#ေလထန္ဖုန္း
( ဇာတ္သိမ္းပိုင္း)
#မင္းလူ
“ ေမးေနတာ မၾကားဘူးလား ” ဟု သုခမိန္ႀကီးက ထပ္ေမးသည္။
“ ဟင္...ကိုႀကီးစိန္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတာင္ မမွတ္မိေတာ့ဘူးလား ”
“ ဘာ ကိုႀကီးစိန္လဲ ျပင္ေျပာစမ္း ”
ဘယ္လိုျပင္ေျပာရမွန္း မသိသျဖင့္ ဟိုဒီေၾကာင္ၾကည့္ေနစဥ္.....
ေကာက္ဟူက “ ေပါင္စိန္ႀကီးလို႕ ေခၚရတယ္ ” ဟု ခပ္တိုးတိုးေျပာသည္။ ေသခ်ာစြာ မၾကားရေသာေၾကာင့္ နားစြန္နားဖ်ားျဖင့္ ...
“ ဟုတ္ကဲ့...ဒီလိုရွိပါတယ္ အေပါင္ဆိုင္ႀကီးရယ္ ”
“ တယ္ ၊ လုပ္ျပန္ၿပီ ၊ ေပါင္စိန္ကြ....ေပါင္စိန္ ”
သုခမိန္ႀကီး စိတ္တိုသြားသျဖင့္ တရားခံ လန္႕သြား၏။ စိတ္ေျပေအာင္ ဘယ္လိုဖားရပါ့မလဲ စဥ္းစားရင္းမွ တစ္ခု သတိျပဳမိ၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္....
“ ဟာ....ေပါင္စိန္ႀကီး နဖူးမွာ ေဘာက္ဖတ္ႀကီး ကပ္ေနတယ္ ”
ဟု လွမ္းေအာ္ေျပာလိုက္၏။ ေပါင္စိန္ႀကီးသည္ လန္႕ဖ်ပ္ၿပီး နဖူးကို စမ္းလိုက္သည္။ ၿပီးမွ.....
“ ဟာ...ဒါ ဂမၻီရလျခမ္းကြ၊ ဘာမွတ္ေနလဲ ၊ လင္းေရာင္တင္ ကိုယ္တိုင္ စီရင္းေပးထားတာ ”
တကယ္ေတာ့ နဖူးမွာတပ္ရမည့္ လျခမ္းပံုကို ပီေကျဖင့္ ကမန္းကတန္းလုပ္ရေသာေၾကာင့္ မပီမျပင္ ျဖစ္သြားျခင္း ။ သုခမိန္ႀကီသည္ ဣေၿႏၵဆည္လိုက္ၿပီး...
“ ကဲ တရားလိုေတြ ..ဒီေကာင့္ကို ဘာေတြ စြပ္စြဲခ်င္သလဲ ေျပာ ”
ထိုအခါ တရားလိုမ်ားမွာ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ဆူညံစြာ ေျပာၾက၏။ ဘာေတြေျပာမွန္း မသိေလာက္ေအာင္ ေရာေထြးေနသျဖင့္.....
“ တိတ္စမ္း ”
ေပါင္စိန္ႀကီးက စားပြဲကို သစ္သားတူႀကီးႏွင့္ ထုလိုက္၏။ ထိုအခါ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ဆူညံေနသူမ်ား အသံတိတ္သြားသည္။
(ထိုသစ္သားတူႀကီးမွာ စာေပေလာက ပံုႏွိပ္တိုက္မွ စာစီဖိုမင္ဆရာမ်ားသံုးေသာ ပစၥည္းျဖစ္၏။ ခုခ်ိန္မွာ ကြန္ပ်ဴတာစာစီေခတ္ျဖစ္သျဖင့္ ဒါႀကီးအသံုးမ၀င္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး လႊင့္ပစ္မည့္ဆဲဆဲ ေဆြလံုက ကိုမ်ိဳးညြန္႕ ထံမွ ရမ္တစ္လံုးႏွင့္ လဲၿပီး ယူလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။)
“ ဒီလို တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာေနလို႕ ဘယ္ျဖစ္မလဲ ၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းေျပာ ၊ ကဲ ... ဟိုဘက္က မ်က္မွန္နဲ႕ ျပဇတ္မင္းသားလိုလူ ေမာင္ေမာင္း စေျပာ...”
သုခမိန္ႀကီးက လူတစ္ေယာက္ကို လက္ညႈိးထိုးရင္းေျပာလိုက္၏။ ထိုသူကား ခ်စ္ဦးညိဳ။ သူသည္ ပါတိတ္ ဟာေ၀ယံရွပ္ႏွင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲမွ လက္ေဆာင္ရခဲ့ေသာ ပိုးေယာလံုခ်ည္ ခရမ္းေရာင္ကို ၀တ္ထားသျဖင့္ ျပဇတ္မင္းသားႏွင့္ ပိုတူေနတာအမွန္ပဲ ျဖစ္၏ ။ သူက ေရွ႕ကိုတစ္လွမ္းတိုးၿပီးေနာက္ တရားခံကို တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္သည္ ။ တရားခံက လက္မကိုေထာင္ၿပီး တစ္စံုတစ္ခု ေမာ့ေသာက္သည့္ ဟန္ လုပ္ျပ၏။ အရက္ျပတ္ပါၿပီ ဆိုၿပီးမွ မိန္းမ မသိေအာင္ ဘီယာခိုးေသာက္သည့္ ကိစၥ ေဖာ္လိုက္ရမလားဟု ၿခိမ္းေျခာက္လိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္၏။ ထို အခါ ခ်စ္ဦးညိဳမွာ ႏႈတ္ဆြံ႕သြားၿပီး....
“ အဲ ...တစ္ကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ တရားစြဲဖို႕ မရည္ရြယ္ခဲ့ပါဘူး၊ ဟိုဒင္းက အဲဒီလိုေျပာလို႕... ”
ေယာင္ခ်ာခ်ာလုပ္ေနသျဖင့္ သူ၏ေလဒီက ဗိုက္ေခါက္ကိုဆြဲၿပီး ကားစက္ႏႈိးသလို လွည့္လိုက္ေတာ့မွ.... “ အား....အဲ....ဟုတ္ပါတယ္၊ တရားစြဲမလို႕ပါပဲ၊ ဒီေနရာမွာ တရားဆိုတာဘာလဲ၊ တရားဆိုတာ စကားက လာတာပါ၊စကားဆိုရာမွာလဲ သမိုင္း၀င္တဲ့ စကား၊ သမိုင္းတြင္တဲ့ စကားရယ္လို႕ ရွိပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းမတြင္ ၊ သမိုင္း၀င္ လူတြင္ ပန္းဆယ္မ်ိဳးဆိုတာလို...”
ေလဒီခ်စ္ဦးညိဳက စိတ္မရွည္ေတာ့ဘဲ.....
“ ေတာ္စမ္းပါ၊ ရွင့္ကို ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္မွာ ေဆာင္းပါးေရးခိုင္းေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဖယ္၊ ဖယ္ က်ဳပ္ဘာသာပဲ ေျပာေတာ့မယ္ ” ဆိုၿပီး ဆြဲဖယ္လိုက္သည္။ ခ်စ္ဦးညိဳကလည္း ေနရာမွန္ျဖစ္ေသာ မိန္းမေနာက္သို႕ ရို႕ရို႕ကေလး ဆုတ္သြား၏ ။ ေလဒီခ်စ္ဦးညိဳက ေရွ႕သို႕တိုးလာၿပီးမွ ရုတ္တရက္ ဘာေျပာရမွန္းမသိဘဲ....
“ ကိုႀကီးစိန္ေရ ” ဟု ရုတ္တရက္ ေခၚမိရာ ေပါင္စိန္ႀကီးကလည္း “ ဗ်ိဳ ဗ်ိဳ ဗ်ိဳ ဗ်ိဳ႕ ” ဟု ေယာင္ၿပီး ထူးမိ၏။ ၿပီးမွ ရွက္သြားၿပီး....
“ တယ္အတင့္ရဲေနပါလား ” ဟု ေငါက္လိုက္၏။ ေလဒီ ခ်စ္ဦးညိဳကလည္း
“ ကၽြန္မ အဲဒါ စိတ္စြဲေနလို႕ပါ ” ဟု ေတာင္းပန္လိုက္သည္။
“ ကဲ...ကဲ... မယ္မင္း၊ သူ႕ကို ဘာေၾကာင့္ တရားစြဲခ်င္တာလဲ ေျပာ ”
ေလဒီခ်စ္ဦးညိဳသည္ တရားခံကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး “ သူက ၀တၳဳထဲမွာ ကၽြန္မကို ဖေယာင္းတိုင္ ရွိတ္ႀကီးလို႕ ေရးထားတယ္၊ အဲဒါကို မေက်နပ္ဘူး ”
“ ကဲ ...ေမာင္မင္း ဘာေျပာခ်င္သလဲ ” တရားခံကို ေမးလိုက္ရာ
“ ဟာ ...တကယ္ဆို ဒီလိုအေရးခံရတာ ဂုဏ္ေတာင္ယူသင့္ပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ခုခ်ိန္မွာ ဖေယာင္းတိုင္ဆိုတာ အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္းမွာ မရွိမျဖစ္ အေရးအႀကီးဆံုး ပစၥည္းပဲ၊ လူတကာၾကားမွာ စူပါစတားျဖစ္ေနတာ ၊ ဆရာခ်စ္နဲ႕ အစ္မဟာ မီးေသြးနဲ႕ ဖေယာင္းတိုင္လို လိုက္ဖက္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ....”
“ ၾကည့္စမ္း..၊ ထပ္လုပ္ျပန္ၿပီ ၊ ေပါင္စိန္ႀကီးရွင့္...တကယ္ေတာ့ ဖေယာင္းတိုင္ဆိုတာ မီးရွိဳ႕လိုက္တာနဲ႕ စၿပီး ပံုပ်က္ေတာ့တာပဲ ၊ ၾကာေလ အဖုအထစ္ေတြနဲ႕ ရုပ္ဆိုးေလပဲ ”
“ အစ္မ မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ မီးေခ်ာင္းရွိတ္လို႕ ေျပာင္းေရးေပးပါ့မယ္ ”
“ အမယ္ ဘာထူးလဲ ။ မီးေခ်ာင္းလဲ တစ္ေျဖာင့္တည္းပဲ ”
“ ေတာ္ၾကစမ္း...၊ ၾကာရင္ မီးလံုးရွိတ္တို႕ ၊ ဖန္ေျပာင္းရွိတ္တို႕ ၊ အင္ဗာတာ ရွိတ္တို႕ ျဖစ္ေတာ့မယ္၊ ကဲ ... ခင္ဗ်ားရဲ႕ စြဲခ်က္ကို မွတ္တမ္းတင္ထားမယ္ ၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ ေျပာ..”
သုခမိန္ႀကီးက စကားျဖတ္လိုက္ရေတာ့၏။ တရားလို ေနာက္တစ္ေယာက္မွာ မစႏၵာ ျဖစ္၏။ သူ႕ေဘးတြင္ အိမ္ကလူႀကီး ကိုစန္းေမာင္ ကုပ္ကုပ္ေလးရပ္ေနသည္။ သူက အသံတိုးတိုးျဖင့္
“ မိခ်ိဳရာ ဒီငေပါကို အဖက္လုပ္ၿပီး ေျပာမေနစမ္းပါနဲ႕ ”
ဟု တားေသာ္လည္း မစႏၵာက “ အသာေနစမ္းပါ ” ဟု ေျပာရင္း တံေတာင္ႏွင့္တြတ္လိုက္ၿပီး ေရွ႕တိုးရပ္လိုက္၏ ။ ၿပီးေတာ့ “ သုခမိန္ႀကီးရွင့္ ... ဒီေကာင္ေလးဟာ ၀တၳဳထဲမွာ ကၽြန္မတို႕ ဇနီးေမာင္ႏွံကို ပါပူ၀ါနယူးဂီနီကၽြန္းကို ပို႕မယ္လို႕ ေရးထားပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ အဲဒီကၽြန္းဟာ မီးေတာင္ေပါက္လိုက္၊ မုန္တိုင္းက်ၿပီး ေရလႊမ္းလိုက္ျဖစ္ေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေဆြမ်ိဳးနဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြက ေတာ့ ကၽြန္မတို႕တကယ္ပဲ ႏိုင္ငံျခား သြားရတယ္မွတ္ၿပီး အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္ေတြ လာေတာင္း ေနၾကတယ္၊ ၀တၳဳထဲမွာ အတိအလင္းပါတာဆိုေတာ့ ၿငင္းလို႕လဲ မရဘူး။ မဂၤလာေစ်းက ပစၥည္းေတြ၀ယ္ၿပီး ေပးေနရတယ္၊ ဒါဟာ သူ႕ေၾကာင့္ပဲ....”
ဟု တရားခံကို လက္ညွိဳးထိုးရင္း ေျပာသည္။ တရားခံက “ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ့သေဘာနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ရက္မွာ ကိုစန္းေမာင္နဲ႕ ၿမိဳ႕ထဲမွာေတြ႕ေတာ့ သူက ခုတေလာ မင္းတို႕အစ္မ ေတာ္ေတာ္ “ပဲ” မ်ားေနတယ္၊ ၾကည့္ၿပီး ႏွိပ္လိုက္စမ္းပါ ဆိုလို႕ ”
ကိုစန္းေမာင္က ပ်ာပ်ာသလဲ “ ေဟ့..ေဟ့ေကာင္ ငါ့ကို ဆြဲမထည့္နဲ႕ ” ေျပာေနတုန္း မစႏၵာက သူ႕လူႀကီး ဘက္လွည့္ၿပီး “ ဟင္...ဒါ ရွင့္အၾကံေပါ့ေလ၊ ေက်ာင္းမွာတုန္းက တီစကြဲယားနဲ႕ အရုိက္ခံရတာ မမွတ္ေသး ဘူးလား....ကဲ ” ဆိုၿပီး ကိုစန္းေမာင္၏ နဖူးကို ေဒါင္ခနဲ ေခါက္လိုက္၏။ ကိုစန္းေမာင္ကလည္း နဖူးကိုပြတ္ရင္း
“ ဟာ ... ငါက ပဲမ်ားတယ္ဆိုတာေလာက္သာ ေျပာတာ ၊ ၀တၳဳထဲ ထည့္ေရးခိုင္းတာမွ မဟုတ္ပဲ ” သုခမိန္ႀကီးက စားပြဲကို တစ္ခ်က္ထုၿပီး “ ကဲ ...ေတာ္ေတာ့ ဒါ လင္မယားရန္ျဖစ္ရမယ့္ ေနရာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီစြပ္စြဲခ်က္ကို မွတ္ထားမယ္ ၊ ကဲ ...ေနာက္ ဘယ္သူရွိေသးသလဲ ”
ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ ငယ္ငယ္ေခ်ာေခ်ာ မိန္းကေလးသံုးေယာက္ တန္းစီ၀င္လာၾက၏ ။ စကတ္တိုတို ၾကပ္ၾကပ္ မ်ား၀တ္၍ သားေရလည္ရွည္ ဖိနပ္မ်ားစီးထားၾကသည္။
သုခမိန္ႀကီးက နဖူးေၾကာမ်ားတင္းသြားၿပီး
“ တယ္ ရံုးကိုလာတာ ဒီလို ၀တ္စားလာရသလား၊ မယ္မင္းတို႕က ဘယ္သူေတြလဲ ဘာကိစၥလဲ ”
ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ဟန္တူေသာ မိန္ကေလးက ေရွ႕တိုးလာၿပီး
“ကၽြန္မတို႕ ေၾကာ္ၿငာ အစီအစဥ္ေလးတစ္ခု တင္ဆက္ခ်င္လို႕ပါ”
“ ဘာ ၊ ရာရာစစ ဒါေၾကာ္ၿငာရမယ့္ေနရာလား ၊ အခုထြက္သြားၾကစမ္း၊ ဘာေပကပ္ကပ္ လုပ္ေနတာလဲ၊ ၀မ္ခ ၊ မာလတ္ ၊ ေဆြလံု ၊ ေကာက္ဟူ ”
“ရွိ”
“ သူတို႕ကို ဆြဲထုတ္သြားစမ္း”
ထိုစဥ္တြင္ ကုန္းစြန္က သုခမိန္ႀကီး နားနားသို႕ကပ္၍ တိုးတိုးေျပာလိုက္သည္။
“ သုခမိန္ႀကီးခင္ဗ်ား၊ သူတို႕ကို ခြင့္မျပဳလို႕ မျဖစ္ပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခုကၽြန္ေတာ္တို႕ ၀တ္ထားတဲ့ အ၀တ္အစားေတြဟာ သူတို႕ ကုမၸဏီက ေထာက္ပံ့ထားတာပါ ”
သုခမိန္ႀကီးက ေခါင္းကုတ္လုိက္ၿပီး
“ ခက္တာပဲ ၊ ေၾကာ္ၿငာေတြကလဲ ေနရာတကာမွာပါပဲလား ”
“ ေၾကာ္ၿငာခ်င္လည္း ျမန္ျမန္ေၾကာ္ၿငာ ၊ စီးကရက္နဲ႕ အရက္ဆိုရင္ေတာ့ ခြင့္မျပဳဘူး ”
“ ဟုတ္ကဲ့ပါ ။ ကၽြႏ္မတို႕က အလွကုန္ ေၾကာ္ၿငာမွာပါ။ ကဲ သူငယ္ခ်င္းတို႕ေရ ” ဟု ေခါင္းေဆာင္ မိန္းကေလးက အခ်က္ေပးလိုက္ၿပီး ပရိသတ္ဘက္လွည့္၍
“ ေက်းဇူးျပဳၿပီး နားဆင္ပါရွင္၊ ကၽြန္မတို႕ရဲ႕ ေလးသူစံကုမၸဏီက ႏိုင္ဂ်ီးရီးယား ႏိုင္ငံမွ တိုက္ရိုက္ တင္သြင္းတဲ့ မယ္ကု၀ဏ္တံဆိပ္ အလွကုန္ ပစၥည္းမ်ားကို သံုးစြဲၾကပါစို႕ ေနာ ” ထို႕ေနာက္ မိန္းကေလး သံုးေယာက္တို႕သည္ ေနာက္ေက်ာကို ပိတ္ကန္ခံထားရေသာ ကိုယ္ဟန္အမူအရာျဖင့္ ခါးကေလးေတြ ေကာ့ၿပီး ဟိုဘက္ဒီဘက္ ေခါက္တံု႕ေခါက္ျပန္ ေျပးရင္း
“ ယာယာေယ ကု၀ဏ္ ၊ ကု၀ဏ္၊ ယာယာေယ ” ဟု သီဆိုၿပီး ထြက္သြားၾကေလ၏ ။
“ ေတာ္ေတာ္ရႈပ္တဲ့ဟာေတြ ၊ ကဲ ေနာက္တရားလို တစ္ေယာက္လာခဲ့ ”
ခုတစ္ခါ အလွည့္က်သူကေတာ့ ခင္ျမဇင္ ။ သူ႕ခင္ပြန္း ကိုသန္းအံုးကေတာ့ သေဘာေကာင္းသူ ၊ နားေအး ပါးေအး ေနခ်င္သူျဖစ္သျဖင့္ ပရိသတ္အၾကားမွာပင္ ထိုင္ရင္း သက္ျပင္းတခ်ခ် လုပ္ေန၏။
“ ကဲ...ဘာတင္ျပခ်င္လဲ၊ ေျပာ ”
သုခမိန္ႀကီးက ေမးလိုက္၏။ ခင္ျမဇင္သည္ တရားခံကို မ်က္ေစာင္းတစ္ခ်က္ထိုးလိုက္ၿပီး “ သူဟာ ဒီတစ္ခါတည္းမဟုတ္ပါဘူး၊ ဟိုးအရင္ကလည္း ၀တၳဳေတြထဲမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပါက္ကရေတြ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ထဲမွာ ကၽြန္မကို ေဆးဘဲဥနဲ႕ တူတယ္လို႕ ေရးတယ္။ ၿပီးေတာ့ အပ်ိဳႀကီးျဖစ္ပါေစလို႕လည္း က်ိန္ဆဲခဲ့ဖူးတယ္ ၊ သူ႕က်ိန္စာေၾကာင့္ ကၽြန္မေတာ္ေတာ္နဲ႕ မစြံတာေပါ့ ။ ေ၀ဒတက္ေခတ္ဦးျမတ္သစ္ ဆီမွာ ယၾတာေခ်လိုက္ေတာ့မွ ကိုသန္းအံုးနဲ႕အဆင္ေျပသြားတာ ၊ ဒါေၾကာင့္ သူ႕ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူေပးပါ ”
တရားခံက မ်က္ႏွာငယ္ေလး လွမ္းၾကည့္ၿပီး...
“မခင္ျမဇင္ရာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ တကၠသိုလ္မွာကတည္းက ကဗ်ာတူတူေရးခဲ့ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြပါ ”
“ ေဟာ အခုမွ သတိရတယ္၊ ေက်ာင္းမွာတုန္းက ပိုက္ဆံအစိတ္ေခ်းထားတာ ျပန္မေပးရေသးဘူး ”
“ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္သံုးဖို႕မဟုတ္ဘူး ၊ တိုးမိုးရဲ႕ ပုဆိုးေပါင္ထားတာ ျပန္ေရြးဖို႕ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းတာလည္း ေရးပါတယ္၊ မခင္ျမဇင္ရဲ႕ ကဗ်ာေတြဟာ လက္ဖ်ားခါေလာက္တယ္လို႕ ခ်ီးက်ဴးခဲ့ဖူးပါ တယ္ခင္ဗ်ာ ”
“ အမယ္ ၊ ဒါေကာ အေကာင္းေရးတာမွ မဟုတ္ဘဲ ၊ လက္ဖ်ားခါေလာက္တယ္ဆိုၿပီး ေနာက္က ကြင္းစကြင္းပိတ္နဲ႕ ေဆးလိပ္မီးကို သြားကိုင္မိလို႕ ဆိုတာ ပါေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေက်နပ္ဘူး ၊ မေက်နပ္ဘူး ” ဟု ေျပာၿပီး ကေလးတစ္ေယာက္လို ေျခေဆာင့္ေန၏။ သုခမိန္ႀကီးက
“ ကဲ ၊ ကဲ ၊ ကေလးမ ေက်နပ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္၊ ဟုတ္ၿပီလား ၊ ေနာက္...”
သုခမိန္ႀကီး စကားမဆက္ႏိုင္ခင္ ေဆြလံုႏွင့္၀မ္ခတို႕က လူတစ္ေယာက္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္၍ ၀င္လာသည္။
“ အေပါက္၀မွာ ေယာင္လည္လည္ လုပ္ေနလို႕ ဆြဲလာခဲ့တာပါ သုခမိန္ႀကီး ”
ထိုသူမွာ ကဗ်ာဆရာ ျမျမင့္မိုရ္ျဖစ္၏ ။ သုခမိန္ႀကီးက
“ ေမာင္မင္း ဘာလုပ္မလို႕လဲ ”
“ ကၽြန္ေတာ္ ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာစိန္႕ေမြးေန႕ အတြက္ မုန္႕ဟင္းခါးေကၽြးေနတယ္ဆိုလို႕ ၀င္လာတာပါ ”
“ မင္းကို ဘယ္သူေျပာတာလဲ ”
“ မင္းသိုက္မြန္ ေျပာတာ ”
“ ဒါေလာက္ေတာင္ ငတ္ႀကီးက်တဲ့ေကာင္နဲ႕ သူမ်ားကို ေခ်ာက္တြန္းခ်င္တဲ့ေကာင္ေတြ ရံုးေတာ္ကို မေထမဲ့ျမင္ျပဳမႈနဲ႕ ဒဏ္ရိုက္ရမယ္ ၊ တစ္ေယာက္ကို ဘီအီးငါးပက္စီ ဒဏ္ေၾကးေပးေစ ”
ျမျမင့္မိုရ္မွာ မရွိေသာ ဆံပင္ကေလးကို ဖြရင္း
“ သြားပါၿပီ ၊ ညေနစာေလးေတာ့ ကုန္ပါၿပီ ” ဟု ညည္းလိုက္ရွာေလ၏။
“ ဘယ္သူ က်န္ေသးလဲ ” ဟု ေမးလိုက္ရာ ခပ္ပိန္ပိန္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး လူၾကားထဲက တိုးထြက္လာၿပီး
“ ကၽြန္မ တိုင္စရာရွိတယ္ ”
“ ခင္ဗ်ားက ဘာတိုင္မလို႕လဲ ေဒၚစိန္ဂြတ္ေထာ္ ” ဟု ေမးလိုက္ရာ ခပ္ပိန္ပိန္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးသည္ ဆတ္ခနဲ ျဖစ္သြားၿပီး
“ ကၽြန္မက စိန္ဂြက္ေထာ္မဟုတ္ဘူး ၊ ေရႊကူေမႏွင္း ”
“ ေအာေအာ ရုတ္တရက္ မမွတ္မိလို႕ပါ ။ ေနစမ္းပါဦး ၊ သူ႕၀တၳဳထဲမွာ ခင္ဗ်ားမွ မပါဘဲ ”
“ ၀တၳဳထဲမွာ မပါေပမယ့္ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြက်ရင္ ကၽြန္မကို အာၿပဲေျခာက္ က်ပ္တင္ထားတာနဲ႕ တူတယ္၊ ဘာညာနဲ႕ ဟင္း သူက်ေတာ့ ငက်ီးေျခာက္ကို ေရနံ သုတ္ထားတဲ့ ပံုစံနဲ႕ ”
“ ခင္ဗ်ားက သူေျပာသေလာက္ေတာ့ မဆိုးပါဘူး ၊ စိုစိုျပည္ျပည္ ရွိသားပဲ ”
ေရႊကူေမႏွင္း ေက်နပ္သြားၿပီး
“ ဟုတ္တယ္ ၊ ကၽြန္မ မနက္တိုင္း ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနလို႕ ခုလိုအရြယ္တင္ေနတာေပါ့၊ ဒါကို သူက အမနာပ ေျပာတာ တရားသလား ”
“ မွန္ပါတယ္ ၊ ဒီအတြက္ သင့္ေတာ္သလို အေရးယူေပးမယ္ ”
ထိုအခိုက္မွာပင္ အျပင္ဘက္မွ ရုတ္ရုတ္သဲသဲ အသံမ်ားၾကားရသျဖင့္ သုခမိန္ႀကီးက
“ ဘာျဖစ္တာလဲေဟ့”
ေကာက္ဟူက ေျပး၀င္လာၿပီး
“ သိုင္းသမားတစ္ေယာက္ တရားခံကို ကယ္ထုတ္ဖို႕ ႀကိဳးစားေနတယ္ ”
“ ဟုတ္လား ဒါဆို ”
က်န္စိန္၀င္းဘက္
“ က်န္စိန္၀င္း”
“ရွိ”
“ ေမာင္မင္း အဲဒီသိုင္းသမားကို သြားရွင္းလိုက္စမ္း ”
“ရွိ”
က်န္စိန္၀င္းသည္ ေလထဲတြင္ လႊားခနဲ ၀ဲပ်ံသြားသည္။ ၾကက္ေတာင္ပံခတ္သလို ဖလပ္ဖလပ္ျမည္သြား၏။ သို႕ရာတြင္ တရားရံုးအလယ္ေလာက္မွာပင္ ရပ္တန္႕သြားၿပီး ေလထဲတြင္ တြဲေလာင္းႀကီး ျဖစ္ေန၏။ ခါးမွာခ်ိတ္ထားေသာ စက္သီးႀကိဳး ၿငိသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ၀မ္ခ ႏွင့္ မာလတ္ တို႕က စက္သီးႀကိဳးကိုျဖဳတ္၍ ေအာက္ကို ထမ္းခ်ေပးရသည္။ ထို႕ေနာက္သူသည္ အျပင္ကို ဒီအတိုင္းပင္ ေျပးထြက္သား၏။ ခဏၾကာေတာ့ ျပန္၀င္လာသည္။ လက္၀ါးကို လက္သီးႏွင့္ေထာက္၍ အရိုအေသျပဳၿပီး.
“ ဖမ္းလို႕ မမိလိုက္ပါဘူး၊ သူ႕သိုင္းပညာက ေတာ္ေတာ္ အဆင့္ျမင့္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္က သူအုတ္နံရံကို လႊားခနဲ ေက်ာ္သြားလိမ္မယ္ဆိုၿပီး အေပၚကို ေမာ့ၾကည့္ေနတုန္း၊ ေခြးတိုးေပါက္ကေန လွစ္ခနဲ ေလွ်ာထြက္သြားတာပဲ ”
“ ဟုတ္လား၊ ဒါဆိုရင္ နီကိုရဲပဲ ျဖစ္မယ္၊ ေနာက္ထပ္ မေႏွာင့္ယွက္ႏိုင္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထား ေနၾက ၊ ကဲ ”
သုခမိန္ႀကီးက တရားခံဘက္လွည့္၍
“ ေမာင္မင္းအေပၚ စြပ္စြဲထားတာေတြက ေတာ္ေတာ္ခိုင္လံုေနၿပီ၊ ဘာေျပာခ်င္ေသးလဲ ”
“ သူတို႕ သက္သက္မဲ့ မေက်မနပ္ ျဖစ္ၾကတာပါ ၊ တစ္ကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္၀တၳဳဟာ သရုပ္မွန္လြန္းလို႕ ဆရာဇန္ျမင့္ကေတာင္ ေရႊပါးစပ္ ၊ ေငြပါးစပ္ ထဲမွာ ခ်ီးက်ဴးထားပါေသးတယ္ ”
“ အဲဒီလို ခ်ီးက်ဴးမိလို႕ ဇန္ျမင့္တစ္ေယာက္ စာဖတ္ပရိသတ္ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားတယ္ လို႕ေတာင္ သတင္းၾကားရတယ္ ” ဟု ကုန္းစြန္က ၀င္ေျပာ၏ ။ တရားခံက ဆက္၍
“ တစ္ခုလည္း ရွိပါေသးတယ္၊ အခုလို စာေရးဆရာေတြကို ဇတ္ေကာင္လုပ္ၿပီးေရးတာ ကၽြန္ေတာ္စတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဆရာေသာ္တာေဆြတို႕ ၊ ဆရာသာဂဒိုးတို႕က စခဲ့တာပါ ”
“ ေဟ့...လူႀကီးေတြကို ဆြဲမထည့္နဲ႕ ”
“ ဒီလိုရွိပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္က...”
“ တိတ္စမ္း....”
တူႀကီးႏွင့္ စားပြဲကို ထုလိုက္ရာ
“ ဟာေလ ဟာေလ ဟာေလး ”
“ ကဲ ...ဘာမွ ဆက္မေျပာနဲ႕ ၊ အမိန္႕ခ်မယ္၊ ေမာင္မင္းဟာ သူတို႕ဘာသာ ေအးေအးေဆးေဆးေနတဲ့ စာေရးဆရာေတြကို ေနာက္လားေျပာင္လား လုပ္တဲ့အတြက္ အျပစ္ရွိတယ္ ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေနာက္ကို ေပါက္ကရ မေရးႏိုင္ေအာင္ လက္ကုိျဖစ္ေစ”
“ ဟာ...ခ်မ္းသာေပးပါ သုခမိန္ႀကီးရယ္ ”
“ မရဘူးေဟ့၊ လိပ္ေခါင္းဓားစက္ယူခဲ့ ” ဟု အမိန္႕ေပးလိုက္ေသာအခါ ေမာင္ျမင့္ စာအုပ္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမွ ကုလားေလး ေလးေယာက္တို႕သည္ စကၠဴျဖတ္သည့္ ဓားစက္ႀကီးကို မခ်လာၿပီး သုခမိန္ႀကီးကုိ အရုိအေသျပဳရင္း ေခါင္းေဆာင္ ကုလားေလးက
“ ဘယ္လိုျဖတ္ရမွာလဲ ဆရာႀကီး ၊ ကေရာင္းဆယ့္ေျခာက္ခ်ိဳးလား၊ ဖူးစကတ္ ဆယ္ခ်ိဳးလား ”
“ တယ္...စကၠဴျဖတ္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ လူျဖတ္မွာ ၊ ကိုင္း ....ဓားစက္ဖြင့္”
ကုလားေလးက ခလုတ္ကို ႏွိပ္လိုက္၏။ ၿပီးမွ
“ ဖြင့္လို႕မရဘူး ဆရာႀကီး ၊ မီးပ်က္ေနတယ္ ”
“ ဒါဆို မီးစက္ႏႈိး ”
တရားခံက ေတာင္းပန္သည္။
“ သုခမိန္ႀကီးရယ္ လက္ေတာ့ မျဖတ္ပါနဲ႕ ၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဒါေလးနဲ႕ လုပ္စားေနရတာပါ ”
“ ဒါဆိုရင္ ျဖတ္လို႕ ရတဲ့ ဟာကိုျဖတ္ေစ ”
ထုိစဥ္တြင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္သည္ ငိုႀကီးခ်က္မႏွင့္ ေျပး၀င္လာသည္။ ေစာေစာက စကားမ်ားကို နားစြန္နားဖ်ားၾကားၿပီး
“ ကၽြန္မ ေယာက္်ားကို မျဖတ္ပါနဲ႕ရွင္ ၊ သူ႕မွာ ဒါေလးနဲ႕ပဲ လုပ္စားေနရတာပါ ” ဟု ရမ္းသမ္းေျပာလိုက္ သျဖင့္ သုခမိန္ႀကီးေတာင္ ၿပံဳးမိသလို ျဖစ္သြား၏။ သူက ေမာ့္ၾကည့္ၿပီး
“ ဟင္ ... ကိုႀကီးစိန္ ၊ ေကာင္းၾကပါေလရဲ႕၊ ကၽြန္မတို႕ မဂၤလာေဆာင္တုန္းက ေရခဲမုန္႕ သံုးခြက္ဆင့္စား သြားတာေတာင္ မေထာက္ေတာ့ဘူးလား ”
“ ကေလးမကိုေတာ့ သနားပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီေကာင့္ကို ခ်မ္းသာေပးလိုက္ရင္ တရားလိုေတြက ျပႆနာ ရွာလိမ့္မယ္ ၊ ကဲ...အသင့္ျပင္ ”
မာလတ္ႏွင့္ေကာက္ဟူတို႕က တရားခံကို ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီး ဓားစက္ဆီ ဆြဲေခၚသြား၏ ။ သုခမိန္ႀကီးသည္ အခ်က္ေပးရန္အတြက္ ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲဆိုင္မွ ေတာင္းလာေသာ ၀ါးတူကို ေျမွာက္ကိုင္လိုက္စဥ္....
“ ဦးရီးေတာ္ ပ၀မ္ေကြး ၾကြလာတယ္ ”
“ ခ်မ္း ခ်မ္း ” ဆိုေသာ ယကြင္းသံႏွင့္အတူ ဦးရီးေတာ္ ပ၀မ္ေကြးသည္ ကိုယ္ရံေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ စာကေလး၊ဒကာဆိတ္၊ ဟာက်ဴလီငေပ်ာ့တို႕ႏွင့္အတူ ၾကြခ်ီလာသည္။ ပရိတ္သတ္ႀကီးက ၀မ္ေဆြ႕ ၀မ္ေဆြ႕ ၀မ့္၀မ့္ေဆြ႕ ဟု အရိုအေသျပဳၾက၏။ သုခမိန္ႀကီး ေပါင္စိန္ပင္လွ်င္ စင္ျမင့္ေပၚမွ ဆင္းလာၿပီး ဂါရ၀ျပဳရင္း
“ ဦးရီးေတာ္ ဘာကိစၥမ်ား ရွိလို႕ပါပဲ ”
“ ကိစၥကေတာ့ ”
တရားခံကို လက္ညွိဳးထုိးျပၿပီး
“ သူ႕ကိစၥပဲ ၊ သူဟာ စာေပေၾကာ္ၿငာ စတိတ္ရႈိးဆိုတဲ့ ၀တၳဳကို မလိုတမာစိတ္နဲ႕ ေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ စာေပသမားေတြကို ခ်စ္လို႕ခင္လို႕ ကလူက်ီစယ္တဲ့ သေဘာပါ။ ခုလို ၀တၳဳထဲ ထည့္ေရးလိုက္တဲ့ အတြက္ စာဖတ္သူေတြ ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္ၾကရလို႕ ကုသိုလ္ေတာင္ ရပါေသးတယ္၊ ပညာရွိအမတ္ႀကီး ဘုိးဘိုးၾကပ္ ကေတာင္ ကၽြႏ္ုပ္နဲ႕ သေဘာခ်င္း တူညီေၾကာင္း သ၀ဏ္လႊာ ပါးလိုက္ပါေသးတယ္ ”
သုခမိန္ႀကီးက ဦးညႊတ္လိုက္ၿပိး
“ ဦးရီးေတာ္ရဲ႕ စကားကို မပယ္ရွား၀ံ့ေၾကာင္းပါ ။ သို႕ေသာ္လည္း သူ႕ကို ဒီအတိုင္း ခႊင့္လႊတ္လို႕ေတာ့ မျဖစ္ဘူး ထင္ပါတယ္ ”
“ ဒါကေတာ့ ဟုတ္တယ္၊ ဒီေကာင္ဟာ ကၽြႏ္ုပ္ကိုေတာင္ ေနာက္လားေျပာင္လား လုပ္ခဲ့ေသးတာပဲ ၊ မွတ္ေလာက္ေအာင္ေတာ့ ဆံုးမရမွေပါ့၊ ကိုင္း ဒီေတာ့ ဒီေကာင့္ကို အူမတက္မခ်င္း ၀ိုင္းၿပီး ကလိထိုးၾကေစ”
ဦးရီးေတာ္ ပ၀မ္ေကြး၏ စကားအဆံုးတြင္ တရားလို ပရိသတ္ႀကီးမွာ “ ဟာေလ ဟာေလး ဟာေလး ” ဟု ေအာ္၍ သူ႕ထက္ငါ အလုအယက္ ကလိထိုးရန္ ၀ိုင္းအံုလာၾကေလေတာ့သည္။
----------------
မင္းလူ
(ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ရယ္စရာမဂၢဇင္း၊ ဇန္န၀ါရီလ ၁၉၉၉)
Thursday, December 23, 2010
[ မ်ွေဝမႈတို႔စုစည္းရာ ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment