Friday, 4 January 2019

ေတ-ဘုမၼာ 📙📙📙📙 ညိဳထြန္းလူ

ေတ-ဘုမၼာ


📙📙📙📙


ညိဳထြန္းလူ


‘‘အာစရိရာ ေန႔တိုင္း ဗီဒီယိုအေခြ သြားဝယ္ရ၊ ဗီဒီယို ျပခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ မီးစက္ႏႈိးရ၊ ႐ံုဝင္ခ ပိုက္ဆံသိမ္းရနဲ႔ ပင္ပန္းလွပါတယ္။ကြ်န္ေတာ္ ဝင္ကူညီပါရေစ။ ပိုက္ဆံေပးစရာ မလိုပါဘူး။ ဗီဒီယိုၾကည့္ရရင္ကို ေက်နပ္ပါၿပီ’’


ျမေအးက ေျပာလိုက္၍ တစ္ခ်က္ေတြခနဲ ျဖစ္သြားသည္။ ဒီေကာင္ေျပာတာ ဟုတ္ေတာ့လည္း အဟုတ္သား။ သူ႔မွာနားခ်ိန္မွမရွိ ဘဲ။ သို႔ျဖင့္ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး မစဥ္းစားေတာ့ဘဲ သေဘာတူညီမႈယူကာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အဆင္ ေျပသြားၾကပါေလ၏။


 ျပကၡဒိန္ရြက္တို႔သည္ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေႂကြက်သြားၿပီး တစ္ႏွစ္ၿပီးတစ္ႏွစ္ ကုန္ဆံုးသြားသည္။ လ်ွပ္စစ္မီးေတြ ရလာသည္မို႔ ညပိုင္းအလွည့္က် မီးေပးသည့္အ ခ်ိန္မွာျဖင့္ သည္ရပ္ကြက္ေလးမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ဆူဆူညံညံ ရွိလွသည္။ ထို႔အတူ စံအိမ္ေတာ္၏ စီးပြားေရးသည္ ဒီေရအလား တိုးပြားေနလ်က္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘဝဆိုသည္မွာ မည္သည့္အခါမ်ွတစ္သမတ္တည္း မရွိ။ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းတို႔ျဖင္႔ အနိစၥသေဘာေဆာင္ ေနတာကို ကိုစံဒြန္းေမ့ေလ်ာ့ေန ရွာသည္။ ၾကမၼာဆိုးက သူတို႔လင္မယားဆီသို႔ သတိမထားမိဘဲ ေရာက္လာခဲ့ေလၿပီ။ မအိမ္တင္တစ္ေယာက္ မူးလိုက္တာ၊ မူးလိုက္တာ ေျပာရင္းလဲက်သြားၿပီး အသက္ပါ ေပ်ာက္သြားရသည့္အျဖစ္က မယံုၾကည္ႏုိင္ေလာက္ စရာ။ ေဆး႐ံုသို႔ ပို႔ခ်ိန္ေတာင္ မရေတာ့။ ေသြးတိုးေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ ဆံုးသြားရတာတဲ့။ ေခါင္းမူးလို႔၊ ေနာက္ေက်ာေတြ တက္လို႔ဆိုၿပီး ၿငိမ္းတင္ကိုႏိွပ္ခိုင္း၊ ေနာက္ေက်ာကို တံေတာင္ႏွင့္ ေထာင္းခိုင္းတာကို ျပန္သတိရသည္။ ေသြးတိုးေရာဂါေၾကာင့္ မွန္းမသိ၊ သာမန္ေရာဂါေလာက္သာဟု ေတြးခဲ့သည္။ ယခုေတာ႔ အ႐ႈိက္ကို ထိုးႏွက္လိုက္သလို သူ႔ဘဝႀကီး တစ္ခုလံုး ၿပိဳပ်က္သြားရေခ်ၿပီ။ မအိမ္တင္ မရွိမွေတာ့ စံအိမ္ေတာ္ဆို တာလည္း မရွိေတာ့။ ေလး၊ ငါးလေလာက္ၾကာေတာ့ စံအိမ္ေတာ္ ကို တံခါးပိတ္လိုက္ေတာ့သည္။ ၿပီးမွ စိတ္ကူးတည့္ရာ သြားခ်င္ ရာသြား။ သည္မွာပင္ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ အကူအညီႏွင့္ ဆ လြန္းကားေလး တစ္စီးဝယ္ကာ တကၠစီဆြဲသည္။ အေဝးေရာ၊ အနီးေရာ ေမာ္ေတာ္ကားေအာ္ဒါ လိုက္ေမာင္းသည္။ အမွန္က သူ႔အဖို႔ မအိမ္တင္ကို သတိရမွာစိုး၍ ေမာ္ေတာ္ကား ေမာင္းခဲ့ေသာ္လည္း အလုပ္ကအက်ိဳးေပးျပန္ သည္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္လိုက္ ေတာ့ လူ႔ဘဝဆိုတာ ကံၾကမၼာ၏ လွည့္စားမႈထဲက ႐ူးသြပ္ျခင္းပါပဲ။ ေမာ္ေတာ္ကား ေမာင္းတာက စိတ္အာ႐ံုေျပာင္းဖို႔အတြက္ျ ဖစ္ေသာ္ လည္း ေမာ္ေတာ္ကားကလည္း အက်ိဳးေပးသည္။ သည္ေမာ္ေတာ္ ကားႏွင့္  ေနရာအႏွံ႔ေရာက္ခဲ့၏။ အိမ္ဆိုတာရွိခဲ့ေသာ္လည္း အိမ္ကိုမျပန္ခ်င္။ ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ ေရာက္သည့္ေနရာမွာ ေပ်ာ္ေအာင္ ေနဖို႔ ႀကိဳးစားသည္။ ရြာမွာမအိမ္တင္ဘက္ကေရာ၊ သူ႔ဘက္ကေရာ ေဆြမ်ိဳးေတြရွိေပမယ့္ မႏၲေလးကို ထြက္လာကတည္းက အဆက္အဆံ မလုပ္၍ ပတ္သက္စရာလည္း အေၾကာင္းမရွိေတာ့ၿပီ။ မအိမ္တင္ မရွိမွေတာ့ ဘာမ်ားတြယ္တာစရာ လိုေတာ့မွာလဲ။ေသတာ၊ ရွင္တာဆိုတာ ထူးဆန္း သည့္ ကိစၥမဟုတ္။ ယခုအခ်ိန္မွာ မအိမ္တင္ေနာက္သို႔ လိုက္ရမည္ဆိုလည္း တြန္႔ဆုတ္စရာ အ ေၾကာင္းမရွိ။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးကို လိုက္သြားပါမည္။ ေဟာ ...ဘာလဲဟဲ့ ကံၾကမၼာရယ္။ သူ႔ကိုဆက္လက္ အသက္ရွင္သန္ခြင့္ႏွင့္အတူ စီးပြားေရးေကာင္းေအာင္ လုပ္ ေပးေနသည္မို႔ ခက္ရပါဘိ။ အ ခ်ိန္ကာလတို႔သည္ အရြယ္ကို ထုႏွက္ထိုးဖဲ့ကာ ႏုရာမွရင့့့္၊ ရင္႔ရာမွအိုမင္းသြားေစခဲ့သည္။ ကိုစံဒြန္းသည္လည္း ဦးစံဒြန္းျဖစ္သြားကာ ေမာ္ေတာ္ကားကို ေရာင္းၿပီး မူလဘူတစံအိမ္ေတာ္သို႔ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ရသည္။ အရြယ္ေကာင္းသည့္အခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္တည္းေနရတာ အေရးမႀကီးေသာ္လည္း အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာေတာ့ အစစအရာရာ ဒုကၡေရာက္ရသည္။ ကံၾကမၼာသည္ သူ႔အျဖစ္ကို ၾကည့္ရက္ဟန္မတူ။ ျမေအးကို သူ႔ဆီသို႔ ပို႔လိုက္ ေလၿပီ။ ၿငိမ္းတင္က လြန္ခဲ့သည့္ သံုးႏွစ္က ဆံုးသြားသည္။ သားသမီးေတြကလည္း အေတာင္အလက္စံု၍ ျမေအးကို စြန္႔ခြာသြားၾကၿပီ။ က်ဴးတဲေတြပါ အဖ်က္ခံလိုက္ရေတာ့ ျမေအးတစ္ေယာက္ ေနစရာ ဘံုေပ်ာက္သြားရျပန္ေတာ့။


‘‘ငါသေဘာ ေပါက္ပါတယ္ ကြာ။ မင္းကလည္း ေနစရာမရွိလို႔ ငါ့ကို အားကိုးလာမွေတာ့လည္း ဘယ္ျငင္းႏုုိင္ပါေတာ့မလဲ’’


သည္လိုျဖင့္ သံေယာဇဥ္ အတြယ္အတာေတြ ကင္းေနသည့္ မုဆိုးဖိုႏွစ္ေယာက္ ပူးေပါင္းသြား မိၾကျပန္ေလ၏။


* * * * *


‘‘သန္းသန္းႏြယ္ေလးကို ယူလိုက္ေတာ့မယ္ကြာ။ မင့္သေဘာ က ဘယ္လိုရွိတုံး ျမေအး’’


စကားအဆင္တန္ဆာ မပါ႐ုက္တရက္ ျဗဳန္းစားႀကီး ေျပာလိုက္ သည့္ ဦးစံဒြန္းမ်က္ႏွာမွာ စိတ္လႈပ္ရွားေနသည့္ အမူအရာေတြ ေပၚလြင္ေနလ်က္။ သူ႔ပင္ကိုအ က်င့္က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္း ေျပာတတ္သည္မို႔ ဘာညာသာရကာေတြႏွင့္ လိုရင္းမေရာက္ႏုိင္ဘဲ ေဝ့ဝိုက္ေနတာမ်ိဳး ေတြကို သေဘာမက်။ ေျပာလည္းမေျပာတတ္။ ေခတ္စကားႏွင့္ သံုးႏႈန္းရလ်ွင္ တဲ့(ဒဲ့)ကစ္တာပဲ ေကာင္းသည္။ အစကနဦးတုန္းကေတာ့ ဇရာရိပ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း တိုးဝင္လာသည့္အခ်ိန္ ေနစရာ၊ စားစရာလည္း မပူရ၊ ေငြေၾကးဥစၥာလည္း ဆုပ္ဆုပ္ခဲခဲ ရွိထားတာေၾကာင့္ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ ေရာက္သည္အထိ ေအးခ်မ္းစြာ ျဖတ္သန္းဖို႔ပါပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔ဘဝထဲသို႔ သန္းသန္းႏြယ္ေလး ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း သူ၏သံသရာကို သြားမည့္ခရီးလမ္းေၾကာင္းသည္ ႐ုတ္ တရက္ခ်ိဳးေကြ႕ သြားခဲ့ျပန္ေလၿပီ။ ဦးစံဒြန္းက ေျပာလိုက္ေသာ္လည္း ျမေအးမ်က္ႏွာမွာ ထူးျခားပံု မရ။ဘယ္ဘက္ပါးေစာင္ကို ခဲထား သည့္ ေဆးေပါ့လိပ္တိုကို ျဖဳတ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေခ်ာင္းမဆိုးခ်င္ ဘဲႏွင့္ အဟြတ္ အဟြတ္ဟု အသံျပဳလိုက္သည္။ တစ္ဖန္ လက္ထဲက ေဆးေပါ့လိပ္တိုကို ညာဘက္ပါးေစာင္ထဲသို႔ ထည့္သည္။


‘‘ကြ်န္ေတာ္က ေစာေစာကတည္းက ရိပ္မိလို႔ ေတဘုမၼာသီခ်င္းကို ေန႔တိုင္းဆိုျပေနတာေတာင္ အာစရိက သတိမျပဳေတာ့လည္း ခြက်သဗ်ာ’’


ျမေအးစကားေၾကာင့္ စိတ္ထဲမွာ ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္သြားရသည္။ တဏွာၫႊန္အတြင္းမွာ သက္ဆင္းရသည့္ လူမိုက္ႀကီးကို ျဖစ္ေနပါေရာ့လား။


‘‘ယူတာေတာ့ မဆန္းပါဘူးအာစရိရာ။ အသက္က ကြာလြန္းေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကေျပာစရာ ျဖစ္လာမွာေပါ့’’


‘‘ဟာ ... မင္းကလည္း ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုတာ ခ်ီးမြမ္းခုနစ္ရက္၊ ကဲ့ရဲ႕ခုနစ္ရက္ပါကြ။ အခုပတ္ဝန္းက်င္ဆိုတာက လူစိမ္း၊ သူစိမ္းေတြခ်ည္းမို႔ ငါျဖင့္ ေခါင္းထဲေတာင္ထည့္ မစဥ္းစားမိဘူး’’


 သန္းသန္းႏြယ္တည္းဟူ ေသာ ေဇာအာ႐ံုက သူ႔တစ္ကိုယ္ လံုးမွာ အၾကားအလပ္မရွိ ပူးကပ္တြယ္ၿငိထား၍ မည္သည့္အရာ ျဖစ္ေစ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း ဇြတ္တိုးေတာ့မွာကို ျမေအးက သတိျပဳမိလိုက္သည္။


‘‘သန္းသန္းႏြယ္ကိုယူရင္ သူ႔အေမ မေရႊသစ္လည္း ပါလာရမွာဆိုေတာ့ ဒီအိမ္မွာေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ္က ဘာလုပ္ေပးရမွာလဲ။ အာစရိက အဆင္ေျပသြားေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္ဘက္က ေတြးၾကည့္ေပးပါဦး။ တစ္အိမ္တည္းမွာ မုဆိုးမနဲ႔ လူလြတ္ကြ်န္ေတာ္က ေရရွည္ အတူေနဖို႔ သင့္ေတာ္ပါ့မလား’’


ဦးစံဒြန္း ငိုင္က်သြားသည္။ သူ႔စိတ္အာ႐ံုတစ္ခုလံုး သန္းသန္းႏြယ္ဆို သန္းသန္းႏြယ္ပါပဲ ျဖစ္ေန၍ ေနာက္ထပ္ဆက္စပ္ေနမည့္ အေၾကာင္းအရာေတြကို သူမေတြးမိခဲ့။ ျမေအးေျပာတာလည္း မွန္သည္။ သူ႔ခမ်ာလည္း ေနေရးအတြက္ ႀကိဳတင္ေတြးပူ ရွာေပလိမ့္မည္။ သန္းသန္းႏြယ္တို႔ ေရာက္လာမွ ျမေအးကို အိမ္ေပၚမွ ႏွင္ခ်၍မျဖစ္။ သည္လိုလုပ္ျပန္ရင္ လည္း မတရားရာ က်သြားႏုိင္ သည္။ အားလံုးအဆင္ေျပေအာင္ မည္သို႔ဆံုးျဖတ္ ရမည္နည္း။ မည္သည့္အေၾကာင္းကိစၥမဆို အေမးရွိလွ်င္ အေျဖရွိသည္။ သူအရွင္းရခက္မည့္အေရးကို ျမေအးကပဲ ေျဖရွင္းေပးလိုက္သည္။


‘‘အာစရိကို ကြ်န္ေတာ္တစ္ခု ေတာင္းဆိုပါရေစ။ ဒီလိုပါ။ တကယ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ မေရႊသစ္က လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္က တည္းက ႀကိဳက္ေနၾကတာပါ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အလုပ္ကမရွိ၊ ေနစရာေတာင္ အာစရိေက်းဇူး ေၾကာင့္ ေနရတာမို႔ မေရႊသစ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မလြယ္ဘူးေလ။ အခုသန္းသန္း ႏြယ္ကို အာစရိယူမယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္လည္းဒီမွာပဲေနဖို႔ အဆင္ေျပသြားမွာ ေပါ့။ အာစရိခြင့္ျပဳမယ္ ဆိုရင္ေပါ့ဗ်ာ။ ေနခြင့္ရရင္လည္း ကြ်န္ေတာ္အလကား မေနပါဘူး။ မေရႊသစ္နဲ႔ ထမင္းဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္ ဖြင္႔ဖို႔စိတ္ကူးထားပါတယ္’’


ေဟခနဲ ျဖစ္သြားရင္း ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖင့္ ျမေအးကို သူေငးၾကည့္ေနမိသည္။ အကြက္က်က် ျမင္တတ္ေတြးတတ္သည့္ ဉာဏ္ေျပးပံုကိုလည္း မခ်ီးမြမ္းဘဲ မေနႏိုင္။ သို႔ကလို စိတ္ကူးအေတြးေတြ ျမေအးဆီမွာ မည္သည့္အခ်ိန္ကတည္းက ရွိေနသည္မသိ။ ထို႔ေနာက္ သန္းသန္းႏြယ္ႏွင့္ သူ႔အေျခအေနကို ေတဘုမၼာသီခ်င္းဆို၍ သတိေပးေနတာဆို သည့္ ျမေအးစကားကိုသတိရၿပီး စိတ္ထဲမွာ မခံခ်င္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။


‘‘မင္းက ငါ့ကိုေတာ့ ေတဘုမၼာဆိုျပၿပီး သတိေပးတယ္။ မင္းကေကာ ဘာထူးမွာလဲျမေအး။ ေတဘုမၼာဆိုတဲ႔မင္းကိုယ္တိုင္က အသိတရားဝင္ဖို႔ မေကာင္းဘူး လား’’


ေလသံတင္းတင္းျဖင့္ ေမးလိုက္ေသာ္လည္း ျမေအးကေတာ႔ သူ႔ပံုစံအတိုင္းေအးစက္စက္။


‘‘ဟုတ္ပါတယ္ အာစရိရယ္။ကြ်န္ေတာ္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ဒီသီခ်င္းဆိုၿပီး အသိေပးပါတယ္။ခက္တာက ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ဟာ ပုထုဇဥ္သာမန္ လူသားေတြ ဆိုေတာ့လည္း သိပင္သိေပမယ့္ အသိေခါက္ခက္ အဝင္နက္ၾက တာကိုးဗ်ာ’’ဟု ေျပာလိုက္သည္။


ဦးစံဒြန္းသည္ ဖူးခနဲ သက္ျပင္းခ်လိုက္ရင္း အျပင္ဘက္သို႔ ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ ေတာ္သလင္းလကုန္ခါနီး ေနေရာင္ျခည္ သည္ အစြမ္းကုန္ ပူျပင္းေနလ်က္ရွိသည္။ မၾကာခင္ ဝါလကင္းလြတ္ သီတင္းကြ်တ္လကို ေရာက္ေတာ့ မည္။ အဲသည္အခ်ိန္မွာေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ အသိေခါက္ ခက္ အဝင္နက္သည္ပဲ ေျပာေျပာ သမုဒယ ဇာတ္လမ္းစရေတာ့မွာမို႔ ေတြးရင္းျဖင့္  ရင္ထဲမွာ ေႏြးခနဲျဖစ္သြားတာကိုေတာ့ မည္သူမ်ွ သိမည္မထင္။


ဤသို႔ျဖင့္ မၾကာမီ အခ်ိန္ ကာလမွာ စံအိမ္ေတာ္သည္လည္း ယခင္အေနအထား မဟုတ္ေတာ့ ဘဲ အသြင္ကူးေျပာင္း၍ လင္မ ယားႏွစ္စံုတြဲျဖင့္ စိုျပည္သာယာ ၾကည္လင္ေနပါဘိသည္။ ဦးစံဒြန္းအတြက္ မယားအလွကေလး ႏွင့္ ႏွစ္ပါးသြား ထြက္ခ်ိန္ျဖစ္သမို႔ ယခင္ၾကားေနက် ျမေအးဆီက ေတ ဘုမၼာ သီခ်င္းသည္လည္း ေအာ္တိုမစ္တစ္ ေပ်ာက္သြားရရွာေလသည္။ ျမေအးက ေျပာသည့္အတိုင္း ကတိတည္သည္။ မေရႊသစ္ႏွင့္ အိမ္ေအာက္ထပ္မွာေန ၿပီး ထမင္းဆိုင္ဖြင့္သည္။ ဦးစံဒြန္းတို႔ကေတာ့ အိမ္အေပၚထပ္မွာ ေပါ့။ သန္းသန္းႏြယ္တည္းဟူ ေသာ အေခ်ာအလွကေလး သည္ႏြယ္မ်ွင္ႏြယ္တန္းလို သူ႔ႏွလံုးသားအား ရစ္ပတ္တုပ္ေႏွာင္ထားသမို႔ သူ႔ခမ်ာ ႏြယ္ေလးေရ ႏြယ္ေလးေရဟု  တႏြယ္တည္း ႏြယ္ေနလ်က္ရွိေခ်သည္။ အို.. အစ္ကိုႀကီးကလည္း ႏြယ္ေလးစိတ္ဆိုးပစ္လိုက္ မွာေနာ္ဟူေသာ ခရာတာတာ ပလီပလာႏြဲ႕တဲ့တဲ့ အသံကေလးကျဖင့္ အိုဟိုဟို ...ဘယ္လိုေျပာရမွန္း ေတာင္ မသိ။ ခ်ိဳေသာ၊ ဆိမ့္ေသာအရသာထူးမ်ား သံုးေဆာင္ရသ ကဲ့သို႔ႏွယ္တည္း။ ပတ္ဝန္းက်င္ က ဇရာအိုႏွင့္ ကညာပ်ိဳဟု ျပာခ်င္ေျပာလည္း သူအေရး မစိုက္ ေတာ့ပါ။ သြားေလသူဇနီးေဟာင္း မအိမ္တင္ကိုလည္း သတိမရေတာ့ပါ။ သူ႔အေတြးထဲမွာ ဘာမဆို ႏြယ္ေလးအတြက္ ဆိုတာေတြခ်ည္း စိုးမိုးေနလ်က္ ရွိသည္။ ႏြယ္ေလးက စကိုင္းနက္ ဆိုလိုက္ေတာ့ ေန႔ေတာင္မကူး၊ စကိုင္းနက္စေလာင္း ကို တပ္ဆင္ၿပီးၿပီ။ ေဟာ... လက္ ကိုင္ဖုန္း လိုခ်င္ျပန္သတဲ့။ တစ္လံုးမဟုတ္၊ ႏွွစ္လံုးမွ ျဖစ္မတဲ့။ တစ္လံုးက အမ္ပီတီ၊ က်န္တစ္လံုးကေတာ့ အူရီးဒူးနဲ႔ တယ္လီေနာအတြက္တဲ့။ ေျပာလို႔ေတာင္မဆံုးေသး ေနာက္ဆံုးေပၚ အမ်ဳိး အစားဆမ္ေဆာင္းတံဆိပ္ လက္ကိုင္ဖုန္းႏွစ္လံုး ႏြယ္ေလးဆီသို႔ ေရာက္လာ ျပန္ေခ်တမံု႔။


ဦးစံဒြန္း၏ ႏြယ္ေလးသည္ အလွျပင္လိုက္၊ တစ္ေနကုန္ ဖုန္းပြတ္လိုက္၊ စကိုင္းနက္ကလာသည့္ တီဗီဇာတ္လမ္းေတြၾကည့္လိုက္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ေရွာ့ပင္းထြက္လိုက္ျဖင့္ ေန႔စဥ္ ေန႔တိုင္း မအားလပ္ေအာင္ ရွိေနေခ်သည္။ ကုသိုလ္ကံမ်ား ေကာင္းလိုက္ပံု ကျဖင့္ မအိမ္တင္ ရွာေဖြစုေဆာင္း ထားခဲ့ေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားသည္ အသက္ငယ္ငယ္ ျဖဳန္းခ်င္ သံုးခ်င္ရွာသည့္ သန္းသန္းႏြယ္အတြက္ ရည္ရြယ္ထားခဲ့ေလသလားဟူ၍ ထင္မွတ္ရသည္။


လူ႔ဘဝဆိုသည္ကား ဇာတ္သဘင္၏ တင္ဆက္ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖမႈႏွင့္အလား တူညီစြာ။ ညဥ့္ဦးပိုင္းတြင္ အရႊင္အျမဴးျဖစ္ေစ မည့္ ေအာ္ပရာျဖင့္ စတင္လိုက္သည္။ ျပဇာတ္ေရာက္ျပန္ေတာ့ ငိုရ၊ရယ္ရ၊ လြမ္းရျဖင့္။ အဲသည္ေနာက္ ႏွစ္ပါးသြား ထြက္ခ်ိန္မွာ ျဖင့္ မင္းသားႏွင့္ မင္းသမီးတို႔၏ သမုဒယကြန္ရက္ထဲမွာ ေပ်ာ္စ ရာ၊ ၾကည္ႏူးစရာ အေကာင္းဆံုးကို ေရာက္သြားခဲ့ၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ႏွစ္ပါးသြား ၿပီးဆံုးသည္ႏွင့္ ငိုခ်င္းခ်၍ အပူတိုက္သည့္ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္က ပံုမွန္အတိုင္း ေရာက္လာရစၿမဲ။ ဦးစံဒြန္းခမ်ာ လည္း ႏြယ္ေလးႏွင့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ႏွစ္ပါးသြား ထြက္ေနဆဲရွိ ေသး ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္ ခင္းရဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာ ပါေလေတာ့၏။ တကယ္ေတာ့ အသက္အရြယ္ကလည္း ကြာျခားၿပီး က်လူျဖစ္ေနသည့္ သူ႔ကိုသန္းသန္းႏြယ္က စြန္႔ခြာသြားျခင္းသည္ ထူးဆန္းေသာ ကိစၥမဟုတ္ေပ။ သည္ႏွယ္အျဖစ္ မ်ိဳးႀကံဳရတတ္တာကို ဦးစံဒြန္းက မသိမဟုတ္ သိပါသည္။ သန္းသန္းႏြယ္သည္ သူႏွင့္ သက္တူရြယ္တူ ေယာက်္ားေလးေတြကို စိတ္ဝင္စားမွာ ေသခ်ာသည္။ အမွန္တကယ္ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူကို ေတြ႕ခဲ့လ်ွင္ သန္းသန္းႏြယ္ကို ဇနီးအျဖစ္မွ စြန္႔လႊတ္ေပးဖို႔အထိ ေတြးထားခဲ့သည္။ ယခုေတာ့ျဖင့္ သန္းသန္းႏြယ္သည္ ေျခရာေဖ်ာက္ကာ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီ။ သန္းသန္းႏြယ္ ယူသြားသည့္ ရတနာပစၥည္းေတြ အတြက္လည္း အနည္းငယ္မ်ွ ပူပန္ျခင္းလည္း မရွိပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ လူဆိုး၊ လူေကာင္းမွန္း မသိ၊ သမီးရည္းစားျဖစ္၍ အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳ၍ လိုက္သြားလ်ွင္ေတာ့ ေရွ႕အေရးကို မေတြးရဲေတာ့။ပံုမေတာ္ ပစၥည္းယူ လူသတ္သြားတာမ်ဳိး၊ သည္လိုမဟုတ္လ်ွင္ လည္း နယ္စပ္အထိ ေခၚသြားၿပီးႏိုင္ငံျခားသို႔ ေရာင္းစားတာမ်ိဳး ေတြ ႀကံဳရႏုိင္သည္ေကာ။ ဦးစံဒြန္းသည္ မယားေပ်ာက္ပူပံုပြား ကာ အႀကံဉာဏ္ေလး ရလိုရျငားျမေအးကို တိုင္ပင္သည္။ မေရႊသစ္ကေတာ့ အစကတည္းက သမီးကိုေၾကာက္ရသည္မို႔ ဘာတစ္ခုမ်ွ သိပံုမရ။ နည္းနည္းေတာ့ ထူးဆန္းသည္။ မေရႊသစ္မ်က္ႏွာ တြင္ သမီးတစ္ေယာက္လံုးေပ်ာက္


သြားေသာ္လည္း ခံစားမႈမရွိတာ ကို သတိထားမိသည္။ ဦးစံဒြန္း သည္ မေရႊသစ္မ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့မၾကည့္ရဲ။ မေရႊသစ္ အမူအရာက မယားတစ္ေယာက္လံုး ေပ်ာက္သြားတာက ေတာ္ညံ့လို႔ေပါ့ဟု အျပစ္တင္ေနသေယာင္ဟု မလံုမလဲျဖင့္ ေတြးလိုက္မိသည္။


‘‘ေစာင့္ၾကည့္႐ံုပဲရွိတာေပါ့ အာစရိရယ္။ လိုအပ္ရင္ ရဲစခန္းကို တိုင္ခ်က္ဖြင့္ၿပီး သတင္းစာထဲမွာ လူေပ်ာက္ ေၾကာ္ျငာထည့္ရမွာေပါ့’’ဟု ေျပာလိုက္သည့္ ျမေအးကို သူေငးၾကည့္ေနမိသည္။ ၿပီးမွေခါင္းငိုက္စုိက္ခ်ကာ အိမ္အေပၚထပ္သို႔ တက္သြားေတာ့သည္။ သူ႔ရင္အံုတစ္ခုလံုး ငရဲမီးမ်ိဳခ်မိ သလို ပူေလာင္ေနလ်က္ ရွိသည္။ ေတြးခ်င္ရာ ေလွ်ာက္ေတြးရင္း မအိမ္တင္ကိုလည္း မဆီမဆိုင္ သတိရမိျပန္၏။ ေမြးဖြားျခင္းမွ ေသဆံုးျခင္း မွတ္တိုင္သို႔ မေရာက္ခင္ အေတာအတြင္း မိန္းမတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေသကြဲကြဲခဲ့ရၿပီး သည္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ရွင္ကြဲကြဲခဲ့ရသည့္ သူ႔အျဖစ္ကား ဆိုးလွပါ၏။ ႏြယ္ေလးရယ္ ... မင္းဘယ္ဆီမွာလည္းကြယ္ဟု ရင္ထဲမွ တမ္းတမိျပန္၏။ အသံထြက္ တမ္းတတာမ်ိဳးေတာ့ မလုပ္ရဲပါ။ အမ်ားအျမင္ မွာ မယားတ႐ူးဟု ထင္သြားလ်ွင္ ခက္ရခ်ည့္။ ျမေအးသည္ အိမ္အေပၚထပ္ဆီက ညဥ့္မိုးခ်ဳပ္သည့္ တိုင္အိပ္စက္မေပ်ာ္ႏိုင္ဘဲ ေခါက္ တုံ႔ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ေနသည့္ ဦးစံဒြန္း၏ ေျခသံေတြကို နားေထာင္ရင္း ငါ့အာစရိေတာ့ ခက္ပါၿပီဟု ေတြးလိုက္ရွာသည္။


‘‘မိုက္မဲအဝိဇၨာ စိတ္တဏွာ အနိ႒ာ-ဣ႒ာ႐ံုထင္မိမွား ကာယအပုတ္ေကာင္ဟာ ဟုတ္ေယာင္သာ ႐ုပ္ေဆာင္စြာ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ကာ သူလွည့္စား။ တရားကြာ မွားရွာ မ်ားသတၱဝါ ဘဝအေနကာ ျဖစ္ ပ်က္သံသရာ ....’’


တစ္ေန႔သ၌ စံအိမ္ေတာ္ဆီ မွ ေတဘုမၼာသီခ်င္းကို ျပန္လည္နားဆင္ရသျဖင့္ အိမ္နီးနားခ်င္း ေတြ အံ့ၾသေနၾကသည္။ ဟုတ္ပါ သည္။ ေသာတရွင္လိုရာမဟုတ္၊အဆိုရွင္ အႀကိဳက္ ေတဘုမၼာသီ ခ်င္း လြင္႔ပ်ံ႕လာခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ လည္း သည္တစ္ခါေတာ့ သီခ်င္းဆိုသူက ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ဦးစံဒြန္းကိုယ္တိုင္ သည္သီခ်င္းကို သီဆိုေနသည္ေကာ။


‘‘ကာမဂုဏ္ ရမၼက္ဆိုးကိုဖ်က္ခ်ိဳးႏုိင္မွသာ ျဖစ္ရာဘဝသံ သရာ ပညာပါရမီႀကီးရင့္ေအာင္ဖို႔ပါ။ အတီတာ မိုက္စမိုက္ပင္ ပ်ိဳးလို႔ မိုက္ဆိုးခဲ့တာ။ ယခုလည္းမိုက္ဆဲမွန္စြာ ေရွ႕ကိုတိုးလို႔ တံပိုးမိုက္ဦးမွာ အဆံုးသတ္သင့္တာ...’’


ျမေအးသည္ ဦးစံဒြန္း၏ ေတဘုမၼာသီခ်င္းကို နားေထာင္ရင္း ငါ့အာစရိေတာ့ သည္သီခ်င္းကို ေန႔စဥ္သီဆိုရင္း သီခ်င္းအဓိပၸာယ္ကို နားလည္ကာ တရားရေလာက္ေကာင္းရဲ႕ဟု ေတြးသည္။တစ္ဖန္ မယားေပ်ာက္ရွာေဖြဖို႔ လမ္းစမေတြ႕တာေၾကာင့္  ထင္မိထင္ရာ ေတဘုမၼာသီခ်င္းကို ဟဲေလသမို႔  သူ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ခ်က္ခ်င္းဖ်က္သိမ္းလိုက္သည္။ ဘဝတဏွာထဲမွာ ဝဲလွည့္နစ္မြန္းေနရသည့္ ပုထုဇဥ္ လူသားတို႔ခမ်ာ အသိေနာင္တရဖို႔က မလြယ္ကူလွပါ။ သီခ်င္းထဲကလိုမိုက္ပင္ပ်ိဳး၍ ေရွ႕ကိုတိုးကာ မိုက္ၾကပါဦးမည္။ သည္ေတာ့ ဦးစံဒြန္းသည္လည္း စိတ္ထြက္ေပါက္ တစ္ခုအေနျဖင့္ ေတဘုမၼာကို သီဆိုေနဆဲ။ အကယ္၍ သန္းသန္းႏြယ္ ျပန္ေရာက္လာလ်ွင္ေတာ့ ေတဘုမၼာသည္ အလုိလိုရပ္တန္႔သြားမွာ ေသခ်ာသည္။ ခက္တာကသန္းသန္းႏြယ္သည္ ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္ေရာက္ ေနေလသည္ မသိ။


* * * *


ညိဳထြန္းလူ


On  Fri, 2018-10-19 18:27Issue No.No.1958 Saturday, October 20, 2018


{ 7Day News မွ ကူးယူပါသည္။ 7Day News အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ }


No comments:

Post a Comment