#မမေလးတုိ႔ပ်ဳိ႕ဦးရင္
#မ၀င့္ (ျမစ္ငယ္)
“ျမတ္ေလး႐ုံ ေတာရ” ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းဆီက ေၾကးေမာင္း ႐ုိက္သံနဲ႔ အုန္းေမာင္း ထုသံေတြက တစ္လွည့္စီ တစ္ခ်က္ခ်င္း ထြက္ေပၚ လာတယ္။ ဒီေတာရ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေလးဟာ ျမစ္ငယ္ျမစ္ရဲ႕ နံေဘးမွာ ရွိတယ္။
တိတိက်က် ေျပာရရင္ အင္း၀ ေခတ္က စည္ကားခဲ့တဲ့ ပလိပ္ ရြာႀကီးရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ျမစ္ငယ္ ျမစ္ေရစီး ဧရာ၀တီထဲကို ေပါင္းစပ္စီး မ၀င္ခင္ ေနရာေလးပါပဲ။ ေတာရ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းဆိုေပမဲ့ အင္း၀ ေခတ္ေလာက္ ဆီကတည္းက တည္ရွိခဲ့လို႔ ထင္ပါရဲ႕။ ကၽြန္းလုံး တိုင္ေတြနဲ႔ ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းအိုႀကီးေတြကို အသံုး ျပဳေနဆဲ ေနရာေလးပါ။ ေက်ာင္း၀င္း အတြင္းက မန္က်ည္းပင္အို၊ ကံ့ေကာ္ပင္ အိုႀကီးေတြရယ္၊ တိတ္ဆိတ္တဲ့ ေက်ာင္းအိုႀကီးရယ္က ေခတ္ဓေလ ့မပါဘဲ ဣေႃႏၵ ႀကီး မားစြာ ရပ္တည္ ေနတာကိုက ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ရသတစ္ခုကို ေဆာင္ပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းထဲက “တုန္ ...တုန္...ေနာင္...ဒိုင္း” ဆိုၿပီး စည္းခ်က္မွန္မွန္ ထြက္ေပၚလာတဲ့ အသံေတြက လြမ္းေမာစရာ တစ္စုံ တစ္ခုေတာ့ ၾကံဳရၿပီလို႔ သိသာ ေနသလိုပဲ။
အခ်ိန္က ညေနငါးနာရီ ေက်ာ္ေနၿပီး ကာလက ေဆာင္းဥတု အလယ္ဆိုေတာ့ ေမွာင္ရီဖ်ဳိးဖ်ေလး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဟုတ္တယ္။ ေဆာင္းမို႔ ညင္သာတဲ့ ေနေရာင္ ဆည္းဆာေအာက္မွာ ေကာင္းကင္ထက္က ေလွ်ာဆင္းလာတဲ့ ႏွင္းေငြ႕ ပ၀ါျဖဴေလးရယ္၊ ျမစ္ငယ္ျမစ္ထဲက လြင့္တက္လာတဲ့ ေရခိုးေရေငြ႕ျဖဴျဖဴေလး ေတြရယ္က ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ေပါင္းစပ္ၿပီး ျမတ္ေလး႐ုံ ေတာရ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းရဲ႕ စည္း႐ုိး တစ္ခုလုံးကို ေငြေရာင္လဲ့လဲ့ သုတ္လိမ္းထားသလို ပ်ပ်မႈန္မႈန္ေလးေပါ့။
ေငြေရာင္ စည္း႐ုိးေလးကို တိုးေ၀ွ႔ တိုက္ခတ္သြားတဲ့ ေျမာက္ေလျဖဴးျဖဴးက လြမ္းစရာ ေကာင္းလွတဲ့ အဲဒီ ေၾကးေမာင္းသံ အုန္းေမာင္းသံေတြကို သယ္ေဆာင္ သြားလိုက္တာ ေတာရေက်ာင္းေလးနဲ႔ တစ္ မိုင္သာသာ ေ၀းတဲ့ သာယာ ကုန္းရြာငယ္ေလးမွာ ေနၾကတဲ့ သူေတြဆီ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္သြားတယ္။
သာယာကုန္းရြာနဲ႔ ေတာ ေက်ာင္းေလးရဲ႔ ၾကားမွာ လယ္ကြင္းေတြရယ္၊ သရက္ ျခံေတြရယ္ပဲ ရွိတာကလား ဒီအသံေတြကို အတိုင္းသား ၾကားႏုိင္တာေပါ့။ အိုး၊ ရြာထဲကလူေတြ ထိတ္လန္႔ သြားလိုက္ၾကတာ မ်ားေလ။ အထူးသျဖင့္ အေတြ႕အၾကံဳရွိတဲ့ လူႀကီးေတြ ေပါ့။ ထုံးစံအရ ဆိုရင္ နံနက္ အ႐ုဏ္တက္နဲ႔ ဆြမ္းစားခ်ိန္ ေတြမွာ အုန္းေမာင္းေခါက္တယ္။ ဘုရား ၀တ္ျပဳခ်ိန္နဲ႔ စာအံခ်ိန္ေတြမွာ ေၾကးေမာင္းေခါက္ေလ့ ရွိတယ္။ ခုလို ေၾကးတစ္လွည့္ အုန္းတစ္လွန္႔ ေခါက္ရင္ေတာ့ အေရးေပၚၿပီ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ပ်ံေတာ္ မူၿပီဆိုတဲ့ အသိေပး အခ်က္ျပသံ မဟုတ္လား။
ေျပာၾကစို႔ဆိုရင္ ဒီေတာေက်ာင္း ကေလးက လူေနရပ္ ရြာနဲ႔ နည္းနည္းေ၀းေတာ့ အနီးဆုံးမွာ ရွိတဲ့ သာယာကုန္း ရြာက လူေတြပဲ အစစအရာရာ ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေပးေန ၾကရတာပါ။ ခုလည္း ရြာထဲက လူ ႀကီးေတြ ေရးႀကီးသုတ္ပ်ာ မ်က္ႏွာေတြနဲ႔ အိမ္အသီးသီးက ေနၿပီး ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ စက္ ဘီးေတြ ကိုယ္စီထုတ္ရင္း “ျမတ္ေလး႐ုံ”ဘက္သြားဖို႔ ျပင္ၾကၿပီ။ ကာလသားေခါင္း ကိုစည္သူကေတာ့ သူ႔အေမ ေက်ာင္းအစ္မႀကီး ေဒၚခင္ ေဆြကို ေျပာေနေလရဲ႕။
“ဦးရင္ႀကီးေတာ့ သြားၿပီ ထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ ေကာင္းပါတယ္ေလ။ မဟုတ္လည္း သြားရေတာ့မယ့္ ခရီးပဲ။ ဒီလို ဆိုေတာ့ သူ႔ဆႏၵ ျပည့္သြားတာေပါ့”
“ဦးရင္ႀကီးက ေလာဘ၊ ေဒါသ အလြန္နည္းတဲ့ သူပါကြယ္။ သ႔ူခမ်ာ ကိုရင္ႀကီး ဘ၀နဲ႔ သီလ လံုေနေအာင္ ေနသြားခဲ့တာပါ။ ဘ၀ကူး ေကာင္းမယ့္ သူေတာ္ေကာင္း ႀကီးပါကြယ္”
“ဟုတ္တယ္ အေမ။ဦးရင္ႀကီးက သေဘာေကာင္းတယ္ ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔လို လူငယ္ေတြက စလိုက္ ေနာက္လိုက္နဲ႔ ေနခဲ့ၾကတာေလ။ ခုလို ျဖစ္သြားေတာ့ စိတ္မေကာင္းဘူးဗ်ာ။ စိတ္ မေကာင္းဘူး ဆိုတာထက္ ဘယ္လို ေျပာရမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး။ ရင္ထဲ တစ္မ်ဳိးႀကီး ခံစားရတယ္ဗ်ာ”
ကိုစည္သူရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အမ်ဳိးအမည္ မေဖာ္ျပႏုိင္တဲ့ တစ္စံုတစ္ခုက အရိပ္လိုထင္ က်န္ရစ္ေနသလိုပဲ။ သံသရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း တရား အသိကို ရွာေဖြေနၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ ဦးရင္ႀကီးရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ထြက္သက္အတြက္ ရင္ဆိုင္သြား တတ္ေလျခင္းလို႔ ေလးစား အားက် ေနၾကေပလိမ့္မယ္။
ေလာကထဲမွာ ကိုစည္သူ တို႔လို မရင့္က်က္ၾကေသးတဲ့ လူေတြက ပိုၿပီး မ်ားျပား လွပါတယ္။ သူတို႔လို လူေတြ အတြက္ေတာ့ ေမြးဖြားျခင္းနဲ႔ ရွင္သန္ျခင္း အေပၚမွာပဲ အားက်တတ္ၾကတာမဟုတ္လား။အေပၚယံ ေလာက ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကိုပဲ ျဖစ္ခ်င္လိုက္တာလို႔ ခ်ီးမြမ္း ေတာင့္တတတ္ၾကတာ မဟုတ္လား။ ေသျခင္းကိုေတာ့ သတိ မျပဳမိတတ္ၾကဘူး။
ေသျခင္းဆိုတာ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုရဲ႕နိဂုံးနဲ႔ အသစ္ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုရဲ႕ နိဒါန္းၾကားက မ်ဥ္း ေၾကာင္းေလး တစ္ေၾကာင္းပါ။ တကယ္ေတာ့ အညၾတ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေသဆုံးျခင္းဟာလည္း ရွင္ဘုရင္တစ္ပါး နတ္ရြာစံျခင္းထက္ တင့္တယ္ေနတတ္တယ္။
ေၾသာ္...သူေတာ္ ေကာင္း စိတ္ႏွလုံးနဲ႔ ၾကည့္ ရင္ေပါ့ေနာ္။
သာယာကုန္းရြာက ကေလးလူႀကီး အားလုံး ဦးရင္ႀကီးဆိုရင္ မသိသူ မရွိဘူး။ ဒီရြာသားေတြ အတြက္ ဦးရင္ႀကီးက ျမတ္ေလး႐ုံ ေတာရေက်ာင္းရဲ႕ ဇာတ္လိုက္လို႔ေတာင္မွ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဦးရင္ႀကီးက ၪဏ္ရည္သိပ္ မျပည့္တဲ့သူ တစ္ေယာက္ေပါ့။ ဦးရင္ႀကီးက သာသနာ့ေဘာင္ စ၀င္ကတည္းက ကိုရင္ “သာမေဏ”ပဲ ၀တ္ခဲ့ ရတာ။
ဒါေပမဲ့ ဦးရင္ႀကီးက ဟိုလြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ပ်ံေတာ္မူ သြားတဲ့ ဆရာ ေတာ္ႀကီး အရွင္စႏၵာသီရိရဲ႕ လက္စြဲတပည့္၊ ဆြမ္းစား ေက်ာင္းေဆာင္ေသာ့ကိုင္ ကိုရင္ႀကီးေလ။ အခုလက္ရွိ ေက်ာင္း ထိုင္ဆရာေတာ္ ဦးပၪၥင္းေလးလည္း ဦးရင္ႀကီးကို သူ႔ ကိုယ္ပြားမ်က္စိလို စာသင္သား ဦးပၪၥင္းနဲ႔ ကိုရင္ေတြကို ၾကည့္ခိုင္း ထားတတ္တာပါ။ ဒီေလာက္ထိ အားကိုးရတဲ့ ဦးရင္ႀကီးေပါ့။
ဦးရင္ႀကီးအေၾကာင္း ေျပာရရင္ စိတ္၀င္စားစရာလည္း ေကာင္းရဲ႕။ သနားလည္း သနားစရာပါ။ ေျပာ ၾကစို႔ဆိုရင္ ဦးရင္ႀကီးက ဉာဏ္ရည္ သိပ္မျပည့္တဲ့သူ တစ္ေယာက္ပါ။ ဦးရင္ႀကီးရဲ႕လူ၀တ္နဲ႔ တုန္းက နာမည္ကေမာင္တင့္တဲ့။ ဦးေမာင္တင့္ေပါ့။ ဦးေမာင္တင့္ကို ေက်ာက္ပန္းေတာင္းနယ္က ရြာေလးတစ္ရြာမွာ ေမြးတယ္။သူက ဉာဏ္သိပ္ မေကာင္းခဲ့ ေလေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း စာလည္း မေအာင္ဘူး။အတန္းေက်ာင္းလည္း မေနခဲ့ဖူးဘူး။
ဦးေမာင္တင့္က ဉာဏ္ သိပ္မေကာင္းသလို ကံလည္း သိပ္မေကာင္းခဲ့ ရွာပါဘူး။သူ႔ကိုေမြးၿပီးတစ္ႏွစ္ အၾကာမွာ သူ႔အေမ ဆုံးတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ သူ႔အေဖရယ္၊ သူ႔ အေဒၚရယ္နဲ႔ လက္ေပၚမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတယ္။ သူနဲ႔ ညီအစ္ကို၀မ္းကြဲ သူ႔အေဒၚရဲ႕သားက သူနဲ႔တျခားစီပဲ။ ဉာဏ္ေကာင္းလိုက္သမရြာမွာ ပထမဆုံးဘြဲ႕ရတဲ့ သူျဖစ္ခဲ့တယ္။ ၿမိဳ႕မွာေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဦးေမာင္တင့္ကေတာ့ ရြာမွာပဲ က်န္ရစ္ၿပီး အေဖနဲ႔ အေဒၚက ခ်န္ထားခဲ့တဲ့ ကန္းေတာနဲ႔ ယာေျမကေလးေတြ ကို လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ရင္း ေနထိုင္ခဲ့တာပါ။
ဒါေပမဲ့ ေျပာခဲ့ပါၿပီလား။ ဦးေမာင္တင့္က ဉာဏ္ရည္ သိပ္မျပည့္ရတဲ့ အထဲ သေဘာကလည္း ေကာင္းလြန္းေနေတာ့ ကိုယ့္ထန္းကိုယ့္လယ္က သူမ်ား ထန္းသူမ်ား လယ္ေတြျဖစ္ကုန္တယ္။ ျခံ၀န္းက်ယ္ က်ယ္ ႏွစ္ထပ္အိမ္ျမင့္ျမင့္ ေပၚက ဆင္းၿပီး ထန္းလက္တဲ ေသးေသးယိုင္ယိုင္ကေလးနဲ႔ ေနလိုက္ရတယ္။ ဦးေမာင္တင့္ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ ကံေတြထဲမွာ မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ မဆုံရျခင္း ဆိုတဲ့ ကံကလည္း ပါလိုက္ ေသးတာကိုး။ ပိုၿပီး ဆိုးတာက ဘ၀ရဲ႕ အဓိကေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ မေျပခဲ့တာပဲ။
ဦးေမာင္တင့္က ဉာဏ္ရည္သာညံ့တာ၊ ရည္းစားထား အိမ္ေထာင္ျပဳတာေတာ့ မေခဘူး။ အသက္ ဆယ့္ခုနစ္ ႏွစ္နဲ႔ မိန္းမယူၿပီး သြားၿပီ။ဒါလည္း မေကာင္းတဲ့ ကံေတြ အက်ဳိး ေပးခ်င္လုိ႔မ်ားလား။ ဟုတ္တယ္။ ဦးေမာင္တင့္ အသက္ ႏွစ္ဆယ့္သံုးႏွစ္ အရြယ္မွာ သားတစ္ေယာက္ အေဖ မုဆိုးဖိုေလး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သားႀကီး တိုးေမာင္ ငါးႏွစ္ အရြယ္မွာ ဇနီးသည္က ဒုတိယ ကေလးကို မီးမဖြားႏိုင္လို႔ ဆုံးခဲ့ရွာတာပါ။ ဦးေမာင္တင့္ရဲ႕လက္ ေပၚမွာ မခ်ိမဆံ့ ခံစားရင္း ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္ က်ၿပီး ေသဆုံးသြားတဲ့ ဇနီးသည္ကို ၾကည့္ရင္းေၾကာက္လိုက္တာ ေလ။
ရြာထဲက လူေတြက ေတာ့ ကိုယ့္ဇနီးေသတာျပန္ၿပီး သရဲေၾကာက္ေနတဲ့ လူ႐ုိး ေမာင္တင့္ကို ရယ္စရာ ျဖစ္ေန ၾကတယ္။ သူမ်ားလယ္က တာက်င္းတူး၊ ထန္းလ်က္ က်ဳိရင္း သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ ေျခာက္ေျခာက္ကပ္ကပ္ေလး ေနၾကရွာတဲ့ ဘ၀ကို သနားၾကသတဲ့။ ဇနီးဆုံးလုိ႔ တစ္ႏွစ္ မျပည့္ေသးဘူး။ ရြာထဲက ျမညိဳဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးနဲ႔ ၀ိုင္းၿပီး ေပးစားလိုက္ၾကတယ္။ ဒါလည္း ဦးေမာင္တင့္ အတြက္ ကံဆိုးတာလား၊ ေကာင္းတာလား ဘယ္သူ သိမွာလဲ။
ေဒၚျမညိဳနဲ႔ ေနထိုင္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြက ဦးေမာင္တင့္ အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေန႔ရက္ ေတြပဲမ်ားခဲ့တာပါ။ ဦးေမာင္တင့္က ဉာဏ္ရည္ ႏုံ႔တာက လြဲရင္ ႐ုိးသားတယ္၊ အက်င့္ ေကာင္းတယ္။ ဒီေတာ့ အငွားအလုပ္ သမားဘ၀ေပမဲ့ မသိမ္ငယ္ခဲ့ရဘူး။ လူခ်စ္ လူခင္မ်ားတယ္။ ေဒၚျမညိဳကလည္း အိမ္ေထာင္ထိန္းေကာင္းရွာ လို႔ သူ႔ဘ၀နဲ႔ သူေတာ့ေနေပ်ာ္ ခဲ့တာပါ။
ဒီလိုနဲ႔ ေဒၚျမညိဳက ေမြးတဲ့ သမီးေလးလွလွတင့္ ဆယ္ႏွစ္ အရြယ္မွာ ၾကမၼာဆိုးက ၀င္လာျပန္တယ္။ ေဒၚျမ ညိဳ ပိုးထိလို႔ ဆံုးတယ္။ အဲဒီေန႔က ဦးေမာင္တင့္တို႔ လင္ မယား ႏွစ္ေယာက္ ထန္းေတာ မွာ မ႐ုိးေကာက္(ထန္းရည္ အိုးေကာက္)ၿပီး ျပန္အလာ လမ္းမွာ ေဒၚျမညိဳရဲ႕ ေျခသလုံးမွာ ဆူးျခစ္လိုက္သလို ပူခနဲ ျဖစ္သြားတယ္။
တကယ္ေတာ့ အညၾတ တစ္ေယာက္ရဲ႔ ေသဆုံး ျခင္းဟာလည္း ရွင္ဘုရင္ တစ္ပါး နတ္ရြာစံျခင္းထက္ တင့္တယ္ေနတတ္တယ္။ ေၾသာ္...သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ႏွလုံးနဲ႔ၾကည့္ရင္ ေပါ့ေနာ္။ ေဘးမွာကလည္း ဆူး ခ်ဳံပုတ္ေတြ မဟုတ္လား။ သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရဘူးေလ။ ဒီ အတိုင္းပဲ ဆူးအမွတ္နဲ႔ အိမ္ အေရာက္ျပန္ခဲ့ၾကတာေပါ့။
အိမ္ေရာက္လို႔ တစ္ေအာင့္ၾကာေတာ့ ေဒၚျမညိဳမွာ ရင္ထဲကပူတယ္၊ မ်က္လုံး ေတြ ျပာသြားၿပီဆိုၿပီး လဲက် သြားတာ။ ရြာက က်န္းမာေရး မွဴးေရာက္လာေတာ့ ေဒၚျမ ညိဳက ဆုံးၿပီ။ ေျပာရဦးမယ္။ ဒီတစ္ခါ လည္း ဦးေမာင္တင့္လက္ ေပၚမွာပဲ ဇနီးသည္က မခ်ိမဆံ့ ခံစားရင္း အသက္ ထြက္သြားရွာတာပါ။
ဦးေမာင္တင့္ခမ်ာ ေၾကာက္လိုက္တာမွ ေတာထဲဆိုရင္ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ မွာကိုပဲ တစ္ေယာက္တည္း မသြား၀ံ့ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ အလုပ္လည္း ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီၾကားထဲ လူပ်ဳိေလး ျဖစ္လာၿပီျဖစ္တဲ့ သားႀကီး တိုးေမာင္က သူ႔သေဘာနဲ႔သူ စစ္ထဲ ၀င္သြားျပန္တယ္။ ရြာ ထဲကလူေတြ ေျပာၾကတာေတာ့ သူႀကီး သမီးကို ရည္းစားစကား လိုက္ေျပာတာ အဆင္မေျပလို႔တဲ့။ ႀကိဳက္တဲ့ ရည္းစားမရလို႔ စစ္ထဲ လိုက္သြားသတဲ့။
ဘာပဲေျပာေျပာ သား သမီးကို လိမၼာေအာင္ မဆုံးမတတ္တဲ့ လူ႐ုိးလူအႀကီး ဦးေမာင္တင့္အတြက္ေတာ့ တိုးေမာင္ စစ္ထဲ၀င္သြားတာ ပိုၿပီးေကာင္းတာေပါ့လို႔ လူ ေတြက ေျဖေတြး ေတြးေပးၾကတယ္ တိုးေမာင္ ဘ၀ကို စစ္ တပ္က သြန္သင္တာ အေကာင္း ဆုံးပဲလို႔ လက္ခံလိုက္ၾကတယ္။ ခက္တာက ဦးေမာင္ တင့္ပဲ။ ေလာကဓံရဲ႕ အဖိ အႏွိပ္ေအာက္မွာ အ႐ူးတစ္ပိုင္း ျဖစ္ေနရွာတယ္။ အရြယ္ မေရာက္ေသးတဲ့ သမီးငယ္ ေလးလွလွတင့္ကေတာ့ မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႔မို႔ သနားစရာပါ။
ကံၾကမၼာေရစီးက ေျပာင္းလဲခ်ိန္က်လာေတာ့ ဦးေမာင္တင့္တုိ႔ သားအဖကို အစ္ကို ၀မ္းကြဲေတာ္သူ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက လာေခၚတယ္။ သမီးေလးကိုလည္း ေက်ာင္းထား ေပးမယ္တဲ့။ ဦးေမာင္တင့္ကို လည္း ေစာင့္ေရွာက္မယ္တဲ့။
အဲဒီေက်ာင္း အုပ္ဆရာ ႀကီးက ျမတ္ေလး႐ုံေတာရ ေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီး ဦးစႏၵာသီရိရဲ႕ဒကာရင္းေပါ့။ ေက်ာင္းပိတ္လုိ႔ အားတဲ့ ေန႔တိုင္း ဆရာေတာ္ႀကီးဆီ မွာ လာၿပီး ကိစၥအ၀၀ကို ျဖည့္ ဆည္းေပးတယ္။ တရားနာ တယ္။ ဒီလိုေနၾကတဲ့ဆရာ ဒကာေတြေပါ့။
အစ္ကို ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီးက “ျမတ္ေလး႐ုံ” ေက်ာင္းကို သြားတဲ့အခါတိုင္း ဦးေမာင္တင့္ကို ေခၚသြား တတ္တယ္။
စိတ္ရင္းေကာင္းတဲ့ သူ ဆိုေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းကို ရလိုက္တာနဲ႔ ကံအက်ဳိး ေပးကလည္း အဆင့္အတန္း ျမင့္သြားတတ္တာ ဓမၼတာပါ။ ဦးေမာင္တင့္လည္း ဟိုတုန္းက တာက်င္းတူးသမား ဘ၀၊ ထန္းသမားဘ၀နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ေတာ့ဘူး။ ႐ုပ္ဆင္း အဂၤါကအစ စိုစိုျပည္ျပည္ တင့္တင့္တယ္တယ္ ျဖစ္လာ တယ္။
ၿပီးေတာ့ ဦးေမာင္တင့္ က အလကားမေနဘူး။ သူတို႔ေနတဲ့ ၿမိဳ႕ေလးနားက ခ်ည္မွ်င္ စက္႐ုံႀကီးမွာ ညေစာင့္ အလုပ္ ၀င္လုပ္တယ္။ ဒီ အလုပ္ကလည္း သူ႔အတြက္ေတာ့ အလြန္ သက္သာလွတဲ့ ေနရာပါ။ တစ္ခါ သမီးေလး လွလွတင့္ကလည္း လိမၼာေရးျခား ရွိၿပီး စာေတာ္တာမို႔ ဦးေမာင္တင့္ရဲ႕ ေရွ႕အဖို႔ အေကာင္းခ်ည္း ျဖစ္ဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တာေပါ့။
ၾကည့္ပါဦး။ အလုပ္ ပိတ္ရက္ဆို အစ္ကိုနဲ႔ အတူ ဆရာေတာ္ ဘုရားေက်ာင္းကို သြားၾက၊ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ ၀စၥ လုပ္ၾက၊ ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔ၾကားတဲ့တရားနဲ႔ စပ္တဲ့ စကားေတြ ၾကားနာၾကနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာလုိ႔။ ေၾသာ္...တစ္ခုေတာ့ ရိွတာေပါ့။ ဦးေမာင္တင့္က ဉာဏ္မေကာင္းေတာ့ သူ အစ္ကိုနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဆြးေႏြးေျပာဆုိၾကတာေတြ၊ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို လုံးေစ့ ပတ္ေစ့ ဘယ္နားလည္ပါ့ မလဲ။
ဒါေပမဲ့ ဒီအသံေတြက သူအတြက္ ၿငိမ္းမႈ တစ္ခုကို ျဖစ္ေစတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာတဲ့တရားကို နားမလည္ဘဲ ထိုင္နာေနရလ႕ိုလည္း သူ မပ်င္းဘူး။ ေက်နပ္ေနတယ္။ ေျပာၾကစို႔ဆိုရင္ ဆရာ ေတာ္ႀကီးက သူ႔အစ္ကိုနဲ႔မွ ရြယ္တူမို႔ သူနဲ႔ဆိုရင္ ငါးႏွစ္ေလာက္ပဲ ကြာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ေရွ႕ ရွိခုိးဦးခ်လိုက္ရရင္ ဖခင္ ရင္ခြင္ ေရာက္လာတဲ့ သား ငယ္ေလးလုိ သူ႔ကိုယ္သူ ခံစား ရတယ္။ သူ႔အနား ေရႊေတာင္ ႀကီးက အရိပ္ မိုးထားသလို အင္အားေတြ ျပည့္လာတယ္။ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဒီေလာက္ထိ ၾကည္ညိဳတာပါ။
ဒီလို ေအးေအးခ်မ္း ခ်မ္းဘ၀ေလးနဲ႔ ဦးေမာင္တင့္ အသက္ ငါးဆယ္တုိင္ၿပီ။သမီး လွလွတင့္ေတာင္မွ ေက်ာင္းဆရာမ ျဖစ္ၿပီး သူ႔လို ေက်ာင္းဆရာေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး မႏၲေလးမွာ တင့္တင့္တယ္ တယ္ေနၾကတယ္ေလ။
သူ႔အတြက္ ဘာအပူ အပင္မွ မရွိေတာ့သလိုပဲ။
ဒါေပမဲ့ မဟုတ္ေသး ျပန္ပါဘူး။ စစ္ထဲ ၀င္သြားတဲ့ သားႀကီးတုိးေမာင္ေပါ့။ အိမ္ က ထြက္သြားကတည္းက ဘာအဆက္အသြယ္မွ မလုပ္၊ ေသလားရွင္လား မသိဘဲ ေန ခဲ့တဲ့သူက မ်က္စိေရွ႕ကို “ဓာတ္ေငြ႕မီးေတာက္”လို ၀ုန္းခနဲ ေရာက္လာပါေလ ေရာ။
သူလာတဲ့ ပုံစံက ေကာင္းတဲ့ လမ္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ စစ္တပ္က ပင္စင္ယူခဲ့ တာလိုလို၊ ေနမေကာင္းလို႔ ဒီ အတိုင္း ကိုယ္လြတ္႐ုန္းထြက္ လာတာလိုလိုနဲ႔ ေရေရရာရာ မရိွဘူး။ စကားေတြက ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္ ေျပာတယ္။ ေရာက္စက တည္းက သူ႔ၾကည့္ရတာ က်န္းမာပုံ မေပၚပါဘူး။ ထင္ တဲ့အတိုင္းပါပဲ။ အိမ္ေရာက္လို႔မွ တစ္ပတ္မျပည့္ေသးဘူး။ ငွက္ဖ်ားထလုိ႕ ေဆး႐ုံပို႔လိုက္ ရတယ္။ ငွက္ဖ်ားပိုးက ဦးေခါင္း ထဲေရာက္ေနၿပီတဲ့။ သတိမရ တစ္ခ်က္ရတစ္ခ်က္နဲ႔ ေဆး ႐ုံေပၚမွာ ငါးရက္ေလာက္ပဲ ၾကာတယ္။ ေသဆုံးသြားျပန္ ပါေလေရာ။
ေသခါနီး ႐ုန္းလုိက္ကန္ လုိက္နဲ႔ ကေယာင္ကတမ္း ေတြ ေအာ္ဟစ္လုိက္တာေလ။ဦးေမာင္တင့္ကေတာ့ ႐ုတ္တရက္ တေစၦေျခာက္သလို ေရာက္လာတဲ့ သားရဲ႕အျဖစ္ ဆိုးကို ေငးၾကည့္ေနမိေတာ့ တယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္မွာလည္း ဦးေမာင္တင့္ ေၾကာက္ရြ႕ံတုန္ လႈပ္မိတယ္။ ဟိုတုန္းကလို သရဲေျခာက္မွာကိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ “ေသျခင္း” ဆို တဲ့ အရာကုိပဲ။
သားအတြက္ ရက္လည္ဆြမ္း ေကၽြးေတာ့ ျမတ္ ေလး႐ုံဆရာေတာ္ႀကီး ႂကြ လာတယ္။ ဆြမ္းတရား နာ ရေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဦးေမာင္တင့္အတြက္ ပဋာစာ ရီေထရီမႀကီးရဲ႕ ဇာတ္ေတာ္ ႏွင့္ယွဥ္ၿပီး ေဟာျပသြားတယ္။ လင္ကပိုးထိ၊ သားႀကီး ကေရနစ္၊ သားငယ္က စြန္ ခ်ီ၊ မိဘေမာင္ဖြားေတြက မီး ေလာင္လို႔ ေသဆုံးတဲ့ အျဖစ္ က သူ႔ထက္ အမ်ားႀကီး ဆိုး တာေပါ့။ ဒါေတာင္မွ ျမတ္ဘုရားနဲ႔ ေတြ႕ၿပီးသံသရာေဘး ကိုေကာင္းေကာင္းႀကီး ျမင္ကာ အကၽြတ္တရား ရသြားခဲ့ ေသးတာ မဟုတ္လား။
ဦးေမာင္တင့္ရင္ထဲ ေက်နပ္သြားတယ္။ တစ္သက္လုံး ေၾကာက္ရြ႕ံတတ္တဲ့ အေၾကာက္တရားေတြလည္း ျမဴမႈန္ေလးေတြ လြင့္သြား သလိုပဲ။ တရားနာေနရင္းက ဘုန္းႀကီး ၀တ္ခ်င္စိတ္ေတြ ျဖစ္မိေနေတာ့တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ အစ္ကိုျဖစ္သူကို နားပူနားဆာလုပ္၊ ဆရာေတာ္ ႀကီးထံ အႀကိမ္ႀကိမ္ ခြင့္ပန္ ၿပီး ဦးေမာင္တင့္တစ္ေယာက္ သာသနာ့ေဘာင္ ေရာက္ခဲ့ ေတာ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ သာသနာ့ နယ္ေျမဆိုတာ အေနမ ေခ်ာင္သလို အေခ်ာင္ေနခ်င္ သူေတြအတြက္လည္း မဟုတ္ ပါဘူး။ ဆံပင္ မုတ္ဆိတ္ကို ပယ္၊ အ၀ါေရာင္သကၤန္းကို ဆင္ျမန္း၊ သပိတ္တစ္လံုးနဲ႔ လွည့္လည္ၿပီး အလွဴခံ စားေသာက္ရင္း အသက္ရွင္ေန ၾကတဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ သားရဟန္းေတာ္ေတြဟာ အလုပ္ မလုပ္ဘဲေန ၾကသူေတြလို႔ အပၚယံ ရွပ္ၿပီး မျမင္ထိုက္ပါဘူး။
သာသနာေတာ္မွာ ေန ထိုင္ၾကတဲ့ ရဟန္းသာမေဏ ေတြမွာ ၀ိနည္းစည္းကမ္းမ်ား နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးထားပါတယ္။ ဘယ္အရာကို ထိန္းခ်ဳပ္ က်င့္ၾကံရပါသလဲဆိုရင္ ကိေလသာကင္းေၾကာင္း၊ သံ သရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း တရားေတြ အားထုတ္ႏုိင္ဖို႔ အတြက္ ဗုဒၶက ပညတ္ထား ခဲ့တဲ့ စည္းကမ္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမတ္ေလး႐ံု ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဦးေမာင္တင့္ကို သာသနာ့ ေဘာင္ေနဖို႔ လြယ္လြယ္နဲ႔ ခြင့္မျပဳခဲ့တာေပါ့။
“ေမာင္တင့္ရဲ႕၊ မင္းက ဘုန္းႀကီး ၀တ္ခ်င္တယ္ေပါ့”
“မွန္လွပါ၊ တစ္သက္လံုးကို ၀တ္ေတာ့မွာ ဘုရား”
“ဟုတ္ကဲ့လားကြ၊ ေမာင္တင့္ေရ ဘုန္းႀကီးဘ၀ မ်ား လြယ္တယ္မထင္လုိက္ နဲ႔ကြ။ မင္းတို႔ လူ႔ဘ၀ ဥပုသ္ ေစာင့္လို႔ ဥပုသ္က်ဳိးလည္း အျပစ္မျဖစ္ေပမဲ့ သကၤန္း ၀တ္ထားတဲ့ ရဟန္းမ်ားက် ဒီလို မဟုတ္ဘူးကြ။ လိုက္ နာရင္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားသ ေလာက္ ေဖာက္ဖ်က္မိရင္ ေတာ့ အျပစ္ခ်ည္းပဲ ဒကာ ေမာင္တင့္ေရ”
“တပည့္ေတာ္ တကယ္ လုိက္နာမွာပါဘုရား”
“ကဲ...ကဲ... ဒီလိုဆို ရင္ေတာ့ ကိုရင္ႀကီး ၀တ္ ၾကည့္လုိက္ဦး၊၊ မင္းျဖစ္ရဲ႕ လားလို႔”
ဆရာေတာ္ဘုရားက သာမေဏတိႆလို႔ ဘြဲ႕ေပး အပ္ရင္း ကိုရင္ႀကီးအျဖစ္ ၀တ္ဆင္ေစခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ အပါအ၀င္ အားလံုးက သူ႔ကို “ဦးရင္ ႀကီး”လုိ႔ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။
ဦးရင္ႀကီးက ငယ္စဥ္ ကတည္းက စာေပမတတ္၊ ဉာဏ္ရည္ကလည္း သာမန္ လူေတြထက္ နိမ့္ဆိုေတာ့ ရွင္သာမေဏက်င့္၀တ္ကိုပဲ မနည္းက်က္မွတ္ရတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကိုရင္ႀကီး ၀တ္ၿပီးလုိ႔ ရက္ပုိင္း အတြင္းမွာပဲ အဆူအေငါက္ ခံခဲ့ရတာေလ။ ဟုတ္တယ္။ ဦးရင္ႀကီးတုိ႔မ်ား လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္ ကိုရင္ႀကီးဘ၀မွာ ေဆးေပါ့လိပ္ႀကီး တဖြားဖြား ႐ႈိက္ရင္း ဆရာေတာ္ရဲ႕ေရွ႕က ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားပါေလေရာ။
“ဟဲ့...ဦးရင္ႀကီး”
“ဘုရား”
“သကၤန္း၀တ္ႀကီး တ ကားကားနဲ႔ ေဆးလိပ္ဖြာရင္း စႀကႍေလွ်ာက္သြားတာ ၾကည့္ ရဆိုးသကြာ။ မင္း ေဆးလိပ္ မျဖတ္ႏုိင္ဘူးလား”
“မွန္ပါ။ ေဆးလိပ္က ေလးကေတာ့ နည္းနည္း ႀကိဳက္....”
“အိမ္း၊ မျဖတ္ႏိုင္ေသး ရင္လည္း လူၾကားသူၾကားနဲ႔ ငါ့ေရွ႕ဆိုေရွာင္”
အသက္ႀကီးမွ သာသ နာ့နယ္ေျမကို ကူးခဲ့သူမို႔ စ႐ုိက္နဲ႔ အမူအက်င့္ေတြက ေဖ်ာက္ ဖို႔ ခဲယဥ္းရွာတာေပါ့။ ဆရာ ေတာ္ႀကီးက ဒီလုိ ဆူလုိက္ ျပန္ေတာ့ ဦးရင္ႀကီးခမ်ာ ေၾကာက္လိုက္တာမ်ားေလ။ လူ၀တ္ေၾကာင္ကတည္းက ဦးရင္ႀကီး အေၾကာင္း သိေန ၾကတဲ့ ဦးပၪၥင္းနဲ႔ ကိုရင္ငယ္ ေတြက စလုိ႔ေနာက္လို႔ ေကာင္း ၾကၿပီေပါ့။
“ဦးရင္ႀကီးေတာ့ ညေန က်ရင္ ခ်ဳိခ်ဥ္လုံးပဲ ဘုဥ္းေပး ရမလား၊ ဆရာေတာ္ရဲ႕ႀကိမ္လုံးပဲ စားရမလားေဟ့”
“ဟုတ္တယ္ ဘုရာ့။ဟိုတစ္ခါ တပည့္ေတာ္ အိမ္ခိုးျပန္တုန္းက ဆရာေတာ္ ႀကိမ္နဲ႔ ေဆာ္လိုက္တာ သုံး ရက္ေလာက္ ေဆးလူးရတယ္ ဘုရား”
“ဦးရင္ႀကီးတို႕မ်ား၊ မယားေတြ ေသတုန္းကလည္းေၾကာက္၊ သားေသေတာ့ လည္းေၾကာက္၊ ကိုရင္ႀကီး ၀တ္ျပန္ေတာ့လည္း ဆရာေတာ္ရဲ႕ ႀကိမ္ ေၾကာက္ရျပန္ ေပါ့ေဟ့”
သူမ်ားေတြက ဒီလုိ ေျပာေလ ဦးရင္ႀကီးက ေၾကာက္အား လန္႔အားနဲ႔ ေလွ်ာက္ေျပာေလဆိုေတာ့ တ၀ါး၀ါး တဟားဟားနဲ႔ ပြဲက်လို႔ ေနၾကျပန္တယ္။ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္မွာ ေသခ်ာ လိုက္နာမယ္ဆိုရင္ ရွင္သာမေဏ ၀တ္တဲ့ ကိုရင္ေလး တစ္ပါးအေနနဲ႔ေတာင္မွ လူ႔ေလာကီစ႐ုိက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ျခားနားတာပါ။
No comments:
Post a Comment