Sunday, 25 November 2018

မနႏၵာေျပာခ်င္ေသးသည္ ( ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ) 📕 အပိုင္း-၇

ျမနႏၵာေျပာခ်င္ေသးသည္ ( ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ)


📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕


အပိုင္း-၇


ၾကည္ေအး 


သည့္ေနာက္ေတာ့ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္သည္ အင္းလ်ားကန္ေဘး၌ ကဗ်ာ ဖတ္႐ုံ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘူးသီးေၾကာ္ဆိုင္၊ ၾကံရည္ဆိုင္မ်ားမွာ ထိုင္လာၾကသည္။ ျမနႏၵာရဲ႕ ေန႔လယ္စာ ျခင္းေတာင္းသည္ ကားထဲမွာ အရာမယြင္း ေနခဲ့သည္။ ပန္းသီး၊ စပ်စ္သီးမ်ား ပါလာရင္ေတာ့ စားျဖစ္ၾကသည္။


မိုး သိပ္ၿပီးသည္းသည့္ အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ ျမနႏၵာသည္ ေပ်ာ္ရႊင္လ်က္က မိုးခိုခ်င္လာၿပီး ဂ်ပ္ဆင္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း၀သို႔ ေျပး၀င္လာတတ္သည္။ လင္းက သူ႔ ထီးေကာက္ႀကီး ဖြင့္လ်က္သား တလြင့္လြင့္ျဖင့္ အေျပးကေလး လိုက္တတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔သည္ အပူအပင္ မရွိသည့္ ကေလးသူငယ္မ်ားသဖြယ္ ရယ္ၿပီးရင္ ရယ္ရင္း ရွိၾကျပန္ေလေတာ့သည္။ 


သူေဌးမ်ိဳးလည္းျဖစ္ျပန္၊ တိုင္းမင္းႀကီးသမီးလည္းျဖစ္ျပန္၊ အလွမွာလည္း စာဖြဲ႕ရျပန္သည့္ ျမနႏၵာႏွင့္ ငယ္ရြယ္ေသာ၊ ေလာကီ မဆန္ေသာ ေက်ာင္းသားသစ္ ကဗ်ာဆရာ လင္းထင္တို႔ တြဲဖက္မိဟန္သည္ တကၠသိုလ္၌ သတင္းလွ်ံ၍ မဆုံး။


ျမနႏၵာက ရွက္ေပမည့္ သည္လို အလ်င္က မလုပ္ဖူးတာေတြ လုပ္ရတာကို သေဘာက်လို႔ေန၏။ ကမာရြတ္ထိပ္အထိ လမ္းေလွ်ာက္လာၿပီး အျပန္က်ေတာ့ တိုးတိုးေ၀ွ႔ေ၀ွ႕ျဖင့္ ဘတ္စကား တက္စီးရတာေတြ၊ ထမင္းသုပ္သည္ အေဒၚႀကီးက သူတို႔ကို ျမင္လွ်င္ “ေဟာ သမီးနဲ႔သား လာၿပီ”လို႔ ႏႈတ္ဆက္တတ္တာေတြ၊ စံရိပ္ၿငိမ္ဘက္ကို ထြက္ၾကေတာ့ စံပယ္႐ုံက စံပယ္ဖူး ေလး ငါးဖူးကို လင္းက ခိုးခူးေပးတတ္တာေတြ။


ဆိုးႏြဲ႕ခ်င္တဲ့ လင္းက တစ္ခါ ႐ုပ္ရွင္ အတူၾကည့္ဖို႔ ပူဆာသည္။ နႏၵာကလည္း ႐ုတ္ခနဲ ျဖစ္ေပၚေသာ စိတ္ျဖင့္ ေခါင္းညိတ္လိုက္သည္။ သူတို႔သည္ ႐ုပ္ရွင္ေၾကာ္ျငာေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ မၾကည့္ဘဲ နီးရာ ႐ုပ္ရွင္႐ုံသို႔ ၀င္လိုက္ၾကရာ တစ္ဇာတ္လုံး လက္ေ၀ွ႕ထိုးေနေသာ လက္ေ၀ွ႕သမား၏ ဇာတ္ထုပ္ ျဖစ္ေနပါေလေတာ့သည္။ ႐ုပ္ရွင္လည္း ၿပီးေရာ ဟေမာလိုက္တာ၊ ၾကည့္ရတာ”လို႔ ၿပိဳင္တူ ဆိုၾကၿပီး ရယ္ေမာရ၏။ မွတ္မိတာေပါ့၊ အဲသည္ တစ္ခဏမွာ မိုးေတြ ညိဳ႕ေမွာင္မည္းပိန္းလာၿပီး ရြာခ်တာ။ လင္းရဲ႕ လက္ေခ်ာင္းမ်ား တုန္ယင္ေနသည္ကို ျမင္ရ၏။


လင္းက “႐ႈပ္ပါတယ္ နႏၵာရယ္။ ေနာင္တစ္႐ုံ ဆက္ၾကည့္ရေအာင္”တဲ့။

နႏၵာက ထိတ္လန္႔ေနသည္။ ညေန ၄ နာရီ မထိုးေသးေပမည့္ မီးေတြ ထြန္းလာၿပီး ညလို ေမွာင္လာေတာ့ ရင္ထဲ တဒိန္းဒိန္း ျမည္ေအာင္ ေၾကာက္လန္႔ေနသည္။

“ဟင့္အင္း၊ သူကလည္း မိုးခ်ဳပ္သြားမွာေပါ့၊ ၆ နာရီခြဲမွ ၿပီးမွာမဟုတ္လား”

“မိုးေတြ ေလေတြကလည္း အရမ္းပဲ။ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ တိတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ နႏၵာ့ကိုလည္း မိုးေတြ ပက္ကုန္ၿပီ၊ သည္နားတိုး”

သူတို႔ ခဏ ေစာင့္ေနၾကၿပီး မိုးက ထပ္သည္းလာျပန္သည္။ 

“မထူးပါဘူး၊ ႐ုံထဲ ၀င္ေနတာကမွ ေႏြးဦးမယ္။ ဘယ္ကားျဖစ္ျဖစ္ ၀င္ၾကည့္ရေအာင္ နႏၵာရယ္”

ျမနႏၵာသည္ မိဘ မပါဘဲ ညေနေစာင္းေတာင္ အျပင္ မထြက္ဖူးေသာ ဓေလ့ေၾကာင့္ ေခၽြးျပန္ေအာင္ ေၾကာက္ေနသည္။ ဟန္လုပ္၍ ဖုံးကြယ္ ေနသည္။ ႐ုပ္ရွင္တစ္ပြဲ ထပ္ၾကည့္ေနလိုက္လွ်င္ သူ႔ဘ၀ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖုံ ျဖစ္သြားမည္လို႔ ထင္သည္။ မိုးခ်ဳပ္သြား၍ အိမ္မျပန္၀ံ့ဘဲ  လင္ ေနာက္လိုက္ရသည့္ ဇာတ္လမ္း တစ္ခုကို သတိရေနျပန္သည္။ ၿပီးေတာ့ လင္းႏွင့္ နႏၵာက သူငယ္ခ်င္း ေမာင္ႏွမမွ်သာ မဟုတ္ဘူးလား။ သူတို႔သည္ အိမ္အေၾကာင္း၊ ကေလးအေၾကာင္း၊ ပိုက္ဆံအေၾကာင္း၊ အလုပ္အေၾကာင္း ေျပာခဲ့ဖူးသည္ မဟုတ္။


