Friday, 29 March 2019

ဂ်င္ဂ်ာေအးေသာက္ခ်င္တယ္ #မိုးမိုး ( အင္းလ်ား)

#ဂ်င္ဂ်ာေအးေသာက္ခ်င္တယ္ 


#မိုးမိုး ( အင္းလ်ား) 

 

ပူအိုက္ဆူညံၿပီး ကြာေစ့ခြံေတြ၊ ဖ႐ံုေစ့ခြံေတြ၊ အမႈိက္သ႐ိုက္ေတြ ေျခခ် မလြတ္ေသာ ႐ုပ္ရွင္႐ံုထဲမွ ႏွစ္ေယာက္သား ထြက္ခဲ့ၾကစဥ္ ေမာင္က ျမ လက္ကေလးကို ကိုင္ထားဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ ကလပ္စ္ၿပီးခ်ိန္ အခန္းဝမွာ ေမာင့္ကို ေတြ႕ရေတာ့ မတိုင္ပင္ဘဲ နာရီကို ၾကည့္မိၾကသည္။ ႐ုပ္ရွင္ မီေသးတယ္ဟု ႏွစ္ေယာက္ ၿပိဳင္တူေျပာကာ မာလာေဆာင္ ဘတ္စ္ကားဂိတ္ဘက္ အေသာ့ႏွင္ခဲ့ၾကေလ၏။ ၿမိဳ႕ထဲထိ သြားရင္ မီမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုကာ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ေျမနီကုန္း ႐ုပ္ရွင္႐ံုမွာဆင္းၿပီး ျမ အလြန္ ၾကည့္ခ်င္ေနေသာ ေဒါက္တာဇီဗားဂိုး ႐ုပ္ရွင္ကို ဆန္းသီရိ႐ံုမွာ ေမာင္က ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္ၾကည့္သည္။ ဘာမဆို တစ္ေယာက္အႀကိဳက္ တစ္ေယာက္ လိုက္ဖို႔ အဆင္သင့္ ေနတတ္ေသာ ပ်ိဳမ်စ္ႏုနယ္သည့္ ခ်စ္သူေတြရဲ႕ ဘဝေပပဲ။


႐ုပ္ရွင္႐ံုထဲမွာ ျမက တစ္ခ်ိန္လံုး ကြာေစ့ေလွာ္ကို ကိုက္ေနၿပီး ေမာင္က ဖ႐ံုေစ့ကို ခြာေနသည္။ ဖ႐ုံေစ့က စားေကာင္းေသာ္လည္း ျမက အသားမေက်ေအာင္ မခြာတတ္။ အခံြေရာ အသားပါ အားလံုး လံုးေထြး ဝါးပစ္ၿပီးမွ အခြံကို မႈတ္ထုတ္ပစ္ရတတ္သည္။ ေမာင္ကေတာ့ ကြာေစ့ကို သြားႏွင့္ကိုက္ၿပီး မခြာတတ္ဘူးတ့ဲ။ ျမက ဒိုက္ဦးသူ ဆိုေတာ့ ကြာေစ့ကို ေကာင္းေကာင္း ခြာတတ္သည္။ အေပၚသြား ေအာက္သြား သံုးၿပီး အခြံကို မက်ိဳးမေၾကေစဘဲ အတြင္းသားကို လွ်ာျဖင့္ ထုတ္ယူတတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ခြာၿပီးသား အသားေလးေတြကို ေမာင့္လက္ထဲ ထည့္ေပးသည္။ ေမာင္က ဖ႐ံုေစ့ေတြ ခြာၿပီး ျမ လက္ထဲ ျပန္ထည့္ေပးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမာင္က ကြာေစ့ကို စားရၿပီး ျမကလည္း ငန္ၿငိ ခ်ိဳဆိမ့္ေသာ ဖ႐ံုေစ့ကို စားရေလသည္။


႐ုပ္ရွင္တစ္ဝက္မွာေတာ့ ဘာမွ် မစားေတာ့ဘဲ လက္ မအားရဘူးကြာ ဆုိကာ ဖ႐ံုေစ့လက္က်န္ေတြကို လႊင့္ပစ္ၿပီး ျမ လက္ကိုသာ ဆုပ္ကိုင္ေတာ့သည္။ ျမက ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ နစ္ေျမာအရသာခံဆဲ ေမာင္က ျမ ပခံုးကိုမွီကာ ဆံပင္စေတြကို ရြရြနမ္းေလသည္။


“ေရ သိပ္ငတ္တယ္ ေမာင္ရယ္”


႐ုပ္ရွင္႐ံု အျပင္ဘက္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ျမက ေမာင့္လက္ကို ေခတၱ ျဖတ္ခ် ဖယ္ရွားကာ ေျပာေတာ့“အေအး သြားေသာက္မယ္ေလ” ဟု ေမာင္က ေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ ကားလမ္းကူးရသည္ကို အေၾကာင္းျပကာ လမ္းဟိုဘက္ ေရာက္ေအာင္ ျမလက္ကို ဆြဲကူးေလသည္။ ေျမနီကုန္း ေဈးထဲထိ ေလွ်ာက္သြားၿပီး အေအးဆိုင္ ရွာေတာ့ စားေသာက္ခန္းထဲက လူေတြက ျမတို႔အတြဲကို အတြဲတစ္တြဲအျဖစ္ ၾကည့္ၾကေလသည္။ ျမက ရွက္သလိုလိုရွိသား။ သုိ႔ေသာ္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား အတြဲေတြက


ေျမနီကုန္းေဈးကိုလည္း မၾကာမၾကာ လာတတ္ၾကသည္ပဲ။ သည္တုန္းက ကန္ေတာ္ႀကီးတို႔၊ တိရစၧာန္႐ံုတို႔ သြားဖို႔ စိတ္မကူးမိခဲ့ၾက။ အလြန္႐ိုးသားစြာ လူျမင္သူျမင္ ေလွ်ာက္လည္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရ၊ အစား စားရ၊ လက္ကေလး ကိုင္႐ံုႏွင့္ ေက်နပ္ေနတတ္ခဲ့သည္ပင္။


“ျမ ဘာေသာက္မလဲ”


အေအးဆိုင္မွာ ထိုင္စဥ္ ေမာင္က ေမးေတာ့ “ဖာလူဒါ ေသာက္မယ္” ဟု ေနာက္လိုက္သည္။ ေမာင္က ေတာသူမမို႔ ဖာလူဒါႀကိဳက္တယ္ဟု စတတ္သျဖင့္ တမင္ေျပာျခင္း ျဖစ္ၿပီး တကယ္ေတာ့ ဖာလူဒါ မေသာက္ခ်င္။ ရင္ထဲမွာ ေအးျမလန္းဆန္း သြားေစမည့္ အရည္ေအးေအးေလး တစ္ခုကိုသာ ေတာင့္တေနမိ၏။


“တကယ္လား”


ေမာင္က ေမးေတာ့ ေခါင္းခါျပၿပီး …


“ဟင့္အင္း၊ ေအးေအးေလးတစ္ခု ေသာက္ခ်င္တယ္၊ လိေမၼာ္ရည္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကရင္ဆိုဒါ ျဖစ္ျဖစ္”


“ကရင္ဆိုဒါက လူမမာေစာ္ နံပါတယ္ ျမရယ္၊ လိေမၼာ္ေသာက္”


“ဒါေပမယ့္ ျမက အျမႇဳပ္ေလးေတြ ဆူထေနတာကို ႀကိဳက္လို႔”


“ဒါဆို ဂ်င္ဂ်ာေအး ေသာက္ပါလား”


“ဂ်င္ဂ်ာေအး ဟုတ္လား၊ ဂ်င္ဂ်ာဘီယာကို ေျပာတာလားဟင္၊ ဂ်င္ဂ်ာဘီယာ ျမ ႀကိဳက္တယ္”


“ဂ်င္ဂ်ာဘီယာ မဟုတ္ဘူး၊ ဂ်င္ဂ်ာေအး၊ ေတာသူမ ဘာမွလည္း မသိဘူး၊ ျမ ေသာက္ၾကည့္၊ ႀကိဳက္သြား လိမ့္မယ္”


စားပြဲနားမွာ စိတ္ရွည္စြာ လာရပ္ေစာင့္ေနေသာ စားပြဲထိုး ေကာင္ေလးကို ေမာင္က ဂ်င္ဂ်ာေအး ႏွစ္ ပုလင္းဟု မွာလိုက္သည္။ မၾကာခင္ ပိုက္တံကေလးေတြ တပ္ထားေသာ အျမႇဳပ္ေလးေတြ ဆူေဝေနသည့္ ဂ်င္ဂ်ာေအးပုလင္းေတြ ေရာက္လာၿပီး ျမက အငမ္းမရေသာက္သည္။


“ဟား သိပ္ေကာင္းတာပဲ၊ အဲဒီလိုဆူၿပီး ရွတတ ျဖစ္ေနတာေလးကို ႀကိဳက္တာ၊ လိေမၼာ္ရည္လိုလည္း မစပ္ဘူးေနာ္”


“ဒါေၾကာင့္ ေျပာတာေပါ့၊ ေနာက္ မသိရင္ ဘာမဆို ေမာင့္ကို ေမးေနာ္”


“ေကာင္းပါၿပီတဲ့ရွင္”


ေသးငယ္ေသာ အေၾကာင္းေလးကိုပင္ အႀကီးအက်ယ္ ရယ္ေမာၾကၿပီး ေမာင္က ျမကို အေဆာင္သို႔ ျပန္လိုက္ပို႔သည္။ ေမာင္ သူ႔အိမ္ရွိရာ ၿမိဳ႕ထဲ ျပန္သြားေတာ့ အေဆာင္ပိတ္ခ်ိန္လည္း ေရာက္ၿပီမို႔ ေရခ်ိဳးၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြ ယူထားေပးေသာ ထမင္းကို စားရသည္။ စားၿပီး စာက်က္ခ်ိန္ ေရာက္ေသာ္လည္း ေန႔လယ္က ေမာင္ႏွင့္ ၾကည့္ခဲ့ရသည့္ ႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းေတြကို ျပန္ေျပာျပၿပီး ညက်ေတာ့ ဒိုင္ယာရီထဲမွာလည္း ေရးမွတ္ထားသည္။


ေမာင္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တယ္။

ဂ်င္ဂ်ာေအး ေသာက္တယ္။


* * *


ေဒါက္တာေဒၚခင္ၫြန္႔၏ ေဆးခန္းမွ ထြက္လာေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုး အိုက္စပ္ပူေလာင္ၿပီး ေရလည္း ငတ္ေနသည္။ ေမာင္က ေဆးခန္း အျပင္ဘက္မွာ ဟိုသည္ ေလွ်ာက္ရင္း ေစာင့္ေနသည္။


“ေရငတ္လိုက္တာ ေမာင္ရယ္၊ လူနာေတြကလည္း မ်ားလိုက္တာေနာ္၊ ေစာင့္ရတာ ေညာင္းေနတာပဲ၊ အိုက္လည္း သိပ္အိုက္တာပဲ”


ျမက ေရွ႕ကို ခၽြန္စုထြက္ေနေသာ ဗိုက္ကို ပြတ္သပ္ၿပီး ညည္းညည္းညဴညဴ ေျပာကာ လက္ထဲမွ ေဆး မွတ္တမ္းေတြ၊ ပိုက္ဆံအိတ္ေတြကို ေမာင့္လက္ထဲ ထိုးထည့္ေပးလိုက္သည္။ ဘာမွ် ကိုင္ထားလိုစိတ္ မရွိ။ အရည္ေအးေအး တစ္ခြက္သာ ေသာက္လိုစိတ္ ျပင္းျပေနသည္။


“ဒါဆို လာေလ၊ ေျမနီကုန္းေဈးမွာ အေအး သြားေသာက္မယ္”


ဟုတ္ေပသားပဲ။ ေဆးခန္းႏွင့္ ေျမနီကုန္းေဈးက အနီးကေလး။ လမ္တစ္ဖက္ကို ျဖတ္ကူးေတာ့ ကားေတြ မ်ားျပားလြန္းသျဖင့္ ေမာင့္လက္ကို လွမ္းခ်ိတ္မိေအာင္ မနည္းလိုက္ကာ ေလွ်ာက္ရသည္။


“ျမန္ျမန္ကူးပါ မဗိုက္ရယ္၊ ကားေတြက သိပ္ျမန္တာ”


လမ္းဟိုဘက္ ေရာက္ေတာ့ ေမာင္က ျမလက္ကို မသိမသာ ဖယ္ခ်ၿပီး ေနာက္ထပ္ လမ္းမႀကီးတစ္ခုကို ျဖတ္ကူးဖို႔ ကားရွင္းေအာင္ ေစာင့္သည္။ မီးပြိဳင့္မွာ ကားေတြရပ္မွ ‘လာ’ ဟု ဆိုကာ လက္ေမာင္းကို ဆြဲေခၚသြားသျဖင့္ တရြတ္ဆြဲ ပါသြားသည္။ ေျမနီကုန္းေဈးထဲ ဝင္မိေတာ့ အဝင္စပ္က အေအးဆိုင္ တစ္ဆိုင္မွာ ေမာင္က ထိုင္မည္ျပဳစဥ္မွာပင္ ျမက ဟိုထဲအထိ သြားမည္ဟု ေျပာမိသည္။ အတြင္းက်က် အေအးဆိုင္ေလးကို ျမ မွတ္မိေနသည္။ ေမာင္ကေတာ့ ဘာမွ်ထူးျခားဟန္ မျပဘဲ “ျမ ဘာေသာက္မလဲ” ဟု ေမးၿပီး ခံုတစ္ခံုဆြဲကာ ျမကို အလ်င္ထိုင္ေစသည္။ ၿပီးမွ အလြန္ပူအိုက္သည့္ ဒဏ္ကို စိတ္မရွည္ဟန္ျဖင့္ အက်ႌလည္ပင္းကို ဟကာ ေလမႈတ္သြင္းေနသည္။


“ဂ်င္ဂ်ာေအး ရွိလား”


ျမက စားပြဲထိုးေကာင္ေလးကို လွမ္းေမးေတာ့ ေကာင္ေလးက ေၾကာင္ၾကည့္ေနၿပီး-


“လိေမၼာ္၊ ဇီး၊ သစ္ခြရည္၊ လီမြန္၊ ဘာလီ ရွိတယ္ အစ္မ” ဟု ေျပာသည္။

“ဂ်င္ဂ်ာေအး မရွိဘူးလားဟယ္”

“မရွိဘူး အစ္မ”


သည္တစ္ခါ ေကာင္ေလးက သြက္လက္စြာေျဖသည္။


“ဂ်င္ဂ်ာေအးက ရွားသြားၿပီေလ ျမရဲ႕၊ လီမြန္ဘာလီ ေသာက္ပါလား၊ သူလည္း ဂ်င္ဂ်ာေအးလိုပဲ ေသာက္လို႔ ေကာင္းပါတယ္”


ဪ … ေမာင္ သတိရသားပဲဟု ေတြးမိၿပီး ျမ ျပံဳးမိသည္။


“လီမြန္ဘာလီပဲ ေပးပါ” ဟု ေျပာၿပီး အနည္းငယ္ ေက်နပ္စြာျဖင့္ ေမာင့္ကို လွမ္းၾကည့္မိသည္။ ျမတို႔ တစ္ခါက ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ၿပီး ဒီဆိုင္ေလးမွာ ဂ်င္ဂ်ာေအး လာေသာက္တာ ေမာင္ မွတ္မိလားဟု ေျပာခ်င္ လွေသာ္လည္း ဒုတိယ ကေလးပင္ ေမြးေတာ့မည့္ အိမ္ေထာင္သက္ကို ခ်င့္တြက္ကာ ရင့္က်က္ ဟန္ေဆာင္ေနလိုက္ရသည္။


“လီမြန္ဘာလီ ႀကိဳက္ရဲ႕လား”


ေမာင္က ဂ႐တစိုက္ ေမးျပန္ေတာ့ အားရဝမ္းသာျဖင့္ “ေကာင္းတယ္၊ သူလည္း ဂ်င္ဂ်ာေအးလိုပဲေနာ္၊ ဂ်င္ဂ်ာေအးေလာက္ေတာ့ ရွတတ သိပ္မျဖစ္ဘူး” ဟု အလြန္ မွတ္မွတ္သားသားရွိစြာ ဖြင့္ေျပာရေလသည္။


ေဆးလက္မွတ္ေတြ ကိုင္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္သား ျပန္လာၾကေတာ့ ၿမိဳ႕လယ္ တိုက္ခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ကေလး အႀကီး တစ္ေကာင္ႏွင့္ အေမက ေစာင့္ေနသည္။


ပူေလာင္အိုက္စပ္ၿပီး ဗိုက္ႏွင့္ လူႏွင့္ က်ဥ္းက်ပ္လွသျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အိပ္မေပ်ာ္။ ေမာင့္ေဘးမွာ အိပ္ရင္း ေျမနီကုန္းေဈးက အေအးဆိုင္ေလးအေၾကာင္း ေမာင္ ဘာေၾကာင့္ အမွတ္တရ မေျပာတာလဲဟု စဥ္းစားေနသည္။ ေအးေလ … ဘဝမွာ ရပ္တည္ေနႏိုင္ဖို႔ ႐ုန္းကန္ေနရတာ အရာရာကို အေသးစိတ္ ဘယ္မွတ္မိႏိုင္ပါ့မလဲ။ ျမကိုက အစြဲအလမ္းႀကီးတာပါ။ သို႔ေသာ္ ျမ အစြဲအလမ္းႀကီးတာ ဘယ္သူမွ် မသိ။ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းမ်ားၾကားမွာ ရယ္ရယ္ေမာေမာ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေနတတ္ၿပီး အိမ္မႈကိစၥေတြကို အားတက္သေရာ လုပ္ကိုင္ကာ ႐ံုးႏွင့္ အိမ္ ေျပးလႊားေနတတ္ေသာ မိန္းမ တစ္ေယာက္ကို စိတ္ကူးယဥ္ကမၻာထဲ ေရာက္ရွိေနဖို႔ အခ်ိန္ရမည္ဟု မည္သူက ထင္မွာလဲ။ သို႔ေသာ္ Married woman needs romance ဆိုသည့္ စကားေလးကို သတိရေနသည္။ ဘာသာေတာ့ မျပန္တတ္ေပ။


ခြင့္ယူထားၿပီး အိမ္မွာ နားေနခိုက္မို႔ ႐ံုးဒိုင္ယာရီေလး အိမ္မွာ ရွိေနသည္။ ယခင္ကလို ခံစားမႈဒိုင္ယာရီလည္း မေရးတာ ၾကာၿပီပဲ။ ႐ံုးကိစၥေတြ ေရးမွတ္ရေသာ ဒိုင္ယာရီထဲမွာ ေဈးဖိုးစာရင္းေတြ ေရာေထြး ပါသြားတတ္သည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေဆးခန္းျပမည့္ရက္ကို ေရးမွတ္ရင္း ေအာက္နားစက စာလံုးေသးေသးျဖင့္ တစ္ေၾကာင္းေရးမိသည္။


ေဒၚခင္ၫြန္႔ ေဆးခန္းျပ။

ေနာက္တစ္ပတ္ ခ်ိန္း။

အျပန္ ေျမနီကုန္းေဈး ဝင္။

ဂ်င္ဂ်ာေအး ေသာက္။


* * *


သားသမီး သံုးေယာက္ လူလားေျမာက္စ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေဒၚျမျမခင္ တစ္ေယာက္လည္း နားနားေနေန ေနႏိုင္ၿပီ။


“အေမ က်န္းမာေရးမေကာင္းဘူး၊ ပင္စင္ယူပါ” ဟု သားႀကီးက ေျပာသျဖင့္ အိမ္မွာ နားေနခဲ့ရတာ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ရွိၿပီပဲ။ ျမျမခင္ ယခင္က စကားမ်ားသေလာက္ ယခု စကားအလြန္နည္းေသာ ျမျမခင္ ျဖစ္ေနသည္။ စကား နည္းသည္ထက္ နည္းလာၿပီး မေျပာဘဲ ေနသေလာက္ ရွိသည္မွာ ဘယ္ႏွႏွစ္ေတာင္ ရွိၿပီလဲမသိ။ ကေလးေတြအေဖ အလုပ္အေၾကာင္းျပကာ ႏိုင္ငံျခားကို ထြက္ခြာသြားကတည္းက ျဖစ္မည္။ သားသမီးေတြက အေဖ ႏိုင္ငံျခားသြားေတာ့ ေပ်ာ္ၾကသည္။ ပ႔ိုေပးသည့္ ပစၥည္းေတြကို ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူး ဝမ္းသာၾကသည္။


အေဖက လုပ္ငန္း အဆင္ေျပသည္ဆိုကာ ေနာက္ထပ္ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္တိုးတိုးၿပီး ေနလိုက္သည္မွာ ျပန္လာမည့္ အရိပ္အေယာင္ေတာင္ မျမင္ရေတာ့သေလာက္ပါပဲ။ ဘာလိုလို သတင္းစကားေတြေၾကာင့္ လိုက္လည္းမသြားခ်င္ဘဲ ေပေတေတေနရင္း သားသမီးေတြ၏ ပညာေရးမွာပဲ စိတ္ကို ႏွစ္ျမဳပ္ထား လိုက္ေတာ့သည္။


ျမျမခင္ စကားနည္းသည္ထက္ နည္းလာၿပီး အလုပ္မွာ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈေၾကာင့္ အရာရွိမႀကီး ျဖစ္လာေပမယ့္ ဘဝ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရွာမရေတာ့။ ဟန္မပ်က္ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနရျခင္းတည္းဟူေသာ ဝဋ္ဒုကၡၾကားမွာ မလူးသာ မလြန္႔သာ ေအးခ်မ္းရာကို ရွာေဖြၿပီး အရာရာ ျပည့္စံုေနသည့္ ဘဝကိုပဲ အိုဇာတာ ေကာင္းတယ္ ဟု ေျဖသိမ့္ရသည္။


ကေလးေတြကေတာ့ အေမ့ရင္ထဲက ေသာကကို မျမင္။


“အေဖ ျပန္မလာလည္း သားတို႔ရွိသားပဲ အေမရာ၊ အေမ့မွာ ဘာမ်ားလိုအပ္သလဲ၊ အားလံုး ျပည့္စံုတာပဲ” ဟု ရႊင္လန္းတက္ႂကြေနေသာ သားက ေျဖသိမ့္သည္။ ျပည့္စံုျခင္းဆိုတာ ဘာလဲဟု ျမျမခင္ ေမးခ်င္သည္။ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္ျခင္းႏွင့္ ဘဝ၏ ဖူလံုျပည့္ဝျခင္းမွာ အခ်စ္ဆိုတာ မလိုေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုလိုတာလား။


အေမ၏ ညင္သာေအးခ်မ္းေသာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး သားသမီးေတြက အေမက စိတ္မာတယ္၊ မာနႀကီးတယ္ဟု ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားၾကသည္။ အေမ၏ မ်က္ရည္တစ္စက္ကိုပင္ သူတို႔ မျမင္ဖူးေခ်တကား။ ညႇိဳးငယ္ႏြမ္းလ်ေနတာလည္း မေတြ႕ဖူး။ တယ္လီဖုန္းတစ္လံုးႏွင့္ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္းမ်ားႏွင့္ စကားေျပာေန ရသည့္အခါ အေမက တဟဲဟဲ တဟက္ဟက္ ရယ္ေနတတ္သည္။


ညတိုင္က်လွ်င္ အေဖ ဝယ္ေပးေသာ တယ္လီေဗးရွင္းေရွ႕မွာ ဒရင္းဘက္ေပၚ အခန္႔သားထိုင္ၿပီး ေရႊကိုင္း မ်က္မွန္ႏွင့္ အေမ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္သည္။ အဂၤလိပ္ ကားေဟာင္းေတြ ျပန္ၾကည့္ရေတာ့ “ကားေဟာင္းေတြ ၾကည့္ရတာ သိပ္ေကာင္းတယ္၊ ေဒါက္တာဇီဗားဂိုး ျပန္ျပရင္ ေကာင္းမယ္” ဟု အေမက ေျပာသည္။ သားသမီးေတြက ဘယ္လိုကားမ်ိဳးလဲဟု ေမးဖို႔ သတိမရၾက။ သူတို႔က လႈပ္ရွားတက္ႂကြေသာ တီဗီဇာတ္လမ္းတြဲေတြကိုသာ စိတ္ဝင္စားသည္။


စေနေန႔ည အစီအစဥ္ကိုပဲ ႀကိဳက္ၾကသည္။ ကိုတင္လႈိင္ သီခ်င္းေတြ ျပန္နားေထာင္ရေတာ့ အေမက“ေက်ာင္းေနစဥ္ အင္းလ်ားေဆာင္ကို သတိရတယ္” ဟု ေျပာသည္။“အေဖ့ကိုေကာ သတိရလား” ဟု မည္သူမွ် မေမးၾက။


ညင္သာသိမ္ေမြ႔စြာ ေနတတ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ စီးကရက္ ေသာက္ေနတတ္ေသာ၊ တစ္ခါတစ္ရံ အေဖ ပို႔ေသာကားကို ကိုယ္တိုင္ ေမာင္းၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈး သြားတတ္ေသာ၊ တစ္ခါတစ္ရံ အေပါင္းအသင္းမ်ား ဖိတ္ကာ အိမ္မွာ ဝိုင္းဖြဲ႔တတ္ေသာ အေမ့ကို “အေမဟာ ေလာကမွာ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတတ္တယ္” ဟု သမီးလတ္က မွတ္ခ်က္ခ်သည္။


သားႀကီးကေတာ့ အေဖ့ဆီလိုက္ဖို႔ ဟန္ျပင္ေနၿပီး“ငါ ႏိုင္ငံျခားေရာက္မွ မိန္းမယူမယ္” ဟု ေျပာသည္ကို သမီးက မ်က္ေစာင္းထိုးသည္။ ထိုအခါမ်ိဳးမွာ ေနရာက ဆတ္ခနဲ ထသြားတတ္ေသာ အေမ့ကို ၾကည့္ၿပီး သမီးက အစ္ကိုျဖစ္သူကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ႀကိမ္းေမာင္းေလသည္။


မေန႔ကေတာ့ အေမ အထူးၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ေနၿပီး ညေနေစာင္းမွာ “မူးလိုက္တာ” ဟု ေျပာသျဖင့္ အေမ့ကို ဆရာဝန္ ေခၚျပရသည္။


ေနာက္ေန႔မွာ အေမ့ကို ေဆး႐ံုတင္ရေလသည္။


“သိပ္စိုးရိမ္စရာ မရွိပါဘူး၊ ေသြးအားနည္းၿပီး အသည္းလည္း ေရာင္ေနတယ္” ဆို၍ ေဆး႐ံုေပၚမွာပဲ နားနားေနေန နားလိုက္သည္။ သားသမီးမ်ားက ေဆး႐ံုကို အခ်ိန္မေရြး ဝင္ထြက္ေနေတာ့သည္။ သမီးကလည္း အိမ္အတြက္ ဘာမွ်စိတ္မပူဖို႔ ေျပာသည္။ သိတတ္သည့္ သားသမီးမ်ားပါပဲေလ။ အေဖ့ဘက္က ေဆြမ်ိဳးမ်ားကလည္း အေမ့ေဆြမ်ိဳးလို ျဖစ္ေနၿပီး အေရးအေၾကာင္းရွိေတာ့ ဝိုင္းဝန္း ေဖးကူၾကပါရဲ႕။


ျမျမခင္ ဘဝမွာ ဘာမွ်မလိုေတာ့ပါဘူး။ အားလံုး ျပည့္စံုသေလာက္ပါပဲ။


“ေမေမ ဘာစားခ်င္သလဲ” ဟု သားက တဖြဖြေမးၿပီး သမီးက “ေမေမ အရည္မ်ားမ်ား ေသာက္ေပးဖို႔ လိုတယ္တဲ့” ဟု ဆိုကာ ဘာလီရည္ပုလင္းေတြ၊ ေဟာလစ္ေတြ ဝယ္လာေပးသည္။ အထူးဆရာမက အပူတစ္မ်ိဳး၊ အေအးတစ္လွည့္ ေဖ်ာ္ကာ တိုက္ေသာ္လည္း ျမျမခင္ ဗိုက္ထဲ အရည္သိပ္မေရာက္။ လက္ေမာင္းေသြးေၾကာက သြင္းေသာ ေဆးရည္စက္ေတြေၾကာင့္သာ ျပန္လည္လန္းဆန္းလာခဲ့ရသည္။


“အေမ့ေရာဂါ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မရွိပါဘူး အေမရာ၊ အသည္း နည္းနည္း ေရာင္တာပါ၊ ခု ေပ်ာက္ေနပါၿပီ၊ မၾကာခင္ ေဆး႐ံုက ဆင္းရမွာ” ဟု သားက ေျပာၿပီး“မေန႔ကပဲ အေဖက အိမ္အတြက္ ဗီဒီယိုစက္တစ္လုံး ပို႔လိုက္တာ သြားေရြးရတယ္၊ အေမၾကည့္ခ်င္တ့ဲ အဂၤလိပ္ကားေဟာင္းေတြ ၾကည့္လို႔ရၿပီ” ဟု ေျပာေလသည္။ျမျမခင္ ယဲ့ယဲ့ျပံဳးၿပီး“ဟုတ္လား” ဟု ပထမဆံုး ရႊင္ရႊင္လန္းလန္း ျပန္ေျပာသည္။


“ေဒၚျမျမခင္တို႔ကေတာ့ ကုသိုလ္ထူးပါတယ္ေနာ္၊ သားသမီးေတြလည္း လိမၼာ၊ ေယာက္်ားကလည္း ႏိုင္ငံျခားက လိုသေလာက္ ပို႔ေပးေနတာ၊ ကၽြန္မတို႔ျဖင့္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ေျပးလႊားေနရတာ အသက္ေတာင္ မွန္မွန္မ႐ွဴႏိုင္ဘူး” ဟု ကရင္ ဆရာမေလးက ရယ္ေမာအားက်စြာ ေျပာၿပီး သူ႔တာဝန္အရ အရည္ ေအးေအးတစ္ခြက္ တိုက္ဖို႔ျပင္သည္။


“မင္းတို႔အေမကို အရည္မ်ားမ်ား ေသာက္ခိုင္းစမ္းပါဦးကြာ” ဟု သား သမီးေတြဘက္ လွည့္ေျပာေလသည္။


“ဟုတ္သားပဲ အေမကလည္း၊ အေမ အေအးႀကိဳက္သား မဟုတ္လား၊ ဘာေသာက္ခ်င္လည္း ေျပာေလ၊ ဘာလီ မႀကိဳက္လည္း တျခားဟာ ဝယ္ေပးပါ့မယ္ အေမရယ္”


ဟု သားႀကီးက ဂ႐ုစိုက္စြာ ေျပာေလသည္။ ေဒၚျမျမခင္က ျပံဳးျပန္သည္။


တစ္သက္လံုး တျပံဳးျပံဳးႏွင့္ အသည္းမာစြာ ေနႏိုင္ခဲ့တဲ့ ျမျမခင္ပဲ။ ႐ုပ္ရွင္႐ံုထဲမွာ ဖ႐ံုေစ့ႏွင့္ ကြာေစ့ေလွာ္ လဲစားခဲ့ေသာ ေမာင့္ကို မွတ္မွတ္ရရ သတိရလာၿပီး “ျမ ဘာႀကိဳက္သလဲဆိုတာ သားက ေမးေနတယ္” ဟု အေဝးေရာက္ ခင္ပြန္းကို စိတ္ထဲက တမ္းတေနမိ၏။


ျမကို အစြဲအလမ္းႀကီးသည္ဟု ေမာင္ကိုယ္တိုင္လည္း သိလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ျမကလည္း မသိေအာင္ ေနတတ္ခဲ့သည္ပဲ။ “ေမာင္ မရွိလည္း ျမ ေနလို႔ျဖစ္တယ္ မဟုတ္လား၊ ျမက အစစအရာရာ စီမံ ခန္႔ခဲြတတ္သူပဲ” ဟု ေျပာစဥ္က ႏိုင္ငံျခားကို လိုက္ဖို႔ ျငင္းဆန္ခ့ဲ၍ စကားနာထိုးေသာ စကားလားဆိုတာ မေတြးမိခဲ့။ သားသမီးေတြကို ေဆြမ်ိဳးေတြႏွင့္ ထားရမွာ စိတ္မခ်ႏိုင္သည္ တစ္ေၾကာင္း၊ မိမိအလုပ္မွာ တြယ္တာသံေယာဇဥ္ ႀကီးမိတာလည္း တစ္ေၾကာင္း ျဖစ္သည္။


သည္ကေန႔ေတာ့ ႏွစ္အတန္ၾကာ ရင္မွာ ေအာင့္အည္းထားရေသာ အလိုဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ျပမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ကာ သားဘက္ လွည့္ကာ တိုးတိုးေျပာျပသည္။ သားမ်က္ႏွာကလည္း သူ႔အေဖႏွင့္ တူလိုက္တာ။


“ဂ်င္ဂ်ာေအး ေသာက္ခ်င္တယ္”


သားက ဖ်တ္ခနဲ ၾကည့္သည္။ ဆရာမက ၾကည့္သည္။ သမီးက မ်က္လံုးဝိုင္းေနသည္။


“ဂ်င္ဂ်ာေအး ဟုတ္လား၊ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးလဲ”


“ေသာက္လိုက္ရင္ ရွတတေလး ေနတယ္”


“ဂ်င္ဂ်ာေအးက အခုမရွိေတာ့ဘူး ေဒၚျမျမခင္ရဲ႕၊ စပတ္ကလင္ပဲ ေခတ္စားေနတာ”


ဆရာမက ဝင္ရွင္းျပသည္။ ျမျမခင္ သိသားပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ ဘာေသာက္ခ်င္သလဲဆိုလို႔ ေသာက္ခ်င္တာ ေျပာျပၾကည့္ျခင္းသာပါပဲ။


“ဟုတ္သားပဲ အေမကလည္း သားျဖင့္ ၾကားေတာင္ မၾကားဖူးဘူး၊ စပတ္ကလင္ကလည္း အေမေျပာသလို ရွတတေလးပါပဲ၊ စပတ္ကလင္ ေသာက္ပါလား၊ သားဝယ္ခဲ့ေပးမယ္၊ အေအးစိမ္ၿပီးမွ ယူခဲ့မယ္”


ျမျမခင္ ယဲ့ယဲ့ျပံဳးျပန္သည္။


“ေနပါေစ သားရယ္၊ ယူမလာပါနဲ႔ေတာ့၊ အေမက ဂ်င္ဂ်ာေအးပဲ ေသာက္ခ်င္တာ”


သားက နားမလည္စြာ ၾကည့္ေနေလသည္။


ျမျမခင္ ေဆး႐ံုက ဆင္းလို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေတာ့ ဒိုင္ယာရီေဟာင္းေလးမွာ စာတစ္ေၾကာင္း ေရးရဦးမည္။


“ဂ်င္ဂ်ာေအး ေသာက္ခ်င္တယ္” လို႔။


----------------------


မိုးမိုး (အင္းလ်ား)

႐ႈမဝ၊ မတ္၊ ၁၉၈၇။


[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား ေပ့ခ်္မွ ကူးယူပါသည္။ ေပ့ခ်္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]



No comments:

Post a Comment