Friday, 4 January 2019

ေဟ့...သူငယ္ခ်င္းေရ ♥ ညိဳထြန္းလူ

ေဟ့...သူငယ္ခ်င္းေရ


♥♥♥♥♥♥


ညိဳထြန္းလူ


‘‘ရြာရွိလို႔ ရြာကို လြမ္းတာေပါ့ဟ’’ ဟု ေျပာလိုက္၍ သူငယ္ခ်င္းေတြ က ဝိုင္းရယ္ၾကသည္။ ယခုလို ျမဴ ႏွင္းတို႔ေဝစ၊ အေအးဓာတ္ေလး ေတြ တိုးဝင္စအခ်ိန္မွာလည္း ရြာ ကို လြမ္းသည္။ ေလ႐ူးေပြေႏွာက္ ရြက္ေျခာက္ေတြ တေသာေသာ ေႂကြခ်ိန္ ဥၾသတြန္သည့္ ေႏြဦးကိုလည္း လြမ္းမိသည္။ မိုးဦးသစ္ခ်ိန္ မိုးတစ္ၿပိဳက္ အေျပးအဖ်န္း ရြာခ် ၿပီး ေျမသင္းရနံ႔ေလးကိုလည္း လြမ္းမိျပန္သည္။ ဆိုရလ်ွင္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ရြာသည္လြမ္း စရာေတြခ်ည္း။ လြမ္းလို႔ သြားလိုလ်ွင္လည္း ရြာႏွင့္ မႏၲေလးသည္ ဘာမ်ွမေဝး၊ တစ္နာရီခြဲေလာက္ ႏွင့္ ေရာက္သြားသည္။


တစ္ခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ရြာကို သြားရဖို႔မ လြယ္။ ခရီးေတြအဆင့္ဆင့္ သြားရ၍ တစ္ေနကုန္နီးပါးၾကာ သည္။ ယခုေတာ့ ရြာသည္ ခ႐ိုင္ ခ်င္းဆက္လမ္း ေဖာက္လိုက္၍သြားေရးလာေရးပြင့္သြားခဲ့သည္။ သည္ေတာ့လည္း လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၂၀ က ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည့္ အေမ့ကို သတိရသြားခဲ့ျပန္သည္။ အေမသည္ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ က်င္းပသည့္ ရြာက ဝါဆိုဘုရား ပြဲကို ေရာက္ေအာင္ ျပန္ေလ့ရွိ သည္။ ရက္တစ္ပတ္ေလာက္ ၾကာ ေအာင္ေနသည္။ မႏၲေလးျပန္ ေရာက္ေတာ့လည္း အေမ့မွာ ရြာအေၾကာင္း ေျပာစရာေတြ အျပည့္ အသိပ္ ပါလာခဲ့သည္။ ရြာအ ေၾကာင္း ေျပာေနၾကသည့္ ကၽြန္ေတာ့္မိဘႏွစ္ပါး၏ စကားဝိုင္း သည္ တစ္ရက္တစ္လႏွင့္လည္း မၿပီးႏိုင္၊ စိတ္ကူးရတိုင္း ေျပာၾက စၿမဲ။ အေမဆံုးခါနီးေတာ့ ရြာကို ျပန္ခ်င္သည္တဲ့။ ၿပီးေတာ့ ရြာမွာပဲ ေသခ်င္သည္တဲ့။ အေမေျပာ လိုက္သည့္ ရြာအလြမ္းေဝဒနာက  ကြၽန္ေတာ္အား တုန္လႈပ္သြားေစ ခဲ့သည္။ ယခုေတာ့ အေမဆီမွ ရြာအလြမ္းကို ႏွလံုးသားခ်င္း လက္ ဆင့္ကမ္းမိခဲ့ေလၿပီ။ အသက္အ ရြယ္ရလာမွ ရြာလြမ္းစိတ္ေတြ ပိုၿပီး ႀကီးမားခဲ့ေလသလား မေျပာတတ္  ပါ။ ကိုယ့္အရပ္၊ကိုယ့္ေဒသ၊ ကိုယ့္ဇာတိေျမကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္း သည္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုလည္း  ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးျခင္းသည္အေၾကာင္း တိုက္ဆိုင္ပါက ေပၚေပါက္လာရ စၿမဲ။ သည္ေတာ့လည္း ေလး၊ငါး၊ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ေဝးေနသည့္ ရြာက ထိန္ပြဲသို႔ သြားျဖစ္ေအာင္ သြားခဲ့ ေလသည္။


ကိုယ့္ရြာဟဲ့ဟု အလြမ္းစိတ္ ကို အျမင္႔ဆံုးတင္၍ ျပန္လာခဲ့ ရေသာ္လည္း တကယ္တမ္းေတာ့ ကိုယ့္ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြက မ်ားမ်ားစားစားမရွိၾကေတာ့။ တခ်ိဳ႕ က ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ေရၾကည္ ရာ ျမက္ႏုရွိရာဆီသို႔ ထြက္ခြာသြား ၾက။ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈေၾကာင့္ ရြာက ကေလးေတြကလည္း ကၽြန္ ေတာ့္ကို မသိၾကေတာ့။ သည္အတြက္လည္း မည္သို႔မ်ွ မခံစားရ ေပ။ ရြာကထိန္ပြဲလွည့္တာကို ၾကည့္ၿပီး ရြာ၏အေငြ႕အသက္ရနံ႔ေတြ ၊အေရာင္ေတြႏွင့္ ထိေတြ႕ခြင့္ရတာႏွင့္ပင္ ၾကည္ႏူးခဲ့ရသည္။ ရြာက ေဆြမ်ိဳးေတြကို တစ္အိမ္ၿပီး တစ္အိမ္ သြားေရာက္ႏႈတ္ဆက္ သည္။ ရြာအေနာက္ဘက္က ထန္း ေတာသို႔လည္း ခဏတစ္ျဖဳတ္ ေရာက္လိုက္ေသးသည္။


အဲသည္ေနာက္ တ႐ုတ္ႀကီး ဦးေရႊႏွင့္ ကုလားကိုမူတူး။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အေတြ႕ခ်င္ဆံုးထဲမွာ ပါသည္။ သူတို႔ႏွင့္မေတြ႕ဘဲ ရြာက ျပန္လာ လ်ွင္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ တစ္ခုခု လိုေနသလိုလို ထင္ေနမိပါေလ ၏။ တ႐ုတ္ႀကီးဦးေရႊက မႏွစ္က ဆံုးသြားသည္တဲ့။ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ေမြးၿပီး ျပည္ႀကီးသားစစ္စစ္ ဦးေရႊသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာမွာပဲ ေခါင္း ခ်သြားခဲ့ေလၿပီ။


‘‘ကိုမူတူးေကာ ရွိေသးလား’’ ကြၽန္ေတာ္က ေမးလိုက္ေတာ့‘‘ရွိ ပါ့ဗ်ာ။ အရင္အတိုင္းပဲ။ သူ႔ေတြ႕ ခ်င္ရင္ လြယ္ပါတယ္ ေမာင္။ ည ၉ နာရီေလာက္ဆို ကြက္သစ္က ပေဒသာပင္ေရွ႕ သြားလိုက္႐ံုပဲ ကြ။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ သူ႔ကို ကုတ္ နဲ႔ ေကာ္ထုတ္လို႔ေတာင္ မရဘူး ကိုေလးသိန္းေဌးက ေျပာရင္း’’ တဟဲဟဲရယ္လိုက္သည္။


ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာမွာ တ႐ုတ္ ႏွင့္ ကုလားဆို၍ ဦးေရႊႏွင့္ ကိုမူတူးသာရွိသည္။ ဦးေရႊက သြားစိုက္ ဆရာ။ ရြာက ေဒၚသန္းခင္ ၿမိဳ႕ကို သြားစိုက္လာရင္း ေရစက္ဆံုကာ သူလည္း ဆံထံုးေနာက္ေသွ်ာင္ပါ လာရသည္။ ရြာေရာက္ေတာ့ သူ႔သြားစိုက္လုပ္ငန္းက အဆင္မ ေျပ။ သည္ေတာ့လည္း ေခါက္ဆြဲ ဆိုင္ေထာင္သည္။ ရြာမွာ တစ္ခု တည္းေသာ ေခါက္ဆြဲဆိုင္။ တ႐ုတ္လူမ်ိဳး၏ ပင္ကိုဗီဇက စီးပြားေရးအခြင့္အလမ္းေတြကို ၾကည့္တတ္၊ ျမင္တတ္သူ။


စီးပြားရွာေဖြဖို႔ အကြက္အ ကြင္းေကာင္းသည့္ အရပ္ေဒသ ေတြမွာ အေျခခ်ေနထိုင္ၾကသည့္ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးေတြကို အမ်ားအ ျပား ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာကေတာ့ အညာကုန္းေခါင္ေဒ သ။ မိုးကို ေမွ်ာ္ရၿပီး မိုးေလမွန္မွ လည္းဝမ္းဝ၊ခါးလွသည္။သို႔ကလို ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ရြာကို တ႐ုတ္ ေတြ ေရာက္လာဖို႔ ေနေနသာသာ စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္ ထည့္မွာမ ဟုတ္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဦးေရႊ ကေတာ့ တစ္မူထူးျခားလွသည္။ ဇနီးသည္အားကိုးျဖင့္ ဘိသိက္ သြန္းစရာမလိုဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာသားအျဖစ္ခံယူလိုက္ေတာ့သည္။


ကုလားကိုမူတူးဇာတိက ေညာင္ ေလးပင္ ေက်ာက္တံခါးဘက္က ဟု သိရသည္။ ရြာအလယ္တန္းေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္လွႏွင့္အတူ ပါလာသည္။ မိဘမရွိ၍ ဆရာႀကီးက ေစာင့္ေရွာက္ထား ရသည္ဟု ဆိုသည္။ သံုး၊ေလးလ ေလာက္ၾကာေတာ႔ ကိုမူတူးလည္း ေက်ာင္းေစာင့္ ဒရဝမ္အလုပ္ရ သြားသည္။ သေဘာေကာင္း သည္။ ထိုစဥ္က ရြာေက်ာင္းသည္ အလယ္တန္းေက်ာင္းအဆင့္သာ ရွိေသးသည္။ ညေန ၄ နာရီ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္နီးလာလ်ွင္ ကၽြန္ ေတာ္တို႔အားလံုးကို မူတူးအရိပ္ အျခည္ကို ၾကည့္ၾကသည္။ ေက်ာင္း႐ံုးခန္းအေပၚထပ္တက္ သြားတာကို ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဣေႁႏၵပ်က္ ကုန္ၿပီ။ ဝရန္တာေထာင္႔မွာ ေမာ္ေတာ္ကားဘီး သံေခြႀကီး ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ ကိုမူတူးက သည္သံေခြႀကီးကိုု သံေခ်ာင္း ျဖင့္ အားပါးတရထုႏွက္လိုက္၍ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေဒါင္ေဒါင္ ျမည္သံသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အ တြက္ နားဝင္ခ်ိဳလွသည္။ ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္လွေျပာင္းေတာ့  ဆရာႀကီးေနာက္သို႔ မလိုက္ေတာ့ ဘဲ ရြာမွာပဲ က်န္ရစ္သည္။ အလယ္ တန္းေက်ာင္းအဆင့္မွ အထက္ တန္းေက်ာင္းအဆင့္သို႔ တိုးျမႇင့္ ေသာ္လည္း ကိုမူတူးသည္ ေက်ာင္းေစာင့္ဒရဝမ္အျဖစ္ ရွိေနဆဲ။ မုဆိုးမ မတင္အိႏွင္႔ အိမ္ေထာင္က် လိုက္ေတာ့ အထူးေျပာစရာမလို ကိုမူတူးလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာသားႀကီး လံုးဝျဖစ္သြားသည္။ ကိုမူတူး မတင္အိႏွင့္ယူစဥ္က မေက်မနပ္အသံေလးေတြ ထြက္လာ ေသးသည္။ တခ်ိဳ႕က ကိုမူတူး ဘက္ကနာသည္။ ႐ိုး႐ိုးေအးေအး ေလးမူတူးကို မတင္အိက ေထာင္ ဖမ္းသတဲ႔။


ေၾသာ္ ... ျဖစ္ရပံုမ်ားႏွယ္။ ရြာက ေမတၱာေတြက ကိုမူတူးအ ေပၚမွာ ပိုေနပါေလ၏။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ရြာက စီးပြားေရးအေျခအေန မလွေသာ္လည္း သဘင္အႏုပညာ ဘက္မွာေတာ့ အားေကာင္းသည္။ သဘင္သည္ေတြ၊ ဆိုင္းသမား ေတြ ရွိသည္။ ရြာမွာပင္ ဆိုင္းသံုး၊ ေလးဆိုင္း ေထာင္ထားသည္။ သည္ေတာ့ ရြာဘုရားပြဲမွာ ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ဆိုင္းႏွင့္ စည္စည္ကား ကားျဖစ္သြားသည္။ အထူးသျဖင့္တန္ေဆာင္မုန္းလ ကထိန္ပြဲမွာ ျဖင့္ ရပ္ကြက္တိုင္း ကိုယ့္ပေဒသာပင္ေရွ႕မွာ အတီးအမႈတ္၊ အဆို အကေတြႏွင့္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ဧည့္ခံၾကေလ့ရွိစၿမဲ။ တစ္ႏွစ္ကထိန္ပြဲမွာေတာ့ တစ္ရြာလံုး အုတ္ေအာ္ ေသာင္းတင္း ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ကိုမူတူးက သူတို႔ရပ္ကြက္က ခင္းထားသည့္ ပေဒသာပင္ေရွ႕မွာ သီခ်င္းေတြကို အပီအျပင္ ဟဲေန သမို႔ မအံ့ၾသဘဲ ေနပါေတာ့မလား။သူဆိုလိုက္သည့္ သီခ်င္းေတြက လည္း နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ႏွင့္ၿမိဳ႕မၿငိမ္းသီခ်င္းေတြခ်ည္း ျဖစ္ သည္။ ကိုမူတူးက စကားေျပာလ်ွင္ေလယူေလသိမ္းကြဲခ်င္မွ ကြဲေသာ္လည္း သီခ်င္းဆိုရာမွာေတာ့ တကယ့္အဆိုေတာ္ႀကီးလားဟု အထင္မွားရေလာက္ေအာင္ ေကာင္းသည္။ သူက ကထိန္မွာ သီခ်င္းဆိုဖို႔ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္လေလာက္က တည္းက ရြာအေနာက္ဘက္က ထန္းေတာမွာ တီးဝိုင္းအဖြဲ႕ကို ညေနတိုင္း ထန္းရည္တိုက္ၿပီး တီးလံုးတိုက္ခဲ့ရသည္တဲ့။ သူ႔အႏုပညာပိုးက မည္သည့္ အခ်ိန္က တည္းက ရွိေနသည္မသိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာေရာက္မွ အစြမ္းျပခြင့္ရရွာသည္။ အဲဒီေတာ့မွ သူ႔ခမ်ာသီခ်င္းဆိုခ်င္လြန္း၍ ဆရာႀကီးဦးေက်ာ္လွ တျခားအရပ္ေဒသသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားခ်ိန္မွာ လိုက္မသြားဘဲ ရြာမွာ ေနရစ္ခဲ့မွန္း သိၾကရေတာ့သည္။ သီခ်င္းဆိုေနသည့္ ကိုမူတူးကို ကၽြန္ေတာ္ေငးၾကည့္ ေနမိသည္။ သူသည္ မိုက္ခ႐ိုဖုန္းကို ကိုင္ၿပီး မ်က္လံုးအစံုမွိတ္ကာအႏုပညာစ်ာန္ဝင္စားေနလ်က္။အနားမွာ ထိုင္ေနသည့္ တ႐ုတ္ ႀကီး ဦးေရႊကလည္း ေပါင္တဖ်ပ္ဖ်ပ္႐ိုက္ရင္း စည္းလိုက္ေနလ်က္။ သို႔ျဖင့္ ကိုမူတူးသည္ သူ႔အႏုပညာကို ရြာကထိန္ပြဲမွာ ေသတၱာဖြင့္ လိုက္ၿပီးသည္နယ္တစ္႐ိုးမွာဟိုး ဟိုးေက်ာ္သည့္ အဆိုေက်ာ္ျဖစ္ သြားေလသည္။မည္သည့္ေနရာ ကျဖစ္ျဖစ္ သီခ်င္းဆိုဖို႔ေခၚလ်ွင္ ပိုက္ဆံရရ၊ မရရသူမျငင္း။ သူ႔ေက်ာင္းေစာင့္တာဝန္ကိုပစ္ ၿပီးသြားသည္။ အသားမည္းေပ မယ့္အဆိုမွာေတာ့ေဟာဒီကုလား ေလးကေတာ့ ပတၱျမားေသြးလိုပါ  ပဲခင္ဗ်ာဟု ေျပာၾကလ်ွင္သူသ ေဘာက်သည္။ ကြမ္းရည္ေတြ ေပေနသည့္ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းကိုလက္ ဖမိုးျဖင့္သုတ္လိုက္ၿပီး ၿပံဳးရယ္ ရင္း မိုက္က႐ိုဖုန္းကို ကိုင္လိုက္ ပါေတာ့သည္။


အႏုပညာပိုးသည္ ကူးစက္တတ္သည္လား ကၽြန္ေတာ္မသိ ပါ။ တ႐ုတ္ႀကီးဦးေရႊက အသံခ်ဲ႕စက္ေထာင္လိုက္ေတာ့ တစ္ရြာလံုး ေပ်ာ္သြားၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္က အသံခ်ဲ႕စက္ဆိုတာ တကယ့္ဧရာမပစၥည္း။ ရြာတိုင္း ရွိတာမဟုတ္။ အသံခ်ဲ႕စက္ဖြင္႔ဖို႔ကို ျမင့္ ေသာင္းက တာဝန္ယူထားသည္။အလွဴမဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ အငွားလိုက္ဖြင္႔ေပးရေသာ္လည္းသူ႔အတြက္ လုပ္အားခမယူ။ အသံခ်ဲ႕စက္ဖြင့္ခြင့္ရတာကိုပဲ ေက်နပ္ေနသူ။ ေလာကမွာ သူ႔လိုလူမ်ိဳး လည္းရွိေသးသမို႔ အံ့ၾသေနမိပါ သလား။ အမွန္ေတာ့ အသံခ်ဲ႕စက္ဆရာသည္လည္း  ရြာေတြမွာေတာ့ ဟိတ္ဟန္ထုတ္ႏိုင္သည့္ ဂုဏ္ထူးတန္းမွာ ရွိေန၍ ေပါ့ေသးေသးမ ဟုတ္ေပ။ အလွဴမဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ကိုယ္နားေထာင္ခ်င္သည့္


သီခ်င္းေတြ၊ဇာတ္လမ္းေတြကို ဖြင့္ ေပးဖို႔ အသံခ်ဲ႕စက္ဆရာအား ဦးခိုက္ၾကရသည္။ ‘‘ေမာင္ျမင့္ ေသာင္းေရ ညရွစ္နာရီေလာက္ ဗုဒၶဝင္ေလးေတာ္တင္ခန္း ဓာတ္ျပားေလးဖြင့္ေပးဦးေနာ္’’၊ ‘‘ဦးျမင့္ေသာင္းႀကီး က်ဳပ္တို႔အတြက္ စိုးမိုးေမတၱာဓာတ္ျပား ဖြင့္ေပးရမွာ ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ယုတို႔၊ဘခက္တို႔ကို လည္း ထပ္ဖြင့္ျပဦး’’။ သည့္ ႏွယ္ရြာခံအမ်ိဳးသမီးေတြကသူ႕အ နားလာေရာက္ေတာင္းဆိုသည့္ အသံေတြက သူ႔အတြက္အထူး ပင္သုတိၾသဘာ ျဖစ္ရေလ၏။ ေက်းရြာေတြမွာ နံနက္ေစာေစာ ထၿပီး အလုပ္သြားၾကရ၍ေစာ ေစာအိပ္ရာဝင္ၾကရသည္။ အိပ္ ရာထဲမွ ကိုယ္ႀကိဳက္သည့္သီခ်င္း ေတြ၊ ဇာတ္လမ္းေတြကို နား ေထာင္ၿပီး စက္ေတာ္ေခၚရတာ က အာဂစည္းစိမ္ပါပဲ။ အသံခ်ဲ႕စက္ အငွားလိုက္ဖြင့္ေပးသူအ တြက္ လုပ္အားခမေပးရ၍ တ႐ုတ္ႀကီးဦးေရႊတစ္ေယာက္ တ႐ုတ္ပီပီစီးပြားေရးအကြက္ျမင္သူဟု ေတြးလ်ွင္မွားသြားမည္။ ဦးေရႊကလည္း အငွားလိုက္ဖို႔ထက္ ကိုယ္တိုင္နား ေထာင္ခ်င္၍ အသံခ်ဲ႕စက္ေထာင္ သည္ဆို၍ အံ့ၾသစရာ။ တစ္ခါတေလ အသံခ်ဲ႕စက္စမ္းသည္ ဟု အေၾကာင္းျပကာ ဖြင့္ခ်င္ဖြင့္ တတ္သည္။ သူသည္ မန္က်ည္းပင္ေအာက္က ထန္းပက္လက္ကုလားထိုင္မွာ ၿမိန္႔ၿမိန္႔ႀကီးထိုင္ရင္းအသံခ်ဲ႕စက္ဆီက ေရႊမန္းဦးတင္ ေမာင္၏ လက္ဝဲသုႏၵရဇာတ္ထုပ္ ထဲမွာ နစ္ေမ်ာေနတတ္၏။ ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ေနရာ ဓာတ္ျပားထဲ က ေစာင္းအိုလုလင္ကိုလည္း သနားေနရွာေလ၏။ အႏုပညာကိုခံစားတတ္သည့္ တ႐ုတ္ႀကီး ဦးေရႊဟုေျပာလ်ွင္ သည့္ထက္ေတာင္ ပိုပါေသးသည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။သူကလည္း မေခပါ။ သူ႔အႏုပညာ အရည္အေသြးကို ရြာကထိန္ပြဲမွာ အစြမ္းျပခဲ့သည္ကိုး။ တစ္ႏွစ္က ရြာကထိန္ပြဲမွာ အရပ္ဇာတ္ကၾက မည္။ ဆိုင္းႏွင့္အသံခ်ဲ႕စက္က ရြာမွာ ရွိၿပီးသား။ မီးစက္ကလည္း ရြာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ယူသံုးမွာမို႔ ပူစရာမလို။ ဇာတ္ကားလိပ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ မင္းသမီးတစ္လက္ ငွားလိုက္လွ်င္ ဇာတ္ကလို႔ရၿပီ။ အရပ္ဇာတ္ဆိုေသာ္လည္း ဇာတ္ႀကီးေတြႏွင့္ မျခား။ ေအာ္ပရာျပဇာတ္ႏွစ္ပါး သြားႏွင့္ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္ပါ ခင္းၿပီး မိုးအလင္းကမည္ျဖစ္၍ တစ္ရြာလံုး စိတ္လႈပ္ရွားေနၾက သည္။ ႏွစ္ပါးသြားမွွာ ၿမိဳ႕က ငွား လာသည့္ မင္းသမီးႏွင့္ အၿငိမ့္ခန္း ထည့္ၿပီး လူရႊင္ေတာ္ေနရာကို ရြာက လူေတြပါဝင္ၾကမည္။ က်သည့္ ဇာတ္႐ုပ္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ဖို႔ အခ်ိဳးက် ပိုက္ဆံထည့္ၾကသည္။ အား လံုးသေဘာတူညီ၍ အဆင္ေျပ ေတာ့မည့္အခ်ိန္ေရာက္ခါနီးမွာ တ႐ုတ္ႀကီးဦးေရႊက ေဗြေဖာက္ေခ်ၿပီ။ အၿငိမ့္ခန္းမွာ သူလည္း လူရႊင္ေတာ္လုပ္ခ်င္သည္ ေျပာ လိုက္၍ အားလံုးဟယ္ခနဲ။ ဒါ႐ိုက္တာ ကိုေလးသိန္းေဌးတစ္ေယာက္ မ်က္လံုးျပဴးသြားသည္။


 ‘‘ကိုေရႊရာ လူရႊင္ေတာ္ဆို တာ သူမ်ားရယ္ေအာင္လုပ္ရတာ ဗ်။ စကားေျပာတာ မ်က္ႏွာေပး အခံေတြေကာင္းမွေလ၊ ခင္ဗ်ားက ဘာအေတြ႕အႀကံဳမွမရွိဘဲနဲ႔ဗ်ာ’’


ကိုသိန္းေဌးက ညည္းညဴ ရင္း မသိမသာျဖင့္ ကန္႔ကြက္ လိုက္ေသာ္လည္း ဦးေရႊကေတာ့ လူရႊင္ေတာ္ျဖစ္ဖို႔ အေရးကို လံုးဝ လက္မေလွ်ာ႔ေခ်။ ဇာတ္ဒါ႐ိုက္ တာႀကီး ေခါင္းတျဗင္းျဗင္းကုတ္ ၍ အႀကံအိုက္ေနသည့္ အျဖစ္ကို ကိုမူတူးက အသာအယာၿပံဳး၍  ၾကည့္ေနလ်က္ရွိသည္။ သူ႔အတြက္က ပူစရာမလို။အရပ္ဇာတ္ ကလ်ွင္ ေနာက္ခံသီခ်င္းဆယ့္ႏွစ္ ပုဒ္သီဆိုေပးရမည္ကိုး။ ထို႔ျပင္ ဆိုရမည့္ သီခ်င္းေတြထဲမွာ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္ခင္းခ်ိန္ မင္းသားငိုခ်င္းခ်ရမည့္ အခန္းမွာလည္း ငိုခ်င္းကို အစားဝင္ဆိုေပးရမည္ျဖစ္ ၍ သူ၏အႏုပညာအရည္အေသြးအားကုန္ျပသမည့္ အခြင့္အေရး ႀကံဳေလသမို႔ ရႊင္ျမဴးေနလ်က္ရွိသည္။ ဒါ႐ိုက္တာ ကိုသိန္းေဌး သည္ အဆင္ေျပလိုေျပျငား ကိုေရႊ ဇနီးေဒၚသန္းခင္ကို အကူအညီ ေတာင္းသည္။ ‘‘ေဒြးေလး ေယာက်္ားကို ၾကည့္ေျပာပါဦး ဗ်ာ။ စင္ေပၚတက္ၿပီး လူရႊင္ေတာ္လုပ္မွာ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ျဖစ္မွာတုံး’’


‘‘သိန္းေဌးရယ္ ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းေတြပဲ ဥစၥာ သူ လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ပါေစဟဲ့။ ငါ့ေယာက်္ား စင္ေပၚတက္ကတာ ကို ငါကလည္း ၾကည့္ခ်င္ေနတာ ရယ္။ တစ္ခုေတာ့ ေျပာလိုက္မယ္။ မင္းတို႔ဇာတ္ကမွာကို ငါ့ေယာက်္ား မပါလို႔ေတာ့ အသံခ်ဲ႕စက္ေရာ၊ ပိုက္ဆံေရာ မထည့္ႏိုင္ဘူးေတာ္’’


ခ်က္ေကာင္းကိုင္လိုက္၍ ကိုသိန္း ေဌး မ်က္လံုးျပဴးသြားေလ၏။ အရပ္ဇာတ္ကဖို႔ လိုအပ္သည့္ ေငြပံ့ ပိုးေပးသည့္ မိန္းစပြန္ဆာကို လက္ လြတ္ခံ၍ မျဖစ္ေခ်ၿပီ။ ငါ့လေခြးမွ ပဲဟု အသံတိတ္ေရရြတ္ရင္း ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ရသည္။လူရႊင္ေတာ္ျပက္လံုးခြင္ေတြ ခ် ေပးၿပီး ဟန္အမူအရာကအစ သင္ၾကားရတာက မလြယ္ေရးခ် မလြယ္။ ေမာရပါဘိသည္။ အရပ္ဇာတ္ကျပမည့္အခ်ိန္ ေရာက္လာ ၿပီ။ ဇာတ္စင္ေပၚတက္ၿပီး သ႐ုပ္ ေဆာင္သူေတြေရာ ပြဲၾကည့္ပရိ သတ္ပါ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳးေတြခ်ည္း ျဖစ္၍ ပြဲခင္းတစ္ခုလံုး ပြက္ပြက္ညံ ေနလ်က္ရွိသည္။ ေအာ္ပရာကို အဆိုအကျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ထား ေသာေၾကာင့္ လက္ေခါက္မႈတ္သံ ေတြက တရႊီရႊီ။ ျပဇာတ္လည္း ေအာင္ျမင္သည္။ အလြမ္းဇာတ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္ရည္ထြက္ သည္အထိ ရယ္သံေတြ ဖံုးလႊမ္း သြားပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကျပသည့္ အစီအစဥ္ေတြအားလံုး ထဲမွာ ဦးေရႊတို႔အၿငိမ့္ခန္းက အ ေအာင္ျမင္ဆံုး။ မင္းသမီးက တစ္ ပိုဒ္ကၿပီး လူရႊင္ေတာ္ေတြ ျပက္လံုး ထုတ္ၾကသည္။ ဦးေရႊသည္ ခြင္ခ် ထားသည့္အတိုင္း ျပက္လံုးထုတ္ သည္။ ေျပာရမည့္ စာသားေတြ ေမ့၊ အမူအရာေတြက အိုးနင္း ခြက္နင္း။ သူ႔အျဖစ္ကို ၾကည့္ရင္း မည္သူမ်ွ မေနႏိုင္ၾကေတာ့။ ပရိသတ္ေတြလည္းရယ္။ မင္းသမီးကလည္းတခြိခြိ။ ကဲ...ဘယ္႔ႏွယ္ ရွိစ။  လူရႊင္ေတာ္ဆိုတာ ပြဲၾကည့္ ပရိသတ္ကို ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္ေစ ဖို႔ပဲ မဟုတ္ပါလား။ တစ္ပြဲတည္း ႏွင့္ ပရိသတ္အားေပးမႈကို ရယူသြားသည့္ ကိုယ့္ေယာက်္ား ေအာင္ျမင္မႈကို ၾကည့္ရင္း ေဒြးေလး ေဒၚသန္းခင္မ်က္ႏွာမွာ အ ၿပံဳးပန္းေတြေဝေနလ်က္။


အတိတ္က အရိပ္ေတြ လြင့္ ျပယ္သြားခဲ့ၿပီ။ ကိုမူတူးတို႔ တီးဝိုင္း ဆီသို႔ ေရာက္သြားခဲ့သည္။ နား ေထာင္သည့္ ပရိသတ္က ဆယ္ ေယာက္ေလာက္သာ ရွိသည္။ အားလံုး ေခတ္ေပၚ အီလက္ထ ရြန္နစ္တီးဝိုင္းဆီသို႔ ေရာက္သြား ၾကဟန္တူပါသည္။ ကိုမူတူးရဲ႕ မင္းဂံဘုတ္၊ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ရန္ကုန္ သူသီခ်င္းေတြ၊ နတ္ရွင္ေနာင္ႏွင့္ လူခၽြန္လူေကာင္းသီခ်င္းေတြကို  စြဲစြဲလမ္းလမ္း နားဆင္လိုခ်င္စိတ္ နည္းပါးသြားသလို ခံစားမႈေတြ ေျပာင္းလဲကုန္ၾကၿပီလား။


‘‘ကိုေရႊလည္းေသၿပီ။ ဘဦးနဲ႔ျမင့္ေမာင္တို႔၊ ေက်ာ္တင့္တို႔လည္း မရွိၾကေတာ႔ဘူး။ တင္အိလည္း သႀကၤန္မတိုင္ခင္ေလးက ဆံုးသြား ရွာတယ္။ လြမ္းစရာေတြ၊ လြမ္းရ တာေတြက မရွိသေလာက္ပါပဲ ေမာင္လြင္ရာ’’


သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ ႐ႈိက္ ထုတ္လိုက္ရင္း သူ႔ကို ေငးေမာေန မိသည္။ ဇရာအိုဘဝဆီသို႔ ေျခ လွမ္းေတြ တိုးဝင္ေနသည့္ လူတစ္ ေယာက္။ ဆံပင္ေတြျဖဴေဖြးေနၿပီး မ်က္ႏွာေပၚမွာလည္း အေရးအ ေၾကာင္းေတြမ်ားစြာ။ မွိန္ေဖ်ာ့ေန


သည့္ မ်က္လံုးအစံုက အတိတ္ကာ လဆီသို႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၿပီး အလြမ္းစိတ္ေတြ ယွက္သန္းေန ဟန္တူပါသည္။


ည ၁၁ နာရီေလာက္ရွိၿပီ။တီးဝိုင္းသိမ္းေတာ့မည္ျဖစ္၍ သူ႔ကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ျပန္လာခဲ့သည္။  မၾကာခင္ လက္ရည္တစ္ျပင္တည္း သီခ်င္းသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။


‘‘ေဟ့...သူငယ္ခ်င္းေရ×××တို႔ နယ္ပယ္တစ္ခြင္မိုးသက္ကယ္ ဆင္ရွစ္ခြင္ကမဲ မိုးရြာမလိုလိုႏွင့္ပင္ ××× ညီၫြတ္ေရးနဲ႔ အသက္ရွည္ရွည္ခင္ခင္မင္ လက္ရည္တစ္ျပင္တည္း ေရွးကေတာ့ပိုခ်စ္ၾကတယ္’’


သည္သီခ်င္းက ကြ်န္ေတာ္တို႔အႏွစ္သက္ဆံုးသီခ်င္း။ အလြန္ အၾကဴးေျပာသည္ဟု အျပစ္တင္ ခ်င္လည္းတင္ပါေစ။ ကိုမူတူးက လည္း ၿမိဳ႕မဦးဖူးအံ့ဟန္အတိုင္းအပီအျပင္ဆိုႏိုင္သည္။ လက္ရည္ တစ္ျပင္တည္းဆိုတာက စိတ္ခ်င္း


ဆက္ေနသည့္သေဘာကို ေဖာ္ျပ သည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ ေယာက္ေမတၱာစိတ္ေတြ ကူးလူး စီးဆင္း၍ လက္ရည္တစ္ျပင္ တည္း ရွိေနၾကသည္။ ေအးျမ ေသာ ေမတၱာကြန္ရက္ထဲမွာ ကၽြန္ ေတာ္တို႔အားလံုး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ေန ထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ တ႐ုတ္ႀကီး ဦးေရႊႏွင့္ ကိုမူတူးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာသားမဟုတ္သလို ဘာသာႏွင့္ လူမ်ိဳးလည္းမတူ။


သို႔ရာတြင္ ရြာကို ကၽြန္ေတာ္ တို႔လိုပဲ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးခဲ့ၾကသည္။ ရြာဆိုတာက သူ႔ေဆြမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ေဆြ မ်ိဳးမ်ားျဖင့္ ဆက္စပ္ယွက္ႏႊယ္ေန ၾကသည့္ မိသားစုအဝန္းအဝိုင္း ႀကီးပါ။ သည္ေလာကဝန္းက်င္ထဲ သို႔ သူတို႔ေရာက္လာၾကသည္။ သည္ရြာမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေန ထိုင္ရင္း ေခါင္းခ်သြားၾကေပလိမ့္ မည္။ အိမ္အျပန္လမ္းတြင္ သီခ်င္း သံႏွင္႔အတူ ကိုမူတူးေျပာလိုက္ သည့္ ‘‘လြမ္းစရာေတြ လြမ္းရတာ ေတြက မရွိသေလာက္ပါပဲကြာ’’ ဆိုသည့္ စကားသံက ႏွလံုးသား ထဲမွာ ကပ္ၿငိပါလာခဲ့သည္။ လြမ္းစရာေတြ၊ လြမ္းရတာေတြတဲ့။ ဟုတ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း လြမ္းစရာေတြအတြက္ ရြာကို ျပန္ လာခဲ့ရသည္ေကာ။ ကၽြန္ေတာ့္ မိဘႏွစ္ပါးကို သတိရသည္။ ရြာမွာ ေနခဲ႔ရသည့္ ကိုယ့္ငယ္ဘဝကို လြမ္းသည္။ ေတြးရင္းျဖင့္ ေျခလွမ္း ေတြ ေႏွးသြားသည္။ ရႊန္းရႊန္းျမျမသာေနသည့္ လေရာင္ေအာက္ မွာ တစ္ေယာက္တည္းရွိေနသည့္ ကြ်န္ေတာ္။ လူသားေတြ၏ႏွလံုး သားသည္ ပကတိျဖဴစင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေလာဘ ေဒါသေတြ၊ အၿငိဳးအာဃာတႏွင့္ မုန္းတီးမႈ ေတြက ဖံုးလႊမ္းသြားလ်ွင္ အမွန္ မျမင္ႏိုင္ေတာ့။ သည္အရာေတြ ကို ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ပြတ္တိုက္ ေဆးေၾကာခြင္႔ရလ်ွင္ ႏူးညံ့ေသာ က႐ုဏာ ညႇာတာစိတ္တို႔ျဖင့္ ၾကည္လင္ခ်မ္းေျမ႕ေနေသာ ႏွလံုးသားကို ေတြ႕ျမင္ပါလိမ့္မည္။ ကိုမူတူးက သီခ်င္းကို ေနာက္တစ္ ေက်ာ့ ျပန္ဆိုလိုက္ေတာ့ တုံ႔ခနဲ ရပ္လိုက္ရင္း ေငးငိုင္သြားရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္စိတ္အာ႐ံုေတြက လြမ္း စရာေတြရွိေနသည့္ ဟိုအေဝးဆီ သို႔ ေရာက္သြားခဲ့ရေလၿပီ။


-----------------


ညိဳထြန္းလူ


{ 7Day News Page မွ ကူးယူပါသည္။ 7Day အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }


No comments:

Post a Comment