Saturday, 13 April 2019

ခ်စ္သူခ်စ္ေသာည #ခင္ႏွင္းယု

#ခ်စ္သူခ်စ္ေသာည


#ခင္ႏွင္းယု


ျမရည္ရႊမ္းအိ ေနေသာ ေရျပင္မွာ ေငြပြင့္မ်ား ေဖြးေဖြးလက္ ေနဆဲ၊ ပါးလႊာေသာ ႏွင္းမႈန္လႊာသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလ်ာ့ရဲစြာ လႊမ္းျခံဳ ထားသည္။မီးတိုင္မွ မီးလုံးေလးေတြ ေကာင္းကင္က လမင္းကို မမီသာေသာ အေနျဖင့္ ေငးေမာ တမ္းတ ေနၾကသည္။ ကန္ေပါင္၏ ျမက္ခင္းမွာ ျမသား ပကတိ။၊


ညဥ့္သည္ ႏွင္း၏ ပုလဲေရာင္၊ ေရျပင္၏ ျမသားေရာင္၊ လမင္း၏ ေငြေရာင္မ်ားႏွင့္ ၿပိဳးျပက္ ေနသည္။ ခုံတန္းပၚမွာ ရတနာညကို သူ တစ္ေယာက္တည္း ေငးေမာ ေနမိသည္။ 


ခ်စ္သူသည္ ဒီလို ညမ်ိဳးကို ႏွစ္သက္သည္။ 


“ျမေတြ စိန္ေတြ မဝတ္ရရင္ ေနပါေစေလ၊ ကန္ေစာင္းမွာ ေက်ာက္မ်က္ေတြ ျပန႔္က်ဲေနတဲ့ ညကို ၾကည့္ခ်င္တယ္၊ ကန္ေရျပင္က ျဖတ္တိုက္လာတဲ့ ေလက ပါးကို ထိေတြ႕သြားရင္ ခ်စ္သူ အနမ္းထက္ေတာင္ ေပ်ာ္ေသး” 


ခ်စ္သူ ဆိုခဲ့ေသာ စကားကို သူ ၾကားေယာင္ ေနမိသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ကာလေပါင္း ၾကာခဲ့ၿပီ။ ဒီေနရာ ကန္ေပါင္ေဘးကို နံနက္ခင္း ေစာေစာလည္း သူ ေရာက္လာသည္။ ညဥ့္ဦးက်လည္း သူ ေရာက္လာသည္။ နံနက္ခင္း မွာေတာ့ သူ႔လို သက္ရြယ္အိုေတြ တုတ္ေကာက္ႏွင့္ အေႏြးထည္ ဝဝာ္ကာ လမ္းေလွ်ာက္ ေနၾကသည္။ ေပါ့ပါး သြက္လက္ ေနၾကသည္။ 


သူသည္ နံနက္တြင္ေတာ့ ကန္ေပါင္႐ိုးကို ေလွ်ာက္ခဲ့ေပမယ့္ ညဥ့္မွာေတာ့ ခုံတန္းေပၚမွာပဲ ထိုင္မိသည္။ သူ႔ ေျခေထာက္ေတြက သြက္သြက္ မေလွ်ာက္ႏုိင္။ 


ေႏွးေကြး ေျခလွမ္းမ်ားႏွင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ကို ျဖတ္သန္း လာခဲ့ရသည္။ 


ကမၻာေအး ဘုရားလမ္းေပၚမွာ ေျပးလႊားေနေသာ ကားသံေတြ၊ လူသံေတြက သူ႔နားကို မေရာက္လာ သလိုပင္။ ခ်စ္သူ ခ်စ္ေသာညကိုပဲ သူ စိတ္ဝင္စားသည္။ 


ခ်စ္သူသည္ ညဥ့္တာရွည္ေသာ ေဆာင္း၏ ညမ်ားကို ႏွစ္သက္၏။ ၾကည္ျမေသာ နီလာသားခံ ပလႅင္ေပၚမွာ ေရႊဝတ္႐ုံႏွင့္ ညီလာခံ တက္ေသာ လမင္း၏ ဣေႁႏၵ တည္ၿငိမ္မႈကို သူ ျမတ္ႏုိး ေလးစားခဲ့သည္။ 


ျမန္မာ ေဆာင္းညက ေသြးခဲေလာက္ေအာင္ ေအးစက္ျခင္း မရွိသည္ကိုက ခ်စ္စရာ။ ေအးသည္ ဆို႐ုံပဲ ေအးျမသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ လမင္းထံမွ ပုလဲရည္ ႏွင္းစက္ေတြ ျဖန႔္ၾကဲ သြန္က်လာသည္။ 


သစ္ရြက္ေတြ ေပၚမွာ အထူးသျဖင့္ ငိုက္မ်ဥ္း ေနေသာ ငွက္ေပ်ာရြက္မ်ား ေပၚမွာ ပုလဲျဖဴ ဥေတြ စိန္ေရာင္ ဖိက္ဖိတ္လက္ကာ ေျပးလႊား ေနၾကသည္။ 


ေဆာင္းေလက နည္းနည္း ႐ိုင္းသည္။ ေတာ႐ိုင္းသားသည္ ေတာဘက္မွ သဇင္နံ႔ႏွင့္ ေတာပန္း ရနံ႔ေတြကို ယူကာ ေတာင္ေျခတစ္ဝိုက္ ေဝွ႔ရမ္း ၾကဲျဖန႔္ ေပးသည္။ 


ငွက္ေပ်ာရြက္ သစ္ရြက္ႏွင့္ ပန္းပြင့္မ်ား သူ႔အရွိန္ေၾကာင့္ ခိုက္ခိုက္တုန္သည္၊ ေတာင္ေျခမွ ေျပးလာေသာ ေဆာင္းေလက ျခံထဲရွိ သစ္ရြက္ေတြ ပန္းပြင့္ေတြကို လႈပ္ခါ ေျပးလႊား သြားရသည္ကို ႏွစ္သိမ့္ ေနပုံရသည္။ 


“အဲဒီလို ေဆာင္းညေတြမွာ ျပတင္းအျပင္က မေလးကို တစ္စုံတစ္ေယာက္ ဖိတ္ေခၚေန သလိုပဲ။ ညရွည္တဲ့ ခရီး အေဝးႀကီးကို မေလး သြားခ်င္တယ္။ 


“ခုေတာ့လဲ မွန္ျပတင္း အတြင္းကပဲ ေဆာင္းညကို ၾကည့္ေနရတယ္” 


ေတာမွာ ေနတုန္းက ခ်စ္သူ၏ အိမ္ႏွင့္ အလွမ္းနည္းနည္း အကြာတြင္ ေတာင္တန္းတစ္ခု ရွိသည္တဲ့။ ေတာင္ေျခမွာ ၿငိမ္သက္ေသာ ေတာအုပ္ေလး ရွိသည္။ ေတာအုပ္ကို ျဖတ္သန္း တိုက္ခတ္လာေသာ ေလမွာ သဇင္နံ႔က ေမႊးပ်ံ႕လ်က္။ 


ထာဝရ ေတးညည္းတတ္ေသာ စမ္းေခ်ာင္းငယ္ေလးသည္ ေတာင္ေျခကို ပတ္၍ ေတာအုပ္ထဲသို႔ စီးဝင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္။ 


“အဲဒီတုန္းကလဲ ေန႔လယ္ ဘက္ေတာ့ ေတာင္ေျခဘက္ဆီ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လို႔ ရတယ္။ ညဘက္ေတာ့ ေမေမတို႔က ခြင့္မျပဳဘူး၊ မေလးကလဲ ညဘက္မွာမွ လမ္းေလွ်ာက္ ခ်င္တယ္။ 


“ညမွာဆို ေတာဟာ တိတ္ဆိတ္တယ္။ မေလးလိုပဲ ညဥ့္ကို ခ်စ္တဲ့ ငွက္ေလးေတြ သီခ်င္း တီးတိုး ဆိုသံေလာက္ပဲ ၾကားရမွာေပါ့။ ေတာအုပ္ထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ၊ ဒီဆႏၵကို မ်ိဳသိပ္ လာရတာ ခု တကၠသိုလ္ ေရာက္လို႔ အေဆာင္မွာ ေနေတာ့လဲ အင္းလ်ား ကန္ေပါင္႐ိုးမွာ လသာတဲ့ ညေတြမွာ သိပ္လမ္းေလွ်ာက္ ခ်င္တယ္” 


“ကိုကိုနဲ႔ လက္ထပ္ၿပီးရင္ တို႔ႏွစ္ေယာက္ ညဥ့္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ေန႔မွာ အိပ္တာေပါ့၊ ဇီးကြက္ ေမာင္ႏွံေပါ့” 


သူကလည္း ခ်စ္သူအႀကိဳက္ စိတ္ကူးယဥ္စြာ ေျပာျပလိုက္၏။ ခ်စ္သူခ်စ္ေသာ ေတာင္ေျခေလးမွာ ဆိုရင္လည္း သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဘဝအတြက္ သက္ေသာင့္ သက္သာ အေျခခ် ေနႏုိင္သည္။ ဒီေတာ့လည္း စမ္းေခ်ာင္းေဘးမွာ ခ်စ္သူ ႏွစ္ေယာက္ စကားေတြ စိတ္ေအးလက္ေအး ေျပာႏုိင္သည္ပဲေပါ့။ 

 

“ဒီလိုလဲ ဟုတ္ေသးဘူး ကိုကိုရယ္၊ သစ္ခြက္ၾကားက တိုးက်လာတဲ့ လေရာင္ကြက္ေလးေတြ ခင္းထားတဲ့ ေရႊမွန္ကူ လမ္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္ခ်င္တာက မေလး တစ္ေယာက္တည္း၊ အရသာ ဆိုတာ ခံစားတဲ့အခါ အသည္းႏွလုံးက လြတ္လပ္မွ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ခံစားလို႔ ရတာ၊ လက္ထပ္ ၿပီးတယ္ဆို အေႏွာင္ အဖြဲ႕ႀကီးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈလဲ ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး” 


ခ်စ္သူ စကားကို နားမလည္။ ခ်စ္သူသည္ လက္ထပ္ျခင္းကို အေႏွာင္အဖြဲ႕ဟု ဆိုလိုသည္။ သူက ခ်စ္သူ အပ်ိဳ ဘဝတြင္ မရႏုိင္ေသာ လြတ္လပ္မႈကို သူႏွင့္ လက္ထပ္ၿပီးမွ ရရွိႏုိင္လိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ သူက ေပးႏုိင္မည္ ထင္သည္။ 


ေဆာင္းေလေအးေတြ မေလး ပါးေပၚ ျဖတ္သန္း တို႔ထိ သြားသည္ကို ခ်စ္သူ၏ အနမ္းထက္ မက္ေမာသည္တဲ့။ လက္ထပ္ျခင္း သည္လည္း အေႏွာင္အဖြဲ႕တဲ့။ ဒီလိုဆိုေတာ့ သူ႔ေနရာသည္ မေလး ႏွလုံးသားတြင္ ဘယ္ေနရာမွာ ရွိပါလိမ့္။


သူ မေလးႏွင့္ ၾကာၾကာ ေဆြးေႏြးတိုင္း သက္ျပင္း တ႐ႈိက္႐ႈိက္ ေနခဲ့မိသည္။ တကၠသိုလ္ အေဆာင္၏ ဧည့္ခန္းမ ထဲမွာ သူတို႔၏ ေတြ႕ဆုံျခင္း။ ဤပရဝဏ္မွ ခ်စ္သူသည္ ဘယ္ကိုမွ မထြက္။ ကန္ေပါင္ေစာင္းမွာ လမ္းေလွ်ာက္ၾကေသာ ခ်စ္သူေတြလိုလည္း သူ႔ခ်စ္သူက သူႏွင့္အတူ ညေနဘက္မွာ လမ္းမေလွ်ာက္ခ်င္။ 


မေလး ေလွ်ာက္ခ်င္ေသာ ေတာအုပ္ထဲက ညခရီးမွာေကာ သူ ပါႏုိင္ခြင့္ ရွိပါ့မလား။ မေလးသည္ ေတာညကို ေတြးရာ၌ ညခ်စ္ေသာ ငွက္ငယ္ကိုသာ ေတြးသည္။ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ေနေသာ ေတာရဲေကာင္ေတြကို သတိရဟန္မတူ။ 


အင္းလ်ား ကန္ေပါင္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ဖို႔ ေျပာေတာ့ ... 


“ညေနက ပူေလာင္ပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။ 


ထူးထူးျခားျခား မိုးတစ္ညေန မွာေတာ့ ခ်စ္သူႏွင့္အတူ ကန္ေပါင္မွာ ထိုင္ျဖစ္သည္။ ေကာင္းကင္က ျပာမႈိင္းေနသည္။ ကန္ေရျပင္သည္ ညိဳျပာ၍ ၿငိမ္သက္ ေနသည္။ 


ထိုညေနတုန္း ကေတာ့ ခ်စ္သူႏွင့္ သူက လြဲ၍ တျခားသူမ်ား မိုးရြာစိုး၍ ျပန္သြားၾကၿပီ။ မၾကာခင္ မိုးသက္ေလ က်ေရာက္လာ၍ ကန္ေရျပင္က လႈပ္ရြလာသည္ မိုးေပါက္ေတြ သြန္က်လာသည္။ 


“ျပန္စို႔ မေလး” သူကဆို၏။ 


“မျပန္ပါနဲ႔ ကိုကို၊ မိုးေရစက္ေတြ ေအးျမ ေနတာပဲ” 


ခ်စ္သူက ပါးစပ္ကေလး ဟကာ ရႊန္းပေသာ မ်က္ႏွာႏွင့္ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ ေနသည္။ သူက ခ်စ္သူ႔ပခုံးကို တင္းၾကပ္စြာ ဖက္ထားသည္။ ႏွစ္ေယာက္လုံး မိုးစက္ေတြႏွင့္ ေအးစိမ့္ကာ ခိုက္ခိုက္တုန္ လာသည္။ ခ်စ္သူကေတာ့ ျမဴးႂကြ ရႊင္လန္းစြာ ရယ္ေနေတာ့သည္။ 


စိုစြတ္ေသာ ကိုယ္ႏွင့္ ခ်စ္သူကို ေမွာင္ရီသန္းမွ အေဆာင္ အေရာက္ ျပန္ပို႔ခဲ့ရသည္။ ခ်စ္သူမ်ား အေအးပတ္ သြားေနမလားလို႔ သူ စိုးရိမ္ခဲ့ရသည့္ ျဖစ္ျခင္း။ 


တစ္ခါတုန္းကလည္း သူတို႔ ေက်ာင္းပိတ္၍ ခြဲရခါနီး ခ်စ္သူက ေမးသည္။ 


“မိန္ကေလး တစ္ေယာက္တည္း ဘာလို႔ သန္းေခါင္ညရဲ႕ အလွအပကို မခံစား ႏုိင္တာလဲ။ ဘယ္ေသာခါေရာ အဲဒီ အခြင့္အေရး မေလး ရႏုိင္မလဲ ကိုရယ္” 


သူသည္ ခ်စ္သူ ေမးခြန္းကို ေျဖဖို႔ ဝန္ေလး လိုက္မိသည္။ ေျဖစရာ စကား မရွိ၍ မဟုတ္၊ ခ်စ္သူႏွင့္မ်ား အယူအဆ ဆန႔္က်င္ဘက္ ျဖစ္မွာကို သူ ေၾကာက္သည္။ ႀကိဳးစား၍ သူေျဖသည္။ 


“သဘာဝက ျမဴးႂကြ လွပလာတဲ့ အခါ လေရာင္နဲ႔ ႏုိးၾကားေနတဲ့ အခါ လူေတြလဲ အိပ္ေပ်ာ္ေနရင္ ေကာင္းတာေပါ့၊ မေလး တစ္ေယာက္တည္း ႏုိးေနမွ အႏၲရာယ္ ကင္းမွာ၊ လေရာင္ကသာ သန္႔စင္တာ၊ သူ႔ ေရာင္ျခည္ေအာက္မွာ ျဖတ္သန္း ေလွ်ာက္ေနတဲ့ လူေတြ ႏွလုံးသားကေတာ့ ေရာင္စုံပဲ၊ ဒီေတာ့ သန႔္စင္ေသာ ညရယ္လို႔ ဘယ္ရွိပါ့မလဲ၊ လူဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္နဲ႔ အတူ ဝိညာဥ္ေလး အမိဝမ္းမွာ ျဖစ္လာ ကတည္းက အာ႐ုံကို လက္ခံတဲ့ ဌာန ေျခာက္ခု ပါလာတာ၊ ေမြးဖြားၿပီးေတာ့ ေသတဲ့အထိ အာ႐ုံကို လက္ခံတဲ့ ေနရာ ေျခာက္ခုနဲ႔ အာ႐ုံေတြ ေတြ႕ၾကတိုင္း ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ အနည္းနဲ႔အမ်ား ျဖစ္လာတာပဲ။ မေလးေတာင္ လေရာင္ကို ျမင္ေတာ့ ျမတ္ႏုိးတဲ့ ေလာဘေၾကာင့္ ဒီလေရာင္ ေအာက္မွာ ေလွ်ာက္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ ျဖစ္လာတာ၊ ဒီဆႏၵက ဘယ္သူမွ ဒုကၡ မေပးလိုတဲ့ ဆႏၵေလ၊ ညေပ်ာ္လူေတြရဲ႕ စိတ္မွာ မေလးလို သန႔္စင္တဲ့ ဆႏၵ ရွိခ်င္မွရွိမွာ၊ ဒါေၾကာင့္ ညဥ့္ငွက္နဲ႔ ညေပ်ာ္လူေတြ ညဥ့္က်မွ ေသာင္းက်န္းတာ” 


“ေသာင္းက်န္းတယ္ ဆိုတဲ့ စကားလုံး မသုံးပါနဲ႔ ကိုရယ္၊ ညဥ့္ရဲ႕ အလွပ်က္တယ္” 


ခ်စ္သူက ရႊန္းလက္ေသာ မ်က္လုံးမွာ ေသာကရိပ္ေတြ ေဝကာ လက္ကေလး တခါခါႏွင့္ ေျပာသည္။ 


ဒီလိုႏွင့္ စာသင္ႏွစ္ေတြ ၿပီးဆုံး လာခဲ့သည္။ ခ်စ္သူ မိဘေတြ ကန္ေတာ္ႀကီးေစာင္းကို ေျပာင္းေရႊ႕ လာသည္။ သူကေတာ့ ကမၻာေအးလမ္းေပၚက ယခုအိမ္မွာပဲ ရွိသည္။ 


ခဏခဏ ဆိုသလို ခ်စ္သူအိမ္ကို သြားလည္၍ ေတြ႕ဆုံခြင့္ ရသည္။ သူက အရာရွိေလး တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ခ်စ္သူထံမွ ဘယ္ေသာအခါ လက္ထပ္ၾကမည္ ဆိုေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို သူ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနသည္။ 


“မေလးတို႔ ည လမ္းေလွ်ာက္ ရေအာင္” ဆိုသည္။ ခ်စ္သူ၏ ဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာ ရမည္ပဲေပါ့။ သို႔ေသာ္ ခ်စ္သူ၏ မိဘမ်ားက ဧည့္ခန္းတြင္ သမီး၏ ခ်စ္သူႏွင့္ သမီးကို စကားေျပာခြင့္ ေပးၿပီးၿပီပဲ။ ညမွာ လမ္းေလွ်ာက္ခြင့္ေတာ့ မေပးဟု ဆိုသည္။ 


“ကိုကို ေၾကာက္သလား၊ မေလး ည ၈? နာရီေလာက္ အိပ္ခန္းထဲ ဝင္အိပ္မယ္ ဆိုၿပီး ဆင္းလာမယ္၊ ကိုကို ျခံျပင္က ေစာင့္ေန” 


ခ်စ္သူကေတာင္ သတၱိရွိမွ သူက ဘာလို႔ မလာရဲရမွာလဲ။ 


“ခ်စ္သူ လာေသာညက ေငြလ သာပါသည္” ဆိုေသာ သီခ်င္းေလးလိုပင္ ဒီညက လမင္းသာ ပါသည္။ သစ္ရြက္ ျမေရာင္ေတြ ေပၚမွာ ေငြရည္နက္ေတြ ဖိတ္ဖိတ္လက္ ေနေသာည။ ေျမျပင္တြင္ သစ္ရြက္ႀကိဳၾကားက ေလွ်ာက်လာေသာ လေရာင္ကြက္မ်ား သူ ရပ္ေန ေသာ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္ကို ဝင္ေရာက္ လာသည္။ သူသည္ ခ်စ္သူ၏ ပူေႏြးေလာ လက္ကို ဆုပ္ကိုင္ လိုက္သည္။ ခ်စ္သူ၏ ပါးကို ဖြဖြနမ္းကာ သစ္ပင္ရိပ္မွ ထြက္လာခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ကန္စပ္လမ္းကို ေလွ်ာက္လာၾကသည္။ 


ကန္သာျပင္မွာ ျမရည္ႏုက ေပ်ာ္ဝင္လ်က္ ရွိသည္။ လမင္းရိပ္က အတြန႔္ အတြန႔္ႏွင့္ ကန္ထဲမွာ ရွည္လ်ားစြာ လူးလြန္႔ေနသည္။ ညဦးေလသည္ သူတို႔ အပါးမွ ျဖည္းညင္းစြာ ေရြ႕လ်ားသြားသည္။ 


ခ်စ္သူက စကားမေျပာ။ သူကလည္း နားလည္ပါသည္။ ခ်စ္သူက ညဥ့္အလွကို ခံစားေနဆဲ။ သူ အေႏွာင့္အယွက္ မေပးခ်င္။ ညပန္းပြင့္ ရနံ႔ေတြထက္ ခ်စ္သူ ကိုယ္ရနံ႔ ေမႊးပ်ံ႕ပ်ံ႕က ပိုလို႔ သင္းေနသည္။ လေရာင္ျဖင့္ ရႊန္းပေသာ ခ်စ္သူ မ်က္လုံးႏွင့္ ဝင္းပေသာ မ်က္ႏွာကို သူ ေငးေမာ ၾကည့္႐ႈ ေနမိသည္။ သူ႔ကိုမွ ခ်စ္သူ သတိရပါစ။ 


“ေဟး ...” 


အသံေတြေၾကာင့္ သူ လန႔္သြားသည္။ ခ်က္ခ်င္း ခ်စ္သူလက္ကို သူ ျမဲျမဲဆုပ္လိုက္၏။ 


“တို႔ကိုလဲ ေပးရမယ္” 


သူတို႔ေရွ႕မွာ ေယာက်္ား သုံးေယာက္။ သူ အေျခအေနကို ခ်က္ခ်င္း နားလည္လိုက္သည္။ 


“မေလး ျပန္မယ္” သူက ခ်စ္သူလက္ကို ဆြဲ၍အလွည့္ လူသုံးေယာက္ ၾကမ္းတမ္းစြာ ဝင္လာသည္။ 


“ဘာရမလဲကြာ၊ လာ ... ဒီေနရာမွာ သာတူညီမွ် ခံစားရမွာေပါ့၊ မင္း တစ္ေယာက္တည္း အပိုင္မစီးခ်င္နဲ႔” 


ခ်စ္သူလည္း အေျခအေနကို ခ်က္ခ်င္း ရိပ္မိသြားသည္။ ေျပးဖို႔ ျပင္သည္။ သူကေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚ က်ေရာက္လာေသာ လက္သီးကို ျပန္လည္ ခုခံရင္း ခ်စ္သူကို လက္ျဖဳတ္ လိုက္ရသည္။ 


သူတို႔ သတ္ပုတ္ေနဆဲ ခ်စ္သူ အသံကို ၾကားေနရသည္။ 


“ကၽြန္မ ... မဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္မ ဒီလိုမိန္းဓ မဟုတ္ဘူး” 


ယက္ကန္ ယက္ကန္ ႐ုန္းရင္း လူႏွစ္ေယာက္ လက္ထဲ ပါသြားေသာ ခ်စ္သူေနာက္ကို သူ အေျပး လိုက္သည္။ ျပင္းထန္ေသာ အရာတစ္ခု သူ႔ေခါင္းေပၚ က်ေရာက္ၿပီး သူ လဲက်သြားသည္။ 


* * *


“ဒီလို ေနရာမ်ိဳးမွာ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ ညဥ့္ လမ္းေလွ်ာက္ ခ်င္တယ္ ဆိုဦး၊ အႏၲရာယ္ ဘယ္ေလာက္ ႀကီးတယ္ဆိုတာ မင္း သိဖို႔ေကာင္းတယ္ မင္းကိုက ညံ့လြန္းပါတယ္” 


သတိ ျပန္လည္ ရလာၿပီး တစ္ပတ္ေလာက္ ၾကာေတာ့ ေဖေဖက သူ႔ကို ေျပာျပ၏။ ေဖေဖ ေျပာေသာ စကားကို ခုတင္ေပၚ လွဲရင္း နားေထာင္ ေနစဥ္မွာေတာင္ ေခါင္းက နာက်င္ေသာ ေဝဒနာကို ခံစားေနရသည္။ 


“တို႔ကို ရဲက လာအေၾကာင္း ၾကားေတာ့ မင္းေကာ မိန္းကေလးေရာ ေဆး႐ုံ ေရာက္ေနၿပီ။ ဒီလူေတြကို ရဲက ဖမ္းမိတယ္။ မင္းေခါင္းက ဒဏ္ရာက ဦးေႏွာက္ထဲ ေသြးယိုရင္ ေသႏုိင္လို႔ ခုထိ စိတ္မခ်လို႔ ေဆး႐ုံက မဆင္းရတာ၊ မင္း သတိ မရတာ တစ္ပတ္ေလာက္ ၾကာသြားတယ္” 


ဘုရား ... ဘုရား။ ေဖေဖ့ကို သူ မ်က္ခြံမ်ား အားယူမ၍ ၾကည့္ရသည္။ သူ႔ ခႏၶာကိုယ္က ေကာင္းေကာင္း မလႈပ္ႏုိင္။ နားထဲမွာ “ကၽြန္မ မဟုတ္ဘူး” ဆိုေသာ ခ်စ္သူ၏ ေအာ္သံ၊ လူႏွစ္ေယာက္ ခ်စ္သူကို တရၾကမ္း ဆြဲသြားေသာ ပုံ႐ိုင္း။ သူ႔မ်က္စိထဲက မေပ်ာက္။ 


အမယ္ေလး ... ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္သြားပါလိမ့္။ 


“မေလးေကာ ေဖေဖ” 


“သူ႔ အိမ္မွာေပါ့၊ ေဆး႐ုံကေန သူ႔ မိဘေတြက ေခၚသြားတယ္၊ မင္းသြားလို႔ မရေသးဘူး၊ ဆရာဝန္က ေဆး႐ုံက ဆင္းခြင့္ မေပးေသးဘူး၊ ခြင့္ရေတာ့ သြားၾကည့္” 


သူ႔ ေခါင္းက အာ႐ုံေၾကာ ထိသြား၍လား မသိ။ ညာေျခ တစ္ဖက္က ေကာင္းေကာင္းလႈပ္ မရ။ ဆရာဝန္က တျဖည္းျဖည္း ေကာင္းလာမည္ ဆိုသည္။ 


သတိမရဘဲ ေနတာက ေကာင္း ေသး၊ သတိရလာမွ ညည အိပ္မရ။ အိပ္ေပ်ာ္လုဆဲမွာ ခ်စ္သူ ေအာ္သံကိုသာ ၾကားရင္း လန႔္ႏုိးခဲ့ရသည္။ 


ေျခေထာက္ဒဏ္ရာ သက္သာေတာ့ ခ်ိဳင္းေထာက္ႏွင့္ မေလးဆီ ေရာက္ခဲ့သည္။ 


မေလးသည္ အိပ္ရာေပၚမွာ မလႈပ္။ သူ႔ကို ျပဴးက်ယ္ေသာ မ်က္လုံးမ်ားႏွင့္ လွမ္းၾကည့္သည္က လြဲ၍ စကားမေျပာ။ မ်က္ဝန္းရိပ္မွာ နာၾကည္းမႈက လြဲ၍ မ်က္ရည္စ မေတြ႕။ 


သူ နားလည္ပါသည္။ သူ႔ကို နာၾကည္းျခင္း မဟုတ္၊ မေလး ဘာျဖစ္ သြားသည္ကို သူ မေတြးရဲ၊ အ႐ုိး႐ုပ္ေလး တစ္ခု အိပ္ရာျဖဴျဖဴ ေပၚမွာ မလႈပ္မယွက္။ 


ပန္းကေလး တစ္ပြင့္ တစ္စစီ နင္းေခ် ျပတ္လြင့္ သြားသည္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ထိတ္လန႔္ဖြယ္ ၾကံဳခဲ့ရပါလိမ့္။ လွပေသာ ညဥ့္မွာ စက္ဆုပ္ ရြံရွာဖြယ္ ၾကမ္းတမ္း ရက္စက္ေသာ အျဖစ္၊ ဒါကို မေလး နာၾကည္းရွာမည္။ 


သူ႔ကို မေလး အပါးမွ မေလး အေဖက ဆြဲေခၚသြားသည္။ 


“အဲဒီည ကတည္းက အိမ္ျပန္ေရာက္ လာေတာ့ စကားလဲ မေျပာဘူး၊ အစာလဲ မစားေတာ့ဘူး” 


ခ်စ္သူေဖေဖ၏ ေျပာစကားေတြ သူ႔နားကို မၾကားတစ္ခ်က္ ၾကားတစ္ခ်က္။ မၾကာပါေခ်၊ မေလးသည္ လူ႔ေလာကမွ ထြက္ခြါ သြားသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ကိုယ္ၾကမ္း စိတ္ၾကမ္းေတြႏွင့္ ႁပြမ္းေနေသာ ေလာကႀကီးက ခ်စ္သူႏွင့္ မတန္။ 


လမင္း ေအာက္မွာ ေမွာင္အတိ က်ေနေသာ ညမ်ား အေၾကာင္းကို ခ်စ္သူအား သူ မေျပာမိ။ ဒါက သူ႔အျပစ္။ 


ပုလဲ ႏွင္းရည္စက္ မ်ားျဖင့္ ၿပိဳးျပက္ေသာ လေရာင္ျခည္ ေအာက္မွာ ပန္းမ်ား ပြင့္ၾကမည္ဟု ခ်စ္သူ ထင္ခဲ့သည္။ ပန္းရနံ႔ သင္းပ်ံ႕ေသာ ညင္းေလျပည္ကို ခ်စ္သူ ႏွစ္သက္ခဲ့သည္။ 


ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ေအးျမျခင္း အျပည့္ရွိေသာ ပန္းမ်ားပြင့္ေသာ ညဥ့္ကို ခ်စ္သူ ေတာင့္တ ရွာခဲ့သည္။ အလွတရားကိုသာ သူ ျမတ္ႏုိး ရွာေဖြရင္း ခ်စ္သူ ခရီးရွည္ ထြက္ခဲ့ၿပီ။ 


တမလြန္မွာရွိ ခ်စ္သူ ခ်စ္ေသာ ညမ်ားသည္ လြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း အတူ ရွိေကာင္းပါရဲ႕။ 


-------------


ခင္ႏွင္းယု

ကလ်ာ၊ ဇန္နဝါရီ၊ ၁၉၉၃။

(စာမ်က္ႏွာ ၆၃-၆၇)


[ ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား ေပ့ခ်္မွကူးယူပါသည္။ေပ့ခ်္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။]



No comments:

Post a Comment