ထိုတစ္ခဏ အတြင္းမွာ ကံၾကမၼာသည္ မိုးကို ျဖဳန္းခနဲ တိတ္ေစလိုက္ၿပီး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေက်ာင္းကို ျပန္လာၾကသည္။ မိန္းကေလးမ်ား နားေန အခန္းေရွ႕၌ ပါပါႏွင့္ မာမာသည္ အိမ္က ကားတစ္စီးျဖင့္ ေရာက္လာၿပီး ေစာင့္ေနသည္။ ဣေႁႏၵမပ်က္ပင္ ျမနႏၵာ့ကို အိမ္သုိ႔ ႀကိဳသြားၾကသည္။


လင္းကို သူတို႔ ျမင္လိုက္ေလသလားေတာ့ မသိ။ လင္းကေတာ့ ေကာ္ရစ္ဒါ အေကြ႕က တစ္ခါတည္း လွည့္ၿပီး “ျပန္မယ္ေနာ္”ဟု တစ္လုံးသာ ေျပာႏိုင္ၿပီး ထြက္သြားခဲ့သည္။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ ၅ နာရီခြဲေလၿပီ။

အဲသည္တုန္းက ႐ုပ္ရွင္ ေနာက္တစ္ပြဲ ဆက္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဘာျဖစ္မလဲလို႔ေတာ့ ျမနႏၵာက မၾကာခဏ ေတြးမိေလသည္။

မၾကာခင္မွာ ပါပါက စကားစလာသည္။

“သမီးအတြက္ ပါပါတို႔ စီမံထားတာေတြ သတိရတယ္ မဟုတ္လား”ဟု စလာသည္။

“ဟုတ္ကဲ့ ပါပါ”ဟု ဟုတ္ကဲ့ လိုက္ေနက်မို႔ အလြယ္တကူ ထြက္မိသည္။

“တစ္ခါမွလည္း သမီး ဘယ္သူနဲ႔မွ ခင္ခင္မင္မင္ မျဖစ္ခဲ့ဘဲနဲ႔ သမီးရယ္”ဟု မာမာက ေျပာျပန္သည္။

“ခုလည္း သမီး ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး မာမာ”

“ဟုတ္ပါ့မလား ျမနႏၵာ” ဟု ပါပါက အသံမာမာျဖင့္ ေမးလွ်င္ ျမနႏၵာသည္ နာၾကည္းသြားၿပီး “ဟုတ္ပါတယ္”ဟု ေျပာရမည္ကို ၀မ္းနည္း စိတ္ဆိုးလ်က္ ရွိသည္။


“သူငယ္ေလးက ျမန္မာပဲ”ဟု မာမာက စစ္ေဆးျပန္၏။

“ေက်ာင္းသားလား၊ ဘယ္အတန္းကလဲ၊ ဘယ္သူ႔သားလဲ”

“ဘယ္သူ႔သားလဲေတာ့ မေမးမိပါဘူး။ သူ႔မွာ အေဖလည္း မရွိပါဘူး။ သူက ကဗ်ာစပ္တယ္။ နႏၵာလည္း ၀ါသနာပါလို႔ သိၾကတာပဲ။ ပါတီတစ္ခုမွာ။ နႏၵာ့ထက္လည္း ငယ္တာပဲ။ ၃၊ ၄ ႏွစ္ ငယ္မွာ၊ ဟိုေန႔ကလည္း ဘင္တန္ေရွ႕မွာ အေၾကာ္သြားစားၾကရင္း မိုးမိေနလို႔ ေစာင့္ေနရတာ”


ပါပါႏွင့္ မာမာကို ပထမဆုံးအႀကိမ္ ၀မ္းသာအားရ လိမ္ေျပာလိုက္သည္။ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ေမးဦးမည္ဆိုလွ်င္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေအာင္ကို လိမ္လိုက္ဦးမည္။ ျမနႏၵာသည္ ပါပါႏွင့္ မာမာ့ကို ပထမဆုံးအႀကိမ္ပဲ စိတ္ဆိုးလ်က္ ရွိျပန္သည္။ နႏၵာ့မွာ ဘာအခြင့္အေရးမွ မရွိပါကလားဟု စတင္ ေတြးေတာခဲ့ၿပီး နႏၵာ၏ ဘ၀ကို သူတို႔ သေဘာက်၊ ကာယကံရွင္ကို လူရယ္တို႔မွ အေရးမထားဘဲ ဖန္တီးေနၾကပါသည္လားလို႔ စတင္ သေဘာေပါက္ခဲ့ၿပီ။ အဲသည္တုန္းကေတာ့ မသိတတ္ေသးသည္မို႔ ဘယ္လိုျငင္းဆန္ရမည္၊ ပုန္ကန္ရမည္ဆိုတာ သတိမရ။ မစဥ္းစားတတ္။ ျငင္းဆန္ ပုန္ကန္ေကာင္းသည္လို႔ပင္ မသိခဲ့။ 


သည္လုိျဖင့္ စာေမးပြဲ နီးလာ၏။ စာက်က္ၾကရ၏။ အင္းလ်ားေရစပ္သို႔ လင္းႏွင့္ ဆက္လက္ေရာက္ျမဲ။ ေလွေလွာ္ၾကျမဲ။ ဟိုတစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရမကူးတတ္ေသာ လင္းက ေလွာ္ျမဲ။ သူ သိပ္ဆိုးတာ မိုက္တာပဲ။ ပါပါကဆို ေရမကူးတတ္ရင္ ေရနား မသြားရဘူးတဲ့။ ဆုံးမျမဲ။


တကၠသိုလ္တစ္၀ိုက္မွာ ႏွင္းေတြမႈန္လာၿပီ။ စာေမးပြဲ ေျဖလိုက္ၾကရ၏။ လင္းက ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ဘယ္လို ေတြ႕ႏိုင္ၾကမလဲ ဆိုတာသာ ေျပာႏိုင္သည္။ ပါပါတို႔ စီမံေလသမွ်မွာ ျမနႏၵာကို သိေစသမွ်သာ၊ သိေစခ်င္ေသာ အခ်ိန္က်မွသာ သိရသည္။ ရခိုင္က ျပန္လာေတာ့ စာေရးလိုက္မယ္လို႔သာ ၀န္ခံႏိုင္၏။ လင္းရဲ႕ လိပ္စာကို အလြတ္က်က္၏။ စာေမးပြဲ ေျဖဆဲ ခဏတစ္ျဖဳတ္မွ်သာ ေတြ႕ၾကၿပီး ခြဲခြာၾကရ၏။ 


ရခိုင္က ျပန္လာေသာ္ ျမနႏၵာသည္ ကိုကို႔မယား ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ နဂို ရည္ရြယ္သလို မဟုတ္ဘဲ ရခိုင္တြင္ပင္ အက်ဥ္းခ်ဴံး၍ လက္ထပ္ေပးလိုက္၏။ ကိုကို ျပန္လာတာေတာင္ လက္ထပ္ခါနီးမွ သိလိုက္ရ၏။ ၿပီးေတာ့ ကိုကိုႏွင့္ လိုက္သြားရမည္တဲ့။ ကိုကိုက အဂၤလန္သို႔ ကူးေျပာင္းၿပီး ဘြဲ႕ယူဦးမည္။


လင္းကို စာမေရးလိုက္ေတာ့ေခ်။ ဘာလုပ္မွာလဲ။ လင္းထင္ဆိုတဲ့ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္လ ခင္မင္လိုက္ရတဲ့ ေက်ာင္းသားသစ္ကေလးဟာ ျမနႏၵာ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသူဘ၀ရဲ႕ ခ်စ္ခ်င္သူတို႔ ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္ေနသည့္ အၾကားက လွပ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွ်သာ ျဖစ္ည္။ အိပ္မက္မွန္း သိသာလွေသာ ေခ်ာကလက္ေရာင္၊ အျပာေရာင္ ႏွင္းဆီပြင့္သည္ အိပ္မက္ တစ္ပိုဒ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဘာမွ မည္မည္ရရ ရွိခဲ့သည္ မဟုတ္၊ ကဗ်ာ ရြတ္ၾကသည္။ ေရာက္တတ္ရာရာ ေျပာၾကသည္။ ေလွေလွာ္ၾကသည္။ အေၾကာ္ စားၾကသည္။ မိုး ခဏ ခဏ မိၾကသည္။ အတူေနရသမွ် ေပ်ာ္ရႊင္လွသည္။ ဒါပဲ။ 


xxx


သို႔ေသာ္ အိပ္မက္ မဟုတ္ေသာ၊ ကဗ်ာမဟုတ္ေသာ၊ ကိုကိုႏွင့္ လက္ထပ္ရေသာ ဘ၀ဦးမွာေတာ့ ညတိုင္း ျမနႏၵာ အိပ္ေဆးေသာက္ၿပီးမွ အိပ္ရာ ၀င္ႏိုင္သည္။ (ျမနႏၵာ ရွန္ပိန္ေသာက္၍ မူးမွ အိပ္ရာ၀င္ႏိုင္သည္။)

၀မ္းနည္းစရာလည္းေကာင္း၊ ရယ္စရာလည္းေကာင္းၿပီး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့လည္း ေပ်ာ္စရာ သို႔မဟုတ္ ရယ္စရာပါ ေကာင္းသည့္ အိမ္ေထာင္ဦး ညမ်ားပါပဲ။ 

လန္ဒန္မသြားခင္ ရန္ကုန္မွာ ေလးလမွ် ေနၾက၏။ ေန႔စဥ္ ေစ်း၀ယ္ထြက္ၾက၏။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ၾက၏။ အိမ္လည္ၾက၏။ ညဦးပိုင္းမွာ ညစာကို အျပင္၌ စားၿပီး ကိုယ့္အေပါင္းအသင္းသာ သန္႔သန္႔ရွိေသာ ကပြဲမ်ား၌ တစ္နာရီခန္႔ ကၾက၏။ ကိုကိုက သိပ္မနာလို ျဖစ္တတ္သည္။ တစ္ခ်ိန္လုံး ညားခါစ မယားေလးႏွင့္ တြဲကခ်င္သည္။ ပခုံးလာတို႔သူ ဘယ္ေလာက္ ခင္မင္ ဘယ္သူကိုမွ် ဖယ္မေပး။ ျမနႏၵာ မၾကာခဏ အားနာရကာ “အိမ္ျပန္ပါစို႔ ကိုကိုရယ္။ အိမ္မွာ ဓာတ္ျပားဖြင့္ၿပီးပဲ ႏွစ္ေယာက္တည္း ကရေအာင္”ဟု  စိတ္ညစ္ညဴးသလို ေျပာလွ်င္ လြယ္လင့္တကူ သေဘာတူ၏။ အိမ္ႀကီး တစ္လုံးလုံးမွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္သာ ရွိသည္။ ပါပါ၊ မာမာတို႔က ဟန္းနီးမြန္းအတြက္ ေရွာင္ဖယ္ေပးသည့္သဖြယ္ ရခိုင္မွာ ေနရစ္တာ သုံးလ ၾကာဦးမည္။ လန္ဒန္သို႔ သြားခါနီးမွ ဆင္းလာၾကလိမ့္မည္။ (ပါပါ အၿငိမ္းစားယူသည္။ သမီးကို လင္ေပးစားၿပီးၿပီျဖစ္၍ သူ႔ဘ၀ လုပ္စရာ မက်န္ေတာ့ၿပီ။) ၿပီးေတာ့ မနာလိုတတ္ေသာ ကိုကိုက ညေနေစာင္းေနလွ်င္ ခိုင္းစရာ အိမ္ေဖာ္မ်ားပင္ အိမ္မွာ မေနၾကေစရ။


အစကေတာ့ တစ္ခါမွ တစ္နာရီျပည့္ေအာင္ စကားထိုင္မေျပာဖူးသူႏွင့္ ဘယ္လို ေပါင္းသင္းရပါမည္လဲဟု စဥ္းစား၍မရ။ လက္ထပ္ခါနီး ႏွစ္ပတ္ေလာက္ပဲ ယွဥ္တြဲ သြားလာရ၏။ ဖိတ္ၾကားေကၽြးေမြးသည္ကို ႏွစ္ေယာက္တည္း ထြက္၍ စားေသာက္ၾကရ၏။

ကိုကိုက စကားေျပာ ေကာင္း၏။ ကိုကိုရဲ႕ အဂၤလိပ္စကား အသုံးအႏႈန္းမ်ားက ဆန္းျပား၏။ အမူအယာက ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕၏။ မိန္းမကို အေရးေပးေသာ အေလ့ရွိ၏။ ကားတံခါးကို ျမနႏၵာ ဘယ္ေတာ့မွ ဖြင့္မဆင္းရ။ ပ၀ါႏွင့္ အေပၚ႐ုံ အက်ႌမ်ားကို ျခံဳေပးတတ္၏။ သိမ္းသြားတတ္၏။ မဆိုးပါဘူးဟု ေအာက္ေမ့လာသည္ကို မထစ္မေငါ့ မ်က္ႏွာမနီဘဲ ျပန္ေျပာႏိုင္လာ၏။ ၿပီးေတာ့ လက္ထပ္ရသည္။


သို႔ေသာ္ လက္ထပ္ေသာေန႔၊ ညစာစားပြဲမွာ ျမနႏၵာသည္ တမင္ ႀကိဳတင္ ၾကံစည္တာ သက္သက္ မဟုတ္ေသာ္လည္း သည္ည သူ လူမွန္း သူမွန္း မသိေအာင္ မူးပစ္လိုက္ခ်င္သည္ ေနလိုက္ခ်င္သည္လို႔ စိတ္ကူးေန၏။ ညစာစားပြဲမ်ားစြာ မာမာႏွင့္ ဧည့္ခံဖူးသူမို႔ စပ်စ္ရည္ႏွင့္ အကၽြမ္း၀င္ခဲ့ေပမည့္ ျမနႏၵာသည္ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာသာ ႏႈတ္ခမ္းႏွင့္ ဖန္ခြက္ ထိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ သူသည္ စားစရာ တစ္ခန္းၿပီး တစ္ခန္း ခ်လာဆဲ။ ၀ိုင္နီကိုလဲ ကုန္ေအာင္ ေသာက္၏။ ၀ိုင္ျဖဴကိုလဲ ကုန္ေအာင္ ေသာက္၏။ ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ စကားလွည့္လည္ ေျပာရျပန္ေတာ့ ေပးအပ္လာေသာ ကိုကို႔ လက္ေမာင္းကို လက္တစ္ဖက္က တြဲရင္း လက္တဖက္က ရွန္ပိန္ခြက္ကိုမခ်ဘဲ ထပ္ျဖည့္သမွ်ကို မျငင္းမဆန္ လက္ခံ လ်က္ရွိခဲ့သည္။


ကိုကိုကပင္ ေျပာရသည္။ -ဒါလင္ မူးေနေတာ့မယ္-


“ဟဲ... ဟဲ… မူးေနျပီကိုိကုိရဲ ့” လို႔ သူသည္ မ်က္ရည္ လည္ေနလ်က္က ရယ္ၿပီးရင္း ရယ္ခ်င္ရင္း ျဖစ္ေနကာ ကိုကို႔ကို မ်က္ႏွာ ရဲရဲ ၾကည့္၀ံ့ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ေတာ့ သူတို႔ အားလုံး ကၾကျပန္သည္။ နႏၵာသည္ မူးေနကာ ကိုကို ဦးေဆာင္ေခၚရာသို႔ အကြက္က်ေအာင္ လမ္းေလွ်ာက္၍ လိုက္လ်က္ေနသည္။ သိပ္ရယ္စရာ ေကာင္းတာပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ကိုကိုက လသာေဆာင္ဘက္ ေခၚလာၿပီး “မကခ်င္ေတာ့လို ့ ဒါလင့္ကို ညာေခၚလာတာ”လို႔ ေျပာကာ ေတာင္ထန္းပင္ၾကားမွာ နႏၵာ့ကို နမ္းသည္။ ျမနႏၵာက သက္ျပင္းမ်ား ႐ႈိက္ကာ မ်က္ရည္လည္လာသည္။ ငိုခ်င္လာသည္။ တစ္ခါတုန္းက၊ ဟိုးေရွးသေရာ အခါ တစ္ပါးတုန္းက သည္လိုပဲ။ နႏၵာက ဘယ္သူ႔ကိုလည္း မသိ။ လသာေဆာင္ကို ညာေခၚလာဖူးတာေပါ့။ အဲ့သည္တုန္းကေတာ့ ေတာင္ထန္းပင္ေတြၾကားမွာ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကိုမွ မနမ္းပါဘူး။ စကားေတြပဲ ေျပာေနတာပဲ။ နမ္းစရာလည္း အေၾကာင္း မရွိတာ။ ျမနႏၵာသည္ စိတ္ကူးႏွင့္ စကား မကြဲျပားဘဲ ကိုကို႔ကို ဗလုံးဗေထြး ဘာေတြ ေျပာမွန္းမသိ ေျပာသည္။ “သိပ္ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာပဲ ကိုကိုရဲ႕”လို႔ ထပ္တလဲလဲ ေျပာမိတာေတာ့ မွတ္မိေသး၏။ ကိုကိုကေတာ့၊ လည္ပတ္ေသာ ကိုကိုကေတာ့ သတို႔သမီးရဲ႕ လက္ထပ္ေသာေန႔မွာ စိတ္အာ႐ုံ ေထြျပားျခင္း တစ္မ်ိဳးလို႔ ယူဆဟန္တူၿပီး သေဘာက်လို႔ ရယ္ေမာေနေတာ့သည္။


ျမနႏၵာကေတာ့ ရန္ကုန္မွာ ေနၾကသည့္ ေလးလစလုံး ညတိုင္းပင္ ခပ္မူးမူး ျဖစ္ေနသည္။ ပါပါ၊ မာမာတို႔ ရခိုင္မွ ျပန္လာၿပီး တစ္လနီးပါးမွ် အတူေနရဆဲမွာေတာင္ ဟန္မေဆာင္ႏိုင္။ ညစဥ္ သူ ရွန္ပိန္ပုလင္းကို အိမ္ေပၚ အိပ္ခန္းသို ့သယ္ျပီး မူးေနသည္။ ပထမေတာ့ ပါပါ မာမာတို ့သည္ ကိုကိုဘို ့သယ္သည္ကို ထင္ၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ မူးသူမွာ သူတုိ႔သမီး ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ေတာ့ ပါပါ၊ မာမာတို႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာထား ျဖစ္သြားပုံက သိပ္ သိပ္ကို ရယ္စရာေကာင္းတာပဲ။ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ထားဖို႔ ေကာင္းတယ္။


ရန္ကုန္မွာ ေနသမွ် ညစဥ္ သူ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနခ်င္သည္။ သတိ ပ်က္ျပယ္လို႔ ေနခ်င္သည္။ သူ ဖတ္ေနက် ဂ်ာမန္ ကဗ်ာစာအုပ္မ်ား၊ ျပင္သစ္ အခ်စ္၀တၳဳမ်ားကို မျမင္ရေသာ ေအာက္ထပ္ စာၾကည့္ခန္းသို႔ ပို႔လိုက္သည္။ နဂိုက အပ်ိဳခန္း။ ခုေတာ့ မဂၤလာခန္း ျဖစ္ေနသည့္ အိမ္၏ ညာဘက္ အေဆာင္တြင္းမွာ ႏွင္းဆီပန္းစိုက္ အိုးမ်ားသာ ျပင္ဆင္ ထားၿပီး အားတိုင္း ဓာတ္ျပားဖြင့္လို႔ ေနသည္။ ေအာက္ထပ္ မဆင္းမိ။ ညစာ ထမင္းစား႐ုံသာ ဆင္းသည္။ နံနက္ပိုင္း ကိုကိုက လန္ဒန္သြားဖို႔အေရး ေဆး႐ုံသို႔ ေျပးရ၊ ႐ုံးေပါင္းစုံသို႔ ေျပးရႏွင့္မို႔ ျမနႏၵာ တစ္ေယာက္တည္း က်န္ခဲ့လွ်င္ အခန္းထဲ စားစရာ ပို႔ခိုင္းၿပီး ျပတင္းက ေငးေမာရင္း စား၏။ ပီယာႏိုခုံ၌ ထိုင္မိလွ်င္ သီခ်င္းျဖစ္ေအာင္ တီးလိုစိတ္ မရွိ။ လက္မ်ား ေလလႊင့္ၿပီး အသံေလွ်ာက္စမ္းလွ်င္ ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္းသံမ်ားသာ ထြက္ေပၚလာေလ၏။ မာမာက ေဖ်ာင္းဖ်သလို ေျပာ၏။


“အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ဆိုတာ လူ႔ရဲ႕ တာ၀န္၀တၱရား တစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္တာ မဟုတ္ဘူးလား သမီး။ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ပဲ။ စိတ္လုိက္မာန္ပါ ဘယ္လို လုပ္လို႔ရမလဲ။

မာမာက ေျပာျပန္၏။

“လူ႔ဘ၀မွာ အိမ္ေထာင္ကိစၥဆိုတာ အေရးအႀကီးဆုံးပဲ။ အိမ္ေထာင္ကိစၥမွာ အေကာင္းဆုံးခ်ည္းျဖစ္ေအာင္ မိဘ ေဆြမ်ိဳးအားလုံး ၀ိုင္း၀န္း လုပ္ရတယ္။ သားသမီးမ်ားက လိမၼာနာခံရတယ္။ ေရွ႕ေလွ်ာက္ သမီး လိမၼာနာခံစရာေတြ ရွိေသးတယ္။ သမီး ခုလို မသိတတ္တဲ့ ကေလးလို လုပ္ေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ လင္နဲ႔မယား သည္းခံတဲ့ ပညာကို သမီး သင္ရဦးမယ္” 

မာမာက ေျပာျပန္၏။


“သမီးကို ကိုကို႔လက္ထဲ လႊဲလိုက္ၿပီ။ ကိုကို႔ကို သမီး ႐ိုေသရမယ္။ နာခံရမယ္။ သည္းခံရမယ္။ သည္လင္ပဲ အေဖ အေမလို႔ မွတ္လာရမယ္”

ျမနႏၵာက ေခါင္းတစ္ခ်က္ေမာ့ကာ ေျဖေလ်ာ့သျဖင့္ ေခြေပ်ာ့ညိဳေမာင္းေသာ ဆံပင္မ်ားကို ခါပစ္ၿပီး “ေတာ္ေသးတာေပါ့ မာမာ။ ခ်စ္ရမယ္လို႔ မစီမံလိုက္တာ။ အဲ့ဒီစိတ္က စီမံေပးလို႔မွ မရတာေနာ္။ ေျပာစကား နားေထာင္တတ္တဲ့ စိတ္မွ မဟုတ္တာ”

မာမာက ျပံဳးၿပီး “ သမီး နႏၵာက သိပ္လွတာပဲ။ ဆံပင္ကအစ လွတာ။ ေခါင္းမမာစမ္းပါနဲ႔ကြယ္။ အလွ ပ်က္တတ္တယ္”ဟုသာ ေျပာသည္။


xxx


လန္ဒန္ေရာက္၍ ေနသားက်သြားလွ်င္ေတာ့ ျမနႏၵာသည္ ညအိပ္ရာ၀င္ ရွန္ပိန္မူးေအာင္ ေသာက္ဖို႔ မလိုေတာ့ေခ်။ သူသည္ ကေလး ရေတာ့မည္ဆုိတာကို ၾကက္သီးခ်မ္းျမ သိရ၏။ ဘ၀အသစ္တစ္ခု သူ႔ကို မွီ၍ စတင္ၿပီဆိုတာကို အံ့ၾသမဆုံးႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနမိ၏။ သူ႔ခႏၶာထဲမွာ သူႏွင့္တူေသာ သတၱ၀ါေလး တစ္ခု ျဖစ္ေပၚေနၿပီတဲ့။ ဘယ္ေနရာက ျဖစ္ပါလိမ့္။ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္လို႔ မျမင္ႏိုင္ေသးေပမယ့္ မိခင္ရဲ႕ ရင္၌ လႈပ္ရွားေလၿပီ။ ျမနႏၵာသည္ ကိုကို႔ကိုပါ ႏွစ္လိုလာသည္။ ခ်စ္ခ်င္လာသည္။ ဘ၀ကို ႏွစ္ေယာက္ေ၀ငွယူရေတာ့မည္လို႔ သေဘာေပါက္လာသည္။

ကိုကို။ ၿပီးေတာ့ ကိုကိုႏွင့္ နႏၵာတို႔က ျဖစ္တဲ့ကေလးတို႔သာ အေရးႀကီးလာသည္။ က်န္သမွ်အားလုးတို႔သည္ ေခ်ာက္ခ်ားေသာ အိပ္မက္မွ်သာျဖစ္သည္။ ျမနႏၵာ အ႐ူးထခဲ့တာေပါ့။ မငယ္လွေသာ္လည္း မသိနားမလည္တာ မ်ားခဲ့တာေပါ့။ ယခုေတာ့ ယခုမွ ျမနႏၵာ၏ဘ၀ တကယ္ စတင္သည္။ အသစ္ ေမြးဖြားသည္။


ထို႔ေၾကာင့္ ၇ နာရီအမီ သြားရမည့္ လင္သည္ ကိုကို စားဖို႔ရန္ ျမနႏၵာ ေစာေစာ ထတတ္လာ၏။ နံနက္စာ စားသြားဖို႔ ႏြားႏို႔ က်ိဳရ၏။ ၾကက္ဥႏွင့္ ၀က္ေပါင္ေျခာက္ ေၾကာ္ရ၏။ ေပါင္မုန္႔ကင္ကာ ေထာပတ္သုတ္ရ၏။ ကိုကိုႀကိဳက္ရာ ေရြးစားႏိုင္ရန္ ေျပာင္းဖူးေလွာ္ထုပ္ စကၠဴဘူး ၃၊ ၄ မ်ိဳး ၀ယ္ထား၏။ ၿပီးေတာ့ ကိုကိုႏွင့္အတူ စားေသာက္ရင္း လင္သည္မ်က္ႏွာကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္တတ္လာသည္။ ကိုကို႔ကို ပိုင္စုိးပိုင္နင္း ေျပာတတ္လာသည္။ မနာလိုတတ္လာသည္။ ကိုကို တစ္ေယာက္တည္း စာက်က္ေနသည္ကို မေႏွာင့္ယွက္မိရန္ မနည္း ခ်ဳပ္တည္းရသည္။ စိတ္ဆးိုခ်င္သည္ကို တရားျဖင့္ ေျဖရသည္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မယုံႏိုင္။ သို႔ေပသည့္ အဖိုအမ အတူတြဲ ေနထိုင္ျခင္းဆိုတာ အ့ံၾသဖြယ္ေကာင္းေအာင္ လူ႔ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲေစလိုက္သည္ ထင္သည္။ ဒါမွမဟုတ္ ျမနႏၵာက မိန္းမ ျဖစ္လို႔လား မသိ။ ၿပီးေတာ့ အေတြ႔အၾကံဳ အင္မတန္ နည္းလွတဲ့ မိန္းကေလး။ မျမင္ဘူးလို႔လား မူးျမစ္ ထင္တယ္ဆိုဆို အခ်စ္ဆိုတာ လင္နဲ႔မယားမွာသာ ရွိႏိုင္တာပါဟု ေတြးေတာစ ျပဳလာသည္။ 


လန္ဒန္မွာ ေနၾကတာ သုံးႏွစ္အခ်ိန္မွာ ျမနႏၵာ အေပ်ာ္ရႊင္ဆုံးလို႔ ဆိုရမလား။ ပါပါ၊ မာမာ တို႔လက္က လြတ္လာၿပီး ကိုကိုႏွင့္ သြားလာ လည္ပတ္ရတာေတြ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာ အမွန္ပဲ။ ျမနႏၵာ လူႀကီးျဖစ္လာေသာ ႏွစ္မ်ားပါပဲ။ ရန္ကုန္မွာလို၊ ခိုင္းစရာ လူေတြ အလယ္မွာလို ေငးေမာေနလို႔ မရ။ ဘာမဆို သာမန္ ဆင္းရသားမ်ားလို ကိုယ္တိုင္ လုပ္ရ၏။ နံနက္စာ ႏွစ္ေယာက္စာ ခ်က္ရ၏။ ေန႔လယ္စာေတာ့ ကိုကိုက ေဆး႐ုံမွာ စားသည္မို႔ ျမနႏၵာသည္ ကိုယ့္ဖို႔သာ စီမံရ၏။ တစ္ေယာက္တည္းဆိုေတာ့ သိပ္ဒုကၡ မခံေတာ့ဘဲ သစ္သီးမ်ား စားလိုက္၊ ေခ်ာ့ကလက္ စားလိုက္၊ ကိတ္မုန္႔ စားလိုက္ျဖင့္ ေနသည္။ ျမန္မာ ထမင္းဟင္းကို သူ မစုံမက္။ ညေနက်ေတာ့ ထြက္၀ယ္စားၾကတာ မ်ား၏။

(မာမာ၊ ပါပါတို႔က အစိုးရထံက လဲရသမွ်ေငြကို အစဥ္ပို႔ေန၏။ ကိုကိုကလည္း ေဆး႐ုံက အနည္းအက်ဥ္းရ၏။)


သူတို႔ ကပြဲ သြားၾက၏။ ေဆာင္းဦးေပါက္တိုင္း ပြဲၾကည့္ၾက၏။ ျမနႏၵာ ျပဇာတ္ႏွင့္ ဂီတပြဲ႐ုံမ်ားကို မလြတ္တမ္း ၾကည့္သည္။ ကိုကို လိုက္မပို႔ႏိုင္လွ်င္ေတာင္ တစ္ေယာက္တည္း သြားတတ္လာတတ္ၿပီမို႔ မလြတ္တမ္း သြားခဲ့သည္။ ပီယာႏို တီးသည္ ပြဲမ်ားဆိုလွ်င္ တမက္ေမာေမာ နားေထာင္ရသည္။ ၿပီးေတာ့ ပီယာႏိုတစ္လုံး ၀ယ္လိုက္ၿပီး ျပန္လည္ေလ့က်င့္ရသည္။


သားဦးကို ေမြးဖြားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ခက္တာေပါ့။ သားကို ၁၀ ရက္ ေစာေမြးတာမို႔ ကိုကိုလည္း မရွိ။ ကိုကိုက အဲသည္တုန္းက ပါရီကို သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ ခဏ ခဏ သြားတတ္သည္။ 


ျမနႏၵာ လိုက္ခ်င္တာကို အတင္း ထားခဲ့တတ္သည္။ စိတ္ေကာက္လွ်င္ ရယ္ေမာ၍ ခံသည္။ ျမနႏၵာကေတာ့ အဲ့သည္တုန္းက ေလာကီေရး၌ မသိ နားမလည္။ ကေလးသဖြယ္မွ်သို႔ ဘာမွ် မရိပ္မိ။ လင္ကို ခ်စ္ၿပီး သားကို ခ်စ္ဖို႔ေလာက္သာ သိသည္။ လင္ႏွင့္ သားကလြဲ၍ အားလုံးကို ေမ့ဖို႔ေလာက္သာ သိသည္။


သားဦးကို ဗိုက္ခြဲ ေမြးရမလိုေတာင္ ျဖစ္ေလသည္။ ၿပီးေတာ့ ေမ့ေဆးေပးၿပီး ညႇပ္ဆြဲ ေမြးၾကရ၏။ ျမနႏၵာ မ်က္ႏွာကို ေမ့ေဆးေပးမယ္လို႔ အုပ္ေဆာင္းျဖင့္ အုပ္တာကို ႐ုန္းဖယ္လို႔ခ်ည္းေနမိ၏။ အနာ သက္သာေအာင္ ေဆး လာလာထိုးေပးထားသျဖင့္ လူမွန္းလည္း မသိတသိ ျဖစ္ေနၿပီး၊ ေ၀ဒနာသာရွိသည့္ အိပ္မက္ မက္ေနသလို ခံစားရ၏။ ဓာတ္မွန္လည္း ခဏ ခဏ ႐ိုက္ေနရသည္။ ဓာတ္မွန္ ခဏေလး ႐ိုက္ဖို႔ အၿငိမ္ေနႏိုင္။ တြန္႔လိမ္လူးလွိမ့္ေနရ၏။ ႐ိုက္သူကို ႐ိုက္ခါနီးတိုင္း ႐ိုက္လို႔မရျဖစ္ေနသျဖင့္ အားနာၿပီး ဘာေတြ ေျပာမွန္းမသိ၊ ေတာင္းပန္ၿပီးလည္း ေနမိသည္။ အဲသည့္ အဂၤလိပ္ကေလးက ေသးေသးသြယ္သြယ္ကေလး။ ျမနႏၵာေလာက္ေတာင္ အရပ္မရွည္ဘူး ထင္သည္။ အသက္ ၂၀ ေလာက္ပဲ ရွိမည္။ မိန္းမလ်ာကေလးလိုပဲ။ သေဘာကေတာ့ အင္မတန္ ေကာင္းပုံပဲ။ သူက ျမနႏၵာ သနားေနသည္။


“ေရမႊာ ေဖာက္ပစ္လိုက္ေတာ့မယ္”လို႔ ဆရာ၀န္ေျပာသံ ၾကားလိုက္၏။ မ်က္ႏွာကို လာအုပ္ေသာ ေမ့ေဆးရည္ ဆြတ္ဖ်န္းသည့္ အုပ္ေဆာင္းကို မြန္းလွသျဖင့္ မ်က္ႏွာ ဟိုလွည့္သည္လွည့္ျဖင့္ ေရွာင္ဖယ္ဆဲ။ လက္က အေၾကာကို လာစမ္းၾက၏။ ၿပီးေတာ့ ေဆးထိုးလိုက္၏။ ခဏခ်င္းပင္ ျမနႏၵာ၏ လက္မ်ားသည္ ျပဳတ္က်သြားသလို အစိုးမရျဖစ္ၿပီး ေမ့ေလ်ာ့သြားခဲ့၏။ 


တစ္ခ်က္ႏိုးလာေတာ့ ဆရာ၀န္သည္ ျမနႏၵာ၏ ေျခရင္းမွာ က်က်နန ထိုင္ၿပီး ခ်ဳပ္လုပ္ေနသည္။ ကပ္ေၾကးသံ၊ ညႇပ္သံ ၾကားလိုက္ေသး၏။ ဆရာ၀န္၏ အ၀တ္ျဖဴမ်ားၾကားမွ (အဲသည္တုန္းက ခြဲစိတ္ ကုသေသာ ဆရာ၀န္တို႔သည္ ယခုလို အစိမ္း မ၀တ္ၾကေသး။) မ်က္လုံး ႏွစ္လုံးသာ ေပၚသည္ကို သတိျပဳမိ၏။ ကိုကို႔ကို သတိမရေခ်။ ေလာကမွာ ျမနႏၵာ တစ္ေယာက္တည္းသာ ရွိသည္ ထင္ေလသည္။ သားေလးကို နည္းနည္း သတိရ၏။ ၿပီးေတာ့ ျပန္လည္ ေမ့သြားျပန္၏။ မၾကာခဏ ေသဆုံးၿပီး အသစ္ ေမြးဖြားေနျပန္၏။


တစ္ခါ ႏိုးလာျပန္ေတာ့ ျမနႏၵာသည္ ေဆး႐ုံခန္းထဲ ျပန္ေရာက္ေနသည္။ သားကေလးသည္ ေဘးက ပုခက္ကေလးထဲမွာ ဇာအုပ္ထားသည့္ၾကားက ေျခကေလးျဖင့္ လွမ္းကန္ေနဟန္၊ တလႈပ္လႈပ္ျဖင့္ေနသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဆရာ၀န္ ေရာက္လာၿပီး ကေလးကို ေကာက္ခ်ီၿပီး ေျမႇာက္ျပသည္။ ဆရာ၀န္႔ ကိုယ္မွာ ေသြးစေသြးနမ်ား ေပေရလ်က္ ရွိေသး၏။ ဆရာ၀န္႔ မ်က္ႏွာမွာ ေသြးစက္ကေလးမ်ား ေျခာက္ေနသည္ကို ျမင္လိုက္ရ၏။ ဆရာ၀န္သည္ ကိုကို၏ သူငယ္ခ်င္းလို ေနေသာ ဆရာေပါက္စျဖစ္သည္တဲ့။ သူက “ကိုကိုဟာ အင္မတန္ ကံေကာင္းတဲ့ သူပါ”လို႔ ခ်ီးမြမ္းေလသည္။ သည္လို သေဘာေကာင္းတဲ့ မယားနဲ႔၊ အေမတူ လွပတဲ့ကေလးကို ရလို႔တဲ့။


အဲသည္တုန္းက စိတ္အထင့္သား။ ဘာျဖစ္လို႔ ျမနႏၵာဟာ သေဘာေကာင္းတဲ့ မယား ျဖစ္ရပါလိမ့္။ သေဘာေကာင္းသူလို႔ ထင္ခဲ့သည္။ ကိုကို႔ကို ပါရီၿမိဳ႕မွ ေလယာဥ္ပ်ံျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းျပန္ခဲ့ပါလို႔ သံႀကိဳးမ႐ိုက္ခ်င္တာကို ဆိုလိုတာလား။


ဆရာ၀န္ကလည္း ျမနႏၵာကို သနားေနသည္။ 

တကယ္ေတာ့ သနားစရာဆိုတာ ျမနႏၵာမွာ မရွိပါလို႔ ထင္ခဲ့သည္။ ေ၀ဒနာ ပိုမို ခံစားရလို႔ သနားၾကတာလို႔ ထင္ခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ျမနႏၵာသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သည္ေလာက္ သတၱိေကာင္းမည္လို႔ မထင္ခဲ့။ ကေလး ေမြးရမွာ၊ နာက်င္ရမွာကို သူအျမဲ ေၾကာက္ခဲ့၏။ (ငယ္ငယ္တုန္းက ေက်ာင္းမွာ ဘယ္သူႏွင့္မွ် ရန္မျဖစ္ရဲ။ မသတ္ပုတ္ဖူး။ သူငယ္ခ်င္းစြာစြာမ်ားကို မုန္႔ေပး၊ ပိုက္ဆံေပး၊ ခဲတံ၊ စာအုပ္ ေပးၿပီး ေပါင္းခဲ့ရ၏။) ကေလးေမြးရလွ်င္ တကယ့္ အခ်ိန္မွာ သူသည္ ငိုယို ေနမိမည္လို႔ ထင္၏။ ယခုေတာ့ ေလး၊ ငါးရက္မွ် မေမြးႏိုင္ခင္ သူသည္ မ်က္စိ မဖြင့္ႏိုင္၊ အစားအစာ မစားႏိုင္။ ေလာက၌ ရွိသမွ်ကို ေမ့ေလ်ာ့၍ ေ၀ဒနာ အာ႐ုံသာ ျပင္းစြာထင္ဆဲ။ တစ္ခ်က္မွ် မညည္းညဴ မေအာ္ဟစ္မိ။ ပါပါတို႔ စီမံရာကို ေခါင္းငုံ႔ခဲ့သလို၊ ဘ၀က ေပးေသာ ဒဏ္ရာကိုလည္း ေခါင္းငုံ႔ခံတတ္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ကိုကို။ လက္ဆြဲထားစရာ ကိုကိုလည္း မရွိ။ 

လူ႔ဘ၀၌ တစ္ခ်က္မွ် ေကာင္းေကာင္း ေနဖူးျပန္ၿပီေလ။

ထိုအခ်ိန္ အနားမွာ ကိုကို မရွိ။ တိုက္ပြဲ၌ ဆရာ၀န္ကိုသာ အားကိုးခဲ့ရ၏။ ရင္းႏွီးေသာ အေဖာ္ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ လင္သည္ျဖစ္႐ုံမက ဆရာ၀န္ပါ ျဖစ္ေသာ ကိုကိုက မယား ကေလးေမြးစဥ္ အနားမွာ မရွိႏိုင္ေအာင္ ပါရီၿမိဳ႕၌ ဘယ္လို အလုပ္ မ်ားေနသည္ဆိုတာေတာ့ ေနာက္ သုံး၊ ေလးႏွစ္မွာမွ ျပန္လည္ ရိပ္မိရ၏။ အဲသည္ေလာက္ မသိနားမလည္လိုက္သည့္ ျမနႏၵာပါ။

မသိနားမလည္ေသးသည့္ ျမနႏၵာသည္ ကိုကို႔ကို သံႀကိဳး႐ိုက္ အေၾကာင္းၾကားရာ၌ ေအးေအးေဆးေဆးမွ ျပန္လာဖို႔၊ အလ်င္မလိုဖို႔ ေျပာလိုက္ေသး၏။ သို႔ေသာ္ ကိုကိုက ခ်က္ခ်င္းျပန္လာ၏။ သစ္ခြပန္းေရာင္စုံ တစ္ေပြ႕ႀကီးႏွင့္ ၀င္လာ၏။ ျမနႏၵာက ႏွင္းဆီကို ပိုႀကိဳက္သည္။ အလွမွာေရာ၊ ရနံ႔မွာေရာ ႏွင္းဆီကို ဘယ္ပန္းမွ မသာႏိုင္ဘူး ထင္သည္။ ကိုကိုက သစ္ခြပန္းမ်ားက ပိုေစ်းႀကီးသည္လို႔ ဆိုသည္။ 

သို႔ေပမည့္ သည္ေနာက္ေတာ့ ကိုကိုသည္ ႏွင္းဆီေရာ၊ သစ္ခြေရာမ၀ယ္လာေတာ့ေခ်။

ျမနႏၵာက သားဦးကေလးႏွင့္ ႐ူးေနသည္။ ကေလးႏွင့္ ၿပိဳင္ၿပီး ေလာကကို အသစ္ျမင္သည္။ အသစ္ ေမြးဖြားသည္။ အသစ္ ႀကီးထြားသည္။ ကေလးေကာင္းေကာင္း လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္ခင္ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ သုံးႏွစ္ေလာက္ အိမ္မွာပဲ ကုပ္ေနသည္။ လက္တြန္းလွည္းကေလးျဖင့္ လမ္းထိပ္ေလာက္ထြက္တာပဲ ရွိမည္။ ကိုကိုက ညစာ အျပင္ထြက္စားျမဲ စားကာ ျမနႏၵာကလည္း လင္ကို ယခင္ကေလာက္ ဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္ေတာ့။ မအားေတာ့ဘဲ သားဦးကေလးႏွင့္ ႐ူးေနသည္။ 

အဲ့ဒါ နႏၵာ မိုက္တာလားမသိ။ ကေလး ၾကည့္မည့္သူကို တစ္နာရီ ၃ သွ်ီလင္ေလာက္ ေပးၾကည့္ခိုင္းၿပီး ကိုကိုနဲ႔ ထြက္လည္ျမဲ လည္ခဲ့ဖို႔ေကာင္းသလား မသိ။ 

သို႔ေသာ္ ကေလး သုံးႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္ အျပင္ေခၚႏိုင္တဲ့အခ်ိန္လည္း ေရာက္ေရာ ကိုကိုသည္ ျမနႏၵာတို႔ သားအမိကို အခ်ိန္မ်ားစြာ မေပးႏိုင္ေတာ့ေခ်။ သူ႔မွာ ေဆး႐ုံ အလုပ္ရွိသည္တဲ့။ စာတစ္ဖက္ က်က္ရမည္။ ေက်ာင္းတက္ရမည္တဲ့။ ညတာ၀န္ေတြကလည္း မ်ားလွပါဘိ။ အဲ့သည္တုန္းကေတာ့ ကိုကိုဆိုတဲ့လူဟာ မယားနဲ႔ သားကေလးကို အိမ္ခန္းတစ္ခုမွာ ထားခဲ့ၿပီး ေယာကၡမပို႔တဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႔ ပညာသင္ရင္း သူနာျပဳမကေလးေတြ၊ လက္ႏွိပ္စက္ စာေရးမကေလးေတြကို ညစာေကၽြးၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အိပ္ခန္းမွာ စံျမန္းေနတာ  ျမနႏၵာက မသိခဲ့။

ခ်စ္ႀကိဳက္ၿပီး ယူခဲ့ရတဲ့ လင္သာ သည္လိုလုပ္ရင္ သိပ္စိတ္နာမွာပဲဟု ျမနႏၵာက အစဥ္ေတြးတတ္၏။ ခ်စ္ႀကိဳက္ၿပီး ယူခဲ့တဲ့ လင္ကေတာ့ သည္လို လုပ္မွာလား မသိ။ ခ်စ္ႀကိဳက္ၿပီးမွ ယူဖူးတဲ့လင္မွ မရွိတာ ဘယ္သိႏိုင္မလဲ။ ၿပီးေတာ့ ကိုကို႔ကို ခ်စ္ခ်င္လာတုန္း၊ အခ်စ္ မကၽြံခင္တုန္း သိလိုက္ရတာ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ ခုေတာင္ ငိုလည္း ငိုခ်င္၊ ရယ္လည္း ရယ္ခ်င္နဲ႔ တစ္မ်ိဳးႀကီးပါ မာမာရယ္။

မာမာတို႔ကို လွမ္းၿပီး တိုင္ေတာလိုက္ေတာ့ စာရွည္ႀကီး ျပန္ရေလသည္။ မာမာ့ အဆိုအရ ေယာက်္ားဆိုတာ အရက္၊ ေလာင္းကစားနဲ႔ မိန္းမ ဆိုတာ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု ၀ါသနာ ပါတတ္တယ္တဲ့။ ေကာင္းပါၿပီ။ မိန္းမ ဆိုတာေကာ။ အရက္၊ ေလာင္းကစားနဲ႔ ေယာက်္ား၀ါသနာပါလို႔ မရဘူးလားဟု နာနာၾကည္းၾကည္း ေတြးေတာမိ၏။ မာမာရဲ႕ ေယာက်္ားသာလွ်င္ အဓိက၊ ဘ၀၏ဘုရား ဆိုတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာေတာ့ နႏၵာက စိဥၥမာန ျဖစ္ေနမွာေပါ့ေနာ္။ နႏၵာက ကိုကိုရဲ႕ အဆာင္အေယာင္မွ်သာ၊ အလွထားသည့္ ပစၥည္းတစ္ရပ္မွ်သာ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေျပာရက္တာေပါ့။ လူကို သက္မဲ့ ပစၥည္းက်ေနတာပဲ။ ပါပါတို႔ လက္က ကိုကို႔ လက္ကို လႊဲေပးလိုက္ၿပီတဲ့။ အရက္၊ ေလာင္းကစားႏွင့္ မိန္းမဆိုတာကိုလည္း လူ႔ေလာကရဲ႕ တန္ဆာ မဂၤလသုတ္က်ေနတာပဲ။ လူေတာထဲ ထည့္ေျပာေနလိုက္တာ။

ကိုကိုႏွင့္ မၾကာခဏ ရန္ျဖစ္ၾကသည္။ မိန္းမတကာႏွင့္ အိပ္လာေသာ ကိုကို႔ကို ရြံရွာလွ၏။ ရွန္ပိန္မူးၿပီးေတာင္မွ လက္မခံႏိုင္ေတာ့။ ျမနႏၵာကို မာမာကသာမက ေလာကီကိစၥ လူပါး၀ၾကကုန္ေသာ လူအမ်ားကေတာ့ ျပင္းထန္လွခ်ည္ကလားလို႔ ထင္အားမည္။ ကိုကို အခန္းတြင္း ၀င္လာလွ်င္ ျမနႏၵာသည္ ကေလးကို ေကာက္ခ်ီ၍ ဧည့္ခန္း ဆိုဖာေပၚမွာ အိပ္သည္။ 

“ကိုကိုဟာ မိန္းမ လိုက္စားသူသာ ျဖစ္ပါတယ္ေနာ္။ မုဒိမ္းေကာင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္”လို႔ ေျပာေတာ့ ျမနႏၵာဟာ ႐ုပ္ကေလးနဲ႔ မလိုက္ေအာင္ ရက္စက္ဆိုးရြားလွသည္တဲ့။ 

ျမနႏၵာသည္ သားကေလးကို လက္တြဲ၍ ရာသီဥတု သာယာသည့္ ေႏြရာသီမွာ လန္ဒန္ၿမိဳ႕လယ္က ပန္းျခံမွာ သြားထိုင္ေနတတ္၏။ ေရသူမေက်ာက္႐ုပ္မ်ားမွ ေရပန္း ျဖာက်သည့္ သက္တံ သာယာလွသည္ကို ကေလးကို ျပၿပီး အျပံဳးမပ်က္ ေနခဲ့၏။ ခိုမ်ား ေခါင္းႏွင့္ ပခုံးေပၚပ်ံ၀ဲက်လာသည္ကို ကေလးႏွင့္ အတူ မ်က္ႏွာ၊ ႏွာေခါင္း လက္၀ါးျဖင့္ အုပ္၍ ခံယူခဲ့၏။


{ Kyiaye Literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }


No comments:

Post a Comment