ကံမၾကံဳ အၾကံကုန္
📒📒📒📒📒
ဆူးငွက္
သည္တစ္ခါေတာ့ ဆုံးျဖတ္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္။ ဟုတ္တယ္။ သည္ပုံအတိုင္း ဆက္သြားလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ စရိတ္ေတြက သိပ္တက္လာၿပီ။ ဒီစရိတ္ကို အမီလိုက္ဖို႔ ဆိုတာက ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ ဝင္ေငြနဲ႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အခုေငြက မတ္တတ္စာေတာ့ ရွိပါရဲ႕၊ တုံးလုံးစာဆိုတာ ေဝလာေဝး။
ပင္ကိုစ႐ုိက္က ခပ္ေအးေအး ေနခ်င္တာပါ။ ကိုယ့္မိသားစု ေလးေယာက္ေတာင္ ႐ႈပ္လွၿပီလို႔ ထင္ေနတဲ့သူ မဟုတ္လား။ အခုမွ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ေတြ႕သူေတြနဲ႔ ႏွစ္ခ်ီၿပီး အတူေနဖို႔ ဆိုတာေတာ့ မစဥ္းစားခဲ့႐ုိး အမွန္။ ကိုယ့္မိသားစု ကိုယ့္အိမ္ အေနအထား ၾကည့္ၿပီး တဒီးဒီး လာစပ္ၾကပါတယ္။ အကုန္လုံးကို ဆလံသ လႊတ္လိုက္တာခ်ည္းပါ။
ခင္ဗ်ားသိတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။ ကိုယ့္အိမ္က အက်ယ္ႀကီးပဲ။ ကိုယ့္မိသားစု ေလးေယာက္က အေပၚထပ္တင္ ကြၽမ္းပစ္ေနလို႔ ရတယ္။ ေအာက္ထပ္ တစ္ထပ္လုံး အားေနတာပဲ။ ကိုယ့္အိမ္ အေနအထားကလည္း ေဈးေခၚေကာင္းတဲ့ အေနအထားပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေတာ္ၿပီ။ ကိုယ့္စာအုပ္ဆိုင္ေလးနဲ႔ပဲ လူတန္းေစ့ေနၿပီ။ ေတာ္ၿပီ။ ဒါက လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးေလးႏွစ္ အေျခအေန၊ သုံးေလးႏွစ္ အေတြးကိုး။
အင္း ... အခုေတာ့ စာအုပ္ဆိုင္ကေလးက တယ္ၿပီး လူတန္းေစ့ေအာင္ မေပးနိုင္ေတာ့ဘူး။ တက္လာတဲ့ စရိတ္ေတြေၾကာင့္ စာအုပ္ဆိုင္ ဝင္ေငြဟာ စာအုပ္အသစ္ကို ပုံမွန္ဝယ္နိုင္ဖို႔ အင္အား မရွိေတာ့ဘူး။ အသစ္ မဝယ္နိုင္ေတာ့ အငွားမလိုက္၊ အငွားမလိုက္လို႔ အသစ္ မဝယ္နိုင္နဲ႔ လုံးခ်ာလိုက္ ေနတာ ၾကာၿပီပဲ။ ဒီဒဏ္ကို တင္းခံၾကည့္တယ္။ အင္း ... ေရရွည္တင္းနိုင္၊ ေတာင့္နိုင္ဖို႔ မလြယ္လွဘူး။ လက္အံေသေနၿပီ။ တစ္ခုခု အမွီရွာမွ ဆက္ရပ္တည္ နိုင္ေတာ့မယ့္ကိန္း။
ကိုယ့္အားနာပုံမ်ိဳး၊ ႏႈတ္နည္းပုံမ်ိဳးနဲ႔ အေရာင္းအဝယ္ လုပ္လို႔လည္း မျဖစ္။ အေပါင္းအသင္း မဆံ့ပုံမ်ိဳး၊ မ်က္ႏွာေျပာင္ မတိုက္ရဲပုံမ်ိဳးနဲ႔ ကန္ထ႐ုိက္ လုပ္လို႔လည္း မျဖစ္။ ကိုင္း ... ဒီေတာ့ စိတ္အက်ဥ္းအက်ပ္ က်ခ်င္ က်ပေစ၊ အေနအထိုင္ က်ဳံ႕ခ်င္ က်ဳံ႕ပေစ၊ ဒီတစ္လမ္းပဲ ရွိေတာ့ ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။
မေန႔က မာရဘင္ ဝင္းထဲက ေဇာ္ေဇာ္ စာအုပ္ငွားရင္း ေျပာကတည္းက ေခါင္းညိတ္မိ လိုက္တယ္။
“အိုေက ... ငွားမယ္၊ မင္းလူေတြ ေခၚခဲ့ေတာ့” ေပါ့။
***
“အဲဒီလိုနဲ႔ သမီးတို႔လည္း ပညာသင္ကတည္းက သူ႔ဆိုင္မွာပါပဲ။ သမီးတို႔က နယ္ကလာၿပီး ပညာသင္ရတာ ဆိုေတာ့ ပညာကိုပဲ ဂ႐ုတစိုက္ ေလးေလးစားစား သင္ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔အေနနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းဆို ဆိုင္ကိုု မ်က္ႏွာလႊဲရေတာ့တာေပါ့။ သမီးတို႔ ဦးစီးၿပီး သုံးႏွစ္ေလာက္ လုပ္ေကြၽး ၿပီးပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ဘဝ ေရွ႕ေရးက ရွိေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္မွာလည္း တစ္သက္လုံး မေနနိုင္ဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ စုေဆာင္းထားတာေလး ထုခြဲ၊ မိဘေဆြမ်ိဳး အေထာက္အပံ့ ယူသင့္တာ ယူၿပီး မႏၲေလးမွာပဲ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ေလး စေထာင္တဲ့ အေနအထားပါ”
ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ထိုင္ေနတဲ့ ကေလးမေလးက ဇာတ္စုံ ခင္းျပေနတယ္။ သူတို႔ဇာတိက မုံ႐ြာနယ္က ျဖစ္ပုံေတြ၊ အေဒၚတစ္ေယာက္ အေထာက္အပံ့နဲ႔ ရန္ကုန္မွာ မိတ္ကပ္ ဆံပင္ အလွျပင္ သင္ပုံေတြ၊ သူတို႔ သင္တဲ့ ဆိုင္မွာပဲ အလုပ္ ဆက္လုပ္ၾကပုံေတြ အစခ်ီၿပီးေတာ့ အခု မႏၲေလးမွာ ဆိုင္ခြဲဖြင့္မွာေတြ အထိေပါ့။ ကေလးမက သြက္သြက္လက္လက္ေလးပဲ။ အ႐ြယ္ကလည္း ဘာရွိဦးမွာလဲ၊ အစိတ္ အလြန္ဆုံးေပါ့။ ထုံးစံအတိုင္း ေခတ္အျပင္အဆင္ ကိုေတာ့ အမီလိုက္ထားတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး။ ဒါေပမဲ့ တယ္ မကလက္လွဘူး။ သူ႔ေဘးမွာ ထိုင္ေနတဲ့ ကေလးမကေတာ့ သူ႔ထက္ ငယ္တယ္။ သူတို႔ အေျပာအရ ဆိုရင္ ညီမ ျဖစ္မယ္။ အဲ ... သူကေတာ့ စကားတစ္ခြန္းမွ ဝင္မေျပာေပမဲ့ အႀကီးမထက္ ပိုၿပီး ရဲတင္းဖ်တ္လတ္ ပုံမ်ိဳး။ အႀကီးမက ဆက္တီမွာ ခပ္က်ဳံ႕က်ဳံ႕နဲ႔ ထဘီေလးကို ဒူးေအာက္ဆြဲကာ၊ ဆြဲကာထိုင္ရင္း စကားေတြ တတြတ္တြတ္ ေျပာေနေပမဲ့ သူမကေတာ့ ဆက္တီေပၚမွာ ဘယ္ဘက္ဒူးေပၚ ညာဘက္ ေပါင္တင္ၿပီး ခပ္ေၾကာ့ေၾကာ့ေလး ထိုင္ေနတယ္။ ခပ္တိုတိုဝတ္ထားတဲ့ ထဘီက သူ႔ဒူးလုံးလုံးေလးကို အနိုင္နိုင္ ဖုံးထားရတာေပါ့။
ၿပီးေတာ့ ဆက္တီ ေနာက္မွီေပၚ ဘယ္ဘက္လက္ကို တင္လို႔။ နဖူးေပၚ ဝဲဝဲက်လာတဲ့ ေရွ႕ဆံပင္ေတြကို ေခါင္းေလး ဆတ္ကာဆတ္ကာ ဖယ္ရင္း အိမ္ရဲ႕ အေနအထားကို မ်က္လုံးကစား ေနတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ သူ႔အစ္မ ေျပာတဲ့စကား တစ္ခြန္းတေလ အေပၚ အသိအမွတ္ျပဳ အတည္ျပဳတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ေခါင္းေလး ညိတ္တတ္ရဲ႕။
အလုပ္လုပ္မွာေတာ့ သူတို႔ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ေပါ့ေလ။ အအုပ္အထိန္းနဲ႔ အေဖာ္အျဖစ္ နယ္က ဘြားေအႀကီးကို ေခၚထားတာတဲ့။ အတူ ပါလာတဲ့ ဘြားေအႀကီးကေတာ့ ဘာမွ ဝင္မေျပာရွာဘူး။ တစ္ခ်ိန္လုံး ေဆးလိပ္ပဲ ဖြာေနတာပါပဲ။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ေတာက ဘြားေအႀကီး တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕ ေခတ္ကိစၥ ဘာသိမွာ မွတ္လို႔။
ဒီေတာ့ သူတို႔ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ရယ္၊ ဘြားေအႀကီးရယ္၊ အကူ ထမင္းခ်က္ တစ္ေယာက္ရယ္ ေပါင္း (၄) ေယာက္ ေနၿပီး အလွျပင္၊ ဆံပင္ညႇပ္ေကာက္ဆိုင္ ဖြင့္ဖို႔ ကိုယ့္အိမ္ ေအာက္ထပ္ကို ငွားၾကတယ္ ဆိုပါေတာ့။ မႏၲေလး အေနအထား၊ မႏၲေလး အတိုင္းအတာနဲ႔ ဆိုေတာ့ အိမ္ငွားခတို႔ စေပၚ ပမာဏတို႔ကို သူတို႔ သေဘာေပါက္ၿပီးပုံ ရပါတယ္။ ေျပာစရာ ရွိတာက ကိုယ့္အိမ္ ေအာက္ထပ္ကို ဘယ္လို အသုံးခ်မွာလဲ၊ ဘာေတြ သုံးခြင့္ ေပးရမွာလဲ၊ ဘယ္လို အထိန္းအကြပ္မ်ိဳး ရွိရမွာလဲ၊ ဘယ္လို စည္းကမ္းေတြ အေပးအယူေတြ လုပ္ရပါ့မလဲေပါ့။
ကိုယ့္ကို စပ္ေပးတဲ့ ေဇာ္ေဇာ္ကလည္း ပြဲစားသာ လုပ္တယ္၊ သူတို႔ကို အိမ္ပို႔ေပး ၿပီးကတည္းက ေဈးခ်ိဳကို ဆိုင္ဖြင့္ဖို႔ ထြက္သြားၿပီ။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ပဲ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ ၾကားဖူးနားဝ ရွိသေလာက္နဲ႔ ညႇိရေတာ့တာေပါ့။ ေနာက္ဆုံး ေျပာၾက ဆိုၾကတာ ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ အိမ္ေအာက္ထပ္ သုံးခန္း မ်က္ႏွာဖြင့္မွာ အေပၚထပ္ ေလွကားဘက္ကို သြားသာ႐ုံ (၄) ေပေလာက္ ခ်န္ၿပီး ကန႔္ေပးရမယ္။ အဲဒီ (၄) ေပက ကိုယ္တို႔ အေပၚတက္ဖို႔၊ ေလွကားသုံးဖို႔ စက္ဘီးထားဖို႔ေပါ့။ ေနာက္ေဖးကေတာ့ ကိုယ္တို႔ လက္ရွိ သုံးေနတဲ့ မီးဖို ေပးရမယ္။ လက္ရွိ သုံးေနတဲ့ ေရေလာင္းအိမ္သာ ေပးရမယ္။ ဒီေတာ့ လြတ္ေနတဲ့ ေနာက္ေဖး အေနာက္ေတာင္ ေထာင့္မွာ ကိုယ္တို႔သုံးဖို႔ ေျမက်င္း ေရေလာင္းအိမ္သာ တစ္လုံး လုပ္ရမွာေပါ့။
ၿပီးေတာ့ ဆံပင္ေကာက္၊ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္မို႔ ေရေပးရမယ္။ ေခါင္းေလွ်ာ္ဖို႔၊ ခ်ိဳးဖို႔၊ သုံးဖို႔ အခန္းေတြထဲမွာ ပိုက္ေတြ ဆင္ေပးရမယ္။ ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆံပင္ေကာက္၊ ညႇပ္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ ပစၥည္းေတြအတြက္ လွ်ပ္စစ္အားေတြ သုံးမယ္ေပါ့။
ႏွစ္ဖက္ လိုခ်င္တာ၊ ေပးနိုင္တာ ညႇိၾကၿပီး ေဈးစကား ေျပာၾကေတာ့ ကိုယ္ဘာမွေတာင္ ေျပာစရာ မလိုပါဘူး။ စေပၚ ရွစ္ေသာင္း၊ လခ ရွစ္ေထာင္နဲ႔ တည့္သြားပါတယ္။ ကိုင္း ... ဘာေျပာစရာ လိုေတာ့လဲ။ ရပ္ကြက္ လူႀကီးေတြေရွ႕ စာခ်ဳပ္ၿပီး ေငြေပးေငြယူ လုပ္ၾက႐ုံ ရွိေတာ့တာေပါ့။ စာခ်ဳပ္ၾကေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း လူမႈေရးအရ၊ ဥပေဒအရ ခြင့္မလႊတ္နိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳး ေပၚရင္ ကိုယ့္ဘက္က ဆက္မထားနိုင္ဘူး ဆိုတာေတာ့ အလုပ္သေဘာ ထည့္ေပးပါတယ္။
စာခ်ဳပ္မွပဲ ဒီညီအစ္မ နာမည္ သိရေတာ့တယ္။
ဝင္းသန္းဦးတဲ့။ ဝင္းသန္းစိုးတဲ့။
ဟုတ္တယ္။ ကိုယ္တို႔ နယ္ဘက္က မွည့္တတ္တဲ့ နာမည္မ်ိဳး။
***
ဘာမွသာ မဟုတ္တာ။
အခန္းကန႔္တာ၊ ေဆးသုတ္တာ၊ မီးဆင္တာ၊ ေရပိုက္သြယ္တာ၊ ျပင္တာဆင္တာနဲ႔ ေငြသုံးေသာင္းခြဲေလာက္ ကုန္သြားပါတယ္။ ေငြျမင္ျပန္ေတာ့ မိန္းမကလည္း ပူဆာတာနဲ႔ တိုရွီဘာ (၁၄) လက္မေလး တစ္လုံး ဝယ္ေပးရတာ ႏွစ္ေသာင္းရွစ္ေထာင္ေလာက္ ေခ်ာသြားေရာ။ ဘာက်န္ေတာ့မလဲ၊ လက္ထဲ တစ္ေသာင္းခြဲေလာက္ က်န္ေတာ့တာေပါ့။ ဒါက ေျခေစာင့္လက္ေစာင့္။
ကဲ ... အိမ္လည္း ျပင္ဆင္ၿပီးၿပီ။ မဦး (ဝင္းသန္းဦး) က ဆိုင္းဘုတ္နဲ႔ ေထာင္ဘုတ္ အပ္ခိုင္းလို႔ ပန္းခ်ီဆရာဆီ အပ္ေပးရတယ္။ ဖလာဝါရီ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး ဆံပင္အလွျပင္တဲ့။ ေထာင္ဘုတ္ မွာေတာ့ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး ဆံပင္ညႇပ္၊ ဆံပင္ေကာက္၊ ဆံပင္ေျဖာင့္၊ ဆံပင္ေပါင္းတင္၊ တစ္ကိုယ္လုံး ေပါင္းတင္၊ မ်က္ေတာင္ေကာ့၊ မ်က္ခုံးကို စက္ျဖင့္ထိုး၊ ေျခသည္း လက္သည္း ျပဳျပင္၊ ေခတ္မီေသနတ္ျဖင့္ နားေဖာက္၊ ေခတ္မီ စက္ကိရိယာျဖင့္ အေၾကာျပင္ ဆိုၿပီး ေရးခိုင္းတယ္။ လား လား စုံလိုက္တဲ့ အတတ္ပညာေတြပါလား။
ဆိုင္ကိုေတာ့ ကဆုန္လဆန္း (၈)ရက္ေန႔မွာ စဖြင့္မယ္လို႔ မဦးက ေျပာပါတယ္။ သည္တစ္ခါေတာ့ အဘြား လုပ္သူက သူ႔ေျမး ဖတဆိုးေလးေတြ အ႐ြယ္နဲ႔မလိုက္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ၾကရတာမို႔ ႏွမေလးေတြလို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔၊ ၾကည့္႐ႈဖို႔၊ ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာလို သေဘာထားဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ကိုယ္ကလည္း စိတ္ခ်ပါေပါ့၊ ဒီရပ္ကြက္ အေနနဲ႔လည္း မႏၲေလး ႐ြာေနျပည္ထိုင္ ရပ္ကြက္မို႔ အစစ စိတ္ခ်ဖို႔ ေျပာျပရပါတယ္။
လဆန္း (၈)ရက္ ဥပုသ္ေန႔မွာ ဆိုင္စဖြင့္တယ္။ ဆိုင္ဖြင့္ပြဲမွာ ဘုန္းႀကီး (၃) ပါး ဆြမ္းေကြၽးတယ္။ ရပ္ကြက္ လူႀကီးေတြ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ ဖိတ္ေပးလိုက္ရတယ္။
အဲ ... မဦးတို႔ မိတ္ေဆြေတြလည္း လာၾကတယ္။ အမယ္ ... သူ႔မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း ေတြကလည္း ေတာ္႐ုံတန္႐ုံေတာ့ မဟုတ္ၾကဘူး။ သိသေလာက္ေတာ့ မႏၲေလးက စားပြဲ႐ုံပိုင္ရွင္ေတြ၊ ဟိုတယ္ပိုင္ရွင္ေတြ ခ်ည္းပဲ။ ဒီေခတ္ “ကေလး” ေတြ မ်က္စိေပါက္ သိပ္ပြင့္ၾကတယ္။ ဒီအ႐ြယ္နဲ႔တင္ပဲ အခုလို က်ယ္က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္ ေပါင္းနိုင္ၾကတာ ပါကလား။
ဆိုင္ထဲက ဖြင့္ထားတဲ့ ကက္ဆက္သံက လာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြရဲ႕ စကားသံေတြ ၾကားက အျပင္ကို တိုးထြက္လာတယ္။
“တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ သိန္းေက်ာက္ရရင္ ေလာပန္းျဖစ္ၿပီေပါ့၊ အၾကံကုန္ရင္ သံတိုင္ေရာင္း ...”
***
အက်ိဳးေပးတယ္ ေခၚမလား၊ လက္ရာေကာင္းတယ္ ေခၚမလား၊ မဦးတို႔ဆိုင္မွာ စဖြင့္ကတည္းက လူမျပတ္ဘူး။ စာအုပ္ဆိုင္ ဖြင့္တုန္းက အလြန္ဆုံးစည္လွ စက္ဘီး ေလးငါးေျခာက္စီးသာ ရွိတဲ့ ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕လည္း စာအုပ္ဆိုင္ပိတ္၊ မဦးတို႔ဆိုင္ ဖြင့္ပါမွ ပါဂ်ဲ႐ုိးေတြ၊ အက္စ္အီးေတြ၊ ဗင္ေတြ၊ စူပါဆလြန္းေတြ၊ ဘဲေခါင္းစိမ္းေတြ၊ ေ႐ႊေရာင္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ညဆို (၁၁) နာရီေက်ာ္မွခ်ည္း မဦးတို႔ ဆိုင္ပိတ္ရတယ္။
ကိုယ္တို႔ မိသားစုကေတာ့ စာအုပ္ဆိုင္အလုပ္ မရွိကတည္းက ညစာ စားေသာက္ၿပီး တစ္ခါတည္း အေပၚတက္ၾကတယ္။ မိန္းမကလည္း တီဗြီမွာ ေရာင္စုံမ်ဥ္းက်ားႀကီးေတြ လာကတည္းက ထိုင္လိုက္တာ အစီအစဥ္ၿပီးထိ ေန႔တိုင္း။ ကိုယ္လည္း ပ်င္းရင္ တီဗြီ ထၾကည့္ခ်င္ ၾကည့္၊ ရွစ္နာရီ ဆယ့္ငါး ေရဒီယို နားေထာင္ခ်င္ေထာင္၊ စာအုပ္ဖတ္ခ်င္ ဖတ္နဲ႔ မဦးတို႔ဆိုင္ စဖြင့္တဲ့ ေန႔ကစၿပီး အိမ္ေအာက္ေတာင္ မေရာက္ျဖစ္ပါဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ အိမ္ငွားခေလးက ကိုယ့္မိသားစု စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔အျပင္ လစဥ္ စုနိုင္ ေဆာင္းနိုင္ၿပီး ခုလို ေအးေအးသက္သာ ေနနိုင္ေတာ့ မဆိုးဘူး ေျပာရမွာေပါ့။ ဒီၾကားထဲ မဦးတို႔ အလုပ္ျဖစ္တာ ျမင္ေနရေတာ့ ဝမ္းသာရတာ ေပါ့ေလ။
သူတို႔ အလုပ္ျဖစ္ပုံကလည္း ကိုယ္က အိပ္ရာထ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးလို႔ တံခါးဖြင့္ခါစ ရွိေသး၊ အိမ္ေရွ႕မွာ ေစာင့္တဲ့ ဧည့္သည္က ေစာင့္ေနၿပီ။ တစ္ရက္ကမ်ား ဘယ္အခ်ိန္က ေရာက္ေနၾကသလဲ မသိဘူး။ တံခါးဖြင့္လိုက္ေတာ့ အိမ္ေရွ႕မွာ ကားႏွစ္စီး ေရာက္ေနၿပီ။ ဟို ... ေတာင္ေပၚက ဆင္းလာတဲ့ကားေတြ ေနမွာ။ ဟိုင္းလတ္ ႏွစ္စီးရဲ႕ ေဘာ္ဒီ တစ္ခုလုံးလည္း နဂိုေဆးေရာင္ မျမင္ရေတာ့ဘူး။ ေျမနီေတြ၊ ႐ႊံ႕ေတြ၊ ဖုန္ေတြနဲ႔။ ကားေပၚမွာလည္း အထုပ္အပိုးေတြ အျပည့္။ အထုပ္အပိုးေတြ ေပၚမွာလည္း လူသုံးေလးေယာက္က ခရီးပန္းလာတဲ့ ပုံမ်ိဳး ပိုးလိုးပက္လက္ အိပ္လို႔။ တံခါးအဖြင့္ ကိုယ့္ကိုျမင္ေတာ့ ကားေခါင္းခန္းကလူက စီးကရက္ဖြာရင္း ရယ္ျပတယ္။ မဦးတို႔အခန္း ေမးေငါ့ၿပီး မဖြင့္ေသးဘူးလားတဲ့။ ကိုယ္က ဖြင့္ေတာ့မွာပါ၊ သူတို႔ညက ဆိုင္ပိတ္တာ ေနာက္က်ပုံ ရတယ္၊ ခဏ ေစာင့္ပါလို႔ ေျပာရတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ ဆင္းတာလား၊ တက္တာလား မသိဘူး။ ေဝါ ... ေဝါ ... ေဝါနဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံသံ ၾကားေတာ့ ကားေနာက္ခန္းက အိပ္ေနတဲ့လူေတြ လူးလဲထၿပီး အံ့အားတသင့္နဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံကို ေမာ္ၾကည့္ၾကပါေရာလား။ ဪ ... အေတာ္ေခါင္တဲ့ ေနရာက လူေတြ ေနမွာလို႔ ေတြးမိေသးရဲ႕။ အံမယ္ ... အဲဒီလို လူေတြက မဦးတို႔ဆိုင္ကို သိေနတာ ေတြးမိျပန္ေတာ့ ပိုအံ့ဩရတာေပါ့။
ခဏေနေတာ့ မဦးတို႔ ဆိုင္ဖြင့္တယ္။
ကဲ ... အဲဒီေန႔ မနက္တင္ ညႇပ္၊ ေလွ်ာ္ ငါးေယာက္ေလာက္ ဝင္ေတာ့ အနည္းဆုံး ေငြတစ္ေထာင္ေက်ာ္ ေဈးဦးေပါက္ၿပီ။ ဆိုင္ထဲကလည္း ဧည့္သည္ အသံေတြနဲ႔အတူ ကက္ဆက္သံေလး ၾကားရၿပီ။
“ဘဝသံသရာရဲ႕ အလယ္မွာ ...
ဆင္းရဲသူရယ္ ... ခ်မ္းသာသူရယ္
အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္ ...
ကံမၾကံဳေသးလို႔ သံတိုင္ကိုင္ၿပီး ေက်ာက္တူးရတာ
အထင္ေတာ့ မေသးပါနဲ႔ ...”
***
( ဇာတ္သိမ္းဆက္ရန္) ⬇⬇⬇
No comments:
Post a Comment