#သဒိုး
(တတိယပိုင္း)
#ခင္ခင္ထူး
(၇)
သားေယာက်္ားကေလး ရၿပီဆိုကတည္းက ဒိုးကေလး မ်က္ႏွာေမာ္ၿပီ။ သူ႔တစ္သက္ ဘယ္မိန္းမကိုမွ မက္ေရ စက္ေရ ႀကိဳက္လွေခ်ရဲ႕ မရွိခဲ့ရာက ႀကိဳက္မိတဲ့ မိန္းမကိုလည္း သူတကာေတြ ဘာေျပာေနေန ေပါင္းခဲ့တယ္။ ဓာတ္ေတာ္ေျပာေျပာ ကလိန္ေစ့ေျပာေျပာ ဒိုးကေလးက မမႈဘူး။ ရြာတကာက ေမးေငါ့ တာလည္း သူအသိပဲ။ ဘယ့္ႏွယ္မွ မေနေပါင္။ ကုိယ္ခ်စ္လို႔ယူတဲ့ မယား ဘယ္သူေတြက ၾကားထဲက နာစရာပါလို႔လဲ ထင္ခဲ့သူကိုး။ ပန္းညိဳကို ယူတယ္။
ပန္းညိဳ လုပ္ေကၽြးတာ စားခဲ့တယ္။ ေရသီနားခုိ တယ္ ေျပာေျပာ ဒိုးကေလးကျဖင့္ ေနတတ္လိုက္တာမွ။ ေနာက္ေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ ေယာကၡမႀကီးနဲ႔ သဒိုးအလုပ္ လုပ္ခဲ့ေတာ့တာ။ ဒါလည္း အေျပာမလြတ္ဘူး။ အကုသိုလ္မ ကို ယူေတာ့ အကုသိုလ္ အထုပ္ကို ရြက္ရၿပီေပါ့တဲ့။ ေျပာသာ ေျပာၾကတာပါ။ ဘယ္သူကမွ အကုသိုလ္ တစ္ပဲသား ခြဲေ၀ယူခဲ့ၾက တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ထမင္းတစ္လုတ္ ေရတစ္မႈတ္လာကမ္း ၾကတာ မရွိဘူး။ ဒိုးကေလးကို ၾကည့္ၾကတဲ့ အၾကည့္ကိုက မတူသလို မတန္သလို မ်က္လံုးေတြလုိ႔ေတာင္ ထင္မိ တယ္။
သည္အလုပ္က နာမည္ဆိုးသေလာက္ စီးပြားက် ျဖစ္သလားဆိုေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ပိုတယ္ လွ်ံတယ္လို႔ လည္း မရွိခဲ့ဘူး။ ပန္းညိဳ အမဲသားလည္း ေရာင္းတယ္ ဆိုတာကလည္း အမဲတစ္ေကာင္လံုး ေတာင္းထဲ ထည့္ေရာင္း ရတာမွ မဟုတ္တာ။ သူတကာ အမဲေပၚ ၀က္ေပၚရယ္လို႔ လာအပ္တာကို ေပၚခရယ္လို႔ ေပးတဲ့ ေ၀စု ေလာက္ ရတာပါ။ မေပၚရတဲ့ေန႔ ဘာ၀င္ေငြမွကို မရွိတာ။ ေပၚခ အမဲတြဲ၊ ကလီစာ တြဲကလည္း အကုသိုလ္ နဲ႔ ခ်ိန္ရင္ အရင္းထဲကေတာင္ ပါေသးတာပါ။
ဒိုးကေလးကေတာ့ မုိးလင္းရင္ ေခ်ာက္ဘက္သြားရၿပီ။ ပန္းညိဳက ခံေတာင္းပက္လက္နဲ႔ ခ်ိန္ခြင္ တစ္လက္ ေခါက္ခ်ိဳး ထည့္ၿပီး လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေခ်ာက္ထဲ ဆင္းၾကရၿပီ။ ေယာကၡမက သမီးထုပ္ လာတဲ့ ထမင္း အဆာေျပ စားၿပီး သားအဖသံုးေယာက္ ႏြားဆြဲလာမယ့္၊ ကၽြဲဆြဲလာမယ့္လူ ေမွ်ာ္ရၿပီ။ လာတဲ့ေန႔ ေငြ၀င္တယ္။ မလာတဲ့ေန႔ ေငြမ၀င္ဘူး။ လာတဲ့ ကၽြဲ၊ ႏြားဆိုတာကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး။ နအို နမင္း ဆြဲလာတာ ရွိသလို ခုိးႏြား ဆြဲလာၾကတာလည္း ရွိတယ္။ အလည္လြန္လာတဲ့ ႏြားအစေပ်ာက္ရ တာလည္း ရွိတယ္။ ေက်းစြန္ရြာဖ်ားဆိုေတာ့ တရားဥပေဒကလည္း ရုတ္တရက္ ေရာက္ႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေပၚၿပီးသား အမဲ ရြာတကာ လည္ေရာင္းေတာ့လည္း ဘယ္ရြာက ဘယ္သူ႔ႏြား သိႏိုင္တာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးကိုး။
"စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ငါ့အလုပ္ကို ခုိးရာပါ လက္ခံရေတာ့ ငါလည္း ခုိးျခင္း ငါးပါးေျမာက္တယ္ ... ကၽြဲႏြားပိုင္ရွင္ က လာစုံစမ္းေတာ့လည္း ႏြားအေရာင္ အေသြးကအေစ တလြဲေျပာရတယ္ ... ညာရတယ္ ... သတ္လည္း သတ္ရေသးတယ္ ... အရက္ကလည္း ေသာက္မွ လက္ၿငိမ္တယ္ ကံငါးပါးမွာ ေလးပါး ပ်က္ရၿပီ ေကာ ပန္းညိဳရဲ႕ ... ကာေမသုမိစၦာ တစ္ပါးက်န္ေတာ့သာပါလားဟာ မေကာင္းလိုက္တာ ..."
မေကာင္းလိုက္တာ ဆိုေပသိ ဒိုးကေလးက ေပ်ာ္ေနတာပါပဲ။ အရင္က မယားတင္ရွိတာ၊ ခုက သားကေလး ဒိုးေကာင္း ပါ ရွိေနၿပီ။ သည္သားေမြးကတည္းက ဒိုးကေလးဘ၀ ပိုျပည့္စုံသြားတယ္ ေတာင္ ထင္မိတယ္။ ခ်စ္လိုက္ ရတာ တုန္လို႔။
မီးေနရက္ေတြ မီးတြင္းရက္ေတြတုန္းက ပန္းညိဳ ရြာစဥ္မလွည့္ႏိုင္ေတာ့ ပန္းညိဳရဲ႕ ညီမ၀မ္းကြဲ တစ္ေယာက္ က လွည့္ေရာင္းေပးရတယ္။ ကေလး မတီမတာ ရင္ခြင္အပ္နဲ႔ဆိုေတာ့ ပန္းညိဳ ညီမ ၀မ္းကြဲ ပုေတးကုိ အားကိုး ရတာပါ။ ပုေတးကလည္း လင္နဲ႔ပါ။ ပုေတးနဲ႔ ဒိုးကေလး အလုပ္သဘာ၀ ဆက္စပ္ ရာက အ၀င္ အထြက္ အထိအေတြ႕ မ်ားလာေတာ့ ေက်ာပုတ္ ေခါင္းပုတ္ ျဖစ္လာတာကို ပန္းညိဳက မႀကိဳက္တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ သည္ေတာ့ ပုေတးကို ဟင္းတစ္ခ်က္ စာေပးၿပီး ျပန္လႊတ္၊ ပန္းညိဳပဲ ခံေတာင္း ေခါင္းျပန္ရြက္ ရတာပါပဲ။ ပုေတး ကို ျပန္ေမာင္းထုတ္လုိက္ေတာ့ ဒိုကေလး မေက်နပ္ခ်င္ဘူး။
"နင့္ႏွယ္ဟာ ... ပုေတးက ကိုယ့္ကူေနသဲ့ဟာ .. မေကာင္းထင္ရတယ္လို႔ ..."
"ေတာ့္မွာ ကံငါးပါး ျပည့္သြားမွာစိုးလို႔ေတာ္ေရ႕ ငါးပါးသီလ တစ္ပါးေတာ့လံုမွ ႏို႔မို႔ ေခြးျဖစ္ေတာ့မယ္"
"ေခြးျဖစ္ေတာ့ လည္း ေပၚလိုက္ရုံေပါ့ဟာ ..."
သည္ကိစၥ သည္ေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားလို႔ ေတာ္ေသးရဲ႕ ေအာက္ေမ့ရတာပါ။ ပန္းညိဳက ရြာတကာ လည္လို႔ ကေလး ႏို႔ဆာခ်ိန္ ႏို႔ရည္မ်ား "ရင္"က သက္ရင္ အမဲျမန္ျမန္ ကုန္ပါေစ ဆုေတာင္းမိရတယ္။ ကေလးအပ္ခဲ့တဲ အိမ္ကလည္း မိခင္ႏို႔ယိုတဲ့ အိမ္ပါ။ ႏို႔တိုက္ထားေနက်ပါ။ ဒါေပမယ့္ မေအဆိုေတာ့ ႏို႔ယိုရင္ သားကို သတိရတယ္။ ပန္းညိဳက တစ္ခါတစ္ခါ ဘ၀မ်ား ပင္ပန္းလိုက္တာ ေအာက္ေမ့မိတယ္။
ပန္းညိဳ အရင္လင္သား ေရႊေတာ္တက္သလို တစ္မိသားစုလံုး ေရႊေတာတက္ခ်င္စိတ္ေတာင္ ၀င္လာ မိတယ္။
ဒိုးကေလးက လက္မခံပါဘူး။ ေရႊေတာ သြားၿပီး သူဘာလုပ္တတ္မွာတဲ့တုန္း။ ခုအလုပ္က ကၽြမ္းက်င္ေနၿပီ။ ေရႊေတာက အလုပ္ၾကမ္းဆိုေတာ့ ငွက္ေတာ ေခြးေတာ တိုးရတာနဲ႔ ၿပီးရတာ၊ သဒိုး အလုပ္က သူမွလုပ္လို႔ ျဖ္စတယ္လို႔လည္း မာနခ့ေသးတာပါ ပါတယ္။ ဒိုးကေလးက ေရႊေတာ မလုိက္ ခ်င္တာ မလိုက္ခ်င္ဘူး မေျပာဘူး။ နင့္လင္ႀကီး ေအာက္ေမ့လို႔လားလို႔ ေသသူနဲ႔ ျပန္ေပးစားေနလို႔ ေနာက္ထပ္ မေျပာ၀ံ့ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်က္ေတာ့ ျပန္ပက္လုိက္ေသးတာပါ။
"ေတာ္ေသရင္ နတ္စိမ္းျဖစ္မစိုးလို႔ ေျပာသာ ေတာ္ေရ႕ ... က်ဳပ္ကို မတရားမေျပာနဲ႔ ... ေတာ္ လုပ္ခ်င္ မွ လုပ္ ... ေတာ္မွ လုပ္ႏိုင္ရင္ က်ဳပ္က ေရာင္းႏိုင္ပါ့ ... ဘုိးၾကာေပၚ့ သမီး ဆယ္ရြယ္ ခါးေစာင္းတင္ လာတဲ့ မိန္းမပါ ..."
ဒိုးေကာင္း ရွစ္လသားအရြယ္ ေရာက္လာေတာ့ ကံၾကမၼာက တစ္မ်ိဳးလွည့္ ျပန္တယ္။ ဘုိးၾကာေပၚ တစ္ေယာက္ ေခ်ာက္ထဲမွာပဲ အမဲရိုး၊ ကၽြဲရိုးေတြၾကား ဆံုးရွာေတာ့ ဒိုးကေလးက ေယာကၡမရာထူး ဆက္ခံရတာပါ။ အရက္ကလည္း မနက္ေရ ညေရ ျဖစ္လာၿပီ။ သားဒိုးေကာင္းကိုေတာ့ တုန္ေနေအာင္ ခ်စ္ရွာတာလား။ ေသွ်ာင္ပြႀကီးနဲ႔ အက်ႌခၽြတ္ႀကီးနဲ႔ သားကို ခ်ီဟယ္ ေပြ႕ဟာ္နဲ႔ ဆိုတာေတာ့ ၀တ္မပ်က္ ဘူး။ တစ္ရက္မွာေတာ့ အကုသိုလ္ေခ်ာက္ႀကီးထဲက ရုန္းတတ္ဖို႔ အေျခအေနေပၚလာ ျပန္တယ္။
ဒိုးကေလးမွာ သားေယာက်္ားကေလး ရၿပီၾကားလို႔ ကုကၠိဳကုန္းက ဘုိးပ်ားအံုဘြားမႈံတို႔က ေျမးကေလး ျမင္ခ်င္တယ္ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ေယာကၡမ သဒိုးႀကီးလည္း မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ သားနဲ႔ ေခၽြးမ ေျမးကေလးကိုပါ ျပန္ေခၚခ်င္ခ်င္ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ေျမးကေလးကေတာ့ အဓိကေပါ့။ ကိုယ့္မွာ ေျမနဲ႔ ယာနဲ႔ ရွိပါလ်က္နဲ႔ တစ္ဦးတည္းေသာသား ဒိုးကေလး "သဒိုး" ျဖစ္ေနတာ စိတ္မခ်မ္းသာၾကဘူး။ သည့္ထက္ ေျမးကေလးေရွ႕ေရး ရင္ေလးမိၾကတာလည္း ပါမွာေပါ့။ ေခၽြးမ ပန္းညိဳမေတာ့ တယ္မၾကည္ သာခ်င္ၾကဘူး။
ကုကၠိဳကုန္းသားဘိုးစုံက ရြာကို ျပန္ေစခ်င္ေၾကာင္း လာေျပာေတာ့လည္း ဒိုးကေလးက မိဘႏွစ္ပါးကိုလည္း သူ႔ကို တုန္ေနေအာင္ ခ်စ္ရွာခဲ့ၾကတာပါလားဆိုတာကိုလည္း သိၿပီ။ အေဖနဲ႔ အေမ အိုမင္းတြင္းဆံုး က်ေနၿပီဆိုတာလည္း သိၿပီ။ ေျမးကေလး ခ်ီခ်င္ရွာမွာေပါ့။ သီလေကာင္းလို႔ အသက္ရွည္ေသးရင္ ေျမးရွင္ျပဳကေလး မီခ်င္ရွာမွာေပါ့။
"မင္းတို႔အတြက္ ရယ္လို႔ လက္သမား ညႊန္႔ေမာင္ေခၚၿပီး အိမ္ေနာက္ဘက္မယ္ တဲရာကေလး ေကာင္း ေကာင္း ထုိး ေနၾကပါေရာ့လား ငဒိုးရဲ႕ ... ခမ်ာမ်ား ႀကီးၾကပါၿပီကြာ ... မ်က္စိ မမွိတ္ခင္ မင္းတစ္လွည့္ ေစာင့္ေရွာက္ ေစခ်င္သာပဲ ... အမယ္ႀကီးက ယဲ့ယဲ့က်န္ေတာ့သာ ... မင္းအေဖကေတာ့ မာပါရဲ႕ ..."
"ဘုိးစုံရာ ... က်ဳပ္ကလည္း အမုိက္ႀကီးကမ္းကုန္ဆိုတာ မ်ိဳးပါလားဗ်ာ အေဖတုိ႔ အေမတို႔မွ မေခၚရင္ က်ဳပ္ကလည္း ကုကၠိဳကုန္း ေျခမလွမ္းဘူးဆိုတဲ့ မာနနဲ႔ ေပေနသာပါ ... က်ဳပ္မွားခဲ့တယ္ ... ခက္သာက ပန္းညိဳ က ရွိေသးတယ္ ... သူဘယ္မ်က္ႏွာနဲ႔လိုက္မွာတုန္း ... လိုက္လာလို႔ ၾကည္သာရင္ေတာ္ရဲ႕ ... မၾကည္သာ ရင္ က်ဳပ္တုိ႔ ေညာင္ကားယား ျပန္ေျပးရမွာဗ်"
"မဟုတ္သာ ငဒိုးရာ မိဘမ်ား အရြယ္ေတြလည္း ရၾကပါၿပီကြာ ... ဒါေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး ... ေခၚမွေတာ့ ခြင့္လႊတ္ လို႔ ေခၚၾကသာေပါ့ကြ ... မင္းႏွယ္ ... အသစ္မလုပ္ခ်င္ပါနဲ႔ ... မင္းအသက္ မင္းျပန္တြက္ေလ ... မငယ္ ေတာ့ဘူးကြ ... နာစရာကို လြမ္းစရာနဲ႔ ေျဖၾကပါၿပီကြာ ... ျပန္ၾကပါ ... ဘႀကီးလည္း ရွိပါတယ္ ..."
ေလွ်ာင္ႀကီးေဗြ ဒိုကေလးက ေခ်ာက္ထဲက သစ္ပင္ကိုင္း တစ္ကိုင္းမွာ ေစာင္ပုခက္ခ်ိတ္ထားတာကို လွမ္းၾကည့္တယ္။ ပုခက္ထဲမွာ ဒိုးေကာင္းက အိပ္လို႔။ ဘုိးေအဘြားေအေတြက မင္းကို ေမွ်ာ္ၾက ပတဲ့ ငါ့သားေရ လို စိတ္ထဲက ေရရြတ္လိုက္တယ္။ ဘုိးစုံ ျပန္ေတာ့လည္း ဒိုးကေလးရင္ေတြ တလွပ္လွပ္နဲ႔ က်န္ခဲ့ ေလရဲ႕။
(၈)
ေညာင္ကားယား က လွည္းၾကမ္းတစ္စီးနဲ႔ သားအဖတစ္ေတြ ထြက္လာၾကေတာ့ ေနေတာင္ မွည့္ေနပါ ၿပီ။ ပန္းညိဳ က လတ္လတ္ ေလာေလာကေလး၀တ္လို႔။ သားကို ေပါင္ေပၚတင္ၿပီး လွည္းရံတုိင္ ကိုင္ရင္း လွည္းဆြဲရာ ပါေနရသလို ေငါင္ေငါင္ႀကီး လိုက္ေနရွာတာပါ။ သေဘာ မတူပါဘူးရယ္လို႔ သံုး၊ ေလးႏွစ္ ပစ္ထား တဲ့ ေယာကၡမရြာ လုိက္လာရတာဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာငယ္ရဦးေတာ့မွာပဲလို႔ ေတြးမိလို႔ပါ။
ဒိုးကေလး ကေတာ့ ေျပာတာပါပဲ။ အေဖတို႔ အေမတို႔လည္း အသက္ႀကီးၾကပါၿပီ။ တုိ႔အားမကးို ဘယ္သူ႔ အားကိုး မွာတုန္း၊ ဟိုတုန္း ဟိုခါက စိတ္ရွိလို႔ ေျပာခဲ့ဆိုခဲ့ ပစ္ထားခဲ့တာမွန္ေပသိ ခုေတာ့လည္း ဒါေတြ မရွိေလာက္ ေတာ့ပါဘူးတဲ့။ ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ သူတို႔သား အရက္သမား သဒိုးျဖစ္သြားရ တာ ညည္းေၾကာင့္ ဆိုတာေတြ လာေတာ့မွာကိုး။
မဟုတ္ဘူးလား ဆိုေတာ့လည္း ဟုတ္ပါရဲ႕။ တံငါနား နီး တံငါ၊ မုဆိုးနာနီး မုဆိုး ဆိုတာလို သဒိုး နားနီး သဒိုး ျဖစ္ရတာ ကို ျငင္းမျဖစ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပန္းညိဳ တစ္ခုေတာ့ ၀မ္းသာမိတယ္။ သူ႔မိသူ႔ဘလက္ထဲ ျပန္ေရာက္ရင္ ေတာင္သူနားနီး ေတာင္သူျဖစ္ရမွာကို ေတြးမိၿပီး ၀မ္းသာတာပါ။ ဒိုးကေလးတင္မကဘူး သူလည္း အသားသည္ဘ၀က လြတ္ရေတာ့မွာကို လည္း ၀မ္းသာတယ္။ သူတို႔ သား ယူမိမွာေတာ့ ေယာကၡမ မိဘ ဘာေျပာေျပာ ဘာဆိုဆို ခါးစည္းခံရုံ ေပါ့လို႔ပဲ ေတြးတယ္။
လွည္းေပၚမွာ ပန္းညိဳတို႔ ပိုင္ဆုိင္သမွ် စားအုိးစားခြက္ကေလးေတြ၊ အ၀တ္အစား တစ္ေပြ႕နဲ႔ ေစာင္ထုပ္ ေခါင္းအံုးထုပ္ ေလာက္ ပါတာပါ။ ဂုံနီအိတ္ေဟာင္းနဲ႔ လိပ္လာတဲ့ ဘုိးၾကာေပၚ့ လက္က် သားလွီးဓား သားဖ်င္ဓား ေတြလည္း ပါရဲ႕။ ဒိုးကေလးအဖို႔ရာေတာ့ ေယာကၡမအေမြေပါ့ေလ။
ဒါလည္း ပန္းညိဳက မယူခဲ့ဖို႔ ေျပာပါေသးတယ္။ ကုကၠိဳကုန္းကို အကုသိုလ္မပါ ေစခ်င္ေတာ့လို႔ပါ။ မိဘမ်ား ေရွ႕ ဓားတျပျပ လုပ္နဲ႔ လုပ္မစားေစခ်င္ေတာ့လို႔ပါ။ အကုသိုလ္အလုပ္ကုိ ေညာင္ကားယားက ေခ်ာင္ထဲ ထားပစ္ခဲ့ပါေတာ့ လို႔ အတန္တန္ ေျပာခဲ့တာပါ။ ဒိုးကေလးက ဇြတ္ယူလာခဲ့တယ္။ ဒိုးကေလး စိတ္ကူး က ကုကၠိဳ ကုန္း ကေန ဟုိရြာသည္ရြာ သဒိုးလိုက္လုပ္ဦးမယ္ေပါ့ေလ။
"ဘယ့္ႏွယ့္ ထားခဲ့ရမယ္လို႔ဟာ နင့္ႏွယ္ ... မလုပ္ခ်င္ကာမွေနေရာ ဓါးေတြ မထားရက္ခဲ့ႏိုင္ေပါင္ဗ်ာ ... က်ဳပ္ေယာကၡမ အေမြ ပါ ... ငါက ကုကၠိဳကုန္း ေရာက္လို႔ ယာထြန္ကိုင္းထြန္ ထလုပ္မယ့္ေကာင္ မဟုတ္ ဘူးဗ်ာ ... အေျခအေန မဟန္ရင္ ဓါးထုပ္ဖြင့္သင့္ ဖြင့္ရမွာပဲ"
ပန္းညိဳ ကေတာ့ ဒိုးကေလးကို ၾကည့္ၿပီး သက္ျပင္းခ်ရုံကလြဲလို႔ ဘာတတ္ႏိုင္မွာတဲ့လဲ၊ သည္လိုနဲ႔ ဓါးေတြ ပါလာ တာပါ။ လွည္းေပၚမွာေတာ့ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ ကိုယ္ေျခာက္ကပ္ကပ္ႀကီး။ ဒိုးကေလးလည္း ရြာျပန္ ၀င္ရေတာ့မွာ ဆိုေတာ့ ရြာက ၾကည္သာၾကပါ့မလား၊ မ်က္ေစာင္းတထုိးထုိး ႏွာေခါင္းတရႈံ႕ရႈံ႕နဲ႔ ေနၾကမလား။ တစ္ရြာလံုး သူေတာ္ေကာင္းေတြခ်ည္း စုေနၾကတာ မဟုတ္ေပသိ လူ႔သဘာ၀ သူတစ္ပါး ကို လက္ညႇိဳး ထုိးဖို႔ ေတာ့ လြယ္ၾကတာကိုး။
"ကိုႀကီးဒိုးတုိ႔ မမညိဳတို႔က ကုကၠိဳကုန္းကို အၿပီးေျပာင္းၾကတာလား ... ကိုႀကီးဒိုး မိဘမ်ားက ခ်မ္းသာ ၾကဆို ... ေျမးေတာ့ အေမြေတြ ရေခ်ေသးေပါ့ဗ်ာ ... က်ဳပ္ကို ကိုႀကီးဒိုး "နသတ္" ဘ၀က လြတ္သာ ၀မ္းသာသာ ... ကုကၠိဳကုန္း ေရာက္မွေတာ့ သဒိုး မလုပ္ပါနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ"
လွည္သမား ငသန္း က ေညာင္ကားယားသားဆိုေတာ့ ဒိုးကေလးတို႔နဲ႔ ခင္လို႔ လိုက္ပို႔တာပါ။ ငသန္းက သူ႔စိတ္ထဲ ရွိတာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာခ်လိုက္တာကို ဒိုးကေလး စိတ္မဆိုးသာဘူး။ ငသန္းေျပာတာ လမ္းက် ေနတာကိုး။
"မိဘမ်ားက အခ်မ္းသာႀကီး မဟုတ္ပါဘူးကြာ ေတာ္ရုံ ေတာင္သူပါပဲ ... ေျမနဲ႔ ယာနဲ႔ လွည္းနဲ႔ ႏြားနဲ႔ေတာ့ ရွိပါရဲ႕ ... ဒါေပသိ မိဘအေမြ တစ္သက္လံုး ထုိင္စားလို႔ ျဖစ္သာမွမဟုတ္သာ ... ငါ့အလုပ္ ငါလုပ္ရမွာေပါ့ကြ ..."
"ငါကလည္း အဲသဟာေျပာသာပဲ ငသန္းရယ္ ... နင့္အစ္ကို ကို မလုပ္ေစခ်င္ေတာ့ပါဘူး ... ငါလည္း ရြာရိုး ကိုးေပါက္ မေလွ်ာက္ခ်င္ေတာ့ဘူး ဟဲ့ အေဖ့ခမ်ာ ေသကၽြတ္ကၽြတ္ သြားခဲ့ၿပီး ... လင္ ကိုလည္း ရွင္ကၽြတ္ ကၽြတ္ ေစခ်င္တာရယ္ ..."
(၉)
ကုကၠိဳကုန္း လွည္း၀င္ေတာ့ ရြာက ထူးသဟဲ့ ဆန္းသဟဲ့၊ လာၾကပဟဲ့ မရွိၾကပါဘူး။ ပံုမွန္ပါပဲ။ မိဘမ်ားဆီ သားသမီး ေတြ ျပန္လာၾကၿပီဆိုတာမ်ိဳးေလာက္ပဲ ရွိၾကတာပါ။ ဘုိးပ်ားအုံနဲ႔ မယ္ႀကီးမႈံတုိ႔ ကေတာ့ လွည္းေရာက္လာေတာ့ ေပ်ာ္ၾကရွာတယ္။ သံုး၊ ေလးႏွစ္ေလာက္ ေပ်ာက္သြားတဲ့ သားမ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၾကတယ္။ သည္သံုးေလးႏွစ္အတြင္းမွာ ေသွ်ာင္ႀကီးေဗြႀကီးနဲ႔ လူက ညႇင္းသိုးသိုး၊ မ်က္ႏွာ တင္းတိတ္ဖတ္ ေတြနဲ႔ မီးကၽြမ္းအုိးေရာင္ ေပါက္ေနတဲ့ သားကို ၾကည့္ၿပီး ျဖစ္ရေလ ေအာက္ေမ့ၾကရုံေပါ့။ ေရာက္လာတာ ကို ၀မ္းသာတာက သပ္သပ္ပါ။ သားလူေခ်ာက ရုပ္ၾကမ္းၿပီး ျဖစ္သြားတာ သပ္သပ္။ ရြာက ထြက္သြား တုန္းက ဆံပင္စုစည္းနဲ႔ ကတၱီပါဖိနပ္နဲပ ေကာင္က ျပန္လာေတာ့ တာယာဖိနပ္ၿမီးတို နဲ႔ ကိုး။ မေအ ကေတာ့ ေျပာရွာပါရဲ႕။
"င့ါသားမလည္း ရုပ္ႀကီး ၾကမ္းလာလိုက္သာကြယ္ ... မေအ့၀မ္းထဲက ပါလာတဲ့ရုပ္ဆိုလို႔ တစ္စိုး တစ္စိ ေတာင္ မက်န္ေတာ့ ပါလားဟဲ့ ... ငါျဖင့္ တစ္ညတည္း ႏြားေခ်ာတစ္ေကာင္ လူေခ်ာတစ္ေယာက္ ေမြးခဲ့သာ ... ခုေတာ့ ပုန္းမၾကည္ အုိးေဟာင္းလိုပါေကာ ..."
"က်ဳပ္က ရြာတကာလွည့္ကတဲ့ ဗလာမင္းသားမွ မဟုတ္သာကိုး အေမရဲ႕ လုပ္ကိုင္စားရသာ ဆင္းရဲ ေတာ့ ရုပ္မငဲ့ ႏိုင္ဘူး ... အေမ့ပဲၾကည့္ေလ ... ဟိုတုန္းကလို ဟုတ္ေသးရဲ႕လားလို႔ ... ခင္ဗ်ားႏွယ္ ..."
ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ဆုိသလိုပဲ ဒိုးကေလးက မေအကို ျပန္ေျပာေနေသးတာပါ။ မေအကေတာ့ သားဆုိး ငဒိုး ကို ဘာမွ ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ ပါလာတဲ့ ေျမးကေလး လွမ္းယူခ်င္ ေပြ႕ခ်င္ေပသိ ေခၽြးမလက္ထဲ မုိ႔ လွမ္းမယူ ဘူး။ ေရာက္လာသေကာရယ္လုိ႔ ေခၽြးမ ကို စကားတစ္ခြန္း မေျပာဘူး။ မ်က္ႏွာလႊဲေနလိုက္ ေလရဲ႕။
လွည္းျပန္သြားေတာ့ ကုိယ့္ပစၥည္းကေလးေတြ အိမ္ေနာက္ေဖး ေဆာက္ထားတဲ့ တဲထဲသြင္းၾက ရၿပီ။ ပန္းညိဳ က ၀မ္းသာရွာတယ္။ အုိးသစ္ အိမ္သစ္ရယ္လို႔ သေဘာထားတယ္။ ေတာင္သူ ေယာကၡမ မိဘမ်ား ေက်နပ္ေအာင္ ျပဳစုမယ္လို႔ ခံယူထားတယ္။ အခုစကားမေျပာ ေနာင္ ေျပာလိမ့္မေပါ ့။ အခု မၾကည္သာ ေနာင္ၾကည္သာ ရမေပါ့။ ကိုယ့္မိကုိယ္ဘလို ေအာက္ေမ့ၿပီး ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳစုမယ္။ သားေလးကို သည္ရြာေက်ာင္း မွာပဲ ထားမယ္။ ပထမလင္က က်န္ခဲ့တဲ့သား ကုိရင္ကလည္း စိတ္ခ်ရၿပီ။ ကုကၠိဳကုန္း ေျပာင္းၾကမယ္ ဆိုေတာ့ ဦးပဥၨင္းႀကီးက သူ႔တပည့္ ကိုရင္ကို မထည့္ဘူးတဲ့။ သားကိုရင္ ကလည္း မလိုက္ေတာ့ ဘူးတဲ့။ ပန္းညိဳကလည္း စိတ္ခ်ပါတယ္။
ညစာ စားၿပီးေတာ့ သားအဖသံုးေယာက္ အိမ္ေရွ႕ျပင္မွာ ထြက္ထုိင္ၾကတယ္။ ကုကၠိဳကုန္းညက လမင္းႀကီး သာလို႔။ ေနရာသစ္မွာေပသိ ပန္းညိဳ စိတ္ခ်မ္းသာလိုက္တာ။ သားညႇီနံ႔ကင္းတဲ့ ေလသန္႔ ရွင္းကို အခုညက စၿပီး ရွဴရၿပီရယ္လို႔ စိတ္ခ်မ္းသာ တာပါ။ ရြာက ဒိုးကေလး သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ ေရာက္ လာၾကတယ္။ စကား ေတြ ေျပာၾကတယ္။ အားေပးၾကတယ္။ ညဥ့္နက္ေတာ့ ျပန္သြားၾကေရာ။ အခုေတာ့ ပန္းညိဳတုိ႔ဘ၀ ေညာင္ကားယား မွာေနရတဲ့ ဘ၀မ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လူနဲ႔သူနဲ႔ အသိုင္း အ၀ိုင္းနဲ႔ ျဖစ္လာပါပေကာရယ္လို႔ ၀မ္းသာ လိုက္ရတဲ့ျဖစ္ခ်င္း။ ညအိပ္ၾကလို႔ ဒုိးေကာင္း တစ္ေရးအႏိုး လူးလွိမ့္ငိုေတာ့ ဘြားေအႀကီး မယ္မႈံ မေနႏိုင္ဘူး။ မီးတိုင္ခြက္ကေလးနဲ႔ ေရာက္လာတယ္။
"ငါ့ေျမး ေလမ်ားနာေရာ့လား ... လင္းေနျမစ္ကေလး ၀ါးခြံ႕စမ္း ... အိမ္ဘက္လာယူလွည့္ ..."
သည္စကား ၾကားေတာ့ ပန္းညိဳရင္ထဲ လိႈက္ေအာင္ ခံစားခဲ့ရတယ္။ ဒိုးေကာင္းကို အေၾကာင္းျပဳလို႔ ဘ၀သစ္ တစ္ခု စရေတာ့မယ္လို႔ ေတြးမိလို႔ပါ။ ပန္းညိဳကေတာ့ ေနာက္တစ္ရက္မကူးခင္ ညတြင္းခ်င္းမွာ ပဲ ေယာကၡမ အိပ္ေပၚ တက္ခြင့္ရခဲ့ၿပီ။
ေနာက္တစ္ေန႔ မိုးလင္းတာနဲ႔ ပန္းညိဳမ အစြမ္းျပေတာ့တာပါ။ တစ္အိမ္လုံး တစ္ဝိုင္းလုံး လွည္းက်င္းတယ္။ သစ္တိုသစ္စ တုံးတိုတုံးစေတြ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္ေအာင္ စီတယ္။ ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္းေတြ တစ္ေနရာပုံၿပီး တင္းေနရာတင္း၊ ေတာင္းေနရာေတာင္း ေနရာတက် ထားတယ္။ တစ္သက္လုံးက ဂၽြတ္တက္ေနတဲ့ အိုးေတြ ခြက္ေတြ တိုက္တယ္။ အဝတ္ေဟာင္းေတြ စုၿပီး ဖြပ္ေလွ်ာ္ ထားတာမ်ား ဝင္းထရံေလးဘက္ ပတ္လည္ျပည့္ ကေရာ။ သည္ၾကားထဲက ေယာကၡမ မီးဖိုေခ်ာင္ ရွင္းရင္း ဝင္ခ်က္လိုက္ ျပဳတ္လိုက္ေသးတာပါ၊ ႏြားတင္းကုပ္မ်ား သန႔္ရွင္းထား လိုက္တာ လူဝင္အိပ္လို႔ ရတယ္။ ပန္းညိဳ အလုပ္လုပ္ ေနေတာ့ ေျမး ဒိုးေကာင္းကို ဘြားေအႀကီး မယ္မႈံက လက္က မခ်ဘူး။ သဂ်ိဳးပဂ်ိဳး (သြားက်ိဳးပါးက်ိဳး) နဲ႔ အိုအိုေအးေအးကေလး ေခ်ာ့ေနေသးတာပါ။
“ဒိုးကေလး မိန္းမမ်ား အိမ္ကဓားေတြ ဘယ္အခ်ိန္ ေသြးထားသလဲ မသိဘူး။ ေတာ္႐ုံေယာက္်ား ေသြးသာထက္ ရွေသးဗ်ာ၊ ဝိုင္းေထာင့္ကို ထြန္တုံး မ,ေရႊ႕တာမ်ား လူပိုမေခၚဘူး။ အာဂမိန္းမဟ”
ဘိုးပ်ားအုံ ကေတာင္ ခ်ီးက်ဴးရတဲ့ အထိ ပန္းညိဳကလည္း ေရာက္ေရာက္ခ်င္း တစ္ပတ္ဆယ္ရက္ ခါးက်ိဳးေအာင္ တြန္းလုပ္ ပစ္လိုက္ေတာ့ ျခံဝင္းေရာ အိမ္ပါ သန႔္ရွင္း သြားလိုက္တာ လက္လက္ထလို႔။ အမဲသားသည္မ စကားမေျပာဘူးလို႔ တင္းထားၾကေပမယ့္ တင္းမျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ မလႊဲမကင္းသာေတာ့ ေျပာၾကရၿပီ။ ပန္းညိဳ ကေလး ႏုိ႔လာတိုက္ဦးဟဲ့တို႔၊ အေမ့ လက္ဖက္ကေလး ႏွပ္ေပးစမ္းတို႔၊ အေဖ့ ေရေႏြးတစ္အိုး ခပ္ေပးစမ္းတို႔က စလိုက္တာ ေနာက္ပိုင္း သမီးလို႔ေတာင္ ေခၚၾကပါၿပီ။ ယာခ်ိန္ ကိုင္းခ်ိန္မ်ားေတာ့ ရြာကေတာင္ အံ့ဩရတဲ့အထိ အလုပ္ကို ကန္သင္းက်ိဳး လုပ္ရွာေတာ့ ဒိုးကေလး မိဘမ်ားက သနားေတာင္ လာၾကတယ္။ ႏြားနဲ႔ ဖက္႐ုန္းရင္ေတာင္ ျဖစ္မယ့္ဟာမ လို႔ေတာင္ ရြာကို ေျပာေသးတာပါ။ ဒိုးကေလး ကေတာ့ သားနဲ႔မယား ထားခဲ့ၿပီး အလုပ္ရွိ ရွိသလို ဓားထုပ္ထမ္း ထြက္ေနက်ပါ။ သဒိုးအလုပ္ ဆိုတာ ၾကံဳရာလူ ခိုင္းမျဖစ္ေတာ့ ကုကၠိဳကုန္းအထိ လိုက္လာၾကၿပီး အလုပ္အပ္ၾကတာေတြ ရွိတာကိုး။ ရြာဆယ္ရြာ တစ္ေန႔မဟုတ္ တစ္ေန႔ အမဲေပၚ ဝက္ေပၚ ရွိတာဆိုေတာ့ ဒိုးကေလး လက္မလည္ဘူး။ အလွဴမ်ားရွိရင္ ပိုေတာင္ အလုပ္မ်ားေသးတာ။ မေအ့ခမ်ာ သည္အလုပ္က လြတ္ေအာင္ ရြာေခၚကာမွ လုပ္ေနက် အလုပ္ကို မျဖတ္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲ ရွာတယ္။ မလုပ္ဖို႔ အတန္တန္ တားေပမယ့္ ဒိုးကေလးက မရပါဘူး။
“အခင္းထဲ ပန္းညိဳ လုပ္ပါလိမ့္မဗ်ာ၊ အေမတို႔ ေတာင္သူ အလုပ္က တစ္ႏွစ္ေနေန တစ္ႏွစ္ဆန္းဆန္း ၾကာလြန္းလွဗ်ာ။ က်ဳပ္အလုပ္က လက္လွည့္ သုံးရသာ အေမရ။ ငရဲႀကီးရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ခြဲတမ္းမပါပါဘူး။ က်ဳပ္လုပ္သာ က်ဳပ္ခံမွာပါ”
“ငါ့သားရယ္ က်က္သေရမရွိတဲ့ အလုပ္မို႔ မလုပ္ေစခ်င္လို႔ ေျပာသာပါ။ တို႔မွာ မ်ိဳး႐ိုးလည္း မရွိခဲ့ေပါင္ကြယ္။ မင္းႏွယ္ ကၽြဲေပၚ ႏြားေပၚမွ စားရသာ မဟုတ္ပါဘူး။ သားမယား ငရဲစာ မေကၽြးခ်င္ပါနဲ႔”
“ငရဲစာေသာ ငအုံစာေသာ ေရွာင္ေနလို႔ ျဖစ္သာ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္ အလုပ္ မလုပ္ေတာ့လည္း မလုပ္လို႔၊ လုပ္ေတာ့လည္း တစ္ျပစ္ပါလားဗ်ာ၊ အေမတို႔သာ ပုတီးစိပ္ၾကပါ။ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ကူးၾကပါဗ်ာ။ က်ဳပ္မ်ားေတာ့ မပူပါနဲ႔”
တစ္လက ႏွစ္လ၊ ႏွစ္လက ေျခာက္လ၊ ေျခာက္လက တစ္ႏွစ္ ျဖစ္လာေတာ့ ပန္းညိဳကိုေတာင္ အသနား ပိုၾကရပါၿပီ။ အိမ္အလုပ္အခင္း အလုပ္မ်ားေတာ့ ဗ်န္းဗ်န္းကြဲကိုး။ ငွါးထားတဲ့ သူရင္းငွါးကေတာင္ လက္ဖ်ားခါ ရေတာ့တာ ၾကည့္ေလ။ ေယာကၡမေတြ ေနထိုင္ မေကာင္းရင္ ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳစုတယ္။ အညစ္အေၾကးကစ သုတ္သင္ေသးတာ။ ဝတ္ထားတဲ့ အဝတ္အစား ေန႔ကူးမခံဘူး။ ပန္းညိဳက ဒန္ဇလုံႀကီးထဲ အဝတ္ေပေတြထည့္ ေခါင္းေပၚရြက္တဲ့ၿပီး ေရတြင္းကုန္း သြားေလွ်ာ္တယ္။ ဘိုးပ်ားအုံတို႔ မယ္ႀကီးမႈံတို႔လည္း အခုမွ ထမင္းပြဲ လက္ေဆး ႏႈိက္ရတဲ့ဘဝ ေရာက္ေတာ့တာပါ။ ဒိုးေကာင္းကေလး ကလည္း မတ္တတ္ေျပးၿပီ ဆိုေတာ့ ဘိုးအဘြားေအ လက္ထဲက မက်ဘူး။ ခ်စ္လိုက္ၾက တုန္လို႔။
ပန္းညိဳ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ကုကၠိဳကုန္းမွာ ေနရတာ ေပ်ာ္ပါတယ္။ ရြာရပ္ကလည္း ခင္မင္ လာၾကေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္ စိတ္ခ်မ္းသာေသးတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲတာ တစ္ခုပဲ။ ဒိုးကေလး ဓားထုပ္ထမ္း ထြက္ရင္ မ်က္ႏွာပူတာပါ။ ညည္းတို႔ သားအဖ ဖ်က္လို႔ ငါတို႔သား ပ်က္ရတယ္လို႔ မေျပာၾကေပသိ တကယ္တမ္း မ်က္ႏွာပူ ရတာက ပန္းညိဳကိုး။ လင္ကို အတန္တန္ တားရွာပါရဲ႕။ မရပါဘူး။ ဘယ္လိုမ်ား အထုံေရစက္ ပါသလဲေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ အကုသိုလ္ အလုပ္ကို မက္ေရစက္ေရ ရွိလိုက္ပုံမ်ား။ သူ သဒိုးလုပ္ရာက ပါလာတဲ့ ေငြရယ္လို႔လည္း ပန္းညိဳ မသုံးရပါဘူး။ အခုေတာ့ ေယာကၡမမ်ားနဲ႔ အတူေန အတူစား ဆိုေတာ့ ပန္းညိဳတို႔လည္း စားအိုးေပ်ာက္ ပါၿပီ။ အဆိုးဆုံးက ဥပုသ္သီတင္းရက္ ေတြမွာေတာင္ ဒိုးကေလးကို ေခၚမရတာပါ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ဘယ္တုန္း ဘယ္ခါကမွ မလိုက္ဘူး။ တစ္ခါေတာ့ ရြာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အိမ္ႂကြလာတယ္။
“ဒကာဒိုး ... ဘုန္းႀကီး အလွဴခံစရာ ရွိသယ္။ ဒကာဒိုး လွဴႏုိင္ပါသယ္။ က်ဳပ္က မလွဴႏုိင္ေသာ အလွဴမခံပါဘူး”
“မိန႔္ပါဘုရား ... တပည့္ေတာ္ လွဴႏုိင္သာ လွဴပါ့မယ္ ဘုရား”
“ဒကာဒိုး ဓားေတြ အလွဴခံခ်င္သာပဲ ဘယ့္ႏွယ့္တုန္း”
ဒိုးကေလးက မထင္တာ ၾကားလိုက္ရေတာ့ ေခါင္းနပန္း ႀကီးသြားေလရဲ႕။ ဒါ ဘယ္သူ႔ လက္ခ်က္လဲ၊ အေဖလား၊ အေမလား၊ ပန္းညိဳလား။ ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေတာ္က အလွဴခံ ေနၿပီေကာ။ သူ႔ဘက္က ျပတ္သားတဲ့အေျဖ ေပးရေတာ့မွာ ဆိုေတာ့ ႐ုတ္တရက္ ႏႈတ္က မထြက္ဘူး။ နဖူးမွာ ေခၽြးေတြစို႔ေနတဲ့ ၾကားကပဲ ျပန္ေလွ်ာက္လိုက္တယ္။
“တပည့္ေတာ္ မစြန႔္ႏုိင္ မလွဴႏုိင္ေသးပါ ဘုရား”
“မိုက္လက္စ မတုံးႏုိင္ေသးပါလား ဒကာရဲ႕၊ ဒကာ့အလုပ္က လူေတြလည္း စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။ သတၱဝါေတြလည္း စိတ္မခ်မ္းသာဘူး ပစၥဳပၸန္လည္း မေကာင္းဘူး။ သံသရာလည္း မေကာင္းဘူး စဥ္းစားပါဦးေလ”
ဆရာေတာ္ ျပန္ႂကြသြားေတာ့ ဒိုးကေလး ငိုင္ၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့တယ္ ပန္းညိဳကေတာ့ ဆရာေတာ္ကို ဝတ္ျဖည့္ၿပီး အိမ္ေရွ႕ ဆင္းလာခဲ့တယ္။ ႏြားေတြ အစာ ေကၽြးခ်ိန္ က်ၿပီေလး စဥ္းထားတဲ့ ပဲေမွာ္ေတာင္း မ,ၿပီး ႏြားစားက်င္းထဲ ျဖန႔္ထည့္တယ္။ အေပၚက ဖြဲႏု လိုက္ျဖဴးတယ္။ ေရကေလးစပ္စပ္နဲ႔ ေရာနယ္တယ္။ ခ်ည္တိုင္က ႏြားေတြျဖဳတ္ၿပီး ႏြားစားက်င္းဘက္ ဆြဲလာတယ္။ ဒိုးကေလးက ပန္းညိဳ လုပ္ကိုင္ ေနတာေတြ အကုန္လုံး ျမင္ေနရတယ္။ တစ္ခါက အမဲသားသည္မ ပန္းညိဳ။ ႏြားေတြကို ခ်စ္လိုက္တာ ယုံစရာေတာင္ မရွိဘူး။ ႏြားေတြ အစာစားေနသခိုက္ ႏြားေခ်းစိုေတြ ပ်ဥ္ႏွစ္ခ်ပ္နဲ႔ သိမ္းလို႔။ ေတာင္သူ႔သား ျဖစ္တဲ့သူကေတာ့ သဒိုးဘဝနဲ႔ ေနကုန္ ရေတာ့မယ္နဲ႔ တူပါရဲ႕။
“အစ္ကို ထမင္းစားေတာ့မလား။ က်ဳပ္ေတာ့ တစ္လုပ္တစ္ဆုပ္ စားလိုက္ဦးမယ္ ... ေတာ့္သား အိပ္တုန္း”
ပန္းညိဳက စဥ့္အိုးကြဲမွာ လက္ေဆးရင္း လွမ္းေမးေတာ့မွ ဒိုးကေလး အေတြးရပ္ေတာ့တယ္။ ဟုတ္သား။ သူလည္း အေနာက္ရြာဘက္ သြားရဦးမွာနဲ႔။
“ခူးေပါ့ဟာ စားၾကသာေပါ့”
လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ထမင္းစား ၾကေတာ့လည္း စကား မေျပာျဖစ္ဘူး။ အေတြး ကိုယ္စီနဲ႔ကိုး။
(၁၀)
ငါးႏွစ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ထဲမွာ အရာရာ ေျပာင္းလဲ သြားတယ္လို႔ မေျပာႏုိင္ေပသိ တခ်ိဳ႕ေသာ အေၾကာင္းေတြ ကေတာ့ ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့တယ္။ သည္ငါးႏွစ္ အတြင္းမွာ ပန္းညိဳက သမီးကေလး တစ္ေယာက္ ထပ္ေမြးတယ္။ မေအ့ နာမည္ေရာ ဘြားေအ နာမည္ ပါယူၿပီး “ပန္းမႈံ” လို႔ အမည္ေပး လိုက္ၾကတယ္။ ပန္းမႈံ ႏွစ္ႏွစ္သမီး အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ဘိုးေအႀကီး ဘိုးပ်ားအုံ ဆုံးတယ္။ ပန္းမႈံ သုံးႏွစ္ခြဲေလာက္မွာ အေမႀကီးမႈံ ဆုံးျပန္တယ္။ ဒိုးေကာင္းက ႀကီးၿပီ။
ဘိုးေအနဲ႔ ဘြားေအ ဆုံးၾကေတာ့ ေနာက္ေဖးတဲကေန အိမ္ေရွ႕အိမ္ကို ေျပာင္းၾကရၿပီ။ ေနာက္ေဖးတဲကိုလည္း မဖ်က္ပါဘူး။ သူရင္းငွါးႀကီး ဦးေပတို႔ လင္မယား ထားလိုက္ၾကတယ္။ ဦးေပ့မိန္းမ ေဒၚဂ်မ္းက အားကိုးရတာ ပါသလို မိန္းမေဖာ္ ရေအာင္ ထားတာလည္း ပါပါတယ္။ ဒိုးကေလးက အိမ္မကပ္တာ မ်ားၿပီကိုး။ တစ္ရြာ လိုက္သြားရင္ ေလး, ငါးရက္ ေပၚမလာတတ္ဘူး။ အလုပ္က ဘယ္ေလာက္ လုပ္ရတယ္ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ရက္ေတြက ေညာင္းလြန္း ဆိုတာလို သြားလိုက္ရင္ စုန္းစုန္းျမဳပ္ ကေရာ။ ဘယ္ေလာက္ အထိလည္း ဆိုရင္ မေအ ေသေတာ့လည္း တစ္ရြာကို လူလႊတ္ေခၚ ခိုင္းရတယ္။ ဖေအ ေသေတာ့လည္း အေလာင္းမမီဘူး။ ရက္လည္မွ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ သမီးပန္းမႈံ ေမြတုန္း ကေတာ့ေကာ ရြာဆယ္ရြာ ဘယ္ရြာ ေရာက္ေနမွန္း မသိလို႔ ကမၼသကာ သေဘာထား ခဲ့ရတယ္။ မီးထြက္မွ ေရာက္လာတယ္ ေျပာပါေတာ့။ ပန္းညိဳကေတာ့ ခ်ိဳသည္ ခါးသည္ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ မိဘေတာင္ ေျပာလို႔ မရခဲ့ဘူး ဆိုမွေတာ့ သူဆိုတာ ေဝးေရာေပါ့။
ဒိုးကေလး ႐ုပ္ႀကီးကလည္း ၾကမ္းလာလိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ တင္းတိပ္ေတြက မ်က္ႏွာ တစ္ခုလုံးမွာ ဗ်စ္ထူႀကီး ထလို႔။ အနာမ်ားတဲ့ သရက္သီးပုပ္လို ညိဳတာညိဳ၊ မည္းတာမည္း။ ႏွင္းခူေတြက ေျခေထာက္မွာ သံကြင္းစြပ္ စြပ္မိၿပီ။ ဘယ္ေတာ့မွ အက်ႌမကပ္တဲ့လူ ဆိုေတာ့ ရင္ဘတ္နဲ႔ ေက်ာေပၚက အနာေဖးႀကီးေတြ ဆိုတာမ်ား ဂ်ပ္တည္ ေနေတာ့တာပါ။ အင္မတန္ သန္လွတဲ့ ဆံအုံေကာင္းေကာင္း ေလွ်ာင္ႀကီးေဗြ ကလည္း ကၽြတ္ခ်င္တိုင္း ကၽြတ္ကုန္တဲ့ ဆံပင္ေတြေၾကာင့္ တစ္ပတ္လွ်ဳိဖို႔ေတာင္ ခက္ရၿပီ။ မနက္ေရ ညေရ ဆက္ေနေတာ့ ပန္းညိဳကလည္း မကပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေျပာလည္း မေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး။ လာခ်င္လာ၊ သြားခ်င္သြား။ ေမွ်ာ္လည္း မေမွ်ာ္ေတာ့ဘူး။
“အစ္ကိုရယ္ သြားသာေတာ့ သြားရပါသယ္။ က်ဳပ္ကလည္း မေမွ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပသိ ဘယ္ရပ္ဘယ္ရြာ မွာေတာ့ ရွိမေဟ့ ဆိုတာေလာက္ေတာ့ မွာခဲ့ပါေတာ္၊ က်ဳပ္က အေရးရွိလို႔ ဘယ္လိုက္ရမွန္း မသိဘူး။ အလုပ္လုပ္လို႔ ပိုက္ဆပ္ ဘယ္ေလာက္ ရသလဲ ဆိုသာလည္း က်ဳပ္ မသိရဘူး။ တစ္ခါမွ ပိုက္ဆပ္ပါသယ္ မရွိဘူး။ အစ္ကို ဘာေတြ လုပ္ေနသာတုန္း”
“နင္ ထမင္းငတ္ ေနလို႔လား၊ ငါ့မိဘက အိုးနဲ႔အိမ္နဲ႔ လွည္းနဲ႔ႏြားနဲ႔ ထားခဲ့သာ မဟုတ္ဖူးလား။ ငါ့လုပ္စာ ေမွ်ာ္ေသးလား ငါ့လုပ္စာက အရက္ေသာက္လို႔ ကုန္ၿပီ ... နင္တို႔ပဲ အကုသိုလ္ ေရစာမိုးစာ မစားခ်င္ဘူးဆို။ အမဲသားသည္ ဘုရင္ကေတာ္ ျဖစ္လို႔ ဘဝေမ့တဲ့ မိန္းမ”
မူးမူးနဲ႔ နင့္နင့္သီးသီး အေျပာအဆို ခံရၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္း ပန္းညိဳ၊ ဘာမွကို မေမးေတာ့ပါဘူး။ ပန္းညိဳ ကိုယ္တိုင္က ပိုင္သမွ် ေျမကြက္ကို ေယာက္်ား တစ္ေယာက္လို ထြန္ဟယ္ ယက္ဟယ္ မရွိႏုိင္ေပသိ၊ ႏွမ္းခ်ိန္ ႏွမ္း၊ ပဲခ်ိန္ ပဲ၊ ေနၾကာခ်ိန္ ေနၾကာ၊ ဝါခ်ိန္ ဝါ သူတကာ ဘာလုပ္သလဲ ၾကည့္ၿပီး အခင္းနဲ႔အိမ္ ကူးေနရွာတာပါ။ သူရင္းငွါး လင္မယား ေကာင္းလို႔ ရာသီခ်ိန္ သီးႏွံရေပသိ သူလည္း ပင္ပန္းရတာပါပဲ။ ကေလး ႏွစ္ေယာက္က တစ္ဖက္၊ ႏြား သုံးေလးေကာင္က တစ္ဖက္။ တစ္ခါတစ္ခါမ်ား အမဲသားေတာင္း ေခါင္းျပန္ရြက္ၿပီး ဘဝကို ေနာက္ျပန္ဆုတ္ လိုက္ခ်င္မိတယ္။
“က်ဳပ္က ဘဝမ်ား မေမ့တဲ့ေတာ္၊ ခုလက္ရွိဘဝ ေကာင္းလွေပါ့ဟာ ေတာ့္လုပ္စာ ဆိုသာက ကိုယ့္လင္သား တစ္ေယာက္က ေကာင္းေရာင္း ေကာင္းဝယ္ လုပ္ေကၽြးတဲ့ လုပ္စာမ်ိဳး ဘယ္မိန္းမဆို မက္သာကိုးေတာ့္၊ ေတာ့္အတြက္ ပူလို႔ေျပာသာ ကိုငဒိုးႀကီးေရ႕ ... က်ဳပ္က ကေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ႐ုန္းႏုိင္ပ”
သည္လိုမ်ား ေျပာရင္ ဒိုးကေလးက ဓားထုပ္ ထျဖည္ၿပီး ေသြးေတာ့တာပါ။ ဓားေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ခုတ္ဓား၊ ထိုးဓား ႏႊင္ဓား၊ ဖ်င္ဓား၊ ျခစ္ဓား၊ ဓားေျမႇာင္ေတြဆိုတာ ဖိတ္ဖိတ္လက္လို႔။ ၿပီးရင္ ဂုံနီအိတ္စနဲ႔ ပတ္ၿပီး ဖင္တစ္ခ်က္ ေခါင္းတစ္ခ်က္ အလယ္တစ္ခ်က္ ႀကိဳးနဲ႔စည္းၿပီး လာေခၚမယ့္လူ ေမွ်ာ္ေတာ့တာ။ လွည္းေမွ်ာ္ေတာ့တာ။ ဒိုးကေလး ထြက္သြားရင္ တစ္မ်ိဳးေတာ့ ေကာင္းတာပဲေလလို႔ သေဘာထားလို႔ သာကိုး။ ကိုယ္ကပါ တင္းရင္ ရန္ျဖစ္ရေတာ့မယ္ ဆိုသာလည္း သိတာ ပါပါတယ္။ သည္အရြယ္ ေရာက္မွာေတာ့ ပန္းညိဳ ရန္မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ မေအျဖစ္တဲ့ အေမမႈံ ကေတာင္ မွာခဲ့ေသးတာေကာ။ မွန္လိုက္တဲ့ စကား။
“ပန္းညိဳ ... ငါ့သမီး၊ ငါ့ဒဏ္ ညည္း ခံေပဦးေတာ့ ... ဒိုးကေလးက ေမြးနကၡတ္ မေကာင္းဘူး။ လူမွန္း သိကတည္းက ေမွ်ာ္ခဲ့ရသာ ... အိုႀကီးအိုမ အရြယ္အထိ ေမွ်ာ္ရတာနဲ႔ ဘဝၿပီးခဲ့ရသယ္။ ညည္းလည္း ဆက္သာေမွ်ာ္ေရာ့”
အေမမႈံ ေျပာသလို တကယ္လည္း ေမွ်ာ္ခဲ့ရတာပါပဲ။ ေနာင္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေမွ်ာ္ရဦးမွာပါလိမ့္။ ဒိုးကေလး အသက္မငယ္ေတာ့ဘူး။ လူကလည္း တစ္ေန႔တစ္ျခား အၾကည့္ရ ဆိုးလာလိုက္တာ။ စပါးခင္းထဲက စာေျခာက္႐ုပ္ကမွ က်က္သေရ ရွိေသးတယ္။ တစ္ခါက ေခ်ာလွခ်ည့္ ဆိုတဲ့ ဒိုးကေလး အခုေတာ့ အလွေတြ အေခ်ာေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္ ပါလိမ့္။ သူသတ္ခဲ့တဲ့ ကၽြဲစိမ္ေရ၊ ႏြားစိမ္ေရေတြမ်ား သင့္ေရာ့သလား။
---------------
ခင္ခင္ထူး
( စတုတၳပိုင္းဆက္ရန္)
TUESDAY, MARCH 13, 2012
[ White Dreams ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment