Saturday, 23 March 2019

#ေလထန္ဖုန္း-( စာေပေၾကာ္ျငာစတိတ္႐ိုးပြဲေတာ္အဆက္) #မင္းလူ

#ေလထန္ဖုန္း-( စာေပေၾကာ္ျငာစတိတ္႐ိုးပြဲေတာ္အဆက္)


#မင္းလူ


ကၽြန္ေတာ္သည္ ၁၉၉၈ ၾသဂုတ္လထုတ္ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာရယ္စရာ မဂၢဇင္းထဲတြင္ “စာေပေၾကာ္ၿငာ စတိတ္ရိႈးပြဲေတာ္” ဆိုေသာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ေသာ၊ခင္ေသာ၊ေလးစားေသာ စာေပနယ္သားမ်ားကို ဇတ္ေကာင္မ်ားလုပ္၍ ကလူက်ီစယ္ခဲပါသည္။ (ထို ၀တၳဳကို သဘင္ဂ်ာနယ္တြင္ ဆရာဆန္းထြန္းက ရုပ္ျပကာတြန္းအျဖစ္ ထပ္ဆင့္ တင္ဆက္ခဲ့ပါေသးသည္။)


ကၽြန္ေတာ္၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မေတြ႕ဆံုျဖစ္တာၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ားကို သတိရေသာေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္၏။ စကၠဴေစ်းေတြတက္၊ကုန္က်စားရိတ္ေတြႀကီး၊ စာအုပ္ေတြ အေရာင္းက်သျဖင့္ ေလးလံထိုင္းမႈိင္း သုန္မႈန္ေနေသာ စာေပေလာကသားတို႕ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္မခ်ိၿပံဳးကေလးျဖစ္ျဖစ္ ၿပံဳးႏိုင္ၾကပါေစဆိုေသာ ေစတနာလည္းျဖစ္၏။


ကၽြန္ေတာ့္ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ပါသည္။ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားကေကာ ၀တၳဳထဲ ပါ၀င္ေသာ ဇတ္ေကာင္မ်ားကပါ သေဘာက်ႏွစ္သက္ၾကသည္ဟု အယ္ဒီတာ ဆရာေကာက္ က ေျပာပါသည္။ (တကယ္ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိပါ။ ေနာက္ကို စာမူေတာင္းလို႕ေကာင္းေအာင္ လည္ဆယ္ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။)


ျပႆနာလံုး၀ မရွိေတာ့မဟုတ္။ နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ မေက်နပ္သံေလးေတြ ထြက္လာခဲ့ပါသည္။ တျခား မဟုတ္ တခ်ိဳ႕စာေရးဆရာေတြက ၀တၳဳထဲတြင္ သူတို႕အခန္းေတြ နည္းသည္ဟု ဆိုသည္။ တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့လည္း သူတို႕လို နာမည္ႀကီးေတြကို ဇတ္ပို႕ဇတ္ရံေလာက္သာ ေနရာေပးသျဖင့္ နည္းနည္း စိတ္ခုသြားၾကသည္ဟု ၾကားသိရပါသည္။


ဒါ့အျပင္ တခ်ိဳ႕က “ ဒီေလာက္ ခင္မင္ေနတဲ့လူေတြ ျဖစ္လ်က္နဲ႕ ငါတို႕က်ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ထည့္မေရး ရသလဲ” ဟု မခ်ိတင္ကဲေျပာၾကသည္။ စာေရးဆရာမေလး ဂ်ဴးဆိုလွ်င္ ခရီးလြန္ေနသျဖင့္ စတိတ္ရႈိးပြဲေတာ္ မႏြဲေပ်ာ္လိုက္ရေလျခင္းဟု ယူႀကံဳးမရျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပရိုဗီမင္ အလံုးသံုးဆယ္ တစ္ခါတည္းေသာက္ခ်လိုက္ သည္ဟု သတင္းၾကားရပါသည္။ စာေရးဆရာမေလး မိုႏိုဆန္းကလည္း “ ဒို႕မ်ား တကၠသိုလ္မွာတုန္းက အလွဘုရင္မ ေရြးပြဲမဏာမ အဆင့္မွာ အရန္အျဖစ္အေရြးခံရဖူးပါတယ္။ အတန္းထဲမွာ မိန္းကေလး ဆယ္ေယာက္ရွိတာ န၀မ ခ်ိတ္ခဲ့တယ္ေလ၊ဒို႕ရဲ႕ အဓိကၿပိဳင္ဖက္ ခင္ျဖဴက တုတ္ေကြးမိလို႕ ႏႈတ္ထြက္သြား တာကိုး” ဟု ဖုန္းဆက္ၿပီး လွမ္းေျပာသည္။


နဂါးစာေပမွ ကိုထြန္းဦးကလည္း မႏၱေလးမွ ဖုန္းလွမ္းဆက္ၿပီး သူသည္လည္း စာေပေလာကသားတစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ စာနယ္ဇင္းမ်ားကို အၾကီးအက်ယ္ ျဖန္႕ျဖဴးေပးေနေသာ နာမည္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း၊ တကယ္လို႕ သီခ်င္းစာသားထဲ ထည့္စပ္ဖို႕ အခက္အခဲရွိလွ်င္ေတာင္ “နဂါးဆြန္နား အျခားဟဲ” ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ထည့္ေပးသင့္ေၾကာင္း အေရးဆိုလာ၏။


ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာမ်ား၏ ေစာဒကတက္မႈပင္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္၏ ၀တၳဳထဲတြင္ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ ၊ ကာတြန္းဆရာ၊ အယ္ဒီတာေတြ စံုလင္ေသာ္လည္း ပန္းခ်ီဆရာမ်ားထဲမွ မေမႊး တစ္ေယာက္သာ တစ္ခန္းေလာက္ ဖ်တ္ခနဲပါခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားႏွင့္ အေတာ္လံုးလံုး ေထြးေထြး ေနခဲ့ဖူးသျဖင့္ သူတို႕ကို ၀တၳဳထဲမွာ ေနရာမေပးမိျခင္းအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါသည္ဟု ဆိုပါသည္။


ထိုအေၾကာင္းကို ဖြင့္ဟေျပာသူမွာ ဆရာေမာင္ဒီျဖစ္၏။ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္မွာ ညီအစ္ကိုတမွ် ခင္မင္သူမ်ား ျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ေနာက္ဆက္တြဲ အျဖစ္ ေရးသားေဖာ္ျပရမည္ဟု အက်ပ္ကိုင္ေလသည္။ တစ္ခုရွိတာ ဆရာဒီသည္ ပန္းခ်ီဆြဲရာမွာ သရုပ္မွန္ေရာ၊ေမာ္ဒန္ပါ လက္ဖ်ားခါေလာက္ သူျဖစ္၏။ပညာမာနလည္း ႀကီးသည္။ ေတာ္ရံုလူကုိ အထင္မႀကီးတတ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆိုလွ်င္ေလးခြတစ္လက္ႏွင့္ ေလွ်ာက္လက္တည့္ စမ္းတတ္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားေလေလာက္သာ သေဘာထားသူျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္.............


“မင္းေရးမယ္ဆိုရင္ သီခ်င္းကိုေတာ့ ငါ့ဘာသာစပ္ထားတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ သီခ်င္းကိုပဲ သံုးမွရမယ္၊ မင္းကို စိတ္မခ်ဘူး” ဆိုၿပီး အသင့္ေရးလာသည့္ သီခ်င္းစာရြက္ကို ေပးပါသည္။ ထိုသီခ်င္းမွာ..


“လိုင္းလိုင္းလိုင္းလိုင္ လိုင္လိုင္လိုင္လိုင္းလိုင္း လိုင္းလိုင္းလိုင္းလိုင္ လိုင္လိုင္လိုင္လိုင္းလိုင္း

သင့္အတြက္တာ ေမာင္ဒီ၊ကဗ်ာေရးသည္၊ႏွစ္သက္စရာ ဂုဏ္ရည္၊ ေရးဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီ၊ ေမာင္ဒီ ရင္ခုန္ေနတဲ့ ေမာင္ဒီ၊ ပ်ိဳႏုေနဆဲ ေမာင္ဒီ ၊ ေလညွင္းေလးေတာင္ ေတးဖြဲ႕လို႕သီ မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္”


“ဟင္... မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္က ဘယ္လိုလုပ္ပါလာတာလဲ ဆရာဒီရဲ႕” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္ေသာ အခါ ဆရာဒီက


“ငါက ျမစ္ေျခသားေလကြာ ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အညာအေငြ႕အသက္ပါေအာင္ ထည့္လိုက္တာ”


ေအာ္.....ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ ဆရာဒီရယ္လို႕ နာမည္ ေက်ာ္ေပတာကိုး...။


ေနာက္ျပႆနာတစ္ခု ။ ထူးျခားသည့္ဇတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ေတြ႕ၿပီဆိုလွ်င္ အရင္ဦးေအာင္ လိုက္တတ္ၾကေသာ ဗြီဒီယိုသမားမ်ား၏ ထံုးစံအတိုင္း ဒါရိုက္တာ ေမာင္ျပည့္၀ (ပန္းေ၀သီ) ေရာက္ရွိလာၿပီး


“အဲဒီ ၀တၳဳကို ဗြီဒီယိုရိုက္ခ်င္တယ္ဆရာ၊ ရိုက္ခြင့္ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဗြီဒီယို ေလာကမွာ မွတ္တိုင္တစ္တိုင္ စိုက္လိုက္ႏိုင္မွာပဲ” ဟု လာစည္းရံုးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က မွတ္တိုင္စိုက္ေသာ ကိစၥမွာ လြယ္လြယ္ေလးမဟုတ္ ေၾကာင္း၊ စည္ပင္သာယာတို႕၊ ခရီးသည္ ပို႕ေဆာင္ေရး အဖြဲ႕အစည္းတို႕က ခြင့္ျပဳဖို႕လည္း လိုေသးေၾကာင္း ေျပာၿပီး ျငင္းလိုက္ရပါသည္။


သို႕တိုင္ေအာင္ လူပိန္သေလာက္ အသံျပဲေသာ ေမာင္ျပည့္၀ သည္ သူ႕စိတ္ကူးကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ေတြမွာ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ေျပာခဲ့သျဖင့္ ထုိသတင္းက ပ်႕ံသြားသည္။


ထုိအခါ ကၽြန္ေတာ့္ထံသို႕ မအိ ေရာက္လာေလသည္။ စာေပ ေၾကာ္ၿငာ စတိတ္ရႈိးပြဲေတာ္ ၀တၳဳကို ဗြီဒီယို ရိုက္မည္ဟုသတင္းၾကားေၾကာင္း၊ မိမိအေနႏွင့္မူ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ သရုပ္ေဆာင္ဖို႕ လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ မိမိသည္ မေဟသီ မဂၢဇင္းမွာ ဆရာဟိန္းလတ္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ၿပီးကတည္းက ဗီဒီယိုရိုက္ဖို႕မေျပာနဲ႕ ဓါတ္ပံုအရိုက္ခံဖို႕ေတာင္ အႀကီးအက်ယ္စိတ္ကုန္သြားေၾကာင္း၊ တစ္ခုေတာ ့ေတာင္းပန္လိုေၾကာင္း၊ ဗြီဒီယို ရိုက္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ မိမိေနရာတြင္ အိၿႏၵာေက်ာ္ဇင္ကို ထည့္သြင္းအသံုးျပဳေစလိုေၾကာင္း တစ္နာရီေလာက္ ၾကာေအာင္ေျပာသြားပါသည္။


ပန္းခ်ီမေမႊးက်ေတာ့ တစ္မ်ိဳးျဖစ္၏ ။ ဗြီဒီယို ရိုက္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သူ႕ေနရာမွာ သရုပ္ေဆာင္ဖို႕ သရုပ္ေဆာင္ တစ္ေယာက္ကို အစားထိုးတာမ်ိဳး ခြင့္မျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ၊ သူကိုယ္တုိင္ ပါ၀င္သရုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာလာပါသည္။


“ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မလဲ သရုပ္ေဆာင္လိုင္းေျပာင္းမလို႕ ဆံုးျဖတ္ထားလို႕ ၊ ပန္းခ်ီ ေရးရတာ သိပ္မစားသာေတာ့ဘူး ”


“ ေကာင္းပါတယ္ ခင္ဗ်ား အရပ္အေမာင္းက စိုးျမတ္နႏၵာနဲ႕ မတိမ္းမယိမ္းပဲ ” ဟု ကၽြန္ေတာ္က အလိုက္အထိုက္ ေျပာလိုက္ရာ သူ အားတက္သြားၿပီး ......


“ ဟုတ္တယ္ ၊ ေမာင္မ်ိဳးမင္းကလည္း ဒီအတိုင္းေျပာတယ္ ၊ အခု သူရိုက္မယ့္ ဗြီဒီယိုကားမွာေတာင္ ၀င္ၿပီး သရုပ္ေဆာင္ဖို႕ သေဘာတူၿပီးသြားၿပီ ၊ မေမ့ရက္ဘူး အခ်စ္ဦးရယ္ ဆိုတဲ့ တရုတ္ကားကို ျပန္ရိုက္မွာေလ ”


“ ခင္ဗ်ားက ဘယ္ေနရာမွာ သရုပ္ေဆာင္မွာလဲ ”


“ က်န္ေက်ာင္းတို႕ အေမေနရာက ”


“ အင္း ေကာင္းပါတယ္ ၊ ခင္ဗ်ားနဲ႕ လိုက္ပါတယ္ ”


“ အေမေနရာဆိုေပမယ့္ ဇတ္ရဲ႕ အဓိက သရုပ္ေဆာင္ပဲေလ ၊ ဇတ္ကားနံမည္ကိုေတာင္ ကံေကာင္းလို႕မေသ က်န္ေက်ာင္းတို႕ အေမလို႕ ေပးထားတယ္ ”


“ ဒါဆို ခင္ဗ်ားသားေနရာက ဘယ္သူ သရုပ္ေဆာင္မွာလဲ ”


“ ပန္းခ်ီ ကိုမ်ိဳးျမင့္ ”


“ ဟင္.... သူ႕အရြယ္ႀကီးနဲ႕မ်ား မင္းသားအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္မယ္ဆိုေတာ့ ၾကည့္လည္း လုပ္ၾကပါဦးဗ်ာ ”


“ ဒါကေတာ့ သူက ပရိုဂ်ဴဆာကိုး အစ္ကိုရဲ႕ ၊ သူႀကိဳက္တဲ့ ဇတ္ရုပ္ေနရာ ယူမွာေပါ့ ”


“ ေၾသာ္...ဒီလိုလား ”


ပန္းခ်ီကိုမ်ိဳးျမင့္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္လည္ပင္းဖက္ ေပါင္းလာေသာ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္၍ သူ႕အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ သူ႕အေနႏွင့္ မင္းသားလုပ္မည္ဆိုလွ်င္ လုပ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနရွိသည္။ အ၀တ္အစားကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္တတ္သည္ ။ အသားကလည္း ျဖဴသည္။ ရုပ္ရည္ကလည္း မဆိုးလွ ၊ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ျပသြားသည့္ တစ္ရာ့တစ္ႀကိမ္ေျမာက္ ခ်စ္ခြင့္ပန္ျခင္း ဇတ္ကားထဲက ဂ်ပန္မင္းသားႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူသည္။


သူသည္ ဒီက ပန္းခ်ီေလာကမွာ ထိပ္တန္းအဆင့္ေရာက္ေနတာေတာင္ အားမရေသးပဲ စင္ကာပူမွာ အလုပ္သြားလုပ္ေနသူ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကေတာ့ မိသားစုေရွ႕ေရး ၊ သူ႕မိခင္အိုႀကီးကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ႏိုင္ေရးအတြက္ စြန္႕စြန္႕စားစား သြားလုပ္တာပဲလိုဆိုၿပီး ခ်ီးက်ဴးမိေသးသည္ ။


ခုမွပဲ သူ႕အႀကံကိုသိရေတာ့သည္။ လက္စသပ္ေတာ့ သူက မင္းသားလုပ္ဖို႕ အရင္းအႏွီးရေအာင္ ေငြသြားရွာ တာကိုး။


“ ဒါဆို သူ႕မိန္းမ မထားကေကာ မင္းသမီး လုပ္ဦးမွာလား ”


“ မထားက အဲဒီေလာက္ မေၾကာင္ပါဘူး ၊ ပါရမီျဖည့္ဘက္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႕သာ ပံ့ပိုးေပးမွာပါတဲ့ ။ သူ႕ ေယာက္်ား မင္းသားျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ေအးရပါၿပီတဲ့ ။ အဲဒီ အခါက်ရင္ေတာ့ စင္ကာပူက ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္ေက်ာင္းမွာ သီလရွင္ဘ၀နဲ႕ပဲ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနၿပီး အရိုးထုတ္ေတာ့မယ္တဲ့ ”


“ သာဓုဗ်ာ ၊ သာဓု သာဓု ၊ ကိုမ်ိဳးျမင့္တစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္ပါေစလို႕ပဲ ဆုေတာင္းရေတာ့မွာပဲ ”


ဆရာေမာင္ခိုင္မာတို႕ ဇနီးေမာင္ႏွံ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္လာလည္မည္ဟု တယ္လီဖုန္းသတင္း ရလိုက္ေသာ အခါ ကၽြန္ေတာ္အေတာ္ကေလး ျပာသြား၏။ ဆရာခိုင္ကို ၀တၳဳထဲမွာ “ ရာသီတိုင္းမွာ ေမာင္ခိုင္မာ ” ဟု ေရးခဲ့သည္။ သူသည္ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့ၾကားက တကူးတကန္႕လာမွာဆိုေတာ့ အေကာင္းေတာ့မျဖစ္ႏိုင္ ။ ျပႆနာ ရွာဖို႕လာျခင္းသာ ျဖစ္ရမည္။


သူစိတ္ေျပေအာင္ ဘယ္လိုဖားရပါ့မလဲ ။ အပူတျပင္းစဥ္းစားၿပီး လက္ထဲမွာ ပူပူေႏြးေႏြးရွိေနေသးေသာ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ မဂၢဇင္းမွရသည့္ စာမူခကေလးျဖင့္ အားေဆးတစ္ပုလင္း အျမန္ေျပး၀ယ္ထား ရပါသည္။


သူတို႕လင္မယား ေရာက္လာေသာအခါ ပ်ာပ်ာသလဲ ဆီးႀကိဳရသည္။ အိမ္းဦးခန္းသို႕ေခၚသြားၿပီး ပက္လက္ ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ခိုင္းရသည္။ ၿပီးေတာ့ ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားသည့္အတိုင္း အရင္ဦးေအာင္ ေျပာလိုက္ရ၏။


“ အစ္ကို ေနမေကာင္းဘူးတဲ့ သတင္းၾကားပါတယ္ ။ကၽြန္ေတာ္လဲ သတင္းလာေမးမလို႕ပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ အစ္ကိုရာ ကၽြန္ေတာ္လဲ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္း ဘယ္လိုျဖစ္တယ္ မေျပာတတ္ဘူး။ အရမ္းခ်ဴခ်ာတာပဲ၊ တုတ္ေကြးမိတယ္၊ နမိုးနီးယားျဖစ္တယ္၊သြားနာတယ္၊ခါးကိုက္တယ္၊ အဆစ္အျမစ္ေတာင္ ေယာင္ၿပီး လမ္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမေလွ်ာက္ႏိုင္ဘူး” ဟု သတိရသမွ် ေရာဂါေတြ ေလွ်ာက္ေျပာၿပီး အျပစ္လြတ္ ေအာင္ႀကိဳးစားၾကည့္လိုက္၏ ။ ဆရာခိုင္သည္ ရွဴတည္တည္ႀကီးလုပ္၍ နားေထာင္ေနရာမွ ဟိုကၠဴကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ကို လက္တန္းစပ္ၿပီး အသံေနအသံထားျဖင့္ ေကာက္ကာငင္ကာ ရြတ္ဆိုလိုက္ေလ၏။


“ လူႀကီးေတြ ေစာ္ကား

ေရာဂါဘယ ထူလို႕ပြား

ေဟ့ေကာင္ မွတ္ၿပီလား ”


ကၽြန္ေတာ္သည္ “ ဟဲ ဟဲ အစ္ကိုႀကီးကလဲ ” ဆိုၿပီး သြားၿဖီးလိုက္ရ၏ ။ သူ ထပ္ဆင့္နေဘ မထပ္ႏိုင္ခင္မွာပင္ အားေဆးပုလင္းကို အလ်င္အျမန္ထုတ္၍


“ အစ္ကို႕အတြက္ ကၽြန္ေတာ္၀ယ္ထားတာ ” ဆိုၿပီး လက္ထဲ ထည့္ေပးလိုက္သည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို သိပ္ယံုၾကည္ဟန္ မရွိေသး။ အားေဆးပုလင္းကို အစစ္ဟုတ္မဟုတ္ ၊ အင္ထုထားျခင္း ဟုတ္မဟုတ္ ေသခ်ာစြာစစ္ေဆးၿပီး ေက်နပ္သြားေတာ့မွ ေခါင္းတစ္ခ်က္ညိတ္လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဟိုကၠဴ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို အသံေနအသံထားျဖင့္ ရြတ္ဆိုျပန္၏။


“ လူပင္ငယ္ေသာ္ၿငား

ဆရာသမား သိတတ္သား

အျပစ္လြတ္ေစဗ်ား” ဟု ဆိုၿပီး မ်က္ႏွာထားကိုျပင္ၿပီး တဟားဟား ရယ္ေလေတာ့သည္။


“ ဟဲ ဟဲ ေတာ္ေတာ္ လန္႕သြားသလားကြ ”


ဒီေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ့္ကို အတည္ေပါက္ႏွင့္ ေျခာက္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္ရေလသည္။သူ၏ ရွင္မက ၿပံဳးတံုးတံုးလုပ္ရင္း ၀င္ေျပာသည္။


“ တကယ္ဆိုရင္ သူကေတာင္ မင္းကိုေက်းဇူးတင္ရဦးမယ္၊ သူ႕မွာေနမေကာင္းျဖစ္ေနၿပီးကတည္းက တမိႈင္မႈိင္ အေတြေတြ မရယ္ႏိုင္ ၊ မၿပံဳးႏိုင္ျဖစ္ေနတာၾကာၿပီ ၊ မင္း၀တၳဳကိုဖတ္ၿပီးေတာ့မွ လန္းလန္းဆန္းဆန္း ျဖစ္လာတာ ” ဟု ခ်ီးက်ဴးလိုက္ၿပီး ဆက္လက္၍


“ ၀တၳဳထဲမွာ ခ်စ္ဦးညိဳ မိန္းမ ပါလာေတာ့ တို႕ကိုလဲ ဇတ္ေကာင္လုပ္ၿပီး ထည့္ေရးဦးမလားလို႕ ရွာၾကည့္ရ ေသးတယ္ ”


ရွင္မသည္ ကဗ်ာဆရာကေတာ္ပီပီ ၀ကၤ၀ုတၱိလကၤာျဖင့္ ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိသည္။ သူဆိုလိုတာက ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ဖေယာင္းတိုင္ႀကီးေတာင္ ၀တၳဳထဲပါေသးတာ ၊ သူ႕လိုမ်က္ႏွာဖံုးရွင္ တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဘာေၾကာင့္မပါရသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ ဆရာေမာင္ခိုင္မာ၏ “ ရွင္မေရ ” ဆိုေသာ ကဗ်ာစာအုပ္မွ မ်က္ႏွာဖံုးရွင္ ျဖစ္ေနတာကိုး။


“ ကၽြန္ေတာ္လဲ အစ္မကို ထည့္ေရးမလို႕ပါပဲ ။ ဒါေပမယ့္ အစ္မရဲ႕ ေဘာ္ဒီ၀ိတ္နဲ႕ဆိုရင္ က်မ္းေလးမွာစိုးလို႕ ခ်န္ထားခဲ့ရတာပါ။ ဆရာခိုင္ရဲ႕ ရွင္မ ကဗ်ာစာအုပ္ မ်က္ႏွာဖံုးမွာပါတုန္းကေတာင္ ရိုးရိုးဆယ့္ေျခာက္ခ်ိဳး ဆိုက္နဲ႕ မဆန္႕လို႕ ဆယ္ခ်ိဳးဆိုက္ႀကီးေျပာင္းရိုက္ရတယ္ မဟုတ္လား ” ဟု ေျပရာေျပေၾကာင္း ေျပာလိုက္ရ၏။


ထိုစဥ္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ထိုင္ေနေသာ အိမ္ဦးခန္းေလးသည္ တသိမ့္သိမ့္လႈပ္လာသည္။ အလိုလိုကမွ အသည္းငယ္တတ္ေသာ ဆရာခိုင္မွာ


“ ဟာ..ဟာ လုပ္ၾကပါဦး ၊ ငလ်င္လႈပ္တယ္ထင္တယ္ ”


ဟု သူ႕ရွင္မလက္ကို လွမ္းကိုင္ၿပီး အလန္႕တၾကားေျပလိုက္သည္။ တကယ္ေတာ့ ငလ်င္လႈပ္တာ မဟုတ္ပါ ။ “ လည္ပင္းအထိ ေစာင္ျခံဳထားတဲ့အခါမွာေတာ့ လွေနတုန္းပဲ ” ဟု တင္စားခ်ီးမြန္းခဲ့ဖူးေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ခ်စ္ဇနီးသည္ ဆရာခိုင့္အတြက္ ႏို႕ေဖ်ာ္ၿပီးလာပို႕ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ ဆရာခိုင္၏ ရွင္မႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေလဒီမင္းလူတို႕သည္ ဂ်ပန္နပမ္းသမားႀကီးမ်ား မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕ဘိသကဲ့သို႕ တစ္ဦးကို တစ္ဦး အကဲခတ္ၾကၿပီးမွ အသိအမွတ္ျပဳသည့္အၿပံဳးျဖင့္ အျပန္အလွန္ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ၾက၏ ။


ဆရာခိုင္ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးကို တစ္ခ်က္ေမာ့ၾကည့္ၿပီးေနာက္ ခပ္သဲ့သဲ့ရယ္၍....


“ ဟင္း...ဟင္း.... မင္းကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္တဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ မဂၢဇင္းဆိုက္ ရိုက္ရလိမ့္မယ္ထင္တယ္ ” ဟု ၀ိုက္လက္သီးတစ္လံုးႏွင့္ တံု႕ျပန္လိုက္ေလ၏။


ဆရာခိုင္တို႕ ျပန္သြားၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲ အေတြးတစ္ခု ၀င္ေရာက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ၀တၳဳထဲ ထည့္ေရးခဲ့ေသာ ဆရာ ဆရာမ အမ်ားစုမွာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္၍ ခႏၱီပါရမီႏွင့္ ျပည့္စံုၾကေသာ္လည္း သူတို႕ထဲမွာ စုန္းျပဴးတစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္သည္။


မေတာ္တဆ သူတို႕ထဲမွ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကိုဇတ္ေကာင္လုပ္ၿပီး မဟုတ္က ဟုတ္ကေတြ ျပန္ေရးလာလွ်င္ ခက္မည္။ျမတ္ဆိုင္တို႕ ၊ တာရာမင္းေ၀တို႕က ယံုရတာမဟုတ္ ။ သူတို႕ဦးေႏွာက္ေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုပင္ ေပါက္ကရအေတြးမ်ိဳး ထြက္တတ္သည္။


ဒီလို စဥ္းစားမိေသာအခါ “ မျဖစ္ေခ်ဘူး ၊ သူတို႕ေက်နပ္ေအာင္ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္မွပဲ ” ဆိုၿပီး မိမိကုိယ္ မိမိ ျပန္ႏွိပ္ကြပ္သည့္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကို ေအာက္ပါအတုိင္း ေရးလိုက္ရပါသည္။(ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေရးတာဆိုေတာ့ ဇတ္နာၿပီး သနားေအာင္ၾကည့္လုပ္လို႕ ရတာေပါ့ေလ။)


****......****


ရံုးေတာ္၏ ေနာက္ဖက္ သီးသန္႕ခန္းေလးထဲတြင္ သုခမိန္ႀကီး ေပါင္စိန္သည္ အ၀တ္အစားလဲေနသည္။ သူ၏ ဦးေခါင္းတစ္ဘက္တစ္ခ်က္တြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ အင္တာနာႏွစ္ေခ်ာင္းကို ေနသားတက် ရွိမရွိ မွန္ထဲတြင္ ၾကည့္ေနစဥ္ ရံုးအျပင္ဘက္မွ ဗံုတီးသံမ်ားကို ၾကားလိုက္ရ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ေဘးမွာ ရပ္ေနေသာ ကုန္းစြန္းကို ေမးလိုက္သည္။


“ အခု ဗံုတီးေနတာ ဘယ္သူလဲ ”


“မိုးေဇာ္ဗိုလ္ ျဖစ္မွာေပါ့”


“တယ္...ဘာေၾကာင့္ ေပါ့ေပါ့ဆဆေျပာရတာလဲ ၊ ေသခ်ာေအာင္ သြားၾကည့္ ”


သုခမိန္ႀကီးက ေငါက္လိုက္ေတာ့မွ ကုန္စြန္းလည္း ခပ္သုတ္သုတ္ ထြက္သြားသည္။ ခဏအၾကာတြင္ ျပန္၀င္လာၿပီး.....


“ ဟာ ...အမ်ားႀကီးပဲ စာေရးဆရာေတြ ၊ စာေရးဆရာမေတြ ဗံုကို အလုအယက္ တီးေနၾကတာ ၊ ကုမၸဏီဖြင့္ပြဲမွာ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေ၀လို႕ ၀ိုင္းလုေနၾကတဲ့ အတိုင္းပဲ ”


“ သူတို႕က ဘယ္သူ႕ကို တရားစြဲခ်င္လို႕တဲ့လဲ ”


“ ဟို... ေမ်ာက္ညီေနာင္ ေလးေဖာ္ထဲက အငယ္ဆံုးေကာင္ကို တရာစြဲခ်င္လို႕တဲ့ ”


“ ေၾသာ စာေပနယ္ ၊ ရုပ္ရွင္နယ္မွာ ေျခရႈပ္ေနတဲ့ ေမ်ာက္ညီေနာင္ ေလးေဖာ္လား ” 


“ ဟုတ္ပါတယ္ ”


“ ကဲ...ဒါဆို က်န္စိန္၀င္းကို တရားခံသြားဖမ္းခိုင္းလိုက္ ၊ ၿပီးရင္ ရံုးဖြင့္မယ္ ”


ေလထန္ဖုန္းတရားရံုးတြင္ လူစံုၿပီ ၊ သုခမိန္ႀကီး ေပါင္စိန္ ၊ ကုန္းစြန္ ၊ က်န္စိန္၀င္း ၊ ၀မ္ခ ၊ မာလတ္ ၊ ေဆြလံု ၊ ေကာက္ဟူ အားလံုးေနရာယူၿပီး ၾကၿပီ ။ သုခမိန္ႀကီးက ေခါင္းညိတ္လိုက္ေသာအခါ သူတို႕ထဲတြင္ အသံအၿပီဆံုး ၊ အျပာဆံုးျဖစ္သည့္ ၀မ္ခက.....


“ ရံုးေတာ္ဖြင့္ၿပီ ” ဟု ေအာ္လိုက္သည္။ (ဤေနရာတြင္ တရုတ္ျပည္သူ႕တရားရွင္ ဇတ္လမ္းတြဲထဲကလို ရံုးအမႈထမ္းမ်ားက “ ၀ူ ...၀ယ္ ” ဟု မေအာ္ၾကပါ ။ သုခမိန္ႀကီးမွာ အားကစား ၀ါသနာပါသူျဖစ္သျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေအာ္ဖို႕အမိန္႕ထုတ္ထားေသာေၾကာင့္ )


“ ဟာေလ ဟာေလး ဟားေလ ၊ ဟာေလ ဟာေလး ဟာေလး”


“ ကဲ ...တရားလိုေတြကို ဆင့္ေခၚလိုက္ ” 


စာေရးဆရာ ၊ ဆရာမမ်ား တန္းစီ၀င္လာၾကသည္။ ေပါင္စိန္ႀကီးကို ဂါရ၀ျပဳၿပီးေနာက္ ေဘးတစ္ဘက္မွာ ကပ္ရပ္ေနလိုက္ၾက၏။


“ တရားခံကုိ ေခၚခဲ့ ”


သုခမိန္ႀကီးက အမိန္႔ေပးလိုက္ေသာအခါ ေမ်ာက္ညီေနာင္ေလးေဖာ္ထဲက အငယ္ဆံုးျဖစ္ေသာ တရားခံ ေမ်ာက္လူကို လက္ေမာင္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီမွ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ၿပီးေခၚလာသည္။ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ဒူးေထာက္ ခိုင္းလိုက္၏။ 


“ အခု ရံုးေရွ႕မွာ ဒူးေထာက္ေနတာ ဘယ္သူလဲ ”


ဟုသုခမိန္ႀကီးက ေမးလိုက္၏။ တရားခံကေမာ့ၾကည့္သည္ ။ၿပီးေတာ့ အံ့ၾသသြားသည္။ ထို႕ေနာက္ စပ္ျဖဲၿဖဲ ျဖစ္လာ၏။ သုခမိန္ႀကီးဆိုလို႕ လန္႕ေနတာ လက္စသတ္ေတာ့ ေပါင္စိန္ဆိုတာ အားကစား ေဆာင္းပါးရွင္ ဆရာစိန္မ်ိဳးျမင့္ႀကီးပါလားဟု သိသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ၿပီးေတာ့ ရံုးအဖြဲ႕သားေတြက လည္း တစ္ျခားလူေတြ မဟုတ္ ။


ကုန္းစြန္းဆိုတာ ေမာင္ေရႊစြန္ ၊ က်န္စိန္၀င္းဆိုတာ ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း) ၊ ၀မ္ခဆိုတာ ေပဖူးလႊာ အယ္ဒီတာေဟာင္း ေမာင္သုခ ၊ မာလတ္ဆိုတာ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ ေဆြလံုဆိုတာ ကီ၀ီ၊ ေကာက္ဟူဆိုတာ ေကာက္ႏြယ္(ကေနာင္) အားလံုးေဘာ္ဒါေတြခ်ည္းပါလား ။ ထိုအခါ နည္းနည္း အေၾကာက္ေျပသြားသည္။


( ဇာတ္သိမ္းဆက္ရန္)  👇👇👇



No comments:

Post a Comment