Tuesday, 27 November 2018

ကုိကုိ႔ႏွမ ျမနႏၵာ (ေမာင္ ကိုကို ႏွင့္ ျမနႏၵာ ၃) 📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰 အပိုင္း-၁၀ ၾကည္ေအး

ကုိကုိ႔ႏွမ ျမနႏၵာ (ေမာင္ ကိုကို ႏွင့္ ျမနႏၵာ ၃)


📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰📰


အပိုင္း-၁၀


ၾကည္ေအး 


ကုိကုိ႔ ႏွမကေတာ႔ည ခ်စ္စရာလည္း ေကာင္းပါရဲ႔၊ သနားစရာလည္း ေကာင္းရဲ႔၊ စိတ္ပ်က္စရာလည္း ေကာင္းရဲ႔ ဟု ျမနႏၵာရဲ႔ အကုိလင္ သာဦးေဂ်ာ္က ေတြးေလ႔ရွိ၏။ ျမနႏၵာဟာ ေန႔ညမခြဲ အိပ္မက္ မက္တတ္သူ၊ အိပ္မက္ကုိ တကယ္မွတ္သူ၊ အိပ္မက္ကုိစုံမက္သူ၊ ေခါင္းမာသူလုိ႔ ထင္သည္။ သည္လုိေျပာလွ်င္ ျမနႏၵာက နီျမန္းလာေသာမ်က္ႏွာကုိ ၀ွက္လုိဟန္ ေခါင္းတဘက္ငဲ႔၍ ႏြဲ႔၍  “အုိ….သည္လုိျမနႏၵာေမြးလာတာ။ ဘယ္သူ႔အျပစ္လဲ” ဟု ဆုိျပန္ေခ်ဦးမည္။

ပါပါ႔ အျပစ္လား။ ပါပါကျဖင္႔ လူတုိ႔ၾကည္ႏူးစရာ အလွတရပ္အျဖစ္ ေမြးလာေသာ သမီး ျမနႏၵာကုိ ဘယ္ေလာက္ျမတ္ႏုိးခဲ႔သလဲ။ ဘယ္ေလာက္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ႔သလဲ။ ဘယ္ေလာက္ အဖုိးတန္ကေလး ျဖစ္ေစခဲ႔သလဲ။ ဘယ္ေလာက္ အထက္တန္းက်ေစခဲ႔သလဲ။ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္တမွ်ပါဘဲကြယ္။

သမီးျမနႏၵာကုိ မေမြးခင္ကတည္းက အစီအစဥ္ၾကီးသူ ပါပါက အားလုံးစီစဥ္ခဲ႔သည္ပင္။ ထုိအစီအစဥ္ထဲတြင္ သာဦးေဂ်ာ္သည္ ေနရာေကာင္းက ပါခဲ႔သည္။ ႏွမတစ္၀မ္းကြဲကေမြးတာ၊ တဦးတည္းေသာ သားျဖစ္တာ၊ ျမနႏၵာထက္ ၆ ႏွစ္ခန္႔ၾကီးတာ၊ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာသန္႔စင္တာ၊ ပညာဥာဏ္ေတာ္တာေတြသည္ ပါပါ႔ မ်က္စိက်စရာ အရည္အခ်င္းမ်ား ျဖစ္ေလ၏။ သမီးမိန္းကေလးေမြးသည္ဆုိသည္ႏွင္႔ ပါပါသည္ သာဦးေဂ်ာ္ကုိ သူ႔အေဖ အေမဆီက ေတာင္းခဲ႔သည္။

ပါပါ႔ အစီအစဥ္အရ ျမနႏၵာေမြးေသာႏွစ္မွာပင္ သာဦးေဂ်ာ္ ေမၿမိဳ႔ေက်ာင္း ေျပာင္းရသည္။ ငယ္ရြယ္ေသးလ်က္ျဖင္႔ ေဘာင္းဘီရွည္၀တ္စုံ ၀တ္ရ၏။ အေနာက္တုိင္းထုံးစံ ယဥ္ေက်းမႈသာ သင္ၾကားရ၏။ ရခုိင္ ျမန္မာစကား မေျပာရေတာ႔။ လန္ဒန္မက္ထရစ္ေျဖၿပီး အဂၤလန္ပုိ႔ရန္ ရည္ရြယ္ေသး၏။ ျမနႏၵာႏွင္႔အတူ ပုိ႔မည္ထင္ရဲ ႔။ စစ္ျဖစ္သြားသည္ႏွင္႔ ျမန္မာျပည္မွာ ဆရာ၀န္ဘြဲ ႔ ရလုိက္၏။ ေဆးရုံၾကီးမွာ ႏွစ္ႏွစ္ အလုပ္လုပ္ၿပီး အေမရိကန္သုိ႔ သြားရသည္။

ျမနႏၵာ မက္ထရစ္ေအာင္သည္႔ႏွစ္မွာ သူသည္ ေဆးရုံၾကီးတြင္ ႏွစ္ႏွစ္ အလုပ္လုပ္ၿပီး၊ အသက္ႏွစ္ဆယ္ငါးႏွစ္ ျပည္႔ၿပီး ျဖစ္သည္။ ျမနႏၵာႏွင္႔ ယူမည္႔သူမုိ႔ အခ်စ္စစ္ကုိ ဘယ္မွာမွ မရွာဘဲ၊ အခ်စ္မ်ားစြာကုိသာ ရွာခဲ႔သည္။ လိပ္ျပာပမာ ေမြးၾကိဳင္လွပေသာ ပန္းေတြ႔ရာ၌ နားခ်င္ေသာ ၀ါသနာရွိတာလည္း အမွန္ပဲ။ အဖုိးတန္သမီးႏွင္႔ လုိက္ေလ်ာရန္ ေကာင္းစြာ သုံးျဖဳန္းႏုိင္ေအာင္ ပါပါက ေငြပုိ႔ထားသည္တစ္ေၾကာင္း၊ သူသည္ ရုပ္ေခ်ာေသာ၊ ပညာေတာ္ေသာ၊ အထက္တန္းက်က် ၀တ္ႏုိင္ေသာ ဆရာ၀န္ေပါက္စ ျဖစ္ေလရာ၊ လြယ္ကူးရာ ေက်ာင္းသူ နာ႔စ္မတုိ႔၏ အခ်စ္မ်ားစြာကုိ ခံယူရသည္။ ေက်နပ္စရာေကာင္းေသာ ဘ၀လုိ႔လည္း ထင္သည္။

ထုိႏွစ္မွာ ျမနႏၵာႏွင္႔ လက္ထပ္ရမလုိ ျဖစ္လုိက္ေသး၏။ သုိ႔ေသာ္ ျမနႏၵာက ေကာလိပ္သြားခ်င္ေသးသည္မုိ႔ ေစ႔စပ္ေၾကာင္းလမ္းရုံပဲ ျပဳရ၏။ ေတာ္ေတာ္ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ လုပ္လုိက္၏။ ပါပါတုိ႔ ပုိက္ဆံေပါလွခ်ည္လား ထင္လုိက္၏။ ျမနႏၵာ အရြယ္ေရာက္မွ ေလးငါးခါသာ ျမင္ဖူးခဲ႔ရာ ေစ႔စပ္ေသာေန႔မွာ အလွတရပ္ကုိ ေကာင္းစြာ သုံးသပ္ခြင္႔ရလုိက္၏။

လွလုိက္တဲ႔ ျမနႏၵာ။ ကုိကုိ႔ မယားျဖစ္မယ္႔ ျမနႏၵာဟာ ေက်နပ္စရာပါလားကြယ္လုိ႔ ထင္လုိက္၏။ ၾကည္႔စမ္း။ ပန္းႏုေသြးကေလး တကုိယ္လုံးဆင္ၿပီး ပုလဲ၊ နီလာ ရတနာမ်ားျပင္လုိ႔။ ပြဲ၀င္မယ္႔ မယားမ်ိဳးေပါ႔။ ညိဳေမာင္းတဲ႔ ဆံပင္ၾကားက ပြင္႔မယ္ၾကံရြယ္ဆဲ ႏွင္းဆီေဖ်ာ႔ႏွင္႔ ျမနႏၵာ ဘယ္သူ ပုိလွသလဲလုိ႔ေတာင္ စိတ္ကူးမယဥ္စဖူး ယဥ္လုိက္ခ်င္၏။ ျမနႏၵာကေတာ႔ သိပ္ရွက္ေနသလုိ မ်က္ႏွာ နီညိဳညိဳျဖင္႔။ မ်က္လုံးလွန္ၾကည္႔ေဖာ္မရ။ စကားေျပာေဖာ္မရ။ ျပာလဲ႔ေသာ မ်က္ခြံမုိ႔ႏွင္႔ မ်က္ေတာင္ေကာ႔မ်ားသာ ျမင္ရ၏။ ထုိတညေနလုံး ဧည္႔သည္မ်ား ညစာထမင္းစားပြဲမ်ားျဖင္႔ အခ်ိန္ကုန္ရ၏။ ျမနႏၵာႏွင္႔ ျပန္ခါနီးမွ လသာေဆာင္မွာ ႏွစ္ေယာက္တည္း ေတြ႔ခြင္႔ရလုိက္၏။ တီးမႈတ္သံ၊ စကားသံ၊ ရယ္သံေတြၾကားမွာ သူေျပာသမွ်ကုိ ေခါင္းငုံ႔နားေထာင္ေနၿပီး ‘ဟုတ္ကဲ႔’ ႏွစ္လုံး သုံးလုံးသာ ျမနႏၵာထံက ရလုိက္သည္။

ေစ႔စပ္ၿပီး ျမနႏၵာတုိ႔အိမ္သုိ႔ ၀င္ထြက္ခြင္႔ရွိေသာ္လည္း သာဦးေဂ်ာ္၏ အခ်စ္မ်ားစြာတုိ႔သည္ ေစ႔စပ္ျခင္းသတင္းေၾကာင္႔ ဂယက္ထသည္ကုိ ေျပျပစ္ေအာင္ ျပဳေနရသည္မုိ႔ စိတ္ကူးထားသလုိ မၾကာခဏ မ၀င္ထြက္ခဲ႔ရေခ်။

            ပါပါ ခင္ဗ်ား

အေမရိကသုိ႔ သြားရမည္ဆုိသည္႔အတုိင္း ပညာထပ္သင္ရန္ ယခုက ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ရပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ လွ်င္ မ်က္ႏွာမငယ္ေအာင္ စာက်က္ရုံမက လက္ေတြ႔ခြဲစိတ္ရာ၌ ကၽြမ္းက်င္ဖုိ႔လည္း ေဆးရုံမွာသာ အခ်ိန္ကုန္ရပါမည္။

စသည္ျဖင္႔ စာေရး၍ သူ ခြင္႔ေတာင္းလုိက္ၿပီး ျမနႏၵာတုိ႔အိမ္မွာ ဧည္ခံေကၽြးေမြးပြဲမ်ားကုိသာ သူ သုံး ေလး ခါ ေရာက္ရ၏။ ေနာက္အေမရိကသုိ႔ ထြက္ခြာလာခဲ႔သည္။ ျမနႏၵာ လုိက္ပုိ႔ေသးတာေပါ႔။ သြားခါနီး ‘နႏၵာ ဘာမွာခ်င္လဲ၊ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဘာပုိ႔လုိက္ရမွာလဲ’ လုိ႔ ေမးေတာ႔ နႏၵာႏွမက ေခါင္းငုံ႔ၿပီး ေကာ႔ျဖဴးေသာ မ်က္ေတာင္မ်ားျဖင္႔ မ်က္လုံးကုိ ဖုံးအုပ္ပစ္ကာ ‘ဟင္႔အင္း’ တစ္လုံးသာ တုိးတုိး ဆုိလုိက္ေလသည္။

xxx

အေမရိက၌ ေလးႏွစ္မွ် သူ စာသင္အလုပ္ လုပ္ခဲ႔သည္မွာ အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ အနည္ထုိင္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္လုိ႔ သူ ထင္ေလသည္။ ေရာက္စႏွစ္၌ ပင္ပန္းလွ၏။ အေမရိကန္ေဆးရုံ၌ လုပ္ခြင္႔ရရန္ စာက်က္ရ၏။ စာေမးပြဲေျဖရ၏။ ေန႔ ႏွင္႔ ည ခြဲျခားလုိ႔မရေအာင္ လုပ္ရ၏။ စက္လုိ အလုပ္လုပ္ၿပီး ေဆးရုံးကေပးသည္႔ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္လွေသာ အခန္းက်ဥ္းကေလး၌ အနားရသည္။ မနက္မ်ားမွာ အေသလုိ အိပ္ေမာက်ရ၏။ ႏုိးလာၿပီး တစ္ညမွ် အားေသာညမွာ သူသည္ ေရမိုးခ်ိဳး အ၀တ္အစားလဲ၍ လမ္းထြက္သည္။ လမ္းေပၚမွာလည္းေကာင္း၊ စားေသာက္ဆုိင္မွာလည္းေကာင္း၊ ရုပ္ရွင္ရုံမွာလည္းေကာင္း၊ ကပြဲမွာလည္းေကာင္း စုံမက္ဘြယ္ မိန္းမတေယာက္ကုိ ေကာက္ယူရရွိၿမဲ။ အၾကင္မိန္းမအားျဖင္႔ ပင္ပန္းေသာေဆးရုံအလုပ္ စာတစ္လုံး မလစ္ရ။ က်က္မွတ္ရသည္႔ စာအုပ္၊ ခြဲစိတ္ခန္း၏ညွင္းပန္းျခင္းတုိ႔မွ အနားယူၿမဲ။ မိန္းမတေယာက္ကုိ တစ္မ်ိဳး သူ ခ်စ္လုိ႔ရသည္။ စုံမက္လုိ႔ ရသည္။ စိတ္ပင္ပန္းစရာ မရွိပါ။ မိန္းမတုိ႔သည္ တံတားေအာက္၌ ျဖတ္စီးသြားေသာ ေရပမာပင္။ ၿပီးေတာ႔ ေလာကေရးရာႏုံခ်ာလွသည္႔ ကုိကုိ႔ ႏွမ ျမနႏၵာသာ အရြယ္ေရာက္ေသာ ေယာက်ၤား တစ္ေယာက္သည္ လူ႔ဘ၀တြင္ အလုပ္ႏွင္႔ စာအုပ္ျဖင္႔သာ ေမြ႔ေလ်ာ္သည္လုိ႔ ထင္စား၀ံ႔မည္။ သိတတ္ နားလည္သူအေပါင္းကမူ သာဦးေဂ်ာ္ကုိ သဘာ၀အတုိင္း ေနထုိင္တတ္ေသာ သာမန္ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္ပါပဲ ဆုိတာထက္ ပုိ၍ အျပစ္ျမင္လိမ္႔မည္မဟုတ္။

မရင္းႏွီးရေသးေသာ္လည္း သူ ခ်စ္ခ်င္ေနၿပီျဖစ္သည္႔ ျမနႏၵာ၏ ေငြေဘာင္ကြပ္သည္႔ ဓာတ္ပုံကုိေတာ႔ မွန္တင္ခုံေပၚတြင္ တယုတယ ေထာင္ၿမဲ။ ျမနႏၵာဖုိ႔ လက္ေပြ႔အိတ္ႏွင္႔ဖိနပ္ဆင္တူ လွလွေတြ႔ရင္ ၀ယ္ပုိ႔ၿမဲ။ တခါ ပုလဲတုႏွင္႔ ေက်ာက္ျပာျခယ္သသည္႔ ဇာထဘီစ ၀ယ္လုိက္မိ၍ ေန႔လည္စာ ႏွစ္ပတ္မွ် အငတ္ခံေနလုိက္ရေသး၏။ သုိ႔ေသာ္ ျမနႏၵာက ဓာတ္ျပားမ်ားသာ မွာသည္။ ဓာတ္ျပားဘုိး ပုိက္ဆံပုိ႔သည္။ ေရွးသီခ်င္းၾကီးမ်ားကုိ သူ နားမလည္သည္မုိ႔ အေရာင္းစာေရးမေလး အကူအညီ ယူရ၏။ ထုိ အေရာင္းစာေရးမေလးႏွင္႔ သိကၽြမ္းသြားၿပီး ကေလးမအခန္းသုိ႔ပင္ တညအိပ္ သြားလည္ဖူးေသး၏။ ေနာက္ေတာ႔ ဓာတ္ျပားဆုိင္ ေျပာင္း၀ယ္သည္။ ျမနႏၵာႏွင္႔ လက္ထပ္ရမည္႔ သာဦးေဂ်ာ္သည္ တြယ္ၿငိခြင္႔မရွိ။ မတြယ္ၿငိႏုိင္ပါ။

ပါပါ ထံသုိ႔ လစဥ္ စာေရးရ၏။ ျမနႏၵာထံသုိ႔ သုံးေလးလ တစ္ၾကိမ္ စာေရးသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ နႏၵာ ကုိကုိ႔ ကုိ ခ်စ္ရဲ႔လား ဆုိတာမ်ိဳး ပါသြားတတ္လွ်င္ အေျဖျပန္မလာေခ်။ သူကလည္း မပူပင္ပါ။ အခ်ိန္မ်ားစြာ ရွိပါေသးသည္။ ျမန္မာျပည္သုိ႔ျပန္လွ်င္ ေတြ႔ဆုံ ယွဥ္တြဲ သြားလာရဦးမည္။ အရင္ ခင္မင္ရဦးမည္။ သမီးရည္းစား ျဖစ္ရဦးမည္။ တကၠသိုလ္တြင္ ျမနႏၵာ၏အလွ ေက်ာ္ၾကားပုံေတြ ၾကားသိရ၏။ ေက်နပ္ရ၏။ ျမနႏၵာဖုိ႔ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမန္ ၀တၱဳစာအုပ္မ်ား ပုိ႔ရျပန္ေတာ႔ မာနတက္၏။ ပီယာႏုိ၌ တီးဖုိ႔ ဂီတသေကၤတ စာအုပ္မ်ား ပုိ႔ရျပန္ေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းဆရာ၀န္မ်ားကိုသာမက ရင္းႏွီးေသာ ကုိယ္႔ဆရာၾကီးမ်ားကုိေတာင္ ထယ္၀ါေတာက္ပေသာ ႏွမ မယားေလာင္း အေၾကာင္း ေျပာျပမိ၏။ ျမနႏၵာ၏ သတင္းမွ်ျဖင္႔ပင္ ႏုိင္ငံျခားသားတုိ႔က သူ႔ကုိ အထင္ၾကီးလာျပန္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ျမနႏၵာ ဘီေအေနာက္ဆုံးႏွစ္၌ ကဗ်ာဆရာ လင္းထင္နာမည္ကုိ ၾကားလာရ၏။ ပါပါ က ျမနႏၵာ မုိက္မဲၿပီလုိ႔ပင္ ယူဆလုိက္၏။ ကုိကုိ စာသင္ႏွစ္ ကုန္ဆုံးသည္႔လမွာ ခ်က္ခ်င္း ျပန္လာဖုိ႔ အမိန္႔ေပး၏။ ဘီေအေျဖၿပီး ေက်ာင္းပိတ္ရက္အတြင္းမွာ ကုိကုိ႔ ႏွမကုိ ပုိင္ဆုိင္ရေတာ႔မည္ပင္။

‘လက္ထပ္ၿပီးေတာ႔ အဂၤလန္နဲ႔ ဥေရာပကုိ လည္ၾကဦးေပါ႔၊ သမီးနႏၵာ ျပည္အျပင္မွ မထြက္ရေသးတာ၊ ကုိကုိလည္း ေရာက္ရာမွာ ပညာထပ္ဆည္းပူးဖုိ႔ပဲ’ ဟု ပါပါက စီစဥ္ျပန္ေလသည္။

xxx

ကုိယ္႔အေၾကာင္းသာေတြးတတ္သည္႔၊ ကုိယ္႔ဘက္ကသာ ေတြးတတ္သည္႔ ကုိကုိ႔ႏွမကေတာ႔ လက္ထပ္သည္႔ေန႔မွာေတာင္ မ်က္လုံးျဖင္႔ လွန္ၾကည္႔ေဖာ္ရသည္မဟုတ္။ ညစာ ထမင္းပြဲမွာ စားစရာ တခန္းၿပီး တခန္း ခ်လာဆဲ။ ၀ုိင္နီကုိလည္း ကုန္ေအာင္ေသာက္၏။ ၀ုိင္ျဖဴကုိလည္း ကုန္ေအာင္ေသာက္၏။ ထမင္းပြဲမွာ အထူးသီးသန္႔ေရႊးဖိတ္သည္႔ ေဆြမ်ိဳး မိတ္ေဆြမ်ားက ျမနႏၵာကုိ အၾကီးအက်ယ္ အကဲခတ္ၾက၏။ ကုိကုိက ခါတုိင္းထက္ ရႊင္လန္းၿပီးေနသည္။ စကားမ်ားစြာ ေျပာရသည္။ ျမနႏၵာ ၾကိဳက္တတ္တယ္ရယ္လုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳဟန္ျဖင္႔ စားပြဲထုိးကုိ မ်က္ရိပ္ျပလုိ႔ ျမနႏၵာ ဖန္ခြက္၌ ျဖည္႔ေစရျပန္၏။ ထမင္းပြဲၿပီး၍ မီးလုံး နီ ျပာ စိမ္း ၀ါ ထြန္းေသာ ပန္းၿခံတြင္းမွာ လက္က ဖန္ခြက္ျဖင္႔ မတ္တပ္ရပ္၍ စကားေျပာေနၾကသည္႔ ဧည္႔သည္မ်ားႏွင္႔  စကားလွည္႔လည္ေျပာရျပန္ေတာ႔၊ ျမနႏၵာ ေျခမယုိင္ေအာင္တစ္ေၾကာင္း လက္ေမာင္းကုိ ေပးအပ္၍ တြဲမ ေစရျပန္သည္။

ကုိကုိက သူမ်ားမၾကားေအာင္ အသာကေလး ေျပာရသည္။ ျမနႏၵာ မနာက်င္ရေအာင္ ႏူးညံ႔စြာ ေျပာရသည္။

‘ဒါလင္ မူးေနေတာ႔မယ္’

‘ဟဲ …… ဟဲ…. မူးေနၿပီ ကုိကုိရဲ႔’ တဲ႔။ ခုမွ သူ႔ကုိ ရဲရဲေမာ႔ၿပီး ၾကည္႔လုိက္ေသာ ျမနႏၵာသည္ ရယ္ၿပီးရင္း ရယ္ေနေသာ္လည္း မ်က္လုံးထဲမွာ မ်က္ရည္မ်ားျပည္႔လ်က္ရွိသည္ကုိ ျမင္လုိက္ရေလ၏။

အားလုံး က ၾကျပန္ေတာ႔ ကုိယ္႔အေၾကာင္းသာ ေတြးတတ္သည္႔ ကုိယ္႔ဘက္ကသာ ေတြးတတ္သည္႔ ကုိကုိ႔ႏွမကေတာ႔ ကုိကုိ ဘယ္လုိျဖစ္သလဲဆုိတာ စဥ္းစားမိပုံမရ။ သတိရပုံမေပၚ။ ကုိကုိႏွင္႔ ေျခအကြက္က်ေအာင္သာ လမ္းေလွ်ာက္၍ လုိက္ေနသည္။ ဧည္႔သည္တစ္ခ်ိဳ ႔ က ၿပဳံးၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ ႔က ကုိကုိ႔ ကုိ ၾကည္႔ၾကသည္။ ပါပါ မ်က္ေမွာင္ အနည္းငယ္တြန္႔ေနသည္။ မာမာက စကားမ်ားစြာ ေျပာေနသည္။ ကုိကုိက လသာေဆာင္ဘက္ ထိန္းေခၚလာၿပီး ခပ္သြက္သြက္ ထြက္ခဲ႔ရ၏။  ‘ဒါလင္ကုိ ညာေခၚလာတာ’ လု႔ိ ေျပာရေသး၏။ ရယ္ၿပီးရင္း ရယ္ေနေသာ ျမနႏၵာသည္ ေတာင္ထန္းပင္မ်ားၾကားမွာ စကားေျပာ၏။ ငုိရႈိက္သံျဖင္႔ ေျပာ၏။ တစ္ခါတုန္းကလည္း ဒီလုိဘဲ။ ဘယ္သူ႔ကုိပါလိမ္႔။ နႏၵာ ညာေခၚလာတာတဲ႔။ သူကလည္း ကုိကုိ႔ လုိ မဟုတ္ပါဘူးတဲ႔။ သိပ္ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာပဲ ကုိကုိရဲ ႔ တဲ႔။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်စ္ခ်င္ေနေသာ ကုိကုိကေတာ႔ မခံခ်င္တစ္၀က္၊ မေက်နပ္တစ္ခ်က္၊ ပုိင္ခ်င္တာတစ္ဘက္ႏွင္႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေပြ႔ယူျပီနမ္းေတာ႔ သူကေလးက ငုိျပန္သည္။ အဲဒီတုန္းကေတာ႔ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကုိမွ မနမ္းပါဘူးတဲ႔။ စကားေတြဘဲေျပာေနတာပဲတဲ႔။ နမ္းစရာလည္း အေၾကာင္းမရွိတာတဲ႔။ သည္လုိ ဆုိျပန္ေတာ႔လည္း ကုိကုိသည္ ကၽြဲခုိးေပၚေသာ ႏွမအငယ္ကုိ သနားၾကင္နာစြာႏွင္႔ အသာကေလး တစ္ဖန္ နမ္းရျပန္၏။

ၿပီးေတာ႔ မ်က္ေတာင္မ်ားစင္းလာသည္႔ သတုိ႔သမီးကုိ ၾကည္႔ၿပီး ရယ္ေမာမိျပန္သည္။ ၿပီးေတာ႔ ျမနႏၵာ မျမင္ေအာင္ သက္ျပင္းခုိးခ်ၿပီး ‘ဧည္႔သည္ေတြမျပန္ေသးဘူး နႏၵာရဲ ႔။ မအိပ္ခ်င္ပါနဲ႔ဦး’ ဆုိေတာ႔ ေခါင္းသာ အသာညိတ္ျပေသးသည္။

အဂၤလန္သုိ႔မသြားခ်င္ ရန္ကုန္မွာ ေလးလေလာက္ ေနၾကဆဲ။ ျမနႏၵာကေတာ႔ ညစဥ္ ခပ္မူးမူးျဖစ္ေနသည္။ ညစဥ္ ရွန္ပိန္ပုလင္း အိပ္ခန္းထဲသယ္လာသည္။ ကုိကုိက လန္ဒန္သြားဖုိ႔အေရး ေဆးရုံသုိ႔ေျပးရ၊ ရုံးေပါင္းစုံေျပားရႏွင္႔မုိ႔ ညေနစာအမီ မနည္းျပန္ရ၏။ ႏွစ္ေယာက္အတူ ညစာ စားလွ်င္ ကုိကုိကသာ ဒုိင္ခံစကားေျပာရ၏။ ၿပီးေတာ႔ နႏၵာက ရွန္ပိန္ပုလင္းကိုဖက္၊ ကုိကုိက နႏၵာကုိဖက္ၿပီး အိမ္ေပၚတက္လာၿမဲ။ သူကေလးက အိပ္ယာေပၚမတက္ခင္ ပီယာႏုိ၌ ထုိင္မိလွ်င္ သီခ်င္းျဖစ္ေအာင္ မတီး။ ေလလြင္ေသာ လက္မ်ားႏွင္႔ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းေသာ အသံမ်ားကုိ တုိ႔ လုိ႔ ေနတတ္ေလသည္။

ေမာေမာႏွင္႔ အိပ္ရာထဲလွဲလွ်င္ ေတြ႔ရသည္မွာ ျမနႏၵာ ျပင္ဆင္ထားေသာ ႏွင္းဆီပန္းစုိက္အုိးမ်ားက မဂၤလာအိပ္ခန္း တစ္ခန္းလုံး ေမြးၾကိဳင္ေနေစ၏။ ျမနႏၵာ ဧည္႔ခန္းမွ အိပ္ခန္းတြင္းသုိ႔ ေရြ႔ေျပာင္းလာခဲ႔ေသာ ေရဒီယုိဂရမ္မွ တီးလုံးဓာတ္ျပားမွ သာယာၿငိမ္႔ေျငာင္းေသာ အသံမ်ားလည္း လႈိင္ေန၏။ သတုိ႔သမီးကသာ သူ႔ကုိ သတိရဟန္မတူဘဲ အေနာက္တုိင္းသူ ထုံးစံအတုိင္း မွန္သားလုိ မျမင္ရ မၾကည္လင္ေသည္လည္း ပါးပါးလဲ႔လ႔ဲ ရွိေသာ ႏုိင္လြန္ဇာနက္ ည၀တ္အက်ီရွည္ျဖင္႔ တဖန္ခြက္ျပီး တဖန္ခြက္ ရွန္ပိန္ငွဲ ့ေသာက္ေနသည္။ ၾကည္႔လုိ႔ေတာ႔ ေကာင္းသားပဲဟု ေတြးမိတတ္၏။ ရုပ္ရွင္ထဲမွာလုိဘဲ။

တစ္ညတေလေတာ႔လည္း သူသည္ သည္းမခံခ်င္ေတာ႔ပဲ ျမနႏၵာရဲ ႔ ေရွးသီခ်င္းၾကီးမ်ားကုိ ရပ္ပစ္လုိက္ၿပီး တီးလုံးကုိ ဖြင္႔၏။ နႏၵာ့ ဖန္ခြက္တိုင္းကုိ ေခါင္းခ်င္းေတ႔၍ ပါးခ်င္းကပ္ကာ လုေသာက္၏။ ရွန္ပိန္မ်ား ဖိတ္စင္ကုန္တတ္ေလ၏။ ျမနႏၵာ ရယ္ေမာလာၿပီး သူတုိ႔သည္ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ရယ္ၾကျပန္၏။ ကုိကုိပါလာလွ်င္ ေကာ႔ေတး ၾကမ္းၾကမ္း ေသာက္မိတတ္ၿပီး  ႏွစ္ေယာက္လံုး သိပ္မူးပစ္တတ္သည္။ ေနာက္ဆုံး ႏွစ္ေယာက္သား ယိမ္းထိုးျပီးေနလ်က္က က ၾကေသး၏။ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္ေယာက္သား ရယ္ၿပီးလွ်င္ ရယ္ရင္းႏွင္႔ အိပ္ရာထဲ ပစ္လွဲမိလွ်င္ ႏွမ ျမနႏၵာသည္ အမူးေျပသြားသလုိ မ်က္လုံးမ်ား ျပဴးက်ယ္လာၿပီး ကုိကုိ႔ ကုိ စုိက္ၾကည္႔ၿပီး မ်က္ရည္လွ်ံတတ္ျပန္သည္။

ၿပီးေတာ႔ ျမန္မာကဗ်ာ ဖတ္ၿပီး ငုိသည္ တဲ႔။


‘သြားစုိ႔ကြယ္’ လုိ႔

ငယ္ခ်စ္အလွ၊ ၿပဳံးွရွက္ျမနဲ႔

ႏႈတ္ရြ ပန္းလ်၊ သက္ျပင္းခ်နဲ႔

သူ စေခၚမွ၊ သတိရတတ္

ႏွမႏွင္႔ေ၀း၊ ျပန္ေျပာင္းေတြးမိ

ႏုေထြးပြင္႔ငုံ၊ ႏႈတ္ခမ္းစုံကုိ

ၾကဳံလ်က္မနမ္း ေမြးမိသည္။


‘သြားေတာ႔မယ္’ လုိ႔

ၿပဳံးလွယ္ၿမဲကုိ၊ မ်က္ရည္စုိစြတ္

ရင္ဖုိလႈိက္ေမာ၊ ႏႈတ္ခမ္းကုိက္ျပတ္

မုိက္မဲလြမ္းခက္၊ ဟန္မပ်က္ပင္

ႏုတ္ဆက္ထြက္သြား၊ ေမာင္႔ကုိထားခဲ႔

ေမ႔မွား မတားျမစ္မိသည္။


‘သြားေတာ႔ၿပီလား’

ဘယ္ဆီမွာလဲ၊ မေ၀ခြဲတတ္

သဲသြန္ေရေပါက္၊ ရွာဆဲေပ်ာက္

မူးေနာက္ရမၼက္၊ ပူျပင္းခက္လုိ႔

ႏွင္းရြက္ညံ႔သိ၊ အလွၾကည္႔ဆဲ

ေျမညွိနံ႔သက္၊ သဇင္ခက္ႏြမ္း

သူ႔လက္ေၾကြလြင္႔၊ မဆုံးသင္႔ဘဲ

ၾကာလင္႔ေတြးဆ၊ ေမာင္ေနာက္က်ခဲ႔

ႏွမ အလ်င္လုိေတာ႔သည္။


ၿပီးေတာ႔ အိပ္မက္ မက္ၿပီး ငုိသည္တဲ႔။

ရႈိက္ၾကီးတငင္ ငုိသံၾကားလုိ႔ တေရးႏုိးရသည္။ ျမနႏၵာ အိပ္ေပ်ာ္လ်က္က မ်က္ရည္ေတြ စီးက်လွ်ံေ၀လုိ႔ ငုိျပန္ေတာ႔ အလန္႔တၾကား လႈပ္ႏုိးရၿပီး ‘နႏၵာဒါလင္ နႏၵာဒါလင္’ လုိ႔ ေခၚမိရသည္။ ကုိကုိ႔ ႏွမက ႏုိးလာေသာ္လည္း မခ်ဳပ္တည္းဘဲ ငုိျပန္သည္။ ေပြ႔ဖက္ထားတဲ႔ ကုိကုိ႔ရင္ခြင္ထဲမွာ မေပ်ာ႔ေခြဘဲ ေတာင္႔တင္းၿပီး ေခ်ာ႔မရေအာင္ ငုိျပန္သည္။

‘ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဒါလင္ ရယ္။ ဘာမ်ား ၀မ္းနည္းစရာ ရွိလုိ႔လဲ’ လုိ႔ စိတ္ညစ္ညစ္ႏွင္႔ ေမးေတာ႔………..

‘ႏွင္းဆီပြင္႔ပါတဲ႔ အိပ္မက္ မက္လုိ႔ပါ’ တဲ႔။ ဒီအိပ္မက္ ခဏ ခဏ မက္တတ္တယ္တဲ႔။

နႏၵာ ဘာ အိပ္မက္ မက္သလဲ။ ကုိကုိ မေမးေတာ႔ပါဘူး။

ေမးဘုိ႔လည္း မလုိပါဘူး။ နႏၵာသာ ညစဥ္ အိပ္မက္ မက္သူ ျဖစ္သည္။ အိပ္မက္မ်ားမွာ ခမ္းနားၾကီက်ယ္လွသည္။ အေရာင္စုံသည္။ အေသးစိတ္ ႏုနယ္သည္။ ဂီတသီခ်င္းမ်ား အစ အဆုံး ၾကားရတတ္သည္ တဲ႔။ ၀တၱဳတပုဒ္ အစအဆုံး ဖတ္ေနတတ္သည္ တဲ႔။ မျမင္ဖူးေသာသူမ်ား၊ မေရာက္ဖူးေသာ ေဒသမ်ား ပါလာသည္  တဲ႔။ ျမနႏၵာရဲ ႔ အိပ္မက္ထဲမွာ ကုိကုိ မပါတတ္တာ၊ အၿမဲတမ္း ျမနႏၵာ တစ္ေယာက္တည္း အားငယ္ေနရတတ္တာေတြလည္း မေမးဘဲ ေျပာျပတတ္ေသးေတာ႔ ကုိကုိ႔ႏွမဟာ ကုိယ္႔ ကုိသာ စိတ္၀င္စားၿပီး ကုိယ္႔ဘက္ကသာ ေတြးတတ္တယ္လုိ႔ ထင္ရင္မွားသည္လားကြယ္။

အိပ္မက္ ဒီေလာက္ မက္ေနတာ စိတၱဇ ေ၀ဒနာျဖစ္ေနသလားမွ မသိတာ လုိ႔ တစ္ခါ စေတာ႔ ျမနႏၵာက စိတ္ဆုိးလွသည္တဲ႔။

သုိ႔ေပမည္႔ ဘယ္ သတုိ႔သမီးမွ ညားစမွာ သည္ေလာက္ ကုိယ္႔စိတ္ႏွင္႔ ကုိယ္ ဗ်ာမ်ားမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမနႏၵာဟာ ကုိယ္ ကုိ ခ်စ္လာႏုိင္မယ္႔သူမွ ဟုတ္ပါမလားဒ။ တစ္သက္လုံး စိတ္ကူးယဥ္ မုိက္မွားခဲ႔သူကေလးမ်ားလား။ ကုိကုိနဲ႔ ယွဥ္တြဲရတဲ႔ အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀မွာ တာ၀န္ သိပါ႔မလား။ ပီယာႏုိတီး ဓာတ္ျပားဖြင္႔၊ စာဖတ္ၿပီး အိပ္မက္မ်ားနဲ႔ နပမ္းလုံးေနမွာလား။ ကုိကုိ႔ဘ၀၊ ကုိကုိ႔အလုပ္ ဆုိတာကုိေရာ သတိရတတ္ရဲ ႔လား။

ထုိသံသယမ်ားသည္ အခြဲအစိတ္၌ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာေသာ ဆရာ၀န္ လင္သည္ကုိကုိရဲ ႔ စိတ္မွာ အိမ္ေထာင္ဦးေလးလ အတြင္းမွာပဲ ပီပီသသ ေပၚခဲ႔သည္။ ညိဳေမာင္းေသာ ဆံပင္ သရဖူႏွင္႔၊ ေအးေဆးၾကည္လဲ႔ေသာ ျမနႏၵာရဲ ႔ မ်က္လုံးမ်ားႏွင္႔ ရင္ဆုိင္ရျပန္ေတာ႔ ‘အုိ…. သည္ကေလးသဖြယ္ ေလာကီကိစၥ မလည္မ၀ယ္လွတဲ႔ ႏွမကေလးဟာ ၾကီးရင္႔လာမွာပဲ။ သိတတ္လာမွာပဲ။ စိတ္ကူးတုိ႔၊ အိပ္မက္တုိ႔ဆုိတာ လူ႔လက္ေတြ႔ဘ၀ကုိ စုိးမုိးဖုိ႔ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ သိလာမွာဘဲ’ ဟု ခြင္႔လြတ္ျခင္းႏွင္႔ ေမွ်ာ္ေတြးရျပန္သည္။

ၿပီးေတာ႔ အိမ္ေထာင္ဦး ေလးလမွာ သူတုိ႔ရဲ ႔ ဘ၀ကုိ တကယ္ စတင္ရသည္မဟုတ္ေသး။ ကုိကုိက ေဆးရုံၾကီးမွာ သြားၿပီး အလုပ္ လုပ္ေနလုိက္ေသး၏။ အဂၤလန္သြားဖုိ႔ ကိစၥမ်ားေျမာင္ ေနာက္ကုိ လုိက္ရေသး၏။ စာတစ္ဘက္ ဖတ္ရေသး၏။ လန္ဒန္ေဆးရုံ ႏွင္႔ သံၾကိဳး အျပန္အလွန္ ရုိက္ရေသး၏။ စာ အျပန္အလွန္ ရုိက္ရေသး၏။ ညေနေစာင္းမွာ လက္ႏွိပ္စက္တစ္လုံးႏွင္႔ အလုပ္မ်ားလွဆဲ။ ျမနႏၵာက အိပ္ခန္းထဲမွာ ျပင္သစ္ အခ်စ္၀တၱဳမ်ား ဖတ္ေနသည္။ ပါပါႏွင္႔ ေဆြးေႏြးဆဲ။ နႏၵာက သူ႔ကိစၥ မပါသလုိေနမည္။ သူ႔ မာမာႏွင္႔ စကားမ်ား စိတ္ေကာက္ေနမည္။ ထမင္းစားဖိတ္ေသာ အိမ္မ်ားကုိ ႏွစ္ေယာက္တည္း သြားေရာက္ လည္ပတ္ရလွ်င္ေတာ႔ သူတုိ႔ လင္မယား ေတာ္ေတာ္ ခင္မင္လာသည္။ ျမနႏၵာသည္ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာ ဆက္ဆံတတ္သည္။ လူေရွ ႔မွာ ကုိကို႔လက္ေမာင္းကုိ ခုိတြယ္လုိ႔ ေနတတ္သည္။

ရုပ္ရွင္မင္းသားႏွင္႔ အိမ္ေထာင္က်သည္႔ တပည္႔ေဟာင္း ဆရာ၀န္မတေယာက္၏အိမ္မွာ ညစာ စားရတာကုိ သတိရ၏။ အိမ္ရွင္မက ျမနႏၵာ၏အလွကုိ တအံ႔တၾသ ခ်ီးမြမ္းဆဲ။ သူ႔ေယာက်ၤား ရုပ္ရွင္မင္းသားက ဂီတအေၾကာင္း၊ ကဗ်ာအေၾကာင္း ေျပာ၏။ ရုပ္ရွင္မင္းသားရဲ ႔ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က လင္းထင္အေၾကာင္း ေျပာ၏။

အုိ…. နႏၵာနဲ႔ ခင္တာေပါ႔။သူ႔ကဗ်ာဆုိ အားလုံး ရတာပဲ။ သူ ေနာက္ဆုံးစပ္တဲ႔ ကဗ်ာကေတာ႔ လုိ႔ ကုိကုိ႔ ႏွမက သိမ္ေမြ႔စြာ ေျပာၿပီး ကဗ်ာတပုဒ္ ရြတ္ဆုိလုိက္၏။

စိတ္ႏြမ္းပါး၍

စကား ဟဟ ဆုိမရဘူး

ဂီတကဗ်ာ နားမသာဘူး

ေပစာဖတ္ေမြ႔  မေပ်ာ္ေမ႔ဘူး

ေတြ႔ခ်င္ေနဆဲ  ေမွ်ာ္လင္႔ရဲဘူး

ခြဲခြာလြင္႔ပါး  ထြက္ခြာသြားရက္

ေဆာင္းပါးစာေခြ  ပုိ႔ေလမလား

စကားေျဖာင္႔စင္း  သနားျခင္းနဲ႔

ျပင္းျပအနာ စိတ္ဒဏ္ရာကုိ

ၾကာႏႈတ္ေမြးထုံ  ႏႈတ္ခမ္းငုံႏွင္႔

လမ္းၾကဳံလာလွည္႔ ေျဖပါဘိကြယ္ (လမ္းၾကဳံတလွည္႔ နမ္းေျဖတကြယ္

သတိလြတ္ေထြ ေလ်ာ႔ေခြညိွဳးပန္း

အိပ္ခန္းကုိယ္တည္း တ သ ညည္းသံ

သန္းယံအိပ္မက္  မမက္ဘူးလား

မျဖားေယာင္းရက္ လြမ္းရခက္ခဲ႔

ေရာ္ပ်က္ႏြမ္းေခြ ေလသက္ေျမခ

ေၾကြရြက္အတူ လူးေတာ႔သည္။

ၿပီးေတာ႔ ျမနႏၵာသည္ ပီယာႏုိ၌ ထုိင္ကာ ေလေပြေမႊ႔သံ မုိးေပါက္ေျပးသံမ်ားပါေသာ မုိးဇတ္ရဲ ႔ ေႏြဦးတီးလုံးကုိ တီး၏။ ‘ကုိကုိ ကရေအာင္’ လုိ႔ စတင္ဖိတ္ၾကား၏။ ထုိည ကၾကေသာ ဧည္႔သည္တုိ႔အလယ္မွာ ျမနႏၵာရဲ ႔ မ်က္ႏွာကေလးဟာ အလွဆုံးသာမက အရႊင္လန္းဆုံးလည္း ျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႔ရျပန္၏။ သည္ေတာ႔ ကုိကုိ႔ ႏွမကုိ ကုိကုိ နားမလည္ေသးပါဘူးလုိ႔ အိမ္အျပန္ လမ္းတေလွ်ာက္လုံး စိတ္ကူးဆဲ။

အိမ္က်ေတာ႔ ခါတုိင္း ကုိကုိက ေမးေနက် စကား ျမနႏၵာက ေမးေလသည္။

‘ကုိကုိ႔ ကုိ နႏၵာ မခ်စ္ဘူးလား’ တဲ႔။

‘ကုိကုိ နားမလည္ပါဘူး’ လုိ႔ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္မိလွ်င္ နႏၵာက တစ္ခ်က္ရယ္ကာ ‘ကုိကုိ႔ ကုိ နႏၵာ မခ်စ္ဘူးလားလုိ႔  …. ကဲ’ လုိ႔ ထပ္ေျပာျပန္၏။ ေနာက္အပတ္ လန္ဒန္ေရာက္ရင္ ကုိကုိနဲ႔ နႏၵာ ေပ်ာ္မွာပါ။ ႏွစ္ေယာက္တည္းရွိမွာပါ။ အိမ္အသစ္ေဆာက္ရမွာ အသစ္ေမြးရမွာလုိ႔ ေျပာသည္။

ဟုတ္သည္။ ကုိကုိႏွင္႔ နႏၵာ ႏွစ္ေယာက္တည္း စတင္ၾကဖုိ႔ ကုိကုိ ေမွ်ာ္လင္႔ခဲ႔သည္။ နႏၵာႏွင္႔ လက္မထပ္ရခင္က ေတြ႔ခဲ႔ရသည္႔ အခ်စ္မ်ားစြာတုိ႔ကုိ သတိမရေတာ႔တာ ႏႈတ္မဆက္ခ်င္ေတာ႔တာ အမွန္ပင္။

လန္ဒန္၌ ေလးႏွစ္မွ် ေနၾကေသာအခ်ိန္မွာ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ အေပ်ာ္႐ႊင္ဆုံး အခ်ိန္လို႕ ဆိုရမည္ပင္။ နႏၵႏွင့္ ကိုကိုတို႕ လက္ထဲမွာ ပါပါပို႕ေသာေငြႏွင့္ အပူအပင္မ႐ွိ လည္ပတ္ၾကရ၏။  ရန္ကုန္မွာလို ခိုင္းစရာလူ ေတြအလယ္မွာ ျမနႏၵာ ေငးေမာေနလို႕မရ။ ဘတ္စ္ကားေပၚ၊ ေျမေအာက္ရထားေပၚ တိုးေ၀ွ႕ခုန္တက္သြားလာ ေစ်း၀ယ္ထြက္ၾကရ၏။ ကို႕ကို႕ေဆး႐ုံႏွင္းနီးေသာ ရပ္ကြက္မွာ အိမ္ခန္းငွားျပီး ေနၾက၏။ နံနက္ခုႏွစ္နာရီ အမီ အလုပ္သြားရေသာ ကိုကိုစားမီေအာင္ ျမနႏၵာေစာေစာ ထတတ္လာသည္။ ခါတိုင္းဆိုလွ်င္ သန္းေခါင္သန္းလြဲ စာဖတ္ေနတတ္ျပီး ေနျမင့္မွ အိပ္ရာထျမဲ။ ခုေတာ့ ႏြားႏို႕ထၾကိဳရ၏။ ၾကက္ဥ၊ ၀က္ေပါင္ေျခာက္၊ ေၾကာ္ရ၏။ ေပါင္မုန္႕ကင္ကာ ေထာပတ္သုတ္ရ၏။ ကိုကို ႏြားႏို႕ႏွင့္ ေျပာင္းဖူးေျခာက္စားဆဲ။ နႏၵာသည္ လင္၏မ်က္ႏွာကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ကာ အ့ံၾသစရာေတြ ေတြ႕တတ္ေလသည္။

ကိုကို အေလာတၾကီး စားေသာက္လွ်င္ စိတ္ဆိုးတတ္၏။

အို သူကလဲ ေဆး႐ုံ ဘယ္ေျပးမွာလဲ။ ၀ေအာင္စားစမ္းပါဦး ဟု ဆိုတတ္၏။

ဒီေန႕ကိုကို ခြဲစိတ္ရမယ့္ေန႕ နႏၵာရဲ့။ ၆ နာရီခြဲေလာက္ ဦးေအာင္ေရာက္ေနမွေကာင္းတာ။ နႏၵာကေတာ့ တစ္ေန႕လုံးပ်င္းေနမွာပဲေနာ္၊ ေစာေစာျပန္လို႕ရရင္ ျပန္ခဲ့မယ္။

ေန႕လယ္ ဖုံးဆက္ဦးမလား လို႕ နႏၵာက ႐ွက္သလိုႏွင့္ ေမးေသး၏။

အားရင္၊ သတိရရင္ ဆက္မွာေပါ့ ဒါလင္ရဲ့။ ေဆး႐ုံမွာ ဘယ္ေလာက္ ေျပးလႊားလုပ္ေနရတယ္ဆိုတာ ဒီကေလးမ မသိပါဘူး။

မဆက္ခ်င္ေနေပ့ါ ဆိုေပမည့္ ျပဳံးခ်ဳိေနသည္။

ကိုကို စာက်က္ရျပန္လွ်င္ နႏၵာ စားပြဲနားရစ္၀ဲေနတတ္သည္။ ျပီးေတာ့ သက္ျပင္းခ်၍ စာတစ္အုပ္ႏွင့္ အိပ္ရာေပၚ သြားေနျပန္သည္။ ကိုကို႕ကို လွမ္းျပီး ေငးေမာၾကည့္ကာ စကား စ, လိုက္၊ သူ႕ဘာသာ ခ်ဳပ္တည္းလိုက္ႏွင့္ ေနျပန္သည္။ ျမနႏၵာ တြယ္ျငိေလျပီ - အခ်စ္ဆိုတာ ဒါပဲ။ အိမ္ေထာင္အျဖစ္ အဖို, အမ တြဲဖက္ေနထိုင္ေသာဘ၀။ သားသမီး ပြားစီးေသာဘ၀။ သည္မွာသာ အခ်စ္႐ွိသည္။

ျပီးေတာ့ မၾကာခင္ပင္ နႏၵာရဲ႕သား၊ ကိုကို႕ရဲ႕သားကို ေမြးဖြားရေတာ့မည္။ ကိုကို အားေသာ ညမ်ားမွာ ျမနႏၵာကို ေခၚလို႕မရေတာ့။ သိပ္မလည္ခ်င္ေတာ့။ ျပဇာတ္ႏွင့္ ဂီတပြဲ႐ုံမ်ားကို ေဆာင္းဦးေပါက္ရာသီမွာသာ သြားခ်င္ေတာ့သည္။ ပီယာႏို ခပ္လတ္လတ္ တစ္လုံးကို ေစ်းခ်ဳိခ်ဳိႏွင့္ ၀ယ္လိုက္ျပီး ထိုင္တီးေနသည္သည္သာ မ်ား၏။ နႏၵာသည္ သူေမြးရမည့္ကေလး၌ စိတ္၀င္စားကာ ျပင္ဆင္ေနသည္မို႕ ကိုကို႕ကို သိပ္မေႏွာင့္ယွက္ေတာ့ေခ်။ ကိုကိုလည္း ေဆး႐ုံ ညတာ၀န္မ်ား မလစ္ဟင္းလွေတာ့ေခ်။ တစ္ခါတစ္ေလ ညတာ၀န္မ႐ွိပဲ ေဆး႐ုံမွာ စာက်က္ေနလိုက္သည္။ သူငယ္ခ်င္း လူပ်ိဳဆရာ၀န္မ်ားႏွင့္ ထြက္လည္မိေသးသည္။

ျပီးေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံဓေလ့ကို ႏွစ္သက္သည္မွာ အမွန္မို႕ သူသည္ အေနာက္ႏိုင္ငံဓေလ့အတိုင္း(ယခင္က ေနဖူးေသာဘ၀အတိုင္း) စိတ္လိုေသာညမ်ားမွာ အျပင္ထြက္ေနျပန္သည္။ မယား ျမနႏၵာ ကေတာ့ ေမးျမန္းစုံစမ္းတတ္သည္မဟုတ္။ သံသယ ျဖစ္တတ္သည္မဟုတ္။ ညျပန္မလာလွ်င္ ေဆး႐ုံတာ၀န္ ႐ွိလို႕သာပဲ မွတ္လိုက္သည္။ ကိုကိုသည္ ဘာမွ် အေလးအနက္ မထားတာမွန္သည္မို႕ ျမနႏၵာအျပင္ ဘယ္သူမွ မခ်စ္လွ်င္ ျပီးသည္ထင္သည္မို႕ ညစာေကၽြးလို႕ရေသာ နာ့စ္မေလးမ်ား၊ လက္ႏိွပ္စက္ စာေရးမေလးမ်ားႏွင့္ ဆက္မိျပန္၏။ သူတို႕အခန္းသို႕ ညအိပ္ေရာက္ျပန္၏။ ျပီးေတာ့ နႏၵာကလည္း ေမြးဖြားလုျပီပင္။

လူပ်ဳိဆရာ၀န္မ်ားႏွင့္ ပါရီသို႕ ကူးလူးတတ္ျပန္သည္။ ပါရီဆိုသည္မွာ ႏုံအ, တယ္ဆိုရမည့္ ျမနႏၵာ အဖို႕ အႏုပညာဆိုတာ သတိရေသာ ျမိဳ႕ပင္။ လုဗ္ ပန္းခ်ီျပတိုက္ကိုသာ သြားခ်င္၏။ ေ႐ွာန္ဆဲလီဆီး ကို ေလွ်ာက္ခ်င္၏။ ကေလးေမြးျပီးမွ ကိုကိုႏွင့္ လိုက္လည္မည္။ တစ္ခါတေလ ကေလးမေမြးခင္ပဲ လိုက္လည္ေတာ့မည္ဟု ပူဆာလွ်င္ ကိုကိုက အတင္းထားခဲ့တတ္သည္။  သူငယ္ခ်င္းေတြပါမွာ ဒါလင္ရဲ႕။ ဘယ္ေကာင္းမလဲ။ ကိုကိုနဲ႕ ႏွစ္ေယာက္တည္း သြားလို႕ရမွ ေခၚမွာ ကိုကိုသည္ သာမန္ေယက်္ားပီပီပင္ မိန္းကေလးမ်ားစြာကို တစ္သက္လုံးညာခဲ့သည္ျဖစ္၍ ႏွမ ျမနႏၵာကိုလည္း အလြယ္တကူညာလ်က္ ႐ွိသည္။ ဒါကို ေနာက္မွသိရသည့္ နႏၵက ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ခဲ့။

သို႕ေပမည့္ နႏၵာနားလည္ဖို႕ ေကာင္းတာက နႏၵာ က ကိုကိုလက္ထပ္ယူထားတဲ့ မယားပဲ ဆိုတာပင္တည္း။ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္၏ဘ၀၌ ေၾကာင္းျခင္းတ မ်ားစြာ႐ွိျမဲဆိုတာ နႏၵာမသိတာ၊ မယုံၾကည္တာ၊ လက္မခံတာဟာ အဓိပၸါယ္မ႐ွိ မသိသား ဆိုး႐ြား လွသည္လို႕ ထင္၏။ လူ့ေလာကသည္ ေယာက်္ားတို႕၏ ေလာကျဖစ္တာကို ဘယ္သူမွ မျငင္းႏိုင္။ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္သည္ အတိုင္းမသိ လြတ္လပ္ခြင့္ ရ႐ွိေလသည္။ ကိုကိုသည္ ေလာင္းကစားတတ္သူလည္းမဟုတ္။ ဖဲေတာင္ အိပ္ပ်က္ခံ ႐ုိက္သူမဟုတ္။ သူ႕မွာ အခ်ိန္ လည္းမ႐ွိ။ ၀ါသနာလည္း မ႐ွိလို႕ ဆိုၾကပါစို႕ ဆက္ဆံရသမွ် မိန္းကေလးတို႕ကို ၀ီစကီခြက္လဲႏွင့္ ေသာက္ရသလိုသာ ေအာက္ေမ့သည္။ ေသာက္တုန္း မူးတုန္း ခဏပဲ မနက္က်ေတာ့လည္း ေျပသြားတာပဲ။ အရက္ကမွ လြန္လွ်င္ ေနာက္တစ္ေန႕ ေခါင္းကိုက္နာ၊ အာ႐ုံေၾကာနာ က်န္ရစ္ေသးသည္။ သူ ဘယ္အခန္းမွာ အိပ္အိပ္ ၇နာရီ ေဆး႐ုံအမီ ထေျပးျမဲ။ ခြဲစိတ္ရာ၌ စိတ္အားထက္သန္ျခင္းျဖင့္ မ်က္လုံးမ်ား ေျပာင္လက္ျမဲ။ အားလုံးကို ေမ့ျမဲ။ ျပန္လည္ သတိရလွ်င္ ကိုကို႕ ျမနႏၵာကိုသာ ျဖစ္၏။

သားဦးကို ေမြးေတာ့ သူ ပါရီမွာ ေရာက္ေနခဲ့သည္၊ ဆယ္ရက္ေစာေမြးေတာ့ ကိုကို အိမ္မွာ မ႐ွိသည္ႏွင့္ ၾကဳံေနတာေပါ့။ အဲဒီတုန္းက အီတာလွ်ံမေလးႏွင့္ သူေပ်ာ္ပြဲစားထြက္ျပီး ျပန္အေရာက္မွာ ေစးကရက္ဟတ္ေဆး႐ုံမွ ဖုံးဆက္၍ သံၾကိဳးစာဖတ္ျပသည္။ အယ္လီနာကို ကမန္းကတန္း ေတာင္းပန္ထားပစ္ကာ လန္ဒန္သို႕ ျပန္ခဲ့ရ၏။ ႏွမအလိမၼာေလးက

 ‘ကိုကို အလုပ္မ်ားေနရင္ ျဖည္းျဖည္းမွ ျပန္ခဲ့ေပါ့၊ ရပါတယ္’ လို႕ ဆိုေသး၏။ ကိုကို႕အဖို႕ နႏၵာ ဘယ္ေလာက္အေရးၾကီးတယ္ဆိုတာ မသိသလိုပဲ။ ျပီးေတာ့ နႏၵာ့အေပၚ ကိုကို သစၥာ႐ွိနည္းကိုလည္း မသိသလိုပဲ။ ဒီတဒဂၤမွာ ကိုကိုဟာ ျမနႏၵာထံကို လူသတ္ရသတ္ရ မရအရ ျပန္ခဲ့မည္ဆိုတာကို မသိသလိုဘဲ။

ေနာက္ေန႕မနက္မွာ ကမၻာေက်ာ္ ပလတ္စတစ္  ဆာဂ်င္ၾကီး ခြဲစိတ္မည္ကို ကူညီခြင့္ရတာလည္း သူလက္လႊတ္လိုက္တာ ျမနႏၵာက တန္ဖိုးထားသည္မဟုတ္။

သစ္ခြပန္းအေရာင္မ်ဳိးစုံကို တေပြ႕ၾကီး၀ယ္သြားျပီး နႏၵာရဲ႕ ေဖ်ာ့ေတာ့သြားေသာ မ်က္ႏွာကေလးကို ေမႊးနမ္းရေတာ့ ရင္ခြင္ထဲေပြ႕ထားသည့္ သားဦးေလး မ်က္ႏွာကို ပါ နမ္းရျပန္သည္။ သားကေလးရဲ႕ အနံ႕ကေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း ဒီအ႐ြယ္မွာ ညီွတီတီေပါ့။

ျမနႏၵာက သားဦးကေလးႏွင့္ ႐ူးေနသည္။ ကေလးႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ သုံးႏွစ္အထိ အိမ္ထဲမွာ ကုပ္ေနသည္ လက္တြန္းလွည္းကေလးႏွင့္ လမ္းထိပ္ေလာက္ပဲ ထြက္သည္။ ကိုကိုႏွင့္ ညစာထြက္စားျမဲ မစားေတာ့။ မလိုက္ခ်င္ေတာ့။ သာဦးကေလးကို ကေလးေစာင့္မည့္သူႏွင့္ စိတ္မခ်၊ မထားခဲ့ရက္။ နႏၵာသည္ သူစိတ္၀င္စားေသာ ကိစၥႏွင့္ ေနျပန္ျပီ။ ကိုိကုိတစ္ေယာက္တည္း ညစာထြက္စားရသည္။ သည္ေတာ့ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္တည္း ညစာထြက္စားသည္ဆိုသည္မွာ ေနာက္ဆက္တြဲ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ား ပါလာျမဲ။ နႏၵာသာ သည္ထက္ၾကီးရင့္ေသာ မိန္းမျဖစ္လွ်င္ ေဆြးေႏြးဖို႕ပင္ေကာင္းေသး၏။



{ Kyiaye literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }


No comments:

Post a Comment