Wednesday, 27 March 2019

ကေလးခ်စ္ ( ဇာတ္သိမ္း)

#ကေလးခ်စ္


( ဇာတ္သိမ္း)


#ေမာင္ထင္ 


တေန႔ေသာအခါ အမာၾကည္က သူ၏ လက္ဝါးကေလးကို ျဖန႔္ေပးရင္း “ဆရာႀကီးကလဲ ႐ုိက္ထာဘဲ၊ ဆရာကေလးကလဲ ဆရာႀကီးထက္ ဆိုးခ်င္ေသးတယ္” ဟု ေမာင္မင္းဟန္အား ေလခ်ိဳႏွင့္ ေျပာသည္။ 


“ငါက နင့္ကိုသာ ႐ုိက္ထာ မဟုတ္ပါဘူး။ အားလုံးကို စာမရရရင္ ႐ုိက္တာခ်ည္းပါဘဲ။ ဆရာကလဲ ဖ်င္းတဲ့လူကို ႐ုိက္သာ႐ုိက္လို႔ ဆိုတာကိုး” 


ေမာင္မင္းဟန္က သူလုပ္တာ နည္းလမ္းက်ေၾကာင္း ဆင္ေျခ ေပးသည္။ 


“ဟုတ္တယ္၊ ငါ့ေတာ့ ႏုိင္တိုင္း ႐ုိက္တယ္။ ဟိုရာဇဝတ္အုပ္ သမီး မခင္ညြန႔္ကိုေတာ့ မ႐ုိက္ဝံ့ဘူး” 


“မေန႔က မခင္ညြန႔္ အတြက္တပုဒ္ မွားလို႔ ငါ တခ်က္ ႐ုိက္တယ္။ နင္က ႏွစ္ပုဒ္မွားေတာ့ ငါ ႏွစ္ခ်က္ ႐ုိက္တယ္။ အဲဒါ ဘာျဖစ္ေသးသလဲ။ အ႐ုိက္မခံခ်င္ရင္ ငါ့အတန္းထဲမွာ မေနၾကနဲ႔ေပါ့” 


ဤသို႔ အခ်ီအခ် ဆရာတပည့္ ႏွစ္ေယာက္ စကားေျပာေန မခင္ညႊန႔္က ဝင္၍ ေတာသည္။ 


“ဒို႔ေတာ့ ေတာ္ပါၿပီကၡယ္။ ခဏခဏ အ႐ုိက္ခံရတယ္။ ခုေတာ့ ဝဋ္ကၽြတ္ပါၿပီ။ ဒို႔မၾကာခင္ ဒီၿမိဳ႕က ေျပာင္းရေတာ့မယ္။ ေျပာင္းခါနီးမွာ ေနာက္ထပ္ ဒို႔ကိုမ်ား ႐ုိက္မယ့္ၾကံရင္ အေဖ့ကို တိုင္လိုက္မယ္” 


ေမာင္မင္းဟန္သည္ မခင္ညြန႔္၏ အေဖကို မေၾကာက္။ သို႔ေသာ္ မခင္ညြန႔္ အေဖက သူ၏ အေဖကို သြား၍ တိုင္လွ်င္ သူကိုယ္တိုင္ အ႐ုိက္ခံရမည္ကို ေၾကာက္သည္။ 


ထို႔ေၾကာင့္ ယခုတပတ္၌ ဒုတိယတန္း ဂဏန္းသခၤ်ာ ျပသည့္အခါ မခင္ညြန႔္ အနားသို႔ မသြားပဲ အမာၾကည္ အနား၌သာ ရစ္သီရစ္သီ ရပ္၍ေန၊ လုပ္၍ေနသည္။ အမာၾကည္ကလည္း ဥာဏ္ ခပ္ေလးေလး ျဖစ္ရကား ယေန႔အဖို႔ဆိုလွ်င္ အတြက္ ငါးပုဒ္ ေပးထားရာ ငါးပုဒ္စလုံး မွားသည္။ 


ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္မင္းဟန္က အမာၾကည္ကို လက္ဝါး ျဖန႔္ခိုင္းသည္။ အမာၾကည္သည္ ေမာင္မင္းဟန္အား သူ၏ ဝိုင္းစက္ေသာ မ်က္လုံးကေလးမ်ားျဖင့္ လွန္၍ၾကည့္သည္။ 


ေမာင္မင္းဟန္၏ ရင္ထဲ၌ အေတာ္ သနားသြားသည္။ သို႔ေသာ္ ဝတၱရားသည္ ဝတၱရားပင္။ ထိုေၾကာင့္ ငါးခ်က္တိတိ ေဂြးခ်ိဳ႐ုိးျဖင့္ ႐ုိက္သည္။ 


အမာၾကည္က “ၾကည့္စမ္း၊ အဟုတ္ ႐ုိက္တယ္ေနာ္။ ဆရာႀကီး ႐ုိက္ထားလို႔ နာရတဲ့အထဲ သူက အဟုတ္ ႐ုိက္တယ္” ဟု ငိုသံပါႏွင့္ ေျပာသည္။ 


“႐ုိက္တဲ့ေနာက္ အဟုတ္ ႐ုိက္တာေပါ့ဟ” 

“ငါ့ေတာ့ ႐ုိက္လိုက္ထာဟယ္။ မခင္ညြန႔္ကိုေတာ့ မ႐ုိက္ရဲဘူး” 

“မခင္ညြန႔္က ငါ႐ုိက္ထာ မခံခ်င္ရင္ ငါ သင္မေပး႐ုံ ရွိေတာ့မွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ငါ ဒီကေန႔ သူ႔ကို စာမျပဘူး။ နင့္ကိုသာ စာျပတာ” 

“ေတာ္ပါ။ ဒီလိုသာ ႐ုိက္႐ုိက္ၿပီး စာျပတာကိုေတာ့ မတတ္ခ်င္ ေနပါေစေတာ္”

“ငါ စာျပေပးရင္ တတ္မွ ေက်နပ္တယ္။ တတ္သေစ့ခ်င္လို႔ ႐ုိက္သင္တာပဲ” 

“အမေလး၊ ေတာ္ပါ။ ႐ုိက္မွ တတ္ထာ မႈတ္ပါဘူး” 


အမာၾကည္က “ဘူး” ဟူေသာ စကားကို ေျပာသည့္အခါ ႏႈတ္ခမ္းကေလးကို စူ၍ သူ၏ ပါးစုံ႔ကေလးႏွစ္ဖက္ ေဖာင္းႂကြလာေအာင္ ဘူးမႈတ္၍ ေျပာသည္။ 


ေမာင္မင္းဟန္က ထိုပါးစုံ႔ကေလး ႏွစ္ဖက္ကိုၾကည့္၍ ငိုင္မိသည္။ 


“တကယ္ နာသြားသလားကြယ္”


ေမာင္မင္းဟန္ ေလေပ်ာ့ သြားသည္။ 


“မွန္းစမ္း နင့္လက္၊ ငါ ၾကည့္စမ္းမယ္။ ေအးကြယ္၊ နင္က ႏုဘဲ ႏုလြန္းပါတယ္။ ေဂြးခ်ိဳ႐ုိးနဲ႔ ႐ုိက္ထာ အ႐ႈိးထင္ဘို႔ မေကာင္းပါဘူး” 

“ႏုိ႔ ဒီမွာ အ႐ႈိးထင္ေနတာဘဲ ဥစၥာ” 


ေမာင္မင္းဟန္သည္ သူ႔လက္ထဲတြင္ ကိုင္ထားေသာ ေဂြးခ်ိဳရြက္ အ႐ုိး၏ အရင္းကို တခ်က္မွ် စုပ္လိုက္သည္။ ၿပီးလွ်င္ အ႐ုိးကို လႊင့္ပစ္လိုက္ေလသည္။ 


“ေတာ္ပါၿပီဟယ္။ ငါက ဘယ္သူ႔ကိုမွ ႐ုိက္ရေကာင္းေစ မဟုတ္ပါဘူး။ နင္တို႔ စာတတ္ေစခ်င္လို႔ပါ။ ဒါေလာက္ကေလးနဲ႔ အသားနာတယ္ ဆိုလဲ မ႐ုိက္ေတာ့ပါဘူး” 


ေမာင္မင္းဟန္က စိတ္နာက်ည္းသည့္ အသံႏွင့္ ျမည္တမ္းေလသည္။ 


“ငါကေတာ့ စိတ္မဆိုးပါဘူးဟယ္။ နင္ ႐ုိက္ထာ နာေပမယ့္ ခံႏုိင္ပါတယ္။ ငါ့ေတာ့ စာမျပဘဲ မေနနဲ႔ေနာ္” 


ေမာင္မင္းဟန္၏ ရင္ထဲတြင္ မည္သို႔ ျဖစ္သြားသည္ မသိ။ ဖိုလႈိက္ ဖိုလႈိက္ ရွိလာသည္။ သူ႔စိတ္ထဲ၌ အမာၾကည္ကို ညီမကေလး ခ်စ္ရသလို ခ်စ္လာမိသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်စ္မွာ သူ႔ ညီမကေလးကို ခ်စ္ရေသာ အခ်စ္ႏွင့္လည္း တူလိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု ထင္မိသည္။ ဤအခ်စ္မ်ိဳးကို ႐ုိး႐ုိးခ်စ္ဟု ေခၚရေပမည္ေလာ။ ဆန္းဆန္းခ်စ္ဟု ေခၚရေပမည္ေလာ။ ေမာင္မင္းဟန္ နားမလည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ ခ်စ္မိသည္ကိုပင္လွ်င္ သူ႔ဟာသူ မလုံ။ သည္လို ခ်စ္မိသည္ကို အျပစ္ရွိသည္ဟူ၍ သူ မယူဆ။ သို႔ေသာ္ သည္လို ခ်စ္မိသည္ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ သူ ရွက္မိေၾကာင္း သူ႔ဟာသူ အေျဖမေပးတတ္။ 


အမာၾကည္ အေပၚ၌ စိတ္ထား မ႐ုိးေတာ့ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္မင္းဟန္သည္ အမာၾကည့္ အနားသို႔ မကပ္ဝံ့ေတာ့ေခ်။ 


စာျပသည့္အခါ အမာၾကည္ကို မ်က္ႏွာလႊဲ၍ ေနရသည္။ ႏွစ္ဦးသား မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္ရသည့္အခါ စကားကို ဝတ္ေက်တန္းေက် ေျပာသည္။ အတြက္မွားလွ်င္ မွားသည္ဟုသာ ဆိုသည္။ ယခင္ကလို အမွန္ကို တြက္ခ်က္၍ မျပေခ်။ 


ဒုတိယတန္း သမားမ်ားကို စာျပရာ၌ ေမာင္မင္းဟန္သည္ ေထရ္ႀကီး ဝါႀကီး ရဟန္းေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ အိေႁႏၵ ႀကီးလွေပသည္။ 


တေန႔ေသာအခါ ေမာင္မင္းဟန္သည္ ေက်ာင္းေရွ႕ရွိ ဆဲ့ႏွစ္ရာသီ ပန္းပင္ႀကီးကို မွီ၍ ေကာက္ညႇင္းထုပ္ စားေနေလသည္။


သူ႔အနား ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ဆူညံစြာ ကစားေနၾကသည္။ လမ္းမေပၚ၌ ေက်ာင္းသားမ်ားက ဖန္ဒိုး လွိမ့္ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းသားတဦးက ရႈံးသျဖင့္ “ကံခ်ာ”တြင္းကို လက္ႏႈိက္ကာ လက္ကို ေခါက္ထားသည္။ ႏုိင္ေသာေက်ာင္းသားက ရႈံးသူ၏ လက္ေခါက္ကို ဖန္ဒိုးႏွင့္ ပစ္သည္။ ေဂါက္ကနဲ ျမည္ေသာ အသံကို ေမာင္မင္းဟန္ ၾကားရသည္။ 

 

အျခားတဝိုင္း၌ကား ေကာင္မေလးမ်ား ဂုံညင္းကစားေနသည္။ သူတို႔ ပိုင္းထဲမွာ ဘဲလိန္၊ ဇီႏွင္း၊ ဂံႀကီး၊ ဂံကေလး ဟူေသာ အသံမ်ား ဆူညံေနသည့္ အထဲတြင္ တဦးႏွင့္တဦး “မိုးက်ဴးၿပီ” “မက်ဴးေသးဘူး” ဟူေသာ ျငင္းခုန္သံတို႔လည္း ဆူညံေနသည္။ 


အမာၾကည္သည္ ဂုံညင္းဝိုင္းကို ၾကည့္ေနရာမွ ေမာင္မင္းဟန္ ေကာက္ညႇင္းထုပ္ စားေနသည့္ ဆဲ့ႏွစ္ရာသီ ပင္ႀကီးဆီသို႔ ေလွ်ာက္လာသည္။ ေမာင္မင္းဟန္ကား သူ႔ကိုမျမင္။ ေက်ာင္းႏွင့္ တေခၚေလာက္ ေဝးေသာ ကမ္းနားတန္းတြင္ ရန္ကုန္ သင္းေဘာႀကီး ဆိုက္ေရာက္လာသျဖင့္ ေကာ္ရင္ဂ်ီ ကူလီမ်ား အူယားဖားယား ေျပးလႊားေနသည္ကို ၾကည့္ေနသည္။ 


“မင္းဟန္၊ မင္းဟန္။ ငါေခၚတာေတာင္ ျပန္မထူးဘူး။ သူ႔ ေကာက္ညႇင္းထုပ္ကေလး ေဝစားရမွာစိုးလို႔ ထင္ပါရဲ႕” 


အမာၾကည္က ဤသို႔ စကားနာထိုးလိုက္ခါမွ ေမာင္မင္းဟန္က အမာၾကည္ကို လွည့္ၾကည့္မိသည္။ 


“မၾကားလို႔ပါဟယ္။ ေကာက္ညႇင္းထုပ္ စားခ်င္ရင္ ေရာ့။ တျခမ္းေတာ့ က်န္ေသးတယ္”

“ဟင့္အင္း၊ မစားခ်င္ေပါင္။ ငါေျမပဲေလွာ္ ဝယ္စားလို႔ ဗိုက္ျပည့္ေနပါၿပီ” 

“နင္ မကစားဘူးလား” 

“မကစားခ်င္ပါဘူး” 

“ဘာျဖစ္လို႔လဲ”

“ငါကေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး။ နင္ကေတာ့ ငါ့ကို မခင္ညြန႔္လို ေအာက္ေမ့လို႔လား ဟင္။ ငါ့ကို စိတ္နာသလား။ အခုတေလာ ငါ့ကိုေတာင္ စာမျပေတာ့ဘူး။ နင္ မျပခ်င္ရင္ ေနႏုိင္ ပါတယ္ဟယ္။ ေနာက္လဲ ျပရမွာ မဟုတ္ပါဘူး” 


အမာၾကည္သည္ သာမန္အားျဖင့္ အာသြက္ လွ်ာသြက္ မဟုတ္ေခ်။ သို႔ေသာ္ သူ႔ရင္ထဲ၌ မေက်နပ္သည့္ အခ်က္မ်ား ရွိေန၍ သူ႔ရင္ထဲမွ စကားမ်ား ပြင့္ထြက္လာသည္။ 


“ငါက နင့္ကို စိတ္မနာပါဘူးဟယ္။ နင္ကသာ ငါ့ကို စိတ္နာမလားလို႔။ ငါ နင့္ကိုေနာက္ ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ုိက္ပါဘူး” 

“႐ုိက္ခ်င္ ႐ုိက္ပါဟယ္၊ ငါ စိတ္မဆိုးပါဘူး။ နင္က ငါ့ကို မ႐ုိက္ပဲ ဒီ့ျပင္ ေကာင္ကေလးေတြ ကိုသာ မဲၿပီး႐ုိက္ေနေတာ့ ငါ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ နင္က ဒို႔ဆရာပါ။ ႐ုိက္ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ကို ႐ုိက္ပါေနာ္” 

“ငါ႐ုိက္တာ နာသလား။ စိတ္မဆိုးနဲ႔ေနာ္။ ႐ုိက္တာ မေကာင္းပါဘူး။ နင့္လဲငါ မ႐ုိက္ပါဘူး။ တျခား ေကာင္ကေလးေတြကိုလဲ ငါ မ႐ုိက္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ နင္က ေနာက္ကို ငါ စာမျပရေတာ့ဘူး ဆိုတာက ဘာလဲ။ ငါ့အတန္းမွာ မေနခ်င္ဘူးလား” 

“ေနခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေဖက မအူပင္ကို ​ေျပာင္းရေတာ့မယ္တဲ့”

“ဟင္၊ ဒါျဖင့္ နင္လဲ မခင္ညြန႔္တို႔လို ေက်ာင္းထြက္ရအုံးမွာေပါ့” 

“ေအး” 

 

အမာၾကည္က “ေအး” ဟု ဆိုေပမယ့္ ေမာင္မင္းဟန္ကေလးမွာ ရင္ပူလာပါသည္။ 


“နင္တို႔က ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးေတြ ေရာက္ရမွာမို႔ ေပ်ာ္ေနမွာေပါ့” 

“ေပ်ာ္ပါဘူးကြယ္။ ငါက နင္တို႔ ၿမိဳ႕ကေလးကို ခင္ပါတယ္” 

“ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ ဒို႔ၿမိဳ႕ကို ေမ့မွာပါ။ ဒို႔ကိုေတာင္ သတိရမွာ မဟုတ္ပါဘူး” 

“အမယ္၊ ဒီလို မေျပာပါနဲ႔ဟယ္။ နင္ကသာ ဒို႔ကို ေမ့မွာပါ။ ငါလဲ ၾကားပါတယ္။ နင္ အခု ပညာဝန္ ျပန္သြားရင္ ေလးတန္း ေအာင္လက္မွတ္ ရေတာ့မယ္ မဟုတ္လား” 

“ေအး၊ အဲဒါ ဘာျဖစ္သလဲ” 

“နင္ ေလးတန္းေအာင္ရင္ နင့္အေဖက ပုသိန္မွာ အဂၤလိပ္ေက်ာင္း ထားေပးမယ္လို႔ ၾကားတယ္” 

“ေအး၊ အဲဒါ ဘာျဖစ္ေသးသလဲ” 

“ပုသိန္ေရာက္ေတာ့ နင္လဲ ငါ့ကို ေမ့ေရာေပါ့” 

“ဟင့္အင္း၊ မေမ့ပါဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး” 


* * *


ဦးမင္းဟန္သည္ အမာၾကည့္ကို မေမ့ပါ။ 


သူသည္ ယခုအခါ ေဘာဂဗလ စက္ပိုင္ရွင္ ဦးမင္းဟန္ ဟူ၍ သူေနထိုင္ရာ ၿမိဳ႕ဝယ္ ေက်ာ္ေစာကိတၱိ ရွိေနသူတဦး ျဖစ္ပါသည္။ စက္သေဌးကေတာ္ ေဒၚစိန္ညြန႔္ႏွင့္ အလွဴေရစက္ လက္ႏွင့္မကြာ ၾကည္ျဖဴစြာ ေပါင္းသင္း ေနထိုင္ခဲ့ရာ ယခုအခါ သမီးအႀကီးကပင္လွ်င္ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ ေရာက္ေနၿပီ။ သားသမီး သုံးေယာက္ ထြန္းကားရာ အငယ္ႏွင့္ အလတ္မွာ ေယာက္်ားကေလးမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ 


ယခု သူ႔အသက္ ေလးဆယ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ သူသည္ ကြယ္လြန္သူ ဆရာႀကီး ဦးခ်စ္ပန္း၏ ေနအိမ္ေရွ႕မွ ျဖတ္၍ စက္ဝင္း အတြင္းသို႔ ဆင္းလာတိုင္းလာတိုင္း သူႏွင့္ အမာၾကည္တို႔ ဆဲ့ႏွစ္ရာသီပင္ႀကီး ေအာက္တြင္ စကား ေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္ကို အမွတ္ရေနေပသည္။ စင္စစ္ ဦးမင္းဟန္သည္ ပုသိန္ အထက္တန္းေက်ာင္း၌ စာသင္ ေနစဥ္တြင္လည္း အမာၾကည္ကို မေမ့။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္သည့္အခါ၌လည္း အမာၾကည္ကို လြမ္းဆြတ္မိသလိုလို။ မိဖတို႔က လယ္ယာေခ်ာင္းေျမာင္းတို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္စီမံရန္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမွ ထုတ္၍ မိန္းမေပးစားသည့္ အခ်ိန္အထိ အမာၾကည္ကို တမ္းတမိသည္။ ေနာက္၌ သမီးဦးကေလး ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ ေရာက္လာသည့္တိုင္ေအာင္ အမာၾကည္ကို မေမ့ေသး။ 


အမာၾကည္ကို ေမာင္မင္းဟန္က ကေလးခ်စ္ ခ်စ္ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစဥ္က တဦးႏွင့္တဦး ေရစက္ဆုံၾကသည္မွာ ဧည့္သည္ပမာတမွ်သာ ျဖစ္သည္။ တဦးႏွင့္တဦး မည္သို႔မွ်လည္း အဆက္ မရခဲ့ၾက။ အကယ္၍မ်ား လူပ်ိဳဖ်န္းအရြယ္ လူမွန္းသူမွန္း သိတတ္ေသာ အရြယ္၌ အမာၾကည္ႏွင့္ ခ်စ္မိၾကလွ်င္- 


ဦးမင္းဟန္သည္ စက္သေဌးကေတာ္ ေဒၚစိန္ညႊန႔္ကို ျမင္မိသျဖင့္ ထိုအေတြးကို ဆက္လက္ မေတြးဝံ့။ သို႔ေသာ္ ေဒၚစိန္ညြန႔္ႏွင့္အတူ ပါလာေသာ မိန္းမ ဝဝ ျပဲျပဲတဦးကိုမူ အကဲခတ္ ၾကည့္မိသည္။ 


“ကိုကို၊ ေဟာဒီမွာ ေတာအုပ္ႀကီး ဦးသာဒင္ရဲ႕သမီး အမာၾကည္ဘဲ။ က်မတို႔ ခရမ္းမွာ ေနတုန္းက အသိ ျဖစ္ခဲ့တယ္” 


ေဒၚစိန္ညႊန႔္က ဦးမင္းဟန္အား ဤသို႔ အမာၾကည္ႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးသည္။ 


“ဒီနာမယ္ ၾကားဘူးပါတယ္” 

“ဟုတ္ကဲ့ စက္သေဌးမင္းရဲ႕။ ၾကားဘူးမလားေတာ့ မေျပာတတ္ဖူး။ က်မက လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ သုံးဆယ္ေလာက္က ဒီၿမိဳ႕မွာ ေနဘူးပါတယ္။ က်မအေဖက ေတာအုပ္ႀကီးပါရွင့္” 

“ေအာ္ ဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္ ခုမွ သတိရသဗ်ိဳ႕။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းေနတုန္းက ေတာအုပ္ႀကီးသမီး အမာၾကည္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ အတူတူဘဲ” 

“ဘယ္ေက်ာင္းမွာပါလဲ ရွင္” 

“ဆရာႀကီး ဦးခ်စ္ပန္းရဲ႕ ေက်ာင္းေလ”

“ဟုတ္မွာပါဘဲရွင္။ က်မလဲ ဒီၿမိဳ႕ကေက်ာင္းမွာ တႏွစ္ေလာက္ ေနဘူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဟိုတုန္းက ခပ္ငယ္ငယ္မို႔ ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိပါဘူး” 

“ဟုတ္မွာေပါ့ေလ။ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကစားေဖာ္ ကစားဖက္ေတြကိုေကာ ဘယ္သူ႔ မွတ္မိေသးသလဲ”

“က်မေတာ့ မွတ္မိသမွ် ေရးေတးေတးပါဘဲ” 

“က်ဳပ္ကိုေကာ မမွတ္မိဘူးလား၊ မင္းဟန္ ဆိုတာေလ” 

“ျဗဳန္းကနဲေတာ့ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ေနတာဘဲ” 

“က်ဳပ္ကေတာ့ စတုတၳတန္းက ဆင္းၿပီး ဒုတိယတန္းကို စာျပတဲ့အခါ အဲဒီ အမာၾကည္ တေယာက္ကိုေတာ့ အတြက္သင္ေပးရလို႔ မွတ္မိပါတယ္။ အဲဒီ အမာၾကည္ ဆိုတာ ခင္ဗ်ားဘဲလား မေျပာတတ္ဖူး” 

“က်မဘဲ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာပါဘဲ။ ငယ္ငယ္ကေလးက ေရာက္ခဲ့ၿပီး အခုလို အႏွစ္သုံးဆယ္ေလာက္မွ တခါ ျပန္ေရာက္ရတာမို႔ ေကာင္းေကာင္းေတာ့ မမွတ္မိဘူး” 


ဦးမင္းဟန္သည္ ေဒၚအမာၾကည္ကို ၾကည့္ရင္း ဆရစ္ဝိုင္းကေလးႏွင့္ မ်က္လုံးဝန္းဝန္း ပါးစုံ႔ထြက္ထြက္ အမာၾကည္ ဆိုေသာ ေကာင္မကေလးကို ရွာမိ၏။ မေတြ႕ေခ်။ တင္ဆုံကားကား ျပဲျပဲဝဝ ေဒၚအမာၾကည္ကိုသာ ျမင္ေနရသည္။ အသား အနည္းငယ္ ျဖဴသည္ကိုပင္ အမာၾကည္ဟု ေခၚဆိုရမည္ေလာ မသိေခ်။ 


“ႏုိ႔ ေနပါအုံးဗ်ာ၊ မသိလို႔ ေမးပါရေစ။ တေယာက္ထဲဘဲလား” ဟု ဦးမင္းဟန္က ေဒၚအမာၾကည္ကို ေမးလိုက္သည္။ 


ေဒၚစိန္ညြန႔္က အလိုက္သိစြာျဖင့္ ၾကားက ဝင္၍ ေျဖသည္။ 


“သူက အပ်ိဳႀကီးရွင့္။ ကိုကိုနဲ႔ က်မတို႔ လက္မထပ္ခင္ ကထဲက သူ႔မွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဘဝနဲ႔ ေပ်ာ္ေနခဲ့တာဘဲ”


ထိုအခါ ‌ေဒၚအမာၾကည္လည္း ယခင္ကထက္ ပိုမို ရင္းႏွီးလာ‌ေသာ အသြင္ကို ‌ေဆာင္‌ေလ‌ေတာ့သည္။ 


“က်မ‌ေတာ့ လင္စိတ္ သားစိတ္ မကူးပါဘူးရွင္။ လြတ္လပ္တဲ့ သဘာဝကိုပဲ ႀကိဳက္ပါတယ္။ က်မ ဒီၿမိဳ႕မွာ ဆိုရင္လဲ ဘယ္သူ႔မွ မမွတ္မိ‌ေတာ့ပါဘူး။ အဲ၊ ေက်ာင္း‌ေနတုန္းက ‌ေက်ာင္း‌ေရွ႕က ဆဲ့ႏွစ္ရာသီပင္ႀကီး ကို‌ေတာ့ တခါတခါ ျပန္‌ေတြးလိုက္ရင္ သတိရတယ္ ” 


ေဒၚအမာၾကည္က ဤသို႔ ‌ေျပာလိုက္‌ေသာ အခါ ဦးမင္းဟန္သည္ သူထိုင္‌ေန‌ေသာ ကုလားထိုင္မွ ‌ေငါက္ကနဲ ထလိုက္သည္။ 


“ေဟ့၊ ေဟ့ ညြန႔္ရဲ႕။ ဟုတ္ပါၿပီကြယ့္။ သူကသာ ‌ေမာင့္ကို မမွတ္မိတာ။ ‌ေမာင္ အခု သတိရၿပီ။ အမာၾကည္ ဆိုတာ သူပါဘဲ။ ဟုတ္ပါတယ္။ လက္စသတ္‌ေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ‌ေက်ာင္း‌ေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း‌ေတြဘဲ။ အႏွစ္သုံးဆယ္‌ေလာက္ ကြဲၿပီးမွ အခု ျပန္‌ေတြ႕ရ‌ေတာ့တယ္။ ခုဒီမွာ တည္းမယ္ မဟုတ္လား။ ‌ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ။ ‌ေတြ႕ရတာ ဝမ္းသာပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္လို သ‌ေဘာထားၿပီး ‌ေနပါဗ်ာ။ ညြန႔္‌ေရ အဲဒါ ဒို႔သူငယ္ခ်င္းဘဲဟ။ ျပဳစုပါကြယ္။ လို‌ေလ‌ေသး မရွိ‌ေအာင္။ ဝမ္းသာလိုက္တာဗ်ာ ‌ေတြ႕ရတာ။” 


* * * 


ဦးမင္းဟန္သည္ ကုန္သည္တို႔ ဘာဝ ‌ေလာကြတ္စကားျဖင့္ ဝမ္းသာပါတယ္ဟု ‌ေျပာလိုက္‌ေစကာမူ သူတကယ္ ဝမ္းသာသည္ဟု ကၽြန္ုပ္တို႔ အတပ္ မစြဲႏုိင္။ အဘယ့္‌ေၾကာင့္ ဟူမူ သူ႔ရင္တြင္း၌ကား ‌ေအာက္ပါအတိုင္း ျမည္တမ္း‌ေန‌ေသာ‌ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ 


“ငါ့ႏွယ္ကြယ္၊ သင္း ဒီလိုသာ ဝဝျပဲျပဲ ဖိုင့္ဖိုင့္ႀကီးမွန္း သိရင္ ငါဟိုတုန္းက ဒီ‌ေလာက္ စြဲမိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေအာ္ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရ‌ေလ ဟိုတုံးက အမာၾကည္ကို ခ်စ္မိတာ ဘာကို ခ်စ္မိတာပါလိမ့္။” 


--------------


‌ေမာင္ထင္ 

၁၉၅၄။


[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား ေပ့ခ်္မွ ကူးယူပါသည္။ ေပ့ခ်္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]



No comments:

Post a Comment