#ဧရာဝတီပံုျပင္
#ဂ်ဴး
( ဇာတ္သိမ္းပိုင္း)
အေဖသည္ လေရာင္ျဖင့္ တလက္လက္ ေတာက္ပေနေသာ ဧရာ၀တီျမစ္ေရလိႈင္းကေလးမ်ားကုိ လွည္းၾကည့္ရင္း စိတ္ရွည္စြာေျဖ၏။
“ျမစ္တစ္ခုကုိ ရင္ဆုိင္ျဖတ္ေက်ာ္ရတဲ့အခါ လူတစ္ေယာက္မွာ စြန္႔စားစိတ္ ရဲရင့္စိတ္ ဂုဏ္ယူခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚလာတယ္ သားရဲ႕။ အဲဒီစိတ္ေတြ ရဖုိ႔ေပါ့။ အဲဒီစိတ္ေတြဟာ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ အေဖတုိ႔ ရင္ဆုိင္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံး ခြန္အားေတြ။ အဲဒီအရသာမ်ဳိးဟာ ျမစ္ကုိျဖတ္ေက်ာ္ေအာင္ျမင္တဲ့အခါမွသာ ရလာႏုိင္တာပဲ။ သားၾကားဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ ေတာင္ႀကီးဖ၀ါးေအာက္၊ လိႈင္းႀကီး ေလွေအာက္ဆုိတာေလ။ လူဆုိတာ ကုိယ့္ထက္ ခြန္အားႀကီးတယ္လုိ႔ ထင္ရသမွ် အရာေတြ အားလုံးကုိ အႏုိင္ယူခ်င္တာပဲကြ။ အဲဒီနည္းနဲ႔ လူေတြဟာ စိတ္ေက်နပ္မႈ ရွာၾကတယ္”
မ်က္ေတာင္ ပုတ္ခတ္ပုတ္ခတ္ ျဖစ္သြားေသာ သားကုိ အေဖက ၿပံဳးျပ၏။
“ဒါေတြကုိ သားလူႀကီးျဖစ္တဲ့အခါ နားလည္လာမွာပါ။ ဒါေတြက အေဖသင္ေပးစရာ မလုိဘူးသားရဲ႕။ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ လူလားေျမာက္လာရင္ အဲဒီစိတ္ဟာ အလုိလုိျဖစ္လာတာပါ။ သားတုိ႔ေခတ္က်ရင္ သားဟာ ဧရာ၀တီျမစ္ကို ရင္ဆုိင္႐ုံတင္မကဘူး။ ပင္လယ္ကုိပါ ေအာင္ႏုိင္တဲ့လူ ျဖစ္လာမွာ”
ထုိစကားအတြက္ သားသည္ ေက်နပ္စြာ ၿပံဳးလုိက္ေလသည္။
“အေဖ…သစ္ေဖာင္ေတြ အေၾကာင္း က်န္ေသးတယ္”
ထုိအခါ အေဖသည္ ကသာတ၀ုိက္တြင္ ေတြ႕ႀကံဳရေသာ သစ္ေဖာင္မ်ားပါမက ေရကူးတတ္ေသာ ဆင္မ်ားအေၾကာင္းကုိပါ အားရပါးရေျပာျပလုိက္သည္။
“ဆင္ေတြ ေရမနစ္ဘူးေပါ့”
“တခ်ဳိ႕ဆင္ေတြေတာ့ ေရနစ္ဖူးတယ္လုိ႔ အေဖ့သူငယ္ခ်င္းက ေျပာတယ္။ ဆင္ေတြက သိပ္ေၾကာက္တတ္တာတဲ့ သားရဲ႕။ တခ်ဳိ႕ဆုိ ေရကူးဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္သတဲ့။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားအားျဖင့္ ဆင္ေတြ ေရထဲခ်လုိက္ရင္ ေရကူးတတ္တာပါပဲကြာ”
သား၏ မ်က္စိထဲတြင္ ႀကီးမားေသာ ဆင္ႀကီးတစ္ေကာင္ ေရကူးရမွာ ေၾကာက္သျဖင့္ တက်ီက်ီေအာ္ဟစ္ တြန္႔ဆုတ္ေနသည္ကုိ ျမင္ေယာင္လာ၏။ ေရကူးက်င္လည္ေသာ သားသည္ ဆင္ႀကီး၏ အျဖစ္ကုိ သေဘာက်စြာ အသံထြက္ရယ္ေမာမိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဆင္ႀကီး ေရနစ္သြားသည္ကုိ ျမင္ေယာင္လာေသာအခါ သားရင္ထဲမွာ ဆုိ႔နင့္တင္းက်ပ္သြား၏။ သား၏ ညီမေလးေရနစ္တုန္းက အေဖသည္ လႊားခနဲေရာက္လာကာ လက္ေမာင္းတစ္ဖက္တည္းျဖင့္ပင္ ေပြ႔ခ်ီဆယ္ယူလုိက္သည္။ ဆင္ႀကီးေရနစ္သည့္ အခါမွာေတာ့ ဆယ္ႏုိင္မည့္သူ မရွိေပ။ ဆင္ႀကီးသည္ ႐ုန္းရင္းကန္ရင္း တျဖည္းျဖည္း ေရမြန္းနစ္လ်က္ ေရထဲ ျမဳပ္ကာ ေသဆုံးသြားေပလိမ့္မည္။
“တတိယျမစ္က်ဥ္းဆုံးတဲ့အခါမွာေတာ့ ဧရာ၀တီဟာ အေဖ့ဧရာ၀တီျဖစ္လာၿပီကြ”
ထုိအခါ ေက်ာက္ေျမာင္းအနီး ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ကမ္းစပ္သည္ တျဖည္းျဖည္း က်ယ္ျပန္႔လာ၏။ ျမစ္ျပင္က်ယ္ေသာ္လည္း အေဖသည္ ျမစ္ေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ ျမစ္ေရ၏ အေရာင္သည္ ရႊံ႕ေရာင္သန္းေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေနာက္က်ိျခင္းမဟုတ္။ ေရစီးသည္ ညင္သာသိမ္ေမြ႕လာ၏။
“အေဖ စဥ့္အုိးေဖာင္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ေသးတယ္ေလ”
“ေၾသာ္ ေအး ေအး။ စဥ့္အုိးေဖာင္ႀကီးေတြက ဧရာမေဖာင္ႀကီးေတြကြ။ ညေနေနေရာင္နဲ႔ အေရာင္ကုိ လက္ေနတာပဲ။ သူတုိ႔က ေဖာင္ဖြဲ႕တ့ဲေနရာမွာ ေတာ္ေတာ္ကုိ စနစ္က်တယ္။ စဥ့္အုိးေတြကုိ သစ္ေတြ ၀ါးေတြနဲ႔ အတူ ေရာထည့္ၿပီး ေဖာင္ဖြဲ႕ထားတာကြ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု စီရီၿပီး လွေတာင္လွတယ္။ ဆိပ္ကမ္းေရာက္လုိ႔ ေဖာင္ကုိ တစ္စခ်င္းဖ်က္တဲ့အခါ စဥ့္အုိးေတြ တစ္လုံးၿပီး တစ္လုံး ေျပၿပီးထြက္လာတာေပါ့။ ပြဲေစ်းေတြမွာ ေရာင္းဖုိ႔ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာကုိ ပုိ႔ဖုိ႔ေပါ့ တစ္ခါတစ္ခါ ေဟာဒီ ဧရာ၀တီကေန ျဖတ္သြားတာ သား ျမင္မွာပါ”
“ေအး အဲဒါ ေက်ာက္ေျမာင္းနားက ႏြယ္ၿငိမ္းဆုိတဲ့ ရြာကေလးကထြက္တာ။ တစ္ခါေလာက္ အေဖကူးတုိ႔လုိက္တဲ့အခါ သားကုိေခၚသြားမယ္ကြာ။ စဥ့္အုိးလုပ္တာ သားၾကည့္ဖူးေအာင္လုိ႔”
အေဖႏွင့္သားသည္ ဧရာ၀တီ၏ ေရစီးသံကုိ ခဏနားေထာင္ရင္း ၿငိမ္သက္သြားၾကျပန္၏။ ထုိ႔ေနာက္ အေဖ့ပုံျပင္ဆက္ေသာအခါ သား ေကာင္းေကာင္းသိေသာ ရွိန္းမကား၊ မင္းကြန္း၊ မႏၲေလးႏွင့္ စစ္ကုိင္းသုိ႔ ေရာက္လာေလသည္။ ဤတ၀ုိက္က ဧရာ၀တီသည္ အေဖ့သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သလုိ သား၏ သူငယ္ခ်င္းလည္း ျဖစ္သည္။ ျမင္းၿခံ၊ ပခုကၠဴၿပီးသည့္အခါမွာေတာ့ သားအလြန္စိတ္၀င္စားေသာ ပုဂံ၊ ေညာင္ဦးသုိ႔ ေရာက္သည္။
“အေဖတုိ႔ေလွ ေသာင္တင္တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာပါဦးအေဖ”
အေဖ့ေလွသည္ သုံးႀကိမ္တုိင္တုိင္ ေသာင္တင္၏။ ေရေၾကာင္းကုိ မည္မွ်ကၽြမ္းက်င္ေသာ ေလွသမားျဖစ္ေစကာမူ ေသာင္တင္သည့္ အေတြ႕အႀကံဳကုိ မေတြ႕ႀကံဳဖူးသူမရွိဟု အေဖေျပာရင္း ရယ္ေမာသည္။
“ေသာင္တင္ေတာ့ ခရီးေႏွာင့္တာေပါ့ကြာ။ တစ္ခါတစ္ခါ အရွိန္နဲ႔ ေလွတစ္ခုလုံး ေသာင္ခုံေပၚ ေရာက္သြားတာကြ။ အေဖတုိ႔ေလွက ဆင္းၿပီး ေရနက္ထဲ ျပန္တြန္းရတာေပါ့။ ပုိၿပီးပင္ပန္းတာေပါ့”
ျမစ္သည္ တစ္ႏွစ္ႏွင့္တစ္ႏွစ္ ျမစ္ေၾကာင္း မတူတတ္ေပ။ ႏုန္းေျမမ်ား တင္က်န္ပုံခ်င္းလည္း မတူေပ။ ႏုန္းသဲတုိ႔ အနယ္က်မႈေပၚ မူတည္၍ ျမစ္ေရစီးေျပာင္းလဲသည္။ ေသာင္အေနအထားေျပာင္းလဲသည္။ တခ်ဳိ႕ျမစ္ကမ္းသည္ ျမစ္ျဖင့္ ဖဲ့စားၿပိဳပ်က္၍ တစ္ခ်ဳိ႕ျမစ္ကမ္းသည္ ျမစ္ျဖင့္ ေသာင္ထြန္းကာ ကမ္းပါးပုိတိမ္ လာတတ္သည္။ ျမစ္၏ ေကြ႔ေကာက္စီးဆင္းရာ ဦးတည္မႈအေပၚမွာ မူတည္သည္။
“ေရနံတင္ သေဘၤာႀကီးအေၾကာင္း ေျပာဦးေလ အေဖ”
ေရနံတင္ သေဘၤာႀကီးေတြသာမက ေရနံတူးစင္မ်ား၊ ေမွ်ာ္စင္မ်ားပါ သားမ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္လာေအာင္ အေဖ အားပါးတရေျပာျပသည္။ ေခ်ာက္ႏွင့္ ေရနံေခ်ာင္းမွ တစ္ဆက္တည္း အေဖသည္ သူမမီွလုိက္ေသာ ေရနံေျမသပိတ္ အေၾကာင္းကုိပါ ေျပာေလသည္။
“၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပုံအေၾကာင္း မဟုတ္လား အေဖ။ က်ေနာ္တုိ႔ စာသင္ရတယ္”
သားႏွင့္အတူ ေယာင္နနျဖင့္ အေဖ့ပုံျပင္နားေထာင္ေနေသာ ညီမေလးသည္ ပခုကၠဴမေရာက္မီ ကတည္းက အေဖ့ေပါင္ေပၚမွာ အိပ္ေပ်ာ္လ်က္ရွိသည္။ သားကေတာ့ ဧရာ၀တီျမစ္အား စုန္ဆင္းေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ အေဖ့ပုံျပင္ကုိ ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕ေရာက္သည္အထိ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ နားေထာင္ေနဆဲ။ အေဖ့မ်က္ႏွာမွ အားမာန္ႏွင့္ မ်က္လုံးမ်ား၏ ဂုဏ္ယူရိပ္ကုိ သားသည္ အားက်စြာ ေငးေမာေနေလသည္။
“ရန္ကုန္ေရာက္တဲ့အထိ အေဖတုိ႔ ဘယ္ႏွစ္ရက္ၾကာခဲ့သလဲဟင္”
“ညေတြမွာ ကမ္းစပ္မွာအိပ္ၿပီး နားၾကတာဆုိေတာ့ အားလုံးေပါင္း ၁၈ရက္ ၾကာခဲ့တယ္ကြ”
သားကေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ငွက္တစ္ေကာင္အျဖစ္ ပ်ံ၀ဲကာ ဧရာ၀တီကုိ ျမင္ခ်င္လွပါၿပီ။
ဧရာ၀တီေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးၿပီး ဧရာ၀တီေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားႏုိင္သူ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ အေဖသည္ ဧရာ၀တီႏွင့္ ကင္းကြာၿပီး အသက္ရွင္ ေနထုိင္ရလိမ့္မည္ဟု ဘယ္တုန္းကမွ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ဖူးေခ်။
အေဖ့မ်က္ႏွာ သည္တစ္ခါေလာက္ ညႇိဳးႏြမ္းေျခာက္ေသြ႔ေနသည္ကုိ သားတစ္ခါမွ် မျမင္ဖူးပါ။ အေဖ့ေခၽြးနဲစာ ကူးတုိ႔ခမ်ားႏွင့္ အေမ့ေစ်းေတာင္းမွ ၀င္ေငြကေလးမ်ားကုိ အႏွစ္ႏွစ္အလလျခစ္ျခဳတ္စုေဆာင္း ၿပီး ေဆာက္ခဲ့ရေသာ ေလးပင္အိမ္ကေလးကုိ ဖ်က္သိမ္းလုိက္ရေသာ ေန႔တြင္ အေမမ်က္ရည္က်သည္ကုိ ၾကည့္၍ အေဖ ေတာက္တစ္ခ်က္ ျပင္းျပင္းေခါက္ခဲ့သည္။ သားသည္ ဧရာ၀တီႏွင့္ ေ၀းရာကုိ သြားရေတာ့မည္ဟူသည့္ သတင္းကုိ ဟုိးခပ္ေစာေစာကတည္းက သိထားေသာ္လည္း ဤသတင္း အတည္ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု မထင္မိခဲ့ေပ။ တကယ္တမ္း သားတုိ႔ေျပာင္းေရႊ႕ရမည္ဆုိေတာ့ သားသည္ ရင္ထဲမွာ ဆုိ႔နင့္၀မ္းနည္းေန၏။
“ဘာျဖစ္လုိ႔တဲ့လဲဟင္ အစ္ကုိ”
စကားတတ္ခါစ ညီမေလးက သားကုိ အားကုိးတႀကီးေမးေတာ့ သားက လူႀကီးတစ္ေယာက္ပမာ ေျဖခဲ့၏။
“ငါတုိ႔တစ္ေတြက ဧရာ၀တီကုိ ဖ်က္ဆီးၾကလုိ႔ေပါ့ဟာ။ ငါတုိ႔မရွိရင္ ဧရာ၀တီက ပုိလွလာမွာမုိ႔ေပါ့”
ထုိစကားကုိ သားကုိယ္တုိင္ ယုံမိသလား ဆုိတာေတာ့ သားမေသခ်ာပါ။
“အခုလည္း ျမစ္ႀကီးက လွေနတာပဲ”
ညီမေလးက သူထင္ရာကို စြတ္ေျပာေတာ့ သားက ညီမေလးကုိ ေခါင္းညိတ္ျပသည္။
“ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းပါးမွာ အိမ္ကေလးေတြ ေဆာက္ထားတာ ျမစ္ကုိလည္း ႐ုပ္ဆုိးေစတယ္။ လူရဲ႕ အမႈိက္သ႐ုိက္အညစ္အေၾကးေတြေၾကာင့္ ျမစ္ဟာ ညစ္ပတ္လာတယ္။ မသန္႔စင္ေတာ့ဘူး”
အေဖက သားကုိယ္စား ညီမေလးကုိ ၀င္ေျဖေပးသည္။
“အထက္ပုိင္းက ဧရာ၀တီဆုိရင္ အခုလုိညစ္ထပ္ထပ္ရႊံ႕ေရာင္ မဟုတ္ဘူး သမီးရဲ႕။ ေဟာဟုိ ေကာင္းကင္ႀကီးလုိျပာလဲ့ၾကည္လင္ေနတာ”
အေဖ့စကားကုိ ညီမေလးသိပ္နားမလည္ပါ။
“ညီမေလးတုိ႔ ဘယ္ေျပာင္းမွာလဲ”
“ဟုိ…မွာ ျမင္ေနတဲ့ ဘုရားကေလးတစ္ဆူ ေတြ႕လား။ အဲဒီဘုရားနဲ႔ တည့္တည့္ကုန္းေပၚမွာ ငါတုိ႔အားလုံး ေနၾကရမယ္။ အခုလုိ သဲေျမမဟုတ္ဘူး။ ေျမမာ၊ ကုန္းေျမ”
“ျမစ္နဲ႔ နီးသလား”
“အေ၀းႀကီး….အေ၀းတကာ့ အ၀းႀကီး။ နင္ ျမစ္ကုိေတာင္ လွမ္းျမင္နုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး”
အေဖသည္ တစ္ခ်ိန္လုံး ၿငိမ္သက္ေန၏။ အေဖကလည္း မ်က္ႏွာသုတ္ ပ၀ါကေလး လည္ပင္းမွာပတ္၍ မ်က္ရည္ခုိးခုိးသုတ္ေနသည္။ ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလုံး တိတ္ဆိတ္ေန၏။
ထုိ႔ေနာက္ အေဖသည္ သူ႔လက္ဖ၀ါး၊ လက္ဖမုိးႏွင့္ လက္ဖ်ံမ်ားကုိ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးသည့္ အရာ၀တၱဳေတြလုိ စူးစူးစုိက္စုိက္ၾကည့္ေန၏။
“ေဟာဒီလက္ေတြနဲ႔ ငါ ႏွစ္ေတြအၾကာႀကီး ေလွာ္တက္ကို ကုိင္ခဲ့တယ္။ ငါ့လက္ေတြဟာ ေလွရြက္တုိက္ဖုိ႔ ေလွာ္တက္ကုိင္ဖုိ႔။ ရြက္ႀကိဳး အသိမ္းအႏႈတ္အတတ္ ပဲ့ကုိင္အတတ္ အဲဒါေတြ ငါကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ လုပ္ခဲ့တယ္။ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေလာက္ရွိခဲ့ၿပီ သိလား။ ဘယ္ရာသီမွာ ဘယ္ေလေၾကာင္းနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရမယ္ဆုိတာ ငါသိတယ္။ ပဲ့ကုိ ဘယ္လုိကုိင္ရမယ္၊ ရြက္ ဘယ္အခ်ိန္ တင္ရမယ္ဆုိတာ ငါသိတယ္”
အေဖသည္ သူ႔လက္သူ ငုံ႔ၾကည့္ကာ တတြတ္တြတ္ေရရြတ္ေနရာမွ အေမ့ကုိ လွည္းၾကည့္လုိက္သည္။
“ေအးၿမိဳင္…နင္ မႏၲေလးမွာ သိပ္ေနခ်င္သလား”
အေမသည္ အေဖ့ကုိ မ်က္လုံးအ၀ုိင္းသားႏွင့္ ခဏေငးၾကည့္ၿပီးေနာက္ ျဖည္းညင္းစြာ ေခါင္းရမ္းျပ၏။ သားက အေဖ့လက္ေမာင္းကုိ ခုိတြဲလုိက္သည္။
“က်ေနာ္လည္း မႏၲေလးကုိ မခ်စ္ဘူး အေဖ။ က်ေနာ္ ဧရာ၀တီကုိပဲ ခ်စ္တယ္”
အေဖက ခပ္သဲ့သဲ့ၿပံဳး၏။
ေနာက္ဆုံးတြင္ အေဖသည္ သားအတြက္ သိပ္အံ့ၾသစရာ မေကာင္းေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု ခ်လုိက္သည္။
အေဖသည္ တခ်ဳိ႕ပစၥည္းမ်ားကုိ မလုိအပ္ေတာ့ဘူးဟု ရွင္းျပကာ ေရာင္းခ်ပစ္လုိက္၏။ အိမ္တုိင္ေတြ ၀ါးေတြ ထရံေတြ အကုန္ေရာင္းခ်ပစ္လုိက္သည္။ အုိးခြက္ပန္းကန္ႏွင့္ အ၀တ္အထည္၊ သား၏ ေက်ာင္းစာအုပ္ စသည့္ပစၥည္းမ်ားကုိ ေလွေပၚမွာ စနစ္တက်တင္လုိက္သည္။ အေဖ ဘာလုပ္ေတာ့မည္ဆုိတာ ညီမေလး မသိေသာ္လည္း သား သိသည္။
“က်မတုိ႔ ဘယ္ေျပာင္းမလုိ႔လဲ”
အေမကေမးေတာ့ အေဖက စဥ္းစဥ္းစားစား မ်က္လုံးျဖင့္ အေမ့ကုိတစ္လွည့္ သားကုိတစ္လွည့္ ၾကည့္၏။
“ျမစ္ကမ္းပါး ရြာတစ္ရြာေပါ့။ အေျခအေနအရေပါ့”
သားသည္ လိႈက္ခနဲ ၀မ္းသာသြားသည္။
တစ္ခုေသာ အ႐ုဏ္တက္ နံနက္ခင္းတစ္ခုတြင္ အေဖ၏ ေလွသည္ ေနရာေဟာင္းမွ အၿပီးတုိင္ခြာခဲ့၏။ ျမစ္ကမ္းပါးသည္ အိမ္အုိအိမ္ေဟာင္းမ်ား ရွင္းလင္းသြားေသာေၾကာင့္ လွပသာယာေနသည္။ ဆုိက္ကပ္ထားသည့္ ေလွႀကီး ေလွငယ္မ်ား၊ သေဘၤာႀကီးမ်ားမွာ သက္၀င္လႈပ္ရွားစျပဳေနၿပီ။ စိတ္လက္ေပါ့ပါးေနေသာ သားသည္ အေမွာင္မျပယ္တျပယ္ အလင္းမွိန္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေအာက္တြင္ ေတြ႔သမွ်ေလွေတြေပၚက လူမ်ားကုိ အားရပါးရ လက္ေ၀ွ႔ယမ္းႏႈတ္ဆက္ေန၏။ သားသည္ ဧရာ၀တီကုိ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ရမွာ စုိးရြံ႕သေလာက္ လူေတြကုိ လက္ျပရသည့္အခါ ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ေလသည္။
ေကာင္းကင္တြင္ တိမ္မ်ား ၿပိဳစျပဳၿပီ။ ေန႔အလင္းေရာင္သည္ တိမ္အကြဲ အအက္မ်ားၾကားမွ ထြက္ျပဴစ ျပဳလာသည္။ ငွက္ကေလးတခ်ဳိ႕ အိပ္တန္းထကာ ပ်ံ၀ဲေနၿပီ။
ေလးျပင္းတစ္ခ်က္ ေ၀ွ႔လုိက္ေသာအခါ ေလွသည္ ႐ုတ္တရက္ လြန္႔လူးသြား၏။ သား၏ ကုိယ္မွာ ဆက္ခနဲျဖစ္သြားသည္။ သားကုိ ေနာက္မွလွည္းၾကည့္ေနေသာ အေဖက တက္မကုိ ကၽြမ္းက်င္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ရင္းက ၿပံဳးေလသည္။
“သား ေၾကာက္သလားကြ”
သားသည္ ေၾကာက္သည္ဟု ၀န္ခံရမွာကုိ ရွက္သလုိလုိျဖစ္ေနသည္။
“ဧရာ၀တီဟာ သားရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေနသမွ် ျမစ္ေၾကာင့္ သားဘယ္ေတာ့မွ ဒုကၡမေရာက္ႏုိင္ဘူး။ ျမစ္ကုိသာ ရင္းႏွီးပေစ… ၾကားလား။ ျမစ္ေၾကာင့္ သားဘယ္ေတာ့မွ မေသရဘူး”
သားသည္ အားတက္ကာ ခပ္သြက္သြက္ ေခါင္းညိတ္၏။
“ေနာက္ၿပီး ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးရွိေနသမွ် သားတုိ႔ဘယ္ေတာ့မွ ထမင္းမငတ္ေစရဘူးကြ… ၾကားလား”
“ဟုတ္ကဲ့”
ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ စစ္ကုိင္းတံတားႀကီးကုိ လွမ္းျမင္ေနရသည္။
“အေဖ…ညေတြ ညေတြမွာ က်ေနာ့္ကုိ ျမစ္ရဲ႕ပုံျပင္ေတြ ေျပာျပဦးမွာ မဟုတ္လား”
“ေျပာျပမွာေပါ့ကြ”
ခဏတိတ္ဆိတ္သြားၿပီးေနာက္ အေဖက ခပ္တုိုးတုိးစကားဆက္သည္။
“ဒါေပမဲ့ သား…သားႀကီးျပင္းလာတဲ့အခါ သားကုိယ္တုိင္ ဧရာ၀တီျမစ္ရဲ႕ ပုံျပင္သစ္ေတြ ဖန္တီးယူရမယ္ေနာ္။ သားကုိယ္တုိင္ပါတဲ့ ပုံျပင္မ်ဳိးပါ့… ၾကားလား”
အေဖ့မ်က္ႏွာသည္ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္ေနသည္။ သားသည္ ထုိကတိကုိ ရင္ထဲ ႏွလုံးသားထဲက ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သား၏ သားသမီးမ်ားကုိ သားကုိယ္တုိင္ျပန္ေျပာမည့္ ဧရာ၀တီျမစ္ပုံျပင္မ်ားသည္ အေဖ ပုိင္ဆုိင္သည့္ပုံျပင္ မျဖစ္ေစရ။ သားကုိယ္တုိင္ပါ၀င္ ဖန္တီခဲ့သည့္ ပုံျပင္မ်ားသာ ျဖစ္ရေပမည္။
မိမိကုိယ္တုိင္ ပါ၀င္မည့္ ပုံျပင္သစ္တစ္ခုကုိ တကယ္ဖန္တီးရန္ သား၌ ခြန္အားျပည့္ရွိသည္ဟု သား ယုံၾကည္သည္။
---------------
#ဂ်ဴး
[၁၉၉၅ခု၊ ၾသဂုတ္လ၊ မေဟသီမဂၢဇင္း]
ပထမပိုင္း ⬇⬇⬇
[ ေစာဇာလီ ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment