#ၿဂိဳဟ္ေမႊသည့္စာ
#ေက်ာ္ေအာင္
သေဘၤာဆိပ္ဆီတြင္ ေနသည္ ခ်စ္ခ်စ္ေတာက္ ပူေနသည္။ လမ္းေပၚ၌ ကားမ်ိဳးစုံ ဟြန္းေပး ေက်ာ္တက္ကာ ဆူညံေနသည္။ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္မ်ားလည္း ဝင္လိုက္ထြက္လိုက္ အလုပ္႐ႈပ္ေနသည္။ လန္ခ်ားသမားမ်ားမွာ လမ္းတစ္ခုစာ ရေအာင္ ကားၾကားထဲ မနည္းပင္ တိုးဝင္ၾကရသည္။ ကူလီမ်ားကား တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေအာ္ဟစ္ ဆဲဆို ေနၾကသည္။ ေဈးသည္ မ်ိဳးစုံကလည္း ဆူညံ ေအာ္ဟစ္ကာ ေဈးဝယ္ ေခၚေနၾကသည္။
စင္ကာပူသည္ လူမ်ိဳး တစ္ရာ့တစ္ပါး ဆုံရာေဒသ ျဖစ္ေလသည္။ အေသြးအေရာင္ကလည္း စုံသည္။ မည္းၾကဳတ္ၾကဳတ္ တမီလ္၊ အသားဝါ တ႐ုတ္၊ ညိဳတိုတို မေလး၊ အေမရိကန္၊ ဂ်ဴး၊ ဘဂၤါလီ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ ျဖစ္သည္။ အသံဝါႀကီးမ်ားျဖင့္ ေျပာဆို ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။
အနည္းငယ္ ေမွာင္ရီပ်ိဳးေနၿပီ။ ရစ္မေလဂၽြိဳက္ႏွင့္ ေနလာတို႔၏ ႐ုံးခန္းထဲတြင္မူ ေအးခ်မ္းသည္။ ေနရထိုင္ရ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္မႈ ရွိသည္။ မစၥတာဂၽြိဳက္သည္ ႐ုံးခန္းထဲ၌ တစ္ေယာက္တည္း ထိုင္ေနသည္။ ပန္ကာမွ ခပ္ျဖည္းျဖည္း လည္ေနသည္။ ဂၽြိဳက္သည္ လက္ႏွစ္ဖက္ ယွက္ကာ ထိုင္ရင္း မ်က္လုံးမ်ားက ဥပေဒ စာအုပ္မ်ား၊ အစီရင္ခံစာမ်ားဆီသို႔ ေရာက္ေနသည္။ ဗီ႐ို အေပၚဆုံးထပ္တြင္မူ အမႈသည္ နာမည္မ်ား ေရးထားသည့္ စာမူတြဲမ်ား ရွိသည္။
တံခါးေခါက္သံ ၾကားရသည္။
"ဝင္ခဲ့ေလ"
တ႐ုတ္ စာေရးေလး တစ္ေယာက္ ဝင္လာသည္။
"မစၥတာ ကေရာ့စဗီ ေရာက္ေနတယ္ ဆရာ"
တ႐ုတ္ကေလးသည္ အဂၤလိပ္ စကားကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေျပာတတ္သည္။ သူ႔နာမည္မွာ ဟြန္ခ်ိဆင္း။ ဂေရးအင္း၌ ဥပေဒ သင္တန္း တက္ဖူးသည္။ ယခု ရစ္ပေလတို႔ ေရွ႕ေနအုပ္စုတြင္ အလုပ္သင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ႀကိဳးစားသည္၊ ဆက္ဆံေရး ေျပျပစ္သည္။ စ႐ိုက္ေကာင္းသည္။
"ေခၚလိုက္ပါ"
ဂၽြိဳက္သည္ ဝင္လာသူကို လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ေနရာေပးသည္။ ဧည့္သည္၏ မ်က္ႏွာ ေပၚသို႔ အလင္းေရာင္ ထိုးထားသလို ျဖစ္ေနသည္။ ဂၽြိဳက္ ေနရာကမူ အေမွာင္ဘက္။ ဂၽြိဳက္သည္ ပင္ကိုက စကားနည္းသည္။ ေအးေအး ေနတတ္သည္။ ဝင္လာသူ ေရာဗတ္ ကေရာ့စဗီကို စကား မေျပာေသးဘဲ ႏွစ္မိနစ္ခန႔္ စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ကေရာ့စဗီကား ေတာင့္ေတာင့္ခိုင္ခိုင္။ အရပ္ ေျခာက္ေပေက်ာ္။ သူသည္ ေရာ္ဘာျခံပိုင္ရွင္ ျဖစ္သည္။ အပင္ပန္း ခံႏုိင္သည္။ အသားမွာ ေနေလာင္သျဖင့္ နီေနသည္။ အင္း။ ဒီကာယဗလနဲ႔ဆိုရင္ ေသးေသးလွီလွီ တမီလ္ ကုလားေလး ေတြေလာက္ေတာ့ ႐ိုက္သတ္ႏုိင္မယ့္ ပုံပါပဲ။ ဤသို႔ ဂၽြိဳက္ ေတြးမိသည္။
မ်က္လုံး ျပာျပာတြင္မူ တင္းမာခက္ထန္ျခင္း အရိပ္အေယာင္ မရွိ။ ေအးေဆးသည္။ ထိုမ်က္လုံးသည္ ၾကင္နာတတ္သည့္ မ်က္လုံးမ်ိဳး၊ ယုံၾကည္ စိတ္ခ်ရသည့္ မ်က္လုံးမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ ႐ိုးသားမႈမွာ ထင္ရွားေပၚလြင္ ေနသည္။ ယခုကား သူ႔မွာ စိတ္ဒုကၡ အႀကီးအက်ယ္ ေရာက္ေနဟန္မ်ိဳး ႐ႈံ႕တြကာ နဖူးေၾကာမ်ား တင္းေနသည္။
"ညက အိပ္ေရးပ်က္တယ္နဲ႔ တူတယ္"
"မအိပ္ရ ပါဘူးဗ်"
ေရာ္ဘာ ေတာထဲက ခရီးရွည္ ခ်ီတက္လာရသူလို ႏြမ္းနယ္ေနသူဟု ထင္သည္။ ဂၽြိဳက္က သူ႔ကို တစ္ခ်က္ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ ၾကည့္လိုက္သည္။
"စိတ္တင္းမွေပါ့ဗ်၊ ထိန္းမွေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ခုေန ေခါင္းေအးေအး ထားတာ ေကာင္းတယ္"
"အိုး ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး"
"ဒီေန႔ ခင္ဗ်ားမိန္းမနဲ႔ ေတြ႕ၿပီးၿပီလား"
"ဟင့္အင္း၊ ညေနမွ ေတြ႕ေတာ့မလို႔၊ ေနစမ္းပါဦးဗ်ာ။ ဘာသေဘာလဲ။ ဘာလို႔ သူ႔ကို ဖမ္းခ်ဳပ္တာလဲ၊ မဟုတ္တာဗ်ာ"
"ဒါကေတာ့ ဒီလိုပဲ ဖမ္းခ်ဳပ္ရမွာပဲလို႔ ထင္တာပဲ" ဂၽြိဳက္သည္ အသံကို မနည္းပင္ ထိန္းကာ ေလေအးေလးႏွင့္ ေျပာသည္။
"အာမခံ ေပးရလိမ့္မယ္ေတာ့ ထင္တာပဲ"
"ခုဟာက ေတာ္ေတာ္ႀကီးတဲ့ ပုဒ္မနဲ႔ ဆြဲထားတာဗ်"
"အလကားပါဗ်ာ၊ ဘယ္မိန္းမ ျဖစ္ျဖစ္ မိန္းမေကာင္း မွန္ရင္ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဒီလို လုပ္ၾကမွာပဲ။ မိန္းမ ဆယ္ေယာက္မွာ ကိုးေယာက္က ဒီလို သတၱိရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ လက္စလီကေတာ့ ကမၻာေပၚမွာ အေတာ္ဆုံး မိန္းမ ဆိုရမွာေပါ့ဗ်ာ။ သူေလ ယင္ တစ္ေကာင္ေတာင္ မသတ္ခဲ့ဖူး ဘူး၊ သူ႔အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ အသိဆုံး၊ လက္ထပ္ခဲ့တာ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ ရွိၿပီဗ်ာ။ အဲဒါမွ ကိုယ့္မိန္းမ အေၾကာင္း ကိုယ္မသိရင္ ဘယ္သူ သိမွာတဲ့လဲ။ ေတာက္၊ တကယ္ပါပဲဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္သာ ဒီေကာင္မ်ိဳးကိုေတြ႕ရင္ လည္ေစ့ ညႇစ္သတ္လိုက္မယ္။ ခင္ဗ်ားဆိုလည္း သတ္မိမွာပဲ"
"ဒီမွာ ရဲေဘာ္ႀကီးရဲ႕၊ အခုကိစၥမွာ လူတိုင္းက ခင္ဗ်ားတို႔ဘက္မွာ ရွိေနတယ္။ ဘယ္သူမွ ဟမ္မြန္ကို အေကာင္း မေျပာၾကဘူး၊ ခင္ဗ်ားမိန္းမ လြတ္ေအာင္ လုပ္ၾကမွာပဲ။ အျပစ္ရွိတယ္လို႔လည္း ဘယ္ အမႈလိုက္ေတြကမွ စြဲခ်က္တင္မယ္ မထင္ဘူး"
"ဒီကိစၥ တစ္ခုလုံးက မဟုတ္မဟတ္တာေတြ ပါဗ်ာ၊ ပထမဥိးဆုံး မေက်နပ္စရာ ေကာင္းတာက လက္စလီကို ဖမ္းတဲ့ ကိစၥပဲ။ ဖမ္းစရာကို မလိုဘူး၊ အမႈစစ္ဦးမယ္ ဆိုရင္ ခံပါေလဦးေရာ့၊ စင္ကာပူ တစ္ၿမိဳ႕လုံးက လက္စလီ မမွားဘူးလို႔ ေျပာၾကတာခ်ည္းပဲ။ ေအးဗ်ာ ... ေထာင္ထဲ ထည့္ထားတာေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးေပါ့"
"ဒါကေတာ့ ဥပေဒကိုဗ်၊ ဥပေဒက ဥပေဒပဲ။ ၿပီးေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ ဒီလူကို ပစ္သတ္ ပါတယ္လို႔ ဝန္ခံေနတာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ လင္မယားအတြက္ စိတ္မေကာင္းပါဘူး"
"ကိစၥမရွိပါဘူးဗ်ာ"
"ဒါေပမဲ့ လူသတ္မႈ က်ဴးလြန္မိၿပီ ဆိုတာကေတာ့ အမွန္ ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒီေတာ့ ဥပေဒရွိတဲ့ လူယဥ္ေက်း တိုင္းျပည္မွာ ဆိုရင္ အမႈစစ္ဖို႔ လိုတယ္ မဟုတ္လား"
"အဆိပ္ရွိတဲ့ ေႁမြဆိုးကို သတ္ပစ္တာမ်ိဳးကို လူသတ္မႈလို႔ ေခၚမလား၊ ေခြး႐ူး တစ္ေကာင္ကို ပစ္သတ္လိုက္သလို လက္စလီ ပစ္သတ္ လိုက္တာပဲ ျဖစ္မွာပဲ"
ဂၽြိဳက္သည္ ကုလားထိုင္ကို မွီကာ စဥ္းစားေနသည္။ လက္ခ်င္း ယွက္ထားသည္။ ခဏမွ် ၿငိမ္ေနၾကသည္။
"ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဥပေဒ အၾကံေပး အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္ရမွာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုေတာ့ စိုးရိမ္စရာ အခ်က္တစ္ခ်က္ က်န္ေနေသးတယ္။ ဒါက ခင္ဗ်ားမိန္းမက ဟမ္မြန္ကို တစ္ခ်က္တည္း ပစ္လိုက္ရင္ ကိစၥမရွိဘူး၊ ႐ိုး႐ိုး ပစ္သတ္ လိုက္တယ္ေပါ့ဗ်ာ၊ အခုေတာ့ သူ ပစ္တာက ေျခာက္ခ်က္ဗ်"
"ဒါကေတာ့ လက္စလီ ရွင္းျပသားပဲ၊ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဘယ္မိန္းမပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူလို လုပ္မိမွာပဲ"
"ဟုတ္တာေပါ့။ သူ႔ဘက္က အေျဖကလည္း ခိုင္လုံပါတယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းဆက္ေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳလို႔က မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္သာ အစိုးရေရွ႕ေန ဆိုရင္ အဲဒီ အခ်က္နဲ႔ပဲ စြဲခ်က္တင္မယ္၊ ဒါက သူမ်ား ေနရာမွာ ကိုယ္က ဝင္ၾကည့္လို႔ ျမင္ရတဲ့ အျမင္ေပါ့"
"ဟာဗ်ာ၊ အဲဒါ မဟုတ္တမ္းတရား အေၾကာင္းျပခ်က္ပါ"
ဂၽြိဳက္က သူ႔ကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ကာ ျပံဳးလိုက္သည္။ ကေရာ့စဗီသည္ စိတ္သေဘာ ေကာင္းသူ မွန္သည္။ သို႔ေသာ္ ဉာဏ္ရွိသူ ဟူ၍ကား မဆိုႏုိင္။
"ဒီအခ်က္က အေရးမႀကီးဘူး လို႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအခ်က္ကို ထည့္စဥ္းစားဖို႔ ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္တယ္။ မၾကာပါဘူး၊ ကိစၥ ၿပီးသြားမွာပါ၊ ၿပီးေတာ့မွ ခင္ဗ်ားတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ ခရီး ထြက္လိုက္ၾကေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေတြ ေမ့ထားလိုက္ေပါ့။ ဒီအမႈမွာ လြတ္ဖို႔ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကရိကထေတာ့ မ်ားတယ္ေနာ္၊ စိတ္လည္း ဆင္းရဲရတယ္၊ အနားယူဖို႔ေတာ့ လိုမွာပဲ"
ကေရာ့စဗီသည္ ျပံဳးေဖာ္ ရယ္ေဖာ္ ရလာသည္။ ပထမဆုံး အျပံဳးပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအျပံဳးေၾကာင့္ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားသည္။ သေဘာေကာင္း မေနာေကာင္းႀကီး၏ သြင္ျပင္သည္ ထင္ရွားလာသည္။
"ကၽြန္ေတာ္က ပိုၿပီး နားခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ၊ လက္စလီထက္ ပိုၿပီး လိုတယ္။ လက္စလီကေတာ့ အေတာ္ အံ့ဩစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ သတၱိေကာင္းတဲ့ ေကာင္မေလးပဲဗ်ာ"
"အင္း၊ အဲဒီတုန္းက သူ႔စိတ္သူ ဘယ္လို ထိန္းထားမယ္ မသိဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ဒါေလာက္ ပိုင္းပိုင္းျပတ္ျပတ္ လုပ္ရဲလိမ့္မယ္လည္း မထင္မိဘူး"
ေရွ႕ေနႀကီးမွာ အမႈကိစၥအရ အမႈသည္ လက္စလီႏွင့္ မၾကာခဏ ေတြ႕ရန္ လိုအပ္သည္။ ေထာင္ထဲ ေရာက္ေနေတာ့ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ကာ ညစ္ညဴးမည္ အမွန္။ ၾကံ့ၾကံ့ခံႏုိင္ဖို႔ပဲ လိုသည္။
ေထာင္ထဲတြင္ လက္စလီသည္ စာဖတ္သည္။ က်န္းမာေရး ေလ့က်င့္သည္။ ဇာထိုးသည္။ ဂၽြိဳက္ႏွင့္ ေတြ႕သည့္အခါ ၿဖီးၿဖီးလိမ္းလိမ္း မဟုတ္ေသာ္လည္း လန္းဆန္းေသာ မ်က္ႏွာ၊ သပ္ရပ္ေသာ အဝတ္ႏွင့္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ပင္ ရွိေနသည္။ ဆံပင္ကိုလည္း သပ္ရပ္စြာ ၿဖီးထားသည္။ လက္သည္းမ်ားကိုပင္ ညႇပ္ထားၿပီး အေရာင္ တင္ထားသည္။ ေထာင္ထဲမွာ အေနအထိုင္ ဆင္းရဲရသည္ကို ရယ္စရာ လုပ္ကာ ေျပာေသးသည္။ သူ႔အျဖစ္ကို ျပန္ေျပာသည့္အခါ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ကို စီကာပတ္ကုံး ေျပာျပေနသလို ေျပာျပသည္။ အက်င့္စ႐ိုက္ ေကာင္းခဲ့သူ၊ ဆုံးမသြန္သင္မႈ အၾကား ႀကီးျပင္းခဲ့ရသူမို႔သာ ခံႏုိင္ရည္ ရွိသည္ဟု ေရွ႕ေနႀကီး ထင္မိသည္။ လက္စလီမွာ ဟာသရွိသူ ျဖစ္သည္။ ရယ္တတ္ေမာတတ္ႏွင့္ က်ရာဘဝကို ခံယူတတ္သျဖင့္ ဂၽြိဳက္ အံ့ဩရေသးသည္။
လက္စလီကို သိသည္မွာ ၾကာၿပီ။ စင္ကာပူ ေရာက္လွ်င္ သူ႔အိမ္သို႔ ဝင္ထြက္ၿပီး သူ႔ဇနီးႏွင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ဆက္ဆံသည္။ စားေသာက္သည္။ သူတို႔ေဂဟာ ျဖစ္သည့္ ပင္လယ္ ကမ္းေျခရွိ အိမ္ကေလးတြင္ တစ္ပတ္ခန႔္ ဂၽြိဳက္တို႔ ေနခဲ့ဖူးသည္။
ေဂါ့ဖရီ ဟမ္မြန္ကိုလည္း သူတို႔ ေရာ္ဘာျခံမွာပင္ ေတြ႕ဖူးသည္။ သူတို႔မွာ ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သူ႔မိန္းမ အေရးအခင္း ကဖစ္လွ်င္ ကေရာ့စဗီသည္ ဂၽြိဳက္ထံ ေျပးလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေထာင္ထဲတြင္ ပထမဆုံး အႀကိမ္ ေတြ႕စဥ္က ျဖစ္ပ်က္ပုံကို ျပန္ေျပာျပသည့္ အခါ အေသးအမႊားပါ မက်န္ တိတိက်က် ေျပာျပသည္။ အားလုံးလိုလို လက္စလီ မွတ္မိေနသည္။ အခင္းျဖစ္ၿပီးစက ေျပာျပေသာ အျဖစ္သနစ္ႏွင့္ ယခုတစ္ဖန္ ျပန္လည္ ေျပာျပသည္တို႔မွာ ထပ္တူထပ္မွ်ပင္ ျဖစ္သည္။ စီကာပတ္ကုံး ေျပာျပရာတြင္ သံေနသံထား တစ္ခ်က္မွ် မပ်က္။ တစ္ခါတစ္ရံမွပင္ မ်က္ႏွာ ရဲတက္ သြားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
လက္စလီသည္ အသက္ သုံးဆယ္ေက်ာ္သာ ရွိသည္။ ပိန္ပါး သြယ္လ်သည္။ ေခ်ာသည္ ဟူ၍ကား မဆိုႏုိင္။ သို႔ေသာ္ ခ်စ္စရာ ေကာင္းသည္။ မ်က္ႏွာမွာ က်က္သေရ ရွိသည္။ အသားျဖဴျဖဴ ေသြးေၾကာစိမ္းစိမ္း။ သူ႔မ်က္လုံး၏ အေရာင္ကို ႐ုတ္တရက္ ဖမ္းလို႔မရ။ ျပာျပာလည္း မဟုတ္။ ေအးေဆးသည္။ မာနမရွိ။ အမူအရာမွာ ႏွစ္လို ခ်စ္ခင္ဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ အရွက္ႀကီးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္လႊာတြင္ မထင္ရွား မေက်ာ္ၾကား။
သူ႔ေယာက်္ားမွာ ျခံစိုက္သူ ျဖစ္ရာ လူသူ အဆက္အဆံ ေဝးသည္။ ျခံမွာပဲ တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဆက္ဆံသမွ်ကား ေျပျပစ္သည္။ အားလုံးက ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ ၾကသည္။ ဂၽြိဳက္၏ မိန္းမကား လက္စလီကို ခင္သည္။ ရင္းႏွီးၿပီ ဆိုလွ်င္ သူ႔အေၾကာင္းကို ပိုသိရသည္။ လက္စလီသည္ အလြန္ စာဖတ္သူ ျဖစ္သည္။
သည္လို မိန္းမမ်ိဳးက လူသတ္မႈ က်ဴးလြန္သည္ ဆိုေတာ့ ယုံႏုိင္စရာပင္ မရွိ။
ကေရာ့စဗီ ျပန္သြားသည့္အခါ ဂၽြိဳက္သည္ အမႈတြဲကို ျပန္လွန္သည္။ သို႔ေသာ္ လုပ္ေနက်မို႔သာ လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမႈေၾကာင္းက ရွင္းေနသည္။ သည္အမႈမွာ ပီနန္၊ စင္ကာပူ တစ္ေလွ်ာက္ မေလးကၽြန္းဆြယ္ တစ္ခုလုံး ေျပာဆို စိတ္ဝင္စား ေနၾကသည့္ အမႈ ျဖစ္သည္။
လက္စလီ အစစ္ခံသည္မွာလည္း ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းပင္။ သူ႔ေယာက်္ားသည္ အလုပ္ကိစၥႏွင့္ စင္ကာပူသို႔ သြားသည္။ အဲဒီ ညက အိမ္မွာ သူတစ္ေယာက္တည္း ရွိသည္။ ထမင္းစားၿပီးစ ကိုးနာရီ မတ္တင္းေလာက္တြင္ ဧည့္ခန္းမွာ ထိုင္ကာ ဇာထိုးေနသည္။ ဧည့္ခန္းသည္ ဟင္းလင္း ပြင့္ေနသည္။ ဝရန္တာႏွင့္ တဆက္တည္း ျဖစ္သည္။ အိမ္တြင္ တစ္ေယာက္မွ မရွိ။ အခိုင္းအေစတို႔သည္ အလုပ္ကိစၥ ၿပီးစီးကာ တန္းလ်ားသို႔ ျပန္ၿပီး အနားယူ ေနၾကၿပီ။ ထိုအခ်ိန္မွာ ျခံထဲရွိ ေက်ာက္စရစ္ လမ္းေပၚ ေျခခ်သံ ၾကားရသည္။ ဘြတ္ဖိနပ္သံပင္ ျဖစ္သည္။ ေဒသခံမ်ား မဟုတ္ႏုိင္။ ကားသံလည္း မၾကားရ။ သည္အခ်ိန္မွာ ဘယ္က ဧည့္သည္ လာသလဲ။ ေလွကားမွ တက္လာသံ ၾကားရသည္။ ထို႔ေနာက္ သူထိုင္ေနေသာ အခန္းတံခါးဝတြင္ လူရိပ္ ေပၚလာသည္။ ပထမေတာ့ ဘယ္သူလဲဟု မသဲကြဲ။ မီးအိမ္က အုပ္ေဆာင္း အုပ္ထားသည္ ျဖစ္ရာ အလင္းေရာင္မွာ သိပ္မျပန႔္။ ၿပီးေတာ့ အေမွာင္ဘက္ကို ေက်ာေပး ထိုင္ေနမိသည္။
"ဝင္ခဲ့ရမလား"
အသံ ၾကားေသာ္လည္း ဘယ္သူမွန္း မသိေသး။
"ဘယ္သူလဲ"
ေမးရင္းပင္ စာၾကည့္ မ်က္မွန္ကို ခၽြတ္လိုက္သည္။
"ေဂၚဖရီ ဟမ္မြန္"
"လာေလ၊ တစ္ခုခု ေသာက္မလား"
ထိုင္ရာမွ ထၿပီး ေဖာ္ေရြစြာပင္ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္သည္။ နည္းနည္းေတာ့ အံ့ဩမိသည္။ ျခံနီးခ်င္း ဟုတ္သည္ကား မွန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔ေယာက်္ား ေရာဗတ္ႏွင့္ေရာ သူႏွင့္ပါ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မရွိလွ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ကို မေတြ႕သည္မွာ အေတာ္ၾကာၿပီ။ ေဂါ့ဖရီ ဟမ္မြန္မွာ ရွစ္မိုင္ေလာက္ ေဝးသည့္ ေနရာမွ ေရာ္ဘာျခံ တစ္ခု၏ မန္ေနဂ်ာ ျဖစ္သည္။ ဘယ္လိုလဲ။ ခုလို ညဥ့္နက္ႀကီးမွ ဘာလို႔ ေရာက္လာရသလဲ။ လက္စလီ အံ့ဩမိသည္။
"ေရာဗတ္ မရွိဘူး။ စင္ကာပူ သြားတယ္"
ဘာအေၾကာင္း ရွိလို႔ လာသလဲဟု အေျဖ လိုခ်င္သည္ ထင္သျဖင့္ ဟမ္မြန္က "ဝမ္းနည္းပါတယ္၊ ဒီည ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း အိပ္လို႔ မေပ်ာ္ဘူး၊ အေဖာ္လည္း မရွိဘူး။ ဒါနဲ႔ ဒီဘက္ ေလွ်ာက္လာၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္လို ေနၾကသလဲလို႔ ဝင္ၾကည့္တာပါ" ဟု ဆိုသည္။
"ဘာနဲ႔ လာသလဲ၊ ကားသံလည္း မၾကားပါလား"
"လမ္းမွာ ထားခဲ့တယ္ေလ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး အိပ္ေနၾကၿပီ ထင္လို႔ပါ"
ဤသည္မွာ သဘာဝက်သည္။ ျခံသမားတို႔သည္ နံနက္ေစာေစာ ထၾကရသျဖင့္ ေစာေစာ အိပ္ၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ကား ဟမ္မြန္၏ ကားကို သူတို႔အိမ္မွ ႏွစ္ဖာလုံ အကြာတြင္ ေတြ႕ရသည္။
ေရာဗတ္ မရွိေတာ့ ၀ီစကီ ပုလင္းႏွင့္ ဆိုဒါ ပုလင္းတို႔သည္ အခန္းထဲမွာ လြယ္လင့္တကူ မရွိ။ အေစအပါးတို႔ကိုလည္း မေခၚခ်င္သျဖင့္ လက္စလီသည္ ကိုယ္တိုင္ပင္ ထကာ ၀ီစကီႏွင့္ ဆိုဒါတို႔ကို ယူေပးလိုက္သည္။ ဧည့္သည္က ကိုယ္တိုင္စပ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေဆးတံကို မီးညႇိသည္။
မေလး ကိုလိုနီတြင္ ဟမ္မြန္၏ အေပါင္းအသင္း မ်ားစြာရွိသည္။ ေရာက္စတုန္းကေတာ့ ခပ္ငယ္ငယ္။ ယခု သူလည္း အသက္ သုံးဆယ္က အေတာ္ေလး စြန္းလာၿပီ။ စစ္ျဖစ္စတြင္ အဦးဆုံး စစ္ထဲသို႔ ဝင္သည္။ အေတာ္ေလး တိုက္ခဲ့သည္။ ႏွစ္ႏွစ္ အၾကာတြင္ ဒူး၌ ဒဏ္ရာ ရသျဖင့္ စစ္တပ္မွ ထြက္ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မေလးသို႔ ေရာက္လာေတာ့ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူးမ်ား အျပည့္ႏွင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ မေလး ကိုလိုနီတြင္ ဟမ္မြန္သည္ အေကာင္းဆုံး ဘိလိယက္သမား ျဖစ္သည္။ အကလည္း ေကာင္းသည္။ တင္းနစ္ ကစားရာ၌လည္း ဗိုလ္စြဲသည္။ ယခုမူ ဒူးက ဒဏ္ရာေၾကာင့္ မကႏုိင္။ တင္းနစ္လည္း မ႐ိုက္ႏုိင္။ သူ႔ကို လူတိုင္းက ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ အရပ္ ရွည္ရွည္၊ ႐ုပ္က ျဖဴးျဖဴး၊ ဆံပင္က ေကာက္ေကာက္။ သူ႔မ်က္လုံး တစ္စုံမွာ ျပာလဲ့ေနသည္။ တစ္ခုေတာ့ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ရွိသည္။ ယင္းမွာ ဟမ္မြန္သည္ ျမာေပြလြန္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ျမာေပြေသာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တြင္ ဒုကၡေရာက္ႏုိင္သည္ဟု ဆက္ဆံသူမ်ားက ထင္ေၾကး ေပးၾကသည္။
ဟမ္မြန္သည္ လက္စလီႏွင့္ စကားလက္ဆုံ က်ေနသည္။ ျမင္းပြဲအေၾကာင္း၊ ေရာ္ဘာေဈးႏႈန္း အတက္အက်၊ က်ားပစ္ျခင္း။ လက္စလီမွာ စိတ္မပါလွ။ ထိုးလက္စ ဇာပန္း ျမန္ျမန္ ၿပီးခ်င္သည္။ ေမေမ့ေမြးေန႔ အမီ ၿပီးေအာင္ ထိုးၿပီး ပို႔ခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ်က္မွန္ကို ျပန္တပ္ကာ ဇာပန္းကို ေကာက္ကိုင္သည္။
"အဲဒီ ေကာ္ကိုင္း ထူထူနဲ႔ မ်က္မွန္ႀကီးေတြ မတပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ၊ လွၿပီး ေခ်ာၿပီးသား မိန္းမဆိုတာ ႐ိုး႐ိုး ဆင္ျပင္တာက ပိုၿပီး က်က္သေရ ရွိပါတယ္"
ဘယ္လို စကားလဲ။ လက္စလီ စိတ္ထဲမွာ ဒီစကားကို မေက်နပ္လွ။ အလ်င္က သည္လို ကလက္တက္တက္ စကားမ်ိဳး မေျပာဖူးခဲ့။ သည္လိုစကား အေျပာမခံဖို႔ အေရးႀကီးသည္။ တျခား စကားမ်ိဳး ေျပာမွေပါ့။
"လွတာ က်က္သေရ ရွိတာေတြ ကၽြန္မ ဂ႐ုမစိုက္ဘူး၊ ရွင္က ဒီလို တဲ့တိုးေျပာေတာ့ ကၽြန္မကလည္း တဲ့တိုး ျပန္ေျပာရမွာပဲ။ ကၽြန္မကို ႐ိုး႐ိုး ျပင္ဆင္ထားတာ ေကာင္းတယ္လို႔ ရွင္ေျပာတာလည္း ကၽြန္မ ဘာမွ ဂ႐ုစိုက္စရာ မလိုဘူး၊ ဟန္ေဆာင္တာေတြ ကၽြန္မမွာ မရွိဘူး၊ ဒါပဲ"
"႐ိုးတယ္လို႔ မထင္ပါဘူးေလ၊ သိပ္လွတာပဲလို႔သာ ထင္တာပါ"
"ဪ ဒီစကားအတြက္ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ရွင္" လက္စလီက ေငါ့လိုက္သည္။ "ဒါေပမဲ့ ဒီလို ထင္ရင္ေတာ့ ရွင္ သိပ္ က်ပ္မျပည့္ဘူးလို႔ ေျပာရမလား"
ဟမ္မြန္က တခစ္ခစ္ ရယ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ထိုင္ရာမွ ထကာ လက္စလီ အနားက ကုလားထိုင္သို႔ ေျပာင္းထိုင္သည္။
"ကမၻာေပၚမွာေတာ့ ခင္ဗ်ား လက္ေတြေလာက္ လွတဲ့လက္မ်ိဳး မရွိဘူးလို႔ ထင္တယ္"
ေျပာေျပာဆိုဆိုပင္ လက္စလီ လက္ကို လွမ္းကိုင္ရန္ ဟန္ျပင္သည္။ ထိုအခါ လက္စလီက သူ႔လက္ကို ခပ္ဆတ္ဆတ္ ႐ိုက္ခ်လိုက္သည္။
"အ႐ူးမထနဲ႔ေနာ္၊ ေကာင္းေကာင္း ထိုင္ေန၊ ဒါမွ မဟုတ္ရင္ အိမ္ျပန္ ပို႔ရလိမ့္မယ္၊ စကားကို ေကာင္းေကာင္း ေျပာပါ"
သို႔တိုင္ေအာင္ သူကား မလႈပ္။
"ခင္ဗ်ားကို အ႐ူးအမူး ခ်စ္ေနတယ္ ဆိုတာ မသိဘူးလား"
လက္စလီသည္ ဣေႁႏၵမပ်က္ ခပ္တည္တည္ပင္ ထိုင္ေနသည္။ စိတ္ကိုလည္း ေအးေအး ထားသည္။ "မဟုတ္တာရွင္၊ မျဖစ္ႏုိင္တာ၊ တကယ္လို႔ ဟုတ္ဦးေတာ့၊ ဒီစကားမ်ိဳး ေျပာဖို႔ မသင့္ဘူးေပါ့"
သိခဲ့တာ ခုနစ္ႏွစ္ရွိၿပီ။ အံ့ဩစရာေပပဲ။ ခုမွ ဘာလို႔ ဒီစကားမ်ိဳး ေျပာရတာလဲ။ အစတုန္းက ဘယ္လိုမွ် အရိပ္အေယာင္ မျပခဲ့။ စစ္ၿပီးစက အေတြ႕အျမင္ မ်ားခဲ့ၾကသည္။ တစ္ခါတြင္မူ ဟမ္မြန္ အျပင္းဖ်ားသျဖင့္ ေရာဗတ္က သူတို႔အိမ္သို႔ ေခၚလာခဲ့ဖူးသည္။ တစ္ပတ္ေလာက္ ေနသြားသည္။ သို႔ေပမယ့္ ဝါသနာခ်င္းက တျခားစီမို႔ ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြ အျဖစ္သို႔ မေရာက္ၾက။ သည့္ေနာက္ ခဏတစ္ျဖဳတ္သာ ေတြ႕ၾကသည္။
ဟမ္မြန္သည္ ၀ီစကီတစ္ခြက္ ထပ္ေသာက္ျပန္သည္။ ဒီမလာခင္ကမ်ား ေသာက္ခဲ့ေသး သလား။ အေျခအေနမွာ မဟန္။
"ကၽြန္မသာ ရွင္ဆိုရင္ ဆက္မေသာက္ေတာ့ဘူး၊ သိလား"
ဟမ္မြန္သည္ လက္ထဲက ခြက္ကို ကုန္ေအာင္ တစ္ခါတည္း ေမာ့လိုက္သည္။
"မူးေနလို႔ ဒီစကားမ်ိဳး ေျပာတယ္လို႔ ထင္ေနသလား"
"ဒါပဲ ျဖစ္ရမွာေပ့ါ၊ မဟုတ္ဘူးလား"
"မဟုတ္ဘူး၊ ဒါ လိမ္တာ၊ မင္းကို သိကတည္းက ငါ ခ်စ္ေနတာ၊ ဒါေပမဲ့ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ ေနခဲ့ရတယ္။ အခုေတာ့ မတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဖြင့္ေျပာရၿပီေလ။ မင္းကို ငါခ်စ္တယ္။ ခ်စ္တယ္၊ ခ်စ္တယ္၊ မင္းကို ငါခ်စ္တယ္"
လက္စလီသည္ ထိုင္ေနရာမွ ဆတ္ခနဲ ထလိုက္ကာ မွီအုံးကို ေနရာတက် ထားၿပီး "ဂြတ္ ႏုိက္" ဟု ႏႈတ္ဆက္လိုက္သည္။
သူကား မထ။ "ငါ မျပန္ေသးဘူး"
ေနာက္ဆုံးတြင္ လက္စလီမွာ သူ႔စိတ္ကို မထိန္းႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ေဒါသ ထြက္လာသည္။
"ရွင္ အ႐ူးပဲ။ ေရာဗတ္က လြဲၿပီး ဘယ္သူ႔မွ မခ်စ္ခဲ့ဘူး ဆိုတာ ရွင္ မသိဘူးလား၊ ေရာဗတ္ကို မခ်စ္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ ရွင့္လို လူမ်ိဳးကို ေနာက္ဆုံးမွ ကၽြန္မ ေရြးမွာ သိလား"
"ဘာျဖစ္ျဖစ္ကြာ၊ ေရာဗတ္လည္း အခု မရွိဘူး"
"ေအးေနာ္၊ အခုခ်က္ခ်င္း ထြက္သြား ဒါပဲ၊ မသြားရင္ ေကာင္ေလးေတြ ေခၚၿပီး ဆြဲထုတ္ရ လိမ့္မယ္"
"ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေခၚလို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူမွ မၾကားရဘူး သိလား"
လက္စလီသည္ ေဒါသ ထြက္လာသည္။ ဝရန္တာဘက္ ထြက္ကာ အိမ္ေဖာ္ ေကာင္ေလးကို ေအာ္ေခၚမည္ စိတ္ကူးၿပီး ထလာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဟမ္မြန္က သူ႔လက္ကို ဖမ္းဆြဲလိုက္သည္။
"လႊတ္ လႊတ္၊ ကၽြန္မ သြားပါရေစ"
"အိုး ဘယ္ရမလဲ၊ အခု မင္းဟာ ငါ့လက္ထဲ ေရာက္ေနၿပီ"
လက္စလီက အိမ္ေစကို ေအာ္ေခၚသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဟမ္မြန္က ပါးစပ္ကို ပိတ္လိုက္ၿပီး အတင္း ေပြ႕ဖက္ကာ အငမ္းမရ နမ္းသည္။ လက္စလီက ႐ုန္းထြက္သည္။
"မလုပ္နဲ႔ ... မလုပ္နဲ႔၊ ကၽြန္မ သြားပါရေစ"
သည့္ေနာက္ ဘာျဖစ္ကုန္သည္ မသိ။ ေၾကာက္တာေရာ၊ ရွက္တာေရာ၊ ေဒါသျဖစ္တာေရာ ေရာေထြးေနသည္။ သူက ခ်စ္ခြင့္ပန္သည္။ သူ႔ လက္ေမာင္းႀကီးမ်ားက ရစ္သိုင္းထားသည္။ ရင္ခြင္ထဲက ႐ုန္းထြက္လို႔ မရ။ အားက မမွ်။ ခဏၾကာလွ်င္ သတိေမ့သြားမွာ လက္စလီ စိုးရိမ္လာသည္။ သူ႔အနမ္းမ်ားက လက္စလီ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ၀ဲပ်ံေနသည္။ ရွဴထုတ္လိုက္သည့္ ပူေႏြးေႏြးေလမ်ား။ ဘယ္လိုမွ ႐ုန္းထြက္လို႔ မရ။ ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ ေတာင္းပန္ ေနေသာ္လည္း သူ႔မ်က္လုံးမ်ားမွာ တဏွာမီး ဝင္းဝင္းေတာက္ ေနသည္ကို လက္စလီ ေတြ႕ရသည္။ အိမ္ခန္းထဲသို႔ အတင္းဆြဲေခၚ ေနသည္။ သူ႔မွာ လူစိတ္ မရွိေတာ့။ ႐ုန္းရင္း ကန္ရင္းႏွင့္ ဟမ္မြန္မွာ စားပြဲကို တိုက္ကာ မဟန္ႏုိင္ဘဲ လဲက်သြားသည္။ သူ႔ဒူးက မခိုင္။ သည္အထဲ လက္စလီကို အတင္းဆြဲထား ရေသးသည္ မဟုတ္လား။
ထိုခဏမွာပင္ လက္စလီသည္ သူ႔ရင္ခြင္ထဲမွ ႐ုန္းထြက္ကာ ဆိုဖာကို ပတ္ခ်ာလွည့္ၿပီး ေျပးသည္။ သူသည္ ခ်က္ခ်င္းကုန္းထကာ လက္စလီကို အမိအရ ဖမ္းသည္။ စားပြဲေပၚတြင္ ေသနတ္ တစ္လက္ ရွိသည္။ ေရာဗတ္ မရွိခိုက္ လိုရမည္ရ အိမ္ပ္ခန္းထဲသို႔ ယူထားရန္ တင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အိပ္ရာထဲဝင္လွ်င္ ေသနတ္ကို ယူသြားမည္။ သို႔ေၾကာင့္ပင္ စားပြဲေပၚ၌ အလြယ္တကူ ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ယခုမူ လက္စလီသည္ ေဒါသေၾကာင့္ မႊန္ထူကာ တုန္တုန္ယင္ယင္ ျဖစ္လာသည္။ စိတ္႐ိုင္းမ်ား ဝင္လာသည္။ ဘာလုပ္မိသည္ကို မသိေတာ့။ ေသနတ္သံ ၾကားလိုက္ရသည္။ ဟမ္မြန္ ယိုင္လဲ သြားသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ၿပီးေတာ့ ေအာ္သံ ၾကားရသည္။ တစ္စုံတစ္ခု ေျပာသည္ဟု ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ လက္စလီ နားထဲတြင္ မသဲကြဲ။ ဝရန္တာဘက္သို႔ ဟမ္မြန္ ထြက္ေျပးသည္။ လက္စလီမွာ ေဒါသျဖင့္ မႊန္ထူကာ မထိန္းႏုိင္ ျဖစ္လာသည္။ ေသနတ္ကိုင္ၿပီး သူ႔ေနာက္သို႔ လိုက္ကာ တစ္ခ်က္ၿပီး တစ္ခ်က္ မရပ္မနား ပစ္သည္။ က်ည္ဆန္ ေျခာက္ေတာင့္ ကုန္သြားသည္ အထိ ပစ္သည္။ ဟမ္မြန္သည္ ၀ရန္တာတြင္ ေသြးအိုင္ထဲ၌ လဲသြားရာမွ လူးလြန႔္ေနသည္။
အသံၾကားသျဖင့္ အေစခံမ်ား ေရာက္လာသည့္ အခါ လက္စလီ၏ လက္ထဲတြင္ ေသနတ္ ကိုင္လ်က္၊ ဟမ္မြန္မွာ အသက္ကုန္လ်က္ ေတြ႕ၾကရသည္။ သူတို႔ကို စကားတစ္ခြန္းမွ် မေျပာဘဲ စိုက္ၾကည့္သည္။ သူတို႔ကား ေၾကာက္ရြံ႕ကာ တုန္တုန္ယင္ယင္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ လက္ထဲက ေသနတ္လည္း လြတ္က်သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ဧည့္ခန္းထဲသို႔ ေျပးဝင္ခဲ့သည္။ ထိုမွတစ္ဖန္ အိပ္ခန္းထဲ ေျပးဝင္ၿပီး အခန္းတံခါးကို ေသာ့ပိတ္လိုက္သည္။
အေလာင္းကိုမူ သူတို႔တစ္ေတြ မတို႔ရဲၾက။ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ ျဖစ္ကာ ဘယ္လို ျဖစ္ၾကတာလဲဟု တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေမးေနၾကသည္။ သူတို႔အထဲတြင္ အႀကီးဆုံးျဖစ္သည့္ တ႐ုတ္ကေလးက ခ်က္ခ်င္းပင္ သတိရကာ လုပ္စရာ ရွိသည္တို႔ကို လုပ္သည္။ သူတို႔ဆရာ ေရာဗတ္သည္ စင္ကာပူသို႔ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ သြားသည္။ ကား႐ုံထဲတြင္ ကား ရွိေနသည္။ ကားကို ထုတ္ခိုင္းၿပီး လက္ေထာက္ ခ႐ိုင္ဝန္ထံ သြားကာ တိုင္တန္းရမည္။ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျခာက္လုံးျပဴးကို ယူကာ အိတ္ထဲ ထည့္သည္။ လက္ေထာက္ ခ႐ိုင္ဝန္ ရွိသည့္ ေနရာေဒသမွာ သုံးဆယ့္ငါးမိုင္ ေဝးသည္။ သူ႔ဆီ ေရာက္ေအာင္ တစ္နာရီခြဲ ေမာင္းရသည္။ အားလုံး အိပ္ေနၾကသျဖင့္ ႏႈိးသည္။ လက္ေထာက္ ခ႐ိုင္ဝန္ စစ္သား ထြက္လာလွ်င္ အေၾကာင္းစုံ အစီရင္ ခံသည္။ ေျခာက္လုံးျပဴးကို ျပသည္။ ခဏၾကာလွ်င္ လက္ေထာက္ ခ႐ိုင္ဝန္သည္ အဝတ္လဲၿပီး အေျပး တက္သြားသည္။ ဟမ္မြန္၏ အေလာင္းကို ဝရန္တာ၌ ေတြ႕လိုက္ရသည္။ တန႔္သြားသည္။ မ်က္ႏွာကား ေအးစက္ေနသည္။
"မင္းတို႔ သခင္မေရာ"
တ႐ုတ္ကေလးက အိပ္ခန္းသို႔ လက္ညႇိဳးညႊန္သည္။ စစ္သားသည္ လက္စလီ အခန္းသို႔ သြားကာ တံခါးကို ေခါက္သည္။ အသံ မၾကားရ။ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ေခါက္သည္။
"မစၥက္ ကေရာ့စဗီ"
"ဘယ္သူလဲ"
"စစ္သားပါ"
ခဏၾကာလွ်င္ တံခါး ပြင့္လာသည္။ သူ႔ေရွ႕တြင္ လက္စလီ ရပ္ေနသည္။ မအိပ္ရေသး။ ညက အဝတ္မ်ားကိုပင္ မလဲရေသး။ စစ္သားေရွ႕တြင္ ရပ္ကာ စိုက္ၾကည့္ေနသည္။
"ခင္ဗ်ား အိမ္ေစေလး လာေခၚတယ္၊ ဟိုမွာ ဟမ္မြန္ပါလား၊ ဘယ္လို ျဖစ္ၾကတာလဲ"
"သူ ကၽြန္မကို အဓမၼက်င့္လို႔၊ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မ ပစ္သတ္ လိုက္တာပဲ"
"ဘုရား ဘုရား၊ ကဲပါေလ၊ အခန္းထဲက ထြက္ပါဦး၊ ဘယ္နည္းဘယ္ပုံ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အစအဆုံး ေျပာျပစမ္းပါဦး"
"အခုေတာ့ မေျပာႏုိင္ေသးဘူး၊ အခ်ိန္ေပးပါ၊ ကၽြန္မေယာက်္ား ကိုလည္း အေခၚလႊတ္ ေပးပါ"
စစ္သားသည္ လူငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ယခုလို အေရးေပၚ ကိစၥမ်ိဳးတြင္ ဘာလုပ္ရမည္ မသိ ျဖစ္ေနသည္။ အေတြ႕အၾကံဳ မရွိေသး။ သူ႔တာဝန္ ဝတၱရားမ်ားႏွင့္ ဆိုင္ရဲ႕လား။ သူ မသိ။ လက္စလီကမူ ေရာဗတ္ ေရာက္လာမွ အျဖစ္စုံ ေျပာျပမည္ဟု ဆိုသည္။ ေရာဗတ္ ေရာက္လာလွ်င္မူ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ဇာတ္စုံ ခင္းေလသည္။ ထိုအခါမွ စ၍ ယခုတိုင္ သူေျပာျပသမွ် အျဖစ္သနစ္တို႔သည္ ဆယ္ခါ ထပ္ေျပာသည့္တိုင္ တစ္လုံး တစ္ပါဒမွ် မလြဲ။ အားလုံး ထပ္တူ ထပ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။
ဂၽြိဳက္ကမူ ေျခာက္ခ်က္ပစ္သည္ကို သံသယ ဝင္သည္။ တစ္ခ်က္မဟုတ္၊ ေျခာက္ခ်က္။ ေလးခ်က္မွာ ကပ္ပစ္သည့္ က်ည္ဆန္မ်ား ျဖစ္သည္။ ေရွ႕ေန႐ႈေထာင့္ ၾကည့္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ငမိုက္သား လဲက်သြားသည့္တိုင္ ေသနတ္ထဲ က်န္သမွ် က်ည္ဆန္မ်ားကို မကုန္မခ်င္း ပစ္ထည့္ေနပါလားဟု ေတြးထင္စရာ ရွိေနသည္။
သည္ေနရာတြင္မူ လက္စလီသည္ ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိေတာ့ဟု ဆိုသည္။ အျခား အခ်က္အလက္မ်ားကိုမူ တိတိက်က် မွတ္မိေနသည္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ဘာျဖစ္ေနမွန္း မသိေတာ့ပါဟု ဆိုသည္။ ထိန္းမႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ေဒါသ ျဖစ္ေနသည္။ ယခုလို ေအးေဆးတည္ၿငိမ္ၿပီး ဣေႁႏၵႀကီးေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ထံမွ ထိန္းမရေအာင္ ေဒါသ ဝွန္တက္ေနသည္ ဆိုျခင္းမွာ လက္ခံရ ခပ္ခက္ခက္ပင္။
ဂၽြိဳက္သည္ လက္စလီကို ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ စိတ္ထိခိုက္ တုန္လႈပ္တတ္သည့္ မိန္းမမ်ိဳး မဟုတ္သည္ကို သူ သိသည္။ အမႈျဖစ္ပြားသည္မွ ယေန႔တိုင္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေနႏုိင္သည္က သက္ေသခံေနသည္။ အံ့ဩစရာပင္။
ဂၽြိဳက္သည္ ပခုံးႏွစ္ဖက္ကို တြန႔္လိုက္သည္။
"အင္း ... ဘာျဖစ္လို႔လဲ မခံမရပ္ႏုိင္ ျဖစ္ရတာလဲ၊ သတ္ပစ္ရေလာက္ေအာင္ ေဒါသႀကီး ရတာလဲ၊ ဒီမိန္းမဟာ ေလးစားစရာ ေကာင္းတဲ့ မိန္းမပါ" ဤသို႔ ေတြးမိေနသည္။
ထိုခဏတြင္ တံခါးေခါက္သံ ၾကားရသည္။
"ဝင္ခဲ့ေလ" ေရွ႕ေနစာေရး တ႐ုတ္ကေလး ဟြန္ခ်ိဆင္း ဝင္လာၿပီး တံခါးကို ျပန္ပိတ္ လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဂၽြိဳက္ ထိုင္ေနသည့္ စားပြဲသို႔ ဦးတိုက္ ေလွ်ာက္လာသည္။
"ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ ဆရာ၊ တစ္ခုေလာက္ ေဆြးေႏြးခ်င္လို႔ပါ"
ဂၽြိဳက္သည္ သူ႔တပည့္ေက်ာ္ စကားလုံး ေရြးပုံကို သေဘာေတြ႕ကာ ျပံဳးမိသည္။
"ကိစၥမရွိပါဘူးကြာ၊ ေျပာသာ ေျပာပါ"
"ဆရာ့ကို ေျပာမယ့္ ကိစၥက သိမ္ေမြ႕တယ္ ဆရာ၊ ၿပီးေတာ့ လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္လည္း ျဖစ္တယ္"
"အိုကြာ ေျပာမွာသာ ေျပာစမ္းပါ"
( ဒုတိယပိုင္းဆက္ရန္ ) 👇👇👇
[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား ေပ့ခ်္မွ ကူးယူပါသည္။ ေပ့ခ်္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment