#ျမစ္ေျခာက္နာ -
#ခင္ခင္ထူး
၁
ရြာနံမည္က “ဘုိ႔ကုန္း”။
တကယ့္ကုိ ကုန္းေခါင္ေခါင္ အညာရြာကေလး။ ေခါင္လုိက္သမွ တကယ့္ကုိ ေရမႏွီး ကုန္းမႏီွးဆုိတဲ့ ရြာမ်ဳိး။ ထေနာင္းေၾကာင္ျခစ္ ဆူးရစ္ပြင့္ေဝ ဖုန္ေငြ႕ေတြ လႈိင္းႀကီးထေနတတ္တဲ့ ရြာမ်ဳိး မုိးရြာမွ ေရခံကန္ျပည့္ရတဲ့ ရြာမ်ဳိးပါ။ ဟုိတုန္းကေတာ့ သည္ေနရာက အင္းေျခာက္ႀကီးလုိ႔ဆုိတယ္။ အဲသည္ အင္းေျခာက္ႀကီးကုိ ေျမဖုိ႔ၿပီး ရြာတည္ထားတာမုိ႔ ဖုိ႔ကုန္းတဲ့။ အဲသည္ထဲကမွ “ဘုိ႔ကုန္း” ရယ္လုိ႔ ျဖစ္သြားတာလုိ႔ အစဥ္အဆက္ ေျပာၾကတယ္။
အေရွ႕ဘက္ မုိင္ေတာ္ေတာ္ေဝးေဝးမွာ ႏြားထုိးႀကီး ျမင္းၿခံ ကားလမ္းေတာ့ သြားႏုိင္ပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ အဲသည္ ကားလမ္းမဘက္ က႐ုန္းကရင္းတက္ၿပီး ခရီးသြားလုိက္မဟဲ့ဆုိတဲ့ လူရယ္လုိ႔ မရွိသေလာက္ ရွားတယ္။ တစ္ခါတေလ ဟုိရြာ သည္ရြာ ကူးၾကတဲ့ လွည္းေတြကလဲြလုိ႔ အဲသည္ အေရွ႕ဘက္ကုိ တကန္တက ဘယ္သူမွ မေရာက္ၾကပါဘူး။ ခရီးရယ္လုိ႔ သြားဖုိ႔ လာဖုိ႔ ျဖစ္လာရင္လည္း အေနာက္ဘက္ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ဧရာဝတီျမစ္ႀကီးဆီ ရြာစဥ္ေလးငါးရြာေလာက္ ေက်ာ္တဲ့ၿပီး ျပည္ကူးတုိ႔ သေဘၤာႀကီးေတြ သြားစီးၾကတာ မ်ားတယ္။ ကားလမ္းဘက္ တက္လုိ႔ ေပးရမယ့္ ကားခထက္ သေဘၤာခက သက္သာတာလဲ ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္သက္လုံး သေဘၤာစီးၾကတာမ်ားေတာ့ သေဘၤာပဲ စိတ္ေရာက္ၾကတာပါ။
ဘုိ႔ကုန္းရြာသူရြာသားေတြဟာ ဓားမဦးခ် ေတာင္သူလုပ္တာ၊ ထင္းခုတ္တာ ထန္းတက္တာေလာက္ကလဲြလုိ႔ တျခား အလုပ္ရယ္လုိ႔ မယ္မယ္ရရ ေျပာေလာက္ေအာင္ မလုပ္တတ္ၾကပါဘူး။ လူရည္ကေလး နည္းနည္းလည္တာဆုိလုိ႔ ပဲပဲြစား၊ ၾကက္သြန္ပဲြစား၊ ႏြားပဲြစားကေလး မေတာက္တစ္ေခါက္ လုပ္ေနတဲ့ ကုိစံအုံးရယ္၊ ရြာခံ မူလတန္းေက်ာင္း ဆရာေလး ကုိဘေအးရယ္၊ ရြာလယ္ပုိင္းက ေဆးဆရာႀကီး ဦးေႏွာရယ္ သည္ေလာက္ပဲရွိတာပါ။ လူရည္လည္တယ္ဆုိတာကလည္း စက္ဘီးကေလး တစ္စင္းနဲ႔ ရြာစဥ္ ရြာ႐ုိး ကုန္းေက်ာ္ ေရေက်ာ္ အေရာက္အေပါက္ရွိတတ္တာမ်ဳိး၊ ၾကည္ေတာ္ကုန္းလုိ႔ အုပ္စုရြာႀကီးက ေစ်းကေလးသြားၿပီး အဝယ္အျခမ္းရွိတာမ်ဳိး၊ ပဲကေလး ရြဲကေလး ေရာင္းၾကတာမ်ဳိး၊ ဟုိသတင္း သည္သတင္း ဖလွယ္ၾကတာမ်ဳိး၊ သာမူနာမႈကေလး ကူးၾက လူးၾကတာမ်ဳိးေလာက္ပါ။
ရြာေတာင္ဖ်ားမွာ ရြာဦးထိပ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရွိတယ္။ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ဦးကဝိႏၵက သက္ေတာ္ရာ ဝါေတာ္ေရာ သည္နယ္မွာေတာ့ အႀကီးဆုံး ၾသဇာအရွိဆုံး။ ေက်ာင္းေရွ႕မွာ ကုကၠိဳပင္ႀကီးေတြ အုပ္ဆုိင္းေနတဲ့ ေသာက္ေရကန္ႀကီး တစ္ကန္ရွိတယ္။ အဲသည္ ေရကန္ႀကီးက တစ္ရြာလုံးအတြက္ ေသာက္သံုးေရကန္ႀကီးလည္းျဖစ္၊ သာမႈနာမႈလည္း သုံးရတဲ့ ေရကန္ႀကီးပါ။ မုိးရြာတဲ့အခါ ေရျပည့္လာၿပီး မုိးေဝးတဲ့ တေပါင္းတန္ခူးလုိ ေႏြကေလးေပါက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေရတစ္စက္မွ မက်န္ေအာင္ ခန္းေျခာက္သြားတတ္သည္။ အဲသည္ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ပက္ၾကားေတြမ်ား အက္လုိ႔။ အိမ္ေျခခုႏွစ္ဆယ္ ရွစ္ဆယ္ေလာက္ရွိတဲ့ ရြာကေလးအတြက္ ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ေသာက္ေရတြင္းႀကီးတစ္တြင္း ေစာက္ႀကီးနက္ေအာင္ တူးေပးထားေပမယ့္ ေရတြင္းကလည္း ေရကန္လုိပါပဲ။ မုိးရြာတဲ့ႏွစ္ေတြမွာ ေရေကာင္းတယ္။ မုိးေခါင္တဲ့ႏွစ္မ်ားဆုိရင္ ေရတြင္းကလည္း ေကာေတာ့တာပါ။ သည္ေတာ့ ေရရွားသြားတဲ့ သုံးေလးလစာအတြက္ ႏြားလွည္းေတြေပၚ ေရစည္တင္ၿပီး ျမစ္နားကမ္းနားအထိ လွည္းတပ္ႀကီးခ်ီၿပီး ေရစည္လွည္း သြားတုိက္ၾကရတယ္။ အမ်ားနည္းတူ ပဲစုိက္၊ ၾကက္သြန္စုိက္ၾကတာဆုိေပမယ့္ မုိးေကာင္းရင္ သီးႏွံေကာင္းၿပီး၊ မုိးမေကာင္းရင္ သီးႏွံလည္း ဖ်င္းတတ္တာမႈတ္လား၊ ဒါေပမဲ့ ဘုိ႔ကုန္းရြာသူရြာသားေတြကေတာ့ ကုိယ့္အရပ္နဲ႔ ကုိယ့္ဇာတ္ဆုိသလုိ ေရာင့္ေရာင့္ရဲရဲ ေနေပ်ာ္ခဲ့ၾကတာကုိပဲ ႏွစ္ေတြၾကာလွေပါ့။
