Tuesday, 6 November 2018

ႏွမလက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ " ထင္လင္း

ႏွမလက္ေလွ်ာ့ ေနေလေတာ


"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


ထင္လင္း


ဖိုးေမာင္ သူ႔ဟာသူ လူပ်ိဳႀကီး လုပ္ေနရတာ အၿငိမ္းခ်မ္းသား။ 


ဘာမွ ပူပန္စရာ ေၾကာင့္ၾကစရာရယ္လို႔ မရွိသေလာက္ ေန႔စဥ္ နံနက္ ေစာေစာထ၊ ေက်ာင္းဝင္းထဲ အမႈိက္သ႐ုိက္ကေလး ဘာကေလး လွဲက်င္းၿပီး ေရတြင္းက ေရခပ္၊ မ်က္ႏွာသစ္။ 


ၿပီးေတာ့ ေရအိုးစင္ကား ေသာက္ေရအိုးေတြ ၾကည့္။ ေရလိုရင္ ေရျဖည့္ၿပီး ဘုန္းဘုန္း သြားဝပ္ခ်။ စားစရာ အခ်ိန္မီလည္း စား၊ မမီလည္း ၿမိဳ႕ထဲက်မွ ဝယ္စား၊ ပိုက္ဆံျပတ္လို႔ ဘုန္း သြားေလွ်ာက္ရင္ တစ္ဆယ္၊ ဆယ့္ငါးက်ပ္၊ ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္အထိ ဘုန္းဘုန္းရဲ့ နဝကမၼအလွဴေငြထဲက ထုတ္ေပးလိုက္တာပဲ။ 


တစ္ခါတေလ ဘာမွ အေၾကာင္းရွိရွိ မရွိရွိ “ဟဲ့ ဖိုးေမာင္၊ လာ၊ ေရာ့။ နင္ အက်ႌဝယ္ ဝတ္။ ပုဆိုးဝယ္ ဝတ္” ဆိုၿပီး ငါးဆယ္မ်ိဳး တစ္ရာမ်ိဳး ဆိုသလို ေပးေသးတယ္။


အလုပ္ကေတာ့ ၿမိဳ႕ထဲက႐ုံးမွာ အထက္တန္းစာေရး ေပမယ့္ သူ႔အထက္က လခနည္းစား အရာရွိငယ္မ်ားထက္ သူက ေျပာင္ေျပာင္ေရာင္ေရာင္ ရွိေသးတယ္။


ဟုတ္တယ္ေလ။ သူက ေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲမွာ။ အုတ္တိုက္ႏွင့္ဘာႏွင့္ အခံ့စား။ စားေတာ့ ထမင္းဆိုင္။ ေသာက္ေတာ့ ေရအိုးစင္။ ဘာမွ ကုန္စရာမရွိ။ 


တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ သူ႔ေနရာ ေရာက္ေအာင္ကေတာ့ ဖိနပ္ခၽြတ္ၿပီး  ဝင္ရတယ္။ ဒါပါပဲ၊၊ 


အဲ၊ ဒါကေလးေလာက္ကေတာ့ ဝန္မေလးသင့္ပါဘူးေလ။ သူ႔ဟာသူ တစ္ေကာင္ႂကြက္မို႔ ဘုန္းဘုန္းက ၾကည့္ရႈထားတာ။ 


သကၤန္းဝတ္ႏွင့္ မေပ်ာ္ဘူးေလွ်ာက္ေတာ့ “လူ႔ေလာကထဲေနရင္ လူစဥ္မီေအာင္ေကာ့ စာတတ္မွဟဲ့” ဆိုၿပီး ဘုန္းဘုန္းက ေလာကဓာတ္ေက်ာင္းလို႔ ဆိုတဲ့ လူေက်ာင္း။ အဲ၊ အဲဒီ လူေက်ာင္းဆိုတာက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမဟုတ္တဲ့ ေက်ာင္း။ ေလာကုတၱရာစာကို ဘုန္းႀကီးေတြက သင္ေပးတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြသာ ရွိခဲ့တဲ့အခ်ိန္က အဲသလို အစိုးရ ပညာေရးဌာနက ဖြင့္ေပးတဲ့ေက်ာင္း။ ဒိစႀတိတ္ေကာင္စီက ဖြင့္ေပးတဲ့ ေက်ာင္းေတြ။ 


သင္တဲ့ဆရာေတြကလည္း လူဝတ္ေၾကာင္၊ သင္တဲ့ဘာသာရပ္ေတြကလည္း ေရွးက ေလာကဓာတ္လို႔ ေခၚခဲ့ၾကတဲ့ သိပၸံနည္းက် သင္တဲ့ ဂဏန္းသခၤ်ာတို႔၊ ပထဝီဝင္တို႔၊ ရာဇဝင္လို႔ေခၚတဲ့ ႏုိင္ငံသမိုင္းတို႔ေပါ့။ 


အဲ၊ ဘုန္းဘုန္းကပဲ လူလုပ္မွာျဖင့္ လူေက်ာင္းသြားေနဆိုလို႔  တစ္တန္းႏွစ္တန္းကစ ဆယ္တန္းေအာင္၊ ေနာက္ ေကာလိပ္အထိ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ ထားရွာပါတယ္။ 


ဒါေပမယ့္ ပညာပါရမီ နည္းသလား မသိဘူး။ ဖိုးေမာင္ စာဘက္ စိတ္ကုန္သြားလို႔ တစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ ရပ္ၿပီး ေအာက္တန္းစာေရး ဝင္လုပ္၊ ေနာက္ လုပ္သက္ကေလး ေတာ္ေတာ္ရလာေတာ့ အထက္တန္းစာေရး။ ဒီအထိ သူ႔ဘဝဟာ ေအးခ်မ္းပါတယ္။ 


အဲ အဲ၊ သူႏွင့္အတူ ဘုန္းဘုန္းရဲ့ အမအစႏွင့္ လူျဖစ္ခဲ့ သူ႔အေဖာ္ ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ႀကီးမို႔ သူ႔ကို အရွည္ႀကီး အရွည္ႀကီးလို႔  ေခၚေနၾကတဲ့ သာထူးဆိုတဲ့ အေကာင္ကေတာ့ လူလည္ လူရႈပ္ လူေပြ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကပ္ေနၿပီးေတာ့ကိုပဲ ေဆး႐ုံ ခဏခဏ တက္ရတဲ့အေကာင္။ 


ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ ဒီအေကာင္ ကသာမွာ လူပ်ိဳလုပ္တာကို မသိရွာဘူး။ ေဆးဖိုးဝါးခေတာင္းရင္ “တယ္ ခ်ဴခ်ာတဲ့ ေကာင္ပဲ” ဆိုၿပီ ထုတ္ထုတ္ေပးရွာတယ္။ 


အဲဒီအေကာင္ေပါ့။ 


ဟိုက စာကေလး စပ္စပ္စပ္စပ္ ဖတ္၊ ဒီက စာကေလး စပ္စပ္စပ္စပ္ႏွင့္ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ခရစ္ယာန္ သမၼာက်မ္းစာဆိုလား ခံ့ခံ့ညားညား စာအုပ္ႀကီးတစ္အုပ္ကို ဘယ္ကရလာတယ္ မသိ ေက်ာင္းကိုယူလာၿပီး ဖိုးေမာင္ကို ဖတ္ျပတယ္။ ခရစ္ယာန္ အာဒိကပၸက်မ္းတဲ့။ အဲဒီက်မ္းစာထဲမွာ “ေယာက္်ားသည္ တစ္ေယာက္တည္း မေနေကာင္း” လို႔ ထာဝရအရွင္ ဘုရားသခင္က ေဟာတယ္ဆိုတဲ့ စာရယ္။ ၿပီးေတာ့ “ထာဝရအရွင္ ဘုရားသခင္သည္ လူကို ႀကီးေသာအိပ္ျခင္းျဖင့္ အိပ္ေစေတာ္မူ၍ လူသည္ အိပ္ေပ်ာ္စဥ္ နံ႐ုိးတစ္ေခ်ာင္းကို ဘုရားသခင္ ထုတ္ၿပီးလွ်င္ ထိုအ႐ုိးအစား အသားကို ေစ့စပ္ေတာ္မူ၍ ထာဝရအရွင္ ဘုရားသခင္သည္ လူထဲကထုတ္ေသာ နံ႐ုိးျဖင့္ လူမိန္းမကို ဖန္ဆင္း၍ လူရွိရာသို႔ ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့၏” ဆိုတဲ့စာေတြကို ဖတ္ျပတယ္။ 


“ေဟ့၊ မိန္းမဆိုတာ ေယာက္်ားအတြက္ သက္သက္ ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းေပးရတဲ့ သတၱဝါတဲ့ကြ။ လူေယာက္်ားဟာ လူမိန္းမႏွင့္ေနတာ ထာဝရဘုရား အလိုေတာ္အတိုင္းတဲ့ကြ။ မနိပ္လား” 

“ေဟ့၊ မင္းဟာက တို႔ဘုရားက ေဟာတာမွ မဟုတ္ဘဲကြာ။ တိုးတိုးေျပာကြ။ ဘုန္းဘုန္းၾကားသြားလို႔ ႀကိမ္ေဆာ္ၿပီး ႏွင္ထုတ္ ေနဦးမယ္” 

“ဘယ္ဘုရားက ေဟာေဟာ သဘာဝကေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲကြ။ မင္းဟာက ဘုန္းႀကီးလည္း မဝတ္၊ လူလိုလည္း မေနခ်င္”

“ငါ့ဟာငါ ... ေအးေအး ေနပါရေစကြာ” 


တကယ္ေတာ့ ဖိုးေမာင္က တကယ့္ လူ႐ုိးလူေအး။ သာထူးက ဘ႐ုတ္။


သူက ဖိုးေမာင္ကို ဘယ္လို ဆြယ္တရားေတြ ေဟာတယ္ေတာ့ မသိဘူး။ တစ္ခါတစ္ခါ သာထူးသြားရာကို ဖိုးေမာင္ပါ လိုက္သြားတတ္တာကို ဖိုးေမာင္ ငယ္ငယ္ကတည္းက သားသမီးလို ေမြးလာတဲ့ ကပၸိယႀကီး ဦးပိုက္က မသကၤာလို႔ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္က ပထမ သာထူးကို ေခၚစစ္တယ္။ ဘာမွ ေမးလို႔မရဘူး။ 


ေနာက္ ဖိုးေမာင္ကိုေခၚၿပီး ဘုရားေရွ႕မွာ ငါးပါးသီလေပးၿပီး စစ္ေတာ့ အကုန္ေပၚတယ္။ 


ဖိုးေမာင္ဆိုတဲ့အေကာင္က လူေအးလူ႐ုိး။ အျပစ္ကို သိပ္ေၾကာက္။ “ေျပာ ေျပာ ငါ နင့္ကို ဘယ္လိုမွ အေရးမယူဘူး။ ျဖစ္တာသာ ေျပာ” ဆိုေတာ့ ဖိုးေမာင္ ေျပာရေတာ့တာေပါ့။ 


ဘုန္းဘုန္းဆိုတာလည္း သူ႔ကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေရွာက္ လာခဲ့ရတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ မဟုတ္လား။ 


ေနာက္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက “နင္ ေနာက္တစ္ခါ အဲသလို လုပ္တယ္ၾကားရင္ ေသေပေတာ့” လို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ သတိေပးၿပီး သာထူးကိုေတာ့ ေက်ာင္းက ႏွင္လိုက္တယ္။ 


ေက်ာင္းကထြက္သြားရတဲ့ သာထူးဟာ ဖိုးေမာင္အေပၚ မေက်မခ်မ္းႏွင့္ “အေတာ္ အသုံးမက်တဲ့ အေကာင္ကြာ။ လူႀကီးေတြ လုပ္တဲ့အလုပ္ ကေလးႏွင့္ တြဲလုပ္မိသလိုပါပဲ။ ေနာက္မ်ားေတာ့ တန္ကြာ” လို႔ ေျပာသြားေသးသတဲ့။ 


ေနာက္ေတာ့ တကယ္ပဲ သူ ဖိုးေမာင္ကို အဖက္မလုပ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ 


ဒါက ကိစၥမရွိဘူး။ ဒီကိစၥက ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားဖို႔ပါပဲ။ 


ဒါေပမယ့္ အဲသလို ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ မျဖစ္ႏုိင္တာက ဖိုးေမာင္၊ သူ႔ခမ်ာ အေဖာ္ကလည္း မရွိ။ နတ္သမီးႏွင့္ေတြ႕ၿပီး နတ္သမီး ဘယ္လိုက္ရွာရမွန္း မသိေတာ့ စိတ္ေနာက္သြားတဲ့ ဘုရင္လို သူ႔မွာ စိတ္မေနာက္႐ုံတစ္မည္ ေယာက္ယက္ခတ္သြားတယ္။ 


သာထူးကလည္း တကယ့္ကို ေက်ာင္းဘက္ကို ေျခဦးေတာင္ မလွည့္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုတယ္။ 


အဲ အဲဒီေနာက္မွာ အထက္တန္းစာေရးႀကီး ကိုဖိုးေမာင္။ အဲ အဲ ႐ုံးမွာေတာ့ ကိုေမာင္ေမာင္ေပါ့ေလ။ အဲ အဲဒီ ကိုေမာင္ေမာင္ဟာ “ေယာက္်ားသည္ တစ္ေယာက္တည္း မေနေကာင္း” ဆိုတဲ့ တရားကို မ်ားမ်ားႀကီး ႏွလုံးသြင္းလာတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ 


သူ႔မွာ လူမွန္းသူမွန္း သိတတ္စအရြယ္ကစၿပီး ဘာမဆို ဖန္တီးၿပီး ေနလာခဲ့တာကို ၿငိဳျငင္လာတယ္။ 


ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက အစားအစာ၊ ဆိုင္က အစားအစာကို ၿငီးေငြ႕သလို ျဖစ္လာတယ္။ 


သူ႔ေက်းဇူးရွင္ ဘုန္းဘုန္းက သူ႔ကို ညမထြက္ရ အမိန႔္ႏွင့္ ထားတာကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္တယ္။ အေနက်ဳံ႕တယ္လို႔ ထင္လာတယ္။ 


သူ႔မွာ ေယာနိေသာ မနသီကာရဆိုတဲ့ သင့္တင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းတာေတြ အေတာ္ေခါင္းပါးလာတယ္။ အေယာနိေသာ မနသီကာရ ဆိုတဲ့ မသင့္ေသာ ႏွလုံးသြင္းေတြ မ်ားလာေတာ့ အင္မတန္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနရတဲ့ သူ႔ဘဝကို ဆင္းရဲလွခ်ည့္လားလို႔ ျမင္လာတယ္။ 


ေနာက္ သူ မိန္းမ လိုခ်င္လာတယ္။ ဆိုင္ဝယ္စားရတာ ပိုက္ဆံကုန္လွတယ္လို႔ခ်ည့္ လွည့္ေတြးတယ္။ မိန္းမယူဖို႔ဘက္က မဲ မ်ားလာတယ္။ 


ဆိုင္ထမင္း ဆိုင္ဟင္း၊ ေက်ာင္းထမင္း ေက်ာင္းဟင္းကို အျပစ္ရွာလာတယ္။ ဒါေတြခ်ည့္ စားေနရင္ အသက္မွ ရွည္ပါ့မလား လို႔လည္း စိုးရိမ္လာတယ္။ 


တစ္ေယာက္တည္း ေနတဲ့သူဟာ က်န္းမာေနတုန္းေတာ့ ကိစၥမရွိ။ နာေရးဖ်ားေရး ခက္တယ္ဆိုတာကို တကယ္ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ျဖစ္လာတယ္။ 


ဒီေတာ့ သူ ဘာလုပ္မလဲ။ အဲ မိန္းမ ယူမယ္ေပါ့။ 


မိန္းမ ဘယ္ကရမလဲဆိုေတာ့ အင္း ဒီေခတ္က ေကၽြးႏုိင္ေမြးႏုိင္မည့္ အေျခရွိတဲ့လူဆိုရင္ အထက္တန္းစာေရးေလာက္ ျဖစ္ဦးေတာ့ မိန္းမ မရွားဘူး ဆိုပါေတာ့။ ထုတ္တန္လွ်င္ ေလ်ာက္ စြပ္မွာပါပဲ ဆိုသလို ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာကေတာ့ ရမွာေပါ့။ 


မေငြၾကည္တဲ့။ 


႐ုပ္ကေလးက သနားကမားပါပဲ။ သူ႔ခမ်ာ အပ်ံစားႀကီး မဟုတ္ရွာေပမယ့္ က်န္းက်န္းမာမာ ျပည့္ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳးႏွင့္ ႐ုိး႐ုိးသားပါပဲ။ 


သူက ဖိုးေမာင္လက္ေအာက္က ေအာက္တန္းစာေရး၊ သူကလည္း ဖိုးေမာင္လို တစ္ေကာင္ႂကြက္။ အေဒၚအိမ္မွာ ထမင္းခ်က္ရင္း ေက်ာင္းတက္လို႔ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ သူ႔အေဒၚရဲ့ေယာက္်ားက ဩဇာတိကၠမႏွင့္လူမို႔ ႐ုံးတစ္႐ုံးမွာ ေအာက္တန္းစာေရး အလုပ္ရတယ္။ 


သူ႔မွာ ျမင့္မားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးေတြ မရွိေပမယ့္ တစ္ေန႔ေန႔ ငါ ဒီအိမ္ကၽြန္ဘဝက လြတ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ ရွိတယ္။ အေဒၚေယာက္်ားကေတာ့ အခု ဆုံးသြားရွာပါၿပီ။ အေဒၚသာ အိုမင္းမစြမ္းႏွင့္ သမီးအိမ္မွာ တစ္ခန္း ကန႔္ၿပီး မေငြ႕ၾကည္ႏွင့္ သူတို႔တူအရီးႏွစ္ေယာက္ သူတို႔ဘာသာ ခ်က္ျပဳတ္ စားေနၾကရတာ။ 


ခ်မ္းသာလွတယ္ ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဘဝ ေအးခ်မ္းပါတယ္။ မေငြၾကည္အဖို႔ ေသြးသားရင္းက ဒါပဲရွိတယ္ မဟုတ္လား။ 


အေဒၚရဲ့ တျခား သားသမီးေတြက တစ္ခါတစ္ခါ လာၾကည့္ေပမယ့္ အိမ္မွာ ဒိုင္ခံကေတာ့ မေငြၾကည္ပဲ။ 


သူ မရွိရင္ ဒီအဘြားအိုကို သူ႔လို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ၾကည့္ရွျပဳစုႏုိင္သူ မရွိဘူး။ 


ဒီအေဒၚပါ မရွိေတာ့ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ မေငြၾကည္ စိတ္ထဲမွာ သင့္ရာ ေဘာ္ဒါေဆာင္တစ္ေဆာင္ သြားေနၿပီး ထမင္းကို ခ်ိဳင့္ေပး စား၊ အားလပ္ခ်ိန္ မ်ားမ်ားရမွ ဝတၳဳစာအုပ္ေတြကိုလည္း အားရပါးရ ဖတ္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ မပီမသဘဲ ဆိုရေစဦးေတာ့။ အဲဒီအၾကံအစည္ ကေလးေတြကေတာ့ ရွိေနခဲ့ဟန္ တူပါတယ္။ 


ဖိုးေမာင္က သူ ဆိုင္ထမင္း ဆိုင္ဟင္း စားရတာၾကာေတ့း ၿငီးေငြ႕လာတယ္လို႔ ညည္းေတာ့ မေငြၾကည္က သူ႔အိမ္က ထမင္း ဟင္း အပိုထည့္လာၿပီးေတာ့ ေကၽြးတယ္။ မေငြၾကည္က အခ်က္အျပဳတ္ ေကာင္းေတာ့ ဖိုးေမာင္ သေဘာက်သြားတယ္။ 


မေငြၾကည္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေငြေၾကးျပည့္စုံသူ မဟုတ္၊ သူ႔အေဒၚကလည္း သူေဌးမဟုတ္ေတာ့ အပ်ံစား ပါတိတ္ေတြ၊ ထိုင္းဆစ္ေတြ မေငြၾကည္ မဝတ္ႏုိင္ဘူး။ ႐ုိး႐ုိးယဥ္ယဥ္ႏွင့္ ေသေသသပ္သပ္ ဝတ္တတ္ဆင္တတ္ေတာ့ ဖိုးေမာင္က သူ႔လခႏွင့္ ေလာက္ႏုိင္တဲ့ မိန္းမပဲလို႔ စိတ္ထဲက တြက္လိုက္မိတယ္။ 


မေငြၾကည္ကလည္း သူကိုယ္တိုင္က ေအာက္တန္းစာေရးဆိုေတာ့ အထက္တန္းစာေရးကို အထင္ႀကီးထားဟန္ တူပါတယ္။ ဘာေျပာေျပာ ႏွစ္ေယာက္ရတဲ့လခႏွင့္ လိမ္လိမ္မာမာေနရင္ ဟန္က်မယ္ဆိုတဲ့စိတ္က ဝိုးတဝါးပဲ ျဖစ္ဦးေတာ့ ရွိေနတယ္။ 


အသက္ေတြက သိပ္ငယ္ၾကေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကေတာင္ သူတို႔ကို လူပ်ိဳႀကီး အပ်ိဳ႕ႀကီး ေခၚေနၾကၿပီ။ ျမန္ျမန္ယူလိုက္တာ ေကာင္းမယ္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ကုန္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြ ႏွေျမာလိုက္ပါဘိ ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနမယ္။ 


“ကဲ၊ ေျပာေန ၾကာတယ္ မေငြၾကည္ရယ္။ မင္းႏွင့္ငါႏွင့္ ႐ုံးသြားၿပီး လက္ထပ္လိုက္ၾကစို႔” လို႔ ဖိုးေမာင္ ေျခတစ္လွမ္း ေရွ႕တိုးလိုက္တဲ့ေန႔က သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလုံး ရင္တထိတ္ထိတ္ႏွင့္ ေန႔လယ္စာ အတူစားခဲ့ၾကတဲ့ ဆိုင္ထဲက ထြက္။ ႐ုံးဘက္ မျပန္ၾကေသးဘဲ ၿမိဳ႕ထဲက ပလက္ေဖာင္းေတြေပၚ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ ေလွ်ာက္ၿပီး လမ္းျဖတ္ကူးတဲ့အခါ တစ္ေယာက္လက္ တစ္ေယာက္ဆြဲလို႔။ အဲ အဲဒါ ေသာၾကာေန႔က။ 


ေျပလည္သြားၾကတာလား ဆိုေတာ့ ဒီလိုလည္း မဟုတ္ဘူး။ မေငြၾကည္က “ႀကီးႀကီးႏွင့္ တိုင္ပင္ရဦးမယ္ ကိုေမာင္ရယ္” လို႔ ေျပာေတာ့ သူ႔ဘက္ကို တစ္ဝက္ပါလာၿပီဆိုတာ သိလိုက္ရတာႏွင့္အတူ ဖိုးေမာင္ကလည္း ဘုန္းဘုန္းကို ေလွ်ာက္ဖို႔ ရွိေသးတယ္ဆိုတာကို သတိရလိုက္တယ္။ 


အို ဒါေတြကေတာ့ ဝတၱရားအရ ေျပာရတာေတြပါ။ အကန႔္အကြက္လည္း ဘယ္ဘက္မွာမွ ရွိမည္မထင္ပါဘူး။ ရွိလည္း လူပ်ိဳေပါက္ အပ်ိဳေပါက္ကေလးေတြမွ မဟုတ္ၾကတာ။ ကိုယ့္ကိစၥ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဆုံးျဖတ္လို႔ ရတာပဲ။


ဒီ အသက္အရြယ္ မေျပာႏွင့္။ ႏွစ္ဆယ္ဆိုရင္ပဲ ကိုယ့္ကိစၥ ကိုယ္ႀကိဳက္သလို ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ခြင့္ ရွိတာပဲ။ အိမ္ကို ေျပာတယ္ဆိုတာက တကယ္ေတာ့ အသိေပး႐ုံပါပဲ။ မသကာ ႀကီးႀကီးကို သူ႔သမီးဆီ ျပန္အပ္ခဲ့႐ုံပဲေပါ့။ 


အဲ တနလၤာေန႔ ႐ုံးမွာ လူစုံခ်ိန္က်ေတာ့ ဖိုးေမာင္ေရာ မေငြၾကည္ပါ ႐ုံးမတက္ၾကဘူးလို႔ သိၾကရတယ္။ အေတာ္ကေလး ေနျမင့္မွ ခြင့္တိုင္စာေတြ ေရာက္လာတယ္။ 


“႐ုတ္တရက္ အေအးမိၿပီး ဖ်ားေနလို႔” လို႔ ဖိုးေမာင္ ခြင့္စာမွာ အေၾကာင္းျပတယ္။ မေငြၾကည္ရဲ့ ခြင့္စာမွာေတာ့ “ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥ” ဆိုၿပီး သုံးရက္။ 


အဲ၊ သူတို႔အေၾကာင္း နည္းနည္းပါးပါးသိထားတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဌာနသားေတြဆီက မဂၤေဆာင္လက္ဖြဲ႕အတြက္ ေငြေကာက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတယ္။ စာရြက္ႀကီးတစ္ရြက္ႏွင့္ နာမည္ေတြေရးၿပီး ဘယ္သူ ငါးက်ပ္၊ ဘယ္သူ တစ္ဆယ္ လိုက္ လက္မွတ္ထိုးေနတယ္။ ေငြကိုေတာ့ ႐ုံးအုပ္ႀကီးက ခဏစိုက္ၿပီးေတာ့ လခထုတ္မွ ျဖတ္ယူေပါ့။ ဒါက ဒီလိုကိစၥမ်ိဳးမွာ လုပ္ေနက်။ 


“ဟုတ္မွလည္း လုပ္ပါဗ်ာ” လို႔ တစ္ေယာက္ကေျပာေတာ့ “အိုဗ်ာ၊ ေသခ်ာပါတယ္။ မေသခ်ာရင္ က်ဳပ္က လုပ္မလား” လို႔ တည္တည္ေျပာၿပီး ဒီကိစၥကို သူကပဲ ဖူးစာေရးနတ္ လုပ္ၿပီး ေလွာ္ေပးလိုက္ရသလို ခပ္ႂကြားႂကြား ေျပာသြားေသးတယ္။ 


အဲဗ်ာ။ အဲဒီလူကေျပာေတာ့ ေသခ်ာလိုက္သမွ သူတို႔ ဘယ္ၿမိဳ႕နယ္က ဘယ္တရား႐ုံးမွာ လက္ထပ္ၾကတယ္ ဆိုတာေတာင္ သူက သိလို႔။ သူ႔ကိုေျပာၿပီးမွ သြား လက္ထပ္ၾကသလိုပါပဲ။ 


အဲ အဲဗ်ာ။ သူက အဲသည္ေလာက္ ေသခ်ာေနေပမယ့္ ဘယ္လိုကဘယ္လို ဘာေတြျဖစ္ကုန္တယ္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ လက္ဖြဲ႕ဖို႔ ေငြေကာက္တဲ့ စာရြက္ႀကီးတကိုင္ကိုင္ႏွင့္ သူ႔ဟာသူ ေပါင္းလိုက္ႏုတ္လိုက္ႏွင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနတဲ့ ကိုဖိုးသိကိုယ္တိုင္ မ်က္ခုံးပင့္ၿပီး ပါးစပ္ ဟလိုက္မိေအာင္ နားမလည္ႏုိင္စရာ ျဖစ္လာရတာကေတာ့- 


မေငြၾကည္ဟာ သူတင္တဲ့ ခြင့္သုံးရက္ကုန္ေတာ့ ဣေႁႏၵရရႏွင့္ ႐ုံးျပန္တက္တယ္။ မ်က္ႏွာေတာ့ မေကာင္းဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္ခဲ့ပုံ မရပါဘူး။ ခါတိုင္းလိုပါပဲ။ 


သူ႔ကိုေမးရမွာေတာ့ အားနာလို႔ ထင္ပါရဲ့။ ကိုဖိုးသိ တစ္ေယာက္ကေတာ့ မေယာင္မလည္ႏွင့္ပဲ မေငြၾကည္ရဲ့ စားပြဲနား ကပ္သြားၿပီး “ဘယ္လိုလဲ” လို႔ ခပ္တိုးတိုးေမးတယ္။ 


သူ မေငြၾကည္ဆီ သြားေမးေနတာကို တစ္ခန္းလုံးက အာ႐ုံစိုက္ၿပီး ၾကည့္ေနၾကတယ္။ 


မေငြၾကည္က သူ႔ကို ေမာ္ၾကည့္ၿပီး ျပံဳးျပတယ္။ ၿပီးေတာ့ “ဘာ၊ ဘယ္လိုလဲ” လို႔ နားမလည္သလို ေမးတယ္။ ဣေႁႏၵရရပါပဲ။ 


ဒီေတာ့ သူက “သိဘူးေလ။ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာက” ဆိုၿပီး ျပန္ထြက္လာတယ္။ မေငြၾကည္လည္း သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး ရယ္က်န္ရစ္တယ္။ 


နီးစပ္ရာ စားပြဲခ်င္းကေတာ့ လက္တို႔ေျခတို႔ တိုးတိုးတိုးတိုးႏွင့္ “ဟုတ္ပုံ မရပါဘူး” ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာၾကတယ္။ မေငြၾကည္ကို  တိုက္႐ုိက္ေမးရမွာေတာ့ “အားလည္း နာတယ္” ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကဟန္ တူပါတယ္။ 


အဲ ကိုဖိုးေမာင္ ခြင့္ေစ့လို႔ ႐ုံးျပန္တက္တဲ့ ေန႔ကလည္း ဒီလိုပဲ။ ကိုဖိုးသိဟာ ကိုဖိုးေမာင္ရဲ့စားပြဲနား ကပ္သြားျပန္တယ္။  တစ္ခန္းလုံးက အာ႐ုံစိုက္ ၾကည့္ေနၾကတာယ္။ ဘာမွ် မထူးျခားဘူး။ 


ကိုဖိုးေမာင္ႏွင့္ မေငြၾကည္ တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ ကြက္ခနဲ ကြက္ခနဲ လွမ္းၾကည့္မိၾကေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို မ်က္ႏွာလႊဲပစ္လိုက္ၾကၿပီး ဘာမွ် မျဖစ္သလိုပါပဲ။ ဣေႁႏၵရရ ျဖစ္သြားၾကျပန္တယ္။ 


အဲ၊ မဂၤလာေဆာင္လက္ဖြဲ႕ဖို႔ ေငြေကာက္တဲ့ စာရြက္ႀကီးလည္း ဘာျဖစ္သြားတယ္ေတာ့ မသိဘူး။ ႐ုံးအုပ္ႀကီးလည္း ေငြမစိုက္ရေတာ့ဘူး။ 


လခထုတ္ေတာ့လည္း လခေတြထဲက ငါးက်ပ္ တစ္ဆယ္ေတြ မျဖတ္ရေတာ့ဘူး။ ဘယ္လိုျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ် အေသအခ်ာ မသိၾကဘူး။ 


“မေသခ်ာရင္ က်ဳပ္က လုပ္မလား” ဆိုတဲ့လူလည္း ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ပဲ။ မွားတဲ့အခါလည္း မွားေပမေပါ့ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ ရယ္က်ဲက်ဲပဲ။ 


ေနာက္ေတာ့မွ ႏွစ္ဘက္ အတြင္းသိတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။  


အဲ၊ အဲဒီ ေသာၾကာေန႔က ကိုဖိုးေမာင္ကလည္း ဘုန္းဘုန္းကို ေလွ်ာက္တယ္။ မေငြၾကည္ကလည္း သူ႔အေဒၚကို ေျပာတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ 


အဲဒီေတာ့ ဘုန္းဘုန္းကလည္း မကန႔္ကြက္ဘူး။ မေငြၾကည္ အေဒၚကလည္း မကန႔္ကြက္ဘူး။ 


ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ဘက္စလုံးကပဲ “နင္တို႔ ဘယ္ သြားေနၾကမလဲ” လို႔ ေမးသတဲ့။ 


အဲဒီေမးခြန္းကို ကိုဖိုးေမာင္ကလည္း မေျဖတတ္ဘူး။ မေငြၾကည္ကလည္း မေျဖတတ္ဘူးလို႔ ဆိုတယ္။ 


“အဲဗ်ာ၊ ဟုတ္ပါရဲ့။ ဒါႏွင့္ တနလၤာေန႔မွာ ၿပိဳင္တူ ခြင့္တင္ ၾကတာကေတာ့ဗ်ာ ဌာနသားေတြ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ ထင္ကုန္ေအာင္ လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္” 

“မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါက သူတို႔အခ်င္းခ်င္း မ်က္ႏွာပူလို႔”


-------------


ထင္လင္း 


(ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား ေပ့ခ်္မွကူးယူပါသည္။)

No comments:

Post a Comment