Thursday, 16 May 2019

#ထိုေန႔ကမီးမလာပါ ( ဇာတ္သိမ္း )

#ထိုေန႔ကမီးမလာပါ


( ဇာတ္သိမ္း )


#မိုးမိုး ( အင္းလ်ား) 


“ပီအက္စ္ သားေရအိတ္က သုံးရာ၊ ပင္က႐ုိ မိတ္ကပ္က သုံးရာခုနစ္ဆယ့္ငါး၊ မီကိုလိုင္နာက ေလးဆယ့္ငါးက်ပ္၊ ေဆးေရးပါတိတ္က သုံးရာ့ငါးဆယ္၊ အိရွန္က ေလးဆယ့္သုံး၊ ရယ္ဗလြန္ႏႈတ္ခမ္းနီက ငါးဆယ့္ငါးက်ပ္၊ ကီမိုႏုိက သုံးရာ၊ ေရႊေဈးက ေလးေထာင့္သုံးရာ” 

“ဆရာမက တယ္သိပါကလား၊ ဘယ္တုန္းက ဝယ္တာေတြလဲ” 

“အခု လက္ရွိေပါက္ေဈးေတြေလ၊ ဘယ္တုန္းကမွ မဝယ္ဖူးဘူး၊ သူမ်ားဝယ္တဲ့ေနာက္ လိုက္သြားရလို႔၊ ဒီတစ္ခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈးေရာက္ရင္ေတာ့ ခပ္တည္တည္ပဲ လိုခ်င္တာကို တန္းၿပီး ေဈးဆစ္ႏုိင္ၿပီ၊ ကိုင္း ဘယ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈး သြားခ်င္သလဲေျပာ၊ ဘာပစၥည္းလိုခ်င္သလဲ၊ ရွိတဲ့ဆိုင္ကို တန္းခနဲေရာက္ေအာင္ လိုက္ပို႔မယ္” 

“တယ္ဟုတ္ပါလား၊ ဒီတစ္ခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈးသြားရင္ ဆရာမ ေဒၚျမရီကို ဆရာတင္ရမယ္” 

“တင္စမ္း၊ တင္စမ္း” 


ဆရာမေတြ နားေနခ်ိန္မို႔ ျမရီက အေသာေဖာက္ေနသည္ကို က်န္ ဆရာမေတြက သေဘာက်ေနၾကသည္။ 


“ဟုတ္တယ္၊ ေဈးမသိတဲ့ သူေတြဆို ေဈးသည္ေတြက ပိုကို ေျပာတယ္၊ မဝယ္ႏုိင္မွန္း သိလို႔လား မသိဘူး၊ တစ္ခ်ီတည္းနဲ႔ လန္ေျပးေအာင္ ေျပာပစ္တာပဲ” 


ဆရာမ တစ္ေယာက္က မေက်မခ်မ္း ေျပာသည္။ 


“ဟုတ္တယ္၊ ေက်ာင္းယူနီေဖာင္းနဲ႔ဆို ပိုဆိုးေသးတယ္၊ လခစားမို႔ အထင္မႀကီးဘူး ထင္ပါရဲ႕၊ ပညာဂုဏ္ကို ေလးစားမႈမရွိဘူး၊ ေငြသာ အဓိက ျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ” 

“သူ႔ေနရာနဲ႔ သူပဲ ဆရာမရယ္” 


ျမရီက ေျဖသိမ့္လိုက္ရေသာ္လည္း သူကိုယ္တိုင္ ခံခဲ့ရတာေတြကို သတိရ၏။ စိမ္းႏွင့္ သူသည္ ပညာ အရည္ခ်င္းခ်င္း အတူတူပင္။ လက္ရွိ အေျခအေနအရဆိုလွ်င္ ျမရီသည္ ဝါသနာအရေရာ၊ ေစတနာအရပါ သင္ခဲ့သည့္ပညာကို လက္ေတြ႕ အသုံးခ်ေနရသူ။ ေရွ႕ဆက္၍လည္း ပညာတိုးေအာင္ ႀကိဳးစားေနရသူ၊ ၿပီးေတာ့ ပညာျဖန႔္ေဝရသူ။ စိမ္းကေတာ့ ေက်ာင္းကပညာေတြ ေက်ာင္းမွာ က်န္ခဲ့ၿပီ။ သူ႔အတြက္ ဘာမွ် အသုံးမဝင္ေတာ့။ သူ႔အတြက္ အျမတ္ရသည္က အေပါင္းအသင္း နယ္က်ယ္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ စိမ္းတို႔ လက္ေတြ႕ အသုံးခ်ရမည့္ ပညာမွာ အမူအရာ ေကာင္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ခ်ိဳခ်ိဳသာသာျဖင့္ သူတစ္ပါးထက္ ကြက္ေက်ာ္ျမင္တတ္ဖို႔ပင္။ 


“ဆရာမ ေဒၚျမရီ ဘယ္ေတာ့ ေဈးသြားမလို႔လဲ၊ ကၽြန္မလဲ စာစစ္ခေငြေလး ထုတ္ရရင္ ေဈးသြားမလားလို႔” 


ေက်ာင္းမွာ ျမရီႏွင့္ ရင္းႏွီးရေသာ ဆရာမ ေဒၚခင္ခင္က ေမးသည္။ ေဒၚခင္ခင္သည္ ျမရီတို႔ထက္ အသက္ငယ္သည္။ အိမ္ေထာင္က်စ ကေလး မရွိေသး။ ဆရာမေတြ အထဲမွာေတာ့ အဝတ္ႏုိင္ အစားႏုိင္ဆုံး။ ဆရာမေလာကမွာ အရာရွိကေတာ္ ဆရာမတခ်ိဳ႕သာ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္ ရွိၿပီး မာဇဒါဂ်စ္ႏွင့္ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ၾက၏။ ျမရီတို႔ေက်ာင္းကပဲ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ကို အေျချပဳေနရ၍လား မသိ။ ဆရာမေတြ အားလုံး ခပ္႐ုိး႐ုိးသာ ျဖစ္သည္။ ေဖာ့ရွန္ေတြ သည္မွ် ေခတ္စားေနသည့္ အခ်ိန္ တက္ထရြန္အျဖဴႏွင့္ ေက်ာင္းတက္သည့္ ဆရာမလည္း ရွိသည္။ 


“သြားစရာရွိတယ္ ခင္ေရ၊ အထင္ေတာ့ မႀကီးနဲ႔ေနာ္၊ သူငယ္ခ်င္းက သူ႔ကိစၥေတြ လုပ္ေပးဖို႔ တာဝန္ေပးသြားလို႔” 

“ဒီလိုဆို ပိုေကာင္းတာေပါ့ မမျမရယ္၊ မမ သြားမယ့္ေန႔ ေခၚေနာ္၊ ဒီတစ္ခါေတာ့ ရက္ရက္ေရာေရာ ဝယ္ပစ္လိုက္မယ္” 

“ဝယ္ပါ ဝယ္ပါ၊ ကေလး မရွိေသးတဲ့သူကေတာ့ ေျပာအားရွိတာေပါ့၊ တို႔ေတာ့ ပိုက္ဆံရရင္ လက္ပူေအာင္ မကိုင္ရဘူး၊ ကေလးေတြအတြက္ ဝယ္ရ၊ အိမ္အတြက္ ဝယ္ရ၊ အႀကီးေကာင္က ၁၀ တန္း ဆိုေတာ့ က်ဴရွင္ခကလဲ တနင့္တပိုး” 


ရယ္စရာေကာင္းသား။ ဆရာမ သားသမီးကို က်ဴရွင္ထားရသည္ဆိုေတာ့ မိခင္ႏုိ႔ကို ညႇစ္ထုတ္ၿပီး ႏုိ႔ဘူးတိုက္ရသည့္ ဘဝမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေနေလသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ေန႔တာလုံး ေက်ာင္းမွာ ပင္ပင္ပန္းပန္း စာသင္ျပခဲ့ရ ၿပီးသည့္ေနာက္ အိမ္ေရာက္ေတာ့ စာသင္ရသည့္ အလုပ္ကို ထပ္မလုပ္ခ်င္ေတာ့။ သားသမီးကို ပိုၿပီး တတ္ေစခ်င္၊ ေအာင္ျမင္ေစခ်င္သည္မို႔ စိတ္ခ်လက္ခ် အပ္ႏွံႏုိင္မည့္ က်ဴရွင္ဆရာေကာင္းကို အားကိုးရေလသည္။ မိမိသားသမီးကို ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ရမည္ဟု အာသီသ မထားေတာ့ဘဲ ဆရာဝန္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ျဖစ္ေစခ်င္သည္မွာလည္း မွန္ကန္မႈ ရွိမရွိ မသိ။ ေကာင္းစားေစခ်င္တာပဲ သိသည္။ 


ျမရီမွာေတာ့ ယေန႔အထိ ဘာျဖစ္ရမည္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိေသး။ မရွိေသးတာလား၊ မရွိေတာ့တာလား မေျပာတတ္ႏုိင္။ ေမာင္က သူ႔အလုပ္ႏွင့္သူ လခႏွင့္ဆိုေတာ့ သည့္ထက္ပိုၿပီး ဘာကို ေမွ်ာ္လင့္ရမည္လဲ။ ႐ုံးကထြက္ၿပီး ကုန္သည္ပြဲစား လုပ္စားမွ ခ်မ္းသာမည္ဆိုေတာင္မွ အ႐ုိးစြဲေနသည့္ စိတ္အမူအက်င့္မ်ားႏွင့္ အံဝင္ခြင္က်မည္ မဟုတ္။ ပညာႏွင့္ လုပ္စားမည္ဟူေသာ တစ္ခ်ိန္က ထားရွိခဲ့သည့္ အသိကို ဘာေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲရမည္နည္း။ 


စိမ္းသည္ ျမရီကို စာလွမ္းေရး၏။ သူ ေနာက္လထဲမွာလည္း လာႏုိင္ေသးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ သူ႔ကိစၥေလးေတြကို ေဆာင္ရြက္ထားဖို႔ အေၾကာင္း၊ ၿပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ စာရင္းလုပ္ၿပီး ပစၥည္းတခ်ိဳ႕ ဝယ္ခိုင္း၏။ ေငြကို သူ႔အစ္မဝမ္းကြဲဆီမွာ လိုသေလာက္ယူဖို႔ႏွင့္ လိပ္စာလည္း ထည့္ေရးေပး၏။ 


“စိမ္းကေတာ့ ျမကို အလုပ္ေပးျပန္ၿပီ ေမာင္ေရ” 


ျမရီမွာ ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္း မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း အဝင္အထြက္ သိပ္မရွိေတာ့။ ကိုယ့္အလုပ္ႏွင့္ကိုယ္ ႐ုန္းကန္ေနရသည္မို႔ သာေရး နာေရးေလာက္ေသာ သြားႏုိင္လာႏုိင္ၾကသည္။ ယခု စိမ္းကသာ သူ႔အလိုအေလ်ာက္ အတင္းဝင္ထြက္ ဆက္ဆံလာေတာ့ စိမ္းႏွင့္ အရင္းႏွီးဆုံး ျဖစ္လာရေလသည္။ ျမရီတို႔မွာ စိမ္းဆီက ရေကာင္းေစ မေအာက္ေမ့ေသာ္လည္း ရက္ေရာေသာ စိမ္း၏ ေပးကမ္းမႈမ်ားကိုလည္း မျငင္းသာေအာင္ ျဖစ္ေနၾကရေလၿပီ။ ေက်းဇူးတရားေၾကာင့္ခ်ည္းကား မဟုတ္။ စိမ္းက အားကိုးလာေတာ့ ျမရီမွာလည္း မေနသာ။ ေမာင္ကလည္း စိမ္း၏ ပြင့္လင္းေသာ အေျပာမ်ားေၾကာင့္ ခင္မင္၍ လာ၏။ 


“လုပ္ေပးလိုက္ပါ ျမေရ၊ ျမလဲ စိမ္းနဲ႔ေပါင္းမွ ေခတ္မီေတာ့မွာပဲ၊ ေနရာတကာ ဆရာမမ်က္စိနဲ႔ခ်ည္း တစ္ေလာကလုံးကို ၾကည့္ေနတတ္တာ၊ ခုေတာ့ ျမ အေတြ႕အၾကံဳ ရတာေပါ့” 

“စိမ္းက ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ ခိုင္းထားေတာ့ ျမ ေက်ာင္းက ဆရာမ ခင္ခင္ကို အေဖာ္ေခၚသြားရမယ္၊ စေန တစ္ရက္ေတာ့ ကုန္ဦးမွာပဲ” 

“လုပ္ေပးလိုက္ပါ ျမရယ္၊ သတိေတာ့ထားေနာ္၊ သူ႔ပိုက္ဆံေတြ ခါးပိုက္ႏႈိက္ခံရရင္ ေမာင္တို႔မွာ ေလ်ာ္စရာမရွိဘူး” 


သည္တစ္ခါေတာ့ ျမရီသည္ လူတတ္ႀကီးလုပ္ကာ ဦးေဆာင္၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈးကို လာခဲ့သည္။ အိတ္ထဲမွာလည္း ေငြတစ္ေထာင္ခန႔္ ပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္ေငြက သုံးရာေလာက္၊ စိမ္းရဲ႕ေငြက ရွစ္ရာေလာက္။ ခင္ခင္ကလည္း ျမရီထက္ စာလွ်င္ေတာ့ ေခတ္မီေပသား။ စေနေန႔လယ္၏ မိန္းမလွမ်ားအၾကား ေမာ္မႂကြားႏုိင္သည့္တိုင္ အသင့္အတင့္ေတာ့ ဝင္ဆန႔္ၿပီ။ 


လမ္းျပရဲက ကားေတြကို တားေပးလိုက္သည္ႏွင့္ လူေတြက ဘုရားပြဲလွည့္လည္သည့္ အလား မ်ဥ္းက်ားကို ေဝါခနဲ ျဖတ္ကူးၾကေလ၏။ လဆန္းရက္မို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈးႀကီးသည္ ပို၍ စည္ကားေန၏။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ေတြက ပုံသဏၭာန္ ဆန္းဆန္းျပားျပားေတြျဖင့္ ႐ႈမၿငီးေအာင္ အလွဆင္ၾကသလို ျမရီတို႔လို ေလးဆယ္ပိုင္းေတြကလည္း ေခတ္ႏွင့္အညီ ဝတ္စားဆင္ယင္ကာ ဝင့္ဝင့္စားစား သြားလာေန၏။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈး၏ အဝင္ဝသည္ အေရာင္စုံ၊ ရနံ႔စုံျဖင့္ ထုံမႊမ္း၍ေနသည္။ 


“ကိုယ္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ဝတ္စားလာလာ ဒီေနရာေရာက္ရင္ မွိန္သြားသလိုပဲေနာ္ မမျမ” 


ခင္ခင္က အမွန္တရားကို ဆိုလိုက္ေတာ့ ျမရီက ရယ္ရင္း “ေအးဟဲ့” ဟု ေထာက္ခံမိေလသည္။ အလယ္ေပါက္ မိန္းလမ္းမႀကီး ေပၚမွာ ေယာက္်ားေလးေတြေရာ၊ မိန္းကေလးေတြေရာ၊ ေယာက္်ားေလး မိန္းမေလး ႏွစ္ေယာက္တြဲေတြေရာ လူးလာခတ္ကာ သြားလာလွည့္လည္ ေနၾကသည္။ ေဘာ္လီဆိုင္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ အလကားေဝေနသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ပင္ အလုအယက္ ဝယ္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရျပန္၏။ 


“ခင္ခင္လဲ ေဘာ္လီတစ္ထည္ ဝယ္ဦးမယ္ မမျမ” 

“ဘာေဘာ္လီလဲ ခင္ခင္၊ ႏွင္းဆီမွာ ဝယ္ပါလား” 


ျမရီက ညႊန္ႏုိင္ၿပီေပါ့။ 


“ခင္ခင္ေတာ့ ခ်စ္သက္ေဝမွာ ဝယ္ေနက်ပဲ၊ ႏွင္းဆီက နာမည္ႀကီးတယ္ေနာ္၊ ဘယ္နားမွာလဲ မမျမ” 

“စီ႐ုံမွာေလ၊ ခင္ခင္ ပါတိတ္ဝမ္းဆက္လဲ ဝယ္မယ္ဆို၊ စိမ္းကလဲ အရင္ဝယ္တဲ့ဆိုင္က ျမ ေကာင္းမယ္ထင္တာ တစ္ထည္ေလာက္ ထပ္ဝယ္ပါလို႔ မွာထားတယ္၊ သြားၾကည့္မလား” 

“သြားေလ မမ” 


ခင္ခင္က ျမရီေနာက္ လိုက္ထဲ့သည္။ ျမရီက ခပ္တည္တည္ျဖင့္ ပါတိတ္လုံခ်ည္ေတြ ေရာင္စုံျဖန႔္ခင္းထားေသာ ဆိုင္သို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ ဝင္ခဲ့သည္။ မိန္းမေတြ စုျပံဳေနသည့္ၾကားက “ဟိုးအေပၚဆုံး ညာဘက္က အျပာေရာင္ေဆးေရးေလး ျပစမ္းပါ” ဟု ခပ္ေအးေအး ေျပာလိုက္ေတာ့ ေဈးသည္က က်န္လူေတြကို ခဏထားၿပီး ခ်က္ခ်င္း ေနရာမွထ၍ ဆြဲခ်ျပေလသည္။ 


“ဘယ္ေလာက္လဲ အေဒၚ” 


စိတ္ထဲက ဒီအေရာင္ဆိုရင္ စိမ္းနဲ႔လိုက္မွာပဲဟု ေတြးရင္း ေမးလိုက္သည္။ 


“ေလးရာပါပဲကြယ္” 


ျမရီ တစ္စက္ကေလးမွ မ်က္ႏွာမပ်က္။ ေဈးလည္း သိၿပီးသားပဲ။ ၿပီးေတာ့ တကယ္ဝယ္မွာပဲ၊ ဘာအားငယ္စရာ ရွိလဲ။ 


“သုံးရာ့ငါးဆယ္ ထားေနာ္ အေဒၚ” 


ေဘးကလူေတြပါ ႐ႈံ႕သြားေလသည္။ ေဈးသည္က ျမရီကို လက္လြတ္သြားမည္စိုး၍ လက္ပင္ ဆြဲထားလိုက္ေသးသည္။ 


“ပိုေျပာရမယ့္သူေတြ မဟုတ္ပါဘူး တူမရယ္၊ ဒီမွာ သုံးရာ့ရွစ္ဆယ္ ေနာက္ဆုံးေဈးပဲ၊ မမ်ားေစရဘူး၊ စိတ္ခ်လက္ခ် ယူသြားပါ၊ ဒီအေရာင္ပဲေနာ္၊ တျခားအေရာင္ ၾကည့္ဦးမလား” 


ခင္ခင္ကလည္း သူ ႀကိဳက္သည့္ အေရာင္ကို ေရြးေနသည္။ သို႔ေသာ္ သုံးရာေက်ာ္တန္ေတာ့ မဟုတ္။ တစ္ရာေက်ာ္တန္ အတန္းထဲက ျဖစ္၏။ ခင္ခင္က ျမရီေလာက္လည္း မအသည္မို႔ သူ ဝယ္ႏုိင္သည့္အဆင္ကို သူ တစ္ခါတည္း ေရြးသည္။ သို႔ေသာ္ ျမရီဝယ္သည့္ အရွိန္ျဖင့္ ေဈးသည္က ခင္ခင္ၾကည့္သည့္ လုံခ်ည္တန္းကိုလည္း တစ္ထည္ခ်င္း ဆြဲခ်ျပလိုက္ေသးသည္။ 


“ဒီအေရာင္ပဲ ယူမယ္ ေဒၚေဒၚရယ္၊ အရင္တစ္ခါလဲ သုံးရာ့ငါးဆယ္နဲ႔ ယူတာ၊ ထားလိုက္ပါ” 

“ကိုယ့္ေဖာက္သည္ေတြပဲ တူမႀကီးရယ္၊ အရင္ယူတာ ဒါမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီအဆင္က ခုမွေရာက္တာ၊ ဝယ္ေနက်ေတြပဲ သိမွာပါကြယ္၊ သုံးရာ့ရွစ္ဆယ္က မေလွ်ာ့ႏုိင္လို႔ပါ” 

“ေျခာက္ေတာ့ ထားပါ အေဒၚရယ္” 

“တူမကလဲ တစ္ဆယ္ႏွစ္ဆယ္ ျမင္မေနပါနဲ႔၊ ကိုင္း သုံးရာ့ခုနစ္ဆယ္နဲ႔ယူ၊ အေဒၚ ႐ႈံးပါတယ္ကြယ္၊ တကယ္ပါ”   

  

ေဈးသည္သည္ လုံခ်ည္ကို သြက္လက္စြာေခါက္ၿပီး ပလတ္စတစ္အိတ္ေလးထဲ အလ်င္အျမန္ ထည့္ကာ ျမရီလက္ထဲ ထိုးေပးေတာ့သည္။ 


“မမျမေရ၊ ဒီအဆင္ေလး မေကာင္းဘူးလား” 

“ေကာင္းသားပဲ ခင္ခင္၊ ဘယ္ေလာက္တဲ့လဲ” 

“တစ္ရာ့သုံးဆယ္တဲ့၊ ေလွ်ာ့ဦးမွာေပါ့ေနာ္” 

“တလက္စတည္းမို႔ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ေပးလိုက္မယ္၊ ဆစ္မေနနဲ႔ေတာ့” 


ႏွစ္ေယာက္သား ပါတိတ္လုံခ်ည္ႏွစ္ထည္ ပိုက္ကာ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ႏွင္းဆီေဘာ္လီဆိုင္မွာ ခင္ခင္က ေဘာ္လီတစ္ထည္ ဝယ္သည္။ ျမရီကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ဇာမပါသည့္ ေဘာ္လီေလးတစ္ထည္ ဝယ္သည္။ ၿပီးေတာ့ စိမ္းအတြက္ ပါတိတ္ႏွင့္ လိုက္ဖက္သည့္ အိရွန္စကို ရွာရသည္။ ရန္ကုန္ မဆင္းႏုိင္သည့္စပ္ၾကား မေအာင့္ႏုိင္ မအည္းႏုိင္ အဝတ္အစား လွမ္းမွာေသာ စိမ္းကိုလည္း ဩခ်၏။ သူ ရန္ကုန္လာရင္ အသစ္ဝတ္ႏုိင္ေအာင္ တစ္ခါတည္းအပ္ၿပီး ေရြးထားပါတဲ့။ ဪ စိမ္း၊ ေငြေတြကို ထားစရာ မရွိေတာ့ဘူး ထင္ရဲ႕။ 


အိရွန္ေရာင္စုံေရာင္းေသာ ဆိုင္ထဲမွာ မီးမလာ၍ ေမွာင္မည္းေနသည္။ ခင္ခင္က သူ႔လုံခ်ည္ႏွင့္ လိုက္ဖက္မည့္ အေရာင္ေလးရွာသည္။ ျမရီက စိမ္းအတြက္ တစ္ထည္၊ သူ႔အတြက္ ေက်ာင္းစိမ္းႏွင့္ တြဲဝတ္ဖို႔ အျဖဴတစ္စ ဝယ္ရသည္။ ေမွာင္ထဲမွာဆိုေတာ့ အျဖဴလား အဝါလား မကြဲျပား။ မနည္း ၾကည့္ယူရသည္။ 


စီ႐ုံမွထြက္ၿပီး ေအ႐ုံ(?)ဘက္သို႔ ကူးလာခဲ့သည္။ သည္ေနရာမွာ စိမ္း ျပထားသည့္ အလွကုန္ပစၥည္း အမ်ားဆုံး၊ အေကာင္းဆုံး ေရာင္းေသာဆိုင္ သုံးဆိုင္ရွိသည္။ ေဈးလည္းမွန္ ပစၥည္းလည္း စိတ္ခ်ရသည္တဲ့။ 


ျမရီက စိမ္းမွာသည့္ နီဗီယာကရင္ ဝယ္သည္။ ခင္ခင္က (?)နင္မိတ္ကပ္ ဝယ္သည္။ ပင္ခ႐ုိလို ေဈးမႀကီးေသာ္လည္း ပင္ခ႐ုိလိုပဲ လိမ္းလို႔ေကာင္းသည္တဲ့။ တစ္ဆယ္ေက်ာ္သာ ေပးရသည္မို႔ အဖိုးနည္းၿပီး သုံးေပ်ာ္သည္ဟု ခင္ခင္က ေျပာျပသျဖင့္ ျပန္လည္ မွတ္သားရေလသည္။ ျမရီတို႔အဖို႔ တန္ဖိုးနည္းဖို႔သည္ အေရးႀကီးလွ၏။ 


ျမရီအတြက္ စိမ္းဝယ္ေပးခဲ့သည့္ လက္ကိုင္အိတ္ကို ခင္ခင္က သေဘာက်သျဖင့္ ခင္ခင့္အတြက္ တစ္အိတ္ ထပ္ဝယ္ေပးရသည္။ ျမရီက သူကိုင္ထားသည့္ အိတ္ကို ကိုင္ၿပီး 


“ဟိုတစ္ေလာကမွ ကၽြန္မ ဝယ္သြားတာ” ဟု ေျပာႏုိင္၍ ေနာက္ထပ္ ငါးက်ပ္ဆစ္၍ ရေလသည္။ 


ေနာက္ထပ္ တိုတိုထြာထြာေလး ဝယ္ၿပီးသည့္ေနာက္ စိမ္းအတြက္ အက်ႌေရြးရသည္။ ေနာက္ထပ္လည္း အပ္ရသည္။ စိမ္းက ခ်ဳပ္ခကို တစ္ခါတည္း ေပးေခ်သြားသည္။ ခင္ခင္ကေတာ့ သည္ဆိုင္က ေဈးႀကီးလြန္းသည္ ဆိုၿပီး မအပ္ေပ။ သူတို႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာပဲ တစ္ထည္ ၁၀ ႏွင့္ အပ္ေတာ့မည္ ဆို၏။ ျမရီလည္း သူ႔အတြက္ အက်ႌကို အပ္ဖို႔ စိတ္မကူးေတာ့။ 


“ဆာတယ္ မမျမေရ၊ တစ္ခုခု စားရေအာင္” 

“ေအး စားတာေပါ့၊ ေရႊဆိုင္ ဝင္ရဦးမယ္ ခင္ခင္ရဲ႕၊ စိမ္းက ဆြဲႀကိဳးလဲ ေရြးခိုင္းထားတယ္” 

“အျပန္မွ ဝင္ေရြးတာေပါ့ မမျမရယ္၊ ခုေတာ့ ဆာလွၿပီ” 

“ခင္ခင္ ဘာစားမလဲ” 

“ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲ စားမလားလို႔” 

“ေအး ေကာင္းသားပဲ၊ ေဆးဆိုင္မွာ ေမာင္မွာတဲ့ နႏြင္းခါးလဲ ဝယ္လိုက္ဦးမယ္” 


ေျမာက္ဘက္တန္း အေပၚမွဆင္းၿပီး စားေသာက္ဆိုင္တန္းကို မဝင္ခင္ ေဆးဆိုင္ကို ဝင္ရ၏။ ေျခခ်င္းလိမ္ေနေသာ ေက်ာက္ပြဲစားေတြကို ေကြ႕ေရွာင္သြားရ ျပန္သည္။ ခင္ထားရီကိုမ်ား ေတြ႕ေလမလားဟု ၾကည့္မိေသးသည္။ ယခင္တစ္ေခါက္က စိမ္းႏွင့္ ခင္ထားရီတို႔ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အသာစီးေလးေတြႏွင့္ ေဈးကစားကာ အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ၾကသည္ကို ျမင္ေယာင္ရင္း ျပံဳးမိေသးသည္။ 


“ဘာျပံဳးတာလဲ မမျမရဲ႕၊ လူေတြကလဲ ႐ႈပ္လိုက္တာေနာ္” 

“႐ႈပ္တာေတာ့ မေျပာနဲ႔၊ ေဟာဒီ ေဈးထဲမွာ တစ္ထိုင္တည္းနဲ႔ ေငြတစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရေအာင္ ရွာလို႔ရတယ္ သိလား၊ ကိုယ္တို႔ေတြ တစ္လလုံး အာေပါက္ေအာင္ စာသင္တာ ေသခ်ာမျပည့္ဘူး၊ ဒီၾကားထဲ အလုပ္ကေလး တည္ျမဲေအာင္ သင္တန္းဆိုလဲ တက္ရ၊ စာဆိုလဲ က်က္ရ” 

“ဒါေပမယ့္ ကိုယ္မွ သူတို႔လို လုပ္မစားတတ္တာ မမျမရယ္” 

“လူဆိုတာ ကိုယ့္လမ္းနဲ႔ကိုယ္ သြားေနၾကတာပဲေလ၊ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လဲ တန္ဖိုးထားစရာဟာ လူလား ပညာလား ဆိုတာ ေတြးၾကည့္မိတယ္” 

“ခင္ခင္ကေတာ့ မေတြးဘူး မမျမရယ္” 


ျမရီသည္ ေမာင့္အတြက္ ေဆးဝယ္သည္။ ၿပီးေတာ့ စိမ္းမွာသည့္ ပစၥည္းေတြ စုံ မစုံ စာရင္းစာရြက္ ထုတ္ၾကည့္သည္။ ဝယ္စရာ သိပ္မရွိေတာ့။ ေရႊဆြဲႀကိဳး ေရြးေပးရမည္။ ေရြးၿပီးသား အက်ႌေတြကို သူ႔အစ္မဝမ္းကြဲအိမ္ ပို႔ေပးရမည္။ လူၾကံဳႏွင့္ မႏၲေလးကို ပို႔ေပးလိမ့္မည္တဲ့။ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းစည္းပဝါတစ္ထည္ ညာဘက္ေအ႐ုံမွာ ရွိသည္တဲ့။ အျပန္မွပဲ လွည့္ဝယ္ရေတာ့မည္။ 


ေဆးဆိုင္မွထြက္ၿပီး ေက်ာက္သမားေတြကို ေရွာင္ကြင္းကာ စားေသာက္တန္းဘက္သို႔ ထြက္ခဲ့ၾက၏။ ခင္ခင္က ျမရီ လက္တစ္ဖက္ကို ခပ္တင္းတင္းဆြဲကာ လိုက္လာသည္။ ခင္ခင္က ငယ္လည္းငယ္ လွလည္းလွေသးေတာ့ လူေတြက ေငးကၾကည့္ၾကသည္။ 


“ဒီေနရာကို ေလွ်ာက္ရတာ ေၾကာက္လိုက္တာ မမျမရယ္၊ လူေတြကလဲ ဘာလုပ္ေနၾကမွန္း မသိဘူး” 

“ေက်ာက္ပြဲစားေတြေလ” 

“အတင့္ရဲလိုက္တာေနာ္” 


ျမရီတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ လူနည္းနည္းရွင္းေသာ ဆီခ်က္ဆိုင္မွာ ဝင္ထိုင္ၾကေလသည္။ 


“ခင္ခင္ေတာ့ တပည့္ေတြ တစ္ရာ ႏွစ္ရာ စာသင္ရတာ မေမာဘူး၊ ဒီေဈးထဲ ေလွ်ာက္ရတာ လူေတြမ်ားလို႔လား မသိဘူး၊ ေခါင္းေနာက္ၿပီး ေမာေနတယ္” 

“အဲဒီလူေတြလဲ ကိုယ္တို႔လို စာသင္ရရင္ ေမာေနမွာပဲ ခင္ခင္ရဲ႕၊ ေမာင္က ေျပာတယ္၊ ျမက ေနရာတကာ ဆရာမမ်က္စိ ဆရာမအေတြးခ်ည္း ေတြးတတ္တယ္၊ လူ႔ေလာကအေၾကာင္း မသိဘူးတဲ့၊ ဟား ဟား” 

“ေဟာ မျမရီေရ၊ ဟိုလူႀကီး လိုက္လာျပန္ၿပီ” 


ခင္ခင္က အလန႔္တၾကား ေျပာလိုက္၍ ျမရီပါ ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။ ခင္ခင္ျပရာသို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေနကာမ်က္မွန္ႏွင့္ လူတစ္ေယာက္ ေတြ႕ရ၏။ သည္လူကို ေစာေစာကတည္းက ပြဲစားေတြ ရပ္ေနေသာ ေနရာမွာ ေတြ႕ခဲ့သည္။ 


“သူ႔ဘာသာသူ လာတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ခင္ခင္ရယ္” 

“မဟုတ္ဘူး မမျမရဲ႕၊ ေစာေစာကတည္းက မမျမ ေဆးဝယ္ေနတုန္း အဲဒီလူႀကီးက မမျမကိုပဲ ၾကည့္ေနတာ” 

“ၾကံႀကီးစည္ရာဟယ္၊ ၾကည့္ခ်င္းၾကည့္ ခင္ခင့္ကို ၾကည့္မွာေပါ့” 

“မဟုတ္ပါဘူး မမျမရဲ႕၊ မမျမကို ၾကည့္တာပါ၊ ေဟာ ဝင္လာေနၿပီ” 


သည္ေတာ့မွ ထိုလူကို ျမရီ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္မိသည္။ ျမရီ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးသိသည့္ လူတစ္ေယာက္ပါပဲ။ အို သိၿပီ သိၿပီ။ အနားေရာက္မွ ပို၍ ေသခ်ာသြားသည္။ သူက ျမရီတို႔ စားပြဲမွာ ရပ္ၿပီး ေနကာမ်က္မွန္ကို ခၽြတ္လိုက္ေတာ့မွ နဂို႐ုပ္ ေပၚလာသည္။ သို႔ေသာ္ ယခင္တုန္းက ႐ုပ္ႏွင့္ေတာ့ လားလားမွ် မဆိုင္ေတာ့။ 


“ဆရာမႀကီး ေဈးလာတာလား၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို မမွတ္မိဖူး ထင္တယ္” 


သူက ရင္းႏွီးစြာျဖင့္ပင္ ျမရီတို႔ေဘးက ကုလားထိုင္မွာ ဝင္ထိုင္သည္။ ေနကာမ်က္မွန္ကို စားပြဲေပၚတင္ၿပီး လိေမၼာ္ရည္ တစ္ပုလင္း လွမ္းမွာသည္။ 


“အနားေရာက္မွ မွတ္မိေတာ့တယ္ ကိုသန္းေစာရယ္၊ ေစာေစာက ေဆးဆိုင္ေရွ႕မွာ ေတြ႕သား၊ လုံးဝ မမွတ္မိဘူးေလ၊ မမွတ္မိဆို အရင္႐ုပ္နဲ႔ တျခားစီကိုး” 


အသြင္အျပင္ အမူအရာကပါ အေျပာင္းလဲႀကီး ေျပာင္းလဲေနသည္ကိုေတာ့ မေျပာမိ။ ယခင္က ကိုသန္းေစာသည္ ပိန္ပိန္ပါးပါး၊ လုံခ်ည္က ႏြမ္းႏြမ္း၊ တိုက္ပုံအက်ႌ အျမဲဝတ္သည္။ ယခုေတာ့ ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္၊ သားသားနားနား ရွိလွသည္။ အသားေတြျဖဴၿပီး ဝလည္း ဝေနသည္။ 


“အင္း ျမကေတာ့ အရင္႐ုပ္ အရင္အတိုင္းပဲ။ စကားေျပာတာလဲ အရင္အတိုင္းပဲ၊ ကိုေက်ာ္ႏုိင္ တစ္ေယာက္ေကာ ေနေကာင္းလား၊ ကေလး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရေနၿပီလဲ” 

“ေမာင္ ေနေကာင္းပါတယ္၊ ကေလး သုံးေယာက္ေလ၊ ကိုသန္းေစာရယ္ တိုက္ဆိုင္လိုက္တာ၊ အရင္တစ္ေလာက စိမ္း လာတယ္ေလ၊ ဒီေဈးထဲေတာင္ ေရာက္ေသးတယ္၊ ခုလဲ သူမွာတဲ့ပစၥည္းေတြ လာဝယ္ေပးရတာ” 


ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲ ေရာက္လာသျဖင့္ ခင္ခင္က ဆာဆာႏွင့္ စားႏွင့္သည္။ ျမရီက မစားႏုိင္ေသး။ 


“ခင္ခင္ေရ၊ ဒါ ကိုယ္တို႔နဲ႔ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း ကိုသန္းေစာတဲ့၊ ဒါက ဆရာမ ေဒၚခင္ခင္၊ ခင္ခင္ ကိုယ္တို႔ မေတြ႕တာ ၾကာလို႔ စကား ေျပာဦးမယ္”

“ေျပာပါ မမျမ” 


ကိုသန္းေစာသည္လည္း ျမရီကို ေတြ႕ရ၍ ဝမ္းသာေနပုံရသည္။ စိမ္းအေၾကာင္း ေျပာေတာ့ မ်က္ႏွာထား ေျပာင္းသြားသည္။ ကိုသန္းေစာကို စိမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမရီတို႔ သိခဲ့ရတာပဲ။ 


“စိမ္းနဲ႔ ျမက ဘာဆိုင္လို႔လဲဗ်ာ၊ သူ႔အေပါင္းအသင္းေတြထဲမွာ ျမ မပါပါဘူး” 


ကိုသန္းေစာက မွန္ရာကို ေျပာသျဖင့္ ျမရီက ရယ္မိသည္။ 


“ခုေတာ့ ျမ ျမနဲ႔ တစ္ျမတည္း ျမေနလို႔ ကိုသန္းေစာေရ၊ သူ႔မွာ ျမလို ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ အေပါင္းအသင္း မရွိဘူးတဲ့၊ လူဆိုတာ တန္းတူဆက္ဆံရင္ အၿပိဳင္အဆိုင္ မ်ားတယ္၊ ကိုယ့္ထက္ နိမ့္က်သူကို ဆင္းေပါင္းေတာ့ အႏၲရာယ္ကင္းတာေပါ့ ကိုသန္းေစာရယ္” 

“အင္း စိမ္းကေတာ့ ဘယ္ေနရာမဆို တြက္တတ္ခ်က္တတ္ ပါေပတယ္ဗ်ာ” 


ကိုသန္းေစာ၏ စကားမွာ အဓိပၸါယ္ အျပည့္အဝပါ၏။ ျမရီက ျပံဳးမိျပန္သည္။ 


“ဒါေပမယ့္ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ စိမ္းနဲ႔ ကိုသန္းေစာဟာ တန္းတူရည္တူပါပဲ” 

“ဟား ဟား ျမက ဘာကိုၾကည့္ၿပီး ေျပာတာလဲ၊ စိမ္းရဲ႕ေယာက္်ားက မႏၲေလးမွာ လူခ်မ္းသာ စာရင္းဝင္ပါဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ မိန္းမ နည္းနည္းေပြတာ တစ္ခုပဲ၊ ဒါကလဲ ထားလိုက္ပါေတာ့ေလ၊ စိမ္းက ဒါေလာက္ကို မႈတယ္ မထင္ပါဘူး၊ ကိုေမာင္ေမာင္ဦးကလဲ ဘာေတြပဲ ျဖစ္ေနေန အခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ စိမ္းမွ စိမ္း၊ အိမ္ျပန္ေရာက္တာခ်ည္းပါ၊ လိုက္ဘက္ ညီပါတယ္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ပိုက္ဆံရွာတတ္တာက လြဲၿပီး လမ္းေပၚမွာ ပ်ံက်ပါပဲ” 


ျမရီသည္ စိမ္းႏွင့္ ကိုသန္းေစာ အေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးမိသည္။ 


ကိုသန္းေစာသည္ ျမရီတို႔လိုပင္ အညာသား။ ခပ္ေအးေအး စာၾကမ္းပိုး။ လူပုံကလည္း ႐ုိးသည္။ သည္ၾကားထဲ ကဗ်ာဆရာ ေယာင္ေယာင္၊ ႏုိင္ငံေရးသမား ေယာင္ေယာင္လည္း ျဖစ္ေနေသးသည္။ ဘယ္လိုက ဘယ္လိုေနၿပီး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဆုံမိၾကသလဲေတာ့ မသိ။ ကိုသန္းေစာသည္ စိမ္း၏ အလွေအာက္မွာ ယစ္မူးကာ အ႐ူးအမူး တိုင္းေက်ာ္ျပည္ေက်ာ္ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ရတနာေဆာင္၏ ဆင္ဝင္ေအာက္မွာ ကိုသန္းေစာကို မျမင္ခ်င္မွ အဆုံး။ သူတို႔အေၾကာင္းကို မသိခ်င္မွ အဆုံး။ သို႔ေသာ္ သူ႔ဘာသာ တစ္ဖက္သတ္ လူသိေနျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး စိမ္းကေတာ့ သူ႔ကို ဖုတ္ေလသည့္ငါးပိ ရွိသည္ဟူ၍မွ မထင္ခဲ့ေပ။ 


စိမ္းသည္ အစကတည္းက သူေလွ်ာက္မည့္လမ္းကို သူေရြးၿပီးသား ျဖစ္၏။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ထိုလမ္းကိုသာ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့သည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ မိန္းမလွေလးမ်ားလို စိတ္ကူးယဥ္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းကို မဖန္တိးခဲ့။ ကိုသန္းေစာကို ခ်စ္သည္ဟူ၍လည္း မေျပာ။ ခ်စ္သည့္ အရိပ္အေယာင္လည္း မျပခဲ့။    


ဇြဲရွိလွ်င္ ေအာင္ျမင္ရမည္ဟု မွတ္ထင္ခဲ့ေသာ ကိုသန္းေစာသည္လည္း တစ္ဖက္သတ္ အသည္းကြဲျခင္းသာ အဖတ္တင္သည္။ 


ကိုသန္းေစာလို လူပုံႏြဲ႕ႏြဲ႕ ကဗ်ာဆရာေပါက္စကို စိတ္ကူးယဥ္ခ်စ္ႏွင့္ ခ်စ္ခ်င္သည့္ မိန္းကေလးေတြ ရွိခဲ့၏။ စိမ္း၏ မာနတရားေအာက္မွာ ျပားျပားဝပ္ေနရျခင္းကို က႐ုဏာေဒါသ ျဖစ္သူက ျဖစ္၏။ မခ်င့္မရဲႏွင့္ သနားသူက သနားသည္။ သို႔ေသာ္ သူက စိမ္းမွ စိမ္း။ 


ျမရီ ကိုယ္တိုင္ပင္ ေမာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကိုသန္းေစာႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ရ ၿပီးသည့္ေနာက္ ကိုသန္းေစာဘက္မွ နာကာ စိမ္းတစ္ေယာက္တည္းမွ မိန္းမ မဟုတ္ပါဘူးဟု ေျပာမိခဲ့ေလသည္။ 


ယခု ေတြ႕ရေသာ ကိုသန္းေစာသည္ ကဗ်ာဆရာ႐ုပ္လည္း မဟုတ္ေတာ့။ ႏုိင္ငံေရးသမားႏွင့္လည္း လားလားမွ မတူေပ။ ကုန္သည္ပြဲစားလား၊ တျခားေနရာမွာ ေတြ႕လွ်င္ သူေဌးသားလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါ ေတာက္ပ၍ေနေလၿပီ။ ဪ စိမ္းကို မခံခ်င္စိတ္ႏွင့္မ်ား ဘဝကို ပုံစံေျပာင္းလိုက္ ေလသလား။ သို႔ေသာ္ ယခုတိုင္ သူက စိမ္းကို မယွဥ္ႏုိင္ပါဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ျမရီတို႔ ေမာင္တို႔ႏွင့္လည္း မတူတာေတာ့ အမွန္ပင္တည္း။ 


“ကိုသန္းေစာေကာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီလား” 

“က်ပါၿပီဗ်ာ၊ ကိုယ္တိုင္မစြံေတာ့ အေမ့ျပန္အပ္ရတယ္ ဆိုသလိုပဲ၊ အေမက ေပးစားတဲ့ မိန္းမနဲ႔ အဆင္ေျပေနပါၿပီ၊ ကေလးက ႏွစ္ေယာက္” 

“ေကာင္းပါတယ္ရွင္၊ စိမ္းလဲ ကေလးႏွစ္ေယာက္ပဲ၊ သူကေတာ့ သူ႔ဘဝသူ ေက်နပ္ေနတာပဲရွင့္၊ ပိုက္ဆံကလဲ သုံးလိုက္တာ၊ ေငြတြင္းရွိသလား ထင္ရတယ္၊ ကိုသန္းေစာေကာ အဆင္ေျပတယ္ မဟုတ္လား” 


ကိုသန္းေစာသည္ တစ္ခ်က္ေတာ့ ငိုင္ေနေသး၏။ ၿပီးေတာ့ သူ႔အေျခအေနကို လြယ္လြယ္ပင္ ရွင္းျပသည္။ 


“ငါ ျဖစ္ခ်င္တာ ေက်ာင္းဆရာမ၊ ငါ ျဖစ္ေနတာ သီခ်င္းသည္ဘဝ ဆိုသလိုပဲေပါ့ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမက ေဈးသစ္မွာ အထည္ေရာင္းတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ အစက ဒီပတ္မင့္မွာ က်ဴတာ ဝင္လုပ္ေသးတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ ေယာကၡေတြက ထြက္ခိုင္းတာနဲ႔ ထြက္လိုက္တယ္၊ မိန္းမကို ေဈးကူ သိမ္းေပးရတာေပါ့ေလ၊ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ စီးပြါးေရးေလး ဘာေလး အကြက္ျမင္ၿပီး လမ္းေပၚက ပြဲစားဘဝ ေရာက္သြားတာပဲဗ်ာ၊ ဟား ဟား ရယ္ရသား၊ ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ေငြကို သည္းေျခႀကိဳက္ေနၿပီဗ်” 


ျမရီစိတ္ထဲမွာ တိုက္ပုံအက်ႌေလး ပခုံးေပၚတင္ၿပီး ရတနာေဆာင္ေရွ႕က ထြက္ခြါသြားရေလ့ရွိေသာ ကိုသန္းေစာကို ျမင္ေယာင္လာသည္။ 


“ကိုသန္းေစာက ဘာေတြ အေရာင္းအဝယ္ လုပ္တာလဲ၊ ျမ မသိလို႔ပါ၊ စိမ္းတို႔လဲ ခ်မ္းသာမွန္းေတာ့ သိတယ္၊ သူတို႔ ဘာလုပ္စားမွန္း သိကို မသိဘူး၊ အဲ စိမ္း လုပ္တတ္တာေလးေတြေတာ့ နည္းနည္းပါးပါး သိပါရဲ႕၊ ခင္ထားရီလဲ ဒီေဈးမွာ အျမဲထိုင္တယ္တဲ့” 

“ဪ ျမကေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမႀကီးကိုး၊ ေအးပါတယ္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္လဲ ခင္ထားရီတို႔လိုပဲ အဆင္ေျပတဲ့အခါေျပ၊ မေျပတဲ့အခါ မေျပေပါ့၊ အေရာင္းအဝယ္ကေတာ့ ဘာမဆို လုပ္တာပဲ၊ ျမတို႔ နားလည္ေအာင္ တိတိက်က် မေျပာတတ္ဘူး”

“စကားေျပာလို႔ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ ကိုသန္းေစာရယ္၊ အိမ္ကိုလဲ လာလည္ပါဦး၊ ေမာင္နဲ႔လဲ ေတြ႕ရေအာင္” 


ကိုသန္းေစာက ျမရီတို႔အတြက္ ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲဖိုးကိုပါ ရွင္းေပးသည္။ ျမရီတို႔ ေနရာမွထမည္ ၾကံစဥ္ ဆိုင္ထဲသို႔ လူတစ္ေယာက္ ဝင္လာျပန္သည္။ သူက ကိုသန္းေစာကို လာရွာဟန္ တူသည္။ 


“ေဟ့လူ ရွာလိုက္ရတာဗ်ာ၊ ဒီမွာ ခင္ဗ်ား မ်က္မွန္ေကာ” 


ကိုသန္းေစာက စားပြဲေပၚမွ ေနကာမ်က္မွန္ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္သည္။ 


“ဘာမ်ား အေရးတႀကီး ျဖစ္လာတာလဲ” 

“ကၽြန္ေတာ့္အသိ တစ္ေယာက္ဗ်ာ၊ ေရဘင္လယ္သာ လိုခ်င္လို႔ ရွာေနတာ၊ ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားဆီမွာရွိတာ သတိရလို႔” 

“ဟာ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ တပ္ဖို႔ ဝယ္ထားတာပါ” 


ျမရီက ကိုသန္းေစာကို ႏႈတ္ဆက္ရန္ ေခတၱေစာင့္ေနၾကသည္။ 


ထိုလူက ကိုသန္းေစာဆီက မ်က္မွန္ကိုပဲ ဆြဲယူေနသည္။ 


“ခင္ဗ်ား ျပန္ဝယ္ရင္ ရတာပဲဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္က ရေအာင္ ရွာေပးမယ္ ေျပာခဲ့လို႔၊ ေလာေလာဆယ္ ေရာင္းလိုက္စမ္းပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ငါးနဲ႔ ေျပာထားတယ္” 

“ဒီလိုဆိုလဲ ယူသြားကြာ” 


ထိုလူသည္ ကိုသန္းေစာဆီက မ်က္မွန္ကိုယူၿပီး ခပ္သုတ္သုတ္ ထြက္သြားေလသည္။ 


“ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရာင္းအဝယ္ဆိုတာ အဲဒီလိုပဲ ျမရဲ႕ ဟဲဟဲ” 


ျမရီသည္ သူတို႔အလုပ္ကိုလည္း ရိပ္စားမိစ ျပဳ၏။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈးႀကီးကိုမွီၿပီး ေငြေတြ ဖန္တီးေနၾကပါကလားဟု နားလည္လာ၏။ စိမ္းလို အေဝးေရာက္ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္ အတြက္ေတာင္ အလုပ္ျဖစ္ေသးသည္ မဟုတ္လား။ 


“ကိုသန္းေစာရဲ႕ မ်က္မွန္က ဘယ္ေလာက္ျမတ္လို႔လဲ၊ ျမက မသိလို႔ေမးတာ၊ ႐ုိင္းတယ္ မထင္နဲ႔ေနာ္” 

“ကၽြန္ေတာ္ ေထာင့္သုံးရာနဲ႔ ဝယ္ထားတာေလ၊ ခု ေထာင့္ငါးရာ ရေတာ့ အလကားေနရင္း ႏွစ္ရာ ျမတ္ေနၿပီေပါ့” 

“အို ျမက တစ္ငါးဆိုေတာ့ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ မွတ္လို႔” 


ခင္ခင္ကပါ မေနႏုိင္၍ ရယ္ေလ၏။ 


“မသိတာပဲ ေကာင္းပါတယ္ ျမရယ္၊ ျမကို ေတြ႕ရတာ ဝမ္းသာပါတယ္၊ စိတ္လဲ ေအးခ်မ္းပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ေငြရွာေနတာပဲ၊ ဒါမွ ေငြျပန္ရမွာကိုး၊ ေဟာဒီ ကၽြန္ေတာ္ဝတ္ထားတဲ့ ဒန္းေလာ့ပ္စပို႔ရွပ္က ငါးရာတန္တယ္ ျမရဲ႕၊ ကဲ စရိတ္က မႀကီးလား” 

“အ႐ုိ႐ုိ၊ ဒါနဲ႔ ေမးလက္စ ေမးပါရေစဦး၊ အဲဒီ ဂ်င္းဂ်ာကင္ကေကာ ဘယ္ေလာက္တန္သလဲ၊ ေမာင့္ကို ဝယ္ေပးသင့္ ဝယ္ေပးရေအာင္ ဟဲဟဲ” 


ျမရီက အေသာေဖာက္လိုက္သည္ကို ကိုသန္းေစာက သေဘာက်ေနသည္။ ခင္ခင္က “မမျမကေတာ့ေလ” ဟု ေျပာကာ ရယ္ေနသည္။ 


“ဒါက ခုနစ္ရာ ျမရဲ႕၊ ေဟာဒီနာရီက ႐ုိးလက္စ္ ငါးေထာင္တန္တယ္ေလ၊ ကိုင္း ဆရာမႀကီး ကၽြန္ေတာ့္ တစ္ကိုယ္လုံး ေပါင္းရင္ တစ္ေသာင္းေလာက္ တန္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲမွာ ဘာမွ မရွိဘူး၊ ေငြရွာဖို႔ပဲ ရွိတယ္၊ ကဗ်ာဆရာေပါက္စ သန္းေစာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ပြဲစားသန္းေစာ ျဖစ္ေနၿပီဗ်၊ ကဲ သြားေတာ့ ဆရာမႀကီးေရ၊ ၾကာရင္ စိတ္ပ်က္သြားမယ္”


“သြားပါေတာ့မယ္ရွင္၊ ေမာင့္ကိုလဲ ေျပာျပလိုက္ပါ့မယ္” 


ျမရီတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ စားေသာက္ဆိုင္တန္းကို ေက်ာခိုင္းကာ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ခင္ခင္က ဗန္းေလးႏွင့္ခ်ေရာင္းေသာ ေဈးသည္ဆီမွ ဘီးေလးတစ္ေခ်ာင္းကို ႏွစ္က်ပ္ႏွင့္ ေဈးဆစ္၍ ဝယ္သည္။ 


ျမရီက စိမ္းမွာေသာ ပစၥည္းမ်ားကို အဆုံးသတ္အျဖစ္ ေအ႐ုံမွာ ေခါင္းစည္းပဝါတစ္ထည္ ဝယ္ၿပီး ေရႊဆိုင္မွာ ဆြဲႀကိဳးတစ္ကုံး ဝင္ေရြးရေပဦးမည္။ 


------------------

မိုးမိုး (အင္းလ်ား) 

႐ုပ္ရွင္ေအာင္လံ၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၁၉၈၃။ 


Credit to Su Hkita


[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ားေပ့ဂ်္မွ ကူးယူပါသည္။ေပ့ဂ်္အားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]



No comments:

Post a Comment