Friday, 15 March 2019

ၾသာ္_ဒါနဲ႔စကားမစပ္ #သႀကၤန္မွာ_သႀကၤန္သီခ်င္းစစ္စစ္

#ေၾသာ္_ဒါနဲ႔စကားမစပ္


#သႀကၤန္မွာ_သႀကၤန္သီခ်င္းစစ္စစ္


#သုေမာင္

  

   ေၾသာ္… ဒါနဲ႔ စကားမစပ္၊ အဲ… ပထမဦးဆံုး စၿပီး ေတာင္းပန္ခ်င္တာေလးတစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒါက ဒီအပတ္မေျပာခင္မွာ သႀကၤန္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ပတ္၊ သံုးပတ္ေလာက္ သုေမာင္ႀကီး ျပတ္သြားတယ္။ ျပတ္သြားတယ္ဆိုတာက အရက္ျပတ္သြားတာ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီစကားမစပ္ အစီအစဥ္ေလး ျပတ္သြားတာကို ေျပာတာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သႀကၤန္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ခဏအနားယူရတယ္။ အရင္လိုေနာ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သြက္သြက္လက္လက္ အေျခအေနမရွိေတာ့လို႔။ အသက္က စကားေျပာလာၿပီေလ။ ၅၈ ႏွစ္ဆိုေတာ့ ခဏအနားယူရတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ျပတ္သြားရတာကို ေတာင္းပန္ရတာပါ။ ဒါက တစ္ခ်က္။


   ေနာက္တစ္ခ်က္က အခု အသံနည္းနည္းနာေနတယ္။ သတိထားမိမွာေပါ့။ အရင္အပတ္ေတြက ေျပာတဲ့အသံနဲ႔ အခု အသံနဲ႔ နည္းနည္းကြာလာတယ္ေနာ္။ အဲဒါဘာေၾကာင့္တံုးဆိုေတာ့ ႐ိုး႐ိုးသားသားေျပာမယ္ေနာ္။ မေသာက္လို႔၊ မေသာက္လို႔ပါ။ အရက္မေသာက္လို႔ပါ။ အရက္မေသာက္လို႔ဆိုတာ လံုးဝမေသာက္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ေသာက္တာေပ့ါ။


   ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ေသာက္တယ္၊ ေသာက္တယ္၊ ဆိုတယ္၊ ဆိုတယ္၊ ေသာက္တယ္ အသံမပ်က္ဘူး။ ၾကားျဖတ္ေျပာျပဦးမယ္။ ဗဟုသုတပါ။ အရက္ေသာက္တာကေလ အသံမပ်က္ဘူးဗ်။ လည္ေခ်ာင္းေလး ေႏြးသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အသံေတာင္ ပိုေကာင္းေသးသဗ်။ အဲ… တစ္ခုေတာ့ရွိတာေပါ့။ အရက္မူးသြားရင္ လွ်ာလိပ္တယ္။ စာသားေတြ ေမ့တယ္။ ဒါကေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့ေနာ္။


   ဆိုးတာက စီးကရက္ဗ်ာ၊ စီးကရက္၊ ေဆးလိပ္။ အဲဒါကက်ေတာ့ေနာ္ အဆုတ္ကို ဒါ႐ိုက္ထိတာ၊ လည္ေခ်ာင္းကို ထိတာဆိုေတာ့ အသံပ်က္တယ္။ အဆုတ္ကိုထိေတာ့ အေမာမခံႏိုင္ဘူး။ ေဆးလိပ္က ပိုၿပီးေတာ့ ဆိုးတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေဆးလိပ္ကို တကမာၻလံုးက ဆန္႔က်င္ေနၾကတာ။ ကဲ… ထားပါေတာ့။ စကားမစပ္ ေျပာတာပါ။


   အဲေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ေသာက္တယ္။ ေသာက္ၿပီးေတာ့ ဆိုတယ္၊ သီခ်င္းဆိုတယ္၊ ေသာက္တယ္။ ဘာမွမထူးဘူး။ ဒါ ၿပီးခဲ့တဲ့သႀကၤန္တြင္းကို ေျပာတာ။ အခုသႀကၤန္မွာ သႀကၤန္ေလးရက္လံုးလံုး သီခ်င္းဆိုရပါတယ္။ ခုထိနားလို႔ မရေသးဘူး။ မႏၲေလးပရိသတ္က ႀကိဳက္တုန္း၊ လက္ခံတုန္းဆိုေတာ့ သီခ်င္းက ဆိုေနရပါေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ခါ မႏၲေလးႏွစ္ ၁၅၀ ျပည့္အထိမ္းအမွတ္ပြဲတုန္းကလည္း ဆိုရျပန္ေသးတာပဲ။ ဒီၾကားထဲမွာလည္း ေဇယ်ာေရႊေျမ ေဘာလံုးကလပ္အသင္းက ဖိတ္တယ္။ သူတုိ႔နဲ႔လိုက္ၿပီး လိုက္ဆိုရျပန္ေရာ။


   စကားမစပ္ အစီအစဥ္ပ်က္ကြက္တာ၊ အဲဒီလို သီခ်င္းေတြ ဆက္တိုက္ လုိက္ဆိုရတဲ့ ပြဲဆက္ေတြ မ်ားေနတဲ့အတြက္ အသံကလည္း နာလာတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ဆိုဆို အသံမနာဘူး။ ဒါ အသက္အရြယ္နဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ ေစာေစာက ေျပာသလို ဆိုတယ္၊ ဘီယာေလးေသာက္လုိက္၊ အရက္ကေလး ေသာက္လိုက္၊ ဆိုလိုက္၊ ေသာက္လုိက္၊ ဆိုလိုက္၊ ေသာက္လုိက္ အခုက်ေတာ့ ဆိုလိုက္၊ ေသာက္လိုက္ လုပ္လို႔မရဘူး။ အသက္က စကားေျပာလာၿပီ။ နည္းနည္းေသာက္ရင္ မူးလာတယ္ဗ်ာ။ အရက္ကို ႀကိဳက္တယ္။ ႀကိဳက္တုန္းပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း ခံႏိုင္ရည္မရွိေတာ့ဘူး။


   အဲေတာ့ အရက္သိပ္မေသာက္ဘဲနဲ႔ ဆိုရတဲ့အခါက်ေတာ့ အသံေတြနာတယ္။ အသံေတြ အက္တာေပါ့ေလ။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ စကားမစပ္ ေတာင္းပန္ရတာေပါ့ေလ။


   အဓိက ေျပာခ်င္တာက အခု သႀကၤန္ၿပီးၿပီ။ သႀကၤန္ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ တစ္တိုင္းျပည္လံုးေပါ့ေနာ္… ေမာကုန္ၾကၿပီ။ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ၊ တရားရိပ္သာဝင္တဲ့သူေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ထူးပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြကိုေတာ့ ထားလိုက္ေတာ့။ သႀကၤန္ေရကစားၾကတဲ့ ေပ်ာ္ၾကပါးၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အခု အကုန္လံုး ေပ်ာ္လို႔ပါးလို႔ၿပီးေတာ့ ပက္လက္ေတြ လန္ကုန္ၾကၿပီ။ ေမာကုန္ၾကၿပီ။ သုေမာင္ႀကီးလည္း ေမာသြားၿပီ။


   အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေရးႀကီးတဲ့စကားကို ေျပာရေတာ့မယ္။ ထံုးစံအတိုင္း သုေမာင္ႀကီး ၁၅ ႏွစ္ေျမာက္ မႏၲေလးသႀကၤန္ကို ေရာက္ပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္းပဲ မႏၲေလး ၿမိဳ႕မေငြငန္းနဲ႔ လွည့္ပါတယ္။ မႏၲေလးသႀကၤန္ကို ဖြင့္ပါတယ္။ ရပ္ကြက္ေတြ၊ မ႑ပ္ေတြကို လွည့္ပါတယ္။ 'ျမဴေမွာင္ေဝကင္း၊ ေငြအဆင္းဆႏၵ' က်က္သေရရွိရွိ မဂၤလာရွိရွိ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။


   သို႔ေသာ္ အသက္က စကားေျပာလာၿပီေပါ့ေနာ္။ ၾကားျဖတ္ ေျပာလုိက္ဦးမယ္ စကားမစပ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက အေမက ေျပာတယ္။


   "သားေရ… ေလာကႀကီးသံုးပါး ဘာျမင္သလဲ" တဲ့။


   ဘယ္သိမွာတံုး ကေလးကို။ အေမက ျခင္ေထာင္ထဲေမးတာ။


   "အေမ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ျခင္ေထာင္ပဲ ျမင္တယ္" လို႔။


   "မဟုတ္ဘူးသားရဲ႕။ ေလာကႀကီးသံုးပါးမွာ အနိစၥရယ္၊ ဒုကၡရယ္၊ အနတၱရယ္ ျမင္တယ္" တဲ့။ အေမက သင္တယ္။


   ေဟာ… အေမအသက္ႀကီးလာတဲ့အခါက်ေတာ့၊ ကြယ္လြန္ခါနီးေပါ့ေလ။ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္အေမ့ကို တစ္လွည့္ျပန္ၿပီးေတာ့ ျခင္ေထာင္ထဲမွာ အေမ့ကို ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေမးရတယ္။


   "အေမေရ… ေလာကႀကီး သံုးပါးမွာ ဘာျမင္သလဲ"


   ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေမက ၿပံဳးၿပီးေတာ့ ျပန္ေျဖတယ္။


   "ပိုက္ဆံျမင္တယ္၊ ပိုက္ဆံျမင္တယ္၊ ပိုက္ဆံျမင္တယ္ သားေရ" တဲ့။


   ဟုတ္လိုက္တာဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေလာဘႀကီးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခ်မ္းသာခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူေဌးႀကီးျဖစ္ခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ မေတာ္ေလာဘရွိတာ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ ေလာကႀကီးသံုးပါးမွာ ဒီအရြယ္ေရာက္လာေတာ့ သားေတြသမီးေတြ၊ ေျမးေတြျမစ္ေတြအတြက္ ေငြေရးေၾကးေရးေလာက္ေတာ့ ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္းကေလး လွဴႏိုင္တန္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ထားခဲ့ခ်င္တယ္။


   အဲဒီအခါက်ေတာ့ ခုခ်ိန္က်မွ ငယ္ငယ္တုန္းကေပါ့ေနာ္ မိုက္ခဲ့တာ၊ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အရက္ေတြေသာက္၊ မူး႐ူးေသာက္စား စုရေဆာင္းရမွန္းမသိ၊ လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ခဲ့ေတာ့ ခုခ်ိန္မွာ သုေမာင္ႀကီး မမြဲတာဘဲ ကံေကာင္း။ အခုအခ်ိန္က်မွ သားသမီးကံေလး ေကာင္းလုိ႔ မဆင္းရဲတာ။ ႏို႔မဟုတ္ဆို မြဲၿပီ။ ေဟာ… ခုေတာ့ ပိုက္ဆံေလးဘာေလး ရွာခ်င္လာတယ္။ ရွာခ်င္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ခု ဒီႏွစ္သႀကၤန္မွာလည္း အရင္လို ေငြငန္းနဲ႔လွည့္၊ ဆုေတာ္ေငြေလးဘာေလးရ၊ အရင္တုန္းကဆို ဆုေတာ္ေငြရရင္ ၿမိဳ႕မအသင္း ျပန္လွဴလိုလွဴေပါ့ေလ။


   ခုေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ရတာေလး အိတ္ထဲထည့္၊ အိမ္က မိန္းမေအးဘံုကို ျပန္ေပး။ ဒီ့အျပင္ကို နီးစပ္ရာသူငယ္ခ်င္းေတြဆီ လိုက္လက္တို႔ရတာ။ သန္းျမတ္စိုးတုိ႔၊ ေဇာ္ဝမ္းတို႔ကို 'ေဟ့… ငါ့လည္း ေခၚၾကပါဦးကြာ' တျခားမ႑ပ္ေတြမွာ ရွိရင္။ ဆုေတာ္ေငြေလးဘာေလး ရလိုရျငားေပါ့။ ဆိုေတာ့ကာ ေခၚရွာၾကပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဖိတ္ၾကပါတယ္။ ဟိုမ႑ပ္သြားဆို၊ ဒီမ႑ပ္သြားဆိုေပါ့။

ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ သုေမာင္လာမယ္ဆိုေတာ့ မ႑ပ္ေတြက Welcome ေပါ့။ ပိုက္ဆံေတြ ရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး ေပးၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မ႑ပ္တစ္ခုကို သြားေတြ႕တာ ထူးထူးျခားျခား ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ မ႑ပ္တစ္ခုမွာ ထူးထူးျခားျခား ဘာသြားေတြ႕သလဲဆိုေတာ့ လူအုပ္ႀကီးက ပိတ္က်ပ္ညပ္ၿပီး ဆူညံကခုန္ ေသာင္းက်န္းေနတာေပ့ါ။ ဟစ္ေဟ့ပ္၊ ေရာ့ခ္၊ ေပါ့ပ္ စသည္ျဖင့္ ဆိုၿပီး ကခုန္ေသာင္းက်န္ေနၾကတာေပါ့။


   ဒါကို အတူသြားၾကတဲ့ သား ဖိုးေသာၾကာက ေတြ႕ၿပီး မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ ျမန္မာသံပဲ ဆိုတဲ့လူ၊ ဒီလိုေနရာမ်ိဳးကို အေဖက ေခၚလာရေကာင္းလားဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္ေစာင္းထိုးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မတတ္ႏိုင္ဘူးေပါ့ေလ။ ကိုယ္ကလည္း ဖိတ္တဲ့ေနရာ သြားရတာ။ ပိုက္ဆံလိုခ်င္ေတာ့ သြားရေတာ့တာေပါ့။


   လံုၿခံဳေရးအေစာင့္အေရွာက္နဲ႔ သြားရတာေပါ့။ ပရိသတ္က ေကာင္းရွာပါတယ္။ 'ဖိုးေသာၾကာေရ၊ ဖိုးေသာၾကာေရ' ဆိုၿပီး ဝိုင္းႏႈတ္ဆက္။ 'ေလးေလးသုေမာင္ႀကီး၊ ေလးေလးသုေမာင္ႀကီး' ဆုိၿပီး ႏႈတ္ဆက္နဲ႔။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကပဲ လမ္းရွင္းေပးၾကေတာ့ စင္ေပၚေရာက္သြားေပါ့။ စင္ေပၚေရာက္ေတာ့ စင္ေပၚမွာဗ်ာ… အရက္ေကာင္တာနဲ႔၊ စည္ဘီယာပန္႔နဲ႔ဗ်ာ။ အဲဒီအထဲက ကၽြန္ေတာ့္သားက ဒုတိယအႀကိမ္ မ်က္ေစာင္းထိုးျပန္ၿပီေပါ့ဗ်ာ။ အေဖ ေသာက္ေတာ့မွာပဲ ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မ်က္ေစာင္းထိုးၿပီ။ သားကို မဟုတ္ဘူး။ ဘီယာပန္႔ကိုဗ်။ ဘီယာတစ္ခြက္တေလ ေသာက္ခ်င္တာကိုးဗ်။


   အဲဒီေပၚမွာက မိန္းကေလးအုပ္စုက အမ်ားဆံုး၊ ေယာက္်ားေလးအုပ္စုက နည္းတယ္ဗ်။ ခြက္ကိုယ္စီနဲ႔ ေသာက္ေနလိုက္ၾကတာ။ ေသာက္ၾကေပါ့ သႀကၤန္ကိုး။


   အဲဒီမွာ ဘာသြားေတြ႕လဲဆိုေတာ့ ဒီမိန္းကေလးအုပ္စုထဲက တစ္ေယာက္ဟာ မွတ္မိေသးတယ္။ စကတ္… စကတ္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ေဘာင္းဘီအတို အဝါေရာင္ေလး၊ အေပၚက အက်ႌကလည္း အတို အဝါေရာင္ေလးပါပဲ။ တိုေတာ့ ဗိုက္သားကေပၚလို႔။ ေပါင္သားေပၚလို႔ ျဖဴျဖဴေခ်ာေခ်ာေလးေပါ့ဗ်ာ။


   အဲဒီေကာင္မေလးက မိုက္က႐ိုဖုန္း ကိုင္ၿပီး ကုန္းကုန္းၿပီး ေအာ္တယ္။ ဘာေအာ္သလဲဆိုေတာ့ 'အားလံုး… အားလံုး' ေအာက္က 'ေဟး'၊ 'ေပ်ာ္တယ္မလား'၊ 'ေပ်ာ္တယ္' ဒါ ထံုးစံဗ်။ ပရိသတ္ဆိုတာ အေပၚကေျပာရင္၊ ေအာက္ကလည္း ျပန္ေျပာမွာပဲ၊ ဒီမိန္းကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး။ နာမည္ေတာ့ ရွိပံုရပါတယ္။ အဆိုေတာ္ေပါက္စလား၊ ေမာ္ဒယ္လ္လား၊ ထားပါေတာ့ေလ။ တစ္ေယာက္ေယာက္ေတာ့ ျဖစ္မွာေပါ့ေလ။


   ကၽြန္ေတာ္ ေစာ္ကားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အႏုပညာသည္ေတြ အားလံုးအတြက္၊ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္သစ္ သားသမီးေတြအားလံုးအတြက္ ဒီစကားကို ေျပာတာပါ။


   အဲဒီေတာ့ 'ေပ်ာ္ၾကလား'၊ 'ေပ်ာ္ပါတယ္၊ ေပ်ာ္တယ္'၊ 'ျမဴးၾကလား'၊ 'ျမဴးတယ္'၊ 'ဆိုၾကမလား'၊ 'ဆိုမယ္'။ ဒါ အတိုင္အေဖာက္က ဒါ ထံုးစံေနာ္။ အေပၚကလည္း ေသာက္ထားတာကိုး။ ေအာက္ကလည္း ေသာက္ထားၾကတာကိုး။


   ဒါဟာ ဂုဏ္ယူစရာကိစၥ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အဲဒါ ထားလိုက္ဦး။ 'ဆိုၾကမလား' 'ဆိုမယ္'၊ 'လိုက္ဆိုမွာလား' 'လိုက္ဆိုမယ္'။ အဲဒီလို အတိုင္အေဖာက္လုပ္ေနတဲ့ၾကားထဲက ေနာက္ဆံုးတစ္လံုး ဘာျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ 'မူးၾကမလား'၊ 'မူးမယ္' တဲ့ဗ်ာ။ မူးၾကမလားလို႔ ေမးလိုက္တဲ့ ကေလးက မိန္းကေလးဗ်ာ။ ေအာက္က ျပန္ေအာ္တာက ေယာက်္ားေလးေတြ။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ေကာင္းသလား။ ဒီေလာက္ထိေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။


   အဲဒီမယ္ ကၽြန္ေတာ့္သားက ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္ေစာင္းထိုး႐ံုတင္ မကေတာ့ဘူး။ ပခံုးကိုင္ၿပီးေတာ့ 'အေဖ ျပန္ၾကစို႔'။ ဒီလိုေနရာမ်ိဳးကို သူ မဆိုခ်င္ဘူး။ ဆိုလိုတာက ကၽြန္ေတာ့္သားမွာ သိမ္ငယ္စိတ္လည္း ဝင္သြားပံုရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီလုိေနရာမွာ သူ ဆိုေနက် 'သႀကၤန္ေလညင္းလုလင္ ျမဴးရႊင္ေတာ့ေလ' ဆိုၿပီး သူ လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူးလုိ႔ သူ ထင္သြားပံုရတယ္။


   ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ မေၾကာက္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ပရိသတ္အထာကို သိတယ္။ အဲလိုလည္း ျဖစ္လည္းျဖစ္ေရာ ထံုးစံအတိုင္း အေပၚကေနၿပီးေတာ့ ဒီမိန္းကေလးကေလ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ နားမလည္ဘူးေပါ့ေလ။ ေရာ့ခ္လား၊ ဟစ္ေဟာ့လား၊ ပန္႔လား တစ္ခုခုေပါ့ေလ။ အဂၤလိပ္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္၊ ျမန္မာသီခ်င္း မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အဂၤလိပ္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဆိုတယ္။ ေအာက္က လိုက္မဆိုပါဘူး။ ကတယ္။ ဟစ္ေဟာ့လိုလို၊ ေရာ့ခ္လိုလို ရွိတ္ၾက၊ ဆြဲၾက၊ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ေပါ့ေလ။ ေအာက္က ကေလ၊ သားက ေနာက္ကို တစ္လွမ္းခ်င္း ဆုတ္သြားေလေပါ့ေလ။ အဲ… ၿပီးလည္းၿပီးေရာ အဲဒီလို လႈပ္ရွားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဖိတ္ထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္က မ်က္ႏွာ ေတာ္ေတာ္ပ်က္ေနၿပီး-


   "အစ္ကိုႀကီး ဆိုေတာ့မလား" တဲ့။


   "ေအး… ဆိုေတာ့မယ္ကြာ။ ငါတို႔လည္း ျပန္ခ်င္ေနၿပီ"


   လို႔ဆိုၿပီး ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီမိန္းကေလးကို လက္သြားတို႔ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ ေၾကညာခိုင္းလိုက္တယ္။


   မိန္းကေလးကလည္း ေၾကညာလုိက္တယ္။


   "ခုခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ အကယ္ဒမီသုေမာင္က သီဆိုပါလိမ့္မယ္"


   "ေဟး…"


   ဆိုၿပီး ေအာက္က အသံထြက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိတာေပါ့။ ဘာေအာ္ေအာ္၊ ျပန္ေအာ္မယ့္ပရိသတ္ေလ။ သႀကၤန္တြင္းေလ၊ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္ေလ။ မူးမူးမမူးမူး ေပ်ာ္မွာပဲကိုး။ အဲေတာ့ ေပ်ာ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္သုေမာင္ႀကီးသည္ ထံုးစံအတိုင္း ပုဆိုးနဲ႔တိုက္ပံုနဲ႔ ထြက္သြားေတာ့လည္း ေအာက္က 'ေဟး' ဆိုၿပီး လက္ခုပ္တီးတာပါ။

 အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္ခ်က္ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်က္က ပရိသတ္ကို ဖမ္းစားဖို႔၊ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ့္သားကို တြဲေခၚၿပီး ဖမ္းစားဖို႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ 'ျပည္ေတာ္ဝင္' ကို ေကာက္ဆိုလိုက္ပါတယ္။ ေအာက္က ဆူညံေနတာေနာ္။ အေပၚက တီးတီးမတီးတီး၊ ေအာက္က ဝုန္းဒိုင္းႀကဲ ကေနတဲ့အခ်ိန္မွာ၊ အဂၤလိပ္လို ကေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က ျပည္ေတာ္ဝင္သီခ်င္းကို ေကာက္ဆိုခ်လိုက္တယ္။


   "ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့ အားလံုးမိတ္ေဆြ… ေန႔တိုင္းပဲ သတိရတယ္ေလ…"


   ေဟာဗ်ာ… ဒီေလာက္ေအးတာႀကီး။ ဆိုခ်လိုက္ေတာ့ ေစာေစာကေနတဲ့၊ ရွိတ္ဆြဲေနတဲ့၊ ဟစ္ေဟာ့ကေနတဲ့ ကေလးေတြက အဲဒီကေနတာကိုပဲဗ်ာ… စလိုးမိုးရွင္းနဲ႔ ေဟာ… 'ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့' ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္ခ်လိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္သားသည္ မ်က္ႏွာ နည္းနည္းအေၾကာေလ်ာ့သြားၿပီး သူ လုပ္လို႔ရသြားၿပီ ဆိုတာကို သိသြားပါတယ္။


   ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ ဘာေၾကာင့္ အထူးျပဳေျပာရသလဲဆိုရင္ ဒီျမင္ကြင္းကေလးသည္ ဘာကိုျပသလဲဆိုေတာ့ မူးတာ၊ မမူးတာသည္ အဓိက မဟုတ္ပါ။ သႀကၤန္တြင္းမွာ အားလံုး ေပ်ာ္ၾကတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ မ႐ိုင္းစိုင္းတတ္ဘူးဆိုတာကို ျပတယ္။ တစ္ခ်က္။


   ေနာက္တစ္ခ်က္က ေပ်ာ္ခ်င္လို႔သာ ေပ်ာ္ေနၾကတာ။ 'မူးၾကမလားေဟ့၊ မူးမယ္' ဆိုတာ အေပၚက 'မူးၾကမလားေဟ့' ေအာ္လို႔သာ ေအာက္က 'မူးမယ္' ေျပာရတာ။ 'ဘုရားဖူးၾကမလားေဟ့' ဆိုရင္လည္း 'ဖူးမယ္' လို႔ ေအာက္က ေအာ္မွာပဲဆိုတာ ဒါ ရွင္းေနတာပဲ။ ဒါ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕စ႐ိုက္ဗ်။ ဒါ ရွင္းသြားၿပီဗ်။ ဟစ္ေဟာ့၊ ေရာ့ခ္၊ ရွိတ္လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ 'ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့' အဲဒီဟာကိုပဲ ေအာက္ကရွိတ္ကိုပဲ စလိုးမိုးရွင္းလုပ္ခ်လိုက္တာဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕စ႐ိုက္ဗ်။ အဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ပရိသတ္ကို အႏုပညာသည္သည္ ဘယ္ေတာ့မွ အထင္မေသးပါနဲ႔။ ေသာတရွင္တို႔ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပမယ္ေနာ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သတိထားၾကည့္ၾကပါ။ စတိတ္႐ႈိးေတြမွာေလ 'လက္ခုပ္တီးၾကပါ။ အားေပးၾကပါရွင့္'ဆိုရင္ မေကာင္းဘူးဗ်။ ဒါ ပရိသတ္ကို ေစာ္ကားတာဗ်။ လက္ခုပ္က ကိုယ္တီးခ်င္မွ တီးမွာေပါ့။ မႀကိဳက္ရင္ ဘယ္တီးမလဲဗ်။ လက္ခုပ္တီးစရာအေၾကာင္း မရွိဘူးဗ်။ အဲသလို မလုပ္ေကာင္းပါဘူး။ လုပ္တဲ့အေပါက္က လက္ခုပ္တီးခိုင္းတဲ့ အေပါက္။ ဒီသေဘာပဲဗ်။


   'မူးၾကမလားေဟ့၊ မူးမယ္' ဆိုတာ ေအာက္က အားနာလို႔ လိုက္ေျပာၾကတာဗ်။ အဲဒီ အားနာလို႔လိုက္ေျပာတယ္ဆိုတဲ့ ၾကားထဲကပဲ 'မူးၾကမလားေဟ့'ဆိုတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကို ဆိုးတဲ့ကိစၥပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီသႀကၤန္တြင္းမွာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အႏုပညာသည္ေတြဟာ အထူးသျဖင့္ အဆိုေတာ္ေတြဟာ စတိတ္ေပၚေရာက္လို႔ရွိရင္ ပရိသတ္ကို ေလးစားၾကပါ။ အထင္ႀကီးၾကပါ၊ ပရိသတ္ကို အထင္မေသးပါနဲ႔။ ပရိသတ္သည္ အႏုပညာသည္ကို အၿမဲတမ္း ေလးစားၿပီးသားပါ။


   တစ္ခုရွိတယ္။ သူတို႔မႀကိဳက္ရင္… ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ဆိုးတယ္ေနာ္။ မႀကိဳက္ရင္ ဆဲတာ။ ဆဲတာဗ်။ ေအာက္ကေန အခုေခတ္ ပရိသတ္လူငယ္ေတြ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ မဆဲဘူး။ သူတို႔မႀကိဳက္လို႔ရွိရင္ ေအာက္ကေန လက္မေလးေတြ ေျပာင္းျပန္ေအာက္ကို စိုက္ျပတယ္။ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေအာ္မခ်ပါဘူးဗ်ာ။ အဲေလာက္ ေလးစားစရာေကာင္းတဲ့၊ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ပရိသတ္ကို အေပၚက အႏုပညာသည္ေတြက မေစာ္ကားၾကပါနဲ႔။ ဒီေလာက္ေတာ့ျဖင့္ ဒီအဘိုးႀကီးသုေမာင္က ဒီေနရာကေန ေျပာခြင့္ရွိတယ္ ထင္ပါတယ္။


   ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ကမာၻလံုးမွာ တစ္ႏွစ္ကို ရက္ေပါင္း ၃၆၅ရက္ ေယဘုယ်ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ၃၆၅ ရက္လံုးလံုးမွာ သီခ်င္းဆိုပဲြ ၃၆၅ ပြဲ ရွိပါတယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ထားလိုက္ၾကဗ်ာ။ အဲဒီမယ္ ဆိုၾကပါ၊ ဟစ္ေဟာ့သီခ်င္းေတြ၊ ေခတ္အေလ်ာက္ ေခတ္ေပၚသီခ်င္းျဖစ္ျဖစ္၊ ျမန္မာသံသီခ်င္းျဖစ္ျဖစ္၊ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းျဖစ္ျဖစ္၊ ေရဒီယိုသီခ်င္းျဖစ္ျဖစ္၊ သီခ်င္းႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ၊ သူ႔အထာနဲ႔သူေပါ့ေနာ္။ ဘုရား တရား သီခ်င္းျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေနာ္ ဆိုၾကပါ၊ ဆိုၾကပါဗ်ာ။ ၃၆၅ ပြဲ ဆိုႏိုင္တဲ့ၾကားထဲမွာ အစြန္းထြက္ကေလးျဖစ္တဲ့ ေလးရက္၊ ငါးရက္ပဲ ထားပါေတာ့။ ငါးရက္မွာ ရက္ေပါင္း ၃၆၀ ရက္ကိုေတာ့ ဆိုခ်င္တဲ့ သီခ်င္းေတြ ဆိုၾကပါ။ အစြန္းထြက္ကေလးျဖစ္တဲ့ ငါးရက္ကေလးကိုေတာ့ သႀကၤန္တြင္းေလးမွာေတာ့ျဖင့္ေနာ္ ျမနႏၵာေလာက္ျဖစ္ျဖစ္၊ တူးပုိ႔ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ေနာ္ လူတိုင္းရၾကပါတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါေလးကိုေတာ့ နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္ေတြက ကၽြန္ေတာ္ နာမည္တပ္ေျပာပါေတာ့မယ္။


   ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း၊ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္တို႔၊ ေလးျဖဴတို႔… စသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ညီေလးေတြ ညီမေလးေတြ၊ သားေလးေတြ သမီးေလးေတြတို႔က သည္းညည္းခံၿပီးေတာ့ ဒီသံုးေလးရက္ေလးေတာ့ ဆိုေပးၾကပါကြယ္တို႔ရယ္။ အဲ Version ေျပာင္းေပါ့ကြာ။ တူးပို႔နဲ႔မဟုတ္ရင္ေတာင္မွ ဒရမ္ဘိနဲ႔ ေပါ့ကြာ။ ေျပာင္းၿပီးေတာ့ ဒီသံုးေလးငါးရက္ေလး။ ရက္ေပါင္း ၃၆၀ လံုးလံုး ႀကိဳက္တာလုပ္ၿပီးေတာ့ ေလးငါးရက္ကိုေတာ့ ဒီတူးပို႔ကေလးကို ဗားရွင္းေျပာင္းၿပီးေတာ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ေပးၾကပါလို႔ ဒီအဘိုးႀကီး ဦးသုေမာင္က ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္။


   ကိုဝင္းဦးတစ္ေခတ္မွာလည္း ကိုဝင္းဦး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္တုန္းကလည္း မႏၲေလးၿမိဳ႕မနဲ႔တြဲၿပီးေတာ့ မႏၲေလးမွာ ကန္ေတာ့ပါရဲ႕ေနာ္။ သံဃာေတာ္ေတြေတာင္ သစ္ပင္ေပၚက တက္ၾကည့္လုိ႔ သစ္ကိုင္းေတြက်ိဳးက်၊ ေျခလက္က်ိဳး၊ ေခါင္းကြဲတဲ့အျဖစ္ထိေနာ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း ဒီတူးပို႔ပဲ၊ ဒီ ျမဴေမွာင္ေဝကင္းနဲ႔ စခဲ့တာပါပဲ။ သုေမာင္ႀကီးလည္း ၁၅ ႏွစ္လံုးလံုး လုပ္ခဲ့တာပါပဲ။ ဒီတူးပို႔ပါပဲ။ အဲဒီ သုေမာင္ႀကီးတို႔ေခတ္တုန္းကဆိုရင္ ေခတ္ၿပိဳင္ေတြ ဘယ္သူေတြရွိသတံုး ဆုိရင္ ပေလးဘြိဳင္းသန္းႏိုင္ႀကီးရွိတယ္၊ ဘိုဘိုဟန္ႀကီးရွိတယ္၊ စိုးပိုင္တို႔ ရွိတယ္၊ LPJ သိန္းတန္တို႔ရွိတယ္။ ေဟာ… သူတို႔လည္းေလ အဲဒီ သႀကၤန္တြင္းေလးမွာေတာ့ တူးပို႔ၾကတာပါပဲဗ်ာေနာ္။


   ဆိုလိုတာက အခု ေလးျဖဴတုိ႔၊ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္တို႔ မဆိုးဘူးေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ သူတို႔က နာမည္ႀကီးလြန္းလို႔ သူတို႔ကို ေခါင္းတပ္ေျပာရတာပါ။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္ေပၚလူငယ္ေလးေတြအေနနဲ႔ တတ္ႏိုင္သမွ် သႀကၤန္တြင္းေလးမွာေတာ့ သႀကၤန္သီခ်င္းေလးေတြကို ဆိုေပးၾကပါ။ တကယ္လို႔ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ သႀကၤန္သီခ်င္းအသစ္ကေလးေတြ၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဖန္တီးၿပီးေတာ့ တူးပို႔ထက္သာေအာင္၊ ငါတို႔ 'တူးပို႔' ထက္သာတဲ့ သီခ်င္း၊ 'ျမနႏၵာ' ထက္ သာတဲ့သီခ်င္း လုပ္ျပႏိုင္တယ္ကြဆိုၿပီးေတာ့ ဒီေလးရက္ကေလးကို ႀကိဳးစားေပးၾကေစခ်င္တယ္ေနာ္။ ဒါ ဦးသုေမာင္ႀကီး ေစတနာနဲ႔ေျပာတာပါ။ မေက်နပ္လည္း ေခ်ာင္း႐ိုက္ၾကေပါ့ကြာ။ ဒါပဲရွိတာပဲ။ ေနာက္တာေနာ္။ အဲဒီ ဘိုဘိုဟန္ႀကီးတို႔လည္း ဒီလိုပဲလုပ္ခဲ့တာပဲ။ ပေလးဘြိဳင္းသန္းႏိုင္တို႔လည္း ဒီလိုပဲ။ ဒါ သႀကၤန္အေတြ႕အႀကံဳေလးေပါ့ေနာ္။


--------------


သုေမာင္


[ အေဝးေရာက္ၿမိဳ႕သာသား ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]


No comments:

Post a Comment