#ဧရာ၀တီပံုျပင္ –
#ဂ်ဴး
Among the many rivers of Myanmar, the Ayeyarwaddy River (formerly known as Irrawaddy River) is the most important and by far the largest. An about 1,550 km (960 miles) long, with a total drainage area of about 158,700 square miles (411,000 square km), the river also serves as a commercial waterway to the whole nation stretching from the north to the south before meeting the Andaman Sea. People believed that the name “Ayeyarwaddy” meaning “elephant river” came from a Sanskrit word airavati”.
ကေလးမ်ားသည္ လူႀကီးမ်ားထက္ပုိ၍ စိတ္ကူးယဥ္ တတ္ၾကသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လူႀကီးမ်ားထက္ပုိ၍ စိတ္ကူးဥာဏ္ကြန္႔ျမဴးတတ္ၾကသည္ဟု ဆုိရပါလိမ့္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ကေလးတုိ႔၏ အိပ္မက္သည္ လူႀကီးတုိ႔၏ အိပ္မက္ထက္ပုိ၍ လွပဆန္းၾကယ္ေလ့ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ကေလးတုိ႔၏ အိပ္မက္ကုိ လက္မခံႏုိင္ေသာ လူႀကီးမ်ားက ရယ္ေမာကာ ေမ့ေပ်ာက္ပစ္လုိက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အေဖကေတာ့ အျခားလူႀကီးမ်ားလုိ သား၏ အိပ္မက္ကုိ မေမ့ႏုိင္ခဲ့ေပ။
*****
သားသည္ အိပ္မက္ထဲမွာ သူ႔လက္ႏွစ္ဖက္မွာ အေတာင္ႏွစ္ဖက္အျဖစ္ေျပာင္းလဲသြား၏။ ထုိေတာင္ပံမ်ားျဖင့္ ေလကုိခတ္ယူ၍ ေကာင္းကင္သုိ႔ တစ္ရွိန္ထုိး ပ်ံ၀ဲျမင့္တက္သြားၿပီး တိမ္ေတြ၏ အေပၚမွာ ငွက္တစ္ေကာင္လုိပင္ ေတာင္ပံျဖန္႔၀ဲရင္း ေလဟုန္စီးလ်က္ရွိသည္။ သား၏ ေအာက္ဘက္သုိ႔ ငုံ႔ၾကည့္လုိက္ေသာအခါ ပါးလႊာႏူးညံ့ေသာ တိမ္ေငြ႔တန္းမ်ားကုိ ထြင္းေဖာက္ၿပီး လွပေသာ ျမစ္ႀကီးတစ္စင္းသည္ ရွည္လ်ားစြာ၊ ညင္သာစြာ စီးဆင္းလ်က္ရွိသည္။ ျမစ္ေရ၏ အေရာင္သည္ ခါတုိင္းလုိ ညိဳညစ္ညစ္ရႊံ႕ေရာင္မဟုတ္။ ေတာင္တန္းေတြ၏ အေရာင္လုိ၊ ေကာင္းကင္၏ အေရာင္လုိျပာလဲ့လ်က္ရွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိျမစ္သည္ ဧရာ၀တီျမစ္ျဖစ္သည္။ ေနာက္က်ိေသာအေရာင္မဟုတ္ဘဲ ျပာလဲ့ေနေစကာမူ ဒါဟာ ဧရာ၀တီျမစ္ဟု ေသခ်ာသည္။
ေဖေဖကၿပံဳးလ်က္ “သားက ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ဧရာ၀တီမွန္း သိသလဲ”ဟု ေမး၏။ သားထံမွ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေျဖတုိ႔ထြက္လာႏုိင္ေၾကာင္း အေဖေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးျဖစ္သည္။
“သိတာေပါ့အေဖရဲ႕၊ ေအာက္မွာ စစ္ကုိင္းတံတားႀကီးကုိပါ ျမင္ရတာကုိး။ တံတားႀကီးက ေကာင္းကင္ေပၚက ၾကည့္ေတာ့ မႈန္မႈန္ေသးေသးေလး အေဖရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါ စစ္ကုိင္းတံတားပဲ။ ဒီေတာ့ ဒါဧရာ၀တီေပါ့” ဟူေသာ အေျဖမ်ဳိး။
သုိ႔မဟုတ္…
“ဒု႒၀တီျမစ္စီး၀င္တဲ့ ေနရာေလးကုိ က်ေနာ္ မွတ္မိေနတယ္ေလ အေဖရဲ႕။ အင္း၀ကုိလည္း ျမင္ရတယ္။ ဒီေတာ့ ဒါဧရာ၀တီေပါ့” ဟူေသာ အေျဖမ်ဳိး။
သုိ႔မဟုတ္…
“သေျပတန္း ခံတပ္ႀကီးကို ေသးေသးကေလးျမင္ေနရတာပဲ အေဖရဲ႕။ ဒါဧရာ၀တိမဟုတ္လုိ႔ ဘာလဲ” ဟူေသာ အေျဖမ်ဳိး။ စသည္ျဖင့္ သားေရာက္ဖူးေသာ ဧရာ၀တီပတ္၀န္းက်င္က တည္ၿမဲေနေသးသည့္ ႀကီးမားထင္ရွားေသာ အရာ၀တၱဳမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ဆက္စပ္၍ သားေျဖလိမ့္မည္ဟု ထင္ခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ ကေလးမ်ားသည္ လူႀကီးမ်ားေတြးသလုိ ဘယ္ေတာ့မွ် မေတြးၾကေပ။
“အိပ္မက္ထဲမွာ ေရစီးသံကုိ က်ေနာ္ေကာင္းကင္ေပၚကေတာင္မွ ၾကားေနရတယ္ အေဖ။ ဧရာ၀တီျမစ္ရဲ႕ ေရစီးသံကုိ က်ေနာ္ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိတာေပါ့ အေဖရဲ႕။ ဒါဧရာ၀တီေပါ့”
အေဖသည္ၿပံဳးလ်က္ သား၏ ပခုံးကုိလက္သီးျဖင့္ မနာက်င္ေအာင္ ခပ္ဖြဖြထုိးလုိက္ေလသည္။
ထုိအိပ္မက္မွ ႏုိးၿပီးေနာက္… နံနက္မုိးေသာက္ေသာအခါ သားသည္ ဘုရားစင္၏ ေရွ႕မွာ ဒူးတုပ္ကာ က်ဳံ႕က်ဳံ႕ေလးထုိင္လ်က္ အေတာင္ပံႏွစ္ဖက္ ရရွိဖုိ႔အေၾကာင္း ဘုရားထံမွာ ဆုေတာင္းခဲ့၏။
“ေတာင္ပံရရင္ သားက ဘာလုပ္မွာလဲကြ” အေဖက ေမးၾကည့္သည္။
“ဧရာ၀တီျမစ္ကုိ ဟုိး အစျမစ္ဖ်ားကေန ဟုိးေအာက္ဘက္ ပင္လယ္ထဲအထိ စီး၀င္သြားတာကုိ မုိးေပၚကေနပ်ံၿပီး လုိက္ၾကည့္ဖုိ႔ေပါ့ အေဖရ”
ကေလးတစ္ေယာက္၏ အေတြးသည္ လူႀကီးအေတြးထက္ ပုိ၍ ႐ုိးသားသန္႔စင္စြာ အျပစ္ကင္းသည္။ သားကုိယ္ခႏၶာမွာ အေတာင္ပံေတြ ေပါက္လာဖုိ႔ဟူေသာ ဆုေတာင္းသည္ သားရဟတ္ယာဥ္တစ္စီး ပုိင္ဆုိင္ဖုိ႔ ဟူေသာ ဆုေတာင္းထက္ ပုိ၍နီးစပ္စြာ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိသည္ဟု သားကထင္ေနေလသည္။
ဧရာ၀တီျမစ္အေပၚမွာ ထူးျခားေသာ စြဲလမ္းမႈျဖင့္ ခ်စ္ခင္တြယ္တာလ်က္ရွိေသာ သား၏စိတ္ကုိ အျခားသူမ်ား နားမလည္ႏုိင္ေသာ္လည္း အေဖကေတာ့ ႏွလုံးသားထဲမွ နင့္သည္းစြာ နားလည္ေနသည္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ သားလူမွန္းသိတတ္စအရြယ္ကတည္းက ဧရာ၀တီျမစ္ကုိ သားရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ လာေအာင္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးခဲ့သူသည္ အေဖကုိယ္တုိင္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။
*****
သားအသက္ ၂ႏွစ္အရြယ္တြင္ အေဖစတင္မိတ္ဆက္သင္ၾကားေပးခဲ့ေသာ ေဒသႏၲရပထ၀ီသည္ ဧရာ၀တီျမစ္အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ အိမ္ေနာက္ေဖးကျပင္၏ ၀ါးၾကမ္းခင္း ခ႐ုိးခယိုင္ေပၚမွာ ယုိင္တိယိုင္ထုိး လမ္းေလွ်ာက္ခါစ ဘ၀တည္းက သားသည္ ဧရာ၀တီျမစ္ကုိ ျမင္ျမင္ေနရသည္။ ဧရာ၀တီျမစ္ေပၚမွာ သြားလာေနၾကေသာ ေဖာင္မ်ား၊ ေလွမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္သေဘၤာမ်ားကုိ ျမင္ျမင္ေနရသည္။ အေမခါးထစ္ခြင္ ခ်ီးပုိးရသည့္ အရြယ္ကတည္းက သားသည္ ဧရာ၀တီျမစ္ေရကုိ ခ်ဳိးဖူးခဲ့သည္။ မိဘမ်ားအလစ္တြင္ ျမစ္ထဲဆင္းရန္ ႀကိဳးစားမွာစိုးေသာ အေမက ၿခိမ္းေျခာက္ထားသည့္ စကားအရ သားသည္ ေရနစ္ေသဆုံးျခင္း ဟူေသာ အျဖစ္ကုိ နားလည္သိတတ္ခဲ့႐ုံမွ်မက ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ခဲ့ဖူးသည္။ သား ျမစ္ေရကုိ မေၾကာက္ရန္ အေမက အားေပးခဲ့ရ၏။
ဧရာ၀တီျမစ္သည္ ေဖေဖ့သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဧရာ၀တီျမစ္သည္ သား၏ သူငယ္ခ်င္းလည္း ျဖစ္သည္။ သားအဘုိးလက္ထက္ကတည္းက ဧရာ၀တီျမစ္သည္ ဘုိးဘုိးသူငယ္ခ်င္းလည္းျဖစ္သည္။ အဘုိးႏွင့္အေဖသည္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းပါးတြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့သည္။ ဧရာ၀တီျမစ္ျဖင့္ အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းခဲ့သည္။ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင့္ သား ထမင္းစားေနရသည္။ သားကသာ ျမစ္ကုိ ခင္မင္ရင္းႏွီးမည္ဆုိလွ်င္ ျမစ္သည္ သားကုိ ျပန္လည္ခင္မင္ရင္းႏွီးလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ျမစ္သည္ လူတုိ႔ကုိ သူ႔သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း တစ္ဆင့္ခ်င္းသာ လက္ခံေလ့ရွိသည္။
သား ၃ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ အေဖက သားကုိ ေရးကူးသင္ေပးသည္။ ၄ႏွစ္သား အရြယ္တြင္ ငါးမွ်ားသင္ေပးသည္။ ၅ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ ေလွာ္တက္ ခပ္ေသးေသးတစ္ေခ်ာင္း ျပဳလုပ္ေပးၿပီး ေလွေလွာ္ သင္စျပဳသည္။ ၆ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ ေက်ာင္းအားရက္မ်ား၌ အေဖသြားေလရာ အေဖ့ေလွေပၚ သား လုိက္ပါခြင့္ ရခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ျမစ္သည္ သား၏ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ ေလွ၀မ္းထဲမွာ ထုိင္လုိက္ရင္း သားလက္ကုိေရျပင္ထဲ အသာႏွစ္၍ ထားသည့္အခါ လက္ကုိ က်ီစယ္သလုိ မြမြညင္သာ တုိးတုိက္ေလ့ရွိေသာ ဧရာ၀တီျမစ္ေရသည္ သားအား ရင္းႏွီးစြာ စကားဆုိေနသလုိပင္ ျဖစ္သည္။ ေလွာ္တက္ေသးေသးျဖင့္ ေလွကုိ ကူညီေလွာ္ခတ္ေနသည့္အခါ တက္ေရထဲက်သံ၊ ေရထဲမွာ ၀ုိက္၍ ေလွာ္ခတ္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာေသာအသံ၊ တက္ကုိ ေမွာက္ယူလုိက္ေသာအခါ တက္၏ ေရစက္ လက္ကေရျပင္ေပၚ က်သြားေသာ အသံ ထိုအသံမ်ားေအာက္မွာေတာ့ ဧရာ၀တီသည္ သား၏ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ျမင္ေနရေသာ ဧရာ၀တီႏွင့္အတူ မျမင္ရေသးေသာ ဧရာ၀တီကုိပါ သားရင္းႏွီးလာေစသည့္ အေၾကာင္းကေတာ့ အေဖေျပာေျပာ ျပတတ္သည့္ အိပ္ရာ၀င္ ပုံျပင္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အေဖသည္ သားကုိ စိတ္ကူးယဥ္ပုံျပင္မ်ား မေျပာျပခ်င္။ မင္းသားေလးႏွင့္ မင္းသမီးေလးကုိ အေဖ စိတ္မ၀င္စား။ ထုိ႔အတူ ဘုရင့္ေနာင္တုိ႔ က်န္စစ္သားတုိ႔အေၾကာင္းလည္း အေဖေရေရရာရာ မသိ။ သိသည္က ဧရာ၀တီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေဖသည္ သားကုိ ဧရာ၀တီ၏ အစမွ အဆုံးထိေအာင္ ေဒသႏၲရဗဟုသုတအျဖစ္ ေျပာေျပာျပတတ္သည္။ အေဖ၏ ဧရာ၀တီပုံျပင္ကုိ နားေထာင္ရင္း ဧရာ၀တီ၏ ျမစ္ေရစီးသံကုိ သားမ်က္ေတာင္မ်ား တျဖည္းျဖည္းစင္းကာ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ရေလသည္။
သူတုိ႔စိတ္၀င္စားေသာ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ကုိ ထပ္ကာထပ္ကာ နားေထာင္၍ အားမရေသာစိတ္သည္ ကေလးတုိင္းမ်ာရွိသည္။ အေဖသည္ ဧရာ၀တီအေၾကာင္း သားကုိ ပါးစပ္ေညာင္း၍ အာေျခာက္သည္အထိ ထပ္ကာထပ္ကာ ေျပာျပရသည္။
“လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ ေလာက္တုန္းက…”
အေဖ့ပုံျပင္သည္ သူမ်ားေတြလုိ “ဟုိးေရွးေရွးတုန္းက…”ဟု ဘယ္ေတာ့မွ် မစခဲ့ေပ။ အေၾကာင္းမွာ ထုိအျဖစ္အပ်က္သည္ ေရွးတုန္းက အျဖစ္အပ်က္မဟုတ္။ လြန္ခဲ့သည္ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔က တကယ္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ပုံျပင္ျဖစ္သည္။
“သူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္ရွိတယ္။ တစ္ေယာက္က သစ္ခုတ္သမား၊ တစ္ေယာက္က တံငါသည္၊ တစ္ေယာက္က သစ္ေဖာင္ဆြဲသလား၊ တစ္ေယာက္က ကူးတုိ႔သမားေပါ့”
“ကူးတုိ႔သမားက အေဖေနာ္”
“ေအးေပါ့ကြ”
“သစ္ခုတ္သမားဆုိတာ ဘာလဲ အေဖ”
“မင္းက သိၿပီးသားကုိ ေမးခ်င္ေသးတာကုိးကြ။ သစ္ခုတ္သမားဆုိတာ သစ္ပင္ႀကီးေတြကုိ ပစ္စည္ေအာက္ေျခကေန ပုဆိန္ႀကီးနဲ႔ လႊဲလႊဲခုတ္ျဖတ္ၿပီး ေျမေပၚကုိ ၀ုန္းခနဲက်သြားေအာင္ ၿဖိဳပစ္ေပးရတဲ့ လူေပါ့ကြာ”
“သူက ခြန္အားေကာင္းတာေပါ့ေနာ္”
“ေအးေပါ့ကြ.. ဘယ္ေလာက္ျမင့္တဲ့ အပင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေလာက္ လုံးပတ္ကုတ္တဲ့ အပင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေလာက္ မာေက်ာတဲ့ လုံးပတ္တုတ္တဲ့ အပင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေလာက္ မာေက်ာတဲ့ သစ္ပင္ျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ပုဆိန္နဲ႔ထိရင္ လဲက်ရတာပဲ။ သူေပါ့ကြ၊ အေဖတုိ႔ ဧရာ၀တီကုိ စုန္ဆင္းဖုိ႔ျပင္ေတာ့ အေဖ့ေလွအတြက္ သစ္ေတြကုိ ေရြးခုတ္ေပးခဲ့တာ သူေပါ့”
သုိ႔ေသာ္ ဧရာ၀တီကုိ စုန္ဆင္းသည့္ကိစၥကုိ ကာလၾကာရွည္စြာ ကန္႔ကြက္ေနခဲ့သူမွာ သစ္ခုတ္သမား ပင္ျဖစ္သည္ဟု သားသိထားသည္။ သစ္ခုတ္သမားသည္ ဧရာ၀တီ၏ အေၾကာင္းကုိ ေဖေဖတုိ႔ေလာက္ မသိေပ။ ဧရာ၀တီသည္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းလည္း မဟုတ္ေပ။
“သူ႔ သူငယ္ခ်င္းက ဘယ္သူလဲ အေဖ”
သားက သိၿပီးသားအေၾကာင္းကုိ လူလည္က်စြာ ထပ္သိခ်င္ေသးေတာ့ အေဖက မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ျပ၏။
“သစ္ေတာေပါ့ကြ။ သစ္ေတာထဲမွာ သူဘယ္ေတာ့မွ လမ္းေပ်ာက္မသြားဘူး။ ေတာထဲမွာ ေက်းငွက္တိရစၧာန္ေတြ သစ္ကုိင္းေတြရဲ႕ အသံကုိ နားေထာင္ၿပီး ဘယ္နားမွာ က်ားရွိတယ္၊ ဘယ္နားမွာ ဆင္႐ုိင္းေတြ စုေနၾကတယ္ဆုိတာ သိ႐ုံမကဘူး။ ဘယ္ေတာ့ေလတုိက္မယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ မုိးရြာမယ္ဆုိတာေတာင္ သိတယ္။ သူ႔နားကလည္း သိပ္ပါးတာ။ အေ၀းက သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြေပၚမွာ ဖြဖြနင္းလာတဲ့ ေျခသံဟာ သမင္လား ဆက္လား သူ႔နားက ခြဲျခားၿပီးသိတယ္။ သူလမ္းေလွ်ာက္ရင္လည္း သိပ္ညင္သာတယ္။ ေျခသံလုံေအင္ အေဖတုိ႔ အားလုံးထဲမွာ သူတစ္ေယာက္ပဲ ထိန္းၿပီး လမ္းေလွ်ာက္တတ္တယ္”
သားသည္ အေဖ့သူငယ္ခ်င္းသူရဲေကာင္းကုိ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္ကာ ေက်နပ္အားရလ်က္ရွိသည္။ ဆံပင္ရွည္ရွည္လိမ္လိမ္ေကာက္ေကာက္၊ မုတ္ဆိတ္က်င္စါယ္ဖားလ်ားႏွင့္ လက္ေဖာင္းလက္ဖ်ံတုတ္ခုိင္ကာ သန္စြမ္းမာေက်ာေသာ သစ္ခုတ္သမား၏ သြင္ျပင္သည္ သား အာ႐ုံထဲ၌ အားက်စရာပင္ျဖစ္သည္။
အေဖတုိ႔ေလးေယာက္သည္ ဧရာ၀တီကုိ စုန္ဆင္းဖုိ႔ စိတ္ကူးရၿပီးသည့္ေနာက္ ႏွစ္ႏွစ္တိတိ အခ်ိန္ယူခဲ့ ရ၏။ ရိကၡာအတြက္ ျပင္ဆင္ရန္၊ အထက္ပုိင္းျမစ္၏ ေရစီးႏွင့္ ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားကုိ ခံႏုိင္မည့္ ေလွတစ္စင္း ရရွိရန္၊ ေရစီးေၾကာင္းမ်ား ၀ဲဂယက္မ်ားကုိ ေလ့လာရန္ျဖစ္သည္။ ျမစ္၏ အထက္ပုိင္းကုိ အေဖ့ထက္ပုိ၍ ကၽြမ္းက်င္သူမွာ သစ္ေဖာင္ဆြဲသမားျဖစ္၏။ ေရႊလီျမစ္ေဘးက ေခ်ာင္းငယ္ေျမာင္းငယ္မ်ားထဲမွ သစ္လုံးမ်ားကုိ ေရႊလီျမစ္ထဲေရာက္ေအာင္၊ ေရႊလီျမစ္ထဲမွ သစ္ေဖာင္မ်ားကုိ ဧရာ၀တီျမစ္ထဲေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေပးရသူမွာ သစ္ေဖာင္ဆြဲသမားျဖစ္သည္။
“ေဟာဒီ ေရႊလီျမစ္ရဲ႕ ေလးပုံတစ္ပုံဟာ ေရေတြ မဟုတ္ဘူး။ ငါတုိ႔ရဲ႕ ေခၽြးေတြ”
ေမးေစ့ႏွင့္ လည္ပင္းမွ ေခၽြးမ်ားကုိ လက္ျဖင့္သပ္ခ်ရင္း သူမၾကာခဏ ေအာ္ဟစ္ေပါက္ကြဲေလ့ရွိသည္။ အထက္ပုိင္း ဧရာ၀တီျမစ္ဖ်ားသည္ သူ၏ ဧရာ၀တီျဖစ္သည္။
“ဧရာ၀တီျမစ္ရဲ႕ အစဟာ ဘယ္ေနရာလဲကြာ”
အေဖက သားကုိဖ်တ္ခနဲ ေမးခြန္းထုတ္လွ်င္ သားခ်က္ခ်င္း အေျဖေပးႏုိင္၏။
“ျမစ္ဆုံေပါ့ အေဖ။ ျမစ္ဆုံမွာ ဧရာ၀တီက တိမ္တိမ္ေလး…။ ျမစ္ျပင္ၾကမ္းခင္းက ေက်ာက္တုံးအေခ်ာေတြ။ ျမစ္ေရက က်ေနာ္တုိ႔ ဧရာ၀တီလုိ မေနာက္ဘူး။ ၾကည္ေနတာ။ က်ဳံးကလာတဲ့ ေရထက္ ၾကည္တယ္။”
သားအေျဖကုိ တစ္ခါတစ္ခါ အေဖက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္လက္ခံ၏။ တစ္ခါတစ္ခါက်ေတာ့ သားကုိ ဉာဏ္စမ္းခ်င္သည္။
“ဒါေပမဲ့ ျမစ္ဆုံက ေရေၾကာင္းခရီးအစမွ မဟုတ္ဘဲကြ။ အေဖေမးတာက ေလွသေဘၤာေတြ သြားႏုိင္တဲ့ ဧရာ၀တီရဲ႕ အထက္ အဖ်ားအက်ဆုံ့း နယ္နိမိတ္ကုိေျပာတာ”
ထုိေမးခြန္းကုိေျဖေသာ သား၏ အေျဖသည္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပုိမုိျပည့္စုံၿပီး ပုိမုိ၍ ပထ၀ီ၀င္ ဆန္လာသည္။
“မုိးရာသီမ်ာဆုိရင္ ျမစ္ႀကီးနား၊ ေႏြရာသီမွာဆုိရင္ ဗန္းေမာ္ေပါ့ အေဖ”
သုိ႔ေသာ္ အေဖတုိ႔ေလွသည္ သႀကၤန္အၿပီး ေႏြရာသီ တစ္နံနက္ခင္းမွာပင္ ျမစ္ႀကီးနားဆီမွ စတင္ စုန္ဆင္းလာခဲ့သည္။ ေရခဲေတာင္ေတြဆီမွ စတင္စီးဆင္းေပါင္းဆုံခါစ ေရျပင္သည္ ေႏြနံနက္ခင္းတြင္ ေအးစိမ့္လြန္း၍ လက္ဖ်ားေတြ က်င္လာသည္အထိျဖစ္သည္။ ဧရာ၀တီ၏ ေရစီးသံသည္ ခပ္သြက္သြက္တိးေသာ မယ္ဒလင္သံလုိပင္ လ်င္ျမန္၏။ တစ္ခါတစ္ခါ ေျပျပစ္ၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ ၾကမ္းတမ္းဆူညံသည္။ ျမစ္ကမ္းတစ္ဖက္ ေတာင္ကုန္းကမ္းပါးေတြမွာ ငွက္မ်ဳိးစုံ၏ အသံစာစာကုိ ၾကားရသည္။ ေတာေကာင္ကေလးမ်ား ေျပးလႊားသံကုိ ၾကားရသည္။ ေကာင္းကင္မွာ မႈန္မိႈင္းလ်က္ရွိ၏။ ေရျပင္သည္ကား အနည္းငယ္မွ်ပင္ မေျပျပစ္ဘဲ ေရေၾကာင္းက်ဥ္းက်ဥ္းတြင္ ေလွသည္ လႈပ္ခါယမ္းလ်က္ ရွိေလသည္။ ျမစ္သည္ အေကြ႔အေကာက္မ်ားလာသျဖင့္ အေဖတုိ႔ေလးေယာက္လုံးသည္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ အာ႐ုံမထားႏုိင္။ သစ္ခုတ္သမားသည္ပင္ ေလွေပၚမွာ သတိအေနအထားျဖင့္ ေတာင့္တင္းလ်က္ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ သစ္ေဖာင္ဆြဲ သမားသည္ ဤျမစ္ေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ သူသည္ အထက္ျမစ္ေၾကာင္းတြင္ ဇာတ္လုိက္ျဖစ္၏။ အေဖ့တုိ႔အားလုံး သူ႔အမိန္႔ကုိ နာခံရသည္။ သူသည္ အထက္ျမစ္ေၾကာင္းတြင္ ဇာတ္လုိက္ျဖစ္၏။ အေဖတုိ႔ အားလုံး သူ႔အမိန္႔ကုိ နာခံရသည္။ သူသည္ ပဲ့ကုိင္ႏုိင္နင္းလွသည္။ ေရ၀ဲဂယက္ကုိ သူေရွာင္တိမ္းႏုိင္သည္။ ထြင္းေဖာက္ျဖတ္ေက်ာ္ရဲသည့္ သတၱိရွိသည္။
“ေရထဲမွာ ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီးေတြကုိ ျမင္ေတာ့ သစ္ခုတ္သမားႀကီး လန္႔ေအာ္တာကုိ ေျပာဦးေလ အေဖ”
ေျပာရပါမ်ားလြန္း၍ တစ္ခါတစ္ရံ မသိမသာ ေက်ာ္ခ်ပစ္မိလွ်င္ နားေထာင္ရပါမ်ား၍ အလြတ္ရေနေသာ သားက အားမလုိအားမရ ေထာက္ေပးတတ္၏။ ထုိအခါ အေဖရယ္ေလသည္။
ျမစ္ေၾကာင္း က်ဥ္းက်ဥ္းကေလးတြင္ ေလွကေလးတစ္စင္းကုိ လူေလးေယာက္ အားသြန္ခြန္စုိက္ ထိန္းခ်ဳပ္ပဲ့ကုိင္ စုန္ဆင္းလာေသာ ျမင္ကြင္းသည္ သား၏ မ်က္စိအာ႐ုံထဲတြင္ ႐ုပ္ရွင္ျပကြက္တစ္ခုပမာ ခြန္အားႀကီးလွသည္။ ျမစ္ကမ္းေက်ာက္လႊာကမ္းပါးမ်ားႏွင့္ တုိက္ခတ္ေကြ႔၀ုိက္ၿပီး ေရးပန္းမ်ား တဖြားဖြား ျဖဴေဖြး ေအာ္ဟစ္ေနေသာျမစ္၊ ေလွ၏ ဦးတည္ရာ ေရွ႕တည့္တည့္တြင္ ျမစ္ေၾကာင္းကုိ ျမင္ရမည့္အစား ကာဆီးေနေသာ ေက်ာက္ေဆာင္ကမ္းပါးႀကီးကုိ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ရာ ျမင္ေနရေသာျမစ္။ ေရလုံးႀကီးမ်ား အရွိန္ျပင္းစြာ ေလွနံရံေပၚမွာ ႐ုိက္ခတ္ေက်ာ္ျဖတ္လာေသာျမစ္။ ထုိျမစ္သည္ သားသိသည့္ ဧရာ၀တီျမစ္ဟု မယုံႏုိင္စရာပင္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္လွသည္။ ထုိျမစ္တြင္ ေက်ာက္ေဆာင္ႏွင့္ တုိက္ခုိက္မိၿပီး က်ဳိးပဲ့သြားရဖူးေသာ ေလွမ်ားအေၾကာင္း သိရသည့္အခါ သားသည္ မ်က္လုံးကေလးျပဴးလ်က္ ပခုံးေလးက်ဳံ႕လ်က္ စူးစုိက္နားေထာင္ေနတတ္သည္။ ထုိျမစ္ကုိမွ အေဖတုိ႔ ရဲ႕ရင့္စြာ ျဖတ္ေက်ာ္ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိအခါ သား၏ မ်က္လုံးမ်ား အေရာင္ေတာက္ပကာ ဖခင္အေပၚ ဂုဏ္ယူအားက်စိတ္မ်ား ၀င္လာခဲ့သည္။
“အေဖတုိ႔ဘာျဖစ္လုိ႔ အဲဒီျမစ္ကို စုန္ဆင္းခဲ့ရတာလဲဟင္”
ထုိေမးခြန္းသည္ အၿမဲသားေမးေနက် ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ အေဖ့အတြက္ ထုိေမးခြန္းသည္ ဘယ္ေတာ့မွ ၿငီးေငြ႔စရာ မျဖစ္ခဲ့။ အေဖအၿမဲ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ေျဖခဲ့သည္။
“အေၾကာင္းတစ္ခုက ဧရာ၀တီကုိ အတြင္းက်က် ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ရင္းရင္းႏွီးႏီွ သိခ်င္လုိ႔ေပါ့ကြာ။ အခုဆုိ ဧရာ၀တီရဲ႕ ဘယ္ေနရာမဆုိ အေဖ ကၽြမ္းက်င္ၿပီ”
“ေနာက္အေၾကာင္းတစ္ခုကုိလည္း ေျပာျပပါဦး အေဖ”
----------------
( ဇာတ္သိမ္းဆက္ရန္) ⬇⬇⬇
ယူပါသည္။ ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment