ေတ-ဘုမၼာ
📙📙📙📙
ညိဳထြန္းလူ
‘‘က်ဳပ္အိမ္ကို လာခ်င္ရင္ အလြယ္ေလးပါဗ်ာ။ ၃၅ -ေအ လမ္းအ တုိင္း အေရွ႕စူးစူးဆီကိုေပါ့။ ေအာင္ပင္လယ္ကန္ေပါင္႐ိုး ေရာက္ခါနီးေတာ့ ဆီဆိုင္တစ္ ဆိုင္ေက်ာ္လိုက္တာနဲ႔ ေတာင္ဘက္ကို ခ်ိဳးသြားတဲ့ ကတၱရာ လမ္းေလးထဲ ဝင္လာလိုက္ရင္ ေလး၊ငါး၊ ေျခာက္ အိမ္ေလာက္ အေက်ာ္မွာ က်ဳပ္ေနတဲ့ စံအိမ္ ေတာ္ကို ေရာက္ကေရာပဲ။ ရပ္ ကြက္ထဲမွာ စံအိမ္ေတာ္လို႔ ေမး လိုက္ရင္ လူတိုင္းသိတယ္’’
ဦးစံဒြန္းက သူ႔မိတ္ေဆြအ ခ်ဳိ႕ႏွင့္ ေတြ႕တိုင္း အလည္လာဖို႔ ဖိတ္ေခၚေလ့ရွိၿပီး အခက္အခဲ မရွိရေလေအာင္ စံအိမ္ေတာ္ လမ္းျပ ေျမပံုအၫႊန္းကိုပါ တစ္ဆက္ တည္း ေျပာျပတတ္သည္။ စံအိမ္ေတာ္ဟု ဆိုလိုက္၍ ဝင္းၿခံက်ယ္က်ယ္ထဲမွာ ေဆာက္လုပ္ထား သည့္ ဧရာမတိုက္ႀကီး တစ္လံုးဟုထင္မွတ္စရာ။ လံုးဝ မဟုတ္ပါေခ်။ ေဆးေရာင္ေတြျပယ္ေန သည့္ သြပ္မိုးနံကပ္ႏွစ္ထပ္ တိုက္အိုကေလး တစ္လံုးပါပဲ။ သည္ေတာ့ ဦးစံဒြန္းက သူ႔အိမ္ကို စံအိမ္ ေတာ္ဟု မတန္မရာ အမည္ေပးရ ေလာက္ေအာင္ လူေနခ်ဳံၾကား စိတ္ေနဘံုဖ်ားလားဟု ေတြးေကာင္းေတြးၾကမည္။
အမွန္ေတာ့ စံအိမ္ေတာ္ဆို သည္ကား သူ႔နာမည္ႏွင့္ သူ႔ဇနီး မအိမ္တင္၏ အမည္နာမ ႏွစ္ခုမွ စံႏွင့္အိမ္ကို လံုးေကာက္ယူၿပီး ဆိုင္းဘုတ္ခ်ိတ္ထားသည့္ ကုန္စံုဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္သာ ျဖစ္ေခ်သည္။ တစ္ခ်ိန္က စံအိမ္ေတာ္ ကုန္စံုဆိုင္ေလးသည္ ဆီ၊ ဆန္၊ ဆား၊ ငါးပိ၊ ဆပ္ျပာ၊ ဖေယာင္း တိုင္၊ မီးျခစ္ စသျဖင့္ စားေသာက္ကုန္ႏွင့္ လူသံုးကုန္ ပစၥည္းမ်ားကို လက္လီေရာင္းခ်ခဲ့သည္မို႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အထူးထင္ရွားခဲ့ သည္။ လက္လုပ္လက္စား အမ်ားစုေနထိုင္ၾက၍ တစ္ရပ္ကြက္လံုး စံအိမ္ေတာ္ႏွင့္ မည္သူမ်ွ မကင္း
ႏိုင္ခဲ့ၾက။ သို႔ရာတြင္ လြန္ခဲ့သည့္၁၀ ႏွစ္ေလာက္က ဇနီးသည္မအိမ္တင္ ဆံုးသြားၿပီးေနာက္မၾကာခင္ ကုန္စံုဆိုင္ေလးသည္ လည္း နိ႒ိတံ သြားရရွာေတာ့ သည္။
အခ်ိန္ကာလသည္ ပံုမွန္အတိုင္း ေရြ႕လ်ားေနေသာ္လည္း အေျပာင္းအလဲ အျဖစ္အပ်က္ ေတြက ျမန္ဆန္သည္။ သူတို႔ ရပ္ကြက္ေလးသည္လည္း အေျပာင္းအလဲ သေဘာကို မလြန္ဆန္ႏုိင္။ က်င္းေတြ၊ ခ်ဳိင့္ေတြ ျပည့္ေနေသာေျမလမ္းသည္ ကတၱရာလမ္းျဖစ္ သြားၿပီ။ တဲအိမ္ေတြ ေနရာမွာ ဒီ ဇိုင္းပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ တိုက္တာ အေဆာက္အအုံေတြ အစားထိုး ေရာက္လာခဲ့သည္။ ရပ္ကြက္ထဲ ေနထိုင္သူ မူလလက္ေဟာင္းေတြ ေနရာမွာ လူသစ္ေတြ အစားထိုး ဝင္ေရာက္လာၾကသည္။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ကိုယ္မသိတဲ့ သူေတြက ခပ္မ်ားမ်ား။ အသစ္ေရာက္ လာၾကသူေတြကလည္း သူ႔စံအိမ္ေတာ္ ဆိုတာကိုမသိ။ စိတ္လည္း မဝင္စား။ ခက္တာက ဦးစံဒြန္းသည္ သူ႔စံအိမ္ေတာ္ကို ရပ္ကြက္ထဲမွာ လူသိမ်ားေနဆဲဟု ထင္မွတ္ေနရွာသည္။ တစ္ခါက သူ႔မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ သူ႔လမ္းျပ ေျမပံုအ
ၫႊန္းအတိုင္း လာရင္းခ်ာခ်ာလည္ သြားခဲ့ဖူးသည္။ ေမးျမန္းရွာေဖြရင္း သူ႔အိမ္နားေရာက္၍ ‘‘စံအိမ္ေတာ္ေတာ့ မသိဘူးရွင့္။ ရွင္တို႔ေမးတဲ့ ဦးစံဒြန္းက ေန႔တိုင္း ေတဘုမၼာ သီခ်င္းဆိုတဲ့ အိမ္ကလူႀကီးမ်ား ျဖစ္မလားမသိဘူး’’ဟု ေျပာၿပီး အိမ္ေနရာကို လက္ညႇိဳးထိုးျပလိုက္ေတာ့မွပဲ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္သြားရရွာ သည္။
ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ေတဘုမၼာသီခ်င္းဆိုတဲ့ အိမ္ရယ္လို႔။ ေတြးရင္းျဖင့္ စိတ္ထဲမွာ ကသိကေအာက္ ျဖစ္သြားသည္။သို႔ေသာ္လည္း ဘာတတ္ႏုိင္မည္နည္း။ သူႏွင့္အတူေနသည့္ ျမေအးကလည္း သည္သီခ်င္းကိုပဲ ခဏခဏ ဆိုတတ္သည္ေကာ။ ျမေအးဆိုသည့္ အေကာင္ကလည္း တစ္ေန႔လာလည္း ေတဘုမၼာ၊ ေနာက္တစ္ေန႔လာလည္း ေတဘုမၼာ။ သည္သီခ်င္းကလြဲ၍ တျခားသီခ်င္းေတြကိုလည္း ရဟန္မတူ။ ၾကာေတာ့ အဆိုပါေတဘုမၼာကို အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ ေျပာတာမလြန္ သူကိုယ္တိုင္ အလြတ္ရလုနီးပါးကို ျဖစ္ေနပါေလ၏။ နံနက္ခင္းသည္ သာသာယာယာ။ တိမ္စိုင္တိမ္လိပ္ေတြ ကင္းရွင္းေသာ မိုးေကာင္းကင္ႀကီး သည္ ျပာလဲ့ၾကည္စင္ေနလ်က္။ ထိုနည္းတူစြာ က်န္းမာေရးအ တြက္ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္လာသည့္ ဦးစံဒြန္းသည္လည္း လွေသာနံနက္ခင္းကဲ့သို႔ လန္းဆန္းတက္ႂကြ၍ေနသည္။ အသက္ (၆၅) သို႔ေရာက္လာသည့္တိုင္ ေသြးတိုးေရာဂါမွလြဲ၍ တျခားႀကီးႀကီး မားမား ေရာဂါမရွိေသး။ ေန႔စဥ္နံနက္ခင္း တိုင္းလမ္းေလွ်ာက္ျခင္း ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္သည္ ဇရာႏွင့္ အတူ တိတ္ဆိတ္ဝင္ေရာက္ လာတတ္သည့္ ေရာဂါမ်ိဳးစံုတို႔ကို အကာအကြယ္ ေပးထားသည္။ ထို႔အတူ နံနက္ခင္းႏွင့္အၿပိဳင္ သန္းသန္းႏြယ္၏ အၿပံဳးလွလွေတြကလည္း သူ၏စိတ္အာ႐ံုကို ေပ်ာ္ရႊင္လန္းဆန္းေစသည္။ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္က်န္းမာ ဘယ္ကေလာက္မ်ား ဟန္က်လိုက္ပါသလဲ။