ရြာေျမာက္ဘက္မွာ ဖုန္ေရာင္ထေနတဲ့ ရွားေစာင္းျပႆဒ္ပင္ေတြ၊ ကႏၲာရပင္ မည္းမည္းႀကီးေတြ၊ ခါးေစာင္းေလာက္ ဆူးရစ္ခ်ဳံႏြယ္ပင္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္ေနတဲ့ ရြာသခ်ဳိႋင္းဆုိေပမယ့္ အုတ္ဂူေတြ တေဖြးေဖြးနဲ႔ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ားႏုိင္တဲ့ သခ်ဳႋင္းလကၡဏာရယ္လုိ႔ တစ္စက္မွ မရွိပါဘူး။ မသိတဲ့လူဆုိရင္ အေလ့က်ဆူးေတာတစ္ေစာလုိ႔ေတာင္ ထင္ရတဲ့ ဖုန္းဆုိး ေတာဆုိးေျမသက္သက္ပါ။ သခ်ႋဳင္းမွာ ဘယ္သူဘယ္ဝါရဲ႕ အုတ္ဂူရယ္လုိ႔ တစ္လုံးမွ မရွိသလုိ ရြာကလည္း အေသအေပ်ာက္နည္းေတာ့ ပ်င္းစရာေတာင္ ေကာင္းတယ္ဆုိတာမ်ဳိး။ အၾကမ္းဖ်င္း၊ တစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ဆုိသလုိ ရြာထဲ ေမြးတာဖြားတာရွိခ်င္ႏုိင္ေပမယ့္ အေသအေပ်ာက္ကေတာ့ တစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ရွိဖုိ႔ ခပ္ရွားရွားရယ္။ ၿပီးေတာ့ လူမုိ႔ေသရင္လည္း မီးစာကုန္ဆီခန္းလုိ႔ ဥဘယကၡေခၚတဲ့ လူ႔သက္တမ္းနဲ႔ကံ ႏွစ္ပါးစုံကုန္လုိ႔ မလဲႊသာ မေရွာင္သာ ေသၾကတာမ်ဳိးက မ်ားတယ္။ အကင္းတျဖဳတ္ျဖဳတ္ဆုိသလုိ အရြယ္မတုိင္ခင္ ေရာဂါဘယကပ္ၿငိၿပီး ေသရတာမ်ဳိး ဥပေစၧဒကကံနဲ႔ ေသရတာမ်ဳိးဆုိတာ မရွိဘူးလုိ႔ ေျပာရင္ေတာင္ ရေကာင္းပါရဲ႕။
မရွိဆုိ ဘုိ႔ကုန္းရြာက ရြာသာေသးတာ။ ရြာကေလးကသာ ဟုိမနီးသည္မနီး ေခ်ာင္က်တာ။ တစ္အုပ္စုလုံးက အားထားေနရတဲ့ ေဆးဆရာႀကီး ဦးေႏွာက ရွိတာကုိ။ ေတာသူေတာင္သားမ်ား ျဖစ္တတ္တဲ့ ေရာဂါဆုိတာလည္း ၿမိဳ႕ေရာဂါေတြ မဟုတ္ေတာ့ ရြာေရာဂါနဲ႔ ရြာေဆးဆရာ ေဆးလုိက္တဲ့ သေဘာထင္ပါရဲ႕။
၂။
ေဆးဆရာႀကီး ဦးေႏွာကုိ တစ္နယ္လုံးက ဆရာႀကီးေႏွာလုိ႔ တ႐ုိတေသေခၚၾကတယ္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လူေတြကလည္း ဘုိ႔ကုန္းဆရာႀကီးတဲ့။ ရြာေတြမွာက ရြာနာမည္ကုိ ေရွ႕ကတပ္ၿပီး ေခၚၾကတဲ့အေလ့ ရွိေလေတာ့ ဆရာႀကီးေႏွာနဲ႔တင္ပဲ ဘုိ႔ကုန္းရြာက ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္လွပါၿပီ။ သူ႔ဟာသူ ေရရွားတာ၊ မုိးရွားတာ၊ သီးႏွံဖ်င္းတာ မဖ်င္းတာ၊ ရြာငယ္ဇနပုဒ္မီးကေလး မွိတ္တုတ္ျဖစ္တာ မျဖစ္တာ ေနာက္ထား။ ဘုိ႔ကုန္းလုိ႔ ဆုိလုိက္ရင္ကုိ ဆရာႀကီးေႏွာနဲ႔ ေရာၿပီ လူသိမ်ားတဲ့ ရြာကေလးျဖစ္ေနတာကုိက ဘုိ႔ကုန္းရဲ႕ ရြာျဖစ္ရက်ဳိးနပ္မႈပါပဲ။
ဆရာႀကီးေႏွာကုိ ေဆးပညာအေမြေပးခဲ့တာ ဆရာႀကီးရဲ႕ အေမ ဘြားေရႊျမစ္ပါ။ ဘြားေရႊျမစ္က တကယ့္ေဆးဆရာမႀကီးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘြားေရႊျမစ္ရဲ႕ အေဖ (ဆရာႀကီးေႏွာရဲ႕အဘုိး) ဘုိးမင္းဆုိင္ လက္ထက္တုန္းကေတာ့ တကယ့္ကုိ နယ္ေက်ာ္နယ္ၾကား နာမည္ ဟိန္းဟိန္း ထခဲ့တဲ့ ဓာတ္ဆရာႀကီးလုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ ဓာတ္ဆရာ ဆရာဆုိင္ လက္ထက္တုန္းကဆုိ ေဝဒနာကုိ ေဆးတစ္ဖဲ့ ဝါးတစ္ျခမ္း မသုံးရဘဲ နား၊ မ်က္စိ၊ ႏွာေခါင္းဆုိသလုိ အာ႐ုံအေတြ႕အထိနဲ႔တင္ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္ ကုႏုိင္တယ္လုိ႔ဆုိတယ္။
“မင့္အဘုိးတုိ႔မ်ား ေဗဒတၱနယလုိ႔ေခၚတဲ့ အဂၤဝိဇၨာက်မ္း အလြန္ႏုိင္နင္းသာ၊ လူနာကုိ ျမင္႐ုံနဲပ ဘယ္ဓာတ္ပ်က္သလဲ တန္းသိတယ္။ အပူနာ အေအးနာ အတက္နာ အသက္နာ အပြင့္နာ အပိတ္နာ တစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္တယ္။ ေရာဂါေဝဒနာဆုိသာကလည္း ဓာတ္မသိေတာ့ အခက္သား၊ ဓာတ္သိေတာ့ အလြယ္ကေလးဆုိသဟာကုိးကြယ္၊ အၾကားနဲ႔ ကုသယ္၊ အျမင္နဲ႔ ကုသယ္၊ အနံ႔နဲ႔ကုသယ္၊ အေတြ႕အထိနဲ႔ ကုသယ္။ ခဲရာခဲဆစ္ ရွာေဖြသုံးေနရတာ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္ေရွ႕ရွိတဲ့ဟာ ဆရာ ကုိင္မိရင္ ေဆးျဖစ္ရသာခ်ည္းပဲ”
ဆရာ့ဆုိင္မွာ သားေယာက်္ားကေလး တစ္စြန္းတစ္စ မထြန္းကားေလေတာ့ သမီး မေရႊျမစ္ကုိပဲ တတ္ထားသမွ် ပညာအေမြ ေပးရတာ အားပါးတရ မရွိခဲ့ဘူးတဲ့။ ေျမးကေလး ေမာင္ေႏွာ ငါးႏွစ္သား ေလာက္ကတည္းက ေလာကီ ေလာကုတၱရာ တရားေတြကုိ အရြယ္နဲ႔မဆံ့ ဖိသင္ေပးခဲ့တယ္။ ေမာင္ေႏွာကလည္း ဉာဏ္ကေလးေကာင္းေလေတာ့ အဘုိးရဲ႕ ေဆးပညာအေမြရယ္လုိ႔ အကုန္အစင္ မရလုိက္ေပမယ့္ မ်က္ရည္ဝ နားရည္ဝဆုိသလုိ သိသင့္တာ ၾကားသင့္တာမ်ားေတာ့ မလြတ္ခဲ့ဘူး။
“ငါ့ေျမးရဲ႕ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသုံးပါးဟာ ပဓာနကြယ့္။ ငါးပါးသီလကုိ ခါးဝတ္ပုဆုိးလုိ ၿမဲၿမဲထိန္းသိမ္းရမယ္။ ကတိသစၥာတည္ၾကည္ရမယ္။ မွတ္ထားကြယ္ေနာ္။ သစၥာတရားဟာ ေဆးပဲ”
ငယ္စဥ္ကတည္းက သည္လုိ အဆုံးအမေတြနဲ႔ ေသာေကာ ေရာေကာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသူဆုိေတာ့ အရြယ္ေရာက္လုိ႔ လူလားေျမာက္လာေတာ့ ေမာင္ေႏွာဟာ လူလိမၼာ လူယဥ္ေက်းျဖစ္လာတာေပါ့။ လူလိမၼာ လူယဥ္ေက်းမ်ားကုိ ျမင္သူတုိင္းက ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကေတာ့ ဦးေႏွာကုိလည္း လူခ်စ္လူခင္မ်ားတယ္။ ဦးေႏွာက ဥပဓိ႐ုပ္ စင္ၾကယ္တယ္။ အက်င့္သီလေကာင္းတယ္။ ဦးေႏွာငယ္စဥ္ကဆုိရင္ သူ႔အေမ ဘြားေရႊျမစ္ဆီ လူနာလာတုိင္း ေဘးမွာ အၿမဲရွိေနေတာ့တာပါ။
“ဟဲ့ မိဂ်မ္းပုံ ညည္းကေလးက ဘာျဖစ္သလဲ”
“ဘာျဖစ္လဲ က်ဳပ္မေျပာတ္ဘူး ဘြားေရႊျမစ္ရဲ႕။ ေတာထဲက ျပန္လာေတာ့ ကိုယ္ေတြ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူလုိ႔။ မ်က္စိလည္း မဖြင့္ဘူး။ အားလည္းကုိးပါရဲ႕၊ ၾကည့္ေပးပါဦး”
ဘြားေရႊျမစ္က မဂ်မ္းပုံကုိ အနားတုိးခုိင္းၿပီး ကေလးမ်က္စိ ၿဖဲၾကည့္တယ္။ ခ်က္ကုိ လွန္ၾကည့္တယ္။ ေျခေတြ လက္ေတြ ဆုပ္နယ္ၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကေလးေခါင္းကုိ သပ္ရင္းက ေမးတယ္။
“ကေလးက ဘယ္ႏွစ္လ ရွိၿပီတုံးေအ့”
“ရွစ္လ မွတ္သာပဲ။ ျပာသုိေမြးပဲေတာ္”
“ေအး ရွစ္လ၊ ရွစ္လဆုိေတာ့ ေမဓာဝီနတ္ ဖမ္းစားသာပဲဟဲ့။ အိမ္ေရာက္ရင္ ေခါပေတာင္းထဲ ထမင္းျဖဴ တစ္ဆုပ္ စေလာင္းနဲ႔ထည့္ မုန္႔ခုႏွစ္ယွက္၊ ငါးခုႏွစ္ေကာင္ေၾကာ္၊ ေပါက္ပန္းျဖဴ ခုႏွစ္ပြင့္ကုိ ႀကိဳးနဲ႔ သီထည့္၊ ေပါက္ေပါက္ ဆီမီးခုႏွစ္တုိင္ကုိ နံ႔သာေရဖ်န္းၿပီး ဆုေတာင္း။ သည္ကေလး ေမြးတဲ့အခ်ိန္ေလာက္မွန္းၿပီး အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ရြာစာသြားခ်ေခ်။ နင္ေနရစ္ ငါသြား၊ မေပ်ာက္ေတာ့ ငါ့ေျပာ၊ ကုိင္း ကေလးကုိ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး သိပ္ဟဲ့ သြား သြား”
မဂ်မ္းပုံျပန္သြားေတာ့ ေမာင္ေႏွာက မေအလုပ္သူကုိ ဘာေဆးမွ မေပးလုိက္လုိ႔ အထူးအဆန္းျဖစ္ေနေတာ့ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေမးတယ္။ ဘြားေရႊျမစ္ကေတာ့ သားကုိၾကည့္ရင္း ၿပံဳးတယ္။
“အဲသာ ပညာေပါ့ ငေႏွာရဲ႕။ ကေလးကုိ အေမၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဘာဓာတ္မွ မပ်က္ဘူး။ သူ႐ုိ႕က ကေလးကုိ ေလတုိက္ထဲ ပစ္ထားၾကပုံရရဲ႕။ ေလစိမ္းမိၿပီး ကုိယ္ပူဖ်ားေနတသာ။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး သိပ္ၿပီး အေမ့ရင္ေငြ႕နဲ႔ အုံလုိက္ရင္ ေပ်ာက္မွာပဲလုိ႔ အေမ သိသေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လူ႔စိတ္ဆုိတာ တစ္မ်ဳိးကြယ့္။ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္လုိက္ရမွ ေက်နပ္ၾကသာဟုတ္လား။ သဟာေၾကာင့္ မလုိေသာ္ရွိ လုိေသာ္ရွိ သူငယ္ ရွစ္ရက္ ရွစ္လ ရွစ္ႏွစ္သားကုိ ဖမ္းစားတတ္တဲ့ ေမဓာဝီနတ္ကုိ ပူေဇာ္ခုိင္းလုိက္သာပဲ။ ၾကည့္ေန နက္ျဖန္ မိဂ်မ္းပုံကေလး ေနေကာင္းလာလိမ့္မယ္”
ကေလးကုိ ေဆးတစ္မႈန္ လွ်ာမပြတ္လုိက္ရဘူး။ စုတ္တစ္ခ်က္ မေပါက္လုိက္ရဘူး။ ဆီတစ္စြက္ ရင္မသပ္လုိက္ရဘူး။ အေကာင္းပကတိ ထေျပးေနတဲ့ မဂ်မ္းပုံရဲ႕ သားကေလးကုိ ၾကည့္ရင္း ေမာင္ေႏွာ တစ္ေယာက္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္လာခဲ့တယ္။ အေမ့ဆီကတင္မက ကုိယ့္ဉာဏ္ ကုိယ့္စြမ္းရွိသေလာက္ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္လာခဲ့တယ္။ ဓာတ္ေလးပါး အစုအေဝးႀကီးကုိ တစ္ပါးစီ ပုိင္းျခားစိတ္ျဖာၾကည့္တတ္လာခဲ့တယ္။
“ငါ့သားႏွယ္ ေရွးေရွးက မိဘဘုိးဘြား အစဥ္အဆက္ေတြတုန္းကေတာ့ ေရာဂါေဝဒနာမ်ား သစၥာဆုိ႐ုံနဲ႔ ေပ်ာက္သတဲ့။ မင္းလည္း ၾကားဖူးသားပဲ။ ဘုရားေလာင္း သုဝဏၰသာမတုိ႔မ်ား ျမားဆိပ္သင့္သာေတာင္ မိဘႏွစ္ပါး လုပ္ေကၽြးသမႈျပဳခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ကုိ တုိင္တည္သစၥာျပဳလုိက္တာနဲ႔ သားေရႊအုိးထမ္းလာတာကုိ ျမင္ရသဲ့ကိန္း ဆုိက္ရသမႈတ္လား။ ေအး သမၻဳလမင္းသမီးဆုိရင္လည္း သည္လုိပဲ။ လင္သားအေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ မေဖာက္မျပန္ေသာ သစၥာတရားကုိ တုိင္တည္လုိက္ေတာ့ ကု႒ႏူနာမ်ား စဲြကပ္ေနတဲ့ လင္သားမွာ သမၻဳလရဲ႕ သစၥာတရားေၾကာင့္ ေရာဂါဆုိးႀကီး ပိန္းၾကာရြက္ ေရမတင္ ကင္းစင္ လြတ္ေျမာက္ရသယ္။ အင္း သည္တုန္းကေတာ့ လူေတြက ရတနာသုံးပါး ဂုဏ္ေက်းဇူးသိၾကသာကုိး။ အက်င့္သီလလည္း ေကာင္းၾကတယ္။ သတၱဝါအခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ၾကင္နာစိတ္ထားၾကသာကုိးကြယ္။ ေနာက္ေတာ့ လူေတြဟာ အက်င့္သီလေတြ ယုိယြင္းလာၾကေတာ့ စ႐ုိက္မ်ား ၾကမ္းလာၾကသာကုိး။ တစ္ဦးကုိတစ္ဦး စာနာေထာက္ထားတတ္တဲ့ ေမတၱာ ေစတနာေတြ ေလ်ာ့လာခဲ့ၾကတယ္။ သည္ေတာ့ သစၥာဆုိ႐ုံနဲ႔ မရေတာ့ဘူး။ ေရာဂါေဝဒနာရယ္လုိ႔မွ စဲြကပ္လာရင္ ျမက္တစ္႐ုိးစား၊ ဆီတစ္စက္လ်က္မွ ေပ်ာက္ေတာ့သာ။ ေဟာ ခုေခတ္မ်ားေတာ့ကြယ္ လူေတြက သစၥာမရွိ ကတိမတည္ ေဖာက္ျပန္လြန္း အားႀကီးလာၾကေတာ့ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ေတာင္ ေဆးဖက္ဝင္ဖုိ႔ ခပ္ခက္ခက္ရယ္။ ေအးေလ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ကသာ မေဖာက္ျပန္နဲ႔၊ သမားတုိ႔ ေစာင့္စည္းအပ္တဲ့ သီလ၊ တည္တည္ၾကည္ၾကည္ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ႏိုင္တဲ့ သမာဓိ၊ သမားေကာင္း တစ္ေယာက္ရွိသင့္ရွိအပ္တဲ့ပညာ၊ သည္သိကၡာသုံးပါးနဲ႔ ျပည့္စုံေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ကြယ္”
အေမ့စကားကုိ ေျမဝယ္မက် မွတ္သားနာယူရင္း ေဆးကုလာတဲ့ ဆရာႀကီးေႏွာရဲ႕ ေဆးပညာသက္တမ္းေတာင္ ရွိေရာေပါ့ ႏွစ္ေလးငါးဆယ္ေလာက္။ ဆရာႀကီးေႏွာ ကုိင္ခဲ့တဲ့ ေရာဂါေဝဒနာေပါင္းကလည္း စုံလွၿပီ။ ပန္းနာရင္ၾကပ္၊ မီးယပ္၊ ဒူလာ။ ေသြးတကူ၊ ေလတကူ၊ ဗိန္းၿဗဲ၊ ကုိယ္ေရာင္၊ အူေရာင္ငန္းဖ်ား၊ ပလိပ္ဖ်ား၊ ငွက္ဖ်ား၊ တုတ္ေကြးဖ်ား၊ ဝမ္းသြား ဝမ္းပ်က္၊ ထုံနာက်ဥ္နာ၊ အဆုတ္နာ၊ အသားဝါကအစ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္လုိ႔ မ်က္လုံးျပဴးနဲ႔ အေရးေပၚေရာက္လာတတ္တဲ့ ေသေကာင္းေပါင္းလဲ လူနာေတြအဆုံး ကုခဲ့ရေပါင္းမ်ားခဲ့ၿပီ။ လူေတြက ေဆးလုိက္တယ္လုိ႔ ေျပာလည္း ေျပာခ်င္စရာ။ ဆရာႀကီးေႏွာ ကုခဲ့သမွ် လူနာေတြ သူ႔လက္တြင္းမွာ အေသအေပ်ာက္ရယ္လုိ႔ မရွိသေလာက္ေပကုိး။
၃
အင္မတန္ ေအးေဆးေရာင့္ရဲလြန္းလွတဲ့ ဘုိ႔ကုန္းရြာကေလးထဲကုိ ဗီဒီယုိေသတၱာပုံးႀကီး စယူလာခဲ့တဲ့ေန႔က တစ္ရြာလုံး အုန္းအုန္းကၽြတ္ကၽြတ္ ျဖစ္သြားလုိက္ပုံမ်ား ရြာဘုရားပဲြထက္ေတာင္ စည္ေသးရဲ႕။ ပဲပဲြစားကုိ စံအုိးက ရြာကေလးထဲ ဗီဒီယုိ႐ုံ ေထာင္မလုိ႔တဲ့ ဆုိတဲ့သတင္းကလည္း မုိင္းကုိင္စကၠဴေပၚ ဆီစက္က်သလုိ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားလုိက္ပုံမ်ား ေတာထဲလယ္ထြန္ေနတဲ့ လူကလည္း ထြန္းတုံးေပၚက ခုန္ခ်ၿပီး ကုိစံအုိးရဲ႕ အိမ္ကုိ ဒုံးစုိင္းေျပးၾကည့္တယ္။ ထမင္းအုိးတည္ရင္း၊ ကေလးႏုိ႔တုိက္ရင္း။ ပဲႏႊာေနတဲ့ အိမ္ရွင္မေတြေရာ၊ ႏြားေက်ာင္းရင္း၊ ထင္းေခြေနၾကတဲ့ ကေလးေတြေရာ အားလုံး ကုိစံအုိးအိမ္ေရွ႕မွာ ၿပံဳခဲလုိ႔။ ထန္းလ်က္ခဲကုိ ပရြတ္ဆိတ္ အုံေနတဲ့အတုိင္း။ အုိႀကီး အုိမနဲ႔ ရြာေတာင္ဖ်ားက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ ေတာင္ေဝွးကေလး တစ္လွမ္းခ်င္း ေထာက္ၿပီး ဥပုသ္ေန႔ကေလး မနည္းစမ္းသြားေနရတဲ့ ဘုိးလွေဘာ္ႀကီးေတာင္ ေရာက္ေနေသးတာ။
“ကုိင္း က်ဳပ္တုိ႔ရြာ ေအာက္တန္း ေနာက္တန္းက်လြန္းလုိ႔ ဗဟုသုတ နည္းၾကလြန္းလုိ႔ က်ဳပ္က ေစတနာနဲ႔ ဗီဒီယုိပုံးကေလး ဝယ္လာခဲ့သဗ်ေနာ္။ သည္ကေန႔ညေတာ့ အလကားျပလုိက္ရဦးဗ်ာ။ ေနာက္ညေတြမ်ားေတာ့ က်ဳပ္အတြက္ ဘက္ထရီသြင္းခေလးရေအာင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔က မွ်ခံၾကေပါ့ဗ်ာ။ ဟုတ္ၿပီလား။ ကဲ နမူနာ ၾကည့္သြားၾကဦး”
ပဲြစား ဦးစံအုိးက ဘက္ထရီအုိး ကလစ္နဲ႔ ညႇပ္၊ ခလုတ္ကေလး ႏွိပ္လုိက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ဗီဒီယုိပုံးႀကီးရဲ႕ ဖန္သားျပင္ေပၚမွာ ေရာင္စုံအ႐ုပ္ေတြ တရြရြနဲ႔ ေပၚလာေတာ့တာပါ။ ဒါကုိပဲ တစ္ရြာလုံး ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ ေငးလုိက္ၾကတာမ်ား။ ပါးစပ္ထဲ ခဲပစ္သြင္းတာေတာင္ သိလုိက္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေရာင္စုံအ႐ုပ္ေတြက တလႈပ္လႈပ္တရြရြနဲ႔ ဖ်ဳိးခနဲ ဖ်က္ခနဲကုိး။ အၿငိမ့္ပဲြ ဇာတ္ပဲြေတာင္ တစ္ရြာ တစ္ရြာလုိက္ၾကည့္ၾကရတဲ့ ဘုိ႔ကုန္းရြာသူ ရြာသားေတြအဖုိ႔ ဆန္းၾကယ္လြန္းလွတဲ့ ေသတၱာပုံးႀကီးကုိ ပုဆစ္ဒူးမ်ားတုပ္လုိ႔ ႐ုိေသေနလုိက္ၾကပုံမ်ား။ ညေရာက္ေတာ့ ကုိစံအုိး အိမ္တလင္းထဲ တစ္ရြာလုံးလူကုန္ ခဲလုိ႔ သည္းလုိ႔။ အုန္းခနဲ ရယ္လုိက္ၾက၊ ဟာနခဲ ေအာ္လုိ္ကၾက၊ ရႊီခနဲ လက္ေခါက္မႈတ္လုိက္ၾကနဲ႔၊ ခါတုိင္း ဆရာေတာ္ေက်ာင္းက ဘုရားဝတ္တက္အၿပီး အမွ်အတမ္း ေဝတဲ့ ေၾကးစည္သံေတာင္ အဲသည္ညက ဘယ္သူမွ သာဓုမေခၚလုိက္မိၾကဘူး။ ရြာလယ္ပုိင္းက ဆရာႀကီးေႏွာခမ်ာ ပုတီးေတာင္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္စိပ္မရဘူး။ ကုိစံအုိးအိမ္က ဆရာႀကီးအိမ္နဲ႔ ကပ္လ်က္ဆုိေတာ့ ႀကိဳးစားၿပီး စိပ္ေပမယ့္ ခါတုိင္းညေတြလုိ သမာဓိမရတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ခါတုိင္း ဂုဏ္ေတာ္ တစ္ေထာင္အႏုလုံပဋိလုံ စိပ္ေနက်ေပမယ့္ သည္ေန႔ညေတာ့ တစ္ျပန္ေတာင္ မနည္းစိပ္ယူလုိက္ရတယ္။
ေနာက္ညေတြက်ေတာ့ ပုိလုိ႔ေတာင္ ဆုိးလာတယ္။ ေျပာရမလားပဲ။ ပထမ တစ္ကားၿပီးသြားေတာ့ ညဥ့္တစ္ဝက္က်ဳိးလွပါၿပီ။ ေနာက္တစ္ကားဆက္ျပေတာ့ သက္ႀကီးေခါင္းခ် ၾကက္တြန္သံေတာင္ ၾကားလုိက္ရၿပီ။ ဆရာႀကီးေႏွာ အိပ္လုိ႔ မေပ်ာ္ႏုိင္ေသးဘူး။ သည္လုိသာ ညစဥ္ရက္ဆက္ဆုိရင္ ခက္ရေတာ့မယ္ မဟုတ္လား။ မနက္လင္းေတာ့ ရြာအေရွ႕က စာသင္ေက်ာင္းကေလးဆီ ဆရာႀကီးေႏွာ ေရာက္သြားတယ္။ ဆရာေလး ကုိဘေအးက ေက်ာင္းကုိ မလာစဖူး အလာထူးတဲ့ ဆရာႀကီးေႏွာကုိ ပ်ာပ်ာသလဲ ဆီးႀကိဳရွာတယ္။
“ၾကြပါ ဆရာႀကီး၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း အစည္းအေဝးရွိလုိ႔ ၾကည္ေတာ္ကုန္းသြားေနသာနဲ႔ သည္ကေန႔မွ ျပန္ေရာက္သယ္။ ဆရာႀကီးဆီေတာင္ ေန႔လယ္ေတာင္ ေလွ်ာက္ခဲ့မုိ႔ဟာ”
ဆရာႀကီးေႏွာက ဘာမွ မေျပာေသးဘဲ ကြမ္းတစ္ယာ ထုတ္ဝါးလုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စာသင္ေက်ာင္းကေလးထဲကုိ မ်က္လုံးေဝ့ၾကည့္ရင္း
“ဆရာေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားနည္းလွခ်ည္လား” လုိ႔ေျပာေတာ့ ဆရာေလး ကုိဘေအးက ေျပခ်င္လ်က္ လက္တုိ႔ စကားစေတာ့တာပါပဲ။
“အဲသဟာ ေျပာမလုိ႔ဘဲ ဆရာႀကီးရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာင္းက ကေလးေတြညက ဗီဒီယုိၾကည့္ၾကလုိ႔ အိပ္ေနၾကသာတဲ့ဗ်ာ။ တစ္ရက္က ႏွစ္ရက္ဆုိရင္ ခက္ရခ်ည္ရဲ႕ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ ဘယ္လုိလုပ္ရမွန္း မသိလုိ႔ ဆရာႀကီးနဲ႔ လာတုိင္ပင္မလုိ႔ဟာ”
“ခက္ေတာ့ ခက္သား ဆရာေလးရဲ႕။ ေခတ္က ျဖစ္လာေတာ့ ေမာင္စံအုိးကုိလည္း အျပစ္မဆုိသာေပဘူး။ က်ဳပ္တုိ႔ရြာကမွ အေရာက္အေပါက္ေနာက္က်ေသးသယ္။ တျခားရြာေတြမ်ား ဒါမ်ဳိး တစ္အိမ္ တစ္လုံးဆုိ သေလာက္ကုိး။ ေအးေလ အစမုိ႔ ထင္ပါရဲ႕။ ေနာက္ေတာ့လည္း သူ႔ဟာသူ ျဖစ္သြားၾကမွာပါ။ သည္းခံေစာင့္ၾကသာပ”
ဆရာႀကီးေႏွာတုိ႔ စကားေကာင္းေနတုန္းမွာပဲ ရြာထဲက လူတစ္ေယာက္ စာသင္ေက်ာင္းဘက္ ေမာႀကီး ပန္းႀကီးေျပးလာတယ္။ ေတာထဲထင္းခုတ္ရင္း ေပသီးတစ္ေယာက္ ပုိးထိလုိ႔တဲ့။ ဆရာႀကီးေႏွာလည္း စကားေတာင္ လက္စ မသတ္ရေသးဘူး။ လူနာရွိရာ ေကာက္ကာ ငင္ကာ လုိက္လာခဲ့ရတယ္။ ဆရာႀကီးေႏွာေရာက္သြားေတာ့ ပုိးထိထားတဲ့ ေပသီးပါးစပ္က အျမႇဳပ္ေတြ စီစီထလုိ႔။
“ကဲေဟ့ ငါ့အိမ္ေနာက္ေဖးက ကန္စြန္းရြက္ သြားခူးေခ်စမ္း။ ႀကိတ္ၿပီးယူခဲ့။ အင္း သည္ကေန႔ ဘာေန႔မ်ားပါလိမ့္”
“အဂၤါေန႔ဆရာႀကီး”
“အင္း … အဂၤါေန႔။ သစ္ယာဧက၊ ၾကမၼေဒြး၊ အုန္းဆီေႏွာ၊ တေယာဒႏၲာ အစြယ္သုံးေခ်ာင္းရွိတဲ့ ေျမြပဲ၊ ေျမြဆုိးဟဲ့”
ေျပာရင္း ဆုိရင္း ဆရာႀကီးေႏွာက ကိုက္လုိက္တဲ့ ေနရာကုိ စမ္းၾကည့္ေတာ့ ေအးစက္ေနလုိ႔ ေျမြေပြးလုိ႔ မွတ္လုိက္တယ္။ အဂၤါေန႔ ေျမြဆိပ္က ခါး႐ုိးအဆစ္ၾကားမွာ ေနတယ္။ ကုမွရပါ့မလားလုိ႔ ဆရာႀကီးေႏွာေတြးတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတစ္သက္လုံး က်င့္သုံးခဲ့တဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာသိကၡာသုံးပါးကုိ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ထားၿပီး ေဆးကုရွာတယ္။ ကန္စြန္းသတၱဳရည္တုိက္ၿပီးေတာ့ ဆရာႀကီးေႏွာက ေျမာက္အရပ္ကုိ မ်က္ႏွာမူလုိက္တယ္။
“ဥဳံ … တကၠသံ ဟိလိ ဟိလိ … စဲယ် စဲယ်”
သုံးဆယ့္ခုႏွစ္အုပ္ မန္းတယ္ မႈတ္တယ္။ ေျမြဆိပ္ကုိ ဆဲြခ်တယ္။ ေပသီးမ်က္လုံး ပြင့္လာေတာ့ ဆရာႀကီးေႏွာ အားတက္သြားတယ္။
“ပုန္းရည္ကုိ ထမင္းနဲ႔ဆား ထည့္က်ဳိစမ္း၊ ဂ်င္းနဲ႔ ဆား ေရာႀကိတ္စမ္းဟဲ့။ လင္းေနျမစ္ ရသေလာက္ ေသြးစမ္း မ်ားမ်ား။ တစ္ေယာက္က ဝါးရြက္ သြားခူးေခ်စမ္း။ ထုံးနဲ႔ ေရာရေအာင္”
ေဆးကုိ တစ္မ်ဳိးၿပီးတစ္မ်ဳိး တုိက္တယ္။ ပါးစပ္ကလည္း တတြတ္တြတ္ ရြတ္တယ္။
“ဥဳံ … ေကာကၠသံဂုံ၊ ေကာဏဂုံ၊ ကႆပ၊ ေဂါတမ၊ အရိေမေတၱယ် ရွင္ေစာခၽြတ္ေလာ ဝႆဝေရာ၊ ေဗာဓိရွစ္တန္၊ ဉာဏ္ေတာ္ရွစ္ပါး အုိဘုရား … အုိတရား … အုိသံဃာ … အ ေရေတာ္ကား ေရႊစဥ္အလား၊ ဥေကၡာင္းေတာ္ကား ျမင့္မုိရ္ေတာင္၊ မ်က္လုံးေတာ္ကား ပတၱားျမားအေရာင္၊ လွ်ာေတာ္ကား သံလ်က္ထားတည္း၊ လက္ေမာင္းေတာ္ႏွစ္ဖက္ကား ဆဒၵန္ဆင္မင္း အစြယ္တည္း၊ ဥဳံ … ဘုရားတန္ခုိးေတာ္ တရားတန္ခုိးေတာ္ သံဃာတန္ခုိးေတာ္ … ထုိးလည္းမဝင္၊ ခုတ္လည္းမရွ၊ ဖမ္းလည္းမမိ၊ ပစ္လည္း မမွန္၊ ခံလည္း ခံႏုိင္ေစသတည္း”
ဆရာႀကီးေႏွာရဲ႕ ရြတ္သံ ဖတ္သံ မဆုံးခင္မွာပဲ ေပသီးတစ္ေယာက္ စန္႔စန္႔ႀကီး အသက္ထြက္သြားခဲ့ၿပီ။ ေပသီးရဲ႕အေလာင္းကုိ ေငးၾကည့္ရင္း ဆရာႀကီးေႏွာ ကုိယ္တုိင္ေတာင္ တအ့ံတၾသျဖစ္လုိ႔။ သူ ေဆးကုခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတြင္းမွာ ေပသီးဟာ ကုလ်က္တန္းလန္းက ပထမဆုံး ေသဆုံးခဲ့တဲ့ လူနာ မဟုတ္လား။
၄
ေပသီး ဆုံးၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ဆရာႀကီးေႏွာကုိ ရြာက တီးတုိး တီးတုိး လုပ္လာခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးေႏွာဟာ အသက္ႀကီးလာလုိ႔ပဲ ဉာဏ္နည္းလာသလုိလုိ၊ ေဆးပဲ မလုိက္ေတာ့သလုိလုိ ေျပာလာၾကတယ္။ ေပသီးေနာက္ ဆရာႀကီးေႏွာ ကယ္ခဲ့တဲ့ လူနာေတြထဲမွာ ခါတုိင္းလုိ အားလုံး အဖက္မတင္ဘဲ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ အဖိတ္အစင္ ကေလးေတြ ရွိလာေတာ့ ရြာက အယုံအၾကည္နည္းသည္ထက္ နည္းလာခ့ဲၾကတယ္။ ေရာဂါမုိ႔ နည္းနည္းႀကီးတယ္ထင္ရင္ ဆရာႀကီးေႏွာလက္ မအပ္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ လွည္းေပၚတင္ၿပီး ၿမိဳ႕ကုိ တကန္တက တက္ကုၾကတယ္။ အခုေတာ့လည္း ဘုိ႔ကုန္းရြာကေလးဟာ ကားလမ္းနဲ႔ အေရာက္အေပါက္ေတြ ရွိလာခဲ့ၾကၿပီ။ ရြာထဲမွာ လူရည္လည္ေတြ၊ စက္ဘီးစီးၿပီး ၿမိဳ႕ကုိ ထုိထုိေပါက္ သြားၾကလာၾကတဲ့သူေတြ မ်ားလာခဲ့ၾကၿီ။
ရြာက ကုိေသာင္းေဖ အစာအိမ္ေရာဂါနဲ႔ ဗုိက္ခဲြျပန္လာတဲ့ေန႔က ဆရာႀကီးေႏွာက လူမႈေရးအရ လူမမာ သြားေမးရွာတယ္။ ဗုိက္ႀကီးေပၚမွာ ကင္းေျခမ်ားလုိ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ခ်ဳပ္႐ုိးေၾကာင္းႀကီးကုိ ျမင္လုိက္ရေတာ့ ဆရာႀကီးေႏွာမွာ အလန္႔တၾကား ဘုရားေတာင္ တမိတယ္။ ႏွစ္ရက္ သုံးရက္ေလာက္လည္း စားမဝင္ အိပ္မေပ်ာ္ျဖစ္ခဲ့ရေသးတယ္။ တရားလည္း အေတာ္က်ေနမိတာပါပဲ။
“အင္း … လူေတြ လူေတြ၊ မိဘက ေမြးတဲ့အတုိင္း အေကာင္းပကတိ မဟုတ္ရွာၾကေတာ့ပါကလား။ လက္ေခ်ာင္းကေလး ဓားရွတာေတာင္ နာေသးတာ။ သူ႔ခမ်ာ ဗုိက္ႀကီး ဓားနဲ႔ အခဲြခံရတယ္လုိ႔။ ေအးေလ အသက္မေသတာ ကံေကာင္းေပါ့။ သတၱဝါအေပါင္း က်န္းမာၾကပါစ၊ ခ်မ္းသာၾကပါစ”
ဆရာႀကီးေႏွာက ေမတၱာပုိ႔ရင္းနဲ႔ သူ႔အေမ ဘြားေရႊျမစ္ ေျပာသြားခဲ့တဲ့ စကားေတြကုိ နားထဲ ျပန္ၾကားေယာင္ေနမိတယ္။ “ေရွးေရွးက လူေတြဟာ ဘုရားမွန္း တရားမွန္း သိၾကတယ္။ အက်င့္သီလ ေကာင္းၾကတယ္။ ကတိသစၥာ တည္ၾကည္ၾကတယ္။ တစ္ဦးကုိ တစ္ဦး စာနာေထာက္ထားတတ္ၾကတယ္။ ေရာဂါေဝဒနာမ်ား သစၥာဆုိ႐ုံနဲ႔ ေပ်ာက္ကင္းတယ္” ဆုိတာကုိပါ။
ေနာက္တစ္ႏွစ္ေလာက္ေနေတာ့ ဆရာႀကီးေႏွာဆီကုိ လူနာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ အဲသည့္ လူနာကေတာ့ ပဲပဲြစား ကုိစံအုိးပါ။ ၿမိဳ႕တက္ၿပီး က်ိတ္ကုတာ မရလုိ႔ ဆရာႀကီးေႏွာဆီ ေရာက္လာခဲ့တာပါ။ လူလည္း လူ႐ုပ္မပီေတာ့ပါဘူး။ ဆရာႀကီးေႏွာေတာင္ လူနာရဲ႕ ႐ုပ္ေန ႐ုပ္ထားကုိ မနည္းႀကီး ဖမ္းယူရတယ္။ အ႐ုိးေပၚ အေရတင္ၿပီး ပါးဆက္ နားဆက္ေတြ က်ခ်င္တုိင္း က်ေနတဲ့ ဝါးျခမ္းတစ္ေခ်ာင္းလုိ ကုိစံအုိးကုိ ဘာေရာဂါရယ္လုိ႔ အမည္တပ္ရမွန္း ဆရာႀကီးေႏွာ မသိရွာဘူး။ ကုိစံအုိးကေတာ့ ေခ်ာင္းေတြ တဟြတ္ဟြတ္ဆုိး၊ ဝမ္းေတြ ဒလေဟာသြားနဲ႔ အ႐ုိးေပၚ အေရတင္ ပိန္လာလုိက္တာ။ ပိန္နာလုိ႔ေတာင္ အမည္တပ္လုိ႔ရေကာင္းရဲ႕။
“ေမာင္စံအုိး ဆရာႀကီးကုိ ဘယ္ႏွယ္မွ မေအာက္ေမ့နဲ႔။ မင္းေရာဂါကုိ ဆရာႀကီး ဉာဏ္မမီဘူးကြယ္။ ဆရာႀကီး တတ္သမွ် မွတ္တမွ် က်မ္းဆုံးေအာင္ ေလွ်ာက္ၾကည့္ၿပီးပါၿပီ။ မကုခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူးကြယ္။ ဆရာႀကီး မကုတတ္႐ုိး အမွန္ပါ။ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာ သုံးပါးကုိသာ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ကြယ့္ေနာ္”
ကုိစံအုိးကုိ မ်က္ႏွာလဲႊခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ပုိင္း ဆရာႀကီးေႏွာလည္း ေဆး သိပ္မကုျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ရြာေတာင္ဖ်ားက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပဲ ေန႔ေရာ ညပါ တရားအားထုတ္ရင္း သတၱဝါအေပါင္းကုိ အေဝးက ေမတၱာပုိ႔႐ုံကလဲြလု႔ိ ဆရာႀကီး ဘာမွလည္း မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ေရာဂါေတြက ဆန္းလာၿပီ မဟုတ္လား။ သူ႔အဘုိး ဆရာဆုိင္တုိ႔တုန္းက ေရာဂါမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူ႔အေမ ဘြားေရႊျမစ္တုိ႔တုန္းက ေရာဂါမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ။ ဆရာႀကီးေႏွာ ေလ့လာတတ္ကၽြမ္းထားတဲ့ ဓာတ္က်မ္း ေဆးက်မ္းေတြထဲ မပါတဲ့ ေရာဂါဆန္းေတြကုိ သူလည္း ဘာမွန္းမသိေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။
ပဲပဲြစား ကုိစံအုိး ၿမိဳ႕က ကူးလာတဲ့ ေရာဂါဆန္းကုိ ဘာမွန္းမသိလုိ႔ ဆရာႀကီးေႏွာ လက္ေရွာင္ခဲ့တာေတာင္ ခပ္ေကာင္းေကာင္းရယ္။
တစ္ပတ္ေလာက္ေနေတာ့ အဲသည္ပိန္နာနဲ႔ပဲ ကုိစံအုိး ဆုံးသြားရွာတယ္။ ကုိစံအုိးမရွိေတာ့ေပမယ့္ သူ႔ဗီဒီယုိ႐ုံကေတာ့ ျပတုန္း၊ ကုိစံအုိးလုိ ပဲပဲြစား၊ ႏြားပဲြစားဆုိတဲ့ ပဲြစားေတြလည္း ဘုိ႔ကုန္းမွာ တ႐ုန္း႐ုန္း၊ ေရမနီး၊ ကုန္းမနီးေပမယ့္ အခုဆုိ ဘုိ႔ကုန္းရြာကေလးထဲထိ ေထာ္လာဂ်ီေတြ တဝုန္းဝုန္းနဲ႔ ဝင္ထြက္သြားလာလုိ႔ ရေနပါၿပီ။ နဂုိက ဖုန္ထူတဲ့ ရြာကေလးကေတာ့ ဖုန္ေငြ႕ေတြ တလုံးလုံးေပါ့။
အခုေတာ့ ဆရာႀကီးေႏွာ ကုိယ္တုိင္ေတာင္ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ လူႀကီးနာေပါ့။ ကုိစံအုိး အပါအဝင္ ရြာက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သခ်ဳႋင္းထဲ ေရာက္ေနၾကတာ မ်ားလွေပါ့။ အရင္က ပ်င္းစရာေကာင္းတယ္ဆုိတဲ့ သခ်ဳႋင္းက ခုမ်ား အုတ္ဂူတေဖြးေဖြးနဲ႔ပါ။
ဘုိ႔ကုန္းရြာကလည္း စည္ကားလာတာ ၾကာပါၿပီ။ ဗီဒီယုိ႐ုံေတာင္ ေလးငါး႐ုံ ရွိေနပါၿပီ။ ၿမိဳ႕နဲ႔ရြာမ်ား အိမ္ဦးနဲ႔ ၾကမ္းျပင္ကူးလူးေနလုိက္ၾကပုံမ်ား။ ဝတ္တာစားတာလည္း ေျပာင္းကုန္ၿပီ။ ေနတာထုိင္တာလည္း ေျပာင္းကုန္ၿပီ။ ေတြးတာေခၚတာလည္း ေျပာင္းကုန္ၿပီ။
ဘုိ႔ကုန္းရြာမွာ ဆရာဆုိင္၊ ဘြားေရႊျမစ္၊ ဆရာႀကီးေႏွာရယ္လုိ႔ လက္ထက္ဆင္း ေဆးဆရာႀကီးေတြ ရွိခဲ့ဖူးတယ္ဆုိတာေတာင္ ရြာက ေမ့ကုန္ၾကပါၿပီ၊ သစၥာကတိနဲ႔ ေဆးကုတယ္ဆုိတာ သည္ေခတ္ ယုံေလာက္စရာ မရွိေတာ့တာကုိး။
(ဆုထူးပန္ ဆရာေက်ာ္၏ ေလာကီပညာပေဒသာက်မ္းမွ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ရယူပါသည္။)
----------------
ခင္ခင္ထူး
(မႏၲေလးေဆးတကၠသုိလ္ ႏွစ္ (၅ဝ) ေရႊရတု အထိမ္းအမွတ္ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္)
[ ျမန္မာေပ့ခ်္မွ ကူးယူပါသည္။ေပ့ခ်္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment