Monday, 6 May 2019

ဓႏုျဖဴတြင္ ( ဇာတ္သိမ္း)

#ဓႏုျဖဴတြင္


( ဇာတ္သိမ္း)


#ခ်စ္ဦးညိဳ 


“ထိုးဝါးေတြ ... ထိုးဝါးေတြ -  ေဟ့”


အရာအေထာင္ေသာ ထိုးဝါးတံမ်ား အ႐ႈပ္အ႐ႈပ္ အေထြးေထြး ျဖစ္ေနၾကသည္။ သူတို႔ ထိုးဝါးေထာက္၍ ထိန္းရန္ ႀကိဳးစား ေနၾကေခ်သည္။


“ေရနက္သဗ်ိဳ႕ - ထိုးဝါး မမီဘူး ..."

“ဟုတ္တယ္ဗ်ိဳ႕၊ ထိုးဝါးေထာက္ မရဘူး ...”

“ခတ္တက္သမားေတြ၊ ခတ္ၿပီး ထိန္းၾကစမ္းေဟ့"

“မရဘူး ... ခတ္လို႔ မရဘူး၊ ေလွမပါဘူးဗ်”

“ခတ္လို႔ မပါဘူး။ ကလိုင္ႀကီးေတြေၾကာင့္ ေလွလည္ေနၿပီဗ်”


ေရေၾကာင္း ကမ႓ာပ်က္သြားၿပီးလား ထင္ရသည္။ ေျဗာင္းေျဗာင္းျဗင္းျဗင္း မိုးသံမ်ားသည္ ကမ႓ာပ်က္ ေႂကြးေၾကာ္သံႀကီးပင္ ျဖစ္ေပမည္။


“ဝဲဝိုက္ကလိုင္ ... ဝဲဝိုက္ကလိုင္ ... အင္း ... မႏုိင္ခိုင္းမက္၊ ပဲ့တက္မစား၊ ထိုးဝါးမမီ၊ ခတ္ခ်ီမပါ၊ ေရႀကီးရာတြင္ ...”


ျမစ္ေရျပင္သည္ ဖူးဖူးေရာင္ ထလာေခ်ၿပီ။


တပ္ေတာ္ႀကီး၏ ေလွမ်ားလည္း ဦးပဲ့နံခ်င္း အေထြးေထြး အယွက္ယွက္ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။ ထိုးဝါး ခတ္တက္ ... ပဲ့တက္ ... အားလုံး အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္သြားၾကၿပီ။ အခ်ိဳ႕ ေလွမ်ားကား ေျပာင္းျပန္ လည္ထြက္ကာ၊ ကမ္းကို ပဲ့ပိုင္းျဖင့္ ထိုးဆိုက္ ေနၾကသည္။ ဦးပိုင္းကာ ျမစ္ျပင္ဘက္။


“ငသံဒုတ္ ... ငသံဒုတ္” 

“က်ဳပ္ ဒီမွာဗ်ိဳ႕၊ ပဲ့နင္း” 

“သံခ်ိတ္ေတြ ထုတ္ေတာ့ေဟ့” 

“ထုတ္ထားၿပီးၿပီဗ်ိဳ႕” 


ဝုန္းကနဲ အသံတသံႏွင့္ အတူ ကၽြႏ္ုပ္ေရွ႕မွ လူရိပ္တခု ျဖတ္သြားကာ ေရထဲ က်သြားသည္ ငသံဒုတ္။


သင္း - လြင့္က်သြားၿပီဟု ထင္ကာ ရင္ထဲမွာ ထိတ္သြားသည္။ 


သို႔ေသာ္ ငသံဒုတ္သည္ ေရထဲတြင္ ျပန္ေပၚလာသည္။ သူ႔လည္ပင္းတြင္ အုန္းဆံႀကိဳးေခြ။ သူ႔လက္ထဲတြင္ သံခ်ိတ္၊ ဪ ... သံခ်ိတ္ႏွင့္ ကုတ္ဖို႔ေပကိုး၊ သူ႔ေနာက္မွ ေလွတပ္သား ႏွစ္ေယာက္ သုံးေယာက္ သံခ်ိတ္မ်ား ကိုယ္စီျဖင့္ ေရထဲသို႔ တဝုန္ဝုန္း ခုန္ခ် သြားၾကသည္။ အျခား ေလွမ်ားလည္း ထိုအတိုင္း။ လႈိင္းထန္ေနေသာ ျမစ္ေရထဲတြင္ သံခ်ိတ္ ကိုယ္စီျဖင့္ ေလွေတာ္သား ရဲမက္မ်ား ျမဳတ္ခ်ည္ ေပၚခ်ည္။


“ဝဲေတြကို သတိထားၾကေပာ့ေနာ္”


မိုးမုန္တိုင္းသံကို ေက်ာ္လြန္တိုင္ေအာင္ ငသံဒုတ္ အသံကုန္ ေအာ္ေနသည္။ စူးစူးဝါးဝါး သူ႔အသံကား မုန္တိုင္းသံကို ေဖာက္၍ ေပၚလာေပသည္။


“ကမ္းဘက္ ကူးၾကေပာ့ ..."


ၾကက္သီးေမြးညင္း ထဖြယ္ ျမင္ကြင္းေပတည္း။


ႀကိဳးကို လည္မွာပတ္၊ သံခ်ိတ္ကို လက္တဘက္ျဖင့္ ကိုင္ေျမႇာက္၊ က်န္လက္တဘက္ျဖင့္ ကူးခတ္ ေနၾကေသာ ရဲမက္တို႔သည္ လႈိင္းလုံး ဝဲကေတာ့ႏွင့္ ကလိုင္ႀကီးမ်ားးကို ပကတိ ရဲဝံ့စြာ တိုက္ပြဲ ဝင္ေနၾကေခ်သည္။


ခံတြင္းကို ဟလ်က္ ေရွ႕မွဆီးႀကိဳ ေနာက္မွလိုက္လံ၊ ေဘးမွပူးညႇပ္ လာၾကသည့္ ဝဲကေတာ့ႀကီးမ်ားကို ရဲမက္တို႔သည္ လြတ္ေအာင္ေရွာင္လ်က္ ကမ္းဆီသို႔သာ အရအမိ ကူးခတ္ေနၾက ေတာ့သည္။


“ငသံဒုတ္ ေနာက္မွာ ... ေနာက္မွာ ...”


ကၽြန္ုပ္ သံကုန္ ေအာ္မိသည္။


ငသံဒုတ္၏ ေနာက္တြင္ ဝဲႀကီးတခု ေပၚလာသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ ေအာ္သံကို ၾကားသလား မသိ။ ဝဲႀကီး သူ႔ႏွင့္ လက္တေဖာင္စာ အေရာက္တြင္ သူ ေရထဲသို႔ ငုတ္သြားသည္။ သူ ငုတ္သြားရာေနရာတြင္ ဝဲႀကီးသည္ တဒီးဒီး လည္ပတ္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ကေတာ့ခၽြန္ေစာက္ အနက္ႀကီး ေလွ်ာက္သြားကာ လႈိင္းလိပ္မ်ား ပလုံထိုး ထသြားသည္။ ငသံဒုတ္ကား ေဘးဘက္ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ဘြားကနဲ ေပၚလာေလသည္။ ရက္စက္ေသာ ဝဲႀကီး၏ ခံတြင္းမွ သူ လြတ္ကင္းသြားၿပီ။


ကမ္းအနီးသို႔ ရဲမက္မ်ား ေရာက္သြားၾကသည္။


“ကိုင္းပင္ေတြဆီကို ပစ္ေပာ့၊ ကမ္းေပၚ ေရာက္တဲ့ လူကလဲ ကိုင္းပင္ေတြမွာ ျမဲျမဲခ်ည္စမ္း” 

“ငလုံး ... ႀကိဳးလွမ္းပစ္ ေပးလိုက္ ...”

“သံခ်ိတ္ကို မိေအာင္ဖမ္းေဟ့ ... ေရာင္းရင္း ...”


ကမ္းမွာ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း ေပါက္ေနသည့္ ကိုင္းပင္မ်ားးတြင္ သူတို႔ႀကိဳးမ်ား ခ်ည္ၾကသည္။ သံခ်ိတ္ျဖင့္ ေျမေပၚသို႔ ေပါက္ကာ တုပ္ဆြဲၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ တာ႐ိုးေလး တခုစာေလာက္ ရွိေသာ လႈိင္းႀကီးတလုံး ျမစ္ျပင္ဆီမွ တဟဲဟဲ ေအာ္ျမည္ကာ ထိုးဝင္လာသည္။ လႈိင္းလုံးႀကီးသည္ ဦးစြာ ေလွမ်ားကို ေက်ာကုန္းေပၚတြင္ ေျမႇာက္တင္ ပုတ္ခတ္ လိုက္ၿပီးေနာက္ ကမ္းစပ္ဆီသို႔ အရွိန္ျပင္းစြာ ေျပးေဆာင့္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ အားပါးတရ ေဆာ့ကစား လိုက္ရေသာ ဘီလူးႀကီး တေကာင္၏ ရယ္ေမာသံမ်ိဳးျဖင့္ တအုန္းအုန္း ေအာ္ကာ ကမ္းဆီမွ ျပန္ခြာသည္။ လႈိင္းေခါင္းမ်ား ေဖြးကနဲ တက္သြားသည္။ ကမ္းႏွင့္ လႈိင္း႐ိုက္သံ က်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္ေပၚလာသည္။ ထို႔ေနာက္ ျမစ္ျပင္ဆီသို႔ လႈိင္းလုံးႀကီး ျပန္ထြက္သည္။


ရဲမက္တို႔ ေစာေစာေလးကမွ ခ်ည္တုပ္ဆြဲငင္ ထားၾကသည့္ ႀကိဳးမ်ားအားလုံး ေထာင္းေထာင္း က်ိဳးျပတ္ လြင့္စဥ္ သြားၾကေလသည္။


“ဦးသြင္းပဲ့ဆုတ္၊ ခ်ိတ္ကုတ္မျမဲ၊ ေရထဲကူးသန္း၊ ျမဳပ္မြန္းစုတ္ဖြား၊ ႀကိဳးဖ်ားငင္ႏႊဲ၊ ခုန္ဆြဲေဘာင္ကိုင္း၊ ကမ္းယံခိုင္း၍”


ေလွေတာ္သားတို႔၏ တိုက္ပြဲတခု ႐ႈံးနိမ့္သြားေခ်ၿပီ။


သူတို႔အားလုံး ... ေရေအာက္ကို ျမဳပ္သြားၾကၿပီးေနာက္ ဗ႐ုန္းသုန္းကားပင္ ျပန္ေပၚလာ ၾကသည္။ ဆံပင္ေတြ ဖ႐ိုဖရဲ၊ စုတ္တိစုတ္ဖြား၊ ေရမြန္းသျဖင့္ ဖြီးဖြီးဖြားဖြား အသံမ်ား ေပၚလာသည္။ ထိုရဲမက္မ်ားထဲတြင္ ... 


ငသံဒုတ္ တေယာက္ မပါလာ။ 


ျမစ္ျပင္ဆီသို႔ ျပန္ဆုတ္သြားေသာ လႈိင္းေအာက္တြင္ ပါသြားေလၿပီလား။


ေလွဝမ္းႏွင့္ ႐ိုက္ကာ ႏွစ္ျမဳပ္သြားရွာၿပီလား။ 


“ငသံဒုတ္ ... ငသံဒုတ္ေရ ...” 


ႏွလုံးအိမ္ကို ျခစ္ျခဳတ္၍ ကၽြန္ုပ္ သံကုန္ဟစ္ေအာ္ ေနမိသည္။ 


“ငသံဒုတ္ေရ ...”


အသံေတြ တုန္ေနသည္။ 


ကၽြန္ုပ္၏ ေအာ္သံသည္ မိုးသက္မုန္တိုင္းသံကို ေဖာက္ထြင္းရန္ မစြမ္းသာေတာ့။ တေျဖာင္းေျဖာင္း က်ေနေသာ မိုးသံမ်ားက ကၽြန္ုပ္၏ ေအာ္သံကို ဟားတိုက္ ဖုံးလႊမ္းသြားေခ်သည္။


ေရထဲမွ တေယာက္ၿပီး တေယာက္ ေပၚလာၾကသည္။ လူလုံး မသဲကြဲေတာ့။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ညဥ့္အေမွာင္က စတင္ ဝါးမ်ိဳလာသည္။ အေမွာင္ထုသည္ ရန္သူကို စစ္ကူေပးျပန္ၿပီ။


တပ္ေတာ္ႀကီး တခုလုံး ဖ႐ိုဖရဲ။ ေလွတိုင္းလိုလိုပင္ ကမ္းကို ပဲ့ျဖင့္ ကပ္ထား ၾကရသည္။ အ႐ုပ္ဆိုးလြန္းေသာ စခန္းဆိုက္ပြဲ။ မလွမပ စခန္းဆိုက္ပြဲ။


မုန္တိုင္းကား အစာဝသြားေခ်ၿပီ။ မိုးေပါက္သံတို႔သာ တေလာကလုံးကို ႀကီးစိုးေနသည္။ ဝလင္စြာ သုံးေဆာင္ ဝါးမ်ိဳသြားေသာ မုန္တိုင္း၏ ဝမ္းဗိုက္ထဲတြင္ ငသံဒုတ္ ပါသြားၿပီးလား ...။ ငသံဒုတ္ရယ္ ... မင္း ... ပါသြားၿပီလား။


မိုးေပါက္မ်ားက ကၽြန္ႏ္ုပ္၏ မ်က္ႏွာကို ထိမွန္ေနဆဲပင္။ 


ေသးငယ္စြာေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ ေအာ္မိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ... ကၽြႏ္ုပ္၏ အသံသည္ အက္ကြဲတုန္ယင္ ရွိလြန္းလွေပသည္။


“င ... သံ ... ဒုတ္ ... ေရ”


* * *


“ပဲ့နင္း ... ကိုရင္ပိုက္ ေလွ” 

“ရွိတယ္ေဟ့ ...” 

“ပဲ့နင္း ... ကိုရင္သာျခံဳ ေလွ”

“ရွိတယ္ ...”

“ပဲ့နင္း... ကိုရင္ငေတ”

“... ... ...”

"ပဲ့နင္း ... ကိုရင္ငေတ”

“... ... ...”

“ေဟ့ ... ထူးသံ မရဘူး။ ငေတ ... ေဟ့ ... ငေတ”

“ငါတို႔ ဒီမွာေဟ့ ...”

“ဟာ ... ျမစ္လယ္ ေရာက္ေနပါလား၊ အသံကား အေဝးႀကီး၊ ကိုရင္ပိုက္ ခင္ဗ်ားေလွနဲ႔ ကပ္ၿပီး သြားေခၚခဲ့ဗ်ိဳ႕၊ က်ဳပ္ေလွက ဒီမွာ ညပ္ေနၿပီ ထြက္လို႔ မရေတာ့ဘူး ...”

"ေအး ... ငါ သြားေခၚမယ္ ... ဒီကလဲ ေလွခ်င္းဆက္ၿပီး ကပ္ထားဦး”


ျမစ္လယ္ဆီမွာ ေရာက္ေနေသာ ပဲ့နင္းငေတ၏ ေလွကို သြားေခၚ ၾကေတာ့မည္။ ကိုယ့္ေလွေပၚက ပဲ့နင္းလက္ေထာက္ တေယာက္ ေပ်ာက္ဆုံးေနသည့္ အေရးကိုေတာ့ သင္းတို႔ မသိၾကေလေရာ့ သလား။ ကၽြႏ္ုပ္ သည္းမခံႏုိင္ေတာ့။ ကိုယ္တြင္ ပတ္ထားသည့္ ႀကိဳးမ်ားကို ျပန္ေျဖလိုက္သည္။ ႀကိဳးမွာ ေရႏူးကာ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ တုပ္ခ်ည္ဓိလ်က္သား ျဖစ္ေနသည္။ ကၽြႏ္ုပ္၏ လက္မ်ားမွာလည္း မိုးေရ၊ ျမစ္ေရျဖင့္ တညေနလုံး၊ တညခ်မ္းလုံး စြတ္စိုထုံက်ဥ္ ေနေသာေၾကာင့္ ႀကိဳးထုံးကို ဘယ္လိုမွ ေျဖမရ။


ထို႔ေၾကာင့္ အသံကိုသာ အားကိုးရ ေပေတာ့မည္။


“ကိုရင္ပိုက္ ... ဗ်ိဳ႕ ... ကိုရင္ပိုက္”


ကိုရင္ပိုက္မွာလည္း သူ႔ေလွသားမ်ားးကို အဆက္မျပတ္ အမိန႔္ေပး ေနရေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ုပ္ အသံကို မၾကားေခ်။ မိုးသံကလည္း တခဲနက္ ညံလြန္းေနသည္။


“ကိုရင္ပိုက္ ... ရဲမက္ ... ေတြ ... ေပာ့ ... တေယာက္ေယာက္ လာစမ္းပါ”

“ငသံဒုတ္ မရွိေတာ့ဘူး ... ငသံဒုတ္ မရွိေတာ့ဘူးကြ” 

“ဘာေတြ ေအာ္ေနတာလဲ ကိုရင္ဩ” 


မိုးသံထဲတြင္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ေအာ္သံ ဗလုံးးဗေထြးကို သူ သဲ့သဲ့ ၾကားဟန္ တူသည္။ ကိုရင္ပိုက္သည္ ပဲ့စင္ဘက္မွ ေပါင္းမိုးထဲသို႔ ဝင္လာေလသည္။


“ငသံဒုတ္ ... ငသံဒုတ္ ...” 

“ငသံဒုတ္ ... ဘာျဖစ္သလဲ”


ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ရွိၾကေသာ္လည္း၊ မိုးသံကို ေက်ာ္လြန္ႏုိင္ေအာာင္ သံကုန္ ေအာ္ေနၾကရသည္။


“ငသံဒုတ္ ... ေပ်ာက္သြားၿပီ။ သူ႔ကို ရွာပါ” 


သူ႔ထံမွ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အသံထြက္မလာ။ 


“က်ဳပ္ေျပာတာ ၾကားလား၊ ငသံဒုတ္ မရွိေတာ့ဘူး”

“က်ဳပ္ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး”

“ဘာ”

“ဟိုမွာ ငေတနဲ႔ သူ႔လူေတြ အမ်ားႀကီး ျမစ္လယ္ ေရာက္ေနတယ္၊ သူတို႔ကို သြားကယ္ရမယ္”

“ခင္ဗ်ား ငသံဒုတ္ကို ကယ္ရမယ္”

“ဒါေလာက္ မည္းေမွာင္ေနတဲ့ အခ်ိန္ႀကီးမွာ ငသံဒုတ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ ရွာမလဲ၊ ခင္ဗ်ား ႐ူးေနသလား ကိုရင္ဩ”

“ခင္ဗ်ား ႐ူးေနတာ ... ကိုယ့္လက္ေထာက္ရဲ႕အသက္ကို ...”

“က်ဳပ္ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး”


သူ လွည့္ထြက္ သြားသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ဘာေတြ ဆက္ေအာ္ ေနမိမွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို မသိေတာ့။ မိုးေပါက္တို႔ ထိမွန္ကာ ေအးစက္ က်ိန္းစပ္ေနေသာ ပါးျပင္ ႏွစ္ဘက္တြင္ ပူေႏြးသြားသည္ ဟုလည္း ထင္သည္။ ေဒါသႏွင့္ ေသာကတို႔၏ အဆုံးစြန္ေသာ ေပါက္ကြဲျခင္း ေနာက္ဝယ္ ကၽြႏ္ုပ္ တကိုယ္လုံး ေပ်ာ့ေခြ က်သြားသည္။ အခိုက္အတန႔္မွ် သတိလစ္သြား သလိုလို၊ ကၽြႏ္ုပ္ သတိျပန္ရေသာ အခါ လႈိင္းႏွင့္ ေလကား ၿငိမ္သက္ သြားေခ်ၿပီ။ အဆီးအတားမဲ့ သြန္က်ေနေသာ မိုးသာ က်န္ေတာ့သည္။ မိုးေပါက္ႀကီးမ်ားကား ႀကီးမားလွဘိျခင္း။ ေကာင္းကင္ေပၚတြင္ ျမစ္တစင္း ေရာက္ေနကာ အလုံးအရင္းလိုက္ ျပန္က်လာ ေနသလား ထင္ရသည္။


“ေလွဝမ္းထဲက ေရခပ္ထုတ္တဲ့ ေကာင္ေတြ၊ တခ်က္မွ မရပ္နဲ႔”


ကိုရင္ပိုက္၏ အမိန႔္သံက အေမွာင္ထဲမွ ေပၚလာသည္။


တဗြမ္းဗြမ္း ေရခပ္ထုတ္သံမ်ား ၾကားမွ ... 


“စိတ္ခ်ဗ်ိဳ႕ ... ပဲ့နင္းႀကီး၊ လက္နဲ႔ ခပ္ထုတ္႐ုံ မကဘူး။ ပါးစပ္နဲ႔ပါ ေရစုပ္ယူၿပီး ေထြးပစ္ေနတာ”


ရယ္သံမ်ား ေပၚလာသည္။ ကၽြန္ုပ္ကား မရယ္ႏုိင္။ ငသံဒုတ္ မရွိေတာ့သည့္ အျဖစ္ကို သင္းတို႔၏ မသိၾကေသး။ သင္းတို႔၏ ပဲ့နင္းလက္ေထာက္ မရွိရွာေတာ့သည့္ အျဖစ္ကို သင္းတို႔ မသိၾကေသး။


“ကိုရင္ငေတ ... က်ဳပ္တို႔ လာေနၿပီ ... အသံျပဳ”

“ဒီမွာ ... ဒီမွာဗ်ိဳ႕"


ေလွနံခ်င္း ဒုတ္ကနဲ ေဆာင့္သံ ၾကားလိုက္ရသည္။ ပဲ့နင္းငေတ၏ ေလွႏွင့္ ကပ္မိၿပီ။


“ထိုးဝါးေတြ ေပးထား၊ ဒီဘက္ကလဲ ထိုးဝါးကို ကိုင္ၿပီး ဆြဲယူမယ္”

“ေရာ့ဗ်ိဳ႕ ... ထိုးဝါးေတြ လာၿပီ ...”

“ဟ ... ဟ ၾကည့္လုပ္ဦး ... မင့္အေမ့လင္ ညက ေမွာင္မည္းေနတာ လူကို ထိုးမိမယ္။ ဘာမွ မျမင္ရဘူး ...”

“ေဟ့ေကာင္ ... ထိုးဝါးက ဘယ္သြားေပး ေနတာတုံး၊ လက္က ဒီမွာဟ၊ ဪ ... ဒီႏွမေပးႏွယ္ ...”

“မင့္အဘႀကီး ႏွမေပး ရမွာလား၊ ေမွာင္ထဲမွာ ရမ္းသမ္း ေပးရတာ၊ ေမွာင္လိုက္တာကလည္း လြန္လို႔ မင့္ႀကီးေတာ္ မီးေနခန္းလိုပဲ”

“ဟာ ... ဒီမေအ။ စကားတယ္ရွည္ ... ေပးစမ္း ထိုးဝါး”

“ဆြဲေဟ့ ...”

“ဆြဲၿပီေဟ့ ...”


မုန္တိုင္း ကင္းသြားၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔ စိတ္လက္ေပါ့ပါး ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ... ကၽြႏ္ုပ္ကား အင္အား တစက္တေလမွ် မက်န္ေတာ့ေခ်။ သူတို႔ေတြ၏ ေအာ္သံမ်ားထဲတြင္ ငသံဒုတ္၏ “စိႏၲေက်ာ္သူ” ဟူေသာ အသံကို ၾကားရေလမည္လားဟု ...။


ကိုရင္ပိုက္ ငသံဒုတ္ မရွိေတာ့ဘူးဗ် ... မရွိရွာေတာ့ဘူး။ အသံကား ထြက္မလာ။ သူ မရွိေတာ့မွ သူ႔ဂုဏ္မ်ားက ပို၍ ထင္ရွား လာၾကသည္။ ကၽြန္ုပ္ႏွင့္ တရြာတည္းသား ေမာင္းေထာင္ရြာသား။ ကၽြႏ္ုပ္၏ အဘကိုလည္း အင္မတန္ ခ်စ္ရွာသူ။ အဘ ဦးေဇယ် ... အဘ ဦးေဇယ်ဟု ေခၚတတ္သူ။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္အတူ သာမေဏေဘာင္ ဝင္ခဲ့သူ။ ပထမ ေက်ာ္ေအာင္စံထား ဆရာေတာ္ထံ၌ အတူ ပညာသင္ယူခဲ့သူ။ သို႔ေသာ္ ငသံဒုတ္ကား စာေပလကၤာတြင္ အထုံ ညံ့ဖ်င္းရွာသူပင္။ သာမေဏဝတ္ျဖင့္ တဝါမွ် မရမီမွာပင္ လိင္ျပန္ကာ ရြာမွ ေပ်ာက္သြားခဲ့သည္။ သူဝါသနာ ပါသည္က အင္းအိုင္ ေခ်ာင္း ေျမာင္း။ ေရကူး ေလွေလွာ္။ ဟံသာဝတီ(ပါ)မင္း၏ ဘေထြးေတာ္ - သတိုးမင္းေခါင္ ထံတြင္ ကၽြႏ္ုပ္ သံေတာ္ဆင့္ အရာျဖင့္ အမႈထမ္းေနသည့္ အခ်ိန္က်မွ သူႏွင့္ ျပန္ဆုံျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူသည္ ေလွေတာ္သား ျဖစ္ေနေပၿပီ။


ကၽြႏ္ုပ္ ကဝိလကၡဏာသတ္ပုံ သံေပါက္က်မ္းကို ေရးသားေသာ အခ်ိန္တြင္ သူသည္ မုဆိုးဖိုသို႔ ထြက္ခြာ သြားခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ထပ္မံကြဲကြာ သြားျပန္သည္။ ဟံသာဝတီပါမင္း အကြပ္မ်က္ ခံရၿပီး၊ သတိုးမင္းေခါင္လည္း အနိစၥ ေရာက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္လည္း အင္းဝသို႔ မျပန္ေတာ့ပဲ ရသနာသိဃၤသို႔ ထြက္ခဲ့သည္။ ထိုအခါက်မွပင္ သူ႔ကို ပဲ့နင္းလက္ေထာက္ အျဖစ္ ျပန္ေတြ႕ ရေတာ့သည္။


စင္စစ္ - ငသံဒုတ္ကား မထင္မရွား ရဲမက္ တဦးမွ်သာပင္။ 


သို႔ေသာ္ သူ၏ ၾကံဳလွီ ေသးေကြး ခႏၶာကိုယ္၊ မည္းနက္ေသာ အသားအေရ ေအာက္တြင္ ႏွစ္လိုဖြယ္ ေကာင္းသည့္ တစုံတရာ ရွိေနသည္။ ထိုအရာကား သူ၏ အသည္းႏွလုံးပင္ ျဖစ္သည္။ သူကား ေလာကကို၊ လူေတြကို အျမဲ ဣ႒ာ႐ုံ ျမင္တတ္ေလသူ။ တေယာက္ေယာက္ကို အျမဲတမ္း၏ တခုခု ကူညီခ်င္ေနသူ။ သူ႔အလုပ္ ေလွေတာ္သား ဘဝကို စိတ္ဝင္တစား တက္ႂကြ ျမတ္ႏုိး တတ္ေလသူ။


မထင္ရွားေသာ ငသံဒုတ္သည္ လႈိင္းေအာက္တြင္ မထင္မရွား ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခဲ့ေခ်ၿပီ။


အေလာင္းမင္းတရား၏ ေလွေတာ္သား ရဲမက္တေယာက္ အျဖစ္၊ ဟံသာဝတီသိမ္း တိုက္ပြဲသို႔ လိုက္ပါခ်င္ရွာ လြန္းသူ။ ယခုမူကား ... ဟံသာဝတီပြဲကိုမွ မဝင္ရေသး၊ စခန္းေထာက္ ဓႏုျဖဴ ဆိပ္ကမ္း အေရာက္မွာပင္ ... သူ ... သူ ...ငသံဒုတ္။


“ဪ ... ဓႏုျဖဴ ... ဓႏုျဖဴ ... ေရာက္ခဲ့ျပန္ေပါ့၊ အင္း - အယင္က တခါမွ မေရာက္ဖူးေတာ့လဲ ဘာကိုလြမ္းရမွန္း မသိ”


ဓႏုျဖဴဆိပ္ကမ္း အကပ္တြင္မူ ေရရြတ္ခဲ့ေသာ အရႊန္းအျပက္ စကား။


သူ႔ စကားတို႔သည္ နိမိတ္ျပစကား ျဖစ္ခဲ့ေခ်ၿပီလား။


“က်ဳပ္တို႔ လာၿပီဗ်ိဳ႕၊ ငေတရဲ႕ ေလွလဲ ပါလာတယ္”


ကိုရင္ဝိုက္၏ ေအာ္သံက မြန္းက်ပ္ေနေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ ေသာကထဲသို႔ ဝင္လာသည္။ “ငေတရဲ႕ ေလွေတာ့ ပါလာပါရဲ႕။ ငသံဒုတ္ေတာ့ ပါမလာေတာ့ဘူး မဟုတ္လားဗ်” ဟု ကၽြႏ္ုပ္ လႊတ္ကနဲ ေအာ္လုနီးပါး ျဖစ္သြားေလသည္။


“ဆာလိုက္တာဗ်ိဳ႕ ...”


ရဲမက္တေယာက္ ထေအာ္သည္။ ဟုတ္ေပသည္။ မုန္တိုင္း ေလျပင္းဒဏ္ ေအာက္တြင္ တညေနလုံးလုံး တမိုးခ်ဳပ္လုံးလုံး အလူးအလဲ ခံရေသာ ရဲမက္တို႔တြင္ ညေနစာ မရွိေတာ့။


“ဟုတ္သကၺာ ... အခုမွ ဆာလိုက္တာ” 

“ဗ်ိဳ႕ ... ပဲ့နင္းႀကီး ... ဟမင္း ဆာသယ္ဗ်ိဳ႕ ... ဟမင္း မေကၽြးေတာ့ဘူးလား” 

“တပ္ေတာ္ႀကီး တခုလုံး ဒီေလာက္ ျဖစ္ေနတာ ဘယ္က  ပာမင္း အဲေလ ... ထမင္း ရမွာတုံး ၿပိတၱာရဲ႕”


ကိုရင္ပိုက္က လွမ္းေဟာက္သျဖင့္ ရယ္ၾကသည္။ အသံေတြသာ ၾကားေနရေသာ္လည္း တေယာက္ကို တေယာက္ မျမင္။ သည္းသည္းထန္ထန္ ရြာေနဆဲ မိုးေပါက္မ်ားႏွင့္ အေမွာင္ထု ၾကားတြင္ မျမင္မစမ္းပဲ ေအာ္ဟစ္ ေျပာေန ၾကရေလသည္။


“ထမင္း ဆာတယ္ ... အေမေရ ... ထမင္း ဆာတယ္ဗ်ိဳ႕” 


ရဲမက္ တေယာက္က ပ်စ္ပ်စ္ခၽြဲခၽြဲ ထေအာ္ျပန္သည္။ 


ကမ္းေပၚမွ အသံ တသံက ျပန္ေအာ္သည္။ “ေအာ္မေနနဲ႔ ... ငါ့သားေရ၊ မင္း အေမေတာ့ မရွိဘူး။ ဆာယင္ ကမ္းေပၚ တက္ခဲ့။ ဒီမွာ မင့္အဘ ငါ ရွိတယ္။ ရႊံ႕ႏွစ္ေတြ ေကၽြးမယ္”


ဝါးကနဲ ရယ္ၾကသည္။


ကၽြႏု္ပ္ ေခါင္းကို ဆတ္ကနဲ ေထာင္လိုက္ဓိသည္။ ရင္ထဲမွာ ဒိတ္ကနဲ ျဖစ္သြားသည္။ တကိုယ္လုံးလည္း ျဖန္းကနဲ ျဖစ္သြားသည္။


ကမ္းေပၚမွ ေအာ္လိုက္သည့္ အသံကား ငသံဒုတ္၏ အသံ။ သင္း အသံမွ သင္းအသံ စစ္စစ္။ မေအာင့္အည္း မဆီးတားႏုိင္။ ကၽြႏ္ုပ္ သံကုန္ ေအာ္မိေတာ့ၿပီ။


“ငသံဒုတ္လား ... ငသံဒုတ္လားေဟ့ ...”

“စိႏၲေက်ာ္သူလား။ ဟုတ္တယ္ဗ်ိဳ႕ ... က်ဳပ္ ငသံဒုတ္”

“ငသံဒုတ္၊ မင္းကြာ ... မင္း ... မင္း”

“ပဲ့နင္းႀကီး တေယာက္ေလာက္ လႊတ္ေပးစမ္းပါဗ်ိဳ႕။ က်ဳပ္ ဒီမွာ ႏုံးထဲမွာ နစ္ေနတယ္။ ထလို႔ မရဘူး။ ေအာ္ေနတာလဲ ၾကာၿပီ။ ဘယ္ေယာက္ဖမွ မၾကားၾကဘူး”


ကိုရင္ပိုက္က ရဲမက္တေယာက္ကို ကမ္းေပၚသို႔ လႊတ္လိုက္သည္။ ရဲမက္သည္ အထပ္ထပ္ ေလွနံခ်င္း ဆက္ထားေသာ ေလွမ်ားေပၚမွ ကူးျဖတ္ကာ ကမ္းေပၚသို႔ တက္သြားရသည္။


တေယာက္ တေယာက္ မျမင္ရေသာေၾကာင့္ အသံေပးကာ ေမးစမ္း ေနၾကရသည္။


သို႔ျဖင့္ပင္ ငသံဒုတ္ ျပန္ေရာက္လာ ေလသည္။


ကၽြန္ုပ္ သူ႔ကို ေျပးဖက္လိုက္သည္။


“ငသံဒုတ္ရယ္ ... မင္းေသၿပီလို႔ ငါ ထင္ေနတာ။ ငါ ဝမ္းသာလိုက္တာ”

“အား ... စိႏၲေက်ာ္သူ၊ က်ဳပ္ကို မဖက္နဲ႔။ တကိုယ္လုံး ႏုံးေတြ ရႊံ႕ႏွစ္ေတြနဲ႔ ျမင္မေကာင္းဘူး။ ၾကည့္ပါလား၊ အဲေလ ... ဒီေလာက္ ေမွာင္ေနတာ ၾကည့္လဲ ျမင္ရမွာမွ မဟုတ္ပဲ။ ဟဲ ... ဟဲ” 

“ေနပါဦး။ မင္းက ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ကမ္းေပၚ ေရာက္ေနတာလဲ၊ ႏုံးထဲ ဘယ္လိုလုပ္ နစ္သြားတာလဲ”

“လႈိင္းလုံးႀကီး တခ်က္ ပုတ္လိုက္ပါေရာ၊ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ က်ဳပ္က သံခ်ိတ္ကို ႏုံးထဲမွာ တအား စိုက္ထား ၿပီးသားဗ်။ လႈိင္းက အ႐ိုက္မွာ သံခ်ိတ္ခ်ည္ထားတဲ့ ႀကိဳးစကို ဆြဲကိုင္ထားေတာ့ က်ဳပ္တကိုယ္လုံး ကုန္းေပၚ လြင့္သြားတာေပါ့။ လူကို အေျမာက္ဆန္ က်ေနတာပဲ။ တကတည္း လြင့္တက္သြားၿပီး စြပ္ကနဲ ႏုံးထဲ ဝင္သြားတာပဲဗ်ာ။ ေခါင္းနဲ႔ စိုက္က်ယင္ေတာ့ ကိစၥအေခ်ာပဲ။ ကံေကာင္းလို႔ ေျခေထာက္နဲ႔ က်တာ။ ကတည္းဗ်ာ လူကို အရွင္လတ္လတ္ ေျမမ်ိဳတာပဲ။ ရင္ဘတ္ အထိကို ျမဳပ္ဝင္ သြားတာဗ်။ လႈပ္လို႔လဲ မရ၊ ႐ုန္းလို႔လဲ မရ။ အဟီး ... က်ဳပ္က ေရမွာသာ မေၾကာက္တာကိုး၊ ႏုံးနဲ႔လဲ ေတြ႕ေရာ ေခြးဝဲစား ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။ ေအာ္လိုက္ ရတာလဲ အသံကို ျပာလို႔၊ လည္ေခ်ာင္းေတြကို နာလို႔။ ဘယ္အေဖမွ မၾကားၾကဘူး။ အေရးထဲဗ်ာ၊ မွက္ေတြ ျခင္ေတြကလဲ သူတို႔ အေမလင္ က်ေနတာပဲ။ ဝိုင္းတြယ္ လိုက္ၾကတာ ...။ လူကို ေသြးေတာင္ မရွိေတာ့ဘူး ထင္တာပဲ။ ပဲ့နင္းႀကီး၊ တငုံေလာက္ေတာ့ ေပးဗ်ာ။ က်ဳပ္ တကိုယ္လုံး ကိုင္႐ိုက္ ထားသလို ျဖစ္ေနၿပီ။ ခ်မ္းလိုက္တာကလဲ ၿမီးေညာင့္႐ိုးကို က်ိန္းေနၿပီ”


ငသံဒုတ္က သြားခ်င္း တထပ္ထပ္ ႐ိုက္သံျဖင့္ ရွင္းျပရွာသည္။ 


“မေအေပး။ လူတကာ လိုက္စေနတဲ့ ေကာင္။ ဒါမွ မွတ္မယ္။ ေရာ့ - အရက္။ အကုန္မ်ိဳ မပစ္နဲ႔ဦး”

“အခ်မ္းေျပေပါ့ဗ်ာ။ တဗူးေလာက္ပါပဲ။ အား ... အရက္ကလဲ ျပင္းပါ့ဗ်ာ”

“မေသေကာင္း မေပ်ာက္ေကာင္း၊ ငသံဒုတ္ရယ္။ ငါက မင္း ဝဲထဲ ေရာက္သြားၿပီ မွတ္တာ”

“ဝဲထဲ ေရာက္လို႔ကေတာ့ ေပ်ာ္စရာႀကီးပဗ်ာ။ အခုဟာက။ ဗ်ိဳ႕ - စိႏၲေက်ာ္သူ ... ေနာက္ကို ရတုေလး ဘာေလး စပ္ရင္ က်ဳပ္ကို မွက္ေတြ ျဖဳတ္ေတြ ကိုက္တဲ့အေၾကာင္း ထည့္စပ္စမ္းဗ်ာ”

“ေခြးမသားရဲ႕၊ မင္း တေယာက္တည္းမ်ား အဲဒီ မွက္ေတြ ျခင္ေတြက ဝိုင္းခ်စ္ ေနၾကတယ္ ထင္သလား။ ဒီမွာ တပ္ေတာ္ႀကီး တခုလုံး ဖူးဖူးထေနၿပီ”

“ဟုတ္လား၊ ေကာင္းသဗ်ာ။ ေလွေတာ္သားတို႔ရဲ႕ အလွဴဒါနႀကီးေပါ့။ ဟား ... ဟား ... ဟား”

“ဟား ... ဟား ... ဟား ... ဟား”

“ကိုင္း - ၿပိတၱာျမဴး ျမဴးမေနၾကစမ္းနဲ႔။ ေလွခ်င္းကပ္ၿပီး ကမ္းကို ဆိုက္ထားႏုိင္ေအာင္ လုပ္ၾကရဦးမယ္။ တခ်ိဳ႕ ေလွေတြက ျမစ္ထဲမွာ ေမ်ာေနတုန္း”

“လုပ္လိုက္ဟ”


ေအာ္သံ၊ ေခၚသံ၊ ေမးသံ၊ ေျဖသံမ်ားျဖင့္ ဆူညံသြား ျပန္သည္။ မိုးကလည္း တဝုန္းဝုန္း ရြာေကာင္းဆဲ။ မိုးထဲမွာပင္ ေလွခ်င္းကပ္၍ ကမ္းသို႔ အရအမိ ဆိုက္ၾကရသည္။ ကမ္း ဆိုေစကာမူ၊ စင္စစ္ ကုန္းျမင့္ေျမလပ္ အလ်င္းမရွိေသာ ရႊံ႕ေစး၊ ႏုံးေျမအတိ ၿပီးေသာ ရႊံ႕ေတာႀကီးပင္ ျဖစ္ေလသည္။


“ကိုရင္ဩ ... ခင္ဗ်ားက ဒီေနရာမွာပဲ ရပ္ေနသလား၊ ဘာလုပ္ ေနတာလဲ”


အနီးသို႔ ေရာက္လာေသာ ကိုရင္ပိုက္၏ အသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ကၽြန္ုပ္မွာ သူ႔ကို ဘာျပန္ေျပာရမွန္း မသိ။ ငသံဒုတ္ ကိစၥေၾကာင့္ သူ႔ကို ေအာ္ဟစ္ က်ိန္ဆဲ ဓိသည္မ်ားကို ေတြးမိၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမိသည္။


“ကိုရင္ဩ ...”

“ဗ်ာ ...”

“ေပါင္းမိုးထဲ ဝင္ေလဗ်ာ"

“ႀကိဳးေျဖလို႔ မရဘူးဗ်”

“ဘယ္လို”

“ေပါင္းမိုးနံရံနဲ႔ က်ဳပ္ကိုယ္က်ဳပ္ ခ်ည္တုပ္ထားတာ။ ေျဖလို႔ မရေတာ့ဘူး”

“ဪ ... ျဖစ္ရေလဗ်ာ။ မွန္းစမ္း”


သူက ကၽြန္ုပ္ ကိုယ္ေပၚမွ ႀကိဳးမ်ားကို ေျဖေပးသည္။ ခက္ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးေျဖယင္း - 


“ေစာေစာက ျဖစ္ခဲ့တာေတြ ေမ့လိုက္ပါဗ်ာ။ ကိုရင့္ကို က်ဳပ္ နားလည္ပါတယ္။ ငသံဒုတ္ ေသာကေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားစိတ္ေတြ ထိန္းမရ ျဖစ္သြားတာပါ။ အခုလဲ ငသံဒုတ္ ျပန္ေရာက္လာၿပီ မဟုတ္လား”


ကၽြႏ္ုပ္ အားယူ၍ ေျပာရ ေလေတာ့သည္။


“က်ဳပ္ကို ခြင့္လႊတ္ပါဗ်ာ။ အမွန္ေတာ့ ကိုရင္ဟာ လုပ္သင့္တဲ့ ကိစၥကို လုပ္သြားတာပါ”

“ကဲပါဗ်ာ။ ၿပီးတာေတြ ၿပီးသြားပါၿပီ။ ကဲ - ႀကိဳး ေျဖၿပီးၿပီ။ ကိုရင္ အထဲဝင္ေတာ့”


ေလွဝမ္းထဲမွ ေရစပ္စပ္ကို နင္းျဖတ္ကာ သူ႔ေနာက္မွ တိတ္ဆိတ္စြာ လိုက္ခဲ့ေတာ့သည္။ ေပါင္းမိုးေအာက္ ေရာက္ေသာအခါ ကိုရင္ပိုက္က ကၽြန္ုပ္လက္ကို စမ္း၍ လက္ထဲသို႔ ဗူးးသီးေျခာက္ဗူး တဗူး ထည့္ေပးသည္။ 


“မလုပ္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ လုပ္လိုက္ ကိုရင္ဩ။ ခုခ်ိန္မွာ ဗိုက္ထဲ ဒါ ထည့္မထားရင္ ခ်မ္းလြန္းလို႔ ေသြးခဲသြားမယ္”


ဗူးကို ႏႈတ္ခမ္း၌ ေတ့ကာ ေစာင္းခ် လိုက္ရေလသည္။


“ေဟး ... အညာသား ပဲစား ... ငသံဒုတ္”

“ဘဝတုံး၊ ေအာက္သား ငါးပိစား ငလုံးေရ”

“အံမာ ေအာက္သား ငါးပိစားတဲ့။ တို႔ေအာက္ျပည္ ေအာက္ရြာ အေၾကာင္း သိၿပီလားကြ"

“သိပါၿပီ ခင္ဗ်ာ။ သိပါၿပီ ခင္ဗ်ာ။ ေအာက္မိုး ေအာက္ေလ ပီသပါေပတယ္”


သည္မွ်ေလာက္ေသာ မိုးေရထဲ အေမွာင္ထဲတြင္ သူတို႔မို႔ ေနာက္ေျပာင္ႏုိင္အား ၾကပါေပသည္။


“လြမ္းရတဲ့ထဲ အခ်မ္း ကပ္ေသးသကၺာ ...”

“အံမာ ... ငၿဖိဳးသာေလး မင္းက လြမ္းသတဲ့လား”

“လြမ္းရတယ္ ေရာင္းရင္းေရ။ ပုဆိုးတန္းတင္ခါနီး တပ္ထြက္လာတာ ခမ်ာေလး ... ခုလို မိုးရြာေနတုန္း ဘယ္လိုမ်ား ေနရွာပါလိမ့္မလဲ”

“လုပ္ေပးကြ အေရးထဲ ရည္းစားေရာဂါ ထတဲ့ ေကာင္က ရွိေသးတယ္။ ဦးဩေရ။ ခင္ဗ်ားမ်ား စာစပ္ယင္ အဲဒီေကာင္ရဲ႕ ေရာဂါပါ ထည့္စပ္လိုက္ဗ်ာ”

“မင္းႏွမ အေၾကာင္းပါ ထည့္စပ္ခိုင္း ပါလားကြ”

“မျဖစ္ဘူးေလ။ ငါ့ႏွမကို ပဲ့နင္းႀကီး ဦးပိုက္နဲ႔ ေပးစားဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီးသား”


အေမွာင္ထဲမွ ရဲမက္တို႔၏ အသံမ်ားသည္ ကၽြန္ုပ္ ရင္တြင္းသို႔ ခြန္အားႀကီးေတြ ခုန္ေပါက္ေျပးဝင္ လာၾကေခ်သည္။ အလြမ္းရွင္ကို ကၽြန္ုပ္ အကယ္ပင္ စာနာဓိေပသည္။ သူ ဘယ္အရပ္ကနည္း၊ သူ႔ခ်စ္သူ ဘယ္သူနည္း၊ အကယ္ပင္ ထိမ္းျမားအံ့ ဆဲဆဲတြင္ သူ တပ္ထြက္ခဲ့ရ ေလသလား။


သည္းထန္ေသာ မိုးႏွင့္ ပိန္းပိတ္သား အေမွာင္တို႔ ေအာက္မွ မျမင္စြမ္းသာေသာ ျမင္ကြင္းသည္ ေလွေတာ္သား ရဲမက္တို႔၏ အသံမ်ားျဖင့္ပင္ ႐ုပ္သြင္ ထင္ရွားေနသည္။ အက်ပ္က်ပ္ အညပ္ညပ္ အျခားမလပ္ ရွိေနေသာ ေလွခ်င္း မွီတြဲ၍ ကမ္းဆီသို႔ ဆြဲယူပုံမ်ား၊ တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ ဆိုမနာ ဆဲမနာ ေနာက္ေျပာင္ၾကပုံမ်ား။ ရႊံ႕ႏြံ ႏုံးေတာ ကမ္းစပ္တြင္ ျဖစ္သလို ဆိုက္ကပ္ၾကရပုံမ်ား။ ထို႔ေနာက္ ငၿဖိဳးသာတို႔လို အခ်မ္းႏွင့္ အလြမ္းကို သိသိမွတ္မွတ္ ခံစား ေနၾကရွာေသာ ရဲမက္ငယ္မ်ား။


ပဲ့စင္ဆီမွ ငသံဒုတ္က တခ်က္ ေအာ္လိုက္ျပန္သည္။ 


“ေမြးေမေရ ... သား သိပါၿပီ ခင္ဗ်။ ေအာက္ျပည္ ေအာက္ရြာ ေအာက္မိုး ေအာက္ေလ ပီသပါေပတယ္ဗ် ..."


“ဘယ္တြင္မလပ္၊ ေလွခ်င္းက်ပ္၍ ၊ ကမ္းရပ္မွီတြဲ၊ ဆိုဆဲမနာ ...” “ရႊံ႕ေစးထူထပ္၊ ေျမလပ္ကုန္းခင္၊ မျမင္ေျမာက္ေတာင္၊ ညဥ့္ေမွာင္ရီနက္ ...”

“ညဥ့္ေန႔မစဲ၊ ျဖန႔္ၾကဲဆြတ္ရႊမ္း၊ အလြမ္းရွိေဟာင္း၊ အခ်မ္းေလာင္းခဲ့၊ သိန္းေသာင္းလူမ်ိဳး၊ မရႊင္ညႇိဳးသည္။ ေအာက္မိုးေအာက္ေလ ပီေတာ့၏”


“တကယ္ ေျပာတာပါကြာ၊ တကယ္ပါ”


ရဲမက္ငယ္က ပခုံးေပၚမွ မွက္ႀကီး တေကာင္ကို ျဖန္းကနဲ လက္ဝါးႏွင့္ ႐ိုက္ယင္း သူ႔စကားကို ဆက္ေလသည္။


“တို႔ရဲမက္ ေလွေတာ္သား ဘဝ ခုလို ၾကမ္းတမ္း ခက္ခဲတာကိုေတာ့ သူက သိမွာ မဟုတ္ဘူး၊ သူက အထင္လြဲေနတာ”

“ေအး ... ဟုတ္တယ္၊ ငါ့ခ်စ္သူကလဲ ဒီလိုပဲ စကားနာ ထိုးတာပဲ”

“ေပာ့ေကာင္ေတြ၊ ေဟ့ေကာင္ေတြ စကားအဟုတ္ လုပ္ၿပီး ေျပာမေနနဲ႔ေနာ္၊ တကယ္ေကာ ရည္းစား ရွိလို႔လား”

“ရွိတာပ ေရာင္းရင္း ... သူနဲ႔ ငါက သူအပ်ိဳေဖာ္ မဝင့္တဝင္ ကတည္းက ခ်စ္ခဲ့ၾကတာ၊ သူေလး ၾကက္ေတာင္စည္းအရြယ္ ကတည္းက”

“တူလိုက္ေလ ေရာင္းရင္းရာ၊ ငါ့ေကာင္မေလး ကလဲ ငယ္ခ်စ္ပဲကြ၊ မိန္းမသူ ဆိုေတာ့ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ အထင္လြဲ ရွာတာမ်ိဳးပကြာ"

“စစ္ခ်ီ ထြက္လာတာကိုကြာ၊ စစ္ထဲမွာ ေပ်ာ္လို႔တဲ့၊ သူ႔ကို မခ်စ္လို႔၊ ၿပီးေတာ့ စစ္ကို ယိုးမယ္ဖြဲ႕ၿပီး ေရာက္ေလရာ ဇာတိရပ္ရြာက မိန္းကေလးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ခ်င္လို႔တဲ့၊ ကိုင္း - မခက္လား”

“ေအးေလကြာ၊ တို႔မ်ားမွာ သူတို႔ အထင္လြဲ ခံရတာက တဘက္၊ စစ္ခရီးမွာ ဒုကၡ ေရာက္ရတာက တဘက္နဲ႔“

“အဲဒီေတာ့ မင္းတို႔က တပ္ေတာ္နဲ႔ လိုက္ရတာကို စိတ္ခါးလ်ား ၾကတယ္ေပါ့ေလ”

“မဆိုင္လိုက္ေလကြာ၊ ေလွေတာ္သား ရဲမက္ဘဝနဲ႔ လိုက္ရတာက အရသာ တမ်ိဳး၊ ခုလို ... ခ်စ္သူ ရည္းစားေတြ အေၾကာင္း ေျပာယင္း လြမ္းေနရတဲ့ အရသာက တမ်ိဳးကြ”


ျဖန္းကနဲ ျခင္႐ိုက္လိုက္ ျပန္သည္။


ကၽြႏ္ုပ္ ျပံဳးလိုက္မိသည္။ ညြတ္ႏူး စာနာေသာ ေဝဒနာသည္ ႏွလုံးေသြးႏွင့္အတူ တကိုယ္လုံးသို႔ ေခြလွည့္ပတ္ ေနေခ်သည္။ ဪ ... ေလွေတာ္သားတို႔ ဘဝ။


“လင္းေရာင္ သမ္းလာၿပီးေပာ့”


ေပါင္းမိုးထဲမွ ထြက္ခဲ့သည္။


ပ်ိဳ႕အန္လာေသာ အ႐ုဏ္၏ အလင္းေၾကာင့္ ျမစ္ျပင္သည္ ရဲရဲနီလာသည္။


ယခုမွပင္ ဝန္းက်င္ကို သဲကြဲစြာ ျမင္ရေတာ့သည္။


ကမ္းစပ္မွ ရႊံ႕ႏြံ ေစးပ်စ္ ႏုံးခင္းမ်ား၊ ညက မုန္တိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ဖ႐ိုဖရဲ ျဖစ္ေနၾကေသာ ကိုင္းပင္ က်ဴပင္မ်ား။


ရဲမက္တိုင္း၏ မ်က္ႏွာျပင္၊ လည္ပင္းႏွင့္ ပခုံးလက္ျပင္မ်ားးကား ျမင္မေကာင္း။ မွက္၊ ျခင္၊ ျဖဳတ္တို႔ ဒဏ္ေၾကာင့္ အပိန္႔ အပိန႔္ႀကီးမ်ားး ဖူးထ ေနၾကတာ တေယာက္ကို တေယာက္ ၾကည့္ယင္း ရယ္ေနၾကသည္။


“ေအာက္ျပည္ ေအာက္ရြာ ... မိုးသက္ ေလျပင္း မုန္တိုင္း ... တဲ့။ ေအာင္မယ္ေလး ... ၾကားဖူးထားတဲ့ အတိုင္းပါပဲဗ်ိဳ႕”


ပဲစင္ေပၚမွ ငသံဒုတ္သည္ သံရွည္ဆြဲ၍ ေအာ္ေနသည္။ 


“ကိုင္း ... ပဲ့နင္းႀကီးေရ ... က်ဳပ္ အိပ္ေတာ့မယ္ဗ်ာ။ မိုးလဲ ေသာက္ၿပီ။ မုန္တိုင္း ထပ္က်လဲ မႏႈိးနဲ႔ေတာ့ဗ်ိဳ႕ ...။ ေရေအာက္အထိ တခါတည္း အိပ္လိုက္သြားေတာ့မယ္။ မ်က္လုံးေတြ ဖြင့္မရေတာ့ဘူးဗ်”


ငသံဒုတ္ ပဲ့စင္ေပၚမွာပင္ ေခြလွဲခ်ေလသည္။ 


မိုးတိမ္တို႔ကား မႈိင္းေဝရီေနဆဲ။


မုန္တိုင္း၏ ႏႈတ္ဆက္သံ ေလျပည္႐ိုင္းက တသြင္သြင္ ျမဴးေနဆဲ။


ေလွေတာ္သားတို႔ကား တေမွ်ာ္တေခၚ ေလွမ်ားေပၚတြင္ အတုံးအ႐ုံး လဲေလ်ာင္း အိပ္ေပ်ာ္ ေနၾကရွာသည္။ အခ်ဳိ႕ ေလွမ်ားသည္ ကမ္းထက္ ရႊံ႕ေျမေပၚတြင္ ေမးတင္လ်က္သား။ အခ်ိဳ႕ ေလွမ်ားမွာ ပဲ့ခ်င္း ဦးခ်င္း ေျပာင္းျပန္ ထိကပ္လ်က္သား။ အခ်ိဳ႕ ေနရာမ်ားတြင္ ေလွသုံးစင္း အစု။ ေလးစင္း အစု။ 


တပ္ေတာ္ႀကီးကား၊ နံနက္ မိုးေသာက္မွပင္ အနားရေပေတာ့သည္။ 


ေကာင္းကင္သို႔ ေမာ့္ၾကည့္လိုက္မိသည္။ 


တိမ္စမွ်င္တို႔သည္ ျမင့္မားစြေသာ အထက္ဆီတြင္၊ တဟုန္ထိုး ပ်ံသန္း ေနၾကေလသည္။ မိုးသားတိမ္တိုက္တို႔ ထြက္ေျပး ဆုတ္ခြါခန္း။ 


ရႊံ႕နံ႔သင္းေသာ မိုးသက္ေလကိုပင္၊ ကၽြန္ုပ္ တႏွစ္တၿခိဳက္ ႐ႈိက္သြင္းလိုက္မိသည္။ ကြန႔္ျမဴး လႈပ္ခတ္ေနေသာ လိပ္ျပာ တေကာင္၏ အေရာင္စုံ ေတာင္ပံကို ျမင္ရသေယာင္။ ထိုလိပ္ျပာကား ကၽြန္ုပ္၏ ရင္တြင္းတြင္ ရွိေနေလသည္။ 


ကညစ္ႏွင့္ ေပကို ေနာက္မွ ကိုင္ရေတာ့မည္။ 


ယခု ေလာေလာဆယ္မူ ႏႈတ္မွပင္ ...။ 


“ဓႏုျဖဴတြင္၊ ထြက္သိုက္ဝင္လွ်င္၊ စက္ရွင္ရႊန္းေတာက္၊ စံကြန္းေထာက္က၊ ေတာင္ေျမာက္အုံ႔မႈိင္း၊ ေရွ႕အတိုင္းလွ်င္၊ မွီခိုင္းကမ္းရပ္၊ တင္းက်မ္းစပ္မွ်၊ မလပ္ဆိပ္ခင္း၊ ေလျပင္းလႈိင္း႐ိုက္၊ ဝဲဝိုက္ကလိုင္၊ မႏုိင္ခိုင္းမက္၊ ပဲ့တက္မစား၊ ထိုးဝါးမမီ၊ ခတ္ခ်ီမပါ၊ ေရႀကီးရာတြင္၊ ႐ႈပ္လာေလွခ်င္း၊ ဦးသြင္းပဲ့ဆုတ္၊ ခ်ိတ္ကုတ္မျမဲ၊ ေရထဲကူးသန္း၊ ျမဳပ္မြန္းစုတ္ဖြား၊ ႀကိဳးမ်ားငင္ႏႊဲ၊ ခုန္ဆြဲေဘာင္ကိုင္း၊ ကမ္းယံခိုင္း၍၊ ေလွတိုင္းပဲ့ပန္း၊ စခန္းမလွ၊ ဆိုက္ၾကရသည္၊ ခ်ဳပ္ညမႈိင္းေဝ ရီေတာ့၏။ 


တစုလူရွင္၊ အတင္တင္တိ၊ ဘယ္တြင္မလပ္၊ ေလွခ်င္းက်ပ္၍၊ ကမ္းရပ္မွီတြဲ၊ ဆိုဆဲမနာ၊ ညစာေဝးလံ၊ ျမစ္ယံကမ္းေမွး၊ ရႊံ႕ေစးထူထပ္၊ ေျမလပ္ကုန္းခင္၊ မျမင္ေျမာက္ေတာင္၊ ညဥ့္ေမွာင္ရီနက္၊ ဗိုလ္ရဲမက္တို႔၊ စိတ္စက္ကြဲၿပိဳ၊ ရွိသည္ကိုလည္း၊ တိမ္ညိဳယွက္ေစ့၊ မိုးလုံးေဝ့၍၊ ညဥ့္ေန႔မစဲ၊ ျဖန႔္ၾကဲဆြတ္ရႊမ္း၊ အလြမ္းရွိေဟာင္း၊ အခ်မ္းေလာင္းခဲ့၊ သိန္းေသာင္းလူမ်ိဳး၊ မရႊင္ညႇိဳးသည္၊ ေအာက္မိုးေအာက္ေလ ပီေတာ့၏။ 


ယခုမူပင္၊ သို႔ျဖစ္အင္ကို၊ ပန္းရင္မသည္း၊ ၿမိတ္စို႔စည္းက၊ ေနာင့္ခ်ည္းၾကင္ခ်စ္၊ ေမတၱာရစ္သား၊ က်စ္လ်စ္ေစာင့္ၾကပ္၊ ျပစ္မစပ္မူ၊ တပ္အပ္မသိ၊ ေပ်ာ္ဖြယ္ရွိ၍၊ ဇာတိသူ႔ခြင္၊ စစ္မွာရႊင္ဟု၊ မွတ္ထင္ေလႏုိး၊ စိုး၍ေလာင္လွ်င္၊ သို႔ရာတြင္ကို၊ ေနဝင္မိုးေသာက္၊ ႏွင္ေျခာက္မဆုတ္၊ မွက္ျခင္ျဖဳတ္လည္း၊ ကိုက္စုပ္ေသြးရဲ၊ ဆုပ္၍ၾကဲသို႔၊ ထူးကဲျခင္ရန္၊ ကာတန္မလုံ၊ ဆင္းရဲပုံခဲ့၊ ေစးခ်ဳံပိတ္ေပါင္း၊ ကိုင္းေအာင္းေဘာင္က်ဴ၊ ထပ္တူမႈိင္းေဝ၊ မိုးေလေဆာ္ျမဴး၊ လြမ္းေစႏူးသည္၊ ၾကားဖူးသည္ႏွင့္ ညီေတာ့၏။ ။”


ဤ ပိုဒ္စုံရတုကို ေပေပၚမွာ ေရးစီၿပီးမွပင္၊ ေလွေတာ္သားတို႔ကို ဖတ္ျပရေတာ့မည္။ ငသံဒုတ္ ကိုလည္း သူ အိပ္ရာက ႏုိးမွပင္ ရြတ္ျပေတာ့မည္။ အခုေတာ့ သူ အိပ္ရွာပါေစ။ သူတို႔ အိပ္ရွာပါေစ။ သူတို႔ အိပ္ၾကရွာပါေစ။ 


ကၽြန္ုပ္ထံမွ မယ္ဘြဲ႕၊ ေမာင္ဘြဲ႕၊ သစၥာတိုင္သံမ်ားကိုခ်ည္း ေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကကုန္ေသာ ေရႊနန္းေတာ္ထြက္ မင္းညီမင္းသားမ်ားႏွင့္တကြ၊ ကၽြန္ုပ္၏ စာဆိုႏွလုံးသားကို နားလည္ေသာ အေလာင္းမင္းတရားၿပီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္၊ ဤ “ဓႏုျဖဴတြင္” ခ်ီ ရတုကို သေဘာေပါက္ လက္ခံႏုိင္ၾက ေပလိမ့္မည္။ 


ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာထဲ စာထဲတြင္၊ သူ႔အေၾကာင္းကို ထည့္စပ္စမ္းပါဟု အျမဲ ေျပာတတ္ရွာေသာ ငသံဒုတ္ကိုလည္း ေျပာျပရဦးမည္။ 


“ဒီရတုထဲမွာ မင္းအေၾကာင္း၊ ငါ့အေၾကာင္း၊ ကိုရင္ပိုက္အေၾကာင္း ဆိုၿပီး သီးျခားေတာ့ မပါႏုိင္ဘူးေပါ့ကြာ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီရတုကို မင္း ဖတ္ၾကည့္ရင္ မင္း၊ ငါ အပါအဝင္ ေဟာဒီ ေလွတပ္ေတာ္ႀကီး တခုလုံးက ရဲမက္ ေလွေတာ္သားေတြရဲ႕ ႏွလုံးသားေတြ အားလုံး ပါဝင္ ေနလိမ့္မယ္။ ဒီ “ဓႏုျဖဴတြင္” ခ်ီ ရတုဟာ အမွန္ေတာ့ ႐ိုး႐ိုးေလးပါ၊ ႐ိုး႐ိုးေလးပါ ငသံဒုတ္ရယ္ ...”။ 


------------


ခ်စ္ဦးညိဳ 


(စစ္သူႀကီးဒလဗန္းႏွင့္ အျခားဝတၳဳရွည္မ်ား (၁၉၈၆))


[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ားေပ့ဂ်္မွကူးယူပါသည္။ေပ့ဂ်္အားေက်းဇူးတင္ပါသည္။]


No comments:

Post a Comment