#ဓႏုျဖဴတြင္
#ခ်စ္ဦးညိဳ
“ဦးသြင္း ပဲ့ဆုတ္၊ ခ်ိတ္ကုတ္ မျမဲ၊ ေရထဲ ကူးသန္း၊ ျမဳပ္မြန္းစုတ္ဖြား၊ ႀကိဳးမ်ားငင္ႏႊဲ၊ ခုန္ဆြဲ ေတာင္ကိုင္း၊ ကမ္းယုံခိုင္း၍ ...”
မယ္ဘြဲ႕ရတုတပုဒ္ ေရးစပ္ခ်င္လာသျဖင့္၊ ကညစ္ဗူးကို ဖြင့္လိုက္စဥ္မွာပင္၊ ေမာင္းသံမ်ား အဆက္မျပတ္ ေပၚလာသည္။
သံရွိန္ သံနင္း စဥ္ဆက္မကြာ တရစပ္ ေပၚထြက္လာေသာ တဒူဒူ ေမာင္းသံမ်ားေၾကာင့္ ကညစ္ဗူးကို ဖြင့္အံ့ဆဲဆဲ၊ ကၽြန္ုပ္၏ လက္မွာ တုံ႔သြားရသည္။ ကၽြန္ုပ္မွာ စစ္မက္ေရးရာ၌ ညံ့ဖ်င္းသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေမာင္းသံမ်ား၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို မသိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကညစ္ဗူးကို အထဲသို႔ ျပန္ထည့္ကာ ေလွေပါင္းမိုး အျပင္ဘက္သို႔ ထြက္လိုက္သည္။ ေပါင္းမိုးအဝမွာပင္ ပဲ့နင္းမွဴးႀကီး ကိုရင္ ငပိုက္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္မိေတာ့သည္။ ကိုရင္ ငပိုက္က ေပါင္းမိုးအစြန္းကို လက္တဘက္ႏွင့္ ကိုင္ကာ ေခါင္းကို ေပါင္မိုးေအာက္သို႔ ငုံ႔ငိုက္၍ ကၽြန္ုပ္ကို လွမ္းၾကည့္ေနသည္။
“ဗ်ိဳ႕ ... ကိုရင္ဩ၊ စာစပ္ မေနနဲ႔ဗ်ိဳ႕။ အျပင္ထြက္ခဲ့ေတာ့”
“ေမာင္းသံေတြ ေဝလွခ်ည္လား ကိုရင္ပိုက္၊ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ေတာ့မွာလား”
“ဟာ ... လုပ္လိုက္ၿပီ၊ ေမာင္းသံၾကားတိုင္း စစ္တိုက္ေတာ့မယ္ခ်ည္း ထင္ေနတာကိုး၊ ဒါ စစ္ေမာင္း မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ကမ္းကပ္ဖို႔ အခ်က္ေပးတဲ့ ေမာင္း”
“ကမ္းကပ္ဖို႔ ဟုတ္လား၊ ဘယ္ေဒသ ေရာက္ေနၿပီလဲ”
“ကဲပါေလ ၊ ထြက္သာ ထြက္ခဲ့စမ္းပါ”
“လာပါၿပီဗ်”
ေျပာေျပာဆိုဆိုပင္ သူကလည္း လွမ္းအဆြဲ၊ ကၽြန္ုပ္ကလည္း ကမ္းအေပး၊ သူ႔လက္ကို အားျပဳ ဆုပ္ကိုင္ကာ ေပါင္းမိုး အျပင္သို႔ ထြက္ခဲ့သည္။
ပထမဆုံး သိသိမွတ္မွတ္ ျဖစ္လိုက္သည္ကား လန္းဆတ္ ေအးျမေသာ ေလ၊ ျမင္ကြင္းကို ဂ႐ုမထားႏုိင္ေသးပဲ အဆုတ္အိမ္ႏွင့္ ဝမ္းဗိုက္တခုလုံး ျပည့္ေဖာင္းသြားေအာင္ အားပါးတရ ရွဴ႐ႈိက္လိုက္မိသည္။ အားပါးတရ ျပန္မႈတ္လိုက္ေသာ ထြက္သက္ႏွင့္အတူ မူးေနာက္ေနာက္ ရီေဝေဝ ေဝဒနာမ်ား ေလ်ာ့ပါး ကင္းစင္ သြားေလသည္။
ဝန္းက်င္ကို မ်က္စိတျပန္ ျဖန႔္ၾကည့္လိုက္သည္။
ျမစ္ေရျပင္၊ ညိဳေမွာင္ရီ ေကာင္းကင္။
“ဘယ္မွာလဲဗ်၊ ကမ္းကပ္ေတာ့မယ့္ ေမာင္းသံ ဆိုၿပီး ကမ္းလဲ မေတြ႕ရပါလား”
“လုပ္လိုက္ၿပီ ကိုရင္ဩတို႔ကေတာ့၊ ခင္ဗ်ားက ျမစ္ဘက္ကို သြားၾကည့္ ေနတာကိုး။ ၾကည့္ရမွာက ဒီဘက္ဗ်၊ ကမ္းက ဒီဘက္မွာ”
“ဟင္ ... ဟုတ္လား”
ရယ္မိၾကေတာ့သည္။ အျခား တဘက္သို႔ ကိုယ္ကို လွည့္လိုက္ရသည္။ ကမ္းသည္ ဘြားကနဲ ေပၚလာေလသည္။ အၾကည့္မွားသည့္ အတြက္ အရွက္ေျပ ရယ္ယင္း ...
“ေရေၾကာင္း သြားရတာ တယ္ မ်က္စိေမွာက္ သကိုးဗ်၊ တခါတေလ ကိုယ့္ဝဲဘက္နဲ႔ ယာဘက္ကိုေတာင္ မွားမွားေနတယ္၊ အခုလဲ က်ဳပ္စိတ္ထဲက ကမ္းေတာ့ ဒီဘက္မွာ ရွိမွာပဲ ဆိုၿပီး ၾကည့္လိုက္တာကိုး၊ အင္း ... ကမ္းက ကိုယ့္ေက်ာဘက္ ေရာက္ေနတယ္၊ သိပ္မလြဲပါဘူး”
ကိုရင္ပိုက္က ရယ္၍သာ ေနသည္။ ကြမ္းေသြး အညႇိတက္ေနေသာ သူ႔သြား နီၾကန္ၾကန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ သူႏႈတ္ခမ္းေမြး ကားကားႀကီးမွာ လိုက္ဖက္ဘိျခင္း။
ဒူကနဲ ေမာင္းသံတခ်က္ ထြက္ေပၚလာသည္။ ႐ုတ္တရက္ လန႔္သြားသည္။ အသံက နီးနီးကပ္ကပ္ ေပၚလာေသာေၾကာင့္။
“အား ... ကိုယ့္ေလွေပၚက ေမာင္းသံကိုေတာင္ ျပန္လန႔္ေတာ့တာကိုး၊ အာဂသတၱိ၊ တပ္မွဴးလုပ္ဖို႔ တယ္ေကာင္း”
“႐ုတ္တရက္မို႔ပါဗ်ာ ... တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္ဟာ ...”
စာဆိုေတာ္ တေယာက္၊ ႏွလုံးရည္သမား တေယာက္ ျဖစ္ေပမယ့္ ေသြးဒါေလာက္ မနည္းပါဘူးဗ်၊ ေတာင္ငူရာဇာ သတိုးမင္းေခါင္နဲ႔အတူ၊ ဟံသာဝတီမင္းကို ကယ္ဖို႔ စစ္သည္သူရဲ စုေဆာင္းတဲ့ တပ္ထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ဖူးသူပါ- ဟု ဆက္ေျပာရန္ ရွိေသာ္လည္း၊ ကၽြန္ုပ္ ဆက္မေျပာသာေတာ့ေပ။ ကၽြန္ုပ္တို႔ ေလွ၏ ေနာက္မွာ အစဥ္တစိုက္ ပါလာေသာ ေလွတပ္ဖြဲ႕မ်ားဆီမွ အခ်က္ေပး ေမာင္းသံမ်ား ဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ ေပၚလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယခုလို အခ်ိန္တြင္ ဘယ္သူမွလည္း စကားလက္ဆုံ က်ေနၾကရန္ကို စိတ္ဝင္စားၾကမည္ မဟုတ္။ ကၽြန္ုပ္ ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ကိုရင္ပိုက္ႏွင့္ ဆက္စကားေျပာခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့။
ပ်ပ်ေရးေရး ျမင္ေနရေသာ ကမ္းစပ္ျမင္ကြင္း အာ႐ုံသည္ ကၽြန္ုပ္တို႔ကို ညႇိဳ႕ငင္ဖမ္းယူ လိုက္ေပၿပီ။
အေဝးဆီမွ ကမ္းေျခ၏ အနားသတ္ မ်ဥ္းသည္ ကၽြန္ုပ္တို႔ဆီသို႔ တိုးခ်ဥ္း လာေနသည္။ ခဲပုတ္ေရာင္ေဖ်ာ့ ေကာင္းကင္၊ ညိဳညစ္ညစ္ ေျမသားေရာင္ ကုန္းျပင္၊ လက္ေဆာ့တတ္ေသာ အကေလးငယ္ တေယာက္၏ ပန္းခ်ီ စုတ္ခ်က္မ်ားႏွယ္ တြန႔္ရရြန႔္ မညီမညာ ေရျပင္လႈိင္း။
တခဲနက္ စည္ေဝေနေသာ ကမ္းကပ္ ေမာင္းသံမ်ား ကုန္ဆုံး ၿငိမ္သက္သြားသည္။ မင္းတရားႀကီး၏ ေလွတပ္ေတာ္ႀကီး တခုလုံး တအိအိ တတြားတြား ကမ္းဆီသို႔ ညႊတ္တိမ္းေနၿပီ။
တပ္ေတာ္ႀကီး တခုလုံး တညီတညြတ္တည္း စိတ္ဝင္တစား ျဖစ္ေနၾကပုံကား သိသာလွေပသည္။ ရပ္နားလိုက္ေသာ ေလွတက္ႏွင့္ ေရျပင္တို႔ ပြတ္တိုက္သံမွတပါး ျပကေတ့ေသာ တိတ္ဆိတ္ျခင္း။
တိတ္ဆိတ္ျခင္း အထုကို မဖ်က္ဆီးရဲေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္ ေလသံမွ်ျဖင့္ ေမးလိုက္မိသည္။
“ဘယ္ေဒသလဲ ကိုရင္ပိုက္”
သူကလည္း တိုးတိုးတိမ္တိမ္ ျပန္ေျဖသည္။
“ဓႏုျဖဴ ...”
ေမာင္းသံတခ်က္ ေပၚလာျပန္သည္။ ပဲ့တင္သံရွိန္ အျပင္းဆုံး၊ သံလုံးသံထည္ အႀကီးဆုံး ေမာင္းသံ။
“ေဟာ ... ဒါ မင္းတရာႀကီးရဲ႕ေလွေတာ္ဆီက ေမာင္း မဟုတ္လားဗ်”
သည္ေလာက္ေတာ့ သိပါေသးသည္ ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ ကၽြန္ုပ္က သိေမး ေမးလိုက္သည္။ ကိုရင္ပိုက္က ကြမ္းေသြး အညႇိတက္ သြားႀကီးမ်ားကို လွစ္ျပကာ-
“ဟုတ္ပါတယ္ ဟုတ္ပါတယ္၊ မင္းတရားႀကီး ေလွေတာ္က ေမာင္းပါပဲ။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ေကာဗ် ... ကဲ ...”
“အဓိပၸါယ္က ... အဲ ...”
ကၽြန္ုပ္ မသိ၊ အင္း ... အဲ ျဖစ္ေနစဥ္မွာပင္ -
“ဓႏုျဖဴမွာ စခန္းခ်မယ္တဲ့ဗ်၊ စခန္းခ်မယ္တဲ့”
“ဟာ ... ဟုတ္လား၊ ဝမ္းသာလိုက္တာဗ်ာ”
“ကိုရင့္ထက္ ပိုၿပီး ေလွေတာ္သားေတြက ဝမ္းသာေတာ့ မေပါ့၊ ေဟာ ... ၾကားလားဗ်ိဳ႕”
ေစာေစာက တခဲနက္ တိတ္ဆိတ္ ေနခဲ့ျခင္းသည္ ႐ုတ္ျခည္းပင္ ဆန႔္က်င္ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္သြားေလသည္။ ေလွေတာ္ တပ္သားတို႔၏ ဝမ္းသာအားရ ေႂကြးေၾကာ္ ေအာ္ဟစ္သံမ်ား ေပၚလာသည္။
“ခမ်ာမ်ား ပန္းၾက ရွာၿပီေလ၊ စခန္းခ်မယ္ ဆိုေတာ့ ဝမ္းသာ ၾကာတာေပါ့”
ကိုရင္ပိုက္က ေျပာေျပာဆိုဆိုပင္ ေပါင္းမိုးေဘး ေလွနံကို ျဖတ္နင္းကာ ပဲ့ပိုင္းသို႔ ထြက္သြား၏။ ကၽြန္ုပ္လည္း ေလွဦးဆီသို႔ ထြက္လာခဲ့သည္။ ဦးပိုင္း အျမင့္ဆီမွ ၾကည့္လွ်င္ တပ္ေတာ္ႀကီး တခုလုံးကို ေကာင္းစြာ ေတြ႕ရမည္။ ကမ္းကပ္ ေလွေတာ္သားမ်ား ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ တက္ႂကြစြာ လႈပ္ရွား ေနၾကမည္နည္း။
ဓႏုျဖဴ ... တဲ့။
ဤဓႏုျဖဴ ကမ္းကို ေပြ႕ပိုက္ထားေသာ ဧရာဝတီမွာ ကၽြန္ုပ္ ေတြ႕ဖူေသာ အျခား ကမ္းဝင္ ျမစ္ျပင္မ်ားထက္ ပို၍ က်ဥ္းေျမာင္းသည္ဟု ထင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မင္းတရားႀကီး၏ ေလွတပ္ႀကီးမွာ ရွိရင္းစြဲထက္ ပို၍ မ်ားျပားသည္ဟု ထင္ရကာ၊ ျမစ္တျပင္လုံး ေဖြးေဖြးလႈပ္လႈပ္ ရွိၾကေခ်သည္။ ဤမွ်ေသာ ေလွတပ္ႀကီးဆီမွ ေပၚထြက္လာသည့္ ထိုမွ်ေသာ အုတ္အုတ္သဲသဲ ဟစ္ေႂကြးသံမ်ား ကလည္း ဧရာဝတီ၏ မ်က္ႏွာျပင္ ေပၚတြင္ မစဲတမ္း ခုန္ေပါက္ ေနေလေတာ့သည္။
ပဲ့နင္းမ်ား၏ တိုင္သံ။ တက္မတို႔၏ ညာသံ။
ေရွ႕ေလွမ်ားဆီမွ ယိုးသံ။ ေနာက္ေလွမ်ားဆီမွ ယီးသံ။ ယိုးယီးသံမ်ားက ေခါင္းခ်င္း အၿမီးခ်င္း ဆက္ေနေတာ့သည္။
ေပ်ာ္တတ္ေသာ ရဲမက္တို႔၏ အသံဝါႀကီးႏွင့္ ေအာ္လိုက္သည့္ ေတးသံမ်ားကလည္း၊ တခ်က္တခ်က္ ဝင္လာတတ္ေသးသည္။ တက္ခ်သံ၊ တက္ႏုတ္သံ။ ေလွဝမ္းႏွင့္ ေရလႈိင္း ပုတ္ခတ္ ႏႈတ္ဆက္သံ။
ေပ်ာ္စရာ ျမင္ကြင္းႏွင့္ အသံတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္ရင္ထဲသို႔ အထုႀကီးစြာျဖင့္ တြန္းထိုး ဝင္ေရာက္ လာသည္။ ကညစ္ဗူးႏွင့္ ေပထုပ္ကို ခ်က္ခ်င္း သတိရလိုက္သည္။ ေပါင္းမိုးထဲ ျပန္ဆင္းၿပီး ယူရ ေကာင္းမည္လား။ စာေလး တပိုဒ္ေလာက္ စပ္လိုက္ခ်င္ စမ္းသည္။ သို႔ေသာ္ ဓႏုျဖဴကမ္းသို႔ ကပ္ေနသည့္ က်န္ေလွတပ္ႀကီး၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို မ်က္ေတာင္ တခတ္မွ် အလြတ္မေပးခ်င္။
အင္းေလ၊ ဒီမွာ စခန္းခ်မွာပဲ။ ညက်မွ ေအးေအးေဆးေဆး၊ မယ္ဘြဲ႕ပိုဒ္စုံ ရတုေတြ ေရးေတာ့မယ္။ ေရးစပ္လုိ႔ေတာ့ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ ႏွလုံးအိမ္ထဲမွာ စာလုံးေတြ၊ စကားေတြ ဖ်ပ္ဖ်ပ္ ကြန႔္ျမဴး ေနၾကၿပီေလ။ အင္း ... စစ္ထြက္ေယာက်္ား တေယာက္ရဲ႕ ေနျပည္ေတာ္ အလြမ္း၊ အိမ္အလြမ္း၊ ၾကင္သူအလြမ္း၊ ၿပီးေတာ့ ... သစၥာတိုင္၊ သစၥာထား ...။ အညြတ္ႏူး အေပ်ာင္းအိဆုံး စာလုံးေတြနဲ႔ ေရးဖြဲ႕လိုက္မွာပ။ အေလာင္းမင္တရားႀကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ခ်ီးေျမႇာက္ သနားေတာ္ မူထားတဲ့ စာဆိုေပပဲ။ စိႏၲေက်ာ္သူ ... တဲ့လားေလ။
ေလွ ... အိကနဲ ၿငိမ့္သြားသည္။
ဓႏုျဖဴသို႔ ဆိုက္ၿပီ။ ဤေန႔ကား ကဆုန္လဆန္း ႏွစ္ရက္ေန႔။
“ေလကလည္း ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းလွခ်ည္လား”
ဘယ္အခ်ိန္က ဦးပိုင္းသို႔ ျပန္ေရာက္လာမွန္း မသိေသာ ကိုရင္ပိုက္။
“ဟုတ္တယ္ဗ်။ ေလမ်ား ၿငိမ္လိုက္ပုံ၊ အသက္ ရွဴစရာမ်ား ရွိေသးရဲ႕လား မသိ”
ကိုရင္ပိုက္ ေနာက္ဆီမွ အသံတသံ ေပၚလာျပန္သည္။ သူကား ကၽြန္ုပ္ႏွင့္ တနယ္တည္း၊ တရြာတည္းသား အလုံေမာင္းေထာင္ ရြာသား ငသံဒုတ္ ျဖစ္သည္။ ငသံဒုတ္ကား ေလာကတြင္ အမည္ႏွင့္ လူပုံ မလိုက္ဖက္ဆုံး ပုဂၢိဳလ္ကို ျပပါဆိုလွ်င္ ထိပ္ဆုံးမွ ထား၍ လက္ညိဳးထိုးျပ ရမည့္သူပင္။ လူပုံ ပုပုညႇက္ညႇက္၊ ေျခတံလက္တံ ေသးေသးေကြးေကြး။ အသံကလည္း ျပာအက္အက္။ အသားအေရကလည္း နဂိုကမွ မည္းေမွာင္ေမွာင္ ရွိရသည့္အထဲ၊ ျမစ္ေရ၊ ေနပူႏွင့္ ေလျပင္းတိုက္စား ထားေသာေၾကာင့္ ျပားႏွမ္းႏွမ္း ျဖစ္ေနေသးသည္။
“ဟုတ္သမႈတ္လား၊ စိႏၲေက်ာ္သူရဲ႕၊ ခင္ဗ်ား အသက္ရွဴ ၾကည့္စမ္း၊ ရွဴလို႔ မရေတာ့ဘူး၊ ေလ မရွိဘူး”
တရြာတည္းသား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ငသံဒုတ္က ကၽြန္ုပ္ကို အမည္ရင္း မေခၚပဲ၊ ဘြဲ႕မည္ျဖင့္ ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ ေခၚေလ့ရွိသည္။
“ေလမရွဴ ရယင္ေတာ့၊ က်ဳပ္ အသားေလးေတြ မည္းကုန္ေတာ့မွာပဲဗ်ာ - အဟဲ”
သည္အေကာင္ အရႊန္းအျပက္ ကလည္း အင္မတန္ ေျပာသည္။ လူပုံပန္း မည္းသဲေသးေကြးကာ စကားရႊန္းျပက္ ေျပာတတ္ေသာ္လည္း၊ ငသံဒုတ္ကား ပါရမီရွင္ ေလွေတာ္သားဟု ဆိုရမည္။ သူကား ပဲ့နင္းမွဴး ကိုရင္ပိုက္၏ လက္ေထာက္ပင္။ ေလွေၾကာင္း ေရေၾကာင္း အေရးၾကံဳလာေသာ အခါမ်ားတြင္ သူ၏ ၾကံဳလွီေသာ ေျခတံ လက္တံမ်ားထဲမွ မယုံစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ သန္စြမ္းမႈမ်ား ထြက္လာ တတ္သည္ကို ကၽြန္ုပ္ အသိပင္ ျဖစ္သည္။
“ဪ... ဓႏုျဖဴ ... ဓႏုျဖဴ ... ေရာက္ခဲ့ျပန္ေပါ့ ...။ အင္း ... အယင္က တခါမွ မေရာက္ဖူးေတာ့လဲ ဘာကို လြမ္းရမွန္း မသိ”
“တိတ္တိတ္ ေနစမ္းကြာ”
ကိုရင္ပိုက္က လွမ္း၍ မာန္မဲသည္။ ကိုရင္ပိုက္အသံ မာေက်ာ ေနေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္ပါ ေရာ၍ တြန႔္သြားသည္။ သည္လူ စိတ္တိုတတ္ပါဘူး၊ အခါတိုင္း ငသံဒုတ္ ေနာက္ေျပာင္လွ်င္ ရယ္ေမာေလ့ ရွိပါတယ္။ ဘာျဖစ္ေနသလဲ။
ကိုရင္ပိုက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္မိသည္။
ျမစ္ျပင္ဘက္ဆီသို႔ သူ လွမ္းၾကည့္ေနသည္။ သူ႔မ်က္လုံးမ်ား တူ႐ူရာကား အေနာက္ေတာင္ဘက္ မိုးေကာင္းကင္။ မိုးေကာင္းကင္ထက္မွာ သတၱဝါ တေကာင္ေကာင္ကို ျဒပ္ထုထင္ရွား ေတြ႕ေနသလို သူ စူးစူးဝါးဝါး ၾကည့္ေနသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ လိုက္ၾကည့္သည္။ ဘာမွ်မရွိ။ တိမ္မွ်င္ တိမ္စမွ်ပင္ မေတြ႕ရ။
“ဘာမ်ားလဲ ကိုရင္ပိုက္၊ ေကာင္းကင္ထဲမွာ သိၾကားမင္းမ်ား ေတြ႕လိုက္ရလို႔လား။ က်ဳပ္ ေတြ႕ရသေလာက္ေတာ့ ခဲပုပ္ေရာင္ ထေနတဲ့ ေကာင္းကင္ပါပဲ၊ အဲဒီမွာက"
ကၽြန္ုပ္ လက္ေမာင္းကို သန္မာေသာ လက္ေခ်ာင္း ေသးေသးမ်ားက ဖ်စ္ညႇစ္ လိုက္သျဖင့္ စကားရပ္ သြားရသည္။ တင္းက်ပ္စြာ ဆုပ္ကိုင္လာေသာ သူကား ငသံဒုတ္။ ငသံဒုတ္ မ်က္ႏွာတြင္ အရႊန္းအျပက္မ်ား မရွိေတာ့။ ေတာက္ေျပာင္လာေသာ မ်က္လုံးအိမ္ေလး မ်ားျဖင့္လည္း ေကာင္းကင္ဆီသို႔ မ်က္ေတာင္မခတ္ ၾကည့္ေနသည္။
သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး၏ ႏႈတ္မွ တၿပိဳင္တည္း စကားတခြန္း ထြက္က်လာသည္။
“မုန္တိုင္း”
ေအးစက္ တိုးတိမ္ေသာ ေလသံ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္ လန႔္သြားသည္။ မုန္တိုင္း။ ဘယ္မွာလဲ မုန္တိုင္း။ ဒီေလာက္ ၿငိမ္သက္ ေနတာကိုမ်ား။
“ေသခ်ာတယ္ ပဲ့နင္း”
“ေအး ... ေသခ်ာတယ္”
ကၽြန္ုပ္ကို ၾကားမွာ ထားလ်က္ ကၽြန္ုပ္ကို ေမ့ေပ်ာက္ကာ သူတို႔ခ်င္းသာ မမွိတ္မသုန္ ၾကည့္၍ ေျပာေနၾက ျပန္သည္။
ထိုအခိုက္မွာပင္ ညင္သာေသာ ေလျပည္တခ်က္ ျမဴးလာသည္။ ေလျပည္ထဲတြင္၊ ေရစက္ ေရမႈန္မ်ား ပါလာသလား မသိ။ ေအးစက္ျခင္းသည္ ေမြးညင္းေပါက္မ်ား ထဲသို႔ စစ္ကနဲ ထိုးဝင္သြားသည္။
“”
“လာေနၿပီ - ပဲနင္း”
“ေအး ... လာေနၿပီ”
ဒုတ္ ဒုတ္ အသံမ်ား မပီမသ ေပၚလာသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔႔ ေလွႏွင့္ ဝဲယာရွိ ေလွခ်င္း၊ ထိုေလွႏွင့္ ထိစပ္ေနေသာ ေလွခ်င္း ...၊ အဆင့္ဆင့္ ထိစပ္ေနေသာ ေလွခ်င္း ေလွနံမ်ား လႈပ္ရွား ႐ိုက္ခတ္သြားသံ။ မဆိုစေလာက္ ေလွယိမ္းခါ သြားသည္။
“ငသံဒုတ္၊ ေလွေတာ္သားေတြ ေနရာမွာ ရွိေနၾကပါေစ။ ထိုးဝါးေတြ အသင့္ျပင္ထား။ ခတ္တက္ေတြ အသင့္ျပင္ထား။ သံခ်ိတ္နဲ႔ ႀကိဳးေတြကို ထုတ္ခိုင္း။ ပဲ့ကို ထပ္ၿပီး ခိုင္ခိုင္ခ်ည္။ အားလုံးကို ႏႈိးေဆာ္၊ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ နီးစပ္ရာ ေလွပဲ့နင္းေတြဆီလဲ အေၾကာင္းၾကား”
“ေကာင္းပါၿပီ ပဲ့နင္း"
“တေယာက္မွ ေရထဲ မဆင္းေစနဲ႔၊ ေလွႏွစ္စင္း အၾကား မေရာက္ေစနဲ႔”
“ဟုတ္ကဲ့ ... ပဲ့နင္း”
ေမ်ာက္တေကာင္လို ငသံဒုတ္ လႊားကနဲ ခုန္ကာ ေပါင္းမိုးအစပ္၊ ေလွနံဘက္သို႔ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ကၽြန္ုပ္ကား ဘာလုပ္ရမွန္း မသိ။ ဘာမွ် နားမလည္။ ဤမွ် ခ်က္ခ်င္း ေရးႀကီးသုတ္ပ်ာ ျဖစ္သြား ၾကရေအာင္ ဘာမ်ား ထူးျခားသနည္း။
“ကိုရင္ဩ ဘာလုပ္ ေနတာလဲ။ ဝမ္းထဲ ဆင္း၊ ေပါင္းမိုးထဲ ဝင္ပါေတာ့လား။ မုန္တိုင္း က်ေတာ့မယ္။ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ က်ေတာ့မယ္”
စကားအဆုံးတြင္ ကိုရင္ပိုက္ကို မေတြ႕ရေတာ့။ သူလည္း ပဲ့စင္ဘက္သို႔ ထြက္သြားၿပီ။ ကၽြန္ုပ္ တေယာက္တည္း ဦးပိုင္းတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ သူတို႔ေျပာေသာ မုန္တိုင္းကို ေတြ႕လိုေတြ႕ျငား ေစာင့္ၾကည့္မိသည္။ ဘာမွ် မေတြ႕ရပါလား။ တိမ္စင္ေနတဲ့ ေကာင္းကင္ကိုသာ တခြင္တျပင္ ရွင္းလင္းစြာ ေတြ႕ရသည္။ ခဲပုပ္ေရာင္ ထေနေသာ ေကာင္းကင္။ သည္လူေတြ ႐ူးေနၾကၿပီလား။ သည္ေလာက္ ပကတိ ၿငိမ္သက္ေနေသာ အဇဋာထဲမွာ ဘယ္ကမုန္တိုင္း ...
အလို ... ခဲပုပ္ေရာင္က မည္းညစ္သြား ပါပေကာ။
“ထိုးဝါး ... ေဟ့”
“ထိုးဝါး"
“ခတ္တက္ ... ေဟ့”
“ခတ္တက္”
"သံခ်ိတ္နဲ႔ ႀကိဳးေဟ့”
“သံခ်ိတ္နဲ႔ ႀကိဳး”
“အားလုံး ... အသင့္ညီ"
“ညီ”
ပဲ့နင္းမ်ားႏွင့္ ေလွေတာ္သားတို႔၏ အမိန႔္ေပးသံ၊ နာခံ စကားျပန္သံတို႔ အတိုင္အေဖာက္ ညီညြတ္စြာ တခဲနက္ ေပၚထြက္လာသည္။ မ်က္စိတဆုံး အစီအရီ ခင္းျဖန႔္ ထားသလို ရွိေနေသာ ေလွမ်ားအားလုံး လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ေနၾကသည္။
အရာအေထာင္ေသာ ထိုးဝါးတံမ်ားသည္ တညီတည္း ေျမာက္သြားကာ၊ တညီတည္းပင္ အလ်ားလိုက္ ျပန္က် သြားၾကသည္။ ေရထဲသို႔ ထိုးစိုက္ျခင္း မရွိေသး။ ေလွနံမ်ားဆီမွ ခတ္တက္မ်ား သည္လည္း ျဖာကနဲ တက္သြားကာ ျဖာကနဲ ျပန္က်လာၿပီး၊ ေရျပင္သို႔ တစြတ္စြတ္ တိုးဝင္ သြားၾကသည္။ ေလွာ္ခတ္ျခင္းကား မရွိေသး။
တပ္ေတာ္၏ ဦးပိုင္းဆီမွ ေရႊေရာင္ လက္ေနေသာ မင္းတရားႀကီး၏ ေလွေတာ္ ရွိရာသို႔ လွမ္းၾကည့္မိသည္။
ဘုရား ... ဘုရား ...။
ေလွတပ္ေတာ္၏ အထက္ဆီတြင္ အျမင့္မားဆုံး ထိုးထြက္ေနသည့္ မင္းတရား အလံေတာ္ တိုင္ဖ်ားသည္ သိသိသာသာႀကီး ခါယမ္း ေနပါလား၊ အလွမ္းေဝးေသာ ျမင္ကြင္းထဲတြင္ ယိမ္းထိုးေနေသာ အလံေတာ္တိုင္ ထိပ္ဖ်ားကို အထင္အရွား ေတြ႕ေနရသည္။ ၾကည့္ေနယင္းမွာပင္ ၾကက္ေသြးေရာင္ အလံမ်ားသည္ ဖ်ပ္ဖ်ပ္လႈပ္ခါကာ ေလဆန္ေနသည့္ အလား စြင့္စြင့္လြင့္ ေနေတာ့သည္။
ကၽြန္ုပ္၏ ေျခေထာက္ေအာက္မွ ဦးပိုင္းကုန္းပတ္ လႈပ္လာသည္။
လဲၿပိဳမသြားရန္ ဖဝါးျဖင့္ ဖိကုတ္ ထားလိုက္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ခႏၶာကိုယ္မူ၊ အနိမ့္အျမင့္ ေစာင္းငဲ့ လာေပၿပီ။
မုန္တိုင္းသည္ ဤမွ် ျဖဳတ္ျခည္း ျမန္ဆန္တတ္သလား။
ေကာင္းကင္ဆီသို႔ ေမာ့္ၾကည့္မိျပန္သည္။
ေစာေစာက ေကာင္းကင္ မရွိေတာ့။
အဆုပ္လိုက္ အဆုပ္လိုက္ တိမ္ထုႀကီးေတြ ဘယ္လိုလုပ္ ေရာက္လာၾက သနည္း။
တိမ္ထုႀကီးမ်ားကို အံ့ဩရန္ အခ်ိန္ မရေသးမီမွာပင္၊ ေကာင္းကင္ဆီမွ ေပါက္ကြဲသံႀကီး တခု ေပၚလာသည္။ အသံအားျဖင့္ပင္ ကၽြန္ုပ္ တကိုယ္လုံး လြင့္စဥ္ေၾကမြ သြားၿပီဟု ထင္လိုက္သည္။ နားႏွစ္ဘက္ဆီသို႔ လက္က အလိုလို ေရာက္သြားေသာ္လည္း၊ ထစ္ခ်ဳန္း ျမည္ဟည္းသံႀကီးသည္ လက္ဖမိုးကို ေဖာက္ထြင္းကာ၊ နားေပါက္မွတဆင့္ ေသြးေၾကာမ်ားထဲ အထိ ဒုတ္ဒုတ္ထိ ဝင္သြားသည္။ လက္ဖမိုး ႏွစ္ဘက္စလုံး ျပဲသြားၿပီလားဟု ကေယာင္ကတမ္း ျပန္ခြါကာ လက္ကို ျပန္ၾကည့္မိသည္။
လက္ႏွစ္ဘက္စလုံး ရႊဲစိုသြားသည္။
ထစ္ခ်ဳန္းသံႀကီးက မိုးေပါက္ႀကီးမ်ားကို ေကာင္းကင္ဆီမွ ေန၍ ေဖာက္ခြဲပစ္ခ် လိုက္ေပၿပီ။
တေဝါေဝါ ေအာ္ျမည္သံႀကီး ကလည္း အေဝးေျမျပင္ဆီမွ တရွဴးထိုး လွိမ့္ဝင္လာေပၿပီ။
“ကိုရင္ဩ ... အထဲကိုဝင္ ... အထဲကိုဝင္” ဟု ကၽြန္ုပ္ သဲ့သဲ့ ၾကားလိုက္မိ သလိုလို။ ေလွဝမ္းကို တစုံတခုက ေအာက္မွ ခါလိုက္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္ ကုန္းပတ္ေပၚတြင္ ကစဥ့္ကလ်ား လဲက်သြားသည္။
* * *
“အေၾကာက္” ၏ အလိုအေလ်ာက္ လႈပ္ရွားမႈပင္ ျဖစ္မည္။
ဆြဲမိဆြဲရာ လွမ္းဆြဲ လိုက္သည္တြင္၊ ဦးပိုင္း၌ ရစ္ပတ္ထားေသာ အုန္းဆံႀကိဳးမွ သံခ်ိတ္ကို ဆြဲမိလ်က္သား။ ေရထဲသို႔ လြင့္က် မသြားေသး ဟူေသာ အားတက္မႈကား ေသးငယ္လွေခ်၏။ အကယ္၍မ်ား လြင့္က် သြားပါက၊ ေလွနံခ်င္း ေလွဝမ္းခ်င္း တျဗဳန္းျဗဳန္း တဗိုင္းဗိုင္း ႐ုိက္ေနၾကေသာ ေလွႏွစ္စင္း အၾကားတြင္ ကၽြန္ုပ္ တကိုယ္လုံး ႀကိတ္ဆုံထဲမွ ပဲေစ့လို ေၾကမြသြားေခ်မည္ ဟူေသာ ေတြးေတာ ေၾကာက္ရြံ႕မႈက ပို၍ ႀကီးမားေနသည္။
လဲက် ေနရာမွပင္ ဦးေခါင္း ေထာင္၍ ၾကည့္မိေသးသည္။
ကၽြန္ုပ္၏ ႐ူးမိုက္ေသာ စိတ္တမ်ိဳးလား မေျပာတတ္။
ဤမုန္တိုင္းႀကီး ေအာက္တြင္ ေလွတပ္ေတာ္ႀကီး ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္ေနသနည္း ဟူေသာ သိလိုျခင္း ဆႏၵ။
ကမ္းတြင္ အစီအရီ ဦးဆိုက္ထားေသာ ေလွမ်ားးကား ေျပာင္းဆန္ ေနေပၿပီ။ အျပည့္အညပ္ နံေဘးခ်င္း ယွဥ္စပ္ေနေသာ ေလွမ်ားၾကားသို႔ လႈိင္းတံပိုးမ်ားက ႐ုိင္းစုိင္း ရက္စက္စြာ ပရမ္းပတာ တိုးဝင္ တြန္းထိုးေနသည္။ ျမင့္တက္သြားေသာ ေလွ။ ထို႔ေနာက္ နိမ့္က်သြားေသာ ေလွ။ အထက္ ေအာက္ အသြားအျပန္ ဝမ္းခ်င္း၊ နံခ်င္း ႐ိုက္လိုက္ၾကသည့္ အသံမွာလည္း အဆက္ျပတ္သည္ မရွိေတာ့။
“စိႏၲေက်ာ္သူ ... စိႏၲေက်ာ္သူ ...”
ေအာ္သံ ျဖစ္ေသာ္လည္း သဲ့သဲ့သာ ၾကားရသည္။ လည္ျပန္ လွည့္ၾကည့္ လိုက္သည္။ ေပါင္မိုး အစပ္မွ ငသံဒုတ္၏ အသံပင္။ မိုးေလမုန္တိုင္း၏ ညစ္ပုပ္ေသာ အေမွာင္ထဲတြင္ သူ႔႐ုပ္ကို မျမင္ရ၊ အသံသာ ဖမ္းဓိသည္။
“ငါ ဒီမွာေဟ့”
“အထဲကို ဝင္ပါလား၊ ဘာလုပ္ ေနတာလဲ”
“သံခ်ိတ္ကို ဖမ္းဆြဲထားရတယ္။ လက္လႊတ္ယင္ ေရထဲ က်သြားမယ္"
“ခင္ဗ်ား အဲဒီမွာပဲေန ...”
ကၽြန္ုပ္လည္း သံကုန္ ေအာ္ေနရသည္။ မုန္တိုင္းသံႏွင့္ မိုးသံမ်ား အၾကားတြင္ သူလည္း ကၽြန္ုပ္ ေအာ္သံကို သဲ့သဲ့သာ ၾကားရမည္ပင္။
ကၽြန္ုပ္မွာ တကယ္လည္း လက္လႊတ္၍ မရ။ ေလွသည္ ကေျပာင္းကျပန္ ျဖစ္ေနၿပီ။ သံခ်ိတ္ကို ကိုင္ဆုပ္ထားေသာ လက္ႏွစ္ဘက္ သည္သာလွ်င္ ကၽြန္ုပ္အသက္၏ တည္မီရာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ တကိုယ္လုံးသည္ ေလွလူးသည့္ အရွိန္အတိုင္း ဖ႐ိုဖရဲ လြင့္စဥ္ကာ ကုန္းပတ္ေပၚတြင္ လိမ့္ေနသည္။
ငါ ... ႐ူးသြပ္ေနၿပီလား ... ဟု ဒုတိယအႀကိမ္ ေတြးဓိသည္။
ဟုတ္တယ္။ အယင္က မ႐ူးသြပ္ခဲ့ယင္ေတာင္မွ၊ အခု မ်က္စိတမွိတ္ အတြင္းမွာ ႐ူးသြပ္သြားၿပီ ထင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ငါ့မွာ ေၾကာက္စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။ မိုးမုန္တိုင္း၊ ေလမုန္တိုင္း ေအာက္က ဒီေလွတပ္ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ကံၾကမၼာဟာ ငါ့ကံၾကမၼာထက္ ပိုၿပီး ႀကီးမားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ပါဦး။ အံ့ဩစရာ ေကာင္းလိုက္တာ။ ေလျပင္းေတြ ... မိုးသီး မိုးေပါက္ေတြ ...။ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္ေနတဲ့ ေလွေတြ ...။ ဟုတ္တယ္။ ဟုတ္တယ္ ... အတိုင္းမသိ အံ့ဩ ေနရျခင္းေၾကာင့္ အေၾကာက္တရား ဆိုတာ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိေတာ့ဘူး ...။
“စိႏၲေက်ာ္သူ ... ျမဲျမဲကိုင္ထား ... က်ဳပ္ လာေနၿပီ ..."
အသံသဲ့သဲ့ ၾကားရျပန္သည္။ ျပန္ေအာ္ရန္ ပါးစပ္ ဟလိုက္သည္တြင္ တဘက္ေလွကို ႐ိုက္ကာ ဝုန္းကနဲ လြင့္စဥ္လာေသာ လႈိင္းပိုးက ကၽြႏ္ုပ္မ်က္ႏွာကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ပုတ္ခတ္သြားသည္။ ခၽြန္ျမေသာ အပ္သြားမ်ားျဖင့္ မ်က္ႏွာေနရာ အႏွံ႔အျပား အစိုက္ခံရသလို ျဖစ္သြားသည္။
“လက္တဘက္ လႊတ္လို႔ ရမလား၊ ရယင္ ဒီကို ကမ္း ...”
ငသံဒုတ္၏ အသံကို နီးကပ္ သဲကြဲစြာ ၾကားလိုက္ရသည္။
ေလွက တခ်က္ ေဆာင့္ခါ သြားသျဖင့္ တကိုယ္လုံး ပက္လက္ ျဖစ္သြားသည္။ သံခ်ိတ္ကို ဆြဲကိုင္ထားသည့္ လက္ကို လိ္မ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားကာ၊ အသည္းခိုက္ေအာင္ နာက်င္သြားေလသည္။ နာက်င္မႈကို ခံစား လိုက္ရေသာေၾကာင့္၊ ေၾကာက္စိတ္သည္ ဘြားကနဲ ေပၚလာေတာ့သည္။
“ငသံဒုတ္ ... ငသံဒုတ္ ... ငါ့ကို ကယ္ပါဦး”
ေၾကာက္တယ္ ... ငါ ေၾကာက္တယ္ ...။ ေသရမွာကို င ါေၾကာက္ေနၿပီ။ အို ... ဘုရား ... ဘုရား။ အခုမွပဲ ငါ တကယ္ ႐ူးေတာ့မွာ။ ေၾကာက္လြန္းလို႔ ႐ူးေတာ့မွာ။ လက္ေတြလည္း ကိုက္ခဲေနၿပီ။ မိုးေရနဲ႔ ျမစ္ေရေတြေၾကာင့္ ထုံက်င္ေနၿပီ။ သံခ်ိတ္ကို ငါ ဆြဲမိထားေသး သလား ...။ မသိေတာ့ဘူး။ ငါ ... ေရထဲ က်ေတာ့မယ္။ လႈိင္းလုံးႀကီးေတြက ငါ့ကို ျမစ္အလယ္ထိ ဆြဲေခၚ သြားေတာ့မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေလွေတြၾကားထဲ ညႇပ္သြားယင္ အ႐ိုးအသား စိစိေၾကမြ ...။
မ်က္ႏွာေပၚသို႔ အရွိန္ျပင္းစြာ ထိမွန္လာေသာ မိုးေပါက္မ်ားေၾကာင့္ မ်က္လုံး မဖြင့္ႏုိင္။ ပက္လက္လန္ လဲက်ေနေသာ အေနအထားကိုလည္း မျပင္ႏုိင္။ မ်က္ခြံအစုံကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ပိတ္ကာ မ်က္လုံးအိမ္ထဲ ဝင္ေနေသာ မိုးေရမ်ားကို ညႇစ္ထုတ္ လိုက္ရသည္။ မ်က္လုံးေတြ က်ိန္းစက္နာက်င္ ေနလိုက္သည္ကား ေျပာစရာ မရွိ။ သည္အထဲကပင္ မ်က္ေတာင္ကို ပုတ္ခတ္ ပုတ္ခတ္လုပ္ကာ မရအရ ဖြင့္ၾကည့္မိေတာ့သည္။ အရပ္ ကိုးမ်က္ႏွာ စလုံး ပိန္းပိတ္သား ျပည့္ႏွက္ေနေသာ တိမ္လိပ္ တိမ္သားမ်ားမွာ မ်က္စိႏွင့္ မဆန႔္။ မျမင္စဖူး ထူးကဲ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ျမင္ကြင္းႀကီးသည္၊ ကၽြႏ္ုပ္၏ ႏွလုံးအတြင္းသို႔ ေျပးဝင္နစ္ျမႇဳပ္ လာသည္ဟု ထင္ရသည္။ သို႔တည္းမဟုတ္၊ မိုးေပါက္ႀကီးမ်ားကပင္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ႏွလုံးကို စြတ္စိုလန္းဆတ္ လာေစၿပီလား မသိ။
စာလုံး အစအနမ်ား အလိုလို ဝင္လာသည္။
“... ေတာင္ေျမာက္အုံ႔မႈိင္း၊ ေရွ႕အတိုင္းလွ်င္၊ မွီခိုင္းကမ္းရပ္၊ တင္းက်မ္းစပ္မွ်၊ မလပ္ဆိပ္ခင္း၊ ေလျပင္းလႈိင္း႐ိုက္ ...”
“စိႏၲေက်ာ္သူ ... စိႏၲေက်ာ္သူ ... ခင္ဗ်ား ဘယ္မွာလဲ”
ငသံဒုတ္၏ ေအာ္သံကို နီးကပ္စြာ ၾကားလိုက္ရသည္။
“ငါ ဒီမွာပဲေပာ့”
“ျမဲျမဲကိုင္ထား။ က်ဳပ္ လာေနၿပီ”
လႈိင္းတခ်က္ ပုတ္လိုက္သည္။ ေလွဦးသည္ တိမ္တိုက္ကို တက္ေဆာင့္ေတာ့မည့္ အလား ေျမာက္တက္သြားကာ၊ ကၽြန္ုပ္ တကိုယ္လုံးလည္း ေလထဲတြင္ ေျမာက္ပါသြားသည္။
ဘုရား ... ဘုရား၊ ဒီတခါေတာ့ သြားၿပီ။
ဘာကိုမွ် မၾကည့္ရဲေတာ့ေသာေၾကာင့္ မ်က္စိမွိတ္ လိုက္သည္။
ဤတဒဂၤကို ဘယ္ေတာ့မွ် ေမ့ႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္။ ေသျခင္း၏ လက္မ်ားးကို ဖမ္းဆုပ္ကိုင္ လိုက္ရသည့္ အခိုက္အတန႔္။
ဤ အခိုက္အတန႔္မွာပင္ ဘဝ တသက္တြင္ ဘယ္တုန္းကမွ် မေပၚခဲ့ဖူးေသာ အႀကီးမားဆုံး ဆႏၵတခု ေပၚလာသည္။ အသက္ရွင္ ေနေသးလိုသည့္ ဆႏၵ၊ ငါ ... ငါ မေသခ်င္ေသးဘူး။ ငါ အသက္ရွင္ ေနခ်င္ေသးတယ္။ မေသပါရေစနဲ႔ဦး။ ဒီအျဖစ္ကို ငါ စာစပ္ဦးမယ္၊ ငါ စာဆိုခ်င္ေသးတယ္။ စာတပုဒ္ ေရးစပ္ၿပီးမွ ငါ ေသပါရေစ။ ငါဟာ စာဆိုပဲ။ စာဆိုဖို႔အတြက္ ငါ အသက္ရွင္ခ်င္ ေသးတယ္။
“ဟုတ္ၿပီ ... ဗ်ိဳ႕၊ အားတင္းၿပီး ျမဲျမဲကိုင္ထား”
ငသံဒုတ္၏ ေအာ္သံကို၊ အနီးကပ္ဆုံး ၾကားရျပန္သည္။
ကၽြႏ္ုပ္ မေသေသး၊ သံခ်ိတ္ကို ဆုပ္ကိုင္ထားေသာ မိမိလက္မ်ားး၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ တကိုယ္လုံး ေျမာက္ပါသြား ေသာ္လည္း ျမစ္ထဲသို႔ ေလွမ်ား အၾကားသို႔ ကၽြႏ္ုပ္ လြင့္က် မသြားေသး။
ကၽြန္ုပ္၏ လက္တဘက္ေပၚသို႔ တင္းက်ပ္ေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားး က်ေရာက္ ဆုပ္ညႇစ္လာသည္။ ငသံဒုတ္ ကၽြႏ္ုပ္ကို ဆြဲယူမိေခ်ၿပီ။
“လက္တဘက္ လႊတ္လိုက္ဗ်ိဳ႕။ က်န္တဲ့ တဘက္က ကိုင္ထားဦး။ ေလွက ခါယမ္းေနတယ္၊ က်ဳပ္ ေျပာသလိုလုပ္”
ကၽြႏ္ုပ္၏ ဝဲလက္သည္ ငသံဒုတ္၏ ျမဲျမံေသာ လက္မ်ားထဲသို႔ ေရာက္သြားသည္။ တျဖည္းျဖည္း ဆြဲယူေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။
“က်ဳပ္က လႊတ္ဆိုမွ လႊတ္ေနာ္၊ ေတာ္ၾကာ ... ႏွစ္ေယာက္စလုံး က်သြားမယ္”
ကၽြႏ္ုပ္ ဘာမွ် ျပန္မေျပာႏုိင္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မေသႏုိင္ေတာ့ ဟူေသာ ယုံၾကည္မႈျဖင့္ ေၾကာက္စိတ္မ်ား ကင္းကြာ သြားသည္ေတာ့ အမွန္ပင္။
“လႈိင္းလုံးႀကီးတခု လာေနတယ္ဗ်ိဳ႕၊ မၾကာခင္ က်ဳပ္တို႔ေလွကို ႐ိုက္ေတာ့မယ္။ အဲဒါနဲ႔ တခ်ိန္တည္း ခင္ဗ်ားတို႔ လက္ကို လႊတ္လိုက္၊ ၿပီးေတာ့ အစြမ္းကုန္ အားသုံးၿပီး ကိုယ္ကို လွိမ့္ခ်လိုက္။ က်ဳပ္ေျပာတာ နားလည္တယ္ေနာ္”
"ေအး ... နားလည္တယ္”
“အသင့္ျပင္ထား၊ လႈိင္းလုံးႀကီး ေရာက္လာၿပီ”
သူ႔စကား အဆုံးမွာပင္ ေလွသည္ သြက္သြက္ခါ သြားသည္။ ျပင္းထန္ေသာ အသံႀကီးကိုလည္း နား၁ြဲတြင္ ကပ္၍ ၾကားလိုက္ရသည္။
“လက္လႊတ္ ... လွိမ့္ခ်လိုက္”
မ်က္စိအစုံ မွိတ္၍ သံခ်ိတ္ဆီမွ ယာလက္ကို လႊတ္လိုက္သည္။ ငသံဒုတ္ဘက္သို႔ လွိမ့္ခ်လိုက္သည္။ လႈိင္းပုတ္ အရွိန္ ေၾကာင့္လား၊ ကၽြန္ုပ္က လွိမ့္ခ်လိုက္ေသာ ေၾကာင့္လား၊ ငသံဒုတ္က တဘက္မွေန၍ ေဆာင့္ဆြဲလိုက္ေသာ ေၾကာင့္လား မသိ။ တကိုယ္လုံး ခ်ာလပတ္ လည္သြားကာ ငသံဒုတ္ႏွင့္ ကၽြန္ုပ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ဗ႐ုန္းသုန္းကား ပူးကပ္ ဖက္တြယ္ကာ လိမ့္သြားေလသည္။
ဝုန္းကနဲ က်သြားသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ျမစ္ထဲ က်ၿပီဟု ထင္လိုက္ရသည္။ ေရထဲသို႔ ဗြမ္းကနဲ က်သြားသည့္ အရွိန္။
“ကိုင္း ... ေရာက္ၿပီ”
မ်က္စိ ျပန္ဖြင့္ၾကည့္ လိုက္သည္။ ေရထဲသို႔ က်သြားသည္ ကေတာ့ အမွန္။ သို႔ေသာ္ ျမစ္ေရ မဟုတ္၊ ေလွဝမ္းထဲမွ ေရမ်ား ျဖစ္သည္။ ေပါင္းမိုးေအာက္သို႔ ေရာက္ခဲ့ၿပီ။ ႐ုတ္တရက္ မထႏုိင္ေသး။ နာက်င္ ကိုက္ခဲေနေသာ လက္မ်ားက ဘာကိုမွ် ဆုပ္တြယ္ မထားႏုိင္ေသး။ မိမိ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို ျပန္၍ ျဖန႔္ၾကည့္လိုက္သည္။ ကၽြန္ုပ္၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ား၊ ကညစ္ကိုင္ လက္မ်ားကို မမွတ္မိ။ ေသြးဆုတ္ ျဖဴေဖြးေနကာ ေရစိမ္ပဲႀကီးလို တြန႔္႐ႈံ႕ ေနၾကေခ်သည္။
“ခင္ဗ်ား မေသေတာ့ပါဘူး ... စိႏၲေက်ာ္သူရဲ႕"
ငသံဒုတ္က ေလွဝမ္းထဲမွ ထယင္း ေျပာသည္။ နဂိုကမွ မည္းနက္လွေသာ သူ႔ အသားအေရကား ယခုမူ လူသားတေယာက္ ဟုပင္ ထင္စရာ မရွိေခ်။ ျပာႏွမ္းႏွမ္း ညိဳညစ္ညစ္။ သူက ကၽြႏ္ုပ္ကို သြားမ်ား ျဖည္းျပၿပီး သူ႔ခါးမွ အုန္းဆံႀကိဳးမ်ားကို ျဖဳတ္ေနသည္။ အုန္းဆံႀကိဳးမ်ားက သူ႔ခါးမွာ အထပ္ထပ္။
“ႀကိဳးေတြက ဘာလုပ္တာလဲ”
“ဘာလုပ္ရမွာလဲ၊ ငသံဒုတ္ကို ဒီလိုမွ ခ်ည္မေပးလိုက္ယင္ ကိုရင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ျမစ္ထဲက်၊ မိေက်ာင္းစာ၊ လိပ္စာ ျဖစ္သြားမွာေပါ့”
ဝင္ေျပာလိုက္သူကား ကိုရင္ပိုက္ ျဖစ္သည္။ ေစာေစာက သူ႔ကို သတိမထားမိ။ သူ႔လက္ထဲတြင္ ငသံဒုတ္ ခါးမွ အုန္းဆံႀကိဳး အစကို ကိုင္ထားသည္။ ယခုမွပင္ သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။ ကိုရင္ပိုက္က ႀကိဳးစတဘက္မွ ကိုင္ထား၊ ငသံဒုတ္က ႀကိဳးကို ခါးမွ ခ်ည္လ်က္။ ေလွဦးသို႔ ေရာက္ေနေသာ ကၽြႏ္ုပ္ထံ ခက္ခက္ခဲခဲ သြားလာကာ ကၽြန္ုပ္လက္ကို အမိအရ ဆြဲ၍ ကယ္ၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။
“ကိုရင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံးရဲ႕ ေက်းဇူး ႀကီးပါေပတယ္ဗ်ာ၊ က်ဳပ္ - ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး”
ငသံဒုတ္က အုန္းဆံႀကိဳးေခြကို ေလွတပ္သား တေယာက္ထံ ပစ္ေပးယင္း ...
“ေက်းဇူး ဆပ္ခ်င္ယင္ေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ ျပန္ေရာက္မွ ဆပ္ေပေတာ့၊ မဟာနႏၵာ ကန္ေတာ္ဘြဲ႕လို ပိုဒ္စုံရတုေလး တပုဒ္ေလာက္ က်ဳပ္ကို ေရးေပး ... ခ်စ္၍ ေခၚသည္၊ လိုက္ေတာ္မူခဲ့၊ မေပ်ာင္းႏြဲ႕ႏွင့္ ... ဆိုတာမ်ိဳးေလ ...၊ အဟီး ... က်ဳပ္ရည္းစားကို ေပးရေအာင္”
အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္စမွာပင္ ငသံဒုတ္ ရႊန္းျပက္ ႏုိင္ေသးသည္။
“ဟင္း ... မင္းလူလား။ ကံေကာင္းလို႔ အသက္ရွင္ ေနေသးတယ္ မွတ္ ...။ အေရးထဲမ်ား သူက ေလွဦးမွာ ခ်န္ေနရစ္ခဲ့ ေသးတယ္။ မိုးသက္မုန္တိုင္းမ်ား ဘာေအာက္ေမ့ ေနသလဲ မသိဘူး။ မုန္တိုင္းကိုပဲ စာစပ္ဦး မလို႔လား မသိ”
ကိုရင္ပိုက္က မေက်မခ်မ္း ေျပာသည္။ သူ႔စကား မွန္ေနသျဖင့္ ကၽြန္ုပ္ ဝမ္းထဲက ျပံဳးမိေနသည္။ ထိုအခိုက္မွာပင္၊ ေလွသည္ တခ်က္ ေျမာက္တက္သြားကာ အရွိန္ျပင္းစြာ ျပန္က်သျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလုံး ဗ႐ုန္းသုန္းကား လဲၿပိဳက်သြား ၾကျပန္သည္။ ေလွေအာက္ အက်မွာပင္ ေပါင္းမိုးထဲသို႔ ေရမ်ား ေဝါကနဲ ဝင္လာသည္။ မုန္တိုင္းကား ျပင္းထန္ ဆိုးရြားေနဆဲ။ အရပ္ ေလးမ်က္ႏွာမွ တဒီးဒီး အသံမ်ား ျမည္ဟည္းေနဆဲ။ ကိုရင္ပိုက္ ကၽြႏ္ုပ္ေရွ႕မွ ထြက္ခြာသြားသည္။
“ကိုင္း ... စိႏၲာေက်ာ္သူ၊ ေက်းဇူးျပဳ၍ ဒီမွာပဲ ေနပါ။ မုန္တိုင္းထဲမွာ ခင္ဗ်ားအတြက္ ကာရန္ မရွိဘူးဗ်၊ ေသျခင္းပဲ ရွိတယ္ နားလည္လား”
ငသံဒုတ္ကလည္း ကၽြန္ုပ္ကို မ်က္လုံး ျပဴးျပကာ ပဲ့စင္ဘက္သို႔ ထြက္သြားေလသည္။ ေနရာတြင္ မလႈပ္မယွက္ ရပ္ေနမိ ေသာ္လည္း တဝုန္းဝုန္း မိုးေပါက္သံ၊ တဟီးဟီး ေလမုန္တိုင္းသံမ်ား ၾကားမွ ေလွေတာ္သားတို႔၏ ေအာ္ဟစ္သံ၊ အမိန႔္ေပးသံမ်ားကိုကား ၾကားေနရေလသည္။
“မက္ ...ေဟ့ ... မက္ - မက္”
“ပဲ့တက္ မစားေစေတာ့ဘူးဗ်ိဳ႕”
“ေလွာ္တက္သမား ေတြ ... မက္ ... မက္”
ေလွဝမ္းအတြင္း ေပါင္မိုးတခုလုံး ေျပာင္းဆန္သြားၿပီ ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္၏ ကညစ္ဗူးႏွင့္ ပုရပိုက္ထုပ္၊ ေပထုပ္မ်ားမွာလည္း သုံးမရေတာ့ေခ်။ ေပါင္းမိုး နံရံကို အားျပဳ ကိုင္ဆုပ္ယင္း ကၽြႏ္ုပ္လည္း ေပါင္းမိုးနံရံ ဟိုဘက္ သည္ဘက္ ၾကားတြင္ ဖ႐ိုဖရဲ လြင့္ေနသည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ကား နံရံမွ သစ္သားတန္းႏွင့္ ခါးကိုကပ္ကာ အုန္းဆံႀကိဳး တေခ်ာင္းျဖင့္ ခ်ည္ထားလိုက္ေတာ့မွ ေဆာက္နည္ရာ ရသြားသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ကုိယ္ ကၽြႏ္ုပ္ ႀကိဳးျဖင့္ ကပ္ခ်ည္ ထားလိုက္သည့္ ေနရာမွာလည္း ေပါင္းမိုးအစပ္ ေနရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျပင္မွ ျမင္ကြင္းကို ထင္ထင္ရွားရွာ ေတြ႕ႏုိင္ခြင့္ ရသြားေလသည္။
“ေတာင္ေျမာက္အုံ႔မႈိင္း၊ ေရွ႕အတိုင္းလွ်င္၊ မွီခိုင္းကမ္းရပ္၊ တင္းက်မ္းစပ္မွ်၊ မလပ္ဆိ္ပ္ခင္း၊ ေလျပင္းလႈိင္း႐ိုက္ ..."
“ဝဲႀကီးေတြ လာၿပီ - ေဟ့၊ ဝဲႀကီးေတြ"
“ကလိုင္ေတြ ေပၚလာၿပီ။ ေလွာ္တက္သမားေတြ မက္ထား ... မက္ထား”
ရဲမက္တို႔၏ ေအာ္သံမ်ား ေပၚလာျပန္သည္။
ပို၍ ဆိုးရြားေသာ အေျခသို႔ ေရာက္ရျပန္ေပၿပီ။ ေလျပင္းမုန္တိုင္းေၾကာင့္ ဝဲကေတာ့ႀကီးမ်ား၊ ကလိုင္ႀကီးမ်ား ျမစ္ထဲတြင္ ျဖစ္ေပၚလာသည္ကို ကၽြန္ုပ္ ေကာင္းစြာ ျမင္လိုက္ရသည္။ အိမ္တလုံးစာမွ် ရွိမည့္ ဝဲႀကီးမ်ားသည္ ေသြးဆာေနၾကသည့္ ေရဘီလူးႀကီးမ်ား၏ ခံတြင္းေပါက္မ်ားပင္ ျဖစ္ေခ်မည္။ ေလွတပ္ႀကီး တခုလုံးကို စုပ္ယူ ဝါးမ်ိဳေတာ့မည့္ ဟန္ျဖင့္ မြတ္မြတ္ပါေအာင္ လည္ပတ္ ေနၾကသည္။ မိုးကလည္း ပို၍ သည္းထန္လာသည္။ ေလကလည္း အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ စုံျပံဳ တိုးေဝွ႔ေနၿပီ ထင္ရသည္။
မ်က္စိအဆုံး ျမင္ေနရေသာ ေလွတပ္ေတာ္ႀကီးမွ ေလွမ်ားကား ဦးစိုက္ကၽြမ္းျပန္။ အခ်ိဳ႕ေလွမ်ား ပဲ့ပိုင္းမွ ေျမာက္ႂကြသြားလိုက္ပုံမွာ ပဲ့တခုလုံးကိုပင္ အတိုင္းသား ျမင္ရသည္ အထိ။ ေလွေတာ္သားတို႔၏ ပဲ့တက္မ်ားလည္း ေရႏွင့္ မထိမိေတာ့။
( ဇာတ္သိမ္းပိုင္းဆက္ရန္) 👇👇👇
No comments:
Post a Comment