Friday, 31 May 2019

ဤသို႔ပင္ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္ #မစႏၵာ

#ဤသို႔ပင္ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္ 


#မစႏၵာ


သုဝဏၰသာမ သတို႔သားသည္ မ်က္မျမင္ မိအိုဖအိုတို႔အား လုပ္ေကၽြးျပဳစုသူ ျဖစ္သည္။ အဆိပ္လူးေသာ ျမားက ရင္ဝတြင္ စူးဝင္ခဲ့ေသာ္လည္း သစၥာတန္ခိုးေၾကာင့္ ျမားဆိပ္ ေလွ်ာက်ကာ အသက္ခ်မ္းသာခဲ့သည္။ ေရႊအိုးလည္း ရသည္။ မိဘႏွစ္ပါးလည္း မ်က္စိ အလင္း ရခဲ့ေလသည္။

သုဝဏၰသာမ အေၾကာင္းကို အဘြားအား သူ႔အေမက ေျပာျပခဲ့သည္။

အဘြားက အေမ့အား ေျပာျပသည္။

အေမက သူတို႔အား ေျပာျပခဲ့သည္။

သူတို႔ကတစ္ဖန္ သူတို႔၏ သားသမီးမ်ားကို ေျပာေျပၾကေလသည္။

သူတို႔၏ သားသမီးမ်ားကလည္း ေနာင္ လာမည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေလးမ်ားကို ေျပာျပၾကေပလိမ့္မည္။

ဤသို႔ပင္ ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။


* * * 


“စိန္ေဗဒါ”

“ဗ်ာ … အဘြား”

“ေရာ့ … ေခါက္ဆြဲတစ္လံုး သြားဝယ္စမ္း”


အဘြားက မတ္ေစ့ေလး တစ္ေစ့ ပစ္ေပးလိုက္သည္။ စိန္ေဗဒါက မတ္ေစ့ျဖဴျဖဴေလးကို လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ မိေအာင္ ဖမ္းရမ္း ခါတိုင္းလိုပင္ ျပံဳးမိ ရယ္မိေလသည္။ ခါတိုင္းလိုပင္ ေျပာမိေလသည္။


“အဘြားရဲ႕ … အဘြား ပိုက္ဆံတစ္မတ္နဲ႔ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ေခါက္ဆြဲ ဝယ္ရမလဲ”

“နင္က တစ္မတ္နဲ႔ မဝယ္လို႔၊ ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ဝယ္ခ်င္လို႔တံုး”

“အဘြားကလည္း … ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲ ဆိုရင္ သံုးက်ပ္၊ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ ဆိုရင္ ငါးက်ပ္”


စိန္ေဗဒါ၏ စကားကို ၾကားေတာ့ အဘြားက ခါတိုင္းလိုပင္ စိတ္ဆိုးေလသည္။


“ၾကံၾကံရယ္မွ ဖန္ဖန္၊ ေခါက္ဆြဲတစ္လံုးမ်ား ငါးက်ပ္တဲ့၊ ဟဲ့ … စိန္ေဗဒါ၊ ငါးက်ပ္ ဆိုတာမ်ား နင္က နည္းနည္းေနာေနာ ပိုက္ဆံ ေအာက္ေမ့ေနသလား၊ ဆန္တစ္အိတ္ ရတယ္ဟဲ့၊ ဆီတစ္ပံုး ရတယ္ဟဲ့၊ မေသမခ်င္း မွတ္ထား၊ ေနာက္ ငါ့ကို ေပါက္ကရေတြ လာ လာ မေျပာနဲ႔၊ မိျမရင္ … ညည္းသားကို ဆံုးမထားဦး ဟင္း … ”


အဘြားက ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ႀကိမ္းေမာင္းသည္။ စိန္ေဗဒါလည္း ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့ဘဲ သူ႔ေခါင္းကို သူကုတ္ရင္း ျပံဳးစပ္စပ္ႏွင့္ ၿငိမ္ေနေလသည္။


“သြား … ဟိုဘက္လမ္းထိပ္က ‘ကိုအက်ံဳး’ ဆိုင္ကို သြား”

“ကိုအက်ံဳး ဆိုင္”

“ေအး … ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ စပယ္ရွယ္ တစ္လံုး၊ မေက်ာ့ ဝယ္ခိုင္းလိုက္တာလို႔ ေျပာ”


မႈန္ရီ မြဲသီေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားကို အတင္းျပဴးၾကည့္ရင္း အဘြားက ေအာ္သည္။ စိန္ေဗဒါက ေနရာမွ ေလးတြဲ႕စြာ ထသည္။


“ကိုအက်ံဳး ဆိုင္ မထြက္ရင္ေကာ အဘြား”

“ထြက္မွာ ထြက္မွာ စိတ္ခ်၊ ဒီတ႐ုတ္က အင္မတန္ စီးပြားရွာေကာင္းတာ၊ ဆိုင္တစ္ရက္ မထြက္ရရင္ တစ္ရက္ အသက္တိုတယ္ ထင္တတ္တာ”


ေနပူပူ မိုးရြာရြာ ကိုအက်ံဳး ဆိုင္မထြက္ေသာေန႔ မရွိ။ မန္က်ည္းသား စဥ္းတီတံုးေပၚမွ ဝက္သားမ်ားကို ဓားႏွင့္ တေတာက္ေတာက္ စဥ္းေနရင္း သူ႔ဆိုင္ လာသမွ် လူမ်ားကို ေရႊသြားတဝင္းဝင္း ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္ ရယ္ျပေနတတ္သည္။ စားသူ၏ အႀကိဳက္ကို အင္မတန္ သိသည္။ မွတ္လည္း မွတ္မိသည္။ င႐ုတ္ေကာင္း မႀကိဳက္ဟု ေျပာထားသူကို ေနာက္တစ္ခါ င႐ုတ္ေကာင္း မပါေစရ။ ဘဲသားႏွင့္မွဟု ဆိုလွ်င္ ေယာင္၍မွ ဝက္သား မပါေစရ။ ယခုလည္း မေက်ာ့ေမ အဝယ္ခိုင္းလိုက္တာဟု ေျပာလွ်င္ သူ မႀကိဳက္ေသာ ၾကက္သြန္ၿမိတ္မ်ား လံုးဝ ပါလာေစမည္ မဟုတ္ေပ။ သူ ႀကိဳက္ေသာ တ႐ုတ္ငံျပာရည္ကိုကား အနည္းငယ္ ပိုထည့္ေပးလိုက္မည္ ျဖစ္သည္။


“ကိုအက်ံဳးက ခင္စရာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူ႔မိန္းမကို ငါးပိငံျပာရည္ မစားရဘူး ဆိုၿပီး ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာေတာ့ မေကာင္းပါဘူး”


အဘြားက ပက္လာက္ကုလားထိုင္ ေနာက္ေက်ာကို မွီခ်လိုက္သည္။ ကုလားထိုင္ လက္ရန္းတြင္ ခ်ိတ္ထားေသာ ပယင္းပုတီး ဝါဝါေလးကို ျဖဳတ္ယူၿပီး တစ္လံုး၊ ႏွစ္လံုး စ၍ စိပ္သည္။ သို႔ေသာ္ စိပ္ပုတီးဆီသို႔ အာ႐ံုမေရာက္ေသးေခ်။


“ငါးပိနံ႔ကေတာ့ နံတာေပါ့ေလ၊ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ မႀကိဳက္ရင္ ကိုယ္ မစားနဲ႔ေပါ့၊ သူမ်ား ႀကိဳက္လို႔ စားတာကိုေတာ့ စားပေစေပါ့၊ ငါလည္း ငါးပိနံ႔ မႀကိဳက္ပါဘူး၊ မုန္းတာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ သမီးတို႔အေဖ ငါးပိ စားခ်င္ေတာ့ က်ိဳျပဳေပးရတာပဲ၊ ဘယ္တတ္ႏိုင္မွာလဲ၊ လင္ရယ္ မယားရယ္လို႔ ျဖစ္ေနၿပီပဲဟာ၊ ကိုအက်ံဳး မိန္းမႀကီးကေတာ့ ပုသိမ္သူ၊ ငါးပိေတာထဲမွာ ႀကီးလာတာ၊ လင္ရေတာ့မွ ငါးပိမစားဘူး၊ နံတယ္ ဆိုေတာ့ ခက္သားလားဟယ္၊ တစ္ခါတေလ စားခ်င္လြန္းလို႔ ခိုးစားျပန္ေတာ့လည္း ကိုအက်ံဳးက အနံ႔ရၿပီး ‘ေခ်ာက္ကန္းမ ေခ်ာက္ကန္းမ’ နဲ႔ ဆဲျပန္ေရာ၊ ေနပါဦး၊ သူ႔နာမည္ ဘယ္သူပါလိမ့္”


မ်က္ခိုးမ်ား႐ိုက္ကာ မႈန္ရီေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားကို လက္ႏွင့္ ပြတ္ယင္း အဘြားက စဥ္းစားသည္။


“မလွစိန္လား၊ မေငြစိန္လား၊ တစ္ခုခုပါပဲ၊ မတင္လွ ထင္တယ္၊ အယ္ မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ ငါ့ႏွယ္ ပါးစပ္ဖ်ားမွာတင္ ေမ့ေနျပန္ပါၿပီ၊ မႏုစိန္ မႏုစိန္မ်ားလား၊ ဒါလည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ ဟဲ့ မျမရင္ ခဏ လာစမ္း”


“ရွင္ အေမ … လာၿပီ”


အသံက မီးဖိုေခ်ာင္မွ ထြက္လာေသာ္လည္း လူက ခ်က္ခ်င္း ေရာက္မလာေပ။ ခဏေနေတာ့ အဘြားက လည္ကို ဆန္႔ၾကည့္ကာ ထပ္၍ ေအာ္သည္။


“ဟဲ့ ျမန္ျမန္လာစမ္း ဆို”

“ထမင္းရည္ ငွဲ႔ေနလို႔ပါ အေမရဲ႕၊ လာပါၿပီ လာပါၿပီ”


မီးဖိုေခ်ာင္မွ ကတိုက္က႐ိုက္ ထြက္လာေသာ သမီးျဖစ္သူကို အဘြားက အလိုမက်စြာ ၾကည့္ပါသည္။ သူက စိတ္ျမန္သည္။ လာ ဆိုလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္မွ။ သြား ဆိုလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ထမွ ေက်နပ္သည္။ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေနလွ်င္ မႀကိဳက္ေပ။


“ျမရင္ရယ္၊ လူငယ္ပီပီ သြက္သြက္လက္လက္ သြားစမ္း လာစမ္းပါေအ၊ တကတည္း”

“ေဩာ္ အေမရယ္၊ ကၽြန္မ လူငယ္မွ မဟုတ္ေတာ့တာ၊ အသက္ပဲ ငါးဆယ္ေက်ာ္လို႔ ေျခာက္ဆယ္နား ကပ္ေနၿပီ၊ ေခါင္းပဲ တစ္ဝက္ျဖဴေနၿပီဟာကို”


သမီးျဖစ္သူ၏ စကားကို ၾကားေတာ့ အဘြားသည္ ကိုအက်ံဳးမိန္းမ၏ အမည္ကို ေမးရန္ ေမ့သြားသည္။ အတိတ္ကာလသို႔ ဝဲလွည့္ က်က္စားေနတတ္ေသာ စိတ္သည္ ပစၥဳပၸန္ အေျခအေနသို႔ ဖ်တ္ခနဲ ျပန္ေရာက္လာသည္။


“ေနပါဦး၊ သမီးက ေျခာက္ဆယ္ေတာင္ ရွိေတာ့မယ္ ဟုတ္လား၊ ဒါဆို အေမကေရာ”

“အေမက ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီေလ၊ အခုလာမယ့္ သီတင္းကၽြတ္ဆိုရင္ အေမ့အသက္ ရွစ္ဆယ့္ငါး”

“ဟုတ္လား၊ ႀကီးလွေပါ့ဟ”


အဘြားက အေရခြံမ်ား ႐ႈံ႕တြကာ ပိန္ေျခာက္ေနေသာ သူ၏ လက္ကေလး တစ္ဖက္ကို ေထာင္၍ ၾကည့္သည္။ အေရခြံက ႐ႈံ႕တြေနေသာ္လည္း အေၾကာေတြက အသြယ္သြယ္ အၿပိဳင္းၿပိဳင္း ေထာင္ထေနကာ သစ္ကိုင္းေျခာက္ႀကီးႏွင့္ တူေနေလသည္။


“အေမက သိပ္ကုသိုလ္ေကာင္းတာ အေမရဲ႕”

“ဘာေကာင္းလို႔တံုး ေအရယ္”

“ဒီအသက္အရြယ္ထိ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေနမေကာင္းမ်ား ျဖစ္ဖူးလို႔လား၊ ခုထိလည္း နားမေလးေသးဘူး၊ ေရွ႕သြားေတြ က်ိဳးေပမဲ့ အံသြားတခ်ိဳ႕ က်န္ေသးတယ္၊ တစ္ေန႔တုန္းက အမာစိန္ လာေပးတဲ့ ပဲႀကီးေလွာ္ေတာင္ ဝါးလို႔ ရေသးတယ္ မဟုတ္လား”

“မ်က္စိေတာ့ မႈန္ပါတယ္ ေအ”

“အဲဒါက မႈန္႐ံုတင္ပါ အေမရာ၊ မ်က္မွန္သာ တပ္လိုက္ရင္ အေသအခ်ာ ျမင္ရမွာ၊ အေမက မ်က္မွန္မွ မတပ္ခ်င္ဘဲ”

“တပ္ခ်င္ပါဘူးေအ … မ်က္ႏွာေပၚ ခ်ိတ္ထားရတာ ႐ႈပ္က႐ႈပ္သနဲ႔၊ စိတ္ညစ္စရာ”


အဘြားက သက္ျပင္းခ်သည္။ သတိေပးသူ ရွိလွ်င္ေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူ အိုမင္းမစြမ္း ရွိေနၿပီကို သတိရတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ခဏေနလွ်င္ ဘယ္လိုက ဘယ္လို ျပန္ၿပီး ေမ့သြားေလသည္ မသိ။ သူ႔ကိုယ္သူ သန္သန္မာမာ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ ရွိသည္ဟု ျပန္ၿပီး ထင္သြားတတ္ေလသည္။ စိတ္ကလည္း ျမန္သူမို႔ ဖ်ိဳးခနဲ၊ ဖ်တ္ခနဲ၊ ဇိုးကနဲ ဇတ္ခနဲ ထခ်င္ထိုင္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း စိတ္သာရွိ၍ ခႏၶာကိုယ္က မလိုက္ႏိုင္ေလေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မႏိုင္ဘဲ ခဏခဏ လဲၿပိဳတတ္ေလသည္။ လဲျပန္လွ်င္လည္း မိမိကိုယ္မိမိ ေဒါသျဖစ္ကာ “ဒီေလာက္ကေလးမွ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလား၊ ေသစမ္း၊ ေသစမ္း” ဟု ေရရြတ္မိတတ္ေလသည္။


“အေမ ညေန ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ ေသာက္ခ်င္လို႔လား”

“ေအး”

“စိန္ေဗဒါ သြားဝယ္တယ္ေနာ္ အေမ”

“ညည္းသား စိန္ေဗဒါက အင္မတန္ကို လွ်ာရွည္တယ္၊ ေခါက္ဆြဲတစ္လံုးမ်ား ငါးက်ပ္ ေပးရမေလး ဘာေလးနဲ႔ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ”


အဘြားက ေျပာရင္းဆိုရင္း ပစၥဳပၸန္အေျခအေနကို ေမ့သြားျပန္ေလသည္။


“အေမက မတ္ေစ့ေလး တစ္ေစ့ ေပးလိုက္ျပန္ၿပီ ထင္တယ္၊ ဟုတ္လား”

ေဒၚျမရင္က ျပံဳးရင္း ရယ္ရင္း ေမးသည္။ သူ႔ကို အဲသည္လို ျပံဳးလွ်င္ ရယ္လွ်င္ အဘြား နည္းနည္းမွ မႀကိဳက္။


“ေခါက္ဆြဲတစ္လံုး ဝယ္တာမ်ား မတ္ေစ့ မေပးလို႔ ဘာေစ့ ေပးရမတံုးေအ့၊ ငါ ေျပာလိုက္ရ ဟင္း … ”

“ကဲပါ အေမရယ္၊ အေမ့ဟာ အေမ ေပးခ်င္တာ ေပးပါ၊ ထမင္းအိုး တူးမွာစိုးလို႔ ခဏေနာ္ အေမ”


မီးဖိုေခ်ာင္ဘက္ကို ျပန္ေလွ်ာက္သြားေသာ သူ႔သမီးကို အဘြားက ေငးၾကည့္ေနရစ္သည္။ ဒီသမီးက သူ႔အေဖႏွင့္ အေတာ္တူသည္။ သူက အသားညိဳကာ ပိန္ၿပီး ပါးလ်ားသည္။ သူတို႔အေဖက အသားျဖဴၿပီး ဝသည္။ သမီးကလည္း အေဖႏွင့္ တူကာ ျဖဴျဖဴဝဝႀကီး ျဖစ္ေလသည္။ ေယာက္်ား‘ဝ’ တုန္းက ဗိုက္ရႊဲ႐ံုသာ ရႊဲသည္။ မိန္းမ ‘ဝ’ ေတာ့ ဗိုက္တင္မက တင္ပါးႏွစ္ဖက္ကပါ အဆီစုၿပီး ေကာက္လာသည္။


“ၾကည့္ပါဦး တင္ပါးႏွစ္ဖက္က လိမ့္လိမ့္ လိမ့္လိမ့္နဲ႔ ‘ဝ’ လိုက္တဲ့ ေကာင္မ”

အဘြားက စိပ္ပုတီးကို လက္ထဲတြင္ ဆုပ္ကိုင္ကာ စဥ္းစားျပန္သည္။


“မိျမၾကည္က ငါနဲ႔ တူၿပီး သြယ္တယ္၊ အေဖဆီက အသားျဖဴတာပါ ယူလိုက္ေတာ့ အေတာ္လွတယ္၊ ‘ျမရင္မ’ က်မွ ပကတိ ဖေအခၽြတ္စြပ္၊ သူ႔အေဖလိုပဲ စကားေျပာရင္ တိုျပတ္ျပတ္နဲ႔ မ်က္ႏွာထားက ဆိုးေသး”


သမီးတို႔အေဖကလည္း မ်က္ႏွာထား တင္းသည္။ ပီယဝါစာ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ စကားမ်ားကိုလည္း မေျပာတတ္ေခ်။ ပထမဆံုးအႀကိမ္ သူ အိမ္ကို စ၍ လာလည္စဥ္က အဘြားသည္ ခန္းဆီးၾကားမွ ေခ်ာင္းၾကည့္ရင္း “ဟင္ … မ်က္ႏွာထားႀကီးက ရွစ္ေခါက္ခ်ိဳးႀကီးနဲ႔ ေၾကာက္စရာႀကီး၊ အဲဒါႀကီး ငါ ယူရမွာလား၊ အေမတို႔က ရက္စက္လိုက္တာ” ဟု ဝမ္းနည္းပန္းနည္းႏွင့္ မ်က္ရည္က်ခဲ့ရေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ဒီလူႀကီးက မ်က္ႏွာထားသာ ဆိုးသည္။ သေဘာက မဆိုးလွေပ။ သူ႔အေပၚတြင္လည္း ၾကင္ၾကင္နာနာ ယုယုယယ ရွိခဲ့ေလသည္။

တစ္ခါေတာ့ သူက “ကိုကိုက လူႀကီးေတြ ေပးစားလို႔သာ အေက်ာ့ကို ယူတာ၊ ကိုကို႔ဟာကိုကို ဆိုရင္ အေက်ာ့ကို ႀကိဳက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု အားငယ္စိတ္၊ အငံု႔စိတ္ကေလးႏွင့္ စကားနာထိုးမိေတာ့ “ဒါက အေက်ာ့ ထင္တာကိုး၊ က်ဳပ္ကျဖင့္ အေက်ာ့ တစ္ခါတုန္းက ခ်ိတ္လံုခ်ည္ အဝါေလး ဝတ္လို႔ ပုသိမ္ထီးေလး ေဆာင္းၿပီး ေဈးသြားတာ လွမ္းျမင္လိုက္ဖူးကတည္းက စြဲေနခဲ့ရတာပါဗ်ာ” ဟု ခပ္႐ိုး႐ိုး ျပံဳးကာ ခပ္႐ိုး႐ိုးပင္ ေျပာခဲ့သည္။ သူ႔အေျပာ၊ သူ႔အျပံဳးက ႐ိုးေသာ္လည္း အဘြားသည္ သူ႔ရင္ခြင္တြင္ ပါးအပ္ကာ တသိမ့္သိမ့္ ၾကည္ႏူးခဲ့ရေလသည္။ 


“ေဟာေတာ့္ … အဘြားက တစ္ေယာက္တည္း ရယ္ေနတယ္ေတာ့္”

ေကာလိပ္စိန္၏ ရယ္သံကို ၾကားရသည္။ သူ ဘယ္အခ်ိန္က ေရွ႕သို႔ ေရာက္လာသည္ကို အဘြား မသိလိုက္။


“ေကာလိပ္စိန္လား”

“ဟုတ္ကဲ့ အဘြား”

“အမာစိန္ေကာ”

“အိမ္ေရွ႕အိမ္မွာ တာတူးတို႔ ညီအစ္ကိုနဲ႔ တူတူပုန္းမလို႔တဲ့၊ ေနရစ္တယ္”

“ကေလးကို ညည္း ေက်ာင္းထားျပန္ၿပီလား”

“မထားပါဘူး အဘြားရဲ႕”

“ေအး … ငယ္ငယ္ေလး ရွိေသးတာ ကေလးကို အတင္း ေက်ာင္းမထားရဘူးေနာ္ သိလား”

“ဟုတ္ကဲ့ပါ အဘြားရဲ႕”


အမာစိန္ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ခါစေလးတြင္ ေဒၚျမရင္ ေနမေကာင္း၍ ေဆး႐ံုတက္ရသည္။ ဒီေတာ့ ေဆး႐ံုကို ထမင္းပို႔ရ၊ ညေစာင့္ရႏွင့္ အလုပ္႐ႈပ္ရသည့္ အထဲတြင္ အမာစိန္ကို ေန႔ခင္း ထိန္းေပးမည့္သူ မရွိ၍ အေတာ္ကေလး ကသီလင္တ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က အေဖကလည္း ပင္စင္ မယူေသးေခ်။ အႀကီးမ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ ေရႊႏွင္းဆီႏွင့္ ေရႊလိပ္ျပာတို႔က နံနက္ပိုင္း ေန႔တစ္ဝက္ေက်ာင္းမို႔ သူတို႔ ညီမေလးကို ညေနပိုင္း ထိန္းႏိုင္ၾကေသာ္လည္း နံနက္ပိုင္းတြင္ အဘြားႏွင့္ အမာစိန္ ႏွစ္ဦးတည္း က်န္ခဲ့ေလသည္။ အမာစိန္က ကုလားထိုင္ေပၚ ကုတ္တက္လိုက္၊ စားပြဲေပၚ ဖက္တက္လိုက္၊ ခုန္ခ်လိုက္ႏွင့္ ေမ်ာက္႐ႈံးေအာင္ ေဆာ့သည္။ အဘြားကလည္း မ်က္စိ မႈန္မႈန္မႊားမႊားႏွင့္မို႔ သူ႔ကို လိုက္မဆြဲႏိုင္။ ဒီေတာ့လည္း မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ႏွစ္ခါလည္ေက်ာ္ေက်ာ္ ကေလးငယ္ကို ေန႔ကေလးထိန္းေက်ာင္း ပို႔ရေလသည္။ ေက်ာင္းသြားရခါနီးလွ်င္ အမာစိန္က အဘြား၏ေျခေထာက္ကို ဖက္ကာ ေအာ္ငိုသည္။ အဘြားကလည္း သူ႔‘ျမစ္’ ကေလးကို ဖက္ကာ “ၾကံႀကီးစည္ရာေတာ္၊ ဒီအရြယ္ကေလးကိုမ်ား ေက်ာင္းထားမတဲ့၊ စကားေတာင္ ေရလည္ေအာင္ မတတ္ေသးတဲ့ ကေလးကို ေက်ာင္းပို႔မတဲ့၊ ေကာလိပ္စိန္ ေကာင္မေနာ္ … နင့္ကို ငါ လုပ္မိေတာ့မယ္” ဟု ႀကိမ္းေလသည္။ ေတာ္ပါေသးသည္။ ေဒၚျမရင္ ၾကာၾကာ ေနမေကာင္း မျဖစ္လိုက္ဘဲ ထူထူေထာင္ေထာင္ ျဖစ္လာ၍ အမာစိန္၏ ေက်ာင္းကိစၥလည္း တစ္ခန္းရပ္ခဲ့သည္။ ယခု အမာစိန္ ေလးႏွစ္ ျပည့္ခါနီးၿပီမို႔ ‘မူႀကိဳ’ ထားရန္ စကား စသည္ကိုပင္ အဘြားက စကားစ မခံေတာ့ေခ်။ ေက်ာင္းသြားရခါနီး ဝမ္းပန္းတနည္း ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုခဲ့ေသာ အမာစိန္ကေလး၏ ငိုသံသည္ သူ႔နားထဲ စြဲေနသည္။


“ညက်ရင္ တီဗီမွာ ႏြဲ႕ႏြဲ႕စန္းအၿငိမ့္ လာမယ္တဲ့ သိလား အဘြား၊ အိမ္ေရွ႕အိမ္မွာ သြားၾကည့္ရေအာင္ေလ”

“ၾကည့္ခ်င္ပါဘူးေအ၊ အ႐ုပ္ကေလးေတြက ေသးေသးမႊားမႊားေလးေတြ လႈပ္ေနၾကတာ၊ ငါက မ်က္စိမႈန္က မႈန္သနဲ႔၊ ဘာမွ မျမင္ရပါဘူး”

“အဘြားကလည္း ျမင္သေလာက္ေတာ့ ျမင္ရပါတယ္၊ ဆိုဗီယက္ျပန္ ႏြဲ႕ႏြဲ႕စန္း အဘြားရဲ႕ သိပ္ေကာင္းတာ”

“အို ... မျမရင္တို႔၊ မေကာလိပ္တို႔ေလာက္ ေကာင္းႏိုင္ပါ့မလား ေအ”


အဘြား၏စိတ္က အတိတ္ဆီသို႔ ဝဲပ်ံသြားျပန္သည္။ မျမရင္က အၿငိမ့္မင္းသမီးဟု ဆိုေသာ္လည္း လံုးဝ မကလက္ေပ။ ဣေႁႏၵေလးႏွင့္ ျပံဳးကာ ဣေႁႏၵေလးႏွင့္ ကတတ္၍ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ သားႏွင့္အမိ အတူၾကည့္၍ ရသည္။ အျပာႏုႏု၊ အဝါႏုႏု အခ်ိတ္စစ္ ပိုးစစ္ေလးမ်ားကို မ်က္စိေအးေအာင္ ယဥ္ယဥ္ေလး ဝတ္ကာ တ႐ုတ္ယပ္ေတာင္ေလးကို လက္ထဲတြင္ လွည့္ၿပီး ႏုႏုညက္ညက္ကေလး ‘က’ သြားပံုကို ယခုထိ ျမင္ေယာင္ေသးသည္။ ‘ျမရင္ေလး ကၽြန္မေခၚသံလိုလို ေလဘာတီေလး ကၽြန္မေခၚသံလိုလို၊ ေသာတရွင္ သိဂႌနားမွာ ၾကားရျပန္သကို’ ဟူေသာ အသံသာသာ ၾကည္ၾကည္ေလးကို ယခုထိ ၾကားေယာင္မိေသးသည္။


“အဘြားကလည္း ပြဲႀကိဳက္တယ္လည္း ဆိုေသးရဲ႕ ၾကည့္ရေအာင္ပါ ဆိုမွ”

“ပြဲကေတာ့ ႀကိဳက္တာေပါ့ေအ၊ ဒါေပမဲ့ မ်က္စိက မႈန္တိမႈန္မႊားနဲ႔”


မ်က္စိသာ ေကာင္းလို႔ကေတာ့ ၈၀ ေက်ာ္ အဘြားႀကီးသည္ အခုထိ ဇာတ္စင္ေအာက္က ေမာ့ေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။ သမီးဦး ျဖစ္သူ ျမၾကည္ကို ေမြးစဥ္ကမူ ဆိုင္းသံ တၿခိမ့္ၿခိမ့္ ၾကားေနရေသာ ပြဲခင္းထဲသို႔ ခုနစ္ရက္ မလည္ေသးဘဲႏွင့္ သြားၾကည့္မည္ တကဲကဲ လုပ္၍ တစ္အိမ္သားလံုး ဝိုင္းဆြဲထားရေလသည္။ ‘မျမရင္’ ကို ေမြးခါနီးက်ေတာ့ ဗိုက္ႀကီးတကားကားႏွင့္ ပြဲခင္းထဲသို႔ ေရာက္ေနေလသည္။ ဆစ္ခနဲ ဆစ္ခနဲ ရစ္ၿပီး နာလာေသာ ဝမ္းဗိုက္ကို လက္ႏွင့္ အသာအုပ္၍ ကိုင္ရင္း ဖ်ာေပၚတြင္ ေပၿပီး ထိုင္ေနသည္။ ‘မကေစခ်င္ ရက္သတ္လို႔၊ လက္ထပ္စို႔ ကိုကိုရယ္ … ခုလို သေဘာမႀကီးရင္ ဘယ္နည္းမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္’ ဟု ဝမ္းနည္းသံ၊ ခနဲ႔သံေလးႏွင့္ ဆိုၿပီး ဝဲခနဲ ကလိုက္ေသာ မျမရင္ကို မ်က္ေတာင္မခတ္ ေငးၾကည့္ေနမိသည္။


ဗိုက္အနာက တျဖည္းျဖည္း စိပ္လာေသာအခါမွ တကၽြတ္ကၽြတ္ စုတ္သပ္ရင္း ေကာ့လန္ ေကာ့လန္ႏွင့္ ျပန္ခဲ့ရသည္။ အရပ္ဝမ္းဆြဲသည္ ေဒၚတင္အိကို သူ႔အိမ္ေရွ႕တြင္ရပ္ၿပီး ေအာ္ေခၚခဲ့သည္။ ပြဲခင္းထဲက ျပန္လာမွန္း သိေသာ ေဒၚတင္အိက တဖ်စ္ေတာက္ေတာက္ ဆူပူရင္း လိုက္လာေလသည္။ ဆူလြန္းမက ဆူေတာ့ သူကလည္း စိတ္တိုတိုႏွင့္ “ကေလး ေမြးခါနီး ပြဲၾကည့္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ၊ ေမြးတာက ေအာက္က ေမြးတာ၊ ၾကည့္တာက မ်က္စိက ၾကည့္တာ၊ တျခားစီပဲဟာ” ဟု မၾကားတၾကား ျပန္ေျပာမိေသးသည္။ မ်က္ေစာင္းကို မသိမသာ ခဲမိေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အခန္းထဲသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ ေရႁမႊာက ေပါက္ေလေတာ့ “အေမေလး လုပ္ပါဦး အေမအိရဲ႕” ဟု ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေအာ္မိသည္။ ေဒၚတင္အိ လက္ကို အားကိုးတႀကီးႏွင့္ ဖမ္းကိုင္ထားမိေလသည္။ အလုပ္လုပ္ရမည့္ လက္ကို သူက အတင္းဆြဲထားေတာ့ ေဒၚတင္အိခမ်ာ သူ႔လက္ကို သူ အေတာ္ေလး ႐ုန္းယူခဲ့ရသည္။


“မေက်ာ့ေမေရ … သမီးကေလးေတာ့ ရွင့္အႀကိဳက္ ေလဘာတီကေလး၊ မျမရင္ကေလး”


ဝမ္းမွ ကၽြတ္ခါစ သမီးကေလးကို လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ေျမႇာက္ကိုင္ ေဒၚတင္အိက ေျပာသည္။ ခဏေနေတာ့ သမီးတို႔အေဖက အႏွီးျဖဴျဖဴႏွင့္ ထုပ္ထားေသာ သူ႔သမီး နီတာရဲေလးကို အေသအခ်ာ အနားကပ္ၾကည့္ကာ “ေဟ … ငါ့သမီးကေလးလား၊ ေလဘာတီကေလးလား၊ မျမရင္ကေလးလား” ဟု ေခ်ာ့ျမႇဴေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သမီးေပါက္စ နီတာရဲကေလးအတြက္ ေန႔သင့္နံသင့္ တြက္ခ်က္ၿပီး အမည္ ေရြးခ်ိန္ပင္ မရလိုက္။ မျမရင္ဟူေသာ အမည္က တစ္ခါတည္း တြင္သြားခဲ့ရေလသည္။ 


“ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ႀကိဳက္လိုက္တဲ့ပြဲ၊ ညည္းအေမ နာမည္ေတာင္ မျမရင္ ျဖစ္ေနတာ ၾကည့္၊ ကံေကာင္းေပလို႔ မျမရင္ ေနာက္တစ္ခ်ီ ကတာမ်ား ေစာင့္ၾကည့္ ေနမိရင္ေတာ့ ပြဲခင္းထဲ အေမြးပဲ”


“အဘြားကလည္း အေမ့နာမည္ မျမရင္ ထားပါဦး၊ သမီးက်ေတာ့ ၾကည့္ပါဦး ‘ေကာလိပ္စိန္’ တဲ့၊ ေနာက္ၿပီး စိန္ေဗဒါတဲ့၊ ေဟာ အေမကလည္း သူ႔ေျမးေတြက်ေတာ့ ေရႊႏွင္းဆီတဲ့၊ ေရႊလိပ္ျပာတဲ့၊ အမာစိန္တဲ့”


“ေအးေလ ဘာျဖစ္ေသးတံုး၊ ကိုယ္ႀကိဳက္လို႔ ကိုယ္ လိုက္မွည့္တာပဲဟာ”

“အဘြားကသာ ဘာျဖစ္တံုး လုပ္ေန၊ သမီးအသိ၊ စိန္ေဗဒါ အသိေတြ အိမ္လာလည္ရင္ အေဖတို႔ အေမတို႔က ဟဲ့ စိန္ေဗဒါ၊ ဟဲ့ ေကာလိပ္စိန္နဲ႔ ေခၚလိုက္ရင္ သူတို႔က ရယ္ၾကေရာ”


“ေအာင္မာ … ေကာလိပ္စိန္ နာမည္ရတာမ်ား ညည္းက နာအံ့ ထင္ေသးလား၊ ဟိုက ဇာတ္ကေနေပမဲ့ ဣေႁႏၵက လႊတ္ရွိတာ၊ အပ်ိဳႀကီးဘဝနဲ႔ အ႐ိုးထုတ္သြားတာကိုသာ ၾကည့္၊ ညည္းလို ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္နဲ႔ လင္ေနာက္လိုက္တဲ့ ဆတ္စလူးစိန္ မဟုတ္ဘူး”


“အဘြားက လုပ္ၿပီး၊ သမီး ေယာက္်ားယူေတာ့ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ပါၿပီ”


ေကာလိပ္စိန္က ရွက္စႏိုး ေျပာသည္။ အဘြားႀကီးသည္ ဒီ ေကာလိပ္စိန္ကို ၾကည့္ရင္း ဟို ေကာလိပ္စိန္ကို သတိရသည္။ မာဃလုလင္ဇာတ္တြင္ ငွက္ေမြးျဖဴေလးမ်ား ပါေသာ ဝတ္႐ံုကို ျခံဳ၊ ဗ်ိဳင္းျဖဴေခါင္းစည္းပံုေလး ေဆာင္းကာ ဗ်ိဳင္းမေလး သုဇိတာ အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားေသာ ‘ေကာလိပ္စိန္’ ကို ယခုထိ မေမ့။ မိုးကေလးညိဳညိဳတြင္ ဘဝေဟာင္းက ခင္ပြန္း ကိုမာဃကို လြမ္းသည့္အေၾကာင္း ေျပာၿပီး လြမ္းခ်င္းတစ္ပိုဒ္ ေကာက္၍ ဆိုလိုက္ေသာ ေကာလိပ္စိန္ႏွင့္ အတူေရာၿပီး လြမ္းခဲ့ရသည္။ မ်က္ရည္ ဝဲခဲ့ရသည္။


“အဲဒီ ေကာလိပ္စိန္က ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဇာတ္မကေတာ့ဘူး ဆို၊ ဟုတ္လား အဘြား”

“အင္း”


အဘြားက ေခါင္းညိတ္သည္။ ဟုတ္သည္။ ေကာလိပ္စိန္သည္ ေနာက္ပိုင္း၌ လံုးဝ ဇာတ္မကေတာ့ေပ။ ဇာတ္သဘင္ေလာကမွ အၿပီးအပိုင္ အနားယူသြားခဲ့သည္ကို ယခုမွ ျပန္ၿပီး တေရးေရး ေတြးၾကည့္မိသည္။


“သဘင္သည္ အလုပ္ ဆိုတာ လူေတြကို ငရဲေရာက္ေအာင္ လွည့္ျဖားၿပီး ပို႔ေဆာင္တဲ့ အလုပ္ ဆိုၿပီး အဲဒီအလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္တာ ဆို ဟုတ္လား၊ အဘြား”

“အင္း … ေမ့ေတ့ေတ့ ျဖစ္ေနပါၿပီ”


အဘြားက သက္ျပင္းခ်သည္။ ဟိုတစ္စ သည္တစ္စ ျပန္႔ေနေသာ မွတ္ဉာဏ္မ်ားကို အတင္းျပန္၍ ဆြဲစုၿပီး စဥ္းစားသည္။


“ဟုတ္တယ္ အဘြားရဲ႕၊ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက အဲဒီအလုပ္ကို အလႉခံလို႔ လႉလိုက္တာတဲ့၊ စာအုပ္ထဲမွာ ဖတ္ဖူးတယ္”

“ဘာျဖစ္လို႔ အလႉခံတာလဲ”

“ေဩာ္ အဘြားကလည္း သဘင္သည္ အလုပ္ ဆိုတာ လူေတြ ငရဲက်ေအာင္ လွည့္ျဖားပို႔တဲ့ အလုပ္မို႔တဲ့ေလ”

“ဘာျဖစ္လို႔လဲ”

“႐ုပ္လွလွေလးနဲ႔ ‘က’ ၊ အသံသာသာေလးနဲ႔ ‘ဆို’ ေတာ့ ၾကည့္တဲ့လူေတြဟာ သာယာတိမ္းမူးၿပီး ဘုရားအလုပ္ကို ေမ့တာေပါ့၊ ဟုတ္ဘူးလား၊ ဒါေပမဲ့ အဘြားရယ္ … လူ ဆိုတာ အလကား ထိုင္ေနရင္းေတာင္ ဟိုလူ႔ကို အျမင္ကပ္လိုက္၊ ဒီလူ႔ကို မုန္းလိုက္နဲ႔ ျဖစ္ေနတတ္တာ ပြဲၾကည့္ေနတုန္း ဆိုရင္ေတာ့ သာယာတယ္၊ တိမ္းမူးတယ္ ဆိုေပမဲ့ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြေတာ့ နည္းဦးမွာပါေနာ္၊ သာမန္လူသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ေျပာတာေလ”


ေကာလိပ္စိန္၏ ေနာက္ပိုင္းစကားမ်ားကို အဘြားက သတိမထားမိေတာ့ပါ။ အစပိုင္းက စကားကသာ အဘြားနားထဲသို႔ ဝင္သြားသည္။ ရင္ထဲတြင္ စူးခနဲ ျဖစ္သြားသည္။


“ဘုရားအလုပ္၊ တရားအလုပ္ကို ေမ့တာေပါ့ ဟုတ္လား၊ အင္း ဘုရား ဘုရား”


ငရဲ ေၾကာက္ေသာ စိတ္ေၾကာင့္ ႏွလံုးသားက ခပ္ျမန္ျမန္ ခုန္လာသည္။ ‘အဆို’ ၊ ‘အက’ ၊ ‘အလွ’ တို႔တြင္ သာယာတိမ္းမူးခဲ့ပံုကေတာ့ ခုအသက္၊ ခုအရြယ္ အထိပင္။ မ်က္စိကို စံုမွိတ္ၿပီး ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ကို အာ႐ံုျပဳၾကည့္လွ်င္ ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ မရွိလွ။ ဦးဖိုးစိန္တို႔၊ ေကာလိပ္စိန္တို႔၊ မျမရင္တို႔ကိုမ်ား စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ အေတြးမ်က္စိတြင္ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိလွသည္။ ဦးဖုိးစိန္ႀကီး ေျခဆတ္၍ ‘က’ ပံု၊ ေကာလိပ္စိန္က ပန္းပြားရွည္ရွည္ တပ္ထားေသာ လင္းကြင္းကို ဝဲကာ ဝိုက္ကာ တီးရင္း အိုးစည္ယိမ္းကို ဦးေဆာင္ၿပီး ကပံု၊ မျမရင္ကေလး ပါးစပ္ကို ယပ္ေတာင္ႏွင့္ မသိမသာေလး အုပ္ၿပီး သီခ်င္းဟစ္ဆိုလိုက္ပံုတို႔ကို အေသးစိတ္ ျမင္ေယာင္သည္။ သတိရသည္။


“အင္း ဆိုတဲ့သူ၊ ကတဲ့သူေတြက တရားရကုန္ၾကၿပီ၊ သူတို႔အဆို သူတို႔အကကို ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ငါကေတာ့ ခုထိ ဒါေတြကို စြဲလမ္းတုန္းပါလား”


လက္ထဲမွ ပုတီးကို ခပ္တင္းတင္း ဆုပ္ထားမိသည္။ ထင္ေယာင္၊ ျမင္ေယာင္ေနေသာ အလွ၊ အပ၊ အနံ႔၊ အသက္မ်ားကို မ်က္စိထဲမွ အတင္းေဖ်ာက္ကာ သံဗုေဒၶ ဂါထာကို စ၍ ရြတ္ေလသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း အိုမင္းမစြမ္း ျဖစ္ေနၿပီကို သတိရသည္။


“ေသဖို႔ရာ နီးလွပါၿပီ၊ သခ်ႋဳင္းကုန္းမွာ ေျခတစ္ဖက္ မကဘူး၊ ႏွစ္ဖက္လံုးေရာက္ၿပီး စံုလံုး ရပ္ေနပါၿပီ၊ လွဲခ်ဖို႔ပဲ လိုေတာ့တယ္၊ ဒီၾကားထဲက ဘုရားအာ႐ံု၊ တရားအာ႐ံု မျပဳႏိုင္ဘဲ လြတ္လိုက္တဲ့ စိတ္၊ မိုက္လိုက္တဲ့ ငါ”


အဘြားက ေခါင္းရင္းခန္းမွ ဘုရားစင္ေလးကို လွမ္း၍ၾကည့္မိသည္။ ေရႊေရာင္ ဝင္းေနေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ေလးကို ခပ္ဝါးဝါး ဖူးေမွ်ာ္ရသည္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ေရွ႕ရွိ ေၾကးသြန္းအိုး ႏွစ္လံုးထဲတြင္ စိန္ျခယ္ပန္းမ်ား ေဝေဝဆာဆာ ပြင့္ေနသည္။ ပန္းအိုးမ်ား၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ ရွင္ဥပဂုတၱကိုယ္ေတာ္႐ုပ္တု ရွိမည္ကို သိေသာ္လည္း သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရ။


“ဘုရား ဘုရား သူတို႔ေတြလည္း အကုန္ ေသကုန္ၾကၿပီပဲ”


အဘြားခ်စ္ေသာ မျမရင္၊ စိန္ေဗဒါ၊ ဦးဖိုးစိန္၊ ေကာလိပ္စိန္ တစ္ေယာက္မွ မရွိေတာ့သည္ကို ဝင္းခနဲ သတိရသည္။ သူတို႔သာလွ်င္ မဟုတ္ေသး၊ သူ၏ ဘဝခရီးေဖာ္၊ သမီးတို႔ အေဖပင္ ဂ်ပန္ေခတ္က ဗံုးမွန္ၿပီး ေသဆံုးခဲ့ၿပီ မဟုတ္ပါလား။ သၿဂိဳဟ္စရာ အေလာင္းပင္ မည္မည္ရရ ေကာက္မရေအာင္ အပိုင္းပိုင္း အတစ္တစ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ကို သတိရၿပီး ရင္ထဲတြင္ ဆို႔လာသည္။


“ရွင့္ကိုေတာ့ မအိုခင္၊ အနာခင္ ေသျခင္းက ႏွိပ္စက္ခဲ့တယ္၊ က်ဳပ္ကေတာ့ အိုျခင္း ၿပီးလို႔ နာျခင္း၊ ေသျခင္းေတြကို အစီအစဥ္အတိုင္း ရင္ဆိုင္ရဦးမယ္၊ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးရဲ႕”


အဘြားက ရင္ထဲမွ ညည္းတြားရင္း ဝမ္းနည္းစိတ္ကို မ်ိဳခ်သည္။ မ်က္စိကို စံုမွိတ္ၿပီး ဝင္သက္ကို မွန္မွန္ရွဴသည္။ ထြက္သက္ကို မွတ္သည္။ ႏွာသီးဖ်ားကို ပြတ္၍ ပြတ္၍ သြားေသာ ထြက္ေလ ဝင္ေလကို စူးစိုက္၍ ႐ႈမွတ္ရင္း ေခါင္းထဲတြင္ အတန္ငယ္ ၾကည္လင္လာသည္။


“ေဟာဒီမွာ ဝယ္ခဲ့ပါၿပီဗ်ာ၊ အဘြားရဲ႕ တစ္မတ္တန္ စပါယ္ရွယ္ ေခါက္ဆြဲ”


စိန္ေဗဒါ၏ အသံကို ၾကားေသာအခါမွ မ်က္စိကို အသာဖြင့္ၾကည့္သည္။ စိန္ေဗဒါက သူ႔လက္ထဲမွ တစ္လံုးခ်ိဳင့္ေလးကို ေျမႇာက္ျပရင္း


 “စားေတာ့မလား အဘြား” ဟု ေျပာသည္။

“နင္ ဘယ္က ဝယ္ခဲ့တာလဲ”

“ဟိုဘက္ လမ္းထိပ္က ကိုအက်ံဳးဆိုင္ကေလ”

“ကိုအက်ံဳးက ဒီမွာ ဆိုင္ထြက္လို႔လား”

“ထြက္ပါတယ္ အဘြားရဲ႕၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတာင္ ဝက္သား စဥ္းရင္းကေနၿပီး ေရႊသြားႀကီး တဝင္းဝင္းနဲ႔ ရယ္ျပေနေသးတယ္၊ ေနာက္ၿပီး သူ႔မိန္းမႀကီး ငါးပိ ခိုးစားလို႔တဲ့၊ ‘ေခ်ာက္ကန္းမ ေခ်ာက္ကန္းမ’ နဲ႔ ဆဲေနတယ္”

“စိန္ေဗဒါရယ္ ေတာ္ပါေတာ့”


အဘြားက ရယ္သည္။ အတည္ေပါက္ ေျပာေနေသာ စိန္ေဗဒါအား ခ်စ္စႏိုးၾကည့္သည္။ ကိုအက်ံဳး၏ ဆိုင္သည္ ရန္ကုန္တြင္ မရွိသည္ကိုေရာ သူ႔ထက္ အသက္ ၃၀ ေလာက္ ႀကီးေသာ ကိုအက်ံဳးခမ်ာ လူ႔ရပ္ လူ႔ျပည္တြင္ အသက္ထင္ရွား မရွိႏိုင္ၿပီကိုလည္းေကာင္း ၾကည္ၾကည္လင္လင္ သတိရသည္။


“ေဟာ … အဘြား သတိရ သြားၿပီ”

“ေအး”

“ကိုအက်ံဳး ေခါက္ဆြဲ မဟုတ္ေပမဲ့လည္း ေကာင္းပါတယ္ အဘြားရဲ႕”

“ေကာင္းလည္း စား၊ မေကာင္းလည္း စားပါပဲ ငါ့ေျမးရယ္၊ လွ်ာေၾကာေတြကလည္း အရင္လို ထက္ထက္ျမက္ျမက္ မရွိေတာ့ပါဘူး”


အဘြားက တရားသံႏွင့္ ေအးေဆးစြာ ေျပာသည္။ သူ႔ေဘးမွ ထသြားေသာ ေကာလိပ္စိန္ကို ေက်းဇူးတင္စြာ ၾကည့္မိသည္။ ေကာလိပ္စိန္၏ စကားတစ္ခြန္းသည္ ေတြေဝထိုင္းမႈိင္းေနေသာ သူ႔ဦးေႏွာက္ကို ဖ်တ္ခနဲ လင္းသြားေစေလသည္။


“အင္း … အခုေတာ့ သတိရေနတာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ နက္ျဖန္က်လို႔ ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ စားခ်င္ျပန္ရင္ ကိုအက်ံဳးဆိုင္ ခိုင္းမိဦးမွာပဲ၊ ငါ့ဦးေႏွာက္ေတြလည္း အကုန္ေရာေထြးၿပီး အျပားလိုက္ႀကီး ျဖစ္ေနၿပီ ထင္ပါရဲ႕ …” 


အဘြား ေတြး၍ ေကာင္းဆဲမွာပင္ အမာစိန္ ေရာက္လာသည္။ အဘြား၏ ေျခသလံုးကို သူ႔လက္ကေလး ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ဝင္ႏွိပ္သည္။ စားပြဲေပၚက ေခါက္ဆြဲခ်ိဳင့္ကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။


“ဘြားဘြားႀကီး”

“အင္း”

“ေခါက္ဆြဲ စားေသးဘူးလား”

“စားေသးပါဘူးကြယ္”

“ဘြားဘြားႀကီး စားရင္ တမီးလည္း စားမယ္ေနာ္”

“ေအး ေအး စားရမယ္”

“အမ်ားႀကီး စားမယ္ေနာ္”

“ေအး ေအး”

အမာစိန္က “ေဟး ေခါက္ဆြဲ စားရမယ္” ဟု ေအာ္ကာ ထြက္ေျပးသြားသည္။ အဘြားက ဆက္၍ ေတြးသည္။


“အင္း … လူေတြ လူေတြ၊ လွ်ာ အရသာေလးကို တပ္မက္လိုက္ၾက၊ မ်က္စိ အရသာေလးကို မက္လိုက္ၾက၊ နားအရသာေလးကို မက္လိုက္ၾက ဘုရား ဘုရား”


ဒုကၡရဲ႕ အရင္းခံ ဒီခႏၶာတဲ့။ အပူက ေပးတဲ့ ဒုကၡ။ အေအးက ေပးတဲ့ ဒုကၡ။ ဒုကၡမွန္သမွ်ကို ဒီခႏၶာႀကီးက ခံယူေနရတယ္။ မအိုခ်င္ဘူး ဆိုလည္း မရ၊ သူက အိုတယ္။ မနာခ်င္ဘူး ဆိုလည္း မရ၊ သူက နာတယ္။ ကိုယ္ မျဖစ္ခ်င္တာေတြကို သူက ျဖစ္တယ္။ ေဟာ … ေျပာရင္းဆိုရင္း ဗိုက္က နာလာၿပီး၊ မနာပါနဲ႔လို႔ တားလို႔ မရဘူး။

ရစ္ၿပီး နာလာေသာ ဗိုက္ကို အဘြားက လက္ႏွင့္ မသိမသာ ေထာက္ထားသည္။ အိမ္သာသို႔ မသြားခ်င္ေသး၍ ေပၿပီး ထိုင္ေနသည္။ သည္ေန႔ ဝမ္းသြားၿပီး ၿပီလား၊ မသြားရေသးဘူးလား စဥ္းစားသည္။ မနက္က သြားမိသလိုလို၊ မသြားမိသလိုလိုႏွင့္ စိတ္ထဲတြင္ မေသခ်ာေခ်။


“စိန္ေဗဒါ”

“ခင္ဗ်ာ … အဘြား”

“ငါ မနက္က အိမ္သာတက္သလားဟဲ့”

“အဟီး … အဲဒါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး”


စိတ္ထဲတြင္ တစ္ခုခု မေသခ်ာလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ေမးတတ္ျမဲ ဝါသနာမို႔ ေမးလိုက္သည္။ စိန္ေဗဒါ ရယ္ေတာ့မွ အဘြားလည္း သူ႔ကိုယ္သူ ျပံဳးမိေလသည္။


“ေအး … ဟုတ္သားပဲ၊ နင္ ဘယ္သိမလဲ”


အဘြားက ႏႈတ္ခမ္း႐ႈံ႕႐ႈံ႕ေလး ႏွစ္လႊာကို စုကာ ျပံဳးသည္။ အံဆြဲထဲမွ စက္ကေလးတစ္ခု ထုတ္ကာ တတီတီ ႏွိပ္ေနေသာ စိန္ေဗဒါအား အတန္ၾကာေအာင္ ေငးၾကည့္ေနသည္။ ရစ္ၿပီးနာေသာ ဗိုက္ကလည္း ခဏၿငိမ္သြားသည္။


“ဟိုေန႔က စာအုပ္ကေလး ဆက္ၿပီး ဖတ္ျပပါဦး ငါ့ေျမးရဲ႕”

“အနာဂတ္ သာသနာလား အဘြား”

“ေအး ေအး”


စိန္ေဗဒါက စက္ကေလးကို အံဆြဲထဲ ျပန္ထည့္ကာ ဘုရားစင္ေအာက္ရွိ စာအုပ္စင္မွ စာအုပ္တစ္အုပ္ ဆြဲယူလာသည္။ အဘြားေဘးတြင္ တင္ပ်ဥ္ေခြ လာထိုင္ၿပီး စာအုပ္ကို ဖြင့္သည္။


“ဟိုေန႔က အနတၱလကၡဏ သုတ္ေတာ္ ဖတ္ၿပီးၿပီေနာ္ အဘြား”

“ေအး”

“ဒီေန႔ ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္ တရားေတာ္ ဖတ္ျပမယ္ေနာ္”

“ေအး”

“ဘဝေၾကာင့္ ဇာတိ ျဖစ္ရ၏။ ဇာတိေၾကာင့္ ဇရာမရဏလည္း ျဖစ္ရ၏။ ဝမ္းနည္းမႈ၊ ငိုေႂကြးမႈ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းလည္း ျဖစ္ၾကရ၏ … တဲ့”


စိန္ေဗဒါက အစီအစဥ္အတိုင္း မဖတ္ဘဲ သူ႔မ်က္စိႏွင့္ တန္းရာကို ပထမ ဖတ္ျပေသာ္လည္း အဘြား စိတ္ၾကည္လင္တုန္းမို႔ နားထဲသို႔ ေခ်ာေမာစြာ ဝင္သည္။ ဦးေႏွာက္ထဲအထိ ေရာက္သည္။


“အဝိဇၨာေၾကာင့္ သခၤါရ ျဖစ္တယ္တဲ့၊ ဥပမာဆိုရင္ မ်က္လံုးႏွစ္ဖက္ ပ်က္ေနသူသည္ လမ္းျပမည့္သူ မရွိလွ်င္ တစ္ခါတစ္ရံ လမ္းမွန္ျဖင့္ ခရီးသြားမိ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ လမ္းမွားျဖင့္လည္း ခရီးသြားမိ၏။ ထို႔အတူ သံသရာ၌ ဉာဏ္မ်က္စိ ကင္းေသာ လူဖ်င္းသည္ ရံခါ ေကာင္းမႈကို ျပဳမိ၏။ ရံခါ မေကာင္းမႈကိုလည္း ျပဳမိေလသည္ တဲ့”


အဘြားသည္ မ်က္စိေလး ေမွးကာ စူးစိုက္နားေထာင္သည္။ သံသရာ၌ က်င္လည္ၾကကုန္ေသာ ေလာကသားတို႔အား ပိန္းပိန္းပိတ္ေအာင္ အေမွာင္ခ်ထားေလ့ ရွိေသာ အဝိဇၨာ အေမွာင္ထုကို လွစ္ခနဲ ျမင္လိုက္သည္။


“အဝိဇၨာ ဖံုးၿပီး ဉာဏ္မ်က္စိ ကင္းတဲ့ ေဟာဒီက လူအိုမ၊ အဖ်င္းမႀကီးကို ကယ္ေတာ္မူပါ ဘုရား”


အဘြားက စိတ္ထဲက ေရရြတ္သည္။ အေရးထဲ ဗိုက္က နာလာျပန္သည္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ အိမ္သာ မသြား၍ မျဖစ္ေတာ့။ စိန္ေဗဒါကို ‘ခဏေနဦး’ ဟူေသာ သေဘာႏွင့္ လက္ကာ၍ ထားၿပီး ပက္လက္ကုလားထိုင္ လက္ရန္းကို ေထာက္ကာ ထသည္။ သို႔ေသာ္ လက္အားက မသန္။ လူအားကလည္း မရွိေတာ့။ တစ္ကိုယ္လံုး ႂကြမလာေပ။ ေအာက္ဘက္တြင္ ခဲဆြဲထားသလို ေလးလံေနသည္။


“အင္း အိုၿပီ အိုၿပီ”

အဘြားက ႏႈတ္ခမ္း႐ႈံ႕႐ႈံ႕ေလးကို စုကာ အားယူယင္း ထရန္ ႀကိဳးစားျပန္သည္။

“အဘြား ထမလို႔လား၊ ကၽြန္ေတာ္ ထူေပးမယ္ေလ”


စိန္ေဗဒါက အဘြားကို ဆြဲထူသည္။ အဘြားက အားယူသည္။ ထိုစဥ္တြင္ပင္ ေခါင္းထဲ၌ ရိပ္ခနဲ ျဖစ္သြားၿပီး လူက ျပန္ၿပီး လန္က်သြားသည္။ ပက္လက္ကုလားထိုင္ ဖ်င္သားႏွင့္ သူ႔ေက်ာျပင္ ျပန္၍ ထိလိုက္သည္ကို သိေသာ္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မထိန္းႏိုင္။ တရိပ္ရိပ္ မူးၿပီး မိုက္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။ စိန္ေဗဒါ၏ ေအာ္သံကိုေတာ့ ေဝေဝဝါးဝါးႏွင့္ သဲ့သဲ့မွ် ၾကားလိုက္ရေလသည္။


“အေမေရ၊ အေမ ေဟာဒီမွာ အဘြား ဘာျဖစ္လဲ မသိဘူး၊ လာပါဦး။ အစ္မေရ … ေကာလိပ္ လာၾကပါဦးဟ”


*******


( ဇာတ္သိမ္းဆက္ရန္) 👇👇👇



No comments:

Post a Comment