Saturday, 19 January 2019

မသန္းတင့္ေျပာတဲ့ စာေရးဆရာ စာဖတ္ဆရာ "

" ျမသန္းတင့္ေျပာတဲ့ စာေရးဆရာ စာဖတ္ဆရာ "

**********************************


   ✍🏾  စာေရးဆရာ ျဖစ္ဖို႔ အရည္အခ်င္း သံုးမ်ိဳး လိုအပ္တယ္။

၁ ။ ဘက္စံုပညာေရး ( အေထြေထြ ဗဟုသုတ- 

      စာမ်ိဳးစံု ဖတ္ထားတာနဲ႔ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳ စံုလင္တာ )

၂ ။ ရသပညာ ( ရသအေပၚ အျမင္ စူးရွ ထက္သန္မႈ )

၃ ။ ဒႆန ( အေတြးအေခၚ )


   ✍🏾    စာေရးဆရာ ေရးသမွ် အေကာင္း အၫြန္႔ေတြခ်ည္း ဘယ္

 ျဖစ္ႏိုင္မွာလဲ။ ရြက္ၾကမ္း ေရခ်ိဳေတြလည္း ပါမွာေပါ့။ 

လႊင့္ပစ္ရမယ့္

 အပုပ္အေဆြးေတြ မဟုတ္ရင္ ၿပီးတာပါပဲ။ 

အဆိပ္အေတာက္ ေတြ

 ကို ေရးသားၿပီး မေဝငွမိဖို႔ လည္း လိုအပ္ပါတယ္။


  ✍🏾 စာေရးဆရာဟာ ေအာင္ျမင္လာရင္ 

ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္

 ၾကီးလာ တတ္တယ္။  ယံုၾကည္မႈ လြန္ကဲလာ 

တတ္တယ္။ ငါေရး

 သမွ် စာေတြကို လူေတြက ၾကဳိက္ၾကမွာပဲလို႔ 

ထင္လာတတ္တယ္။

 ၾကဳိးစားအားထုတ္မႈ ေလ်ာ့နည္းလာတယ္။ အဲဒီမွာ 

စာေရးဆရာရဲ႕

 က်ဆံုးခန္း အစျပဳေတာ့တာပဲ။ 


 ✍🏾  ေအာင္ျမင္မႈ အထဲမွာ အဲဒီေအာင္ျမင္မႈကို

 ဖ်က္ဆီးမယ့္ မ်ဳိးေစ့

 ပါလာတတ္တယ္။  ဒါေၾကာင့္ စာေရးသူဟာ 

ေအာင္ျမင္မႈကို အထူး

 သတိထားရလိမ့္မယ္။  စာေရးသူဟာ ေအာင္ျမင္မႈကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏိုင္

 သလိုပဲ ေဝဖန္မႈေတြ ကိုလည္း ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ 


  ✍🏾   ကိုယ္ေရးတဲ့ စာကို စာအုပ္အျဖစ္ 

ထုတ္လိုုက္ျပီးရင္ စာဖတ္

 ပရိသတ္က ပိုင္သြားျပီ။  သူတို႔ ၾကဳိက္ႏိုင္သလို 

မၾကဳိက္ရင္လည္း 

 ရတယ္။  ေဝဖန္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္လည္း ႀကိဳက္သလို

 ေဝဖန္ပိုင္ခြင့္ 

 ရိွတယ္။  ေဝဖန္တာ မခံခ်င္ရင္ ကိုယ့္စာကို မထုတ္ဘဲ ကိုယ့္ဘာ

 သာကိုယ္ တစ္ေယာက္တည္း ဖတ္ေန။  

စာအုပ္လည္း မထုတ္နဲ႔။

 ေဘာဂေဗဒ စကားအရ ေျပာရရင္ စာေရးဆရာဟာ

 ထုတ္လုပ္သူ။ 

 စာဖတ္ပရိသတ္ ေတြက စားသံုးသူေတြ။ 


 ✍🏾 စားသံုးသူ တစ္ဦးဟာ ေရာင္းကုန္ ပစၥည္းက

ို ေကာင္းတယ္  မ​ေကာင္းဘူး၊ ၾကဳိက္တယ္ မၾကဳိက္ဘူး 

ေျပာပိုင္ခြင့္ရိွပါတယ္။ ေဝဖန္

 ေရးဆရာတို႔၊ စာဖတ္သူတို႔က စာအုပ္ေတြကိုေဝဖန္ 

ႏိုင္ခြင့္ရိွတယ္။

 သူတို႔ေဝဖန္ေရးဟာ ဓမၼဓိဌာန္က်တဲ့ ေဝဖန္မႈလား၊ 

ပုဂၢလဓိဌာန္က်

 တဲ့ ေဝဖန္ေရးလား ဆိုတာကိုေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ 

ခ်ိန္ၾကည့္။ 


  ✍🏾 စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တဲ့သူဟာ စာမဖတ္လို႔ 

မျဖစ္ဘူး။ ဒါဟာ

 ကၾကီးခေခြးပဲ။  စာဖတ္တာကို ဝါသနာပါလာေတာ့ 

စာေရးခ်င္လာ

 တယ္။  ေျပာခ်င္လာတယ္။  ျပင္းျပတဲ့ ဆႏၵေတြ ေပၚလာတယ္။ ဒီ

 အခါမွာ စာကို စေရးျဖစ္တာပဲ။  ပထမေတာ့ 

ဘယ္လိုလုပ္ေကာင္း

 ႏိုင္ဦးမွာလဲ။  ခ်က္ခ်င္းႀကီး ဘယ္ျပည့္စံုႏိုင္မွာလဲ။  

ေရးရင္း ေရးရင္း

 နဲ႔ တျဖည္းျဖည္း တိုးတက္လာမွာေပါ့။  ဝါသနာရိွျပီး 

ကိုယ္ကလည္း 

 အားထုတ္ ေလ့က်င့္ေနမယ္ ဆိုရင္ အတတ္ပညာ တစ္ခုဟာ ဖြံ႕ျဖဳိး

 တိုးတက္ လာရတာပဲ မဟုတ္လား။ 


  ✍🏾 စာေရးဆရာ ရယ္လို႔ ပရိသတ္က 

အသိအမွတ္ျပဳတာ ခံလာ

 ရျပီဆိုရင္ အဲဒီ စာေရးဆရာအဖို႔ အေရးၾကီးတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္

 ခုကို ခ်ရေတာ့မယ္။  ဘာလဲ ဆိုေတာ့ အေပ်ာ္တမ္း 

စာေရးဆရာပဲ 

 လုပ္မလား၊ စာေရးျခင္းနဲ႔ ပဲ အသက္ေမြးတဲ့ စာေရးဆရာလုပ္မလား

 ဆိုတာပဲ။  ဒါဟာ စာေရးဆရာတိုင္း ေတြ႕ရတဲ့ ျပႆနာပဲ။  စာေရး

 ဆရာေတာ့ျဖစ္ျပီ။  ဒါေပမဲ့ စာေရးျခင္းနဲ႔ ပဲ  

အသက္ေမြးသြားဖို႔ ဆံုး

 ျဖတ္မလား မဆံုးျဖတ္ဘူးလား။ ဒါကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေမးရတယ္။ 


 ✍🏾 စာေရးဆရာ ဆိုတာ ဘာအာမခံခ်က္မွ ရိွတဲ့အလုပ္ မဟုတ္ဘူး။

 အဆင္မသင့္ရင္ ငတ္ႏိုင္တယ္။ ဆင္းရဲႏိုင္တယ္၊ 

ဘဝပါ ပ်က္သြား

 ႏိုင္တယ္။  စာေရးဆရာအျဖစ္လည္း ေအာင္ျမင္ဦးမွ၊ 

ေအာင္ျမင္ခဲ့

 ရင္လည္း ဒီေအာင္ျမင္မႈကို အရွည္တည္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းတတ္မွ။

 ဘာမွ မေသခ်ာဘူး။ ဒီေတာ့ ေဖာင္ဖ်က္ျပီးကူးရဲေအာင္ သတၱိေတာ့

 ေမြးရတယ္။ 👌🏼


  ✍🏾 ဘဝမွာ တစ္ခုကို လိုခ်င္ရင္ တစ္ခုကို 

ေပးရမယ္။ တစ္ခုရခ်င္

 ရင္ တစ္ခုကို စြန္႔ရမယ္။  စာေရးျခင္းနဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့ အခါက်

 ေတာ့ ထင္တဲ့အတုိင္း ငတ္တစ္ခါ ျပတ္တစ္လွည့္ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္

 ေျပာခ်င္တာက စာေရးျခင္းနဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့ စာေရးဆရာေတြ

 ကိုပဲ ေျပာခ်င္တာပါ။  စာေရးျခင္းနဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့ 

စာေရးဆရာ

 မွာ ေကာင္းတာေတြ ရိွသလို၊ မေကာင္းတာေတြလည္း ရိွတယ္။ 


   ✍🏾  ေကာင္းတာေတြကေတာ့ လူထုနဲ႔ နီးစပ္တယ္။ အထက္တန္း၊ 

 အလယ္တန္း၊ ေအာက္တန္း စတဲ့ ဘဝအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အလႊာအသီးသီး

 က လူေတြနဲ႔ ေတြ႕ထိလို႔ရတယ္။ အဲဒီ  ဘဝေတြမွာ 

က်င္လည္ႏိုင္

 တယ္။ ကိုယ့္မွာ ဘာမွ အတားအဆီး အဟန္႔အတားမွ မရိွဘူး။ အ

 ခ်ဳပ္အေႏွာင္မရိွဘူး။ လြတ္လပ္တယ္။  ၾကဳိက္တဲ့ေနရာ

 ၾကဳိက္တဲ့

 အခ်ိန္မွာ အလုပ္ လုပ္ႏိုင္တယ္။   အငတ္ ခံႏိုင္ရင္ 

မလုပ္ဘဲလည္း

 ေနလို႔ရတယ္။ ကိုယ့္ဆႏၵကို လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္တယ္။

 ကိုယ္မွန္တယ္ ထင္တာကို ထုတ္ေဖာ္ႏိုင္တယ္။ အမွန္တရားကို 

 လြတ္လပ္စြာ ရွာေဖြႏိုင္တယ္။ 


   ✍🏾 စာေရးဆရာဟာ အမွန္တရားကို ရွာေဖြေနတဲ့ အႏုပညာရွင္

 အဘိဓမၼာဆရာျဖစ္တယ္။ သူဟာ အမွန္တရားကို ရွာေနတဲ့ေနရာ

 မွာ အဘိဓမၼာဆရာရဲ႕ အလုပ္ကို လုပ္ေနျပီး တင္ျပတဲ့ ေနရာမွာ 

 အႏုပညာရွင္ရဲ႕ အလုပ္ကို လုပ္ေနသူ ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာစာေရးျခင္း

 နဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့ စာေရးဆရာရဲ႕ တစ္ပန္းသာမႈ၊ အခြင့္သာမႈပဲ။ 


   ✍🏾 ဒါေပမဲ့ မေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြ၊ တစ္ပန္းရံႈးတဲ့ အခ်က္ေတြ

 လည္း ရိွတယ္။  စာေရးျခင္းနဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့ စာေရးဆရာဟာ 

 အေတြ႕အၾကံဳ အသစ္ေတြကို ေနာက္ထပ္ ျဖတ္သန္းျခင္း မျပဳႏိုင္

 ေတာ့ရင္၊ စာေတြကို မဖတ္ေတာ့ရင္၊ အခန္းက်ဥ္း ကေလးထဲမွာပဲ

 စာေတြေရးေနတာနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနရင္၊ အဲဒီ စာေရးဆရာဟာ ေရး

စရာ အသစ္ မရိွေတာ့ဘဲ ကုန္ခန္းသြားတတ္တယ္။  တျခားေၾကာင့္ 

 ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။  အေတြ႕အၾကံဳသစ္ ေတြကို မရေတာ့လို႔ စာမ

 ဖတ္ေတာ့လို႔၊ စာေရးတာနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနျပီး လူေတြနဲ႔ ေဝးသြားလို႔ 

 ကုန္ခန္း  သြားရတာ။  ဒါက အခြင့္မသာတဲ့ အခ်က္။ 


   ✍🏾  ရသစာေပ တစ္ခုမွာ ဒႆန မပါရင္ ဘာမွ အဓိပၸာယ္ မရွိ

 ေတာ့ပါဘူး။   အဲဒီ ဒႆနက မွားခ်င္ မွားႏိုင္ပါတယ္။  ေဖာက္ျပန္

 ခ်င္ ေဖာက္ျပန္ႏိုင္ ပါတယ္။  ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စာတစ္ပုဒ္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္

 မွာ ဒႆန တစ္ခုခု ပါရမယ္။

     ဒႆန မပါတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ေနျခင္းဟာ စိတ္မႏွံ ့သူ ေျပာ

 ျပေနတဲ့ စကားကို နားေထာင္ေနရတာ နဲ႔ တူပါတယ္။    


     ✍🏾. ရသစာေပကို ေရးသူသည္ သူမ်ား ေရးထားသည့္ ရသကို

 ခ်စ္တတ္၍ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ရသစကားလံုး အသစ္မ်ားကို ဖန္

 တီး ႏိုင္ရမည္။    စာမဖတ္ဘဲ  ရသစာေပ ေရးေနသည့္ စာေရးသူ

 သည္ အကန္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ တူၿပီး၊ စာဖတ္ေသာ္လည္း ရသစာ

 ေပကို ဖန္တီးျခင္း မျပဳေသာ စာေရးသူသည္ အျမံဳႏွင့္ တူသည္။

     -----       -----


  " စာေကာင္းေပေကာင္း ဖတ္တတ္ဖို႔ "

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   ✍🏾     စာေကာင္းေပေကာင္း ေတြကို ဖတ္တတ္ဖို႔ ဆိုတာ အခ်ိန္

 ေတြ အမ်ားႀကီးကို ျဖတ္သန္းၿပီးမွ ရလာတတ္တာမ်ိဳးပါ။  စာအုပ္ 

 တစ္အုပ္ကို လွန္ၿပီး စာပိုဒ္ တစ္ပိုဒ္ေလာက္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရံု ၊ စ

 ကား အသံုးအနႈန္းကို ၾကည့္လိုက္ရံု၊ ဝါက်ဖြဲ႕စည္းပံု တစ္ခုေလာက္

 ကို ၾကည့္လိုက္ရံု၊ အထူးသျဖင့္ စာထဲမွာ ပါတဲ့ အေတြးအေခၚ ကို 

 ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရံု နဲ႔  ဒီစာအုပ္ဟာ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ဖတ္ထိုက္တဲ့ 

 စာအုပ္  ဟုတ္မဟုတ္   ခြဲျခားခန္႔မွန္း တတ္ဖို႔ အခ်ိန္ေတြ မ်ားစြာ  

 အားထုတ္မႈေတြ မ်ားစြာ ျဖတ္သန္းၿပီးမွ ရႏိုင္တာမ်ိဳးပါ။ 👌🏼


   ✍🏾  ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္ရွာေဖြ ေသာက္သံုးလို႔  ရတဲ့ ဗဟုသု

 တ  အသိပညာေတြကို ကိုယ့္ပင္ကိုယ္ အရည္အေသြးနဲ႔ တစ္ထပ္

 တည္း ျဖစ္သြားေအာင္ စုပ္ယူႏိုင္ရမယ္။

        ကိုယ့္စိတ္ဓာတ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရ ျဖစ္ေအာင္ 

လုပ္ယူႏိုင္ရမယ္။

 ဒီလို မလုပ္ႏိုင္ရင္ ကိုယ္ရတဲ့  အသိပညာဟာ ဝိညာဥ္မဲ့တဲ့ အသိပညာပဲ ျဖစ္မွာ။  အတုအေယာင္ပဲ ျဖစ္မွာ။ 

 ဒီလို  အသိမ်ိဳးဟာ တစ္​ေန႔မွာ ကိုယ့္အေပၚကို 

ပိက်လာမယ့္ ဝန္ထုတ္ႀကီးပဲ ျဖစ္မွာ။

     -----     -----

Credit/-

 လပ္ကီးခ်မ္း အခမဲ့ စာၾကည့္တိုက္ မႏၲေလး

ျပန္​လည္​မ်ွ​ေဝသည္​။ P  T  N


Via-Kha YanPyar

No comments:

Post a Comment