‘‘ပန္းထိမ္ငိုပန္းေတြကေတာ့ လွခ်က္ကြာ။ ဘုရားတင္ရေအာင္ သန္းသန္းႏြယ္က ေပးလိုက္တာ ငါ့ေကာင္ေရ’’
အိမ္ထဲသို႔ ဝင္ဝင္ခ်င္း ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚမွာ ေဆးေပါ့လိပ္တိုခဲၿပီး ေတြးခ်င္ရာ ေတြးေနသည့္ ျမေအးကို ေျပာလိုက္သည္။ ပန္းထိမ္ငိုပန္းသည္ ဘုရားစင္မွာ ညိႇဳးေျခာက္သြားေလ့မရွိဘဲ သံုးေလးရက္မက အထားခံသည္။ ေရႊတိဂံုဘုရားပံုေတာ္ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ဘုရားစင္မွာ စံပယ္ေတြ၊ ႏွင္းဆီေတြ၊ သေျပပန္းေတြ၊သစၥာပန္းေတြ၊ ပန္းထိမ္ငိုပန္းေတြစသျဖင့္ ပန္းမ်ိဳးစံုတို႔ကို ကပ္လွဴဦး ခိုက္ ၾကည္ညိဳရသည္မွာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔ရွိၿပီ။ ဤသည္ကား သန္းသန္းႏြယ္၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ေပ တည္း။ ဒီေကာင္မေလးက သူ႔အေမ မေရႊသစ္ႏွင့္ မတူ။ မေအက အူအူအအ ျဖစ္သေလာက္ သူကေတာ့ သြက္လက္ခ်က္ခ်ာ၏။ လူရိပ္လူကဲနပ္၏။ ေအာင္မယ္မင္း ငါ့လိုလူကိုမ်ား အစ္ကိုႀကီးတဲ့ ဗ်ာ။
ဦးစံဒြန္းမ်က္ႏွာမွာ အလိုလိုေနရင္း ၿပံဳးစိစိျဖစ္သြားသည္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔သားအမိႏွင့္ ဇနီးသည္ မအိမ္တင္ မဆံုးခင္ကတည္းက သိၾကတာဆိုေတာ့ ၾကာၿပီေပါ့။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အိမ္ငွားေနရင္း ႀကံဳရာ က်ပန္းလုပ္သည္။ အလုပ္အကိုင္ကလည္း လုပ္သေလာက္ တစ္ခုမ်ွအ ေပါက္အလမ္းမတည့္။ တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ေခါက္ေလာက္ စံအိမ္ေတာ္သို႔ ပိုက္ဆံေခ်းဖို႔ ေရာက္လာတတ္သည္။ မအိမ္တင္ကား တစ္ဖက္က ေစ်းေရာင္းသလို ေန႔ျပန္တိုးလည္း ေပးသည္။
အပိုေျပာတာမဟုတ္၊ ထိုစဥ္က သူ႔ကုန္စံုဆိုင္မွာ အေႂကြးတင္သူ၊ ေန႔ျပန္တိုး ယူရသူစသျဖင့္ တစ္ရပ္ကြက္လံုး မည္သူမ်ွ စံအိမ္ေတာ္ႏွင့္ မကင္းႏုိင္။ ဦးစံဒြန္းသည္ မေရႊသစ္ စံအိမ္ေတာ္သို႔ ေရာက္လာတတ္သည့္ အတိတ္ျမင္ကြင္းကိုဖ်တ္ခနဲ ဖမ္းဆုပ္ၾကည့္လိုက္သည္။ သူ႔မ်က္လံုးထဲမွာ မိခင္ေနာက္မွ မဝံ့မရဲ လိုက္လာသည့္ ေပတီးေပ စုတ္ကေလးမေလး တစ္ေယာက္ ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ အဲဒါ ယခုေတာ့ လွခ်င္တိုင္းလွေနသည့္ သန္းသန္းႏြယ္တဲ့လားကြယ္။
ျမေအးက ဘာမွမေျပာဘဲ သူ႔လက္ထဲက ပန္းစည္းကိုယူၿပီး မီးဖိုေခ်ာင္ထဲသို႔ ဝင္သြားသည္။ မၾကာခင္ ေတဘုမၼာသီခ်င္းသံက ဧည့္ခန္းထဲသို႔ လြင့္ပ်ံ႕လာေလေတာ့သည္။
‘‘ေတ-ဘုမၼာ အနိစၥာ ဒုကၡာအနတၱာ တရားမရလို႔ မ်ားလွသံသရာ။ ကာေမာဃာ ဘေဝါဃာ ဒိေ႒ာဃာ အဝိေဇၨာဃာ စိတ္ေမာဟာ မကင္းတာ အရင္းခံသူ တဏွာ’’
ျမေအးထိုင္ခဲ့သည့္ ပက္လက္ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ရင္းသက္ျပင္းတစ္ခ်က္ မႈတ္ထုတ္လိုက္သည္။ သည္သီခ်င္းသံ ေၾကာင့္ ေစာေစာက အၾကည္ဓာတ္ကေလးေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ လုလု ျဖစ္သြား၏။ မင္းကလည္း တစ္မ်ိဳးပါပဲကြာဟု အသံတိုးတိုး
ေလး ေရရြတ္လိုက္၏။ တစ္ဖန္‘‘ေအးေလ ဒီဘဝမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဆံုခဲ့ၾကတာကလည္း ေရွးကျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ ေရစက္ေတြ ေၾကာင့္ကိုးကြ။ အခုဘဝမွာ ေဆြမ်ိဳးလည္း ေတာ္စပ္ၾကတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဆံုခ်ိန္တန္ေတာ့ ဆံုရႀကံဳရတာကိုး။ မင္းလည္း ေရစက္ရွိလို႔ ဆံုရ။ သန္းသန္းႏြယ္ေလးလည္း ဒီအတိုင္းေပါ့ကြာ’’ဟု ေျပာမိျပန္၏။ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက ျမေအးက ေတာ့ သူ႔ရင္ထဲက စကားေတြကို မၾကား။ သီခ်င္းထဲမွာပဲ စ်ာန္ဝင္ စားေနလ်က္ ရွိသည္။
‘‘ေျမ-ေရ-ေလ-မီး ဓာတ္ႀကီးအစုပါ။ လြန္တရာ မျမတ္ေသာ အတၱေဘာခႏၶာ။ မုန္းဖြဲ႕၍ မလြတ္ပါ။ သံုးဆယ္႔ႏွစ္ေကာ႒ာ။
မိုက္မဲအဝိဇၨာ စိတ္တဏွာ အနိ႒ာဣ႒ာ႐ံုထင္မိမွား ကာယအပုပ္ေကာင္ဟာ ဟုတ္ေယာင္သာ ႐ုပ္ေဆာင္စြာ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ကာ သူလွည့္စား - -အားဟာဟာ’’
* * * * *
ဘဝသည္ တိုေတာင္း၏။ သို႔ရာတြင္ အျဖစ္အပ်က္ေတြက မ်ားစြာ။ လြန္ခဲ႔ေသာႏွစ္ အစိတ္ ေလာက္ကဆီသို႔ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္လိုက္မိေသာအခါ မေန႔တစ္ေန႔ကလို ပူပူေႏြးေႏြး ႀကီးခံစားရေနၿပီး သံသရာခရီးသို႔ အရင္ဆံုး ထြက္ခြာသြားႏွင္႔သည့္ မအိမ္တင္ကိုလည္း သတိရလိုက္မိသည္ႏွင့္ သက္ျပင္းရွည္ႀကီးခ် လိုက္မိသည္။ အဲသည္တုန္းက ၿမိဳ႕ဆင္ေျခဖုံး ရပ္ကြက္ျဖစ္သည့္ သည္ေနရာေလးက ေနခ်င္စရာ မရွိ။ လမ္းကမေကာင္း၊ လ်ွပ္စစ္မီးဆိုတာ ေဝလာေဝး။ ၿမိဳ႕ေျမကြက္အသစ္ေတြ ခ်ေပးထားေသာ္ လည္းေနခ်င္သူ မရွိ။ ေျမပိုင္၊ အိမ္ပိုင္ျဖင့္ ေနထိုင္ၾကသူေတြက ခပ္နည္းနည္း။ ေတြ႕သည့္ ေျမကြက္မွာ တဲထိုးေနၾကသည့္ က်ဴးေတြက မ်ားသည္။ ဆိုက္ကားနင္းသူ၊ ပန္းရန္လုပ္သူ၊လက္သမားႏွင့္ ပလတ္စတစ္ေကာက္သူ၊ ေခါင္းရြက္ေစ်းသည္၊ ေအာက္ေျခလူတန္းစားတို႔ ဘဝမ်ိဳးစံု ေနထိုင္ၾကသည့္ေနရာ။ ေျမေစ်းႏႈန္းက လည္း ဝယ္သူမရွိ၍ ႀကိဳက္သည့္ေနရာမွာ ေခါင္းေခါက္ဝယ္ႏုိုင္ သည့္ အေျခအေန။ သည္လိုျဖင့္ရြာကပါလာသည့္ ေရႊထုပ္ေလးကိုထုခြဲကာ ၆၀ x ၄၀ ေျမတစ္ကြက္ဝယ္ၿပီး သံုးပင္၊ ႏွစ္ခန္း အိမ္ကေလးတစ္လံုး ေဆာက္လိုက္သည္။ မအိမ္တင္က စီးပြားေရးအျမင္ ရွိသည္။ အိမ္ေဆာက္ၿပီးေတာ့ ကုန္စံုဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္တည္လိုက္သည္။ သည္လိုျဖင့္ မနက္လင္းတာႏွင့္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေစ်းခ်ိဳသို႔ စက္ဘီးႏွင့္သြားၾက။ ေစ်းခ်ိဳမွာ ဆိုင္အတြက္ လိုအပ္သည့္ ပစၥည္းေတြကို ဝယ္ယူၿပီး သူကႏုိင္သေလာက္တင္ကာ ျပန္ႏွင့္သည္။ မအိမ္တင္ကေတာ့ အမွတ္(၁၁)လိုင္းကားႏွင့္ ေနာက္မွ လိုက္လာခဲ့သည္။ သူတို႔အိမ္ႏွင့္ ေစ်းခ်ိဳသည္ သံုးမိုင္ေလာက္ေဝးသည္။ ေနပူပူ၊ မိုးရြာရြာ ေစ်းခ်ိဳပိတ္သည့္ ဥပုသ္ေန႔မွလြဲၿပီး တစ္ေန႔တစ္ေခါက္စက္ဘီးႏွင့္ သြားရစၿမဲ။ ခရီးေဝးေပမယ့္ ေတာမွာေနထိုင္ခဲ့ရသူျဖစ္၍ စက္
ဘီးနင္းရတာမ်ား ပင္ပန္းသည္ဟု မထင္မိေပ။
လင္မယား ႏွွစ္ေယာက္စလံုး တက္ညီလက္ညီ ရွိသည္။ ယေန႔ဝင္ေငြသည္ မနက္ျဖန္အတြက္ အရင္းဆိုသည့္အတိုင္း သူတို႔ကုန္စံုဆိုင္ေလးသည္ တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ထည္ထည္ဝါဝါ ရွိလာခဲ့သည္။ သည္ရပ္ကြက္မွာ ေနထိုင္ၾကသူေတြက လက္လုပ္လက္စားအမ်ားဆံုး။ မနက္လင္းသည္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ထဲသို႔အလုပ္သြားၾကၿပီးညေနေစာင္းအခ်ိန္မွ ျပန္ေရာက္လာ ၾက။ အဲသည္အခ်ိန္မွာ သူတို႔စံအိမ္ေတာ္ ကုန္စံုဆိုင္ေလးမွာ ေစ်းဝယ္သူေတြျဖင့္ စည္ကားေနလ်က္။ဆိုင္ကို ေရာက္လာသူေတြက လည္း အေၾကာင္းကိုယ္စီျဖင့္။ အခ်ဳိ႕က ေန႔ျပန္တိုးေပးဖို႔၊ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အေဟာင္းေပး အသစ္ယူဖို႔။ ဘက္ထရီမီးေ ရာင္ေအာက္မွာ သူ႔ေဇာ၊ သူ႔အေမာျဖင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေန သည့္ မအိမ္တင္ကို ေငးၾကည့္ေနမိ သည္။ သည္ေဇာ သည္အေမာ ေတြကပဲ တစ္ႏွစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ႀကီး ပြား တိုးတက္လာေစခဲ့သည္။ ကံ၊ဉာဏ္၊ဝီရိယ ေပါင္းဆံုလိုက္မိ၍ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာမွာ နံကပ္တိုက္တစ္လံုး ေဆာက္ႏုိင္ၿပီး ကပ္လ်က္ေျမကြက္ကိုလည္း ဝယ္ႏုိင္ေသးသည္။ သူတို႔လင္မယားက ႀကီးပြားခ်မ္းသာလာေသာ္လည္း ဇြဲဝီရိယကိုေတာ့ မေလွ်ာ႔။ အရြယ္ကလည္း စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္ပါသည့္ အရြယ္ေပကိုး။ အဲသည္တုန္းကေတာ့ ကိုစံဒြန္းေပါ့။ မအိမ္တင္က ကုန္စံုဆိုင္ထဲမွာပဲ နစ္ျမဳပ္ေနခ်ိန္သူက ဝယ္ထားသည့္ ေျမကြက္ေပၚမွာ ဗီဒီယို႐ံုေထာင္သည္။ နာမည္ကိုေတာ့ အထူးေပးစရာမလို၊ စံအိမ္ေတာ္ဟုဆိုလိုက္လ်ွင္ အားလံုးသိၾကၿပီး သား။ ညအခ်ိန္ေရာက္သည္ႏွင့္ လ်ွပ္စစ္မီး မရေသးသည့္ သည္ရပ္ကြက္ကေလးထဲမွာ စံအိမ္ေတာ္ကုန္စံုဆိုင္ႏွင့္ ဗီဒီယို႐ံုဆီက ထိန္
ထိန္လင္းေနသည့္ လ်ွပ္စစ္မီးေရာင္သည္ ကမၻာဦးလူသားတို႔ ေနႏွင့္ လကို ေတာင့္တခ်ိန္မွာ ေပၚထြက္လာသမ်ိဳးႏွယ္။ ကုန္စံုဆိုင္မွာ ေစ်းဝယ္လာသူ ဗီဒီယိုလာ ၾကည့္သူ အခ်ဳိ႕ကေတာ႔ ဘာရယ္မဟုတ္ အိမ္မွာ ဖေယာင္းတိုင္ဖိုး လည္း အကုန္မခံခ်င္ ညအိပ္ရာဝင္ခ်ိန္လည္း ေစာေသး၍ လ်ွပ္စစ္မီးေရာင္ေအာက္မွာ အပန္းေျဖလာၾကသူ စသျဖင့္ စံအိမ္ေတာ္၏ ညဥ့္ဦးယံျမင္ကြင္းသည္ အသက္ဝင္လႈပ္ရွားေနသည္။ အားခ်ိန္နားခ်ိန္ဟူ၍ မရွိ အလုပ္ထဲနစ္ျမဳပ္ေနသည့္ သူတို႔လင္မယား ကို သားသမီးမရွိဘဲနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ အလုပ္ေတြ တြန္းလုပ္ေနရတာ တုံးဟု ေမးသူက ေမးသည္။ မွန္ပါသည္။ ေမးမည္ဆိုလည္း ေမးစရာ။ အိမ္ေထာင္သက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္လာသည့္တိုင္ သူတို႔မွာ ရင္ေသြးရတနာ မရွိ။ မအိမ္တင္ကေတာ့ သည္အေရးကို ေတြးလို႔ေတာင္ မပူပါ။ သားသမီးဆိုတာ ရတနာတစ္မ်ိဳးပါပဲေတာ္။ ကိုယ္ကဘယ္ေလာက္ပဲ လိုခ်င္ေနေပမယ့္ ကံထိုက္မွရတာေကာ ကိုစံဒြန္းရယ္ဟု ဆိုလိုက္ေတာ့ ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ေပ။ သည္မွာပင္ ကေလးေတြ တစ္ၿပံဳတစ္ေထြးႀကီးႏွင့္ ျမေအးတို႔ လင္မယားကိုေျပး၍ ျမင္ေယာင္လိုက္သည္။ ျမေအးက ပန္းရန္ဆရာ။ သူ႔မိန္းမ ၿငိမ္းတင္ကေတာ့ ေယာက်္ားႏွင့္အတူလိုက္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းထဲမွာ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ရသူ။ မနက္မိုးလင္းသည္ႏွင့္ သူတို႔လင္မယား အလုပ္သြားၾကၿပီ။ ကေလးေတြကိုေတာ့ အိမ္မွာသည္အတိုင္း ထားခဲ့၏။ကိုစံဒြန္းက တစ္ခါတေလ သားသမီးကို ေတာင့္တသေလာက္ ျမေအးတို႔မွာေတာ့ မေတာင့္တဘဲ ပုစု ခ႐ု ငါးေယာက္ႀကီးမ်ားေတာင္ ရွိေနၿပီ။ ဖေအႏွင့္ မေအက ေမွာင္ရီပ်ိဳးစ အခ်ိန္ေရာက္မွ အိမ္ကိုျပန္ေရာက္ရသည္မို႔ သည္ကေလး ေတြ အအုပ္အထိန္းမရွိ ဘယ္လိုမ်ားေနၾကတာပါလိမ့္ဟု ေတြးလိုက္သည္။
အမွန္ေတာ႔ ကေလးေတြ ပစ္ၿပီး အလုပ္သြားၾကရတာက ျမေအးတို႔ လင္မယားသာမဟုတ္ က်ဴးတဲမွာ ေနၾကသူေတြအားလံုး ထိုနည္းႏွင္နွင္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သိပ္ၿပီးစိတ္ပူပန္စရာ မရွိ။ အလုပ္မသြားသည့္ သူတစ္ေယာက္က ကေလးေတြကို ၾကည့္႐ႈေပးထားသည္။ သူ႔ကေလး၊ကိုယ့္ကေလး မခြဲျခားဘဲ ၾကည့္႐ႈေပးသည္ဆိုတာကလည္း စကားအျဖစ္ ေျပာလိုက္ရျခင္းသာ။ က်ဴးတဲရပ္ဝန္းေဒသမွာ ေနထိုင္ၾကသည့္ ကေလးေတြကလည္း မ်ားသမို႔ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ဂ႐ုစိုက္ေပးႏုိင္မွာ တဲ့တုန္း။ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ရွိေနသည္ဆိုသည့္ အသိႏွင့္ ဟန္႔လိုက္သည့္သေဘာဟု ဆိုရမည္။သို႔ျဖင့္ ကေလးေတြလည္း လြတ္လပ္စြာ ခုန္ေပါက္ကစားၾကရင္း ႀကီးျပင္းလာၾကသည္။ ေက်ာင္းေနဖို႔ဆိုတာ ေဝလာေဝး။ၿငိမ္းတင္ကား မအိမ္တင္ရဲ႕ လက္စြဲေတာ္။ အဝတ္ေလွ်ာ္၊ ထမင္းခ်က္ႏွင့္ အိမ္သန္႔ရွင္းေရးပါ မက်န္ ေအာက္ေျခသိမ္းအထိ ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္သည္။ သူတို႔ပန္းရန္အလုပ္က ေန႔တိုင္းမရွိတာေၾကာင့္ စံအိမ္ေတာ္မွာ ဝင္ကူရင္း မနက္လာ ညေမွာင္ခ်ိန္ျပန္သည့္ အိမ္ေဖာ္လိုလို ျဖစ္သြားေလေတာ့သည္။ ဒါက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလံုး အဆင္ေျပ သည္။ ေထာင့္ေစ့ေအာင္ တစ္ေနကုန္ ပင္ပင္ပန္းပန္း အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ၿငိမ္းတင္ကိုၾကည့္ ရင္း သူ႔ေယာက်္ား ျမေအးကို ေဒါ
ပြသြားသည္။ လူက ပိန္ပိန္၊ ခါး႐ိုးရွည္ႀကီးနဲ႔ ေသာက္ပ်င္းႀကီးမယ့္ အလကားေကာင္။ ပန္းရန္ဆရာ လည္းျဖစ္၊ စားေသာက္ဆိုင္မွာ အေၾကာ္ဆရာ လက္ေထာက္ လည္း လုပ္ခဲ့ဖူး၍ အလုပ္တကယ္လုပ္ခဲ့လ်ွင္ လူေမြးလူေတာင္ ေျပာင္ႏုိင္သည္။ ခါးခ်ိဳးမလုပ္ခ်င္ တာက ခက္သည္။ ဖက္ၾကမ္းေဆး ေပါ့လိပ္ခဲထားၿပီး မထံုတက္ေသး အမူအရာကား ျမေအး၏ ကိုယ္ ပိုင္ဟန္လား မေျပာတတ္။ အံမယ္..ဒီေကာင္က အလုပ္သာ ဟုတ္တိ ပတ္တိမလုပ္ခ်င္တာ ဗီဒီယို ေတာ့ အလြန္ႀကိဳက္သည္။ ကိုစံဒြန္း ဗီဒီယိုစျပတုန္းက ႐ံုဝင္ခလူႀကီး တစ္ေယာက္ ၁၅ က်ပ္၊ ကေလး ၅ က်ပ္ယူသည္။ ထိုအခ်ိန္ကေငြ ၁၅ က်ပ္ဆိုတာ ဆင္းရဲသား ေတြအတြက္ နည္းတဲ့ေငြမဟုတ္။ ဒါကိုပင္ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာက ညတိုင္းလိုလိုၾကည့္သည္။ ေဒြးလည္း ႀကိဳက္သတဲ့။ လူမင္း၊ လြင္မိုးနဲ႔ မင္းေမာ္ကြန္းတို႔ကိုလည္း သေဘာက်သတဲ့။ မင္းသမီးေတြဆို ထက္ထက္မိုးဦး၊ နႏၵာလႈိင္၊ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္တို႔ကို အႀကိဳက္ ဆံုးတဲ့။ အဲဒါေၾကာင့္ သူႀကိဳက္ သည့္ မင္းသား၊ မင္းသမီးပါ သည့္ ဇာတ္ကားေတြ မွန္သမ်ွ မလြတ္တန္း ၾကည့္ျဖစ္သတဲ့။ လူပ်ိဳ၊ လူလြတ္လည္း မဟုတ္၊ ညစဥ္ ေငြအကုန္ခံၿပီး ဗီဒီယိုစြဲေန သည့္ ျမေအးကို နားမလည္ႏုိင္ ေတာ့ေပ။ဘယ္လိုေကာင္ပါလိမ့္ ဟူ၍လည္း ေတြးသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ၿငိမ္းတင္က ေန႔စဥ္အလုပ္ေတြ တကုန္းကုန္းလုပ္ေန လ်က္၊ ျမေအးကလည္း ညစဥ္ညတိုင္း ဗီဒီယိုအၾကည့္မပ်က္။ ‘‘ဆရာႀကီးရယ္ ကိုျမေအးက တခ်ဳိ႕ေယာက်္ားေတြလို အေသာက္အစားလည္း မရွိ၊ မိန္းမလည္း မ႐ႈပ္၊ ေလာင္းကစားဆို ခ်ဲေတာင္ထိုးတဲ့ သူမဟုတ္လို႔ ဗီဒီယိုေလးၾကည့္တာေတာ့ ၾကည့္ပါေစေတာ္’’ဟု ၿငိမ္းတင္က ေျပာလိုက္၍ ျမေအးအသံုးမက်သည့္ အေၾကာင္း ေျပာမည့္စကားေတြ ေနာက္ျပန္ဆုတ္လိုက္ရသည္။ သူတို႔လင္မယား အခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈရွိထားမွေတာ့ ကိုယ္က ဘာေျပာစရာ လိုေတာ့မွာလဲ။
အရာရာတိုင္းသည္ ကန္႔သတ္ခ်က္ ရွိသည္။ ဗီဒီယိုအေခြေစ်းႏႈန္းေတြက တက္လာေတာ့ ႐ံုဝင္ခေတြလည္း ေစ်းတက္လာ ခဲ့သည္။ ႐ံုဝင္ခ လူတစ္ေယာက္ ၅၀ ယူလိုက္ေတာ့ ျမေအးတစ္ ေယာက္ သူ႔ဗီဒီယို႐ံုအနားသို႔ မကပ္ႏုိင္ရွာေတာ့။ တစ္လကိုးသီတင္း ေပ်ာက္ခ်က္သား ေကာင္းေန၍ သူ႔ခမ်ာ ၾကည့္ခ်င္ရွာမွာပဲဟု ေတြးရင္းစိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားသည္။ ကိုယ္ေစာင့္နတ္က ႏႈိးေဆာ္ေလသည္လား မေျပာတတ္။ တစ္ရက္ေတာ့ ျမေအးသူ႔ဆီသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာေလ ၏။
-----------------
( ဇာတ္သိမ္းဆက္ရန္) ⬇⬇⬇
On Fri, 2018-10-12 20:02Issue No.No.1951 Saturday, October 13, 2018
{ 7Day News မွ ကူးယူပါသည္။ 7Day News အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }
No comments:
Post a Comment