#ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ပဲေပ်ာ္
#ေသာ္တာေဆြ
လြန္ခဲ့ေသာလက တစ္ခုေသာ ေန႔လယ္ခင္းဝယ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေျမနီကုန္းသို႔ ကိစၥတစ္ခုႏွင့္ သြားရင္း ဓနိရည္ဆိုင္ေရွ႕ ျဖတ္ေလွ်ာက္မိသည္၌ ထိုဆိုင္မွ သင္းပ်ံ႕လာသည့္ ကေဇာ္ရနံ႔သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတိတ္ဘဝကို ႐ုတ္တရက္ သတိရေစစဥ္မွာပင္ “ဗ်ိဳ႕ ကိုၾကင္ေဆြႀကီးရဲ႕ အတိတ္ကို အတိတ္မွာပဲ ထားေတာ့မွာလား။ ဒီမ်ား ခဏ မဝင္ေတာ့ဘူးလား” ဟူေသာ သေရာ္ေတာ္ေတာ္ အသံ ၾကားရ၍ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္၏ မိတ္ေဆြေဟာင္းႀကီး ႏွစ္ေယာက္။
အခုန လွမ္းေျပာလိုက္သူက ကိုျမဟန္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ကုလား အပၸနား။ သူတို႔ ဓနိရည္ဆိုင္ တံစက္ၿမိတ္ေအာက္ ေျမေျပာင္ေျပာင္တြင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္လ်က္၊ သူတို႔ ေရွ႕မွာေတာ့ ပလတ္စတစ္ ခြက္ကေလး တစ္လံုးစီႏွင့္၊ အလယ္ေကာင္က ဓနိရည္ ပုလင္းငယ္ ေခါင္းျပတ္ကေလး တစ္လံုး၊ ဓနိရည္က ဖင္ကပ္။
ယခု ဘီဘီအယ္လ္ ေခတ္တြင္ ေသာက္ခြက္သည္ ေရွး တ႐ုတ္ လိုင္စင္စီမ်ား လက္ထက္တုန္းကလို ပုလင္းဖင္ျပတ္မ်ား မဟုတ္။ ပလတ္စတစ္ ခြက္မ်ားကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ထုတ္၍ ေပးထားေသာ္လည္း ဓနိရည္ ထည့္ေသာ အာတာဝင္ ဘိလပ္ရည္ ပုလင္း ျဖဴမ်ား ကိုကား မညီမညာ ေခါင္းမ်ားကို ႐ိုက္ခ်ိဳးထား၏။ ဤပုလင္းမ်ိဳး အေကာင္းျဖစ္၍ ေရာင္းစားေသာ္ ၁၅ - ျပား၊ ျပား - ၂၀ ရေသာေၾကာင့္ အေသာက္သမားေတြ လစ္လစ္သြားတတ္ၾကသျဖင့္ ဖ်က္ဆီးထားရျခင္း ဟူလို။
ဘံုဆိုင္တို႔ မည္သည္ က်က္သေရေတာ့ တစ္မ်ိဳးမဟုတ္ တစ္မ်ိဳးေတာ့ တံုးရသည္သာ။ ဤ က်က္သေရ တံုးေသာ ဌာနမ်ိဳးမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်က္သေရ တံုးခဲ့သူ ျဖစ္ရာ ကၽြန္ေတာ္၏ အတိတ္ဘဝကို မေမ့ပါ။ အတိတ္က မိတ္ေဆြမ်ားကိုလည္း မပစ္ပယ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ဆီ ဝင္ကာ သူတို႔ႏွင့္ ဖုိခေနာက္ဆိုင္ ထိုင္လိုက္ၿပီး …
“ခုန ကိုျမဟန္ ေျပာလိုက္တဲ့ စကားေလးက ခၽြန္ပါ့ဗ်ာ … ကၽြန္ေတာ့္ ဘဝင္ကို ခိုက္သြားတာပဲ …”
ကိုျမဟန္သည္ သူတို႔လက္က်န္ ပုလင္း ဖင္ကပ္ကေလးကို ခြက္ထဲငွဲ႔ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ေပးရင္း …
“မသိပါဘူးဗ်ာ၊ ကိုၾကင္ေဆြက ေနၿပီး ႏိုင္ငံေက်ာ္ ဦးေသာ္တာေဆြ ျဖစ္သြားေတာ့ ဒီဓနိရည္မ်ား ဘာရည္ေတြလဲ ေမးေနဦးမလားလို႔ ...”
“ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ကႀကိဳက္ကို ဘယ္ေမ့မွာတုန္းဗ်” ဟု ေျပာၿပီး သူေပးေသာခြက္ကို အားရပါးရ ယူေမာ့ပစ္လိုက္ေတာ့မွ ဘာမွ် မေျပာေသးေသာ အပၸနားက ျပံဳးျပံဳးႀကီး ၾကည့္ေနရာမွ …
“ေဟး … ျမဟန္၊ ၾကင္ေဆြ မမိုက္ေသးပါဘူးကြ”
အပၸနားသည္ ေဂၚရင္ဂ်ီကုလား အစစ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗမာလို ပီသ႐ံုမက သီခ်င္းေတာင္ က်ေအာင္ ဆိုတတ္သူ ျဖစ္၏။
သူတို႔၏ ပုလင္းငယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ဆံုး ရွင္းၿပီးေနာက္ သူတို႔၏ ဆႏၵႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ တာဝန္ကို သိသည္ျဖစ္၍ …
“ေဟးလူေတြ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ေဖာင္ကို ေသာက္ၾကပါလားဗ်”
ေဖာင္ဆုိသည္မွာ ကြပ္ပုလင္းျဖဴႀကီးထဲက ဓနိရည္ကို အေပၚက ေဖာ့ဆို႔ ႀကိဳးသိုင္းႏွင့္ ေလလံုေအာင္ ပိတ္ထား၍ ဖြင့္လိုက္ေသာ္ ဘီယာလို အျမႇဳပ္မ်ား ေဝကာ အရသာရွိေသာ ဓနိရည္ အေကာင္းစား ျဖစ္၏။ အခုန သူတို႔ ေသာက္ေနၾကသည့္ ပုလင္းငယ္က ျပား ၂၀၊ ဤေဖာင္ပုလင္းႀကီးက ျပား ၅၀။ ထို႔ေၾကာင့္ အပၸနားက …
“ဟ … ၾကင္ေဆြရာ … ေဖာင္ မတတ္ႏိုင္လို႔ ဒါေလး ေသာက္ေနရတာေပါ့ကြ … မင့္မလဲ … ငါ့လခြီး …”
ကၽြန္ေတာ္ က်ပ္တန္တစ္ရြက္ ထုတ္ေပး၍ …
“ေရာ့ … ကိုျမဟန္ ယူေခ်ဗ်ာ …”
ကိုျမဟန္ေရာ အပၸနားပါ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ၁၀ ႏွစ္မွ် ႀကီးၾကေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သူတို႔ ဂ်ပန္ေခတ္ဦးက စတင္ သိကၽြမ္းၾကစဥ္ ကၽြန္ေတာ္က အသက္ ၂၀ - ေလာက္၊ သူတို႔က ၃၀ - မွ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က ကိုျမဟန္ကို ခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရသည္။ အပၸနားကိုေတာ့ ကုလားမို႔ ကၽြန္ေတာ္က (အမ်ားနည္းတူ) မင္း၊ ငါဘဲ ေျပာသည္။ အပၸနားကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒီလိုပဲ ေျပာသည္။
ယခုဆို ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၄၅ - ရွိ၍ သူတို႔လည္း ၅၅ ရွိၾကေပမည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ဘဝကား ဟိုတုန္းက အတိုင္းပင္။
ကိုျမဟန္ကား ဟိုယခင္ ေရွး အဂၤလိပ္ေခတ္ကပင္ စမ္းေခ်ာင္းရပ္တြင္ ျမင္းလွည္းသမား ျဖစ္ခဲ့၍ ကၽြန္ေတာ္ ဂ်ပန္ေခတ္က ျမင္းလွည္းသမားဘဝ ေရာက္သည္၌ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသည္ ဆိုလည္း မမွားေပ။ အပၸနားကား ဒိုဘီကုလား ျဖစ္၏။ ယင္း၌ ဒိုဘီကုလားႏွင့္ ျမင္းလွည္းသမားေတြ ဘယ္လိုမ်ား အေၾကာင္းဆက္ ေပါင္းဖက္ၾကပါသနည္း ဟူေသာ ေမးခြန္း လာလိမ့္မည္။ အေျဖကေတာ့ လြယ္ပါ၏။ ဒိုဘီကုလားလည္း အေသာက္သမား၊ ျမင္းလွည္းသမားလည္း အေသာက္သမား၊ အေသာက္သမားခ်င္းသည္ ဘယ္လိုပဲ ဘဝျခားျခား ေပါင္းသင္း၍ ရသည္မွာ ဓမၼတာတည္း။ ထို႔အျပင္ အပၸနားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ျမင္းလွည္း အသင္းဝင္။
ဟဲ ... ဟဲ ... ဘယ့္ႏွယ္ ဒိုဘီကုလားက ျမင္းလွည္း အသင္းဝင္ ျဖစ္ရတာတုန္း၊ အလန္႔တၾကား ေမးစမ္းပါဦးေတာ့။
မအံ့ဩပါႏွင့္ ခင္ဗ်ာ။ အဲသည္ေခတ္ အဲသည္အခါမွာ ေခါက္ဆြဲတ႐ုတ္လဲ ျမင္းလွည္း အသင္းဝင္ ျဖစ္ရတာပဲ။ ဒန္ေပါက္ကုလား၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ သမားေတြလည္း ျမင္းလွည္း အသင္းဝင္ ျဖစ္ရတာပဲ။
အတိုခ်ဳပ္ ေျပာမယ္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ျမင္းေခါင္းတံဆိပ္ ျမင္းလွည္း အသင္းႀကီး တည္ရာ စမ္းေခ်ာင္းရပ္ကြက္၊ ျမင္းလွည္းဂိတ္အနီး ရွမ္းလမ္းမႀကီးႏွင့္ ဗားဂရာလမ္း ျဖတ္သန္းရာ လမ္းေလးႁမႊာ ေဘးမွာရွိသည့္ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္က အစ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မဟာျမင္းလွည္း အသင္းႀကီးကို ဝင္ၾကရ၏။ ဝင္ေၾကး ေပးၾကရ၏။ လစဥ္ေၾကး ေပးၾကရ၏။
မဆီမဆိုင္ဘဲ မဝင္ဘဲေနေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ ဟု ေမးအံ့။
အႏၲရာယ္ သိပ္ႀကီးတယ္၊ ညအခ်ိန္တြင္ ဆိုင္မွာ အမူးသမားေတြ ႐ုတ္႐ုတ္, ႐ုတ္႐ုတ္လည္း ျဖစ္တတ္တယ္၊ ျမင္းလွည္းအသင္း ဝင္ထားလိုက္မွ ဒီအႏၲရာယ္က ကင္းတယ္။ ဒီလို ဝင္ထားပါလ်က္ မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားအံ့။ ျမင္းလွည္းအသင္း ဥကၠဌႀကီးကို သြားတိုင္ပါ၊ ခ်က္ခ်င္းပဲ ငျဖဴ, ငနီ, ငေၾကာင္, ငက်ား ေခၚၿပီး ဆံုးမေပးလိမ့္မယ္။ အဲဒီ ဖိုးတိေတြက သူ႔တပည့္ လက္သား ျမင္းလွည္းသမားေတြကုိ ခင္ဗ်ား။
နားလည္ေလာက္ ေရာေပါ့ေနာ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အသင္းဖြဲ႕စားပါတဲ့ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္ မေရာက္ခင္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္းလွည္းသမား အသင္းႀကီးက ဒီအေပါက္ ခ်ိဳးလာတာ ေခတ္ေနာက္ မက်ပါဘူးဗ်ာ။ အခု ရန္ကုန္မွာ ျမင္းလွည္းေတြ ပိတ္ပစ္လိုက္လို႔သာ မပိတ္ခင္တုန္းက ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာဘဝ ေရာက္ေတာ့ေတာင္ တစ္ခါတစ္ခါ ျမင္းလွည္း တက္ေမာင္းလိုက္ေသး၊ ေပ်ာ္တယ္ဗ်။
တစ္ႏွစ္ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီျမင္းလွည္း အသင္းႀကီးမွာ အမႈေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။ စာေရးဆရာ အသင္းနဲ႔မ်ား အျပတ္အသတ္ ကြာပါ့ဗ်ာ။ စာေရးဆရာအသင္း ဆိုတာ အသင္းသားခ်င္း လည္းေကာင္း၊ အမႈေဆာင္ခ်င္း လည္းေကာင္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး၊ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ အခ်င္းခ်င္း အာ႐ိုက္ၿပီး ႏွက္ၾကတဲ့ အမ်ိဳးကလားဗ်ာ။
ျမင္းလွည္းအသင္းမ်ား ကေတာ့ ကိုယ့္အသင္းအတြက္ ဆိုရင္ အသက္ေပးၿပီး ကာကြယ္ၾကတယ္ ခင္ဗ်ာ။ ဥပမာ ကိုယ့္အသင္းဝင္ ေမာင္ျဖဴဟာ အျခား ျမင္းလွည္းသမားေတြနဲ႔၊ သို႔မဟုတ္ ဆိုက္ကားသမားေတြနဲ႔ သို႔မဟုတ္ ျမင္းလွည္းခ ေတာင္းတိုင္းမရ၊ မတန္တဆ ေပးလို႔ ဘယ္အရပ္သားေတြနဲ႔ ပဋိပကၡ ျဖစ္ခဲ့သည္ ဆိုပါေတာ့။ တစ္ေယာက္တည္းမို႔ ခံခဲ့ရေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္း လူျပန္စု၊ အမႈေဆာင္ေတြ ျမင္းလွည္းက ေရွ႕မွခ်ီတက္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာ၊ ရသင့္တာေတာင္း၊ အေျခအေန မေကာင္းရင္ ႐ိုက္ပြဲႀကီး က်င္းပပစ္ခဲ့သတည္း။ အမႈျဖစ္ခဲ့ေသာ္ လူမ်ားစု ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈ၊ အသင္းရံပံုေငြကလည္း ဂ်ပန္ေခတ္က ပုလိပ္ လက္သိပ္ထိုးဖို႔ အသင့္။
ကဲ … မနိပ္ဘူးလားဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ အသင္းဖြဲ႕စည္းပံု၊ ေဆာင္ရြက္ပံု။
အသင္းဝင္တို႔မွာ မွန္တာ - မွားတာ၊ တရားတာ - မတရားတာ အပထား၊ အက်ိဳးေက်းဇူး ခံစားရသည္ကေတာ့ အမွန္။ ထို႔ေၾကာင့္ အပၸနား၏ ဒိုဘီဆိုင္ကလည္း က်ဳပ္တို႔ ျမင္းလွည္းသမား အသင္းဝင္၊ သူ အသင္းဝင္ ျဖစ္လာေတာ့ “ကုလားေပမယ့္ မေစာ္ကားၾကနဲ႔ေဟ့ … ဒို႔အသင္းဝင္ကြ” ဆုိေသာ စကားတစ္လံုးႏွင့္ပင္ အပၸနားအဖို႔ အက်ိဳးေက်းဇူး ႀကီးလွေပၿပီ။
အပၸနားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အက်ိဳးေက်းဇူး ျပန္ျပဳသည္မ်ားလည္း ရွိ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ကေဇာ္တိုက္ျခင္း၊ ၾကက္သား ခ်က္ေကၽြးျခင္း၊ သူ႔ပင္မင္းဆိုင္ ေရာက္လာေသာ အဝတ္အထည္မ်ားမွ ကိုယ္ႏွင့္တန္ေသာ အက်ႌရွိလွ်င္ ေခတၱ ငွားဝတ္ျခင္းမ်ား ျပဳရ၏။
ဟုတ္သေလ … ဤေခတ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္းလွည္းသမားေတြမွာ သန္းေခ်း တေထြးေထြးႏွင့္ ဝါေစ့ကြဲ ဖ်င္ၾကမ္းေတြသာ ဝတ္ရတာ။ တစ္ခါတစ္ရံ ပြဲလမ္းသဘင္ ရွိေတာ့ အပၸနား ဒိုဘီဆိုင္က ေပၚပလင္ မီးပူတိုက္ေတြ ဘာေတြ ယူဝတ္ရတာေပါ့ဗ်ာ။ အပၸနားကေတာ့ အက်ႌရွင္ လာရင္ ၾကည့္ေျပာ၊ မိုးရြာေနလို႔တို႔၊ ဝါရွင္ဆိုဒါ ကုန္ေနလို႔တို႔။
အပၸနား၏ ဒိုဘီဆိုင္မွာ ျမင္းေခါင္းတံဆိပ္ ဆြဲခ်ိတ္ထား၍ ကၽြန္ေတာ္က ‘အာကာဘံုပင္မင္း’ ဟု ဆိုင္းဘုတ္ ခ်ိတ္ထားေစ၏။ အပၸနားက အဓိပၸါယ္ကို ေမးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က ျပာႏွမ္းေသာ ေကာင္းကင္ကို လက္ညႇိဳးထိုးျပၿပီး “မင္းဆိုင္က ေလွ်ာ္လိုက္တဲ့ အဝတ္ဟာ မဲနယ္လည္း ႏိုင္လို႔ ဒီမိုးသားေတြလို လွပတဲ့ အဓိပၸါယ္ေပါ့ကြ” ဟု ေျပာျပေတာ့ သူသေဘာက်၏။
သို႔ေသာ္လည္း ရႊတ္ေနာက္တတ္ၾကသူမ်ား ပီပီ ေနာက္ပိုင္း၌ ေခၚၾကသည္ကေတာ့ ‘အာပံုပင္မင္း၊ အာပံုအပၸနား’ ပဲ ျဖစ္သြားေတာ့၏။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဓနိရည္ခြက္ကို ကိုင္ရင္း ေရွးႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က အထက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္ေျပာင္း စဥ္းစားမိရင္း ျပံဳးမိရာ အပၸနားက …
“ေဟ့၊ ၾကင္ေဆြ … မင္းဘာျပံဳးတာလဲကြ”
“ေဟ့ - အပၸနား ... မင္းဒိုဘီဆိုင္မွာ ငါေရးေပးတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ ရွိေသးရဲ႕လား ...”
“မင္း အာပံုပင္းမင္း ဆိုတာႀကီး မရွိေတာ့ပါဘူးကြာ၊ ျမင္းေခါင္းလည္း မရွိေတာ့ဘူးကြ” ဟု ေျပာၿပီး ျမင္းလွည္း အသင္းႀကီး ပ်က္စီးရသည္ကို ႏွေျမာတ,သပံု ေပၚလ်က္ …
“ေဟ့၊ ၾကင္ေဆြ … ဟိုတုန္းက ဒို႔သိပ္ေပ်ာ္တယ္ေနာ္“
ယင္းအခိုက္ ကိုျမဟန္သည္ ဓနိရည္ ပုလင္းႏွစ္လံုး ပိုက္ၿပီး ျပန္ေရာက္လာ၍ အပၸနားက ယူၿပီး ငွဲ႔ေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ္က က်ပ္တန္တစ္ရြက္ ထုတ္ျပ၍ …
“ကဲ … ကိုျမဟန္ အျမည္း လုပ္အုံးဗ်ာ”
ယင္း၌ အပၸနားသည္ ႐ုတ္တရက္ တစ္ခုခုကို ျပန္သတိရဟန္ျဖင့္ သူ၏ ျဖဴေဖြးေသာ သြားမ်ားေပၚေအာင္ ျပံဳးလ်က္ …
“ေဟ့ … ျမဟန္၊ ၾကင္ေဆြက ၾကက္အျမစ္ ႀကိဳက္တယ္ကြ၊ ၾကက္အျမစ္ ႀကီးႀကီးနဲ႔ ငါ့ဖို႔ေတာ့ ေျခေထာက္႐ိုးပဲ ဝယ္ခဲ့ပါကြာ။ ေဂၚရင္ဂ်ီ ပီပီ ေျခေထာက္႐ိုးပဲ ဝါးပါ့မယ္ ... ဟား - ဟား - ဟား - ဟား” ဟု ေျပာသည္၌ ကိုျမဟန္ေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါ နားလည္ကာ အားရပါးရ ရယ္ေမာၾကေတာ့သည္။
အတိတ္က ျဖစ္ရပ္ကား လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ကပဲေပါ့။
တစ္ေန႔ေသာ ညေနရီတေမွာင္၌ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ျမင္းလွည္း ဒ႐ိုင္ဘာ ကိုျမတ္သာသည္ ထိုေန႔အဖို႔ လုပ္ငန္းကုန္ဆံုးၿပီး ေန႔တြက္ကိုက္ၿပီ ျဖစ္၍ အပန္းေတာ္ ေျဖအံ့ဟု ဤဓနိရည္ဆိုင္ ေရွ႕မွာပင္ ျမင္းလွည္း ထိုးရပ္လိုက္သည္၌ ဤသို႔လွ်င္ ဘံုဆိုင္ တံစက္ၿမိက္ ေအာက္မွာပင္ ကိုျမဟန္ႏွင့္ အပၸနားတို႔ ၿဖိဳးေနၾကၿပီကိုေတြ႕၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ပါ ဝင္ဝိုင္းလိုက္သည္။ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ တစ္ပုလင္းစီ ဆြဲၾကလ်က္ အတန္ငယ္ မူးလာၾကသည္၌ အပၸနားက ခုည ဒီဆိုင္မွာတင္ အၿပီးမေသာက္ၾကပဲ သူ႔အိမ္ေရာက္မွ ဆက္လက္ ေသာက္ၾကရန္၊ ထိုေန႔ ညေနက လမ္းထဲက ၾကက္ဖႀကီးတစ္ေကာင္ ေခြးကိုက္၍ သူ အေခ်ာင္ရထားသျဖင့္ ယခု သူ႔မိန္းမက ခ်က္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ပုလင္းေပါင္ ေပး၍ ဓနိရည္ ပုလင္းမ်ား ဆြဲကာ အပၸနားအိမ္သို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္းလွည္းႏွင့္ပင္ တေပ်ာ္တပါးႀကီး ယြန္းခဲ့ၾကသည္။
အပၸနားတို႔အိမ္ ေရာက္သည္၌ သူ႔မိန္းမ မေငြစိန္သည္ ဟင္းလည္း ခ်က္ၿပီးၿပီ။ ေတာ္ေတာ္လည္း မူးေနၿပီျဖစ္၍ ကုလားမူ၊ ကုလားခၽြဲျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ပဲ ေလမ်ား ေနေလၿပီ။
မဟူရာခဲ၊ သပိတ္ကြဲ၊ အိုးမဲက အစ္မ ေခၚရေသာ ကုလားမတို႔အား ‘မေငြစိန္’ ဟု အမည္ ေပးၾကသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗမာတို႔၏ ဓမၼတာ။ သူ႔ကိုယ္သူ ကိုလွဟု နာမည္ ေပးထားေသာ အပၸနားကလည္း ႏွစ္သက္သည္ ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္သြားသည္ ဆိုလွ်င္ပဲ …
“ေဟ့ … မေငြစိန္၊ ေရွာက္စကား သိပ္မ်ားမေနနဲ႔။ ဒီမွာ ငါ့သူငယ္ခ်င္းေတြ ပါလာတယ္ … ဟင္းခပ္စမ္း …”
မေငြစိန္က ဆာဒီ ကားယားႏွင့္ လက္တား၍ -
“ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ခပ္ၿပီး မ်ိဳဆို႔ေတာ္မူ … က်ဳပ္ေတာ့ စားလည္း ပီးၿပီ။ မူးလည္းေနၿပီ” ဟု စက္ရာထဲ လဲေလ်ာင္းေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ ကိုလွေခၚ အပၸနားက “ေရွာက္ကျမင္းမ ကုလားမ - အမရာ၊ ကိႏၵရီ၊ မဒၵီ၊ သမၺဴလ ဆိုတာ နင့္လိုဟာမ်ိဳး ေနမွာပဲ” ဟု အၿမီးအေမာက္ မတဲ့ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၿပီး သူ႔ဟာသူ ဟင္းအိုးထဲ သြားခပ္၏။ ပါလာသည္မ်ားမွာ အသည္း၊ အျမစ္ႏွင့္ ေျခ႐ိုး၊ ေတာင္ပံ႐ိုးႏွင့္ အျခား အသားစမ်ား ျဖစ္ေလရာ အေကာင္းႀကိဳက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္က အျမစ္အသည္း တစ္တြဲကို လွမ္းဆြဲလိုက္ၿပီး … “ကိုယ္ေတာ့ ဒါပဲ စားမယ္ေဟ့ … အပၸနားတို႔က ေဂၚရင္ဂ်ီပဲ ေျခေထာက္႐ိုး ဝါးလကြာ …” ဟု ေျပာလိုက္ၿပီး ေရနံမီးေရာင္ ေမွာင္ေတာင္ေတာင္ မလင္းတလင္း၌ အျမစ္တံုးကို မူးမူးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုက္လိုက္ေတာ့ … ေတာက္ … လား လား၊ ၾကက္ေခ်းေတြ ပါးစပ္ထဲ ထြက္လာ၏။
ထြီ … ထြီ … ထြမ္ … ထြမ္ႏွင့္ ေအာ့အန္ၿပီး မေငြစိန္အား ေျခႏွင့္ ကန္ႏႈိးၿပီး ေျပာေတာ့ …
“ဟုတ္တယ္ အစ္ကို၊ ကၽြန္မ မူးေနတာနဲ႔ အျမစ္ထဲက ေခ်း ခြဲမထုတ္လိုက္မိဘူး ထင္တယ္”
ဤေနရာ၌ အပၸနားတို႔၊ ကိုျမဟန္တို႔၊ ကိုျမတ္သာတို႔ ပြဲက်ၾကကုန္၏။ ကိုျမတ္သာကား ၁၉၅၂ - ခုႏွစ္ေလာက္ဆီက သူ႔ကိုယ္သူ သတ္၍ ေသခဲ့ၿပီ။ ယခု ဤအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္း သတိရၾကမည့္ သူမ်ားကေတာ့ ဒီ အပၸနားနဲ႔ ကိုျမဟန္တို႔ပဲေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ဤအေၾကာင္း ေျပာ၍ ရယ္ေမာၾကၿပီးေနာက္ အပၸနားက လြမ္းေတးတစ္ပုဒ္ ရြတ္ဆို၏။
“မေငြစိန္ မရွိေတာ့တာ နာတယ္ ၾကင္ေဆြ၊ သူအားႀကီး ဟင္းခ်က္ ေကာင္းတယ္ ...”
(မေငြစိန္လည္း ကက္စ္ဘီေခတ္က ဆံုးခဲ့သည္။)
ကၽြန္ေတာ္က ဟိုးေရွးက အျဖစ္အပ်က္ ျပန္ေတြး၍ ေအာ္ကလီ ဆန္ဆန္ႏွင့္ “အားႀကီးေကာင္းတယ္ … ထြီး … ၾကက္ျမစ္ထဲက ၾကက္ေခ်းေတာင္ ထုတ္ရမွန္း မသိဘဲနဲ႔ ...”
“ဟ … ၊ ဒါက သူမူးေနလို႔ကိုးကြ။ ကဲ … မေငြစိန္ ဝက္ေခါင္း ခ်က္တာေတာ့ ႏိုးတူးပဲလို႔ မင္းပဲ ေျပာတယ္ မဟုတ္လား ...”
“အင္း … ဟုတ္ပါတယ္၊ ေဂၚရင္ဂ်ီ ခ်က္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ ...”
“ဟ … ၾကင္ေဆြရ၊ ေဂၚရင္ဂ်ီမ ေဂၚရင္ဂ်ီခ်က္ မေကာင္းလို႔ တ႐ုတ္ခ်က္ ေကာင္းေနရ ဦးမွာလားကြ … ထပ္သရီးတဲ့၊ ထြီ ...”
တံေတြးကို ေဂၚရင္ဂ်ီေထြး, ေထြး၍ ႏႈတ္ခမ္းေမြး သပ္လိုက္ပါသည္။
အပၸနားသည္ ဗမာလို ဤမွ် ေရေရလည္လည္ ေျပာဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ေဂၚရင္ဂ်ီ ပီပီ ေဂၚရင္ဂ်ီလိုပဲ ကပၸလာႏွင့္ ဒိုဘီႏွင့္ ဝတ္သည္။
“ဒိုဘီကုလားဟာ ... ဒိုဘီကုလားလို ဝတ္မွ၊ ဒိုဘီလို ဆက္ဆံၾကမွ ဒို႔ဒိုဘီ အလုပ္ ေကာင္းမယ္ မဟုတ္လားကြ ...”
သူ႔ေဆာင္ပုဒ္သည္ မဆိုးပါေခ်။ မေငြစိန္လည္း ေသသည္အထိ ကုလားမလို ဝတ္သြားခဲ့၏။
ဟုတ္၏။ ယခုမွ သတိျပန္ရသည္။ မေငြစိန္သည္ ဝက္ေခါင္းကို အ႐ိုးအသား လႊာမေနဘဲ လက္သံုးသစ္ကြင္း၊ ေလးသစ္ကြင္း အတံုးႀကီးႀကီးေတြ ခုတ္ကာ ေဂၚရင္ဂ်ီ မဆလာႏွင့္ ပ်စ္ပ်စ္ ခ်က္ထားသည္ကို အေသာက္သမားမ်ားအဖို႔ ကိုက္၍ေကာင္း၊ ဖဲ့၍ေကာင္း၊ ဆြဲ၍ေကာင္း၊ ဝါး၍ေကာင္း၊ စား၍ေကာင္း ႏွာသီးဖ်ားႏွင့္ နားရြက္သားကေလးမ်ား ခဲလိုက္ရ ထုတ္ထုတ္, ထုတ္ထုတ္ႏွင့္ ဒါျပန္ … သတိရသည္ႏွင့္ …
“ေဟ့ ... အပၸနား၊ မေငြစိန္ခ်က္တဲ့ ဝက္ေခါင္း႐ိုး ဟင္းမ်ိဳး စားခ်င္ေသးတယ္ကြာ ...”
“အား … စားခ်င္ရင္ ရတယ္ကြ၊ ဟိုဘက္က အရက္ဆိုင္ႀကီးမွာ ရွိတယ္၊ ေဂၚရင္ဂ်ီခ်က္ပဲ၊ မင္းစားခ်င္ အဲဒီသြားမယ္ကြာ … ” ဟု ေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ့္ တက္ထရြန္ အက်ႌအိတ္ထဲမွ ဆယ္တန္စိမ္းစိမ္း အေခါက္ႀကီးကို ၾကည့္၍ … “မင့္မွာ ပိုက္ဆံေတြ အရွိသားပဲ၊ ဒို႔လည္း အရက္တိုက္ပါလားကြာ … ဟင္ ...”
ဂ်ပန္ေခတ္က ဓနိရည္ႏွင့္ စခဲ့ၾကသည္ မွန္ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္၌ အေသာက္ ဝါရင့္ၾက၍ အရက္သမား ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီကို အထူးေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါ။ ယခု ကိုျမဟန္ႏွင့္ အပၸနားတို႔ ဓနိရည္ ခ်ေနသည္ကား တစ္ပုလင္း သံုးက်ပ္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးျပားတည္း ဟူေသာ အသျပာကို မတတ္ႏိုင္ၾက၍ ျဖစ္၏။
ထိုအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ့္အိတ္ထဲ ေငြသံုးေလးဆယ္ ပါခဲ့သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိတ္ေဟာင္း ေဆြေဟာင္းမ်ားအား သူတို႔၏ ေလာကနိဗၺာန္ ပို႔မည္ဟု -
“ကဲ … ေကာင္းၿပီ၊ ဒီဓနိရည္ေလး ႏွစ္ပုလင္း ရွင္းလိုက္ၾက၊ အဲဒါကုန္ေတာ့ သြားၾကတာေပါ့ ...”
သူတို႔လို ဓနိရည္ေလာက္ ဟဲေနရသူမ်ားအား ခ်က္အရက္ဆိုင္ ပို႔မည္ဆိုေတာ့ ... ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရမ္သမားမ်ားအား ဝီစကီႏွင့္ ေဟာ္တယ္သို႔ ပင့္ေခၚသည္ႏွင့္ မျခားေပ။
မ်က္လံုး ျပဴးျပဴး၊ မ်က္ကြင္း က်ယ္က်ယ္၊ မ်က္ႏွာ ဝိုင္းဝိုင္းႀကီးႏွင့္ ကိုျမဟန္၏ မ်က္ႏွာမွာ ပို၍ ေတာက္ေျပာင္လာေပသည္။
ဤေနရာ၌ သူ႔အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပရပါဦးမည္။
အဂၤလိပ္ေခတ္ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းသားဘဝတည္းကပင္ သူ စမ္းေခ်ာင္းထဲမွာ ေန၍ ျမင္းလွည္း ေမာင္းလာလိုက္တာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အိမ္ေစာင့္အစိုးရ လက္ထက္ ျမင္းလွည္းေတြ ပိတ္ပစ္သည္ အထိ၊ သူ၏ အသက္ေမြး၊ အဲ … အရက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္ ျဖစ္ေပသည္။ သူသည္ အရက္ကို အင္မတန္ ႀကိဳက္လွ၏။ သူ လူ႔ျပည္မွာ ေနရသည္မွာ အရက္ေသာက္ဖို႔ကလြဲ၍ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွ မရွိ။ မိုးလင္းကတည္းက အရက္ေသာက္ဖို႔ ရွာၾကံၿပီး မိုးခ်ဳပ္သည္၌ အရက္မူးၿပီး အိပ္ဖို႔မွာ သူ၏ တစ္ခုတည္းေသာ ဘဝလမ္းစဥ္ႀကီး ျဖစ္ေတာ့၏။
သူသည္ ယခု အသက္ ၆၀ - ခ်ဥ္းသည္အထိ မည္သည့္အခါတုန္းကမွ အိမ္ေထာင္ မျပဳခဲ့ေခ်။ သူ႔လို ရသမွ် ေသာက္စားေနေသာ အရက္သမားကိုလည္း ယူမည့္လူ မရွိ၊ သူကလည္း မည္သူ႔ကိုမွ် မရည္ရြယ္။ သူ႔မွာ အိုးအိမ္ရယ္ ဟူ၍လည္း ဘယ္တုန္းကမွ် မရွိခဲ့။ သူျမင္းလွည္း ေမာင္းေသာ အိမ္က ျမင္းေဇာင္းထဲ၌ လည္းေကာင္း၊ အိမ္ေရွ႕ ေလွကားျပင္၌ လည္းေကာင္း၊ အိမ္မျပန္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဇိမ္ေတြ႕ေနေသာ ေန႔မ်ားဆိုလွ်င္ သစ္ပင္တစ္ပင္ ေအာက္၌ လည္းေကာင္း၊ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္းေပၚ၌ လည္းေကာင္း၊ အိပ္စက္ျခင္းကိစၥကို ၿပီးစီးေလသည္။ အဝတ္ ဆို၍လည္း သူကိုယ္တိုင္ ဝယ္ခဲ၏။ သူ ျမင္းလွည္းေမာင္းေသာ အိမ္က အက်အနမ်ားျဖင့္ ၿပီးသည္က မ်ား၏။ သူသည္ ဤစမ္းေခ်ာင္း အရပ္သို႔ ဘယ္အရြယ္က ဘယ္ကဘယ္လို ေရာက္လာခဲ့သည္ မသိ၊ ေဆြမ်ိဳးညာတိ ဟူ၍လည္း တစ္ေယာက္မွ် မရွိ၊ တကယ့္ တစ္ေကာင္ႂကြက္ စစ္စစ္ ျဖစ္၏။
ယင္းသို႔လွ်င္ ကိုျမဟန္သည္ တစ္သက္ႏွင့္ တစ္ကိုယ္ သူမ်ားထံမွာခ်ည္း ျမင္းလွည္းကၽြန္ အျဖစ္ႏွင့္ ယေန႔ရေသာ ပိုက္ဆံ ေနာက္တစ္ရက္ ကူးသည္ မရွိဘဲ ေနလာခဲ့ရာ တစ္ရံေရာ အခါ၌ အံ့ဩဖြယ္ရာ လူ႔ကံသည္ ဆန္းၾကယ္လွသည့္အတိုင္း ကိုျမဟန္သည္ ေတာင္ထိပ္ၾကာေပါက္၊ အေနာက္ေနထြက္ ဆိုသကဲ့သို႔ ႐ုတ္တရက္ ျမင္းပိုင္ လွည္းပိုင္ႏွင့္ ျဖစ္သြားေလ၏။
အသို႔ဟူမူ သူသည္ ဂ်ပန္မ်ား အေရး႐ႈံးနိမ့္ခါနီး အခ်ိန္၌ ဂ်ပန္စစ္တပ္က ျမင္းလွည္း တစ္စင္းကို ေမာင္းေနရာ ဂ်ပန္မ်ား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ထြက္ေျပးရသည္၌ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္သည္ ဤျမင္းလွည္းကို ကိုျမဟန္အား ရက္ေရာစြာ ေပးအပ္ပစ္ခဲ့၏။ ဤျမင္းႏွင့္ လွည္းသည္ ပထမတန္းစားထဲက ျဖစ္၏။
ထိုအခါ ကိုျမဟန္သည္ သူ႔ျမင္းႏွင့္ လွည္းကို ထားဖို႔ လိုလာၿပီ ျဖစ္ေပရာ အိမ္ယာက မရွိသည့္အတြက္ ျမင္းလွည္းသမားတို႔ႏွင့္ သဟဇာတ ျဖစ္ေသာ ပန္းပဲဖိုတစ္ခု၏ေရွ႕ ကုကၠိဳပင္ႀကီး ေအာက္၌ သူ႔ျမင္းလွည္းကို ထား၍ သူကေတာ့ ပန္းပဲဖိုထဲက ကြပ္ပ်စ္တစ္ခုေပၚမွာ အိပ္စက္ေလသည္။ သူ ဤျမင္းႏွင့္လွည္း [ရ]သည္မွာ ေႏြရာသီျဖစ္၍ မိုးက်ေလာက္မွ ျမင္းမအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ရာ တစ္ေနရာရာတြင္ ျမင္းေဇာင္း ေဆာက္မည္ဟု စိတ္ကူးထား၏။
သို႔ေသာ္ သူ႔ျမင္းမ ဂ်ပန္မ (သူေပးထားသည့္ နာမည္) မွာ မိုးတြင္း ေရာက္ေအာင္ သက္စိုး မရွည္ရွာေခ်။
အေၾကာင္းမွာ တစ္သက္လံုးက သူမ်ား၏ ျမင္းလွည္းကၽြန္ ျဖစ္လာခဲ့ေသာ ကိုျမဟန္သည္ ယခု မေမွ်ာ္လင့္ဘဲႏွင့္ ျမင္းလွည္း (သူတို႔အမ်ားသံုး) ‘အံုနာ’ ျဖစ္လာေလေတာ့၊ အံုနာ၏ စည္းစိမ္ကို သူခံစားခ်င္ဟန္ တူ၏။ သူကိုယ္တိုင္ မေမာင္းေတာ့ဘဲ ဒ႐ိုင္ဘာႏွင့္ လႊတ္ထားလိုက္ ေလေတာ့၏။ သူကေတာ့ နံနက္ထြက္စ ျမင္း[လွည္း]ေပၚ ခဏလိုက္ထိုင္ၿပီး ပိုက္ဆံကေလး ပုလင္းဖိုး ရသည္ ဆိုလွ်င္ပင္ အရက္ဆိုင္မွာ ဆင္းက်န္ခဲ့ေတာ့၏။
ကိုျမဟန္သည္ အရက္လည္း အျမဲတမ္း မူးေနသည္။ သူ႔ကို တစ္သက္လံုး မည္သူကမွ်လည္း ေလးစားၾကသည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ သူေမာင္းခိုင္းေသာ ဒ႐ိုင္ဘာ ေကာင္ကေလးကလည္း အခိုးသန္သန္ႏွင့္ အမ်ားဆံုး ဘုံးရေအာင္ ျမင္းမကို မညႇာမတာ ခိုင္းရကား မိုးဦးမက်မီပင္ ဂ်ပန္မ နာလန္မထႏိုင္ေသာ လဲျခင္းျဖင့္ အမိုးဗလာ၊ အကာမဲ့ေသာ လမ္းေဘး ကုကၠိဳပင္ ေအာက္မွာ လဲေလ၏။
ထိုအခ်ိန္၌ ကက္စ္ဘီေခတ္ ေရာက္ေနၿပီ။ အဂၤလိပ္ေငြႏွင့္ ေထာင့္ေလးငါးရာ တန္ေသာ ထိပ္တန္းျမင္းမႀကီး တစ္ေကာင္ ေသဆံုးေသာ္လည္း ကိုျမဟန္သည္ မည္သို႔မွ် ႏွေျမာတသဟန္ မျပ၊ အရက္ကေလး တျမျမႏွင့္ပင္ ျမင္းသားကို အေပါင္းအသင္း အရက္ပုလင္းမ်ားႏွင့္ စည္ပင္စြာပင္ ဝိုင္းဝန္းခုတ္ဖ်က္လ်က္ ေရာင္းခ်လိုက္ေသးသည္။ ထို႔ေနာက္ လွည္းကို တစ္ေထာင္ ေက်ာ္ေက်ာ္ႏွင့္ ေရာင္းလိုက္ျပန္ကာ တစ္လကိုးသီတင္းမွ် ၿဖိဳးၿဖိဳးေဝေနေသး၏။
ဤမွ တၿပီးကား … ကိုျမဟန္သည္ ပိုေနျမဲ၊ က်ားေနျမဲအတိုင္း ဒံုရင္း ျပန္ေရာက္ကာ သူမ်ားအိမ္မွ ျမင္းလွည္းကၽြန္ပင္ ျပန္ျဖစ္လာခဲ့ေလရာ ေနာက္ဆံုး ရန္ကုန္ဧရိယာ၌ ျမင္းလွည္းေမာင္းျခင္းကို ပိတ္သည္အထိ။
ယခုအခ်ိန္ကား ကိုျမဟန္သည္ ျမင္းလွည္းေမာင္းျခင္းမွ တစ္ပါး အျခား ဘာမွ်လည္း မလုပ္တတ္၊ လုပ္လည္း မလုပ္ခ်င္၊ သားမယား တာဝန္လည္း မရွိေလေသာေၾကာင့္ မိမိကိုယ္တည္း တစ္ေယာက္၊ အေသာက္ကေလး ရဖို႔ႏွင့္ ျဖစ္သလို အစာကေလး ဝဖို႔သာ လိုသျဖင့္ မိတ္ေဆြငယ္ေပါင္း၊ ေရာင္းရင္းႀကီး အပၸနား အိမ္မွာပင္ အဝတ္ကူ႐ိုက္၊ မီးပူတိုက္ျဖင့္ သူ၏ က်န္သည့္ ဘဝတာကို ခိုေအာင္းေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ကိုျမဟန္သည္ တစ္ခုဉာဥ္ေကာင္း ရွိသည္မွာ မရွိ, ဆင္းရဲသား အေသာက္သမားပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘယ္ပစၥည္းကိုမွ် ေျခေဆာ့လက္ေဆာ့ မလုပ္၊ မရွိလွ်င္ ေတာင္းသည္။ ျမင္းလွည္းေမာင္းရင္း သူေသာက္လာခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ဖိုးေတာ့ သံုးလာခဲ့တယ္ ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ အခထဲက ေလွ်ာ့ေပးပါဟု ေျပာတတ္၏။
အပၸနားလည္း ယခုအခ်ိန္မွာ သားမယားလည္း မရွိ၊ တစ္ကိုယ္တည္း ျဖစ္ေနရာ ကိုျမဟန္ သူႏွင့္ လာေနျခင္းသည္ ငါးထမ္းရြက္ႏွစ္ခု ေပါင္းမိျခင္းတည္း။ သူတို႔၏ စီးပြါးေရးမွာ နက္ျဖန္ခါအတြက္ မရွိ၊ ယေန႔ရတာ ယေန႔ ေသာက္စားပစ္၍ နက္ျဖန္ခါအတြက္ မနက္မွတစ္ဖန္ အလုပ္ဆက္မည္။ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ား မရွိလွ်င္ ဓနိရည္ေလာက္ျဖင့္ ၿပီး၍ ရွိလွ်င္ကား ခ်က္ဆိုင္ႀကီးမွ ထြက္ၿပီး လမ္းေဘး လဲသည္အထိ …။
ထိုေန႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေတြ႔ရေသာ အခ်ိန္သည္ ဓနိရည္ဆိုင္တြင္ ျဖစ္၍ သူတို႔ ဂိုင္မေတာင့္မွန္း ထင္ရွားသည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ္က ခ်က္ဆိုင္ႀကီးမွာ ဒကာခံမည္ ဆိုေတာ့ သူတို႔သည္ အလြန္ ဝမ္းသာေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိမိစကားအတိုင္း ဓနိရည္ ႏွစ္ပုလင္း ရွင္းသြားေသာ အခါ၌ မလွမ္းမကမ္းရွိ ခ်က္ဆိုင္ႀကီးသို႔ သူတို႔ႏွင့္ အတူ ယြန္းခဲ့ေတာ့၏။
ေရာက္လွ်င္ အပၸနားအား အႀကီးတစ္လံုး ဆြဲေစလ်က္ ကိုျမဟန္အား ေဂၚရင္ဂ်ီ ဝက္ေခါင္း ဟင္းဖိုးကို ထုတ္ေပးရင္း “ကိုျမဟန္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳက္တာကေတာ့ … ” ကၽြန္ေတာ့္ စကား မဆံုးေသးမီ ကိုျမဟန္က ျဖတ္၍ …
“ေအာင္မေလး … ကိုၾကင္ေဆြ၊ ခင္ဗ်ား ႀကိဳက္တာေတြ ကၽြန္ေတာ္ မေမ့ေသးပါဘူးဗ်၊ ဝက္ႏွာသီးဖ်ားရယ္ ႏွာေခါင္း႐ိုးရယ္ မဟုတ္လား”
ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ေမာလိုက္ရ ေတာ့သည္။
ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္းလွည္းသမားဘဝ အရက္ဆိုင္မ်ား၌ ေဂၚရင္ဂ်ီခ်က္ ဟင္းတြင္ ၾကက္သားကို အျမစ္နွင့္ ေတာင္ပံ႐ိုး၊ ဝက္ေခါင္းဟင္း ဆိုလွ်င္ ႏွာသီးဖ်ားႏွင့္ ႏွာေခါင္း႐ိုး၊ ၎ႏွာေခါင္း႐ိုး ေအာက္ဖက္တြင္ ဝက္အာေခါင္သား ပါေလရာ ဇတ္ေတာက္ ဇတ္ေတာက္ႏွင့္ ဝါး၍ ေကာင္း၏။ ႏွာသီးဖ်ားက ကိုက္လိုက္ ဇင္းကနဲ ဇင္းကနဲ ေန၏။ မယံု မိတ္ေဆြ စားၾကည့္ေပါ့။
မၾကာမီအတြင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အျမည္း - အရက္ကို အသီးသီး ႏွက္ၾကရင္း ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေတြကို စကားေကာင္းေနၾကရာမွ အပၸနားက
“ေဟး … ၾကင္ေဆြ၊ ငါ့ကို ျမဟန္က ေျပာတယ္၊ မင္း ယြတ္လွေျပကို ေရာက္ခဲ့တယ္ဆို”
“ေအးေလကြာ”
“အဲဒီမွာ ဓနိရည္ ေကာင္းလားကြ”
“ဟ သူတုိ႔ျပည္မွာ ဓနိရည္ မရွိဘူး”
“ထန္းရည္ေကာ”
“အဲဒါလည္း မရွိဘူး”
“ဟ ၾကင္ေဆြရ၊ လူ႔ျပည္မွာ ထန္းရည္နဲ႔ ဓနိရည္မွ မရွိဘူး ဆိုရင္ျဖင့္ နိယာမ ဒဂၤါး၊ အဲဒီတိုင္းျပည္မွာက ဘာလုပ္ေတာ့မွာလဲ ထြီ”
“အပၸနားရ သူတို႔ တိုင္းျပည္မွာက ဓနိပင္၊ ထန္းပင္၊ အုန္းပင္ မရွိဘူးကြ”
“ဟ ဒါျဖင့္ သူတို႔လူမ်ိဳးေတြ ဘာေသာက္ ေနၾကတုန္း၊ စိမ္ရည္နဲ႔ ခ်က္ပဲ ဟဲၾကရေတာ့မွာေပါ့”
“ဒို႔ စိမ္ရည္ ဆိုတာက ေကာက္ညႇင္းကို ေပါင္းၿပီး ေဆးနဲ႔ ႏွပ္တာ မဟုတ္လား”
“ေအးေလကြာ”
“အဲ သူတို႔ တိုင္းျပည္မွာက ေကာက္ညႇင္းလဲ မရွိဘူး၊ ဒို႔ ထမင္းစားတဲ့ ဆန္လည္း မထြက္ဘူးကြ”
အပၸနား လြန္စြာ အံ့အားသင့္ကာ -
“ဟ … နိယာမ ဒဂၤါး၊ ဒါျဖင့္ ထန္းပင္လည္း မရွိဘူးဆိုေတာ့ ထန္းညႇက္အရက္လည္း မရွိဘူး၊ ခုလို ေကာက္ညႇင္းအရက္၊ ဆန္အရက္လည္း မရွိေတာ့ဘူးေပါ့၊ ေဟ … အငတ္တိုင္းျပည္ ပါလားဟ။ ဒင္းတို႔ ျပည္သားေတြ အရက္ မေသာက္ၾကရေတာ့ဘူးလား၊ အဲဒီ တိုင္းျပည္မ်ိဳးေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ လူမျဖစ္ပါရေစနဲ႔ကြ ၾကင္ေဆြရာ ငါ့လခြီးတဲ့” ဆိုၿပီး ကိုျမဟန္ဘက္ လွည့္၍ “ေဟ့ ျမဟန္၊ မင္း အဲ့ဒီတိုင္းျပည္ သြားေနဆို ေနမယ္လား”
ကိုျမဟန္က ေခါင္းကို တြင္တြင္ႀကီး ယမ္းခါလိုက္သည္။ စင္စစ္ သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ဘာမွ်မတတ္၊ ဘာဗဟုသုတမွ် မရွိၾက၍ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုရွျပည္၌ ေသာက္ရသည့္ အရက္မ်ား၊ ဝိုင္မ်ားအေၾကာင္း ရွင္းျပမည္ ၾကံေနစဥ္ အေရးေကာင္း ဒိန္းေဒါင္းဖ်က္ ဆိုသမွ တကယ္ ဒိန္းေဒါင္းက ဖ်က္။
ဒိန္း တတ္တတ္ ဒိန္း ဒိန္း
ဒိန္း တတ္တတ္ ဒိန္း ဒိန္း
အရက္ဆိုင္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ရွိမည့္ ဗားကရာ လမ္းမႀကီးမွာ ေဂၚရင္ဂ်ီမသာ ခ်လာသည္။ ဤအသံ ၾကားသည္ ဆိုလွ်င္ အပၸနားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ စကားေျပာ ရပ္လိုက္ကာ ႏႈတ္ခမ္းေမြးမ်ား ေထာင္လာလ်က္
“ေဟ့ ျမဟန္ ဒါ ေဂၚရီးယားႀကီးမိန္းမ, မသာခ်လာတာကြ ငါ အစက ဓနိရည္ နဲနဲစီ ေသာက္ၿပီး အဲဒီမသာ သြားမလို႔ကြ၊ အခု ၾကင္ေဆြနဲ႔ ေတြ႕ေနတာနဲ႔ ငါေမ့ေနလို႔ ဒို႔ဝင္မကူရင္ မေကာင္းဘူး၊ သခ်ႋဳင္းမွာ ၾကက္သံုးေကာင္ လႊတ္မယ္လည္း ေျပာတယ္ …”
ဒိန္း တတ္တတ္ ဒိန္း ဒိန္း
ဒိန္း တတ္တတ္ ဒိန္း ဒိန္း
တီးသံကား တျဖည္းျဖည္း နီးလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝိုင္းမွာ အရက္ပုလင္းႀကီး ႏွစ္လံုး (ကၽြန္ေတာ္က နဲနဲပါ) ကုန္၍ အပၸနားတို႔ ေတာ္ေတာ္ အရွိန္ရေနေပၿပီ။
ဒိန္း တတ္တတ္ ဒိန္း ဒိန္း၊
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး အကအခုန္ မသာခ်လာသည့္ လူစုကို ျမင္ရသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ အပၸနားသည္ ထိုင္ရာမွ ေစြ႕ခနဲ ထလိုက္ကာ “လာ ျမဟန္ေရ ၾကင္ေဆြ မင္းေရာ လိုက္ပါလားကြ၊ ဒို႔နဲ႔ ေပ်ာ္ရေအာင္” ဆိုၿပီး တစ္ခါတည္း ေျပးထြက္သြားေလရာ ကိုျမဟန္လည္း တစ္ပါတည္း လိုက္သြားေလ၏။
ခဏအတြင္း၌ကား သူတို႔သည္ အျခား ကုလားမ်ားႏွင့္ ေရာ၍ က,ရင္း မသာေရွ႕မွ ပါသြားၾကေလ၏။
မသာခ်ရာ၌ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး က,ခုန္၍ ခ်ၾကသည္မွာ ကမ႓ာေပၚတြင္ သူတို႔ လူမ်ိဳးမွတစ္ပါး အျခားလူမ်ိဳး ရွိပါေလေသးစ။
တကယ္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းေသာ မသာမ်ိဳးပါေပ။ ကေသာ သူမ်ားမွာ အရက္ကို ေထြေနေအာင္ ေသာက္ထားၾကလ်က္၊ သခ်ႋဳင္း ေရာက္ေသာအခါ နႏြင္း ဆိုးထားေသာ ၾကက္အရွင္မ်ားကို လႊတ္မည္။ ဒီေတာ့ လိုက္ၿပီး ဝိုင္း႐ိုက္ၾကကာ အိမ္ျပန္၍ ခ်က္ျပဳတ္ၾကလ်က္ အရက္ႏွင့္ စားပြဲထုိင္ၾကဦးမည္။
အပၸနားႏွင့္ ကိုျမဟန္တို႔သည္ ယခု ကၽြန္ေတာ္ တိုက္ထား၍လည္း မူးေနၿပီ ျဖစ္ရာ ထိုည မသာက ၾကက္သားႏွင့္ မသာ့ရွင္၏ အရက္ႏွင့္ဆိုလွ်င္ သူတို႔သည္ အိမ္ျပန္ ေရာက္ၾကေတာ့မည္ မဟုတ္။ သစ္တစ္ပင္ ေအာက္၌ လည္းေကာင္း၊ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္း ေပၚ၌ လည္းေကာင္း သူတို႔၏ တစ္ညတာ စည္းစိမ္ကို ခံစားၾကေပေတာ့မည္။
သူတို႔၏ ဘဝတာမွာ စီးပြားေရးအတြက္ လည္းေကာင္း၊ အစားအေသာက္ အေနအထိုင္အတြက္ လည္းေကာင္း ဘယ္အတြက္မွ ပူပင္ေၾကာင့္ၾက မရွိခဲ့ရၾက။
ဒိန္း တတ္တတ္ ဒိန္း ဒိန္း။
ဤအသံႏွင့္အတူ သူတို႔သည္ သခ်ႋဳင္းသို႔ က,ရင္း ပါသြားၾကေပၿပီ။
ဪ … ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ ေက်နပ္မႈသည္ ေကာင္းျခင္းတစ္ရပ္ ပါကလား။
-----------
ေသာ္တာေဆြ
(သတၱဝါတုိ႔၏ သံသရာ)
[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ားေပ့ဂ်္မွကူးယူပါသည္။ေပ့ဂ်္အားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment