Saturday, 24 November 2018

-ေမာင့္ႏွမျမနႏၵာ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ) 📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕 အပိုင္း-၅

-ေမာင့္ႏွမျမနႏၵာ (ေမာင္ကိုကိုႏွင့္ျမနႏၵာ)


📕📕📕📕📕📕📕📕📕📕


အပိုင္း-၅


ၾကည္ေအး 


    တိမ္ထုမီးခိုး

          မည္းညႇိဳးၿပိဳလွိမ့္၊ ေျမထိနိမ့္ခဲ့

          ၿငိမ့္လႊဲလႈပ္ခါ၊ စိန္ပန္းလႊာပြင့္

          ေႂကြျဖာက်ေလ်ာ၊ ပန္းေကာ္ေဇာနီ

          စီးေမ်ာလမ္းသြယ္၊ စံပယ္ႏြယ္ခ်ံဳ

          ကိုက္ငံုသစ္သီး၊ ဥဩညည္းခဲ့

          အနီးကေလး၊ ကမ္းနေဘး၌

          ေပြ႔ေထြးယုယ၊ ေမာင့္ႏွမကို

          ဆံစကပ္ၿငိ၊ မိုးေပါက္ထိလို႔

          ညံ့အိနာက်င္၊ ေအးစက္ထင္မိ

          ၿငိဳျငင္မည္လား၊ ယံုမွားတစ္ဝက္

          ရွက္လည္းရွက္ရွက္၊ အေၾကာက္ဖက္မိ

          လည္ယွက္တံု႔တင္၊ ငွက္တို႔တြင္မွ

          ၾကင္မက္ခြင့္ေရး၊ လြယ္ကူေသး၏။


          ေငးေမာတစ၊ အလွ၏ကြ်န္

          ခ်စ္ဝန္ေလးဖိ၊ တြယ္ၿငိမလြတ္

          မေျပးတတ္ၿပီ

          ယံုမွတ္သေဘာ၊ သူလိုက္ေလ်ာက

          ေခ်ာႏုရြရြ၊ ေမြးညႇင္းျမစိမ္း

          ပန္းႂကြေသြးဆင္၊ ပါးျပင္ၾကာပြင့္

          နမ္းတစ္ရာေမႊး၊ ခဏေလးႏွင့္

          တစ္ေရးတစ္ေရး၊ ေႏြးေအာင္ေႏႊးမည့္

          စိတ္ေမးခြန္းသာ ေမးတတ္သည္။

xxx

         

နံနက္ေရာင္နီ၊ ေဝးေသးစြ

သပိတ္လြယ္ နက္ထည္ငွက္ကေလး

သီခ်င္းဘယ္သူ သင္ေပးပါသလဲ

လူကေလးေရ ထထ

သူငယ္ခ်င္း အေထြးေရ ထထနဲ႔

မရမက ႏိႈးတတ္သည္...

ၾကည္သင္ျမ

ဝကြက္ ဂယက္ပလံုစီနဲ႔

ပလီ တီတာလို႔

ယာျပင္ ေတာင္ညိဳအၾကား

ေတာအုပ္လယ္ ျဖတ္သြားတဲ့

ေခ်ာင္းငယ္ ေျမာင္းငယ္ရဲ႕စကား

ေငြရည္ေငြစက္ အလားပါပဲ

ဘယ္ေဇာ္ဂ်ီ သူေယာင္သင္ၾကားပါလိမ့္

နားဝ လြင္စည္...

         

ပန္းႏွင့္ လိပ္ျပာ

အမ်ား မၾကားသာသတဲ့

စကားထာ တစ္ျဖာလွလိမ့္မယ္

ျမျပာ တိမ္လိပ္တို႔

တရိပ္ရိပ္ လြင့္ပါးညိဳးညံ

ေကာင္းကင္ ေတးသံေပါ့

ၾကယ္ျခံရံ အခြံ လျခမ္း

စိန္ေပ်ာင္းသြယ္ နဂါးေငြ႔တန္းမွာလည္း

ဆန္းျပားပၪၥင္ ရွိေပလိမ့္

ထင္စားမိ တလည္လည္

လြန္မိသည္ ခ်စ္ေႂကြး၊


ႏွမကျပံဳးေသာ္လည္း

မ်က္ခံုးမ်က္ေတာင္ေကာ့

ၫြတ္ေၾကာ့တုန္ရီလို႔

မ်က္လႊာသီသီပင့္

ႏႈတ္ခမ္းက မပြင့္တပြင့္နဲ႔

စိတ္ထင့္႐ံု လက္တစ္ကမ္းမွာမို႔

ရင္ခုန္သံ ကာရန္ဖမ္းႏိုင္ဘု

အလွမ္းမမီရက္ၿပီလား

ခူးခဲ့သည့္ ကံ့ေကာ္ေငြရြက္

ႏွမေကသီ ညိဳညက္မွာ

ပန္ဆင္ရာ ပန္ေတာ္ဆက္ခ်င္ရဲ႕လို႔ေတာင္မွ

တစ္ခြန္း ကဗ်ာမဖက္ေပမဲ့

အလကၤာ သညာပ်က္ခဲ့တယ္

ေျပာခက္ၿပီေလး။   ။

xxx

သူ႔ကဗ်ာမ်ား တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ေရာ၊ ၿပီးၿပီးသားေရာ၊ မဂၢဇင္းသို႔ မပို႔ရေသးတာေရာ၊ ပို႔ၿပီးသားေရာ တစ္ထပ္ႀကီး ရလာကာ ဖိုင္တြဲႏွင့္ တြဲထားဖို႔ စိတ္ကူးလည္း အိပ္ရာေအာက္ႏွင့္ စားပြဲခံု အံဆြဲ၌သာ ျပန္႔က်ဲခဲ့ၿပီး တခ်ိဳ႕ ေပ်ာက္ဆံုးကုန္သည္။ ျမနႏၵာႏွင့္ မပ်က္မကြက္ တစ္ပတ္မွာ သံုးေလးရက္ မွန္မွန္ေတြ႔ၾကၿပီး စာေမးပြဲေျဖခ်ိန္ ေရာက္လာ၏။ ေက်ာင္းပိတ္လိုက္၏။ ျမနႏၵာ ရခိုင္ အလည္သြား၏။ လက္ထပ္သည္ ၾကားလိုက္၏။ ျပန္မေတြ႕ ရေတာ့ေခ်။

          သူ႔အစ္ကိုဝမ္းကြဲက ခဏျပန္လာၿပီး ျမနႏၵာႏွင့္ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း လက္ထပ္ကာ အေမရိကသို႔ ေခၚသြားသည္ဆိုတာ ေနာက္ သိရသည္။

          ေမာင့္ႏွမျမနႏၵာႏွင့္ ေန႔စဥ္ ေတြ႔ျမင္ေနရလ်က္က ညပိုင္းေတာင္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ခဲ့ေသာ လင္းထင္သည္ လံုးဝ ကြဲကြာေတာ့ ဘယ္လိုေနရသည္ဆိုတာ ျပန္မေတြးခ်င္ေတာ့။ ေမ့ပစ္လိုက္ၿပီ။ လူ႔ဘဝမွာ အႀကိမ္မ်ားစြာ ေသၾကရ၏။ အႀကိမ္တိုင္းပင္ အသစ္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ျမနႏၵာႏွင့္ ေတြ႔ဆံုၿပီး ကြဲကြာရသည့္ အျဖစ္တြင္ တစ္ခါ ေသလိုက္ရၿပီး အသစ္ေမြးဖြားျခင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ျမနႏၵာကို ေမ့ပစ္လိုက္၏။ သတင္း နားမေထာင္ေတာ့။ အိပ္မက္အျဖစ္ေတာ့ လာေႏွာက္ေသး၏။ ျမနႏၵာသည္ အင္းလ်ားေရစပ္မွာ မိုးေရဥမ်ား၊ နဖူးနားထင္စပ္မွာ စိုေနဟန္ မက္၏။ သို႔ေသာ္ အသက္ မရွိ။ သို႔ေသာ္ ေသလုေျမာပါး ေခြေပ်ာ့ေနသည္။ ႏွင္းဆီပန္း အျပာမ်ား၊ ေခ်ာကလက္မ်ား၊ လိေမၼာ္ေရာင္မ်ား ေထာင္ေသာင္း မက ေဝဆိုင္းေနသည္။ အိပ္မက္မွန္း သိသာလွသည္။ အိပ္မက္ထဲတြင္ ျမနႏၵာႏွင့္ ဘယ္ေတာ့မွ် စကား မေျပာရေခ်။

          အေမ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ သူ ေက်ာင္းဆက္ေနလိုက္၏။ အရက္ေသာက္လည္း မသင္ခဲ့။ ဘီေအေအာင္ၿပီး အလုပ္ေတာ့ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ေပ။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကို ေရာင္းလိုက္ကာ အင္းလ်ားနားမွာပဲ တိုက္တစ္လံုး ဝယ္ကာ ငွားစားရ၏။ (ခင္ေအးရီႏွင့္ ရေတာ့ ထိုအိမ္မွာပင္ ေနသည္။ သားသမီးမ်ားေတာ့ အိမ္က်ယ္မွ ေျမႀကီးရွိမွ ေကာင္းသည္။) စာေရး စာဖတ္ျခင္းျဖင့္သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ကာ ေနေလသည္။

          တစ္ခါ အူအတက္ေရာင္သျဖင့္ ေဆး႐ံုတက္ရ၏။ အလုပ္သင္ ဆရာဝန္ျဖစ္စ ေဒါက္တာခင္ေအးရီႏွင့္ေတြ႕ၿပီး သံုးလမွ်တြဲကာ လက္ထပ္လိုက္သည္။ သံုးလမွာ ခင္ေအးရီက ေဆး႐ံုတာဝန္ မ်ားလွသည္ႏွင့္ တစ္ပတ္မွာ တစ္ရက္ခြဲမွ်သာ ေတြ႔ရသည္။ ၿပီးေတာ့ သူသည္ မပူပင္ တတ္ေတာ့ေခ်။

          ခ်ိန္းထားေသာ ေန႔မ်ားမွာေတာ့ သူ အိပ္ေပ်ာ္ေနလွ်င္ ငွားေနေသာ အခန္းက်ဥ္းကေလးသို႔ ခင္ေအးရီက ကားေမာင္းကာ လာတတ္သည္။ အေမဆံုးၿပီျဖစ္၍ သူသည္ အခန္းကေလးတစ္ခု ငွားကာ ထမင္းခ်ိဳင့္ မွာစားကာ ေနသည္။ ခင္ေအးရီသည္ ေရနံဆီမီးဖို ဝယ္လာ၏။ ဒန္အိုး၊ ဒန္ခြက္ ဝယ္လာ၏။ ပန္းကန္၊ ဖန္ခြက္ ဝယ္လာ၏။ ေသာက္ေရအိုး တည္၏။ အားသည့္ေန႔မွာ လာၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ၾကသည္။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ စားရသည္။

          ခင္ေအးရီသည္ ေတာ္ေတာ္ ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ မ်က္ႏွာ႐ုပ္ရည္ သန္႔ရွင္းၾကည္လင္၏။ မ်က္ႏွာကို ေဆးျခယ္ေလ့ မရွိ။ က်န္းမာျခင္းျဖင့္ ဝင္းဝင္းပကာ ေနသည္။ ေဆး႐ံုမွာ အလုပ္ အင္မတန္ လုပ္၍ ညတာဝန္ က်လွ်င္ အိပ္ခ်ိန္မရေအာင္ မခိုမကပ္ လုပ္ကိုင္တာ ေတြ႔ရ၏။ ခင္ေအးရီ သည္ အခြဲအစိတ္လည္း ဝါသနာ ပါေသးသည္တဲ့။ ခြဲစိတ္ပါရဂူ ျဖစ္ခ်င္သည္တဲ့။ သို႔ေသာ္ မိန္းမျဖစ္သည္ဆိုတာႏွင့္ သားဖြားမီးယပ္ေရာဂါဘက္ လိုက္ရသည္။ သူ႔ကို ခြဲစိတ္ပါရဂူ ျဖစ္ခြင့္မေပးေခ်။ ခင္ေအးရီက မေက်နပ္လွေသာ္လည္း လင္းထင္ႏွင့္ လက္ထပ္ၿပီး ေလးလမွာ အဂၤလန္သို႔သြား၍ စာသင္ရသည္။ ေရႊတံဆိပ္ႏွင့္ ဆုေတြ ဘာေတြ ရသည္။ လင္းထင္သည္ မယားသည္ကို ခ်ီးမြမ္းအံ့ဩ၍သာ ေနရေတာ့သည္။ သူကေတာ့ မလႈပ္မရွက္ေနတတ္သည္။ ေသြးျမင္လွ်င္ မူးခ်င္သည္။ တကယ္ မူးတာေပါ့။ ဟုတ္သားပဲ။ ေဆး႐ံုတက္တုန္းက အေၾကာေဆး လာထိုးတာ ႁပြန္ထဲ ေသြးတန္႔ၿပီး ဝင္လာတာလည္း ျမင္လိုက္ေရာ မူးသြားလိုက္တာ ရွဴေဆးေတြ ဘာေတြ လာေပးၾကရသည္။ အဲသည္တုန္းကေပါ့ ခင္ေအးရီက သူ႔ကို လာၾကည့္ၿပီး တဟားဟား ရယ္ပစ္လိုက္သည္။ သူေတာ္ေတာ္ မခံခ်င္။

          “သည္လိုပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ့္ ကဗ်ာေတြ ဖတ္ရရင္လည္း ခင္ဗ်ား မူးလဲမွာပဲ” ဟု သူ ေျပာခဲ့မိသည္။

          သည္ေတာ့မွ ခင္ေအးရီသည္ ျမနႏၵာႏွင့္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ကဗ်ာ ဆရာ လင္းထင္မွန္း သူ႔ကို သိသြားၿပီး ေတာင္းပန္သည္။ ညတာဝန္မွ ခဏအားလွ်င္ စကား လာေျပာတတ္သည္။ သူ႔ကို ေတာ္ေတာ္ ဂ႐ုစိုက္သည္။ ဒါနဲ႔ ၿငိၾကေတာ့ေပါ့ေလ။

          သို႔ေသာ္ ခင္ေအးရီႏွင့္ လက္ထပ္သည့္အခါမွာ သူသည္ မလည္မဝယ္ ၁၇ ႏွစ္သား မဟုတ္ေတာ့။ ႀကီးရင့္ခဲ့ၿပီလို႔ ထင္သည္။ ၂၄ ႏွစ္ ခန္႔ရွိၿပီ။ ခင္ေအးရီထက္ ၅ လခန္႔ ငယ္သည္။ ညားစက မယားသည္ ခင္ေအးရီရဲ႕ လက္ေမာင္းေပၚ ေခါင္းအံုး အိပ္တတ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ ေက်ာေပး အိပ္တတ္သည္။ ဘာလိုလိုႏွင့္ ၁၆ ႏွစ္မွ် ၾကာခဲ့ေလၿပီ။

          သားသမီး ငါးေယာက္ႏွင့္ တစ္အိမ္လံုး ျပည့္ခဲ့ၿပီး သားႀကီးက မေအတူ ထြားထြား။ ေရကူးသည္။ အေလးမသည္။ သီခ်င္း ျဖစ္ေအာင္ မဆိုတတ္။ သူ႔အေမလိုပဲ။ အသံကို နားမလည္။ သည္ေလာက္ သီခ်င္း ကဗ်ာ ဝါသနာပါ၍ ပတၱလား၊ ေစာင္းႏွင့္ ေမြ႔ေလ်ာ္သူ၏ သားသည္ သီခ်င္း ျဖစ္ေအာင္ မဆိုတတ္သည္ကို စိတ္ပ်က္ခဲ့ဖူးသည္။ ဒါနဲ႔ေတာင္ အီလက္ထရစ္ဂီတာ လိုခ်င္သည္တဲ့။ ဝယ္ေတာ့ ေပးရဦးမည္။ ငယ္ငယ္က ဆိုလွ်င္ လင္ကတီး မယားကဆိုသည့္ အိမ္ေထာင္မ်ိဳး စိတ္ကူးခဲ့ျမဲ။ ျမနႏၵာႏွင့္ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္တာေပါ့။ သားဖြားမီးယပ္ သမားေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာခင္ေအးရီကေတာ့ သီခ်င္းျဖစ္ေအာင္ မဆိုတတ္ေခ်။ သူတို႔ သားအမိႏွစ္ေယာက္သည္ သီခ်င္းဆိုလွ်င္ သည္အသံကေန ဟိုအသံေရာက္ၿပီး၊ ရယ္ခ်င္လို႔သာ ရယ္ရသည္။ စိတ္ညစ္ညစ္နားကေလာလွသည္။ သမီးသံုးေယာက္က သီခ်င္း ဆိုတတ္သည္။ ပတၱလား တီးၾက၏။ သို႔ေသာ္ စာေတာ္ၾကၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးမားၾကသည္။ အေမ့လို ဆရာဝန္လုပ္မည္တဲ့။ အျမတ္မယူေသာ ေဆး႐ံု ဖြင့္မည္တဲ့။ အေမကေတာ့ ဂ်ာမန္စာ သြားသင္ၿပီး ျပန္လာလွ်င္ သမီးသံုးေယာက္ကို တစ္ဖန္ သင္ျပန္၏။ ၿပီးေတာ့ သားအမိေလးေယာက္ လွ်ာသြက္အာသြက္ျဖင့္ စာက်က္ၾကျမဲ။ အငယ္ဆံုးကေတာ့ အေဖ့သားပင္။ ျမနႏၵာႏွင့္ရလွ်င္ ျမလင္းေထြးလို ကေလးမ်ိဳး ေမြးမွာပဲဟု သူ စဥ္းစားတတ္ၿပီ။ ျမလင္းေထြးက စံပယ္ပန္း ႀကိဳက္ သည္။ ႏွင္းဆီပန္း ႀကိဳက္သည္။ ကဗ်ာ က်က္တတ္သည္။ ယခု ပတၱလား တီးေလၿပီ။ သီခ်င္းဆိုတတ္သည္။ သီခ်င္းဆိုလွ်င္ ပီျပင္လိုက္သည့္အသံ။

          ျမလင္းေထြးဖို႔ ကေလးကဗ်ာ စပ္ရသည္။

          ျမနႏၵာကို ရည္မွန္းသည့္ ကဗ်ာမ်ားျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ လင္းထင္သည္ ကေလးကဗ်ာ စပ္သည္ဆိုေတာ့ အမ်ားက ရယ္ၾကသည္။ ဒါေတာင္ သူတို႔ မသိေသးလို႔။ ကေလးဖတ္ဖို႔ ဝတၳဳမ်ားစြာကို သူ ေရးဦးမည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံ၌ ကေလးစာေပကို ေလးေလးစားစား သေဘာထားၿပီး ေရးၾကတာ မသိၾကဘူးလား။ စီအက္စ္လူးဝစ္ရဲ႕ နားနီယားႏိုင္ငံအေၾကာင္း ခုနစ္အုပ္တြဲစာအုပ္ကို ဘာသာျပန္ဦးမည္။

          တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း အခ်စ္ဆိုတာ လင္မယားမွာသာ ရွိတာပါဟု ရီ ေျပာသလိုပင္ ေတြးမိသည္။ ျမနႏၵာက အိပ္မက္မွ်သာတည္း။ ျမနႏၵာရဲ႕ လက္ဖ်ားေလးကိုမွ သူ မဆုပ္ကိုင္စဖူး။ ရီႏွင့္ေတာ့ အံ့ဩဖြယ္ရာ အရင္းႏွီးဘဝကို ေရာက္ခဲ့သည္။ သားသမီး ပြားစီးခဲ့သည္။ အိမ္ေထာင္ ဆိုသည္မွာ ႐ုပ္သဏၭာန္ကသာ စိုးမိုးတာမ်ားသည္ ထင္၏။ လူ႔ဘဝ အရင္းခံဟာ ႐ုပ္ပဲလို႔ သိပၸံပညာရွင္ မယားသည္ ရီက ေျပာတာ မွန္ႏိုင္၏။ ရီက လူ႔ဘဝႏွင့္ မကြယ္မဝွက္ ရင္းႏွီးရေသာသူ ျဖစ္၏။ သူသာ ေသြးကို ျမင္လွ်င္ မူးခ်င္သည္။ ရီက ဖ်တ္လတ္သည္။ အျမဲ လႈပ္ရွားေနသည္။ သူက ထိုင္းမိႈင္းသည္။ ေတြေဝေငးေမာေနခ်င္သည္။ ရီက တဟားဟား ရယ္စရာအကြက္မ်ားကို ျမင္သည္။ သူက စိတ္ေဝဒနာ ခံစားခ်က္ ျပင္းထန္ တတ္သည္။

          သို႔ေပမဲ့ ျမနႏၵာႏွင့္ သူဟာ ဆင္တူေသာ လိပ္ျပာႏွစ္ေကာင္ျဖစ္လွ်င္၊ ရီႏွင့္ သူက ပန္းႏွင့္ လိပ္ျပာျဖစ္ကာ ပို၍ လိုက္ဖက္ေသာ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးျပဳေသာ အတြဲျဖစ္သည္လို႔ ဆိုရမလားမသိ။ သေဘာျဖဴလွသည့္ ရီႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳရတာ အင္မတန္ ကံေကာင္းသည္လို႔ ဆိုရမလား မသိ။ ေအးေလ ရီႏွင့္ရေတာ့လည္း သည္လိုပဲ ေတြးေတာ့မွာပဲ။ တကယ္ေတာ့လည္း လူ႔ဘဝဆိုတာ မေတာ္တဆ ျဖစ္ပ်က္ျခင္းမ်ားႏွင့္သာ အတိ ျပည့္၍ အစီအစဥ္ အကြက္ခ်ထားျခင္း မရွိ။ ဆန္ေကာထဲ ဆီးျဖဴသီးထည့္ လွိမ့္ေတာ့ ပူးမိသည့္ ဆီးျဖဴသီးကပူးမိ၊ ကြဲကြာသည့္ ဆီးျဖဴသီးက ကြဲကြာတာမ်ိဳးလို႔ ေျပာခ်င္ေတာ့သည္။

          သို႔ေပမဲ့ အစကျပန္ၿပီး စိတ္ႀကိဳက္ျပင္လို႔ရမည္ဆိုလွ်င္ လင္းထင္ ျပင္ခ်င္သည္လား။ ရွင္းရွင္းေျပာရလွ်င္ ျမနႏၵာႏွင့္ အင္းလ်ားမွာ ျပန္ေတြ႔ရာကစၿပီး လင္းထင္ကလည္း ဇက္ရဲလက္ရဲ။ ျမနႏၵာကလည္း သတၱိခဲမို႔ ေနာက္ဆံုး၌ အတူတကြ အသက္ထက္ဆံုး ေပါင္းသင္းၾကရေလသတည္း ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္လို႔ရလွ်င္ ျဖစ္ခ်င္သလား။ သားသမီး ငါးေယာက္ဟာ ႐ုပ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။ ဝါသနာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။ အမူအရာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။ ျမလင္းေထြးေလးေတာင္ ျမလင္းေထြး အစစ္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ၿပီ။ လင္းထင္ လိုလားႏိုင္သည္လား။

          သည္ေတာ့ ကဗ်ာစပ္ရမွ ေနႏိုင္သူမို႔ ကဗ်ာ စပ္ရမည္။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းၾကံသူလို႔ ဆိုခ်င္သလား။ ကဗ်ာစပ္ဖို႔သာ ၾကံရသည္။ ကဗ်ာစပ္လို႔ ေကာင္းလွသည္။

          ေမာင့္ဥယ်ာဥ္ ျခေတာင္ပို႔ေတြမို႔မထင့္

          ႏြဲ႔ႏွင္းဆီ ညႇိဳးေခြညႇိဳ႕ေလေတာ့

          မီး႐ိႈ႕လို႔ ျပာတိုက္လိုက္သည္...

          သစ္စိမ္းခ်ိဳး

          မီးခိုးတအူအူနဲ႔

          မ်က္ရည္ပူ ဆူေတာ့

          ျငဴစူမိသည္...

