#ေငြစိန္ေလွေလွာ္ရင္းတက္က်ဳိးျခင္း
#သိန္းေဖျမင့္
(၁)
တခုေသာ ဧၿပီလ တလ၏ စေနေန႔ တေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေနာက္ပိုင္း ၂ ရာဘက္ တရားသူႀကီး ႐ုံးတြင္ အမႈတမႈ၌ ေရွ႕ေန လိုက္ၿပီးေနာက္ ဘားလမ္းရွိ ကၽြန္ေတာ္၏ အလုပ္ခန္းသို႔ ျပန္လာခဲ့ ေလသည္။
အခ်ိန္မွာ တနာရီခန႔္မွ် ျဖစ္၍ ေနျပင္းထန္စြာ ပူလ်က္ ရွိ၏။ လမ္း၏ ကတၱရာေစး မ်က္ႏွာျပင္ ေပၚတြင္ အပူ အခိုးေငြ႕ သန္းေနသည္ကိုပင္ ျမင္ရေလသည္။ ရန္ကုန္ျမစ္မွ ေဝ့ဝိုက္ တိုက္ခိုက္လာေသာ ေလေျပကေလးသည္ပင္ ေအးျမေအာင္ မစြမ္းႏုိင္ေခ်။
ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္ခန္းမွာ တိုက္၏ တတိယထပ္မွာ ရွိသျဖင့္ ေဟာဟဲလိုက္ေအာင္ တက္ယူရေလသည္။ ေခါင္းေပါင္းစ တလူလူ၊ လက္ထဲက ဝတ္လုံနက္ တရမ္းရမ္း၊ ဘန္ေကာက္လုံခ်ည္ တရႊမ္းရႊမ္းႏွင့္ ခံ့ညားေသာ အသြင္ကို ေဆာင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဝတ္ဆင္ရေသာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မသက္သာလွပါေခ်။ ေခါင္းေပါင္းသည္ အိုက္႐ုံမက နားထင္ ကိုက္ေစသည္။
ေရွ႕ေနလိုက္ရာ၌ အေၾကာႀကီးေတြ ေထာင္လာေအာင္ စကားေျပာရေလေလ၊ ေခါင္းေပါင္းဒဏ္ကို ခံစားရေလ ျဖစ္ေပသည္။ ဝတ္လုံနက္ကို ပိုက္ၿပီး အမႈတြဲမ်ားကို ကိုင္ရေသာ လက္၊ ဘန္ေကာက္ ပုဆိုးစကို ဆြဲကိုင္ရေသာ လက္တို႔မွာလည္း ေညာင္းလွေခ်ၿပီ။ မတပ္မျဖစ္ တပ္ထားရေသာ စတစ္ ေကာ္လာမွာလည္း လည္အစ္ ဂုတ္အိုက္ေအာင္ အထူးတလည္ စီမံထားသည္ႏွင့္ တူသည္။ အကယ္၍ တရားဥပေဒ ဆိုင္ရာ စနစ္သစ္ တခုခု ေပၚအံ့။ ထိုစနစ္သစ္တြင္ ေဖာ္ျပပါ ဝတ္လုံေတာ္ရ ေရွ႕ေန အေဆာင္အေယာင္တို႔ကို ပယ္ထားျငားအံ့။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အျခား အခ်က္အလက္တို႔ကို ဂ႐ုမမူေတာ့ဘဲ ဤတခ်က္ထဲႏွင့္ပင္ ထိုစနစ္သစ္ကို ေထာက္ခံမိ ေပလိမ့္မည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အလုပ္ခန္းတြင္းသို႔ ဝင္မိသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ လက္ထဲမွ အမႈတြဲဖိုင္ကို စားပြဲေပၚ ပစ္တင္လိုက္သည္။ ဝတ္လုံ အက်ႌနက္ႀကီးကို ခ်ိတ္မွာ ခ်ိတ္လိုက္သည္။ ေခါင္းေပါင္းကို ခၽြတ္၍ ဂ်က္ဗူးထဲ ထည့္လိုက္သည္။ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ လြတ္လပ္ေပါ့ပါး သြားေလေတာ့သည္။
ပန္ကာ ဖြင့္ၿပီးမွ ကုလားထိုင္ ထိုင္ေလသည္။ သတင္းစာ ေကာက္ဖတ္မည္ လုပ္ရင္း ေျခကပါ အိုက္လာသည္ ထင္သျဖင့္ ရွဴးဖိနပ္ႏွင့္ ေျခအိတ္မ်ားကို ခၽြတ္ပစ္ရ ျပန္ေလသည္။ သည္ေတာ့မွ အလုပ္ခန္းတြင္ အသင့္ထားေသာ ပိန္းတန္း ဖိနပ္မွာ သံႀကိဳး ျပတ္ခါနီး တဲတဲသာ က်န္သျဖင့္ အသစ္ဝယ္ရန္ ရွိသည္ကို သတိရေလ ေတာ့သည္။
ဒိုင္ယာရီတြင္ တနင္းလာေန႔ အမႈ႐ုံးခ်ိန္းမ်ားကို ၾကည့္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဆိုင္ရာ အမႈတြဲမ်ားကို စားပြဲအံဆြဲမွ ထုတ္ယူ၍ အေသာ့ လွန္ၾကည့္ၿပီး အိမ္မွ ဘယ္ဥပေဒ စာအုပ္မ်ား ဖတ္ရမည္ကို မွတ္သား ထားလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ မေၾကေသးေသာ အမႈတြဲကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ဖတ္၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အမႈကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေလ့လာ၍ ျပင္ဆင္မႈ ဖူလုံေအာင္ လုပ္ေသာ ဝတ္လုံေတာ္ရ ေရွ႕ေနတေယာက္ ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ျဖင့္ သုံးနာရီ ထိုးသြားေလ၏။ ေရွ႕ေနစာေရးတို႔၏ လက္ႏွိပ္စက္ ႐ိုက္သံေတြလည္း စဲေလၿပီ။ အမႈဧည့္သည္တို႔၏ ဖိနပ္သံမ်ားလည္း ဆိတ္ေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အခန္းစပ္တူ ခြဲယူထားေသာ ေရွ႕ေနမ်ားလည္း တေယာက္မက်န္ ျပန္ၾကေလၿပီ။ တဖက္ခန္းမွ ကုမၸဏီ အလုပ္တိုက္ပင္ ပိတ္သြားေလၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ရွဴးဖိနပ္ကို ျပန္စီး၏။ အျပန္တြင္ ပိန္းတန္း ဖိနပ္တရံ ဝယ္ရမည္ကိုလည္း သတိရျပန္၏။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေနရန္ တိုက္အိမ္ပိုင္သူ ျဖစ္ေသာ္လည္း စီးရန္ ေမာ္ေတာ္ကားပိုင္သူ မဟုတ္ေပ။ စားပြဲအံဆြဲ၊ ဘီ႐ိုႏွင့္ အခန္းမ်ားကို ေသာ့ခတ္ၿပီးေနာက္ ေအာက္သို႔ ဆင္းလာ၍ ဘားလမ္းအတိုင္း ဖေရဇာလမ္းသို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့ ေလသည္။ ေနမွာ ပူ၍ ေကာင္းတုန္းပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ျမစ္ဖက္မွ ေလသည္ တဟူးဟူး တိုက္ခတ္ ေနသျဖင့္ အပူရွိန္ ေတာ္ေတာ္ ေလ်ာ့ေနသည္ဟု ထင္မိ၏။
စေနေန႔ ခုလိုအခ်ိန္တြင္ ပုလိပ္႐ုံးႀကီး၊ ဟိုက္ကုတ္ ျမဴနီစပယ္ ႐ုံးႀကီးႏွင့္ ဘားလမ္း တဝိုက္တြင္ လူပါးသည္။ အသြားအလာ အ႐ႈပ္အေထြး နည္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္မွာ စိမ္ေျပနေျပ ေလွ်ာက္ေနႏုိင္ေပသည္။
ဖေရဇာလမ္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဘယ္ဘက္ခ်ိဳး၍ သိမ္ႀကီးေဈးဆီသို႔ ဦးတည္၍ ေလွ်ာက္ခဲ့ေလသည္။ ဟိုဘက္မွာ လူပါးၿပီး အသြားအလာ နည္းသေလာက္ ဒီဘက္က်ေတာ့ လူမ်ား၍ အသြားအလာ ႐ႈပ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္ေသာ ဖိနပ္အတြက္ သားနား၍ ေတာ္ေတာ္ ႀကီးမားေသာ ဖိနပ္ဆိုင္မ်ားတြင္ ၾကည့္သည္။ ပုံႀကိဳက္၏။ အမ်ဳိးမႀကိဳက္။ ခုံႀကိဳက္၏။ သဲႀကိဳးမႀကိဳက္။ အႀကိဳက္ မေတြ႕သျဖင့္ ေဈးပင္ မဆစ္ဘဲ ထြက္ခဲ့သည္။ သည္လိုႏွင့္ ဆူးေလ ဘုရားလမ္း၊ ေနာက္ စစ္ကဲ ေမာင္ေထာ္ေလးလမ္း စသည္တို႔ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ ေလသည္။ ေနာက္တြင္ကား အႀကိဳက္ေတြ႕ေသာ္လည္း ေဈးမတည့္ ျဖစ္ရျပန္၏။ သို႔ျဖင့္ မဂိုလမ္း ေရာက္ခါနီး ဆိုင္ႀကီးႀကီး တခုတြင္ ရွာျပန္ေသာအခါ ႀကိဳက္ေသာ ပုံ၊ ႀကိဳက္ေသာ ခုံ၊ ႀကိဳက္ေသာ သဲႀကိဳး၊ ႀကိဳက္ေသာ အမ်ိဳးႏွင့္ ဖိနပ္ကို ေတြ႕ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ေဈးေရာင္းသူသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား အဖက္မတန္သလို ၾကည့္ၿပီး ေမာက္မာေသာ ေလသံျဖင့္ ေျပာဆိုေလရာ ငါ့လို ဝတ္လုံေတာ္ရ ေရွ႕ေနတေယာက္ကို ဤ႐ႈ၊ ဤေလမ်ိဳးျဖင့္ ဆက္ဆံရသေလာဟု စိတ္ထဲက ႀကိတ္ေဒါေဖာင္းၿပီး မဝယ္ျဖစ္ဘဲ ထြက္လာခဲ့ေလသည္။
မဂိုလမ္း လြန္ေသာအခါမွာမူကား ဖိနပ္ဆိုင္ႀကီးမ်ား မေတြ႕ရေတာ့ေပ။ ထင္း႐ူးျပားမ်ားကို ဗန္းလုပ္လ်က္ ဖိနပ္အရံ ႏွစ္ဆယ္ သို႔မဟုတ္ သုံးဆယ္မွ်ကို ခင္းျပ ေရာင္းခ် ေနၾကေသာ လမ္းေပၚ ေဈးသည္ကေလးမ်ားကိုသာ ေတြ႕ရေလေတာ့သည္။ သူတို႔သည္ ထင္း႐ူးေသတၱာ ခပ္ငယ္ငယ္ကို ေထာင္၍ ထိုင္သူ ထိုင္၊ ေခြးေျခခုံေလးမ်ားတြင္ ထိုင္သူ ထိုင္၊ တိုက္ပ်က္မွ အုတ္ခဲမ်ားကို ပုံ၍ ထိုင္သူထိုင္ကာ ေရာင္းခ်ေနၾက၏။ ေနပူေရာင္ တိုက္႐ိုက္ ထိုးေနသျဖင့္ ေယာက္်ားမ်ားမွာ ဦးထုပ္ေဆာင္းၿပီး ေရာင္း၍ မိန္းမမ်ားမွာ ထီးမိုး၍ ေရာင္းေနၾက ေလသည္။ သူတို႔ဆိုင္မ်ားမွ ဖိနပ္မ်ားမွာ နာမည္ႀကီးတံဆိပ္ ခပ္ႏွိပ္ထားျခင္း မရွိေခ်။ သူတို႔ဆိုင္မ်ားသို႔ ကၽြန္ေတာ့္လို ဝတ္လုံေတာ္ရ ေရွ႕ေန မဆိုထားဘိ ႐ုံးစာေရးပင္ ဝင္ၾကဟန္ မတူ။ ၿမိဳ႕ေန အလုပ္သမား ဆင္းရဲသားမ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္သို႔ တခါတေခါက္ ေရာက္လာေသာ အသြင္အျပင္ ျခားနားသည့္ ေတာေန ဆင္းရဲသားမ်ားသာ ေရြးခ်ယ္ေဈးဆစ္ ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေပ၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အစဦး၌ သူတို႔ဆိုင္ ဝင္ရန္ ေႏွာင့္ေႏွး ေနမိသည္။ ေနာက္မွ ေမာက္မာေသာ ဆိုင္ႀကီးရွင္ အေပၚတြင္ မေၾကေသာ အခဲကို ေခ်ပေသာ သေဘာျဖင့္ အဝယ္အျခမ္း မရွိေသာ ဆိုင္ကေလးရွင္ တဦးထံ ခ်ဥ္းကပ္ေလေတာ့သည္။
ထိုသူကား အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိေပလိမ့္မည္။ အရပ္အေမာင္း ေကာင္း၏။ ရင္ဘတ္ က်ယ္၏။ လက္ေမာင္းႏွင့္ ေျခသလုံးတို႔တြင္ ႂကြက္သားမ်ားကို ျမင္ႏုိင္၏။ မ်က္ႏွာမွာ ခပ္ျပားျပားျဖစ္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္း ေထာ္၏။ ေမး ကား၏။ သူ႔ ေခါင္းေပၚ တင္႐ုံ တင္ထားေသာ ေဖာ့ဦးထုပ္မွာကား ပုံပ်က္ေန႐ုံမက ညစ္ပတ္ေပက်ံ ေနေလသည္။ သူသည္ အေရွ႕ဘက္ဆီသို႔ မၾကာခဏ လွမ္းၾကည့္၏။ သူ႔အၾကည့္ကား ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တေသာ အၾကည့္ မဟုတ္ဘဲ စိုးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကေသာ အၾကည့္ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခန႔္မွန္းလိုက္ ေလသည္။ အကယ္၍သာ ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တေသာ အၾကည့္ ျဖစ္ပါမူ အေရွ႕ဘက္မွ သူ႔ဆီ ခ်ဥ္းကပ္လာေသာ ေဈးဝယ္လာသူ ကၽြန္ေတာ့္အား ျပံဳးရႊင္စြာ ခရီးဦး ႀကိဳဆို ေပလိမ့္မည္။ ႂကြေရာက္ ႐ႈစားပါ၊ ဝယ္လွည့္ပါဟု ေဈးေခၚဖိတ္ၾကား ေပလိမ့္မည္။ ခုေတာ့ ဤသို႔ မဟုတ္ေပ။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ဗန္းထဲမွ ဖိနပ္တရံ ေကာက္ကိုင္ လိုက္ေတာ့မွ ပ်ာပ်ာသလဲ ျဖစ္လာၿပီး
"ဘယ္လိုအမ်ိဳး လိုခ်င္ပါလို႔လဲ ခင္ဗ်ာ"
"မင္းဖိနပ္ေတြက အမ်ိဳးအစား ညံ့တယ္ကြ"
"အမ်ိဳးအစားေတာ့ မညံ့ပါဘူး ခင္ဗ်ာ။ နာမည္ မရေသးတဲ့ တံဆိပ္ေတြမို႔လို႔ပါ။ အမ်ိဳးအစားကေတာ့ နာမည္ အႀကီးဆုံးေတြနဲ႔ ၿပိဳင္ႏုိင္ပါတယ္။ ၾကည့္ပါလား ခင္ဗ်ာ"
သူသည္ ေျပာေျပာဆိုဆို ဖိနပ္တရံကို ေကာက္ယူၿပီး ေကာ့္ျပ ေကြးျပ ႐ိုက္ခတ္ျပေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ၏ ခ်က္က်ေသာ စကားႏွင့္ သြက္လက္ ခ်က္ခ်ာေသာ အမူအရာမ်ားကို ႏွစ္သက္မိေပ၏။
"မင္းဆိုင္က ဘာျဖစ္လို႔ နာမည္ရၿပီးသား တံဆိပ္နဲ႔ ဖိနပ္ေတြကို မထားသလဲကြ"
သူသည္ အေရွ႕ဘက္သို႔ စိုးရိမ္စြာ လွမ္းၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ စကားကို မၾကားသလို ေနလိုက္ေလသည္။ ဘတ္စကားသံေတြ မွာလည္း ဆူညံၿပီး အသံတကာကို လႊမ္းမိုးေန၏။ အတန္ၾကာမွ အေရွ႕ဘက္ဆီသို႔ စိုးရိမ္စြာ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနေသာ မ်က္လုံးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္ဆီသို႔ လႊဲယူလိုက္ျပန္ၿပီး
"ဘာတဲ့ဆရာ"
"မင့္းဆိုင္က ဘာျဖစ္လို႔ နာမည္ ရၿပီးသား တံဆိပ္နဲ႔ ဖိနပ္ေတြကို မထားတာလဲလို႔ ေမးေနတယ္"
"ဆရာႀကီးရဲ႕၊ ကိစၥက စီးပြားေရး သေဘာတရား တခု ျဖစ္ေနလို႔ အက်ယ္ရွင္းျပဘို႔ လိုပါတယ္။ ဆရာႀကီးမွာ အခ်ိန္ရမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ လိုရင္း အစီရင္ခံပါမယ္။ တံဆိပ္ဟာ အမည္သညာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွင္းဆီပန္းဟာ ဘယ္နာမည္နဲ႔ ေခၚေခၚ ေမႊးမွာ လွမွာေတာ့ အမွန္ပဲ ဆိုတာလို ကၽြန္ေတာ္ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ဖိနပ္ေတြဟာ ဘယ္တံဆိပ္ တပ္တပ္ အေကာင္းခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္"
ကၽြန္ေတာ္က ျပံဳးမိေလသည္။ ဒီလို လမ္းေပၚက အႏုပ္စုတ္ ဂုတ္စုတ္ ေဈးသည္ကေလးထံမွ ဤမွ် ေတာက္ေျပာင္ ဝင္းလက္ေသာ စကားမ်ိဳး ၾကားရလိမ့္မည္ဟု ဘယ္တုန္းကမွ မထင္မိခဲ့ေခ်။
"မင္းေျပာတာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒို႔ ေဈးဝယ္ေတြဘက္က ၾကည့္ရင္ တံဆိပ္က အေရးႀကီး ေနျပန္တယ္။ ဒို႔မွာ အမ်ိဳးအစား ေကာင္း မေကာင္း အလြယ္တကူ သိႏုိင္စြမ္း မရွိၾကဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ နာမည္ရၿပီးသား၊ လူႀကိဳက္မ်ားၿပီးသား
တံဆိပ္ကို ေရြးၾကရတာဘဲ"
သူသည္ အေရွ႕ဘက္ဆီသို႔ စိုးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကစြာႏွင့္ ၾကည့္ေနရာမွာပင္ ေလသံ ခပ္ျပတ္ျပတ္ျဖင့္
"နာမည္ႀကီး တံဆိပ္ လိုခ်င္ရင္ ဆိုင္ႀကီးေတြဆီ သြားေပေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ မရႏုိင္ဘူး။ အဲဒီဟာ လိုခ်င္ရင္ ၄ က်ပ္နဲ႔ ယူသြား"
ထိုဖိနပ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္ေသာ ပုံ၊ ခုံ၊ သဲႀကိဳးတို႔ႏွင့္ ျဖစ္ေပရာ၊ ေတာင္းဆိုေသာ ၄ိ ေပးရန္ ဝန္မေလးပါေခ်။ ထို႔ျပင္ အျခားဆိုင္မွ တန္းတူ အမ်ိဳးအစားမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ေသာ္ ေဈးခ်ိဳသည္ဟုပင္ တြက္မိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝယ္ေတာ့မည္ လုပ္ေနဆဲ၊ ေဈးတန္း တတန္းလုံး ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႕ရေလ၏။ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္လာျခင္းသည္ မဂိုလမ္းဘက္မွ စလာဟန္ရွိၿပီး လ်င္ျမန္စြာ သိမ္ႀကီးေဈးဘက္သို႔ ကူးစက္သြားေလသည္။
"လာေနၿပီေပာ့"
"လာၿပီေပာ့"
"သိမ္းၾက သိမ္းၾက"
"ေျပးၾက ေျပးၾက"
အခ်က္ေပးၾက၊ လွမ္းေျပာၾကျခင္းျဖင့္ ခဏခ်င္းပင္ သိမ္းငွက္ႀကီး ထိုးဆင္းစဥ္ ၾကက္ကေလးမ်ား ေျပးလႊားပုန္းကြယ္ ၾကသကဲ့သို႔ ဗ်တ္ရြက္ ဗန္းထိုး ေဈးသည္အေပါင္းသည္ ဆိုင္မ်ားကို ႐ုတ္သိမ္းၾကေလသည္။ ႐ုတ္သိမ္းၿပီး ဆိုင္ကေလးမ်ားကို တိုက္ႀကိဳတိုက္ၾကား ဆိုင္ႀကီး ကနားႀကီး ေနာက္ကြယ္မ်ားတြင္ ေျပးဝွက္ၾကေလသည္။
ထိုအခါမွ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဖိနပ္ကို ပိုလို႔ ႏွစ္သက္ၿပီး
"ကဲ မင္းေတာင္းတဲ့ ေဈးနဲ႔ ငါယူမယ္ေဟ့"
"ယူ ယူ"
သူသည္ ေျပာေျပာဆိုဆို ခင္းထားေသာ ဖိနပ္ဗန္းကို သိမ္းရန္ ဟန္ျပင္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ငါးက်ပ္တန္ တခ်ပ္ ထုတ္ေပးေနစဥ္ သူသည္ အမ္းရန္ အႏုတ္ မရွိသျဖင့္ အခက္အခဲ ေတြ႕ေနေလသည္။ ထိုခဏ၌ မိန္းမ တေယာက္သည္ အေျပး ေရာက္လာၿပီး
"ကိုထြန္းခင္ ဘာလုပ္ ေနတာလဲ၊ ဆိုင္ကို သိမ္းေလ။ ေစာေစာကလဲ သတိေပးထားရက္သားနဲ႔"
ထိုမိန္းမသည္ ဖိနပ္ေတြကို ေပြ႕ယူကာ ကိုထြန္းခင္ ထိုင္ေနေသာ ထင္႐ူးးေသတၱာထဲသို႔ ထည့္ေလ၏။ ပါးစပ္မွလည္း
"ေစာက္ ပုလိပ္ေတြကလဲ စေနေန႔လည္း ေကာင္းေကာင္း မေရာင္းရဘူး၊ ခါတိုင္း စေနေန႔ဆို မလာေပါင္ေတာ္။ ခုေတာ့ လြန္ဘဲ လြန္လြန္းတယ္"
ကိုထြန္းခင္သည္ ကၽြန္ေတာ့္အား အားနာေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္။
"ဆရာႀကီး ခဏေနအုံးေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္ တက်ပ္ ျပန္အမ္းပါ့မယ္"
သည္ေတာ့မွ ထိုမိန္းမသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား ေမာ့္ၾကည့္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူမအား အကၽြမ္းတဝင္ပင္ ျမင္ဘူးသည္ ထင္၏။ သို႔ေသာ္ ႐ုတ္တရက္အားျဖင့္ ဘယ္တုန္းက ဘာကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမင္ဘူး ေတြ႕ဘူးသည္ကို သတိမရ ျဖစ္ေနေလသည္။ ထိုအခိုက္ ျမဴနီစပယ္ ေလာ္ရီကားႀကီးသည္ သူတို႔ေရွ႕မွာ ထိုးရပ္လိုက္၏။ ေလာ္ရီကားေပၚမွ ပုလိပ္မ်ားလည္း စက္မရပ္မီပင္ ခုန္ဆင္း လာၾကေလသည္။ ထြန္းခင္တို႔ကား ဆိုင္ကို အၿပီးသိမ္းရန္ အခ်ိန္မရ လိုက္ေတာ့ၿပီ။ ပုလိပ္တို႔က ေဈးဗန္း၊ ဖိနပ္ ထည့္ထားေသာ ထင္း႐ူးေသတၱာႏွင့္ ဗန္းတင္သည့္ခုံ အလုံးစုံကို ဖမ္းယူ သိမ္းဆည္းကာ ေလာ္ရီကားေပၚသို႔ တင္ေလသည္။ ထြန္းခင္ႏွင့္ ထိုမိန္းမကား ဤကိစၥတြင္ အေရထူၾကၿပီး ျဖစ္ဟန္ရွိသည္။ ေအးေအးေဆးေဆးပင္ ၾကံစည္တိုင္ပင္ ေနၾကေလသည္။ သူတို႔ ေျပာဆိုေနေသာ စကား အစုံအလင္ကို မၾကားရေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံး၌ ထြန္းခင္က
"ေငြစိန္၊ ေကာင္းမယ္ ထင္သလို ၾကည့္လုပ္လိုက္ေပါ့ကြာ" ဟူေသာ စကားကိုကား ျပတ္သားစြာ ၾကားရေလသည္။
သူတို႔ ေျပာဆို တိုင္ပင္ၿပီးေနာက္ ထြန္းခင္က ကၽြန္ေတာ့္အား အားနာစြာ လွည့္ၾကည့္သည္။ ေငြစိန္က ထြန္းခင္ႏွင့္ အတူေရာကာ ကၽြန္ေတာ့္အား ေတာင္းပန္သည့္ သေဘာႏွင့္ ျပံဳးၾကည့္လိုက္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ အျပံဳးမွာ လွ်ပ္စီး လက္သလိုသာ ရွိေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အား သတိရသြားေလဟန္ ရွိ၏။ ၿငိမ္က်သြားေသာ မ်က္ႏွာကို ငုံ႔ၿပီး လက္မကို ကိုက္လ်က္ ေနေလသည္။ ထြန္းခင္က ကၽြန္ေတာ္ထံ လာရင္း မေငြစိန္အား
"ကဲ သြား။ ၿပီးေအာင္ လုပ္လိုက္အုံး"
ေငြစိန္သည္ ပုလိပ္မ်ားထံသို႔ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြး၍ ခ်ဥ္းကပ္ သြားေလ၏။ သူမသည္ အသက္အစိတ္ထက္ မေက်ာ္ေသးေသာ အရြယ္မွာ ရွိသည္။ ကိုယ္လုံးကိုယ္ေပါက္ ဖြံ႕ထြားလွပၿပီး မ်က္ႏွာမွာ အဆင္ေျပသည္။ အဝတ္အဆင္ကား ေတာက္ေျပာင္ ဆန္းျပားျခင္း မရွိေသာ္လည္း ေခတ္မီသည္။ သူမကို ျမင္ဖူးသလိုလို ရွိသည္ဟု ထင္မိကတည္းက ေကာင္းစြာ သတိရရန္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ ျမဴနီစပယ္ ပုလိပ္မ်ားထံသို႔ 'ၿပီးေအာင္ လုပ္ရန္' ခ်ဥ္းကပ္သြားေသာ အခါမွ သူမကို ဘယ္တုန္းက ဘယ္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေတြ႕ဘူးေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သတိရေလေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ဘူးၾကသည့္ ကိစၥမ်ားကို ျပန္လည္ ေတြးေတာယင္း ေငးေမာေနမိရာ အနားသို႔ ထြန္းခင္ လာသည္ကိုပင္ အမွတ္မထားမိေတာ့ေခ်။ ေငြတက်ပ္ ျပန္ရရန္ အတြက္လည္း သတိမရေတာ့ေခ်။
(၂)
ကၽြန္ေတာ္သည္ အမႈသည္အား အိမ္မွာ လက္ခံ စကားေျပာသူ မဟုတ္ေခ်။ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ႐ုံးအမႈႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္ခန္းမွာသာ လက္ခံစကားေျပာေလ့ ရွိေပသည္။
႐ုံးအားေသာ တေန႔သ၌ ကၽြန္ေတာ့္ ေနအိမ္ စာဖတ္ခန္းတြင္ အဂၤလန္မွ ပူပူေႏြးေႏြး ဆိုက္ေရာက္လာေသာ ဥပေဒဂ်ာနယ္ တေစာင္ ဖတ္ေနခိုက္ အေစခံ ေကာင္ေလးက အိမ္ေရွ႕မွာ မိန္းမဧည့္သည္ တေယာက္ ေရာက္ေနသည္ ဆိုသျဖင့္ ထြက္လာခဲ့ရာ ထြန္းခင္က ေငြစိန္ဟု ေခၚလိုက္ေသာ အဆိုပါ မိန္းမကို ေတြ႕ျမင္ရေလသတည္း။
ေငြစိန္သည္ ဆံပင္ကို တပတ္႐ႈိ ေနာက္တြဲ ထုံးထား၏။ မ်က္ႏွာေခ်ကို ထူစြာလိမ္း၍ ေပါင္ဒါျဖင့္ မႈန္းထားေသာ္လည္း ပူပင္ေသာကကိုကား ဖုံးမထားႏုိင္။ မ်က္ခုန္းေမြး မဆြဲ၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ ဆိုးမထားသျဖင့္ အလွျပင္သည္ဟု မဆိုႏုိင္။ ၾကည့္ေပ်ာ္ ႐ႈေပ်ာ္သာ ျပင္ထားသည္ဟု ဆိုရေပမည္။ ေငြစိန္၏ အဝတ္အစားမွာလည္း ညစ္ပတ္သည္ မဟုတ္ေသာ္ျငား ေဟာင္းရိ ေနၿပီကိုကား ေတြ႕ႏုိင္၏။ အထူးသျဖင့္ အက်ႌလက္ျပတ္မွာ အသစ္ခ်ဳပ္ထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ၊ လက္ရွည္အေဟာင္းကို ျဖတ္ထားျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဘယ္ဘက္လက္ အနားသပ္ အေပၚ၌ အစုတ္ကေလး ရွိေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထား လိုက္မိေပသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေငြစိန္အား ကုလားထိုင္ မေပး။ ကၽြန္ ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လဲ မထိုင္ဘဲ
"ဘာကိစၥလဲ" ဟု ခပ္မာမာ ေမးလိုက္သည္။
႐ို႕႐ို႕ကေလး ရပ္ေနေသာ ေငြစိန္သည္ လက္ထဲက ဖဲထီးကေလးကို နံရံမွာ ေထာင္ထားလိုက္ရင္း
"ဝတ္လုံေတာ္ရမင္းဆီ အမႈတခု အပ္ခ်င္လို႔ပါရွင္"
"အင္း အမႈကိစၥဆိုရင္ မနက္ျဖန္ခါ ညေန ၄ နာရီမွာ အလုပ္တိုက္ကို လာခဲ့၊ ကဲ သြားေတာ့"
ေငြစိန္က ရပ္ျမဲ ရပ္ေနသည္။
"သြားေတာ့ေလ"
"က်မေယာက်္ား"
"ေအး၊ ဘယ္သူ ဘာျဖစ္ေနေန အမႈကိစၥဆိုရင္ အလုပ္ခန္းမွာ စကားေျပာမယ္။ အလုပ္ခန္းေနရာ သိတယ္ မဟုတ္လား"
'မသိဘူးရွင့္၊ က်မတို႔က ဒီအရပ္ထဲမွာ ေနလို႔"
"ေအး၊ ဘယ္မွာေနေန၊ အလုပ္ခန္းကို လာမွ အမႈကိစၥ စကားေျပာႏုိင္မယ္"
ထိုသို႔ ေျပာၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ခန္းသို႔ သူမ သြားလာတတ္ေအာင္ လိပ္စာႏွင့္တကြ အထားအသိုပါ ေဖာ္ျပညႊန္ၾကား ေပးလိုက္ေလသည္။
ေငြစိန္သည္ ထီးကေလးကို ဆြဲယူၿပီး ထြက္သြားေလ၏။ ဖဲထီးမွာ ကိုင္းတံတေခ်ာင္း က်ိဳးေနသည္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ျမင္လိုက္မိေလသည္။
ေနာက္တေန႔ ညေန ၄ နာရီသာသာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္ခန္းသို႔ ေငြစိန္သည္ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာေလသည္။ သူမ၏ အမႈအရာမွာ မေန႔ကႏွင့္စာေသာ္ ေတာ္ေတာ္ ေျပာင္းေန၏။ ဆံပင္ကို ဖြာခ်ထားသည္။ မ်က္ခုန္းေမြး ဆြဲၿပီး ႏႈတ္ခမ္းနီ ဆိုးထားသည္။ အပြင့္ထိုး ႏုိင္လြန္လက္ျပတ္ အက်ႌသစ္ကို စတိုင္က်က် ဝတ္ထားသည္။ တိုဘရယ္ကိုး လုံခ်ည္မွာ အဖိုးတန္ထဲက မဟုတ္ေသာ္လည္း အဆင္လွသည္။ ခုံျမင့္ဖိနပ္ကိုလည္း စီးထား၏။
ကုလားထိုင္ကို ညႊန္ျပရင္း ကၽြန္ေတာ္က ညင္သာစြာျဖင့္
"ထိုင္ေပာ့ သူငယ္မ၊ ထိုင္ကြယ္"
ကၽြန္ေတာ္ကား အလုပ္ခန္း ေရာက္၍ အမႈသည္ႏွင့္ ဆက္ဆံရေသာအခါ ေရာင္းသူႏွင့္ ဝယ္သူသေဘာ ညက္ေညာေအာင္ ဆက္ဆံတတ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ညက္ေညာေသာ ဆက္ဆံမႈေၾကာင့္ သူမသည္ အားတက္သြားဟန္ တူသည္။ သူမ ထိုင္ၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္
"ကဲ၊ သူငယ္မ အမႈက ဘယ္လိုလဲ။ မင့္း ေယာက္်ား ဘာျဖစ္သလဲ"
"က်မ ေယာက်္ားမွာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ခိုးရာပါပစၥည္း လက္ခံမႈနဲ႔ အခ်ဳပ္ခံထားရပါတယ္ ဝတ္လုံေတာ္ရမင္းရဲ႕"
သူမ၏ ေယာက္်ားမွာ ေဈးသည္ကေလး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ သိမ္ႀကီးေဈး တဝိုက္တြင္ က်က္စားေနေသာ ခါးပိုက္ႏႈိက္ဂိုဏ္း တဂိုဏ္းသည္ အခါမ်ားစြာ သူမ၏ ေယာက္်ားက သူတို႔၏ အစာကို ဟန႔္သည္ဟု ယူဆၿပီး အၿငိဳးထား ေလသည္။ တခါေသာ္ ေငြႏွင့္ေရႊ ပါေသာ မိန္းမ လက္ကိုင္အိတ္ တလုံးကို ဆြဲလုလာၿပီး ရွမ္းလြယ္အိတ္မွာ ထည့္၍ သူမ၏ ေယာက္်ားထံသို႔ ယူလာေလသည္။ ထိုရွမ္းလြယ္အိတ္ကို ခဏေလးပါ ဆို၍ အပ္ထားခဲ့ၿပီးေနာက္ ထိုခါးပိုက္ႏႈိက္ အလစ္သမားသည္ အဖမ္းခံရသည္။ ခိုးထုတ္ ခိုးထည္ကို သိမ္းထားမိေသာ သူ႔ေယာက္်ားလည္း အဖမ္းခံရေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အမႈသြား အမႈလာကို အက်ယ္ မေဆြးေႏြးဘဲ ဤမွ် သိ႐ုံျဖင့္ပင္ အမႈေဈးျဖတ္ႏုိင္ၿပီ ျဖစ္၍ သူမအား ေမးလိုက္သည္။
"ဒို႔ေရွ႕ေန ဆိုတာ မွန္တာ မွားတာ အပထားၿပီး အမႈငွါးသူဘက္က အႏုိင္ရေအာင္၊ သို႔မဟုတ္ သက္သာေအာင္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ ရတာဘဲကြယ့္"
"အားကိုးပါတယ္ ဝတ္လုံေတာ္ရမင္းရယ္"
"ေအး၊ အားကိုးတာက အေရးမႀကီးဘူး။ ေတာင္းတဲ့ေဈး ေပးႏုိင္ မေပးႏုိင္က အေရးႀကီးတယ္။ သိတဲ့အတိုင္း၊ ဒို႔က ဝတ္လုံေတာ္ရေရွ႕ေန ဆိုေတာ့ ေဈးႀကီးတယ္"
"သိပါတယ္ ဝတ္လုံေတာ္ရမင္းရဲ႕။ ဝတ္လုံေတာ္ရမင္း လိုက္ရင္ေတာ့ က်မေယာက္်ား အာမခံလဲ ရမယ္၊ လြတ္လဲ လြတ္မယ္ဆိုတာ သိလို႔ လာတာပါ"
"မင့္း ေယာက္်ား တေန႔ဝင္ေငြ ဘယ္ေလာက္ ရွိသလဲ"
"ငါးက်ပ္၊ ေျခာက္က်ပ္ ရွိပါတယ္"
"မင္းကေကာာ အလုပ္ လုပ္ေသးသလား ကေလးေတြနဲ႔လား"
"က်မ ကေလး မရွိပါဘူး"
"အင္း၊ ကေလး ရွိမယ္ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ အလုပ္ေကာ"
"အလုပ္က ရွိတဲ့အခါ လုပ္တာဘဲ။ ခုေတာ့ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး ဝတ္လုံေတာ္ရမင္းရယ္။ သူ႔ကို ကူညီေရာင္းခ် ေပးတာနဲ႔ ထမင္းခ်က္ရတာနဲ႔ ၿပီးတာပါဘဲ"
"အင္း၊ ဒီလိုဆိုရင္ ေတာင္းတဲ့ေဈး ေပးႏုိင္မယ္ မထင္ဘူး။ ကဲ တတိယတန္း၊ ဒုတိယတန္း ေရွ႕ေနေတြဆီ သြားေပေတာ့"
"ဘယ္ေလာက္မ်ားမို႔လို႔ပါလဲ ဝတ္လုံေတာ္ရမင္းရယ္"
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမးကိုေမာ့္၍ လည္ပင္းကို လက္ႏွင့္ ကုတ္ျခစ္ရင္း ေရွ႕ေနခကို တြက္လိုက္သည္။ သူမသည္ မ်က္စိသူငယ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အား စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ သူမ၏ မ်က္စိမ်ားမွာ ဝိုင္းစက္ လွပ၍ ေအးျမၾက၏။
"အင္း၊ အမႈ အပ္ခ်ိန္မွာ ေငြတရာ ေပးရမယ္။ ေနာက္ အမႈ ၿပီးခါနီးမွာ တရာ ထပ္ေပးရမယ္"
သူမသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား မ်က္စိသူငယ္ႏွင့္ ေငးၾကည့္ ေနရာမွ ေဘးပတ္လည္ကို လူသူေလးပါး အကဲခပ္သည့္ သေဘာျဖင့္ လွည့္ၾကည့္ ေနေလသည္။ အနားတြင္ မည္သူမွ် မရွိေပ။ ေနာက္ မ်က္စိ ေပကလပ္ ေပကလပ္ လုပ္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္းကို ကိုက္ေနသည္။
ကၽြန္ေတာ္က စားပြဲကို ဒူးႏွင့္တြန္းၿပီး ကုလားထိုင္ကို ေနာက္ယိမ္းသြားေအာင္ ထိုင္လိုက္ၿပီး
"ဘယ့္ႏွယ္လဲ သူငယ္မ။ ေပးႏုိင္ပါ့မလား" သူမသည္ သက္ျပင္းႀကီး ခ်လိုက္ၿပီး
"ေငြေတာ့ မေပးႏုိင္ပါဘူးရွင္။ အဟမ္း က်မဆီက ဝတ္လုံေတာ္ရမင္း လိုခ်င္တာ စိတ္ရွိလက္ရွိ ယူပါ"
ကၽြန္ေတာ္ကား ရင္ထဲမွာ ဒိတ္ခနဲေနေအာင္ အံ့အားသင့္ သြားေလသည္။ ဒီလို ေရွ႕ေနခမ်ိဳးကို လုံးဝ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေပ။ စားပြဲကို တြန္းထားေသာ ဒူးမ်ားကို ခ်လိုက္ရာ ႂကြေနေသာ ကုလားထိုင္ ေရွ႕ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းသည္ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ ဒိန္းခနဲ က်သြားေလသည္။
"ေဟ့၊ နင္ ငါ့ကို ဘယ္လို ေရွ႕ေနမ်ိဳး မွတ္လို႔လဲ။ သြား သြား ငါ့ဆီ ဘယ္ေတာ့မွ မလာနဲ႔။ သြား ခုထြက္သြား" ဟု ေအာ္ႀကီး ဟစ္ႀကီး ေငါက္လိုက္သည္။ ထိုတြင္ ေငြစိန္သည္ စားပြဲေပၚမွာ မ်က္ႏွာေမွာက္ၿပီး သည္းထန္စြာ ႐ႈိက္၍ ႐ႈိက္၍ ငိုခ်လိုက္ေလ၏။
ယင္းကဲ့သို႔ ငိုလိုက္ျခင္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ္မွာ စိတ္႐ႈပ္ သြားေလသည္။ အကယ္တိ လမ္းေပၚက မိန္းမ႐ႈပ္တေယာက္ ျဖစ္ဘိမူ ကၽြန္ေတာ္၏ ျငင္းပယ္ခ်က္ကို အျပံဳးမပ်က္ဘဲ လက္ခံကာ ထြက္ခြါ သြားေပလိမ့္မည္။ အျခားတေနရာမွာ ကိုယ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးၿပီး ေရွ႕ေနႀကီး တေယာက္ကို ရွာေပလိမ့္မည္။ ယခုမူကား ကၽြန္ေတာ့္ ျငင္းခ်က္ေၾကာင့္ အရွက္ႀကီးရၿပီး ခ်ဳံးခ်ကာ ငိုေနေခ်ၿပီတကား။
"ေဟ့ သူငယ္မ၊ ငိုမေနနဲ႔။ ငါက ေငြသားနဲ႔ ေခ်မွ ေက်နပ္တဲ့ ေရွ႕ေန။ မင္းဆီကလဲ ငါ ဘာမွ မလိုခ်င္ဘူး။ ကဲ ကဲ သြားေပေတာ့။ ငိုမေနနဲ႔"
သူမသည္ သႏၷိ႒ာန္ျဖင့္ အငိုတိတ္ ပစ္လိုက္သည္။ အငိုတိတ္ေသာ္ အ႐ႈိက္ပင္ မက်န္ရစ္ မ်က္ရည္ကို သုတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အား တခ်က္ ေမာ့္ၾကည့္လိုက္သည္။ သူမ၏ မ်က္ႏွာကား တင္းမာေန၏။ ရွက္ေၾကာက္မႈလည္း အရိပ္မထင္။ ႐ိုေသ ကိုင္း႐ႈိင္းမႈလည္း မျမင္ရ။
ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္ တမ်ိဳးလွည့္ေတြး လိုက္ျပန္သည္။ လမ္းေပၚက အ႐ႈပ္မကေလးမို႔ ငါသနားသြားေအာင္ မူယာေဆာင္၍ ငိုျပျခင္းမ်ား ျဖစ္ေနေလသေလာ။ ခါးပိုက္ႏႈိက္ အလစ္သမားေတြႏွင့္ အမႈပတ္တဲ့ လင္ေတာ္ေမာင္ကေကာ သူေျပာသလို လူ႐ိုးလူေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။ အို ဒီအ႐ႈပ္ၾကားေတြမွာ ညပ္ပါမသြားေအာင္ ႐ုန္းထြက္ေလမွ ေတာ္ေတာ့မည္။ သို႔ေသာ္၊ ကၽြန္ေတာ္က တစုံတရာ ထပ္မေျပာရေသးမီပင္ သူမက
"က်မလင္ လြတ္ဖို႔ သည့္ျပင္နည္း မရွိလို႔ ၾကံမိၾကံရာ ၾကံရတာပါ ဝတ္လုံေတာ္ရမင္းရယ္။ ေငြေတာ့ျဖင့္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ရွာႏုိင္ဘို႔ မျမင္ပါဘူး။ ဒါပါပဲ။ က်မ သြားပါေတာ့မယ္"
"ေအး ေအး သြားေပေရာ့။ ငါကေတာ့ ေငြဆို ေငြနဲ႔မွပဲ။ ဒို႔က ဒီအလုပ္ႏွင့္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း ရတာဆိုေတာ့ အလကားလဲ လိုက္မေပးႏုိင္ဘူးကြယ့္။ ဒါကို မင္း နားေတာ့ လည္ေစခ်င္တယ္"
ေငြစိန္သည္ ထိုင္ရာမွထရင္း မာနေရာင္ လက္ေနေသာ မ်က္လုံးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာ တည့္တည့္တြင္ စူးစိုက္ထားရင္း အံႀကိတ္၍
"နားလည္ပါတယ္ရွင္။ က်မကိုလဲ နားလည္ေစခ်င္တယ္" ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို ခုံျမင့္ဖိနပ္ တေဒါက္ေဒါက္စီး၍ ထြက္သြားေလသည္။
သူ၏ မ်က္လုံးမ်ားမွ လႊတ္လိုက္ေသာ မာနေရာင္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အသဲႏွလုံးထဲသို႔ပင္ ထိုးေဖာက္ ထြန္းလင္း သြားေလသည္။ ေနာက္ဆုံး သူမ ေျပာဆိုသြားေသာ "က်မကိုလဲ နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္" ဟူေသာ စကားသည္ ကၽြန္ေတာ့္ နားတြင္းမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပဲ့တင္ခတ္ ေနေလေတာ့သည္။
အကယ္စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လူပ်ိဳႀကီးပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိန္းမဟူသမွ် ေရွာင္ရွားေနသူ မဟုတ္ပါ။ အလြန္အကၽြံ မဟုတ္ေစကာမူ ေရာဂါႏွင့္ အျခား ေဘးအႏၲရာယ္ လြတ္ကင္းၿပီး ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး မရွိလွ်င္၊ အားလည္း အားမည္ဆိုလွ်င္ အေပ်ာ္အပါး လိုက္တတ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ဝတ္လုံေတာ္ရေရွ႕ေန ဟူေသာ အလုပ္ႏွင့္ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားကို ထိခိုက္ေစေသာ အေပ်ာ္အပါး လိုက္စားမႈကိုကား အထူးထား၍ ေရွာင္ရွားေပသည္။ ကာယကံရွင္က သေဘာတူ ၾကည္ျဖဴသည္ ျဖစ္ေစ၊ သေဘာမတူ မၾကည္ျဖဴသည္ ျဖစ္ေစ ေရွ႕ေနခ အျဖစ္ျဖင့္ ကာမကို ခံယူသည္ဆိုလွ်င္ ေရွ႕ေနဟူေသာ အလုပ္ႏွင့္ ဂုဏ္ပုဒ္ကို မစင္ထဲ ဆြဲႏွစ္သည္ထက္ ဆိုးေပလိမ့္ဦးမည္။
သည္ဟာကို ေငြစိန္အား နားလည္ေစလိုသျဖင့္ ေငြသားမွတပါး ဘာမွ် လက္မခံႏုိင္ဟု ေျပာခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေငြစိန္က နားလည္ပါသည္ဟု ေျပာသြား၏။ သူမအားလည္း နားလည္ ေစခ်င္ပါသည္ဟု ခ်က္ပိုင္ပိုင္ ခြပ္သြားေသး၏။ သူမကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းစြာ နားမလည္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ႏုိင္ေသာ ေငြစိန္။
လင္ကို ကယ္တင္ရန္ ၾကံမိၾကံရာ ၾကံေသာ ေငြစိန္ေလာ။
မူရာမာယာမ်ားေသာ လမ္းေပၚက မိန္းမ႐ႈပ္ ေငြစိန္ေလာ။
ထိုေငြစိန္ကို ျပန္ေတြ႕ရန္ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့။ ေတြ႕မည့္ ေတြ႕ေတာ့ အမႈသစ္တခု ျဖစ္ပြားေနဆဲတြင္ ေတြ႕ေနရျပန္ေလသည္။
ေငြစိန္သည္ ျမဴနီစပယ္ ေလာ္ရီကားႀကီး ေပၚသို႔ တက္သြားေလသည္။ ထိုခဏ၌ ျမဴနီစပယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ႏွင့္ မင္းႀကီးတို႔၏ ကားမ်ားသည္ ျဖတ္ေမာင္း သြားေလသည္။
ထြန္းခင္က ျဖစ္သမွ်ကို ေၾကာင္ၾကည့္လ်က္၊ စိတ္တြင္းမွာကား အတိတ္ ေဆာင္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္အား
"ဆရာႀကီးရဲ႕၊ အဲဒီ လူႀကီးေတြက ဖမ္းရမယ္ဆိုလို႔ ဒီေန႔ စေနေန႔ အထူးဖမ္းတာ။ ခါတိုင္းဆိုရင္ စေနေန႔ ညေနနဲ႔ တနဂၤေႏြေန႔မွာ အဖမ္းအဆီး မရွိဘူး။ ဖမ္းႏုိင္မွ လမ္း ေပၚမွာ ေနၿပီး လမ္းေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ ေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ရွင္းမယ္လို႔ ထင္ၾကတာကိုး။ စင္စစ္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒီလို အလုပ္မ်ိဳးကို မလုပ္ခ်င္ပါဘူး။ ဒီ့ျပင္ အလုပ္သာ ရွာေပးရင္ လမ္းေပၚက ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ရွင္းကုန္မွာပါဘဲ"
"ခုနင္က ဖိနပ္ဗန္းကို ဖမ္းသြားၿပီး ေလာ္ရီကားေပၚ တက္လိုက္ သြားတာက ဘသူလဲ"
"ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမပါ ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုံးတို႔ ဂတ္တို႔ ေထာင္တို႔ စာေရးစာခ်ီ ေရွ႕ေနေရွ႕ရပ္ေတြႏွင့္ မဆက္ဆံခ်င္ဘူး ခင္ဗ်။ သို႔ေပမယ့္ ျဖစ္လိုက္မွျဖင့္လဲ ႐ုံးကိစၥ ဂတ္ကိစၥခ်ည္းဘဲဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမ ရွိေပလို႔သာေပါ့ဗ်ာ။ သူက ဒီလူေတြႏွင့္ ဆက္ဆံတတ္တယ္။ ၾကံတတ္ ဖန္တတ္တယ္။ ဪ ဒါထက္ ဆရာႀကီးကို ေငြတက်ပ္ ျပန္မအမ္းရေသးဘူး။ ကဲ ဆရာႀကီးရယ္၊ ဟိုနားက ဒိန္ခ်ဥ္ေအးဆိုင္မွာ သြားေသာက္ရေအာင္။ အင္မတန္ ကိုယ္တြင္း ေအးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကဘဲ တိုက္ပါရေစ။ အႏုတ္လဲ ရေအာင္ ဆရာႀကီးရဲ႕"
ယခု အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူတို႔အေၾကာင္းတြင္ မ်ားစြာ စိတ္ဝင္စား ေနေလၿပီ။ ဒိန္ခ်ဥ္ေအးကိုလည္း ႀကိဳက္တတ္သည္ ျဖစ္ရကား
"ေကာင္းသားဘဲ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က အတိုက္ ျဖစ္ရမယ္"
