#အဘေရ_မိုးေတြညိဳ႕လာၿပီေတာ့
( ဇာတ္သိမ္း)
#သုေမာင္
မသန္းျမသည္ ေရေဟာင္းမ်ား ထည့္ရာ ဒန္ဇလုံေဟာင္းႀကီး အတြင္းသို႔ ၾကမ္းတိုက္လက္စ ေရစိုအဝတ္ကို ႀကံရည္ ညႇစ္သလို ညႇစ္ထည့္လိုက္ ပါသည္။ ဒန္ဇလုံထဲမွ ေရႏွင့္ အဝတ္မွ ညႇစ္ထုတ္ လိုက္ေသာ ေရတို႔သည္ အေရာင္ အတူတူ ျဖစ္ေနပါသည္။ ႀကံရည္ေရာင္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။
အဝတ္ေဟာင္းကို ေရသစ္ ထည့္ထားေသာ ဒန္အိုးထဲ ပစ္ထည့္လိုက္ၿပီး ခါးဆန႔္လိုက္သည္။ နဖူးမွ ေခြၽးသီးမ်ားကို လက္ညႇိဳးျဖင့္ သပ္လိုက္သည္။ ႀကံရည္ေရာင္ ေခြၽးသီးမ်ား လက္ညႇိဳးမ်ားမွာ ပါလာ၏။
ဖုန္မ်ား သဲမ်ားေၾကာင့္ေလာ ... လိမ္းထားေသာ သနပ္ခါးမ်ား အရည္ေပ်ာ္ က်သြား ေသာေၾကာင့္ေလာ မေျပာတတ္ပါေခ်။
ႀကံရည္ေရာင္ေခြၽး။
ႏွာသီးႏွင့္ ပါးမို႔ၾကားမွ စီးက်လာေသာ ေခြၽးစကေလး တစက္ ႏႈတ္ခမ္းသို႔ လာထိသည္။ ေယာင္ရမ္းၿပီး လွ်ာဖ်ားကေလးျဖင့္ သပ္လိုက္မိေသးသည္။ ငန္ညိဳညိ။
ငန္ညိဳညိ ေခြၽး။
“ဟဲ့ ... ျမ ... နင္က ငါေရာက္ ေနတာေတာင္ မသိဘူး၊ ဟင္း ေကာင္မ ... ေ႐ႊမင္းသား လာမယ္ ဆိုတာနဲ႔ ရင္ကြဲနာ က်ေအာင္ ကုန္းလုပ္ ေနတာလား”
သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ က်ဴက်ဴ၏ အသံေၾကာင့္ အလန႔္ထညက္ လွည့္ၾကည့္မိသည္။
“ဘာရယ္ ... က်ဴ ... ေ႐ႊမင္းသား ဘာေတြ လာေျပာေနတာလဲ”
“ဟင္း ... ေကာင္မ ... မသိခ်င္ဟန္ ေဆာင္မေနနဲ႔၊ သတင္းက ၿမိဳ႕ထဲမွာေတာင္ ျပန႔္ေနၿပီဟာ ...”
“ငါလဲ ၿမိဳ႕ထဲ မေရာက္တာ ၾကာၿပီပဲ က်ဴရယ္၊ အိမ္က အလုပ္ေတြ ပိေနလို႔ ... ကဲ-ခုလဲ ဧည့္သည္ေတြ တၿပဳံတမႀကီး ေရာက္လာမယ္ ဆိုလို႔ တအိမ္လုံးကို တေယာက္ထဲ ကုန္းလုပ္ ေနရတာ ... လူကို ပင္ပန္းေနၿပီ”
“အဓိပၸါယ္ မရွိတာ ျမရယ္၊ ဒီမွာတည္းမယ့္ ဧည့္သည္ကို ဒီလူက မသိဘူးလို႔ ... ဟီဟိ ...”
ေျပာင္စပ္စပ္ လုပ္ေနေသာ က်ဴက်ဴကို မသန္းျမ နားမလည္ႏိုင္ေခ်။ ေယာင္နန ျဖစ္ေနေသာ မသန္းျမကို က်ဴက်ဴက အႏိုင္က်င့္တတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ိဳး အၿပဳံး ၿပဳံးၿပီး ...
“ကိုင္း ... လုပ္မေနနဲ႔ ဒီမွာ ေအာ္တိုစာအုပ္၊ ေတာ္ၾကာ တို႔က သူ႔အနား ကပ္ခ်င္မွ ကပ္ရမွာ၊ ၿပီးေတာ့ လူေတြ ႐ုန္း႐ုန္း၊ ႐ုန္း႐ုန္း ၾကားထဲမလဲ အေရးခိုင္းရမွာ ရွက္လို႔ ... ညည္းပဲ ကူညီၿပီး ေရးခိုင္း ေပးစမ္းပါ။ ထိုးၿမဲ လက္မွတ္ကေလး ရယင္ ေတာ္ပါၿပီ .... လိပ္စာရယင္ ပိုေကာင္းတာ ေပါ့ဟယ္ ...”
က်ဴက်ဴ လွမ္းေပးေသာ စာအုပ္ ကေလးကို ကိုင္ယင္း မသန္းျမ ေၾကာင္ေန၏။ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးမ်ား၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္မ်ား၏ စာတန္း ကေလးမ်ား၊ အမွတ္တရ ဓာတ္ပုံ ကေလးမ်ား ထိုးၿမဲလက္မွတ္ ကေလးမ်ားကို စုစည္းၿပီး အျမတ္တႏိုး သိမ္းထားရာ စာအုပ္ရွည္ရွည္ လက္တဝါးစာကေလး ...။
က်ဴက်ဴသည္ ၿမိဳ႕လယ္မွာ ေနေသာ လူလတ္တန္းစား ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္၏။ ေအာ္တို စာအုပ္ကေလး ေဆာင္ထား တတ္သည္မွာ မဆန္းမွန္း မသန္းျမ သိပါသည္။
သို႔ေသာ္ ... ခုဟာ ဘယ္သူ႔ထံ အေရးခိုင္းမွန္း၊ ဘာေၾကာင့္ ေရးခိုင္းမွန္း ... အို ... ၿပီးေတာ့ ဧည့္သည္တဲ့၊ ေ႐ႊမင္းသားတဲ့။ ရႈပ္လိုက္တာေနာ္ ...။
“ငါ့ကို နားရွင္းေအာင္ ေျပာစမ္းပါ က်ဴက်ဴရယ္”
က်ဴက်ဴ ေတြသြား၏။
“ဟဲ့- နင္တကယ္ မသိတာလား”
ၿပီးေတာ့ က်ဴက်ဴသည္ မသန္းျမကို သနားက႐ုဏာ ျဖစ္သြား၏။ အားလည္း အားနာမိ ေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ... ဟုတ္သားပဲ ... မသန္းျမသည္ သူတို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ထဲမွာ အဆင္းရဲဆုံး၊ ရွစ္တန္းႏွင့္ ေက်ာင္းထြက္ လိုက္ရၿပီး တံငါသည္ တပိုင္း ျဖစ္ေနသူ ကေလး။
“ေဆာရီးပဲဟယ္၊ နင္တကယ္ မသိတာလား၊ ႏွင့္အေဖတို႔ ကေလ ေျပာမျပဘူးလား”
“ေဟ့ေအး”
“ဟယ္ေတာ့ ... အံ့ပါရဲ႕၊ နက္ျဖန္ နင္တို႔ ဗိုလ္တဲမွာ ႐ုပ္ရွင္အဖြဲ႕ လာတည္းမယ္ ေလဟာ၊ အဲဒါ ကိုတာ ပါမယ္တဲ့”
“ဟင္ ...”
မသန္းျမသည္ အာေမဍိတ္ ကေလး မပြင့္တပြင့္ ျပဳယင္း ဆတ္ကနဲပင္ တုန္သြားမိ၏။ ကိုတာ ... တဲ့။ ကိုတာ ...။
႐ုပ္ရွင္မင္းသား “ကိုမ်ိဳးတာ” သည္ ကေန႔ နာမည္ အလြန္ ႀကီးေနေသာ မင္းသား ျဖစ္၏။ လူငယ္ပရိသတ္က အထူးသျဖင့္ ႏွစ္ၿခိဳက္၏။ ႀကိဳက္၏။ နာမည္ကိုပင္လွ်င္ “ကိုတာ” ဟူ၍ အဖ်ားစြတ္ၿပီး ေခၚၾကသည္ အထိ။ မိမိတို႔ႏွင့္ တအိမ္တည္း ေနေသာ မိသားစု တဦးလိုပင္ သူတို႔ စိတ္ထဲမွာ ထားၾက၏။
မသန္းျမ၏ ရင္တြင္ အတန္ၾကာ ၿငိမ္ေနၿပီးမွ ႐ုတ္တရက္ အမွတ္မထင္ ေပါက္ကြဲလာေသာ မီးေတာင္ေဟာင္း တခုကဲ့သို႔ ဘာမွန္း မသိေသာ ခံစားမူတခု ဝင္လာ၏၊ ဝမ္းသာသလို ေၾကာက္လန႔္ သြားသလိုလို။
“ကိုတာ” ကို စြဲလမ္းသူမ်ား ထဲတြင္ မသန္းျမလည္း ပါပါသည္။ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသူ ဘဝကဆိုလွ်င္ ဓာတ္ပုံ ပို႔ေပးပါေနာ္။ ခင္မင္တတ္ယင္ စာျပန္ပါေနာ္ ... (ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ အပထား) “ကိုတာ့ ကားေတြဆို မလြတ္တမ္း ၾကည့္တာရယ္ပါ။ မာနမ်ား ႀကီးတတ္သလား ဟင္ ... စေသာ သနားစဖြယ္ ခရာတာတာ မိတ္ဆက္စာ ကေလးမ်ားပင္ ေရးမိခဲ့ဖူး၏။ စာပို႔သမား၏ အလာကို ေမွ်ာ္ရသည္ မွာလည္း ေန႔လား ညလား ဆိုသလိုပင္ ျပန္စာေလး ေရးပို႔ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဓာတ္ပုံေဘာင္ အလြတ္ တခုမွာ ကပ္ၿပီး နံရံမွာ ခ်ိတ္ထားမည္ ဟူ၍ပင္ သူ စိတ္ကူးကေလးေတြ ယဥ္ခဲ့ဖူး၏။
သို႔ေသာ္ တကယ္တန္း လက္ေတြ႕ ဘဝသည္ သူမ၏ စိတ္ကူး ကေလးမ်ားကို ရယ္ေမာ ေလွာင္ေျပာင္လ်က္။ ခ႐ု ကေလးမ်ား ရွိရာ သဲေသာင္ျပင္ႏွင့္ ငါးညႇီနံ႔ သင္းေနေသာ တံငါတဲကေလးမ်ား ဆီသို႔ ေခၚယူ သြားခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ အတန္ၾကာခဲ့ၿပီ မဟုတ္လား။
ေဟာ ... ခုေတာ့လည္း သူမ ရွိရာသို႔ ေ႐ႊမင္းသား ကပင္ အေရာက္လာေတာ့ မတဲ့။ ျမင္ရေတာ့မွာပဲဟုစိတ္ထဲတြင္ ၾကည္ႏူးမိ ျပန္သည္။ မွန္၏။ ျမင္ရေတာ့မွာပဲ ...ဟူေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထက္ တဆင့္ တက္ဖို႔ရာ စိတ္ကူးဖို႔ပင္ စိတ္မကူး ႏိုင္ပါ ... မဟုတ္လား။
“ကဲ ... ငါ ၿမိဳ႕ထဲ ျပန္အုံးမယ္၊ နင္ ကူညီ ပါဟယ္ေနာ္၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔က ဒီပင္လယ္ဝမွာပဲ ႐ိုက္မွာဆိုေတာ့ ငါလဲ လာၾကည့္အုံးမွာပါ၊ ဒါေပမယ့္ နင္က အနီးကပ္ ေနရမွာပါ၊ ဒါေပမယ့္ နင္က အနီးကပ္ ေနရမွာ ဆိုေတာ့ ပို အခြင့္အေရး သာတာေပါ့၊ ငါရွက္လို႔ပါဟာေနာ္ ...”
ေျပာေျပာဆိုဆိုပင္ က်ဴက်ဴသည္ ခုန္ေပါက္ ေျပးလႊားသြားယင္း သူ႔ စက္ဘီးကေလးကို အေသာ့နင္း၍ ျပန္သြားေလ၏။ မသန္းျမသည္ ေအာ္တိုစာအုပ္ ကေလးကို ကိုင္ယင္း ေငးေနရာမွ လက္ခုံကေလးကို ႏႈတ္ခမ္းေပၚသို႔ ဖြဖြကေလး ဖိလိုက္မိ၏။ ႀကံရည္ေရာင္ ေခြၽးစတို႔သည္ ႀကံရည္လို ခ်ိဳေနျပန္ ပါလား။
အိမ္ဘက္သို႔ ထြက္ေျပးလာမိသည္။
* * *
“အဘ ... အဘ”
အေမာတေကာ သံျဖင့္ ေအာ္လိုက္မိသည္။
“ဟဲ့- ျမကေလး၊ ဘာျဖစ္ လာတာတုန္း၊ အေမာတေကာနဲ႔”
မသန္းျမသည္ ကေလးငယ္ တေယာက္ပမာ သူ႔အေဖ၏ လက္ကို ဆြဲယင္း ...
“ဟင္- အဘတို႔ မေကာင္းဘူး၊ ဘယ္ ... ဧည့္သည္လာမယ္ ဆိုတာေတာင္ သမီးကို ႀကိဳမေျပာဘူး”
သူမ၏ အေဖကလည္း ဘာမွန္း ညာမွန္း မသိသလိုပင္ ေၾကာင္ေတြေတြ လုပ္ေနျပန္သည္။
“ဘာျပဳလွိ႔တုန္း ျမကေလးရဲ႕၊ ဘယ္ဧည့္သည္ပဲ လာလာ ႀကိဳၿပီး သန႔္ရွင္းေရး လုပ္ရမွာ အေဖတို႔ တာဝန္ပဲ၊ ၿပီး အရာရွိ စာထဲမွာကလဲ ဗိုလ္တဲ ရွင္းဖို႔နဲ႔ အေရးႀကီးတဲ့ ဧည့္သည္ေတြမို႔ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ပဲ ပါတာပဲဟ"
“အဲဒါေျပာတာေပါ့ အဘရဲ႕၊ ခု လာမွာက ကိုတာ ... တို႔ဆို"
“ဘယ္က ကိုတာလဲကြယ့္”
“မင္းသားေလ အဘရဲ႕၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ကိုမ်ိဳးတာေလ”
“ကြယ္- သူ႔ဘာသာသူ ဘာျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ အဲ့ဒါမ်ားကြယ္”
ထိုအခ်ိန္တြင္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွ စကား အလြန္နည္းေသာ အေမ့အသံသည္ စာစာကေလး ထြက္လာ၏။
“ဪ- ဟုတ္ပါ့၊ မနက္ကေတာ့ ေဈးထဲမယ္ အၾကား လိုက္သား၊ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ ဒီကို ေရာက္မယ္ ဆိုလား”
မသန္းျမသည္ သူ႔အခန္းကေလး ထဲသို႔ ေျပး၊ က်ဴက်ဴ ေအာ္တိုစာအုပ္ ကေလး ေခါင္းအုံးေအာက္ ဝွက္ၿပီး ဗိုလ္တဲႀကီး ဆီသို႔ ျပန္ေျပးခဲ့ ျပန္သည္။
ဗိုလ္တဲအဝင္ တံခါးမႀကီး အဝတြင္ ခါးေထာက္ရပ္ လိုက္၏။ ခန္းမႀကီး တခုလုံးကို မ်က္လုံးကစား ေနလိုက္သည္။
“အင္း ... အစကေန ျပန္ၿပီး ေရပတ္တိုက္မယ္”
* * *
အခန္း [၄]
ေနျခည္ႏုကေလးသည္ ညက ႐ြာခဲ့ေသာ မိုး၏ အေငြ႕အသက္မ်ား ၾကားမွ ၿပဳံးၿပဳံးႀကီး ယပ္ေတာင္ခတ္လ်က္ ဝင္ေရာက္လာ ေလသည္။
မသန္းျမသည္ ေစာေစာစီးစီးမွာပင္ အိပ္ေရး တဝႀကီးျဖင့္ ႏိုးႏွင့္ေလၿပီ။ တေန႔လုံးလည္း ပင္ပန္းခဲ့ပါ၏။ တညလုံးလည္း ေမွးကနဲ ေပ်ာ္လိုက္၊ အိပ္မက္ မက္လိုက္၊ ျပန္ႏိုးလိုက္ႏွင့္ အိပ္ေရးမဝ ျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ သို႔ေသာ္ သည္မနက္မွာေတာ့ ဘယ္လိုမွန္း မသိ လန္းဆန္း ေနပါသည္။
“ဟယ္ ၾကည့္စမ္းပါအုံး၊ ကိုတာ လာမယ္ ဆိုတာနဲ႔ အခ်ိန္ ေနာက္က်ေနခဲ့ေသာ ပိေတာက္ပန္းေတြပင္ ႐ုတ္တရက္ပြင့္ေန ပါပေကာ“
ဗိုလ္တဲဝင္းႀကီး အတြင္း ရွိသမွ် ပိေတာက္ပင္ေတြ ဝါထိန္လို႔ ပါလား။
ဒါနဲ႔ ေ႐ႊမင္းသားတို႔ ဘယ္အခ်ိန္မ်ား ေရာက္လာမွာတဲ့တုံး။
အို ... ဘာဆိုင္လို႔တုန္းတဲ့။
ေဟာ ... ကားသံေတြ ၾကားတယ္။
ဟယ္ ... ဟုတ္ပါဘူး။ ပင္လယ္ လႈိင္းပုတ္သံေတြပါ။
မ်က္ႏွာႀကိဳသစ္ ထားမည္ဟု စိတ္ကူးယင္း ေနာက္ေဖး ေရကျပင္ဘက္ ထြက္လာခဲ့၏။ သူမ သီခ်င္းညည္း ျပန္သည္။
ျမကေလ ... ေမွ်ာ္ဆဲ ...။
* * *
နံနက္ ဆယ္နာရီေလာက္ က်မွ ေဒါ့ဂ်စ္ကား တစီး၊ ဒတ္ဆန္းကား တစီး လူ အျပည့္ ပစၥည္း အျပည့္ႏွင့္ ၿခံဝမွာ လာဆိုက္သည္။ လူတေယာက္ ဆင္းလာၿပီး သူမတို႔တဲဆီသို႔ ေလွ်ာက္လာသည္။
မသန္းျမသည္ ရင္ကေလး တခုန္ခုန္ႏွင့္ င႐ုတ္သီး ေထာင္းယင္း စိတ္တိုေနသည္။ မနက္ကလည္း သူလာမည္ ဆို၍ အေစာႀကီး ထၿပီး ေရခတ္ရတာ အေမာ။ ေရခတ္ရတာကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ေျပာရတာမွာ လိုအပ္သည္ထက္ ပို၍ ေရေတြ တပုံးၿပီး တပုံး မေမာတမ္း ခပ္ေနမိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထိုတဲ(ဗိုလ္တဲ?) ႏွစ္ထပ္စလုံး လုံေလာက္ေအာင္ ေရျဖည့္ၿပီးသည့္ တိုင္ေအာင္ ဗိုလ္တဲေဘးမွ ေရကန္ထဲသို႔ပါ မလိုအပ္ပဲ ေရျဖည့္ထားခဲ့မိသည္။
အထူးသျဖင့္မူ ဗိုလ္တဲတြင္ အေကာင္းဆုံးဟု သူမ သတ္မွတ္ထားေသာ အခန္းကို အသန႔္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္ သူမ ျပင္ဆင္ ထားမိသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မင္းသားကိုေတာ့ အေကာင္းဆုံး အခန္းမွာ ထားၾကမွာပဲေပါ့။
ေဟာ ... အခု သူတို႔ ေရာက္လာၿပီ ဆိုကာမွ အေမက သူမကို မီးဖိုေဆာင္ တာဝန္ေပးသည္။ အေမ မေကာင္းဘူး။ အေမကိုေရာ အေဖ့ကိုပါ စိတ္တိုရသည္။ ၾကည့္ ... ေသာ့တြဲႀကီး ကိုင္ၿပီး အေဖ ထသြားသည္။ အေမက ေနာက္ေတာ္ပါးက ေကာ့လန္ ေကာ့လန္နဲ႔ အလုပ္မရွိ အလုပ္ရွာၿပီး လိုက္သြားသည္။ ဒီကျဖင့္ လုပ္လိုက္ရတာ။
ဆူသံပူသံမ်ား၊ ရယ္ေမာသံမ်ား၊ ပစၥည္းေ႐ႊ႕သံ ခ်သံမ်ား ေယက္်ားမိန္းမ သံစုံကို မီးဖိုထဲမွ ၾကားရေလေလ ဖင္တႂကြႂကြ ျဖစ္ရေလ။ ၿပီးေတာ့ ခါးၾကားထဲ အဆင္သင့္ ညႇပ္ထားေသာ က်ဴက်ဴ၏ ေအာ္တိုစာအုပ္ ကလည္း ခိုးလိုးခုလု။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ ေရးခိုင္းရေတာ့ မလိုလို ထင္ေနမိသည္။ ထင္ေနမိသည္ ဆိုသည္ထက္ ဘာမွန္းကို မသိပဲ အဆင္သင့္ လုပ္ထားမိျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္။ သူ႔ အတြက္ပါ စာ႐ြက္တခုႏွင့္ ေရးခိုင္းရ ေကာင္းႏိုးႏိုး။ ဒါမွမဟုတ္ က်ဴက်ဴ၏ စာအုပ္မွာပင္ ႏွစ္ခု ေရးခိုင္းရ ေကာင္းႏိုးႏိုး စဥ္းစားမိေသး၏။
မသန္းျမသည္ ကေလးငယ္ တေယာက္ မနက္ျဖန္ သၾကၤန္ က်မည္ကို ဒီည ကတည္းက ႏို႔ဆီခြက္ ဖက္အိပ္ထား သကဲ့သို႔ ျဖစ္ခဲ့ရ ေလသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္။ ခုေတာ့ အေမက သူ႔ကို င႐ုတ္သီးေထာင္း ခိုင္းထားရစ္သည္။ စိတ္ပ်က္လိုက္တာ ...။
င႐ုတ္သီးယင္လည္း ျမန္ျမန္ညက္မွ အလုပ္ယင္လည္း ျမန္ျမန္ၿပီးမွ ...
သူမသည္ ဗိုလ္တဲမႀကီးဘက္ဆီမွ ပစၥည္းေ႐ႊ႕သံ၊ လူသံဆူသံမ်ားကို ကာကြယ္ရန္ အလို႔ငွာ ဆုံႏွင့္ က်ည္ေပြ႕တို႔ ထိခတ္သံကို ပို႔၍ ျပင္းထန္ ေနေစေတာ့သည္။
* * *
ခဏၾကာေတာ့ အေမ ျပန္ေရာက္လာ ေလသည္။ ေျခသံၾကား ကတည္းက အေမမွန္း သိပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ မလွည့္ၾကည့္ပါ။ စိတ္မရွည္မွန္း ပို၍ သိသာေစရန္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ယင္း င႐ုတ္သီးကို ေထာင္းေန၏။
“ဟဲ့ ... သမီး ျမကေလး၊ ဟိုမွာ ညည္းအေဖ တေယာက္တည္း သြားၿပီး ဝိုင္းၿပီး ကူလိုက္အုံး၊ လူေတြ မ်ားလြန္းလို႔ ငါလဲ ၿငီးစီစီ ျဖစ္လာၿပီ“
သူမသည္ ခ်က္ခ်င္းပင္ အေမ့ကို ေက်းဇူးတင္မိ ျပန္သည္။ စိတ္တို ေနသည္မ်ားလည္း ခ်က္ခ်င္း ေပ်ာက္သြား၏။ မဆိုင္းမတြပင္ ဗိုလ္တဲမႀကီး ဘက္သို႔ ေျပးေလသည္။
ၾကည္ႏူးေပ်ာ္႐ႊင္ ေနရပါလ်က္ သူမသည္ စိတ္တိုစဥ္ကလို ဘာေၾကာင့္ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ရပါသနည္း။
* * *
ဗိုလ္တဲေပၚမွာ လူေတြ တေလွႀကီး ေယာက္ယက္ခတ္ ေနၾကသည္။ လူတန္းစား ႏွစ္မ်ိဳး ေတြ႕ႏိုင္သည္။ သူမ၏ အေဖလို အေျခအေနမွန္း သိသာေစေသာ လူမ်ားႏွင့္ အထက္တန္း က်သည္ ေခၚရမလား ... သားသားနားနား ရွိသည္ ေခၚရမလား အိုက္တင္ႏွင့္ ေနၾကသည္ ေခၚရမလား ... သူမ မေျပာတတ္ေသာ လူနည္းစုတို႔ ျဖစ္ၾက၏။
ထိုလူနည္းစုတို႔သည္ မည္သူမင္းသား၊ မင္းသမီးမွန္း၊ မိတ္ကပ္ဆရာမွန္း၊ ဇာတ္ရံေတြမွန္း၊ လူ႐ႊင္ေတာ္ေတြမွန္း ... မွန္းဆ၍ မရႏိုင္ပါ။ အားလုံးတို႔သည္ ေဆးေရာင္စုံကို အဝတ္မွာေရာ မ်က္ႏွာမွာပါ ျခယ္သ ထားၾက၏။ ဆင္ဆင္တူေတြခ်ည္း။
သူမသည္ ထိုလူစုမ်ား ၾကားတြင္ မေယာင္မလည္သာ ရပ္ေနမိသည္။ ဘာလုပ္၍ ဘာကူညီရမွန္း မသိ အေဖ ကိုယ္တိုင္လည္း ေထာင့္ေကြး တခုတြင္ ခပ္႐ို႕႐ို႕ကေလး ရပ္ေနရွာ၏။
သူမ၏ စိတ္တြင္ လတ္တေလာ အေလာတႀကီး ေတြ႕ခ်င္သူကား ေ႐ႊမင္းသား၊ သူဘယ္မွာပါလဲ၊ သူ႔ကိုေတာ့ ျမင္ျမင္ခ်င္းပင္ မွတ္မိႏိုင္ပါသည္။ ေတာင္ေျမာက္ေလးပါးကို မ်က္လုံးကစား ၾကည့္သည္။ ေ႐ႊမင္းသားကို မေတြ႕ရေခ်။
နာရီဝက္ တနာရီေလာက္ ၾကာမည္ ထင္သည္။ ထိုအခါက်မွ သူမ မသိေသာ ေဆးေရာင္စုံ အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ေယာက္၏ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ စကား အခ်ီအခ် ေျပာသံကို ၾကားရ၏။
“မထူးပါဘူးဟယ္ ... မမနဲ႔ပဲ ဟိုဘက္ခန္းမွာ စုအိပ္တာေပါ့“
“ဟိုလြတ္ေနတဲ့ အခန္းကေကာ”
“မင္းသား တည္းဖို႔ေလ”
“ဟင္ ... သူက ၿမိဳ႕ထဲမွာ တည္းတယ္ဆို”
သူမ စိတ္ပ်က္ရ ေလၿပီ။ ဘာေၾကာင့္မွန္း မသိ ဝမ္းနည္းရ ျပန္သည္။ ေဟာ ... ရင္ေတြလည္း ခုန္လာျပန္ၿပီ။
အေဖႏွင့္ အတန္သင့္ ကူညီခ်င္ဟန္ ေဆာင္ၿပီးေနာက္၊ အေမ ကဲ့သိုပင္ ပင္ပန္းခ်င္ဟန္ ေဆာင္ၿပီး အိမ္ျပန္ခဲ့သည္။
အိမ္ေရွ႕တြင္ အေမႏွင့္ လူတေယာက္ စကားေျပာေနသည္။ ထိုသူကိုေတာ့ သူမ ေကာင္းေကာင္း သတိထားမိသည္။ ထိုသူသည္ အက်ႌ အေၾကာင္အၾကား ဝက္ထားၿပီး ေစာေစာက လူအုပ္ထဲတြင္ ဟိုေနရာ သည္ေနရာ အႏွံ႔ ေလွ်ာက္သြားေနသူ ျဖစ္သည္။ ဘာရာထူး ရွိမွန္း မသိေသာ္လည္း အေရးပါမွန္းေတာ့ သိသာသည္။
ထိုသူႏွင့္ အေမတို႔သည္ ထိုေန႔ မနက္စာ ညစာအတြက္ သူတို႔ ႐ုပ္ရွင္အဖြဲ႕မ်ား ထမင္းဟင္း ကိစၥကို တိုင္ပင္ ေနၾကသည္။ သားငါးဟင္းလ်ာ ဝယ္ယူ ရရွိေရး ျဖစ္သည္။
အေမက သူမကို ထိုသူႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးသည္။ လိုအပ္တာရွိ ခိုင္းေပါ့တဲ့။
ထိုသူက သေဘာေကာင္းပုံ ရသည္။ လည္လည္ပတ္ပတ္ ရွိပုံ ေပၚသည္။ သူ ေလာေလာဆယ္ လိုအပ္သည္မ်ား ကိုလည္း မွာၾကားသည္။ ထိုအထဲတြင္ ...
“ေအာ္ ... ဒါနဲ႔ ခေလးမရယ္ ပင္လယ္ငါး အႀကီးစားေျခာက္ ကေလးမ်ား တပိႆာေလာက္ ရယင္ ဝယ္ခ်င္လို႔”
“အခုလား ဦး ...”
“ရထားယင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့၊ မင္းသား အျပန္ အျပန္လက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ခ်င္လို႔”
မသန္းျမ အတြက္ ေပ်ာ္စရာ အေကာင္းဆုံး အခိုင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။
“ရပါတယ္၊ ကြၽန္မ ခဏေန လာပို႔ပါမယ္”
“ကိုင္း အေဒၚ ... ခုန ကြၽန္ေတာ္ ေပးထားတဲ့ အထဲကပဲ ဝယ္ထားေပးပါ။ ေနာက္မွ စာရင္းရွင္းပါ့မယ္” ဟု ထိုသူက ေျပာယင္း ထြက္သြားသည္။
မသန္းျမသည္ ခ်က္ခ်င္း မဆိုင္းပင္ အိမ္မွာ အသင့္ရွိေသာ ငါးေျခာက္ တပိႆာခန႔္ကို ထုပ္ေနမိ ေလေတာ့သည္။
ၿပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဗိုလ္တဲဆီသို႔ အထုပ္ဆြဲၿပီး ေျပးခဲ့သည္။ ထိုလူႀကီးကို ရွာသည္။ ငါးေျခာက္ထုပ္ ေပးယင္းက ဘယ္လို သတၱိေတြ ဝင္လာသည္ မသိ။
“ဒါနဲ႔ ဦး ... မင္းသားက ဘယ္ေတာ့ လာမွာလဲဟင္ ...”
“ညေနဘက္ ေရာက္မလား မနက္ျဖန္ မနက္ ေရာက္မလားပဲ”
“ဒါဆို ...”
ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ စကားမထြက္။ က်ဴးက်ဴ ထားရစ္ခဲ့ေသာ ေအာ္တိုစာအုပ္ ကေလးကိုကား ခါးၾကားမွ ထုတ္မိလ်က္သား ျဖစ္ေန၏။ ထိုလူႀကီးက ဘာကို သေဘာေပါက္မွန္း မသိ ... ရယ္ၿပီး ...
“ေအးပါ ... ငါ ေရးခိုင္းထား ေပးပါမယ္ ဟုတ္လား”
ေပ်ာ္လိုက္တာေလ။ က်ဴက်ဴရယ္ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့ ...။
* * *
ထင္ေတာ့ အထင္သား၊ ညက ကိုးနာရီေလာက္မွာ ဗိုလ္တဲေရွ႕မွာ ကားတစီးရပ္သံ ၾကားခဲ့သည္။ လူသံဆူသံ ၾကားခဲ့သည္။ မင္းသားအတြက္ ထားသည္ဆိုေသာ အခန္းမီး လင္းခဲ့သည္။ ေရခ်ိဳးခန္း အိမ္သာခန္းဆီမွ ေရသုံးသံ၊ ထိုေရမ်ား ေရေတာက္ေလွ်ာက္မွ စီးက်သံမ်ား ကိုလည္း ညဥ့္လယ္အထိ မၾကာ မၾကာ ၾကားခဲ့ရသည္။ ဪ ... ငါခပ္ထားတဲ့ ေရေတြ သူ ခ်ိဳးမွာပဲ ... သုံးမွာပဲ။ မ်က္ႏွာသစ္မွာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ... အို ညကလည္း ေကာင္းေကာင္း အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့။
ခုေတာ့ ထင္သည့္ အတိုင္းပင္။
ညက မင္းသားေရာက္ သတဲ့။
သို႔ေသာ္ မနက္က အေစာႀကီး ေနထြက္ခ်ိန္ ေနလုံးႀကီးပါ ပါေအာင္ ႐ိုက္ရန္အတြက္ မင္းသား အပါအဝင္ လူတခ်ိဳ႕ ပင္လယ္ဘက္သို႔ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ ထြက္သြားၾကၿပီတဲ့။
အေစာႀကီးထ သနပ္ခါးလူးၿပီး ဗိုလ္တဲဘက္ ေျပးလာခဲ့မိသည္မွာ ရွက္စရာႀကီး။
ပင္လယ္ဘက္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ ထြက္သြားသည္ ဆိုေတာ့လည္း ဗိုလ္တဲႀကီးသည္ အယင္ ဘယ္သူမွ မတည္းခင္က ထက္ပင္ ပို၍ ေျခာက္သေယာင္း ေန၏။ တေန႔လုံး ေနမထိ ထိုင္မသာ။ သို႔ေသာ္ ညေနေတာ့ သူ ျပန္လာမွာပါ။
သည္ၾကားထဲ ဟိုလူႀကီး ခိုင္းခဲ့သမွ်ေတြ ကိုလည္း ထုံးစံ အတိုင္းပင္ အေမက သူမကို တာဝန္ လႊဲေျပာင္းေပး ျပန္၏။
ေမာရတဲ့အထဲ ... ေမာရလိုက္တာ။
* * *
အခန္း [၅]
ညေနေစာင္းၿပီ။
သူတို႔ ျပန္လာၾကၿပီ။
ေျခဖဝါးေတြ ယားလိုက္တာ။ ေျပးေတြ႕ လိုက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ခုႏွယ္ သြားေတြ႕ေတာ့ေကာ ဘာထူးမွာတဲ့တုန္း။ ညစာ ထမင္းစားခ်ိန္ေလာက္မွ မေယာင္မလည္ သြားေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးသည္။
သို႔ေသာ္ ဟိုလူႀကီး အူယားဖားယား ေျပးလာသည္။
“ဟဲ့ ကေလးမ၊ မနက္က ငါးေျခာက္မ်ိဳး ေနာက္ တပိႆာေလာက္ ရအုံးမလား”
“ဘာလုပ္ဖို႔လဲ ဦး”
“မင္းသားက ႀကိဳက္လိုတဲ့၊ ထပ္ဝယ္ခိုင္းတာ”
သူမ မဆိုင္းေတာ့ပါ။ အိမ္မွာ လက္က်န္နည္း ေနသည္မို႔ ဟိုဘက္ၿခံမွ တံငါသည္ေတြထံ ေျပးခဲ့မိသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဝမ္းသာအားရ ထုတ္ေပးလိုက္သည္။
ဪ ... သူႀကိဳက္သတဲ့။ တတ္ႏိုင္ယင္ အလကား ေပးခ်င္ လိုက္တာ။
ဟိုလူႀကီးသည္ အထုပ္ကို ရသည္ႏွင့္ ဗိုလ္တဲဘက္သို႔ ျပန္ေျပး ေတာ့သည္။
“ဦး ဦး ...”
ဟိုလူႀကီးက ရပ္လိုက္၏။
“ဟို ...ဟို”
“ဪ ... ေအးပါ၊ ငါေရးခိုင္း ထားၿပီးပါၿပီ၊ ညမွ ယူေတာ့။ ခု သူက ျပန္ေတာ့မွာ၊ ဒါေၾကာင့္ ငါ့မလဲ ေျပးဟယ္ လႊားဟယ္ ျဖစ္ေနတာ”
မသန္းျမသည္ ေျပးထြက္သြားသူ လူႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး ေငးေၾကာင္ ေနမိသည္။ တခုခု ျပဳတ္က် လြင့္စဥ္ သြားသလိုလည္း ခံစားလိုက္ရသည္။
သူ ျပန္ေတာ့မွာတဲ့။
ဘယ္လို ဘယ္လို စိတ္ကူးေပါက္မွန္း သူ႔ဖာသာပင္ သူ မသိလိုက္။ ဗိုလ္တဲဘက္သို႔ ေျပးလိုက္ခဲ့မိသည္။
ၾကည့္စမ္း ... ဗိုလ္တဲနား သူ အေရာက္။ ကားသစ္ကေလး တစင္း ထြက္ေတာ့မည္ကို လွမ္းျမင္လိုက္သည္။ ဟိုလူႀကီးက ေနာက္ခန္းမွ တစုံတေယာက္ လက္သို႔ ငါးေျခာက္ထုပ္ လွမ္းေပးသည္။ ထိုစဥ္ ကားထြက္သြား၏။ သူမ ေျပးယင္းလႊားယင္း ၾကည့္လိုက္သည္။ ရိပ္ကနဲေတာ့ ျမင္လိုက္ရ၏။ ဟုတ္မွာပါ။ သူပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ဆံပင္ ေနာက္စကေလးမ်ား ေကာ့ေနတာ သူမွ သူ အစစ္။ ဟုတ္မွာပါ။ ကားကေလး ေဝးသြား၏။
ဟင္ ... ဘယ္က က်လာပါလိမ့္မလဲ။
မ်က္ရည္ေတြ။
ခဏ ၾကာေတာ့မွ ပ်ာယီးပ်ာယာ လႈပ္ရွား ေနခဲ့ေသာ ဟိုလူႀကီးသည္ တာဝန္ႀကီးတခု ၿပီးသြားသလို သက္ျပင္းခ်ၿပီး ျပန္လွည့္ လာသည္။
သူမကို ျမင္ေတာ့ အနားကို ေလွ်ာက္လာသည္။ သူ၏ လက္ဆြဲအိတ္ ထဲမွ က်ဴက်ဴ၏ ေအာ္တိုစာအုပ္ေလးကို ထုတ္ယင္း ...
“ငါ မေမ့ပါဘူးဟ ... ေရာ့”
သူ မယူရဲ ယူရဲ လွမ္းယူမိသည္။ ဟိုလူႀကီးကို ေက်းဇူးတင္သလို ေဒါသျဖစ္သလို ျဖစ္မိသည္။
“ငါ့ႏွယ္ဟာ ... မင္းသားကလဲ ဒီတရက္ပဲ ႐ိုက္ေပးႏိုင္တာ ၿပီးေတာ့ ေန႔လယ္ကလဲ မိုးေတြညိဳ႕ လာလို႔ ကား႐ိုက္ ပ်က္ၿပီေတာင္ ထင္ေနတာ”
စသည္ျဖင့္ ဘာေတြမွန္း မသိ ေရ႐ြတ္ယင္း ဗိုလ္တဲေပၚသို႔ တက္သြား ေလေတာ့သည္။
* * *
သူမသည္ ေအာ္တို စာအုပ္ကေလးကို အလ်င္စလို လွန္ၾကည့္ လိုက္၏။ ေနာက္ဆုံးပိုင္းက်က် စာမ်က္ႏွာသစ္တြင္ မင္းသား၏ လက္ေရးဟု သူထင္ေသာ စာေၾကာင္း ကေလးကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။
တူမေလး ...
စာေမးပြဲ ေအာင္ပါေစကြယ္။
(... ... ... ...)
လက္မွတ္ ထိုးထားသည္။ အမည္ ေရးထားသည္။ လက္မွတ္သည္ အဂၤလိပ္လိုလား၊ ဗမာလိုလား ဖတ္မရပါ။
သူမ ေခါင္းငိုက္စိုက္ ခ်၍ အိမ္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္လာမိသည္။ ေျခလွမ္းေတြ ေလးေန၏။ ၿပီးေတာ့ ... တူမေလး ဆိုသည္မွာ သူ႔ကို ရည္႐ြယ္သလား က်ဴက်ဴကို ရည္႐ြယ္သလား ...။
* * *
ထိုအခ်ိန္တြင္ မိုးညႇိဳ႕ ေနပါသည္။
-----------------
သုေမာင္
၂၇ - ၅ - ၈၄
(ေျပာေရာေပါ့ ကိုကိုရယ္ ႏွင့္ နဝရတ္ကိုးသြယ္ (တန္ခူးစာအုပ္တိုက္၊ စာမ်က္ႏွာ ၈၅-၁၂၃)
Tuesday, December 11, 2018
[သန္းထြန္းေလး (အင္းတဲ႐ြာ) ဘေလာ့ဂ္မွ ကူးယူပါသည္။ဘေလာ့ဂ္ဂါအား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]
No comments:
Post a Comment