          ေရစင္ဖ်န္းလိုက္မွ

          ျပာႏွမ္းေမွာင္နက္တဲ့

          ေျမညက္ညက္ညီညီ

          ေျမဆီႏွစ္ သစ္ရွာဆဲ၊

          ေမာင္ မထင္မွတ္ပါဘဲ

          ပြင့္ဖတ္ေငြလႊာႏွင့္

          သစ္ခြျပာရဲရင့္

          ဘယ္နတ္ေမာင္ ေဆာင္ပင့္လို႔

          သစ္ငုတ္တို ခိုတြယ္ပြင့္ပါလိမ့္။

          ေမာင့္ဥယ်ာဥ္ သေရတင့္ပါဘိ

          နမ္းဆင့္ပိုကဲ။   ။

          ျဖဳန္းခနဲပင္ နယ္ကေျပာင္းလာသည့္ ဦးသန္းတင့္တို႔အိမ္က ဖဲဝိုင္းမွာ တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း မွန္မွန္ လာမိလ်က္သားရွိသည္။ ယုယုခင္ကလည္း ေနာက္ေျပာင္လွၿပီ။ လူေတြဟာ သိပ္႐ိုင္းတာပဲလို႔ ထင္သည္။ သူႏွင့္ ျမနႏၵာကို ေျပာၾကဦးမည္။ သည္ေတာ့ ဖဲ႐ိုက္ေလ့မရွိဘဲ ခုမွ႐ိုက္တဲ့ ဝါသနာကိုလည္း ျဖတ္ရမည္။ ျမနႏၵာကို တစ္ပတ္တစ္ခါ သံုးနာရီခန္႔ ေတြ႔ဆံုရတာကို စံုမက္ေနေသး၏။ တစ္ခါေလာက္ ဟိုတုန္းကလို ေထြရာ ေလးပါး စကားေျပာခ်င္ေသး၏။ အင္းလ်ားကန္ေဘးဆိုလွ်င္ ပိုေကာင္းသည္ေပါ့။ သို႔ေပမည့္ ဘဝျခားခဲ့ၿပီ။

          ေမာင့္ႏွမ ျမနႏၵာသည္ ဘယ္လို လွပႏုပ်ိဳေသးလဲ။ ယခင္က ျမနႏၵာ မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ သူ႔အျပံဳးသည္ လန္းဆန္းေသာ ႏွင္းဆီရဲ႕ အလွမ်ိဳး မေဆာင္ေတာ့။ ႀကီးရင့္ သည္းခံတာ ပါသည္။ ဘဝကို သည္းခံခဲ့ေသာ မိန္းမ၏ အျပံဳး၊ မိန္းမေပြေသာ ဆရာဝန္ႀကီးကေတာ္၏ အျပံဳး၊ သတၱိ ရွိတတ္လာၿပီဆိုတာ ျပေသာ အျပံဳးသာ ျဖစ္သည္။ ကိုလွဦးလို မ်က္ႏွာ႐ူးကိုလည္း ျမနႏၵာ သည္းခံလို႔ ျပံဳးျမဲျပံဳးလိမ့္မည္။

          ဖဲဝိုင္းသို႔ လာတိုင္း ေဘးကအျမဲပါေသာ ရီက တဟားဟား ရယ္ေမာဆဲ။ လင္းထင္သည္ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ျမနႏၵာကို ေငးေမာမိကာ ႏွစ္ေယာက္သား မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုလွ်င္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အျပံဳးတို႔သည္ လမ္းခုလတ္တြင္ တိုက္မိကာ ၿပိဳင္တူ ေတာင္းပန္မိၾကမည္လို႔ သူ ၾကံၾကံ ဖန္ဖန္ ေတြးတတ္သည္။

          တစ္ခါတုန္းက ေမာင့္ႏွမ ျမနႏၵာ။ ခုလည္း မျပစ္မွားရက္ပါဘူး။ လြမ္းဖြယ္ အိပ္မက္မက္ေစေသာ၊ ကဗ်ာစပ္ေစေသာ ေမာင့္ႏွမ ျမနႏၵာ၊ ကဗ်ာစပ္ခြင့္ ရင္ခုန္ခြင့္ ရသည့္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

          ဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုလွ်င္ ၁၆ ႏွစ္မွ် ေပါင္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ မယားသည္ ဆိုသည္က ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ကို ရင္ခုန္ေစႏိုင္ေတာ့မည္လဲ။ ၿပီးေတာ့ ခင္ေအးရီဆိုသည္က လႈပ္ရွားအသက္ဝင္၍ အင္အား ရွိသူျဖစ္ေလသည္။ စိတ္ကူးယဥ္ဖြယ္ ပန္းပြင့္ပမာ မိန္းမစားမ်ိဳး မဟုတ္။ လင္းထင္ မျမင္ဝံ့ေသာ ေသြးကို သူက ခ်စ္သည္တဲ့။ ေသလုေျမာပါး လူနာကို ေသြးသြင္းရတာ၊ အသက္ ဆက္ရတာ ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္စရာ၊ အားရစရာ ေကာင္းသလဲတဲ့။ ေသြးပုလင္းမ်ားကို ခ်စ္သည္တဲ့။

          ျမနႏၵာရဲ႕ အျပံဳးကေတာ့ လဲ့ေနတာပဲကြယ္။ ခုတေလာ ကဗ်ာ စပ္ခ်င္ျပန္သည္။ သို႔ေပမည့္ ယုယုခင္က “ကိုကိုငမ္းတို႔ရဲ႕” အစခ်ီေသာ ၾကမ္းတမ္းသည့္ အသံကို ၾကားလိုက္၏။ နားမလည္လိုက္၊ နားထဲ ပူေလာင္ လွ၏။ စိတ္ကူးပ်က္သြား၏။ သူ႔ရဲ႕ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္လွေသာ အိပ္မက္သည္လည္း အလန္႔တၾကား ပ်က္ျပယ္ေလၿပီ။

xxx

ပန္းခ်ီဆရာ ကိုတင္ေမာင္ကမူ ျမနႏၵာကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ရင္တြင္းမွ ေအးသြားသည္။

          သူ၏ တုန္ယင္ေသာ လက္မ်ားသည္ ၿငိမ္သက္ေနၿပီး သူသည္ ေစာေစာက စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ထိန္းရင္း စီးကရက္တစ္လိပ္ ကမန္းကတန္း ညႇိလိုက္ရေသာ္လည္း ျမနႏၵာ ဝင္ဝင္လာခ်င္း ဒိတ္ခနဲ ျဖစ္မည့္အစား ႏွလံုးၿငိမ္သြားသည္။ ျမနႏၵာသည္ သူေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ ပံုသဏၭာန္ႏွင့္ ညီသည္။ သူ လွသည္လို႔ ေခၚခ်င္ေသာ အလွကို ေဆာင္သည္။ သူ ထင္ျမင္သည္ထက္ ပို၍ မာနႀကီးမားကာ၊ သို႔ေသာ္ ထိုမာနသည္ ပ်က္ျပယ္ ဆဲ။ ႏွစ္မၾကာခင္ လံုးဝ ပ်က္ျပယ္၍ သိမ္ေမြ႕ျခင္း သက္သက္မွ်သာ က်န္မည္ဟု သိရေသာ မ်က္ႏွာ အမူအရာ ရွိသည္ကို ရိပ္မိရ၏။ ျမနႏၵာ၏ မ်က္ႏွာကို သူ ကူးဆြဲခ်င္သည္။

          ျမနႏၵာ၏ ပံုကိုကူးဆြဲလွ်င္ “ဘဝကိုခင္သူ” လို႔ အမည္ေပးမည္။ ပန္းခ်ီကားက မ်က္ႏွာသည္ လွပ၍ ထိုအလွသည္ပင္ ဘဝကို ခင္မင္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထိုမ်က္ႏွာသည္ အရာရာကို အႏုစိတ္ျမင္တတ္၍ ေဝဒနာကို ထက္ျမက္စြာ ခံစားတတ္ေသာ အဓိပၸာယ္ ရွိေသာအလွ ျဖစ္သည္။ ညိဳ႕ေမွာင္ေသာ မ်က္လံုးမ်ားက စကားေျပာသည္။ ျပံဳးဟန္က တစ္ဖက္သားကို ထိခိုက္သည္။ တစ္ခါ ၾကည့္႐ံုျမင္႐ံုႏွင့္ ၿပီးရေသာ မ်က္ႏွာ မဟုတ္။ အတြင္းသ႑ာန္ကို စိတ္ဝင္စားေစ၊ ေစ့ငုခ်င္ စိတ္ေပါက္ေစေသာ မ်က္ႏွာပင္။ ျမနႏၵာဆိုေသာ မိန္းကေလးသည္ အ႐ိုက္ နာ၍ ပါးလႊာက်နေသာ အိုးပမာ ဘဝကို သည္းခံခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ သတၱိ ရွိသူမို႔ ဘဝကို အခင္အမင္ မေလ်ာ့။ တစ္မ်ိဳးေတာင္ တိုးလို႔ ခင္ႏိုင္ေသး၏။ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ဝန္မေလးေသာ ခင္မင္နည္းမ်ိဳးပင္။ ဒါသည္သာ အမွန္တရားျဖစ္သည္။ ထိုအမွန္တရားကို ျမင္ခဲ့ေသာ မ်က္ႏွာသည္ လွပေသာ မ်က္ႏွာပင္ ျဖစ္သည္မွာေတာ့ အံ့ဩစရာေလလား။ သို႔မဟုတ္ အလွသည္ အမွန္တရားပင္ ျဖစ္သည္ဆိုတာ ဒါကိုပင္ ဆိုလိုေလသလား။

          သူက ေနရာေပးလိုက္သည္ကို ျမနႏၵာသည္ “ေက်းဇူး” ဟုသာ တိုးတိတ္စြာဆိုကာ ထိုင္သည္။ သူႏွင့္ မ်က္လံုးခ်င္း အတန္ၾကာ ဆံုေသး၏။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျပန္ေတြ႔သလို မွတ္မိသိရွိၾက၏။ တစ္ခါ မျမင္ဖူးခဲ့ေသာ္လည္း ယံုၾကည္ႏိုင္၏။ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ဖံုးအုပ္ကြယ္ဝွက္စရာ မလိုေသာသူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾက၏။ လိမ္လည္လွည့္ျဖားဖို႔ရာဆိုသည္မွာ မၾကံစည္စေကာင္း။ ထို႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္၏။ ေပါ့ပါး၏။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ ျမနႏၵာႏွင့္ သူ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

          သူက ျမနႏၵာကို လူတစ္ေယာက္ဟုသာ ျမင္၏။ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို လူတစ္ေယာက္ဟု ျမင္ဖို႔ရာ သူ ခဲယဥ္းသည္ မဟုတ္။ သူ၌ တရားမွ်တေသာ စိတ္သာ ရွိ၏။ သူသည္ လူပ်ိဳႀကီးျဖစ္၍ ငယ္ျဖဴ ဘုန္းႀကီးကဲ့သို႔ သန္႔ရွင္းစြာ ေနလာ၏။ ဘဝ၌ မိမိတစ္ေယာက္ႏွင့္ပင္ ျပည့္စံု လံုေလာက္ခဲ့၏။ လူတို႔ ျပင္းထန္စြာ မက္ေမာၾကေသာ ကာမဂုဏ္ ဥစၥာ ဟူသမွ်ကို သူ႔ေျခမွ ေျမမႈန္႔မွ်သာ သေဘာထား၏။ ျမနႏၵာႏွင့္ သူ ဆက္ဆံ ရာ၌ လိင္ဆိုေသာ စကားကို ေမ့ထားႏိုင္လိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ျမနႏၵာ၏ ပံုတူမ်ား ဆြဲၿပီးလွ်င္ အိပ္ရာေခါင္းရင္း၌ စီတန္းခ်ိတ္ဆြဲႏိုင္မည္။ သာမန္ လူအေပါင္းတို႔ ေစာ္ကားျခင္းမွ ကင္းလြတ္ရန္ ဖဲလိုက္ကာျဖဴျဖင့္ေတာ့ ဖံုးအုပ္ထားမည္။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္လို၍ေတာ့ မဟုတ္။ ထို႔ျပင္ သူ ပထမဆံုး ေရးဆြဲမည့္ ျမနႏၵာ၏ ရင္ခြင္၌ လက္ဝါးတိုင္မွ ခ်ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ၊ အသက္စြန္႔ေသာ ခရစ္ေတာ္၏ ႐ုပ္ခႏၶာသည္ ေခြေပ်ာ့ေနလိမ့္မည္။ အဆံုးစြန္ေသာ ဒုကၡေဝဒနာ တည္ရာ သခင္ေယ႐ႈ၏ မိခင္အျဖစ္ ျမနႏၵာကို သူ အရင္ဆံုး ဆြဲမည္။

          ထိုအခါ မိတ္ေဆြမ်ားကေရာ၊ သူစိမ္းတစ္ရံစာမ်ားကေရာ သူ႔ကို ေမးၾကဦးမည္။ ခရစ္ယာန္လား၊ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ဘူးလား။ သူ အေျဖ ေပးရန္ မလိုပါ။ သူ႔၌ အေျဖ မရွိ။ အေၾကာင္းမူကား သူသည္ ထိုေမးခြန္း ကို သူ႔ဘာသာ တစ္ခါမွ် မေမးခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ပင္။ ဘဝ၌ ထိုေမးခြန္း မတည္ရွိ။

          ေဘးပတ္လည္ကို ၾကည့္လိုက္၏။ လူအားလံုးပင္ ျမနႏၵာကို ေငးေမာၾက၏။ နိမ့္က်ေသးသူ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စကမူ ျငဴစူ လိမ့္မည္။ ေစာ္ကားခ်င္မည္။ သာမန္လူတို႔က ျမနႏၵာကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖင့္ တပ္မက္ေမာၾကမည္။ လင္းထင္ကိုေတာ့ သူ ခြင့္လႊတ္မည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ေယာက္မက်န္ပင္ ျမနႏၵာ ဘယ္သူလဲဆိုတာ သိၾကမည္ မဟုတ္။ မိမိတစ္ေယာက္သာ သိသည္။ ျမနႏၵာကိုယ္ႏိႈက္ပင္ မိမိေလာက္ သိျမင္ ပါမည္လားဟု သံသယ ဝင္ဆဲ။ ျမနႏၵာသည္ သူ႔ကို ေကာ့ျဖဴးေသာ မ်က္ေတာင္မ်ားလွန္၍ ညိဳ႕ေမွာင္ေအးေဆးေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ အသိ အမွတ္ျပဳဟန္ ၾကည့္ျပန္ရာ သူတို႔ ထပ္ေတြ႔ၾကရမည္ကို ကတိေပးလိုက္သည္။ သူသည္ ဘဝတစ္ရပ္ကို ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္အျဖစ္ ဆြဲရေတာ့မည္။ လူျဖစ္ရသည္မွာ ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းပါလိမ့္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေက်းဇူးတင္ခ်င္ေလ၏။ ဒါႏွင့္ပဲ ဘုရားဆိုတာ ေပၚေပါက္ လာရသည္ထင္၏။


xxx


(ၾကည္ေအး)


မွတ္ခ်က္ - ဒုတိယအၾကိမ္ (ပန္းေရႊျပည္စာအုပ္တုိက္ ) ၊ တတိယအၾကိမ္ (Comet Books) ၊ စတုတၳအၾကိမ္ (စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳစာအုပ္တိုက္) မ်ားမွ ျပန္လည္ပံုႏႈိပ္ထုတ္ေ၀ရာတြင္ စာေပစိစစ္ေရးေၾကာင့့္ျဖတ္ေတာက္ခံရသည့္ စာသားမ်ားကို မူရင္း ပထမအၾကိမ္အတိုင္းျပန္လည္ရွာေဖြထည့္သြင္းထားပါသည္ ။ 


[ေက်းဇူးစကား X ေမာင္ ကုိကုိ ႏွင္႔ ျမနႏၵာ အတြက္ အလုပ္မ်ားသည္႔ၾကားက အားထုတ္ေပးခဲ႔ၾကေသာ မစႏၵာလႈိင္ ျမတ္သႏၱာ ညိဳ တုိ႔အား အထူး ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။]


အပိုင္း-၆ ဆက္ရန္ 


{ Kyiaye literature ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }



No comments:

Post a Comment