Sunday, 5 May 2019

သူ႔လက္ထဲက_ဓား #ညိဳထြန္းလူ

#သူ႔လက္ထဲက_ဓား


#ညိဳထြန္းလူ


‘‘လူမိုက္ဆိုတာ လူလိမၼာ မဟုတ္လို႔ေပါ့ကြာ။ ရွင္းေနတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ လူေတြက သေဘာမေပါက္ၾကဘူး။ လူမိုက္လို႔ ေျပာလိုက္ၾကတာနဲ႔ ႐ုပ္ရည္က ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းရွိၿပီး ဓားကိုင္၊ တုတ္ကိုင္လို႔ ထိုးဟယ္၊႐ိုက္ဟယ္ လုပ္တတ္တဲ့သူေတြ ကိုပဲ ေျပးျမင္ၾကတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ မိုက္တာနဲ႔ လိမၼာတာရဲ႕ကြာျခားမႈက အသိဉာဏ္အား ေကာင္းတာ၊ နည္းတာေၾကာင့္ပဲ ဥစၥာ’’


တစ္ခ်ိန္က ဓားေသာင္းျမင့္ေျပာသည့္ စကားကိုကြ်န္ေတာ္ သတိရေနမိပါ၏။ သူလိုလူမ်ဳိးဆီ က သည္လိုစကားေတြ မထင္မွတ္ဘဲ ၾကားလိုက္ရ၍ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းသည္။ သူသည္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းကို အၿမဲတမ္းကိုယ္ႏွင့္ မကြဲမကြာ ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ လူမိုက္တစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါ လား။ သူ႔ပံုစံက အသားညိဳညိဳ လူေကာင္ေသးေသးမို႔ ျမင္လိုက္တာ ႏွင့္ အထင္ႀကီးစရာ၊ ေၾကာက္ရြံစရာမရွိ။ ေလသံေအးေအးျဖင့္ စကားေျပာတတ္သည္။ သူ႔ဆီက ဆဲဆိုတတ္သည့္ အ႐ိုင္းအစိုင္း စကားလံုးေတြကိုလည္း ၾကားရခဲသည္။ သုိ႔ရာတြင္ သူ႔မ်က္လံုးေတြ ကေတာ့ ထူးျခားသည္။ လူတစ္ ကိုယ္လံုးကို ထြင္းေဖာက္လိုက္သ လိုမ်ဳိးအထိ အၾကည့္စြမ္းအား ေကာင္းသည္။


တစ္ညေနခင္း လမ္းထိပ္ရွိ သိန္းႏိုင္ရဲ႕ကြမ္းယာဆိုင္ဆီက ဆူဆူညံညံ အသံေတြၾကားရ၍ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သြားသည္။ ကြမ္းယာဆိုင္ႏွင့္ ဝါးတစ္႐ိုက္အကြာမွာ ေကာင္ေလးသံုးေယာက္က ကြမ္းယာဆိုင္ဆီသို႔ လွမ္းေအာ္ဆဲေန ၾကတာကို ေတြ႕ရသည္။ (၁၈)၊(၁၉)အရြယ္ေကာင္ေလးေတြ လက္ထဲမွာ တုတ္ႏွင့္ ခဲလုံးေတြ ကိုင္ ထားလ်က္။ သိန္းႏိုင္က ဘာမွမေျပာ၊ ဆဲဆိုေနသည့္ သူတို႔ကို လက္ပိုက္၍ ေအးေအးေဆး ေဆးၾကည့္ေန၏။ ဒီေကာင္အေၾကာင္း ကို ကြ်န္ေတာ္သိသည္။ ရန္ျဖစ္ လိုက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ခြပ္ခနဲ အသံႏွင့္အတူ တစ္ဖက္လူခမ်ာ ေသြး သံရဲရဲ ျဖစ္သြားသည္အထိ ေျချမန္ လက္ျမန္ ရွိသည္။ ကြမ္းယာဆိုင္ အနားမွာ တျဖည္းျဖည္းလူူမ်ား လာ၍ အေျခအေနမမွန္ေတာ့ မွန္းေကာင္ေလးေတြ ရိပ္မိသြားသည္။ တုတ္ကိုင္၊ ခဲကိုင္ၿပီး ဆဲရင္း ဆိုင္ကယ္ေပၚတက္၍ ေမာင္းထြက္ သြားၾကေတာ့သည္။


 ‘‘ကြမ္းယာလာဝယ္တဲ့ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ကိုလာ ၿပီး ျပႆနာရွာတာေလ။ ေဟ့ေကာင္ေတြ ရန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ တျခားေနရာသြားျဖစ္ၾက၊ ငါ့ဆိုင္ေရွ႕လာမျဖစ္နဲ႔လို႔ ေျပာလိုက္တာ နဲ႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို သက္သက္ရန္လုပ္တာ။ ေဆးမူးေနတဲ့ပံုပဲဗ်။ အလကား ေကာင္ေလးေတြပါ ဗ်ာ။ တစ္ခ်က္ေလာက္ အုပ္ထည့္လိုက္ရင္ကုိ ေခြက်သြားမယ့္ ေကာင္ေတြ။ ရပ္ကြက္ထဲက လူမိုက္အဆင့္ေလာက္ေတာင္ မရွိဘဲနဲ႔  ဝူးဝူးဝါးဝါး လာလုပ္ခ်င္ေသး တယ္’’


သိန္းႏိုင္က ကြမ္းယာယာ ၿပီး ေပးလိုက္ရင္း ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပာလိုက္သည္။ လူမိုက္ေတာ့လူမိုက္ပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ရပ္ကြက္ထဲက လူမိုက္အဆင့္ေလာက္ ေတာင္ မရွိတဲ့လူမိုက္တဲ့။ လူမိုက္ကို အဆင့္ခြဲျခားထားသည္လား၊ ၿပီးေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲက လူမိုက္ဆိုတာက လူမိုက္ေတြထဲမွာ အနိမ့္ဆံုး အဆင့္တဲ့လား။ အိမ္ျပန္ေရာက္သည့္တိုင္ သိန္းႏိုင္ေျပာသည့္ လူမိုက္အဆင့္ေတြအ ေၾကာင္း ကြမ္းၿမံဳ႕ရင္းေတြးေနမိ သည္။ ထို႔ေနာက္လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္၂၀ ေက်ာ္က လူမိုက္ေတြႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ေနခဲ့ရသည့္ ရပ္ကြက္ေလး ကို ျပန္လည္သတိရလိုက္သည္။ အဲသည္မွာ ဘျမင့္ရွိသည္။ ေရႊဒင္ရွိသည္။ သံလံုးရွိသည္။ ၿပီးေတာ့ ဓားေသာင္းျမင့္ရွိသည္။ အားလံုး လူမိုက္ေတြခ်ည္း။


ထိုအခ်ိန္က မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ အစြန္အဖ်ားမွာရွိသည့္ ရပ္ကြက္ေလးထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ေနခဲ့ရသည္။ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ျဖစ္၍ အိမ္ႀကီး အိမ္ေကာင္းေတြ သိပ္မရွိ။ တဲသာသာ အိမ္ေတြက တစ္အိမ္ႏွင့္ တစ္အိမ္ ထိလုမတတ္ျဖစ္ကာ ေလဝင္၊ ေလထြက္ မရွိေအာင္ ႁပြတ္သိပ္ေနပါဘိသည္။ ရပ္ကြက္ထဲက လမ္းကလည္း မေကာင္း။ေက်ာက္ၾကမ္းေတြ ခင္းထားသည့္လမ္း။ အနံ႔အသက္ေတြကလည္း စံုသည္။ ေျပာရလ်ွင္ေနခ်င္စရာ တစ္ကြက္မ်ွ မရွိေပ။  


သို႔ရာတြင္ ကြ်န္ေတာ္ ဘာတတ္ႏုိင္မည္နည္း။ ရြာကထြက္လာၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီး၏ ဝမ္းဗိုက္ထဲကို တိုးဝင္ဖို႔အတြက္ သည္ရပ္ကြက္ထဲမွာပဲ ကိုယ့္ရွိသည့္အားႏွင့္ ေက်ာတစ္ေနရာစာ ရတာကို ပင္ ေက်နပ္စရာေကာင္းေနေပၿပီ။ မနက္လင္းသည္ႏွင့္ ဖီးဆင့္စက္ဘီးေလးျဖင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ထဲသို႔သြားသည္။ နာမည္ႀကီးက်ဴရွင္ တစ္ခုမွာ ျမန္မာစာ လက္ေထာက္ဆရာအျဖစ္ စာသင္ေပးရသည့္ တာဝန္ကိုယူရေသာ္လည္း လစာက သိပ္ရတာမဟုတ္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေလ်ွာက္ ၍ ႐ုန္းကန္ေနရသည့္အခ်ိန္မွာ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေျပလည္ေနေသး၍ ေက်နပ္စရာပါ ပဲဟု ဆိုရမည္။ မနက္လင္းခ်ိန္ ရပ္ကြက္ထဲက ထြက္လာၿပီး ညမိုးခ်ဳပ္မွ ျပန္လာသည္မို႔ ကြ်န္ေတာ္ေနသည့္ ရပ္ကြက္ေလးအ ေၾကာင္း ဘာမ်ွမသိေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ရပ္ကြက္လူမိုက္ေတြက ကြ်န္ေတာ့္ကို သတိထား ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ၾကသည္ဆို၍ အံ့ၾသ သြားရသည္။


‘‘ကိုယ့္ရပ္ကြက္ထဲ ေရာက္လာတဲ့ သူစိမ္းဆိုေတာ့လည္း ေကာင္းမွန္းမသိ၊ ဆိုးမွန္းမသိမို႔ ေစာင့္ၾကည့္ရတာေပါ့ ေက်ာင္းဆရာရယ္။ ဘယ္လိုမွ မေအာက္ေမ့ပါနဲ႔။ အခုေတာ့ စိတ္ခ်သြား ပါၿပီ’’


လူမိုက္ဘျမင္႔က ကြ်န္ေတာ့္ ကို ေက်ာင္းဆရာဟု ေခၚသည္။ အစိုးရေက်ာင္းမွာ စာသင္သည့္ ဆရာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ က်ဴရွင္မွာ စာသင္သူသာျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပေသာ္လည္း သူတို႔အားလံုးကကြ်န္ေတာ့္ကို ေက်ာင္းဆရာဟုသာ ေခၚၾက၏။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အနည္းငယ္ အေနၾကာလာေတာ့ အားလပ္သည့္ရက္မ်ိဳးမွာ ရပ္ကြက္ထိပ္က ကိုကံႀကီးလက္ဖက္ ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္ျဖစ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဟု ဆိုရေသာ္လည္း စားပြဲဝိုင္းေလး၊ ငါးဝိုင္းသာ ရွိသည္။ ေဆးဆိုးထားသည့္ လက္ဖက္ရည္ ခ်ိဳခ်ိဳရဲရဲသည္ ကိုကံႀကီး၏ အေကာင္းဆံုးလက္ရာဟု ဆိုရမည္။ ဆုိုင္အခင္းအက်င္း မေကာင္း၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၏ အဂၤါရပ္ေတြႏွင့္ မျပည့္စံုေသာ္ျငား သည္ဆိုင္ေလးက ေပါ့ေသးေသးမဟုတ္ေပ။


သည္ဆိုင္ေလးမွာ ရပ္ကြက္ထဲက လူငယ္ေတြ ဝင္ခ်ည္ ထြက္ခ်ည္။ လက္ေတာက္ ခံုေတာက္သူ၊ခ်ဲတြက္ၾကသူေတြကိုေတာ့ အၿမဲလိုလို ေတြ႕ရစၿမဲ။ ဘျမင့္၊ ေရႊဒင္၊သံလံုးတို႔လည္း ရွိသည္။ အမွန္ေတာ့ သည္ဆိုင္ေလးသည္ ရပ္ကြက္လူမိုက္ေတြရဲ႕ အလုပ္စခန္းျဖစ္၏။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဂ်င္ဝိုင္းႏွင့္ ဖဲဝိုင္းလို ေလာင္းကစားဝိုင္းေတြ၊ အရက္ပုန္း ေရာင္းသူေတြစသျဖင့္ တရားဥပေဒႏွင့္ မကင္းတာေတြရွိေနသမို႔ ဖမ္းဖို႔၊ ဆီးဖို႔ ရဲေတြလာလ်ွင္ သည္ဆိုင္ေလးမွာပဲ ရပ္ကြက္လူမိုက္ေတြႏွင့္ ညႇိၾက။ ထို႔ေနာက္ လိုင္းေၾကးယူၿပီး ျပန္သြားရသည္။အဲဒါကို ရဲကေဝစားမ်ွစား မလုပ္ဘဲ ဖမ္းမည္ဆိုပါအံ့၊ တစ္ခုမ်ွ ဖမ္းမမိလိုက္သည့္အျပင္ အဆင္မသင့္ပါက လက္သည္မေပၚဘဲ အ႐ိုက္ခံရႏုိင္သည္။ ရပ္ကြက္ထဲက တရားဥပေဒႏွင့္ မကင္းသည့္ လုပ္ငန္းအခ်ဳိ႕ကိုဘျမင္႔တို႔လို လူမိုက္ေတြက အကာအကြယ္ ေပးထားသည္။ တစ္ခုေတာ့ အံ့ၾသစရာေကာင္းသည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ျပည့္တန္ဆာ အိမ္မရွိ၊ မူးယစ္ေဆးဝါး အေရာင္းအဝယ္ မလုပ္။ ခပ္႐ိုင္း႐ိုင္း ေျပာရလ်ွင္ ဖာေတြ၊ ဖိုးေတြ၊ ေဆးျပားေတြ မရွိ။


‘‘က်ဳပ္တို႔ရပ္ကြက္က မဟုတ္တာ လုပ္ေပမယ့္  မေကာင္းတဲ့မိန္းမေတြကို အလာမခံဘူး ေက်ာင္းဆရာရဲ႕။ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ ထဲက မိန္းကေလးေတြပါ မဆီမဆိုင္နဲ႔ နာမည္ပ်က္ သြားႏုိင္တယ္ေလ။ ႏုိ႔ၿပီး နံပါတ္ဖိုးတို႔၊ ေဆးျပားတို႔လိုဟာမ်ဳိးေတြ ေရာင္းရင္လြယ္လြယ္နဲ႔ သူေဌးျဖစ္မယ္မွန္း သိသားပဲ။ ကိုယ္သူေဌးျဖစ္ေပမယ့္ မူးယစ္ေဆးစြဲကုန္ၾကရင္ လူေတြဘဝ ပ်က္ကုန္ၾကမွာကိုး။ တစ္ရပ္ကြက္လံုး ဒုကၡေရာက္မွာဆိုေတာ႔ အဲဒီမ်ဳိး အျဖစ္မခံရဲဘူး။ တစ္ေလာက ေကာင္ေလးႏွစ္ေယာက္ ေဆးျပားေတြနဲ႔ ေတြ႕တယ္။ စမ္းလုပ္ၾကည့္ၾကဟန္ တူပါရဲ႕။ အဲဒီေတာ့ ဘျမင့္တို႔၊ ေရႊဒင္တို႔ လက္ထဲ အပ္လိုက္ရတာေပါ့။ သူတို႔က ဒီေကာင္ေလးေတြကို ေကာင္းေကာင္း ဆံုးမေပးလိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္မလုပ္ရဲေတာ့ဘူး။ လုပ္ရဲလည္း လုပ္ၾကည့္ေလ။ ရပ္ကြက္ထဲကေန အေသထြက္မလား၊ ဖြတ္ဖြတ္ေၾက အ႐ိုက္ခံရၿပီး အသက္ရွင္႐ံုေလးနဲ႔ ထြက္သြားခ်င္တာ လား ႀကိဳက္တာေတြ ေရြးၾကေပါ့’’


လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ပိုင္ရွင္ကိုကံႀကီးက ေျပာျပလိုက္၍ ကြ်န္ေတာ္အံ့ၾသသြားရသလို သေဘာက်သြားမိသည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အမ်ားမႀကိဳက္သည့္ လုပ္ငန္းအခ်ဳိ႕ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ လူ႔မ်ဳိးဆက္ တစ္ခုလံုးအတြက္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစတာမ်ဳိးကိုေတာ့ ေရွာင္ၾကဥ္ထားတာမို႔ ခ်ီးက်ဴးစရာ ေကာင္းသည္။ လူမိုက္ဟုဆိုရေသာ္လည္း ရပ္ကြက္ထဲ မွာ သည္လိုလူမိုက္ေတြ ရွိေန၍ရပ္ကြက္မနာ။ သူတို႔နည္းသူတို႔ ဟန္ႏွင့္ ရပ္အက်ဳိး၊ ရြာအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ေနသည္ျဖစ္၍ ဆိုး တာေတြကိုေတာ့ ႁခြင္းခ်က္ထား ရေပေတာ့မည္။


ဘျမင့္၊ေရႊဒင္၊ သံလံုးဆိုသည့္ရပ္ကြက္ထဲက လူမိုက္သံုး ေယာက္။ ျမင္လိုက္တာႏွင့္ လူမိုက္မွန္း သိသာသည္။ တကယ္လည္း မိုက္ၾကသည္။ တျခားေနရာမွ လူမိုက္ေတြ ရပ္ကြက္ထဲသို႔ မလာရဲေလာက္ေအာင္ အရွိန္အဝါႀကီးသည္။ ေထာင္ဆိုတာ သူတို႔အတြက္ အထူးအဆန္း မဟုတ္ေတာ့။ ရဲက အမႈလိုခ်င္လ်ွင္ သူတို႔ႏွင့္ညိႇရသည္။ သည္ေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲက အရက္ပုန္းေရာင္း တာကို အဖမ္းခံျပၿပီး တစ္ေယာက္ေယာက္က အစားတရားခံအျဖစ္ ႏွင့္ ေထာင္က်ခံလိုက္သည္။ သူတို႔သံုးေယာက္စလံုး ေထာင္ႏွင့္ ရပ္ကြက္ကို ကူးခ်ည္ သန္းခ်ည္ လုပ္ေနၾကတာေတြက အႀကိမ္မည္မ်ွ ရွိမွန္းေတာင္မသိ။ သို႔ရာတြင္ ေထာင္က်ခံသူေတြထဲမွာ ဓားေသာင္းျမင့္ မပါ၍ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ အနည္းငယ္ ထူးဆန္းေနမိသည္။ ဓားေသာင္းျမင့္က ဘယ္လိုလူမိုက္မ်ိဳးလဲ၊ ဘယ္လိုေၾကာင့္ ဓားေသာင္းျမင့္ဟု ေခၚၾကသလဲ။ အမွန္ေတာ့ သူသည္ ေန႔စဥ္ၿမိဳ႕ထဲေနရာအႏွံ႔သြား၍ ဓားေတြ၊ ကတ္ေၾကးေတြ ေသြးေပးၿပီး အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳေနသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သြပ္နန္းႀကိဳးဆြဲထား သည့္ ပံုးအလြတ္ထဲမွာ ဓားေသြး ေက်ာက္ ရွိသည္။


ဓား၊ ကတ္ေၾကး ေသြးခ်င္သည့္ အိမ္မွာ ဓားေသြးေက်ာက္ကို ထုတ္ၿပီး ေရပံုးထဲေရထည့္ကာ အိမ္ရွင္စိတ္တိုင္းက် ဓားေတြ၊ ကတ္ေၾကးေတြကို ေသြးေပးမည္။ သည္မွာပင္ ဓားေတြ၊ ကတ္ေၾကးေတြ ေသြးတာ ဘာမ်ားခဲယဥ္းလို႔ လဲဟု ေတြးႏုိင္သည္။ မည္သည့္ အလုပ္မဆို အတတ္ပညာရွိမွ ကြ်မ္းက်င္သည္။ ဓားေသာင္းျမင့္ ကေတာ့ ဓားေသြးသည့္ေနရာမွာ အထူးစပယ္ရွယ္။ ေလး၊ ငါးမိနစ္ ေလာက္ျဖင့္ ထက္ျမက္သည့္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ေအာင္ ေသြးႏုိင္ သည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဓားေသာင္းျမင့္ဟု ဒီပလိုမာတစ္ခု ရခဲ့ဟန္တူ၏ ။ ထို႔ျပင္ ႀကိမ္ေတြ ကြပ္ထားသည့္ ဓားအိမ္ထဲကို ဓားေျမႇာင္တစ္ေခ်ာင္း ထည့္ၿပီး ခါးၾကားမွာ အၿမဲထိုးထားတာေၾကာင့္ လည္း  သူ၏အမည္သညာ ေခၚစရာ ဓားေသာင္းျမင့္သည္ ပိုမိုထင္ရွား လာခဲ့ဟန္တူသည္။ အစကနဦး တုန္းကေတာ့ ဓားေသာင္းျမင့္ ဆိုတာ တကယ့္လူမိုက္ႀကီးဟု ထင္မွတ္ခဲ့သည္မို႔ ေတ့ေတ့ဆိုင္ ဆိုင္ ေတြ႕လိုက္ရေတာ့မွ အထင္ႏွင့္ အျမင္ လြဲသြား၍ အနည္းငယ္ စိတ္ပ်က္သြားခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ဓားေသာင္းျမင့္ကို ရပ္ကြက္ လူမိုက္ေတြကလည္း ေလးစားၾက၍ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းေနျပန္သည္။ လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိလိမ့္မည္ထင္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ သူႏွင့္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဆံုခဲ့တာကို သတိရမိသည္။ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ကိုကံႀကီးက မိတ္ဆက္ေပးေတာ့ စာသင္တာေကာင္းတဲ့ အလုပ္ပါကြာဟု မွတ္ခ်က္ျပဳ႐ံုမွလြဲၿပီး တျခားစကားမဆို။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဘာေျပာရမွန္း မသိ။ စားပြဲေပၚမွာ ခ်ထားသည့္ သူ႔ေဆာင္ဓားေလးကိုပဲ ေငးေမာေနမိသည္။ သို႔ျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ေတြ႕ဆံုခန္းသည္ ေျခာက္ကပ္ကပ္ ႏွင့္ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့သည္။ ဒါက ဓား၊ကတ္ေၾကးေသြးသူ တစ္ေယာက္ကို ကြ်န္ေတာ္က အထင္မႀကီးတာ ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။


သူ႔ကို အမ်ားေခၚသလို ကိုႀကီးေသာင္းဟု ေခၚခဲ့ေသာ္ လည္း ဟက္ဟက္ပက္ပက္ မရွိ။ သို႔ေသာ္ တစ္ေန႔ေတာ့ သူ႔အေၾကာင္းကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိရေတာ့မွ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ေတြ ေျပာင္းလဲသြားရေတာ့သည္။ လူသတ္မႈျဖင့္ ေထာင္ႏွစ္ရွည္ က်ခဲ့သည္တဲ့။ လူတစ္ေယာက္ကို ဓားႏွင့္ တစ္ခ်က္တည္း ထိုးၿပီး အေသသတ္လိုက္၍ ေထာင္ေလာကမွာ ဓားေသာင္းျမင့္ဟု အမည္တြင္ခဲ့ သည္ေကာ။


‘‘ဘယ္ေလာကမဆို သူ႔အဆင့္နဲ႔သူ ရွိၾကတာ ေက်ာင္းဆရာရဲ႕။ နိမ့္တဲ့သူက ျမင္တဲ့သူကို ေလးစားရစၿမဲေပကိုး’’ ။ ကိုကံႀကီးစကားေတြက ဓားေသာင္းျမင့္အေပၚ အထင္အျမင္ေသးခ်င္သည့္ ကြ်န္ေတာ့္အား သတိေပးေနသည္လား ထင္မွတ္ရသည္။ ရပ္ကြက္ထဲက ကိစၥေတြအားလံုး ဓားေသာင္းျမင့္စီစဥ္မႈေအာက္မွာ ရွိသည္ဆို၍ အံ့အားသင့္သြားရျပန္သည္။ သည္လိုဆို သူက ဘယ္လိုေၾကာင့္ အပင္ပန္းခံၿပီး ၿမိဳ႕ထဲထြက္၍ ဓားေတြ၊ ကတ္ေၾကးေတြ ေသြးေနရပါသနည္း။ ဆရာႀကီးအဆင့္မို႔ မိုက္ေၾကးခြဲတမ္း ယူရင္ေကာ မရေပဘူးလား။ ေဆာင္ဓားတစ္ေခ်ာင္း ကိုယ္ႏွင့္မကြာ အၿမဲတမ္း ရွိေနတာကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ နားမလည္ႏုိင္ပါ။ ရန္ၿငိဳး ရန္ဘက္ေတြေၾကာင့္ လူႏွင့္ ဓားအၿမဲ ပူးကပ္ေနေလေရာ့သလား မေျပာတတ္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ကြ်န္ေတာ္ အထင္မေသးဝံ့ေတာ့ၿပီ။ သည္အက်ဳိးဆက္က သူႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ရင္းႏွီးေႏြးေထြးမႈ တိုးပြားသြား ေစခဲ့သည္။


 လူ႔စိတ္သေဘာကလည္း ဆန္းၾကယ္လွသည္။ သည္ရပ္ကြက္ေလး ေရာက္ခဲ႔စဥ္က အခိုက္အတန္႔ ေနစရာ၊ ခိုစရာအတြက္ ေလာက္သာ ေတြးသည္။ ယခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ေတြ မသိမသာ ေျပာင္းလဲလာ၍ အံ့ၾသေနရ သည္။ ရပ္ကြက္ထဲက အားနည္းခ်က္ေတြကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈတတ္လာ ခဲ့ၿပီ။ အလုပ္မွ အိမ္ျပန္ခ်ိန္ေစာလ်ွင္ ကိုကံႀကီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မွာ ဘျမင့္တို႔ လူမိုက္ေတြႏွင္႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေနျဖစ္သည္။ ရပ္ခ်စ္စိတ္၊ ရြာခ်စ္စိတ္ေတြ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲေရာက္လာခဲ့ၿပီ ထင္သည္။ အဲသည္လိုဆိုလ်ွင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစိတ္ ေတြ တိုးပြားလာမည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ေျပာရဲသည္။ ဘျမင့္တို႔၊ ေရႊဒင္တို႔က ရပ္ကြက္လူမိုက္ေတြဟု ဆိုရေသာ္လည္း သူတို႔ႏွင့္ ထဲထဲဝင္ဝင္ ေပါင္းၾကည့္လိုက္မွ သူတို႔စိတ္ဓာတ္ေတြကို နားလည္သြားသည္။ သူတို႔သည္ ကိုယ့္ထက္အားနည္းသူကို မိုက္ဂုဏ္ျပၿပီးအႏိုင္မက်င့္။ ဘဝေပး အေျခအေနအရ လူမိုက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယုတ္မာညစ္ပတ္သည့္ စိတ္ေတြ တစ္ေရြးတစ္ေစ့မ်ွ မရွိၾက။ လူ႔ေလာကတြင္ လူမိုက္ဆိုတာ မေကာင္းေသာ္လည္း လူယုတ္မာေတြႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လ်ွင္ လူမိုက္ေတြရွိတာက ေတာ္ေသးသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ထင္သည္။


ဓားေသာင္းျမင့္ကိုေတာ့  အကဲခတ္ရ ခက္သည္။ လူသတ္မႈျဖင့္ ေထာင္က်ခဲ့တာက လြဲ၍ သူ႔အေၾကာင္းကို မည္သူမ်ွ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မသိၾက။ လူတစ္ေယာက္ အဆင့္အတန္းကို စကားေျပာပံု ဆိုပံုႏွင့္ ေယဘုယ် ခန္႔မွန္းႏုိင္သည္။ ဓားေသာင္းျမင့္က အျခားလူမိုက္ေတြႏွင့္ ေရာေထြးၿပီး ထင္ျမင္ရသည့္ လူမ်ဳိးမဟုတ္။ ခင္မင္ရင္းႏွီးမွ စကားေတြေျပာတတ္သည္။


‘‘ဦးခ်ိဳရွိတဲ့ သတၱဝါက ဦးခ်ိဳကို အားကိုးသလိုေပါ့။ လူေတြလည္းဒီအတိုင္းပဲ ေက်ာင္းဆရာေရ။ ပညာတတ္တဲ့ သူေတြကသာ သူတို႔ရဲ႕ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ ဘဝကို တည္ေဆာက္ၾကေပမယ့္ ပညာမဲ့တဲ့သူ ေျပာရရင္ လူမိုက္ေတြေပါ့ကြာ။ တခ်ဳိ႕က သူ႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ သန္စြမ္းတာကို အားကိုးတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ဓားတို႔၊ တုတ္တို႔၊ ေသနတ္ရွိရင္ ေသနတ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ မိုက္ၾကတာခ်င္းအတူတူ သတိၱေလးေတာ့ နည္းနည္းရွိမွ ျဖစ္တာကြ။ တခ်ဳိ႕က ကိုယ့္လက္ထဲက ရွိတဲ့ပစၥည္းနဲ႔ ဟိတ္ဟန္ထုတ္ေနၾကတာ။ ျပန္တြယ္လိုက္ရင္ ေျပးကေရာ။ မင္းကိုငါေမးမယ္။ ဓားေတြ၊ တုတ္ေတြ၊ ေသနတ္ေတြ ကိုင္ထားသူေတြထဲမွာ ဘယ္သူ႔ကို အေၾကာက္ဆံုးလဲ’’


‘‘ကိုႀကီးေသာင္းႏွယ္ စဥ္းစားစရာ လိုေသးလို႔လား။ ေသနတ္ကိုင္ထားတဲ့ သူကိုအေၾကာက္ဆံုးေပါ့။ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ထည့္လိုက္ရင္ မလြယ္ဘူး။ ဓားေတြ၊ တုတ္ေတြက ေရွာင္လို႔ရေသးတာေလ’’


သူက ကြ်န္ေတာ့္ကိုၾကည့္ရင္း ဟက္ခနဲ ရယ္လိုက္သည္။ၿပီးမွ‘‘လူေတြ အေၾကာက္မွားေန တာ အဲဒါပဲကြ။ ေသနတ္ဆိုတာ ဒီအတိုင္း သူ႔ခ်ည္း အသံုးခ်လို႔ရတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ပစ္လို႔ရမယ့္ က်ည္ဆန္လည္း ရွိဦးမွကိုးကြ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ည္ဆန္ဆိုတာကလည္း သူ႔အမ်ဳိးအစားနဲ႔ သူလကြာ။ ေျခာက္လံုးျပဴး က်ည္ဆန္ကို ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ထဲ ထည့္ပစ္လို႔ရမလား။ ပစ္ၾကခတ္ၾကလို႔ က်ည္ဆန္ ကုန္သြားပါၿပီတဲ့။ မင္းေသနတ္က ဘာမ်ားအသံုးခ်လို႔ ရသတုံးကြာ။ ငါေျပာတာ ဟုတ္ရဲဲ႕လား’’


ဤကား လူမိုက္တစ္ေယာက္၏ အျမင္ျဖစ္သည္။ သူေျပာတာ ဟုတ္သလိုလိုမို႔ ကြ်န္ေတာ္မျငင္းႏုိင္ပါ။ စားပြဲေပၚမွာ တင္ထားသည့္ သူ႔ဓားေလးကိုသာ ေငးေမာေနမိသည္။ ဓားသည္ မၾကာခဏ ေသြးထားေသာေၾကာင့္ ဝင္းလက္ေနၿပီး ခြ်န္ျမေနသည္။ ဧကႏၲ သူကဓားကို အားကိုးသည့္ဓားသမားမို႔ ေသနတ္ကိုင္သူေတြ အေပၚ အျမင္ေစာင္းေနပံုရသည္။ သတိၱမရွိလို႔ ေသနတ္ကိုင္ၾကတာ ပါကြာဟု ဆိုလိုက္ေခ်ေသးသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေသနတ္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္ေၾကာက္ေနမိသည္။ ေသနတ္ေၾကာက္သူက လည္း သည္ရပ္ကြက္ထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ရွိမည္လား မေျပာတတ္။


ညေနခင္းတစ္ရက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္ထဲသို႔ ရဲေတြ၊စစ္သားေတြ ေရာက္လာၾကသည္။ ေထာက္လွမ္းေရးေတြလည္း ပါသည္။ အဖ်က္သမားအခ်ဳိ႕ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ပုန္းေအာင္းေနသည့္ သတင္းၾကားရ၍ဟု သိရသည္။ အဖ်က္သမားလို႔ ဆိုပါကလား။ သူတို႔ကေတာ့ သူတို႔အာဏာကို ထိသူမွန္သမ်ွ အဖ်က္သမားဟု တံဆိပ္ကပ္လိုက္ၾကၿပီး ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ဖမ္းေတာ့သည္။ တကယ္ေတာ့ တိုင္းျပည္ေကာင္းရာ ေကာင္းက်ဳိးႏွင့္ လူ႔ေလာက၏ ေကာင္းရာေကာင္းက်ဳိးကို ဖ်က္ဆီးသူမွန္သမ်ွ အဖ်က္သမားေတြ သာ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အေၾကာက္တရားေတြ ဖံုးလႊမ္းေနသည့္ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ကိုယ့္အျမင္ သေဘာထားကို အသံမထြက္ရဲေပ။


ထိုေန႔က အျဖစ္အပ်က္ကိုေတြးမိေတာ့ အနည္းငယ္ ေက်ာခ်မ္းေနမိသည္။ တစ္ရပ္ကြက္လံုး ကို ဝိုင္းထားၿပီး တစ္အိမ္တက္၊ ဆင္း စစ္ေဆးသည္။ ေသနတ္ႀကီး တကားကားႏွင့္ ဟန္ေရးျပေနသူေတြေနာက္သို႔ ကေလးေတြက လည္း အေၾကာက္အလန္႔မရွိ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနၾကသည္။ ေခြးေဟာင္သံေတြက လည္း တစီစီ။ ထိတ္လန္႔ေခ်ာက္ခ်ားစရာ ေကာင္းသည္။ ဓားေသာင္းျမင့္ကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ပင္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္ရင္းေဆးလိပ္ဖြာ မပ်က္။


‘‘ေၾကာက္မလားလို႔ အလကားေျခာက္ျပေနတာကြ။ အနားကပ္ၿပီး ဓားနဲ႔ထိုးလိုက္ရင္ ေသနတ္ပစ္ခ်ိန္ေတာင္ရမွာ မဟုတ္ဘူး’’ဟု ေျပာလိုက္၍ ကြ်န္ေတာ္ မ်က္လံုးျပဴးသြား၏။ ပံုမေတာ္ နားစြန္ နားဖ်ားၾကားသြားလ်ွင္ ခက္ေခ်ေပါ့။ ႏွစ္နာရီေလာက္အၾကာ ရွာေဖြၿပီးေနာက္ ျပန္သြားၾကေတာ့မွ ဟင္းခ်ကာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အသက္႐ွဴႏုိင္ေတာ့သည္။


‘‘ခက္ပါဘိ ေက်ာင္းဆရာ ရယ္။ ကိုယ့္ဘက္က မွန္ေနရင္ဘာေၾကာက္စရာ လိုမွာလဲ။ ေၾကာက္သင့္တာမွ ေၾကာက္ရမွာေပါ့။ ျမင္ျမင္သမ်ွ လွိမ့္ေၾကာက္ေနရရင္ ေသတာမွ ေတာ္ဦးမယ္’’


ေၾကာက္စိတ္ႏွင့္ ေခြ်းျပန္ေနသည့္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေလသံေအးေအးႏွင့္ ေျပာလိုက္သည္။ ကိုယ့္ဘက္က မွန္ေနရင္  ဘာေၾကာက္စရာ လိုမွာလဲဆိုသည့္စကားက ကြ်န္ေတာ့္ရင္ထဲသို႔ ႐ိုက္ခတ္သြားသည္။ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏုိးျခင္းသည္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမွ ကင္းလြတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္သြားရသည္။ ခက္တာက အေၾကာက္တရားေတြ ေအာက္မွာ ႀကီးျပင္းလာသည္မို႔ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ေတြက ရွိေနဆဲ။


တစ္ေနဝင္ တစ္ေနထြက္  အခ်ိန္နာရီတို႔သည္ ပံုမွန္အတိုင္းပ်ံသန္းေနလ်က္။ ျပကၡဒိန္ရြက္ေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေႂကြသြားခဲ့ သည္။ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ဆိုသည့္ကာ လအတိုင္းအတာသည္  ဘာမ်ွမ ၾကာလိုက္။ မေန႔တစ္ေန႔ကလိုထင္ရသည္။ စီးပြားေရးခိုင္မာ ၿပီး ကိုယ့္အိုးကိုယ့္အိမ္ႏွင့္ ေနႏုိင္ေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ အတိတ္ေနာက္ေၾကာင္းျပန္၍ တစ္ခဏတာ ခိုနားခြင့္ရသည့္ ရပ္ကြက္ေလးကို ျပန္လည္သတိရ မိသည္။ အသက္အရြယ္ႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳေတြေၾကာင့္ ေလာကသေဘာကို အမွန္အတိုင္း႐ႈျမင္တတ္ခဲ့ၿပီ။ ထိုအခါ တစ္ခ်ိန္က ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းေတြႏွင့္ လံုးေထြးေနခဲ့ရသည့္ ကိုယ့္အျဖစ္ ကို သတိရျပန္ေတာ့ ၿပံဳးမိလိုက္ ျပန္သည္။ အတိတ္ျမင္ကြင္းမ်ား သည္ စိတ္အာ႐ံုထဲက ပံုရိပ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕က မႈန္မႈန္ဝါးဝါး။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဇာတ္စင္ေပၚမွာစေပါ့လိုက္ထိုးထားသလို ထင္ထင္ရွားရွား ရွိေနဆဲ။ ဓားေသာင္းျမင့္ကေတာ့ ယေန႔အခ်ိန္အထိ သက္ရွိဇာတ္ေကာင္ တစ္ဦးလိုပံုရိပ္ေတြထဲမွာ ေတြ႕ျမင္ေနရေသးသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ငါးႏွစ္ေလာက္က သူႏွင့္ေတြ႕၍ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေအးေအးေဆး ေဆး စကားေျပာျဖစ္ၾကသည္။ သူလည္းရပ္ကြက္ေလးထဲမွာ မေနေတာ့။ ေက်းရြာတစ္ရြာက မူလတန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွာ စာသင္ေနသည္ဆို၍ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဗ်ာခနဲ။


‘‘အံ့ၾသသြားသလား ေက်ာင္းဆရာရဲ႕။ ကိုယ္ကဟိုတုန္းက တည္းက ကိုယ့္ရြာက ေက်ာင္းမွာမူလ တန္းျပဆရာေလ။ အဲဒီမွာတစ္ေန႔ ေတာ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ စကား မ်ားၿပီး ဓားနဲ႔ အေသထိုးသတ္ လိုက္မိတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဓားနဲ႔ ထိုးသတ္မိသလဲဆိုတာ ေမးမေနနဲ႔ေတာ့။ ဖ်တ္ခနဲ ေဒါသေၾကာင့္ မိုက္မိတာပဲ ဆိုၾကပါစို႔ကြာ။ ေထာင္က်ၿပီဆိုေတာ့ ဘဝဆံုးသြားၿပီ။ လူလိမၼာကေန လူမိုက္အျဖစ္ကို ေရာက္သြားၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကံေကာင္းသြားတာက ေထာင္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ အတူေနခြင့္ရခဲ့ တယ္။ သူတို႔ေျပာတာေတြလည္း နားေထာင္ျဖစ္၊ ေထာင္ထဲေရာက္ လာတဲ့ စာအုပ္ေတြလည္း ဖတ္ျဖစ္။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေထာင္ဟာ ငါ့အတြက္ စာသင္ခန္းလိုပဲကြ။ အဲဒီေတာ့မွ ေလာကဆိုတာ သင္ယူစရာေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတာပါ လား။ ဘယ္ေနရာမဆို သင္ယူလို႔ ရတယ္။ သင္ယူတတ္ဖို႔ပဲ လိုတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္လာခဲ့ တယ္။ စာဖတ္ေတာ့ သူမ်ားထက္ နည္းနည္းအသိ ပိုလာတာေပါ့’’


‘‘ကြ်န္ေတာ္ထင္ေတာ့ ထင္သားဗ်။ ကိုႀကီးေသာင္းဆီက ၾကားရတဲ့စကားေတြက ထူးဆန္းေနတယ္လို႔ေပါ့။ အမ်ားနဲ႔ မတူဘူး ေလ။ ဒါနဲ႔ေမးရဦးမယ္။ ကိုႀကီးေသာင္းက ေထာင္ထဲက ထြက္လာၿပီး ဘာျဖစ္လို႔ လူမိုက္ဘျမင့္တို႔ေနတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲ လာေနရတာလဲ။ အခုမွေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ အားမနာေတာ့ဘူး။ ေမးခ်င္တယ္ဗ်ာ။ ဓားတစ္ေခ်ာင္းေဆာင္ၿပီး ဓားေသာင္းျမင့္ရယ္လို႔ လူမိုက္လုပ္ေနတာကို စဥ္းစားလို႔မရဘူး’’


သူက အသာအယာ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ ဂက္စ္မီးျခစ္ႏွင့္ ေဆးေပါ့လိပ္ကို မီးညိႇဖြာလိုက္သည္။


‘‘ဒါကေတာ့ကြာ။ ေထာင္ကထြက္လာေတာ့ ကိုယ့္ေလာကထဲကို ျပန္ဝင္ဖို႔ ခက္သြားၿပီဆိုေတာ့ လည္း ေနလို႔ရတဲ့ဆီကို ေရာက္သြားရတာပဲကြ။ တစ္ေယာက္တည္းသမားမို႔ တစ္ဝမ္းတစ္ခါး အတြက္ ဘယ္မွာေနေန မခဲယဥ္း ပါဘူး’’


‘‘ဓားေတြ၊ ကတ္ေၾကးေတြ ေသြးတဲ့ ဓားေသာင္းျမင့္ ျဖစ္သြား တာေပါ့ေလ’’


ကြ်န္ေတာ္က မေက်မနပ္ျဖင့္ ခပ္ေထ့ေထ့ ေျပာလိုက္တာကို သတိထားမိဟန္တူသည္။ ေခါင္းယမ္းျပလိုက္ရင္း‘‘ေန႔တိုင္းၿမိဳ႕ထဲ ထြက္ၿပီး ဓား၊ ကတ္ေၾကးေတြ ေသြးတာက မင္းေျပာတာထက္ အဓိပၸာယ္ပိုၿပီး ေလးနက္တယ္ ေက်ာင္းဆရာ။ ေထာင္ထဲက ကိုယ့္ကိုသင္ေပးခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ေက်းဇူးဆပ္ဖို႔ကြ။အဲဒီတုန္းက ေထာက္လွမ္းေရးေတြကလည္း မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနၾကတာျဖစ္ ေတာ့အျပင္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ သူအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ဖို႔က မလြယ္ဘဲကိုး။ ဒါကိုငါက ၾကားခံဆက္သြယ္ေပးရတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ဆက္သားေပါ့’’


သည္ေတာ့မွ ရပ္ကြက္ထဲ စစ္သားေတြ၊ ရဲေတြ လာဝိုင္းရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို သေဘာေပါက္သြားရသည္။ ၿပီးခဲ့တာေတြလည္း ၿပီးခဲ့ၿပီမို႔ ထိုကိစၥကို ကြ်န္ေတာ္မေမးျဖစ္ေတာ့ပါ။ ကိုႀကီးေသာင္းသည္ သူ႔ႏိုင္ငံေရး မိတ္ေဆြအခ်ဳိ႕ကို ရပ္ကြက္ထဲမွာ လွ်ဳိ႕ဝွက္ေနခြင့္ျပဳမွာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ရပ္ကြက္ေနသူေတြက လည္း သည္ကိစၥကို မသိစရာအေၾကာင္း မရွိ။ ဒါျဖင့္ ေထာက္လွမ္းေရးက လာေရာက္ရွာေဖြေသာ အခါ ဘာေၾကာင့္ မေတြ႕ခဲ့ရသနည္း။ အေျဖက ရွင္းပါသည္။ ရပ္ကြက္ထဲ ေနထိုင္သူမ်ားသည္ တရားဥပေဒႏွင့္ မလြတ္ကင္းသည့္ အလုပ္ကို လုပ္ေနၾကေသာ္ လည္း အမွားအမွန္ကို ခြဲျခားတတ္သည္။ စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ ေနခဲ့ရစဥ္ အေၾကာက္တရားႏွင့္ ဖိထားတာမ်ဳိးကိုေတာ့ မတတ္သာ၍ လက္ခံထားရေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္မွာ ကိုယ္တတ္ႏုိင္သည့္ ဘက္မွတုံ႔ျပန္ဖို႔ ဝန္မေလး။


ႏိုင္ငံေရး အဆံုးအျဖတ္သည္ ျပည္သူလူထုအေပၚမွာ မူတည္သည္။ မည္မ်ွပင္ အင္အားႀကီးမား သည္ျဖစ္ေစ ျပည္သူလူထု ေထာက္ခံမႈ မရခဲ့လ်ွင္ ထိုအင္အားသည္ လည္း တစ္ခဏအတြင္း ၿပိဳလဲသြားႏုိင္သည္ေကာ။ ကြ်န္ေတာ္ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းသိပ္ နားမလည္ ပါ။ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ေလးထဲက ျဖစ္စဥ္ကို မူတည္၍ ျပည္သူလူထု အေၾကာင္းဉာဏ္မီသမ်ွ ေတြးၾကည့္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။


‘‘ကဲ...ေက်ာင္းဆရာေရ။ စကားေတာ့ ေျပာလို႔ေကာင္းပါ ရဲ႕။ သြားစရာရွိေသးလို႔ လမ္းခြဲၾကရေအာင္’’


ကိုႀကီးေသာင္း အသံေၾကာင့္အေတြးႏြံထဲမွ လန္႔ႏုိးသြားခဲ့သည္။ စားပြဲထိုးေလးကိုေခၚၿပီး လက္ဖက္ရည္ဖိုး ရွင္းလိုက္သည္။


‘‘ရြာက ကေလးေတြကို စာသင္ေပးရဦးမယ္။ လူမိုက္က သင္ေပးတဲ့ စာဆိုေတာ့ လူမိုက္စာေပါ့ ဟဲ  ဟဲ’’


သို႔ကလို ခပ္ရႊင္ရႊင္ေလး ေျပာၿပီး မတ္တတ္ရပ္လိုက္စဥ္ သူဝတ္ထားသည့္ အေပၚဂ်ာကင္ အက်ႌထဲက သစ္သားအိမ္ထဲမွာ ထည့္ထားသည့္ သူ၏ေဆာင္ဓားသည္ စားပြဲေပၚသို႔ ေဒါက္ခနဲ က် သြားသည္။


‘‘ဟာ -ကိုႀကီးေသာင္း။ အခုခ်ိန္အထိ ဓားကိုေဆာင္ထားတုန္းလား’’


တအံ့တၾသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ေမးမိလိုက္သည္။ သူက ဓားကိုေကာက္ယူၿပီး ဂ်ာကင္အက်ႌထဲသို႔ ထည့္သည္။


‘‘ဘာမ်ား အထူးအဆန္း ျဖစ္ေနရတာတုံး ေက်ာင္းဆရာရယ္။ ဓားေသာင္းျမင့္ဆိုတဲ့အတိုင္း ဓားရွိမွာေပါ့။ ဟုတ္ဖူးလား။ ဒါေပမဲ့ဒီဓားကို အၿမဲေဆာင္ထားရတာ က ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထိုးဖို႔၊ ခုတ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ကို ရန္ျပဳလာရင္လည္း ျပန္ခုခံဖို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိန္က ဓားေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရတယ္၊ ဓားဆိုတာဘာလဲ။ သက္မဲ့ပစၥည္း။ သက္ရွိလူခိုင္းမွ သူ႔အစြမ္းရွိတာေနာ္။ အဲ-ဒါေပမဲ့ ဓားကိုအသံုးျပဳတဲ့ သူကလည္း ဉာဏ္ပညာနည္းရင္ ကိုယ့္ကို ျပန္ဒုကၡေပးတာကိုး။ တစ္ခ်ိန္က အသိဉာဏ္ အားနည္းခဲ့ၿပီး အသံုးခ်တာ မွားယြင္းမိလို႔ ေထာင္ထဲ ေရာက္ခဲ့ရၿပီးၿပီ။ အခု ငါ့လက္ထဲ မွာ ေဟာဒီဓားရွိေနျပန္တယ္။ ဒါဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ငါ့ကိုယ္ငါ သြန္သင္ သတိေပးထားဖို႔အတြက္  ေသေသခ်ာခ်ာ ေဆာင္ထားရတဲ့သေဘာေပါ့ကြာ။ ေက်ာင္းဆရာယံုခ်င္မွ ယံုမယ္။ လူဆိုတာ ေဒါသ၊ေလာဘ၊ ေမာဟေတြရဲဲ႕ ဖံုးလႊမ္းတာကို ခံေနၾကရတာျဖစ္ေတာ့ ကံမေကာင္းလို႔ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ သြားရင္ ေဟာဒီဓားကို ဓားအိမ္ထဲကထုတ္ၿပီး က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ထားလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာပဲ ဓားဆီက သတိေပးတဲ့ အသံေတြဟာ  လက္ကတစ္ဆင့္ ေခါင္းထဲကိုစီးဝင္လာခဲ့တယ္။ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ မိုက္ၿပီးၿပီ၊ ထပ္မိုက္ခ်င္ေသး လားလို႔ ဓားကေမးေနတာေလ။ အမွန္အတိုင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ေတာ့ အသိကို ပညာဉာဏ္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မွ သတိတရားရွိလာခဲ့ေပမယ့္ ငါကေတာ့ အဲသေလာက္အထိ ပညာအသိ မေကာင္းေတာ့ အသိဝင္လာေအာင္ ဓားကိုပဲ  ေဆာင္ထားလိုက္ရတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဓားလက္နက္လို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ သူ႔ကိုေကာင္း ေအာင္၊ ဆိုးေအာင္ လုပ္ႏုိင္တာက အသံုးခ်တဲ့ သူအေပၚမွာပဲ မူတည္ေနတယ္။ ဟိုတုန္းက ငါ့လက္ထဲမွာ ဓားရွိခဲ့လို႔ ဓားေသာင္းျမင့္လို႔ ေခၚၾကတယ္။ အခုလည္းငါ့လက္ထဲမွာ ဓားရွိေနတုန္းပဲ။ ဓားေသာင္းျမင့္ပဲ။ အဲဒီဓားေသာင္းျမင့္ဟာ နားေထာင္ရတာဆိုးေပ မယ့္ လူမိုက္မဟုတ္ဘူး။ ဓားဆီက သတိေပးတာေတြကို သင္ယူၿပီး လူလိမၼာျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ဓားေသာင္းျမင့္ေပါ့။ ရွင္းပါရဲ႕ေနာ္’’


ကိုႀကီးေသာင္းက ေျပာရင္း ျဖင့္ ၿပံဳးရယ္လိုက္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာသည္ႏွယ္ ျဖဴျဖဴစင္စင္ အျပစ္ကင္းသည့္ အၿပံဳးကိုသည္ တစ္ခါပဲ ေတြ႕ဖူးသည္။ သူ႔အၿပံဳးကကြ်န္ေတာ့္အား စိတ္ေအးခ်မ္းသြားေစခဲ့သည္။ ယခုေတာ့ သူႏွင့္ထပ္မံမေတြ႕ရေတာ့ၿပီ။ လူ႔ေလာကထဲမွာ ရွိ၊ ရွိေသးရဲ႕လား မသိ။ကေလးေတြကို စာသင္ေနသည္ ဟု သူေျပာသည္။ ေနရပ္လိပ္စာေပးမသြား၍ ဘယ္အရပ္ဘယ္ ဆီမွာ စာသင္ေနရပါလိမ့္။ လူမိုက္က သင္ေပးေတာ့ လူမိုက္စာေပါ့ကြာဟု သူက ရယ္ေမာရင္း ေျပာခဲ့သည္။ ထိုလူမိုက္စာမ်ားသည္ သူကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ ဓားဆီမွ စီးဆင္းလာသည့္ ဉာဏ္ပညာႏွင့္ယွဥ္ေသာ စာေတြျဖစ္မည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ယံုၾကည္မိသည္။ ျဖစ္ႏုိင္လ်ွင္ ကြ်န္ေတာင္လည္း သူ႔ဆီက သင္ယူလိုက္ခ်င္ပါေသး၏။ သူ႔လက္ထဲက ဓားတြင္ ေလာကလူ႔သဘာဝ အေၾကာင္းကို နားလည္တတ္ကြ်မ္းေအာင္ သင္ေပးမည့္သင္ခန္းစာေတြ မည္မ်ွရွိမည္နည္း ဟု ကြ်န္ေတာ့္ေတြး လိုက္မိျပန္၏။ ကြ်န္ေတာ္မ်က္လံုးထဲတြင္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းကို ဆုပ္ကိုင္ထားသည့္သူ႔ကို ျမင္ေတြ႕ေနရဆဲ။  ။


---------------


ညိဳထြန္းလူ


On Sat, 2019-05-04 04:03Issue No.No. 2118,Saturday, May 4, 2019


[ 7DayNews Page မွ ကူးယူပါသည္။ 7DayNews အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]

No comments:

Post a Comment