"ဟာ ဘယ္ဟုတ္မွာလဲ ဆရာႀကီး။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ လာၿပီး ေဈးဝယ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဧည့္သည္ဘဲဟာဗ်ာ"
ဒိန္ခ်ဥ္ေအးဆိုင္တြင္ ထိုင္မိၾကေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္က
"အဖမ္းမခံရေအာင္ ပိုက္ဆံကေလး ဘာကေလး ဆို႔မထားဘူးလား"
"ဘယ္ေနမွာလဲ ဆရာ၊ ဆို႔ရတာေပါ့။ ဆို႔ေပတဲ့ သူတို႔မွာလဲ မေနသာေတာ့ ဖမ္းရတာေပါ့။ သို႔ေပမယ့္ ဆို႔ထားေတာ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဖမ္းမယ့္အစား တႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္သာ ဖမ္းတာေပါ့"
"ဘယ္လို ေပးရသလဲ"
သူသည္ ဒိန္ခ်ဥ္ေအးဆိုင္ ကုလားကို လက္ညႇိဳးႏွစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ျပလိုက္ၿပီးေနာက္
"ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ တလကို ႏွစ္က်ပ္ ေပးရတယ္။ တခ်ိဳ႕ ဆိုင္ေတြေတာ့ သုံးက်ပ္ ေပးရတယ္။ ျမဴနီစပယ္ ပုလိပ္ကို တိုက္႐ိုက္ ေပးရတာလဲ ရွိတယ္။ သူတို႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြဆီက တဆင့္ ေပးရတာလဲ ရွိတယ္"
"ေအာ္၊ သူတို႔ကလဲ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ကိုး"
"ဒီလို ဆရာႀကီးရဲ႕၊ ျမဴနီစပယ္က ေဟာဒီ ဖေရဇာတေလွ်ာက္ မဂိုလမ္းကေနၿပီး သိမ္ႀကီးေဈးအထိ ပုလိပ္ ၃ ေယာက္ ခ်ထားတယ္။ သူတို႔အေပၚက အိပ္ စီ တေယာက္ရွိတယ္။ အပိုင္စား နယ္သတ္ ေပးထားတဲ့ သေဘာေပါ့ ဆရာႀကီးရယ္။ ဘုမသိ ဘမသိ အေပးအကမ္း မရွိဘဲ ဗန္းလာခင္းတဲ့ ေဈးသည္သစ္ေတြကို တလ ႏွစ္ခါ သုံးခါ ဖမ္းလိုက္တယ္။ ေပးထားတဲ့ ဆိုင္ေတြကိုေတာ့ သုံးလေနမွ တခါေလာက္ ဖမ္းတာေပါ့ ဆရာရယ္။ ဒီေတာ့ ခဏခဏ အဖမ္းခံရတဲ့ ေဈးသည္သစ္မွာ စိတ္ညစ္ လာတာေပါ့"
ကၽြန္ေတာ္က မွိန္းေသာက္ေနေသာ ဒိန္ခ်ဥ္ေအး ဖန္ခြက္ကို ခ်ထားလိုက္ၿပီး
"အင္း၊ စိတ္ညစ္ရပုံ ေျပာျပစမ္းပါအုံး"
"အဖမ္းခံရတဲ့ ေန႔ဟာ ၿဂိဳဟ္ဆိုး ေမႊတာပါဘဲ။ ခုအခ်ိန္က ဖမ္းသြားေရာ ဆရာ။ ခ်က္ခ်င္း ဒဏ္တပ္ ခ်က္ခ်င္း ျပန္လႊတ္ရင္ ကိစၥမရွိဘူး။ ေနာက္တေန႔ ႏွစ္နာရီနဲ႔ ေလးနာရီ ၾကားမွာမွ ႐ုံးခ်ိန္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားရတဲ့ ႐ုံးနာမည္ကို ဆရာ သိလား"
သူ႔အေမးကို မေျဖတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေနရ အထိုင္ရ က်ပ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ႐ုံးတကာေရွ႕တြင္ ရပ္ရေသာ ေရွ႕ေန ျဖစ္သည္ကို သူမသိ၍သာ ေတာ္ေပေတာ့၏။
"ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားရတဲ့ ႐ုံးက ျမဴနီစပယ္႐ုံးႀကီး ေအာက္ထပ္မွာ ရွိတဲ့ နဝမရာဘက္ တရာသူႀကီး႐ုံး ဆရာရဲ႕။ ဖမ္းတာနဲ႔၊ ႐ုံးခ်ိန္းတာနဲ႔၊ စီရင္ခ်က္ ခ်တာနဲ႔ ဆိုရင္ အဖ်င္းဆုံး တရက္ ႏွစ္ရက္ေတာ့ ေဈးေရာင္း ပ်က္သြားတာဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဈးသည္ေတြမွာ ဒီေန႔ရမွ ဒီေန႔စားရသူေတြ ဆိုေတာ့ တလ ႏွစ္ႀကိမ္၊ သုံးႀကိမ္ ၿဂိဳဟ္ဆိုး အေမႊခံရတယ္ဆိုရင္ စိတ္မညစ္ဘဲ ေနပါ့မလား။ ဒီေတာ့ အဖမ္းမခံရတဲ့ နည္းကေလး ရွာရတာေပါ့။ ေဘးမွာရွိတဲ့ ေနသားက်ၿပီး ေဈးသည္မ်ားကလဲ မင္း ဒီလိုဆိုရင္ မျဖစ္ဘူး။ သူတို႔ကို ဆို႔ရတယ္လို႔ သင္ၾကားၾကတာေပါ့။ ဘယ္မွာ ေပးရမလဲ ဆိုရင္ ေဈးသည္ထဲမွာပဲ ပုလိပ္ထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အလြယ္တကူ ဆက္လို႔ ရတာေပါ့။ တရားသူႀကီး လပ္ထိုးခ်င္ စာေရးႀကီးကို ကပ္ရသလိုေပါ့"
"အင္း၊ မင္းတို႔ ကိစၥေတြက စိတ္ဝင္စားစရာ အေကာင္းသားဘဲ။ ကဲ ဆက္စမ္းပါအုံး"
"သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း အေဝမတဲ့တဲ့ အခါမွာ ေဈးသည္ေတြ ဒုကၡ ေရာက္ၾကေသးတယ္။ သူပိုင္ထိုက္ ငါပိုင္ထိုက္ အာဏာ လာျပႏုိင္တာက ရွိေသးေတာ့ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း ေပးရတာေတြ ျဖစ္လာတာေပါ့ ဆရာရယ္။ အေရးႀကီးတာ ကေတာ့ ျမဴပုလိပ္နဲ႔ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ဖို႔ဘဲ။ ပုလိပ္နဲ႔ မိတ္ေဆြလဲ မျဖစ္ဖူး၊ ေပးလဲ မေပးဘူး ဆိုရင္ ျမဴေလာ္ရီႀကီး ဝူးကနဲ ထိုးဆိုက္ၿပီး အတင္း ဝင္ဖမ္းတာဘဲ။ ေျပးလဲ မလြတ္ဖူး။ လိုက္ဖမ္းတာဘဲ။ ခုလို အထူးမင္းႀကီးေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ေတြ ၾကည့္တဲ့ေန႔က်ေတာ့ တခါတခါ ပုလိပ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကား ႏုိင္တယ္။ တခါတခါေတာ့လဲ အေၾကာင္း မၾကားႏုိင္ဘူး"
သူသည္ ဒိန္ခ်ဥ္ေအးကို ေမာ့္ခ်ေနသည္။ အတန္ၾကာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က
"ဒီေန႔ေတာ့ အေၾကာင္း မၾကားထားလို႔ ခံလိုက္ရတယ္ ထင္တယ္"
"ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမ သတင္းေတာ့ ရခဲ့သား ဆရာရဲ႕။ သို႔ေပမယ့္ ဒီေလာက္ ျမန္မယ္ မထင္ဘူး။ ၿပီးေတာ့လဲ ေဈးကတဖက္ ေရာင္းရေသးတာကိုး။ ဘယ္တတ္ႏုိင္မွာလဲ ဆရာရယ္။ ဒီလိုေပါ့"
ေနာက္ဆုံးအသံမွာ အျဖစ္အပ်က္ တရပ္လုံးမွ အဘိဓမၼာ ထုတ္ၿပီး တရားခ်လိုက္ေသာ အသံ ျဖစ္ေပ၏။
သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ ေပးထားေသာ ငါးက်ပ္တန္ စကၠဴျဖင့္ ဒိန္ခ်ဥ္ေအးဘိုး ထုတ္ေပးသည္။ ထိုေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္အား ေငြတက်ပ္ ျပန္ေပးရာ ကၽြန္ေတာ္က လက္မခံဘဲ ထိုင္ရာမွ ထလိုက္ၿပီး
"ဒိန္ခ်ဥ္ကို ငါက တိုက္တာပါလို႔ ေျပာေနတာဘဲ"
သူသည္ ေငြစကၠဴ တက်ပ္တန္ကို အတင္းေပးရင္း
"ဆရာႀကီးဆီက ရတဲ့ အျမတ္ထဲက ကၽြန္ေတာ္က တိုက္ေနတာပါ၊ ယူပါ"
"မယူဘူးကြာ"
"ေဟာ၊ ေငြစိန္ ျပန္လာၿပီ။ မိန္းမကေတာ့ အားကိုးရတယ္။ လမ္းကတဲက လြတ္ေအာင္ ၾကံလာတယ္"
သူသည္ လက္ခေမာင္း ခတ္ေတာ့မေလာက္ ခုန္ေပါက္ျမဴးထူး သြားေပ၏။ ေငြစိန္သည္ ဆိုက္ကား တစီးေပၚတြင္ ေရွ႕ခုံမွ ေဘးေစာင္းလိုက္လ်က္ ေနာက္ခုံတြင္ တင္ထားေသာ ဖိနပ္ေသတၱာႏွင့္ ဗန္းကို လက္တဖက္ျဖင့္ ေဖးကိုင္ရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရွ႕က ျဖတ္သြားေလသည္။ ထြန္းခင္သည္ သူ႔မိန္းမေနာက္သို႔ လိုက္ေျပးေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔ကိစၥမွာ ပိုမို စိတ္ဝင္စားလာၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ မလွမ္းမကမ္းမွ ေနၿပီး သူတို႔ ဆိုင္ေနရာအေရာက္ လိုက္ပါ သြားေလသည္။
သူတို႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေစာေစာက ေနရာမွာ ဆိုင္ခင္း ေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္က ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ၾကည့္ေနသည္။ သူတို႔ ဘာေျပာေနၾကသည္ မသိ။ သို႔ေသာ္ ေငြစိန္က ကၽြန္ေတာ့္ဆီ လွမ္းၾကည့္လိုက္၊ ထြန္းခင္က ကၽြန္ေတာ့္ဆီ လွမ္းၾကည့္လိုက္ လုပ္ရင္း ေျပာေနၾကသည္ ျဖစ္ေပရာ ကၽြန္ေတာ္ အေၾကာင္းပါ ပါသည္ဟု ခန႔္မွန္းရေလသည္။ အတန္ၾကာေတာ့ ေငြစိန္သာ ဖိနပ္ေတြ စီရစ္ၿပီး ထြန္းခင္က ကၽြန္ေတာ့္ထံ လာ၍
"ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမက ေျပာျပမွ ဆရာ့အေၾကာင္း သိရေတာ့တယ္။ ေနာက္ ဖိနပ္ အလိုရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ လာပါ ဆရာ၊ တံဆိပ္နာမည္ မထင္ရွားေပမယ့္ အမ်ိဳးအစား ေကာင္းတာ ရပါေစ့မယ္၊ အဖိုးလဲ မမ်ားေစရဘူး"
သူသည္ သကာလူးသည့္ မ်က္ႏွာခ်ိဳ ေသြးကာ ကၽြန္ေတာ့္အား ေဈးဝယ္တေယာက္ အေနႏွင့္ ေဖာက္သည္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစား ေနပါေတာ့သည္။ ခုနင္ကလို သူ႔အေရး ကိုယ့္အေရး တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးသည့္ သေဘာ မေတြ႕ရေတာ့ေခ်။ ကၽြန္ေတာ္မွာလည္း သူတို႔ကိစၥတြင္ စပ္စုရန္ ခက္ေတာ့မလို ျဖစ္လာေပသည္။
"မိန္းမစီးနဲ႔ ကေလးစီးေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ဝယ္သြားပါအုံးလား"
"ငါ့မွာ မိန္းမ မရွိဘူး။ ကေလးလဲ မရွိဘူး။ မင္းက ဝယ္ေစခ်င္ရင္ ငါ့အိမ္က အေစခံေတြဘို႔ ဝယ္သြားမယ္။ သို႔ေပမယ့္ မင္းနဲ႔ စကား ေျပာခ်င္ေသးတယ္"
"အမိန႔္ရွိပါ ဆရာ၊ သို႔ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အခ်ိန္ သိပ္မရဘူး။ အခ်ိန္ရတုန္း ေဈးတြန္း ေရာင္းရအုံးမယ္"
"ေအးပါေလ၊ မင္းေျပာတာ ဟုတ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ ကိုယ့္အလုပ္ကို အခ်ိန္လု လုပ္ေနၾကရတာဘဲ။ ငါက မင္း အမႈအေၾကာင္း ေမးခ်င္တာ။ ၿပီးသြားၿပီလား ဘာလား ဆိုတာေပါ့ေလကြာ"
သူသည္ ေဈးဝယ္အား ေဈးသည္က ႏွဴးေသာ အမူအရာမ်ဳိးကို စြန္႔လိုက္ၿပီး
"အမႈကေတာ့ တန္းလန္းပါဘဲ ဆရာ၊ ခု အာမခံနဲ႔ ထြက္ေနရပါတယ္"
"ေအး၊ ဒါျဖင့္ ငါ့အလုပ္ခန္းကို ခဏလာခဲ့ကြာ၊ တနင္းလာေန႔ ညေန နာရီခြဲေလာက္"
"ကၽြန္ေေတာ့္ မိန္းမ လႊတ္လိုက္ရင္ မေကာင္းဘူးလား ဆရာ"
"မင္း လာခ့ဲပါကြာ။ ဒါထက္ ခု ဆိုင္ ဖမ္းသြားရာက ဘယ္ပုံ ျပန္ယူလာတာလဲ"
"ပုလိပ္ကို ၂ က်ပ္ေပး။ အစ္ကိုႀကီးရဲ႕ ဘာရဲ႕နဲ႔ ေခ်ာ့။ ဒီေတာ့ ပုလိပ္က လႊတ္ဖို႔ ဥာဏ္ဆင္တာေပါ့၊ တေနရာမွာ ေလာ္ရီ ရပ္ေပးၿပီး 'ေပာ့ သူငယ္မ၊ မင့္းပစၥည္းေတြ စုံရဲ႕လား။ စစ္ၾကည့္စမ္း' လို႔ အခ်က္ေပးလိုက္တာဘဲ။ သူတို႔က ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုနဲ႔ မ်က္ႏွာလႊဲေနတာပဲ။ ဒီေတာ့ ေလာ္ရီကားေပၚက ကိုယ့္ဗန္း ကိုယ့္ေသတၱာ အျမန္ခ်ၿပီး ယူလာရတာဘဲ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမက ဒါေတြေတာ့ လ်င္တယ္ ဆရာေရ႕။ ကၽြန္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္တိုင္း သူ ကယ္တာခ်ည္းဘဲ"
"ကဲ ငါသြားမယ္၊ တနင္းလာေန႔ ညေန လာခဲ့ေနာ္"
"ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ"
သူ႔အေျဖကား ဟက္ဟက္ပက္ပက္ မရွိ။ ကၽြန္ေတာ့္အား အားကိုးဟန္ လကၡဏာ မရွိပါ။ ေငြႏွစ္ရာ ေပးမွ လိုက္မည့္ ေရွ႕ေနထံ ခ်ဥ္းကပ္ရန္လည္း လက္လွမ္းမမီဟု ဆုံးျဖတ္ၿပီး ျဖစ္ဟန္တူသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔အား အလုပ္ခန္းသို႔ သူ႔အမႈ အေၾကာင္းျပ၍ ေခၚျခင္းမွာလည္း သူ႔အမႈကို ေရွ႕ေန လိုက္ေပးေရး မေပးေရးထက္ သူတို႔ဘဝ၊ သူတို႔ကိစၥမ်ားတြင္ စိတ္ဝင္စားလာၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ သိလိုသမွ် ေမးရန္ကသာ အေရးႀကီးေပသည္။ သူ႔အမႈတြင္ ေရွ႕ေနလိုက္ရန္ ကိစၥကား အလကား လိုက္ေပးမည္ေလာ။ သို႔မဟုတ္ ေငြစိန္၏ အၾကံကို လက္ခံမည္ေလာ ဟူေသာ အခ်က္မ်ားတြင္ တည္ေနေပသည္။
----------------
( ဇာတ္သိမ္းဆက္ရန္) 👇👇👇
[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ားေပ့ဂ်္မွ ကူးယူပါသည္။ေပ့ဂ်္အားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment