#စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ
#ျျမသန္းတင့္
စံပယ္ပြင့္ေတြလည္း ပြင့္ဖူးေပါ့ေလ
ညဥ့္ဦးမွာ စိတ္ကုူးယဥ္စရာေတြ ၊
ျပာေျခေမွာင္ ့ ့ ့ ့ ့တိမ္ေတြဝိုင္းေတာ့ ၊
အရိုင္းပန္းေလး ့့့့့့့ ့ ့ ့ ့တေမႊးေမႊးသင္းပ်ံ႕ေပ၊
မိုးတိမ္ေတြ ့့့ ့ ့့ ့ ့ကြယ္ကာေပ်ာက္ေတာ့ ၊
ေသြ႕ေျခာက္ကာ ့ ့ ့ ့ ့ဂုဏ္မဝင့္နိုင္ရွာတဲ့
စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ ့ ့ ့ ့ ့
ေဝေဝဆိုေသာ စံပယ္ပန္းသည္ ရနံ႕လည္းသင္းသည္ ၊ အဆင္းလည္း လွသည္ ၊ အပြင့္လည္း ကားသည္ ၊ စံပယ္ပန္းကို ဘယ္ပန္းမွ တုမရနိုင္ဟု ထင္မိသလို ေဝေဝကိုလည္း ဘယ္မိန္းကေလးေတြမွ မယွဥ္ျပိဳင္ဟု ထင္မိ၏ ။
ကၽြန္ေတာ္နွင့္ ေဝေဝတို႕၏ဆက္သြယ္မႈသည္ အတိတ္တြင္ မႈန္မႈန္ေရးေရး က်န္ရစ္ခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုမႈန္မႊားစျပဳလာေသာ အတိတ္ကို ျပန္၍ေတြးရင္း ၾကည္နူးရသည့္ အခါလည္း ရွိသည္။ထိုအတိတ္ေၾကာင့္ ဝမ္းနည္းရသည့္ အခါလည္း ရွိေသးသည္ ။ထို႕ေၾကာင့္ စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ သီခ်င္းကို ၾကားရသည့္ အခါမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္တို႕သည္ အတိတ္ကို ျပန္၍ ေျပးတက္ၾက၏ ။ ထိုအခါမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ လိပ္ျပာသည္ ေဝေဝ့ကို လိုက္လံရွာေဖြလ်က္ ရွိခဲ့သည္။တစ္ခါက ေဝေဝသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အၾကီးအကဲ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ကၽြန္ေတာ္၏ ဘဝက္ို စိုးပိုင္ခဲ့ဖူးသည္။ေဝေဝမရွိသည့္ ေနာက္တြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝကို စိုးပိုင္သူမွာ အရက္ခြက္နွင့္တေယာျပားေလးသာ ျဖစ္သည္။
စံပယ္ပြင့္ေဝေဝကို ကၽြန္ေတာ္စပ္ျပီးဆိုျပခဲ့တုန္းက ျပံဳးေနေသာ မ်က္နွာနွင့္ နွစ္သိမ့္ေက်နပ္စြာ နားေထာင္ခဲ့ဖူးသည္။ေမတၱာ၏ အရိပ္ေရာင္ေၾကာင့္ ရႊန္းလဲ့ေတာက္ပေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ သူ၏အခ်ီးမြမ္းခံရသည့္ ဘဝကို ေရာင့္ရဲခဲ့ဖူး၏။
ပထမဆံုးေဝေဝနွင့္ေတြ႕လ်င္ သင္သည္ေဝေဝ့အား အားႏြဲ႕၍သနားစရာေကာင္းေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟု ထင္မိလိမ့္မည္။ထို႕ထက္ရင္းနွီးလာလ်င္ ေဝေဝသည္ မာေက်ာ၍ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ဟု ေအာက္ေမ့မိလိမ့္မည္။ထို႕ေနာက္တြင္ ေဝေဝသည္ မိန္းမေခ်ာမိန္းမလွေတြ မိုက္မဲၾကသလို မိုက္မဲသည္ကို ေတြ႕ရလိမ့္မည္။မိန္းမေခ်ာ မိန္းမလွေတြတြင္ ေအးစက္မာေက်ာေသာ နွလံုးသားရွိသလို ေဝေဝ့တြင္လည္းေက်ာက္ခဲလို ေဝဒနာကင္းမဲ့ေသာ နွလံုးသားကို ေတြ႕ရလိမ့္မည္။
မိန္းမလွေတြမွာ အလွကိုအားကိုး၍ ဝင့္ဝါၾကသလို ေဝေဝတြင္လည္း အလွကို အားကိုးသည့္ မာနရွိသည္ကို ေတြ႕ရလိမ့္မည္။ေနာက္ဆံုးတြင္ အလွကို အားကိုးေသာ မိန္းမတို႕သည္ ထိုအလွျဖင့္ လွည့္ဖ်ားသြားၾကသကဲ့သို႕ ေဝေဝသည္ အလွျဖင့္ သင့္ကို လွည့္ဖ်ားသြားလိမ့္မည္။ဤအခ်က္မ်ားတြင္ ေဝေဝသည္ မိန္းမေတြတြင္ ရွိတက္ေသာ အရည္အခ်င္းနွင့္ အားလံုးျပည့္စံုသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။
သို႕ေသာ္ ေဝေဝ့တြင္ တျခားမိန္းမေတြနွင့္မတူေသာ အရည္ခ်င္းတစ္ရပ္ရွိသည္။ထိုအရည္ခ်င္းကား သူနွင့္အကၽြမ္းဝင္ျပီးေသာ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္အား ေနာက္တစ္ခါ မၾကည့္ရဲေအာင္ လုပ္နိုင္သည့္ အရည္အခ်င္းပင္ ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ၁၉၄၈ ခုနွစ္က ကၽြန္ေတာ္နွင့္ေဝေဝသည္ တကၠသိုလ္မွာ ေတြ႕ခဲ့ၾက၏။တကၠသိုလ္မွာ ေတြ႕သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ေဝေဝနွင့္ကၽြန္ေတာ္နွင့္ေတြ႕ပံုမွာ နည္းနည္းဆန္း၏ ။ေဝေဝက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားနွင့္ အင္းလ်ားသို႕အေရာက္အေပါက္မ်ားၾကကုန္ေသာ ေလတပ္သားမ်ား၏ ပါးစပ္တြင္ ေက်ာ္ၾကားလ်က္ရွိသူ ပန္းလိပ္ျပာေလး၏ ဘဝ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အညၾတေၾကးစားတူရိယာသမားတစ္ေယာက္ ဘဝ ။ ဤျခားနားေသာ ဘဝနွစ္ခုကို ေပါင္းကူးေပးသည္ကား ေန႕ေက်ာင္းသူ ေန႕ေက်ာင္းသား ကပဲြပင္တည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ထိုစဥ္က ေတးျမိဳင္ျမိဳင္ တူရိယာအဖြဲ႕ကို ေခါင္းေဆာင္ကာ ျပဇာတ္မ်ားတြင္ စႏၱယားတီးေန၏ ။ တစ္ညတြင္ ျပဇာတ္မ်ားနားေနသည့္အခိုက္တြင္ တကၠသိုလ္ ေန႕ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားအသင္းမွ ကၽြန္ေတာတို႕အဖဲြ႕ကို လာငွား၏ ။
ေက်ာင္းသူေတြ ဆိုရမည့္ သီခ်င္းကို တစ္ကၠသိုလ္ရွိ တူရိယာ အဖဲြ႕တစ္ခုမွ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္နွင့္ ကၽြန္ေတာ္စပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္က ‘ပန္းျမတ္မာလာ ‘ အခန္းအတြက္ စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ သီခ်င္းကို စပ္ေပးလိုက္သည္။စံပယ္ပြင့္ကေလးအျဖစ္ ကျပရမည့္သူမွာ ေဝေဝဆိုေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ကို ေနာင္တြင္သိလာရေသာအခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ တိုက္ဆိုင္သည့္ အျဖစ္ကိုၾကည့္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အံ့ၾသရေသးသည္။
ကၽြန္ေတာ္က မရည္ရြယ္ဘဲ ‘ စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ ‘ ကို စပ္ေပးသည္။ထိုသီခ်င္းကို ေဝေဝဆိုေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက ဆိုဦးမည္ ဆိုေသာအခါတြင္ ေဝေဝကို စူးစမ္းလိုေသာ စိတ္တို႕သည္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲတြင္ မ်ိဳသိပ္မရနိုင္ေအာင္ ေပၚလြင္လာၾကသည္။
တစ္ေန႕မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ‘ စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ ‘ ကုိ ေဝေဝအား ေၾကာင္း ေပးရသည္။သည္တုန္းက ေဝေဝ၏ မ်က္လံုးတို႕သည္ ျပံဳးရီလ်က္ရွိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္ ။ ေဝေဝ၏ နူတ္ခမ္းသည္ ျပံဳးလ်က္ရွိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္၏ ။ ေဝေဝ၏ မ်က္နွာသည္ ျပံဳးလ်က္ရွိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္၏ ။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ သီခ်င္းတိုက္ရသည့္ ေန႕ကား ဆရာျဖစ္သင္ ေကာလိပ္ခန္းမေဆာင္တြင္ ျဖစ္၏ ။ကၽြန္ေတာ္က စႏၱယားတီးစဥ္ ေဝေဝသည္ ကၽြန္ေတာ့္ေဘးတြင္ ထိုင္ကာ ခ်ိဳျမၾကည္လင္သည့္ အသံျဖင့္ စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ ကို ဆိုတက္၏ ။ေဝေဝ့ကိုယ္မွ ေမႊးပ်ံ႕သည့္ ရနံ႕တို႕သည္ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သို႕ ပ်ံ႕၍ပ်ံ႕၍ လာၾက၏။
“ ေဝ အဲ့ဒီနားက အလွည့္ေကာင္းေကာင္း မရဘူး “
ေဝေဝက ‘ ေတးပဥၥင္ ၊ ယဥ္ယဥ္က်ဴးေတာ့ ၊ ပြင့္ဖူးတဲ့ စံပယ္ျဖဴဟာေလ ့ ့ ့ ့ဆိုသည့္ အပိုဒ္အလွည့္က္ို မေက်နိုင္ဘဲ ျဖစ္္ေနသျဖင့္ ထပ္ကာထပ္ကာ ေၾကာင္း ေပးရေသးသည္။ျပဇာတ္ကသည့္ အခါတြင္မႈကား ေဝေဝသည္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကို သူ႕ကားနွင့္ ျပန္ပို႕ေပးသည္အထိ ရင္းနွိီးေနေပျပီ ။ ည ၁၁ နာရီေလာက္တြင္ ျပဇာတ္ျပီးရာ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္မွာ ေက်ာက္ေျမာင္းတြင္ ရွိ၍ ဦးထြန္းျမတ္လမ္းသို႕ ျပန္မည္ျဖစ္ေသာ ေဝေဝ၏ ကားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျုပန္၍ပို႕တက္သည္။ကၽြန္ေတာ္နွင့္အတူ ေက်ာင္းသားထဲမွ တေယာထိုးသည့္ ကိုေအာင္ျမင့္ကိုလည္း ေဝေဝသည္ ျပန္ပို႕တက္သည္။
ျပဇာတ္ျပီးသည့္ေနာက္တြင္ ေဝေဝသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကားျဖင့္အေခၚလႊတ္ကာ သီခ်င္းတိုက္တက္သည္။ေဝေဝ၏ ဖခင္ၾကိီးမွာ အျငိမ္းစား ရာဇဝတ္ဝန္ေထာက္တစ္ဦးျဖစ္၍ သမီးတစ္ေယာက္သာ ရွိ၍ သမီးကို အလိုလိုက္ဟန္တူသည္ဟုထင္၏။
တစ္ခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္က ‘ ခ်စ္သမွ်ကို ‘ ပတ္ပ်ိုဳးျဖင့္ စႏၱယားတြင္ထိုင္၍ ဆိုတီးတီးလိုက္ျပီး လုူပိ်ဳစကားေျပာခဲ့သည္။သည္တုန္းက ေဝေဝသည္ အင္မတန္ပါးနပ္လြန္းသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္၏။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေနာက္တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္နွင့္ ေဝေဝတို႕ ေတြ႕ၾကသည့္ အခါတြင္မႈ ေဝေဝသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို နွစ္ကိုယ္သစၥာ ပတ္ပ်ိဳးကို ျပန္၍ဆိုတီးတီး၏ ။ ေဝေဝ၏ မ်က္လံုးတို႕သည္ အခ်စ္ရည္ျဖင့္ ရႊန္းလဲ့သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္၏ ။ ေဝေဝ၏ အျပံဳးသည္ အခ်စ္ေၾကာင့္ ခါတိုင္းထက္ ခ်ိဳျပံဳးသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္၏။
“ ေဝ ေတာ့ေလ ‘ နွစ္ကိုယ္သစၥာပတ္ပိ်ဴးထဲမွာ ‘ ဟ ‘ ‘ မေသြတမ္းေနာ္ ့ ့ ့ ့ေရႊက်မ္းကို ရြက္ပါမယ္တဲ့ ရြက္ပါမယ္တဲ့ ပ်ိဳ႕သက္လယ္ ‘ ဆိုတဲ့ေနရာကို အၾကိဳက္ဆံုးပဲ ၊ စာသားကလည္းသြက္တယ္ ၊ ေတးသံကလည္းျမဴးျပီး ့ ့့့့ ့ ့ သစၥာထားသံေလး ပါတယ္ “
ေဝေဝသည္ သီခ်င္းဆုိျပီးေနာက္ စႏၵယားခံုေပၚတြင္ လက္ကိိုေကြးယွက္၍ထားကာ ေမးတင္ထား၏ ။ ကၽြန္ေတာ္က ေဝေဝနွင့္ မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္ခုံတြင္ထိုင္ကာ စႏၵယားကို စမ္းေနမိသည္။
ဘယ္ေလာက္စိတ္ကူးယဥ္စရာ ေကာင္းပါသလဲ ၊ ဝင္းပေနေသာ ေဝေဝ၏ မ်က္နွာသည္ မွႈ္ိင္းညိဳ႕ေနသည့္ သေျပေရာင္စႏၵယားတြင္ လာ၍ထင္ေနသည္။စႏၵယားခုန္ေပၚတြင္ တင္ထားေသာ ပန္းစိုက္အိုးမွ သစၥာပန္းသည္ ေဝေဝ၏ မ်က္နွာကို တစ္ခါတစ္ခါ ကြယ္ထားသည္။
“ ေဝျဖင့္ေလ တစ္ခါတစ္ခါ စိတ္ရွိလက္ရွိတီးျပီး အားပါးတရ ဆိုပစ္လိုက္တာပဲ ၊ တီးလည္းျပီးေရာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာင္ ေမ့ေနမိတယ္။တစ္ခါတစ္ေလ စႏၵယားေပၚမွာ စမ္းေနေပမယ့္ ဘယ္တီးလံုးေတြ စမ္းေနမိမွန္းမသိဘူး ။ တီးကြက္ေတြသာ အလိုလိုေပၚလာတယ္။ေနာက္တစ္ခါ ဒီတီးလံုးကို ျပန္တီးခ်င္လို႕စမ္းေတာ့ မေပၚလာေတာ့ဘူး ”
“ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတာ့ ဒါမ်ိုဳးေတြ မရွိေတာ့ပါဘူးေဝ ”
တကယ္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္လက္တြင္ စိတ္ေစ့ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ခုန္ပ်ံထြက္လာၾကသည့္ ေတးဂီတတို႕ မရွိေတာ့ျပီ ။ျပဇာတ္မ်ားတြင္ တီးသည့္အခ်ိန္ကစ၍ (အိုဗာခ်ား ) ပဏာမတစ္မိနစ္မွ် ၊ ဆက္တင္ေျပာင္းတုန္းမွာ မိနစ္မည္မွ်ဟူ၍ တိုင္းဆကာ ရျပီးသားတီးကြက္ကေလးေတြကုိ အခ်ိန္နွင့္တိုင္း၍ ကေသာကေမ်ာတိီးရသည္။စႏၵယားကို ျပဇာတ္တြင္တီးသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ စိတ္ပါလက္ပါ တိီးသည္ဟူ၍ မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခါမွ မရွိေသးေပ။
“ ေဝျဖင့္ေလ တစ္ခါတစ္ေလ တီးရလို႕လားမသိဘူး ။ တီးရတဲ့အခါမွာ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပါတယ္ ။စိတ္ထဲမွာေပါ့သြားတယ္‘”
ေဝသည္စိတ္ပါလက္ပါ ေျပာေန၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဝ၏အနုပညာကို ေတြးေတာမွန္းဆ၍ ေနမိေလသည္။
ေဝေဝ၏ မ်က္လံုးအၾကည့္တြင္ လူတစ္ေယာက္ ရူးမူးေစနိုင္ေသာ သတၱိရွိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္သိပါ၏ ။ ေဝ၏ အျပံဳးတြင္ အညိဳ႕ရွိသည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္သိပါ၏ ။ သို႕ရာတြင္ ေဝ၏ ထိုအၾကည့္နွင့္ အညိဳ႕ဓာတ္ပါေသာမ်က္လံုးနွင့္ ေတြ႕သည့္အခါတြင္မႈ ကၽြန္ေတာ္သည္ သားရဲေရွ႕တြင္ေရာက္ေသာ သမင္ငယ္လို ျဖစ္ရေပသည္။
တစ္ညေနတြင္ ေဝေဝသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကားနွင့္လာေခၚ၏ ။ ခါတိုင္း ဒရိုင္ဘာနွင့္လာေသာ ေဝသည္ ဒီေန႕ညေနက်မွ ထူးထူးျခားျခား ကားကို ကိုယ္တိုင္ေမာင္းလာ၏ ။ ကၽြန္ေတာ္ကမႈ ခါတိုင္းကဲ့သို႕ပင္ ေဝေခၚရာသို႕ လိုက္သြားသည္။
ေဝသည္ ကားကို ေမာင္းရင္းက ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သို႕ လွည့္မၾကည့္ဘဲ ့ ့ ့ ့ ့ ့
“ ဒီေန႕ ေမေမက ဆူတာနဲ႕ ေဝစိတ္ညစ္လို႕ ထြက္လာတာ”
ဟုေျပာသည္။ ေဝသည္ မ်က္လံုးကို ေမွးကာေရွ႕စူးစူးသို႕ ၾကည့္လာသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွမေျပာဘဲ ‘ ေၾသာ္ ‘ ဟုဆိုကာ ေဝ၏ မာနခက္ထန္ပံုကို စဥ္းစားလာ၏ ။
“ ေမေမတို႕ဟာ ေဝ့ကို သိပ္ျပီးဂီတဘက္လိုက္စားတာ အျပစ္ေျပာတယ္ သိလား ။ စိတ္ေလတယ္ ။ လူေဗ်ာက္ေသာက္နဲ႕ ေပါင္းတယ္နဲ ႕ ။ အို စံုလို႕ပါပဲ ။ ေဝက ဒီလို ခ်ဳပ္ျခယ္တာမ်ိဳးကို သိပ္ၾကိဳက္တာ မဟုတ္ဘူး ”
ေဝသည္ ကားကို တစ္ျမိဳ႕လံုးအႏွံ႕ေလွ်ာက္ေမာင္းသည္။ ေနာက္ျပီး ဘိုင္စကုတ္ရံုေတြဘက္ေမာင္းကာ ဘိုင္စကုတ္ဝင္ၾကည့္ၾကသည္။
အျပန္တြင္မႈ ေဝသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကားေမာင္းခိုင္းသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က ကားေမာင္းလာသည္။ ေဝ၏ကိုယ္သည္ ကၽြန္ေတာ့ေဘးတြင္ ပူးပူးကပ္ကပ္ လာထိုင္၏။ ေဝ၏ ကိုယ္မွ ေမႊးၾကိဳင္သင္းပ်ံ႕သည့္ ရနံ႕နွင့္ မိန္းမနံ႕တို႕ေရာထားသည့္ ယဥ္သလား ရိုင္းသလား မဆိုနိုင္ေသာ အနံ႕တစ္မ်္ိဳးသည္ ကၽြန္ေတာ္ဆီသို႕ လြင့္လာၾကသည္။
ေဝ၏ကိုယ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကို လာမွိီသည္။ထို႕ေနာက္တြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဝ၏ကိုယ္ကို ဘယ္လက္ျဖင့္ ေပြ႕ဖတ္မိရာက ကၽြန္ေတာ္တို႕နွစ္ေယာက္သည္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ထူးဆန္းစြာေတြ႕ရွိၾကသည္။
ကိုယ့္အမွားကို သတိရလာသည့္ အခါတြင္ ‘ ေၾသာ္ ့ ့ ့ လူေတြမိုက္မဲသလို မိုက္မဲၾကတာပဲ ။ ဒီ႕ထက္ေတာ့ မပိုပါဘူး ’ ဟု လူေတြသည္ ကိုယ့္ကုိယ္ကို ခြင့္လႊတ္တက္ၾကသည့္ သတၱဝါေတြ ျဖစ္သည္။အမွားကို အလြယ္တကူ က်ဴးလြန္ၾက၍ အမွားကို အလြယ္တကူ ခြင့္လႊတ္တက္ၾကသည္။
ထို႕ေနာက္တြင္ကား ကၽြန္ေတာ္နွင့္ေဝေဝတို႕ ေကာင္းေကာင္းမေတြ႕ၾကရေတာ့ေပ။ေဝေဝသည္ တကၠသိုလ္တြင္ ဂုဏ္ထူးတန္းတက္ရန္ နည္းျပဆရာ လုပ္ေနသည္ဟု ၾကားရသည္။ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေဝေဝကို မေတြ႕လိုေတာ့ ။ ေဝေဝကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြ႕ခ်င္ေတာ့မည္မထင္။
၁၉၅၂ ခုနွစ္ကမူကား ေဝေဝနွင့္ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေတြ႕ျပန္၏ ။သို႕ရာတြင္ ေဝေဝ၏ ေဘးတြင္ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ပါလာ၏ ။
အစတုန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္၏ ေတးျမိဳင္ျမိဳင္ အဖဲြ႕ကို တကၠသိုလ္ရွိ အသင္းတစ္သင္းက နိုင္ငံျခားသို႕ ပညာေတာ္သင္ သြားမည့္ဆရာနွင့္ ဆရာမဇနီးေမာင္နွံတို႕အား နူတ္ဆက္ပြဲလာေရာက္တီးေပးပါ ဆိုသျဖင့္ ခါတိုင္းလိုပင္ လိုက္သြား၏ ။
ဟိုေရာက္ေတာ့မွ နိုင္ငံျခားသြားမည့္ ဆရာနွင့္ဆရာမတို႕မွာ ေဝတို႕စံုတြဲ ျဖစ္သည္ကို သိရ၏ ။ ခန္းမတစ္ခုလံုးမွာ ဆရာ ဆရာမမ်ား ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားနွင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ရွိ၏ ။
ေခ်ြးနံ႕ စီးကရက္နံ႕တို႕သည္ မီးခိုးနွင့္အတုူ အခန္းထဲတြင္ လြင့္လ်က္ရွိ၏ ။
ထုိအခိုက္တြင္ အသင္းအတြင္းေရးမွဴးက ဆရာမ ေဒၚေဝေဝခင္အား စံပယ္ပြင့္ေဝ သီခ်င္းကို စႏၵယားနွင့္ဆိုတီးတီးရန္ ေတာင္းပန္ေနၾကပါတယ္ ခင္ဗ်ား ။ဒါေၾကာင့္ ဆရာမေဒၚေဝေဝခင္က ေက်းဇူးျပဳလိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ “ ဟု ေၾကာ္ျငာသည္။အားလံုးေသာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတို႕က တစ္ခဲနက္ ၾသဘာေပးၾကသည္။
“ ဆရာမဆိုပါ ဆရာမဆိုပါ “ ဟု ေနာက္ပိုင္းက ထပြက္သံၾကီးကို ၾကားရေလသည္။
ခက္ကျပီ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ခါတည္း အခန္းထဲမွ ေျပးထြက္သြားခ်င္၏ ။မေတြ႕လိုသူ နူတ္ဆက္ပြဲကို ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေရာက္လာရျပီး ၊ တဖန္ ကၽြန္ေတာ္စပ္သည့္ ‘ စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ ‘ကုိမွ ဆိုတီးတီးရမည္ဟု ဆိုသည္နွင့္ၾကံဳရျပန္သည္။
ေဝေဝသည္ စႏၵယားဆီသုိ႕ ထလာ၏ ။ ေနာက္ကေက်ာင္းသူေလး နွစ္ေယာက္ေကာ ပါလာ၏။ ေဝေဝကို ဒီိအၾကိမ္ၾကည့္ရသည္မွာ ခါတိုင္းထက္ပိုလွသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ဗမာဆန္၏။
ပုခုံးေပၚတြင္ ပန္းနုေရာင္ပဝါကို စုခ်ထားကာ ဗမာဆန္ဆန္ ဆံပင္ကို ရိုးရိုးေလး ဘီးဆံပတ္ပတ္ထားသျဖင့္ ပ်ံ႕ျပဴးေသာ နဖူးျပင္ေလးမွာ ထင္းခနဲ ေပၚေန၏ ။မ်က္လံုးအစံုတို႕သည္ ခါတိုင္းလိုေတာက္ပလ်က္ရွိ၏။
ကၽြန္ေတာ္သည္ စႏၵယားနွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ထိုင္ရင္း ေဝေဝကို ျမင္ေသာအခါတြင္ အညိဳ႕ခံရေသာ သားေကာင္ဘဝသို႕ ျပန္ေရာက္သြား၏။ေဝေဝသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္ေသာအခါတြင္ ၾကက္ေသေသသလို ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ခဏခ်င္းျပန္၍ ဣေျႏၵဆည္ကာ စႏၵယားတြင္ဝင္ထိုင္ရင္း စႏၵယားလက္တံေတြက္ုိ အစမွအဆံုး ဆဲြလိုက္ျပီး စမ္းေန၏။ ေဝေဝေျပာသည့္ စကားေတြကို သည္အခါက်မွ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္လာသည္။ေဝေဝသည္ စႏၵယားကို အားပါးတရတီး၏။ တီးကြက္ေတြကို စိတ္ပါလက္ပါ စမ္း၏။ ကၽြန္ေတာ့္နွလံုးခုန္သံသည္ စႏၵယားနွင့္အတုူ ျပိဳင္ေနသည္ဟု ထင္၏။
“ အရိုင္းပန္းေလး တေမႊးေမႊးသင္းပ်ံ႕ေပ ၊
မိုးတိိမ္ေတြ ကြယ္ကာေပ်ာက္ေတာ့
ေသြ႕ေျခာက္ကာ ဂုဏ္မဝင့္နုိင္ရွာတဲ့
စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ ”
ေဝေဝ၏ အသံသည္ ဘယ္တုန္းကမွ ဒီေလာက္ေၾကကြဲဝမ္းနည္းပါသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္မထင္ခဲ့ ။ ေဝေဝသည္ စံပယ္ပြင့္ ေဝေဝ ျဖင့္ တကၠသိုလ္ ဂီတေလာကတြင္ ထင္ရွားသူျဖစ္သည့္အတိုင္း ‘ စံပယ္ပြင့္ေဝေဝ ‘ နွင့္ ေဝေဝသည္ ခြဲလို႕မရေအာင္ ရွိခဲ့ဖူး၏။
ကၽြန္ေတာ္ကမႈ သီခ်င္းဘယ္အခ်ိန္ဆံုးသြားသည္ကိုပင္ မသ္ိလိုက္ဘဲ ငိုင္ေနရင္းက တစ္ခါတုန္းက အရိုင္းပန္းကို ျပန္၍ တသက္သက္ ေအာက္ေမ့မိ၏။ စိတ္ထဲမွာ ရွိသည္ကို ေဝေဝကို ဖြင့္ေျပာလိုက္ခ်င္ ေသး၏။
“ သြားေပေတာ့ စံပယ္ေရ ့ ့ ့ ့သြားေပဦးေတာ့ ၊ ျပန္ၾကံဳေတြ႕တဲ့ ေနာင္တစ္ေန႕တိုင္ေအာင္လို႕ ့ ့ ့ ့ ့ ့့ ”
-----------------
ျမသန္းတင့္
#Typing_credit_သာထက္ေဇာ္
No comments:
Post a Comment