန္မွန္နင္းေနေသာ ေရာ္ ဘင္ဟု စက္ဘီးေလးကို ထက္ၾကပ္မကြာေစာင့္ေခၚေနသည့္ စူပါကပ္တစ္စီးက တစ္ခါတစ္ရံ အသည္းယားစဖြယ္ လက္ကိုင္ခ်င္းခ်ိတ္လုမတတ္ နီးကပ္သြားေသး၏။
‘‘ႏြယ္မြန္...ငါ့ကို တစ္ခုခုျပန္ ေျပာပါဦးဟာ...’’
‘‘....’’
‘‘ႏြယ္မြန္..နင္မမိုက္ဘူးဟာ’’‘‘......’’
တကယ္ေတာ့ သည္ျမင္ ကြင္းသည္ ၾကည္ႏူးစရာျမင္ကြင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ လြတ္လပ္ေသာ အမ်ဳိးသမီးေလးတစ္ဦးကို လြတ္ လပ္ေသာ အမ်ဳိးသားေလးတစ္ဦး က ကာယိေႁႏၵမပ်က္ေစဘဲ လိုက္ လံစကားေျပာေနသည့္ ျမင္ကြင္း ဆိုပါစို႔....။ သူတို႔ေနာက္က စက္ ဘီးကို ခပ္သြက္သြက္နင္းၿပီးေျပာ ေနသည့္ စကားသံေတြ နားေထာင္ၾကည့္ေတာ့ စိတ္ေကာက္ေနေသာ ရည္းစားကို လိုက္ေခ်ာ့ေနသည့္ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္။ ဒါပဲ ေပါ့။ ဒါပဲေပါ့...။
သို႔ေသာ္....စက္ဘီးကို ခပ္ ျမန္ျမန္နင္းၿပီး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ကို ေက်ာ္လိုက္ပါ။ ၿပီးေတာ့.... မီးေရာင္ေရာက္လွ်င္ မသိမသာ ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ေရာ္ဘင္ဟုႏွင့္ ကေလးမေလးက ဘာမွမထူးျခား...။
××××××
ကြၽန္ေတာ့္အေမက တီဗီေရွ႕ မွာထုိင္ရင္း ေၾကာ္ျငာေတြလာ ေသာအခါ မင္းသား၊ မင္းသမီး စံုတြဲေၾကာ္ျငာတခ်ဳိ႕ကို ၾကည့္ၿပီး‘‘မ်က္စိရွက္စရာေတာ္’’ဟု ေျပာတတ္ေလသည္။
‘‘ဘယ့္ႏွယ္ေနာ္ လင္မယား အိပ္ခန္းထဲမွ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ေန ၾကေရာေပါ့။ အခုေတာ့ လူျမင္ ကြင္းမွာ...’’ဟု ျမည္တြန္ေတာက္ တီးတတ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မ်က္စိက ထိုေၾကာ္ ျငာမ်ားကို အျမင္မ႐ိုင္းေတာ့...။ သိပ္ၿပီးေတာ့လည္း မထူးဆန္း...။ အေမကေတာ့ ပ၀ါတစ္ကမ္း လက္တစ္လွမ္းေခတ္မွာ ႀကီးျပင္း ခဲ့ေသာ အသက္ (၉၀) နီးပါးအဘြား ႀကီးပင္ကိုး....။
အိမ္ထဲမွ အိမ္ျပင္မထြက္ ေတာ့ဘဲ အိမ္ထဲ တီဗီေရွ႕မွာပဲထိုင္ ႏိုင္ေတာ့ တီဗီထဲက ေၾကာ္ျငာျမင္ ကြင္းေတြ အထူးအဆန္းျဖစ္ေန တာေပါ့။ ညဦးပိုင္းမွာ အေမက်ဳံး ေဘးတစ္ေလွ်ာက္ လမ္းေလွ်ာက္ မိပါက မ်က္စိစံုမွိတ္ၿပီး ‘‘ငါ့ကို အိမ္ ျပန္ပို႔ၾကပါေတာ့’’ဟု ေအာ္ေလ မည္လားမသိ။ ေလးငါးေျခာက္ ျပေ၀းေသာ က်ဳံးေဘးမေျပာပါႏွင့္ ေတာ့...။ အိမ္ႏွင့္ တစ္ျပေလာက္ သာေ၀းေသာ အမ်ဳိးသမီးေဘာ္ဒါ ေဆာင္ေတြေရွ႕...။ ေဘာ္ဒါေတြ နားက အသုပ္စံုဆိုင္၊ လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္၊ ႏွစ္ေယာက္ထိုင္တဲေလးေတြႏွင့္ ေရာင္းခ်သည့္ သံဘူးအ ေအးစံုဆိုင္ေတြက ေကာင္ေလး၊ ေကာင္မေလးေတြကို ျမင္လွ်င္ အေမေသြးေတြတက္ၿပီး အိပ္ရာ ထဲလွဲေနရမွာ ေသခ်ာသည္။
က်ဳံးေဘးပလက္ေဖာင္းမွာ ညဥ့္ဦးပိုင္းလမ္းေလွ်ာက္ေသာအ ခါ ခံုရွည္ေလးေတြေပၚမွာ တခ်ဳိ႕ ...၊ က်ဳံးေဘးသံဆန္ခါအုတ္ခံုမွာ တခ်ဳိ႕၊ ေကာင္ေလး၊ ေကာင္မ ေလးအတြဲေတြက အေမွာင္ရိပ္မွာ ထိစပ္ပူးကပ္ေနၾက၏။ ေကာင္ ေလးပခံုးေပၚ ေကာင္မေလးက ေခါင္းမီွအိပ္ၿပီး စကားတြတ္ထိုး ေနတာ မဆန္း။ ေကာင္မေလးပခံုးကို ေကာင္ေလးက သိမ္းက်ဳံး လက္တင္ထားၿပီး ပါးခ်င္းအပ္ ထားၾကတာမဆန္း။ စက္ဘီးကို သံဆန္ခါနား မွီေထာင္ထားၿပီး စက္ဘီးကယ္ရီယာေပၚ ေကာင္ ေလးကထိုင္ေနသည္။ အုတ္ခံုေပၚက ေကာင္မေလးက ေကာင္ေလး ရင္ခြင္ထဲ ေခါင္း၀ွက္ထား၏။
တကယ္ေတာ့ ေကာင္ေလး၊ ေကာင္မေလးေတြအေနအထိုင္ရဲ တင္းလြတ္လပ္လာမႈက ဆယ္စု ႏွစ္တစ္စုနီးပါးရွိေရာေပ့ါ။ ဒါကိုပဲ၂၁ ရာစုအ၀င္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ Y2K ၏ ဖက္ရွင္တဲ့။ ညဥ့္ဦးပိုင္းက်ဳံးေဘး မွာ ေတြ႕ၾကရသည့္ ေကာင္ေလး၊ ေကာင္မေလးေတြကိုေကာ လမ္း ေလွ်ာက္လာသူဘယ္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကမ်ား အျမင္မေတာ္ဘူးဟု ဆံုးမေလမည္နည္း။ ဘယ္ သူမွ်ရွိမွာမဟုတ္။ ေန႔စဥ္ကိစၥကို ႏွစ္ခ်ီျမင္ေတြ႕ေနရေတာ့ မထူး ဆန္းေတာ့...။ သူတို႔ေလးေတြ ကလည္း ပူးကပ္ထိုင္ၿပီး စကား ေလးေတြ တိုးတိုးေျပာေနၾကတာ ထက္ပိုတာမွ မဟုတ္ဘဲ....။
သို႔ေသာ္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွေရွ႕ ကုန္လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က ဆိုရင္ေကာ....။
×××××
၁၉၇၅ ခုႏွစ္ေလာက္က ဆိုပါစို႔....။ သည္တုန္းက အသက္ (၁၆) ႏွစ္အရြယ္ ေကာင္ေလးတစ္ ေယာက္သည္ ရြယ္တူေကာင္မ ေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ လူငယ္ဘ၀ သမီးရည္းစားျဖစ္ခဲ့သတတ္...။
မိုးဦးတစ္ေန႔ေသာအခါ... ေကာင္ေလးလည္း ေယာက်္ား ေလးအေဖာ္မ်ားႏွင့္...။ ေကာင္မ ေလးကလည္း မိန္းကေလးအေဖာ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိန္းခ်က္ၿပီး အေရွ႕က်ဳံး လမ္းအတိုင္း၊ စက္ဘီးမ်ားျဖင့္ က်ဳံးသို႔ေရသြင္းေသာ ေရနီေျမာင္းအတိုင္း အေရွ႕သို႔တက္ၾကသတဲ့...။
ထိုအခ်ိန္က ပန္တ်ာေက်ာင္းအေရွ႕ဘက္မွာ အခုလို လူေနရပ္ ကြက္ႀကီးမရွိေသး...။ ၿခံက်ယ္ႀကီးတစ္ၿခံစ၊ ႏွစ္ၿခံစပဲရွိသည္။ ဟိုခပ္ လွမ္းလွမ္းမွာ ဓမၼစၾကာရိပ္သာက စတင္တည္ေဆာက္ခါစျဖစ္မည္။ ေကာင္ေလး၊ ေကာင္မေလးေတြ က စက္ဘီးေတြႏွင့္ ဓမၼစၾကာရိပ္ သာကို ေက်ာ္ကာ လယ္ကြင္းေတြ ျဖတ္၊ ယခုၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း ေဘးက ေရနီေျမာင္းေပါင္အထိ သြားၾက၏။ ထိုေနရာမ်ားမွာက အခုလို အိမ္၀င္းေတြ၊ တိုက္တာ ေတြမရွိ...။ ပီဘိလယ္ကြင္းျပင္..။ေရနီေျမာင္းကန္ေပါင္မွာ စက္ဘီးေတြေထာက္ၿပီး သမီး ရည္းစားေတြျဖစ္ေနေသာ ေကာင္ ေလး၊ ေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္ တြဲကာထိုင္ရင္း ေျမာင္းေပါင္ေပၚ က ျမက္ေတြကို အဓိပၸာယ္မရွိႏုတ္ ကာ စကားေတြေျပာၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ခါသာ ေကာင္ေလးတံ ေတာင္ဆစ္က ေကာင္မေလး လက္ကို မသိမသာထိသည္။ အ ေဖာ္ေတြကေတာ့ ေရနီေျမာင္း ေဘးလယ္ကြင္းစပ္က ကဏန္း တြင္းေတြႏိႈက္ၾက...၊ၾကာပင္ေတြ ခ်ဳိးၾက...၊ ေရေျမာင္းထဲ ခဲေတြ ရွပ္တိုက္ပစ္ျပ...။ ေကာင္ေလးက အသံေတြတုန္၊ ရင္ေတြခုန္စြာ ျဖင့္...။
‘‘ေဆြဆန္း...နင္က ေမာင္ႏွမဘယ္ႏွေယာက္ရွိတာတံုး’’
‘‘ႏွစ္ေယာက္...ငါ့ေအာက္ က ညီမေလးပဲရွိတာ....နင္ေကာ ဆန္းေက်ာ္’’
‘‘ငါက ေလးေယာက္၊ ငါ့အ ထက္က သံုးေယာက္က အစ္ကို ေတြခ်ည္း’’
‘‘ဟုတ္လား...ငါနဲ႔ ျဖစ္ေန တာ နင့္အစ္ကိုေတြသိရင္ ဆူမွာ ေပါ့’’
‘‘အင္း...ထင္တာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔လည္း အလုပ္႐ႈပ္ေနတာပါ ဟာ’’
‘‘ငါ့ညီမ ေ၀သန္းက နင္နဲ႔ျဖစ္ ေနတာသိတယ္’’
‘‘ဟယ္..နင္ဘာလို႔ ေျပာတာလဲ ဒုကၡပါပဲ’’
‘‘သူနဲ႔ ငါက တစ္အိပ္ရာ တည္းအိပ္တာဟ...နင့္စာကို သူ ေတြ႕သြားေရာ...’’
‘‘အဲဒီေတာ့ ဘာေျပာလဲ’’
‘‘ဆန္းေက်ာ္က ေခ်ာလား တဲ့....’’
‘‘အဲ...အဲ...အဲဒီေတာ့ နင္က ဘာျပန္ေျပာလိုက္လဲ...’’
ေကာင္မေလးက လက္က်န္ ျမက္ေလးေတြ ႏုတ္ရင္းေခါင္းငံု႔ ေနသည္။ ေကာင္ေလးက ရင္ခုန္ စြာႏွင့္ ေကာင္မေလးမ်က္လံုးကို စိုက္ၾကည့္၏။
ေကာင္မေလးေခါင္းငုံ႔ေန သည္။ နဖူးေပၚ၀ဲက်ေနေသာ ဆံစ ေတြက မ်က္ခံုးေပၚဖံုးေနသည္။ လယ္ကြင္းေတြကို ျဖတ္တိုက္ေန သည့္ေလက ေရေျမာင္းေပါင္ေပၚ ရွိ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြကို ရွပ္ တိုက္ေျပးေနေစ၏။ ေလေပြက ႐ိုး ျပတ္ထဲ၀င္ေမႊ႕သြားေသးသည္။ ေျမာင္းေပါင္အတိုင္း ေဂ်ာင္း ေဂ်ာင္း ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းႏွင့္ ႏြားႏို႔ပံုး ေတြ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ခ်ိတ္ထား ေသာ စက္ဘီးႏွစ္စီးျဖတ္လာ သည္။
ေကာင္ေလးက အသက္ျပင္းျပင္း႐ွဴကာ မ၀ံ့မရဲျဖင့္ ေကာင္မ ေလးလက္ဖမိုးကို လွမ္းကိုင္လိုက္ သည္။
ျမက္ႏုတ္ေနေသာ ေကာင္မ ေလးလက္ေလးေတြ အလႈပ္အ ရွားရပ္ကာ ၿငိမ္သက္သြားသည္။ ေကာင္မေလးပါးျဖဴျဖဴမွာ ေသြး ေၾကာမွ်င္ စိမ္းစိမ္းေလးေတြထင္း လို႔...။ ေကာင္မေလးဆီကလည္း ကိုယ္သင္းရနံ႔ေလးတစ္ခုရလိုက္ သည္။ ထူးထူးျခားျခား ‘ဂိုးလ္ဒင္း ပတ္’ ဘီစကြတ္ရနံ႔ကေလး။
‘‘ေျပာေလ...အဲဒီေတာ့ နင္ က ဘာျပန္ေျပာလိုက္တံုး’’
ေကာင္မေလးက သူ႕လက္ ေလးကို မ႐ုန္းဘဲ ေခါင္းေလးေမာ့ ကာေစ့ေနေသာ ႏႈတ္ခမ္းေလး ေကြးတယ္ဆို႐ုံၿပံဳးလိုက္သည္။ ႏႈတ္ခမ္းေလးမွာ အေရခြံေလးေတြ ေျခာက္ကာကြာလို႔၊ ထို႔ေနာက္ တစ္ခုခုျပန္ေျဖဖို႔ ပါးစပ္ေလးျပင္ လိုက္သည္။
ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း ေဂ်ာင္း ေဂ်ာင္း ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း ....။
ႏြားႏို႔စက္ဘီးေတြက ေျမာင္း ေပါင္၏ က်င္းခ်ဳိင့္မ်ားကိုေက်ာ္ ၿပီး ေကာင္ေလးႏွင့္ ေကာင္မေလး ေနာက္ေက်ာနားကပ္ျဖတ္သြား ေတာ့ ထိုင္ရာမွထၿပီး ေျမာင္းေပါင္ေအာက္ ေျပးဆင္းလိုက္ၾကရ၏။ လက္ေလးေတြ တြဲထားတာ မျဖဳတ္ေသးေသာ ေကာင္ေလးႏွင့္ ေကာင္မေလးကို ၾကည့္ကာ ႏြားႏို႔ စက္ဘီးေပၚမွ ေက်းေတာသား လူႀကီးႏွစ္ေယာက္က ‘‘ဟင္း..ေျမစာ ပင္ပုခက္လႊဲမယ့္ ေခတ္ပါပဲကြာ၊ ၾကည့္စမ္းပါဦး၊ ငယ္ငယ္ရြယ္ ရြယ္နဲ႔...’’
ထိုစကားက ေကာင္ေလးႏွင့္ ေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္စလံုး နားထဲမွာ မိုးႀကိဳးခုနစ္စင္းပစ္ လိုက္သလို က်ယ္ေလာင္ေပါက္ ကြဲသြား၏။ တစ္ကိုယ္လံုးအရည္ ေပ်ာ္မတတ္ ထူပူသြားကာ ထိုေန ရာမွာပင္ အေငြ႕ျပန္ေပ်ာက္သြား ခ်င္လုမတတ္ရွက္သြား၏။ ခပ္ သြက္သြက္လက္တြဲျဖဳတ္ၿပီး ေျမာင္းေပါင္ေပၚ အေျပးအလႊားျပန္တက္ သည္။ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ ေယာက္မၾကည့္ရဲ။ ၿပိဳင္တူထြက္ သြားသည့္အသံက ‘‘ျပန္စို႔’’တဲ့...။ အေဖာ္ေတြကို လွမ္းေခၚၿပီး ဘာမွ မျဖစ္ၾကသလို ဣေႁႏၵမပ်က္ပံုမွန္ အမူအရာျဖင့္ ျပန္ခဲ့ၾကသတဲ့...။
ထိုကတည္းက ေကာင္ေလး ႏွင့္ ေကာင္မေလးမ်က္ႏွာခ်င္းမ ဆိုင္၀ံ့ၾကတာ သည္ေန႔အထိဆိုပါ ေတာ့...။ ေကာင္မေလးက အခု ေန သားသမီးေတြႏွင့္ ျဖစ္ေနေရာ ေပါ့...။ အကယ္၍ သမီးေတြပါ လာ၍ က်ဴရွင္ခ်ိန္ေနာက္က်လွ်င္ စိတ္ပူေနမည့္ မိခင္ႀကီးျဖစ္ေန ေရာေပါ့။
ေကာင္ေလးကေတာ့ က်ဳံး ေဘးမွာ ညပိုင္းလမ္းေလွ်ာက္ ထြက္တိုင္း ဒိြယံဒြိယံအတြဲေလး ေတြကို ျမင္ေသာ္ျငား...
‘‘ဟင္း...ေျမစာပင္ပုခက္လႊဲ မယ့္ ေခတ္ပါကြာ၊ ၾကည့္စမ္းပါ ဦး ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔...’’ဟု မေျပာ၀ံ့ (သို႔မဟုတ္) မေျပာေတာ့ (သို႔ မဟုတ္) ေျပာစရာမလိုဟု ခံယူ ထားကာ ေခတ္မီရန္ႀကိဳးစားေန သည့္ ဤစာေရးသူျဖစ္ေနေခ်ၿပီ။
×××××
ေတာင္ဘက္က်ဳံးလမ္းတစ္ ေလွ်ာက္ လမ္းေလွ်ာက္၍ျဖစ္ေစ၊ ျပည္ႀကီးမြန္ေဖာင္ေတာ္အနီး အ ေညာင္းေျပထိုင္လ်က္ျဖစ္ေစ၊ လမ္းမေပၚ ေငးၾကည့္မိျပန္ေတာ့ လည္း စက္ဘီးေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားမွာ မိန္းကေလးမ်ားပဲ ျဖစ္ပါ သည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ၀တ္ေနက်အ၀တ္အစား...၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းရဲ႕ ၀တ္စံု ယူနီေဖာင္းမ်ားႏွင့္ ျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕က ထမင္းဘူးေလးေတြပါ သလို တခ်ဳိ႕က စတီးထမင္းခ်ဳိင့္ ေလးေတြ လက္ကိုင္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲ လာၾကပါသည္။ သူတို႔ေလးေတြ လာၿပီဆိုလွ်င္ ေကာင္ေလးတခ်ဳိ႕ က စက္ဘီးႏွင့္ ကပ္လိုက္၍ စကား ေျပာလာသည္လည္း ရွိ၏။ လူငယ္ထံုးစံကပ္ကာ စေျပာင္တာလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဇြဲနပဲႏွင့္ ေသခ်ာလိုက္ကာ ႀကိဳး ပမ္းစကားေျပာသည္။ မၾကာမီ ကေလးမေလးကလည္း ျပန္လွန္ စကားေျပာကာ ေနာက္ရက္မ်ား ဆိုလွ်င္ သူတို႔ေလးေတြ စက္ဘီး ကိုျဖည္းျဖည္းနင္းရင္း တစ္ ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ ၾကည့္ကာ စကားေတြ ေျပာသြား ၾကလိမ့္မည္။ သည္အထိေတာ့ ဘာမွကိစၥမရွိ...။
အင္း...အဲသလို စက္ဘီးနင္း စကားေျပာလာၾကရာက က်ဳံးနံ ေဘးစက္ဘီးကိုထိုးရပ္ၿပီး ထိုင္ခံု ေလးေပၚ....၊ သစ္ပင္ျမစ္ေပၚ၊ သံဆန္ခါ အုတ္ခံုေပၚထုိင္ၾက ေတာ့မည္။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းသီခ်င္းလို ‘‘လေရာင္မွာ မေၾကာင္၀ံ့လို႔××× သစ္ပင္ေအာက္မွာ ေမွာင္ခိုကာ ရယ္..’’မဟုတ္ဘဲ ‘‘မီးေရာင္ေအာက္မွာ မေၾကာင္၀ံ့လို႔××× သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္ ေမွာင္ခိုကာရယ္’’ျဖစ္ကုန္ေတာ့၏။ အေရွ႕က်ဳံးလမ္းမွာ သည္ျမင္ကြင္းေတြက မရွား ေတာ့။ က်ဳံးနံေဘး အေအးဆိုင္ ေလးေတြမွာ ထိုင္ခံုေလးႏွစ္လံုး ပူးကပ္ထုိင္ၿပီး ကမၺလာရည္ခြက္ ကေလးကိုယ္စီကိုင္ကာ က်ဳံး ဘက္မ်က္ႏွာမူ ေငးေမာၾကည့္ေန ၾကသည့္ အလုပ္ျပန္ေကာင္မ ေလး၊ ေကာင္ေလးစံုတြဲေတြက မရွား...။ ေနာက္ေတာ့...။ ညေန ေစာင္းၿပီဆိုမွျဖင့္ က်ဳံးေဘးသစ္ ပင္ေအာက္ တစ္ေနရာရာမွာ ဆိုင္ကယ္ကိုေထာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေယာက္ကို ရပ္ေစာင့္ေနသည့္ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ဆိုင္ကယ္ေလးေတြ ကို ေတြ႕ရမိသည္။
×××××
အေရွ႕က်ဳံးလမ္းအတိုင္း အေရွ႕ဘက္ပလက္ေဖာင္းမွကပ္ ၿပီး ေရာ္ဘင္ဟု မိန္းမစီးစက္ဘီး ေလးတစ္စီးက ခပ္မွန္မွန္နင္းေန ၏။ စက္ဘီးေလး၏ ကယ္ရီယာ မွာ ပလတ္စတစ္ထမင္းဘူးေလး ကို ပခုကၠဴခ်ည္လက္သုတ္ပ၀ါ ေလးႏွင့္ ေသသပ္စြာတုပ္ေႏွာင္ ထားသည္။ စက္ဘီးေပၚမွာေတာ့ ေက်ာအလယ္အထိရွည္ေသာ ဆံ ပင္ကို ဆံညႇပ္ေလးႏွင့္ စည္းေႏွာင္ ထားၿပီး ကုမၸဏီ (သို႔မဟုတ္) စတိုးဆိုင္တစ္ဆိုင္၏ ယူနီေဖာင္း၀တ္ စံုကို၀တ္ထားသည့္ ကေလးမ ေလးတစ္ဦးက ခပ္ေၾကာ့ေၾကာ့ ေလးနင္းေနသည္။ တစ္ေနကုန္ အလုပ္လုပ္လာရ၍ သူကေလး၏ မ်က္ႏွာမွာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈက ဖံုးဖိမရ...။
ခပ္မွန္မွန္နင္းေနေသာ ေရာ္ ဘင္ဟု စက္ဘီးေလးကို ထက္ ၾကပ္မကြာေစာင့္ေခၚေနသည့္ စူပါကပ္တစ္စီးက တစ္ခါတစ္ရံအ သည္းယားစဖြယ္ လက္ကိုင္ခ်င္း ခ်ိတ္လုမတတ္ နီးကပ္သြားေလ၏။
‘‘ႏြယ္မြန္...ငါ့ကို တစ္ခုခုျပန္ ေျပာပါဦးဟာ’’
‘‘......’’
‘‘ငါခင္စန္း၀င္းကိုေရာ ေသ ေသခ်ာခ်ာေျပာၿပီး ေတာင္းပန္ ခိုင္းပါတယ္ဟာ...’’
‘‘ငါေျပာတာၾကားလား ႏြယ္ မြန္’’
‘‘ႏြယ္မြန္...နင္ငါ့ကို မသနား ေတာ့ဘူးလား၊ ငါေမးတာ ျပန္ေျဖ စမ္းပါဦးဟ’’
‘‘ကြၽန္ေတာ္ ရွက္တယ္’’
‘‘ဘာရွက္စရာလိုလဲ...၊ ငါ့ ဘက္ကအမူအရာ မပ်က္ေစရပါ ဘူးဆိုေနမွ...’’
‘‘အမူအရာမပ်က္လို႔သာ ေတာ္ေတာ့တာေပါ့...’’
‘‘ငါေျပာၿပီးၿပီပဲ ႏြယ္မြန္ရာ မင္းအေမမွန္းမသိလို႔ပါ ဆိုမွ...’’
‘‘တကတဲ အသားယူလိုက္တာ အေမ့ေရွ႕လည္း မေရွာင္...ၿပီးေတာ့ ဆိုင္ထဲမွာ...’’
‘‘နင့္အေမကို ငါမွမျမင္ဖူး တာဟာ ဘယ္သိပါ့မလဲ...’’
‘‘အေမရိပ္မိသြားလား မသိ ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းစိတ္ဆိုး တာသိလား...’’
‘‘ကဲ..ေနာက္တစ္ခါမျဖစ္ေစရပါဘူးဟာ....’’
‘‘ၿပီးေတာ့ ရွိေသးတယ္... ဘာဆိုင္လို႔ ခင္စန္း၀င္းကို သြား သြားေျပာေနရတာလဲ’’
‘‘နင္က စိတ္ဆိုးေနတာကိုး ဟ...’’
‘‘ခင္စန္း၀င္းကို ၾကည့္လို႔ကို မရဘူး။ အဲဒီေကာင္မေလးက ကြၽန္ေတာ့္ကို မနာလိုေနတာ...’’
‘‘ေၾသာ္...ႏြယ္မြန္ရယ္’’
တကယ္ေတာ့ သည္ျမင္ ကြင္းက ၾကည္ႏူးစရာျမင္ကြင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ လြတ္လပ္ေသာ အမ်ဳိးသမီးေလးတစ္ဦးကို လြတ္ လပ္ေသာ အမ်ဳိးသားေလးတစ္ဦး က ကာယိေႁႏၵမပ်က္ေစဘဲ လိုက္ လံစကားေျပာေနသည့္ ျမင္ကြင္း ဆိုပါစို႔...။ သူတို႔ေနာက္က စက္ ဘီးကို ခပ္သြက္သြက္နင္းၿပီး ေျပာ ေနသည့္စကားသံေတြကို နား ေထာင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ စိတ္ ေကာက္ေနေသာ ရည္းစားကို လိုက္ေခ်ာ့ေနသည့္ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ျဖစ္ရမွာေပါ့။
သို႔ေသာ္....
စက္ဘီးကို ခပ္ျမန္ျမန္နင္း ၿပီး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ေက်ာ္ လိုက္ပါ။ ၿပီးေတာ့ မီးေရာင္ေရာင္ ရင္ မသိမသာေနာက္ျပန္လွည့္ ၾကည့္လိုက္ပါ။ ေရာ္ဘင္ဟုႏွင့္ ကေလးမေလးက ဘာမွ်မထူး ျခား...။
သို႔ေသာ္ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ဆိုင္ ကယ္ေပၚမွာက ေကာင္ေလးမ ဟုတ္၊ (၁၆) ႏွစ္သားမဟုတ္။ အ နည္းဆံုး (၄၀) ေက်ာ္ (၄၅) ႏွစ္ေလာက္ရွိမည့္သူတစ္ဦး။ အသြင္အျပင္၊ အမူအရာ၊ အေျပာအဆိုကိုၾကည့္လွ်င္ ကုမၸဏီဒါ႐ိုက္တာလား၊ ဆိုင္ရွင္လား၊ ဆိုင္ရွင့္ညီလား၊ ဆိုင္ရွင့္ဦးေလးလား...။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အိမ္ေထာင္ရွင္တစ္ဦးဆိုတာ ဧကန္။
သည္အေၾကာင္းကိုေတာ့ အေမ့ကို ျပန္မေျပာမွ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။။
---------------------
ဆူးငွက္
္On Fri, 2018-09-14 20:05Issue No.No.1923 Saturday, September 15, 2018
{ 7Day News မွ ကူးယူပါသည္။ }
ျပန္လည္မ်ွေဝပါသည္။
ZawOo
No comments:
Post a Comment