#တိုက္ေရယာဥ္ ( ၁၀၃)
( အပိုင္း - ၁)
#ေမာင္ေသာ္က
ေရတပ္ အရာ႐ွိငယ္တဦး၏ ဘဝတြင္ တိုက္ေရယာဥ္တစင္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာ၊ ဦးစီးမႉး (ဝါ) စစ္ေရယာဥ္မႉးအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရျခင္း ဟူသည္မွာ အလြန္ဝမ္းသာ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာေသာ အခ်က္ တခ်က္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သူ႔ဘဝတြင္ အထြတ္ျမတ္ဆံုးေသာ ကာလတရပ္ ျဖစ္သည္။
၁၉၅၆ ခု၊ စက္တင္ဘာလတြင္ ကြ်န္ေတာ့္အား တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ၏ ဦးစီးမႉးအျဖစ္ ခန္႔လိုက္ေသာအခါ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူ၍ မဆံုးေတာ့ပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဗိုလ္သင္တန္း အတူတက္လာၾကသည့္ ဗိုလ္ေလာင္း တစုတြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ပထမဆံုး အေနႏွင့္ စစ္ေရယာဥ္မႉး ခန္႔အပ္ျခင္း ခံရသူ ျဖစ္၏။ ( ေနာင္ေခတ္ႏွင့္ အညီ စစ္ေရယာဥ္မႉး ဟူ၍သာ သံုးစြဲပါမည္။ ) ကြ်န္ေတာ့္အသက္မွာ ၂၉ ႏွစ္မွ်သာ ႐ွိေသးသည္။
တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ မွာ ေရတပ္တြင္ ယင္းႏွင့္ မ်ိဳးတူ ( ညီအစ္မ သေဘၤာ )( sister ship ) ၁၀ စီးမွ် ႐ွိသည့္အနက္ တစီးေသာ သေဘၤာျဖစ္သည္။ သေဘၤာ ၁၀ စီးစလံုးမွာ အေမရိကန္ေရတပ္မွ ကမ္းေျခေစာင့္ ကင္းလွည့္ သေဘၤာငယ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္းက အေမရိကန္ ကမ္းေျခကို ကာကြယ္ ကင္းေစာင့္ရန္ ကမ္းေျခေစာင့္ တပ္ဖြဲ႔အတြက္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ေရယာဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။ အဆီထုတ္ထားသည့္ ထင္း႐ႈးသား မ်ားျဖင့္ သေဘၤာကိုယ္ထည္ကို တည္ေဆာက္ထားလ်က္ အလ်ားေပ ၈၃ ေပ၊ အနံျဗက္ ၁၄ ေပမွ် ႐ွိကာ ေရစူး ၆ ေပမွ် ႐ွိသည္။ လက္နက္ၾကီးမ်ား အေနႏွင့္ ၄၀ မီလီမီတာ ေလယာဥ္ပစ္ စက္အေျမာက္ၾကီး ႏွစ္လက္ပါ႐ွိပါသည္။ ဦးပိုင္းတြင္ တလက္ႏွင့္ ပဲ့ပိုင္းတြင္ တလက္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘိုဖာ စက္အေျမာက္ဟု ေခၚဆိုသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ သေဘၤာ အမ်ားအျပားမွာ ပိုလွ်ံေနေသာ စစ္က်န္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ အေမရိကန္ ေရတပ္စခန္းတခုတြင္ စုၿပံဳၾကိဳးခ်ည္ထားခဲ့သည္။ ယင္းသေဘၤာမ်ားအနက္မွ ၁၀ စီးကို ျမန္မာေရတပ္သို႔ လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့ေရတပ္သည္ အေမရိကန္ေရတပ္မွ ကမ္းေျခေစာင့္ ကင္းေရယာဥ္ ၁၀ စီးမွ် လြႊဲအပ္ေပးသည္ကို စင္ကာပူတြင္ လက္ခံရယူခဲ့၏။ ထို ၁၀ စီးအနက္မွ တစီးေသာ သေဘၤာသည္ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ဟူ၍ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
အေမရိကန္ ေရတပ္မွ လႊဲေျပာင္းေပးစဥ္က သေဘၤာမ်ား၏ ပင္လယ္ ထြက္ရန္ အဆင့္မီ သက္တမ္း ကာလာမွာ သံုးႏွစ္မွ်သာ က်န္႐ွိႏိုင္ေတာ့သည္ဟု သတ္မွတ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ သေဘၤာ၏ အပိုပစၥည္းမ်ားကို သံုးႏွစ္စာမွ် အပိုေဆာင္းေပးခဲ့ပါသည္။
တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ သည္ ကြ်န္ေတာ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္တြင္ ႐ွိစဥ္ နစ္ျမဳပ္ သြားခဲ့ေသာအခါ စစ္ေရယာဥ္သည္ ေရတပ္၌ေျခာက္ႏွစ္တာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္သြားခဲ့ၿပီးျဖစ္ေတာ့သည္။
တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ထိုစဥ္ကတည္းက ေရစက္ ဆံုခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ တပ္ၾကပ္အဆင့္တြင္သာ ႐ွိေသးသည္ ထိုစဥ္က တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ကို အေမရိကန္ ေရတပ္မွ လႊဲေျပာင္း လက္ခံယူခဲ့သည္ စစ္ေရယာဥ္မႉးမွာ ဗိုလ္ၾကီး ေမာင္ေမာင္ခင္ ျဖစ္လ်က္ ဒုစစ္ေရယာဥ္မႉးမွာ ဗိုလ္ကံညြန္႔ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ္က ၾကိဳးမဲ့ ေၾကးနန္းဆက္သြယ္ေရးမွ တပ္ၾကပ္တဦး ျဖစ္သည္။ ပထမ အသုတ္ျဖစ္ေသာ တိုက္ေရယာဥ္ ေလးစီးကို စစ္ေရယာဥ္ “ေမယု” ( ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တိုင္ အဂၤလိပ္ေရတပ္ မွ လြဲေျပာင္း လက္ခံခဲေသာ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ ( ေရ ) ၏ ပထမဦးဆံုး စစ္ေရယာဥ္ ) ဦးေဆာင္လ်က္ စင္ကာပူမွ ရန္ကုန္သို႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ ခုတ္ေမာင္းယူေဆာင္လာခဲ့ၾကသည္။ လမ္းခရီးတြင္ လိႈင္းေလျပင္းထန္ေသာေၾကာင့္ အပိုအလွ်ံ ဒီဇယ္မ်ားကို တင္ေဆာင္လာသည့္ ဒီဇယ္ပီပါမ်ား လြင့္စဥ္ကာ ေရထဲက်သြားခဲ့သည္။ ဒီဇယ္ပီပါတလံုးက စစ္ေရယာဥ္မႉး ျဖစ္သူ၏ လက္သန္းကို ေၾကမြ သြားသည္အထိ ၾကိတ္ၿပီးမွ လိမ့္ဆင္း သြားသည္။
တိုက္ေရယာဥ ၁၀၃သည္ သူ၏ ပထမဆံုးျဖစ္သည့္ စစ္ေရယာဥ္မႈး ေသြးစြန္းေစခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ကြ်န္ေတာ့္အားလည္း ခ်န္လွပ္မထားခဲ့ပါ။ ေနာင္တေန႔တြင္ စစ္ေရယာဥ္မႉးျဖစ္လာမည့္ သူကိုပါ သတိေပးသည့္အလား ကြ်န္ေတာ့္လက္ဝဲလက္၏ လက္ခလယ္ထိပ္ကို အံဖံုး တံခါးတခုျဖင့္ ညပ္ေစကာ ေသြးစိမ္း႐ွင္႐ွင္ ထြက္ေစခဲ့သည္။ ယခုတိုင္ ကြ်န္ေတာ္၏ လက္ဝဲ လက္ေခ်ာင္းသည္ လက္ယာ လက္ေခ်ာင္းႏွင့္ ပံုပန္း သဏၭာန္အားျဖင့္ မတူညီဘဲ ေသ႐ြာပါဒဏ္ရာကို ေပးခဲ့ပါသည္။ ပထမဆံုး စစ္ေရယာဥ္မႉး လက္သန္းကို ေၾကမြေစကာ ေနာက္ဆံုးျဖစ္မည့္ စစ္ေရယာဥ္မႉး၏ လက္ခလယ္ကို ထိပ္တြင္ကြဲအက္ေစျခင္း သတိေပးခဲ့သည္ဟု ေနာင္တြင္မွ ကြ်န္ေတာ္ ျပန္ေျပာင္း သတိရ မွတ္မိပါေတာ့သည္။
တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာကို ဗိုလ္ၾကီးဝင္းသိမ္းေမာင္ ထံမွ ကြ်န္ေတာ္ ဗိုလ္ၾကီးဘေသာ္က လြဲေျပာင္းလက္ခံ ယူခဲ့သည္။ ဒု စစ္ေရယာဥ္မႉးမွာ ဗိုလ္ၾကီး ေစာဦးျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ၾကီးေစာဦး ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ေရတပ္ တြင္းသို႔ တၿပိဳင္တည္းလိုလို ဝင္ခဲ့ၾကသည့္ ရဲေဘာ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ သာမန္ရဲေဘာ္မ်ားအျဖစ္ ေရတပ္သို႔ ဝင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္က လြတ္လပ္ေရး မရမီကာလတြင္ ဝင္ခဲ့လ်က္ ဗိုလ္ၾကီးေစာဦးက လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခါစတြင္ ဝင္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အရာ႐ွိ ျဖစ္ၾကရာ၌ သူက ကြ်န္ေတာ့္ထက္ ေနာက္က်၍ ဗိုလ္သင္တန္း တက္ခြင့္ရသူျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ယခုသူက ကြ်န္ေတာ္၏ လက္ေအာက္အရာ႐ွိအျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။
တာဝန္ခ်ိန္မွ လြဲလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးပင္ ေခၚေျပာၾကလ်က္ သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္တို႔ တခ်ိန္က စစ္ေရယာဥ္ “အင္းလ်ား” တြင္ အတူတကြ ရဲေဘာ္ဘဝႏွင့္ အမႈထမ္းခဲ့ၾကသလိုသာ ေခၚေျပာ ႏႈတ္ဆက္ေလ့႐ွိသည္။
ကြ်န္ေတာ္သည္ ထိုစဥ္က အထက္ ျမန္မာျပည္ ေရတပ္စခန္းျဖစ္သည့္ မႏၱေလး၊ မံု႐ြာ စသည္တို႔တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ အျပန္တြင္ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာကို ရခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ မွာ သန္လ်က္စြန္း႐ွိ ရတနာပံု ေရတပ္စခန္းတြင္ ေရလယ္ေဘာတခု၌ ခ်ည္ေႏွာင္ထားကာ ပင္လယ္ျပင္ ခရီးထြက္ရန္ ျပင္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အမိန္႔ ထြက္သည့္ေန႔တြင္ သေဘၤာကို လြဲေျပာင္း ယူရန္အတြက္ ေရလယ္တြင္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားေသာ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ေပၚသို႔ သမၺန္တစင္းထက္မွကြ်န္ေတာ္လွမ္းတက္လိုက္သည္တြင္ သေဘၤာေလွကားထိပ္တြင္ ဗိုလ္ေစာဦးက စစ္ဝတ္စံုအျဖဴကို သပ္ရပ္စြာဝတ္လ်က္ စစ္ေရယာဥ္မႉးအသစ္ကို ေစာင့္ၾကိဳလင့္သည္။ သေဘၤာကုန္းပတ္ထက္သို႔ ကြ်န္ေတာ္ ေျခခ်သည္တြင္ ကင္းေစာင့္တာဝန္က် ရဲေဘာ္က “႐ြီ” ( အေလးျပဳ ခရာသံ ) ဟူေသာ ခရာငယ္ သံ ကိုမႈတ္လိုက္သည္ႏွင့္ ဗိုလ္ေစာဦးက သတိအေနအထားရပ္ကာ အေလးျပဳ ၾကိဳဆိုသည္။
ဤအခ်ိန္သည္ ေရတပ္အရာ႐ွိငယ္ တဦး၏ အေပ်ာ္႐ႊင္ဆံုးေသာ အထြတ္အထိပ္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ခရာ မႈတ္၍ ၾကိဳဆိုျခင္း ခံရေသာ ဂုဏ္ဟူသည္မွာ သေဘၤာတစီး၏ စစ္ေရယာဥ္မႉးႏွင့္ ေရတပ္ဦးစီးခ်ဳပ္တို႔သာလွ်င္ ဂုဏ္ျပဳျခင္း ခံရသည္။ ခရမႈန္သံ ၾကားသည္တြင္ သေဘၤာေပၚ႐ွိ အရာ႐ွိ၊ အၾကပ္တပ္သားမ်ားသည္ ၿငိမ္သက္စြာ သတိ အေနအထားျဖင့္ ေနၾကရသည္။ “ဆက္လုပ္” အဓိပၸာယ္ရေသာ ခရာသံကို ေနာက္ထပ္မႈတ္မွ မိမိတာဝန္ဝတၲရားမ်ားကို ဆက္လုပ္ၾကရသည္။ စစ္ေရယာဥ္မႉး တဦးသေဘၤာေပၚသို႔တက္တိုင္း ဆင္းသြားတိုင္း ဤသို႔ အ႐ိုအေသျပဳရျခင္းမွာ ေရတပ္၏ ဓေလ့ထံုးစံ တရပ္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္က အေလးျပဳျခင္းကို ခံယူရင္း “ဆက္လုပ္” ခရာ မႈတ္သည္တြင္ “ေနေကာင္းရဲလား ဗိုလ္ေစာဦး” ဟုေမးကာ သူ႔အား လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လိုက္သည္။
“ေနေကာင္းပါတယ္ စီအို (CO)” ဟု သူက ျပန္ေျပာရင္း လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္သည္။
သူသည္ သြားတက္ေလးမ်ား ေပၚေအာင္ ၿပံဳးရယ္ေနသည္။ သူက အလုပ္တာဝန္ အေနအထားအရ ကြ်န္ေတာ့အား စီ-အို ဟုေခၚလိုက္သည္ကို ကြ်န္ေတာ္ သတိျပဳမိ၏။ စီ-အို ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမွာ အဂၤလိပ္ အေခၚ (Commanding Officer) ကို အတိုေကာက္အားျဖင့္ ေခၚေဝၚသံုးစြဲျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔အား ကြ်န္ေတာ္က တာဝန္အရေခၚေဝၚပါမႈ (1st Lieutenant (ဖတ္စ္လု) ဟူ၍ ေခၚရသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ဒုတိယအရာ (ဝါ) ဒု စစ္ေရယာဥ္မႉး ဟူ၍ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္က ရင္းရင္းႏွီးႏွီးပင္ “ဗိုလ္ေစာဦး” ဟု ေခၚေျပာလိုက္သည္။
“ကြန္ဂရက္ က်ဴေလး႐ွင္း” ကြ်န္ေတာ့္အား လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ကာ ခ်ီးက်ဴးၾကိဳဆိုသူမွာ လက္႐ွိ စစ္ေရယာဥ္မႉး ဗိုလ္ၾကီး ဝင္းသိမ္းေမာင္ ျဖစ္၏။ ဗိုလ္ၾကီး ဝင္းသိမ္းေမာင္မွာ ပိန္ပိန္ သြယ္သြယ္ ျဖဴျဖဴႏွင့္ လူေခ်ာ တဦးျဖစ္သည္။
သူသည္ အဂၤလန္ျပည္ ဒတ္(တ)မတ္(သ) ေရတပ္ဗိုလ္သင္တန္း ေက်ာင္းဆင္းလာခဲ့သူ တဦးျဖစ္သည္။ သူက ကြ်န္ေတာ့္အား တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ၏ စစ္ေရယာဥ္မႉးတာဝန္ ဝတၲရားမ်ားကို လႊဲေျပာင္းေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ စာ႐ြက္စာတမ္းဖိုင္မ်ားလည္း စားပြဲေပၚတြင္ အသင့္႐ွိေန၏။ စားပြဲေဘးတြင္ ရပ္ေနသူ အရာ႐ွိငယ္ တဦးမွာ ဒုဗိုလ္ သန္းညြန္႔ ျဖစ္သည္။ သူသည္ သေဘၤာတြင္ တြဲဖက္ အရာ႐ွိ ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔သေဘၤာမွာ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ရက္႐ွည္ေနရမည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ တြဲဖက္အရာ႐ွိတဦး အပို ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ သာမန္အားျဖင့္မႈ စစ္ေရယာဥ္မႉးႏွင့္ ဒု စစ္ေရယာဥ္မႉး ႏွစ္ဦးသာလွ်င္ အရာ႐ွိဟူ၍ ႐ွိေပသည္။
အလုပ္ လြဲေျပာင္းျခင္း၊ လက္ခံရယူျခင္း တို႔ကိစၥမွာ ၾကာျမင့္သည္ မဟုတ္ပါ။ သေဘၤာက ေသးငယ္သည္ေၾကာင့္ ပစၥည္းအလႊဲအေျပာင္းမွာ မမ်ားလွပါ။ ထို႔ျပင္ ဗိုလ္ၾကီး ေစာဦးႏွင့္ ဗိုလ္သန္းညြန္႔တို႔ပါ ဆက္ေနၾကမည္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အေရးၾကီးသည့္ တပ္ေဆာင္ ေငြႏွင့္ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္စာရင္းတို႔ကိုသာ ကြ်န္ေတာ္က ဂ႐ုတစိုက္ စစ္ေဆးကာ လက္မွတ္ထိုးယူသည္။
“ဒီစာရင္းေတြက ေသခ်ာပါတယ္ေနာ္ ... ဝင္း”
“ေသခ်ာပါတယ္ ေမာင္ရင္ရာ၊ လက္မွတ္ထိုးမွာသာ ထိုးပါ၊ အေရးၾကီးတာက အခု လက္မွတ္ထိုးၿပီး ညေန မတ္(စ) မွာ ဘီယာ တိုက္ဖို႔ပဲ၊ ထိုးသာထိုး၊ ေထာင္ မက်ေစရပါဘူး၊ ဟဲဟဲ”
ထံုးစံျဖစ္သည္။ ထံုးစံမွာ စီအိုအသစ္က အရာ႐ွိမ်ားကို အရာ႐ွိရိပ္သာတြင္ ဘီယာ အဝတိုက္မွ လႊဲေျပာင္းျခင္း ကိစၥ ၿပီးေျမာက္သည္ ဟူ၏။
“ရပါတယ္ဗ်ာ၊ မနက္ကတည္းက ရိပ္သာမွာ ပီလ္စနာအာကြဲလ္ ဘီယာ တဒါဇင္ ဖရီဇာထဲမွာ အသင့္ ထည့္ထားဖို႔ မွာထားခဲ့ၿပီးသားပါ၊ ဗိုလ္ေစာဦးလဲ လိုက္မယ္ မဟုတ္လား”
ကြ်န္ေတာ္က ဗိုလ္ေစာဦးဘက္သို႔ လွည့္ေမးလိုက္သည္။
“ကြ်န္ေတာ္ မျဖစ္ဘူး စီအို၊ ဗိုက္က ဂက္(စ္) ထရစ္အာလ္ဆာ ( အစာအိမ္ေရာဂါ ) ျပန္ထေနတယ္၊ ဆရာဝန္က ေဆး႐ံုတက္ဖို႔ေတာင္ ေျပာတာ”
သူႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ မေတြ႔ၾကသည္မွာ ၾကာၿပီ။ ယခုမွ သတိျပဳမိသည္မ်ာ သူသည္ ဝမ္းဗိုက္ကို လက္တဖက္ျဖင့္ မသိမသာႏွိပ္ထားလ်က္ မ်က္ႏွာမွာလည္း ႏြမ္းလ်လ် ျဖစ္ေနသည္။
“ဒီလိုဆို ေဆး႐ံု တက္လိုက္ေပါ့ဗ်ာ၊ ေစာေစာကုလိုက္ရင္ ေကာင္းမယ္”
“ေနပါေစ စီအို၊ ရပါေသးတယ္၊ ဒီတေခါက္ ၿမိတ္က ျပန္မွပဲ ေဆး႐ံုတက္တန္ တက္ရတာေပါ့၊ ခုေတာ့ ဗိုက္နာရင္ ဆိုဒါဘိုင္ကပ္ေလာက္နဲ႔ ၿပီးပါေသးတယ္”
သူသည္ အစာအိမ္ေရာဂါ ႐ွိေနပါလ်က္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္အတူ ၿမိတ္ကြ်န္းစုသို႔ ခရီးတေခါက္ ထြက္လိုေသးသည့္အတြက္ သေဘၤာေပၚတြင္ ေပကပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဗိုလ္သန္းညြန္႔ ေကာလိုက္မယ္ မဟုတ္လား”
ဗိုလ္သန္းညြန္႔က ဘာမွ် ျပန္မေျပာဘဲ ၿပံဳး႐ံုသာ ၿပံဳးေနသည္။
“ေဟ့ ေမာင္ရင္၊ ဗိုလ္သန္းညြန္႔ကို မေခၚနဲ႔ကြ၊ သူက ေမာင္ရင္တို႔ ကိုယ္တို႔လို မဟုတ္ဘူး၊ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္နဲ႔ ပုတီးစိပ္နတဲ့သူ”
ဗိုလ္ၾကီး ဝင္းသိမ္းေမာင္က ဝင္ေျပာလိုက္သည္။
ထိုညေနတြင္ အရာ႐ွိရိပ္သာ၌ လႊဲေျပာင္းေပးသာ စစ္ေရယာဥ္မႉးႏွင့္ အျခား အေပါင္းအသင္း အရာ႐ွိမ်ားကို လက္ခံရယူသူ စစ္ေရယာဥ္မႉးက ယမကာျဖင့္ အဘိယာစကျပဳရာတြင္ ဘီယာ တဒါဇင္သာမက ဂ်ေမကာရမ္ ႏွစ္လံုးပါ စာရင္းပါသြားေသးသည္။ အမ်ားတကာထက္ ေသာက္ႏိုင္သူမွာ ဗိုလ္ၾကီး ကံညြန္႔ပင္ ျဖစ္သည္။ သူ မေက်နပ္ေသးသမွ်တာဝန္လႊဲေျပာင္း လက္ခ ံရယူျခင္းပြဲမွာ မၿပီးေသးပါ။ သူမူး၍လဲရန္ ဆိုသည္မွာလည္း ကြ်ဲ႐ိုင္း တေကာင္ကို လွဲခ်ရန္ ၾကိဳးစားသညက လြယ္ကူလိမ့္ဦးမည္ ျဖစ္သည္။
#ပင္လယ္ခရီးအတြက္ျပင္ဆင္ျခင္း။
တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ ကို ဗိုလ္ၾကီး ဝင္းသိမ္းေမာင္ထံမွ လႊဲေျပာင္း လက္ခံယူၿပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္၏ တာဝန္မွာ ေရယာဥ္ကို ပင္လယ္ခရီးထြက္ရန္အတြက္ အသင့္ျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ေရတပ္သေဘၤာက်င္းတြင္ ေရယာဥ္ေအာက္ပိုင္းကို လြန္းတင္ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ ရက္ခ်ိန္းလည္း ရထားၿပီး ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ေရအဆင္သင့္ေသာ ေန႔တေန႔တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သေဘၤာသည္ ပုဇြန္ေတာင္ ေခ်ာင္းအတြင္း႐ွိ ေရတပ္ သေဘၤာက်င္း၌ လြန္းတင္ ခဲ့ၾကသည္။ စက္မၾကီးမ်ားမွာ အထူး ျပင္ဆင္ရန္ မ႐ွိ။ စက္မ်ားသည္ ေရယာဥ္ေအာက္ပိုင္း ကိုယ္ထည္ ကုိသာလ်င္ ေၾကးျပား႐ိုက္ျခင္း၊ ေဆးသုတ္ျခင္း စသည့္ မြမ္းမံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရသည္။ ထိုသို႔ လြန္းတင္စဥ္တြင္ တြဲဖက္ အရာ႐ွိျဖစ္သူ ဗိုလ္သန္းညြန္႔သည္ အျခား အလုပ္တာဝန္ တရပ္ျဖင့္ ေျပာင္းေ႐ြ႔သြားရသည္။
သူ႔ေနရာတြင္ (Midshipman) ဗိုလ္ေလးသန္းလြင္ ေရာက္လာသည္။ ဗိုလ္ေလးသန္းလြင္ သည္လည္း အဂၤလန္ျပည္ ေရတပ္ ဗိုလ္သင္တန္းေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းဆင္းလာခါစ အရာ႐ွိငယ္ တဦးျဖစ္သည္။ အသက္အ႐ြယ္မွာ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္႐ံု မွ်သာလ်င္ ႐ွိေသးလ်က္ လူေန ကိုယ္ဟန္မွာ သန္သန္မာမာႏွင့္ ေတာင့္တင္းေသာ ဂင္တိုေလးတဦး ျဖစ္သည္။ ကံၾကမၼာသည္ ဒုဗိုလ္သန္းညြန္႔အား လႊဲဖယ္ထုတ္ယူခဲ့ျခင္းကို ထိုစဥ္က မည္သူမွ် မခန္႔မွန္းႏိုင္ခဲ့ၾက။ ေလာကတြင္ မေသဘဲလ်က္ ငရဲသို႔ အ႐ွင္လတ္လတ္ ေရာက္႐ွိေစရန္အတြက္ ကံၾကမၼာက ဗိုလ္ေလး သန္းလြင္အား ေ႐ြးခ်ယ္လိုက္ၿပီး ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေရတပ္သေဘၤာက်င္းတြင္ ႐ွိေနစဥ္ ကာလအတြင္း၌ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဗိုလ္ေစာဦးတို႔သည္ တခါတရံ အတူတကြလို အျပင္ထြက္၍ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္ၾကသည္။ ဗိုလ္ေစာဦးသည္ ႐ုပ္႐ွင္သြားတိုင္း ဆိုဒါဘိုင္ကပ္ အမႈန္႔ကို အထုပ္ငယ္ကေလးျဖင့္ အိတ္တြင္းဝယ္ ေဆာင္ယူခဲ့ေလ့ ႐ွိသည္။ တခါတရံ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဗိုက္ေအာင္ဗိုက္နာ ျဖစ္လာခဲ့လွ်င္ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုျပင္ပ၌ ေရာင္းခ်သည့္ ေရခဲေရ တခြက္ျခင့္ ဆိုဒါမႈန္႔ကို ေသာက္ေလ့ ႐ွိသည္။ သူ႔ ဝမ္းဗိုက္ကို သူလံုးလံုး စိတ္မခ်ႏိုင္ေသာ အေျခအေနတြင္ ႐ွိသည္။ သူသည္ ၿမိတ္ကြ်န္းစု ခရီးသို႔ တေခါက္ လိုက္လိုေသးသျဖင့္ ေဆး႐ံုတက္ရန္ကို လံုးဝစိတ္မကူးခဲ့ေခ်။ သူႏွင့္ကြ်န္ေတာ္ ရင္းႏွီးၾကသည္ မွန္ေသာ္လည္း သူ၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ားကို အတြင္းက်က် မသိရေခ်။ သူသည္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ြင္႐ြင္ ေနတတ္ေသာ္လည္း ပင္ကိုအားျဖင့္ စကားမ်ားသူ တဦးမဟုတ္ေခ်။ အားလွ်င္ စာကိုသာ ဖတ္၍ ေနေလ့႐ွိသည္။
သူ ဖတ္ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာလည္း ႏိုင္ငံေရး စာအုပ္မ်ားသာလွ်င္ အဖတ္မ်ားသည္ကို ကြ်န္ေတာ္ သတိျပဳမိသည္။ သူသည္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း ေဒသျဖစ္သည့္ သရက္ၿမိဳ႔ဇာတိ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ေရာဂါကို အေၾကာင္းျပဳကာ အရက္မေသာက္ဘဲ ေန႐ံုသာမက ပုတီးပါစိပ္လ်က္ ႐ွိေနသည္ကိုေတြ႔ရသည္။
၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ တဝိုက္ အသက္အ႐ြယ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္တြင္ အရက္မေသာက္ေသာ ေရတပ္ဗိုလ္တဦး ဟူသည္မွာ လူေၾကာင္တဦးပင္ ျဖစ္ရမည္ဟု ေရတပ္အရာ႐ွိ အသိုင္းအဝိုင္းက သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ထို႔ျပင္ လံုးဝ အရက္မေသာက္႐ံုသာမက ပုတီးပါ စိပ္ေသးသည္ဆိုလွ်င္ “ေၾကာင္” ေနၿပီဟူသည္မွာ ေသခ်ာေသာ လကၡဏာတရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။
ပင္လယ္ျပင္သို႔ ထြက္ရန္အတြက္ ေရယာဥ္ကို အသင့္ျဖစ္ေစရန္ ျပင္ဆင္ရသည့္ တာဝန္ဟူသည္မွာ အရာ႐ွိႏွင့္ ရဲေဘာ္အားလံုး မအားမလပ္ေအာင္ ႐ွိေနတတ္သည္။ ေလာင္စာဆီ၊ ေခ်ာဆီ၊ စက္ဆီ မွအစ စားနပ္ရိကၡာ လက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ႏွင့္ လိုအပ္မည္ ထင္ရေသာ အပိုပစၥည္းမွန္သမွ်ကို သက္ဆိုင္ရာ ဌာနမ်ားမွ ေတာင္းခံထုတ္ယူရသည္။ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ သည္ ၿမိတ္တြင္ ႐ွိေနေသာ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၁၀ ကို တာဝန္လဲလွယ္ရန္ သြားရမည္ ျဖစ္သည္။ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၁၀ သည္ ၿမိတ္ကြ်န္းစုတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ေနသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္သည္မို႔ ရန္ကုန္ျပန္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ သူ၏ တာဝန္မ်ားကို တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ က ဆက္လက္ ယူရမည္ျဖစ္သည္။
တိုက္ေရယာဥ္ ၁၁၀ ၏ စစ္ေရယာဥ္မႉးမွာ ဗိုလ္ၾကီး ေစာဂြမ္စိန္ ျဖစ္သည္။ ၁၉၅၆ ခု ႏိုဝင္ဘာလ၏ ပထမအပတ္တြင္ ကြ်န္ေတာ့္ သေဘၤာသည္ အဆင္သင့္ျဖစ္မႈ အဆင့္ “က” ဟု သတင္းပို႔လိုက္ ႏိုင္ခဲ့ေတာ့သည္။ အဆင့္ “က” ဟူသည္မွာ ၂၄ နာရီအတြင္း ပင္လယ္ျပင္သို႔ထြက္ရန္အသင့္႐ွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း အစီရင္ခံျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္သည္ ေန႔စဥ္ပင္ ဧရာဝတီ ေရတပ္စခန္းသို႔ ဝင္ေရာက္ကာ သေဘၤာထြက္အမိန္႔ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနမိသည္။ စစ္ဆင္ေရးမႉးမွာ ဗိုလ္ၾကီး စိန္ထြန္း ျဖစ္သည္။ တေန႔ေသာ နံနက္တြင္ ဗိုလ္ၾကီး စိန္ထြန္းက
“ေဟ့ ကိုဘေသာ္၊ ခင္ဗ်ား အပိုဆု ေပါက္တယ္” ဟု ဆီးၾကိဳေျပာသည္။
“ဘာမ်ားလဲ ဗိုလ္ၾကီး စိန္ထြန္း”
“သည္လိုဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႔ သေဘၤာက အသင့္ျဖစ္ေနၿပီ မဟုတ္လား၊ သေဘၤာက ပင္လယ္ထြက္ဖို႔ အမိန္႔ (Sailing Order ) ကလဲ ခုထိ စစ္႐ံုးက မလာေသးဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ား သေဘၤာအားေနတုန္း အသံုးခ်ဖို႔ အေၾကာင္းတခုက ေပၚလာတယ္”
“စစ္ဆင္ေရး ကိစၥလား ဗိုလ္ၾကီး”
“မဟုတ္ဘူးဗ်၊ စစ္ဆင္ေရး သေဘၤာ တစီး စက္ပ်က္ေနလို႔တဲ့၊ သြားၿပီး ဆြဲယူခဲ့ဖို႔ပဲ”
“ဘယ္သြား ဆြဲရမွာလဲ ဗိုလ္ၾကီး”
“ဝါးခယ္မကို”
“ဗ်ာ”
ကြ်န္ေတာ့္ သေဘၤာသည္ ပင္လယ္ထြက္ရန္အတြက္ အသင့္ျပင္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အသင့္ျပင္သည္ ဆိုရာ၌ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚ စစ္ဆင္ေရးတြင္ ပါဝင္ရသည့္ စစ္ေရယာဥ္မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳေလ့ ႐ွိသည့္ သံမဏိျပား က်ည္ကာမ်ားကို ျဖဳတ္ခ်ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္က ပင္လယ္ထြက္ရမည့္အစား ဝါးခယ္မဟု ၾကားရသည့္အတြက္ အံ့အားသင့္သြားမိသည္။
“ျဖစ္ပါ့မလား ဗိုလ္ၾကီး စိန္ထြန္း”
“ျဖစ္ပါတယ္ဗ်၊ ဒီေကာင္ေတြ က်ံဳပဒုတ္ေခ်ာင္း တေလွ်ာက္ တေကာင္မွ မ႐ွိေတာ့ဘဲဗ်၊ ရပါတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ စစ္႐ံုးမွာလဲ ခြင့္ေတာင္းၿပီးၿပီ၊ သံုး ေလး ရက္ပဲ ၾကာမယ္”
“ဘယ္သူ႔ သေဘၤာ သြားဆြဲခဲ့ရမွာလဲ”
“ဘယ္သူ ႐ွိရမလဲ၊ ခင္ဗ်ား သူငယ္ခ်င္း ဗိုလ္ၾကီး ကံညြန္႔ေပါ့၊ သူ႔ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၄၇၈ က စက္ပ်က္ေနလို႔ ဝါးခယ္မမွာ ကပ္ထားရတယ္၊ အဲဒါကို သြား ဆြဲေခၚခဲ့ရမွာပဲ”
ဗိုလ္ၾကီး ကံညြန္႔ကို လူအေနျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ တြဲခဲ့ဖူးပါသည္။ ယခုေသာ္ ကြ်န္ေတာ္၏ ပထမဆံုးတာဝန္မွာ လူတြင္သာ မဟုတ္။ သူ၏ သေဘၤာကိုပါ တြဲယူရမည့္ တြဲသေဘၤာ တာဝန္ ျဖစ္ပါသည္။
“ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့ ထြက္ရမလဲ ဗိုလ္ၾကီး”
“မနက္ျဖန္ ထြက္ဗ်ာ၊ ေဆးလင္း ေအာ္ဒါ (Sailing Order ) ကို ဒီေန႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္ ထုတ္လိုက္မယ္၊ ဗိုလ္ကံတို႔ကိုလဲ ခင္ဗ်ား သေဘၤာ လာတြဲမယ့္အေၾကာင္း က/န ( ေၾကးနန္း ) ပို႔လိုက္မယ္၊ အဲ ... တခုေတာ့ မွာလိုက္မယ္၊ ခင္ဗ်ား နဲ႔ ဗိုလ္ကံ သေဘၤာခ်င္းတြဲၿပီး က်ံဳပဒုတ္ေခ်ာင္းထဲမွာ ကမ္းေပၚလဲ ထိုးတက္မသြားၾကနဲ႔ဦးေနာ္”
ကြ်န္ေတာ္က သူ႔ ဆိုလိုရင္း အဓိပၸာယ္ကို သိ၍
“စိတ္ခ်ပါ ဗိုလ္ၾကီး၊ ဘာမွမျဖစ္ေစရပါဘူး” ဟု ေျပာက အေလးျပဳ ထြက္လာခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္ ( ေရတပ္ ) မွ အရာ႐ွိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ဗိုလ္ကံႏွင့္ တြဲလာၿပီဆိုလွ်င္ တခုခုေတာ့ ျဖစ္ေတာ့မည္ကို အၿမဲစိုးရိမ္၍ ေၾကာက္ေလ့႐ွိၾကသည္။ ေၾကာက္မည္ဆိုလည္း ေၾကာက္စရာပါေပ။ ဗိုလ္ကံကို လူတြဲရသည္ထက္ သေဘၤာကိုပါ တြဲရသည္က ပိုခက္ေသးေတာ့သည္။ သူ၏ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဂ်စ္တိုက္ျခင္းကို ခံရၿပီးမွ ခဲခဲယဥ္းယဥ္းႏွင့္ ရန္ကုန္သို႔ တြဲယူခဲ့ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ ပထမဆံုးေသာတာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ေဆာင္းဦးအစ ေဟမႏၱ၏ ေငြႏွင္းမႈန္မ်ားသည္ ထူထဲစြာ က်ေနသည္။ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ သည္ ပင္လယ္ျပင္ ထြက္ရန္ အမိန္႔ကို ေစာင့္ေနသည္။ ႏိုဝင္ဘာလကုန္ခါနီးတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည့္ အမိန္႔ကို ရ႐ွိခဲ့ေတာ့သည္။ သေဘၤာထြက္ရမည့္ ေန႔မွာ ႏိုဝင္ဘာလာ ၂၈ ရက္ေန႔ျဖစ္သည္။ သြားရမည့္ ခရီးမွာ ၿမိတ္ၿမိဳ႔သို႔ သြား၍ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၁၀ ထံမွ တာဝန္ လႊဲေျပာင္း ယူရမည္ ျဖစ္သည္။ ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ တာဝန္မွာ တျခား ႏိုင္ငံမ်ားမွ ဝင္ေရာက္၍ တရားမဝင္ ျမန္မာ့ေရျပင္၌ ငါးဖမ္းေနသည့္ ငါးခိုးသေဘၤာမ်ားကို ႐ွာေဖြ ဖမ္းဆီးရန္ႏွင့္ ေသာင္းက်န္းသူမ်ားကို ႏွိမ္နင္းရန္ ျဖစ္သည္။
သေဘၤာထြက္ခြာခြင့္ အမိန္႔ႏွင့္အတူ ညြန္ၾကားခ်က္တခုပါ ပူးတြဲပါလာသည္။ ၄င္းမွာ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၁၀ က ဖမ္းဆီးထား႐ွိၿပီး ျဖစ္သည့္ ငါးခိုး “တန္ေကး” မ်ားကို ရန္ကုန္သို႔ ယူေဆာင္ရန္အတြက္ သေဘၤာသား ၉ ဦးကို ၿမိတ္ၿမိဳ႔သို႔ ေခၚေဆာင္သြားရန္ ျဖစ္၏။ ကြ်န္ေတာ့္ သေဘၤာ၏ အင္အားမွာ အရာ႐ွိ ၃ ဦး၊ အျခားအဆင့္ ၁၅ ဦး၊ ေပါင္း ၁၈ ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ယခု သေဘၤာၾကံဳစီးမည့္ ခရီးသည္ သေဘၤာသား ၉ ဦးနဲ႔ဆိုေသာ္ လူ စုစုေပါင္း ၂၇ ဦး ျဖစ္လာေတာ့သည္။
ႏိုဝင္ဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ အမိန္႔ရ႐ွိခဲ့သည္။ ခရီးၾကံဳလိုက္မည့္ သေဘၤာသား ၉ ဦးသည္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၆ ၇က္ေန႔တြင္ သေဘၤာေပၚ ေရာက္႐ွိလာၾကကာ သတင္းပို႔သည္။ ႏိုဝင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန႔သည္ အမ်ိဳးသား ေအာင္ပြဲေန႔ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ႐ံုးပိတ္ရက္ ျဖစ္သည္။ ႏိုဝင္ဘာ ၂၈ ရက္ေန႔သည္ သေဘၤာထြက္ရမည့္ေန႔ ျဖစ္၏။
ပင္လယ္သြား ေရယာဥ္ တစီးေပၚတြင္ အေရးၾကံဳခဲ့လွ်င္ အသံုးျပဳရန္အတြက္ အသက္ကယ္ ပစၥည္းမ်ား ပါ႐ွိရသည္။ အသက္ကယ္ပစၥည္း ဟူသည္မွာ အသက္ကယ္အက်ႌ၊ ခါးပတ္ေဘာကြင္း၊ ေဖာင္ တို႔အစ အသက္ကယ္ေလွ အထိ ပါဝင္ရသည္။ ထို အသက္ကယ္ ပစၥည္းမ်ားသည္ လူအားလံုးအတြက္ အလံုအေလာက္ ပါ႐ွိေစရမည္ ဟူသည္မွာ ခ်မွတ္ထားေသာ “မူ” ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္သေဘၤာမွ်ခ်မွတ္ထားသည့္မႈအတိုင္း အတိအက် လိုက္နာျခင္း မ႐ွိၾကပါ။ သို႔ေသာ္ လိုက္နာသည္ မလိုက္နာသည္မွာ ပဓာနမဟုတ္။ မူသည္ မူသာျဖစ္သည္။ မလိုက္နာ၍ အေၾကာင္းတစံုတရာသာ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ “မူ” က စကား ေျပာလိမ့္မည္သာ ျဖစ္သည္။ သေဘၤာ မထြက္မီ ရက္သည္ ႐ံုးပိတ္၇က္ ျဖစ္ေနျခင္းသည္လည္း မူႏွင့္မဆိုင္။ သေဘၤာထြက္သည့္ တနံနက္ခင္းလံုးတြင္လည္း အရာ႐ွိမ်ား ကိုယ့္လုပ္ငန္းတာဝန္ ကိုယ္စီႏွင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကပါသည္ ဟူေသာ ေျဖ႐ွင္းခ်က္သည္လည္း လံုေလာက္ေသာ ေျဖ႐ွင္းခ်က္မဟုတ္။ တရားဥပေဒ ဆို သည္မွာ တိက်၏။
လူသားသည္ မတိက်။ အားနည္းခ်က္၊ ခြ်က္ယြင္းခ်က္မ်ား ကိုယ္စီ ႐ွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တရားဥပေဒက လူသား၏ အားနည္းခ်က္၊ သတိလစ္ဟင္းခ်က္ကို ခြင့္လႊတ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါေပ။ ဤသည္မ်ားမွာ ေနာင္တြင္ တိုက္ေရယာဥ္ ၁၀၃ နစ္ျမဳပ္မႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စစ္တရားခံုကို ရင္ဆိုင္ရသည္တြင္မွ ကြ်န္ေတာ္ ရ႐ွိလာေသာ အသိတရားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ အပိုလူ ၉ ဦးအတြက္ အသက္ကယ္ပစၥည္းအပိုမယူဘဲ ပင္လယ္ျပင္သို႔ ထြက္ခဲ့သည္ ဆိုသည့္ အခ်က္မွာမႈ ျငင္းမရေသာ အမွန္တရား ျဖစ္ပါသည္။
-----------------
ေမာင္ေသာ္က
( အပိုင္း - ၂ ဆက္ရန္)
(PS:Ko Kyaw Thura Facebook မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
August 24, 2018
[ ႐ွဥ့္ညိဳေလး ဘေလာ့ဂ္မွကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္ဂါအားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment